Τετάρτη 8 Μαΐου 2019

Συντονιστικό Συμβούλιο 3 Ε.Α.Α.: Ο Έλληνας Στρατιωτικός εν ενεργεία ή εν αποστρατεία δεν είναι επαίτης και απαιτεί ως νομοταγής πολίτης την πλήρη συμμόρφωση του Δημοσίου στις αποφάσεις της Ελληνικής Δικαιοσύνης






Ημερομηνία  2 Mαίου 2019  

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

            1. Με πολύ μεγάλη μας έκπληξη, ενημερωθήκαμε από το διαδίκτυο και συγκεκριμένα από την επίσημη ιστοσελίδα του cnn.gr(και σίγουρα δεν έχουμε κάποιο λόγο να αμφιβάλλουμε για την αξιοπιστία και τις πηγές της είδησης) πως η Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου εξέδωσε ήδη (!) απόφαση , αναφορικά με τη συνταγματικότητα των συνταξιοδοτικών διατάξεων του ν. 4387/2016 (νόμου Κατρούγκαλου) , σε αγωγή που είχε καταθέσει συνάδελφος ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΣ (και ουχί «ένστολος» ).
   2.  Σύμφωνα δε με την διαρροή μέρους του σκεπτικού της απόφασης οι διατάξεις που αφορούν στον επανυπολογισμό των συντάξεών μας, κρίθηκαν συνταγματικές καθόσον ο υπολογισμός της ανταποδοτικής σύνταξης, λαμβάνει χώρα πλέον συμφώνως και αναλόγως, των συνταξίμων ετών του Στρατιωτικού…..
 3. Εν αναμονή της λήψεως από μέρους μας του συνόλου του σκεπτικού της απόφασης (για την περίπτωση που η συγκεκριμένη αφορά κάποια συγκεκριμένη «ομάδα» συνταξιούχων συναδέλφων), δεν θα μπορούσαμε να μην δημοσιοποιήσουμε τα πολλά ερωτήματα-προβληματισμούς  που μας γεννήθηκαν και αναρωτιόμαστε, εάν τα παρακάτω ελήφθησαν σοβαρά υπόψη από τους αρμόδιους φορείς, πριν την έκδοση αυτής της (τουλάχιστον) παράδοξης/παράλογης  απόφασης , κατ’ εμάς :
       α. Γνωρίζουν άραγε όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς πως τα Ανώτατα στελέχη των Ε.Δ. και Σ.Α. κρίνονται κάθε χρόνο από τη φυσική τους ηγεσία και ενδέχεται να αποστρατευθούν/συνταξιοδοτηθούν, παρά τη θέλησή τους??   Πως είναι λοιπόν δίκαια η πρόβλεψη του μέτρου υπολογισμού της ανταποδοτικής τους σύνταξης , με βάση τα έτη παραμονής στο στράτευμα για τα συγκεκριμένα στελέχη, από τη στιγμή που συνταξιοδοτούνται (πολλές φορές πρόωρα και ενίοτε με αποφάσεις της πολιτικής τους ηγεσίας !!!), χωρίς να το επιθυμούν? 
        β. Το ίδιο ακριβώς ίσχυε, σύμφωνα με τις προηγούμενες διατάξεις που διέπουν τα στελέχη των Ε.Δ., και για τους Αξιωματικούς προερχόμενους εξ Υπαξιωματικών, που αποστρατεύθηκαν ΑΥΤΕΠΑΓΓΕΛΤΑ από την Υπηρεσία τους, επειδή συμπλήρωσαν 35ετία (με ελάχιστες εξαιρέσεις στελεχών, που παρέμεναν ως έφεδροι για 2-3 έτη ακόμα)

       4. Για την λήψη της συγκεκριμένης απόφασης ελήφθησαν άραγε υπόψιν τα γεγονότα πως ουδέποτε η Δημόσια Διοίκηση δεν συμμορφώθηκε πλήρως με τις αποφάσεις του Ανωτάτου Δικαστηρίου της χώρας (ΣτΕ) και ΔΕΝ ΕΠΑΝΕΦΕΡΕ τις συντάξιμες αποδοχές όπως οι αποφάσεις αυτές επίτασσαν, στα επίπεδα της 31/7/2012 ?? Γιατί εάν υλοποιούσαν την πλήρη συμμόρφωση των αποφάσεων αυτών, τότε και ο επανυπολογισμός των συνταξίμων αποδοχών του ν.4387/2016, θα ελάμβανε χώρα με άλλες «σταθερές» και δεν θα έπρεπε καν , να ενταχθούν σε αυτούς τους επανυπολογισμούς, οι Στρατιωτικοί (στελέχη ΕΔ & ΣΑ ).
     5. Θα επιθυμούσαμε συναφώς να υπενθυμίσουμε & θέλουμε να πιστεύουμε πως ελήφθησαν σοβαρά υπόψη από τους αξιότιμους Δικαστές του Ε.Σ. , πως :
     α. Υφίσταται αριθμός αποφάσεων των Δικαστηρίων της χώρας (δικαιώσεις συνταξιούχων για τα Δώρα, επιδόματα αδείας κλπ) ακόμα-ακόμα  και του Ε.Σ. (κατάργηση της Ε.Α.Σ., συμμόρφωση με τις παλιότερες συνταξιοδοτικές διατάξεις για συνυπολογισμό επιδομάτων κ.α.) , για τις οποίες η Δημόσια Διοίκηση κωφεύει και αρνείται πεισματικά να συμμορφωθεί.
     β. Κατά την (μερική) συμμόρφωση της Δ.Δ. με τις αποφάσεις-δικαιώσεις των Στρατιωτικών από το ΣτΕ, υπήρξε μεγάλος αριθμός συναδέλφων Στρατιωτικών, που δεν έλαβε ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΕΥΡΩ, από τα δικαιούμενα ποσά του υπολοίπου 50% των διατάξεων του περιβόητου νόμου 4093/2012 , ενώ στο σύνολο αυτών, έγιναν παρακρατήσεις βάσει των διατάξεων αυτών, που ήδη είχαν κριθεί ως αντισυνταγματικές….!!!!
                γ. Μέχρι 31/12/2018, στις συντάξιμες αποδοχές των Στρατιωτικών , υφίσταντο κρατήσεις-μειώσεις, με βάση διατάξεις ηλικιακού-ρατσιστικού χαρακτήρα (κάτω των 60, των 55, των 53 ετών κ.ο.κ.), και μάλιστα με αναδρομικό χαρακτήρα !!!!!
      δ. Είναι απορίας άξιον το πως, η συγκεκριμένη απόφαση εξεδόθη τόσο σύντομα (υπενθυμίζουμε πως οι διατάξεις του ν.4387/2016 ετέθησαν σε ισχύ από τις συντάξεις μηνός Ιανουαρίου 2019, αλλά από τότε το σύνολο των συνταξιούχων βρίσκεται στο σκοτάδι, αφού οι αρμόδιοι φορείς, αρνούνται να τους στείλουν ή να αναρτήσουν τόσο τις πράξεις αναπροσαρμογής των συντάξεών τους-με δεδομένο το έωλο-μετέωρο θέμα της προσωπικής διαφοράς-όσο και τα μηνιαία ενημερωτικά μηνών Ιαν-Φεβ-Μαρ-Απρ-Μαΐου 2019) , από τη στιγμή μάλιστα που αναμένονται συναφείς αποφάσεις προγενεστέρων αγωγών συναδέλφων και των Ενώσεων μας , τόσο στο Ε.Σ. όσο και στο ΣΤε και στην Επιτροπή Συμμόρφωσης αυτού. Είθε αυτή η απόφαση να αποτελέσει την απαρχή έκδοσης συναφών αποφάσεων σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα.
      6. Ευελπιστώντας πως για μία ακόμη φορά το Δικαστικό Σώμα της χώρας θα σταθεί στο ύψος των περιστάσεων , τονίζουμε πόσο σημαντικό είναι για την Ελληνική Δικαιοσύνη και δη για το ΣτΕ, να μπορεί να προστατεύει το κύρος των αποφάσεών του άρα και τους ίδιους τους πολίτες της χώρας αυτής και δεν θα προχωρήσει, όπως πολύ ορθά είχε τοποθετηθεί ο τέως Πρόεδρος του ΣτΕ κ. Σακκελαρίου κατά την υποβολή της παραιτήσεώς του, σε μια ενδεχόμενη κρίση περί συνταγματικότητας των διατάξεων του ν.4387/2016, καθόσον μια τέτοια απόφαση, θα συνεπάγετο αυτομάτως πως, ο Έλληνας νομοθέτης, δικαιούται μέσω διατάξεων νόμου, να καταργεί δικαστικές αποφάσεις…!!!  
  Υ.Γ. Όπως κατά καιρούς έχουμε επισημάνει ο Έλληνας Στρατιωτικός εν ενεργεία ή απόστρατος, ούτε επαίτης είναι, ούτε προσπαθεί να λάβει «παρά του μη έχοντος». Απαιτεί όμως ,  και αυτός, την πλήρη  συμμόρφωση του Δημοσίου στις αποφάσεις της Ελληνικής Δικαιοσύνης και όπου υφίσταται πρόβλημα δημοσιοικονομικό, να επέρχεται συμβιβασμός, ακόμα και μακροχρόνιος, έναντι των υποχρεώσεών του, προς αυτό (Φόροι, εισφορές, τέλη κλπ).



Ο Πρόεδρος ΕΑΑΣ      Ο Πρόεδρος ΕΑΑΝ       Ο Πρόεδρος ΕΑΑΑ
                                        και Συντονιστικού           







13η σύνταξη: Πότε θα καταβληθεί - Αναλυτικά τα ποσά που θα πάρουν οι συνταξιούχοι




Την παροχή μόνιμης 13ης σύνταξης συνολικού κόστους 800 εκατ. ευρώ ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας.
Όπως διευκρίνισε η υπουργός Εργασίας, Έφη Αχτσιόγλου, θα δίνεται κλιμακωτά, ανάλογα με το ύψος της σύνταξης.
Συγκεκριμένα, για συντάξεις έως 500 ευρώ, θα αντιστοιχεί στο 100% της σύνταξης.
Για συντάξεις από 501-600 ευρώ, θα αντιστοιχεί στο 70%, από 601-1000 ευρώ στο 50% και για συντάξεις άνω των 1000 ευρώ θα αφορά στο 30% της σύνταξης.
Η 13η σύνταξη θα καταβληθεί εντός του μήνα, δήλωσε η κ. Αχτσιόγλου, καθώς θα νομοθετηθεί άμεσα.















πηγή:http://www.enikos.gr/economy/645200/13i-syntaxi-pote-tha-katavlithei-analytika-ta-posa-pou-tha-paroun







Τρίτη 7 Μαΐου 2019

Δημοτικές εκλογές: Στάση ζωής η αφοσίωση στον τόπο μου, την Φιλιππιάδα. Στηρίζουμε - Ψηφίζουμε τον Συνάδελφό ΜΑΣ Βασίλη Παπαβασιλείου




    Φέρουμε σε γνώση των συναδέλφων μας, καθώς 
και των φίλων των Ενόπλων Δυνάμεων ότι ο Ανχης(ΠΖ) ε.α. Βασίλης Παπαβασιλείου, κατέρχεται ως υποψήφιος δημοτικός  σύμβουλος στο ΔΕ Φιλιππιάδας, , με τον συνδυασμό,  ΝΕΑ ΠΟΡΕΙΑ, του υποψηφίου δημάρχου, Νίκου Δ. Καλαντζή
     

    Προτείνουμε, ανεπιφύλακτα, σε όλους τους συναδέλφους καθώς και τους φίλους των Ενόπλων μας Δυνάμεων, που είναι εγγεγραμμένοι στον Δήμο Ζηρού, να υποστηρίξουν, με την ψήφο τους, τον άξιο και καταξιωμένο, για την προσφορά του στον Ελληνικό  Στρατό συνάδελφο, γιατί το αξίζει, καθόσον είναι ικανότατος, και μπορεί να προσφέρει τα μέγιστα στην τοπική αυτοδιοίκηση, όπως το απόδειξε άλλωστε και στην προηγούμενη θητεία του, ως αντιδήμαρχος.  

  Πιστεύουμε πως το σύνθημά μας στις επερχόμενες εκλογές πρέπει να είναι: "Στηρίζουμε - Ψηφίζουμε τους Συναδέλφους ΜΑΣ".   
  




Βασίλης Παπαβασιλείου, υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος Δ.Ε. Φιλιππιάδας Φίλες και φίλοι, πριν περίπου πέντε χρόνια ζήτησα πρώτη φορά τη στήριξή σας. Με εμπιστευθήκατε. Σας ευχαριστώ θερμά για άλλη μια φορά, όπως και τον δήμαρχο Ζηρού κ. Νικόλαο Καλαντζή, ο οποίος με εμπιστεύτηκε και μου ανέθεσε καθήκοντα αντιδημάρχου στον τομέα της καθημερινότητας και του περιβάλλοντος, καθώς και την πολιτική προστασία ολόκληρου του Δήμου μας αλλά και την ευθύνη της Δημοτικής Ενότητας Ανωγείου. Ήταν σημαντική εκκίνηση για μένα. Χάρη στην εποικοδομητική και χρήσιμη συνεργασία που αναπτύξαμε καταφέραμε να δώσουμε λύσεις σε μικρά αλλά και μεγάλα ζητήματα της καθημερινότητας σε κάθε Τοπική Κοινότητα και σε κάθε γειτονιά του Δήμου. Επιδίωξα να έχω συνεχή παρουσία όπου διαπιστώναμε προβλήματα και εκτιμώ ότι οικοδομήσαμε σχέσεις ειλικρινούς συνεργασίας και εμπιστοσύνης. Γνωρίζοντας όλοι σας το έργο που επιτελέστηκε ζητώ και πάλι τη στήριξή σας. Πλέον έχετε την ευχέρεια να κρίνετε και να συγκρίνετε. Ο συνδυασμός “ΝΕΑ ΠΟΡΕΙΑ για τον Δήμο Ζηρού” με επικεφαλής τον Δήμαρχο Νίκο Καλαντζή ακολουθεί τη «νέα πορεία» που χάραξε όλα αυτά τα χρόνια. Προχωράμε μπροστά με σηματοδότη τα πολλά και σημαντικά έργα που υλοποιήθηκαν αλλά και δρομολογήθηκαν να γίνουν σε όλο τον Δήμο, τις προσπάθειες αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών, την ίδρυση και λειτουργία κοινωνικών δομών, τη βελτίωση της ποιότητας ζωής όλων των συνδημοτών σε εποχές δύσκολες, με στόχο να καταστήσουμε τον Δήμο ακόμη πιο σύγχρονο και πρωταγωνιστή στη νέα εποχή. Προσωπικά παραμένω εργάτης των δημοτών και της παράταξης για τα απλά, καθημερινά ζητήματα και συμπαραστάτης στα μεγαλόπνοα προγραμματικά σχέδια της “ΝΕΑΣ ΠΟΡΕΙΑΣ για τον Δήμο Ζηρού” τα οποία είναι οι επόμενοι ρεαλιστικοί στόχοι μας.
Φίλες και φίλοι συνδημότες, λίγο έως πολύ, γνωριζόμαστε όλοι μεταξύ μας.
Ζητώ τη στήριξή σας με σταυρό προτίμησης στις 26 Μαΐου!
Συνεχίζουμε ΜΑΖΙ για να πάμε τον Δήμο και τον τόπο μας ψηλά!

13η σύνταξη, κατάργηση ΕΑΣ, μείωση ΦΠΑ σε εστίαση, τρόφιμα, και ενέργεια, ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός - Όλο το πακέτο των ελαφρύνσεων



Το πακέτο των φοροελαφρύνσεων και των μέτρων στήριξης των αδύναμων οικονομικά κοινωνικών ομάδων που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός σε συνέντευξη τύπου στο Ζάππειο μαζί με το οικονομικό επιτελείο, περιλαμβάνει: Μείωση ΦΠΑ σε εστίαση από το 24 στο 13% και μετάταξη τροφίμων από το 24% στο 13%, και 13η σύνταξη από φέτος που θα αντιστοιχεί στο Δώρο του Πάσχα. Μείωση ΦΠΑ σε ηλεκτρισμό και φυσικό αέριο από το 13 στο 6%. Επίσης, κατάργηση ή ριζική μείωση της εισφοράς αλληλεγγύης από το 2020, μείωση του φορολογικού συντελεστή επιχειρήσεων και επιδότηση ασφαλιστικών εισφορών για εργοδότες και νέους εργαζόμενους. 

