ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΛΙΣΤΑΣ ΣΕΛΙΔΩΝ

Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2024

Κυβερνητικός Εκπρόσωπος: - Για να καταλαβαίνει ο κόσμος από το 2028 και μετά, ο κατώτατος μισθός θα απαγορεύεται να μειωθεί!!!


 Καλό μεσημέρι και καλή εβδομάδα,

Αυτή την ώρα πραγματοποιείται η εκδήλωση για την παρουσίαση της Εθνικής Στρατηγικής για την Περιφερειακή και Τοπική Ανάπτυξη για την Αργολίδα, παρουσία του Πρωθυπουργού.

—-
Τα τελευταία χρόνια έχει σημειωθεί μια σημαντική αύξηση του κατώτατου μισθού από τα 650 ευρώ το 2019, στα 830 σήμερα και με στόχο, όπως έχουμε δεσμευθεί, τα 950 ευρώ, το 2027. Αυτό μεταφράζεται ως συνολική αύξηση 46,2% από το 2019 με παράλληλη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες έως το 2027.

Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή οδηγία που τώρα θα ενσωματωθεί στο ελληνικό δίκαιο, από το 2028, ο κατώτατος μισθός προτείνεται να καθορίζεται μέσω ενός μαθηματικού τύπου ο οποίος θα λαμβάνει υπόψη του τον πληθωρισμό, ιδιαίτερα για τα νοικοκυριά που έχουν τα χαμηλότερα εισοδήματα, καθώς και την αύξηση της παραγωγικότητας της οικονομίας, με βάση αντίστοιχους δείκτες που θα δημιουργήσει η Ελληνική Στατιστική Αρχή.

Αυτό σημαίνει ότι, όσο θα αυξάνουν οι τιμές και θα βελτιώνεται η παραγωγικότητα της ελληνικής οικονομίας, τόσο θα αυξάνει και ο κατώτατος μισθός.

Το νέο σύστημα καθορισμού του κατώτατου μισθού ενισχύει τη διαφάνεια, την αντικειμενικότητα και την προστασία των εργαζομένων με συγκεκριμένους τρόπους.

1. Ασφάλεια. Προβλέπεται ότι ο κατώτατος μισθός δεν θα μπορεί να μειωθεί.
2. Σύνδεση με την οικονομία και ακόμα πιο κοινωνικά κριτήρια ειδικά για τους ευάλωτους. Το ύψος του κατώτατου μισθού συνδέεται με πραγματικά οικονομικά μεγέθη, δηλαδή τον πληθωρισμό και την παραγωγικότητα.
3. Διαφάνεια και αξιοπιστία. Το ύψος του κατώτατου μισθού βασίζεται σε αντικειμενικά δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ.
4. Κάλυψη και των δημοσίων υπαλλήλων. Για πρώτη φορά, προβλέπεται η προστασία του κατώτατου μισθού και στους εργαζόμενους στο Δημόσιο.

Επιπλέον, με την διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους, αλλά και την ενημέρωση για τον νέο κατώτατο μισθό, δίνουμε την δυνατότητα στις επιχειρήσεις και ειδικά στις μικρές και μεσαίες να μπορέσουν να κάνουν έναν μακροπρόθεσμο προγραμματισμό.

—-

Παρακαλώ για τις ερωτήσεις σας.

Γ. ΣΚΙΤΖΗ: Κύριε Εκπρόσωπε, καλή σας εβδομάδα, άκουσα και στην εισαγωγή σας ότι αναφερθήκατε στο νέο μοντέλο του κατώτατου μισθού, ωστόσο μέσα στο Σαββατοκύριακο υπήρξε η κριτική, τόσο από την κ. Διαμαντοπούλου, όσο και από τον κ. Τσουκαλά, υποστηρίζοντας ότι ο υπολογισμός αυτός θα είναι άδικος, καθώς ο κατώτατος μισθός θα υπολογίζεται με βάση έναν αλγόριθμο και όχι με βάση, όπως υποστηρίζουν, τις πραγματικές ανάγκες. Μάλιστα τονίζουν ότι θα πρέπει να ενισχυθεί ο θεσμός της διαπραγμάτευσης, αλλά και των Συλλογικών Συμβάσεων. Ήθελα να σας ρωτήσω πως απαντάτε στην κριτική αυτή;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Ναι, έχει ενδιαφέρον να τα μετρήσουμε τα όχι του ΠΑΣΟΚ. Εδώ ουσιαστικά, προαναγγέλλει το ΠΑΣΟΚ ένα ακόμα όχι, αν δεν κάνω λάθος είναι το πέμπτο όχι, που λέει μέσα σε λίγες εβδομάδες, μετά την επανεκλογή του κ. Ανδρουλάκη στην προεδρία του κόμματος και αυτά τα όχι, δεν είναι όχι στον Κ. Μητσοτάκη, στον Πρωθυπουργό, την Κυβέρνηση, στην Νέα Δημοκρατία, είναι όχι στους πολίτες. Είναι εναντιώσεις σε σημαντικά ζητήματα που όλα είναι προς το συμφέρον των πολιτών. Ξεκινάω με αυτό που με ρωτήσατε. Η Κυβέρνηση νομοθετεί μια ευρωπαϊκή οδηγία, αλλά πέραν του γεγονότος ότι νομοθετεί μια ευρωπαϊκή οδηγία, που την ακολουθούν για παράδειγμα στη Γαλλία, δεν νομίζω ότι στη Γαλλία ακολουθείται μια αντιλαϊκή πολιτική. Ουσιαστικά τι νομοθετούμε; Για να καταλαβαίνει ο κόσμος, να καταλαβαίνουν οι πολίτες που μας ακούνε. Την απαγόρευση μείωσης του κατώτατου μισθού, από το 2028 και μετά, αφού θα τον έχουμε αυξήσει 46%, γιατί πολύ κουβέντα έχει γίνει στο παρελθόν, πολύ συζήτηση για τον κατώτατο μισθό, αλλά η Νέα Δημοκρατία σε αντίθεση με όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης που κυβέρνησαν τα τελευταία χρόνια, αυξάνει μόνο τον κατώτατο μισθό. Η νομοθεσία αυτή θα δίνει τη δυνατότητα, ουσιαστικά και στους δημοσίους υπαλλήλους να έχουν τις αντίστοιχες αυξήσεις, άρα δεν αφήνουμε στην άκρη, όπως συνέβαινε μέχρι σήμερα, τους δημοσίους υπαλλήλους. 

Βάζουμε αντικειμενικά κριτήρια και ένα εκ των οποίων είναι η στήριξη των εισοδημάτων που θεωρούνται τα πιο χαμηλά εισοδήματα και κάθε φορά που φαίνεται ότι υπάρχουν αυξήσεις στα νοικοκυριά, τις αντίστοιχες αυτές αυξήσεις θα τις παρακολουθούμε και θα είναι το βασικό κριτήριο αύξησης του κατώτατου μισθού, στην παραγωγικότητα της οικονομίας και κάτι πάρα πολύ βασικό, που αφορά τις επιχειρήσεις και κυρίως τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, τους δίνουμε ορατότητα. 


ΑΝΤ. ΚΟΤΖΑΪ: Κύριε Εκπρόσωπε, όπως αποκάλυψε το «Documento» ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, μίσθωσε για 12 χρόνια ένα εμπορικό κέντρο με «χρυσό» μίσθωμα που θα αποφέρει στο μισθώτρια εταιρία 52,5 εκατομμύρια ευρώ στη δωδεκαετία. Η μίσθωση έγινε με φωτογραφικό διαγωνισμό, ενώ ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει δύο δικούς του ανθρώπους την Ρεβέκκα Πιτσίκα και τον Βασίλη Ανδρικόπουλο ως συμβούλους στο διοικητικό συμβούλιο στην εταιρεία Premia Properties που έγινε η μίσθωση. Τι έχετε να πείτε γι’ αυτά τα τεράστια ποσά και τους φωτογραφικούς διαγωνισμούς που ακολουθεί ο διοικητής της ΑΑΔΕ;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Νομίζω ότι το δημοσίευμα έχει συμπεράσματα και παρουσιάζει δεδομένα, τα οποία δεν ισχύουν. Το «φωτογραφικός διαγωνισμός» είναι μία αυθαίρετη διαπίστωση. Το «σύμβουλοι του Πρωθυπουργού» δεν προκύπτει από το οργανόγραμμα που, τουλάχιστον, εγώ γνωρίζω τον περίπου ενάμιση χρόνο που είμαι συνεργάτης του Πρωθυπουργού, με γραφείο στο Μέγαρο Μαξίμου. Και οι συνδέσεις που γίνονται μεταξύ προσώπων, τα οποία δεν έχουν δώσει και κανένα δικαίωμα, τυχαίνει να τα γνωρίζω κιόλας από την πορεία τους και με αυτό το οποίο πήρε ως απόφαση ο κ. Πιτσιλής, μέσα από απολύτως αδιάβλητες διαδικασίες, νομίζω ότι δεν οδηγεί σε κανένα τέτοιο συμπέρασμα.