Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου 2017

Πρόσκληση στη συνεστίαση Αγάπης και αλληλεγγύης της Ιεράς Μητροπόλεως Άρτης








Την Κυριακή 12 Φεβρουαρίου και ώρα 13:00 το μεσημέρι, η Ιερά Μητρόπολή μας διοργανώνει συνεστίαση στον πολυχώρο «ΠΟΛΙΤΕΙΑ» (στην περιοχή Ιμαρέτ), τα έσοδα της οποίας θα διατεθούν εξ ολοκλήρου για την στήριξη της Τραπέζης Τροφίμων «ΚΑΤΑΦΥΓΗ».
Προσκαλούμε όλους στη συνάντηση αγάπης και αλληλεγγύης, συμβάλλοντας έτσι με απλό και όμορφο τρόπο στο έργο της Μητροπόλεώς μας.
Προσκλήσεις διατίθενται στο Βιβλιοπωλείο μας, επί της οδού Σκουφά.
Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως









Νόμιμο το κούρεμα δημοσίου χρέους εντός της Ευρωζώνης. ΒΙΝΤΕΟ










Βερολίνο: Ο Τσακαλώτος δεν θα δει ούτε Μέρκελ ούτε Σόιμπλε



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ/ΒΙΝΤΕΟ

Νότης Μαριάς σε Σόιμπλε: Νόμιμο το κούρεμα δημοσίου χρέους εντός της Ευρωζώνης

Νόμιμο είναι το κούρεμα του δημοσίου χρέους εντός της Ευρωζώνης επισήμανε σε χθεσινή του συνέντευξή στο Star Κεντρικής Ελλάδος ο Ανεξάρτητος Ευρωβουλευτής, Καθηγητής, Νότης Μαριάς.

Όπως επισήμανε ο Νότης Μαριάς με το PSI το οποίο επιβλήθηκε από την τρόικα το 2012 και εγκρίθηκε από το Eurogroup  επιτράπηκε το κούρεμα δημοσίου χρέους που κατείχαν υπό τη μορφή ομολόγων του Ελληνικού δημοσίου τόσο τα Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου όπως οι Τράπεζες, οι Ασφαλιστικές Εταιρίες και οι Ανώνυμες Εταιρίες όσο και τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου όπως τα Ελληνικά Ασφαλιστικά Ταμεία, τα Νοσοκομεία και τα Πανεπιστήμια. Επομένως είναι προφανές ότι με βάση την αρχή της ίσης μεταχείρισης το ίδιο πλέον μπορεί να ισχύσει και έναντι τόσο του EFSF που είναι Ανώνυμη Εταιρία με έδρα το Λουξεμβούργο όσο και έναντι  του ESM που είναι διεθνής διακρατικός οργανισμός δηλαδή Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου.

Επισημαίνεται ότι η Ελλάδα έχει δανειστεί από τον  EFSF 140 δις ευρώ και από τον   ESM 86 δις ευρώ.

Καλό θα ήταν λοιπόν, συνέχισε ο Νότης Μαριάς, ο κ. Σόιμπλε να συμβουλεύεται τους νομικούς του συμβούλους πριν να λέει διάφορους αβάσιμους ισχυρισμούς.

Και ο Νότης Μαριάς κατέληξε λέγοντας ότι ο κ. Σόιμπλε πρέπει να αρχίσει σιγά σιγά να το χωνεύει ότι μια ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ στο μέλλον θα προχωρήσει σε διαγραφή του επονείδιστου χρέους και αυτό θα είναι νόμιμο και μάλιστα ακόμη και εντός ευρωζώνης.

Άλλωστε και ο Κανονισμός 470/2013 που εφαρμόζεται στην ευρωζώνη προβλέπει τον λογιστικό έλεγχο του χρέους.

Και ο νοών νοείτο.

Επισυνάπτεται βίντεο με τις δηλώσεις του Νότη Μαριά


Υπτγος ε.α Ε.Ν.Δανιάς. Πρόεδρος & Υποψήφιος Πρόεδρος της ΕΑΑΣ: Επιστρέφω όλες τις κατηγορίες ως ανυπόστατες!!:




IMG_20140219_111301-1-1024x76811Εκλογές για την Ανάδειξη Νέου Δ.Σ./Ε.Α.Α.Σ. feature image





Αγαπητοί συνάδελφοι και εκλεκτά μέλη της Ένωσης των εκλιπόντων συναδέλφων.
           
