ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΛΙΣΤΑΣ ΣΕΛΙΔΩΝ
Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου 2015
Ευχές από ΕΑΑΣ/Παρμα ΛΑΡΙΣΑΣ
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ 2015
Γιά τις Άγιες Εορτές της Γεννήσεως του Σωτήρος του Χριστού και της ανατολής του Νέου Έτους 2016,
ο Πρόεδρος και τα Μέλη του ΤΣ του Παραρτήματος Λάρισας, εύχονται
Χρόνια Πολλά, Καλή Χρονιά, Υγεία και Ευτυχία.
ΕΛΛΑΔΑ: Η Χώρα του Φλου, όπως ο Μπάμπης!
Τόσα χρόνια θέλαμε την Ευρώπη να αναλαμβάνει τη φύλαξη των εξωτερικών της συνόρων, άρα και των δικών μας. Κανονικά θα έπρεπε να ανοίγουμε σαμπάνιες και πλήθη επενδυτών να συρρέουν τώρα στη χώρα, αφού βγαίνει από τη μέση ένα αγκάθι ετών. Αλλά δεν είναι έτσι ακριβώς. Ίσως μας διαφεύγουν και πάλι ορισμένες μικρές λεπτομέρειες…
Δεν είναι κακό να αναλάβει η ευρωπαϊκή ακτοφυλακή τη φύλαξη των εξωτερικών συνόρων μας. Ήταν κάτι που ζητούσαμε οι ίδιοι επί σειρά ετών, όταν θέλαμε να δείξουμε στην Ευρώπη ότι η απειλή της ασφάλειας μας από την Τουρκία είχε επιπτώσεις και στην Οικονομία μας. Ούτε και οι κοινές περιπολίες με την Τουρκία είναι πρόβλημα, καθώς οι προσφυγικές ροές μπορούν να ελεγχθούν μόνο με συνεργασία. Προς τι, λοιπόν, οι όποιες αντιδράσεις;
Το πρόβλημα είναι ότι η κυβέρνηση Τσίπρα και με αφορμή το προσφυγικό καλείται να κλείσει άρον-άρον όλα τα εθνικά θέματα. Είναι η χειρότερη εποχή για να συμβεί κάτι τέτοιο, ακριβώς λόγω της κακής οικονομικής μας κατάστασης. Δεν είμαστε σε θέση ούτε καν να ασκήσουμε βέτο και δεν μπορούμε να στηρίξουμε οικονομικά οποιαδήποτε προσπάθεια έμπρακτης υποστήριξης των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων. Κι όλα αυτά συμβαίνουν για δύο λόγους: Εξαιτίας της κρίσης και μιας ακατανόητης πολιτικής δεκαετιών.
Οι ελληνικές κυβερνήσεις ακολουθούσαν επί σειρά δεκαετιών μία πολιτική στρουθοκαμηλισμού σε σχέση με τα εθνικά θέματα. Δεν θέλησαν να δώσουν λύσεις και προτίμησαν μία «λογική φλου» σε όλα. Ναι μεν μπορούμε να επεκτείνουμε τα χωρικά μας ύδατα, για παράδειγμα, από τα 6 μίλια, αλλά δεν το κάναμε. Το ότι δεν το τολμήσαμε επί τόσες δεκαετίες να εκμεταλλευτούμε τις δυνατότητες που μας έδινε το διεθνές δίκαιο δημιουργεί πολλά ερωτήματα μεταξύ των συνομιλητών μας σε διάφορους οργανισμούς. Πιστεύουν ότι το γεγονός αυτό ενισχύει κατά κάποιο τρόπο τις θέσεις των αντιπάλων μας. Είναι σαν να έχει καταπατήσει ένας γείτονας τη μισή μας αυλή κι εμείς να μην τολμούμε να μετακινήσουμε το σύρμα. Έπειτα από 25 χρόνια το δικαστήριο μπορεί να αποφασίσει σε βάρος μας. Το παράδειγμα είναι σίγουρα υπεραπλουστευμένο και δεν ισχύει 100%, αλλά ο χρόνος δεν λειτουργεί υπέρ μας.
