Σάββατο 10 Φεβρουαρίου 2018

Πρωθυπουργός: Αυξήσεις μισθών μόνο σε συνεννόηση με τους δανειστές




Θέλουμε να αυξήσουμε κάποιους μισθούς, αλλά αυτό θα γίνει σε συνεννόηση με τους δανειστές, δήλωσε ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας στη βελγική εφημερίδα "De Tijd", αναφερόμενος στην επόμενη ημέρα της χώρας μετά το τέλος του προγράμματος φέτος τον Αύγουστο. 

Όπως αναφέρει ο πρωθυπουργός, « ο στόχος είναι να γίνουμε εκ νέου μια κανονική χώρα. Κάτι τέτοιο έχει αρχίσει να γίνεται σιγά- σιγά εφικτό. Θέλουμε όμως να καταστρώσουμε τη δική μας στρατηγική για την ανάπτυξη, σε συνεννόηση με τους δανειστές. Έχουμε χτίσει στο μεταξύ μια σχέση εμπιστοσύνης».

«Για το λόγο αυτό δεν θέλουμε έτσι στα καλά καθούμενα να αρχίσουμε να ξοδεύουμε περισσότερα ή να διακινδυνεύσουμε όλα όσα πετύχαμε μέχρι τώρα», συμπληρώνει.

Ο κ. Τσίπρας επισημαίνει ότι «θέλουμε όμως να καταπολεμήσουμε τις ανισότητες, αυξάνοντας κάποιους μισθούς. Τονίζω όμως ακόμα μια φορά ότι κάτι τέτοιο θα γίνει σε συνεννόηση με τους δανειστές. Η πρώτη προτεραιότητα παραμένει: Θέσεις εργασίας. Δεν θέλουμε να γυρίσουμε στις μέρες εκείνες που όλοι οι Έλληνες θέλουν να ξεχάσουν».
Αναφέρει ότι «επιλέξαμε να κάνουμε διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις αντί για επώδυνες περικοπές. Πιστεύουμε σε αυτές τις μεταρρυθμίσεις. Θα κάνουν την οικονομία μας περισσότερο ανταγωνιστική. Αλλά για μας είναι σημαντικά και τα κοινωνικά μεγέθη και όχι μόνο τα "ξερά" οικονομικά στοιχεία για την ανάπτυξη, τον προϋπολογισμό και τις επενδύσεις. Θέλουμε να δούμε μια διαφορά στην καθημερινότητα των ανθρώπων. Πρέπει να φέρουμε τα ποσοστά της ανεργίας ακόμα πιο χαμηλά και να δώσουμε τέλος σε αυτό το δράμα».
Ο πρωθυπουργός ενθυμείται όμως και τον πρώτο χρόνο διακυβέρνησης της χώρας από τον ΣΥΡΙΖΑ: «Το 2015 δεν υπήρξε εύκολη χρονιά για μας. Δεν είχαμε πει όμως ψέματα στο λαό. Όλοι γνωρίζουν ότι έγιναν λάθη στα δύο πρώτα προγράμματα στήριξης. Όχι μόνο η τρόικα, αλλά ούτε και οι ελληνικές κυβερνήσεις είχαν τότε τις σωστές προτεραιότητες. Είμαι περήφανος που σύντομα θα μπορέσουμε να ολοκληρώσουμε με επιτυχία το τρίτο πρόγραμμα στήριξης».
Και εξηγεί: «μεταξύ του 2010-2014 χάσαμε το 25% του πλούτου μας. Αυτό ήταν δραματικό. Η οικονομία βρίσκεται μετά από οκτώ χρόνια πάλι στο "πράσινο". Οι ρυθμοί ανάπτυξης ξεπερνούν τις προσδοκίες. Αυτό με κάνει αισιόδοξο. Και στις αγορές δείχνει να επικρατεί καλό κλίμα. Τα επιτόκια των δεκαετών ομολόγων, που αποτελούν το βαρόμετρο για τις μακροπρόθεσμες προβλέψεις, είναι μόλις 3,7%, στα επίπεδα δηλαδή του 2005 και του 2006. Και οι ξένες επενδύσεις αυξήθηκαν κατά το 2017 στα επίπεδα ρεκόρ των 4 δισεκατομμυρίων ευρώ».
Πηγή Πληροφοριών: ΑΠΕ/De Tijd - http://www.enikonomia.gr/economy/180030,tsipras-afxiseis-misthon-mono-se-synennoisi-me-tous-daneistes-pro.html

Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου 2018

Novartis: Αυτή είναι η μάρτυρας «βαθύ λαρύγγι» - Η αποκάλυψη έγινε από το FBI - ΦΩΤΟ - ΒΙΝΤΕΟ



Aυτή είναι το "βαθύ λαρύγγι"


Η πηγή που «κελάηδησε» πρώτη και αποκάλυψε λεπτομέρειες για τα λαδώματα και τις περίεργες πρακτικές των ανωτέρων στελεχών της Novartis ήταν τελικά μία ταπεινή γραμματέας. 

Αυτήν την ώρα τελεί υπό καθεστώς προστατευόμενου μάρτυρα, το οποίο της διασφάλισε η εισαγγελέας διαφθοράς. Όμως, το FBI διά των εγγράφων που απέστειλε και τα οποία μεταφράστηκαν από τη νομική υπηρεσία της πρεσβείας των ΗΠΑ στην Αθήνα, δηλαδή δια των επισήμων ντοκουμέντων, αποκαλύπτει το όνομα και την ιδιότητα της μάρτυρος. Είναι αυτή η οποία κάποια στιγμή συγκέντρωσε και απέκτησε όλο το αρχείο του προϊσταμένου της στην εταιρεία. Υποκλοπή προς διασφάλιση ή επένδυση στο μέλλον; 

Η ίδια η εξέλιξη της υπόθεσης καταδεικνύει πως ήταν το πρώτο. Διαβάζουμε, λοιπόν, στο επίσημο κείμενο των αρχείων του FBI...



Ποιος ήταν όμως ο ρόλος της γραμματέως; Εξ όσων πληροφορήθηκε το zougla.gr η Μαρία Μαρανγγέλη ήταν γραμματέας του κ. Φρουζή από την εποχή που ο ίδιος εργαζόταν στον ΟΤΕ επί Βουρλούμη. Να υποθέσουμε με ασφάλεια, λοιπόν, πως ο κ. Φρουζής τής είχε απόλυτη εμπιστοσύνη και την πήρε μαζί του στη νέα του θέση στη Novartis. 

Ωστόσο οι σχέσεις του Κωνσταντίνου Φρουζή με τον Ιταλό μάνατζερ της θυγατρικής «Novartis» στην Ελλάδα, Riccardo Canevari δεν ήτανε ποτέ άριστες. Θα έλεγε κανείς πως εξ αρχής υπήρχε μια αρνητική ενέργεια μεταξύ των δύο ανδρών. Κάποια στιγμή για έναν σοβαρό οικογενειακό λόγο , ο Φρουζής καλείται να αναλάβει μια θέση στελέχους σε μια άλλη θυγατρική της Novartis στο εξωτερικό. Για τον οικογενειακό λόγο που προαναφέρθηκε, ο Φρουζής ζητά να παραμείνει στην Ελλάδα, κάτι που το δέχεται η μητρική εταιρεία στην Ελβετία. Κάποια στιγμή, υποβάλλει και την παραίτησή του αλλά διατηρεί εξαιρετικά φιλικές σχέσεις με τη Novartis που του επιτρέπουν ακόμη και να διατηρήσει το εταιρικό αυτοκίνητο για μερικούς μήνες. Όταν επιστρέφει στο γραφείο του για να παραλάβει τα προσωπικά του αντικείμενα ανακαλύπτει πως όλα έχουν εξαφανιστεί ( υπολογιστές, φάκελοι κλπ.) με αποτέλεσμα να μην μπορεί να ανακαλύψει ούτε τα ηλεκτρονικά του αρχεία αλλά ούτε και το ηλεκτρονικό του ημερολόγιο.

Τότε μηνύει τη γραμματέα του Μαρία Μαρανγγέλη, όχι μόνο για την κατακράτηση των ηλεκτρονικών του αρχείων αλλά και για την υπεξαίρεση εκ μέρους της ενός σημαντικού χρηματικού ποσού από τον τραπεζικό λογαριασμό του. Ταυτόχρονα, στέλνει στην εταιρεία Novartis και εξώδικο, αναφέροντας όλα όσα αφορούν την Μαρία Μαρανγγέλη και ζητώντας να του δοθούν τα προσωπικά του αντικείμενα και τα ηλεκτρονικά του αρχεία. Παρά το γεγονός ότι η εταιρεία έλαβε εξώδικο δια του οποίου αποκαλύπτονται οι τουλάχιστον μη φυσιολογικές ενέργειες της Μαρίας Μαρανγγέλη, η εταιρεία την διατηρεί στη θέση της.
Προφανώς λοιπόν, είναι ασφαλές να συμπεράνει κανείς πως η συγκεκριμένη υπάλληλος ενεργούσε εν γνώσει της εταιρείας και βεβαίως και του Ιταλού μάνατζερ Riccardo Canevari.
Πώς εξηγείται ωστόσο η συμπεριφορά της εταιρείας η οποία κατακρατεί τα ηλεκτρονικά αρχεία ενός ανώτερου στελέχους της; Είναι αποτέλεσμα των κακών σχέσεων του Φρουζή με τον Canevari;

Είναι διότι η Μαρία Μαρανγγέλη λειτούργησε προσωπικά και με δική της πρωτοβουλία; Ή πιο απλά η Μαρία Μαρανγγέλη είναι ένα πρόσωπο κλειδί σε αυτήν την υπόθεση της δωροδοκίας, τις ενέργειες της οποίας γνώριζαν και η διοίκηση της θυγατρικής Novartis στην Ελλάδα αλλά και η διοίκηση της μητρικής Novartis στην Ελβετία;

Η εξέλιξη της υπόθεσης και η εμπλοκή της Μαρίας Μαρανγγέλη σε αυτή με τις καταθέσεις της στην εισαγγελία διαφθοράς, καταδεικνύει πως η γραμματέας του Φρουζή, γνώριζε πολλά, έπραττε πολλά και αναμειγνυόταν στα πάντα.



Προς επίρρωση των ανωτέρω, από τις καταθέσεις των προστατευόμενων μαρτύρων στην Ελλάδα προκύπτει μία σημαντική λεπτομέρεια. Με χρονική ακρίβεια λεπτού της ώρας αναφέρονται τα ηλεκτρονικά μηνύματα που απεστάλησαν από τον Κωνσταντίνο Φρουζή προς τα ανώτατα στελέχη της μητρικής εταιρείας στην Ελβετία, με τα οποία ζητεί αύξηση του προϋπολογισμού κατά 200.000 ευρώ, χρήματα που, σύμφωνα με τους μάρτυρες, προορίζονταν για δωροδοκίες. 

Η Μαρία Μαρανγγέλη
Η Μαρία Μαρανγγέλη



 Τι καταθέτουν επακριβώς οι μάρτυρες:






Γιατί όμως η Μαρία Μαρανγγέλη αιφνιδίως αποφασίζει να μεταβεί στην εισαγγελία με τον φάκελο των ντοκουμέντων που εκθέτουν τον προϊστάμενό της, τη θυγατρική εταιρεία στην Ελλάδα και τη μητρική εταιρεία στην Ελβετία; Προφανώς, η σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ προϊσταμένου και υφισταμένης είχε σοβαρά διαβρωθεί. Όμως, είναι ηλίου φαεινότερον πως η γραμματέας του Κωνσταντίνου Φρουζή, αντιλαμβανόμενη πως ο κλοιός είχε σφίξει για τα καλά μετά τις καταθέσεις των προστατευόμενων μαρτύρων στην Αμερική, έσπευσε να αυτοπροστατευθεί. Χρησιμοποίησε, λοιπόν, το σύνολο του ηλεκτρονικού αρχείου που είχε υποκλέψει από τον προϊστάμενό της και το κατέθεσε στην Εισαγγελία Διαφθοράς. 

Απόδειξη για όσα γράφτηκαν παραπάνω είναι ότι ο Κωνσταντίνος Φρουζής, επιστρέφοντας κάποια στιγμή στην εργασία του έπειτα από μία περίοδο απουσίας λόγω σοβαρού οικογενειακού προβλήματος και ανακαλύπτοντας πως το ηλεκτρονικό του αρχείο είχε υποκλαπεί, απέστειλε στην εταιρεία Novartis εξώδικο, ζητώντας να πληροφορηθεί τι συνέβη με την υποκλοπή αλλά και να του επιστραφεί το ηλεκτρονικό του αρχείο. 

Όταν το FBI αποστέλλει την έκθεσή του με τα συμπεράσματα στα οποία κατέληξε στην ελληνική δικαστική αρχή, λογικά δεν γνωρίζει (ή γνωρίζει και πολύ καλά;) πως οι λεπτομέρειες αυτές θα δοθούν στη δημοσιότητα, αφού πρώτα το σύνολο της δικογραφίας τυπωθεί σε εκατοντάδες φωτοκόπιες και μοιραστεί σε βουλευτές κι άλλους παράγοντες. Με λίγα λόγια, το FBI ή δεν περίμενε πως θα αποκαλυφθεί το όνομα και η ιδιότητα της βασικής μάρτυρος ή «βαθύ λαρύγγι» ή πιο απλά δεν ενδιέφερε την αμερικανική υπηρεσία η διατήρηση της ανωνυμίας του μάρτυρα αυτού. Εκ των πραγμάτων όλα αποκαλύφθηκαν και όποιος διαβάζει τις εκθέσεις του FBI αντιλαμβάνεται πως ένας από τους τρεις μάρτυρες υπό καθεστώς προστασίας που κατέθεσαν στην Εισαγγελία Διαφθοράς είναι η Μαρία Μαρανγγέλη. 

Άλλωστε, η αμερικανική υπηρεσία καταλήγει πως η γραμματέας του Κωνσταντίνου Φρουζή γνώριζε το σύνολο της δραστηριότητας της Novartis Greece αλλά και της μητρικής εταιρείας στην Ελβετία, και άρα κατά το FBI η μαρτυρία της αποτελεί «κλειδί» στην όλη υπόθεση. Λογικά συμπεραίνεται πως διά μέσου των ηλεκτρονικών μηνυμάτων και κυρίως του ηλεκτρονικού ημερολογίου που διατηρούσε ο Κωνσταντίνος Φρουζής θα μπορούσε κάποιος να προσδιορίσει με ακρίβεια ασφαλείας τα πρόσωπα τα οποία εμπλέκονται στη διαδικασία δωροδοκίας, δεδομένου πως το zougla.gr πληροφορείται πως στο ηλεκτρονικό ημερολόγιο δεν καταγράφονταν ποσά παρά μόνον τα ραντεβού

















Πηγή: zougla.gr

ΥΠΕΘΑ: Συγκρότηση επιτροπής για την καταγραφή, αξιολόγηση και δρομολόγηση των απαιτούμενων ενεργειών επί θεμάτων που αφορούν στις μεταρρυθμίσεις του ασφαλιστικού συνταξιοδοτικού Συστήματος κ.λπ..


Φωτογραφία του Alexandros Panagis.






ΘΕΜΑ: Συγκρότηση Επιτροπής (Οικονομικά Θέματα) 

ΣΧΕΤ.: α. Ν.4387/2016 (ΦΕΚ Α΄ 85 - 12.5.2016) (Ενιαίο Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλειας-Μεταρρύθμιση ασφαλιστικού συνταξιοδοτικού Συστήματος- Ρυθμίσεις φορολογίας εισοδήματος και τυχερών παιγνίων και άλλες διατάξεις). 
β. Φ.900/172/12782/Σ.1286/30-01-2018/ΓΔΟΣΥ/ΔΟΙ/ΤΟΜ&ΛΟΓ.  
γ. Το από 02-Φεβ-2018, Υπ΄αρίθμ. 39Σ Έγγραφο του Συντονιστικού Συμβουλίου Αποστράτων Αξκων ΝΠΔΔ.


1. Σας γνωρίζουμε ότι, μετά από εντολή του κου ΥΕΘΑ και σε συνέχεια σχετικής αλληλογραφίας, συγκροτείται διακλαδική επιτροπή αποτελούμενη από τους: 
α. Υπτγο Ζαχαρία Πρασσάκη, ΓΔ της ΓΔΟΣΥ ως πρόεδρο, 
β. Υπτγο Ιωάννη Αζναουρίδη, του ΓΕΣ/ΔΟΙ 
γ. Υπνχο Χαράλαμπο Παπαδόπουλο, του ΓΕΝ/ΔΟΙ/ΟΕΠΝ 
δ. Ταξχο Δημήτριο Δρόσο, της ΓΔΟΣΥ/ΔΟΙ 
ε. Απχο Δημήτριο Ρυζιώτη, του ΓΕΕΘΑ/Γ3 
στ. Ταξχο Γεώργιο Γαβριηλίδη, του ΓΕΑ/Δ6 
 ζ. Ανχη (Ο) Κων/νο Νταβουλτζόπουλο της ΓΔΟΣΥ 
η. Αντχο ε.α. Σπυρίδων Περβαινά, του Συντ.Συμβ.Εν.Αποστ. Αξκών 
 θ. Ταξχο ε.α. Δημήτριο Χατσίκα, της ΕΑΑΣ 
ια. Απχο ε.α. Ιωάννη Αντωνιάδη, της ΕΑΑΝ
 ιβ. Σμχο ε.α. Αθανάσιο Πάνο, της ΕΑΑΑ, ως μέλη.