Η προεκλογική περίοδος για την ανάδειξη του νέου ΔΣ/ΕΑΑΣ, ολοκληρώνεται και όπως  σας ενημέρωσα με την αρχική μου επιστολή δεν μπόρεσα λόγω των καθηκόντων να περιέλθω από όλα τα παραρτήματα, προκειμένου να σας αναπτύξω τις θέσεις όπως αυτές αναφέρονται στην επιστολή μου και να επιλύσω τυχόν απορίες σας.
            Στην προεκλογική περίοδο δυστυχώς  δίδονται υποσχέσεις, οι οποίες μπορεί να είναι κενό γράμμα αν το ΔΣ που θα εκλεγεί δεν έχει την βούληση να συνδράμει στο έργο του Προέδρου. 
Από  συνυποψήφιούς μου εκτοξεύτηκαν  κατηγορίες  χωρίς να με κατονομάζουν.
            Επιστρέφω όλες τις κατηγορίες ως ανυπόστατες και τους ερωτώ: 
Τι έκαναν ως μέλη της ΕΑΑΣ  ή ως μέλη του ΔΣ της Ενώσεως  γι’ αυτά;
            Γιατί δεν βοήθησαν στην υλοποίηση των στόχων που ως ΔΣ ομόφωνα είχαμε αποφασίσει; 
Γιατί;  
Μήπως επεδίωκαν την απαξίωσή μου με ιδιοτελείς σκοπούς  ή μήπως δεν εργάστηκαν όσο έπρεπε διότι συστηματικά απουσίαζαν διαθέτοντας το χρόνο τους   για άλλους εκτός της ΕΑΑΣ σκοπούς;
            Για κανέναν δεν εξεφράσθη αρνητικά παρά τις προσβολές που δέχομαι, σέβομαι και τιμώ όλους τους συναδέλφους και τα μέλη των οικογενειών των εκλιπόντων.
            Ο διάλογος μεταξύ των μελών του ΔΣ είναι επωφελής διότι εκφράζοντας έκαστος την άποψή του προκύπτει η απόφαση, η οποία και πρέπει να υλοποιείται απ’ όλους. Στο ΔΣ δεν επιτρέπονται αντιδικίες και προσβολές, αλλά αλληλοσεβασμός.
            Αγαπητοί συνάδελφοι και εκλεκτά μέλη της Ένωσης των εκλιπόντων συναδέλφων, σας κοιτάζω στα μάτια και σας λέω ότι είμαι απόλυτα ικανοποιημένος από την θητεία μου και γι’ αυτό στις 19 Φεβρουαρίου επιθυμώ να μου ανανεώσετε την εμπιστοσύνη σας και να μου δώσετε μία καθαρή και εντυπωσιακή νίκη,  γι’ αυτό που είμαι και όχι γι’ αυτό που μερικοί θέλουν να παρουσιάσουν ότι είμαι, προκειμένου  να συνεχίσω να σας υπηρετώ πιο δυναμικά και να μάχομαι για το κοινό καλό σε συνεργασία με τα μέλη του ΔΣ που θα εκλεγούν και τα οποία για την ευόδωση των σκοπών της ΕΑΑΣ, πρέπει να  έχουν καθημερινή παρουσία στην Ένωση.
            Και επειδή πολλοί με ρωτάτε πως θα αποδώσεις εάν δεν έχεις τους δικούς σου; Απαντώ υπηρετώ την ΕΑΑΣ  σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, η οποία δεν προβλέπει ψηφοδέλτια, αλλά κοινό ψηφοδέλτιο απ’ το οποίο εσείς  επιλέγετε τους πλέον ικανούς και οι οποίοι έχουν το μεράκι της ανιδιοτελούς προσφοράς προς τον συνάδελφο και τα μέλη των οικογενειών των εκλιπόντων και  εφόσον εκλεγούν πρέπει να υπηρετούν τους σκοπούς της Ενώσεως προς επίτευξη του κοινού καλού.
 
            Προσωπικά θα συνεχίσω να συνεργάζομαι όπως μέχρι τώρα, αδιαφορώντας για τις εις βάρος μου ανυπόστατες κατηγορίες.
            ΔΕΝ ΠΤΟΟΥΜΑΙ και ΕΜΜΕΝΩ σταθερός στις θέσεις, αξίες και τα ιδανικά μου, προκειμένου να προσδώσω στην ΕΝΩΣΗ, μαζί με τα μέλη του ΔΣ που εσείς θα επιλέξετε την ΑΙΓΛΗ και το ΚΥΡΟΣ που της αναλογεί. Απορρίπτω την κακόπιστη κριτική και προχωρώ στηριζόμενος στην  αγάπη, την εκτίμηση και τον σεβασμό σας και ΜΑΖΙ ΠΡΟΧΩΡΟΥΜΕ.
            Η θέση του Προέδρου της ΕΑΑΣ είναι θέση αποκλειστικής προσφοράς προς τον συνάδελφο και τα μέλη των οικογενειών μας και όχι θέση για κτίσιμο άλλης  σταδιοδρομίας,  είτε απασχόλησης επί θεμάτων εκτός των σκοπών της ΕΑΑΣ.
            Επιλέξτε εκ των υποψηφίων τους ικανότερους  βάσει της προσωπικότητας και της διαχρονικής προσφοράς  τους.
            Σας παρακαλώ  ασχέτως των πολιτικών πεποιθήσεων ενός εκάστου, για την καθολική σας συμμετοχή, προκειμένου δια του αποτελέσματος η ΕΑΑΣ να παραμείνει κυρίαρχος των εξελίξεων, υπεράνω και έξω από τα πολιτικά κόμματα.  Όλα αυτά και τα όσα με την αρχική μου επιστολή σας έγραψα αποτελούν:
ΣΤΑΘΕΡΗ και ΑΜΕΤΑΚΙΝΗΤΗ ΘΕΣΗ μου.
Η συμμετοχή πρέπει να είναι εντυπωσιακή  και η  ψήφος σας κατά συνείδηση
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ  και όχι ΕΦΗΣΥΧΑΣΜΟΣ
ΙΣΧΥΣ  ΕΝ ΤΗ ΕΝΩΣΕΙ.
                                                                               Υπτγος ε.α Ε.Ν.Δανιάς.

Πρόεδρος & Υποψήφιος Πρόεδρος της ΕΑΑΣ

Ομοσπονδίες Σωμάτων Ασφαλείας: Η κλεψύδρα της υπομονής μας άδειασε! Γενικός ξεσηκωμός!!!





