Δευτέρα 2 Απριλίου 2018

Πως τα κόμματα-φυλές νέμονται την εξουσία




Σταύρος Λυγερός 

Σταύρος Î›Ï…Î³ÎµÏÏŒÏ‚Η ανάγκη των πολιτικών αρχηγών να διεγείρουν τον κομματικό πατριωτισμό για να ενισχύουν τη συσπείρωση και τη μαχητικότητα της παράταξής τους είναι κατανοητή. Το ίδιο και η προσπάθειά τους να αλιεύσουν ψήφους. Θα ήταν αφέλεια, λοιπόν, να περιμένει κανείς από τα κόμματα και τους αρχηγούς τους να κάνουν επίδειξη αντικειμενικότητας με ακριβοδίκαιες κρίσεις. Ο ρόλος τους είναι διαφορετικός. Όλα, όμως, έχουν ένα όριο, το οποίο, όπως μας αποδεικνύουν συνεχώς τα γεγονότα, έχει προ πολλού καταλυθεί.
Η για μεγάλο χρονικό διάστημα αποδοχή εκ μέρους της κοινωνίας του ξύλινου κομματικού λόγου δεν οφειλόταν μόνο σε πολιτικό πρωτογονισμό. Συνδεόταν και με τον υψηλό βαθμό κομματικοποίησης των θεσμών. Μετά την πτώση της δικτατορίας το 1974, τα κόμματα άσκησαν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση και στη λειτουργία του πολιτικού συστήματος, αλλά και έναν υπερβάλλοντα και ασφυκτικό έλεγχο σε όλο σχεδόν το πλέγμα της δημόσιας ζωής.
Τα κόμματα σύντομα εκφυλίστηκαν σε μηχανισμούς διαμεσολάβησης, διαχείρισης και νομής της εξουσίας σε όλα της τα επίπεδα. Ο εκφυλισμός αυτός σταδιακά οδήγησε σε ατροφία την παραγωγή πολιτικής, η οποία είναι η βασική αποστολή τους. Αυτό δεν σημαίνει ότι από τα κόμματα απουσιάζουν οι ιδεολογικοπολιτικές απόψεις. Απόψεις κυκλοφορούν, και μάλιστα τα κόμματα ήταν και παραμένουν σε σημαντικό βαθμό ανομοιογενή σ’ αυτό το επίπεδο.
Η ιδεολογικοπολιτική ανομοιογένεια, ωστόσο, δεν απείλησε ούτε απειλεί την ενότητα των μεγάλων κομμάτων. Εξουδετερώνεται από κεντρομόλες δυνάμεις, όπως είναι η παράδοση, το πνεύμα της κομματικής συντεχνίας, το δίκτυο των πελατειακών σχέσεων και βεβαίως η νομή ή η προσδοκία νομής της εξουσίας. Ειδικά οι μεγάλοι κομματικοί μηχανισμοί έχουν απόλυτη συνείδηση ότι μόνο εάν διατηρηθεί η οργανωτική (όχι πολιτική) ενότητα μπορούν να διεκδικήσουν την εξουσία.

Καθεστωτικά μορφώματα

Τα κόμματα υποτίθεται ότι είναι εθελοντικές ενώσεις πολιτών στη βάση ιδεολογικοπολιτικών προτιμήσεων, οι οποίες προσπαθούν να εκφράσουν προγραμματικά τις ανάγκες και τις επιδιώξεις κοινωνικών στρωμάτων και ρευμάτων. Η πραγματικότητα, ωστόσο, είναι περισσότερο περίπλοκη και λιγότερο αθώα. Ειδικά τα κόμματα εξουσίας τείνουν να εκφυλιστούν σε καθεστωτικά μορφώματα, που από μία άποψη θυμίζουν φυλές και από μία άλλη ιδιότυπες εταιρείες.
Αυτό είχε καταστεί εξόφθαλμο όταν κυριαρχούσαν στην πολιτική σκηνή το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ. Στη συντριπτική πλειοψηφία τους τα στελέχη και του ενός και του άλλου κόμματος είχαν κάποιου είδους εξάρτηση και αποκόμιζαν οφέλη από τη σχέση τους με την εξουσία. Το γεγονός αυτό δεν άφηνε πολλά περιθώρια για πολιτική ανεξαρτησία και πολύ περισσότερο για αντιπαράθεση με τον αρχηγό. Στον ίδιο δρόμο έχει εισέλθει και ο ΣΥΡΙΖΑ μετά τη διάσπασή του το καλοκαίρι του 2015.
Τα κόμματα-φυλές ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό και για το γεγονός ότι στην πράξη δεν υφίσταται η προβλεπόμενη από το Σύνταγμα διάκριση των εξουσιών. Η νομοθετική εξουσία μόνο ανεξάρτητη δεν είναι. Έχει περιέλθει υπό τον απόλυτο σχεδόν έλεγχο της εκτελεστικής. Δυσεύρετες είναι οι περιπτώσεις διαφοροποίησης συμπολιτευομένων βουλευτών από την κυβερνητική γραμμή, στη διαμόρφωση της οποίας ελάχιστα συμμετέχουν. Μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις, όταν, για παράδειγμα, απειλείται η κομματική ενότητα ή αμφισβητείται η ηγεσία, ο ρόλος των βουλευτών αποκτά καθοριστική πολιτική σημασία.
Ο λόγος που η νομοθετική εξουσία έχει περιέλθει σε καθεστώς πλήρους εξάρτησης είναι ότι κάθε βουλευτής βλέπει το βουλευτικό αξίωμά του όχι ως αυτόνομη πολιτική αποστολή, αλλά σαν σκαλοπάτι για την υπουργοποίησή του. Με άλλα λόγια, νιώθει περισσότερο σαν υποψήφιο μέλος της τωρινής ή αυριανής εκτελεστικής εξουσίας παρά ως ενεργό μέλος της νομοθετικής εξουσίας. Δεν πρόκειται απλώς και μόνο για προσωπική φιλοδοξία. Είναι η λογική του πελατειακού συστήματος που διαμόρφωσε αυτές τις νοοτροπίες και συμπεριφορές. Αυτό ίσχυε απολύτως για το ΠΑΣΟΚ και τη ΝΔ. Εν μέρει και με ιδιαιτερότητες ισχύει και για τον ΣΥΡΙΖΑ.

Υπάκουος «υπάλληλος»

Εάν ένας βουλευτής δεν καταφέρει να γίνει τουλάχιστον υφυπουργός, η τάση των ψηφοφόρων του είναι να τον θεωρούν περίπου αποτυχημένο, επειδή δεν έχει μεγάλη δυνατότητα να τους κάνει αρκετά ρουσφέτια. Κατά συνέπεια, η ζωτική ανάγκη του βουλευτή να επανεκλεγεί τον ωθεί να βάζει στην άκρη τις όποιες ιδεολογικοπολιτικές διαφωνίες του με την ηγεσία και να συμπεριφέρεται σαν υπάκουος υπάλληλος που διεκδικεί προαγωγή.
Είναι αληθές ότι σε ομαλές περιόδους η εξουσία του βουλευτή είναι περιορισμένη. Ακόμα και στο επίπεδο του νομοθετικού έργου τον πρώτο και κύριο λόγο έχουν οι υπουργοί. Επιπροσθέτως, το Κοινοβούλιο έχει πάψει προ πολλού να αποτελεί το κύριο πεδίο των πολιτικών αντιπαραθέσεων, εκεί όπου δοκιμάζονται και διακρίνονται ιδέες και πολιτικοί.
Οι βουλευτές όλων των κομμάτων, και ιδιαιτέρως οι νεότεροι και λιγότερο προβεβλημένοι, ασφυκτιούν. Λίγες φορές τούς δίνεται η ευκαιρία να μιλήσουν και σπανίως να αναλάβουν την ευθύνη να συμμετάσχουν σε μια κοινοβουλευτική μάχη. Συνήθως, ο ρόλος τους περιορίζεται στο να υψώνουν το χέρι ή, για την ακρίβεια, να πατάνε το ηλεκτρονικό κουμπί στις ψηφοφορίες.
Όλα τα παραπάνω είναι πρόσθετα επιχειρήματα για την ανάγκη να συζητηθεί σοβαρά η υιοθέτηση της Προεδρικής Δημοκρατίας. Στην περίπτωση της Ελλάδας, μια τέτοια αλλαγή θα δημιουργούσε τις προϋποθέσεις για την ανεξαρτησία της νομοθετικής εξουσίας, ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει ως πραγματικό αντίβαρο στη σημερινή παντοδυναμία της εκτελεστικής εξουσίας. Μια τέτοια αλλαγή, επίσης, θα διευκόλυνε τη συρρίκνωση του κομματισμού. Αυτή, ωστόσο, είναι μία μεγάλη συζήτηση που κατά πάσα πιθανότητα δεν πρόκειται να γίνει, παρότι θα έπρεπε



https://slpress.gr/politiki/pos-ta-kommata-fyles-nemontai-tin-exousia/

Απελευθέρωση των 2 Ελλήνων Στρατιωτικών αιχμαλώτων την Κυριακή του Πάσχα, «βλέπουν» οι Αυστριακοί !










Ένα Θαύμα της Ανάστασης βλέπει η αυστριακή εφημερίδα Der Standard ***σύμφωνα με την DW αναφερόμενη στην υπόθεση των δύο Ελλήνων αιχμαλώτων στρατιωτικών που παραμένουν μετά και την τελευταία απόφαση του τουρκικού δικαστηρίου στις φυλακές της Ανδριανουπόλεως ισχυριζόμενη ότι είναι πολύ πιθανόν να αφεθούν ελεύθεροι ξαφνικά μέχρι την επόμενη Κυριακή που συμπίπτει με το ορθόδοξο Πάσχα.

