Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου 2014

ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΙ ΚΑΙ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΕ ΜΙΣΘΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ










      Όπως είναι ήδη γίνει γνωστό, το Τριμελές Συμβούλιο Συμμόρφωσης του Συμβουλίου της Επικρατείας έθεσε ως καταληκτική ημερομηνία συμμόρφωσης του δημοσίου προς την υπ΄ αριθμ. 2193/2014 απόφαση της Ολομελείας του το δίμηνο, από της κοινοποίησης του πρακτικού του, και επανάληψη της διαδικασίας την 28η-11-2014.
       Ενόψει της ανωτέρω συμμόρφωσης αναμένεται εφαρμογή νέου μισθολογίου για τους υπηρετούντες στις Ένοπλες Δυνάμεις και στα Σώματα Ασφαλείας. Τι ακριβώς θα εμπεριέχει το νέο μισθολόγιο δεν γνωρίζουμε, αλλά ευελπιστούμε ότι ωρίμασαν πλέον οι συνθήκες και το δημόσιο θα εφαρμόσει το ενιαίο μισθολόγιο και στους Έλληνες Στρατιωτικούς, κατά την πρόταση της ΠΟΕΣ.
     Αξίζει να σημειωθεί ότι οι Έλληνες στρατιωτικοί μειονεκτούν και στις ειδικές παροχές επιδοματικού χαρακτήρα, παρόλο που εργάζονται σε χειρότερες συνθήκες από τους δημοσίους υπαλλήλους και χωρίς ποτέ να αποζημιώνονται για την υπερωριακή τους απασχόληση η οποία συχνά υπερβαίνει τις 70 ώρες εβδομαδιαίως.

       Πρέπει επίσης να τονιστεί ότι οι Έλληνες Στρατιωτικοί μειονεκτούν ακόμη και έναντι των υπηρετούντων στα σώματα ασφαλείας, αφού δεν λαμβάνουν τη θεσμοθετημένη από καιρό αποζημίωση για εργασία πέραν του 5μέρου αλλά ούτε και την αποζημίωση για νυκτερινή εργασία που δικαιούνται επίσης οι φύλακες των σωφρονιστικών ιδρυμάτων αλλά και του Υπουργείου Πολιτισμού.
        Συνοπτικά τα επιδόματα είναι τα κατωτέρω:
Επιδόματα που και Παροχές που δεν αποδίδονται στους Στρατιωτικούς
Επίδομα απομακρυσμένων Παραμεθόριων Περιοχών (100€)
Προσαύξηση Βασικού Μισθού στους κατόχους μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών
Αποζημίωση Υπερωριακής Εργασίας (20 ώρες μηνιαίως με 6 € την ώρα κατά μέσο όρο) (20 x 6 = 120 € μηνιαίως)
Αποζημίωση για εργασία κατά τις Κυριακές & Εξαιρέσιμες καθώς και Αποζημίωση Νυκτερινής Εργασίας (16 ώρες μηνιαίως με 7,5 € την ώρα κατά μέσο όρο) (16 x 7,5 = 120 € μηνιαίως)
Ειδικά Επιδόματα που λαμβάνουν μόνο οι Στρατιωτικοί
Επίδομα Ειδικής Απασχόλησης (από 130 έως 250€)
Επίδομα Επιχειρησιακής Ετοιμότητας (43€) που δίδεται μόνο σε όσους υπηρετούν σε Μονάδες Ειδικών Δυνάμεων, στα Υποβρύχια αλλά και σε μονάδες των νησιών του Αν. Αιγαίου καθώς και του Έβρου που από τη φύση τους έχουν αυξημένες επιχειρησιακές ανάγκες.
Επίδομα Διοίκησης Διεύθυνσης (28 - 95€) που δίδεται μόνο σε όσους ασκούν διοίκηση επιπέδου Μονάδας και στα στελέχη από το βαθμό του Άνχη και άνω
Επιδόματα που μπορούν να αντιστοιχισθούν σε επιδόματα των Στρατιωτικών
Επικίνδυνης και Ανθυγιεινής Εργασίας (150€) που αντιστοιχεί στο Επίδομα Ειδικών Συνθηκών που λαμβάνουν οι στρατιωτικοί (65€)
Επίδομα Θέσης Ευθύνης (από 100 έως 900€) που αντιστοιχεί στο Επίδομα Επιτελικής Ευθύνης (από 26 έως 350€)
Κίνητρο Επίτευξης Στόχων (προσαύξηση 15% του βασικού μισθού)
Παραθέτουμε σε πίνακα αριθμητικά και στατιστικά στοιχεία από τα οποία προκύπτει αδιαμφισβήτητα ότιακόμα και αν επιστρέψουν οι μισθοί των στρατιωτικών στα επίπεδα που ίσχυαν την 31-7-2012, οι βασικές αποδοχές τους θα υπολείπονται κατά μέσο όρο 7,3% των αντιστοίχων αποδοχών των Δ.Υ.Αυτό εν ολίγοις σημαίνει ότι ακόμα και αν το δημόσιο συμμορφωθεί πλήρως με την απόφαση 2193/2014 του ΣτΕ, οι αυξήσεις που θα έχουν δοθεί στους στρατιωτικούς, θα καλύψουν μόνο το μισό της διαφοράς που τους χωρίζει από τις βασικές αποδοχές των δημοσίων υπαλλήλων που υπάγονται στο ενιαίο μισθολόγιο.