omospondies logo



Αθήνα, 08 Φεβρουαρίου 2017
Αρ. Πρωτ.: 200/4/225
Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η
Μετά από την αποφασιστική και επίμονη στάση μας, να μην αποχωρήσουμε από το Υπουργείο, αν δεν λάβουμε έστω τη στοιχειώδη ενημέρωση από το οικονομικό επιτελείο της Κυβέρνησης αναφορικά με τις ρυθμίσεις που προωθεί ερήμην μας, κι ενώ αρχικά κλείστηκε ραντεβού με την Διευθύντρια του Γραφείου του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών κ. Γιώργου Χουλιαράκη, κα Θεώνη Κουφονικολάκου, για την Παρασκευή, τελικά η ίδια διαπιστώνοντας την ανυποχώρητη στάση μας επέστρεψε εσπευσμένα από σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου και δέχθηκε να συναντηθεί μαζί μας προκειμένου να ακολουθήσει αμοιβαία μακροσκελής συζήτηση.
Από την πλευρά μας εκφράσαμε κατ' αρχήν την έντονη διαμαρτυρία μας για το γεγονός ότι η συνάντηση με τον αρμόδιο Υπουργό δεν έχει πραγματοποιηθεί ακόμα καίτοι την έχουμε ζητήσει από πέρυσι και παρά τη διαμαρτυρία μας έξω από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, όπου υπήρξε δέσμευση από το Γραφείο του Υπουργού να γίνει άμεσα η συνάντηση αυτή. Τονίσαμε στην κα Κουφονικολάκου ότι οι ένστολοι έχουν εξαντληθεί από τις περικοπές τόσο οικονομικά όσο και ψυχικά διότι η απουσία διαλόγου και η έλλειψη ενημέρωσης με ευθύνη της Κυβέρνησης, προκαλούν την παραφιλολογία και τη σεναριολογία λόγω της απαράδεκτης τακτικής του οικονομικού επιτελείου να συνομιλεί με υπηρεσιακούς παράγοντες, παρακάμπτοντας προκλητικά τους αρμόδιους θεσμικούς φορείς των εργαζομένων. Αποτέλεσμα αυτών είναι να επιτείνεται η αγωνία όλων με δεδομένο ότι και η Κυβέρνηση δεν έχει δείξει διάθεση συμμόρφωσης προς τις αποφάσεις του ΣτΕ αφενός για την αποκατάσταση των μισθολογικών αδικιών, ούτε έχει αποτρέψει τελικά το πάγωμα των μισθολογικών μας ωριμάνσεων και προαγωγών, συνεχίζοντας την πολιτική του εμπαιγμού με τη «θεωρία» των ισοδυνάμων μέτρων, που ουδείς τελικά γνωρίζει τι ακριβώς έχει προταθεί για αυτά από τα συναρμόδια υπουργεία.
Η κα Κουφονικολάκου, από την πλευρά της, επικαλέστηκε τη δημοσιονομική κατάσταση της χώρας, τονίζοντας ότι αυτή δεν επιτρέπει την άμεση συμμόρφωση προς τις αποφάσεις του ΣτΕ, καθόσον το κόστος μιας τέτοιας απόφασης κυμαίνεται περί τα 600.000.000 ευρώ μαζί με τα αναδρομικά, ενώ για το άλλο μείζον ζήτημα, το πάγωμα των μισθολογικών ωριμάνσεων, επέρριψε τις ευθύνες στα συναρμόδια υπουργεία που δεν έχουν διασφαλίσει τα ισοδύναμα μέτρα. Κατόπιν αυτού, θα εξεταστούν όπως είπε, στο πλαίσιο του νέου μισθολογίου.
Όσο για την κατάρτιση του νέου ειδικού μισθολογίου, απάντησε ότι στο Υπουργείο επεξεργάζονται διάφορα σενάρια μη ανακοινώσιμα, επειδή δεν είναι τα τελικά, αλλά σε κάθε περίπτωση δεν θα υπάρξει αιφνιδιασμός, αφού η ψήφισή του τοποθετείται περίπου μετά από δυόμιση μήνες από σήμερα και στο διάστημα αυτό θα μεσολαβήσει συνάντηση με τον κ. Υπουργό για να καταθέσουμε και εμείς τις τελικές μας προτάσεις ως θεσμικοί εκπρόσωποι των Σωμάτων Ασφαλείας. Επανέλαβε δε τη θέση της Κυβέρνησης ότι το συνολικό κόστος του νέου μισθολογίου θα είναι δημοσιονομικά ουδέτερο και ότι η τυχόν συμπίεση των μισθών των χαμηλόβαθμων θα καλυφθεί μέσω της διαδικασίας της «προσωπικής διαφοράς».
Άλλα ειδικότερα ζητήματα που μας απασχολούν και τέθηκαν, ήταν το επίδομα εξομάλυνσης που έχει δοθεί στους στρατιωτικούς και σκανδαλωδώς δεν θεσμοθετείται για τα Σώματα Ασφαλείας, καθώς και η λειτουργία του ΕΦΚΑ, δεδομένου ότι δεν έχει εκδοθεί ακόμα η εγκύκλιος για την εφαρμογή του νέου ασφαλιστικού νόμου ως προς τις καταβαλλόμενες εισφορές (μάχιμη 5ετία, αναγνώριση στρατιωτικής θητείας, αναγνώριση χρόνου σπουδών κλπ).
Ανταπαντώντας στη συνέχεια σε όλα αυτά, τονίσαμε ότι για το συνδικαλιστικό μας κίνημα, μοναδική ορθή και δίκαιη απόφαση αποτελεί η πλήρης συμμόρφωση της Κυβέρνησης προς τις αποφάσεις του ΣτΕ, ήτοι η επαναφορά των μισθών των ενστόλων στα επίπεδα του 2012.
Είναι σαφές, ότι μετά και από την σημερινή ενημέρωση, αποκαλυπτική των πραγματικών προθέσεων της Κυβέρνησης, το συνδικαλιστικό μας κίνημα προχωρά στην πρώτη κατά το νέο έτος πανελλαδική ένστολη συγκέντρωση διαμαρτυρίας, στις 22 Φεβρουαρίου 2017, ώρα 17:00 στην Πλατεία Συντάγματος.
Απαντάμε στις κυβερνητικές προκλήσεις και στα ψέματα των δυο τελευταίων ετών, με τη μαζική μας συμμετοχή και αποφασιστικότητα.
Η κλεψύδρα της υπομονής μας άδειασε!
Γενικός ξεσηκωμός!!!
Οι Πρόεδροι
Π.Ο.ΑΣ.Υ.Π.Ο.ΑΞΙ.Α.Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ.Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ.Ε.Α.Π.Σ.Π.Ε.Α.Λ.Σ.
ΓΕΡΑΚΑΡΑΚΟΣ ΓρηγόριοςΚΑΤΣΙΑΜΑΚΑΣ ΙωάννηςΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΣ ΔημήτριοςΚΥΡΑΝΗΣ ΚωνσταντίνοςΣΤΑΜΟΥΛΗΣ ΙωάννηςΣΑΪΤΑΚΗΣ Δημήτριος