Όλα τα μέτρα αναλυτικά:
Για το 2019
-Μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση από το 24 στο 13% (εξαιρούνται ποτά – ροφήματα – αλκοόλ) και μετάταξη όλων των τροφίμων επίσης στον συντελεστή του 13% (από 24%) με συνολικό κόστος περίπου 260 εκατομμύρια.
-Μείωση του ΦΠΑ στην ενέργεια (ηλεκτρισμός και φυσικό αέριο) από το συντελεστή του 13% στον υπερεκπτωτικό συντελεστή του 6%. Μέτρο που αφορά κάθε νοικοκυριό αλλά και επιχειρήσεις.
-Παροχή μόνιμης 13ης σύνταξης συνολικού κόστους 800 εκατ. ευρώ ως εξής:
Για τα μέτρα του 2020
Για το 2020, είπε ο Αλέξης Τσίπρας, το συνολικό πακέτο των μέτρων που προκύπτει από το χώρο που ούτως ή άλλως δημιουργείται, αλλά και από την εξασφάλιση επιπλέον χώρου από την αναδιαμόρφωση του πρωτογενούς πλεονάσματος είναι περίπου 1,3 δισ. ευρώ, αν συνυπολογίσουμε και την επίπτωση των μόνιμων μέτρων του 2019.
Ειδικότερα, η κυβέρνηση προχωρά σε:
Μείωση Εισφοράς Αλληλεγγύης
Κατάργηση από 1/1/2020 της εισφοράς αλληλεγγύης εισοδημάτων έως 20.000 ευρώ και ριζική μείωση συντελεστών εισφοράς αλληλεγγύης για εισοδήματα πάνω από 20.000 ευρώ, μέτρο σημαντικής μείωσης φορολογικής επιβάρυνσης μισθωτών και ελεύθερων επαγγελματιών.
Σήμερα είναι 2% η εισφορά αλληλεγγύης για εισοδήματα έως 20.000, θα γίνει 0%, θα καταργηθεί. Είναι 5% για εισοδήματα έως 30.000, θα γίνει 2%. Είναι 6,5% για έως 40.000, θα γίνει 4%. Είναι 7,5% για εισοδήματα έως 65.000 θα γίνει 6%. Είναι 9% για εισοδήματα έως 220.000, θα γίνει 8%.
-Αύξηση συντελεστή αποσβέσεων επενδύσεων στο 150%.
Νέες επενδύσεις λαμβάνουν υπερ-έκπτωση κόστους πέραν της σημερινής απόσβεσης του 100%, επιπρόσθετα 50% στην ετήσια απόσβεση, στην ισχύουσα διάρκεια ζωής (ανάλογα το πάγιο στοιχείο επένδυσης).
Αφορά επενδύσεις εντός μιας πενταετίας σε βιομηχανικό και τεχνολογικό εξοπλισμό σε όλους τους κλάδους με σκοπό την τόνωση της επενδυτικής δραστηριότητας. Επιπλέον, μειώνεται ο φόρος των επιχειρήσεων. Επισπεύδεται η μείωση: το 2021 στο 25%
-Επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών επιχειρήσεων και νέων εργαζομένων
Επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών επιχειρήσεων και νέων εργαζομένων μέχρι 25 ετών με ποσοστό 80% τόσο για τον εργοδότη όσο και για τον εργαζόμενο ενώ για νέους εργαζόμενους έως 29 ετών η επιδότηση προσδιορίζεται στο 25% εφόσον πρόκειται για συμβάσεις πλήρους απασχόλησης. Το μέτρο προφανώς αποτελεί κίνητρο για την δημιουργία ποιοτικών θέσεων εργασίας ενώ ταυτόχρονα αυξάνει τους μισθούς και ενισχύει τις επιχειρήσεις.
Μείωση ΦΠΑ από 13% σε 11%
Μείωση του συντελεστή ΦΠΑ (αγαθών και υπηρεσιών) από 13% σε 11% (κατηγορίες εστίασης, τροφίμων, φαρμακευτικών προϊόντων, ιατρικών μηχανημάτων, νερό, υπηρεσίες διαμονής σε ξενοδοχεία, κατ’ οίκον φροντίδας, γεωργικής παραγωγής, οίκων ευγηρίας κτλ.) με σκοπό τη μείωση των τιμών ειδών πρώτης ανάγκης και την τόνωση της κατανάλωσης.
Φορολογικές μειώσεις κατοίκων νησιών
Επαναφορά μέτρου μείωσης του φόρου εισοδήματος μόνιμου κατοίκου νησιών με πληθυσμό έως 3.100 κατοίκους όπως ίσχυε με τον παλιό Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος και μείωση του ΕΝΦΙΑ σε νησιά με πληθυσμό έως 1.000 κατοίκους με σκοπό τη μείωση της φορολογικής επιβάρυνσης ακριτικών περιοχών.
-Μείωση φόρου συνεταιρισμών στο 10%
Μείωση φόρου συνεταιρισμών στο 10% για όλους τους συνεταιρισμούς ανεξαρτήτως κλάδου ως κίνητρο για την ενίσχυση του μοντέλου της συνεταιριστικής οικονομίας.
-Συνεταιρισμένοι αγρότες
Έκπτωση 10% στο φορολογητέο εισόδημα των συνεταιρισμένων αγροτών για την περαιτέρω ενίσχυση του μοντέλου της συνεταιριστικής οικονομίας στον αγροτικό τομέα.
-Πετρέλαιο θέρμανσης ορεινών περιοχών
Περαιτέρω μείωση του κόστους θέρμανσης για ορεινές ζώνες της χώρας (Ζώνες Α και Β) ώστε να καταστεί ξεκάθαρη η ενίσχυση των πολιτών που διαμένουν σε περιοχές όπου πραγματικά λόγω υψομέτρου η ανάγκη θέρμανσης είναι διαφορετική.
-Έκπτωση από το φορολογητέο εισόδημα των τόκων στεγαστικών δανείων
Επαναφορά μέτρου απαλλαγής τόκων στεγαστικών δανείων πρώτης κατοικίας από το φορολογητέο εισόδημα όπως ίσχυε με τον παλιό Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, με σκοπό την επιβράβευση μέσω της μείωσης της φορολογικής επιβάρυνσης ιδιοκτητών πρώτης κατοικίας με πράσινο στεγαστικό δάνειο.
Ψήφος εμπιστοσύνης από τη Βουλή τώρα, και από το λαό το Μάιο και τον Οκτώβριο
Ο πρωθυπουργός σημείωσε κλείνοντας, ότι η κυβέρνηση ζητά αύριο τη ψήφο εμπιστοσύνης της ελληνικής Βουλής και για αυτό το σχέδιο θα ζητήσουμε τη ψήφο εμπιστοσύνης του ελληνικού λαού στις 26 του Μάη και φυσικά την οριστική του έγκριση να το υλοποιήσουμε στις αρχές του επόμενου Οκτωβρίου.
«Όλα τα μέτρα θα είναι μόνιμου χαρακτήρα. Κανένα προσωρινό», υπογράμμισε ο πρωθυπουργός.
Ο κ. Τσίπρας παρουσίασε την «σαφή πορεία ανάκαμψης» που βρίσκονται η χώρα και η οικονομία τα τελευταία χρόνια. Επισήμανε ειδικότερα ότι «βγήκαμε από τα μνημόνια μετά τον Αύγουστο του 2018 από 8 ολόκληρα χρόνια σκληρής προσαρμογής, η οικονομία έχει επιστρέψει σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, έχουμε ήδη εξασφαλίσει τη φτηνότερη πρόσβαση στις αγορές χρήματος από ποτέ άλλοτε, έχουμε καταφέρει να εξυγιάνουμε τα δημόσια οικονομικά και κάθε χρόνο όχι μόνο να πιάνουμε τους στόχους αλλά να τους υπερβαίνουμε κατά πολύ».
«Ήρθε η ώρα οι θυσίες του λαού να αρχίσουν να δικαιώνονται»