πηγή:poes.gr

Κυριακή 21 Σεπτεμβρίου 2014

ΕΥΤΥΧΩΣ, ΦΤΗΝΑ ΤΗΝ ΓΛΥΤΩΣΑΜΕ !!!!!

        Στην ομιλία του, στη ΔΕΘ, Ο Κος Πρωθυπουργός,  στην αναφορά που έκανε για το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων, όπου αφού εξήρε το έργο και τον πατριωτισμό τους τόνισε με έμφαση ότι θα υπάρξει άμεσα μερική αποκατάσταση των μισθών και συντάξεων,όσο το επιτρέπουν οι ανάγκες προϋπολογισμού, χωρίς να ανατραπεί η πορεία της Χώρας.
     
       Ευτυχώς, που ο Κος Πρωθυπουργός είπε αλήθειες.       
     
       Ευτυχώς, που ανήκουμε στον σκληρό πυρήνα του Κράτους.

       Ευτυχώς, που το ΣτΕ έκρινε αντισυνταγματικές τις αναδρομικές κρατήσεις και τις μειώσεις των αποδοχών μας και ότι, χρίζουμε ειδικής προστασίας και μεταχείρισης σε σχέση με τους άλλους εργαζόμενους του Δημοσίου τομέα, για τους οποίους έκρινε ότι, οι περικοπές τους ήταν νόμιμες και Συνταγματικές.

     
       Ευτυχώς, που οι Δικαστικοί Λειτουργοί, που έλαβαν μεγάλες αυξήσεις, δεν επηρεάζουν δυσμενώς τον προϋπολογισμό       

       Ευτυχώς, που είμαστε οι χειρότερα αμειβόμενοι λειτουργοί, του στενού και ευρύτερου Δημοσίου τομέα. 

       Ευτυχώς, που λαμβάνουμε το μικρότερο μέρισμα και δεν επιχορηγούν από τον Κρατικό προϋπολογισμό τα Μετοχικά μας ταμεία, όπως κάνουν με όλα τα άλλα επικουρικά ταμεία τα οποία, μπορεί να είναι συνεχώς, εδώ και χρόνια ,ελλειμματικά, διαθέτουν όμως μεγαλύτερα  μερίσματα στους μερισματούχους τους,

      Ευτυχώς, που θα υπάρξει και ειδική μελέτη που θα τεκμηριώνει τις μικρές αυξήσεις.


      Eυτυχώς, που υπάρχει περίσσευμα αγάπης, ενδιαφέροντος,σεβασμού για τις Ένοπλες Δυνάμεις.

     Ευτυχώς, γιατί εάν δεν υπήρχαν όλα τα παραπάνω και πολλά άλλα, θα μπορούσαμε εύκολα να καταλάβουμε που θα βρισκόμασταν σήμερα.

      ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΥ ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΥΧΕΡΟΙ, ΓΙΑΤΙ ΦTΗΝΑ ΤΗΝ ΓΛΥΤΩΣΑΜΕ !!!!


