Σάββατο 19 Νοεμβρίου 2016

Προκήρυξη Εκλογών για την ανάδειξη νέου Διοικητικού Συμβουλίου της Ε.Α.Α.Σ.




Εκλογές για την Ανάδειξη Νέου Δ.Σ./Ε.Α.Α.Σ. feature image






ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ
(Ως προς το κείμενο της παρ.10)

ΕΚΛΟΓΕΣ ΕΑΑΣ 19 Φεβ. 2017

ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΕΚΛΟΓΩΝ
για την Ανάδειξη Νέου ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ της Ε.Α.Α.Σ.


Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ενώσεως Αποστράτων Στρατού (Ε.Α.Α.Σ.) κατά την Συνεδρίαση της 20ης Οκτ 2016,αφού έλαβε υπ’ όψιν :
α. Το ΝΔ 1171/72 αρθρ. 5 (ΦΕΚ.82/2 Ιουλ.72.τ.Α΄)
β. Το άρθρο 14 του ν.1911/ 11 Δεκ 1990) (ΦΕΚ 166 τ. Α’)
γ. Την υπ’ αριθ. Φ.954.4/5/845711/Σ.3170 απόφαση του Υ.ΕΘ.Α(ΦΕΚ.244 ΄ 5 Μαϊου 2014 τ. Β), σύμφωνα με την οποία η θητεία του σημερινού ΔΣ λήγει στις 01-05-2017
δ. Το άρθρο 5 της υπ’ αριθ. Φ.950 / 22 / 210497/ Σ.3417 / 2-10-1991 Υπουργικής Απόφασης (Κ.Υ.Α.) των Υπουργών Εθνικής Άμυνας και Οικονομικών (ΦΕΚ.838/1991 τ. Β΄) περί «Ρύθμισης θεμάτων που αφορούν στην εκλογή του Διοικητικού Συμβουλίου της Ενώσεως Αποστράτων Αξκών του Στρατού Ξηράς» όπου σύμφωνα με το άρθρο 3, οι εκλογές διενεργούνται δύο (2) τουλάχιστον μήνεςπριν από τη λήξη της θητείας του Δ.Σ. και προκηρύσσονται τρεις (3) τουλάχιστον μήνες πριν από την ημερομηνία διεξαγωγής των, με αποκλειστική ευθύνη του Δ.Σ.
ε. Το άρθρο μόνο της Φ.950/4/33426,(ΦΕΚ.276/92. Τ.Β’) σύμφωνα με την οποία ο Πρόεδρος και ο Αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου είναι Αξιωματικοί του Στρατού Ξηράς βαθμών Αντιστρατήγου ή Υποστρατήγου.
στ. Το άρθρο μόνο της Φ.950/10/36613 (ΦΕΚ.514/92.τ.Β’)σύμφωνα με το οποίο οι εκλογές διενεργούνται δύο τουλάχιστον μήνες πριν την λήξη της θητείας του Διοικητικού Συμβουλίου.
ζ. Τα άρθρα 1 και 2 του Φ.959.4/18/560212/Σ.1457 (ΦΕΚ.368/2003. Τ.Β’ )περί συνθέσεως του Δ.Σ /ΕΑΑΣ και Δικαιώματος εκλέγειν και εκλέγεσθαι)
η. Την υπ’ αριθμ. 592/2004 Γνωμοδότηση του Δ’ Τμήματος του Ν.Σ.Κ. που αφορά στο δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι.
θ. Την υπ’ αριθμ. Φ.959.4/28/613113/Σ.3098/Υπ. Απόφαση (ΦΕΚ.810/14-6-2005 Τ.Β’).

Αποφάσισε Ομόφωνα

την προκήρυξη εκλογών για την ανάδειξη νέου Διοικητικού Συμβουλίου την 18η Νοε 2016 και την διεξαγωγή αυτών την 19η Φεβ 2017, ημέρα Κυριακή και ώρες 09:00 – 19:00.

ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
  1. Δικαίωμα υποβολής υποψηφιότητας έχουν όλοι οι ε.α. Αξιωματικοί (Στρατού και ΕΛ.ΑΣ.) οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στα Μητρώα της Ε.Α.Α.Σ. ως Τακτικά Μέλη, σύμφωνα με τα καθοριζόμενα στο άρθρο 3 παρ. 1 και 2 του Ν.Δ. 1171/72 και διαθέτουν Δελτίο Ταυτότητος της Ενώσεως.
  2. Οι υποψήφιοι θα πρέπει υποχρεωτικά να διαμένουν μονίμως στο Λεκανοπέδιο Αττικής.
  3. Οι αιτήσεις θα υποβάλλονται εγγράφως, συνοδευόμενες από φωτοαντίγραφο Δελτίου Ταυτότητος Ε.Α.Α.Σ., από τους υποψηφίους στον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Ενώσεως από της προκηρύξεως μέχρι την 24η Ιανουαρίου 2017, καθημερινώς (πλην Τετάρτης) από 10:00 έως και 13:00. Η ανωτέρω ημερομηνία είναι καταληκτική. Σχετικό έντυπο θα διατίθεται στους ενδιαφερόμενους από τη Γραμματεία και την ιστοσελίδα της Ε.Α.Α.Σ. (όπως το συνημμένο υπόδειγμα).
  4. Υποβολή υποψηφιότητας για τη θέση του Προέδρου και του Αντιπροέδρου, δεν αποκλείει την υποψηφιότητα για τη θέση Μέλους του Δ.Σ.
  5. Ο πίνακας των υποψηφίων θα επικυρωθεί από το Δ.Σ./Ε.Α.Α.Σ. την 25η Ιαν 2017, θα αναρτηθεί στον πίνακα ανακοινώσεων της Ενώσεως και των Παραρτημάτων αυτής και θα κοινοποιηθεί ευρέως με κάθε έντυπο και ηλεκτρονικό μέσο.
  6. Σε περίπτωση που δεν συμπληρωθεί ο απαιτούμενος αριθμός υποψηφίων, τότε ματαιώνονται οι εκλογές και προκηρύσσονται εκ νέου εντός δύο (2) μηνών από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής υποψηφιοτήτων.
  7. Η εκλογή διενεργείται δια ενιαίου ψηφοδελτίου, στο οποίο αναγράφονται χωριστά τα ονόματα των υποψηφίων για τη θέση του Προέδρου και του Αντιπροέδρου και χωριστά τα ονόματα των λοιπών υποψηφίων για Μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου. Οι υποψήφιοι αναγράφονται στο ψηφοδέλτιο για οποιαδήποτε ως ανωτέρω θέση με αλφαβητική σειρά.
  8. Το υπό εκλογήν Διοικητικό Συμβούλιο της Ενώσεως είναι 11μελές,
ήτοι :
α. Πρόεδρος Αντγος ή Υπτγος ε.α., του Στρατού Ξηράς
β. Αντιπρόεδρος Αντγος ή Υπτγος ε.α., του Στρατού Ξηράς
γ. Δύο (2) Mέλη – Σύμβουλοι από την τ. Χωροφυλακή (ΕΛ.ΑΣ. σήμερα)
δ. Ένα (1) Mέλος – Σύμβουλος του Στρατού Ξηράς από το Δικαστικό Σώμα
ε. Ένα (1) Mέλος – Σύμβουλος του Στρατού Ξηράς από το Οικονομικό Σώμα
στ. Πέντε (5) Mέλη – Σύμβουλοι από το Στρατό Ξηράς από οιοδήποτε Όπλο – Σώμα
  1. Η θητεία των Mελών του Δ.Σ. είναι τριετής, μη αποκλειομένης της επανεκλογής των.
  2. Δικαίωμα του εκλέγεσθαι έχουν οι εγγεγραμμένοι ως Τακτικά Μέλη στην Ε.Α.Α.Σ, οι οποίοι διαθέτουν Δελτίο Ταυτότητας της Ενώσεως (άνδρες και γυναίκες). Απόστρατοι Αξιωματικοί, μη εγγεγραμμένοι ως Μέλη της Ενώσεως και οι οποίοι επιθυμούν να συμμετάσχουν στην εκλογική διαδικασία, μπορούν να πράξουν αυτό εφ’ όσον εγγραφούν μέχρι την προηγουμένη ημέρα προκήρυξης των εκλογών (17η Νοε 2016). Επίσης το αυτό δικαίωμα έχουν και όλα τα Προαιρετικά Μέλη για τις θέσεις των Μελών του Δ.Σ. πλην των θέσεων του Προέδρου, Αντιπροέδρου, Δικαστικού και Οικονομικού Μέλους του Δ.Σ.
  3. Δικαίωμα του εκλέγειν έχουν οι εγγεγραμμένοι ως Τακτικά και Προαιρετικά Μέλη της Ε.Α.Α.Σ. – άνδρες και γυναίκες – εφ’ όσον διαθέτουν Δελτίο Ταυτότητος της Ενώσεως.
  4. Κάθε ψηφοφόρος αφού λάβει από την Εφορευτική Επιτροπή το ψηφοδέλτιο, σημειώνει με ένα (1) σταυρό τους υποψήφιους για τη θέση του Προέδρου και του Αντιπροέδρου – από έναν κατά
περίπτωση – και με ένα (1) έως τέσσερεις (4) σταυρούς τους υποψηφίους για τη θέση των Μελών του Διοικητικού Συμβουλίου.
  1. Ψηφοδέλτιο που δεν έχει κανένα σταυρό είναι άκυρο.
  2. Ψηφοδέλτιο που έχει περισσότερους του ενός (1) σταυρού στη θέση του Προέδρου ή Αντιπροέδρου, είναι άκυρο για το τμήμα αυτό του ψηφοδελτίου.
  3. Ψηφοδέλτιο που φέρει περισσότερους των τεσσάρων (4) σταυρών στο τμήμα για τα Μέλη του ΔΣ, είναι άκυρο για το τμήμα αυτό του ψηφοδελτίου.
  4. Η Ψηφοφορία είναι μυστική και για την άσκηση του εκλογικού δικαιώματος είναι απαραίτητη η επίδειξη του Δελτίου Ταυτότητας Μέλους της Ε.Α.Α.Σ..
  5. Όσοι δεν έχουν Δελτίο ταυτότητας της Ε.Α.Α.Σ. και επιθυμούν να λάβουν μέρος στην εκλογική διαδικασία, θα πρέπει να υποβάλουν δικαιολογητικά έκδοσης ταυτότητας μέχρι την προηγουμένη της ημερομηνίας προκήρυξης των εκλογών (δηλαδή μέχρι 17 Νοε 2016).
  6. Όσοι κατά την ημέρα της ψηφοφορίας βρίσκονται μακράν του τόπου μονίμου κατοικίας των, συνεπώς του Παραρτήματος στο οποίο είναι εγγεγραμμένοι, δύνανται να ψηφίσουν με Υπεύθυνη Δήλωση, στο πλησιέστερο Εκλογικό τμήμα της περιοχής που βρίσκονται την ημέρα των εκλογών.
  7. Οι εκλογές θα διεξαχθούν σε όλα τα εκλογικά τμήματα την αυτή ημέρα και ώρες.
  8. Οι εκλογές διενεργούνται από Εφορευτικές Επιτροπές με μέριμνα της Ε.Α.Α.Σ..
  9. Τα μέλη των παραπάνω επιτροπών ορίζονται δια κληρώσεως μεταξύ των μελών της Ενώσεως, προτεινομένων από τους Συνδέσμους Αποστράτων Αξιωματικών των τάξεων της Σ.Σ.Ε. (Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων) και του Σ.Α.Α.Υ.Σ. (Συνδέσμου Αποστράτων Αξιωματικών – Υπαξιωματικών Στρατού). Πέραν τούτων, οποιοδήποτε μέλος της Ε.Α.Α.Σ. δύναται να υποβάλει αίτηση συμμετοχής απ’ ευθείας στην Ε.Α.Α.Σ. ή στο Παράρτημα, το οποίο ανήκει, από 12 Δεκ 2016 μέχρι 17 Ιαν 2017.
  10. Στα Μέλη των Εφορευτικών επιτροπών θα καταβληθεί αποζημίωση (50,00Ευρώ) με απόφαση του Δ.Σ./Ε.Α.Α.Σ..
  11. Η υποβολή υποψηφιότητας αποκλείει την συμμετοχή στις παραπάνω επιτροπές. Επίσης όσοι δεν έχουν Δελτίο Ταυτότητας δεν μπορούν να είναι Μέλη Εφορευτικών Επιτροπών.
  12. Από τότε που θα ανακηρυχθούν από το Δ.Σ. οι υποψηφιότητες και μέχρι την Παρασκευή 10 Φεβ 2017, οι υποψήφιοι δύνανται, εφόσον επιθυμούν, να επισκέπτονται τα Παραρτήματα – εργάσιμες ημέρες και ώρες – κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας του υποψηφίου με το Τοπικό Συμβούλιο (Τ.Σ.) του Παραρτήματος, για την ακριβή ώρα επίσκεψης. Τα Παραρτήματα θα πρέπει να αναρτήσουν σχετική ανακοίνωση στον Πίνακα Ανακοινώσεών τους για την επίσκεψη. Επίσης κατά την παρουσία του υποψηφίου στο Παράρτημα, θα πρέπει να παρίσταται τουλάχιστον ένα μέλος του Τ.Σ..
  13. Διευθύνσεις και τηλέφωνα των Παραρτημάτων δύνανται να λάβουν οι Υποψήφιοι, από την Γραμματεία της Ε.Α.Α.Σ..
  14. Οι υποψήφιοι μπορούν να στείλουν πρόσφατη φωτογραφία τους και περιληπτικό βιογραφικό σημείωμα ή/και σχετικό κείμενο μέχρι 800 λέξεις, προκειμένου να δημοσιευθούν στο υπό έκδοση φύλλο της Εφημερίδας της Ενώσεως, «Εθνική Ηχώ» (Ε.Η.), εφόσον το επιθυμούν, και όχι αργότερα από την 24η Ιανουαρίου 2017.
  15. Το Δ.Σ./Ε.Α.Α.Σ. προσκαλεί όλα τα μέλη που έχουν ταυτότητα της Ε.Α.Α.Σ., σύμφωνα με την ισχύουσα Κ.Υ.Α. (δ. σχετ.) να εκπληρώσουν το εκλογικό τους δικαίωμα και να συμμετάσχουν στις εκλογές της 19ης Φεβ.2017, αποδεικνύοντας το «ΙΣΧΥΣ ΕΝ ΤΗ ΕΝΩΣΕΙ».

