Δευτέρα 15 Απριλίου 2019

Πόση σύνταξη και εφάπαξ παίρνουν αποχωρήσουν έως το 2020




ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΙΚΟΣ
Σύνταξη και εφάπαξ με λιγότερες απώλειες «κλειδώνουν» οι δημόσιοι υπάλληλοι και οι ένστολοι που θα αποχωρήσουν ως το 2020, με όρια ηλικίας από 58 ως 60,5 ετών ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας τους ως το 2012, ή με 35 και 37 έτη μετά το 2013.

Ειδικά για τους Στρατιωτικούς και ένστολους, που ασφαλίστηκαν πριν από το 1993, η έξοδος στη σύνταξη δεν προϋποθέτει όριο ηλικίας, αλλά μόνον έτη ασφάλισης που για το 2019 είναι τα 31 έτη. Από τη στιγμή που όριο ηλικίας δεν τίθεται ως προϋπόθεση, το κίνητρο εξόδου είναι το μεγαλύτερο εφάπαξ που παίρνουν από τα Ταμεία τους και φτάνει ως 70.000 ευρώ για όσους αποχωρούν από την ΕΛ.ΑΣ. και έχουν καταβάλει εισφορές στο ΤΕΑΠΑΣΑ.
Από το 2021 και μετά το σύστημα αλλάζει τόσο ως προς τον υπολογισμό της σύνταξης, όσο και ως προς το εφάπαξ, καθώς σύμφωνα με τις ήδη ψηφισμένες νομοθετικές ρυθμίσεις, από 1/1/2021, το ποσό της ανταποδοτικής σύνταξης θα καθορίζεται χωρίς την τιμαριθμική αναπροσαρμογή των μισθών αλλά με βάση το ποσοστό μεταβολής των αποδοχών όλων των εργαζομένων από το 2002 και μετά.
Αυτό σημαίνει ότι αν οι μισθοί όλων των εργαζομένων έχουν κατά μέσον όρο μείωση 5% στο διάστημα από 2002 ως 2020, τότε αυτό το -5% θα επηρεάσει και τις αποδοχές όσων υπαλλήλων δεν είχαν μείωση στο ίδιο διάστημα. Αναπόφευκτα, οι συντάξιμες αποδοχές θα βγουν μικρότερες επηρεάζοντας προς τα κάτω και τη σύνταξη.
Με τα ισχύοντα ως και το 2020 οι συντάξιμες αποδοχές βγαίνουν από το μέσο όρο των αποδοχών κάθε ασφαλισμένου και με τιμαριθμική αναπροσαρμογή για κάθε έτος από το 2002 και μετά.
Για παράδειγμα:
• Δημόσιος υπάλληλος που αποχωρεί το 2019, ή το 2020, και έχει μέσο όρο αποδοχών από το 2002 ως το 2019, ή το 2020, στα 1.500 ευρώ, με 35 έτη, θα πάρει ανταποδοτική σύνταξη 507,15 ευρώ και 384 ευρώ εθνική, δηλαδή 891,15 ευρώ συνολικά.


πηγή:.eleftherostypos.gr/oikonomia/396597-posi-syntaxi-kai-efapax-pairnoyn-osoi-ypalliloi-apoxorisoyn-eos-to-2020/

Επίσκεψη Αρχηγού ΓΕΣ στην Περιοχή Ευθύνης της 9ης Μ/Π ΤΑΞΠΖ




Κατά το χρονικό διάστημα από 11 έως 12 Απριλίου 2019, ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Στρατού, Αντιστράτηγος Γεώργιος Καμπάς, επισκέφθηκε τη Ζώνη Ευθύνης της 9ης Μηχανοποιημένης Ταξιαρχίας Πεζικού (9η Μ/Π ΤΑΞΠΖ – «ΑΔΡΙΑΝΟΥΠΟΛΗ»), συνοδευόμενος από τον Διοικητή του Γ΄ Σώματος Στρατού (Γ΄ ΣΣ/NRDC-GR) Αντιστράτηγο Κωνσταντίνο Κούτρα.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του, ο Αρχηγός ενημερώθηκε για τις τρέχουσες δραστηριότητές του Σχηματισμού και των Συγκροτημάτων του, επισκέφθηκε Στρατόπεδα, Μονάδες και όλα τα Φυλάκια της ευρύτερης περιοχής, έδωσε κατευθύνσεις και πραγματοποίησε ομιλίες στο προσωπικό των Μονάδων.
#ΕλληνικόςΣτρατός, #HellenicArmy

Κυριακή 14 Απριλίου 2019

Ο Ελληνισμός κατακλύζει τις ΗΠΑ: Έπαρση της ελληνικής σημαίας με Εύζωνες στην Αστόρια



Παρουσία των Ευζώνων της Προεδρικής Φρουράς, αλλά για πρώτη φορά και της φημισμένης Φιλαρμονικής Εταιρίας Μάντζαρος από την Κέρκυρα, πραγματοποιήθηκε -με καλό καιρό- η καθιερωμένη τελετή έπαρσης της Ελληνικής Σημαίας στην Πλατεία Αθηνών της Αστορίας, το Σάββατο, 13 Απριλίου, μία ημέρα πριν την Παρέλαση της Ομογένειας στη Νέα Υόρκη.
Παρουσία του Αρχιεπισκόπου Αμερικής κ. Δημητρίου, του γενικού προξένου της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη, Κωνσταντίνου Κούτρα, της προξένου, Λάνας Ζωχιού, του διευθυντή του Στρατιωτικού Γραφείου της Προεδρίας της Δημοκρατίας, Αντιπτεράρχου Γρηγορίου Πρεζεράκου, του Διοικητή της Προεδρικής Φρουράς, Συνταγματάρχη Ροδόλφου Δημητρόγλου, του δημάρχου Κέρκυρας, Κωνσταντίνου Νικολούζου και άλλων επισήμων, η συγκέντρωση είχε κυρίως εορταστικό χαρακτήρα, με άπαντες να στέκονται στη σημασία τής όσο το δυνατόν μεγαλύτερης συμμετοχής στην παρέλαση.

.Πηγή:pentapostagma.gr/2019/04/ο-ελληνισμός-κατακλύζει-τις-ηπα-έπαρσ.html

ΑΝΥΕΘΑ: "Η συζήτηση για τους εξοπλισμούς βοηθούντων και των ΜΜΕ έχει γίνει λίγο και… εθνικό σπορ."




Ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Ρήγας σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα ΕΘΝΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ (14/04/2019) και στο δημοσιογράφο Αντώνη Γκιόκα, αναφέρει τα ακόλουθα:
1.   Για το νομοσχέδιο που καταρτίσατε προκειμένου να λυθούν ζητήματα ετών που απασχολούν στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων μερίδα της  αντιπολίτευσης να σας κατηγορεί για «παροχολογία»…
Είναι πραγματικά δύσκολο να παρακολουθήσει κάποιος τον ειρμό στα λεγόμενα της ηγεσίας της ΝΔ και του ΚΙΝΑΛ, εάν δεχθούμε ότι υπάρχει τέτοιος. Από την πρώτη μέρα που ανέλαβε αυτή η κυβέρνηση, η ΝΔ και όσοι τη στηρίζουν εφαρμόζουν μια τακτική αντιστροφής των πραγμάτων, προβάλλοντας μια εικονική πραγματικότητα πάνω στην οποία δομούν τον πολιτικό τους λόγο. Εδώ και τέσσερα χρόνια η ΝΔ ζητάει εκλογές, σύμφωνα με την λογική τους κάθε νομοθετική πρωτοβουλία που δίνει λύσεις σε λαϊκά προβλήματα συνιστά προεκλογικού τύπου κινήσεις. Θα προτιμούσαν προφανώς, κόντρα στις ανάγκες των πολλών, αυτή η κυβέρνηση να μην κάνει τίποτα προκειμένου οι ίδιοι να περιφέρουν το αφήγημά τους. Έτσι πολιτεύονται και με αυτό τον τρόπο πορεύονται. Δεν θα τους κάνουμε το χατίρι, με σημείο αναφοράς την έξοδο από τα μνημόνια και την επιτροπεία τον Αύγουστο 2018 προχωράμε ακόμα πιο αποφασιστικά. Η πολιτική μας στο ΥΠΕΘΑ δεν είναι «παροχολογία», είναι ώριμες παρεμβάσεις σε χρονίζοντα προβλήματα. Και δεν μένουμε εδώ θα υπάρχει και συνέχεια.
2.   Η στρατιωτική ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων συχνά «παραπονιέται» για ελλείψεις στο προσωπικό...
Εχθρός του καλού είναι το καλύτερο, ωστόσο ρόλος της πολιτικής και της στρατιωτικής ηγεσίας του ΥΠΕΘΑ είναι να οργανώνει την άμυνα της χώρας και την αποτρεπτική της ισχύ με βάση τις πραγματικές δυνατότητες και τα υπάρχοντα μέσα. Αυτό γίνεται και μάλιστα πολύ αποτελεσματικά. Τα δημοσιονομικά δεδομένα μας ανάγκασαν να αξιοποιήσουμε στο έπακρο το έμψυχο δυναμικό και την επιχειρησιακή διαθεσιμότητα των υπαρχόντων μέσων. Ξεπεράσαμε τον ασφυκτικό κλοιό των συνεχών περικοπών και της συσσώρευσης εκκρεμοτήτων και ανοικτών ζητημάτων της πρώτης μνημονιακής περιόδου 2010-2014 και οδεύουμε σε μια σταθερή πορεία ανάκαμψης.
3.   Ένα ακόμα θέμα που χρήζει άμεσης αντιμετώπισης, είναι η επανεκκίνηση της αμυντικής βιομηχανίας. Ποιο είναι το σχέδιο για τη σωτηρία και την περαιτέρω ανάπτυξης της;
Η ελληνική αμυντική βιομηχανία, στο σύνολό της, δημόσια και ιδιωτική -συμπεριλαμβανομένων και των ναυπηγείων που τις τελευταίες δεκαετίες αποτελούν σταθερά οργανικό κομμάτι του κλάδου- βρίσκεται σε θετική πορεία. Ειδικότερα σε ό,τι αφορά τις εταιρείες που βρίσκονται υπό κρατικό έλεγχο, πρώτο μέλημα αυτής της κυβέρνησης ήταν να τις κρατήσουμε ζωντανές. Τα πράγματα ήταν οριακά. Ο στόχος αυτός επετεύχθη, έχουμε την επανεκκίνηση της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας, ενώ και τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα βρίσκονται σε φάση ανάκαμψης με διασφαλισμένες τις θέσεις εργασίας. Στόχος μας είναι να φέρουμε κοντά στις ανάγκες των Ενόπλων Δυνάμεων την εγχώρια αμυντική βιομηχανία και στην κατεύθυνση αυτή πολύ χρήσιμο εργαλείο είναι η Εθνική Αμυντική Βιομηχανική Στρατηγική. Καθοριστική εξάλλου είναι η συμβολή του ΥΠΕΘΑ στη διάσωση των ναυπηγείων και τη διατήρηση των θέσεων εργασίας, μέσω των προγραμμάτων του Πολεμικού Ναυτικού.
4.   Σας προβληματίζουν η ρητορική -κυρίως- και η δράση της Άγκυρας, σε Αιγαίο και Νοτιοανατολική Μεσόγειο;
Τόσο η ρητορική όσο και οι προκλητικές ενέργειες της τουρκικής πλευράς, μπορεί να περνάνε διακυμάνσεις με μικρά ή μεγάλα σκαμπανεβάσματα, δεν παύουν όμως, να εντάσσονται σε μια στρατηγική την οποία παρακολουθούμε και αναλύουμε διαρκώς. Δεν υποτιμάμε τίποτα, ούτε τη ρητορική -που δεν είναι ουδέτερη αλλά παράγει αποτελέσματα - ούτε πολύ περισσότερο δεν υποτιμάμε τις προκλήσεις. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι η τουρκική ηγεσία κατανοεί  πως η τακτική των προκλήσεων είναι ατελέσφορη και δεν την οδηγεί πουθενά, αντίθετα την απομονώνει και περισσότερο αποκαλύπτει μια αδυναμία. Η ειρηνική συνύπαρξη και ο αμοιβαίος σεβασμός των κυριαρχικών δικαιωμάτων της κάθε χώρας, στη βάση των κανόνων του Διεθνούς Δικαίου και της καλής γειτονίας, είναι η αναγκαία προϋπόθεση, ώστε όχι μόνο οι σχέσεις των δύο χωρών να είναι παραγωγικές αλλά και η σταθερότητα στην ευρύτερη περιοχή διασφαλισμένη.
8. Το τελευταίο διάστημα έχει ανοίξει μια συζήτηση για τα εξοπλιστικά. Με δεδομένο ότι υπάρχουν ανάγκες τόσο της Πολεμικής Αεροπορίας, όσο και του Πολεμικού Ναυτικού, θα υπάρξουν άμεσα παραγγελίες για νέα συστήματα;
Η συζήτηση για τους εξοπλισμούς βοηθούντων και των ΜΜΕ έχει γίνει λίγο και… εθνικό σπορ. Η κυβέρνηση αυτή με δεδομένη την οικονομική στενότητα και τις συσσωρευμένες εκκρεμότητας που παρέλαβε, έδωσε προτεραιότητα στη συντήρηση και την αναβάθμιση των υπαρχόντων οπλικών συστημάτων, πράγμα που έχει άμεση αντανάκλαση στην επιχειρησιακή διαθεσιμότητα των μέσων. Έχοντας διασφαλισμένη την αποτρεπτική επάρκεια των Ενόπλων μας Δυνάμεων, μπορούμε πλέον χωρίς βιασύνες να εξετάσουμε τα επόμενα βήματα σχετικά με τη μελλοντική ενίσχυση του οπλοστασίου της χώρας, είτε αυτό αφορά σκάφη για το Πολεμικό Ναυτικό είτε εναέρια μέσα ή άλλα μέσα για την Πολεμική Αεροπορία είτε αφορά τις ανάγκες του Στρατού Ξηράς, υπό το πρίσμα πάντα της διακλαδικότητας και της συμπληρωματικότητας των Κλάδων.
9. Πριν από λίγες ημέρες ο Πάνος Καμμένος σας επιτέθηκε προσωπικά, ενώ άφησε αιχμές και για ορισμένες επιλογές στις κρίσεις των αρχηγών…
Θα εμμείνω στη σύντομη δήλωση που είχα κάνει εκείνη την ημέρα. Με αφήνουν αδιάφορο οι κατηγορίες όσων επιλέγουν και χρησιμοποιούν τον ευαίσθητο χώρο της Εθνικής Άμυνας για τα μικροκομματικά τους παιχνίδια. Είναι όμως υποχρέωσή μου από τη θέση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, να δηλώνω σταθερά την πλήρη εμπιστοσύνη μου και την υποστήριξή μου στη στρατιωτική ηγεσία απέναντι σε οποιαδήποτε κακόβουλη επίθεση, η οποία εκ των πραγμάτων βλάπτει το ίδιο το φρόνημα των Ενόπλων Δυνάμεων.

27 δισ. ευρώ χάθηκαν στα χρόνια της κρίσης., από μισθούς ,συντάξεις και λοιπά εισοδήματα - Ποιοι είχαν τις μεγαλύτερες απώλειες


Αρμαγεδδώνα για τους ελεύθερους επαγγελματίες και τους επιτηδευματίες αποτέλεσαν τα χρόνια της κρίσης. Το δηλωθέν εισόδημα συρρικνώθηκε κατά 60%, ενώ ο αριθμός τους μειώθηκε κατά 40%.
Η κρίση ώθησε πολλούς από την κατηγορία αυτή να τερματίσουν τις δραστηριότητές τους, για κάποιους απλώς συρρικνώθηκαν, ενώ δεν είναι λίγοι αυτοί που αποφάσισαν να συνεχίσουν τις εργασίες κρύβοντας σημαντικό μέρος από τα κέρδη τους.
Όπως προκύπτει από τα στατιστικά στοιχεία το 2010, οι περίπου 1 εκατ. επιτηδευματίες-ελεύθεροι επαγγελματίες δήλωναν εισοδήματα 24 δισ. ευρώ, ενώ το 2017 οι εναπομείναντες 610.000 της ανωτέρω κατηγορίας δήλωσαν εισοδήματα που δεν ξεπερνούν τα 10 δισ. ευρώ. Συνολικά τα χρόνια τη κρίσης χάθηκαν συνολικά 27 δισ. ευρώ. Ποσό το οποίο αντανακλά τη σκληρή φορολόγηση των εισοδημάτων, τις τεράστιες εισφορές που επιβλήθηκαν τα χρόνια αυτά, αλλά και τη μείωση των αποδοχών και των συντάξεων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, το 2010 λιγότεροι φορολογούμενοι δήλωσαν στην εφορία εισοδήματα ύψους 100,3 δισ. ευρώ, ενώ το 2017 δήλωσαν 73,6 δισ. ευρώ.
Το ίδιο διάστημα οι μισθωτοί έχασαν 9 δισ. ευρώ ή το 22,6% των εισοδημάτων τους.
Βέβαια, την περίοδο αυτή η φοροδιαφυγή εκτινάχθηκε. Ο ελεγκτικός μηχανισμός, ανίκανος να παρακολουθεί τις εξελίξεις (και μέχρι να ανασυνταχθεί), την άφησε να διογκωθεί, με αποτέλεσμα αυτοί που πλήρωσαν τη δημοσιονομική προσαρμογή να είναι φυσικά οι μισθωτοί, οι οποίοι προφανώς και δεν μπορούν να αποκρύψουν εισοδήματα, όπως οι υπόλοιπες επαγγελματικές ομάδες.    
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία:
• Μισθωτοί. Το 2010, οι 2 εκατ. μισθωτοί δήλωσαν εισοδήματα ύψους 39,7 δισ. ευρώ, ενώ το 2018 τα εισοδήματα περιορίστηκαν στα 30,7 δισ. ευρώ. Δηλαδή έχασαν περίπου 9 δισ. ευρώ. Από 20.000 που ήταν περίπου το μέσο εισόδημα του 2017 διαμορφώθηκε στις 13.850 ευρώ.
• Συνταξιούχοι. Το 2010, οι 1,6 εκατ. συνταξιούχοι δήλωναν εισοδήματα 26,8 δισ. ευρώ και σήμερα οι 2,25 εκατ. συνταξιούχοι δηλώνουν 25,2 δισ. ευρώ. Το μέσο εισόδημα από τις 16.750 ευρώ διαμορφώνεται σήμερα λίγο πάνω από τις 11.000 ευρώ. Δηλαδή το μέσο εισόδημα μειώθηκε κατά 34,3%.
• Ελεύθεροι επαγγελματίες-επιτηδευματίες. Το 2010, δήλωναν εισοδήματα ύψους 24 δισ. ευρώ. Σήμερα δηλώνουν μειωμένα κατά 60% εισοδήματα, ενώ πλέον ανέρχονται σε 610.000 από 1 εκατ. το 2010. Η κατάργηση του αφορολόγητου ορίου και η αύξηση των συντελεστών ήταν οι βασικές αιτίες που, με το έναν ή τον άλλον τρόπο, οδήγησαν στη μείωση των δηλωθέντων εισοδημάτων τους. Τα τελευταία χρόνια, στους βασικούς λόγους εντάσσεται και η αύξηση των ασφαλιστικών 
εισφορών.
• Αγρότες. Το δηλωθέν εισόδημα των αγροτών μειώθηκε κατά 28,2% το 2017 σε σύγκριση με τα εισοδήματα του 2010. Συγκεκριμένα, οι αγρότες έχασαν περίπου 1,25 δισ. ευρώ.
Από την επεξεργασία των στοιχείων διαφαίνεται ότι, χρόνο με τον χρόνο, τα εισοδήματα των περισσότερων κατηγοριών μειώνονται. Είναι ενδεικτικό ότι από τα 100,3 δισ. του 2010, το 2014 περιορίσθηκαν στα 76 δισ., ενώ το 2017 συρρικνώθηκαν περαιτέρω στα 73 δισ. ευρώ. Τα στοιχεία των εισοδημάτων του 2017 (που δηλώθηκαν στην εφορία το 2018) είναι σε γνώση τόσο του οικονομικού επιτελείου όσο και των πιστωτών της χώρας και, όπως φαίνεται, θα βρεθούν στο επίκεντρο των συζητήσεων, καθώς η πορεία των δημοσίων εσόδων είναι το «κλειδί» για τη διατήρηση του πρωτογενούς πλεονάσματος στο 3,5% του ΑΕΠ.

.πηγή:kathimerini.gr/1019276/article/oikonomia/ellhnikh-oikonomia/eisodhmata-27-dis-eyrw-xa8hkan-sta-xronia-ths-krishs

Δεν έχουν χρήματα για τα αναδρομικά, τα δώρα, την αποκατάσταση των μισθών και συντάξεων,και χορηγούν αναδρομικά εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ στους συνταξιούχους βουλευτές!!!


















Nα δοθούν ΑΜΕΣΑ στους συνταξιούχους τα παρανόμως παρακρατηθέντα (Δώρα-Επιδόματα, αντισυνταγματικές περικοπές)
●Να καταργηθεί άμεσα η διάταξη του άρθρου 23 του νόμου Κατρούγκαλου (ν. 4387/2016)!!
Με το άρθρο 23 παρ. 4β του ν. 4387/2016 η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ αναγνώρισε την υποχρέωση αναδρομικής καταβολής αρκετών εκατομμυρίων ευρώ (πλέον των 50 εκατομμυρίων!!) στους συνταξιούχους βουλευτές και στους κληρονόμους τους!!
Συγκεκριμένα η άνω διάταξη (ν 4387/2016, ΦΕΚ Α 85, σελ. 2200) ορίζει ότι: «β. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών καθορίζονται ο τρόπος, ο χρόνος και η διαδικασία καταβολής των αναδρομικών ποσών σύνταξης, που δικαιούνται συνταξιούχοι του Δημοσίου κατά το Ν.δ. 99/1974 (Α΄ 295), καθώς και οι κληρονόμοι τους, λόγω της αναπροσαρμογής των συντάξεών τους με βάση τις διατάξεις του άρθρου 57 του Ν. 3691/2008 (Α΄ 166), σε εκτέλεση τελεσίδικων δικαστικών αποφάσεων.».
Ταυτόχρονα, με το άρθρο 92 παρ. 4 του ίδιου νόμου 4387/2016, η κυβέρνηση κατήργησε το Επίδομα Κοινωνικής Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ΕΚΑΣ) για τους χαμηλοσυνταξιούχους της πατρίδας μας που σήμερα και μέχρι τον Νοέμβριο του 2019 ανέρχεται σε μόλις 12 ευρώ τον μήνα!
Από 1-1-2020 το ΕΚΑΣ καταργείται!! Ειδικότερα, στο άρθρο 92 παρ. 4 του ίδιου νόμου (σελ. 2241-2242 ΦΕΚ Α’ 85) ορίζεται ότι: «4. Από 1.1.2017 και μέχρι 31.12.2019 και σε ετήσια βάση τα ποσά που αναφέρονται στα εισοδηματικά κριτήρια της παραγράφου 1 του άρθρου αυτού, καθώς και τα ποσά του επιδόματος που αναφέρονται στην παράγραφο 2, αναπροσαρμόζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, προκειμένου τα ως άνω κριτήρια να βαίνουν κάθε έτος μειούμενα, με σκοπό αντίστοιχη ετήσια εμπροσθοβαρή μείωση της δαπάνης της παροχής μέχρι την ολοκληρωτική κατάργηση αυτής. Από 1.1.2020 η παροχή αυτή καταργείται.».
Τον τελευταίο καιρό και επ’ ευκαιρία σχετικού δημοσιεύματος στο χθεσινό φύλλο της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος», επανήλθε στην επικαιρότητα  το ενδεχόμενο καταβολής εκατοντάδων χιλιάδων αναδρομικών στους συνταξιούχους βουλευτές και στους κληρονόμους τους, σε εφαρμογή δικαστικών αποφάσεων που τους έχουν δικαιώσει και έχουν κρίνει αντισυνταγματική την αποσύνδεση της μισθοδοσίας τους από την αντίστοιχη του Προέδρου του Αρείου Πάγου.
Οι σημαντικότερες αποφάσεις που διατάσσουν την περαιτέρω σύνδεση των μισθών-συντάξεων των βουλευτών με τον μισθό-σύνταξη του Προέδρου του Αρείου πάγου είναι οι υπ’αριθ. 478/2016 και 113/2017 αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Σύμφωνα με την τελευταία απόφαση που παραθέτουμε αυτούσια παρακάτω, δεν αρκεί προφορική ή γραπτή παραίτηση του βουλευτή, ούτε κατάργηση της σύνδεσης με τυπικό νόμο, αλλά με νέα απόφαση από την Ολομέλεια της Βουλής!!
Μετά από αυτά, η ΕΝΥΠΕΚΚ και η ΟΡΘΙΑ ΕΛΛΑΔΑ καλούν την κυβέρνηση να καταβάλλει άμεσα τα αναδρομικά ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ που έχουν δικαιωθεί με αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου Επικρατείας (2287-2290/2015) που έκριναν αντισυνταγματικές τις περικοπές των συντάξεων βάσει των ν. 4051 και 4093/2012 των Δώρων Χριστουγέννων-Πάσχα και Επιδόματος Αδείας για τους συνταξιούχους και τους εν ενεργεία δημοσίους υπαλλήλους!!
Αυτό επιβάλλει η κοινή λογική και το κοινό περί δικαίου αίσθημα!
Γιατί είναι προκλητικό και ονειδιστικό να στερούνται τα παρανόμως παρακρατηθέντα αναδρομικά οι φτωχοί συνταξιούχοι-απόμαχοι βιοπαλαιστές και να καταργείται γι’αυτούς και το ΕΚΑΣ, την ίδια στιγμή που με συγκεκριμένη διάταξη νόμου  χορηγούνται αναδρομικά εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ στους συνταξιούχους βουλευτές!!!
Απαιτείται ΑΜΕΣΗ και ΔΙΚΑΙΗ λύση!
—————–
Ιδού η απόφαση της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου
που δικαιώνει τους συνταξιούχους βουλευτές
και υποχρεώνει την κυβέρνηση στην καταβολή εκατομμυρίων ευρώ
Αριθμός 113/2017, Ολομέλειας ΕΣ (Α` Σύνθεση)
Προεδρεύουσα: Φλωρεντία Καλδή, Αντιπρόεδρος
Εισηγήτρια: Δέσποινα Τζούμα, Σύμβουλος
Γενικός Επίτροπος Επικράτειας: Μιχαήλ Ζυμής
I.       …
II. Με την αίτηση αυτή ζητείται η αναίρεση της 4364/2013 απόφασης του II Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με την οποία ακυρώθηκε η 93396/09/22.7.2009 πράξη του Διευθυντή της 43ης Διεύθυνσης του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (Γ.Λ.Κ.) και αναπέμφθηκε ο συνταξιοδοτικός φάκελος της αναιρεσίβλητης, χήρας συνταξιούχου βουλευτή, στην αρμόδια Διεύθυνση του Γ.Λ.Κ., προ- κειμένου να αναπροσαρμόσει την κατά μεταβίβαση βουλευτική σύνταξή της, από 1.1.2008, με βάση τις συνολικές μηνιαίες αποδοχές των Προέδρων των Ανώτατων Δικαστηρίων, όπως αυτές διαμορφώθηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 57 του ν. 3691/2008.
III. Το ν.δ. 99/1974 «Περί συνταξιοδοτήσεως των Προέδρων ή Αντιπροέδρων Κυβερνήσεως, των Βουλευτών, ως και των οικογενειών αυτών» (Α` 295) ορίζει στο άρθρο 2 παρ. 1 ότι: «Δικαιούνται ισοβίου συντάξεως εκ του Δημοσίου Ταμείου οι διατελέσαντες και εφΆ εξής διατελούντες Βουλευταί επί τέσσαρα (4) τουλάχιστον πλήρη έτη, συνεχώς ή διακεκομμένως» και στο άρ¬θρο 4 παρ. 2, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 29 του ν. 1694/1987 (Α` 35), ότι: «Το ποσό της μηνιαίας σύνταξης των προσώπων της παραγράφου 1 του άρθρου 2 του ν.δ. 99/1974 ορίζεται στο ένα τέταρτο του συνόλου της βουλευτικής αποζημίωσης που καταβάλλεται εκάστοτε. Το ποσό αυτό προσαυξάνεται κατά ποσοστό 25 τοις εκατό για κάθε πλήρες έτος βουλευτείας μέχρι το δέκα¬το έτος και κατά ποσοστό 10 τοις εκατό για κάθε επιπλέον πλήρες έτος βουλευτείας πέραν του δεκάτου έτους. Σε καμιά περίπτωση το ποσό της μηνιαίας σύνταξης δεν μπορεί να είναι ανώτερο του 80 τοις εκατό του συνόλου της βουλευτικής αποζημίωσης». Συναφώς, στο άρθρο 8 του Ζ` Ψηφίσματος της 17/18.2.1975 (Α` 23), με το οποίο δεν μεταβλήθηκε το ειδικό σύστημα υπολογισμού της βουλευτικής σύνταξης, ορίζεται ότι: «Η σύνταξις των περί ων το άρθρον 1 και η παρ. 1 του άρθρου 2 του ν.δ. 99/74 λογίζεται βάσει της εκάστοτε καταβαλλόμενης βουλευτικής αποζημιώσεως. Εν ουδεμία περιπτώσει το ποσόν της ανωτέρω καταβαλλόμενης μηνιαίας συντάξεως δύναται να είναι ανώτερον του 80% της μηνιαίας βουλευτικής αποζημιώσεως (…)». Περαιτέρω, σύμφωνα με την απόφαση της Βουλής, που ελήφθη, σε εκτέλεση του άρθρου 75 παρ. 1 του Συντάγματος του 1952, κατά την ΚΔ722.12.1964 Συνεδρίασή της και διατηρήθηκε σε ισχύ με το άρθρο 1 παρ. 1 του ως άνω Ζ` Ψηφίσματος, «η μηνιαία βουλευτική αποζημίωσις είναι ίση προς το σύνολον των, μηνιαίων αποδοχών (μετά του ανωτάτου ορίου των πάσης φύσεως παρεχόμενων επιδομάτων και προσαυξήσεων) του Ανώτατου Δικαστικού Λειτουργού». Τέλος, κατά το άρθρο 63 παρ. 1 του ισχύοντος Συντάγματος (ταυτόσημου περιεχομένου με εκείνο του άρθρου 75 παρ. 1 του Συντάγματος του 1952), οι βουλευτές, για την άσκηση του λειτουργήματος τους, δικαιούνται από το Δημόσιο αποζημίωση και δαπάνες, το ύψος των οποίων καθορίζεται με απόφαση της Ολομέλειας της Βουλής. Από την τελευταία συνταγματική διάταξη προκύπτει ότι στους βουλευτές καταβάλλεται από το Δημόσιο αποζημίωση για την αποστέρηση των ωφελημάτων από την επαγγελματική τους ενασχόληση, λόγω της απασχόλησής τους με την ενάσκηση του βουλευτικού λειτουργήματος και της εκπλήρωσης των υποχρεώσεων που απορρέουν από αυτό, καθώς και για την κάλυψη των δαπανών που συνεπάγονται τα βουλευτικά τους καθήκοντα. Συνεπώς, η καταβαλλόμενη στους βουλευτές κατά μήνα αποζημίωση δεν έχει τα εννοιολογικά στοιχεία του μισθού, που αποτελεί χρηματική, κατά κανόνα, αντιπαροχή, καταβαλλόμενη στον εργαζόμενο για ορισμένη εργασία από το φυσικό ή νομικό πρόσωπο που ωφελείται από την παροχή της, αλλά αποβλέπει στην κάλυψη των οικονομικών συνεπειών από την απομάκρυνση του βουλευτή από το επαγγελματικό και βιοποριστικό γενικά έργο του και την αποκλειστική απασχόλησή του με το λειτούργημά του (βλ. Ολομ. Ελ.Συν. 183/1993, 3/2013). Ο καθορισμός του ποσού της βουλευτικής αποζημίωσης και των δαπανών έχει ανατεθεί, στο πλαίσιο της εσωτερικής αυτονομίας της Βουλής, στην αποκλειστική αρμοδιότητά της και καθορίζεται με απόφαση της Ολομέλειας αυτής, και όχι με νόμο. Υπό την ισχύ δε του Συντάγματος του 1952, η βουλευτική αποζημίωση καθορίστηκε με την απόφαση της Βουλής της 22ας Δεκεμβρίου 1964, με την οποία το ύψος της βουλευτικής αποζημίωσης προσδιορίστηκε με παραπομπή στις νόμιμες αποδοχές του Ανώτατου Δικαστικού Λειτουργού, που είναι ο Πρόεδρος των Ανώτατων Δικαστηρίων του Κράτους, υπό την έννοια ότι η βουλευτική αποζημίωση εξισώνεται με τις αποδοχές αυτές, όπως κάθε φορά καθορίζονται από τις κείμενες διατάξεις. Η απόφαση αυτή της Βουλής διατηρήθηκε σε ισχύ με το άρθρο 1 του Ζ` Ψηφίσματος του 1975, οι διατάξεις του οποίου μπορούν, κατά το άρθρο 12 παρ. 2 αυτού και το άρθρο 111 παρ. 2 του Συντάγματος, να καταργηθούν με «νόμο». Ως νόμος που μπορεί να καταργήσει τις διατάξεις του ως άνω Ψηφίσματος νοείται αφενός μεν η απόφαση της Ολομέλειας ή ο Κανονισμός της Βουλής, αναφορικά με τις διατάξεις που ρυθμίζουν το ποσό της αποζημίωσης και των δαπανών που καταβάλλονται στους βουλευτές, αφού, κατά το άρθρο 63 παρ. 1 του Συντάγματος, στο πλαίσιο της εσωτερικής αυτονομίας της Βουλής το ύψος τους καθορίζεται με απόφαση της Ολομέλειας της Βουλής, αφετέρου δε ο τυπικός νόμος, αναφορικά με τις λοιπές διατάξεις του Ψηφίσματος. Ακολούθως, η σύνδεση της βουλευτικής αποζημίωσης με τις συνολικές αποδοχές του Ανώτατου Δικαστικού Λειτουργού έχει ως συνέπεια ότι κάθε μεταβολή των συνολικών μηνιαίων αποδοχών αυτού, συμπεριλαμβανομένων των πάσης φύσης επιδομάτων και προσαυξήσεων, επιφέρει αυτοδικαίως την άμεση αντίστοιχη μεταβολή του ύψους της βουλευτικής αποζημίωσης, που αποτελεί και τη βάση προσδιορισμού της βουλευτικής σύνταξης. Επομένως, οποιαδήποτε μεταβολή των μηνιαίων αποδοχών του Προέδρου Ανώτατου Δικαστηρίου, αφού επηρεάζει αμέσως το ύψος της βουλευτικής αποζημίωσης, συνεπάγεται και την αντίστοιχη μεταβολή της καθοριζόμενης, σε ποσοστό επί της βουλευτικής αποζημίωσης, σύνταξης όσων διετέλεσαν βουλευτές (βλ. Ολομ. Ελ.Συν. 183/1993, 1505/ 2001, 3/2013 και Πρακτικά 26ης Γεν. Συν./17.9.1986).
Περαιτέρω, στο άρθρο 57 του ν. 3691/2008 (Α` 166) ορίζεται ότι: 

«1. α. (…) β. Ο βασικός μισθός του Πρωτόδικη (άρθρο 29 παρ. 2 του ν. 3205/2003, όπως ισχύει) ορίζεται, από 1.1.2008, σε δύο χιλιάδες εξήντα επτά (2.067) ευρώ. 
2. Οι περιπτώσεις α` έως και ζ` της παρ. A3 του άρθρου 30 του ν. 3205/2003 αντικαθίστανται από 1.1.2008 ως εξής: α. Ειρηνοδίκες Γ` και Δ` Τάξης, Δόκιμος Εισηγητής του ΣτΕ και αντίστοιχοι πεντακόσια πενήντα (550) ευρώ. β. Εισηγητής του ΣτΕ και αντίστοιχοι επτακόσια ογδόντα (780) ευρώ. γ. Πρόεδρος Πρωτοδικών και αντίστοιχοι εννιακόσια (900) ευρώ. δ. Πάρεδρος του ΣτΕ και αντίστοιχοι εννιακόσια πενήντα (950) ευρώ. ε. Πρόεδρος Εφετών, Σύμβουλος της Επικράτειας και αντίστοιχοι χίλια (1.000) ευρώ. στ. Αντιπρόεδρος και αντίστοιχοι χίλια πενήντα (1.050) ευρώ. ζ. Πρόεδρος και αντίστοιχοι χίλια εκατό (1.100) ευρώ. 
3. α. Το δεύτερο και το τρίτο εδάφιο της παρ. Α5 του άρθρου 30 του ν. 3205/2003 αντικαθίστανται, από 1.1.2008, ως ακολούθως: Για δικαστικούς λειτουργούς από το βαθμό του Προέδρου Πρωτοδικών και αντίστοιχων μέχρι και το βαθμό του Προέδρου Ανώτατου Δικαστηρίου εννιακόσια πενήντα (950) ευρώ. Για δικαστικούς λειτουργούς από το βαθμό του Ειρηνοδίκη Δ` Τάξης μέχρι και το βαθμό του Εισηγητή του ΣτΕ και αντίστοι¬χων επτακόσια ενενήντα έξι (796) ευρώ, β. Μετά την παράγραφο Α6 του άρθρου 30 του ν. 3205/2003 προστίθεται παράγραφος 7 ως εξής: 7. Τα ποσά των παραγράφων 3 και 5 αναπροσαρμόζονται κατΆ έτος αυτόματα, με αφετηρία την 1.1.2009, σύμφωνα με το ποσοστό της εκάστοτε εισοδηματικής πολιτικής . 
4. Η παρ. Α6 του άρθρου 30 του ν. 3205/2003 αντικαθίσταται, από 1.2008, ως εξής: Α6. Αποζημίωση εξόδων παράστασης στους δικαστές που φέρουν βαθμό Προέδρου, Αντιπροέδρου και Συμβούλου Επικράτειας ή αντίστοίχους, οριζόμενη κατά βαθμό ως εξής: Πρόεδρος ΣτΕ και αντίστοιχοι τριακόσια (300) ευρώ. Αντιπρόεδρος ΣτΕ και αντίστοιχοι διακόσια (200) ευρώ. Σύμβουλος Επικράτειας και αντίστοιχοι εκατόν πενήντα (150) ευρώ. Η αποζημίωση αυτή δεν παρέχεται σε δικαστικούς λειτουργούς που δεν φέρουν τους ανωτέρω βαθμούς, ανεξαρτήτως της τυχόν μισθολογικής εξομοίωσης προς αυτούς. (…) 
11. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Δικαιοσύνης καθορίζεται ο χρόνος και ο τρόπος καταβολής της διαφοράς αποδοχών που απορρέει από τις διατάξεις του παρόντος άρθρου, για το χρονικό διάστημα από 1.1.2008 έως 31.12.2008 προς τους δικαστικούς λειτουργούς, καθώς και τα μέλη του κύριου προσωπικού του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, εν ενεργεία και συνταξιούχους όλων των βαθμιδών. 
12. Οι διατάξεις του άρθρου αυτού δεν εφαρμόζονται σε όσους εξομοιώνονται μισθολογικά με δικαστικούς λειτουργούς ή με μέλη του κύριου προσωπικού του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους. Όπου στην κείμενη νομοθεσία υπάρχουν διατάξεις που παραπέμπουν για τον καθορισμό αποδοχών στις αποδοχές των δικαστικών λειτουργών και των μελών του κύριου προσωπικού του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, αυτές θεωρούνται ότι παραπέμπουν στις αποδοχές των δικαστικών λειτουργών και των μελών του κύριου προσωπικού του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, όπως αυτές είχαν διαμορφωθεί μέχρι και την ισχύ του ν. 3670/2008 (…)». Με τις ανωτέρω διατάξεις αυξήθηκαν, από 1.1.2008, οι αποδοχές των δικαστικών λειτουργών και των μελών του κύριου προσωπικού του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους. Η αύξηση αυτή των αποδοχών των δικαστικών λειτουργών επιφέρει αυτοδικαίως, από την ίδια ημερομηνία, αντίστοιχη αύξηση της βουλευτικής αποζημίωσης και, κατΆ επέκταση, της βουλευτικής σύνταξης, αφού η μεν βουλευτική αποζημίωση ανέρχεται στο ύψος του συνόλου των μηνιαίων αποδοχών (μετά του ανωτάτου ορίου των πάσης φύσεως παρεχόμενων επιδομάτων και προσαυξήσεων) του Προέδρου Ανώτατου Δικαστηρίου, η δε βουλευτική σύνταξη καθορίζεται σε ποσοστό επί της καταβαλλόμενης κάθε φορά βουλευτικής αποζημίωσης, δηλαδή της αποζημίωσης που κατά το Σύνταγμα και τον νόμο δικαιούνται κάθε φορά οι εν ενεργεία βουλευτές, προσαυξανόμενη (η σύνταξη) ανάλογα με τα έτη βουλευτείας. 
Η δε διάταξη της παρ. 12 του άρθρου 57 του ν. 3691/2008, σύμφωνα με την οποία δεν έχουν εφαρμογή οι ρυθμίσεις του άρθρου αυτού για την αύξηση των αποδοχών των δικαστικών λειτουργών και των μελών του κύριου προσωπικού του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους σε όσους «εξομοιώνονται μισθολογικά» με αυτούς, δεν καταλαμβάνει τους βουλευτές, καθόσον οι τελευταίοι δεν μπορεί να θεωρηθούν ως «μισθολογικά εξομοιούμενοι» με δικαστικούς λειτουργούς, δεδομένου ότι αφενός σε αυτούς καταβάλλεται αποζημίωση (όχι μισθός) και αφετέρου η διασύνδεση της βουλευτικής αποζημίωσης με τις συνολικές αποδοχές του Ανωτάτου Δικαστικού Λειτουργού, που στηρίζεται αποκλειστικά στη διατηρηθείσα σε ισχύ από 22.12.1964 απόφαση της Ολομελειας της Βουλής, αφορά στον προσδιορισμό και μόνον του ύψους αυτής. 
Αλλωστε, δεν θα μπορούσε ο κοινός νομοθέτης να αποσυνδέσει το ύψος της βουλευτικής αποζημίωσης από τις αποδοχές που προβλέπονται κάθε φορά για τους Προέδρους των Ανώτατων Δικαστηρίων, δοθέντος ότι, κατά το άρθρο 63 παρ. 1 του Συντάγματος, για τον καθορισμό του ύψους της βουλευτικής αποζημίωσης απαιτείται απόφαση της Ολομέλειας της Βουλής και δεν αρκεί διάταξη τυπικού νόμου. Αντίθετο επιχείρημα δεν θα μπορούσε να αντληθεί, ούτε από τη διάταξη του άρθρου 111 παρ. 2 του Συντάγματος, καθόσον η αποδοχή της δυνατότητας τροποποίησης ή κατάργησης του άρθρου 1 παρ. 1 του Ζ` Ψηφίσματος του 1975 με τυπικό νόμο, και όχι με απόφαση της Ολομέλειας της Βουλής, θα είχε ως αποτέλεσμα την ευθεία αντίθεση της μεταβατικής αυτής διάταξη με την πάγια ρύθμιση του άρθρου 63 παρ. 1 του Συντάγματος (βλ. Ολομ. Ελ.Συν. 2250, 3861/2014, 1155/2015).
IV. Στην υπό κρίση υπόθεση, όπως προκύπτει από την προσβαλλόμενη απόφαση, το δίκασαν Τμήμα, κατά την ανέλεγκτη αναιρετικά περί τα πράγματα κρίση του, δέχθηκε τα ακόλουθα: Η αναιρε-σίβλητη, χήρα αποβιώσαντος συνταξιούχου βουλευτή, με την 10695/1988 πράξη της 10ης Διεύθυνσης του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους δικαιώθηκε βουλευτική σύνταξη κατά μεταβίβαση, πληρωτέα από 20.4.1988. Περαιτέρω, με αίτησή της προς το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, επικαλούμενη τις διατάξεις του άρθρου 57 του ν. 3691/2008, με τις οποίες αυξήθηκαν από 1.1.2008 οι αποδοχές των δικαστικών λειτουργών, η αναιρεσίβλητη ζήτησε την αναπροσαρμογή της κατά μεταβίβαση σύνταξής της, από την ίδια ημερομηνία, με βάση το σύνολο των αποδοχών των Προέδρων των Ανώτατων Δικαστηρίων. Η αίτησή της αυτή απορρίφθηκε, με την 93396/09/22.7.2009 πράξη του Διευθυντή της 43ης Διεύθυνσης του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, με την αιτιολογία ότι οι διατάξεις του ως άνω άρ¬θρου 57 του ν. 3691/2008 δεν εφαρμόζονται, σύμφωνα με την παρ. 12 του άρθρου αυτού, σε όσους εξομοιώνονται μισθολογικά με δικαστικούς λειτουργούς, γεγονός που συνεπάγεται, σε αντιδιαστολή με το άρθρο 7 παρ. 3 του προϊσχύσαντος ν. 2521/1997 για το ειδικό μισθολόγιο των δικαστικών λειτουρ¬γών, με το οποίο προβλεπόταν ότι «οι διατάξεις του άρθρου 1 του Ζ` Ψηφίσματος της Βουλής του 1975 σε συνδυασμό με τις διατάξεις των άρθρων 1 και 2 του νόμου αυτού εφαρμόζονται στο ακέραιο από τη δημοσίευσή του», ότι τροποποιήθηκε, επιτρεπτώς κατά το άρθρο 111 παρ. 2 του Συντάγματος, ο υπολογισμός της μηνιαίας βουλευτικής αποζημίωσης. Έφεση της αναιρεσίβλητης κατά της απορριπτικής αυτής πράξης, με την οποία ζήτησε την ακύρωσή της, έγινε δεκτή με την ήδη αναιρεσιβαλλόμενη απόφαση και αναπέμφθηκε ο συνταξιοδοτικός της φάκελος στην αρμόδια Διεύθυνση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, για να αναπροσαρμόσει, από 1.1.2008, την κατά μεταβίβαση βουλευτική σύντα¬ξή της, σύμφωνα με τις συνολικές μηνιαίες αποδοχές των Προέδρων των Ανώτατων Δικαστηρίων, ό¬πως αυτές καθορίζονται με τις διατάξεις του άρθρου 57 του ν. 3691/2008. Αυτά δεχθέν το δικάσαν Τμήμα δεν έσφαλε ως προς την ερμηνεία και την εφαρμογή των κρίσιμων διατάξεων, όπως αβασίμως υποστηρίζει με την ένδικη αίτησή του το Ελληνικό Δημόσιο, αφού, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, εφόσον με τις διατάξεις του άρθρου 57 του ν. 3691/2008 αυξήθηκαν, από 1.1.2008, οι συνολικές μηνιαίες αποδοχές των Προέδρων των Ανώτατων Δικαστηρίων, δικαιούνται και οι συνταξιούχοι βουλευτές αντίστοιχη κατΆ αύξηση αναπροσαρμογή της σύνταξής τους, από την ίδια ως άνω ημερομηνία, με βάση τις διατάξεις των άρθρων 2 παρ. 1 και 4 παρ. 2 του ν.δ. 99/1974, όπως η τε¬λευταία αντικαταστάθηκε με το άρθρο 29 παρ. 1 του ν. 1694/1987, σε συνδυασμό με τη διατηρηθείσα σε ισχύ από 22.12.1964 απόφαση της Ολομέλειας της Βουλής. Αβασίμως δε υποστηρίζεται με την έν¬
δικη αίτηση ότι με την παρ. 12 του άρθρου 57 του ν. 3691/2008 τροποποιήθηκε επιτρεπτώς, κατά το άρθρο 111 παρ. 2 του Συντάγματος και το άρθρο 12 παρ. 2 του Ζ` Ψηφίσματος της Βουλής του 1975, ο υπολογισμός της βουλευτικής αποζημίωσης, για τον οποίον πλέον λαμβάνονται υπόψη οι αποδοχές Ανώτατου Δικαστικού Λειτουργού, όπως αυτές είχαν διαμορφωθεί με τις διατάξεις του ν. 2521/1997 και του ν. 3205/2003. Και τούτο, διότι οι διατάξεις του άρθρου 1 του ΖΆ Ψηφίσματος της Βουλής του 1975, με το οποίο διατηρήθηκε σε ισχύ η απόφαση της Ολομέλειας της Βουλής, που ελήφθη κατά την ΚΔ722.12.1964 Συνεδρίασή της και σύμφωνα με την οποία «η μηνιαία βουλευτική αποζημίωσις είναι ίση προς το σύνολον των μηνιαίων αποδοχών (μετά του ανωτάτου ορίου των πάσης φύσεως παρεχόμενων επιδομάτων και προσαυξήσεων) του Ανώτατου Δικαστικού Λειτουργού», μπορούν να τροποποιη¬θούν, κατά τις διατάξεις των άρθρων 63 παρ. 1 και 111 παρ. 2 του Συντάγματος, μόνο με απόφαση της Ολομέλειας της Βουλής, και όχι με τυπικό νόμο. Ομοίως, απορριπτέος ως αβάσιμος είναι και ό έτερος λόγος αναίρεσης, με τον οποίο αποδίδεται στην προσβαλλόμενη απόφαση η αιτίαση της έλλειψης νόμι¬μης βάσης, κατά το μέρος που δεν ερευνήθηκε ποια ήταν η καταβληθείσα στους εν ενεργεία βουλευτές αποζημίωση κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα, καθόσον είναι νομικώς αδιάφορο εάν πράγματι καταβλήθηκε στους εν ενεργεία βουλευτές αποζημίωση ανερχόμενη στο ύψος των συνολικών αποδοχών Προέδρου Ανώτατου Δικαστηρίου, όπως αυτές διαμορφώθηκαν με το άρθρο 57 του ν. 3691/2008. Κρίσιμο εν προκειμένω είναι ότι, κατά το Σύνταγμα και τον νόμο, δεν έχει μεταβληθεί ούτε η διασύνδεση της βουλευτικής αποζημίωσης με τις συνολικές αποδοχές Προέδρου Ανώτατου Δικαστηρίου, όπως αυτή έχει θεσπιστεί, στο πλαίσιο της αυτονομίας της Βουλής, με την απόφαση της Ολομέλειάς της που ελήφθη κατά την ΚΔ722.12.1964 Συνεδρίασή της, ούτε ο τρόπος υπολογισμού της βουλευτικής σύνταξης, όπως αυτός έχει καθοριστεί με το ν.δ. 99/1974 (Ολ. Ελ,Συν. 1157,2942, 3407/2015).
V. Κατ΄ ακολουθίαν των ανωτέρω, η ένδικη αίτηση πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμη.