Δεν ενεργήσαμε όλα αυτά τα χρόνια, επειδή δεν θέλαμε να δημιουργήσουμε προβλήματα στην περιοχή, επειδή μας το ζητούσαν επιτακτικά οι μεγάλες δυνάμεις, επειδή δεν είχαμε τη στρατιωτική ισχύ για να επιβάλλουμε το δίκιο μας. Η ουσία είναι ότι μέχρι σήμερα τα έχουμε αφήσει όλα στο φλου, όπως συνήθως κάνουμε με σχεδόν όλα τα πράγματα που επηρεάζουν σοβαρά τη ζωή μας και την πορεία αυτής της χώρας. Πιθανότατα να μην μπορούσαμε να κάνουμε αλλιώς. Δυστυχώς για μας, όμως, η αλήθεια είναι ότι δεν θελήσαμε να κάνουμε αλλιώς. Ακόμη και σε περιόδους που η Ελλάδα ήταν πραγματικά ισχυρή και οι αντίπαλοί μας βρισκόντουσαν σε εμφανή αδυναμία.
Το επικίνδυνο, λοιπόν, δεν είναι ότι έρχονται οι Ευρωπαίοι να αναλάβουν τη φύλαξη των εξωτερικών μας συνόρων, αλλά ότι δεν έχουμε καθορίσει εδώ και καιρό ποια ακριβώς είναι αυτά τα εξωτερικά μας σύνορα. Κι εκ των πραγμάτων εναποθέτουμε στην Ευρώπη να καθορίσει αυτή για λογαριασμό μας σε έναν μελλοντικό χρόνο τα εξωτερικά μας σύνορα. Όταν όμως η Ευρώπη διαπραγματευτεί με την Τουρκία, τα εξωτερικά μας σύνορα θα είναι ένα από τα θέματα που θα μπουν εκείνη την ώρα στο τραπέζι. Παζάρι θα γίνει και στο παζάρι αυτό δεν είναι μόνο τα σύνορα τα οποία θα διαπραγματευτεί η Ευρώπη με την Τουρκία. Κάτι θα δώσει η Ευρώπη και κάτι θα πάρει. Σωστά μαντεύετε…
Αλλά εδώ μιλάμε για φύλαξη και μάλιστα σε ένα χάρτη που θα το διαβάζουν διαφορετικά οι Ευρωπαίοι, διαφορετικά οι Τούρκοι και διαφορετικά εμείς. Σε ποια όρια επιχειρεί η κάθε δύναμη; Κι εν πάση περιπτώσει, εδώ μιλάμε για φύλαξη. Το αμέσως επόμενο στάδιο είναι η προστασία. Τι θα κάνει, δηλαδή, η ενιαία ευρωπαϊκή δύναμη, αν οι Τούρκοι αποφασίσουν να κατασκηνώσουν σε ένα νησί; Θα πουν ότι αυτό είναι εκτός των αρμοδιοτήτων μας. Και τι θα μπορούν να κάνουν οι ελληνικές ένοπλες δυνάμεις, όταν η ανάληψη της φύλαξης των συνόρων μας από τους Eυρωπαίους θα τις έχουν στην πράξη απονευρώσει;
Υπάρχει κι ένα ακόμη σημείο που αξίζει της προσοχής μας. Η εμπλοκή της Ευρώπης σε θέματα ασφάλειας δημιουργεί βάσιμα ερωτήματα για την τύχη μιας ολόκληρης βιομηχανίας που κοστίζει δισεκατομμύρια στην ελληνική οικονομία: Ενενήντα χιλιάδες άνδρες και γυναίκες εργάζονται σήμερα στις ένοπλες δυνάμεις και η χώρα παραδοσιακά είναι ένας από τους καλύτερους πελάτες των εταιρειών όπλων!