      ΔΕΙΤΕ ΤΩΡΑ ΤΙΣ ΑΠΟΔΟΧΕΣ ΟΣΩΝ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΟΝ 

    ΣΚΛΗΡΟ ΠΥΡΗΝΑ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ

















"ΤΣΟΥΝΑΜΙ" ΟΡΓΗΣ ΘΑ ΦΕΡΕΙ Η "ΜΕΡΙΚΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ "










Οι πενιχρές –και σε βάθος χρόνου– αυξήσεις που θα γίνουν στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας θα έχουν αντίκτυπο στην κυβέρνηση, όταν και όποτε στηθούν εθνικές κάλπες








Με τον μισθό του Οκτωβρίου οι Στρατιωτικοί, το προσωπικό των Σωμάτων Ασφαλείας και οι απόστρατοι θα διαπιστώσουν αύξηση των αποδοχών τους. Η απόφαση του υπουργείου Οικονομικών να επαναφέρει  τις αποδοχές τους στα επίπεδα του Ιουλίου 2012, χωρίς όμως την επιστροφή των αναδρομικών, προσφέρει μερική ικανοποίηση στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και στο προσωπικό των Σωμάτων Ασφαλείας (αστυνομικοί, πυροσβέστες, Λιμενικοί).
Ο πρωθυπουργός στη ΔΕΘ εκθείασε τους Στρατιωτικούς και τους ενστόλους για την προσφορά τους, επισημαίνοντας ότι: «Παρά τις περικοπές, οι Στρατιωτικοί υπηρετούν με αυταπάρνηση την πατρίδα». Στη συνέχεια είπε ότι: «Η απόφαση του ΣτΕ για την αποκατάστασή τους μισθολογικά θα γίνει, χωρίς βέβαια να δημιουργηθεί πρόβλημα στον προϋπολογισμό. Δεν μπορούμε μονομιάς να αποκαταστήσουμε μονομιάς τα όσα χρωστάμε από το 2012». Το κόστος για τον προϋπολογισμό για την αποκατάσταση των μισθών ανέρχεται σε 350 εκατ. ευρώ ετησίως, ενώ για την επιστροφή των αναδρομικών- η οποία θα γίνει σε ορίζοντα τριετίας- θα απαιτηθούν 650 εκατ. ευρώ.
«Πενιχρές αυξήσεις»

Οι Ενώσεις των στρατιωτικών, των αποστράτων και οι συνδικαλιστές των Σωμάτων Ασφαλείας, ερμηνεύοντας την πρωθυπουργική εξαγγελία εκτιμούν ότι:  
Δεν προτίθεται η κυβέρνηση να εφαρμόσει ακριβώς την απόφαση του ΣτΕ. Δεν θα αποκαταστήσει τις αδικίες σε βάρος των στρατιωτικών, αλλά σε βάθος χρόνου θα δοθούν κάποιες πενιχρές αυξήσεις. Σχετικά με την αναδρομική επιστροφή των παρανόμως παρακρατηθέντων, αυτό προς το παρόν, είναι μάλλον «χλωμό»…
Επισημαίνουμε ότι, η ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, αποφάσισε, ότι ο μνημονικός νόμος 4093 ήταν αντισυνταγματικός και, συνεπώς, οι περικοπές στους μισθούς και τις συντάξεις των Στρατιωτικών και του προσωπικού των Σωμάτων Ασφαλείας είναι παράνομες και, επομένως, θα πρέπει οι αποδοχές, να επιστρέψουν στο καθεστώς του Ιουλίου του 2012. Και, φυσικά, να επιστραφεί ολόκληρο το ποσό που έχει παρακρατηθεί παράνομα κατά το ΣτΕ όλο αυτό το διάστημα. Στην περίπτωση αυτή, δηλαδή της πλήρους εφαρμογής της απόφασης του ΣτΕ, οι βασικοί μισθοί των Στρατιωτικών-Σωμάτων Ασφαλείας θα αυξηθούν από 15% έως και 40% ή από 75 μέχρι και 820 ευρώ τον μήνα συνολικά βασικός μισθός και επιδόματα.
Η κυβέρνηση εκτιμά ότι η οικονομική κατάσταση της χώρας δεν επιτρέπει την πλήρη εφαρμογή της απόφασης του ΣτΕ. Αν εφαρμοστεί ακριβώς η απόφαση του ΣτΕ, το κόστος θα είναι επιπλέον 150 εκατ. ευρώ ετησίως, ενώ θα πρέπει να καταβληθούν άμεσα και αναδρομικά 28 μηνών, περίπου 450 εκατομμύρια ευρώ. Η κυβέρνηση εκτιμά ότι απλώς δεν υπάρχουν αυτά τα ποσά, ούτε καν συνολικά, στο αναμενόμενο πρωτογενές πλεόνασμα.

