Τρίτη 13 Σεπτεμβρίου 2016

Τουλάχιστον 1.000 ευρώ οι νέες επιβαρύνσεις στους ιδιοκτήτες ακινήτων !!



enfia spiti xaratsi



Σε τουλάχιστον 1.000 ευρώ κατά μέσον όρο ανέρχονται οι επιβαρύνσεις που θα πρέπει να υποστούν πλέον υποχρεωτικά όλοι οι ιδιοκτήτες που επιθυμούν να μισθώσουν ή να πωλήσουν το ακίνητό τους, χωρίς μάλιστα στο παραπάνω ποσό να υπολογίζονται οι φόροι που συνοδεύουν την κατοχή ακινήτου στην Ελλάδα. 
Αυτό προκύπτει από την προσθήκη τριών επιπλέον εγγράφων και πιστοποιητικών που θα πρέπει να συνοδεύουν κάθε ακίνητο, ιδίως δε εκείνο που αποτελεί αντικείμενο εμπορικής συναλλαγής, καθώς με το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Ενέργειας, Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής για τον «Ελεγχο και την προστασία του δομημένου περιβάλλοντος», εισάγονται: 
 . Ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου (η οποία θα πρέπει να εκδοθεί από όλους τους κατόχους ακινήτων ανεξαιρέτως εντός πέντε ετών), 
 . Πιστοποιητικό πολεοδομικής νομιμότητας
 . Βεβαίωση καταβολής ΤΑΠ (Τέλος Ακίνητης Περιουσίας που εισπράττεται από τους δήμους, μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ).

Αυτά έρχονται να προστεθούν στο ενεργειακό πιστοποιητικό, το οποίο εκδίδεται πλέον υποχρεωτικά σε κάθε συναλλαγή (πώληση ή μίσθωση) ακινήτου ανά την επικράτεια, αλλά και στην υποχρέωση προσκόμισης εγγράφου πλήρους αποπληρωμής ΕΝΦΙΑ, όπως επίσης και πιστοποιητικού ηλεκτρολογικής εγκατάστασης. 
Σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς ακινήτων, τα παραπάνω έγγραφα προσθέτουν τουλάχιστον 1.000 ευρώ επιπλέον κόστους για τους ιδιοκτήτες, χωρίς να υπολογίζεται η μεγάλη γραφειοκρατία που δημιουργούν κατά τις συναλλαγές ακινήτων, σε μια περίοδο κατά την οποία στόχος της πολιτείας θα έπρεπε να είναι η δημιουργία κινήτρων για την τόνωση των αγοραπωλησιών και όχι το αντίθετο.

Το ακόμα χειρότερο είναι η περιοδικότητα που εφαρμόζεται, καθώς το μεν ενεργειακό πιστοποιητικό έχει δεκαετή ισχύ, κάτι που σημαίνει ότι θα πρέπει να επαναλαμβάνεται όλη η διαδικασία από την αρχή, η δε Ταυτότητα Κτιρίου απαιτεί τον συνεχή επανέλεγχό της, που στην περίπτωση των κατοικιών, αυτό θα πρέπει να γίνεται κάθε επτά χρόνια
Ιδίως ως προς την Ταυτότητα Κτιρίου, οι αντιδράσεις είναι μεγάλες, καθώς θα πρέπει να εκδοθεί υποχρεωτικά για όλα τα ακίνητα της χώρας ανεξάρτητα από το αν ο ιδιοκτήτης κινείται στην αγορά για την πώληση ή την ενοικίαση του ακινήτου. Σύμφωνα δε με τους υπολογισμούς φορέων του κλάδου, η έκδοσή της θα απαιτήσει περί τα 300-400 ευρώ ως αμοιβή για τον μηχανικό που θα αναλάβει το σχετικό έργο.

Οπως αναφέρει σε σχετική παρέμβασή του ο Συμβολαιογραφικός Σύλλογος Εφετείου Λάρισας, η ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου συνιστά την εφ’ όρου ζωής οικονομική επιβάρυνση των ιδιοκτητών ακινήτων. Επίσης, τονίζεται ότι «σε περίπτωση που ο ιδιοκτήτης αμελήσει να προβεί στη δαπανηρή διαδικασία έκδοσής της (που ουσιαστικά θα πρόκειται για μια γραφειοκρατική και όχι ηλεκτρονική διαδικασία) ή δεν θα το κάνει για οικονομικούς λόγους, μιας και δεν θα δύναται να πληρώσει το χιλιοπληρωμένο ήδη και νόμιμα υφιστάμενο ακίνητό του, αυτό θα θεωρείται αυθαίρετο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται», αναφέρουν οι συμβολαιογράφοι.