πηγή: http://www.poasy.gr/web/

Μισθοί - Συντάξεις: Στο τελικό στάδιο δικαίωσης, η επιστροφή των αναδρομικών, για 2.915 συναδέλφους, η επιστροφή των αναδρομικών.







    Μετά τις υπ΄αριθ. 1124-1125- 1126-1128-1129/2016 αποφάσεις της ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, 2.915 ε.ε. και ε.α. συνάδελφοι των Ενόπλων Δυνάμεων και Σωμάτων Ασφαλείας, έχουν φτάσει στο τελευταίο της δικαίωσης για την επιστροφή των αναδρομικών, καθόσον το ΣτΕ,παραπέμπει την υπόθεση στο Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών για να προσδιορίσει το ακριβές πληρωτέο ποσό σε κάθε δικαιούχο.
   
    Το ύψος των οφειλομένων αναδρομικών, θα υπολογισθεί από μηδενική βάση, καθόσον, με την υπ΄αριθ. 1128/14 το ΣτΕ ακύρωσε τον ν. 4307/14, με τον οποίο η τότε συγκυβέρνηση , αντί να εφαρμόσει πιστά, ως όφειλε, την 2192/14, προέβη, στην μερική και πενιχρή αποκατάσταση, των μισθών και συντάξεων και την επιστροφή των παρανόμως παρακρατηθέντων ποσών, σε 36 μηνιαίες δόσεις.   

    Επειδή, η τωρινή συγκυβέρνηση, είναι σχεδόν σίγουρο, να δηλώσει αδυναμία καταβολής, των αναδρομικών, εκτιμάται ότι, θα δώσει την δυνατότητα στους συναδέλφους, να συμψηφίζουν τυχόν οφειλές τους,  προς το Δημόσιο ( φόρος εισοδήματος, τέλη κυκλοφορίας, ΕνΦΙΑ, κλπ) με τα αναδρομικά, που τους έχουν προσδιορισθεί, από το Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών.

  Τα δύο ονοματεπώνυμα, στην σελίδα     , αναγράφονται, μετά από έγκριση των συναδέλφων, και το δικηγορικό τους γραφείο, τους έχει υπολογίσει, ως δικαιούμενα αναδρομικά, το ποσό των 9.500 ευρώ για τον καθένα.  


    Η ενημέρωση για τα αναδρομικά έχει και συνέχεια........






























Δημόσιοι Υπάλληλοι: Μην τους λιθοβολείτε. Εξηγήστε τους…



Ποιοι δημόσιοι υπάλληλοι και πώς μπορούν να βγουν σε σύνταξη πριν από τα 60


Του Χρήστου Αλωνιστιώτη*
Οι Δημόσιοι Υπάλληλοι, αποτελούσαν πάντοτε το σάκο του μποξ μεταξύ των πολιτικών αφού όλοι οι πολιτικοί ηγέτες βασίζονται σε αυτούς προκειμένου να καταφέρουν να εκλεγούν στην πρωθυπουργία. Η πρακτική των ατελείωτων διορισμών με στόχο να υπάρχει εκλογικό κοινό, οδήγησε τη χώρα σε μια απίστευτη στρέβλωση η οποία δεν είναι μόνο οικονομική.
Η πρακτική των προσλήψεων μέσα από κομματικές λίστες, σε συνδυασμό με το ανεπαρκές νομοθετικό πλαίσιο το οποίο όριζε μονιμότητα ότι και να γίνει, οδήγησαν στη δημιουργία ενός πλήρως αναποτελεσματικού Δημόσιου Τομέα, ο οποίος κουβαλούσε όλες τις παραδοσιακές ελληνικές παθογένειες. Έλλειψη ενδιαφέροντος, ασυνέπεια, αδιαφορία για την ολοκλήρωση των εργασιών, αργομισθίες και πολλά άλλα.
Όλα τα παραπάνω οδήγησαν σε ένα “βόλεμα” το οποίο έκανε το Δημόσιο δυσκίνητο, αντιπαραγωγικό και πλήρως αναποτελεσματικό αφού στην εποχή της τεχνολογίας εξακολουθούμε να λειτουργούμε με δομές περασμένων δεκαετιών. 

Οι πρακτικές και οι παθογένειες του παρελθόντος, έκαναν το Δημόσιο ως τον πόθο της πλειοψηφίας των Ελλήνων. Δε χρειάζεται παρά να δει κάποιος ότι ακόμα και σήμερα σε μια προκήρυξη 300 θέσεων, θα υπάρξουν 15.000 και 20.000 αιτήσεις. 
Μια θέση γραμματέως στον ιδιωτικό τομέα και παλεύουμε να βρούμε αξιόλογους ανθρώπους…

Αν δεν υπήρχε η κρίση, το μόνο που θα μας εξόργιζε είναι το μηδενικό ενδιαφέρον εξυπηρέτησης του κοινού, το οποίο προφανώς και δημιουργήθηκε από ανθρώπους που είχαν “μπάρμπα στην Κορώνη” αλλά και από το γεγονός ότι το Δημόσιο έγινε το μέσο αποκατάστασης για κάθε άτομο ειδικής περίστασης, που είναι προφανώς ανίκανο για εργασία. Ένα τέτοιο άτομο έχει ανάγκη τη βοήθεια της Πολιτείας όχι του Δημοσίου.