Γι’ αυτό, προσανατολίζεται να υπερκεράσει την απόφαση του ΣτΕ καταρτίζοντας νέο μισθολόγιο για τους στρατιωτικούς, με το οποίο θα δουν τις αποδοχές τους να αυξάνονται, από 6%-10%, αλλά δεν πρόκειται να είναι ίδιες με εκείνες του Ιουλίου του 2012, όπως ρητά επιτάσσει το ΣτΕ.
Εκτελεστική εξουσία

Μάλιστα, ο αρμόδιος ΑΝΥΠΟΙΚ, Χρ. Σταϊκούρας, είπε ότι το θέμα θα συζητηθεί με την τρόικα για να ληφθεί οριστική απόφαση. Εδώ, λοιπόν, προκύπτει ένα πολύ σοβαρό θέμα. Είναι τα περιθώρια που έχει η εκτελεστική εξουσία, δηλαδή η κυβέρνηση, να μην εφαρμόσει κατά γράμμα ή να εφαρμόσει μερικώς και κατά το δοκούν, απόφαση του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου της χώρας. Είναι θέμα κύρους των θεσμών και, στην προκειμένη περίπτωση, θέμα αξιοπιστίας δικαστικής απόφασης, που εκδόθηκαν από Ανώτατο Δικαστήριο της χώρας, και μάλιστα απόφαση αμετάκλητη. Μετά από αυτά, οι Στρατιωτικοί είναι στα «κάγκελα» και, πιθανότατα, η δυσαρέσκειά τους προς την κυβέρνηση να εκφραστεί και στις κάλπες, όταν θα γίνουν βουλευτικές εκλογές.
Χρήστος Α. Καπούτσης
πηγή:*Από την έντυπη έκδοση της εφημερίδας ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ 

ANAΔΡΟΜΙΚΑ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΑΣΚΗΣΑΝ ΑΓΩΓΕΣ




XARTONOMISMATA




Αναδρομικές αυξήσεις στα εφάπαξ που φτάνουν έως και 38.000 ευρώ λαμβάνουν δεκάδες συνταξιούχοι των ΔΕΚΟ και τραπεζών έπειτα από την εκτέλεση δικαστικών αποφάσεων σχετικών με την άρση του πλαφόν που είχε επιβληθεί στα εφάπαξ των ΔΕΚΟ και των τραπεζών και κρίθηκε αντισυνταγματικό το 2008.
Σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο η αντισυνταγματικότητα της σχετικής διάταξης δεν έχει γενική εφαρμογή, αλλά αφορά μόνο σε όσους είχαν ασκήσει ή ασκούν ακόμη και σήμερα προσφυγές στα δικαστήρια, διεκδικώντας αναδρομικά την επιπλέον διαφορά που προκύπτει από τον επανυπολογισμό του εφάπαξ χωρίς πλαφόν.
Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα οι συνταξιούχοι που δικαιώθηκαν στα δικαστήρια λαμβάνουν διαφορές που μπορεί να ξεκινούν από 500 ευρώ και να φτάνουν ακόμη και στα 38.000 ευρώ.
Τα μεγαλύτερα αναδρομικά ποσά καταβάλλονται σε συνταξιούχους της πρώην Εμπορικής Τράπεζας ενώ έχουν βγει και πολλές αποφάσεις για συνταξιούχους προερχόμενους από άλλες ΔΕΚΟ όπως για παράδειγμα η ΔΕΗ.
πηγή:e-typos.gr

Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου 2014

Οι δυτικοί όμηροι σκοτώνονται, οι Τούρκοι αφήνονται ελεύθεροι…



Οι δυτικοί όμηροι σκοτώνονται, οι Τούρκοι αφήνονται ελεύθεροι…





Του ΜΙΧΑΛΗ ΙΓΝΑΤΙΟΥ
Δεν υπάρχει επίσημη αντίδραση των Ηνωμένων Πολιτειών για την απελευθέρωση των ομήρων αν και έχουν περάσει πολλές ώρες. Στην Ουάσιγκτον μας έχουν συνηθίσει να αντιδρούν πολύ γρήγορα. Προφανώς, οι Αμερικανοί αναζητούν ανεξάρτητη επιβεβαίωση των γεγονότων, διότι ο τρόπος που τα παρουσίασε η τουρκική πλευρά δεν είναι καθόλου πειστικός.
Ανεπίσημα, Αμερικανός αξιωματούχος που δεν κατονομάζεται δήλωσε σε αμερικανικά μέσα ενημέρωσης ότι μετά την αλλαγή του καθεστώτος των ομήρων –εννοεί την απελευθέρωσή τους- ελπίζω ότι θα μπορέσει η Τουρκία να αλλάξει στάση και να αναλάβει πιο ισχυρό ρόλο στον πόλεμο εναντίον των τζιχαντιστών.
Μετά την επίσκεψη του στην Τουρκία, ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ Τζον Κέρι, δήλωσε ότι αυτό που υποτίθεται σταματούσε την Αγκυρα να συνεργαστεί με τους Αμερικανούς και τους συμμάχους τους ήταν το γεγονός ότι οι τζιχαντιστές είχαν απαγάγει τους 49 Τούρκους υπηκόους. Βεβαίως, ήταν μία καλή δικαιολογία, η οποία τώρα δεν υπάρχει.
Πάντως προκαλεί εντύπωση ότι οι υπήκοοι άλλων χωρών εκτελούνται από τους τζιχαντιστές, ενώ οι Τούρκοι όμηροι αφήνονται ελεύθεροι. Και αυτό υποψιάζει τους αναλυτές, και είμαι σίγουρος ότι προβληματίζει και την αμερικανική κυβέρνηση. Διότι ο πρόεδρος της Τουρκίας Ταγίπ Ερντογάν, ήταν κάθετα αρνητικός σε κάθε στρατιωτική ανάμειξη της χώρας του στη συμμαχία εναντίον του Ισλαμικού Κράτους, ενώ δεν δέχθηκε να χρησιμοποιηθεί ούτε η βάση του Ινσιρλίκ, που θεωρείται πολύ σημαντική για τους Αμερικανούς.
Ο αναλυτής Ααρον Στέιν του Βασιλικού Ινστιτούτου της Βρετανίας, δήλωσε ότι «είναι δίκαιο να πούμε ότι οι Τούρκοι δεν έχουν πει όλη την ιστορία», εννοεί τα γεγονότα γύρω από αυτή την επιχείρηση απελευθέρωσης των ομήρων, διότι μιλούν για επιχείρηση και την ίδια στιγμή ομολογούν ότι δεν χρησιμοποιήθηκαν όπλα.
Ο κ. Στέιν αμφιβάλλει ότι η Τουρκία θα υιοθετήσει ξαφνικά μία πιο σκληρή στάση έναντι των Τζιχαντιστών και πρόβλεψε ότι ακόμα και αν γίνουν αλλαγές στην πολιτική της θα είναι μικρές.
Πρέπει επίσης να σημειώσουμε ότι υπάρχουν υποψίες για υπόγειες διαδρομές μεταξύ του Ισλαμικού Κράτους και των Ισλαμιστών του Ερντογάν. Και είναι ένα θέμα αυτό που απασχολεί τους δυτικούς συμμάχους…
 πηγή:mignatiou.com, 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ


Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου 2014

ΚΑΤΑΡΡΙΨΗ ΤΟΥ ΜΥΘΟΥ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ ΕΝΟΣ (1) ΔΙΣ ΕΥΡΩ !!!!!

ΙΣΛΑΜ ΚΑΙ ΕΞΟΥΣΙΑ: Κάποιες άγνωστες… «λεπτομέρειες»