Με τη σειρά της και η ΠΟΜΙΔΑ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Ακινήτων) τονίζει ότι «η ρύθμιση δημιουργεί νέο λαμπρό πεδίο δόξας της διαφθοράς, έχει μηδενική πρακτική χρησιμότητα για την κοινωνία και αποκλειστικό στόχο να βρεθούν τρόποι απασχόλησης και οικονομικής ενίσχυσης των μηχανικών. Κατά τρόπο ανάλογο με αυτό που συμβαίνει ήδη με τα Πιστοποιητικά Ενεργειακής Απόδοσης, για τα οποία το μελάνι που χύθηκε για την εκτύπωσή τους είναι πολύ περισσότερο από το πετρέλαιο που εξοικονομήθηκε εξαιτίας τους, συμβάλλουν όμως στην “εξοικονόμηση” εκείνων που τα εκδίδουν», αναφέρει χαρακτηριστικά η ΠΟΜΙΔΑ.


http://www.kathimerini.gr/874543/article/oikonomia/ellhnikh-oikonomia/1000-eyrw-oi-nees-epivarynseis-gia-mis8wsh-h-pwlhsh-akinhtoy

Έντυπη

Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2016

Παραολυμπιακοί Αγώνες:Χάλκινα μετάλλια στη σφαίρα και στα ζευγάρια του μπότσια







To έκτο μετάλλιο στους Παραολυμπιακούς Αγώνες στο Ρίο Ντε Τζανέϊρο πανηγυρίζει η Ελλάδα με την Δήμητρα Κοροκίδα που κατέκτησε το χάλκινο μετάλλιο στη σφαίρα F53.
Η Δήμητρα Κοροκίδα, σχεδόν 10 μήνες μετά την κατάκτηση του χρυσού μεταλλίου στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Ντόχα, σήμερα, με καλύτερη βολή στα 4 μέτρα 28 εκατοστά, κατέκτησε το χάλκινο μετάλλιο στη σφαίρα κατηγορίας F53. Η επίδοσή της αποτελεί εφετινό προσωπικό ρεκόρ, αφού ήρθε στο Ρίο με 4.27. Οι βολές της Κοροκίδα ήταν 4.17, 4.27, 4.28, 3.83, 4.10 και 4.22.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

______________________________________________________





Ένα καλό σετ ήταν αρκετό για την ομάδα ζευγάρια BC3 του μπότσια ώστε να κάμψουν την αντίσταση της Σινγκαπούρης και να βρεθεί για δεύτερη συνεχή διοργάνωση στο βάθρο των Παραολυμπιακών Αγώνων.
Οι Γρηγόρης Πολυχρονίδης, Νίκος Πανανός και Άννα Ντέντα, στον «μικρό» τελικό του αγωνίσματος νίκησαν 8-1 τους ασιάτες και πανηγύρισαν την κατάκτηση του χάλκινου μεταλλίου. Αυτό είναι το δεύτερο σερί μετάλλιο για τα ζευγάρια BC3 σε Παραολυμπιακούς Αγώνες, αφού το 2012 οι Πολυχρονίδης, Πανανός και Μαρία Ελένη Κορδαλή είχαν βρεθεί στην κορυφή του αγωνίσματος.
Η ελληνική ομάδα, έχοντας μάθει από το… πάθημα της πρεμιέρας των ομίλων απέναντι στην Σινγκαπούρη (σ.σ. είχε ηττηθεί 3-2), εμφανίστηκε πιο πειθαρχημένη και από το πρώτο κιόλας σετ πήρε προβάδισμα νίκης. Συγκεκριμένα, πήρε το πρώτο σετ με 3-0, έχασε το δεύτερο με 1-0, πήρε το τρίτο με 2-0 και το τέταρτο με 3-0.
Για τον Γρηγόρη Πολυχρονίδη, αυτό είναι το τρίτο Παραολυμπιακό μετάλλιο της καριέρας του, αφού το 2008 στο Πεκίνο ήταν δεύτερος στο ατομικό BC3, ενώ για τον Νίκο Πανανό το μετάλλιο αυτό αποτελεί το ιδανικότερο φινάλε σε μια υπέρλαμπρη πολυετή αθλητική καριέρα, αφού όπως είχε δηλώσει πριν την έναρξη των Αγώνων, το Ρίο αποτελούσε τον τελευταίο σταθμό.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Οι κρυφές μειώσεις σε 1,5 εκατομμύριο συνταξιούχους