Σε κάθε περίπτωση, στο Δημόσιο υπάρχουν και άνθρωποι αξιόλογοι, μορφωμένοι που θέλουν να δουλέψουν και δουλεύουν. 

Ακόμα και αν δουλεύει ένας για εκατό, στη σημερινή τραγική κατάσταση μιας χρεοκοπημένης και ακυβέρνητης χώρας, το γεγονός ότι το κράτος λειτουργεί, οφείλεται στους ευσυνείδητους Δημοσίους Υπαλλήλους. Αυτό είναι ένα σαφές μήνυμα ότι το Δημόσιο χρειάζεται έναν Υπουργό και μερικούς Διευθυντές, οι οποίοι θα το αναδιοργανώσουν από την αρχή και θα το κάνουν παραγωγικό και πάλι.

Οι απολύσεις είναι ένα καυτό θέμα το οποίο οι πολιτικοί δεν έχουν τη στοιχειώδη ικανότητα να διαχειριστούν. Κάθε φορά που φτάνουμε στις απολύσεις είναι φυσιολογικό να υπάρχει ξεσηκωμός στους Δημοσίους Υπαλλήλους, οι οποίοι όπως κάθε άλλος, φοβούνται να μη χάσουν τη δουλειά τους. Όμως, δυστυχώς οι Δημόσιοι Υπάλληλοι δεν είναι σε θέση να αντιληφθούν κάτι πολύ βασικό και οι πολιτικοί δεν είναι σε θέση να τους το εξηγήσουν.

Μια πρόταση για τους Δημοσίους Υπαλλήλους

Το Δημόσιο έχει πλεόνασμα υπαλλήλων και αυτό δεν επιδέχεται αμφισβήτησης. Ωστόσο, θα πρέπει και οι ίδιοι οι Δημόσιοι Υπάλληλοι να καταλάβουν ένα και μόνο πράγμα: ο προϋπολογισμός για την πληρωμή τους είναι συγκεκριμένος. Οπότε, κάθε ένας που προσλαμβάνεται (προφανώς κομματικά) θα στερεί μισθό από όλους όσοι ήδη εργάζονται.

Κάθε νέα πρόσληψη θα πρέπει να εξοργίζει τους Δημόσιους Υπαλλήλους γιατί οδηγεί σε μικρότερο μισθό για αυτούς. Αν οι Δημόσιοι Υπάλληλοι φτάσουν τον αριθμό που θα έπρεπε, τότε ως δια μαγείας και η μισθοδοσία τους θα ήταν υψηλότερη. Απλά πράγματα που έχουν καθημερινή εφαρμογή στον ιδιωτικό τομέα, όπου ο εργοδότης δεν προσλαμβάνει αν δεν έχει να πληρώσει.

Το Δημόσιο χρειάζεται αξιολόγηση αλλά και αναδιάρθρωση. Να αξιολογήσει τους υπαλλήλους του και να κρατήσει τους καλύτερους, δίνοντας έμφαση και στην μείωση του μέσου όρου ηλικίας των εργαζομένων. Να γίνει το Δημόσιο ευέλικτο και αυτό προϋποθέτει ανθρώπους που θα μπορούν να χειριστούν την τεχνολογία.

Έχοντας ως βάση τις τράπεζες και τις εθελουσίες εξόδους, το Ελληνικό Δημόσιο οφείλει να διαμορφώσει ένα πρόγραμμα στο οποίο όσοι έχουν 10 χρόνια για τη συνταξιοδότησή τους να οδηγηθούν σε έξοδο με το ανάλογο πακέτο. Το ίδιο να γίνει και σε όσους έχουν λιγότερα από 10 χρόνια υπηρεσίας (που έχει μικρότερο κόστος). Στο τέλος θα πρέπει να μείνουν μόνο οι καλύτεροι, οι πιο άξιοι και οι ικανότεροι.

Τα πακέτα αποζημίωσης, μια κυβέρνηση θα πρέπει να τα διαπραγματευτεί όπως και τόσα άλλα με τους πιστωτές. Κατά την άποψή μου, είναι προτιμότερο οι άνθρωποι αυτοί να οδηγηθούν προς εργασία στον ιδιωτικό τομέα, ανάλογα με τα προσόντα τους και όχι στην ανεργία. Ως εκ τούτου, ένα πρόγραμμα εθελουσίας Δημοσίων Υπαλλήλων είναι προτιμότερο να περιλαμβάνει ένα ποσοστό μετρητών προς τον εργαζόμενο (ως αποζημίωση) και ένα μεγαλύτερο ποσοστό ως επιδότηση στον ιδιωτικό τομέα για να προσλάβει εργαζόμενους. Θα πρέπει επιτέλους κάποιος να επιδοτήσει την εργασία και όχι την ανεργία και το άραγμα. Η εργασία παράγει ΑΕΠ και η εργασία φέρνει αύξηση της παραγωγικότητας και της καινοτομίας.

Μια απλή λύση για την αξιολόγηση και τη διαφάνεια

Πως μπορείς να αξιολογήσεις τους υπαλλήλους σου όταν η διαφάνεια στο Δημόσιο δεν είναι και το δυνατό σημείο; Όπως απέδειξαν έρευνες σε μεγάλες χώρες αρκεί το εξής: η κεντρική υπηρεσία κάθε κρατικού φορέα, αποστέλλει το πρωί ένα email (fax στην Ελλάδα του 1940), σε όλους τους υπαλλήλους από τους οποίους ζητά να περιγράψουν πλήρως τη θέση εργασίας τους. Το απόγευμα καλούνται να το έχουν επιστρέψει και από την επόμενη ημέρα το ξεκαθάρισμα γίνεται απλό.

Η λύση των προσλήψεων μπορεί να γίνει αξιοκρατική, αδιάβλητη και δίκαιη. Απλά καταργείς όλους τους κρατικούς φορείς που έχουν αναλάβει αυτό το έργο και αναθέτεις την πρόσληψη των Δημοσίων Υπαλλήλων σε εξωτερικές ιδιωτικές εταιρίες. Και στο κράτος αφήνεις μόνο την έκδοση των προκηρύξεων για το τι προσόντα θέλει να έχουν οι Υπάλληλοί του. Ακόμα και κοστολογικά είναι φθηνότερο.

Η Ελλάδα βρίσκεται στη δυσκολότερη περίοδο της ιστορίας της και θα πρέπει επιτέλους ο καθένας να αναλάβει τις ευθύνες του και να παράξει πραγματικό και χρήσιμο έργο. Θα πρέπει όλοι να συμβάλλουμε σε αυτό και αυτό είναι μεγάλη ευθύνη γιατί η κρίση μας έκανε ανθρωποφάγους.

Οι Ιδιωτικοί Υπάλληλοι επιτίθενται στους Δημόσιους και οι Δημόσιοι στους Ιδιωτικούς. Ψυχραιμία γιατί πλέον όλοι την ίδια σύνταξη θα πάρουμε και αυτή δε θα μας φτάνει. Οι Δημόσιοι Υπάλληλοι κατηγορούνται για πράγματα που δεν έχουν καμία σχέση και οι Ιδιωτικοί επίσης για άλλα.

Θέλοντας και μη, η μεγαλύτερη φοροδιαφυγή συναντάται στους Ιδιωτικούς Υπαλλήλους και μια κυβέρνηση οφείλει να το λύσει οριστικά και δίκαια και όχι ρίχνοντας βάρη σε άλλους. Το Δημόσιο αποτελεί παράγοντα μεγάλης οικονομικής σπατάλης και μια κυβέρνηση οφείλει να λάβει δραστικά μέτρα χωρίς να μπαίνει στα χωράφια των Ιδιωτικών Υπαλλήλων.

Η Ελλάδα χρειάζεται ανθρώπους με γνώση και όραμα που δυστυχώς δεν υπάρχουν και όσο αυτό εκλείπει, δε μπορούμε να ζητάμε κατανόηση από ανθρώπους που πλήττονται. Γιατί πολύ απλά, κανένας δεν τους εξήγησε τι είναι καλύτερο για το συμφέρον τους.
*Ο κ. Χρήστος Αλωνιστιώτης είναι Chief Market Strategist Delta Forex Group

πηγή:http://www.liberal.gr/arthro/114148/apopsi/arthra/dimosioi-ypalliloi-min-tous-lithoboleite-exigiste-tousi.html

Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου 2017

Θέμα Τσαμουριάς: Είναι μια πραγματική απειλή και εχθρική ενέργεια της Αλβανίας απέναντι στη χώρα μας.












Τσαμουριά του Θανάση Γκότοβου


                                                                 
Γράφει η Κατερίνα Σχισμένου.

η εικόνα προφίλ της Κατερίνα ΣχισμένουΤεράστιο ενδιαφέρον εκδηλώθηκε  μετά την έκδοση του νέου βιβλίου του πανεπιστημιακού Θανάση Γκότοβου -Τσαμουριά- και πολλές συζητήσεις και προβληματισμοί έχουν προκληθεί σε κάθε επίπεδο με τα στοιχεία που φέρνει ο κ.Γκότοβος στο φως. Ήταν για μας άγνωστα και αρκετά αδιευκρίνιστα και νομίζω πως η συνέντευξη που μας παραχώρησε ο κ. Γκότοβος θα λύσει όχι μόνο πολλές απορίες αλλά συνεισφέρει και στη γνώση και αλήθεια μιας περιοχής που έχει περάσει τόσα πολλά αλλά και σε ρωγμές της ιστορίας που αρχίζουν να φωτίζονται…

1.Τι ακριβώς σημαίνει Τσαμουριά;
Η περιοχή του σημερινού νομού Θεσπρωτίας, ένα τμήμα του νομού Πρέβεζας και τμήμα της Βορείου Ηπείρου, στα βόρεια της Κονίσπολης, ονομαζόταν επί Τουρκοκρατίας Τσαμουριά. Υπάρχουν διάφορες εκτιμήσεις για την ετυμολογία της λέξης και επομένως για την αρχική σημασία της. Καμία από αυτές δεν είναι μέχρι σήμερα γενικώς αποδεκτή.

2.Είναι μια σελίδα με αρκετά σκοτάδια στην οποία ρίχνετε φως και μάλιστα τόσο φως σε μια  περίοδο που και πάλι προκύπτουν αλυτρωτικές τάσεις από την όμορη χώρα. 
Γιατί όμως αυτή την περίοδο;
Τι νομίζετε πως το προκαλεί;
Η περίοδος της Κατοχής είναι όντως μια από τις πιο σκοτεινές και αιματηρές περιόδους για τη Θεσπρωτία και την Πρέβεζα, διότι τότε επιχειρήθηκε εκεί ο «καθαρισμός» της περιοχής από το χριστιανικό στοιχείο, δηλαδή είτε ο φυσικός αφανισμός (δολοφονίες, εκτελέσεις, στέρηση των προς το ζήν) είτε η φυγή μέσω της τρομοκράτησης του χριστιανικού πληθυσμού από ένοπλα τμήματα μουσουλμάνων Τσάμηδων, υπό την επίβλεψη των κατοχικών δυνάμεων, ιταλικών μέχρι το καλοκαίρι του 1943 και γερμανικών αργότερα και μέχρι το καλοκαίρι του 1944). Τα γεγονότα αυτά είναι λίγο πολύ γνωστά, με κορυφαία την εκτέλεση των 49 της Παραμυθιάς και την καταστροφή των χωριών του Φαναρίου.