Ακόμη και σήμερα που βιώνουμε συνθήκες χρεοκοπίας, η Ελλάδα ξοδεύει ολόκληρους ΕΝΦΙΑ για να συντηρεί οπλικά συστήματα αμφίβολης αποτελεσματικότητας. Όλο αυτό το πολιτικοστρατιωτικό σύμπλεγμα που ασχολείται σήμερα με την ασφάλεια της χώρας, στον βαθμό που ασχολείται, πλήττεται από τις εξελίξεις. Θα μπορούσαμε να βάλουμε στο τραπέζι των συζητήσεων τις δαπάνες αυτές που ήδη κάνουμε και να έχουμε στο τέλος πολιτικά οφέλη. Να πούμε δηλαδή στους Ευρωπαίους: «Θέλετε να την πείτε ευρωπαϊκή ακτοφυλακή; Να την πείτε έτσι, αλλά θα την αναλάβουμε εμείς, γιατί εμείς μπορούμε καλύτερα. Και για να το κάνουμε αυτό και να σας βγάλουμε από μπελάδες, εσείς θα μας δώσετε εκείνο». Αλλά στο τέλος ούτε αυτό θα κάνουμε. Όπως δεν το κάναμε στο παρελθόν! Είμαστε ικανοί να αναλάβουμε το κόστος, να συνεχίσουμε να επιβαρύνουμε τον προϋπολογισμό μας με τεράστια ποσά και να μην κερδίσουμε το παραμικρό. Ανέκαθεν προσφέραμε τα πάντα στους συμμάχους μας και δεν διεκδικούσαμε κάτι ουσιαστικό ως αντάλλαγμα. Ήμασταν σε όλα μας γενναιόδωροι ή απλά οπαδοί του φλου! Ό,τι πάει και όπως έρθει…
Θα περιμένουμε να δούμε τι ακριβώς θα αποφασίσει η Ευρώπη για όλα αυτά τα θέματα. Συνήθως στις λεπτομέρειες κρύβεται ο διάβολος και έτσι χρειάζεται να εξετάσουμε όλες τις ενότητες και υποενότητες των κειμένων που θα προκύψουν. Από την άλλη, σε μία χώρα που εδώ και δεκαετίες κυριαρχεί ο λαϊκισμός, αρχίζουμε σιγά - σιγά να καταλαβαίνουμε τις συνέπειες. Το ότι έχουν έρθει όλοι οι λογαριασμοί μαζεμένοι ήταν επίσης αναμενόμενο! Οι άλλοι δεν λειτουργούν με βάση το «δεν βαριέσαι, αδελφέ». Σε αντίθεση με εμάς, έχουν και στρατηγική και σχέδιο και συμμάχους.
Επειδή ακριβώς διαπραγματεύονται κάθε φορά. Τα πάντα! Δεν είναι στη σφαίρα του φλου…
Θανάσης Μαυρίδης
Κυριακή 13 Δεκεμβρίου 2015
Oι Στρατιωτικοί και Πάλι στο Εκτελεστικό Απόσπασμα;;
Παραθέτουμε μερικές ανακρίβειες, εικασίες και ψέματα:
. Τα ε.ε. στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας και του Πυροσβεστικού Σώματος που αποχωρούν από την Υπηρεσία τους από το 2015 και μετά, δικαιούνται σύνταξη εφόσον έχουν συμπληρώσει το 58ο έτος της ηλικίας τους και 40 έτη υπηρεσίας. Εξαιρούνται οι ιπτάμενοι, οι αλεξιπτωτιστές και όσοι υπηρετούν σε υποβρύχια. Άρα δεν υπάρχει περίπτωση καταλογισμού "πέναλτι" επειδή δεν συμπλήρωσαν το 62ο ή 67ο έτος της ηλικίας τους.
. Οι δηλώσεις του προέδρου αποφοίτων ΣΣΑΣ Γιάννη Αντωνιάδη είναι απλώς εικασίες και αυτό γιατί το ασφαλιστικό των Ενόπλων Δυναμεων και Σωμάτων Ασφαλείας θα συζητηθεί μετά τον ερχόμενο Ιανουάριο. Το κυρίαρχο θέμα της συζήτησης θα είναι η πραγματοποίηση ενοποίησης ορισμένων ειδικών ταμείων.
. Τα κονδύλια, για μισθούς και συντάξεις του ΥΠΕΘΑ, στον ψηφισθέντα Κρατικό προϋπολογισμό είναι μεγαλύτερα από του έτους 2015.
. Ποιές είναι οι πηγές πληροφόρησης των "ειδικών";
_________________________________________________________________________
Διαβάστε το άρθρο
Ενώ οι 120.000 συνταξιούχοι των Ενόπλων Δυνάμεων περιμένουν εδώ και έναν χρόνο την αποκατάσταση των αποδοχών τους με βάση την απόφαση του ΣτΕ, οι εγκύκλιοι για το Ασφαλιστικό οδηγούν μαθηματικά σε νέες μειώσεις
Από τον
Ανδρέα Κούτρα
Ανδρέα Κούτρα
Εδώ και τουλάχιστον έναν χρόνο τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων περιμένουν την αποκατάσταση των μισθών και των συντάξεών τους επί τη βάση της αποφάσεως του Συμβουλίου της Επικρατείας, που έκρινε αντισυνταγματικές τις μειώσεις που επιβλήθηκαν από τον Αύγουστο του 2012, όπως άλλωστε και για τα στελέχη των Σωμάτων Ασφαλείας. Ωστόσο, όχι μόνο δεν έχει γίνει κάτι προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά, στο πλαίσιο των αλλαγών που σχεδιάζονται με το νέο Ασφαλιστικό, εκφράζονται σοβαροί φόβοι ότι θα επαληθευτεί η παροιμία που λέει «εκεί που μας χρωστάγανε μας πήραν και το βόδι».