Ωστόσο, είπε πρέπει να παραδεχτούμε ότι υπάρχει ακόμη μεγάλο μέρος της ελληνικής κοινωνίας που σήκωσε δυσανάλογο βάρος στα χρόνια της κρίσης «που δεν έχει ακόμη αισθανθεί τις θετικές συνέπειες από την έξοδο της χώρας από τα μνημόνια, δεν έχει αισθανθεί τα αποτελέσματα αυτής της θετικής και ελπιδοφόρας πορείας». Για να σημειώσει ότι «τώρα όμως ήρθε η ώρα οι θυσίες του ελληνικού λαού να αρχίσουν να δικαιώνονται. Ήρθε η ώρα όσοι έβαλαν πλάτη στα δύσκολα, οι πολλοί δηλαδή, να γευτούν τους καρπούς των θυσιών τους».
Ο κ. Τσίπρας κατηγόρησε την προηγούμενη κυβέρνηση ότι είχε εσκεμμένα αφήσει τα δημόσια ταμεία απολύτως άδεια και ότι «είχαν οργανώσει το σχέδιο της οικονομικής ασφυξίας και της ‘αριστερής παρένθεσης'». Είπε πως εκείνο «όχι μόνο δε πέτυχαν το στόχο τους, αλλά εμείς σήμερα 4 χρόνια μετά έχουμε καταφέρει να δημιουργήσουμε ένα εντυπωσιακό απόθεμα ρευστότητας στα δημόσια ταμεία».
Ειδικότερα ανέφερε ότι πρόκειται για 31 δισ. ευρώ απόθεμα ρευστότηταςπέραν της δυνατότητας να δανειζόμαστε με το φθηνότερο επιτόκιο που είχαμε ποτέ από τις αγορές. Εξήγησε ότι από αυτό το απόθεμα ρευστότητας τα μισά περίπου είναι το λεγόμενο ‘μαξιλάρι’ ασφάλειας του ESM ενώ τα υπόλοιπα είναι οι κόποι του ελληνικού λαού στα χρόνια της κρίσης.
Διαβεβαίωσε ότι «αυτούς τους κόπους δε θα τους ξοδέψουμε αλόγιστα δεξιά και αριστερά αλλά δε θα τους αφήσουμε και ανεκμετάλλευτους, θα τους επενδύσουμε στο μέλλον προκειμένου να διασφαλίσουμε και να τονώσουμε τη συνεχή αδιάλειπτη και διατηρήσιμη αναπτυξιακή πορεία της ελληνικής οικονομίας».
Αναλυτικά, ο πρωθυπουργός είπε ότι ένα μέρος από αυτούς τους πόρους, 3,6 δισ. ευρώ θα διατεθεί για την πρόωρη αποπληρωμή των ακριβών δανείων του ΔΝΤ. «Αυτό σημαίνει ότι ξεπληρώνουμε γρηγορότερα το χρέος μας σε έναν αυστηρό δανειστή αλλά ότι εξοικονομούμε αρκετά εκατομμύρια ετησίως από τους τόκους».
Τα υπόλοιπα περίπου 11,5 δισ., συνέχισε, θα αξιοποιηθούν για τη διασφάλιση της οριστικής εξόδου της ελληνικής οικονομίας από τη κρίση. Ο κ. Τσίπρας ανακοίνωσε ότι σήμερα έδωσε εντολή και άνοιξε ένας ειδικός λογαριασμόςόπου «θα καταθέσουμε τις επόμενες μέρες 5,55 δισ. ευρώ, χρήματα που αντιστοιχούν στο 3% του ΑΕΠ και κατατίθενται ως επιπλέον εγγύηση έναντι των δανειστών για τα επόμενα 3 χρόνια, 2020-2022. «Εγγύηση ότι σε κάθε περίπτωση θα πάρουν τα χρήματα που αναλογούν στο ύψος των πρωτογενών πλεονασμάτων που έχουμε συμφωνήσει ως το 2022, δηλαδή το 3,5%». Αλλά, τόνισε, «την ίδια στιγμή αυτή η ενέργεια μας δίνει τον απαραίτητο δημοσιονομικό χώρο για έναν ανασχεδιασμό του μίγματος πολιτικής, για την εμβάθυνση δηλαδή της Νεάς Οικονομικής Πολιτικής που εγκαινιάσαμε στη ΔΕΘ πέρυσι τον Σεπτέμβρη, με την υλοποίηση ενός ακόμα πιο φιλικού στην ανάπτυξη οικονομικού πακέτου για τα χρόνια που έρχονται».
Χωρίς παραβίαση των στόχων για 3,5%, θα μπορούμε να σχεδιάσουμε το 2020-23 με 2,5% πρωτογενή πλεονάσματα
Ο πρωθυπουργός σημείωσε την εκτίμησή του πως το πακέτο των φιλοαναπτυξιακών μέτρων που έχει επεξεργαστεί το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης θα συμβάλει σε μεγαλύτερους ρυθμούς ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας τα επόμενα χρόνια, συνεπώς θα επιτρέψει να καλύπτεται ο στόχος του 3,5% ως το 2022 ενδεχομένως και χωρίς καμία χρήση των δεσμευμένων στον ειδικό λογαριασμό χρημάτων. Ωστόσο σε περίπτωση που χρειαστεί θα έχουμε το περιθώριο χρήσης έως 1% του ΑΕΠ κατ’ έτος από τα χρήματα που θα είναι κατατεθειμένα σε αυτόν τον ειδικό λογαριασμό, είπε.
«Με δυο λόγια δηλαδή», εξήγησε, «θα έχουμε τη δυνατότητα χωρίς να παραβιάσουμε ούτε κατά ένα ευρώ τους στόχους της συμφωνίας με τους εταίρους για πρωτογενές πλεόνασμα 3,5%, θα έχουμε τη δυνατότητα να σχεδιάσουμε τους προϋπολογισμούς μας από το 2020 εως το 2022, με μειωμένα πρωτογενή πλεονάσματα κατά 1%, δηλαδή για 2,5% του ΑΕΠ».
«Αυτός ο σχεδιασμός θα δώσει τη δυνατότητα για ισχυρή τόνωση της ανάπτυξης τονώσει, θα τονώσει την οικονομία αλλά θα δώσει και την ευκαιρία τα οφέλη της αναπτυξιακής πορείας να γίνουν πιο γρήγορα αισθητά στους πολλούς».
Δημοσιονομικός χώρος 1,14 δισ. για το 2019 και 800 εκατ. για το ‘20, επιπλέον της μη περικοπής του αφορολόγητου
Ο κ. Τσίπρας αναφέρθηκε στα μεγέθη που ανακοινώθηκαν από την ΕΛΣΤΑΤ για το 2018 και τις προβλέψεις που κατέθεσε η κυβέρνηση για την περίοδο 2019 -2022. Επισήμανε ότι για άλλη μια φορά, και για το 2018, τα μεγέθη ήταν μεγαλύτερα των αναμενόμενων. Με βάση αυτά, είπε, «προβλέπεται επιπλέον δημοσιονομικός χώρος για το τρέχον έτος, επιπλέον αυτού που είχαμε υπολογίσει στον προϋπολογισμό του 2019, ύψους 1,14 δισ. Ευρώ, 800 εκατ. για το 2020, επιπλέον της μη περικοπής του αφορολογήτου, 1,22 δισ. για το 2021 και 2,33 δισ. για το 2022.
«Σε αυτόν το χώρο -που κατά πάσα πιθανότητα και με βάση την εως τώρα εμπειρία μπορεί να είναι και μεγαλύτερος στο τέλος της χρονιάς- ερχόμαστε να προσθέσουμε επιπλέον 1% του ΑΕΠ περιθώριο από το 2020 και μετά», πρόσθεσε.
Με δυο λόγια, τόνισε ο πρωθυπουργός, «διαμορφώνονται οι όροι για έναισορροπημένο πακέτο μόνιμων φιλοαναπτυξιακών μέτρων ελάφρυνσης αρχής γενομένης από το ‘19 αλλά και για τα επόμενα χρόνια». Παρουσιάζοντας το πακέτο που ετοίμασε το οικονομικό επιτελείο, ανέφερε ότι χωρίζεται σε δύο μέρη: Αυτά που αφορούν το 2019 και θα νομοθετηθούν άμεσα και θα εφαρμοστούν άμεσα και αυτά που θα εφαρμοστούν το 2020 και θα νομοθετηθούν αργότερα, αλλά σε κάθε περίπτωση θα συμπεριληφθούν στον προϋπολογισμό του 2020. «Όλα τα μέτρα θα είναι μόνιμου χαρακτήρα. Κανένα προσωρινό», υπογράμμισε.