Εκ του Δ.Σ./Ε.Α.Α.Σ.

ΥΠΕΞ προς Αλβανία: Σεβασμός και κατοχύρωση, στην πράξη, όλων των δικαιωμάτων της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας.



albania6



Απάντηση του Υφυπουργού Εξωτερικών Γιάννη Αμανατίδη σε επίκαιρη ερώτηση: "Η προσπάθεια υφαρπαγής ακίνητης περιουσίας Ελλήνων στη Χειμάρρα"

Εκτύπωση
Παρασκευή, 18 Νοέμβριος 2016
Στην πρωτολογία του ο κ. Υφυπουργός σημείωσε ότι:

"αρχικά, με δύο ανακοινώσεις μας ως ΥΠΕΞ, εκφράσαμε την ανησυχία μας για τις εξελίξεις στην περιοχή και καλέσαμε τις αλβανικές Αρχές να προβούν άμεσα στην ακύρωση των προγραμματιζόμενων κατεδαφίσεων και να προχωρήσουν σε ουσιαστική διαβούλευση με τους κατοίκους για την ανάπλαση της Χειμάρρας. Καλέσαμε επίσης την Αλβανία να αποδείξει στην πράξη ότι λειτουργεί ως Κράτος Δικαίου, προστατεύοντας όλους τους πολίτες της, ανεξαρτήτως εθνικής καταγωγής, από αυθαιρεσίες και παρανομίες.

Στη συνέχεια, λόγω της συνεχιζόμενης αρνητικής στάσης των Τιράνων εν προκειμένω, το Υπουργείο Εξωτερικών προβήκαμε σε αυστηρό διάβημα στον εδώ Πρέσβη της Αλβανίας. Επιπροσθέτως, προχωρήσαμε σε ενημέρωση των αρμόδιων διεθνών οργανισμών, των εκπροσώπων της Διεθνούς Κοινότητας και, βεβαίως, των εταίρων μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Θα ήθελα επίσης να σας ενημερώσω ότι, προς το παρόν, δεν έχει σημειωθεί περαιτέρω αρνητική εξέλιξη στο προαναφερόμενο θέμα των κατεδαφίσεων στη Χειμάρρα. Είναι αυτονόητο ότι παρακολουθούμε στενά και εκ του σύνεγγυς το όλο ζήτημα, και μέσω των διπλωματικών Αρχών μας στη γειτονική χώρα, οι οποίες παραμένουν πάντοτε στο πλευρό των ομογενών μας".

Ενώ στη δευτερολογία του ο κ. Υφυπουργός δήλωσε ότι:

"Έχουμε καταστήσει σαφές στην αλβανική πλευρά ότι η Ελληνική Κυβέρνηση και η κοινή γνώμη δίδουν ιδιαίτερη βαρύτητα στον σεβασμό και την κατοχύρωση, στην πράξη, όλων των δικαιωμάτων της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας, ανεξάρτητα από την περιοχή στην οποία διαβιούν τα μέλη της.