3.Διαβλέπετε κάποιο κίνδυνο από την όλη αυτή αφύπνιση;
Αν οι αλυτρωτικές φωνές στη γειτονική χώρα ήταν προϊόντα μιας περιθωριακής ομάδας, τα πράγματα δεν θα ήταν ιδιαίτερα ανησυχητικά.
 Όταν, όμως, αποτελούν κυβερνητικό Πρόγραμμα, αλλά και δεσπόζουσα ιδεολογία σε πνευματικούς θεσμούς της χώρας αυτής (π.χ. Ακαδημία), και όταν συντονίζονται με επιθετικές πολιτικές άλλης γειτονικής χώρας, τότε τα πράγματα αλλάζουν. 
Η Ελλάδα δεν πρέπει να θεωρεί τον μετακομμουνιστικό αλβανικό αλυτρωτισμό ως επικοινωνιακό παιχνίδι για εσωτερική (αλβανική) κατανάλωση, αλλά ως πραγματική απειλή, ως εχθρική ενέργεια της ηγεσίας της γειτονικής χώρας απέναντι στη χώρα μας. 
Ο αλβανικός αλυτρωτισμός, άλλωστε, έχει δημιουργήσει και σε άλλες περιοχές των Βαλκανίων ζητήματα (π.χ. Κόσοβο, ΦΥΡΟΜ), η Τσαμουριά είναι ένα από τα μέτωπά του. Άλλωστε δεν υπάρχει σχεδόν καμία πρώην κομμουνιστική χώρα στην οποία να μην έχουν εκδηλωθεί μετά την κατάρρευση του καθεστώτος ακραίες εθνικιστικές και αλυτρωτικές τάσεις στην Ανατολική Ευρώπη και τα Βαλκάνια.

4.Πόσο δύσκολο ήταν να βρεθούν και να καταγραφούν πηγές και μαρτυρίες για την Τσαμουριά;
Στην πρώτη περίοδο, αμέσως μετά τα γεγονότα, δεν ήταν πολύ δύσκολο να βρεθούν και να καταγραφούν μαρτυρίες. Ωστόσο οι ερευνητές της εποχής εκείνης είχαν άλλη μεθοδολογία και έτσι δυστυχώς δεν συγκέντρωσαν αυτούσιες μαρτυρίες με τη μορφή συνεντεύξεων, αλλά περιορίστηκαν στα συμπεράσματα και στις καταγραφές. Επειδή, όμως, η ελληνική διοίκηση κατά τη διάρκεια της Κατοχής από ένα σημείο και μετά είχε παραλύσει στην περιοχή, επίσημη καταγραφή των συμβάντων δεν υπήρξε, παρά μόνο μετά την απελευθέρωση.
Αντιθέτως, η γερμανική στρατιωτική διοίκηση διενεργούσε λεπτομερέστατες καταγραφές των συμβάντων σε καθημερινή βάση. Από τις καταγραφές αυτές προκύπτει μια πολύ ρεαλιστική εικόνα για τους υπευθύνους της καταστροφής και τη δράση τους. Τα στοιχεία αυτά φυλάσσονται στα γερμανικά στρατιωτικά αρχεία στις πόλεις Κόμπλενς και Φράϊμπουργκ της Γερμανίας. Όσοι ενδιαφέρονται να τα μελετήσουν πρέπει να ταξιδέψουν μέχρι εκεί. Δυστυχώς τα αρχεία αυτά δεν έχουν ψηφιοποιηθεί, ώστε να έχει κανείς πρόσβαση και εξ αποστάσεως.

5.Πώς θα περιγράφατε την προσωπικότητα του Dr.Nuri Dino του πρωτεργάτη της Ξίλια;
Για την ίδια την προσωπικότητα του Νουρί Ντίνο δεν έχουμε πολλές πληροφορίες. Τα γερμανικά αρχεία, αλλά και κάποιες μαρτυρίες Γερμανών αξιωματικών που τον γνώρισαν από κοντά και έγραψαν μετά τον πόλεμο αναμνήσεις από την εποχή εκείνη, υπογραμμίζουν τη φανατική προσήλωση στην ιδέα της Μεγάλης Αλβανίας, τη φιλοδοξία του να γίνει νομάρχης Θεσπρωτίας και αργότερα Αργυροκάστρου, την ικανότητά του να δίνει στις γερμανικές αρχές χρήσιμες πληροφορίες για την ελληνική αντίσταση και το μεγάλο μίσος του για τους Έλληνες και την Ελλάδα.

6. Όπως αναφέρετε και μέσα στο βιβλίο σας υπήρχαν και σε άλλες βαλκανικές και όχι μόνο περιοχές παρόμοιες ενέργειες επιθετικού μειονοτικού εθνικισμού, όπως στην Βοσνία, Κόσσοβο, Τσεχία, Πολωνία, Ρουμανία, Ουκρανία, Ρωσία, Βαλτική....ποιά η διαφορά τους με τις πολύπαθες περιοχές της Θεσπρωτίας;
Δύο είναι οι πιο σημαντικές διαφορές. 
Η πρώτη αφορά την έκταση της δράσης του μειονοτικού εθνικισμού στη Θεσπρωτία, όπου μεγάλο μέρος του χριστιανικού πληθυσμού κατά τη διάρκεια της Κατοχής αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την περιοχή, ενώ οι δολοφονίες και οι εκτελέσεις πρέπει να ξεπερνούν τον αριθμό 525 που δίνει μια επίσημη εμπιστευτική έκθεση (η έκθεση Ζάκκα) το 1948. 
Η δεύτερη αφορά τη διαδικασία εξόδου των Μουσουλμάνων Τσάμηδων, όταν τα ένοπλα τμήματά τους, χωρίς τη στήριξη πλέον των γερμανικών κατοχικών δυνάμεων, ήρθαν αντιμέτωπα με τις συμμαχικές δυνάμεις, εκπροσωπούμενες από τους πολεμιστές του Ζέρβα, αναγκάστηκαν να υποχωρήσουν, μαζί με τον άμαχο πληθυσμό (γυναικόπαιδα). 
Η φυγή των γερμανικών και φιλογερμανικών μειονοτήτων στην Ανατολική Ευρώπη προς τη Γερμανία ήταν ιδιαίτερα αιματηρή και ο κόκκινος στρατός ιδιαίτερα σκληρός. 
Η εκκένωση της Θεσπρωτίας από τον αλβανομουσουλμανικό πληθυσμό το καλοκαίρι και το Φθινόπωρο του 1944, παρά τα περιορισμένης έκτασης έκτροπα που σημειώθηκαν κατά την απελευθέρωση ορισμένων πόλεων λίγους μήνες πριν την απόφαση της ηγεσίας των Αλβανοτσάμηδων για εκκένωση της περιοχής, υπήρξε συντεταγμένη και δεν συνοδεύτηκε από ωμότητες των μονάδων του Ζέρβα εναντίον του άμαχου πληθυσμού.