Ισλάμ που σημαίνει «συμφωνία», «συνθήκη» ή αλλιώς «υποταγή στο Θεό» ή «αφοσίωση» είναι πρωτίστως μία από τις μεγαλύτερες θρησκείες και δευτερευόντως πολιτισμός. Το μουσουλμανικό δίκαιο και η κοσμοθεωρία του είναι τελείως διαφορετικό από το δίκαιο που αντιλαμβανόμαστε στη Δύση. Δεν πρόκειται δηλαδή για ένα σύστημα κανόνων που ρυθμίζουν «έξωθεν και αναγκαστικώς» την ανθρώπινη συμπεριφορά αλλά πρόκειται για τον «νόμο του Θεού» ακόμη και αν δεν προβλέπει κυρώσεις.
Του Ευάγγελου Τσισιλιάνη*
Πρόκειται δηλαδή για ένα καθαρά θρησκευτικό δίκαιο το οποίο οι πιστοί του θα πρέπει να τηρούν ανελλιπώς καθώς καλύπτει ολόκληρη τη ζωή του ανθρώπου. Όταν λοιπόν ομιλούμε για το μουσουλμανικό δίκαιο πρέπει να έχουμε πάντοτε στο μυαλό μας ότι δεν πρόκειται για ένα σύστημα χωριστό από την θεολογία και επομένως ο νομομαθής δεν είναι μόνο νομικός! Η μόνη διαφορά που υπάρχει μεταξύ Χριστιανισμού και Ισλάμ είναι ότι οι μουσουλμάνοι δεν αποδέχονται τη θεότητα του Ιησού καθώς θεωρούν ότι δεν είναι δυνατόν ο Υιός να εξομοιώνεται με τον Θεό. Αποδέχονται δηλαδή το «Πατήρ και Άγιο Πνεύμα».
Οι πηγές του μουσουλμανικού δικαίου είναι πρωτίστως το Κοράνι και οι Σούννα, εξ ου και οι Σουνίτες. Το Κοράνι αποτελεί το θεμελιώδη λίθο όλου του Ισλάμ. Είναι το ουράνιο βιβλίο που απεστάλη στον Μωάμεθ από τον άγγελο Γαβριήλ τον μήνα Ramadan και παραδόθηκε σταδιακά στον Προφήτη για χάρη όλης της ανθρωπότητας. Αποτελείται από 114 κεφάλαια τα οποία περιέχουν διάφορους αριθμούς στίχων. Συνολικά αριθμούνται 6.219 στίχοι αλλά από αυτούς νομικό ενδιαφέρον παρουσιάζουν μόνο 500 – 600. Ούτε βέβαια εμπεριέχονται γενικές αρχές δικαίου αλλά μόνον ειδικές ρυθμίσεις σε θέματα οικογενειακού, κληρονομικού και ποινικού δικαίου. Έτσι, παρατηρείται το εξής οξύμωρο: Η βασικότερη πηγή δικαίου είναι ελλιπής!
Προκειμένου να δοθούν απαντήσεις σε ερωτήματα για τα οποία το Κοράνι δεν παρείχε ρύθμιση, αναζητήθηκε μια δεύτερη συμπληρωματική πηγή. Αυτή δεν είναι άλλη από την Σούννα, δηλαδή η παράδοση προς την οποία ιδίως οι Άραβες τρέφουν μεγάλο σεβασμό. Όπως αναφέρει ο Γιαννουλάτου, ως παράδοση νοούνται «τα περί της πράξεως και σοφίας του Μωάμεθ, ως την καθώριζον διάφορα περιστατικά, αποφθέγματα και γεγονότα μεταδιδόμενα από στόματος εις στόμα στηριζόμενα εις αυτόπτας μάρτυρας της πρώτης ισλαμικής γενεάς». Η Σούννα βέβαια θα πρέπει να αντλεί την ισχύ της από το Κοράνι και να είναι σύμφωνη με αυτό αφού ο λόγος του Θεού θα πρέπει να συμβαδίζει με την συμπεριφορά του απεσταλμένου του. Γι’ αυτό και όλοι οι «ορθόδοξοι» μουσουλμάνοι είναι σουννίτες.
Επειδή όμως και η Σούννα δεν ήταν αρκετή για να επιλύσει όλα τα προβλήματα αναπτύχθηκε η Ίτζμα. Πρόκειται για τις απόψεις φημισμένων προσώπων με βαθειά γνώση επί του Κορανίου και της Σούννα, οι οποίες δεν ήταν νομικώς δεσμευτικές. Αν όμως οι απόψεις αυτές συναντούσαν την αποδοχή όλης της μουσουλμανικής κοινότητας τότε αυτομάτως μετατρεπόταν σε κανόνα δεσμευτικό. Σήμερα δεν απαιτείται η συναίνεση όλης της κοινότητας αλλά αρκεί αυτή των «θεολόγων» και «νομικών», γνωστοί ως Imam και Mudjtahid. Το αποτέλεσμα φυσικά ήταν να μετατραπεί το Ισλάμ σε ένα δίκαιο καθαρά περιπτωσιολογικό, εμπειρικό.
