Τετάρτη 19 Αυγούστου 2015

Mειώσεις στις υψηλές κύριες συντάξεις







Νέο γύρο μειώσεων στις υψηλές κύριες συντάξεις αναμένεται να φέρει το ασφαλιστικό νομοσχέδιο που ετοιμάζει το υπουργείο Εργασίας, με στόχο τη συνολική αναμόρφωση του συνταξιοδοτικού συστήματος.
Σύμφωνα με τις δεσμεύσεις που απορρέουν από το 3ο μνημόνιο η κυβέρνηση θα πρέπει να νομοθετήσει την κατάργηση κοινωνικών πόρων 850 εκατ. ευρώ που πηγαίνουν στα ασφαλιστικά ταμεία με ενδεχόμενο να μπει "ψαλίδι" σε συντάξεις άνω των 2.000 ευρώ, εάν δεν βρεθούν ισοδύναμα μέτρα.
Εξετάζεται ακόμη η θέσπιση μείωσης του ύψους των ανωτάτων συντάξεων που σήμερα είναι στα 2.774 ευρώ στα ειδικά ταμεία, 2.350 ευρώ στο ΙΚΑ και 3.360 ευρώ για όσους λαμβάνουν διπλές συντάξεις.
Σε ό,τι αφορά τη ρήτρα μηδενικού ελλείμματος, η οποία επανήλθε με το νέο μνημόνιο, η ηγεσία του υπουργείου αναζητεί ισοδύναμα μέτρα προκειμένου να μην μειωθούν ξανά οι επικουρικές συντάξεις, όπως είπε υφυπουργός εργασίας Παύλος Χαϊκάλης μιλώντας στην εκπομπή "Πρωινό MEGA".
Σύμφωνα με τα στοιχεία, το κόστος από τη μη εφαρμογή της πλησιάζει τα 380 εκατ. ευρώ.
Την ίδια ώρα ετοιμάζονται οι υπουργικές αποφάσεις για τις ενοποιήσεις των ασφαλιστικών ταμείων. Η αρχή θα γίνει με την ενοποίηση στο ΕΤΕΑ οκτώ μικρότερων επικουρικών, όπως για παράδειγμα εθνικής τράπεζας - βενζινοπωλών - αρτοποιών και στη συνέχεια θα προχωρήσει η ενοποίηση των ταμείων κύριας ασφάλισης
Οι συγχωνεύσεις Ταμείων θα πρέπει να ολοκληρωθούν έως το 2017.
Σε ό,τι αφορά στις εργασιακές σχέσεις στόχος του υπουργείου Εργασίας είναι τα τρία "καυτά" θέματα των συλλογικών συμβάσεων, των ομαδικών απολύσεων και της αλλαγής του συνδικαλιστικού νόμου να αντιμετωπιστούν ως ένα ενιαίο πακέτο και οι αλλαγές να θεσμοθετηθούν μέχρι το τέλος του χρόνου.
πηγή:megatv.com

Τουρκικές «υπηρεσίες VIP» μεταφοράς μεταναστών με τζετ σκι στα νησιά του Αιγαίου!




Τουρκικές «υπηρεσίες VIP» μεταφοράς μεταναστών με τζετ σκι στα νησιά του Αιγαίου!Αποτέλεσμα εικόνας για τζετ σκι ΦΩΤΟ ΕΙΚΟΝΕς ΜΕ ΑΤΥΧΗΜΑ



Με τζετ σκι μετέφερε δύο μετανάστες έναντι 4.000 δολαρίων. Ο λόγος για Τούρκο ο οποίος και συνελήφθη από στελέχη του Κλιμακίου Ειδικών Αποστολών του Λιμενικού Σώματος σε συνεργασία με παρατηρητήρια του Ελληνικού Στρατού.
Όπως έγινε γνωστό ο Τούρκος με το τζετ σκι χθες το μεσημέρι μετέφερε δύο μετανάστες από την τουρκική περιοχή του Σαρμουσάκ στα Μυστεγνά της Λέσβου. Δεν ήταν όμως η πρώτη φορά που αυτό συνέβαινε. Ανάλογο περιστατικό είχε εντοπισθεί την περασμένη Πέμπτη αλλά και συνεχώς επαναλαμβανόταν καθημερινά μερικές φορές και πέντε έως έξι φορές τη μέρα!
Μετά την αποβίβαση των δύο μεταναστών τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος εγκλώβισαν τον Τούρκο μεταφορέα ο οποίος εγκατέλειψε το τζετ σκι και τράπηκε σε φυγή προς το εσωτερικό του νησιού. Τελικά, συνελήφθη σήμερα τα χαράματα με τη χρήση ειδικών καμερών θερμικής ακτινοβολίας!
Όπως έγινε γνωστό στην περιοχή του Σαρμουσάκ λειτουργεί τέτοια …επιχείρηση «VIP μεταφοράς» μεταναστών με τρία τζετ σκι που πηγαινοέρχονται στη Λέσβο μεταφέροντας πάντα δυο-δυο μετανάστες, κυρίως νέους ηλικιακά, και πάντα έναντι 2.000 δολαρίων το άτομο.
ΑΠΕ-ΜΠΕ, του Σ. Μπαλάσκα Μυτιλήνη, Greece

Eλλάδα και παράνομη μετανάστευση







Το πρόβλημα της παράνομης μετανάστευσης σίγουρα δεν είναι μόνο Ελληνικού ενδιαφέροντος και ευθύνης, ούτε είναι αποκλειστική ευθύνη της Ελλάδος να δώσει μια λύση σε αυτό. Όμως, είναι ζήτημα ρεαλισμού να διαπιστώσει κάποιος πώς η πρώτη χώρα που πρέπει να διαχειριστεί την κατάσταση για λογαριασμό της Ε.Ε. και για την ίδια, είναι η Ελλάδα.

Το πρόβλημα του μεταναστευτικού έχει αίτια διαχρονικά που έχουν δημιουργηθεί  πολλές δεκαετίες νωρίτερα με την συνεχή βοήθεια χωρίς να δημιουργηθεί πλάνο ανάπτυξης σε χώρες του τρίτου κόσμου, όπου και τα περισσότερα χρήματα της ανθρωπιστικής βοήθειας (καθώς και τα τρόφιμα αλλά και τα φάρμακα) κατέληγαν σε διεφθαρμένα καθεστώτα και ολίγους εκλεκτούς. Συνάμα υπήρχε και μια σαφή επιρροή κάθε λογής ισχυρού στον πλανήτη να εφαρμόσει μια δική του παρέμβαση προς τις χώρες αυτές για ικανοποίηση εθνικής ή ακόμα και προσωπικής ατζέντας. Παράδειγμα των παραπάνω είναι οι παρεμβάσεις σε Μέση Ανατολή και Ασία. Ας μην ξεχνάμε πώς οι χώρες που τροφοδοτούν κυρίως το κύμα μετανάστευσης είναι πάντα από την Ασία και την Αφρική.

Τα παραπάνω είναι δεδομένα γνωστά στο ευρύ κοινό και ίσως , μέχρι ενός σημείου, επιλεκτικά να είναι και αδιάφορα. Το ζητούμενο είναι για τον κάθε Έλληνα πολίτη πώς η Ελλάδα αυτή την στιγμή βρίσκεται υπό ένα ιδιότυπο καθεστώς εποικισμού, που ελάχιστη σχέση έχει με ανθρωπιστική ανάγκη βοηθείας και ακόμα μικρότερη σχέση έχει με μια προσωρινή παραμονή κάποιων ανθρώπων που ζητούν να γυρίσουν πίσω στην χώρα τους μόλις τελειώσει η κρίση εκεί.

Ξεκινώντας λίγο παράδοξα θα πρέπει να αναφέρουμε εκ νέου το ποιος είναι πρόσφυγας και ποιος δικαιούται άσυλο , καθώς συνεχίζουν πολλοί και τα μπερδεύουν είτε λόγω άγνοιας είτε λόγω σκοπιμότητας.

Πρόσφυγας είναι «κάθε πρόσωπο, το οποίο, επειδή έχει δικαιολογημένο φόβο διωγμού λόγω φυλής, θρησκείας, εθνικής προέλευσης, πολιτικών πεποιθήσεων ή συμμετοχής σε ορισμένη κοινωνική ομάδα, βρίσκεται έξω από τη χώρα της υπηκοότητάς του και δεν μπορεί, ή εξαιτίας αυτού του φόβου, δεν θέλει να προσφύγει στην προστασία της χώρας αυτής». Σύμφωνα με την Σύμβαση της Γενεύης «Περί του καθεστώτος των Προσφύγων» που υιοθετήθηκε διεθνώς στις 28 Ιουλίου 1951 (κυρώθηκε από την Ελλάδα το 1959 ) και τροποποιήθηκε με το Πρωτόκολλο της Νέας Υόρκης της 31ης Ιουλίου 1967.
 Οποιοσδήποτε άλλος μετανάστης που εισέρχεται σε μια χώρα χωρίς έγκριση από το τοπικό κράτος και δεν εμπίπτει στις παραπάνω διατάξεις, θεωρείται ως παράνομα ευρισκόμενος στην χώρα αυτή και διώκεται ποινικά η πράξη του, όπου απαιτείται αμέσως μετά η επαναπροώθηση του προς την χώρα προέλευσης ή εισδοχής βάση της συμφωνίας Δουβλίνο ΙΙ.


Με γνώμονα την παραπάνω περιγραφή ερχόμαστε στην πρόσφατη έκθεση της FRONTEX που αναφέρει τριπλασιασμό εισόδου μεταναστών από τα Ελληνικά σύνορα με Τουρκία, ειδικότερα από τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου. Αναφέρει επίσης την σημαντική μείωση κατά 80% από την πλευρά του Έβρου καθώς το πρόσφατα διαμορφωμένο τοίχος στα σύνορα έχει αποτρέψει πλέον αρκετούς από εκείνο το σημείο εισόδου.

Τα κυριότερα σημεία εισόδου αναφέρονται πως βρίσκονται στην περιοχή της Λέσβου, Σάμου και Χίου (σ.σ. η έκθεση είναι επικαιροποιημένη μέχρι και το πρώτο τρίμηνο του 2015 , οπότε το τι συμβαίνει στην Κω σήμερα δεν έχει αναλυθεί ακόμα). Η ίδια έκθεση αναφέρει και υποδεικνύει έντονα ως σημείο προέλευσης των ροών αυτών την χώρα της Τουρκίας, τα παράλιας της οποίας λειτουργούν ως  κόμβος μετάβασης  προς Βουλγαρία και Ελλάδα. Εντύπωση επίσης, δημιουργεί η αναφορά για σαφέστατη μείωση των εισερχόμενων παράνομα από Αλβανία προς Ελλάδα, καθώς η οικονομική κρίση έχει οδηγήσει τις ροές εργατών προς άλλες χώρες μέλη της ΕΕ.

Τα παραπάνω όμως αναφερόμενα απλά είναι η κορυφή του παγόβουνου. Τα στοιχεία είναι αφοπλιστικά όταν αρχίζουν και αποκτούν ποιοτικά χαρακτηριστικά, ειδικότερα δε, όταν αρχίζουν και διαψεύδουν πολλά από τα όσα αναφέρονται σε ΜΜΕ αλλά και από διάφορες ανθρωπιστικές οργανώσεις.

Πρώτο ποιοτικό χαρακτηριστικό της έκθεσης είναι η ανάλυση που αναφέρεται στα στοιχεία των ανθρώπινων ομάδων που εισέρχονται στην Ε.Ε. και ειδικότερα στην Ελλάδα. Μόλις το 11% επί του συνόλου είναι παιδιά, το 13% είναι γυναίκες ενώ το εναπομείναν ποσοστό του 76% είναι άνδρες! 

Δεύτερο σημαντικό χαρακτηριστικό είναι πώς το παραπάνω ποσοστό των ανδρών είναι ηλικίας 15-50 ετών, που ορίζεται ως η πλέον ενεργή ηλικία για κάποιον. Συνδυαστικά αναφέρεται και το τρίτο χαρακτηριστικό που ορίζει πώς το 28% είναι μόνο από Συρία σαν χώρος καταγωγής. Ένα πολύ μεγάλο ποσοστό της τάξης του 40% είναι αγνώστου προελεύσεως ενώ σημαντικά είναι και τα ποσοστά προέλευσης από χώρες όπως το Μπαγκλαντές και το Αφγανιστάν. 

Έχει σημασία να δοθεί προσοχή στα παραπάνω ποσοστά καθώς δηλώνουν χώρες με πολύ μεγάλες διαφορές κουλτούρας, ηθών και εθίμων ενώ ακόμα σημαντικότερο είναι να σημειωθεί πώς πολλές από αυτές τις χώρες είναι σε διαρκή επίβλεψη για την παρουσία μαχητών της τζιχάντ στο έδαφος τους.

Η παρουσίαση συντριπτικών στοιχείων εναντίον της σημερινής πολιτικής ανοιχτών συνόρων που εφαρμόζει  η Ελλάδα είναι ακόμα πιο ισχυρή στην ίδια έκθεση, που υπογραμμίζει τις εντονότατες μειώσεις για προσπάθειες παράνομης εισόδου σε τρίτες χώρες μέλη της Ε.Ε. από την Ελλάδα. Σύμφωνα με τα στοιχεία το 2014 υπήρχε μια αύξηση επιτυχιών αποτροπής τέτοιων πράξεων κατά 36% περισσότερο σε σχέση με το 2012. Για το 2015 (πρώτο τρίμηνο) δηλώνεται πώς ήδη υπάρχει 400% αύξηση προσπαθειών από το αντίστοιχο διάστημα του 2014 με χρήση φορτηγών οχημάτων, πλαστών εγγράφων και λοιπές άλλες μεθόδους.

Τι σημαίνει για την Ελλάδα αυτή η αύξηση είναι το άμεσο ζητούμενο για τον πολίτη. Επί της ουσίας έχουμε τα ακόλουθα δεδομένα:

1. Ο όγκος των εισερχόμενων προσφύγων και μεταναστών στην χώρα υπολογίζεται σε 150.000 άτομα μόνο για το πρώτο εξάμηνο του 2015. Αυτό σημαίνει πως ο πληθυσμός μιας μεγαλούπολης της χώρας ήδη βρίσκεται εντός της περιφέρειας, χωρίς να υπάρχει τρόπος μετάβασης τους σε άλλες χώρες. Διότι σε αντίθεση με όσα φληναφήματα αναφέρονται, οι πρόσφυγες που δικαιούνται ασύλου, ναι μεν έχουν δικαίωμα ταξιδιού εντός Ε.Ε. αλλά η διαμονή τους περιορίζεται εκεί στις 60 μέρες. Εφόσον αυτό το διάστημα περάσει, αυτοί οδηγούνται πίσω στην χώρα εισδοχής (Ελλάδα). Η παροχή ασύλου εφόσον γίνει δεν δίνει δικαιώματα πολίτη της Ε.Ε. αλλά μόνο παροχής «καταφυγίου» στην χώρα εισδοχής.

Άρα τα όσα λέγονται σε ΜΜΕ και από διάφορους υπουργούς που δεν γνωρίζουν προφανώς κάποια πράγματα, δεν έχουν ουδεμία νομική και λογική βάση.

2. Σύμφωνα με τις τελευταίες ειδήσεις οι μισοί μετανάστες που μπήκαν στην χώρα το τελευταίο διάστημα αρνούνται να μεταβούν στο Βοτανικό και σε άλλα 
camps. αλλά επιζητούν, πολλές φορές με εμμονή και βία,  να τους δοθούν ταξιδιωτικά έγγραφα για να πάνε εκτός Ελλάδος. Φυσικά αυτό δεν είναι δυνατόν να γίνει για παράνομους μετανάστες που δεν δικαιούνται ασύλου παρά μόνο απέλαση. Ενώ για τους πρόσφυγες, όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, το δικαίωμα ταξιδιού σε άλλες χώρες μέλη έχει σαφή χρονικό περιορισμό.

Γιατί να μην δέχονται τις παροχές αυτών των υπηρεσιών; Οι λόγοι πολλοί σύμφωνα με στοιχεία.

Πρώτον δεν θέλουν να καταγραφούν τα στοιχεία τους σε βιομετρικές βάσεις (δακτυλοσκοπήσεις) έτσι ώστε να μην απελαθούν άμεσα αν δεν μπορέσουν να περάσουν την πρώτη φορά και απελαθούν στην χώρα τους ή τα στοιχεία αυτά υπάρχουν σε σύνορα άλλων χωρών και τους ταυτοποιήσουν. Να σημειωθεί εδώ πώς η δαχτυλοσκόπηση είναι υποχρεωτική τόσο για τους πρόσφυγες όσο και τους παράνομους μετανάστες. Δεν έχουν ουδέν νομικό δικαίωμα άρνησης, οπότε κάθε προσπάθεια από διάφορους «ακτιβιστές» γίνεται σαφώς εκ του πονηρού.

Δεύτερον , η παρουσία τους σε camps θα είναι υπό έλεγχο. άρα δεν θα μπορούν να φύγουν παράνομα προς άλλες χώρες αλλά και αν είναι μέλη οργανώσεων φανατικών μαχητών. όπως έχουν δοθεί ειδικά σήματα από υπηρεσίες, θα είναι πολύ ευκολότερο να εντοπιστούν. 

3. Εγκληματικότητα και παράνομη μετανάστευση. Για λόγους που έχουν εξηγηθεί και σε προηγούμενο άρθρο-ανάλυση σχετικά με το τι συμβαίνει και τι δεσμοί υπάρχουν μεταξύ ενός αλλογενούς και εντελώς διαφορετικού πληθυσμού με συμπαγή μορφή εντός ενός άλλου κοινωνικού συνόλου. Το μόνο λογικό συμπέρασμα είναι πως θα υπάρξει πρόβλημα.

Μια ξένη κοινωνική ομάδα με διαφορετικά ήθη και έθιμα που δεν αποζητά την εγκατάσταση και προσαρμογή στα εθνικά δεδομένα κάθε χώρας αλλά ζητεί να φέρει τα δικά της ξένα ως 
defacto αποδεκτά στον τοπικό πληθυσμό, αποτελεί μαθηματικό αξίωμα και απόλυτο συμπέρασμα πώς θα οδηγήσει σε εντάσεις και απόλυτες συγκρούσεις.

Δείγμα μόνο ήταν τα πρόσφατα δεδομένα σε Άγιο Παντελεήμονα μεταξύ κατοίκων και παράνομων μεταναστών, όμως ακόμα και μεταξύ αλλογενών και αλλόφυλων μεταναστών μεταξύ τους όπως είδαμε και στην Κω.

4. Θέματα υγείας. Οι άνθρωποι που προέρχονται από τις χώρες της Μέσης Ανατολής και Ασίας βρισκόντουσαν σε περιοχές με ελάχιστη υποδομή και πολλές από τις ασθένειες που είχαν και έχουν,  δεν υπάρχουν στην Δύση. Παράδειγμα η φυματίωση, που πέρσι τον χειμώνα είχε αυξημένα καταγεγραμμένα κρούσματα στην χώρα μας. Η αδυναμία ελέγχου των παράνομα εισερχομένων μεταναστών οδηγεί σε πολύ σημαντικό πρόβλημα και στον τοπικό πληθυσμό καθιστώντας την όλη κατάσταση μια εν δυνάμει απειλή.

5. Ο μύθος της στήριξης της οικονομίας και της υπογεννητικότητας. Είναι τόσο αφελές και τόσο παράδοξο το παραπάνω που πραγματικά πρέπει να αναρωτιέται κάποιος αν εκείνος που κάνει χρήση του συγκεκριμένου επιχειρήματος είναι ενήλικος με πλήρη κρίση ή απλά παπαγαλίζει. Πρώτον, η οικονομία της χώρας δεν μπορεί να στηριχθεί όταν περιθάλπει ανθρώπους που δεν προσφέρουν με φόρο ή άλλο τρόπο στην οικονομία της. Δεύτερον, οι ίδιοι, όταν και εφόσον βρουν εργασία , πράγμα πολύ δύσκολο πλέον, θα είναι κατά κύριο λόγο αδήλωτη, χωρίς εισφορές και όσα χρήματα λάβουν θα είναι για να τα περάσουν στις χώρες καταγωγής τους.

Το δεύτερο κομμάτι του μύθου που μιλάει για υπογεννητικότητα, είναι απλά απαύγασμα ψυχασθενή. Πώς ακριβώς θα ενισχυθεί μια εθνική οντότητα ενός κράτους, σε όλους τους τομείς, από αλλογενείς και αλλόφυλους που ελάχιστη συμπάθεια ή φιλία νιώθουν προς την χώρα φιλοξενίας; Δεν είναι λίγα άλλωστε τα κρούσματα που βλέπουμε σε Γαλλία, σε Ιταλία, σε Γερμανία, σε Αγγλία ακόμα και σε Ελλάδα που δείχνουν δεύτερης γενιάς παιδιά μεταναστών, να στρέφονται κατά της χώρας φιλοξενίας και να επιστρέφουν για να γίνουν μαχητές ενός φανατικού ιερού πολέμου.


Τι μπορεί να γίνει;

Τα περιθώρια της Ελλάδος είναι στενά όσον αφορά το τι μπορεί να γίνει, μόνο από την χώρα μας. Ας μην ξεχνούμε πώς μιλάμε για μια ροή εκατομμυρίων μεταναστών που περιμένουν να περάσουν στην Γη της Επαγγελίας, ενώ αρκετοί μπορεί να το βλέπουν και ως ευκαιρία δημιουργίας της χώρας τους μέσα σε μια άλλη χώρα δια εποικισμού. 

Η πρώτη πρόταση που δείχνει να γίνεται και πραγματικότητα είναι οι παράνομοι μετανάστες να μην κινούνται ελεύθερα. Να καταγράφονται και να μένουν σε ελεγχόμενες περιοχές όπου θα περιμένουν μέχρι την εκδίκαση υπόθεσης του ασύλου τους. Αν εγκριθεί να προχωρούν οι διαδικασίες , αλλιώς να απελαύνονται. Οι χώροι αυτοί απαιτείται να είναι εκτός οικισμών πόλης σε ειδικούς χώρους υποδοχής ή ακόμα και πλοία (όπως στην πρόσφατη περίπτωση στη Κω).

Η δεύτερη πρόταση είναι να γίνει άμεση πρόσκληση για να προσέλθουν όλοι οι ευρισκόμενοι στην χώρα μετανάστες που είναι χωρίς χαρτιά. Εκεί να καταγράφονται με καταχώρηση βιομετρικών στοιχείων και να δοθεί χρόνος εκδίκασης της υπόθεσης τους όπως και στην πρώτη πρόταση. Μετά την πάροδο του χρόνου πρόσκλησης όσοι συλλαμβάνονται άνευ εγγράφων θα απελαύνονται άμεσα χωρίς δικαίωμα έφεσης ή αναστολής της ποινής. Αυτό θα διευκολύνει στο να λυθεί και ένα μέγιστο πρόβλημα ασφαλείας της Ελλάδος καθώς ουδείς γνωρίζει ποιος βρίσκεται στη χώρα μας  και τι κάνει εδώ.

Η τρίτη πρόταση είναι να γίνεται επιλογή όσων δεν δικαιούνται ασύλου βάση δεξιοτήτων και να καλυφθούν θέσεις ανάγκης στην οικονομία της χώρας. Υπάρχουν σαφέστατα άνθρωποι που έχουν δεξιότητες και ίσως να είχαν μια ευκαιρία, αν τους διέκρινε το ίδιο το κράτος και τους έδινε το δικαίωμα σε αυτό.

Τελευταίο παραμένει το κύριο και καίριο ερώτημα , στο που θα σταλούν όσοι τελικά απλά δεν χωράνε όπως λέει και η κ. Μέρκελ σε μια χώρα κράτος που έχει πλέον περάσει το όριο χωρητικότητας της
. Εκεί θα πρέπει να γίνει πρώτα μια διαλογή με ειδικούς σύμβουλους που θα ταυτοποιήσουν την καταγωγή κάποιων με ειδικές ερωτήσεις και η μετά επιχορήγησης από την ΕΕ απέλασης τους όπως είχε γίνει αρχικά , στις χώρες καταγωγής και όχι εισδοχής τους.

Φυσικά τα παραπάνω ως προτάσεις είναι μόνο για το μέγεθος της χώρας μας, καθώς αυτό δεν μπορεί να λύσει το πρόβλημα του μεταναστευτικού. Όμως είναι δεδομένο πώς τα πράγματα αλλάζουν και ήδη οι συντηρητικές φωνές έχουν αρχίσει και ακούγονται πιο έντονα εντός κοινοβουλίων, ενώ και οι πολίτες των χωρών διαπιστώνουν το ουτοπικό του πράγματος να βρίσκονται σε μια παγκοσμιοποιημένη Ε.Ε. που θα θεωρεί την χώρα τους κοινόβιο εγκατάστασης για όποιον θέλει και μπορεί να έρθει.

Ειδικότερα μάλιστα στην Ελλάδα όπου τα στοιχεία δείχνουν περίπου 1.500.000 μετανάστες να βρίσκονται παράνομα στην χώρα, ως ένα ποσοστό της τάξης του 12% περίπου επί του συνολικού πληθυσμού ενώ στις ΗΠΑ ,για παράδειγμα, το ποσοστό αυτό είναι 6 με 7% και είναι συνάμα μια χώρα που έχει βασιστεί στο συγκεκριμένο μοντέλο διαμόρφωσης.

Ως επίλογος θα παρατεθεί μια συνολική εικόνα των χωρών σε όλο τον πλανήτη που δείχνουν πλέον μηδενικές ανοχές σε μεταναστευτικά κύματα με την Ουγγαρία να σηκώνει τοίχο όπως και η Βουλγαρία. Η Ρωσία να δηλώνει πώς θα κάνει χρήση όπλων για κάθε παράνομα εισερχόμενο στην περιφέρεια της. Στις ΗΠΑ δηλώσεις υποψηφίων να φωτογραφίζουν πολύ έντονες πράξεις για το μεταναστευτικό. Την Αυστραλία να έχει κλείσει σύνορα. Τις Γερμανία, Αυστρία, Βρετανία, Πορτογαλία, Ισπανία να εφαρμόζουν τα έξυπνα σύνορα με καινοτόμα τεχνολογία......και ακόμη και την Τουρκία να αλλάζει τον νόμο περί ασύλου και μετανάστευσης και να τον κάνει πιο αυστηρό. Σε αυτό το παγκόσμιο πλαίσιο λοιπόν είναι αστείο ως και τραγικά ηλίθιο να καλείται η Ελλάδα να κάνει το ανοιχτό σαλόνι υποδοχής για κάθε κατατρεγμένο ( ;;; ) την ίδια στιγμή μάλιστα που ακόμα και η ίδια τελεί υπό κρίση για τους δικούς της ιθαγενείς.

Αλέξανδρος Νίκλαν 
Σύμβουλος Θεμάτων Ασφαλείας


πηγές:Geopolitics & Daily News
I)     Annual Risk Analysis 2015 report – FRONTEX
II)   Greece and Turkey – Borders between denial report – FRONTEX

Επίσκεψη ΑΝΥΕΘΑ Δημήτρη Βίτσα στη Διεύθυνση Ιστορίας Στρατού



  
 
 
Τη Διεύθυνση Ιστορίας Στρατού (ΔΙΣ) επισκέφθηκε, σήμερα Τρίτη 18 Αυγούστου 2015, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Βίτσας, συνοδευόμενος από τον Α’ Υπαρχηγό του ΓΕΣ Αντιστράτηγο Ανδρέα Ηλιόπουλο.

Στη διάρκεια της επίσκεψης, ο ΑΝΥΕΘΑ ενημερώθηκε από τον Διευθυντή της ΔΙΣ Ταξίαρχο Νικόλαο Δελατόλα, για το έργο, την αποστολή, την οργάνωση και τη λειτουργία της Διεύθυνσης, που ιδρύθηκε 1887 και από το 1954 έχει τη σημερινή οργανωτική μορφή. Στη διάρκεια της επίσκεψης έγινε μια πρώτη παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας που γίνεται επί των αρχείων της Βέρμαχτ, μετά την πρώτη  επεξεργασία και αξιολόγηση τους.

Περιηγήθηκε τους χώρους της ΔΙΣ και ιδιαίτερα τον ειδικά διαμορφωμένο χώρο, όπου γίνεται η επεξεργασία των προερχομένων από τις ΗΠΑ, γερμανικών αρχείων της περιόδου 1941-1944.

Ο ΑΝΥΕΘΑ επισήμανε την ιδιαίτερη σημασία και αξία του έργο που συντελείται στη ΔΙΣ. «Εσείς - τόνισε απευθυνόμενος στο προσωπικό της ΔΙΣ - έχετε το βάρος, σ’ ένα τόπο κι ένα λαό με μεγάλη ιστορία, να ανυψώνετε, να φέρνετε στο φως την ιστορικότητα, που έτσι κι αλλιώς υπάρχει. Θα πρέπει να μελετάμε την ιστορία μας και να αντλούμε διδάγματα για το πώς θα πάμε παραπέρα».

Επισήμανε την ανάγκη το έργο αυτό της ΔΙΣ να διαδοθεί στον ελληνικό λαό. Ανέφερε ακόμα το γεγονός της αξιοποίησης των επιστημονικών γνώσεων στρατιωτών που συμμετέχουν στην επεξεργασία και την αξιολόγηση των αρχείων. «Έχει, είπε, μεγάλη σημασία το πως αντιλαμβάνεται ο καθένας το καθήκον απέναντι στην κοινωνία και απέναντι στην πατρίδα».

Στην ενημέρωση που πραγματοποιήθηκε έγινε παρουσίαση του συνολικού έργο που συντελείται στη ΔΙΣ και επισημάνθηκε, ότι βασική δραστηριότητα της Διεύθυνσης, μετά και την ολοκλήρωση του Επιχειρησιακού Προγράμματος Κοινωνία της Πληροφορίας, αποτελεί η συνέχιση και ολοκλήρωση της τεκμηρίωσης του αρχειακού της υλικού.

Ακολούθησε η παρουσίαση των πρώτων αποτελεσμάτων της έρευνας, που διεξάγεται στη ΔΙΣ, με βάση τα αρχεία της Βέρμαχτ από τον δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, τα οποία αποκτήθηκαν από την Υπηρεσία Εθνικών Αρχείων των ΗΠΑ. Υπενθυμίζεται πως η ΔΙΣ προμηθεύτηκε το 2006, αντίγραφα των αρχείων σε 162 μικροφίλμς, που περιέχουν περίπου 400 χιλιάδες σελίδες, τα οποία αφορούν τις επιχειρήσεις των γερμανικών στρατευμάτων στην Ελλάδα. Για την επεξεργασία αυτών των αρχείων, η ΔΙΣ αξιοποιεί υπηρετούντες στρατιώτες με άριστη γνώση γερμανικών και με υψηλή ακαδημαϊκή εκπαίδευση, υπό την επίβλεψη ιστορικών της Διεύθυνσης.

Ειδικότερα:

1η φάση: Έχει ολοκληρωθεί η ψηφιοποίηση των μικροφίλμς, με τα ειδικά μηχανήματα.

2η φάση: Έχει ολοκληρωθεί η επιλογή των αποσπασμάτων που αναφέρονται στην Ελλάδα μέσω μιας γρήγορης επισκόπησης των αρχείων για τον εντοπισμό λέξεων κλειδιών που καθορίζουν τον τόπο.

3η φάση: Είναι σε εξέλιξη η σύνταξη συνοπτικών σημειωμάτων με γενικές περιγραφές του τύπου των αρχείων και ειδικές περιγραφές σημαντικών ευρημάτων που αφορούν συγκεκριμένες πράξεις του γερμανικού στρατού ενάντια στον ελληνικό λαό. Το συνοπτικό σημείωμα περιέχει μια γενική περιγραφή του τύπου των αρχείων.

Τονίστηκε, ακόμα, ότι στα υπό εξέταση αρχεία βρίσκονται αναφορές υπηρεσιακών ταξιδιών, με ιδιαίτερες πληροφορίες που αφορούν την πολιτική,  κοινωνική και οικονομική κατάσταση του ελληνικού λαού.

Στο φωτογραφικό υλικό περιλαμβάνονται φωτογραφίες των πρώτων Ελλήνων αιχμαλώτων κατά την εισβολή των γερμανικών στρατευμάτων, φωτογραφίες από καταστροφές εγκαταστάσεων και κτιρίων και πολλές φωτογραφίες των κατοχικών δυνάμεων στην πρωτεύουσα, καθώς και  χάρτες, σχεδιαγράμματα και πίνακες. Υπάρχουν στοιχεία για ανθρώπινες απώλειες, με νεκρούς, αιχμαλώτους, εκτελεσθέντες και ομήρους. Αναφέρονται επίσης πολλές καταστροφές περιοχών και υπάρχουν αναφορές για κατασχέσεις.
Επιδιώξεις της έρευνας:

Μετά την ολοκλήρωση της τρέχουσας εργασίας, της σύνταξης περιληπτικών σημειωμάτων για το σύνολο του αρχείου, η ΔΙΣ σκοπεύει να συνοψίσει τα αποτελέσματα σε μια έκδοση που θα περιλαμβάνει και ευρετήριο γεγονότων.

Σε δεύτερο χρόνο θα γίνει πιστή απόδοση στα ελληνικά τόσο των σημαντικών αποσπασμάτων με βάση τα ευρήματα, όσο και του συνόλου του αρχείου. Επίσης, θα υπάρξει παραπέρα εμπλουτισμός των αρχειακών πηγών, με επιπλέον σειρές μικροφίλμς  από τις ΗΠΑ, καθώς και διασταύρωση του αρχειακού υλικού με άλλες πηγές, όπως είναι τα αρχεία που αναμένονται από τη ρωσική κυβέρνηση.

Η ΔΙΣ, όπως τονίστηκε, αφού ολοκληρώσει αυτή την επεξεργασία, σκοπεύει να διαθέσει το αρχείο και τα αποτελέσματα της έρευνας σε μελετητές αλλά και σε θεσμούς και επιτροπές για τη διεκδίκηση των γερμανικών οφειλών. Με την ολοκλήρωση του έργου θα υπάρξει έκδοση βιβλίου ή βιβλίων για μέρος ή για το σύνολο της έρευνας αυτής.

Τρίτη 18 Αυγούστου 2015

Aφορολόγητο ΜΟΝΟ με τη χρήση του πλαστικού χρήματος, πιστωτικών και χρεωστικών καρτών





Σοφία Δήμτσα.


H κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να συνδεθεί το αφορολόγητο με τη χρήση του πλαστικού χρήματος, πιστωτικών και χρεωστικών καρτών.
Αυτό είπε ο Τρύφων Αλεξιάδης, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών μιλώντας στον 9,84. Συγκεκριμένα, ανέφερε πως με τα capital controls πάρα πολύς κόσμος εξοικειώθηκε με το να χρησιμοποιεί το πλαστικό χρήμα, άρα είναι ένα κίνητρο ώστε να χρησιμοποιούν οι πολίτες τις χρεωστικές ή πιστωτικές τους κάρτες για να κάνουν τις αγορές τους, κι έτσι και το κράτος θα κερδίζει και οι πολίτες θα αποφεύγουν την ταλαιπωρία του να συγκεντρώνουν τις αποδείξεις.
Διευκρίνισε ο κ. Αλεξιάδης ότι δεν έχει ληφθεί κάποια τέτοια απόφαση, ωστόσο ανέφερε πως είναι μία από τις εισηγήσεις που δέχεται και θα εξετάσει το υπουργείο Οικονομικών να συνδεθεί η χρήση του αφορολόγητου με τη χρήση καρτών.
πηγή:megatv.com

Επτά αλλαγές για τα capital controls



Αποτέλεσμα εικόνας για foto τραπεζων


Επείγουσες ρυθμίσεις στην ανάληψη μετρητών και τη μεταφορά κεφαλαίων



Αποτέλεσμα εικόνας για foto τραπεζων





ΠΡΑΞΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ:
« 
Επείγουσες ρυθμίσεις για τη θέσπιση περιορισμών στην ανάληψη μετρητών και τη μεταφορά κεφαλαίων» 
(ΦΕΚ Α΄84/18.7.2015), όπως ισχύει

Συχνές Ερωτήσεις και Απαντήσεις
1. Τι αλλάζει με την νέα Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου;
Από τη Δευτέρα, 20 Ιουλίου 2015, καταργήθηκε η τραπεζική αργία και όλα τα καταστήματα των τραπεζών είναι ανοιχτά για το συναλλακτικό κοινό. Επιπλέον, με τη νέα Πράξη όλες οι τραπεζικές εργασίες επιτρέπονται με εξαίρεση εκείνες οι οποίες ρητά απαγορεύονται σύμφωνα με την εν λόγω Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου.

2. Τι ισχύει με τις αναλήψεις μετρητών;
Η ανάληψη μετρητών από τους συναλλασσόμενους από τραπεζικό κατάστημα ή ΑΤΜ δεν μπορεί να υπερβαίνει ημερησίως το ποσό των 60 ευρώ ανά καταθέτη, ανά τράπεζα. Ωστόσο, παρέχεται η δυνατότητα μεταφοράς του ημερήσιου ορίου των 60 ευρώ σε επόμενη ημέρα ή ημέρες και πάντως το αργότερο στο τέλος της εβδομάδας (κάθε Παρασκευή). Δηλαδή, κάθε εβδομάδα ο δικαιούχος μπορεί να κάνει ανάληψη έως του ποσού των τετρακοσίων είκοσι (420) ευρώ κατ’ ανώτατο όριο.

3. Επιτρέπεται η ανάληψη μετρητών σε ξένο νόμισμα από τραπεζικό κατάστημα;
ΝΑΙ, μέχρι του ημερήσιου ορίου του ισόποσου (με βάση την ισχύουσα ημερήσια συναλλαγματική ισοτιμία) των 60 ευρώ στο ξένο νόμισμα. Και στην περίπτωση αυτή ισχύει η δυνατότητα μεταφοράς του ημερήσιου ορίου σε επόμενη ημέρα και πάντως το αργότερο στο τέλος της εβδομάδας.

4. Επιτρέπεται η κατάθεση επιταγής;
ΝΑΙ, επιτρέπεται η κατάθεση τραπεζικών και ιδιωτικών επιταγών αποκλειστικά και μόνο σε πίστωση τραπεζικού λογαριασμού. Πληρωμή επιταγών με μετρητά δεν επιτρέπεται.

5. Τι προβλέπεται για τις επιταγές επί των οποίων έχει βεβαιωθεί αδυναμία πληρωμής με ημερομηνία από 20/7 μέχρι 31/8/2015;
Επιταγές, επί των οποίων έχει βεβαιωθεί από την πληρώτρια τράπεζα αδυναμία πληρωμής με ημερομηνία από την 20η Ιουλίου 2015 μέχρι την 31η Αυγούστου 2015, όπως και γραμμάτια εις διαταγήν και συναλλαγματικές με ημερομηνία λήξης εντός του ανωτέρω χρονικού διαστήματος, που δεν εξοφλήθηκαν, δεν εμφανίζονται σε αρχεία δεδομένων οικονομικής συμπεριφοράς που τηρούνται από τα πιστωτικά ιδρύματα ή από φορείς χάριν αυτών, εάν αποδεδειγμένα εξοφληθούν το αργότερο μέχρι την 30η Σεπτεμβρίου 2015.

6. Μπορώ να έχω πρόσβαση στη θυρίδα μου;
ΝΑΙ, μπορείτε να έχετε πρόσβαση, είτε με την τήρηση της συνήθους διαδικασίας, δηλαδή με σειρά χρονικής προτεραιότητας, είτε κατόπιν συνεννόησης με την τράπεζα με την οποία συναλλάσσεστε. Προς το σκοπό αυτό, έχουν ήδη δημοσιευτεί σχετικές ανακοινώσεις των τραπεζών μελών της ΕΕΤ.

7. Μπορώ να χρησιμοποιήσω τη χρεωστική μου κάρτα για αναλήψεις μετρητών στο εξωτερικό;
ΝΑΙ, σύμφωνα με το ημερήσιο ή/και εβδομαδιαίο μέγιστο όριο ανάληψης ποσού που ισχύει και εντός Ελλάδος.

8. Μπορώ να χρησιμοποιήσω την πιστωτική ή προπληρωμένη μου κάρτα για αναλήψεις μετρητών στην Ελλάδα και στο εξωτερικό;
ΟΧΙ, η συγκεκριμένη συναλλαγή δεν επιτρέπεται.

9. Μπορώ να χρησιμοποιήσω την πιστωτική, χρεωστική ή/και προπληρωμένη μου κάρτα για να κάνω αγορές στην Ελλάδα;
ΝΑΙ. Οι πιστωτικές, χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες μπορούν να χρησιμοποιούνται κανονικά για αγορές αγαθών και υπηρεσιών εντός Ελλάδος, μέχρι το όριο που προβλέπει η σύμβασή σας με την τράπεζα.

10. Μπορώ να χρησιμοποιήσω την πιστωτικήχρεωστική ή/και προπληρωμένη μου κάρτα για να κάνω αγορές στο εξωτερικό;
ΝΑΙ, εφόσον βρίσκεστε στο εξωτερικό και η συναλλαγή σας γίνεται με χρήση της κάρτας, μπορείτε να χρησιμοποιείτε τις κάρτες σας για αγορές αγαθών και υπηρεσιών στο εξωτερικό:
  • μέχρι το όριο που προβλέπει η σύμβασή σας με την τράπεζα, και
  • εντός του ημερήσιου ορίου ποσού το οποίο εγκρίνεται για κάθε τράπεζα ξεχωριστά από την Επιτροπή Εγκρίσεως Τραπεζικών Συναλλαγών.
11. Μπορώ να χρησιμοποιήσω την πιστωτική, χρεωστική ή/και προπληρωμένη μου κάρτα για να κάνω αγορές στο internet;
ΝΑΙ, χωρίς περιορισμούς, εφόσον τα ηλεκτρονικά καταστήματα τηρούν λογαριασμό σε τράπεζα που λειτουργεί στην Ελλάδα.
Εφόσον τα ηλεκτρονικά καταστήματα τηρούν λογαριασμό σε τράπεζα του εξωτερικού, μπορείτε να χρησιμοποιείτε τις κάρτες σας:
  • μέχρι το όριο που προβλέπει η σύμβασή σας με την τράπεζα,
  • εντός του ημερήσιου ορίου ποσού το οποίο εγκρίνεται για κάθε τράπεζα ξεχωριστά από την Επιτροπή Εγκρίσεως Τραπεζικών Συναλλαγών, και
  • για τις ακόλουθες κατηγορίες συναλλαγών:
1. Αγορές εισιτηρίων αεροπορικών εταιρειών.

2. Πληρωμές ξενοδοχείων.

3. Ενοικιάσεις αυτοκινήτων.

4. Πληρωμές ταξιδίων και μεταφορών.

5. Πληρωμές ψηφιακών παρόχων μουσικού περιεχομένου και εφαρμογών (applications).

6. Πληρωμές συνδρομών, για εγγραφή ή ανανέωση συμμετοχής μέλους σε επαγγελματικούς συλλόγους (δικηγορικούς/ ιατρικούς συλλόγους, κ.λπ) ή/και για επιστημονικά και λοιπά έντυπα.

7. Πληρωμή υπηρεσιών εκπαίδευσης (δίδακτρα/ εστίες διαμονής/ συνδρομή βιβλιοθηκών, κ.λπ).

8. Πληρωμή ασφαλιστικών, ιατρικών και φαρμακευτικών εξόδων.

9. Πληρωμές ελληνικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο ηλεκτρονικό εμπόριο προς διεθνείς παρόχους υπηρεσιών, απαραίτητων για τη λειτουργία των εν λόγω επιχειρήσεων, όπως, ενδεικτικά, συνδρομή φιλοξενίας σε server, συνδρομή domain name, συνδρομή σε παρόχους φύλαξης αρχείων, συνδρομή σε παρόχους cloud-based υπηρεσιών λειτουργίας, όπως πλατφόρμες ηλεκτρονικών καταστημάτων (e-shop), πλατφόρμες επικοινωνίας με χρήστες, συνδρομή για συντήρηση ελάχιστης παρουσίας για λόγους διαφήμισης σε Google/ Facebook.
12. Αν χάσω ή μου κλέψουν την κάρτα μου ή για οποιονδήποτε άλλο λόγο δεν μπορώ να κάνω συναλλαγή με την κάρτα μου τι μπορώ να κάνω;
Θα πρέπει να δηλώσετε την απώλεια της κάρτας σας στην τράπεζα η οποία την έχει εκδώσει. Για τη διαδικασία έκδοσης της νέας σας κάρτας θα ενημερωθείτε από την αρμόδια υπηρεσία της τράπεζας.

13. Μπορώ να ανοίξω νέο λογαριασμό;
ΟΧΙ, εκτός αν το άνοιγμα του νέου λογαριασμού αφορά αποκλειστικά και μόνο τις ακόλουθες συναλλαγές, η αναγκαιότητα των οποίων πρέπει να τεκμηριώνεται εγγράφως και με την προϋπόθεση ότι δεν υφίσταται άλλος διαθέσιμος λογαριασμός μέσω του οποίου αυτές μπορούν να διενεργηθούν:
  • πληρωμή μισθοδοσίας προσωπικού, συμπεριλαμβανομένης της έκδοσης και εξαργύρωσης εργοσήμου,
  • πληρωμή υποχρεώσεων του καταθέτη προς την ίδια τράπεζα, που προκύπτουν από συμβάσεις που είχαν καταρτισθεί προ της 28ης Ιουνίου 2015,
  • καταβολή νέων συντάξεων και νέων προνοιακών επιδομάτων,
  • εκκαθάριση συναλλαγών καρτών από νέες συμβάσεις αποδοχής (acquiring),
  • εξυπηρέτηση νεοϊδρυθέντων, μετά την 1η Μαΐου 2015, νομικών προσώπων,
  • εξυπηρέτηση νεοφυών εταιρειών (startups) που συμμετέχουν σε προγράμματα στήριξης της νέας επιχειρηματικότητας,
  • κατάθεση μετρητών ως εξασφάλιση (cash collateral) εγγυητικής επιστολής, ενέγγυας πίστωσης ή δανείου στην ίδια τράπεζα,
  • άνοιγμα λογαριασμού υπέρ τρίτου με σκοπό είτε τη συμμόρφωση προς επιταγή για εκτέλεση χρηματικής απαίτησης, βάσει διαταγής πληρωμής, δικαστικής απόφασης ή άλλου εκτελεστού τίτλου είτε την εξόφληση απαίτησης, για την οποία έχει επιβληθεί κατάσχεση εις χείρας τρίτου, υπέρ του δικαιούχου της απαίτησης, εκτός εάν αυτός έχει δηλώσει καταθετικό λογαριασμό με οποιαδήποτε διαδικαστική πράξη,
  • πίστωση ποσών από την αλλοδαπή σε ευρώ ή ξένο νόμισμα, ύψους τουλάχιστον δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ ή του ισόποσου σε ξένο νόμισμα,
  • αποδοχή προθεσμιακής κατάθεσης μόνον στην περίπτωση που οι δικαιούχοι της ταυτίζονται με τους δικαιούχους του υφιστάμενου τροφοδότη λογαριασμού της, καταθετικού ή όψεως,
  • κάθε άλλη περίπτωση, κατόπιν έγκρισης από την Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών.
14. Μπορώ να προσθέσω συνδικαιούχο σε υφιστάμενο καταθετικό λογαριασμό μου;
ΟΧΙ, η συγκεκριμένη τραπεζική εργασία δεν επιτρέπεται.

15. Μπορώ να εξοφλήσω πρόωρα το δάνειό μου;
Πρόωρη, μερική ή ολική εξόφληση του δανείου σας επιτρέπεται μόνο με κατάθεση μετρητών ή με μεταφορά κεφαλαίων (έμβασμα) από το εξωτερικό.

16. Μπορώ να ζητήσω την πρόωρη λήξη της προθεσμιακής μου κατάθεσης;
ΟΧΙ, εκτός αν η πρόωρη λήξη αφορά αποκλειστικά και μόνο την ισόποση εξόφληση:
  • οφειλών προς το Δημόσιο και τους ασφαλιστικούς φορείς,
  • τρέχουσας δόσης και ληξιπρόθεσμων οφειλών δανείου στην ίδια τράπεζα,
  • πληρωμής μισθοδοσίας στην ίδια τράπεζα,
  • πληρωμής νοσηλίων και διδάκτρων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό,
  • πληρωμής προμηθευτών που τηρούν λογαριασμό στην ίδια τράπεζα, έναντι τιμολογίων ή ισοδύναμων παραστατικών, υπό την προϋπόθεση ότι δεν υφίστανται επαρκή διαθέσιμα σε καταθετικό λογαριασμό ταμιευτηρίου ή όψεως.

17. Είμαι επιχείρηση που επιθυμεί να αρχίσει να δέχεται συναλλαγές με πιστωτικές, χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες. Μπορώ να το κάνω;
ΝΑΙ, εφόσον καταρτίσετε σύμβαση με τράπεζα, ίδρυμα πληρωμών ή/και ίδρυμα ηλεκτρονικού χρήματος που λειτουργεί στην Ελλάδα. Σε αυτήν την περίπτωση, επιτρέπεται το άνοιγμα νέου λογαριασμού για την εκκαθάριση συναλλαγών καρτών με βάση την νέα αυτή σύμβαση.
Αντίθετα, δεν επιτρέπεται η κατάρτιση συμβάσεων αποδοχής συναλλαγών με κάρτες πληρωμών, εφόσον η εκκαθάρισή τους πραγματοποιείται με πίστωση λογαριασμού του εμπόρου, ο οποίος τηρείται σε τράπεζα, ίδρυμα πληρωμών ή/και ίδρυμα ηλεκτρονικού χρήματος εκτός Ελλάδος.

18. Είμαι επιχείρηση που δέχεται συναλλαγές με πιστωτικές, χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες. Πότε θα πιστώνεται ο λογαριασμός μου;
Η εκκαθάριση των συναλλαγών με κάρτες πληρωμών, ελληνικών και ξένων, θα γίνεται με πίστωση του λογαριασμού της επιχείρησης σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στη σχετική σύμβασή σας.

19. Μπορώ ως επιχείρηση να αρνηθώ συναλλαγές με κάρτες;
ΟΧΙ, διότι στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου προβλέπεται ότι όποιος αρνείται την πληρωμή με πιστωτικές, χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες τιμωρείται, με βαρύτατα πρόστιμα ή/και φυλάκιση, κατά τις διατάξεις:
  • των άρθρων 288 παρ. 1 και 452 του Ποινικού Κώδικα,
  • του άρθρου 13α του ν. 2251/1994 (Α΄ 191),
  • του άρθρου 18 α ν. 146/1914 (Α΄ 21), και
  • του άρθρου 19 ν. 4177/2013 (Α΄ 173), όπως ισχύουν.
20. Οι πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες αλλοδαπών τραπεζών χρησιμοποιούνται κανονικά;
Πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες αλλοδαπών τραπεζών εφόσον έχουν εκδοθεί στο εξωτερικό χρησιμοποιούνται τόσο για αγορές αγαθών και υπηρεσιών όσο και για αναλήψεις μετρητών χωρίς περιορισμούς, εντός των ορίων της σύμβασής σας με την εκδότρια τράπεζα.

21. Μπορούν να γίνονται μεταφορές κεφαλαίων από το εξωτερικό;
ΝΑΙ. Η μεταφορά κεφαλαίων από λογαριασμούς που τηρούνται σε αλλοδαπή τράπεζα σε λογαριασμό που τηρείται σε τράπεζα που λειτουργεί στην Ελλάδα επιτρέπονται.

22. Οι μεταφορές κεφαλαίων στο εξωτερικό επιτρέπονται;
ΟΧΙ, εκτός αν εντάσσονται στις εξαιρέσεις που επεξεργάζεται σε καθημερινή βάση η Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών και για τις οποίες χορηγεί ειδική άδεια.
Για όσες περιπτώσεις επιτρέπεται ένα έμβασμα ή μια μεταφορά κεφαλαίων στο εξωτερικό αρμόδια να αποφασίζει είναι η Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών. Τα αιτήματα των συναλλασσομένων μπορούν να υποβάλλονται στην τράπεζα συνεργασίας τους. Στη συνέχεια, η τράπεζα θα αποστέλλει αίτημα στην Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών η οποία και θα εγκρίνει, το σύνολο ή μέρος του αιτούμενου ποσού εφόσον οι συναλλαγές αυτές κρίνονται αναγκαίες και δικαιολογούνται επαρκώς.

23. Πώς γίνεται η πληρωμή νοσηλίων και ιατρικών εξόδων;
Η πληρωμή νοσηλίων και ιατρικών εξόδων γίνεται χωρίς τον περιορισμό έγκρισης από την Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
  • προσκόμιση των απαραίτητων δικαιολογητικών στην τράπεζα μέσω της οποίας διενεργείται η συναλλαγή, και
  • μεταφορά του σχετικού χρηματικού ποσού κάλυψης νοσηλίων και ιατρικών εξόδων με πίστωση σε τραπεζικό λογαριασμό του νοσηλευτικού ιδρύματος και όχι σε λογαριασμό του ίδιου του δικαιούχου.
Επίσης, επιτρέπεται η ανάληψη από τραπεζικό λογαριασμό και η μεταφορά στο εξωτερικό μετρητών μέγιστου εφάπαξ ποσού δυο χιλιάδων (2.000) ευρώ ή του ισόποσού του σε ξένο νόμισμα για ένα συνοδό προσώπου που μεταβαίνει στο εξωτερικό για νοσηλεία, υπό την προϋπόθεση της έγγραφης τεκμηρίωσης του σκοπού της μετάβασης.

24. Πώς γίνεται η πληρωμή διδάκτρων σε εκπαιδευτικό ίδρυμα του εξωτερικού;
Η πληρωμή διδάκτρων γίνεται χωρίς τον περιορισμό έγκρισης από την Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
  • προσκόμιση των απαραίτητων δικαιολογητικών στην τράπεζα μέσω της οποίας διενεργείται η συναλλαγή, και
  • μεταφορά του σχετικού χρηματικού ποσού με πίστωση σε τραπεζικό λογαριασμό του εκπαιδευτικού ιδρύματος και όχι σε λογαριασμό του ίδιου του δικαιούχου.
Επίσης, επιτρέπεται η μεταφορά μέγιστου ποσού πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ ή του ισόποσού του σε ξένο νόμισμα, ανά ημερολογιακό τρίμηνο, συνολικά, για έξοδα διαμονής και διαβίωσης φοιτητών που σπουδάζουν στο εξωτερικό ή συμμετέχουν σε προγράμματα ανταλλαγής φοιτητών. Η πληρωμή συντελείται, υποχρεωτικά, σε λογαριασμό, που τηρείται στο εξωτερικό, με δικαιούχο το φοιτητή.

25. Ποσά που πιστώνονται στον τραπεζικό μου λογαριασμό από το εξωτερικό μπορούν να μεταφερθούν εκ νέου στο εξωτερικό;
ΝΑΙ, στο σύνολό τους. Ωστόσο, δεν επιτρέπεται η ανάληψη με μετρητά του συνόλου του μεταφερόμενου από το εξωτερικό χρηματικού ποσού. Η ανάληψη μπορεί να γίνεται εντός του ημερήσιου ή/και του εβδομαδιαίου ορίου, με εξαίρεση τις ναυτιλιακές εταιρείες που αναφέρονται στους Ν. 27/1975, 959/1979 και στο Ν.δ. 2687/1953, οι οποίες μπορούν να πραγματοποιούν και αναλήψεις μετρητών έως του ποσού των πενήντα χιλιάδων (50.000) ευρώ ημερησίως. Με απόφαση της Επιτροπής Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών δύναται να επιτρέπεται η ανάληψη και να ορίζεται όριο ποσού ανάληψης μετρητών ανά ημέρα –μεγαλύτερο του γενικά ισχύοντος - και για άλλους κλάδους επιχειρήσεων, που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της εν λόγω ρύθμισης.
Η σχετική τεκμηρίωση της συναλλαγής εισροής κεφαλαίων από το εξωτερικό και της εκ νέου εκροής αυτών στο εξωτερικό, θα είναι ευθύνη της τράπεζας και πρέπει να είναι πλήρης. Οι τράπεζες θα ανακοινώσουν τον τρόπο και το χρόνο υλοποίησης της εφαρμογής της εν λόγω δυνατότητας.

26. Επιτρέπεται η μεταφορά μετρητών εκτός Ελλάδος;
Επιτρέπεται η μεταφορά χαρτονομισμάτων σε ευρώ ή και σε ξένο νόμισμα έως του ποσού των ευρώ δύο χιλιάδων (2.000) ή του ισόποσου σε ξένο νόμισμα ανά φυσικό πρόσωπο και ανά ταξίδι στο εξωτερικό. Από τον περιορισμό των 2.000 ευρώ εξαιρούνται οι μόνιμοι κάτοικοι εξωτερικού. Με πράξη του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος μπορεί να ρυθμίζονται ειδικότερα θέματα εφαρμογής της παραπάνω απαγόρευσης, να προβλέπονται διαφοροποιήσεις για χώρες της ζώνης SCHENGEN και για χώρες εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης και να θεσπίζονται ειδικές εξαιρέσεις για κατηγορίες προσώπων.

27. Επιτρέπεται η καταβολή χρηματικής απαίτησης κατασχεθείσας εις χείρας τράπεζας σε μετρητά;
ΟΧΙ, σε περίπτωση κατάσχεσης χρηματικής απαίτησης εις χείρας τράπεζας, της Τράπεζας της Ελλάδος ή του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων ως τρίτου, το ποσό είτε καταβάλλεται με έκδοση επιταγής είτε πιστώνεται υποχρεωτικά σε τραπεζικό λογαριασμό του κατασχόντος που τηρείται στην ίδια ή σε άλλη τράπεζα.

28. Τι γίνεται με τις συναλλαγές πληρωμών για εμπορικούς σκοπούς στο εξωτερικό (πληρωμή εισαγωγών);
Για την ισχύουσα, από 14 Αυγούστου 2015, διαδικασία υποβολής και έγκρισης αιτημάτων μεταφοράς κεφαλαίων στο εξωτερικό από νομικά πρόσωπα/ επιτηδευματίες στο πλαίσιο των επιχειρηματικών τους δραστηριοτήτων βλέπε αναλυτικά στην ακόλουθη ηλεκτρονική διεύθυνση: http://www.hba.gr/Main/trapezikiargia15-Apofasis.asp

29. Επιτρέπεται η πληρωμή βάσει εγγυητικών επιστολών;
ΝΑΙ, εφόσον το χρηματικό ποσό της πληρωμής κατατίθεται σε τραπεζικό λογαριασμό.

30. Επιτρέπεται η χορήγηση νέων χρηματοδοτήσεων;
ΝΑΙ, εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις που τίθενται από την κείμενη νομοθεσία και την επιχειρηματική πολιτική της τράπεζας.

31. Επιτρέπεται η αποπληρωμή / εξόφληση ανοιχτών δανείων & ορίων;
ΝΑΙ, επιτρέπεται σύμφωνα με τους όρους και προϋποθέσεις της σχετικής σύμβασής σας με την τράπεζά σας.

32. Ανάληψη μετρητών από πρεσβείες επιτρέπονται;
Επιτρέπεται η χωρίς περιορισμό ποσού ανάληψη μετρητών από έναν, ανά δικαιούχο, τραπεζικό λογαριασμό στις πρεσβείες και στα μέλη των διπλωματικών αποστολών στην Ελλάδα με την επίδειξη σχετικής έγγραφης βεβαίωσης από την οικεία πρεσβεία ή του διπλωματικού διαβατηρίου.

33. Πληρωμές μισθοδοσίας στο εξωτερικό για εργαζόμενους επιτρέπονται;
ΟΧΙ, εφόσον ο λογαριασμός που χρεώνεται για την πληρωμή μισθοδοσίας τηρείται σε τράπεζα που λειτουργεί στην Ελλάδα και οι λογαριασμοί που πιστώνονται τηρούνται σε τράπεζες του εξωτερικού. Από τον περιορισμό εξαιρούνται οι εργαζόμενοι σε διπλωματικές αποστολές, μόνιμες αντιπροσωπείες ή άλλες υπηρεσίες του Ελληνικού Δημοσίου. Επίσης, οι εργαζόμενοι σε διπλωματικές αποστολές, μόνιμες αντιπροσωπείες ή άλλες υπηρεσίες του Ελληνικού Δημοσίου στο εξωτερικό, οι οποίοι τηρούν λογαριασμούς μισθοδοσίας σε τράπεζα που εδρεύει και λειτουργεί στην Ελλάδα, επιτρέπεται να μεταφέρουν το ισόποσο της μισθοδοσίας τους σε λογαριασμό τους στο εξωτερικό, αποδεικνύοντας εγγράφως την ιδιότητά τους.

34. Πληρωμές συντάξεων στο εξωτερικό για συνταξιούχους  επιτρέπονται;
ΝΑΙ, επιτρέπονται οι πληρωμές συντάξεων και προνοιακών επιδομάτων πάσης φύσεως στο εξωτερικό από φορείς κοινωνικής ασφάλισης που διέπονται από το ελληνικό δίκαιο, με πίστωση λογαριασμού που τηρείται σε πιστωτικό ίδρυμα που εδρεύει και λειτουργεί εκτός Ελλάδος, υπό την προϋπόθεση ότι ο δικαιούχος της σύνταξης ή του προνοιακού επιδόματος λάμβανε με τον ανωτέρω τρόπο τη σύνταξή του ή το προνοιακό επίδομα πριν από την έναρξη της τραπεζικής αργίας, η οποία κηρύχθηκε με την από 28 Ιουνίου 2015 ΠΝΠ (Α΄65).