Έγκριτοι εργατολόγοι και ειδικοί σύμβουλοι των ασφαλιστικών φορέων καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι οι 120.000 συνταξιούχοι Στρατιωτικοί δεν θα μπορέσουν να ξεφύγουν από την τσιμπίδα του νέου Ασφαλιστικού και θα υποστούν κι άλλες μειώσεις στις συντάξεις τους, όπως άλλωστε και όλες οι κατηγορίες των δημοσίων και των ιδιωτικών υπαλλήλων. Πόσο μεγάλες θα είναι αυτές θα εξαρτηθεί από το ποιες προτάσεις θα επικρατήσουν στο τέλος: αυτές των δανειστών ή αυτές της επιτροπής «σοφών» του υπουργείου Εργασίας; Σε κάθε περίπτωση, πάντως, είναι δεδομένο το «μαχαίρι», αφού το νέο ασφαλιστικό - συνταξιοδοτικό σύστημα, πέραν της δημιουργίας ενός κυρίου ενιαίου φορέα-ταμείου ασφάλισης, επικεντρώνεται ουσιαστικά στις ηλικίες συνταξιοδότησης, στους χρόνους εργασίας και στα νέα ποσοστά αναπλήρωσης.
Οπως δήλωσε στην «κυριακάτικη δημοκρατία» ο πρόεδρος του Συνδέσμου Αποφοίτων της ΣΣΑΣ και οικονομολόγος Γιάννης Αντωνιάδης, σχεδιάζεται από την κυβέρνηση και τους θεσμούς η αναπροσαρμογή του ποσοστού αναπλήρωσης των συντάξιμων αποδοχών σε πολύ χαμηλότερα από τα σημερινά προβλεπόμενα επίπεδα του ΠΔ 169/2007, όπως διαμορφώθηκαν με τον νόμο 3029/2002. «Το ποσοστό αναπλήρωσης η επιτροπή "σοφών" του υπουργείου Εργασίας προτείνει να είναι στο 62%, ενώ οι δανειστές στο 55%. Ποσοστά επανυπολογισμού που θα κυμαίνονται από 0,7% για τα πρώτα 15 χρόνια υπηρεσίας έως 1,2% για τα 40 χρόνια, συνυφασμένα πάντα με την ηλικία συνταξιοδότησης» επισήμανε ο κ. Αντωνιάδης. Και πρόσθεσε: «Οι μέχρι τώρα πληροφορίες κάνουν λόγο για θέσπιση της προσωπικής διαφοράς στις συντάξιμες αποδοχές για το έτος 2016, η οποία όμως αναμένεται να εξαλειφθεί εντελώς από τις αρχές του 2017».
Τα ερωτήματα
Οπως δήλωσε στην «κυριακάτικη δημοκρατία» ο πρόεδρος του Συνδέσμου Αποφοίτων της ΣΣΑΣ και οικονομολόγος Γιάννης Αντωνιάδης, σχεδιάζεται από την κυβέρνηση και τους θεσμούς η αναπροσαρμογή του ποσοστού αναπλήρωσης των συντάξιμων αποδοχών σε πολύ χαμηλότερα από τα σημερινά προβλεπόμενα επίπεδα του ΠΔ 169/2007, όπως διαμορφώθηκαν με τον νόμο 3029/2002. «Το ποσοστό αναπλήρωσης η επιτροπή "σοφών" του υπουργείου Εργασίας προτείνει να είναι στο 62%, ενώ οι δανειστές στο 55%. Ποσοστά επανυπολογισμού που θα κυμαίνονται από 0,7% για τα πρώτα 15 χρόνια υπηρεσίας έως 1,2% για τα 40 χρόνια, συνυφασμένα πάντα με την ηλικία συνταξιοδότησης» επισήμανε ο κ. Αντωνιάδης. Και πρόσθεσε: «Οι μέχρι τώρα πληροφορίες κάνουν λόγο για θέσπιση της προσωπικής διαφοράς στις συντάξιμες αποδοχές για το έτος 2016, η οποία όμως αναμένεται να εξαλειφθεί εντελώς από τις αρχές του 2017».
Τα ερωτήματα
Προβλέπεται με το νέο Ασφαλιστικό να υπάρξει μία βασική εθνική σύνταξη στα 384 ευρώ (αν δινόταν σήμερα), η χορήγηση της οποίας θα εξαρτάται από την εξάντληση των προαπαιτούμενων ετών παραμονής και προβλεπόμενης ηλικίας (από εκεί και πέρα θα χορηγείται και η αναλογική σύνταξη, η οποία προκύπτει από τις εισφορές). Πώς όμως θα καθορίζεται για τους Στρατιωτικούς η εθνική σύνταξη; Εχει ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι το ασφαλιστικό καθεστώς των Στρατιωτικών είναι, τουλάχιστον έως σήμερα, ιδιόμορφο και δεν συγκρίνεται με κανένα άλλο του δημόσιου ή του ιδιωτικού τομέα, αφού τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας συμπληρώνουν έως και 40 χρόνια υπηρεσίας στο 58ο έτος της ηλικίας τους; Κανείς ακόμη δεν είναι σε θέση να δώσει ξεκάθαρες απαντήσεις και αυτά που ακούγονται από επίσημα χείλη είναι ήξεις αφήξεις, επιτείνοντας την ανησυχία και τους φόβους για νέες μειώσεις τα επόμενα χρόνια.
Πότε συμπληρώνεται η 40ετία
Για τους Στρατιωτικούς η ασφάλιση και η καταβολή των προβλεπόμενων ασφαλιστικών εισφορών τους αρχίζει από το 18ο έτος της ηλικίας τους. Οι περισσότεροι αποστρατεύονται-συνταξιοδοτούνται με υπαιτιότητα της υπηρεσίας και όχι με δική τους επιθυμία. Ακόμα και εάν εξαντλήσουν την προβλεπόμενη 40ετία με το νέο Ασφαλιστικό ή τα 25-40 χρόνια παραμονής στο Στράτευμα με το παλαιό σύστημα, θα φτάσουν στο όριο του 58ου έτους της ηλικίας τους, που θα υπολείπεται από τα προτεινόμενα στο νέο Ασφαλιστικό όρια για τους επανυπολογισμούς και τον μη καταλογισμό «πέναλτι» του 62ου ή 67ου έτους της ηλικίας του ασφαλισμένου.
«Αν λοιπόν η εθνική σύνταξη είναι στα 384 ευρώ και προϋπόθεση για να χορηγηθεί πλήρως είναι η συμπλήρωση του 62ου ή του 67ου έτους της ηλικίας, ποιο θα είναι το ποσό της βασικής σύνταξης που θα λάβει ο στρατιωτικός που αποστρατεύεται στο 58ο έτος της ηλικίας του;» αναρωτήθηκε ο κ. Αντωνιάδης. Πιθανολογείται λοιπόν ότι η εξαίρεση που ισχύσει σήμερα θα πάψει να ισχύσει και οι ένστολοι θα λαμβάνουν πλήρη σύνταξη συμπληρώνοντας το 62ο έτος. Εκεί λοιπόν που οι ένστολοι περίμεναν να αποκατασταθούν οι συντάξεις τους, αφού δικαιώθηκαν από το ΣτΕ, βλέπουν να έρχεται νέος πέλεκυς.
Η "Mαύρη Tρύπα" των Tαμείων θα Kαταπιεί τις Συντάξεις
liberal.gr,Σύμφωνα με δημοσίευμα του «Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής» την ώρα που το υπουργείο Εργασίας διαπραγματεύεται με την τρόικα για να βρει 1,8 δισ. ευρώ το 2016 μέσα και από μειώσεις συντάξεων, η μαύρη τρύπα των 13,88 δισ. ευρώ που αποκαλύπτεται από τα οικονομικά στοιχεία των Ταμείων τινάζει τα πάντα στον αέρα.
Το 1 δισ. ευρώ από την τρύπα των 13,88 δισ. προέρχεται από τα καθυστερούμενα εφάπαξ, κύριες και επικουρικές συντάξεις που οφείλουν τα Ταμεία σε 330.000 ασφαλισμένους οι οποίοι υπέβαλαν αίτηση και περιμένουν είτε την προσωρινή σύνταξη είτε την οριστική με τα αναδρομικά των προηγούμενων ετών.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του «Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής», στο τέλος Οκτωβρίου 2015 το κρυφό χρέος στα Ταμεία έφτανε τα 13,88 δισ. ευρώ.
πηγή:liberal.gr,
Το 1 δισ. ευρώ από την τρύπα των 13,88 δισ. προέρχεται από τα καθυστερούμενα εφάπαξ, κύριες και επικουρικές συντάξεις που οφείλουν τα Ταμεία σε 330.000 ασφαλισμένους οι οποίοι υπέβαλαν αίτηση και περιμένουν είτε την προσωρινή σύνταξη είτε την οριστική με τα αναδρομικά των προηγούμενων ετών.
Τα υπόλοιπα 12,88 δισ. είναι η κρυφή μαύρη τρύπα των συντάξεων και προέρχεται από τις εσωτερικές υποχρεώσεις των Ταμείων που απειλεί να «καταπιεί» τις σχεδιαζόμενες περικοπές και να τις καταστήσει μόνιμες και επαναλαμβανόμενες όχι μόνο για το 2016 αλλά και για τα επόμενα έτη.
Το κρυφό έλλειμμα δημιουργήθηκε επειδή τα Ταμεία εισέπρατταν για χρόνια, αλλά δεν απέδιδαν στο σύνολό τους τις εισφορές προς άλλους φορείς, για να χρηματοδοτούν με αυτόν τον τρόπο τις ταμειακές τους ανάγκες. Για να καλύψουν τα ταμειακά τους ελλείμματα δημιουργούσαν νέες τρύπες, ανεβάζοντας διαρκώς το λογαριασμό του εσωτερικού χρέους.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του «Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής», στο τέλος Οκτωβρίου 2015 το κρυφό χρέος στα Ταμεία έφτανε τα 13,88 δισ. ευρώ.
3 και αν επρόκειτο να πληρωθεί για να πάψει να υφίσταται θα έπρεπε να σταματήσουν την καταβολή συντάξεων για 6 μήνες ή να ρευστοποιήσουν όλη την κινητή τους περιουσία που ανέρχεται στα 14,4 δισ. ευρώ!
Από το κρυφό χρέος τη μερίδα του λέοντος την έχει το ΙΚΑ, αφού το σύνολο των υποχρεώσεών του προς άλλους φορείς ανερχόταν στο τέλος Οκτωβρίου στα 11,26 δισ. ευρώ.
Από το κρυφό χρέος τη μερίδα του λέοντος την έχει το ΙΚΑ, αφού το σύνολο των υποχρεώσεών του προς άλλους φορείς ανερχόταν στο τέλος Οκτωβρίου στα 11,26 δισ. ευρώ.
Το ΙΚΑ αντιμετωπίζει τα ταμειακά του ελλείμματα παρακρατώντας τις εισφορές που θα έπρεπε να αποδίδει στον ΕΟΠΥΥ, στον ΟΑΕΔ και σε άλλους φορείς (ΟΑΕΕ) από τη συμμετοχή του στις συντάξεις με διαδοχική ασφάλιση.
Οι νέοι μισθοί στο Δημόσιο
ΤΑ ΚΛΙΜΑΚΙΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟΥ
Οι νέοι μισθοί στο Δημόσιο - Πόσα θα παίρνουν πλέον οι υπάλληλοι ανάλογα με το πτυχίο και τη θέση
Το νέο μισθολόγιο στο Δημόσιο προβλέπει μεταξύ άλλων το πολυνομοσχέδιο «Διαχείριση των μη εξυπηρετούμενων δανείων, Μισθολογικές ρυθμίσεις και άλλες επείγουσες διατάξεις εφαρμογής της Συμφωνίας Δημοσιονομικών Στόχων και Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων» που κατατέθηκε στη Βουλή.
Στο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται, επίσης, ρυθμίσεις για την αυτόματη επιστροφή (clawback) νοσοκομειακής και φαρμακευτικής δαπάνης στο Δημόσιο, ενώ κυρώνονται μια σειρά συμφωνίες που αφορούν τροποποιήσεις συμβάσεων παραχώρησης των αυτοκινητόδρομων. Επιπλέον, περιλαμβάνονται διατάξεις για το ΕΣΠΑ, για τη διαδικασία χρηματοδότησης ερευνητικών φορέων, για τη ρύθμιση των τοπικών οίνων και για το ΤΑΙΠΕΔ.
Με το νέο ενιαίο μισθολόγιο αποσυνδέεται ο μισθός από το βαθμό και ορίζονται τα νέα μισθολογικά κλιμάκια για τους υπαλλήλους ανάλογα με την κατηγορία της εκπαίδευσής τους. Έτσι για τους υπαλλήλους με κατηγορία εκπαίδευσης ΠΕ και ΤΕ προβλέπονται 19 μισθολογικά κλιμάκια εξέλιξης, ενώ για τους υπαλλήλους ΔΕ και ΥΕ καθιερώνονται 13 μισθολογικά κλιμάκια.
Για κατοχή μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών ενός έτους ο υπάλληλος θα κερδίζει δύο κλιμάκια, ενώ για κατοχή διδακτορικού τίτλου σπουδών συναφούς αντικειμένου με την εργασία του θα κερδίζει 6 κλιμάκια.
Ο βασικός μισθός για υπαλλήλους ΥΕ καθορίζεται σε 780 ευρώ, ενώ για τους υπαλλήλους ΔΕ σε 780 ευρώ επί συντελεστή 1,10 ( 858 ευρώ), για ΤΕ 780 ευρώ με συντελεστή 1,33 ( 1.037 ευρώ) και για ΠΕ 780 ευρώ επί 1,40 ( 1.092 ευρώ).
Η οικογενειακή παροχή για ανήλικα τέκνα, ή ανίκανα να εργαστούν και με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 50%, ή για παιδιά που σπουδάζουν και δεν έχουν ξεπεράσει το 24 έτος της ηλικίας τους καθορίζεται σε 50 ευρώ για το ένα τέκνο, 70 ευρώ συνολικά για τα δύο τέκνα, 120 ευρώ συνολικά για τα τρία τέκνα, 170 ευρώ για τα τέσσερα τέκνα και επιπρόσθετα 70 ευρώ για κάθε ένα επιπλέον τέκνο.
Για τους υπαλλήλους που εργάζονται σε παραμεθόριες περιοχές προβλέπεται επιπλέον αμοιβή 100 ευρώ.
Το επίδομα θέσης ευθύνης καθορίζεται σε 1.400 ευρώ για Γενικούς Γραμματείς Υπουργείων, σε 1.150 ευρώ για αναπληρωτές Γενικούς Γραμματείς ή Ειδικούς Γραμματείς Υπουργείων, σε 1.000 ευρώ για προϊσταμένους Γενικών Διευθύνσεων, σε 450 ευρώ για προϊσταμένους Διευθύνσεων και προϊσταμένους πολιτικών γραφείων μελών της κυβέρνησης, σε 350 ευρώ για προϊσταμένους υποδιευθύνσεων και 290 ευρώ για προϊσταμένους τμημάτων.
Μοιράζουν 150 εκατ.
Για το νέο μισθολόγιο, με βάση την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου, το κόστος φαίνεται ότι ξεπερνά τα 150 εκατομμύρια ευρώ το 2016 (και τα 300 εκατ. το 2018)! Και αυτό παρόλο που στον προϋπολογισμό του 2016 που μόλις ψήφισε η Βουλή, υποτίθεται πως θα προέκυπτε εξοικονόμηση 2,7 εκατομμυρίων ευρώ.
Η εξήγηση για αυτό είναι τριπλή:
– Κανένας μισθός δεν μειώνεται στο δημόσιο. Ο εισαγωγικός μσθός για υποχρεωτικής υπάλληλο (1ο Μισθολογικό Κλιμάκιο ΥΕ) παραμένει στα 780 ευρώ κα δεν μειώνεται σε περίπου 680 ώστε να εξομοιωθεί με τον ιδιωτικό τομέα (δηλαδή το αντίστοιχο των 576 ευρώ Χ 14 αντί για 12 μήνες στο δημόσιο)
– Κανένας μισθός δεν μειώνεται στο δημόσιο. Ο εισαγωγικός μσθός για υποχρεωτικής υπάλληλο (1ο Μισθολογικό Κλιμάκιο ΥΕ) παραμένει στα 780 ευρώ κα δεν μειώνεται σε περίπου 680 ώστε να εξομοιωθεί με τον ιδιωτικό τομέα (δηλαδή το αντίστοιχο των 576 ευρώ Χ 14 αντί για 12 μήνες στο δημόσιο)
– Η «ψαλίδα» μεταξύ προσοντούχων- μη προσοντούχων θα ανοίξει με αυξήσεις στους προσοντούχους.
– Παρότι οι υποχρεωτικής ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υπάλληλοι θα ανεβαίνουν πλέον ανά τριετία (και όχι ανά διετία όπως οι απόφοιτο ΤΕΙ και ΑΕΙ), κάθε προαγωγή για τους αποφοίτους Λυκείου θα «αξίζει» 20% περισσότερο έναντι των υπολοίπων (συντελεστής 0,7 αντί 0,55). Η πρόβλεψη αυτή ικανοποιεί την συντριπτική πλειοψηφία των δημοσίων υπαλλήλων (κατηγορίας ΔΕ).
Συγκεκριμένα η έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους προβλέπει:
1. Αυξήσεις δαπανών:
– 107 εκατ. ευρώ για μισθούς με βάση τα νέα μισθολογικά κλιμάκια
– 107 εκατ. ευρώ για μισθούς με βάση τα νέα μισθολογικά κλιμάκια
– 143 εκατ. ευρώ (από το 2018 κα μετά) από μισθολογικές ωριμάνσεις
– 25 εκατ. ευρώ από την αύξηση των επιδομάτων ευθύνης στους προϊσταμένους
– 15 ως 46 εκατ. ευρώ λόγω της καθιέρωσης της «προωθημένης» μισθολογικής εξέλιξης (ενός «πριμ παραγωγικότητος» δηλαδή) λόγω αξιολόγησης.
– Άγνωστη δαπάνη από τη σύνδεση των αμοιβών με συγκεκριμένα καθήκοντα
2.Μειώσεις δαπανών:
– Ούτε 5 εκατομμύρια (αν και στην έκθεση του ΓΛΚ δεν αναφέρεται κανένα ποσό) από τον περιορισμό των περιοχών όπου υπάλληλοι λαμβάνουν «επίδομα παραμεθορίου περιοχών».
– 4,5 εκατ. ευρώ από την κατάργηση της αποζημίωσης των συλλογικών οργάνων
Αντί άλλης ερμηνείας πάντως για την «τρύπα» που ανοίγει στον προϋπολογσμό, η έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου υποστηρίζει ότι «οι προκαλούμενες δαπάνες από την εφαρμογή του νέου Μισθολογίου καλύπτονται πλήρως από τις προβλεφθείσες στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα 2015-2018 δαπάνες από:
– Τη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη των υπαλλήλων
– Τη μη χορήγηση κινήτρων επίτευξης στόχων και δημοσιονομικών στόχων και
– Την απομείωση της προσωπικής διαφοράς».
Με την διαφορά όμως ότι η μείωση της προσωπικής διαφοράς (ενν. σε εφοριακούς, δικαστικούς κλπ) εξουδετερώνεται από τη μη χορήγηση των κινήτρων, αφού οι υπάλληλοι κράτησαν το 1/3 της προσωπικής διαφοράς με «ισοδύναμο» μέτρο την μη χορήγηση των κινήτρων επίτευξης στόχων.
Συνεπώς δημιουργεί απορίες πώς μπορεί να καλυφθεί τελικά το «κενό» των περίπου 150 εκατ. ευρώ που ανοίγει το 2016 ή 300 εκατ. ευρώ το 2018, από τα μέτρα που λαμβάνει η κυβέρνηση.
Αλλες ρυθμίσεις
Στο νομοσχέδιο ορίζεται μηχανισμός αυτόματης επιστροφής (claw back) στη δαπάνη των δημόσιων νοσοκομείων και των φαρμακείων του ΕΟΠΥΥ. Το όριο των δαπανών αυτών πάνω από τo οποίo θα εφαρμόζεται claw back θα είναι 570 εκατ. ευρώ για το 2016, 550 εκατ. ευρώ για το 2017 και 530 εκατ. ευρώ για το 2018.
Ρυθμίζονται, επίσης, θέματα προστασίας της αμπελουργίας και του όρου τοπικού οίνου και θεσπίζεται πρόστιμο από 1.000 έως 30.000 ευρώ για τα οινολογικά εργαστήρια που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις.
Σημειώνεται ότι στόχος της κυβέρνησης είναι η ψήφιση του νομοσχεδίου ως την Τρίτη το βράδυ προκειμένου στη συνέχεια να συνεδριάσει το Euroworking Group και να εγκρίνει την καταβολή της υποδόσης του ενός δισ. ευρώ προς τη χώρα μας.
πηγή:imerisia.gr
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)