Κωστής Χατζηδάκης
«Κωστή, πήγαινε στον Άγιο Στέφανο για να δεις ότι εκεί η τοπική διεύθυνση του ΕΦΚΑ λειτουργεί καλά». Αυτό μου είπαν δύο φίλοι μου που εκτιμώ πολύ. Πράγματι την περασμένη Τετάρτη το πρωί πήγα μόνος μου, χωρίς προειδοποίηση, στο τοπικό υποκατάστημα του ΕΦΚΑ στον Άγιο Στέφανο.
Κι εκεί βρήκα την ίδια την διευθύντρια στον προθάλαμο να συνομιλεί με ασφαλισμένους που περίμεναν υπομονετικά για το ραντεβού τους. Επιδίωκε να τηρηθεί μία τάξη, ώστε να τηρούνται και οι απαραίτητες αποστάσεις λόγω κορωνοϊού. Η κ. Βασιλική Γόνη, που τυχαία διαπίστωσα πως προέρχεται από τον ιδιωτικό τομέα, είναι αφοσιωμένη στη δουλειά της.
Την ίδια άποψη σχημάτισα και για τους υπαλλήλους που συνομίλησα μαζί τους. Ήταν αρκετά πρόθυμοι και εξυπηρετικοί. Αλλά και οι ασφαλισμένοι μου εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την λειτουργία του συγκεκριμένου υποκαταστήματος. Σημείωσαν δε πως διευκολύνονται σημαντικά χάρη στο σύστημα των ραντεβού, που μπορούν να κλείνουν είτε ηλεκτρονικά είτε τηλεφωνικά. Είναι ένα μέτρο που ξεκίνησε λόγω του κορωνοϊού και το οποίο μονιμοποιήσαμε, αντιλαμβανόμενοι πως συμβάλει στην καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.
Το μέτρο αυτό είναι μια πρόοδος. Όπως πρόοδος είναι για την καθημερινότητα τόσο των ασφαλισμένων όσο και των υπαλλήλων ο Ενιαίος Αριθμός Εξυπηρέτησης 1555, οι καινούργιοι ηλεκτρονικοί υπολογιστές που έχουν ξεκινήσει να εγκαθίστανται – και θα εγκατασταθούν σύντομα και στον Άγιο Στέφανο – αλλά και οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες που έχουν ήδη ενεργοποιηθεί και θα εμπλουτιστούν περαιτέρω.
Υπάρχει λοιπόν μια απόδειξη ότι τα πράγματα στον ΕΦΚΑ μπορούν να λειτουργήσουν σωστά όταν το Υπουργείο, η Διοίκηση και οι Διευθύνσεις του ΕΦΚΑ έχουν τους σωστούς ανθρώπους και τη σωστή κατεύθυνση. Και το προσωπικό μου όραμα είναι να λειτουργεί ολόκληρος ο ΕΦΚΑ με αυτόν τον τρόπο. Εξυπηρετώντας και όχι βασανίζοντας τους πολίτες.
Για το λόγο αυτό φέρνουμε σε μερικές μέρες στη Βουλή το νομοσχέδιο για τον εκσυγχρονισμό του ΕΦΚΑ. Ώστε να κάνουμε όλες τις οργανωτικές τομές που απαιτούνται προκειμένου ο ΕΦΚΑ να γίνει πιο σύγχρονος και πιο φιλικός στον ασφαλισμένο. Με πιο γρήγορες προμήθειες. Με αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του. Με διευθυντικά στελέχη υψηλού επιπέδου τόσο από το δημόσιο όσο και από τον ιδιωτικό τομέα, που θα συντελέσουν στην πιο γρήγορη αναδιοργάνωση του Ασφαλιστικού Φορέα προς όφελος των πολιτών. Με επιβράβευση της απόδοσης για τους καλούς υπαλλήλους και με έλεγχο για όσους δεν κάνουν τη δουλειά τους.
Γνωρίζω βέβαια ότι υπάρχουν κι εκείνοι που εξακολουθούν να δυσπιστούν. Αυτοί που αρνούνται το καινούργιο. Αυτοί που δεν θέλουν τους πιστοποιημένους δικηγόρους και λογιστές, αγνοώντας πως θα τους πάρουν ένα κομμάτι από τη στοίβα των εκκρεμών συντάξεων που έχουν μπροστά τους κι έτσι θα κάνουν καλύτερη τόσο τη ζωή τη δική τους όσο και αυτών που περιμένουν να πάρουν σύνταξη. Είναι εκείνοι που δυσπιστούν απέναντι το νέο ενιαίο αριθμό εξυπηρέτησης 1555, ξεχνώντας πως και αυτός κάνει καλύτερη την καθημερινότητά τους, διότι τους απαλλάσσει από μια σειρά τηλεφωνήματα στα οποία δεν ήταν καν σε θέση να απαντήσουν, με το γνωστό σκηνικό που υπήρχε πριν από μερικούς μήνες. Εκείνοι που δυσπιστούν απέναντι στο νέο ηλεκτρονικό «Πύργο Ελέγχου» έκδοσης των συντάξεων που δημιουργήθηκε πριν από μερικούς μήνες κι ας έχει συντελέσει στο ότι φτάσαμε το 2021 να ήταν μια χρονιά ρεκόρ στην έκδοση των συντάξεων.
Δεν μπορώ όμως να κάνω πολιτική ακολουθώντας τους εραστές της ακινησίας.
Δεν μπορώ να κάνω πολιτική υιοθετώντας απλώς τη συνέχιση πρακτικών που οδήγησαν τον ΕΦΚΑ να έχει μόνος τους το 48% των παραπόνων του ευρύτερου δημόσιου τομέα.
Στον ΕΦΚΑ χρειάζονται τομές κοινής λογικής με ανθρώπους που αγκαλιάζουν ένα πνεύμα κοινής λογικής. Με αυτούς τους ανθρώπους θα προχωρήσουμε και είμαι βέβαιος ότι είναι η συντριπτική πλειονότητα και μέσα στον ίδιο τον ΕΦΚΑ. Σε αυτόν τον φοβερά προβληματικό Οργανισμό κάτι έχει ξεκινήσει να αλλάζει. Με όλους τους πραγματικά προοδευτικούς ανθρώπους μέσα στον ΕΦΚΑ θα ολοκληρώσουμε αυτή τη δύσκολη προσπάθεια εκσυγχρονισμού. Και είμαι βέβαιος ότι σε μερικά χρόνια όλοι θα λέμε «είμαι περήφανος που συμμετείχα κι εγώ στο να αντιμετωπιστεί το μεγαλύτερο πρόβλημα της ελληνικής δημόσιας διοίκησης».
* Ο Κωστής Χατζηδάκης είναι υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων
Πηγή: Protagon.gr