2. Έργο της επιτροπής είναι η καταγραφή, αξιολόγηση και δρομολόγηση των απαιτούμενων ενεργειών επί των κύριων θεμάτων που απασχολούν τις Ενώσεις Αποστράτων και άπτονται της αρμοδιότητας του Υπουργείου Οικονομικών καθώς και του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, καθώς και η εξέταση τυχόν περαιτέρω προώθησης διαφόρων νομοθετικών ρυθμίσεων, επί θεμάτων που άπτονται του ν.4387/2016 και αφορούν στις μεταρρυθμίσεις του ασφαλιστικού συνταξιοδοτικού Συστήματος κ.λπ.. 

3. Η Επιτροπή θα συνεδριάζει με μέριμνα του Προέδρου της και η πρώτη συνεδρίαση αυτής θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 12 Φεβρουαρίου 2018 και ώρα 13:00, στην αίθουσα συνεδριάσεων της ΓΔΟΣΥ. 

4. Χρέη Γραμματέα θα εκτελεί η Ασμχος (Ο) Λ. Ασκονίτου. 

5. Παρακαλούμε όπως ενημερωθεί το εμπλεκόμενο προσωπικό με μέριμνά σας.







ΘΕΜΑ: Συγκρότηση Επιτροπής (Οικονομικά Θέματα) 


ΣΧΕΤ.: α. Ν.4387/2016 (ΦΕΚ Α΄ 85 - 12.5.2016) (Ενιαίο Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλειας-Μεταρρύθμιση ασφαλιστικού συνταξιοδοτικού Συστήματος- Ρυθμίσεις φορολογίας εισοδήματος και τυχερών παιγνίων και άλλες διατάξεις). 
β. Φ.900/172/12782/Σ.1286/30-01-2018/ΓΔΟΣΥ/ΔΟΙ/ΤΟΜ&ΛΟΓ. γ. Το από 02-Φεβ-2018, Υπ΄αρίθμ. 39Σ Έγγραφο του Συντονιστικού Συμβουλίου Αποστράτων Αξκων ΝΠΔΔ. 

2. Έργο της επιτροπής είναι η καταγραφή, αξιολόγηση και δρομολόγηση των απαιτούμενων ενεργειών επί των κύριων θεμάτων που απασχολούν τις Ενώσεις Αποστράτων και άπτονται της αρμοδιότητας του Υπουργείου Οικονομικών καθώς και του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, καθώς και η εξέταση τυχόν περαιτέρω προώθησης διαφόρων νομοθετικών ρυθμίσεων, επί θεμάτων που άπτονται του ν.4387/2016 και αφορούν στις μεταρρυθμίσεις του ασφαλιστικού συνταξιοδοτικού Συστήματος κ.λπ.. 

3. Η Επιτροπή θα συνεδριάζει με μέριμνα του Προέδρου της και η πρώτη συνεδρίαση αυτής θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 12 Φεβρουαρίου 2018 και ώρα 13:00, στην αίθουσα συνεδριάσεων της ΓΔΟΣΥ. 

4. Χρέη Γραμματέα θα εκτελεί η Ασμχος (Ο) Λ. Ασκονίτου. 

5. Παρακαλούμε όπως ενημερωθεί το εμπλεκόμενο προσωπικό με μέριμνά σας.

Αυξήσεις στους Δημοσίους υπαλλήλους το 2018







Του Προκόπη Χατζηνικολάου
Αυξάνονται από φέτος οι αποδοχές των δημοσίων υπαλλήλων, καθώς ξεπαγώνουν οι μισθολογικές ωριμάνσεις που είχαν επιβληθεί με το μνημονιακό νόμο 4354 του 2015. Το κόστος για τον προϋπολογισμό ανέρχεται στα 143 εκατομμύρια ευρώ και πλέον η μισθολογική ανέλιξη των δημοσίων υπαλλήλων θα γίνεται κανονικά (κάθε 3 χρόνια για Υποχρεωτικής και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και κάθε 2 χρόνια για τους Πανεπιστημιακής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης).
Με σχετική εγκύκλιο του υπουργείου Οικονομικών διευκρινίζεται ότι η αναστολή της μισθολογικής εξέλιξης των υπαλλήλων για το χρονικό διάστημα από 1/1/2016 έως 31/12/2017 αφορά όλους ανεξαιρέτως τους υπαλλήλους, τόσο αυτούς που υπηρετούσαν στις 31/12/2015 όσο και αυτούς που διορίστηκαν από 1/1/2016 και μετά. Δηλαδή, η μισθολογική εξέλιξη μέχρι 31/12/2017 ανεστάλη τόσο για τους υπηρετούντες κατά την 31/12/2015 όσο και γι' αυτούς που διορίστηκαν μετά την 1/1/2016 και κατατάχθηκαν στα Μ.Κ. ανάλογα με τα τυπικά τους προσόντα, την τυχόν προϋπηρεσία καθώς και τον κατέχοντα μεταπτυχιακό ή διδακτορικό τίτλο σπουδών. Το ίδιο ισχύει και για τους αποφοιτήσαντες μετά την 1/1/2016 από την Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης.
Πέραν των ανωτέρω, από την άρση αναστολής της μισθολογικής εξέλιξης των υπαλλήλων επηρεάζεται επίσης η μισθολογική εξέλιξη α) των υπαλλήλων που είχαν υποβάλει αίτηση αναγνώριση προϋπηρεσίας μετά την 1/1/2016, η οποία είτε αναγνωριζόταν με το προηγούμενο μισθολογικό καθεστώς (ν.4024/2011) είτε από το ισχύον (ν.4354/2015) και β) των υπηρετούντων την 1/1/2016 υπαλλήλων που είχαν υποβάλει αιτήσεις για αναγνώριση μεταπτυχιακών ή διδακτορικών τίτλων σπουδών μετά την 1/1/2016.