Θα ήθελα να υπενθυμίσω ότι όλα τα ζητήματα της Ελληνικής Μειονότητας αποτελούν ουσιώδες και αναπόσπαστο συστατικό των Ελληνο-αλβανικών σχέσεων και τίθενται σε σταθερή βάση στις επαφές μας με την αλβανική πλευρά. Ως προς το περιουσιακό ειδικότερα, επισημαίνω ότι προαπαιτούμενο για τη συνολική και δίκαιη αντιμετώπισή του συνιστά η ένταξή του στις προωθούμενες θεσμικές αλλαγές στη Δικαιοσύνη και στο Κράτος Δικαίου που επιχειρούνται στη γείτονα.

Το περιουσιακό/ιδιοκτησιακό ζήτημα έχει ενταχθεί και στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πορείας της Αλβανίας. Οι μεταρρυθμίσεις στον τομέα της Δικαιοσύνης και η προστασία των ανθρώπινων και μειονοτικών δικαιωμάτων, περιλαμβανομένων των περιουσιακών, αποτελούν άλλωστε τις δύο από τις πέντε Καίριες Προτεραιότητες που έχουν τεθεί στα Τίρανα ως προϋποθέσεις, τονίζω, για την εξέταση της έναρξης ενταξιακών διαπραγματεύσεων με την Ε.Ε".

Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2016

Χρειάζονται αναδιοργάνωση οι θεσμικές Ενώσεις Αποστράτων Αξιωματικών;




ΓΕΝΙΚΑ 

Το παρόν καταγράφει προσωπικές απόψεις. Συνετάγη με αφορμή τη διαδικασία αναθεώρησης του θεσμικού πλαισίου των ΕΑΑ που άρχισε με πρωτοβουλία του Συντονιστικού των 3ων Ενώσεων Αποστράτων Αξιωματικών – ΝΠΔΔ. Προσπάθειά μου είναι η δημοσιοποίηση σκέψεων που έχω την άποψη ότι μπορούν να συνεισφέρουν στη βελτίωση της λειτουργίας των ΕΑΑ. Tο ρητορικό ερώτημα του τίτλου σκοπεί στον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου των Ενώσεων και εν τέλει στην εθελοντική/θεσμική εμπλοκή των μελών των Ενώσεων προς ουσιαστική αναβάθμιση του θεσμού

ΙΣΤΟΡΙΚΟ 

Η ΕΑΑΣ είναι Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου. Tο 1938, με τον Αναγκαστικό Νόμο 1284 ιδρύθηκε η «Ένωσις Ελλήνων Αποστράτων». Σ’ αυτήν μετείχαν οι Απόστρατοι των Ενόπλων Δυνάμεων (Στρατού, Ναυτικού, Αεροπορίας και Χωροφυλακής). Απετέλεσε κατ’ ουσίαν την πρώτη πολεμιστική οργάνωση της χώρας. Ο ΑΝ 1284 τροποποιήθηκε με το ΝΔ 1171/ 1972, σύμφωνα με τον οποίο διασπάσθηκε η Ένωση, σε επιμέρους Κλαδικές. Με τον ίδιο νόμο καθορίσθηκαν οι ονομασίες των νέων Ενώσεων σε Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας αντίστοιχα. Η ΕΑΑΣ εποπτεύεται από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας μέσω του ΓΕΣ και διοικείται από 11μελές Διοικητικό Συμβούλιο τριετούς θητείας. Από το 1992 το Διοικητικό Συμβούλιο αναδεικνύεται σε πανελλαδική ψηφοφορία των Μελών της Ενώσεως. 

Τα κεντρικά γραφεία της ΕΑΑΣ βρίσκονται στην Αθήνα. Η Ένωση έχει πάνω από 40 παραρτήματα, σε όλη την Ελλάδα. Τα παραρτήματα διοικούνται από τοπικά συμβούλια διοριζόμενα από το ΔΣ της ΕΑΑΣ. Τακτικά μέλη της ΕΑΑΣ (από τον βαθμό του Ανθυπασπιστή μέχρι του Στρατηγού) είναι υποχρεωτικά όλοι οι απόστρατοι του Στρατού Ξηράς και προαιρετικά συνάδελφοι προερχόμενοι από την Ελληνική Αστυνομία. Σ’ αυτούς περιλαμβάνονται και τα ορφανικά μέλη των αποβιωσάντων (χήρες/οι). Το σύνολο των μελών ανέρχεται σε 42.000 περίπου. Κύριο έσοδο της ΕΑΑΣ, οι υποχρεωτικές συνδρομές των τακτικών μελών (1% του μερίσματος του ΜΤΣ). 

Σκοποί της ΕΑΑΣ βάσει του καταστατικού της, είναι: 

Ø Η σύσφιξη των δεσμών μεταξύ των μελών της, αλλά και με τους εν ενεργεία συναδέλφους. 
Ø Η επιμέλεια των συμφερόντων και η παρακολούθηση των ζητημάτων που αφορούν τα μέλη της. 
Ø Η παροχή οικονομικής βοήθειας και η στήριξη των ασθενέστερων οικονομικά μελών κατά περίπτωση και αναλόγως των δυνατοτήτων. 
Ø Η βράβευση με οικονομική ενίσχυση των τέκνων των μελών που επιτυγχάνουν άριστες επιδόσεις στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου. 
Ø Η μέριμνα για διατήρηση της κοινωνικής θέσεως των μελών. 
Ø Η διατήρηση του εθνικού φρονήματος των μελών και η συνέχιση της προσφοράς προς την πατρίδα με γνώμονα το εθνικό συμφέρον. 

ΣΚΕΨΕΙΣ 

Ø Το ποσοστό αποχής στις τελευταίες αρχαιρεσίες για το ΔΣ της ΕΑΑΣ, ήταν απαράδεκτα μεγάλο (7.000 περίπου ψηφίσαντες επί συνόλου άνω των 40.000 δικαιουμένων). 

Ø Τα οικονομικά πολλών μελών, σε σχέση πάντα με τα προσδοκώμενα οφέλη, δεν διευκολύνουν τις μετακινήσεις και τη συμμετοχή στις αρχαιρεσίες κ.ά. 

Ø Εδώ και πολλά χρόνια, αφ’ ενός διαδοχικά ΔΣ και ΤΣ δεν έχουν καταφέρει να εμπεδώσουν στα Μέλη το αίσθημα ότι υπηρετούν πράγματι το σύνολο και αφ’ ετέρου πολλά μέλη αρνούνται να δουν και αναγνωρίσουν το έργο των συναδέλφων που εκλέγουν. 

Ø Η οργανωτική δομή και ο τρόπος λειτουργίας της ΕΑΑΣ δεν εκφράζει πλέον τις τρέχουσες αντιλήψεις ορθολογικής, άμεσης και υπεύθυνης δημοκρατικής συμμετοχής. 

Ø Η πρόβλεψη εκλογής μελών του ΔΣ με συγκεκριμένη προέλευση (Οικονομικού-Δικαστικού-ΕΛΑΣ) αφενός αντίκειται στα δημοκρατικά δεδομένα, αφετέρου δεν προσδίδει στο Σώμα προστιθέμενη αξία, αφού τα Μέλη αυτά, δεν αποτελούν θεσμικά Ειδικούς Συμβούλους του ΔΣ για την «ειδικότητά» τους. 

Ø Πριν τις αρχαιρεσίες, εκτίθενται προγράμματα και απόψεις/θέσεις των υποψηφίων και στη συνέχεια, για όλα αποφασίζει κατά πλειοψηφία το εκλεγμένο ΔΣ. 

Ø Δεν υπάρχει πρόβλεψη για το δέον γενέσθαι, όταν τα προγράμματα Προέδρου, Αντιπροέδρου και μελών του ΔΣ, είναι εξ’ υπαρχής αντικρουόμενα, όπως είναι πιθανό να συμβεί. 

Ø Δεν υπάρχει μηχανισμός ελέγχου (πχ ετήσια ΓΣ) και έγκρισης πεπραγμένων, ούτε καν των οικονομικών. Τέτοιος μηχανισμός, είναι βασικό εργαλείο λογοδοσίας κάθε εκλεγμένου οργάνου. 

Ø Το ΔΣ δεν έχει θεσμοθετημένα υπόψιν τις σκέψεις/απόψεις/προτάσεις των Μελών που ψήφισαν. 

Ø Η μετά την εκλογή του ΔΣ εν λευκώ διαχείριση των κοινών της Ενώσεώς μας από τους εκλεγμένους, συμβάλλει (προσθετικά της πολιτικής μας παιδείας) στη δημιουργία αισθήματος μη επιρροής, άρα μη ανάγκης ενεργού και συνεχούς συμμετοχής εκ μέρους των Μελών. Αυτό έχει σαν τελικό αποτέλεσμα την απομάκρυνση των μελών από τα δρώμενα και την τελική αποξένωση από τους ιερούς δεσμούς της συναδελφικότητας και συν-ευθύνης και μετά την ενεργό υπηρεσία. Εν τέλει, η «φιλοσοφία» μας συμπυκνώνεται στην αγνόηση του παρόντος και στην αναδρομή στο παρελθόν, με κλασσικότερη έκφραση την «τι έκανες όταν ήσουν…» που φορτώνει σε άλλους τα κακώς κείμενα. 

Ø Τα μέλη, συνηθισμένα σ’ όλη μας τη ζωή στην ενός ανδρός αρχή, αφού ψηφίσουμε τους εκλεκτούς μας, επαφιέμεθα στην άνεση της μη συμμετοχής μας στη λήψη αποφάσεων, μέχρις ότου (και εάν) «κινητοποιηθούμε» για κάτι που κίνησε τα ανακλαστικά κάποιου ή κάποιων εξ ημών, συνήθως υπό τη δική του θεώρηση των πραγμάτων. 

Ø Τα ξαναθυμόμαστε όλα σε 3-4 χρόνια, όπως ακριβώς μετέχουμε με «εκπροσώπους» στη διακυβέρνηση της χώρας, τους οποίους αφήνουμε ουσιαστικά ανεξέλεγκτους να δρέπουν τις δάφνες της εκλογικής τους τάχα επιτυχίας (που στην ουσία είναι δική μας παραχώρηση). 

Ø Η διακλαδικότητα σε όλα τα επίπεδα είναι ιστορικό πλέον γεγονός στις περισσότερες σύμμαχες χώρες και ζητούμενο στη δική μας. 

Ø Η δικαιολογία της συνήθειας, του «έτσι προβλέπεται» ή της ισχύος συγκεκριμένου θεσμικού πλαισίου, δεν είναι πειστική στην εποχή των καταιγιστικών αλλαγών που βιώνουμε, άρα πρέπει να επιδιώξουμε τη σαρωτική θεσμική αλλαγή των ισχυόντων, προς την κατεύθυνση που επιθυμούμε. 

Ø Πρέπει να σχεδιάσουμε ένα νέο ΝΠΔΔ της ΕΑΑΣ, με όραμα την επαν-ενοποίηση των ΕΑΑ, αυξάνοντας τη δυναμική και τις δυνατότητες επέμβασης των ΕΑΑ. 

Ø Η ενοποίηση είναι πολλαπλασιαστής ισχύος. 

Ø Η εκλογή Τοπικών και Περιφερειακών Συμβουλίων κρίνεται ως αδήριτη ανάγκη για τη μόχλευση του ενδιαφέροντος των Μελών προς ενεργό ενασχόληση με τα των Ενώσεων. Με την ενασχόληση πολλών, ο καθείς θα υποστηρίζει τις απόψεις του ενεργά, δεδομένου ότι θα τις συν-διαμορφώνει. Αν δεν υπάρχει εμπλοκή, δεν υπάρχει ενδιαφέρον και τούμπαλιν. 