«Ο πρόεδρος της Κομισιόν Ζαν Κλοντ Γιούνκερ το συνέστησε ανοιχτά στη Βάρνα στην κοινή συνέντευξη τύπου με τον Τούρκο πρόεδρο» αναφέρει η εφημερίδα.

Η αλήθεια όμως είναι ότι αυτές τις ημέρες θα υπάρξει η παρέμβαση του Ρώσου προέδρου Β.Πούτιν ο οποίος θα ζητήσει από τον Ρ.Τ.Ερντογάν να αφήσει τους 2 στρατιωτικούς να κάνουν Πάσχα με τους δικούς τους.

Η ημερομηνία είναι πολύ σημαντική και για τον Ρώσο πρόεδρο λόγω του συμβολισμού της καθώς θα θυμίζει στο συλλογικό ασυνείδητο του ελληνικού λαού, σε περίπτωση επιτυχούς παρέμβασης, ποιος κατάφερε να επιστραφούν οι δύο αιχμάλωτοι, κάτι που αντίθετα δεν θα το έχουν καταφέρει οι ΗΠΑ που θα έχουν φανεί αδύναμες να επιλύσουν μια τέτοια κρίση ανάμεσα σε δύο χώρες μέλη του ΝΑΤΟ.

Στο ίδιο άρθρο φιλοξενείται συνέντευξη του Νικόλα Κατσίμπρα, που διδάσκει στο Πανεπιστήμιο της Κολούμπια. Είναι επικεφαλής του HALC (Hellenic American Leadership Council) στη Ν. Υόρκη και υπηρέτησε επί 9 χρόνια στο ΠΝ.

O Κατσίμπρας υποστηρίζει ότι πίσω από την στρατηγική όλο και μεγαλύτερων εντάσεων στο Αιγαίο βρίσκονται οικονομικά συμφέροντα της γείτονος στο Αιγαίο και την Κύπρο.

«Γι’ αυτόν τον λόγο παρακολουθούμε κλιμάκωση των απειλών, τόσο ποιοτικά όσο και ποσοτικά»λέει.

«Μερικές από τις αξιώσεις υπηρετούν εσωτερικοπολιτικούς στόχους, άλλες είναι πραγματικές απειλές της ελληνικής και κυπριακής κυριαρχίας.

Δεν είναι εύκολο να ξεχωρίσει κανείς ανάμεσα στα δύο, κυρίως μετά την ιστορικών διαστάσεων αύξηση της τουρκικής επιθετικότητας πέρυσι».

Ο Έλληνας λέκτορας στο αμερικανικό πανεπιστήμιο υποστηρίζει ότι «με την κάθε νέα πρόκληση μεγαλώνει η πιθανότητα ατυχήματος κυρίως λόγω της επιθετικής στάσης των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων»

***σύμφωνα με την DW

πηγηhttps://national-pride.org/2018/04/02/

Ευχές για Καλή Ανάσταση από το Ι.Σ.Μ.Ε.





Το Ινστιτούτον Στρατηγικών Μελετών Ελλάδος
Εύχεται
Στα Μέλη και τους Φίλους του
Καλή Ανάσταση
και Χρόνια Πολλά
Το Άγιον Φως της Αναστάσεως
ας φωτίσει τις ψυχές και τις ζωές όλων μας.
Πάσχα εἶναι ἡ ἀφορμὴ γιὰ ἑνότητα,
ἑνότητα μεταξὺ τῶν λαῶν καὶ τῶν κοινωνιῶν.

ο Πρόεδρος
Δρ Δημήτριος Σμοκοβίτης


«Ή εξοπλιζόμαστε ή χανόμαστε»…Ο ΥΕΘΑ ενημερώνει την Επιτροπή Εξωτερικών και Άμυνας της Βουλής - 3 ΒΙΝΤΕΟ



Mετά από 13 χρόνια αυτο-εμπάργκο στου εξοπλισμούς των Ενόπλων Δυνάμεων που έφεραν την ασφάλεια της χώρας κυριολεκτικά «στο χείλος του γκρεμού» (λείπουν από την «φαρέτρα» των ΕΔ οπλικά συστήματα αξίας περί των 30 δισ. ευρώ λόγω της ακύρωσης, αναβολής ή ματαίωσης  δεκάδων κύριων και εκατοντάδων μικρότερων εξοπλιστικών προγραμμάτων) και έχουν προκαλέσει «έμφραγμα» στις επιχειρησιακές διαθεσιμότητες, η τουρκική απειλή σήμερα «δείχνει τα δόντια της» και απειλεί ευθέως τη χώρα με ακρωτηριασμό.

Σήμερα στην Επιτροπή Εξωτερικών και Αμυνας της Βουλής ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Πάνος Καμμένος, θα αναλύσει την κατάσταση και θα κρούσει δυνατά «το καμπανάκι του κινδύνου», ζητώντας από τους βουλευτές της Επιτροπής να δείξουν εθνική υπευθυνότητα και να εγκρίνουν άμεσα ή στο αμέσως χρονικό διάστημα μια σειρά προγραμμάτων τα οποία, έτσι ή αλλιώς, κρίνονται ως «μπαλώματα», μπροστά στο χάος του ελλείμματος ασφάλειας ύψους 30 δισ. ευρώ, της χώρας.

Υπάρχουν κύρια και δευτερεύοντα προγράμματα.

Όλα είναι εστιασμένα στην αντιμετώπιση της τουρκικής επεκτατικότητας και στην αύξηση της ισχύος του Έλληνα μαχητή στο πεδίο της μάχης, ο οποίος θα κληθεί να αντιμετωπίσει έναν αριθμητικά υπέρτερο αντίπαλο, πολύ καλά εκπαιδευμένο και πιθανότατα με εμπειρία μάχης, αν αντιμετωπιστούν σχηματισμοί από αυτούς που έχουν εμπλακεί στις αστικές συγκρούσεις με τους Κούρδους σε Σιρνάκ, Ντιγιάρμπακιρ ή στις επιχειρήσεις στην Συρία «Ασπίδα του Ευφράτη» και «Κλάδος Ελαίας».

Ας δούμε τα κύρια προγράμματα για τα οποία θα ενημερωθεί η επιτροπή, ορισμένα από τα οποία βρίσκονται σε πλήρη, εξέλιξη απλά δεν έχει οριστικοποιηθεί η προμήθειά τους:

– Πρόγραμμα εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης F-16: Όπως αποκάλυψε η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ που κυκλοφόρησε χθες με τον Ελεύθερο Τύπο (από τις 12 Απριλίου θα διατίθεται κανονικά και σε όλα τα περίπτερα στη χώρα), το πρόγραμμα έστω και με «κούρεμα» λόγω των ασφυκτικών οικονομικών δεδομένων, οδεύει προς την οριστικοποίησή του με «ευέλικτο» πρόγραμμα χρηματοδότησης που αποφάσισαν τελικά οι ΗΠΑ και το οποίο θα κυμανθεί σε ένα ποσό περί το 1,3 δισ. ευρώ ίσως και λίγο πιο κάτω.

Στις 22 Μαρτίου 2018, εμφανίστηκε στα δημοσιοποιημένα πρακτικά του αμερικανικού Κογκρέσου η εγγραφή πρόβλεψης που αναφέρει και την ελληνική προμήθεια για την οποία πρέπει να υπάρχει ελληνική απάντηση στη LoA μέχρι τις 30 Απριλίου.

Η χρηματοδότηση θα γίνει βάσει της «Overseas Contingency Operations Funding/Global War on Terrorism» και αφορά μια ειδική νομοθετική πρόβλεψη του 2011 που επιτρέπει την χρηματοδότηση «εκτάκτων αναγκών», πέραν των προβλέψεων που υφίστανται στον τακτικό αμερικανικό προϋπολογισμό, κάτι που ξεπερνά τους περιορισμούς του BBEDCA και οι οποίοι είχαν δημιουργήσει το πρόβλημα στην επιπλέον χρηματοδότηση του προγράμματος.

– Πρόγραμμα φρεγατών:

Δεν είναι τόσο ώριμο ακόμα και θα μπει στην τελική φάση του μετά από την συνάντηση Τσίπρα-Μακρόν, όπου θα αποφασιστεί και ο τρόπος χρηματοδότησής τους (πρόκειται για ένα πρόγραμμα που θα κυμανθεί ακόμα και με leasing, σε ένα ύψος 1,5-25 δισ. ευρώ) αλλά στην παρούσα φάση μπορούμε να πούμε ότι οι γαλλικές φρεγάτες είναι το απόλυτο φαβορί.

Ο μοναδικός τρόπος για να χρηματοδοτηθί η εγγύηση στο leasing είναι μέσω των επιστρεφόμενων κερδών ελληνικών ομολόγων των προγραμμάτων SMP και ANFA που αναλογούν στη Γαλλική Κεντρική Τράπεζα.

 FREMM ή Belh@ara ή ένας συνδυασμός αυτών των δύο, αφού μόνο οι FREMM μπορούν να παραληφθούν άμεσα. Η προμήθεια κορβετών Gowind έχει αποκλειστεί αφού προσφέρουν ελάχιστα περισσότερο από μια ΜΕΚΟ-200 ή μια «S», ειδικά στο τομέα της αεράμυνας περιοχής.