Σταγόνα - σταγόνα οι περικοπές συντάξεων
Η παρακάτω δημοσίευση δεν αφορά τους συνταξιούχους που προέρχονται από τις Ένοπλες Δυνάμεις
______________________________________________________
Παράνομες μειώσεις επιβάλλονται στις κύριες συντάξεις 1,5 εκατομμυρίου δικαιούχων λόγω του επανυπολογισμού και των μεγάλων περικοπών που ήδη βιώνουν οι συνταξιούχοι στις επικουρικές 23 Ταμείων, αλλά και στα μερίσματα από το Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων.
Οι μειώσεις που βαρύνουν και τις κύριες συντάξεις ξεκινούν από 20 ευρώ το μήνα και φτάνουν στα 130 ευρώ το μήνα. Τα ποσά αυτά είναι υπερβάλλουσα μείωση στην κύρια σύνταξη και θα έπρεπε να επιστραφούν στους δικαιούχους και να αυξήσουν ισόποσα τις κύριες συντάξεις τους, καθώς πρόκειται για περικοπές οι οποίες είτε δεν θα έπρεπε να επιβάλλονται είτε, στη χειρότερη περίπτωση, να είναι πολύ μικρότερες.
Για να συμβεί αυτό, το υπουργείο Εργασίας θα έπρεπε να δώσει εντολή στα Ταμεία να «ξανατρέξουν» τον υπολογισμό των περικοπών που προβλέπει ο ν. 4093/12, καθώς το σύνολο της σύνταξης που υπόκειται στις περικοπές του ν. 4093 είναι μικρότερο και ως εκ τούτου θα έπρεπε να υπολογιστούν επί νέας βάσης τα ποσοστά των μειώσεων για τις κύριες που ισχύουν σε άθροισμα συντάξεων πάνω από 1.000 ευρώ.
Πώς θα δείτε τις κρυφές μειώσεις
1. Πριν από τη μείωση των επικουρικών, ένας συνταξιούχος είχε κύρια 1.300 ευρώ και επικουρική 280 ευρώ, οπότε το άθροισμα ήταν 1.580 ευρώ. Στο ποσό αυτό επιβαλλόταν από το ν. 4093/12 μείωση 10% και στην κύρια και στην επικουρική. Στην κύρια σύνταξη είχε μείωση 130 ευρώ και άλλα 28 ευρώ στην επικουρική, οπότε το ποσό της κύριας ήταν 1.170 ευρώ και της επικουρικής 252 ευρώ (σύνολο πριν από το φόρο 1.422 ευρώ).
2. Μετά τη μείωση των επικουρικών, ο συνταξιούχος από 280 ευρώ έπεσε στα 180 ευρώ, οπότε το άθροισμα με την κύρια από τα 1.580 κατέβηκε ευρώ στα 1.480 ευρώ. Σημειωτέον ότι, μετά τον επανυπολογισμό οι επικουρικές δεν έχουν τη μείωση του ν. 4093, γιατί τότε θα ήταν σαν να έμπαινε διπλό «ψαλίδι». Επομένως, η περικοπή του ν. 4093 αφορά μόνο στις κύριες, με βάση όμως το νέο άθροισμα που προκύπτει μετά το «ψαλίδι» στις επικουρικές. Έτσι, η περικοπή του ν. 4093/12 θα έπρεπε να επιβληθεί σε άθροισμα σύνταξης 1.480 ευρώ και να βαρύνει μόνο την κύρια, αφού η επικουρική μειώθηκε, και μάλιστα κατά 100 ευρώ.
Ο νόμος 4093 προβλέπει ότι σε άθροισμα σύνταξης έως τα 1.500 ευρώ επιβάλλεται μείωση 5%. Αυτό σημαίνει ότι η κύρια σύνταξη των 1.300 ευρώ θα έπρεπε να μειωθεί κατά 65 ευρώ, όπως προβλέπει ο ν. 4093. Στην πράξη όμως συνέβη το αντίθετο, καθώς το υπουργείο Εργασίας δεν άλλαξε τα ποσοστά των περικοπών ώστε να αντιστοιχούν σε αυτά που λέει ο νόμος και συνεχίζει να επιβάλλει την περικοπή που αντιστοιχούσε στο παλιό άθροισμα σύνταξης.
Ο συνταξιούχος δηλαδή χρεώνεται με την ίδια μείωση 10% που είχε όταν έπαιρνε 1.580 ευρώ, ενώ ο νόμος λέει ότι από τη στιγμή που το άθροισμα είναι κάτω από τα 1.500 ευρώ, στα 1.480 ευρώ, αντιστοιχεί μείωση 5%. Το αποτέλεσμα είναι ότι η κύρια σύνταξη, αντί να μειωθεί κατά 65 ευρώ, κόβεται στο διπλάσιο, δηλαδή κατά 130 ευρώ! Με το κόλπο αυτό τού «τρώνε» 65 ευρώ επιπλέον από την κύρια σύνταξη, τα οποία θα έπρεπε να του τα είχαν δώσει πίσω!
Όπως φαίνεται από το παραπάνω παράδειγμα:
* Πριν από τη μείωση των επικουρικών ο συνταξιούχος έπαιρνε 1.422 ευρώ (κύρια 1.170 €, επικουρική 252 €) με τη μείωση 10% από το ν. 4092/12.
* Μετά τη μείωση της επικουρικής από το νόμο Κατρούγκαλου (ν. 4387/16) παίρνει 1.350 ευρώ (κύρια 1.170 €, επικουρική 180 €) και εξακολουθεί να χρεώνεται με την ίδια περικοπή (10%) από το ν. 4093/12.
* Το ποσό που δικαιούνται κανονικά είναι 1.415 ευρώ, καθώς μετά τη μείωση της επικουρικής θα έπρεπε να επανακαθοριστεί στο 5% η περικοπή του ν. 4093 και να υπολογιστεί μόνο στην κύρια σύνταξη. Ετσι, το άθροισμά του θα ήταν: κύρια σύνταξη 1.235 € και επικουρική 180 €. Σύνολο 1.425 ευρώ. Με το κόλπο που εφαρμόζουν «τρώνε» 65 ευρώ από την κύρια σύνταξη, πέραν της «σφαγής» κατά 100 ευρώ στην επικουρική.
 ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΙΚΟΣ
πηγή:http://www.eleftherostypos.gr/oikonomia/33950-krifes-meioseis-se-1-5-ekatommurio-suntaksiouxous/