Παραδείγματα

α) Έστω υπάλληλος ΠΕ κατηγορίας με χρόνο υπηρεσίας κατά την 1/1/2016, 4 έτη και 6 μήνες ο οποίος είχε καταταχθεί στο Μ.Κ. 3 της κατηγορίας του με πλεονάζοντα χρόνο 6 μήνες. Από 1/1/2018 που ενεργοποιείται η μισθολογική εξέλιξη, ο συγκεκριμένος υπάλληλος θα καταταγεί στο επόμενο Μ.Κ. (Μ.Κ.4) μετά την παρέλευση 18 μηνών, συμπληρώνοντας τους απαιτούμενους 24 μήνες για την αλλαγή κλιμακίου και τούτο διότι, τα έτη 2016 και 2017 δεν υπολογίζονται στο χρόνο υπηρεσίας του για την απονομή του επόμενου μισθολογικού κλιμακίου, καθώς για αυτά τα δύο έτη δεν προβλέπεται καμία μισθολογική εξέλιξη.
β) Έστω υπάλληλος ΠΕ κατηγορίας ο οποίος κατά την 31/12/2017 κατέχει το ΜΚ 3, δεν έχει προσωπική διαφορά και από τη σύγκριση αποδοχών που έγινε κατά την 31/12/2015 έλαβε αύξηση ύψους 60€ στο βασικό μισθό του, την οποία λαμβάνει σε 4 ισόποσες δόσεις. Επίσης, κατά την κατάταξή του την 1/1/2016 είχε πλεονάζοντα χρόνο 6 μήνες ενώ με αίτησή του μετά την 1/1/2016 ζήτησε την αναγνώριση μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών και επομένως από 1/1/2018 δικαιούται προώθηση κατά 2 μισθολογικά κλιμάκια.
Ο υπάλληλος αυτός μετά την 1/1/2018 που ενεργοποιείται η μισθολογική εξέλιξη, προωθείται κατά 2 ΜΚ, κατατάσσεται στο 5 ο ΜΚ και λαμβάνει στο ακέραιο τη διαφορά μεταξύ των 2 κλιμακίων (118€), καθώς και την 3η δόση της αύξησης που είχε προκύψει κατά την αρχική κατάταξη με το ν.4354/2015. Για την αλλαγή του επόμενου ΜΚ, θα πρέπει να περάσουν 18 μήνες (συν 6 μήνες πλεονάζων χρόνος), ώστε να συμπληρωθεί το διάστημα των 24 μηνών που απαιτείται για μισθολογική εξέλιξη. Στην περίπτωση που ο υπάλληλος αυτός έχει και προσωπική διαφορά, αυτή συμψηφίζεται με την αύξηση που προέκυψε από την αλλαγή του κλιμακίου.
Στις διατάξεις περί «ξεπαγώματος» υπάγονται οι μόνιμοι και δόκιμοι πολιτικοί δημόσιοι υπάλληλοι, καθώς και οι υπάλληλοι με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου και ορισμένου χρόνου:
α) των φορέων της περίπτωσης στ' της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α' 143), β) των Ανεξάρτητων Διοικητικών Αρχών (Α.Δ.Α.), της περίπτωσης γ' της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/ 2014 (Α' 143),  γ) των Οργανισμών Κοινωνικής Ασφάλισης (Ο. Κ. Α.),  δ) των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) πρώτου και δεύτερου βαθμού, ε) των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.),
στ) των Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.) που ανήκουν στο κράτος, ή σε Ν.Π.Δ.Δ. ή σε Ο.Τ.Α.- κατά την έννοια της επίτευξης κρατικού ή δημόσιου ή αυτοδιοικητικού σκοπού, εποπτείας, διορισμού και ελέγχου της πλειοψηφίας της Διοίκησής τους- ή επιχορηγούνται τακτικά, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, από κρατικούς πόρους κατά πενήντα τοις εκατό (50%) τουλάχιστον του ετήσιου προϋπολογισμού τους, συμπεριλαμβανομένων των Κέντρων Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας, ζ) των Δημοσίων Επιχειρήσεων, Οργανισμών και Ανώνυμων Εταιρειών (Δ.Ε.Κ.Ο.), που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων του Κεφαλαίου Α' του ν. 3429/ 2005 (Α'314),
η) οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,
θ) οι υπάλληλοι της Γραμματείας των Δικαστηρίων και Εισαγγελιών, των Έμμισθων Υποθηκοφυλακείων και Κτηματολογικών Γραφείων της χώρας,
ι) οι ιατροί υπηρεσίας υπαίθρου και οι μόνιμοι αγροτικοί ιατροί,
ια) οι υπάλληλοι της Βουλής, σύμφωνα με τα ειδικότερα οριζόμενα στον Κανονισμό της,
ιβ) οι υπάλληλοι και το ειδικό επιστημονικό προσωπικό των Ανεξάρτητων Διοικητικών Αρχών (Α.Δ.Α.), της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, της Επιτροπής Λογιστικής Τυποποίησης και Ελέγχων,
ιγ) οι υπάλληλοι των Τοπικών Ενώσεων Δήμων και Κοινοτήτων (Τ.Ε.Δ.Κ.) και Περιφερειακών Ενώσεων Δήμων (Π.Ε.Δ.) της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος (Κ.Ε.Δ.Ε.) και της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος (ΕΝ.Π.Ε),
ιδ) οι υπάλληλοι των Γενικών και Τοπικών Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων,
ιε) το προσωπικό των νομικών προσώπων της Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας του Χριστού, των εξομοιούμενων προς αυτά κατά την παρ. 3 του άρθρου 63 του ν. 3801/2009 (Α' 163) των λοιπών εκκλησιών, δογμάτων και κατά το άρθρο 13 του Συντάγματος γνωστών θρησκειών, που επιβαρύνει τον Κρατικό Προϋπολογισμό,
ιστ) οι μετακλητοί υπάλληλοι, οι ειδικοί σύμβουλοι και συνεργάτες, καθώς και οι επιστημονικοί συνεργάτες της Γενικής Γραμματείας του Πρωθυπουργού, της Γενικής Γραμματείας της Κυβέρνησης, της Γενικής Γραμματείας Συντονισμού, των Πολιτικών Γραφείων των μελών της Κυβέρνησης, των Υφυπουργών, των Γενικών, Αναπληρωτών Γενικών και Ειδικών Γραμματέων των Υπουργείων, των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, των αιρετών οργάνων των Ο.Τ.Α. πρώτου και δεύτερου βαθμού, καθώς και των Διοικητών, Υποδιοικητών, Προέδρων, Αντιπροέδρων ή Διευθυνόντων Συμβούλων των νομικών προσώπων που υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος,
ιζ) τα μέλη του Ειδικού Τεχνικού Εργαστηριακού Προσωπικού (Ε. Τ. Ε. Π.) των Α. Ε. Ι., μέχρι την έκδοση του προεδρικού διατάγματος που προβλέπεται στις διατάξεις της παρ. 6 του άρθρου 29 του ν. 4009/2011 (Α' 195) και
ιη) οι δικηγόροι που παρέχουν υπηρεσίες με σχέση πάγιας και περιοδικής έμμισθης εντολής στους φορείς που υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος.
ΣΕΒ: Απόκλιση με τον ιδιωτικό τομέα
Σύμφωνα με τον ΣΕΒ, το πρώτο τρίμηνο του 2017 οι μισθωτοί του δημόσιου τομέα ήταν 806,2 χιλιάδες αριθμός που αντιστοιχεί στο 51% των μισθωτών του ιδιωτικού τομέα (1. 585 εκατ. εργαζόμενοι). Είναι δηλαδή το 34% του συνόλου των μισθωτών, ενώ δραστηριοποιούνται στην οικονομία 1.246.6 εκατ. σε ατομικές επιχειρήσεις και σαν ελεύθεροι επαγγελματίες.
Αναφορικά με τους μισθούς εκεί είναι που η «ψαλίδα» ανοίγει ακόμη περισσότερο. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας του εργατικού δυναμικού του β' τριμήνου του 2017, ο μέσος καθαρός μηνιαίος μισθός ανέρχεται σε 874 ευρώ. Η διαφορά μεταξύ των δύο εργαζομένων είναι 38% μεγαλύτερος μισθός φυσικά για τον εργαζόμενο του Δημοσίου.
Η αναλογία έχει ως εξής:
  • 777 ευρώ για τον εργαζόμενο στον ιδιωτικό τομέα
  • 1.075 ευρώ για τον εργαζόμενο στο Δημόσιο.
Με βάση τα στοιχεία της έρευνας εργατικού δυναμικού, οι καθαρές μηνιαίες αποδοχές στο δημόσιο τομέα μειώθηκαν σταθερές τιμές κατά -0,8% ετησίως στο α’ εξάμηνο του 2017, έχοντας ήδη αυξηθεί κατά +1,3% και 1,9 % το 2015 και το 2016 αντιστοίχως, με τις αποδοχές στον ιδιωτικό τομέα να μειώνονται κατά -1,3% το α’ εξάμηνο του 2017 (από +0,7% και +2,3% το 2015 και 2016 αντιστοίχως) και τις αποδοχές στο δημόσιο τομέα να αυξάνουν κατά +0,1% (από +3,2% και 1,9 % το 2015 και 2016 αντιστοίχως.