Είναι καθαρά υπαρξιακό το ζήτημα απόκτησης φρεγατών αεράμυνας περιοχής για το ΠΝ που κινδυνεύει να αντιμετωπίσει τα τουρκικά F-35 και τους SOM-J με… RIM-7M Sea Sparrow της δεκαετίας του 1970!

– Μέχρι την ολοκλήρωση του ναυπηγικού προγράμματος (έξι πλοία) κάτι οποίο δεν προβλέπεται να συμβεί στο 100% πριν από το… 2030, οι πύραυλοι επακτίου αμύνης ΝSM θα αναλάβουν να «κλειδώσουν» το Αιγαίο απέναντι στην διογκούμενη τουρκική ναυτική απειλή,όπως αποκάλυψε χθες το pronews.gr.

Θα δημιουργηθούν «θόλοι» απαγόρευσης Α2-AD σε αέρα και θάλασσα, με την μικτή συνδυασμένη χρήση αντιαεροπορικών συστοιχιών μικρού και μεγάλου βεληνεκούς και βλημάτων επακτίου αμύνης.

Με την προϋπόθεση ότι η Πολεμική Αεροπορία θα μπορέσει να υποστηρίξει αποτελεσματικά αυτούς τους «θόλους», η στρατηγική κυριαρχία στο Αιγαίο μπορεί να επιβεβαιωθεί ακόμα και σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς.

Το «κλειδί», και πάλι, είναι η απόδοση και η δυνατότητα της ΠΑ να αποτρέψει μαζικές επιθέσεις κορεσμού της τουρκικής Αεροπορίας και του τουρκικού Ναυτικού κατά των «θόλων», οι οποίοι μπορούν να κάνουν πολλά, αλλά δεν μπορούν να κινηθούν εκτός των στενών ορίων ενός νησιού…

– Αναβάθμιση S-300 PMU1 στο επίπεδο «PMU2»: Η ΠΑ διαθέτει σήμερα δύο πλήρη συστήματα S-300PMU-1 με συνολικά 16 τετραπλούς εκτοξευτές 5P85 TEL (άλλες πηγές αναφέρουν 12 εκτοξευτές). Οι δύο συστοιχίες S-300 βρίσκονται χωρίς πρακτικό λόγο στην Κρήτη, τη στιγμή που ένα σύστημα θα ήταν αρκετό για την προστασία της 115ΠΜ. 

Σύμφωνα με σκέψεις που υπάρχουν στο επιτελείο ενδέχεται ένα σύστημα από 8 τετραπλούς εκτοξευτές να μετακινηθεί από την Κρήτη στην Εύβοια ή στην Κάρπαθο. Έτσι αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω η άμυνα του κεντρικού η του Νότιου Αιγαίου.

Με την υπάρχουσα διάταξη των συστημάτων παραμένουν σημαντικά κενά στην κάλυψη του ΝΑ Αιγαίου αφού η εμβέλεια των 150 χλμ. του βλήματος 48N6 του S-300 προς ανατολάς φτάνει μέχρι την Κάσο.

Η ενίσχυση του υπάρχοντος δικτύου Αεράμυνας παραμένει η μόνη εναλλακτική λύση στην περίπτωση που η ΠΑ δεν προχωρήσει σε παραγγελία νέων αεροσκαφών και περιοριστεί μόνο στην αναβάθμιση των F-16.

Η αναβάθμιση των S-300 που μπορεί να γίνει είναι δύο ταχυτήτων: Το σύστημα “-PMU-1” χρησιμοποιεί τον πύραυλο 48N6 των 150 χλμ. ο οποίος δύναται να αντικατασταθεί από τον 48N6E2 των 200 χλμ. του “-PMU-2” επεκτείνοντας το βεληνεκές κατά 50 χλμ. Η προσθήκη του βλήματος δεν απαιτεί καμία άλλη μετατροπή στο σύστημα.

Η σημαντικότερη όμως αναβάθμιση είναι αυτή του επιπέδου S-300 PMU-2 Favorit με την ταυτόχρονη προσθήκη τόσο του 48N6E2 όσο και του νέου 40N6 που δίνει επιδόσεις S-400. Το βλήμα μπορεί να αναχαιτίσει στόχο σε απόσταση 400 χλμ. και μέγιστο ύψος 185 χλμ.

Πρόκειται για νέα σχεδίαση με καθαρά αντιβαλλιστικές δυνατότητες, η οποία βρίσκεται σε παραγωγή και είναι συμβατή τόσο με το “-PMU-2” όσο και με το S-400. Εθνικά, οικονομικά και στρατηγικά σκεπτόμενοι επιτελείς, μόνο το δεύτερο πρέπει να επιλέξουν, έστω και αν το κόστος είναι πολλαπλάσιο από την απλή προμήθεια βλημάτων για την πρώτη λύση (η πρώτη λύση θα έχει κόστος πρί τα 30 εκατ. ευρώ για ισάριθμα βλήματα η δεύτερη περί τα 150 εκατ. ευρώ για να αποκτήσουν δυνατότητες ανάλογες με τα S-400).

Το “-PMU-2” περιλαμβάνει τον σταθμό διοίκησης και ελέγχου 54Κ6Ε2, το βελτιωμένο ραντάρ εγκλωβισμού 30Ν6Ε2 Tomb Stone (εξέλιξη του 30Ν6Ε του “-PMU-1”) και μια νέα έκδοση “-E2” για το ραντάρ έρευνας μακράς εμβέλειας 64N6E Big Bird (350 χλμ.).

Επιπλέον εισάγεται το ραντάρ έγκαιρης προειδοποίησης και πρόσκτησης στόχων LEMZ 96L6E το οποίο αντικαθιστά το ραντάρ χαμηλών υψών 76N6E Clam Shell. Το τελευταίο αν και τμήμα του “-PMU-2” είναι συμβατό χωρίς κάποια άλλη αναβάθμιση και με το «-PMU-1».

Στις δυνατότητες του νέου 30Ν6Ε2 περιλαμβάνονται παρακολούθηση έως 100 στόχων σε 300 χλμ. απόσταση και εγκλωβισμός τους στα 200 χλμ. και σε ύψη από 10 μέτρα έως 27 χλμ.

Βάσει των δυνατοτήτων των ραντάρ και των νέων βλημάτων μπορεί να βληθεί βαλλιστικός στόχος σε απόσταση 40 χλμ. και στόχος που πετάει στην επιφάνεια της θάλασσας στα 28-38 χλμ. Για το πρόβλημα των F-35 το ραντάρ μπορεί να εντοπίσει στόχους με RCS 0,02 τ.μ. Αν και το F-35 παρουσιάζει μετωπικά RCS 0,005 τ.μ. εντούτοις κάτω από διαφορετικές γωνίες αυτό περιορίζεται σημαντικά. Επιπλέον το PMU-2 μπορεί να δεχθεί και τους νέους πυραύλους 9M96E και 9Μ96Ε2 ειδικά για την κατάρριψη stealth στόχων, όπως το F-35 Lightning II.

Οι νέοι πύραυλοι 9M96E και 9Μ96Ε2 έχουν εμβέλειες 40 και 120 χλμ. αντίστοιχα ενώ διαθέτουν ενεργή καθοδήγηση. Η ικανότητα εγκλωβισμού στόχων του “-PMU-2 έχει βελτιωθεί κατακόρυφα επιτρέποντας την ταυτόχρονη εμπλοκή έως 36 στόχων με 72 βλήματα 48Ν6Ε2.

Η αναβάθμιση των 2 συστημάτων “-PMU-1” μπορεί να είναι ιδιαίτερα σύντομη. Εκτός του ραντάρ LEMZ 96L6E που αποτελεί νέα προσθήκη τα υπόλοιπα συστήματα μπορούν να αναβαθμιστούν στην Κρήτη με την παρουσία μιας μικρής ομάδας Ρώσων τεχνικών.

Το μεγαλύτερο μέρος του κόστους αφορά την απόκτηση νέων πυραύλων 48Ν6Ε2, 40Ν6 και 96ΜΕ2. Η προμήθεια δεν είναι απαραίτητο να γίνει μαζικά αλλά σταδιακά καθώς οι 95 συνολικά πύραυλοι 48Ν6Ε είναι συμβατοί και με τις δύο εκδόσεις.

– Η απόκτηση 4 μεταχειρισμένων σκαφών ειδικών επιχειρήσεων Mark V, χωρίς να είναι στρατηγικά κρίσιμη, εν τούτοις θα αυξήσει την επιχειρησιακή δυνατότητα της ΜΥΑ. Ηδη μέσω των προγραμμάτων Excess Defence Articles (EDA) έχει εγκριθεί η παραχώρησή τους.

Υψηλού κόστους χρήσης και όχι απόλυτα κατάλληλα για το ελληνικό επιχειρησιακό περιβάλλον, αλλά «τέτοια ώρα τέτοια λόγια», όπως έχουμε ξαναπεί.

Ηδη κάποια από αυτά βρίσκονται στην αμερικανική ναυτική βάση της Σούδας. Πάντως οι Αμερικανοί έχουν προβλέψει φόρτωσή τους στις 29 Οκτωβρίου 2019, από το North Island, στην δυτική ακτή των ΗΠΑ, με προορισμό το λιμάνι του Πειραιά, αν δεν αποδώσουν τα νυν σκάφη. Σχόλιό μας: Ελπίζουμε να μην είναι πολύ αργά, τότε…

– Συντήρηση Mirage 2000: Το πρόγραμμα προχωρά και θα αφορά στοιχειώδη FOS για τα αεροσκάφη και πιθανότατα την απόκτηση λογισμικού εκτόξευσης των πυραύλων AM-39 Exocet Block II και από τα Mirage 2000-5, τα οποία οι «φωστήρες» της παραγγελίας του 2000 (υλοποίησαν την απόφαση του ΚΥΣΕΑ του Απριλίου του 1999) «ξέχασαν» να βάλουν μέσα στις δυνατότητες του αεροσκάφους.

Τώρα μόνο τα παλιά Mirage 2000EGM/BGM με τα σοβαρά προβλήματα διαθεσιμότητας μπορούν να κάνουν χρήση των Exocet.

– Προμήθεια επτά μη επανδρωμένων αεροχημάτων ( drones) από το Ισραήλ με την μέθοδο της χρονομίσθωσης. Οι απαιτήσεις για drones διαφόρων τύπων στις ελληνικές ένοπλες δυνάμεις ξεπερνούν τα 200 συστήματα, όχι όλα βέβαια της κατηγορίας των Heron.

-Πολλά δευτερεύοντα προγράμματα αναμένουν την υλοποίησή τους, από προγράμματα που αφορούν κράνη, εξαρτήσεις, αλεξίθραυσμα γιλέκα, διόπτρες, συστήματα νυκτερινής όρασης και παρατήρησης, ραντάρ επιτήρησης, και πάνω απ’όλα αντιαρματικά, σύγχρονα πυρομαχικά κλπ. κλπ.

Ο ελληνικός λαός, οι Ελληνες πολίτες που ταΐστηκαν με αρκετό… σανό όλα αυτά τα χρόνια και δέχθηκαν να αποδοθούν στους εξοπλισμούς και σε ορισμένα οικονομικά σκάνδαλα που τους συνόδευσαν, όλα τα κακά της μοίρας τους, θα πρέπει να καταλάβουν ότι σήμερα κινδυνεύουν να βρεθούν μεταξύ ομηρείας και ακρωτηριασμού εθνικού εδάφους.

Για την κατάσταση αυτή ευθύνονται όλες οι πολιτικές ηγεσίες από το 2006 μέχρι σήμερα. Ενώ το θεριό γιγαντωνόταν στα ανατολικά, εμείς δεχόμασταν να περιληφθούν οι αμυντικές δαπάνες στις εξοντωτικές περικοπές των Μνημονίων, κάτι που και η Τουρκία είχε απορρίψει το 1999 όταν και αυτή είχε βάλει για μερικά χρόνια το ΔΝΤ στην οικονομία της, αλλά και η Αίγυπτος, η οποία έβαλε το ΔΝΤ στην οικονομία της, αλλά πολλαπλασίασε τις αμυντικές της δαπάνες.

πηγη https://national-pride.org/2018/04/02

Κυριακή 1 Απριλίου 2018

Αμερικανικά κομβόι με στρατιωτικές ενισχύσεις και 300 τεθωρακισμένα στον κουρδικό θύλακα του Menbiç, εν όψει πιθανής τουρκικής στρατιωτικής επέμβασης






Η είδηση καθώς και οι φωτογραφίες που δημοσιεύονται στον τουρκικό τύπο από τα αμερικανικά κομβόι με στρατιωτικές ενισχύσεις με 300 τεθωρακισμένα στον κουρδικό θύλακα του Menbiç, εν όψει πιθανής τουρκικής στρατιωτικής επέμβασης, έχουν εξοργίσει την Άγκυρα που κατηγορεί για πρώτη φορά με βαριές εκφράσεις την «σύμμαχο» ΗΠΑ όπως προδοσία, ( İhanet), καθώς συνεργάζεται πλέον ανοιχτά με τους «τρομοκράτες» Κούρδους.

Όπως φαίνεται η εκφρασμένη πρόθεση των Τούρκων να προχωρήσουν ανατολικά στον κουρδικό θύλακα του Menbiç, έχει σημάνει συναγερμό στους Αμερικανούς και παρά τις δηλώσεις του Τραμπ ότι θα αποχωρήσουν από την περιοχή, όχι μόνο δεν αποχωρούν, αλλά ενισχύουν συνεχώς τις δυνάμεις τους.

Οι πληροφορίες που φτάνουν στην τουρκική πρωτεύουσα κάνουν λόγο για μεγάλες συγκεντρώσεις των Αμερικανών στην περιοχή, με οπλικά συστήματα με τα οποία οι Τούρκοι σίγουρα δεν θα καλοπεράσουν αν αποφασίσουν τελικά να προχωρήσουν προς την κατεύθυνση αυτή.

Η περιοχή ήδη βράζει και μυρίζει μπαρούτι.


ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
www.nikosxeiladakis.gr

Ηχηρή απάντηση Αθήνας σε Ερντογάν για τους Έλληνες Στρατιωτικούς: Η Ελλάδα έχει πρωθυπουργό, όχι Σουλτάνο




 Σκληρή και άμεση ήταν η απάντηση της ελληνικής κυβέρνησης στις εξοργιστικές δηλώσεις του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν σε σχέση με τους δυο Έλληνες στρατιωτικούς - "Αν ο Τούρκος πρωθυπουργός είχε να πει κάτι σε σχέση με την υπόθεση των 8 είχε την ευκαιρία να το πει τόσο κατ´ ίδιαν στον Έλληνα Πρωθυπουργό ή και δημόσια κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στην Αθήνα" - "Αν επιθυμεί να είναι επικεφαλής ενός ευνομούμενου κράτους, οφείλει να δώσει εξηγήσεις για το λόγο που η Τουρκία κρατά ακόμη φυλακισμένους δυο Έλληνες στρατιωτικούς" - Ο Ερντογάν φορώντας τα στρατιωτικά του έστειλε μήνυμα στην Ελλάδα και τη Δύση - "Κάποιοι προσπάθησαν να με σκοτώσουν και δεν είπατε τίποτα" είπε για τους 8 Τούρκους που ζητούν άσυλο στην Ελλάδα"


Άμεση και σε έντονους τόνους είναι η απάντηση της ελληνικής κυβέρνησης στα λεγόμενα του Ερντογάν για τους δυο Έλληνες στρατιωτικούς που είναι φυλακισμένοι στην Αδριανούπολη, τα οποία έδειχναν ότι ο Τούρκος Πρόεδρος… θέλει να τους παζαρέψει για να πάρει τους 8 Τούρκους αξιωματικούς που έχουν ζητήσει άσυλο από την Ελλάδα.
Το Μαξίμου σχολιάζει ότι αν ο Ερντογάν ήθελε να πει κάτι για την υπόθεση των 8 μπορούσε να το κάνει κατά την επίσκεψη του στην Αθήνα είτε δημόσια είτε κατ’ ιδίαν στον ίδιο τον πρωθυπουργό.
Μάλιστα, σε ανακοίνωση του, σχολιάζει με καυστικό τρόπο και το ότι ο Ερντογάν υποστήριξε ότι ο Αλέξης Τσίπρας του είχε υποσχεθεί τους 8 λέγοντας πως η Ελλάδα έχει… πρωθυπουργό και όχι Σουλτάνο!

Ολόκληρη η ανακοίνωση του Μαξίμου

«Ο Τούρκος Πρόεδρος αν είχε να πει κάτι σε σχέση με την υπόθεση των 8 είχε την ευκαιρία να το πει τόσο κατ´ ίδιαν στον Έλληνα Πρωθυπουργό ή και δημόσια κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στην Αθήνα.
Σήμερα επιλέγει να συνεχίσει έναν ακατανόητα ολισθηρό δρόμο προκλητικών επιθέσεων, συμψηφίζοντας δυο εντελώς ανόμοιες υποθέσεις.
Του ξεκαθαρίζουμε λοιπόν ότι η Ελλάδα είναι κράτος Δικαίου και έχει Πρωθυπουργό που σέβεται και γνωρίζει τις διαδικασίες τις ελληνικής δικαιοσύνης και όχι Σουλτάνο ώστε να μπορεί να υπόσχεται για τις αποφάσεις της.
Αν επιθυμεί να είναι επικεφαλής ενός ευνομούμενου κράτους, οφείλει να δώσει εξηγήσεις για το λόγο που η Τουρκία κρατά ακόμη φυλακισμένους δυο Έλληνες στρατιωτικούς που δεν έκαναν τίποτα παραπάνω από το περάσουν ορισμένα μέτρα στο Τουρκικό έδαφος, την ώρα που ερευνούσαν για παράνομες διελεύσεις. 
Την ίδια στιγμή μάλιστα που γνωρίζει καλά, ότι αντίστοιχα περιστατικά στο παρελθόν και οι δυο πλευρές τα αντιμετώπιζαν στο πλαίσιο της συνεννόησης και της καλής θέλησης δυο γειτονικών χωρών, μελών μάλιστα της ίδιας στρατιωτικής συμμαχίας».
Λίγη ώρα νωρίτερα, από την Αντιόχεια, κοντά στα σύνορα της Τουρκίας με τη Συρία, ο Ερντογάν, φορώντας μάλιστα στολή παραλλαγής, έστειλε νέο μήνυμα, το δεύτερο μέσα σε λίγες μέρες, στην Ελλάδα για τους δυο Έλληνες στρατιωτικούς που κρατούνται στην Αδριανούπολη από την 1η Μαρτίου.
Ο πρόεδρος της Τουρκίας επιτέθηκε τόσο στους Ευρωπαίους που του ζήτησαν, στη Σύνοδο της Βάρνας, να απελευθερώσει τους δυο Έλληνες στρατιωτικούς όσο και στον Έλληνα πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα.