Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου 2016

Η Επανάσταση, ποια Επανάσταση;








Γράφει ο Τάσος Συμεωνίδης 
Ακαδημαϊκός Σύμβουλος


Η λέξις «επανάσταση» αποτελεί άρτον επιούσιον για το ατελείωτο πλήθος ειδημόνων, πολιτικών, σχολιαστών, κομματικών «γραφιάδων», και γενικώς όλων εκείνων που επιμένουν ότι, επιτέλους, η μεγάλη Αλλαγή θα ξεπηδήσει «από τα κάτω», ήτοι από τον σοφό, αυθεντικό, και γενναίο Λαό μας. Η εμπειρία της Νεώτερης Ελλάδας εξ άλλου είναι γεμάτη με επαναστάσεις παντός είδους και περιεχομένου: από εθνεγερσίες (που πάντως ξεκίνησαν εκτός ελλαδικού χώρου) και στρατιωτικά κινήματα μέχρι ανταρσίες, δικτατορίες, και αιματοκυλίσματα που εναλλάσσονται στις σελίδες της ιστορίας με ρυθμό μετρονόμου. Όλες αυτές οι επαναστάσεις και «επαναστάσεις» οδήγησαν, με μαθηματική ακρίβεια, σε νέα δεινά, διαψευδόμενες ελπίδες, πολιτικές αναταραχές, και «δημοκρατίες» για τις οποίες «δεν υπάρχουν αδιέξοδα» αλλά μόνον στασιμότητα, διαφθορά, κατάλυση των νόμων, αναθεωρήσεις συνταγμάτων, εκλογικοί νόμοι, και αναδείξεις προέδρων της δημοκρατίας με ταχυδακτυλουργικούς τρόπους που μόνον το ελληνικό δαιμόνιο μπορεί να σκαρφιστεί.

Η κατάρρευση της χώρας, που ξεκίνησε αθορύβως το 1974, και επιβεβαιώθηκε οπερετικά - κωμικοτραγικά στην διαπασών στο ακριτικό Καστελόριζο από τον αφανιστή ΓΑΠ τον Απρίλιο του 2010, έδωσε και δίνει άπειρες αφορμές για αναλύσεις των επομένων μορφών «επανάστασης» που χρειάζεται η Ελλάς για να σταθεί και πάλι στα πόδια της (αν βεβαίως υπάρξει όχι ένα αλλά πολλά θαύματα συμβαίνοντα ταυτοχρόνως). 

Ακατάσχετη ροή δημοσίου λόγου μας προσφέρει πλήθος «εναλλακτικών» όπως, π.χ., την «επανίδρυση» του (ανύπαρκτου) ελλαδικού κράτους, τον «εκσυγχρονισμό» (έννοια ήδη χρεοκοπημένη ως το ανέκδοτο της οκταετίας 1996 - 2004), την αλλαγή «ρότας» με αριστερίστικες παραλλαγές, και στα διάφορα «πρωτόβγαλτα» των κομματικών φωστήρων μηδαμινής παιδείας, πολιτικής ικανότητος, και νοητικής ισορροπίας.

Το κεντρικό σουξέ της σημερινής πολιτικό-κοινωνικής αλεξίας είναι πλέον οι «δράσεις». Οι αόριστες αυτές «δράσεις», ακούμε συνεχώς, μπορούν να γίνουν το εύφορο έδαφος για τους σπόρους της Εξέγερσης. Το ό,τι οι «δράσεις», που αντικατέστησαν δι ́αναγκαστικού νόμου τις ενέργειες, προετοιμασίες, πρωτοβουλίες κ.λπ., υποφέρουν από την αθεράπευτη μπουρδολογία και απουσία περιεχομένου που διακρίνει τους σημερινούς μας ταγούς δεν φαίνεται να ενοχλεί κανέναν. Αρχίζουμε λοιπόν και πάλι με ελλιπή μαγιά, μεγαλοστομίες, αφρισμούς, και αφορισμούς. Επιμένουμε επιπλέον στην εξεύρεση οδών για να προσεγγίσουμε το «νέο αφήγημα», που θα συντονίσει τις όποιες «δράσεις», έχοντας αρπάξει τον αγγλικό όρο narrative του οποίου η εννοιολογική εξήγηση καμιά σχέση δεν έχει με το ελληνικό «αφήγημα», το λογοτεχνικό δηλαδή είδος του πεζού λόγου που στηρίζεται στην ευφράδεια και παραστατικότητα του αφηγητή. Έτσι, πριν καν αρχίσουμε την αναζήτηση, η γλωσσική σύγχυση και η νεφελώδης «λογική» έχουν και πάλι εγκατασταθεί ως τα θεμέλια της εξεύρεσης της σωτήριας διεξόδου από το σημερινό καταστροφικό «αφήγημα» των μνημονίων, των κατοχικών απαιτήσεων μιας χρεοκοπούσης «ενωμένη Ευρώπης», την επιβολή επιτρόπων γκαουλάϊτερ, και την υπόσχεση Βερολίνου και συναφών να αφανίσουν σταδιακώς τους αγενείς, μεθοκοπούντες, διεφθαρμένους, και αυθάδεις «έλληνες».

Ποια είναι λοιπόν η «Επανάσταση» που θα φέρει την πολυπόθητη Εξέγερση του καταπιεσμένου Λαού, την ανάσταση των δικαίων του, και την κατάλυση της Νέας Κατοχής;
Ποιες είναι οι προϋποθέσεις για το ξέσπασμα της;
Πώς μπορεί θα οργανωθεί; 
Πώς διαμορφώνεται η ηγεσία της και από πού προέρχεται;

Μέχρι στιγμής οι «αντιπαραθέσεις» (διάβαζε «συζητήσεις») για ποιάν «επανάσταση» επιτέλους θέλουμε εξαντλούνται σε διαξιφισμούς μεταξύ των επαγγελματιών του είδους — δηλαδή τους χρεοκοπημένους σοβιετικούς, τους παραποιητές των όρων και των εννοιών, τις «ανένταχτες σέχτες» των περιθωριακών «μαχητών πόλης», και τους κατά φαντασίαν «φιλοσόφους», που γενικώς απεχθάνονται την ονομασία «Έλληνας», και αναλώνονται σε αλλήθωρες ερμηνείες των νεφελωδών θεωριών εκείνων που πιστεύουν ότι ανακάλυψαν το Άγιον Ποτήριον. Καμιά απολύτως συμμετοχή από τους «σοβαρούς» πρωταγωνιστές της δημοσίας ζωής. Άχνα από τους «μεταρρυθμιστές» πολιτικούς. Και άκρα του τάφου σιωπή από την «διανόηση» που ναι μεν μπορεί να διανοείται, πλην όμως, ως φαίνεται, βρίσκεται σε ύπνον βαρύν και εκφυσώντα λόγω της πνευματικής της προφανώς κοπώσεως.

Η ελληνική κοινωνία ομοίως φαίνεται ελάχιστα προετοιμασμένη για την επανάσταση, όποια και αν είναι αυτή. Παρ όλες τις ακραίες αγριότητες των δανειστών μέσω του «μηχανισμού στήριξης», π.χ., τα εκτρώματα δουλικής «πολιτικής» που γεννήθηκαν από τις δήθεν κυβερνήσεις από το 2010 και μετά, και την απόλυτη κατάρρευση της «δυνατής» Ολυμπιακής Ελλάδας, κανείς, καμιά, και κανένα δεν μπόρεσαν να εκφράσουν το επιμόνως φημολογούμενο αίσθημα εξέγερσης του Λαού και να το μεταφράσουν σε κινητοποίηση με στόχο την ανατροπή (ή, όπως θέλουν οι σημερινοί μας σχολιαστές, σε «δράσεις» αναλόγου «στόχευσης»).
Οι ταραχές του 2010-2012, που τόσο πολύχρωμο κινηματογραφικό υλικό χάρισαν στα «μέσα», εντός και εκτός της χώρας, δεν είχαν κανένα απολύτως ουσιαστικό αποτέλεσμα. Με τα δακρυγόνα να πνίγουν δικαίους και αδίκους στο κέντρο της Αθήνας, οι εκλεγμένοι άρχοντες ψήφιζαν με αλληλό-συχαρίκια τον εξανδραποδισμό όλων —κινητών, ακινήτων, ζώντων, και αποθανόντων. 
Έργο κυρίως άναρχο- ομάδων με απροσδιόριστες πολιτικές κι άλλες συνδέσεις, οι ταραχές κινητοποίησαν ελάχιστο ποσοστό της λεγόμενης καθώς πρέπει κοινωνίας πέραν των «Αγανακτισμένων». Καμιά έγερση με αγριεμένα πλήθη να απαιτούν αλλαγές και να απειλούν ευθέως τους άχρηστους «ηγέτες», και καμιά «βελούδινη», ή έστω μάλλινη, εξέγερση ή μια «Ελληνική Άνοιξη» με τους ατίθασους να σαρώνουν και να αφοπλίζουν τους αυταρχικούς συνεργαζόμενους με τους δανειστές και δήθεν διαπραγματευόμενους με την τρόικα. 

Ο «κορμός» του ελληνικού λαού, οι «νοικοκυραίοι» αλλά και μικρομεσαίοι που εξακολουθούν να αποδεκατίζονται καθημερινά και βάναυσα από τα μνημόνια και τους «έλληνες» υπαλλήλους τους, βρίσκεται σε απόλυτη φοβική νάρκωση. Ούτε καν μια πραγματικά δυναμική γενική απεργία όπως εκείνη της 23/2/1943, που έβγαλε στους δρόμους 60.000 κατοίκους της τότε Αθήνας και κάτω από τα όπλα των κατακτητών και της αστυνομίας κατέλαβε το Υπουργείο Εργασίας και έκαψε τους καταλόγους πολιτικής επιστράτευσης. Οι άοπλοι διαδηλωτές άφησαν τότε πίσω τους 18 νεκρούς και σχεδόν 200 τραυματίες —με τους Ιταλούς κατοχικούς να βγάζουν μέχρι και εφίππους καραμπινιέρους στους δρόμους. Αλλά η πολιτική επιστράτευση καταργήθηκε με απόφαση των Ναζί κατακτητών εν καιρώ πολέμου στις αρχές Απριλίου της ίδιας χρονιάς, μια εβδομάδα και κάτι μετά τις συγκρούσεις των πάνοπλων με τους αόπλους.

Το άμεσο και αναπόφευκτο συμπέρασμα των ανωτέρω είναι ότι σήμερα ουδείς δαρμός, εμπαιγμός, και βιασμός, και ουδεμία βάσανος, υποδούλωση, και προσβολή είναι σε θέση να πείσουν τον «κυρίαρχο λαό» ότι η ελευθερία και ανεξαρτησία δεν χαρίζονται αλλά κερδίζονται, πολλές φορές με αβάστακτες θυσίες. Η τελευταία γενιά που είχε την διάθεση για τέτοιες θυσίες ήταν η γενιά του ́40.

Για ποια επανάσταση λοιπόν ομιλούμε; 

Επανάσταση με διατήρηση «κεκτημένων» είναι αδύνατη.

Επανάσταση με περιχαράκωση στο ιδιωτικό και αφορισμό του κοινωνικού δεν υπάρχει. 

Επανάσταση με παντοδύναμα «δίκτυα εξυπηρέτησης» εγκατεστημένα σε κομματικά γραφεία και παχύσαρκους «συνδικαλιστές» με τρεις μισθούς και κρατικό αυτοκίνητο δεν ξεκινά με τίποτα. 

Επανάσταση με τον μονοκεντρισμό της κατανάλωσης (με δανεικά) ως το μέτρο της «ευμάρειας» αυτο-αναιρείται.

Επανάσταση με το τριβέλισμα και τραύλισμα περί «ατομικών δικαιωμάτων» ως τον απώτατο θρησκευτικό στόχο της Εξέγερσης έχει αποτύχει.

Επανάσταση με πολιτικά κόμματα σε πλήρη εγκεφαλική αδράνεια, και εξαρτημένα από «διαπλεκόμενους», τα βρίσκει μπαστούνια. 

Επανάσταση με δήθεν κυβερνήσεις που καθημερινά αυτο-γελοιοποιούνται• με «ηγεσίες» παντός είδους και κατάταξης που ασχολούνται μόνο με «στρογγυλά τραπέζια» και βαθυστόχαστες αναλύσεις του Διαφορετικού• και με Παιδεία που έχει προ πολλού μεταμορφωθεί σε «παράγκα», κατά τον κρατούντα όρο που έχει επιβληθεί από τα «μέσα», δεν μπορεί να υπάρξει ούτε καν σαν όρος ενός πολιτικά «ανατρεπτικού» διαλογικού προβληματισμού.

Επανάσταση με πατέρες και μητέρες του Έθνους να ψηφίζουν ως κοπάδι την νομιμοποίηση της οικονομικής και φυσικής εξόντωσης εκατομμυρίων• με λήσταρχους «εθνικούς προμηθευτές» να σφετερίζονται τον εθνικό προϋπολογισμό• με εξωφρενικές ασυλίες εγκληματιών που πληρώνουν όσο όσο για να συνεχίσουν ανενόχλητοι•και με γενική κοινωνική αποσύνθεση που πνίγει τους ελάχιστους πλέον Πατριώτες, ανατρέπεται πριν καν συζητηθεί.

Η επανάσταση έτσι αναγκαστικά θα περιμένει, όπως λέγει ο ποιητής, μέχρι
«να σβήσει ο ήλιος 
να σβήσει η αυγή 
και στα αγνάντια το φως να σκοτεινιάσει». 
Έτσι, το σκοτάδι γίνεται η μονιμότητα της εθνικής ύπαρξης με την χρεοκοπία –ηθική, υλική, εκπαιδευτική, κοινωνική, πολιτική– να ορίζει το αύριο.

Το επόμενο λοιπόν ερώτημα για «ικανούς λύτες», που λένε και οι κονσερβοποιοί της γλώσσας μας: ανάκαμψη, ποια ανάκαμψη;

Πηγή RIEAS

Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου 2016

Ενιαίο κατώτατο μισθό εξετάζει η ΕΕ - Πόσο αναμένεται να καθοριστεί



Ενιαίο κατώτατο μισθό εξετάζει η ΕΕ - Πόσο αναμένεται να καθοριστεί




Εντείνονται οι διαβουλεύσεις μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ για την υιοθέτηση ενός κοινού κατώτατου Ευρωπαϊκού μισθού. Το συγκεκριμένο θέμα ξεκίνησε από τη Γερμανία τον Ιανουάριο του 2015, ενώ φέρεται να συζητείται και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, παρά τις πολιτικές αντιδράσεις.
 
Ο Γάλλος ευρωβουλευτής των Σοσιαλιστών Γκιγιόμ Μπαλάς σύμφωνα με το «Euractiv» έκανε μία εισήγηση προτείνοντας την προοδευτική θέσπιση ενός κοινού βασικού μισθού στην Ευρώπη.
Όπως ανέφερε, θα μπορούσε να ρυθμιστεί στο ύψος του 60% του βασικού μισθού της κάθε Ευρωπαϊκής χώρας. Η συγκεκριμένη πρόταση εγκρίθηκε από την πλειοψηφία των βουλευτών, ελπίζοντας ότι θα καταχωρηθεί στην αναθεώρηση της Οδηγίας για την απόσπαση των εργαζομένων. Ωστόσο, στο έγγραφο το οποίο δημοσιεύθηκε από την Επιτροπή τον περασμένο Μάρτιο, δεν υπήρξε κάποια αναφορά στη θέσπιση βασικού μισθού.

Επίσης, το εν λόγω ζήτημα τέθηκε την προηγούμενη εβδομάδα και από τον Πρόεδρο της Επιτροπής, καθώς υποστήριξε πως αποτελεί ζήτημα «κοινωνικής δικαιοσύνης».
Παρά την πρόοδο η οποία έχει γίνει, υπάρχουν αρκετές διαφωνίες στις Βρυξέλλες, σχετικά με τη θέσπιση βασικού μισθού και την απόσπαση εργαζομένων. Όπως ανέφερε βουλευτής του ΕΛΚ στη Euractiv, δεν υπάρχει συμφωνία μεταξύ των ευρωβουλευτών, ενώ ο ευρωβουλευτής των Σοσιαλιστών Φιλίπ Κορντερί δήλωσε ότι «αποτελεί ρεαλιστική φιλοδοξία και θα έλεγα αναγκαιότητα η θέσπιση ενός βασικού μισθού».

Σήμερα 6 χώρες (Ιταλία, Κύπρος, Αυστρία, Δανία, Φινλανδία και Σουηδία) δεν έχουν θεσπίσει ένα βασικό μισθό, ενώ υπάρχουν μεγάλες διαφορές μεταξύ των βασικών μισθών σε κάποιες χώρες. Για παράδειγμα, ο βασικός μισθός της Βουλγαρίας το 2016 ήταν στα 216 ευρώ, ενώ στο Λουξεμβούργο ανήλθε στα 1.923 ευρώ.
«Εάν η διαφορά εκφραστεί σε αγοραστική δύναμη, οι αποστάσεις είναι μικρότερες, ωστόσο είναι έντονη η ανισότητα» δήλωσε ο Μπαλάς, ενώ προσέθεσε ότι σε πολιτικό επίπεδο είναι αναγκαίο να πειστούν όλοι οι εταίροι. Επίσης, η θέσπιση του κατώτατου μισθού πρέπει να έχει και μία νομική βάση για να στηριχθεί. Το άρθρο 153 της Συνθήκης της Λισαβόνα ορίζει ότι «η Ένωση πρέπει να υποστηρίζει και να λειτουργεί συμπληρωματικά στις δραστηριότητες των κρατών μελών» που έχουν ως στόχο τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας.

Αντιδράσεις από τις Ανατολικές χώρες

Ανάμεσα στους εταίρους οι οποίοι θα χρειαστούν πειστικά επιχειρήματα είναι τα Ανατολικά κράτη, καθώς τα επίπεδα του βασικού μισθού τους βρίσκονται στα χαμηλότερα επίπεδα και η θέσπιση ενιαίου μισθού ενδέχεται να θέσει τέλος στο πολύτιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που έχουν.
Σύμφωνα με την αναφορά του Κορντερί, χωρίς τη θέσπιση νόμιμου βασικού μισθού στην ΕΕ, τα κράτη μέλη θα δυσκολευτούν σε μεγάλο βαθμό να προσελκύσουν επιχειρηματική δραστηριότητα ή κεφάλαιο.

Οι διαφωνίες έγκεινται στο γεγονός ότι εάν ο κατώτατος μισθός διαμορφωθεί κάτω από το 60% του εθνικού μέσου μισθού στις πιο ανεπτυγμένες χώρες, είναι πιθανό να ασκηθεί πίεση και να μειωθούν περαιτέρω οι μισθοί. Το γαλλικό ταμείο για παράδειγμα, πρότεινε ως ποσοστό το 45-50% που θα αυξηθεί προοδευτικά στο 55%. Εάν επιτευχθεί αυτό στις ανατολικές χώρες, οι μισθοί θα αυξηθούν, καθώς ο κατώτατος μισθός βρίσκεται στο 40% του μέσου μισθού.

πηγή:http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26517&subid=2&pubid=114157647

Ισόβιο χαράτσι 6% σε 4,5 εκατ. συντάξεις!


ΑΛΕΞΗΣ Π. ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
  ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΝΥΠΕΚΚ
19/9/2016

Ισόβιο χαράτσι 6% σε 4,5 εκατ. συντάξεις!
Κλέβουν 4 δις ευρώ ετησίως από τους συνταξιούχους!!


1.Με το γ’ Μνημόνιο (ν. 4336/2015, παρ. 2.5, σελ. 1020) που ψήφισαν και τα πέντε κόμματα του μνημονιακού τόξου, θεσπίστηκε ισόβιο χαράτσι 6% για όλους τους συνταξιούχους και για όλα τα είδη των συνταξιοδοτικών παροχών (κύριες, επικουρικές, μερισματικές κ.ά.). Ειδικότερα:
α.Αυξήθηκε από 4 σε 6% (αύξηση 2%) η εισφορά υπέρ υγείας (ΕΟΠΥΥ) σε 2.800.000 κύριες συντάξεις (καταβαλλόμενες και εκκρεμούσες).
β.Θεσπίστηκε (ν. 4387/2016 άρθρο 44) για πρώτη φορά από 1-1-2016 εισφορά 6% υπέρ υγείας σε 1.300.000 επικουρικές συντάξεις (καταβαλλόμενες και εκκρεμούσες).
γ.Επιβλήθηκε διπλή εισφορά σε 1.300.000 συνταξιούχους που λαμβάνουν κύρια και επικουρική σύνταξη.
δ.Καθιερώθηκε εισφορά ύψους 6% στο άθροισμα των καταβαλλομένων συντάξεων σε περίπτωση συρροής περισσοτέρων της μίας κύριων συντάξεων στο ίδιο πρόσωπο και
ε.Επιβλήθηκε για πρώτη φορά πολλαπλή εισφορά υπέρ υγείας σε όσους λαμβάνουν ταυτόχρονα σύνταξη ή συντάξεις και έχουν εισόδημα από μισθωτή εργασία. Στην περίπτωση αυτή καταβάλλεται το προβλεπόμενο ποσοστό εισφοράς υπέρ υγειονομικής περίθαλψης επί της συντάξεως που λαμβάνουν καθώς και επί των πάσης φύσεως αποδοχών ή επί του μηνιαίου εισοδήματός τους (άρθρο 44 παρ. Α ν.4387/2016).

2.Με την έκδοση της υπ’αριθ. 31 εγκυκλίου του ΙΚΑ (Α/30/472/9/16-9-2016) που εξειδικεύει το άρθρο 44 του ασφαλιστικού νόμου 4387/2016, ολοκληρώθηκε η μεγαλύτερη οριζόντια και καθολική μείωση συντάξεων από όλες όσες έχουν γίνει καθ’όλη τη μνημονιακή περίοδο.
Η πρωτοφανής αυτή μεταφορά εισοδήματος από τους συνταξιούχους στο κράτος -και κατ’επέκταση στους δανειστές- δεν έχει προηγούμενο τις τελευταίες δεκαετίες στον σύγχρονο κόσμο!
Έτσι, κατά τις εκτιμήσεις της Επιστημονικής Ομάδας της ΕΝΥΠΕΚΚ, 350.000.000-400.000.000 ευρώ κάθε μήνα (ετησίως πάνω από 4 δις!) θα αφαιρούνται από τους συνταξιούχους εφ’όρου ζωής για να καλύπτουν τις επιβληθείσες από τους δανειστές δημοσιονομικές ανάγκες του κράτους, με πρόσχημα την περίθαλψη και τη μέριμνα της υγείας τους, που όλοι γνωρίζουμε σε ποια κατάσταση βρίσκεται σήμερα.
Τα Ασφαλιστικά Ταμεία παρακρατούν παρανόμως το μεγαλύτερο μέρος του τεράστιου αυτού ποσού, αντί να τα αποδίδουν στον ΕΟΠΥΥ, όπως υποστηρίζει ο ίδιος ο Οργανισμός σε εξώδικο που απέστειλε πρόσφατα στα πέντε μεγαλύτερα εξ αυτών (ΙΚΑ, ΟΑΕΕ, ΟΓΑ, ΕΤΑΑ, ΤΑΥΤΕΚΩ).

3.Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και οι δανειστές με το ισόβιο χαράτσι υπέρ υγείας που επέβαλαν σε εκατομμύρια συνταξιούχους, ουσιαστικά φόρτωσαν το συνολικό κόστος της περίθαλψης στους ίδιους!!
Όμως όλοι αυτοί οι συνταξιούχοι, οι απόμαχοι της εργασίας που σήμερα στηρίζουν τα άνεργα παιδιά τους και τα εγγόνια τους, κατέβαλλαν υψηλές εισφορές υπέρ ασθενείας και υγείας καθ’όλη τη διάρκεια του εργασιακού τους βίου.
Αντιστοίχως, με τις σκληρές ρυθμίσεις του νέου ασφαλιστικού νόμου 4387/2015 (άρθρο 41), η κυβέρνηση και οι δανειστές …φρόντισαν να καταβάλλουν οι μισθωτοί του ιδιωτικού τομέα εισφορές υπέρ υγείας ύψους 7,10% επί των πάσης φύσεως αποδοχών τους και οι ελεύθεροι επαγγελματίες και ανεξάρτητοι απασχολούμενοι εισφορές 6,95% επί του ασφαλιστέου εισοδήματός τους, προς εκπλήρωση των άνω μνημονιακών στόχων.
Η ΕΝΥΠΕΚΚ καλεί την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ να παγώσει άμεσα την ακραία αυτή συνταξιοκτόνα ρύθμιση.
Η ΕΝΥΠΕΚΚ θα αγωνιστεί προκειμένου η κυβέρνηση να καταργήσει τη διάταξη-«λαιμητόμο» που επιβάλλει σε βάρος εκατομμυρίων συνταξιούχων μας χαράτσι εφ’όρου ζωής.
Η ΕΝΥΠΕΚΚ θα αγωνιστεί μαζί με όλους τους συνταξιούχους και με τις Οργανώσεις τους για να μην εφαρμοστούν τα σχέδια ληστρικής αφαίμαξης των μικρών συντάξεών τους που μεθοδικά προωθούν κυβέρνηση και δανειστές.
Για την ΕΝΥΠΕΚΚ
Ο Πρόεδρος
Αλέξης Π. Μητρόπουλος

Δικαστικές Ενώσεις: Η Κυβέρνηση αδιαφορεί για την εφαρμογή αμετάκλητων δικαστικών αποφάσεων

JUSTICE



Ανακοίνωση των Δικαστικών Ενώσεων μετά το κοινό Δ.Σ. της 21ης Σεπτεμβρίου 2016


    ΕΝΩΣΗ ΔΙΚΑΣΤΩΝ ΚΑΙ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΩΝ
    ΕΝΩΣΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
    ΕΝΩΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΣΤΩΝ
    ΕΝΩΣΗ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ
    ΕΝΩΣΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ
    ΕΝΩΣΗ ΜΕΛΩΝ ΝΟΜΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
    Αθήνα 22-9-2016
    ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

    Οι  δικαστικές Ενώσεις προσπαθήσαμε κατ' επανάληψη  να καταστήσουμε σαφές ότι η ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης, κατά το Σύνταγμα, δεν εξαντλείται σε βερμπαλιστικές δηλώσεις, αλλά συνιστά πλέγμα συγκεκριμένων θεσμικών εγγυήσεων, για την άσκηση του δικαιοδοτικού έργου των δικαστικών λειτουργών, που αποτελεί λειτούργημα υψηλής ευθύνης. Προσπαθήσαμε ακόμη να αναδείξουμε τη ζωτική σημασία της ύπαρξης ανεξάρτητης δικαιοσύνης, τόσο για τους θεσμούς, τα δικαιώματα των πολιτών και τη δημοκρατία, όσο και για την ανάκαμψη από την οικονομική κρίση. Στις βάσεις αυτές στηρίξαμε και στηρίζουμε  το δικαίωμα και συνάμα την υποχρέωσή μας να μη δεχθούμε την υποβάθμιση των συνθηκών της ζωής και της εργασίας μας σε σημείο τέτοιο, που να διακυβεύεται άμεσα η δυνατότητα να ανταποκριθούμε στα καθήκοντά μας. Στην ίδια βάση θεμελίωσε τις αποφάσεις του και το αρμόδιο Δικαστήριο, αποτελούμενο κατά πλειοψηφία από μη δικαστές, στο οποίο προσφύγαμε, όπως προβλέπει το Σύνταγμα, μόνον όταν οι περικοπές των αποδοχών μας ξεπέρασαν το πιο πάνω όριο, και το οποίο έκρινε για το λόγο αυτό τις σχετικές ρυθμίσεις αντισυνταγματικές.
    H κυβέρνηση, παρ' όλα αυτά, αρνούμενη να κατανοήσει τη φύση και το σκοπό της δικαστικής λειτουργίας, επικαλείται «εξορθολογισμό-αποσυμπίεση» των ειδικών μισθολογίων και σχεδιάζει περαιτέρω μειώσεις των δικαστικών αποδοχών, καθώς και τη δημιουργία δικαστικών λειτουργών δύο ταχυτήτων, με επιδόματα σε όσους έχουν "θέσεις ευθύνης", παραγνωρίζοντας πλήρως το γεγονός ότι κάθε δικαστικός λειτουργός, που κρίνει για την ελευθερία, την περιουσία, και την προστασία και αποτελεσματική άσκηση των συνταγματικών δικαιωμάτων των πολιτών,έχει θέση απόλυτης και ισότιμης ευθύνης, η οποία δεν μπορεί να διαχωρισθεί από την αντίστοιχη θέση των συναδέλφων του, ανεξάρτητα από το βαθμό τους ή την άσκηση από αυτούς διοικητικής φύσεως καθηκόντων.
    Επιπλέον, η Κυβέρνηση αδιαφορεί για την εφαρμογή αμετάκλητων   δικαστικών αποφάσεων που έχουν ήδη εκδοθεί και τις οποίες παραβιάζει πολλαπλώς με μεθόδους και τεχνάσματα, πλήττοντας ανεπίτρεπτα το κύρος της δικαστικής λειτουργίας, ισότιμης προς τις άλλες δύο, αλλά και αθετώντας τις  προεκλογικές  δεσμεύσεις της  και τις κατά καιρούς δηλώσεις της για ανεπιφύλακτο σεβασμό στην ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης και τις αποφάσεις της.

    Οι Πρόεδροι των Ενώσεων
    Χριστόφορος Σεβαστίδης Πρόεδρος Πρωτοδικών
    Ευθύμιος Αντωνόπουλος Σύμβουλος του Σ.τ.Ε
    Ειρήνη Γιανναδάκη Πρόεδρος Εφετών
    Ασημίνα Σαντοριναίου Σύμβουλος Ε.Σ
    Δημήτριος Ασπρογέρακας Εισαγγελέας Εφετών
    Χρήστος Μητκίδης  Σύμβουλος του Ν.Σ.Κ

    Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου 2016

    Χαμηλότερες συντάξεις και κατάργηση φοροαπαλλαγών θέλει το ΔΝΤ



    VELCULESCU



    Επιπλέον μείωση των σημερινών συντάξεων, αλλά και νέα μείωση του αφορολόγητου "προτείνει" η επικεφαλής των τεχνικών κλιμακίων του ΔΝΤ Ντέλια Βελκουλέσκου σε σημερινή της τηλεδιάσκεψη με αφορμή την ολοκλήρωση του ελέγχου της Ελληνικής οικονομία στη βάση του άρθρου 4 του καταστατικού του Ταμείου στην Αθήνα και την σχετική έκθεση που δημοσίευσε. Αξίζει να σημειωθεί όμως πως το Ταμείο αναγνωρίζει ότι υπό το φως της εντυπωσιακής δημοσιονομικής εξυγίανσης που έχει συντελεστεί μέχρι σήμερα, δεν χρειάζεται περαιτέρω προσαρμογή. Εξάλλου, η επικεφαλής της αντιπροσωπείας του ΔΝΤ Ντέλια Βελκουλέσκου στη διάρκεια τηλεδιάσκεψης, απαντώντας σε ερωτήσεις εκτίμησε ότι η ελληνική οικονομία θα αρχίσει ν΄ανακάμπτει από την επόμενη χρονιά.
    Διαβάστε την έκθεση του ΔΝΤ μεταφρασμένη στα ελληνικά
    Η κυρία Βελκουλέσκου επέμεινε πάντως ότι παρά τη μεταρρύθμιση τα προβλήματα στο συνταξιοδοτικό παραμένουν, εκτιμώντας παράλληλα ότι πρέπει να μειωθεί ο φορολογικός συντελεστής ώστε να δημιουργηθεί περιθώριο για επενδύσεις και ανάπτυξη στην Ελλάδα, μέσα από μεγέθυνση της φορολογικής βάσης καθώς όπως είπε ένας στους δύο δεν πληρώνει φόρους.
    Όπως είπε η διεύρυνση της φορολογικής βάσης θα επιτευχθεί και μέσω της μείωσης του αφορολόγητου αλλά και της κατάργησης των εξαιρέσεων που υπάρχουν για παράδειγμα για τους αυτοαπασχολούμενους.
    Τάχθηκε υπέρ ρυθμίσεων στην πληρωμή φορολογικών υποχρεώσεων ανάλογα με τις πραγματικές όμως δυνατότητες και κατά περίπτωση και είπε ότι δεν προτείνει οριζόντιες ρυθμίσεις σε ερώτημα για τις 100 δόσεις.
    Αναφορικά με τις αποφάσεις για το χρέος από το Eurogroup είπε ότι είναι καλοδεχούμενες, δείχνουν ότι οι εκπρόσωποι της ΕΕ επιθυμούν μία σειρά από μέτρα για την Ελλάδα.
    Ωστόσο εξέφρασε τις επιφυλάξεις της καθώς όπως εξήγησε κάποια από τα μέτρα είναι μετρήσιμα, και αλλά δεν είναι επαρκώς υπολογισμένα και έχουν ασάφειες. Και γι αυτό, επισήμανε, συνεχίζουμε τις συζητήσεις γιατί θέλουμε να διασφαλιστεί ότι θα υπάρχει βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους.
    Ξεκαθάρισε ωστόσο ότι η ελάφρυνση του χρέους είναι αναγκαία για να ανακτήσει την επαφή η Ελλάδα με τις αγορές.
    Είπε ότι η Ευρώπη έχει κάνει πολλά για την Ελλάδα με το πρόγραμμα αλλά πρέπει τώρα να παράσχει βοήθεια και με πρόσθετη μείωση χρέους. Εκτίμησε ότι η επιστροφή στην ανάπτυξη θα έρθει το 2017.
    Ταυτόχρονα ζήτησε επιτάχυνση των παρεμβάσεων στα κόκκινα δάνεια, αλλά και κατάργηση των κεφαλαιακών ελέγχων το συντομότερο δυνατό, μέσα από ένα πλέγμα οροσήμων που θα είναι συνάρτηση της βελτίωσης στο οικονομικό κλίμα και της υλοποίησης των μεταρρυθμίσεων.
    Έθεσε θέμα όχι τόσο μείωσης των μισθών για να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητα αλλά άλλων πλευρών του κόστους εργασίας που δεν έχουν βελτιωθεί ανάλογα και που θα πρέπει να επιταχυνθούν.
    Από την πλευρά του ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος με αφορμή την ολοκλήρωση των επαφών της κυβέρνησης με το κλιμάκιο του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου αναφορικά με την κατάρτιση της έκθεσης για την ελληνική οικονομία, βάσει του άρθρου 4 του καταστατικού του, σχετικά με το περιεχόμενο του προκαταρκτικού πορίσματος:
    1. Καλωσορίζουμε την άποψη του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου για το χρέος, καθώς τονίζει, για μία ακόμη φορά, το ζήτημα της μη βιωσιμότητας των μεγάλων πρωτογενών πλεονασμάτων για μακρά περίοδο, όπως επίσης και την αναγκαιότητα σημαντικής απομείωσης του χρέους.
    2. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι στο προκαταρκτικό πόρισμα καταγράφονται ξανά οι γνωστές διαφωνίες για το φορολογικό, το ασφαλιστικό και τα εργασιακά.
    3. Υπενθυμίζεται ότι τα μεν εργασιακά προβλέπεται να αποτελέσουν μέρος της συζήτησης για την δεύτερη αξιολόγηση, το δε ασφαλιστικό και φορολογικό έχουν ήδη κλείσει ως μέρος της πρώτης αξιολόγησης.

    πηγή:http://www.huffingtonpost.gr/2016/09/23/syntaxeis-forologko-dnt-ellada-oikonomia_n_12152838.html?1474638179&utm_hp_ref=greece

    ΥΠΕΘΑ: Απονομή μεταλλίου εξόχου πράξεως σε προσωπικό της Ζ ΜΑΚ. ( ΒΙΝΤΕΟ)

                    




      Απονομή μεταλλίου εξόχου πράξεως σε προσωπικό της Ζ ΜΑΚ από τον ΥΕΘΑ Πάνο Καμμένο

      Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Καμμένος, παρουσία της στρατιωτικής ηγεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων, απένειμε το Μετάλλιο Εξόχου Πράξεως σε προσωπικό της Ζ ΜΑΚ «διότι με την άμεση, αποφασιστική και αποτελεσματική επέμβαση του συνέβαλε στον απεγκλωβισμό του χειριστή του ελικοπτέρου ΑΗ-64D, το οποίο κατέπεσε στο πλαίσιο δραστηριοτήτων της ΤΑΜΣ «ΣΑΡΙΣΑ-16» πλησίον της ακτής Βρασνών στις 20 Σεπτεμβρίου 2016».

      Τα μετάλλια επιδόθηκαν στον ΕΠΟΠ Λοχία Γεώργιο Σαπρανίδη, τον ΕΠΟΠ Λοχία Αθανάσιο Χριστοδουλάκο και τον ΕΠΟΠ Λοχία Σταύρο Τζαβαριάν.

      Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας είπε τα εξής: «Θέλω να σας συγχαρώ για την εξαιρετική πράξη σας. Η ανταπόκρισή σας, με δική σας πρωτοβουλία και με βάση την εκπαίδευσή σας, να σώσετε τους πιλότους, είναι ένα παράδειγμα της ετοιμότητας των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων και της εκπαίδευσής σας. Θερμά συγχαρητήρια, αποτελείτε παράδειγμα για όλους μας».


      13 μέχρι 50 ευρώ είσοδος για την ΕΕ;




      13 ευρώ είσοδος για την ΕΕ;



      Η ΕΕ θέλει να αποκτήσει μεγαλύτερο έλεγχο στα εξωτερικά σύνορα υιοθετώντας ένα νέο σύστημα. Στο μέλλον όποιος θέλει να εισέλθει θα πρέπει να εγγράφεται ηλεκτρονικά ή να κάνει αίτηση για βίζα.
      Η Αυστραλία έχει εδώ και χρόνια ένα ηλεκτρονικό σύστημα εισόδου στη χώρα για ταξιδιώτες που δεν χρειάζονται βίζα. Οι ΗΠΑ διαθέτουν αυτό το σύστημα από το 2007. Το σύστημα αυτό θέλει τώρα να υιοθετήσει και η ΕΕ για να μπορεί να ελέγχει καλύτερα ποιος εισέρχεται και ποιος εξέρχεται. Το σύστημα θα ονομάζεται Etias (European Travel Information and Authorisation System). H Κομισιόν εξετάζει αυτό το διάστημα πως θα μπορούσε το σύστημα αυτό να εγκατασταθεί σε εκατοντάδες αεροδρόμια και λιμάνια.
      Οι υπουργοί Εσωτερικών της ΕΕ μετά τα τρομοκρατικά χτυπήματα στο Παρίσι ζήτησαν και πάλι την εφαρμογή ενός ηλεκτρονικού συστήματος εγγραφής. Το σύστημα αυτό είχε σχεδιαστεί εδώ και καιρό και τώρα αναμένεται να γίνει πραγματικότητα. Όπως συμβαίνει και με το αμερικανικό σύστημα ταξιδιώτες, οι οποίοι δεν χρειάζονται βίζα για την ΕΕ θα δηλώνονται μέσω ίντερνετ. Έτσι όπως συμβαίνει και στις ΗΠΑ θα καταβάλλεται ένα τίμημα το οποίο θα μπορούσε να κυμαίνεται από 13 μέχρι 50 ευρώ. Για τα 30 εκατομμύρια ταξιδιώτες από χώρες μη μέλη της ΕΕ που δεν χρειάζονται βίζα σημαίνει περίπου 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ το χρόνο.
      Ο αριθμός των ταξιδιωτών που θα εισέρχονταν στην ΕΕ και παρόλα αυτά θα χρειάζονταν βίζα αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά τα επόμενα χρόνια. Εκατομμύρια Βρετανοί για παράδειγμα που θα πρέπει να επισκεφθούν χώρες – μέλη της ΕΕ θα πρέπει να δηλώνονται στο Etias. Το ίδιο θα συμβεί και με τους ταξιδιώτες από την Τουρκία ή την Ουκρανία σε περίπτωση που η ΕΕ δεν τους εγγυηθεί την είσοδο.
      Αποτελεσματικότερη φύλαξη των συνόρων
      Το Etias είναι ένα μόνο μέτρο, μια μόνο πρωτοβουλία της Κομισιόν για να προφυλάξει καλύτερα τα εξωτερικά σύνορα της από τρομοκρατικά χτυπήματα. Από το 2020 μάλιστα κάθε είσοδος ή έξοδος στην ΕΕ θα καταγράφεται και θα αποθηκεύεται. Ο υπεύθυνος για την μετανάστευση Επίτροπος Δημήτρης Αβραμόπουλος δήλωσε σχετικά την προηγούμενη εβδομάδα στο Στρασβούργο: "Τα συστήματα θα βοηθήσουν να γίνουν τα σύνορα της Ευρώπης πιο ασφαλή. Η ενίσχυση της Europol είναι ένα ακόμα βήμα ώστε να ενισχυθεί η ανταλλαγή πληροφοριών και παράλληλα να αναγνωρίζονται ευκολότερα τα παραποιημένα δημόσια έγγραφα.
      Το πρόβλημα όμως δημιουργείται με τους πολίτες που κατέχουν διαβατήριο της ΕΕ. Kάποιος για παράδειγμα που έχει ριζοσπαστικοποιηθεί μπορεί να μπαινοβγαίνει ανενόχλητος σε διάφορες χώρες μέλη της ΕΕ χωρίς αυτό να καταγράφεται. Εδώ υπάρχει ένα κενό το οποίο όμως πολιτικά είναι δύσκολο να επιλυθεί. Πολύ πιθανόν όμως στο μέλλον να γίνονται τυχαίοι έλεγχοι και στα διαβατήρια πολιτών της ΕΕ και να εξετάζονται τα βιομετρικά στοιχεία. Σε αντίθεση όμως με τους πολίτες τρίτων χωρών τα στοιχεία τους δεν θα αποθηκεύονται. Ακόμα όμως θα χρειαστούν τουλάχιστον τέσσερα χρόνια μέχρι να τεθούν σε ισχύ τα μέτρα.
      Μπερντ Ρίγκερτ / Μαρία Ρηγούτσου 

      Πηγή: Deutsche Welle