7.Υπήρξε ποτέ δίκη και καταδίκη αυτών των εγκληματιών πολέμου που σήμερα θα λογοδοτούσαν σε διεθνή δικαστήρια;
Γνωρίζουμε την τύχη τους;
Σε ό,τι αφορά την πλευρά των Μουσουλμάνων Τσάμηδων που είχαν εμπλακεί κατά τη διάρκεια της Κατοχής σε εγκλήματα, υπήρξαν δίκες και καταδίκες από το 1945 μέχρι το 1948. 
Μόνο που οι δικαστικές αποφάσεις δεν εκτελέστηκαν ποτέ, διότι οι καταδικασθέντες βρίσκονταν τότε σε αλβανικό έδαφος και δεν εκδόθηκαν ποτέ στην Ελλάδα για να εκτίσουν την ποινή. Από την πλευρά των γερμανικών κατοχικών δυνάμεων καταδικάστηκε ένας μόνο, ο στρατηγός Hubert Lanz στις λεγόμενες παρεπόμενες δίκες της μεγάλης δίκης της Νυρεμβέργης, αλλά ποτέ δεν εξέτισε ολόκληρη τη δωδεκαετή ποινή φυλάκισης. Το 1951 αποφυλακίστηκε ύστερα από αμερικανική παρέμβαση. 
Παρότι η Ελλάδα, με πρωταγωνιστή τον Ηπειρώτη δικαστή Ανδρέα Τούση, επί μία δεκαετία – μέχρι το 1959 - προσπάθησε να υποχρεώσει τους Γερμανούς εγκληματίες πολέμου να λογοδοτήσουν για τη δράση τους, η δυτικογερμανική κυβέρνηση προέβαλε σθεναρή αντίσταση και ουσιαστικά τους προστάτευσε τόσο από την ελληνική,  όσο και από τη γερμανική δικαιοσύνη. Πρόκειται για ένα θλιβερό κεφάλαιο στις μεταπολεμικές ελληνογερμανικές σχέσεις που δεν έχει ακόμη πλήρως ερευνηθεί. Άλλωστε δεν είναι το μόνο.

8.Τι σημαίνει τελικά ιστορική καταγραφή για μια περιοχή που βίωσε μαι πρωτοφανή βία από μια μειονότητα;
Είναι υποχρέωση της επιστήμης να δώσει μια ρεαλιστική εικόνα των συμβάντων της εποχής αυτής στην περιοχή κατά τη διάρκεια της Κατοχής, καθώς και των αιτίων που τα προκάλεσαν. Θα ήταν, νομίζω, ασέβεια προς τη μνήμη όσων έχασαν τότε τη ζωή τους εξ αιτίας της φασιστικής και ναζιστικής βίας των κατοχικών στρατευμάτων και των συμμάχων τους αν υιοθετούσαμε μια στάση απάθειας ή λήθης απέναντι στα γεγονότα.

9. Ποτέ σε κανένα σχολικό βιβλίο ιστορίας δεν έχει διδαχθεί αυτή η ιστορική πτυχή. Πόσο αναγκαία την κρίνετε και γιατί;
Είναι αναγκαία από παιδαγωγικής πλευράς, τόσο για τη δημιουργία γνήσιας ιστορικής συνείδησης, όσο και για τη συμμετοχή των νέων, και αργότερα των πολιτών, στο δημόσιο διάλογο για τα ζητήματα αυτά, όταν ανακινούνται για οποιονδήποτε σκοπό. 
Η δική μας άγνοια ή λειψή πληροφόρηση γύρω από τα γεγονότα και τις αιτίες τους είναι πολύτιμοι βοηθοί για τους επιτήδειους που, για τους δικούς τους λόγους, επιχειρούν να διαδώσουν μια στρεβλή εικόνα για αυτά που συνέβησαν στην Ήπειρο κατά τη διάρκεια της Κατοχής. 
Η έκφραση «περασμένα, ξεχασμένα» μπορεί να είναι χρήσιμη για ορισμένες περιπτώσεις, για άλλες όμως έχει μεγάλο κόστος.

Η ιστορία δεν πρέπει ποτέ να ξεχνιέται αλλά ούτε και να την προσπερνάμε. Αξίζει πολλές φορές να στεκόμαστε και ν΄ αφουγκραζόμστε όσα έχει να μας πει και να μας μεταφέρει από το παρελθόν,γιατί το παρόν είναι η συνέχεια και η προοπτική του μέλλοντος. 
Το βιβλίο Τσαμουριά του Θανάση Γκότοβου κυκλοφορεί από τις Εναλλακτικές Εκδόσεις.