πηγη: Defencenet
Τι κρύβεται πίσω από μια "συνηθισμένη" ανακοίνωση αποστολής SAR των ΕΔ
Τι κρύβεται πίσω από μια "συνηθισμένη" ανακοίνωση αποστολής SAR των ΕΔ
Πολλές φορές πίσω από τις απλές "ξερές" ανακοινώσεις των στρατιωτικών Επιτελείων κρύβονται άθλοι και ηρωισμοί, που ποτέ κανείς από τους πολίτες δεν τους μαθαίνει, ίσως γιατί αυτή είναι η μοίρα των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων: Να κάνουν πράγματα που οι λοιποί Έλληνες του δημόσιου τομέα τα βλέπουν σε αμερικάνικες ταινίες και λένε μάλιστα σχολιάζοντας "Καλά, αυτά δεν γίνονται"!
Ε, λοιπόν, γίνονται. Για την υπόθεση της διάσωσης του πληρώματος μιας ιδιωτικής θαλαμηγού(παρεπιπτόντως: Ο ιδιοκτήτης, γνωστός εφοπλιστής, θα πρέπει να πληρώσει ΟΛΑ τα έξοδα της διάσωσης αφού ο καπετάνιος του θέλησε να παίξει τον ... "Ποπάϊ" και απέπλευσε μέσα στη νύχτα με 10 μποφόρ από την Μονεμβασιά για το Πόρτο Χέλι) διαβάσατε εκτενές ρεπορτάζ στο defencenet.gr όταν πρώτο απ'όλα τα ΜΜΕ έφερε στο φως την υπόθεση της δραματικής διάσωσης των δύο επιβαινόντων (ο ένας αλλοδαπός, μάλιστα).
Η ανακοίνωση του ΓΕΕΘΑ, λιτή:
"Την Δευτέρα 2 και Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2013 οι Ένοπλες Δυνάμεις συμμετείχαν σε επιχείρηση έρευνας και διάσωσης για τον εντοπισμό κινδυνεύοντος πλοίου (ιδιωτική θαλαμηγός) στην περιοχή Μυρτώου Πελάγους, με τα παρακάτω μέσα:
• Δύο Ε/Π Ψ του ΠΝ, τα οποία πέταξαν από 21:30 της Δευτέρας 2 Δεκεμβρίου έως 04:30 της Τρίτης 3 Δεκεμβρίου.
• Την Φ/Γ ΥΔΡΑ του ΠΝ, η οποία απέπλευσε από τον Ναύσταθμο Σαλαμίνας την Τρίτη 05:45.
• Ένα Ε/Π Super Puma της ΠΑ, το οποίο περισυνέλλεξε του δύο επιβαίνοντες της θαλαμηγού τις πρωινές ώρες της Τρίτης 3 Δεκεμβρίου.
• Την Φ/Γ ΥΔΡΑ του ΠΝ, η οποία απέπλευσε από τον Ναύσταθμο Σαλαμίνας την Τρίτη 05:45.
• Ένα Ε/Π Super Puma της ΠΑ, το οποίο περισυνέλλεξε του δύο επιβαίνοντες της θαλαμηγού τις πρωινές ώρες της Τρίτης 3 Δεκεμβρίου.
Η επιχείρηση Έρευνας και Διάσωσης πραγματοποιήθηκε κάτω από ακραίες καιρικές συνθήκες".
Τι ΔΕΝ αναφέρει η ανακοίνωση: Ότι στις 02:30 τα ξημερώματα ειδοποιήθηκε το πλήρωμα της φρεγάτας και το απαραίτητο προσωπικό του Ναυστάθμου για τον απόπλου του πλοίου. Συνολικά 220 άτομα. Οι οποίοι κοιμόντουσαν στα σπίτια τους, φυσικά, ενώ έξω οι καιρικές συνθήκες θύμιζαν τυφώνα.
Και αυτοί οι 220 άνδρες που αμοιβόνται με αποδοχές από 800 μέχρι 1500 ευρώ οι αξιωματικοί, μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα ήταν στην θέση τους από οποιοδήποτε σημείο της Αττικής και αν είχαν ξεκινήσει.
Και η φρεγάτα απέπλευσε μέσα στη "μαύρη νύχτα" στις 05.45 όπως λέει η ανακοίνωση. Δηλαδή συγκεντρώθηκαν 220 άτομα, προετοίμασαν το πλοίο για να αποπλεύσει και απέπλευσε μέσα σε 3 ώρες και 15' από την ώρα που τους σήκωσαν από τα κρεβάτια τους!
Τι άλλο ΔΕΝ αναφέρει η ανακοίνωση: Ότι τα δύο ελικόπτερα του ΠΝ, που ξεκίνησαν να πετούν από τις 21.30 της Δευτέρας μέχρι τα ξημερώματα της Τρίτης, πέταξαν στις τελευταίες δύο ώρες μέσα στη νύχτα με ανέμους 8-10 μποφόρ!
Ανάλογη κατάσταση αντιμετώπισε και το ελικόπτερο της Πoλεμικής Αεροπορίας, το AS 332C1 Super Puma το οποίο τελικά περισυνέλλεξε τους δύο επιβαίνοντες της θαλαμηγού, οι οποίοι είχαν ανιχνευθεί αρχικά από το ΠΝ, αλλά (και εδώ αξίζει να πούμε κάτι που ούτε αυτό μαθεύτηκε) εντοπιστεί με ακρίβεια από το ΛΣ/Ακτοφυλακή σε μια έρημη ακτή.
Αλλά αυτά είναι "συνηθισμένες καταστάσεις" για τους πιλότους των SAR ελικοπτέρων της Πολεμικής Αεροπορίας...
Η ανακοίνωση της Αεροπορίας ανέφερε μόνο το τέλος της περιπέτειας: "Το πρωί, στις 09:03, ελικόπτερο Super Puma της Πολεμικής Αεροπορίας απογειώθηκε από την 112 Πτέρυγα Μάχης/Αεροπορική Βάση Ελευσίνας, με σκοπό τον εντοπισμό ακυβέρνητης θαλαμηγού με την ονομασία "Louvmi 2", σημαίας Μεγάλης Βρετανίας, καθώς και τη διάσωση δύο αγνοουμένων που επέβαιναν σε αυτή, ενός Έλληνα και ενός Φιλιππινέζου, οι οποίοι αγνοούνταν από τη Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου, στη θαλάσσια περιοχή Βόρεια της Μονεμβασιάς.
Το ελικόπτερο της ΠΑ εντόπισε και περισυνέλεξε από ακτή περίπου 10 ναυτικά μίλια Βόρεια της Μονεμβασιάς, σώους τους αγνοουμένους στις 10:08 και τους μετέφερε με ασφάλεια στην 112 ΠΜ".
Ήταν μια νύχτα που, στους παλιούς του Ναυτικού και της Αεροπορίας, θύμισε από πλευράς καιρικών συνθηκών, τη νύχτα των Ιμίων.
Το ότι πετούσαν ελικόπτερα και έπλεαν πολεμικά σκάφη με προετοιμασία απόπλου πρακτικά σε χρόνο "μηδέν", μέσα σε καιρικές συνθήκες αέρα 10 μποφόρ και κυματισμού που ξεπερνούσε τα 10 μέτρα, μέσα στη νύχτα του Αιγαίου και εν τέλει τα πληρώματα εκπλήρωσαν την αποστολή τους, δείχνει - αν μη τι άλλο - ότι υπάρχει ελπίδα για την Ελλάδα. Και βρίσκεται στα χέρια τους...
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr