Τρίτη 8 Ιουλίου 2014

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΠΙΘΑΝΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΣτΕ


Συμβούλιο της Επικρατείας





Ενημέρωση, μετά την έκδοση της απόφασης του ΣτΕ




  Αγαπητοί Συνάδελφοι,
 Όπως γνωρίζετε με την υπ’ αριθμ 2192/2014 απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, που αφορά τις Ενώσεις Αποστράτων ακυρώθηκε η συμπροσβαλλόμενη υπ΄αριθμ.οικ.2/83408/0022/ 14.11.2012) απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών (Β΄3017/14.11.2012) που αφορά στην αναδρομική από 1/8/2012 έως την εφαρμογή του νόμου 4093/12, μείωση των συντάξεων των  αποστράτων (συνεπεία της οποίας υποχρεώθηκαν να επιστρέψουν συντάξιμες αποδοχές που είχαν εισπράξει, ως αχρεωστήτως καταβληθείσες)
Δικαιολογητικός λόγος κατά το σκεπτικό της απόφασης της ακύρωσης αυτής είναι η έμμεση αντίθεσή της προς τα άρθρα 45, 23 παρ. 2, και 29 παρ. 9, καθώς και η ευθεία αντίθεση της στα άρθρα 4 παρ. 5 και 25 παρ. 4 του Συντάγματος.

Είναι χρήσιμο να γνωρίζετε ότι η απόφαση αυτή επιλύει οριστικά το νομικό ζήτημα της αντισυνταγματικότητας των από 1-8-2012 και εντεύθεν περικοπών στις συντάξεις των εν αποστρατεία Στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το Δημόσιο υποχρεούται να συμμορφωθεί άμεσα με το περιεχόμενο της ειρημένης απόφασης και να επιστρέψει τα παρανόμως παρακρατηθέντα ποσά σε κάθε έναν από εμάς.
Περαιτέρω, οφείλει το Δημόσιο να επαναφέρει τις συντάξεις μας στο ύψος που είχαν πριν από την 1-8-2012.
Εφόσον, τούτο γίνει άμεσα ουδεμία δικαστική ενέργεια ή αντίδραση απαιτείται από εμάς. Στην περίπτωση όμως που ο χρόνος παρέρχεται απράκτως φοβάμαι πως απαραίτητη και για τα εν ενεργεία και για τα εν αποστρατεία Στελέχη, η προσφυγή στη δικαιοσύνη με συμβουλή δικηγόρου, ένεκα κινδύνου έναρξης παραγραφής της αξίωσής μας (συμπλήρωση διετίας)
Κατά την άποψη μου, το γεγονός ότι κρίθηκε αντισυνταγματική η συγκεκριμένη υπουργική απόφαση κατά το μεγαλύτερο μέρος της και όχι μόνο κατά το ελάχιστο τμήμα των αναδρομικών κρατήσεων, προκύπτει από τη συνδυαστική και αλληλοσυμπληρωματική μελέτη του διατακτικού και του σκεπτικού της επίμαχης απόφασης της Ολομέλειας του ΣτΕ. 
Η αντίθετη άποψη για ολίγιστη μόνο επιτυχία των Ενώσεων Αποστράτων Αξιωματικών έχει μεν γραμματικό έρεισμα σε μία πρόδηλα εκφραστική αστοχία του διατακτικού της απόφασης πλην όμως αποκρούεται από την αδρότητα της λογικής και νομικής συνέπειας διατακτικού και σκεπτικού.
Εγώ και οι συνεργάτες μου είμαστε στη διάθεσή σας για κάθε περαιτέρω διευκρίνιση.

Μετά τιμής,
ΘΩΜΑΣ ΚΑΡΑΝΙΣΑΣ , Αντγος ε.α (Δ),
Νομικός Σύμβουλος Ε.Α.Α.Σ, Ε.Α.Α.Α και Συντονιστικού Ενώσεων Αποστράτων Αξιωματικών Ενόπλων Δυνάμεων
Δικηγόρος Παρ’ Αρείω Πάγω

Οι Τούρκοι προκαλούν - Το κείμενο «φωτιά»











Ρεπορτάζ: Τασούλη Αλεξία

Χωρίς να κάνει ούτε ένα βήμα πίσω από τις γνωστές αδιάλλακτες θέσεις της, η Τουρκία κατέθεσε ένα έγγραφο 106 σελίδων στο Συμβούλιο Σύνδεσης Ευρωπαϊκής Ένωσης - Τουρκίας που πραγματοποιήθηκε επί ελληνικής προεδρίας. Μέσα σε αυτό το έγγραφο το οποίο έχει στη διάθεση του το Real.gr και παρουσιάζει σήμερα τα πιο βασικά του σημεία, γίνεται λόγος για «εκλιπούσα Κυπριακή Δημοκρατία».

Είναι η φράση που προκάλεσε την οργή της Κύπριας ευρωβουλευτή Ελένης Θεοχάρους η οποία κατηγόρησε τον Έλληνα υπουργό Εξωτερικών «για απαράδεκτη αδράνεια», που οδήγησε σε πρωτοφανή ρηματική διακοίνωση της Αθήνας προς τη Λευκωσία και που ανάγκασε τον πρόεδρο της Κύπρου να παρέμβει επιχειρώντας να κλείσει το θέμα.


Επισημαίνουν λοιπόν οι Τούρκοι σε αυτό το έγγραφο:

«Μέχρι να βρεθεί μια τελική και ισότιμη λύση στο θέμα της Κύπρου, η Τουρκία δεν μπορεί να δει θετικά την αποδοχή των Ελληνοκυπρίων στους διεθνείς οργανισμούς. Αποδεχόμενη τα αιτήματα των Ελληνοκυπρίων να έχουν πρόσβαση στους Διεθνείς οργανισμούς θα ενίσχυε το εσφαλμένο επιχείρημά τους να εκπροσωπούν την εκλιπούσα Κυπριακή Δημοκρατία και να τους αποσπά από το σκοπό της διευθέτησης. Η Τουρκία θα δράσει σύμφωνα με τις αρμοδιότητές της».

Η Τουρκία αναφέρεται ακόμη και στις πρόσφατες έρευνες που πραγματοποίησε το ερευνητικό σκάφος Barbaros Hayrettin Pasa το οποίο έφτασε να πλέει 40 μίλια από τις ακτές της Κύπρου, εντός της ΑΟΖ του νησιού.

Στο έγγραφο υποστηρίζουν ότι «ενημέρωσαν τα Ηνωμένα Εθνη για τα εξωτερικά όρια της υφαλοκρηπίδας όπως αυτά συμφωνήθηκαν ανάμεσα στην Τουρκία και της Τουρκική Δημοκρατία της Βόρειας Κύπρου». Συμπληρώνουν δε ότι με το γράμμα που απέστειλαν τον Γενικό Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών «απορρίπτουν τους αβάσιμους ισχυρισμούς της Ελληνοκυπριακής πλευράς».

Τονίζουν ακόμη ότι η θέση της Τουρκίας σε ότι αφορά το Αιγαίο δεν έχει αλλάξει και ότι αυτή η θέση δεν έχει να κάνει τίποτα με την αντίληψη περί «απειλής».

Φτάνουν μάλιστα στο σημείο να συστήσουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση να αποφεύγουν «τον ευαίσθητο όρο απειλή» όταν αναφέρονται στη Θαλάσσια Στρατηγική και στην οριοθέτηση των θαλάσσιων ορίων στην περιοχή.

Για τη Θράκη

Αίσθηση πάντως προκαλεί η αναφορά της Τουρκίας στην «Τουρκική Μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης». Σημειώνουν ότι «παρά το γεγονός ότι είναι Ευρωπαίοι πολίτες αντιμετωπίζουν την άρνηση της εθνικής τους ταυτότητας. Τη μη αναγνώριση του εκλεγμένου Μουφτή. Την εμπλοκή στις θρησκευτικά αυτόνομες περιουσίες, στην έλλειψη ίσης εκπαίδευσης όπως επίσης και στους μειονοτικούς παιδικούς σταθμούς». Και καταλήγουν ότι η κατάσταση είναι ακόμη χειρότερη στα Δωδεκάνησα και στην εκεί «τουρκική κοινότητα, όπου υπάρχει άρνηση της κατάστασής τους».

πηγή:real.gr

ΟΙ ΠΡΟΝΟΜΙΟΥΧΟΙ......…





6238_371803002911189_314727374_n


















Για να σταματήσουν τα …καλαμπούρια περί “προνομίων” των στρατιωτικών που αναπαράγονται και από φίλους αγαπημένους.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2009
ΑΚΑΘΑΡΙΣΤΑ ΠΟΣΑ
ΒΑΣΙΚΗ ΣΥΝΤΑΞΗ 3.282,93
ΕΟΒ ΣΥΖΥΖΟΥ 35,00
ΕΟΒ ΠΑΙΔΙΩΝ 18,00
ΣΥΝΟΛΟ 3.335,93
ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ
ΦΟΡΟΣ 682,58
ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ 85,07
ΣΥΝΟΛΟ ΔΑΝΕΙΩΝ 4,40
ΣΥΝΟΛΟ 772,05
ΠΛΗΡΩΤΕΟ 2.563,88                                  ΣΥΝΟΛΟ 2009 (+δώρα) = 37000 ευρώ
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2014
ΑΚΑΘΑΡΙΣΤΑ ΠΟΣΑ
ΒΑΣΙΚΗ ΣΥΝΤΑΞΗ 2.659,46
ΕΟΒ ΣΥΖΥΖΟΥ 35,00
ΜΕΙΩΣΗ (Ν4024/11) -238,70
ΜΕΙΩΣΗ (Ν4051/12) -102,58
ΜΕΙΩΣΗ (Ν4093/12) -307,84
ΣΥΝΟΛΟ 2.045,34
ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ
ΦΟΡΟΣ 189,85
ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ 107,77
ΕΑΣ (Ν3865/10) 265,95
ΣΥΝΟΛΟ ΔΑΝΕΙΩΝ 4,40
ΕΚΤ. ΕΙΣΦΟΡΑ (Ν3986/11) 33,43
ΣΥΝΟΛΟ 601,40
ΠΛΗΡΩΤΕΟ 1.443,94                           ΣΥΝΟΛΟ 2014 (δώρα καταργήθηκαν) = 17327 ευρώ
Από το 2009, η σύζυγος (πτυχιούχος Οικονομικών) που συνεισέφερε 1000 ευρώ ανά μήνα x 14 = 14000 ευρώ, απολύθηκε και είναι μακροχρόνια άνεργη με τη σφραγίδα του ΟΑΕΔ. Έτσι, το εισόδημα από τις 51000 ευρώ το 2009, έφτασε τις 17327 ευρώ το 2013 και το 2014. Και επ’ αυτού έρχεται και μια σφαλιάρα επιπλέον φόρου 946 ευρώ μειώνοντας ακόμα το εισόδημα στα 16381 ευρώ! Μείωση 78%
Τα 16381 ευρώ που παίρνει ο “προνομιούχος Ναύαρχος”, αφορούν και τους τρείς μη προνομιούχους ιδιώτες άνεργους που ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ στην οικογένειά του και δεν είναι κάπου απέναντι… Διαιρούμενα δια του 4 λοιπόν μας κάνουν 4096 ευρώ για τον καθένα ετησίως, δηλαδή 312 ευρώ τον μήνα για τον καθένα! Ούτε καν το επίδομα ανεργίας…
Την εποχή των …παχιών αγελάδων, με τη σύζυγο εργαζόμενη, ως καλοί νοικοκυραίοι ανοιχτήκαμε σε υποχρεώσεις (στεγαστικό, κάρτες, τηλέφωνο, δάνειο για ένα αυτοκίνητο 1300κ.ε.) που δεν ξεπερνούσαν το 25-30% του εισοδήματός μας. Τώρα οι υποχρεώσεις αυτές, συν τα αλεπάλληλα χαράτσια, είναι το 110% του εισοδήματος και για να διατηρήσουμε την αξιοπρέπειά μας δανειζόμαστε από “ανοικτό” δάνειο για να εκπληρώσουμε τις υποχρεώσεις μας και να ανταπεξέλθουμε με τα βασικά της διαβίωσης/επιβίωσης.
Κι έρχονται οι ΣτουρναροΧαρδουβέληδες και προσθέτουν στο τεκμαρτό εισόδημα τα τοκοχρεωλύσια που πληρώνουμε με τόκο 15%+ στην Τράπεζα ώστε να “αυγαταίνουν” το εισόδημα και να πληρώνουμε παραπάνω Φόρο δανειζόμενοι πάλι από την Τράπεζα…. Και προσθέτουν και “τεκμαρτό” 8500 ευρώ στη σύζυγο γιατί έχει εισόδημα 138 (!!!) ευρώ από 11 στρέμματα στα ημιορεινά της Πίνδου…Αφού έρριξαν έξω την οικονομία με αυτή τη μέθοδο ως Κράτος, ρίχνουν και εμάς στον Καιάδα κάνοντας ότι δεν καταλαβαίνουν το αδιέξοδο αυτής της πολιτικής για τους πολίτες…
Δεν θα κάνω συγκρίσεις με άλλες κοινωνικές Τάξεις, είτε του Δημοσίου είτε του ιδιωτικού Τομέα παίζοντας το παιχνίδι του συστήματος “διαίρει και βασίλευε”. Παραθέτω τα δεδομένα για να καταλάβουν οι πάντες ότι και οι στρατιωτικοί είναι στην ίδια αν όχι χειρότερη δυνατή κατάσταση που βιώνει η πλειονότητα των πολιτών. Και παραθέτω και σε τι αντιστοιχεί το “προνομιούχο” μου εισόδημα που πρέπει να ταΐσει και να ζήσει ΤΕΣΣΕΡΑ άτομα:
35 χρόνια πραγματικά συντάξιμα. Είκοσι χρόνια πτητικά συντάξιμα. Σύνολο 55 συντάξιμα.
29 χρόνια θαλάσσιας υπηρεσίας σε πλοία, δύο θητείες Κυβερνήτη πλοίου (το ένα περιπολόν στο ΝΑ Αιγαίο και το δεύτερο με 360 άτομα πλήρωμα, 40 πυραύλους και και και), επί 20 χρόνια παράλληλα πετώντας στο Αιγαίο στα 100 πόδια επί 3000 ώρες -τις μισές νύχτα- και εκπαιδεύοντας/αξιολογώντας νέους χειριστές.
6 χρόνια σε Διοικητικές/Επιτελικές θέσεις (τα δύο σε Διοίκηση του ΝΑΤΟ).
Μια σταδιοδρομία που ΑΠΟΛΑΥΣΑ. Με μπόλικη αδρεναλίνη, με εμπειρίες που δεν φανταζόμουν, με ταλαιπωρίες, με συγκρούσεις και συναινέσεις, με σμίλεμα ανθρώπινων σχέσεων με μόνιμους και στρατευμένους που κρατούν μια ζωή. Με άπειρα ξενύχτια, φουρτούνες και κάλμες, ασυνείδητα παιχνίδια με τον Χάρο (τα συνειδητοποιείς μετά…), χαμένες γιορτές, μισές διακοπές (η πρώτη μου άδεια ήταν μετά 12 χρόνια υπηρεσίας), ανούσιες επιφυλακές (ακόμα και στις εκλογές μας …μάντρωναν), στα “διαλείμματα” η φυσική οικογένεια.
Για όλα αυτά είμαι πραγματικά “προνομιούχος”. Έζησα όσα λίγοι ως εμπειρία ζωής. Και τα έζησα ευπρεπώς στερούμενος ή σχετικώς εν ανέσει από πλευράς οικονομικής διατηρώντας την ευπρέπεια και της οικογένειάς μου.
Το αν είμαι “προνομιούχος” οικονομικά στην παρούσα συγκυρία, το αφήνω στην κρίση σας.
πηγή:κλαυσίγελως

Δευτέρα 7 Ιουλίου 2014

ΛΥΣΗ ΠΑΚΕΤΟ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ


Λύση πακέτο για χρέη στο Δημόσιο - ενστόλους
















Λύση πακέτο για χρέη στο Δημόσιο και ένστολους
Νέα ρύθμιση για την αποπληρωμή οφειλών προς το Δημόσιο και το μοντέλο καταβολής των αναδρομικών στους ένστολους θέτει η κυβέρνηση στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με την τρόικα.
Τη δική της ατζέντα, η οποία περιλαμβάνει σειρά θεμάτων που σχετίζονται κυρίως με τη φορολογία, είναι έτοιμη να «ανοίξει» η κυβέρνηση στις διαπραγματεύσεις με την τρόικα.
Οι εκπρόσωποι των δανειστών μας επιστρέφουν στην Αθήνα την Τετάρτη και το πρώτο ραντεβού με τον υπουργό Οικονομικών Γκίκα Χαρδούβελη είναι προγραμματισμένο για το πρωί της Πέμπτης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση έχει ήδη έτοιμο το σχέδιο-πρόταση για την αύξηση των δόσεων που αφορούν την κάλυψη ληξιπρόθεσμων οφειλών στην Εφορία και τα Ασφαλιστικά Ταμεία, όπως επίσης και για τη ρύθμιση των οφειλών που προέκυψαν μετά τη δικαστική απόφαση, προς τους ένστολους.
Σε ότι αφορά το πρώτο θέμα που έχει σχέση με χιλιάδες πολίτες που οφείλουν στο Δημόσιο, η κυβέρνηση θα προτείνει στην τρόικα την αύξηση τουλάχιστον σε 48 των δόσεων για τα ληξιπρόθεσμα χρέη, ενώ παράλληλα στο ίδιο πλαίσιο θα προτείνει τη διαγραφή των προσαυξήσεων, εφόσον ο πολίτης καλύψει εφάπαξ την οφειλή του ως προς το κεφάλαιο



πηγή:. ethnos.gr, 

Κυριακή 6 Ιουλίου 2014

ΤΟ ΤΕΛΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ



.

Το τελικό σχέδιο για τα αναδρομικά και τις αυξήσεις

Σχέδιο τεσσάρων σημείων έχει ετοιμάσει το οικονομικό επιτελείο για την πληρωμή των αναδρομικών των ενστόλων αλλά και την αναπροσαρμογή των μηνιαίων αποδοχών τους στα προ των περικοπών επίπεδα.
Το σχέδιο θα τεθεί υπόψη της τρόικας εντός της εβδομάδας.
Η καταβολή των αναδρομικών υπολογίζεται σε 550 εκατ. ευρώ και η ετήσια δαπάνη σε 200 εκατ.
Το συνολικό κονδύλι δεν είναι δυνατόν να καλυφθεί μόνο με παρεμβάσεις που θα έχουν αντίκτυπο αποκλειστικά στους ενστόλους.
Ειδικότερα, στο σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών προβλέπονται τα ακόλουθα:
• Συμψηφισμός του κοινωνικού μερίσματος συνολικού ύψους 37,5 εκατ. ευρώ που έλαβαν στρατιωτικοί, αστυνομικοί, πυροσβέστες και λιμενικοί με μεικτές αποδοχές έως 1.500 ευρώ τον μήνα.
• Συμψηφισμός ποσού που προσεγγίζει τα 70 εκατ. ευρώ και αφορά στις καταβολές που έγιναν λόγω προαγωγών από το καλοκαίρι του 2012 μέχρι σήμερα παρότι αυτές είχαν τυπικά «παγώσει».
• Μισθολογικές προσαρμογές που θα έχουν ως αποτέλεσμα ναι μεν οι αποδοχές των ενστόλων να αυξηθούν σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα αλλά να μη φθάσουν στα επίπεδα του Ιουλίου του 2012, πριν δηλαδή εφαρμοστούν οι περικοπές του νόμου 4046/2012. Για τον σκοπό αυτόν έχει ζητηθεί γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου προκειμένου να αποσαφηνιστεί αν η απόφαση του ΣτΕ υποχρεώνει το Δημόσιο να επαναφέρει τους μισθούς στα προ των περικοπών επίπεδα ή αφήνει περιθώρια για χαμηλότερες αυξήσεις.
Στη δεύτερη περίπτωση, όπως γίνεται αντιληπτό, θα χρειαστούν μικρότερα κονδύλια τόσο για τα αναδρομικά όσο και για τις μόνιμες ανάγκες του προϋπολογισμού.
• Σταδιακή αποπληρωμή των αναδρομικών.
πηγή:ethnos.gr

TO EΛΕΓΚΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΘΑ ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΕΙ ΓΑΙ ΤΗΝ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΙΣΦΟΡΑΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΤΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ



Το ελεγκτικό συνέδριο για την εισφορά αλληλεγγύης των ενστόλων




Η Διοικητική Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου καλείται να γνωμοδοτήσει για τη νομιμότητα, αλλά και τον τρόπο υπολογισμού παρακράτησης της εισφοράς αλληλεγγύης των ενστόλων συνταξιούχων.
Ο γενικός επίτροπος Επικρατείας του Ελεγκτικού Συνεδρίου Διονύσης Λασκαράτος, πριν από την αποχώρησή του από το δικαστικό σώμα στις 30 Ιουνίου 2014, ζήτησε από την αρμόδια επιτροπή του ανωτάτου δημοσιονομικού δικαστηρίου οι προσφυγές που έχουν κατατεθεί στο Α’ κλιμάκιό του, από συνταξιούχους στρατιωτικούς, σχετικά με το ζήτημα της Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων να εισαχθούν, ως ζητήματα γενικότερου ενδιαφέροντος, στη Διοικητική Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου για να γνωμοδοτήσει.
Οι συνταξιούχοι στρατιωτικοί υποστηρίζουν ότι η παρακράτηση της Εισφοράς Αλληλεγγύης επί των συντάξεών τους είναι αντίθετη στο Πρώτο Πρόσθετο Πρωτόκολλο της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, η οποία προστατεύει την περιουσία στην έννοια της οποίας περιλαμβάνονται οι μισθοί και οι συντάξεις.
Παράλληλα, όπως υποστηρίζουν οι ένστολοι συνταξιούχοι, η παρακράτηση της Εισφοράς Αλληλεγγύης επί των συντάξεων, υπολογίζεται εσφαλμένα με βάση το ακαθάριστο ποσό της σύνταξης και όχι με βάση το καθαρό καταβαλλόμενο ποσό.
Ακόμη, υπογραμμίζουν ότι για τον υπολογισμό του ποσού της Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων λαμβάνεται υπόψη το ποσό της σύνταξης, όπως αυτό ανερχόταν κατά το χρόνο θέσπισης της εισφοράς και όχι εκείνο που έχει διαμορφωθεί μετά τις διαδοχικές μειώσεις των συντάξεων που έγιναν με τους μνημονιακούς νόμους.
Η αρμόδια επιτροπή του Ελεγκτικού Συνεδρίου υπό τον αποχωρήσαντα προ ολίγων ημερών, λόγω ορίου ηλικίας, πρόεδρο της Ιωάννη Καραβοκύρη, έκανε δεκτό το αίτημα του κ. Λασκαράτου και παραπέμφθηκαν οι προσφυγές, υπό την μορφή πρότυπης δίκης, στην Διοικητική Ολομέλεια του ΕΣ για γνωμοδότηση.
Υπενθυμίζεται ότι η Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων παρακρατείται από τις συντάξεις σε κλιμακούμενο ποσοστό ανάλογα με το ύψος των συντάξεων, ανά κατηγορία συνταξιούχων, καθώς και ανάλογα με το σε ποιο φορέα εργαζόντουσαν πριν από τη συνταξιοδότηση.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠE

ΕNIAIO MIΣΘΟΛΟΓΙΟ ΜΟΝΟ ΣΤΑ ΧΑΡΤΙΑ !!!









Μισθολογικές ανισότητες, τρία χρόνια μετά


Πέμπτη βράδυ, 6 Οκτωβρίου 2011. Η τότε κυβέρνηση, έπειτα από μήνες διαβουλεύσεων, καταθέτει στη Βουλή πολυνομοσχέδιο στο οποίο περιλαμβάνεται και το ενιαίο μισθολόγιο. Στόχος είναι να εξαλειφθούν οι τεράστιες μισθολογικές ανισότητες μεταξύ των δημοσίων υπαλλήλων που έχουν τα ίδια προσόντα και την ίδια θέση, αλλά εργάζονται σε διαφορετικές υπηρεσίες του κράτους.

Σχεδόν τρία χρόνια μετά, οι ανισότητες παραμένουν σε μεγάλο βαθμό, παρά το γεγονός ότι το ενιαίο μισθολόγιο επέφερε σε αρκετές περιπτώσεις μειώσεις αποδοχών που ξεπερνούσαν το 30%. Στην κεντρική διοίκηση η κατάσταση δείχνει να έχει εξομαλυνθεί κάπως, με τις διαφορές να υπάρχουν αλλά να είναι μικρότερες απ’ ό,τι παλαιότερα. Εκεί, όμως, που φαίνεται ότι έχει χαθεί ο έλεγχος είναι όταν ξεκινάει κάποιος να συγκρίνει τις αποδοχές των υπαλλήλων της κεντρικής διοίκησης με εκείνων του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Δηλαδή, των εργαζομένων που απασχολούνται στους διάφορους εποπτευόμενους φορείς του Δημοσίου.

Τα προβλήματα, όμως, παραμένουν και στο εσωτερικό αρκετών υπουργείων. Από την ανάλυση των στοιχείων που έχουν δώσει τα ίδια τα υπουργεία στη Βουλή και τα έχει επεξεργαστεί ο βουλευτής της Ν.Δ. Λ. Αυγενάκης με την επιστημονική του ομάδα, προκύπτουν ενδιαφέροντα συμπεράσματα για το τι συμβαίνει σε ολόκληρο το φάσμα της δημόσιας διοίκησης αναφορικά με τις αποδοχές των υπαλλήλων.

Ενα από τα πρώτα αξιοπερίεργα που συναντά κάποιος μελετώντας τα συγκεκριμένα στοιχεία είναι η μισθολογική αντιμετώπιση των εργαζομένων εντός του ίδιου υπουργείου. Χαρακτηριστικό παράδειγμα των διαφορών που υπάρχουν προέρχεται από το υπουργείο Οικονομικών. Τον προϋπολογισμό εξόδων του υπουργείου επιβαρύνουν άμεσα οι μισθολογικές δαπάνες διαφόρων υπηρεσιών και φορέων. Ετσι, οι 18 εργαζόμενοι της Γενικής Γραμματείας Συντονισμού λαμβάνουν –μεικτά– 2.178,44 ευρώ τον μήνα ο καθένας, όταν στη Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης το μέσο μηνιαίο κόστος των 50 υπαλλήλων είναι 1.887,46 ευρώ ανά εργαζόμενο.

Την ίδια ώρα, οι μόνιμοι υπάλληλοι του υπουργείου Οικονομικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΕ) έχουν μεικτές μηνιαίες αποδοχές 2.390,22 ευρώ, όταν ο μεικτός μισθός των εργαζομένων Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΤΕ) είναι κατά 15 ευρώ μικρότερος (2.375,6 ευρώ) και της Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕ) μόλις 108 ευρώ περισσότερα (2.498,35 ευρώ). Να σημειωθεί ότι οι μόνιμοι υπάλληλοι του υπουργείου Οικονομικών Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης (ΥΕ) έχουν μεικτές μηνιαίες αποδοχές 2.085,05 ευρώ.

Διαφορετική μισθολογική αντιμετώπιση εντός του ίδιου υπουργείου υπάρχει και στο υπουργείο Ανάπτυξης. Στην υπηρεσία Οικονομικού (Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών), ένας υπάλληλος ΠΕ έχει μεικτές μηνιαίες αποδοχές ύψους 2.685,78 ευρώ, ενώ στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου του υπουργείου ο αντίστοιχος υπάλληλος λαμβάνει 1.856 ευρώ μαζί με τα επιδόματα και τις εργοδοτικές εισφορές.

Η μισθολογική ισότητα εκτροχιάζεται πλήρως όταν γίνονται συγκρίσεις μεταξύ υπουργείων και ιδίως μεταξύ των εποπτευόμενων φορέων κάθε υπουργείου. Ειδικότερα, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που επισήμως έχουν καταθέσει στη Βουλή τα διάφορα υπουργεία:

1. Απόφοιτος Δημοτικού (ΥΕ) του υπουργείου Ανάπτυξης έχει υψηλότερο μισθό (1.848 ευρώ) από υπάλληλο Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης που εργάζεται με σύμβαση αορίστου χρόνου στο Κέντρο Ερευνών για Θέματα Ισότητας που εποπτεύεται από το υπουργείο Εσωτερικών (1.610,91 ευρώ).

2. Σε εποπτευόμενο από το υπουργείο Ανάπτυξης οργανισμό οι μεικτές αποδοχές στελεχών σε αρκετές περιπτώσεις προσεγγίζουν ή και ξεπερνούν τα 3.300 ευρώ τον μήνα. Για παράδειγμα, στον Οργανισμό Βιομηχανική Ιδιοκτησίας, οι υπάλληλοι ΠΕ έχουν μέσο μεικτό μισθό 3.381 ευρώ.

3. Στο υπουργείο Περιβάλλοντος για υπάλληλο ΠΕ ο μέσος μισθός είναι 2.033 ευρώ, ενώ στο εποπτευόμενο από το υπουργείο Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών και Εξοικονόμησης Ενέργειας ο μέσος μισθός για υπάλληλο με τα ίδια τυπικά προσόντα είναι 2.540 ευρώ.

4. Στο υπουργείο Ανάπτυξης ο μέσος μεικτός μισθός της κατηγορίας πανεπιστημιακής εκπαίδευσης είναι 2.672 ευρώ. Στο εποπτευόμενο από το υπουργείο Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ) ο μέσος μισθός της ίδιας εκπαιδευτικής κατηγορίας είναι 3.326,2 ευρώ.

5. Ο μέσος μισθός υπαλλήλου στο Κέντρο Διεθνούς Οικονομικού και Ευρωπαϊκού Δικαίου κατηγορίας ΔΕ ήταν 2.002,45 ευρώ, όταν στον οργανισμό Invest in Greece (και οι δύο εποπτεύονται από το υπουργείο Ανάπτυξης) ο μέσος μισθός υπαλλήλου ΔΕ ήταν στα 1.496 ευρώ.

Είναι κάτι παραπάνω από σαφές ότι η προσπάθεια εναρμόνισης των αποδοχών σε ολόκληρο το φάσμα του Δημοσίου δεν έχει αποδώσει έως τώρα τα επιθυμητά αποτελέσματα. Γι’ αυτό και η τρόικα έχει ζητήσει από την κυβέρνηση να επανεξετάσει το πλαίσιο του ενιαίου μισθολογίου και να το καταστήσει δικαιότερο, χωρίς να επέλθει κάποιο δημοσιονομικό κενό.
πηγή:kathimerini.gr
Έντυπη