Σάββατο 13 Απριλίου 2019

ΜΤΣ: Παροχή έκπτωσης 20% για την θεατρική παράσταση «Ζητείται Ψεύτης» στο θέατρο Παλλάς.



Το Μετοχικό Ταμείο Στρατού,
σας ενημερώνει ότι η εταιρεία Θεατρικές Σκηνές Α.Ε θα παρέχει στους απόστρατους των ενόπλων δυνάμεων και σωμάτων ασφαλείας, έκπτωση 20% με την επίδειξη της στρατιωτικής / αστυνομικής ταυτότητας στα ταμεία του θεάτρου Παλλάς για την παράσταση «Ζητείται Ψεύτης».


Ο Πρόεδρος ΔΣ/ΜΤΣ 
Ταξχος ε.α. Κουτσογιαννόπουλος Χρήστος



 «Ζητείται Ψεύτης» του Δημήτρη Ψαθά
Μία παράσταση του Πέτρου Ζούλια
Η κορυφαία πολιτική σάτιρα του Δημήτρη Ψαθά «Ζητείται Ψεύτης», που αναφέρεται στις πελατειακές σχέσεις των πολιτικών με τους ψηφοφόρους τους και έχει μεταφραστεί και παιχτεί στις περισσότερες χώρες του κόσμου, έρχεται από τις 15 Μαρτίου 2019 στο θέατρο Παλλάς.
Το θέμα της, το ψέμα στην πολιτική, είναι πάντα επίκαιρο ακόμα και στις μέρες μας. Ο Θόδωρος Πάρλας ή «Ψευτοθόδωρος» (τον ερμηνεύει οΑλέξης Γεωργούλης) δηλώνει επαγγελματίας ψεύτης και έρχεται από το χωριό του στην Αθήνα για δουλειά ζητώντας να αξιοποιήσει το ταλέντο του αυτό. Μια τυχαία συμπλοκή και μια γροθιά που θα δώσει σε έναν επιβάτη μέσα στο λεωφορείο, στο κατόπιν αφεντικό του τον βουλευτή Φερέκη (τον ερμηνεύει ο Γιώργος Παρτσαλάκης), θα του ανοίξουν διάπλατα τον δρόμο για μια λαμπρή καριέρα ως ιδιαίτερου γραμματέα του βουλευτή. Μια καριέρα που βασίζεται στα ασύστολα και κραυγαλέα ψέματα τα οποία σκαρφίζεται, προκειμένου να δικαιολογήσει τις απραγματοποίητες προεκλογικές υποσχέσεις του βουλευτή προς τους οργισμένους ψηφοφόρους του. Ο Ψευτοθόδωρος αναλαμβάνει να διευθετήσει σε χρόνο ρεκόρ όλες τις υποθέσεις που προκύπτουν με τα υπουργεία, τις φυλακές, τις …καλλιτέχνιδες καμπαρέ, τα σωματεία. Όμως την επιτυχημένη καριέρα του ως ιδιαίτερος βρίσκει αντίπαλο τη σύζυγο του βουλευτή, τη γοητευτική Τζένη (Ναταλία Δραγούμη). Θα τα καταφέρει άραγε να κερδίσει έχοντας απέναντί του μια τόσο σθεναρή αντίπαλο; Καταλυτικός θα είναι ο ρόλος του Άγη (Αργύρης Αγγέλου) στην πλοκή της υπόθεσης αλλά και της εκρηκτικής τραγουδίστριας Πίτσας Κίτσας (σε πρώτη θεατρική εμφάνιση η Αποστολία Ζώη) που σαγηνεύει τον ανδρικό πληθυσμό!
Διαχρονικό το έργο του Δημήτρη Ψαθά, δεν είναι τυχαίο που έσπασε τα όρια του χρόνου και παίχτηκε και εκτός συνόρων, σε Αμερική, Καναδά, Τουρκία, Ρωσία, Ουκρανία και Ρουμανία, αποσπώντας τις καλύτερες κριτικές. Διαθέτει δύναμη και παγκοσμιότητα. Αντέχει παντού και πάντα…
ΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΑΓΓΛΙΚΟΥΣ ΥΠΕΡΤΙΤΛΟΥΣ
Οι Θεατρικές Σκηνές παρέχουν υπέρτιτλους στην ελληνική και στην αγγλική γλώσσα στο Θέατρο ΠΑΛΛΑΣ, δίνοντας την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την παράσταση άτομα με προβλήματα ακοής καθώς και τουρίστες ή αλλοδαποί που τυγχάνει να είναι μόνιμοι κάτοικοι της Αθήνας.
Οι θέαση των υπερτίτλων είναι καλή από τη 10η σειρά της πλατείας και πίσω καθώς και από τα θεωρεία και τον εξώστη.
διαβάστε περισσότερα