Ø Η πρόβλεψη και λειτουργία Διοικούσης Επιτροπής με μικρό και ευέλικτο αριθμό μελών, όπως προτείνουμε, διευκολύνει τον έλεγχο και την εφαρμογή των αποφάσεων του ΔΣ που χαράσσει την πολιτική και θέτει τους βασικούς ΑΝΣΚ της ΕΑΑ, μέσω διαβουλεύσεων με τη βάση. 

Ø Υπάρχει σαφής δυναμική μείωσης των εσόδων των ΕΑΑ, λόγω της μείωσης των μερισμάτων των Μελών. Από την άλλη, η εμμονή σε παραδοσιακές πρακτικές (πχ έκδοση μηνιαίας «εφημερίδας», τη στιγμή που και η «Στρατιωτική Επιθεώρηση» έγινε τετραμηνιαία, με το απίστευτο κοστολόγιο των περίπου 10.000€ μηνιαίως) επιφέρει αποστέρηση ζωτικών πόρων από (προς μελέτη) τομείς στους οποίους θα υπήρχε πραγματική ανταποδοτικότητα των εισφορώντων Μελών. 

Ø Πρέπει όλοι να αντιληφθούμε ότι οι εισφορές των Μελών, δεν μετουσιώνονται «άμα τη παρακρατήσει» σε περιουσία του ΥΠΟΙΚ, του ΥΠΕΘΑ ή του Διοικητικού Συμβουλίου, αλλά εξακολουθούν να αποτελούν περιουσία των Μελών, επί τη βελτίστη ωφελεία των οποίων πρέπει να διατίθενται. 

Ø Δεν υπάρχει ουσιαστικός λόγος για τη δημιουργία αποθεματικού της ΕΑΑΣ, εάν αυτό δεν είναι άμεσα διαθέσιμο για την εκπλήρωση ουσιαστικών σκοπών της ΕΑΑΣ. Η κατάθεση των κεφαλαιακών αποθεμάτων που σωρρεύθηκαν κατά το παρελθόν, δεν αποτελούν πόρους του ΥΠΕΘΑ ή του ΥΠΟΙΚ για την κατά το δοκούν χρήση ή «αποταμίευση» σε διάφορα κεφαλαιοβόρα επενδυτικά προϊόντα. Δεν πρέπει να τους αφήνουμε να χειρίζονται και τις εισφορές μας σαν να ήταν δημόσιοι πόροι. ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΧΡΗΜΑΤΑ.
Θυμίζουμε την από 24-4-2015 Επιστολή της ΕΑΑΣ προς τον ΥΕΘΑ για την απόδοση του μεριδίου της ΕΑΑΣ από το Κοινό Κεφάλαιο ΝΠΔΔ που τηρεί και χειρίζεται η ΤτΕ, με τεράστιες σωρρευτικές απώλειες κεφαλαίου εις βάρος της ΕΑΑΣ. Επί της επιστολής, ουδεμία απάντηση γνωστοποιήθηκε ή (γνωστή) συνέχεια δόθηκε… 

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ 

Πρόσφατα, μετά από ανάλογη πρωτοβουλία και διαβούλευση που διεκήρυξε η ΕΑΑΣ, το Παράρτημα Ημαθίας επεξεργάσθηκε την πρόταση εργασίας της ΕΑΑΣ και επ’ αυτής ως θεμελίου, επεκτάθηκε και υπέβαλε επιπλέον προτάσεις, ριζοσπαστικές κατά την άποψή μου. Βασική αρχή της σκέψης είναι ότι πρέπει να επεκταθούν οι εκλογικές διαδικασίες (έστω με απόφαση του ΔΣ κατ’ αρχήν) ώστε να εμπλέκονται περισσότεροι σε περισσότερα. Υπό το πρίσμα των σκέψεων που προαναφέρθηκαν, οι κύριες προτάσεις, είναι: 

Ø Να καθιερωθούν τρείς βαθμοί διοικήσεως των ΕΑΑ: 

Α' βαθμός: 3-5μελές Τοπικό Συμβούλιο (ένα τουλάχιστον ανά Αντιπεριφέρεια, σε αντιστοιχία με τα νυν παραρτήματα). Εκλέγεται απευθείας από τα Μέλη του. 

Β' βαθμός: 5-7μελές Περιφερειακό Συμβούλιο ανά Περιφέρεια, (συνολικά 12). Εκλέγεται απευθείας από τα Μέλη των Παραρτημάτων εκάστης Περιφέρειας. 

Γ' βαθμός: 15μελές Διοικητικό Συμβούλιο. Ο Πρόεδρος, ο Αντιπρόεδρος και ο Διευθύνων Σύμβουλος εκλέγονται απευθείας από το σύνολο των Μελών της Ενώσεως. Τα λοιπά 12 μέλη του ΔΣ είναι οι Πρόεδροι των ως άνω Περιφερειακών Συμβουλίων. 

Ø  Όλα τα ως άνω Συμβούλια να έχουν 3ετή θητεία. 

Ø Για την αποφυγή πολιτικών, συμφεροντολογικών και άλλων παρεμβάσεων, προτείνουμε το Διοικητικό Συμβούλιο να εκλέγεται το έτος Χ (πχ 2017), τα Περιφερειακά Συμβούλια το επόμενο (έτος Χ+1, πχ 2018) και τα Τοπικά Συμβούλια το μεθεπόμενο (έτος Χ+2, πχ 2019). Αυτό δημιουργεί συνθήκες διοικητικής σταθερότητας και συνέχειας, αποφεύγοντας προβλήματα κενών διοικήσεως και συνέχειας της πολιτικής, στρατηγικής και τακτικής του συνόλου του μηχανισμού διοικήσεως της ΕΑΑ. 

Ø Να προβλέπεται Ετήσια ΓΣ των εκλεγμένων εκπροσώπων όλων των βαθμίδων, όπου να γίνεται ευρεία συζήτηση για θέματα ατζέντας του ΔΣ και να κρίνεται η οικονομική διαχείριση του παρελθόντος έτους.

Ø Να προβλέπεται η σύσταση και λειτουργία Διοικούσας Επιτροπής στην έδρα της ΕΑΑΣ, με ρόλο και καθήκοντα που προτείνονται και αναλύονται παρακάτω, για την αντιμετώπιση των τρεχουσών υποθέσεων, την άμεση αντίδραση, την ευελιξία και την ευχέρεια ελέγχου των εξελίξεων. 

Πλαίσιο λειτουργίας Διοικούσης Επιτροπής:
 


Ø Το ως άνω 15μελές ΔΣ συνέρχεται σε απαρτία κατ’ αρχήν μηνιαίως. Χαράσσει την πολιτική και ασκεί την υψηλή εποπτεία της Ενώσεως, σε κάθε τομέα. Λοιπά όπως μέχρι τώρα. 

Ø Των τρεχόντων θεμάτων επιλαμβάνεται η Διοικούσα Επιτροπή που αποτελείται από τον Πρόεδρο, τον Αντιπρόεδρο, το Διευθύνοντα Σύμβουλο και ένα Περιφερειακό Σύμβουλο – Μέλος του ΔΣ ανά μήνα, σε θέματα αρμοδιοτήτων που της εκχωρούνται με απόφαση του ΔΣ, με αυξημένη πλειοψηφία (+9 επί συνόλου 15). Η ΔΕ συνέρχεται σε απαρτία εβδομαδιαίως και όποτε χρειασθεί με πρόσκληση του Προέδρου (λεπτομερέστερη περιγραφή των καθηκόντων της ΔΕ να γίνει στον ΚΟΛ). Σε περίπτωση ισοψηφίας, υπερισχύει η ψήφος του Προέδρου. 

Ø Σε κάθε περίπτωση: 
-Οι αποφάσεις του ΔΣ είναι υποχρεωτικές για τη Διοικούσα Επιτροπή και τα Περιφερειακά και Τοπικά Συμβούλια. 
-Το ΔΣ μπορεί να συνέλθει και ως Πειθαρχικό Συμβούλιο για την εποπτεία των Μελών του, των Επιτροπών, των Περιφερειακών Επιτροπών, των Παραρτημάτων και των Μελών. 
-Δεν αποκλείεται η δυνατότητα σύγκλησης τηλεδιάσκεψης του ΔΣ για την επίλυση σοβαρών/ άμεσων αναγκών. Οι τηλεδιασκέψεις καταγράφονται και οι αποφάσεις καταχωρούνται σε πρακτικά. 

ΔΙΑΦΟΡΑ 

Επιπλέον, προτείναμε να ορισθεί θέση (αμειβομένου) Εκπροσώπου Τύπου του Συντονιστικού των 3ων ΕΑΑ, για την με επαγγελματικό τρόπο προβολή των θέσεων των ΕΑΑ (πρόσληψη με σύμβαση και αμοιβή από όλες τις ΕΑΑ από κοινού). Η επιλογή αυτή είναι αναγκαία γιατί παίζει σημαντικότατο ρόλο η τηλεοπτική εικόνα των ΕΑΑ και η υποδειγματική παρουσίαση των θέσεών μας. Μην ξεχνάμε ότι πολλοί συνάδελφοι έχουν τέτοια ταλέντα, έχουν υπηρετήσει σε θέσεις εκπροσώπων τύπου διαφόρων κλιμακίων και θα μπορούσαν να βελτιώσουν αισθητά την εικόνα των Ενώσεων, να περάσουν μηνύματα, να βελτιώσουν τις δημόσιες σχέσεις και να αντιμετωπίσουν προσπάθειες κοινωνικού αυτοματισμού εναντίον μας, πάντα στα πλαίσια της πολιτικής που χαράσσει το ΔΣ. 

Με ιδιαίτερο έγγραφο, προτείναμε επίσης την αναστολή εκδόσεως της Εθνικής Ηχούς και με μέρος των εξοικονομηθησομένων πόρων (άνω των 100.000€ ανά έτος), τη λειτουργία αναμορφωμένης ιστοσελίδας και ψηφιακών (Διαδικτυακών) σταθμών τηλεοράσεως και ραδιοφώνου. Αυτή η απόφαση, θα εξοικονομούσε δεκάδες χιλιάδων ευρώ και η φωνή μας θα είχε πολύ μεγαλύτερο ακροατήριο από το περιορισμένο της ΕΗ. Στις μέρες μας, δεν υπάρχει εφημερίδα χωρίς ζωντανό και ανταγωνιστικό ιστότοπο, ενώ πάρα πολλές, ιδίως στο διεθνή χώρο, αναστέλλουν την έντυπη, χάριν της ηλεκτρονικής, έκδοση. Περιττό να τονίσουμε την απήχηση που θα είχε ένα Ιντερνετικό δελτίο ειδήσεων στην ιστοσελίδα της ΕΑΑΣ καθημερινά, βίντεο με μηνύματα του ΔΣ κλπ. Δεν υπάρχει περιορισμός στην παρεχόμενη με αυτό τον τρόπο πληροφόρηση και δεν υπάρχει λόγος αναβίωσης ή καθιέρωσης εκπομπών ειδικού περιεχομένου κλπ στην κρατική τηλεόραση, που είναι μάλλον αδύνατο, αλλά και πρακτικά αχρείαστο πλέον. 