http://www.liberal.gr/arthro/189883/oikonomia/2018/auxiseis-stous-dimosious-upallilous-to-2018.html?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=Newsletter+-+09-02-2018+18%3A14%3A05

Αναδρομικά έως 800 ευρώ από τις παράνομες μειώσεις στις επικουρικές








Φως σε μια από τις μεγαλύτερες λαθροχειρίες της κυβέρνησης με τις μειώσεις στις επικουρικές στις επικουρικές συντάξεις συντάξεων ρίχνει σήμερα ο Ελεύθερος Τύπος με ντοκουμέντα-φωτιά.
Τα ντοκουμέντα αποδεικνύουν, πέραν πάσης αμφιβολίας, ότι χιλιάδες συνταξιούχοι υπόκεινται σε παράνομες μειώσεις και δικαιούνται διόρθωση ποσών από εδώ και πέρα και επιστροφή των παράνομων περικοπών τους με αναδρομικά έως και 800 ευρώ από τον Σεπτέμβριο του 2016 μέχρι σήμερα.
Οι παράνομες μειώσεις φαίνονται στα ενημερωτικά σημειώματα δύο μηνών και αφορούν σε πρώτη φάση όλους τους συνταξιούχους του Δημοσίου, των ΔΕΚΟ και των τραπεζών που είχαν άθροισμα συντάξεων άνω των 1.300 ευρώ και με το άρθρο 96 του ν. 4387/2016 αποφασίστηκε να γίνει επανυπολογισμός των επικουρικών και να μειωθούν τα ποσά που έπαιρναν μέχρι τον Ιούνιο του 2016 οι συνταξιούχοι.