Έτσι, προέκυπταν και εξακολουθούν να προκύπτουν διαφορές στην επίλυση ταυτόσημων κατά τα φαινόμενα ζητημάτων. Άλλωστε δεδικασμένο στο μουσουλμανικό δίκαιο δεν υπάρχει και η απόφαση είτε του ιμάμη είτε του δικαστή μπορεί να μεταβληθεί! Η δε νομολογία δεν αποτελεί πηγή του δικαίου όπως συμβαίνει σε όλη τη Δύση αλλά αναγνωρίζεται μονάχα ο σημαντικός της ρόλος.
Η τελευταία πηγή του μουσουλμανικού δικαίου είναι το Κιγιάς (Kiyas). Στην πραγματικότητα δεν αποτελεί πηγή αλλά τρόπο ερμηνείας. Το Κιγιάς έρχεται για να αντιμετωπίσει προβλήματα σε περιπτώσεις που δεν αναφέρονται ρητά στις ανωτέρω πηγές δικαίου και συνήθως χρησιμοποιεί την αναλογία, καθώς επίσης και τα επιχειρήματα a fortiori, a majore ad minus, a minore ad majus και a contrario. Η βάση του Κιγιάς εννοείται ότι είναι και πάλι το Κοράνι, η Σούννα ή/και η Ίτζμα. Δεν είναι δηλαδή δυνατό να δοθεί λύση με βάση το Κιγιάς (δηλαδή λύση που έχει ήδη προταθεί).
Όλα τα ανωτέρω αφορούν πρωτίστως τους «ορθόδοξους» μουσουλμάνος δηλαδή τους Σουννίτες.Εκτός όμως από αυτούς ένα άλλο μεγάλο ρεύμα έχει αναπτυχθεί εδώ και αιώνες και πρόκειται για τους Σηίτες, οι οποίοι θεωρούνται αιρετικοί. Για τους τελευταίους νόμιμος διάδοχος του Μωάμεθ είναι ο γαμπρός του και ξάδερφός του Αλή και όχι ο πεθερός του Aboou Bakr. Το πιο σημαντικό πρόσωπο για αυτούς είναι ο ιμάμης, τον οποίο οφείλουν να αγαπούν όπως αγαπούν τον Μωάμεθ και ο οποίος είναι ο μόνος ικανός να ερμηνεύσει το Κοράνι και τη Σούννα. Κανείς άλλος δεν διαθέτει τέτοιο δικαίωμα και επομένως η Ίτζμα και το Κιγιάς αποκλείονται, αφού ο ιμάμης είναι εξουσιοδοτημένος να δίδει λύσεις σε οποιοδήποτε νέο πρόβλημα προκύψει.
Το αποτέλεσμα βεβαίως ήταν να αναπτυχθεί ένα μεγάλο μίσος ανάμεσα στις δυο αυτές κοινότητες που κρατεί καλά μέχρι σήμερα. Οι διαφορές αυτές θεωρούνται τόσο σημαντικές που δίνουν το «δικαίωμα» στις ομάδες να επιτίθενται η μια στην άλλη! Άλλωστε η ελαστικότητα στις ερμηνείες που δίδονται είναι άλλο ένα πρόσχημα για πόλεμο. Ο θρησκευτικός αυτός ανταγωνισμός είναι τόσο βαθύς και έντονος που αναγκάζει ολόκληρα κράτη να ακολουθούν συγκεκριμένες πολιτικές απέναντι στους ομοδόξους τους.
Αυτό παρατηρείται ιδίως στις μέρες μας με το Σηιτικό Ιράν να υποστηρίζει τον Άσαντ μέσω της Χεζμπολάχ, ενώ τα κράτη του Κόλπου και η Σαουδική Αραβία παίζουν με τη φωτιά υποστηρίζοντας τους σουννίτες δολοφόνους του Ισλαμικού Κράτους. Όμως η διαμάχη δεν είναι μόνον θρησκευτική.Στη Δύση αδυνατούμε να αντιληφθούμε σήμερα την επιρροή που ασκεί στους μουσουλμανικούς πληθυσμούς τόσο η θρησκεία όσο και η παράδοση.
Οι πληθυσμοί αυτοί δεν είναι ομοιογενείς και μέχρι και σήμερα είναι αμφίβολο αν έχουν αναπτύξει εθνική συνείδηση. Ο διαχωρισμός τους γίνεται σε φυλές, οι οποίες ελέγχουν η καθεμιά και από μια περιοχή και μόλις βρουν ευκαιρία επιτίθενται η μια στην άλλη. Οι δε κεντρικές κυβερνήσεις αδυνατούν να ελέγξουν απολύτως όλες τις περιφέρειες και να επιβάλλουν την τάξη. Αυτό συμβαίνει σήμερα σε όλη την βόρειο Αφρική και Μέση Ανατολή και κανείς δεν μένει ανεπηρέαστος. Έτσι, οι φατρίες βρήκαν την ευκαιρία να αναλάβουν την εξουσία στις περιοχές τους προχωρώντας σε φοβερά εγκλήματα πολέμου τα οποία η Διεθνής Κοινότητα απλώς παρατηρεί.
Από την άλλη πλευρά όπως εύστοχα αναφέρει ο Χένρυ Κίσσιγκερ (http://www.defence-point.gr/news/?p=110827), η θρησκεία καθίσταται όπλο στην εξυπηρέτηση γεωπολιτικών στόχων και οι άμαχοι καταδικάζονται σε εξόντωση, για τη θρησκεία ή το δόγμα τους. Η σύγκρουση που διεξάγεται τώρα είναι και θρησκευτική και γεωπολιτική. Ένας σουνιτικός όμιλος κρατών που αποτελείται από τη Σαουδική Αραβία, τις χώρες του Κόλπου και σε κάποιο βαθμό την Αίγυπτο και την Τουρκία, είναι αντιμέτωπος με έναν όμιλο, με ηγέτη το σιιτικό Ιράν, το οποίο υποστηρίζει το υπό τον Άσαντ τμήμα της Συρίας, τη Βαγδάτη και τις ιρακινές σιιτικές ομάδες που ελέγχουν την κυβέρνηση, τη Χεζμπολάχ στον Λίβανο και τη Χαμάς στη Γάζα.
Το όπλο της θρησκείας είναι «νόμιμο» αφού όλες οι συμπεριφορές ρυθμίζονται ξεχωριστά η καθεμιά λόγω έλλειψης σαφών κανόνων δικαίου. Η δε Διεθνής Κοινότητα έχει πολλά συγκρουόμενα συμφέροντα και ουδείς αυτήν τη στιγμή αναλαμβάνει την ευθύνη για πολιτική επέμβαση. Καθίσταται λοιπόν σαφές ότι οι μουσουλμανικοί πληθυσμοί δεν πρόκειται (τουλάχιστον σε σύντομο χρονικό διάστημα) να βρουν την άκρη από μόνοι τους και το μόνο που προβλέπεται με βεβαιότητα είναι η θανάτωση πολλών ακόμη αμάχων.
Είναι επιτακτική λοιπόν η ανάγκη οι Η.Π.Α. και η Ρωσία που ασφαλώς και έχουν αντικρουόμενα συμφέροντα στην περιοχή να συμμαχήσουν και να εγκαθιδρύσουν ένα ασφαλές περιβάλλον σε μια τόσο μεγάλη γεωγραφική περιοχή. Και εδώ υπεισέρχεται ο ρόλος της Ελλάδος, η οποία θα έπρεπε από καιρό να έχει εγκαταλείψει την τυφλή πολιτική του ναι σε όλα και να μεσολαβήσει μεταξύ Η.Π.Α. και Ρωσίας με στόχο την εξεύρεση μιας κοινά αποδεκτής λύσης. Άλλωστε αυτό που στην Ελλάδα δεν έχει γίνει ακόμη απολύτως κατανοητό είναι ότι εμείς βγαίνουμε χαμένοι από τον ανταγωνισμό Ρωσίας – Η.Π.Α. και κερδισμένη φυσικά η Τουρκία, της οποίας η γεωπολιτική σημασία μεγιστοποιείται.
Μόνο να σκεφτεί κανείς τους πρόσφυγες και οικονομικούς μετανάστες που διανύουν καθημερινά το Αιγαίο είναι λόγος αρκετός για δράση. Διατυμπανίζουμε παντού ότι είμαστε μια δύναμη σταθερότητας και ασφάλειας αλλά δεν πράττουμε τίποτα απολύτως για να το αποδείξουμε στο εξωτερικό. Και κυρίως δεν πράττουμε απολύτως τίποτα ώστε να ενισχύσουμε την θέση μας έναντι της Τουρκίας που γιγαντώνεται διαρκώς εκμεταλλευόμενη την διεθνή κατάσταση.
Η Ελλάδα λοιπόν οφείλει έστω και καθυστερημένα να αναλάβει σοβαρή δράση και με αφορμή ενδεχομένως την καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ιδίως των χριστιανικών πληθυσμών, να προσπαθήσει να συμβιβάσει τις μεγάλες δυνάμεις, στο μέτρο του δυνατού, με στόχο την εξεύρεση λύσης, έτσι ώστε να αποκομίσει ίδιον όφελος.
*Ο Ευάγγελος Τσισιλιάνης είναι δικηγόρος – διεθνολόγος, Σ.Α.Μ.Ε.Ε., Διευθυντής Σπουδών Ινστιτούτου ΣΕΚΑΜ – ΣΕΚΟΟΜΕΕ και εξωτερικός συνεργάτης του Ινστιτούτου Αναλύσεων Ασφάλειας και Άμυνας (ISDA-ΙΑΑΑ)

πηγή:Defencepoint.gr,