Οι Μισθοί και οι Συντάξεις για τις Ένοπλες Δυνάμεις και τους Ενστόλους


































    Την Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου και ώρα 12:00, με τη συνέντευξη που θα παραχωρήσει , ο ΥΕΘΑ κ. Πάνος Καμμένος, στη ΔΕΘ, που έχει αναλάβει την αποκλειστικότητα στην ενημέρωση,  για το τι μέλλει γενέσθαι,τόσο στους   μισθούς όσο και στις συντάξεις, των Στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, θα ξεκαθαρίσει, ποιες είναι οι  αποφάσεις έχουν ληφθεί από το οικονομικό επιτελείο της Κυβέρνησης. Οι πληροφορίες που διαρρέουν είναι, πως θα  έχουμε, κάποιες μη αναμενόμενες αποφάσεις, που θα εκπλήξουν ευχάριστα τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων:

    Αυτά που γνωρίζουμε, μέχρι τώρα, άσχετα με την συνέντευξη του ΥΕΘΑ, είναι:  


   .  Υπάρχει ρητή και κατηγορηματική διαβεβαίωση του Πρωθυπουργού ότι, οι αποδοχές των ε.ε. και καθ΄επέκταση και οι συντάξεις των ε.α.στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Ενστόλων, είναι ότι: 

       >. Όχι μόνο δεν θα υποστούν μειώσεις, αλλά θα εφαρμοστούν πιστά οι αποφάσεις του ΣτΕ. 
       >. Τμηματική καταβολή των αναδρομικών, σε όσους έχουν κάνει αγωγές, εκτός και εάν υπάρξει εδώ, η ευχάριστη έκπληξη.

   .  Το ΥΠΕΘΑ δηλώνει ότι, είναι σε θέση να καλύπτει, το ποσό των  200 εκατομμυρίων ευρώ, που απαιτούνται ,σε ετήσια βάση,  όλα τα ισοδύναμα των ειδικών μισθολογίων των συναρμόδιων Υπουργείων.  Οι δανειστές όμως, απαιτούν το 1,5 δις ευρώ έσοδα του ΤΑΙΠΕΔ των Ενόπλων Δυνάμεων, που αναγνωρίζουν ότι υπάρχει, να διατίθενται ΜΟΝΟ για την αποπληρωμή των δανείων και τα απαιτούμενα ισοδύναμα να βρεθούν από άλλες πηγές. Το ΥΠΕΘΑ δηλώνει πως, διαθέτει 200 εκατομμύρια ευρώ, όσα δηλαδή απαιτούνται για τα ειδικά μισθολόγια και τα υπόλοιπα θα διατεθούν, αποκλειστικά και μόνο, για τις Ένοπλες Δυνάμεις (προσωπικό, μετοχικά Ταμεία, κ.α.)


   .  Το ΥΠ.ΟΙΚ με επικεφαλής ,την συνιστώσα των οικονομικών αντιμιλιταριστών, της Κυβέρνησης, προσπάθησε να περάσει "νύχτα", νομοσχέδιο με το οποίο θα έπαιρναν θα παρέκαμπταν, με έμμεσο τρόπο, τις αποφάσεις του ΣτΕ. Η κατάθεσή του έγινε αντιληπτή την τελευταία στιγμή και αποσύρθηκε άμεσα. μετά από την οργισμένη αντίδραση του ΥΕΘΑ.


   .  Επιβάλλεται να καταρτισθεί και να εφαρμοστεί από 1-1- 2017  το νέο ειδικό μισθολόγιο, γιατί ο μαθηματικός τύπος υπολογισμού μισθών και συντάξεων που θα καθιερωθεί από το 2019, ανατρέπει τα πάντα και μπορεί να μας στείλει στον οικονομικό "καιάδα", με μισθούς και συντάξεις πείνας, προς ικανοποίηση βεβαίως των  αντιμιλιταριστών  "φίλων" μας.


   .  Για τα Μετοχικά Ταμεία:

        >.  Σταδιακή αποκατάσταση, των αποθεματικών μετά τις απώλειες που υπέστησαν, τον Μάρτιο του 2012, λόγω του κουρέματος του Ελληνικού χρέους.  

        >.  Επίσπευση των απαιτούμενων ενεργειών για την άμεση ποινική δίωξη, όσων συνήργησαν στην καταλήστευση του ΜΤΣ, καθώς και στην δήμευση της περιουσία τους στην περίπτωση που δεν επιστρέψουν τα υπεξαιρεθέντα

   Κοντός ψαλμός αλληλούια 

ΤΟΥΡΚΙΑ: Σαρωτικές εκκαθαρίσεις στις ένοπλες δυνάμεις μετά το αποτυχών πραξικόπημα

tsk-da-22-bin-feto-cu-var-7602594
Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης
Είναι εντυπωσιακά τα νούμερα που δίνονται από τις επίσημες τουρκικές αρχές σχετικά με τις συλλήψεις και εκκαθαρίσεις από το αποτυχών πραξικόπημα και που δείχνουν το πόσο μεγάλη ζημία υπέστη η δύναμη των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων.
Συγκεκριμένα όπως αναφέρεται οι μειώσεις είναι οι εξής :
Στρατηγοί-Πτέραρχοι-Ναύαρχοι : Τον Μάιο 385, τον Σεπτέμβριο 206.
Αξιωματικοί :                                  Τον Μάιο 39.553, τον Σεπτέμβριο 29.946.
Υπαξιωματικοί :                              Τον Μάιο 96.593, τον Σεπτέμβριο 67.646.
Κατώτεροι υπαξιωματικοί-λοχίες : Τον Μάιο 73.726, τον Σεπτέμβριο 48.879.
Έφεδροι αξιωματικοί :                    Τον Μάιο 7.087, τον Σεπτέμβριο 5.827.
Στρατιώτες :                       Τον Μάιο 311.245, τον Σεπτέμβριο 182.784, (εντυπωσιακή μείωση με πολλά ερωτηματικά).
Συμβασιούχοι Πεζικού :                Τον Μάιο 11.547, τον Σεπτέμβριο 15.888, (εδώ είχαμε αναγκαστική αύξηση για κάλυψη αμεσων κενών).
Πολιτικοί Υπάλληλοι :                    Τον Μάιο 51.923, τον Σεπτέμβριο 40.519.
Από όλα αυτά τα νούμερα αντιλαμβάνεται κανείς τα τεράστια κενά που δημιουργήθηκαν μετά το πραξικόπημα. Αυτά τα κενά δεν φαίνονται άμεσα, αλλά σίγουρα προκαλούν μεγάλα προβλήματα παρά τις εντυπώσεις της τουρκικής παντοδυναμίας που καλλιεργεί σκόπιμα η Άγκυρα.
ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
www.nikosxeiladakis.gr

Η Συμμετοχή της ΕΑΑΣ στη Συγκέντρωση Διαμαρτυρίας στη ΔΕΘ







 Ογκώδης και γεμάτη παλμό συγκέντρωση διαμαρτυρίας πραγματοποιήθηκε, για ακόμη μια φορά,  την Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου στη Θεσσαλονίκη από τις συνδικαλιστικές ομοσπονδίες των εν ενεργεία στελεχών των Σωμάτων ασφαλείας.
 
Στη συγκέντρωση που έλαβε χώρα με την έναρξη της 81ης ΔΕΘ συμμετείχαν επίσης ε.ε και ε.α Στελέχη των ΕΔ & ΣΑ. 
 
Η κυβέρνηση έλαβε ηχηρό μήνυμα από τα ε.ε. και ε.α. Στελέχη που την κάλεσαν να σεβαστεί εις το απόλυτο τις αποφάσεις του ΣτΕ και απαίτησαν την άρση άδικων και δυσβάστακτων νόμων που τους στοχοποιούν.
 
Η Ε.Α.Α.Σ  στήριξε και συμμετείχε με μέλη της, όπως επίσης με την παρουσία του Αντιπροέδρου της Αντγου ε.α. Βασιλείου Ροζή που εκφώνησε σύντομο χαιρετισμό.
 
 
(ΠΗΓΗ ΦΩΤΟ: papaparisisblog)

Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου 2016

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΤΩΝ 3 Ε.Α.Α.: Θα Συνεχίσουμε τους Δικαστικούς Αγώνες σε Ελληνικά και Ευρωπαϊκά Δικαστήρια









ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΕΝΩΣΕΩΝ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ 
Ν. Π. Δ. Δ.
Γραφεία: Ι. Παπαρρηγοπούλου & Π.Π. Γερμανού
Τηλ.: 210 33 10 430 –210  33 10 431 – FAX: 210 33 10 429
Πλατεία Κλαυθμώνος – 105 61 Αθήνα
                                                                                                        


                                                                                                   Αριθ.Πρωτ. 291                                                                                                                                       Ημερομηνία  06-09–2016 
ΠΡΟΣ  : Υπουργό Εργασίας κ.Γ.Κατρούγκαλο
              Υπουργό Εθνικής Άμυνας κ. Π. Καμμένο
              Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
              κ. Θ. Δρίτσα
              Αναπληρωτή Υπουργό Προστασίας του Πολίτη κ. Ν.Τόσκα
ΚΟΙΝ   : Πρωθυπουργό κ.Αλέξη Τσίπρα
              Υπουργό Οικονομικών κ.Ε.Τσακαλώτο
              Αναπληρωτή Υπουργό Εθνικής Άμυνας κ.Δ.Βίτσα
              Α/ΓΕΕΘΑ Ναύαρχο Ε. Αποστολάκη Π.Ν.
ΘΕΜΑ : Ασφαλιστικά/συνταξιοδοτικά θέματα
ΣΧΕΤ : α.-Ν.4387/16 (ΦΕΚ Α.΄85/12-05-2016)
            β.- ΚΥΑ αριθ. οικ. 26083/887(ΦΕΚ Β.΄1605 από 07-06-2016
1.-Με τον νέο ασφαλιστικό νόμο (σχετικό α) επέρχονται σημαντικές αλλαγές στην ασφάλιση και συνταξιοδότηση των στελεχών των Ε.Δ. και των Σ.Α. ( εν συντομία Στρατιωτικών )  , οι οποίες είναι στοχευμένες , άδικες και κινούνται στα όρια της νομιμότητας και συνολικά  στρέφονται κατάφορα εις βάρος των εν λόγω Στελεχών και θα έχουν ως αποτέλεσμα την πλήρη φτωχοποίηση των αποστράτων.
2.-Το σχετ.(α) είναι στοχευμένο κατά των στρατιωτικών και η φιλοσοφία του βασίζεται στην αποδέσμευση των συντάξεων των αποστράτων από τους μισθούς των εν ενεργεία και στην εξομοίωσή τους με όλες τις κατηγορίες συνταξιούχων  , αγνοώντας προκλητικά την διαφορά που υπάρχει στις ειδικές συνθήκες εργασίας , στα ωράρια εργασίας που δεν πληρώνονται πλήρως , στην επικινδυνότητα της εργασίας , στον τρόπο αποζημείωσης τους για την εργασία που προσφέρουν , την μη συμπλήρωση όλου του απαιτούμενου συνταξιοδοτικού βίου , κλπ. Αγνοεί παντελώς τις αποφάσεις της Ολομέλειας του ΣτΕ 2192 μέχρι 2196 του 2014 που αναγνωρίζουν ότι οι Ε.Δ. και τα Σ.Α. ανήκουν στον σκληρό πυρήνα του Κράτους και ότι χωρίς αυτές δεν θα υπήρχε Κράτος. 
Είναι στοχευμένο και στο θέμα των χηρών (άρθρο 12) που εισάγει την παγκόσμια πρωτοτυπία , η λήψη της σύνταξης να εξαρτάται από την ηλικία του/της επιζώντος συζύγου και  αφορά κυρίως τις χήρες των στρατιωτικών , γιατί αυτές λόγω των συχνών μετακινήσεων των συζύγων τους δεν είχαν την δυνατότητα να εργασθούν και έτσι να έχουν άλλους πόρους για την επιβίωσή τους , αλλά και γιατί λόγω της φύσεως της εργασίας τους οι στρατιωτικοί φεύγουν από την ζωή σε σχετικά μικρή ηλικία.
Επιπρόσθετα , το σχετ(α) δεν προβλέπει την συμμετοχή αποστράτων αλλά και εν ενεργεία στρατιωτικών στο Εθνικό Συμβούλιο Κοινωνικής Ασφάλειας (Ε.ΣΥ.Κ.Α.) όπως και στον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλειας (Ε.Φ.Κ.Α.) , ενώ προβλέπει τη συμμετοχή όλων των άλλων κατηγοριών ασφαλισμένων.
3.-Το σχετ(α) είναι άδικο γιατί πέραν των ανωτέρω :
α.-Το είδος εργασίας των Στρατιωτικών ουδεμία σχέση έχει με των Υπαλλήλων και από πλευράς μόχθου , ευθύνης , ωραρίου , κόπωσης , ψυχολογικής επιβάρυνσης , επιπτώσεως στην υγεία  , κ.λ.π.
β.-Οι Στρατιωτικοί δεν διαπραγματεύονται με τον εργοδότή τους (Δημόσιο) τις απολαβές τους , σε αντίθεση με τους Υπαλλήλους που και διαπραγματεύονται και αλλάζουν εργασία εφόσον αυτό είναι επωφελές για αυτούς.
γ.-Οι Στρατιωτικοί αποστρατεύονται βάσει του νόμου “περί Ιεραρχίας και προαγωγών“ , όποτε το αποφασίσει η Υπηρεσία , χωρίς να έχουν συμπληρώσει τον απαιτούμενο αριθμό ετών για πλήρη συνταξιοδότηση. Ελάχιστοι φτάνουν στο υψηλότερο μισθολογικό κλιμάκιο
δ.-Μετά την αποστρατεία τους παραμένουν σε εφεδρεία με υποχρέωση παρουσίας και εκπαίδευσης και γενικά τρόπου διαβίωσης όπως  ως εν ενεργεία.
ε.-Σε περίπτωση που κάποιο από τα Ταμεία που εντάχθηκαν στον Ε.Φ.Κ.Α. έχει μειωμένα έσοδα , λόγω εισφοροαποφυγής , εισφοροδιαφυγής ή αδυναμίας πληρωμών , τότε θα γίνουν περικοπές στις συντάξεις και των άλλων Ταμείων και κυρίως του Δημοσίου , που κατά τεκμήριο , είναι συνεπές προς τις υποχρεώσεις του.
στ.-Οι Στρατιωτικοί , με τις μειώσεις που έχουν υποστεί μέχρι τώρα στις συντάξεις τους , που φτάνουν μέχρι το 60% , έχουν συνεισφέρει πέραν των αναλογούντων και των δυνατοτήτων τους στον περιορισμό του συνταξιοδοτικού κόστους , το οποίο με τις άστοχες κινήσεις των Κυβερνήσεων των τελευταίων ετών που έσυραν εκατοντάδες χιλιάδες εργαζομένους στην συνταξιοδότηση και με τον τρόπο που υπολογίζονται οι μειώσεις στις συντάξεις από το ΥΠ.ΟΙΚ. (κρατήσεις , μειώσεις , υγειονομική περίθαλψη , έκτακτες εισφορές , κλπ) , δεν είχε την αναμενόμενη μείωση.
ζ.-Στο σχετ.(α) δεν έχουν προβλεφθεί στον υπολογισμό της σύνταξης τα επιδόματα ευθύνης και επικινδυνότητας , προφανώς , γιατί ειδικά τα δεύτερα,   ίσχυαν μόνο για τους Στρατιωτικούς. Έτσι οι ιπτάμενοι , οι των ειδικών Δυνάμεων , οι Υποβρύχιοι και λοιποί δεν θα λαμβάνουν πλέον ως μέρος της σύνταξής τους τα αναλογούντα προς τα “εξάμηνα “ σε αυτές τις Υπηρεσίες υψηλού κινδύνου, τα οποία σημειωτέον τα υπηρέτησαν. Το ίδιο συμβαίνει και με τα επιδόματα ευθύνης που σφράγισαν την στρατιωτική ζωή των αποστράτων.
η.-Η περιβόητη προσωπική διαφορά υπάρχει μόνο στα λόγια , γιατί πρώτον δεν μεταβιβάζεται στις χήρες και δεύτερον λίαν συντόμως με την σίγουρη επιβολή του λεγόμενου “κόφτη “ θα εξανεμισθεί..
θ.-Με το σχετ. (α) δεν καταργήθηκαν οι μνημονιακοί νόμοι (3833/10, 3845/10,3847/10,3863/10,3865/10,3986/11,4002/11,4024/11,4051/12,4387/16 ) και ιδίως ο επαίσχυντος και αντισυνταγματικός 4093/2012 , παρ όλο που ο κ. Γ.Κατρούγκαλος είχε δεσμευθεί επ αυτού.
ι.-Δεν είναι δίκαιο οι στρατιωτικοί που αγωνίσθηκαν στους διάφορους αγώνες του Έθνους (Β.΄Π.Π. , Κορέα , Κύπρος ) να έχουν ίδιο συνταξιοδοτικό καθεστώς με τους Υπαλλήλους που απολάμβαναν μία ήρεμη και χωρίς προβλήματα οικογενειακή ζωή.
ια.-Η Ελλάδα είναι η μοναδική , ίσως,  χώρα  που οι συνταξιούχοι πληρώνουν ασφαλιστικές εισφορές , βλέπε εισφορά 5%,10%,15%,20% στα ασφαλιστικά τους Ταμεία , βάσει του ν.4093/2012 και Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (Ε.Α.Σ.) , χωρίς ουδείς να γνωρίζει το περιβόητο ΑΚΑΓΕ , που σημειωτέον επλήγη βάναυσα από το PSI,  τι αποθεματικό έχει τώρα  και πως γίνεται η διαχείριση των πόρων του.
ιβ.-Παρά την ισχύ του δικαίου νόμου 4151/2013 , άρθρο 4 ( σε αντικατάσταση του ν. 3865/2010 ) , με το εργασιακό των νέων συνταξιούχων του σχετ (α) επανέρχονται οι αδικίες και ανισότητες , που ο ν.4151/2013 είχε άρει.
ιγ.-Οι αποστρατευθέντες μέχρι την 30-06-2016 (ημερομηνία υπογραφής του σχετικού ΦΕΚ της αποστρατείας) , υπάγονται στο σχετ (α) , ενώ θα πρέπει να υπαχθούν στο παλαιό καθεστώς , αναφορικά με τον τρόπο υπολογισμού των συντάξεών τους..
4.-Το σχετ (α) είναι παράνομο γιατί :
α.-Καταργεί τις στρατιωτικές συντάξεις και τις αποδεσμεύει από την υποχρέωση καταβολής τους από το Δημόσιο , εντάσσοντάς τες στο νέο Ε.Φ.Κ.Α. που είναι αντίθετο με το Π.Δ. 169/07 του “ Κώδικα Στρατιωτικών και Πολιτικών Συντάξεων “ και έχει τεκμηριωθεί απόλυτα στην απόφαση της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου 46/2005. 
Έχει γίνει δεκτό νομολογιακά ότι η συνταξιοδότηση των δημοσίων λειτουργών, των Στρατιωτικών και των υπαλλήλων από το Δημόσιο,  διεπόμενη από ιδιαίτερες συνταγματικές διατάξεις (άρθρα 73 παρ.2, 80 παρ.1 και 98 παρ.1 εδ.ε’ του Συντάγματος)δεν εμπίπτει στην έννοια της κατά το άρθρο 22 παρ.4 του Συντάγματος κοινωνικής ασφαλίσεως γενικώς (πρβλ. ΣτΕ 1808/70, 99/68) και το Δημόσιο δεν ενεργεί ως Οργανισμός Κοινωνικής Ασφάλισης κατά την παροχή σύνταξης στους υπαλλήλους του, αλλά δυνάμει της σχέσης που το συνδέει με αυτούς και επί τη βάσει ειδικού συνταξιοδοτικού καθεστώτος (ΣτΕ 1970/2002, 1750/1993).   
Ας σημειωθεί ότι η ειδική δικαιοδοσία του Ελεγκτικού Συνεδρίου επί διαφορών από συντάξεις του Δημοσίου κατοχυρώθηκε συνταγματικά ενόψει ακριβώς αυτής της ιδιαιτερότητας του συνταξιοδοτικού καθεστώτος των υπαλλήλων και λειτουργών του Δημοσίου.
β. -Ενώ το ΣτΕ με τις Αποφάσεις της Ολομελείας του υπ. Αριθ. 2192 μέχρι 2196 του 2014   απαγορεύει την περαιτέρω μείωση των συντάξεων των στρατιωτικών , εν τούτοις με το σχετικό (α) επέρχονται σημαντικές μειώσεις στις συντάξεις.
γ. -Τεχνηέντως αποδεσμεύονται οι συντάξεις από τους μισθούς των εν ενεργεία και έτσι το Κράτος προσδοκά να παρακάμψει τις αποφάσεις της Ολομελείας του ΣτΕ 2192 μέχρι 2196 του 2014 και την 1128  του 2016.
δ. -Το Ελεγκτικό Συνέδριο κατά την επεξεργασία του σχεδίου νόμου (μετέπειτα ν.4387/2016 ) είχε αποφανθεί ότι αυτό ήταν στα όρια της νομιμότητας κυρίως λόγω ένταξης των συνταξιούχων του Δημοσίου στο ίδιο Ταμείο με τους συνταξιούχους του ιδιωτικού Τομέα.
ε. Οι  Στρατιωτικοί όταν αποστρατεύονται δεν αποκαλούνται συνταξιούχοι , αλλά με  τον αποστρατευτικό βαθμό που τους απονέμει η Πολιτεία με εκδιδόμενο Προεδρικό Διάταγμα π.χ. “Ταξίαρχος εν αποστρατεία”. Η απονομή του αποστρατευτικού βαθμού δεν μπορεί να είναι μόνο στα χαρτιά και για το θεαθήναι , πρέπει να έχει και το ανάλογο αντίκρυσμα.
στ.-Με τον ν.4337/2015 (τρίτο μνημόνιο-σελίδα 1021) δεσμεύεται η Κυβέρνηση ότι θα εξεύρει πόρους για την αποκατάσταση των συντάξεων , σύμφωνα με τις αποφάσεις της Ολομέλειας του ΣτΕ , επομένως η μη τήρηση της δέσμευσης αυτής πέραν των άλλων είναι και παράνομη.
5.-Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Π.Καμμένος έχει πλειστάκις δεσμευθεί ότι το νέο ασφαλιστικό (σχετ. α) δεν θα αφορά τους στρατιωτικούς και τους αποστράτους και επ αυτού υπάρχει σύμφωνη γνώμη του Πρωθυπουργού κ. Α.Τσίπρα. Τελικά φαίνεται ότι οι θέσεις των Υπουργών Εργασίας και Οικονομικών είναι πιο ισχυρές από τις θέσεις του ΥΕΘΑ και συγκυβερνώντος.
6.-Κατόπιν των ανωτέρω καλούμε την Κυβέρνηση και ειδικά τον Πρωθυπουργό κ.Α.Τσίπρα , ως άμεσο βήμα, να εξαιρέσει τους στρατιωτικούς και τους αποστράτους από τον ν.4387/2016 , να σταματήσει κάθε περικοπή στις συντάξεις των στρατιωτικών και εφ όσον γίνουν αυτά να εφαρμόσει τις αποφάσεις της Ολομέλειας του ΣτΕ 2192 μέχρι 2196 του 2014 και 1128 του 2016  το αργότερο από την 01-01-2018 (τότε λήγει η πληρωμή αναδρομικών του ν.4307/2014 ) , κατοχυρώνοντάς τες νομοθετικά από τούδε..
7.-Δηλώνουμε προς κάθε κατεύθυνση ότι θα συνεχίσουμε τους δικαστικούς αγώνες σε Ελληνικά και Ευρωπαϊκά δικαστήρια και ως πρώτο βήμα καταθέσαμε σήμερα προσφυγή ενώπιον του ΣτΕ κατά των σχετικών (α) και (β)..
8.-Το παρόν εκφράζει , αναλογικά και τις απόψεις των αποστράτων του Λ.Σ.-ΕΛΛ.ΑΚΤ. και της ΕΛ.ΑΣ , για τους ίδιους νομικούς , ουσιαστικούς και ηθικούς λόγους..
Υποστράτηγος  Ε.Δανιάς. ε.α.                              Πρόεδρος ΕΑΑΣ      
Συνταγματάρχης Ν.Καίσαρης ε.α.              Διευθύνων Σύμβουλος ΕΑΑΣ
Αντιναύαρχος Σ.Περβαινάς Π.Ν. ε.α.         Πρόεδρος ΕΑΑΝ και Συντονιστικού    
Αντιπλοίαρχος (Ε) Γ.Γεωργακόπουλος Π.Ν. ε.α. Διευθύνων Σύμβουλος ΕΑΑΝ
Αντιπτέραρχος (Ι) Σ.Καββούρης Π.Α. ε.α.                 Πρόεδρος ΕΑΑΑ
Αντισμήναρχος (Ρ) Ι.Κρανιάς Π.Α.ε.α.                  Διευθύνων Σύμβουλος ΕΑΑΑ
                                        
                                                Για την ακρίβεια
                        Ο  Πρόεδρος του Συντονιστικού Συμβουλίου
                                   Αντιναύαρχος Σ.Περβαινάς Π.Ν.ε.α.