Αλλιώς τα περίμεναν

Ο επανυπολογισμός όμως δεν έβγαλε τα επιθυμητά για το υπουργείο Εργασίας και το ΕΤΕΑ αποτελέσματα γιατί απλώς, δεν εφαρμόστηκε έτσι όπως τον ψήφισαν. Σε άλλες συντάξεις βγήκαν ακόμη και αυξήσεις έως 35 με 40 ευρώ, τις οποίες «αλλοίωσαν» με παράνομες μειώσεις, ενώ σε πολλές ακόμη (κυρίως του ΙΚΑ, του ΝΑΤ και άλλων επικουρικών ταμείων), έπεσε άγριο… τσεκούρι έως 50%, χωρίς κανένα στοιχείο ανταποδοτικότητας.
Η κυβέρνηση και συγκεκριμένα το υπουργείο Εργασίας, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που έρχονται στο φως, αφού έκανε τον πρώτο επανυπολογισμό των επικουρικών, διαπίστωσε ότι σε εκατοντάδες χιλιάδες περιπτώσεις έβγαιναν ακόμη και αυξήσεις επικουρικών συντάξεων, που θα έπρεπε να τις καταβάλει.
Κάτι τέτοιο όμως θα έριχνε έξω τους στόχους που δεσμεύτηκαν να πετύχουν στην Τρόικα, που ήταν εξοικονόμηση της τάξης των 250 εκατ. ευρώ από μειώσεις επικουρικών. Αν έδιναν τις αυξήσεις θα έπεφταν έξω τουλάχιστον κατά 100 εκατ. ευρώ, όπως παραδέχονται αρμόδια στελέχη σήμερα. Και τότε δεν είναι μόνον ότι ο «νόμος Κατρούγκαλου» θα «έπεφτε» ως αποτυχημένος, αλλά το υπουργείο Εργασίας θα έπρεπε να διορθώσει το κενό και να βρει τα 100 και πλέον εκατ. ευρώ για να κλείσει το στόχο και να τα «έχει καλά» με τους φίλους του δανειστές.

«Κουκούλωμα»

Η όλη υπόθεση αναδεικνύει ότι αυτό που τελικά έγινε ήταν ό,τι χειρότερο μπορούσε να προκύψει γιατί διάλεξαν να κρατήσουν «ζωντανό» αντί να «θάψουν» το «νόμο Κατρούγκαλου» και για να το πετύχουν δεν δίστασαν να παρανομήσουν, επιβάλλοντας στους συνταξιούχους παράνομες μειώσεις επικουρικών για να μην φανούν οι αυξήσεις που έβγαζε ο νόμος.
Ταυτόχρονα, «τσεκούρωσαν» επικουρικές χωρίς να ληφθεί υπόψη κανένα στοιχείο ανταποδοτικότητας, ούτε καν αυτό των αυξημένων εισφορών που είχαν όσοι βγήκαν με επικουρική λόγω βαρέων ενσήμων, ή όσοι είχαν αυξημένες αποδοχές και 35ετία!
Για περίπου 200.000 συνταξιούχους Δημοσίου και ΔΕΚΟ ο επανυπολογισμός επικουρικών έγινε δύο φορές μέσα σε δύο μήνες. Τον Αύγουστο του 2016 «έβγαλε» αυξήσεις στα καθαρά ποσά, έως 35 και 40 ευρώ, και τον Σεπτέμβριο του 2016, το ΕΤΕΑ έκανε ξανά τον επανυπολογισμό και προκειμένου να «σβήσει» τις αυξήσεις στα καθαρά ποσά, επανέφερε τις παλιές μειώσεις που είχαν στις παλιές επικουρικές, με το νόμο 3986/2011!
Με την επαναφορά αυτών των μειώσεων, τα καθαρά ποσά των νέων επικουρικών κατέβηκαν και οι αυξήσεις που τους έβγαλε ο επανυπολογισμός του «νόμου Κατρούγκαλου» μηδενίστηκαν και το καθαρό ποσό, μετά τον Σεπτέμβριο του 2016, ήταν μικρότερο μεν, αλλά με παράνομη μείωση!

Επιστροφές

Οι εν λόγω συνταξιούχοι δικαιούνται να ζητήσουν (αν όχι να απαιτήσουν ακόμη και με αγωγές κατά του ΕΤΕΑ) την επιστροφή των χρημάτων τους και μάλιστα αναδρομικά από τον Αύγουστο ή Σεπτέμβριο του 2016. Τα ποσά των αναδρομικών, σύμφωνα με τα ντοκουμέντα των παρανομιών που αποκαλύπτει ο «Ε.Τ», φτάνουν και στα 792 ευρώ μέχρι σήμερα. Οσο δεν αποκαθίσταται η παρανομία, τα αναδρομικά θα αυξάνονται και είναι βέβαιο ότι θα αποδοθούν γιατί πρόκειται για καραμπινάτη λαθροχειρία.
Ο φάκελος των περικοπών που είχαν στις επικουρικές τους 350.000 συνταξιούχοι συνολικά από όλα τα Ταμεία, που είχαν άθροισμα μικτών συντάξεων πάνω από 1.300 ευρώ, μοιραία ανοίγει ξανά όχι μόνον για όσους διαπιστωμένα έχουν παράνομες μειώσεις από το ν. 3986/2011, αλλά κυρίως για όσους είδαν μειώσεις 50% μέσω του επανυπολογισμού και χωρίς να ληφθούν υπόψη τα χρόνια που πλήρωσαν εισφορές και οι αποδοχές τους.

Στο στόχαστρο

Το μεγαλύτερο «τσεκούρι» έπεσε σε συνταξιούχους με επικουρική ΙΚΑ. Οι συντάξεις τους επανυπολογίστηκαν με άλλη μέθοδο από αυτή που προέβλεπε η αρχική εγκύκλιος και αυτό έγινε για να βγουν τα 250 εκατ. ευρώ που δεσμεύτηκε το υπουργείο Εργασίας στην Τρόικα.
Οι εν λόγω αδικημένοι συνταξιούχοι μπορεί να μην έχουν παράνομη μείωση από το ν. 3986/2011 (από τη στιγμή που η σύνταξή τους κόπηκε κατά 50%), αλλά είναι παράνομος όλος ο επανυπολογσμός της σύνταξής τους. Σε αυτές τις χιλιάδες περιπτώσεις τίθεται ζήτημα ακόμη και ακύρωσης των περικοπών που υπέστησαν γιατί δεν εφαρμόστηκαν οι ρήτρες μισθού, εισφορών και ετών ασφάλισης και επιβλήθηκαν οριζόντιες μειώσεις χωρίς την εφαρμογή του μαθηματικού τύπου.
Σε αυτές τις περιπτώσεις η υποβολή αίτησης για πλήρη ανάλυση του τρόπου επανυπολογσμού της επικουρικής, είναι επιβεβλημένη στο ΕΤΕΑ, αλλά ο σίγουρος δρόμος για να ακυρωθεί ο νόμος και να γίνει σωστά ο επανυπολογισμός, είναι με αγωγή κατά του ΕΤΕΑ.