Κομισιόν: Πράσινο φως για τη μη μείωση του αφορολόγητου



Προεξοφλεί και την μη περικοπή του αφορολόγητου η Κομισιόν με έκθεσή της για την ελληνική οικονομία - Οι εκτιμήσεις για την ανεργία, το πλεόνασμα και ο κίνδυνος από τις υποχρεώσεις που θα προκύψουν από δικαστικές αποφάσεις για αναδρομικά από μισθούς και συντάξεις.

Ανάπτυξη 2,2% του ΑΕΠ για το 2019 και το 2020 και υψηλά πλεονάσματα, χωρίς περικοπή αφορολόγητου προβλέπει η Κομισιόν για την Ελλάδα στις εαρινές της εκτιμήσεις για την ΕΕ.
Ειδικότερα στις προβλέψεις για την Ελλάδα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναθεωρεί οριακά (κατά 0,1% του ΑΕΠ) για την Ελλάδα σε σχέση με τις φθινοπωρινές της προβλέψεις, προβλέποντας για την διετία ανάπτυξη 2,2% του ΑΕΠ έναντι 2,3% τον Νοέμβριο κυρίως λόγω της συνολικής επιβράδυνσης της Ευρωζώνης.
Ως οδηγούς βλέπει την μεγάλη αύξηση των επενδύσεων κατά 10,1% φέτος και 10,8% το 2019 αλλά και την ιδιωτική κατανάλωση που αναμένεται να αυξηθεί κατά 1,3% φέτος και 1,2% το 2020.
Οι εξαγωγές θα επηρεαστούν από την επιβράδυνση αλλά θα συνεχίζουν να αυξάνονται 4,7% το 2019 και κατά 4,2% το 2020.
Τονίζεται ωστόσο ότι οι θετικές προοπτικές που δημιουργεί η βάσιμη προσδοκία για αύξηση της τραπεζικής χρηματοδότηση της οικονομίας θα έχει να αντιμετωπίσει το ρίσκο από την συνεχή υποεκτέλεση του προϋπολογισμού των δημοσίων επενδύσεων.
Προβλέπεται επίσης, ότι θα και η ανεργία θα συνεχίσει να μειώνεται από το 19,3% το 2013 στο 18,2 το 2019 και στο 16,8% το 2020. Την ίδια ώρα η απασχόληση θα συνεχίσει να αυξάνεται κατά 1,5% το 2019 και κατά 1,3% το 2020.
Στο δημοσιονομικό πεδίο η έκθεση σημειώνει το δημοσιονομικό πλεόνασμα του 1,1% του ΑΕΠ που πέτυχε ο προϋπολογισμός ως αποτέλεσμα της σταθερής ανάπτυξης της οικονομίας, της βελτίωσης της είσπραξης φόρων και της συγκράτησης των δαπανών.

Ανοιχτή η μη περικοπή του αφορολόγητου


Η Κομισιόν θεωρεί δεδομένη την επίτευξη του στόχου για τα πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% του ΑΕΠ το 2019 και 2020 λόγω της καλύτερης είσπραξης φόρων του περιορισμένων δαπανών για υγεία και των ελεγχόμενων προσλήψεων.
Ωστόσο τονίζει ότι μπορεί μέσα στο χρόνο να ασκηθούν πιέσεις στο μισθολογικό κονδύλι του δημοσίου λόγω του υπολοίπου των δαπανών ύψους 648 εκατ. ευρώ από τα αναδρομικά που είχαν προγραμματιστεί αλλά δεν δόθηκαν ως το τέλος του 2018.
Σε αυτό το σημείο το κείμενο της έκθεσης τονίζει ότι όλες αυτές οι προβλέψεις γίνονται λαμβάνοντας υπ όψιν την πρόθεση της Ελλάδας να μην εφαρμόσει το ψηφισμένο μέτρο για την μείωση του αφορολόγητο κάτι που όπως τονίζει θα συζητηθεί στο πλαίσιο της ενισχυμένης εποπτείας με τις ελληνικές αρχές.
Τονίζει πάντως ότι υπάρχουν αυξημένος κίνδυνος και από τις υποχρεώσεις που θα προκύψουν από δικαστικές αποφάσεις για αναδρομικά από μισθούς και συντάξεις και οι οποίες μπορούν να οδηγήσουν σε δημοσιονομικές αποκλίσεις.
Για το 2019 προβλέπεται ότι ο προϋπολογισμός θα έχει ξανά δημοσιονομικό πλεόνασμα 0,5% του ΑΕΠ κυρίως λόγω των εισροών από τα κέρδη των ελληνικών ομολόγων που διακρατούν οι Κεντρικές Τράπεζες και του επιτοκιακού κέρδους που θα έχει η Ελλάδα από το δάνεια των 11,2 δις ευρώ του 2012 Το ποσό που αναμένεται να εισρεύσει θα είναι περίπου 1,6 δις ευρώ Από αυτά έχουν ήδη εισρεύσει τα 973 εκ ευρώ από την πρώτη δόση που ήρθε ως αποτέλεσμα της ενεργοποίησης των μεσοπρόθεσμων μέτρων για το χρέος.
Τέλος το χρέος μετά την κορύφωση του στο 181,3% του ΑΕΠ αναμένεται να υποχωρήσει στο 174,9% του ΑΕΠ το 2019 και στο 168,9% του ΑΕΠ το 2020 λόγω των σταθερών ρυθμών ανάπτυξης και των δημοσιονομικών.
Τάσος Δασόπουλος


πηγή:https://www.news247.gr/oikonomia/komision-prasino-fos-gia-ti-mi-meiosi-toy-aforologitoy.6720109.html