Έχοντας υπόψη ψηφοδέλτια γενικών εκλογών άλλων χωρών, προτείνω την καθιέρωση (ακόμη και πολυσέλιδων)ψηφοδελτίων όπου πλην της επιλογής υποψηφίων να καλείται ο ψηφοφόρος να επιλέξει σε διάφορα θέματα που απασχολούν τους συναδέλφους. Επισυνάπτω σύνδεσμο [1] στο τελευταίο ψηφοδέλτιο των Αμερικανικών προεδρικών εκλογών σε τυχαία κομητεία, σαν παράδειγμα σωστής οργάνωσης και συμμετοχικής δημοκρατίας. 

Η επιστολική ψήφος πρέπει να εξετασθεί σοβαρά και να υιοθετηθεί το δυνατόν ταχύτερα. Επί παραδείγματι, από την Εφορευτική Επιτροπή αποστέλλεται φάκελος σε κάθε Μέλος, που περιέχει: αριθμημένο/σφραγισμένο ταχυδρομικό φάκελο με προπληρωμένο τέλος συστημένης επιστολής, οδηγίες για τις διαδικασίες της ψηφοφορίας, φάκελο χωρίς ενδείξεις για το ψηφοδέλτιο και ψηφοδέλτιο προς συμπλήρωση. Το Μέλος, συμπληρώνει το ψηφοδέλτιο με άνεση χρόνου, όπου καταγράφει και τις δικές του προτάσεις/απόψεις, το εσωκλείει στον χωρίς ενδείξεις φάκελο, τον οποίο εσωκλείει στον αριθμημένο ταχυδρομικό, που αποστέλλει στην Εφορευτική Επιτροπή. Αυτή καταγράφει τους ληφθέντες φακέλους και τοποθετεί σε κάλπη τους περιεχόμενους (χωρίς ενδείξεις) φακέλους ψηφοφορίας. Στη συνέχεια, καταμετρά τις ψήφους, ανακοινώνει/αναφέρει τα αποτελέσματα στην Κεντρική Εφορευτική Επιτροπή και στη συνέχεια καταγράφει συγκεντρωτικά τα λοιπά στοιχεία των ψηφοδελτίων και τα διαβιβάζει αρμοδίως. 

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ 

Τα ιστορικά και οργανωτικά στοιχεία ελήφθησαν από την ιστοσελίδα της ΕΑΑΣ και την ισχύουσα νομολογία.

Είμαι απόλυτα πεπεισμένος, ότι το ΙΣΧΥΟΝ Nομικό Πλαίσιο, ΔΕΝ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ, ΑΡΑ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ και την επιστολική ψήφο και την εκλογή των Τοπικών Συμβουλίων.

Σκοπός μου δεν είναι η πρόκληση διενέξεων που εν τέλει παραπέμπουν στις ελληνικές καλένδες την επίτευξη οιασδήποτε λύσης. Αντίθετα, σκοπός είναι η αναζήτηση της βέλτιστης πρότασης και κατ’ επέκταση λύσης που θα επιτύγχανε την αναπροσαρμογή των πρακτικών σε σύγχρονες, οικονομικές και επωφελείς για το σύνολο. 

Δεν αναφέρομαι προσωπικά σε κανένα Μέλος της ΕΑΑΣ του παρόντος ή του παρελθόντος. Οι αντιρρήσεις/σκέψεις δεν αφορούν πράξεις συγκεκριμένων ατόμων ή περιόδων. 

Με χαρμολύπη ανακάλυψα εσχάτως, και αφού είχα υποβάλλει το παρόν για δημοσίευση στην Εθνική Ηχώ, ότι κατά το έτος 2003, με Πρόεδρο του ΔΣ της ΕΑΑΣ τον Αντγο εα Καλλεντερίδη Αλέξανδρο, πραγματοποιήθηκε Σύνοδος των Προέδρων των ΤΣ στην Αθήνα επί τριήμερο και  πολλά από τα στη σύνοδο αναφερθέντα στη ραδιοφωνική εκπομπή "Παλαίμαχοι" της ΙΜ Αθηνών, χονδρικά συμπίπτουν με απόψεις που παραπάνω εξέθεσα. Παρήλθαν ΔΕΚΑΤΡΙΑ έτη... Είναι προφανές ότι οι μεταρρυθμιστικές διεργασίες δεν είναι το φόρτε της Ενώσεώς μας...  

Δεν τρέφω αυταπάτες ότι όποιος επίμονα θελήσει να βρει αιχμές και υπονοούμενα στο κείμενο, μπορεί να μην τα καταφέρει, αλλά ΔΗΛΩΝΩ ΥΠΕΥΘΥΝΑ ότι τέτοιες πρακτικές και συμπεριφορές ουδέποτε στη ζωή (πολλώ δε μάλλον στην καριέρα) μου υιοθέτησα. 


Αντιστράτηγος εα
Κων. Β. Κωνσταντάρας


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ



Ο Αντγος εα Κων. Β. Κωνσταντάρας (@K_Konstantaras) αποφοίτησε από 

τη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων το 1980 και αργότερα τη ΣΜΧ, τη 

Σχολή Αλεξιπτωτιστών, τη ΜΥΚ, το US Engineer Officers Basic Course

την Ανωτάτη Σχολή Πολέμου, 

το Command and General Staff College (Fort Leavenworth-ΗΠΑ) και τη 

ΣΕΘΑ. 


Υπηρέτησε σε Μονάδες και Ειδικές Μονάδες του ΜΧ, τη Σχολή ΠΖ, σε 

Σχηματισμούς, Επιτελεία και στη ΣΑ/ΕΕ, καθώς και Επιτελεία του 

ΝΑΤΟ. 

Διετέλεσε Υποδιοικητής Χερσαίων Δυνάμεων της NRF-14. 

Είναι Πρόεδρος του ΤΣ του Παραρτήματος ΕΑΑΣ Ημαθίας και μέλος της 

Πολιτιστικής Επιτροπής Φίλων του Παγκρατίου Αθλήματος.