Το κόλπο με την εισφορά αλληλεγγύης

Ο νόμος 3986 του 2011 προβλέπει την κλιμακωτή εισφορά αλληλεγγύης (ο λεγόμενος ΑΚΑΓΕ για τις επικουρικές) σε ποσά επικουρικών από 300 ευρώ και άνω, ως εξής:
  • Μείωση 3% σε όλο το ποσό από τα 300 έως 350 ευρώ επικουρικής
  • Μείωση 4% σε όλο το ποσό από τα 350 έως 400 ευρώ επικουρικής
  • Μείωση 5% σε όλο το ποσό από τα 400 έως 450 ευρώ επικουρικής
  • Μείωση 6% σε όλο το ποσό από τα 450 ως 500 ευρώ επικουρικής
  • Μείωση 7% σε όλο το ποσό από τα 500 έως 550 ευρώ επικουρικής
  • Μείωση 8% σε όλο το ποσό από τα 550 έως 600 ευρώ επικουρικής
  • Μείωση 9% σε όλο το ποσό από τα 600 έως 650 ευρώ επικουρικής
  • Μείωση 10% σε όλο το ποσό από τα 650 ευρώ επικουρικής και άνω.
Μια επικουρική Δημοσίου ή ΔΕΚΟ που ήταν στα 455 πριν από το «νομο Κατρούγκαλου» είχε μείωση 6%, δηλαδή 27,3 ευρώ. Με τον επανυπολογισμό, η επικουρική πήγε στα 250 ευρώ, που σημαίνει ότι δεν θα έπρεπε να έχει καθόλου μείωση.
Ομως επειδή έφυγαν οι άλλες μνημονιακές κρατήσεις (ν. 4093, 4051 και η κράτηση 5,20%), το καθαρό ποσό βγαίνει μεγαλύτερο. Το υπουργείο Εργασίας και το ΕΤΕΑ, για να μη δώσουν λοιπόν αυξήσεις, επανέφεραν σε όλες αυτές τις περιπτώσεις τη μείωση του ν. 3986/2011, εν προκειμένω δηλαδή έβαλαν μείωση 27,3 ευρώ σε σύνταξη που είναι κάτω από 300 ευρώ και δεν θα έπρεπε να υπόκειται σε κράτηση ν. 3986.
Με την ίδια λογική, όπως φαίνεται στα ντοκουμέντα που δημοσιεύουμε, διατήρησε τις παλιές μειώσεις του ν. 3986 σε μικρότερα ποσά επικουρικής, κατά παράνομο τρόπο.
Αυτά τα ποσά των παράνομων μειώσεων, οι συνταξιούχοι θα πρέπει να τα ελέγξουν πρώτα και στη συνέχεια να απαιτήσουν να τους επιστραφούν αναδρομικά από τον Αύγουστο ή Σεπτέμβριο του 2016 μέχρι σήμερα, ή για όσους μήνες ακόμη το υπουργείο Εργασίας, το ΕΤΕΑ και η κυβέρνηση εξακολουθούν να τους «κλέβουν» από την επικουρική σύνταξη.
Κώστας Κατίκος
Δείτε τα ντοκουμέντα-φωτιά στην έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
Πηγή: Ελεύθερος Τύπος

Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου 2018

Κουρδική… «Επίδειξη» Καταστροφής Τουρκικών Αρμάτων Μάχης! (Βίντεο)








Από το γραφείο τύπου των Κούρδων μαχητών δόθηκε στην δημοσιότητα βίντεο που δείχνει πως στην περιοχή Elibizke, της επαρχίας Raco του κουρδικού θύλακα του Αφρίν που δέχεται τις επιθέσεις των Τούρκων οι κουρδικές ρουκέτες αποδεκατίζουν τα τουρκικά άρματα μάχης.
Και έπεται συνεχεία.
ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
www.nikosxeiladakis.gr

Επιθέσεις των «γνωστών – αγνώστων», στο Παράρτημα της ΕΑΑΣ στη Ξάνθη και στην Ε.Α.Α.Α. στην Αθήνα









Η Ε.Α.Α.Σ. καταδικάζει απερίφραστα τις επιθέσεις

Η Ε.Α.Α.Σ. καταδικάζει απερίφραστα τις επιθέσεις των «γνωστών – αγνώστων» που τα ξημερώματα Σαββάτου 3 Φεβρουαρίου 2018 επετέθησαν με γκαζάκια στο Παράρτημα της ΕΑΑΣ στη Ξάνθη και την επομένη ημέρα, 4 Φεβ.2018, έγραψαν συνθήματα στην έδρα της ΕΑΑΑ στην Αθήνα αντίστοιχα.
Το μπαράζ των επιθέσεων αυτών στις Ε.Α.Α. δεν έχει προηγούμενο, καταδεικνύει δε την παντελή έλλειψη ασφάλειας που επικρατεί στη χώρα μας και τη στοχοποίησή μας.
Η Ε.Α.Α.Σ. καλεί τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη, να λάβει όλα τα ενδεικνυόμενα  μέτρα για τη προστασία των  Ε.Α.Α. πριν να είναι αργά και πέρα των υλικών ζημιών, θρηνήσουμε και ανθρώπινα θύματα.
Τονίζουμε δε προς πάσα κατεύθυνση ότι τίποτα δεν μας πτοεί και θα συνεχίσουμε το δίκαιο αγώνα μας για τα θέματα που μας απασχολούν και την επιτέλεση του Εθνικού έργου μας. 
Εκ του ΔΣ της ΕΑΑΣ