ΚΕΔΙΣΑ: Πρόσκληση στο εκπαιδευτικό σεμινάριο «Το Διεθνές Δίκαιο ως Ρυθμιστικός Παράγοντας στο Θαλάσσιο Χώρο της Ανατολικής Μεσογείου.Κυριαρχικά Δικαιώματα,Σχέσεις Συνεργασίας και Ανταγωνισμού»






Το Κέντρο Διεθνών Στρατηγικών Αναλύσεων-ΚΕΔΙΣΑ διοργανώνει Εκπαιδευτικό Σεμινάριο με θέμα «Το Διεθνές Δίκαιο ως Ρυθμιστικός Παράγοντας στο Θαλάσσιο Χώρο της Ανατολικής Μεσογείου.Κυριαρχικά Δικαιώματα,Σχέσεις Συνεργασίας και Ανταγωνισμού». Το σεμινάριο είναι διάρκειας δυο ημερών και θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 9 Μαΐου 2019 (16:00 – 21:00) και την Παρασκευή 10 Μαΐου 2019 (16:00 – 21:00) στο IST College (Λεωφόρος Συγγρού 68, Αθήνα- Πλησίον Σταθμού Μετρό «Συγγρού FIX»).  Εισηγητές του εκπαιδευτικού σεμιναρίου θα είναι οι κ.κ. Κων/νος Αργυρόπουλος (MA Διεθνούς Δικαίου και Διπλωματικών Σπουδών, ΠΑΝΤΕΙΟ Πανεπιστήμιο), Δρ. Γεώργιος Χρυσοχού (Πανεπιστήμιο Αιγαίου), Δρ. Γεράσιμος Ροδοθεάτος (ΠΑΝΤΕΙΟ Πανεπιστήμιο), Ερευνητής ΕΚεΠΕΚ και ο Υποψήφιος Διδάκτωρ Βασίλειος Βασιλικής (ΠΑΝΤΕΙΟ Πανεπιστήμιο). Η υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους γίνεται ηλεκτρονικά στο info@kedisa.gr, μέχρι και την Τετάρτη 8 Μαΐου 2019. Στο e-mail προς το ΚΕΔΙΣΑ θα πρέπει να αναγράφεται το Ονοματεπώνυμο, Επάγγελμα-Ιδιότητα, τηλέφωνο και η δ/νση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Δεδομένου ότι ο αριθμός των θέσεων είναι περιορισμένος, θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας με βάση την αποστολή της αίτησης.
Πρόγραμμα Σεμιναρίου
Πέμπτη,9 Μαΐου 2019 (16:00-21:00)
1η Συνεδρία
«Το Κανονιστικό Πλαίσιο του Θαλάσσιου Χώρου. Η Σύμβαση του Δικαίου της Θάλασσας: Η Φύση, τα Υποκείμενα και οι Ζώνες Εθνικής Κυριαρχίας»
Κων/νος Αργυρόπουλος (MA Διεθνούς Δικαίου και Διπλωματικών Σπουδών, ΠΑΝΤΕΙΟ Πανεπιστήμιο)
 2η Συνεδρία
«Οριοθετήσεις Θαλασσίων Ζωνών στην Ανατολική Μεσόγειο υπό το Πρίσμα του Διεθνούς Δικαίου: Υφιστάμενες και Εκκρεμείς Οριοθετήσεις, η Διεθνής Δικαστική Νομολογία και η Κρατική Πρακτική»
Δρ. Γεώργιος Χρυσοχού (Πανεπιστήμιο Αιγαίου)
 Παρασκευή, 10 Μαΐου 2019 (16:00-21:00)
1η Συνεδρία
«Τεχνικές, Οικονομικές και Περιβαλλοντικές Όψεις του Δικαίου της Θάλασσας Αναφορικά με τους Ενεργειακούς Πόρους της Ανaτολικής Μεσογείου»
Δρ. Γεράσιμος Ροδοθεάτος (ΠΑΝΤΕΙΟ Πανεπιστήμιο), Ερευνητής ΕΚεΠΕΚ
 2η Συνεδρία
«Σύγχρονες Προσεγγίσεις του Δικαίου των Ενόπλων Συγκρούσεων στη Θάλασσα»
Υπ. Δρ. Βασίλειος Βασιλικής (ΠΑΝΤΕΙΟ Πανεπιστήμιο)
Σημαντικές πληροφορίες
Προθεσμία Υποβολής Αιτήσεων και Καταβολής Διδάκτρων: Τετάρτη 8 Μαΐου 2019
Τόπος Διεξαγωγής του Σεμιναρίου: IST College (Λεωφόρος Συγγρού 68, Αθήνα-Πλησίον Σταθμού Μετρό «Συγγρού FIX»)
Συνολική Διάρκεια Σεμιναρίου10 ώρες
Ημερομηνίες και ώρες Διεξαγωγής: Πέμπτη 9 Μαΐου 2019 (16:00 – 21:00) και Παρασκευή 10 Μαΐου 2019 (16:00 – 21:00)
Κόστος συμμετοχής
50 ευρώ για επαγγελματίες και το ευρύ κοινό (Στρατιωτικούς, Διπλωμάτες, Δημοσίους και Ιδιωτικούς υπαλλήλους, Ελεύθερους Επαγγελματίες, Δημοσιογράφους κλπ)
20 ευρώ για φοιτητές όλων των βαθμίδων (με την προϋπόθεση ότι δεν έχουν εργασία πλήρους απασχόλησης)
10 ευρώ για ανέργους (απαραίτητο να μας αποστείλουν αντίγραφο του Δελτίου Ανεργίας)
15 ευρώ για φοιτητές μέλη της SAFIA
Οι Δόκιμοι Αναλυτές του ΚΕΔΙΣΑ έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν το σεμινάριο με έκπτωση 50% σε σχέση με τους υπόλοιπους φοιτητές (10 ευρώ)
Οι Ασκούμενοι φοιτητές του ΚΕΔΙΣΑ έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν το σεμινάριο δωρεάν
Οι Αναλυτές και Εξωτερικοί Συνεργάτες του ΚΕΔΙΣΑ έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν το σεμινάριο με έκπτωση (20 ευρώ)
 Τρόπος καταβολής των Διδάκτρων
Τα δίδακτρα θα πρέπει να καταβληθούν μέχρι και την Τετάρτη 8 Μαΐου 2019
  • Σε οποιοδήποτε υποκατάστημα της  Τράπεζας Πειραιώς*
  • Μέσω e-banking
Παρακαλούμε να αναγράφεται το ονοματεπώνυμο του αιτούντος στην «Αιτιολογία» της κατάθεσης και το αποδεικτικό να αποστέλλεται στην ηλεκτρονική διεύθυνση info@kedisa.gr
Επισήμανση: Σε περίπτωση που γίνεται έμβασμα από τρίτη τράπεζα η χρέωση της προμήθειας επιβαρύνει τον εντολέα και όχι το ΚΕΔΙΣΑ
*Αριθμός λογαριασμού: 6561-137897-036
ΙΒΑΝ: GR12 0171 5610 0065 6113 7897 036SWIFT-BIC CODE: PIRBGRAA
Δικαιούχος λογαριασμού: Κέντρο Διεθνών Στρατηγικών Αναλύσεων (ΑΦΜ: 997199054)
Υλικό Σεμιναρίου
Μετά την ολοκλήρωση του σεμιναρίου θα δοθεί στους συμμετέχοντες υλικό σε CD-ROM
Πιστοποιητικό Παρακολούθησης
Μετά την ολοκλήρωση του σεμιναρίου θα χορηγηθεί στους συμμετέχοντες πιστοποιητικό παρακολούθησης

Αναδρομικά πολλών ταχυτήτων θα ξεκλειδώσει η απόφαση του ΣτΕ για τη συνταγματικότητα του νόμου Κατρούγκαλου.




H απόφαση αυτή θα κρίνει το χρονικό διάστημα για το οποίο θα πρέπει να επιστραφούν αναδρομικά ανάλογα αν πρόκειται για παλαιούς ή νέους συνταξιούχους και με βάση το πότε προσέφυγαν στη Δικαιοσύνη.
Ποια είναι τα νέα δεδομένα στην επιστροφή των αναδρομικών στους συνταξιούχους;
Το κλειδί των αναδρομικών βρίσκεται στο αν θα κριθεί συνταγματικός ο νόμος Κατρούγκαλουστα άρθρα του επανυπολογισμού των παλαιών συντάξεων. Αν βγει συνταγματικός ο νόμος, τότε τα αναδρομικά ορίζονται για το διάστημα από Ιούνιο του 2015 έως Μάιο του 2016. Για το 12μηνο αυτό η κυβέρνηση θα υποχρεωθεί να επιστρέψει χρήματα σε 2,4 εκατ. συνταξιούχους γιατί υπάρχει η προηγούμενη απόφαση του ΣτΕ που λέει ότι από Ιούνιο του 2015 κρίθηκαν αντισυνταγματικές και θα έπρεπε να μην επιβάλλονται οι μειώσεις των νόμων 4051 και 4093 σε κύριες και επικουρικές συντάξεις, ενώ και τα δώρα που καταργήθηκαν θα πρέπει να επιστραφούν. Σε αυτή την περίπτωση δεν ακυρώνονται οι διεκδικήσεις των συνταξιούχων για τα έτη από 2016 έως και το 2018 τουλάχιστον. Η διαφορά είναι ότι για το διάστημα αυτό, οι συνταξιούχοι για να πάρουν αναδρομικά θα πρέπει να έχουν κινηθεί δικαστικά με αγωγές, τις οποίες δεν μπορεί να ακυρώσει το ΣτΕ.
Ποιοι συνταξιούχοι μπορούν να διεκδικήσουν τα αναδρομικά;
Καταρχάς είναι οι παλαιοί συνταξιούχοι που είχαν προσφύγει στα δικαστήρια κατά των περικοπών του 2012, πριν από την απόφαση- βόμβα του ΣτΕ το 2015. Σύμφωνα με το σκεπτικό του Ανώτατου Ακυρωτικού Δικαστηρίου οι εν λόγω συνταξιούχοι είναι οι μόνοι που δικαιούνται αναδρομικά από το 2013. Δεδομένης της κρίσης του ΣτΕ θεωρείται βέβαιη η δικαίωση των εν λόγω υποθέσεων. Επίσης, στις διεκδικήσεις περιλαμβάνονται και οι παλαιοί συνταξιούχοι που δεν είχαν προσφύγει στα δικαστήρια κατά των περικοπών του 2012 πριν από την απόφαση του ΣτΕ το 2015. Σύμφωνα με το σκεπτικό οι εν λόγω συνταξιούχοι δεν δικαιούνται αναδρομικά για την περίοδο 2013-2015 για λόγους δημοσίου συμφέροντος. Συγκλίνουσες νομικές απόψεις καταλήγουν πως το πλέον βάσιμο χρονικό διάστημα εντός του οποίου εντοπίζεται έδαφος για όψιμες αξιώσεις είναι το 10μηνο Ιούνιος 2015- Μάιος 2016. Η δεύτερη νομική προσέγγιση ενοποιεί τον χρόνο από τον Ιούλιο του 2015 έως και τον Δεκέμβριο του 2018 επειδή οι αντισυνταγματικές περικοπές των νόμων 4051 και 4093 συνέχιζαν να επιβάλλονται στις παλαιές συντάξεις μέχρι την "πρεμιέρα" του επανυπολογισμού τον περασμένο Ιανουάριο.
Μια άλλη ομάδα είναι οι νέοι συνταξιούχοι που αποχώρησαν από 13/5/2016 και έως 31 Δεκεμβρίου 2018 και δικαιούνται προσωπική διαφορά. Υπολογίζεται πως πρόκειται για πάνω από 100.000 νέους συνταξιούχους, οι οποίοι εμπίπτουν στην τρίτη μεταβατική περίοδο του νόμου Κατρούγκαλου και δικαιούνται τμήμα της "προσωπικής διαφοράς" επειδή η σύνταξή τους υπολείπεται κατά 20% και πλέον από τη σύνταξη που θα έπαιρναν με το παλαιό καθεστώς.
Ποιο είναι το επικρατέστερο σενάριο;
Σχέδια που εξετάζονται από την κυβέρνηση είναι να δοθούν αναδρομικά σε δόσεις γιατί μια και έξω είναι απίθανο να γίνει ακόμη κι αν ο ΣΥΡΙΖΑ τα κουρέψει και αντί για τριάμιση χρόνια το κατεβάσει στους 10 μήνες, όπως υπολογίζουν στο υπουργείο Εργασίας, εκτιμώντας ότι μετά τον νόμο Κατρούγκαλου δεν υπάρχει ζήτημα επιστροφών γιατί οι συντάξεις επανυπολογίστηκαν με νέο νόμο, χωρίς τις περικοπές. Πάντως τίποτε δεν είναι σίγουρο.