ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΛΙΣΤΑΣ ΣΕΛΙΔΩΝ

Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου 2024

Κυβερνητικός Εκπρόσωπος:- Το πραγματικό κατά κεφαλήν εισόδημα στην Ελλάδα είναι 19.150 ευρώ!!! - Το ποσοστό των Ελλήνων που βρίσκεται σε κίνδυνο φτώχειας είναι ΜΟΝΟ 26,1% - Ας κάνουμε λίγο υπομονή

 




Καλό μεσημέρι και καλή εβδομάδα,

Στην Θεσσαλία βρίσκεται ο Πρωθυπουργός όπου πραγματοποιεί επίσκεψη στις πληγείσες περιοχές από την κακοκαιρία Daniel.
Πριν λίγη ώρα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφτηκε τη Φαρκαδόνα όπου συναντήθηκε και συνομίλησε με την Επιτροπή Ανασυγκρότησης της περιοχής.
Από το σχήμα της πρώτης αρωγής έχουν καταβληθεί 182,7 εκατ. ευρώ προς περισσότερα από 50.500 νοικοκυριά, επιχειρήσεις και αγρότες, εκ των οποίων τα 29,5 εκατ. ευρώ κατευθύνονται στην Περιφερειακή Ενότητα Τρικάλων.
Επιπλέον, έχει παρασχεθεί έκτακτη χρηματοδότηση προς τους ΟΤΑ της Θεσσαλίας ύψους 237,74 εκατ. ευρώ, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις επιπτώσεις από τις κακοκαιρίες «Daniel» και «Elias», ενώ στη Φαρκαδόνα κατευθύνονται αθροιστικά 5.550.000 ευρώ.

Μειωμένες είναι για τέταρτο συνεχόμενο μήνα οι τιμές στα σουπερμάρκετ, σε σχέση με ένα χρόνο πριν, σύμφωνα με την έρευνα του ΙΕΛΚΑ.
Τα μέτρα για την αντιμετώπιση της ακρίβειας που έχει πάρει η κυβέρνηση αποδίδουν στο ράφι, όπως αποδεικνύει ο σχετικός δείκτης του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, που καταγράφει ότι οι τιμές των προϊόντων είναι μειωμένες κατά 1,08% σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2023. Σύμφωνα επίσης, με τα στοιχεία της Eurostat ο πληθωρισμός τροφίμων στη χώρα μας βρίσκεται στο 1,8% έναντι του 2,4% που είναι ο μέσος όρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Κατά την ίδια εκτίμηση ο γενικός πληθωρισμός στην Ελλάδα θα ανέλθει στο 3,1%, έναντι 2,2% στην Ευρωζώνη. Η βασική αιτία είναι οι υπηρεσίες, που εμφανίζουν ετήσιο πληθωρισμό 4,7% για τον Αύγουστο του 2024 και κυρίως οι υπηρεσίες τουριστικών καταλυμάτων με ετήσιο πληθωρισμό 9,9%.
Από την σύγκριση, όμως, των δεδομένων για την πορεία των τιμών στο διάστημα Ιουλίου – Αυγούστου, προκύπτει ότι διατηρείται η εικόνα σταθερότητας στη χώρα μας και αυτό γιατί τόσο ο γενικός πληθωρισμός όσο και η ακρίβεια στα τρόφιμα, δεν μεταβλήθηκαν, καθώς διαμορφώθηκαν στο 0%.
Όλα αυτά αποτελούν τεκμήρια ότι τα αναχώματα που έχουμε δημιουργήσει είναι αποτελεσματικά, αλλά είναι προφανές ότι δεν εφησυχάζουμε και συνεχίζουμε να δίνουμε καθημερινή μάχη κατά της ακρίβειας, αλλά και της αισχροκέρδειας, από κοινού με την υγιή επιχειρηματικότητα προς όφελος των καταναλωτών.
—-
Μισό εκατομμύριο περισσότεροι είναι οι εργαζόμενοι που απασχολήθηκαν στον ιδιωτικό τομέα τον Ιούλιο του 2024 σε σχέση με τον Ιούλιο του 2019, εμφανίζεται δηλαδή αύξηση 21,6%, σύμφωνα με τα στοιχεία του Πληροφοριακού Συστήματος ΕΡΓΑΝΗ.
Επιπλέον, οι θέσεις πλήρους απασχόλησης αυξήθηκαν κατά 31,3%,
οι εργαζόμενες μισθωτές γυναίκες αυξήθηκαν κατά 24,6%, δηλαδή 263.000 περισσότερες μέσα σε πέντε χρόνια και
οι εργαζόμενοι νέοι έως 24 ετών αυξήθηκαν κατά 28,9%, δηλαδή, 72.614 περισσότεροι.
Ακόμα, υπερδιπλασιάστηκαν οι μισθωτοί εργαζόμενοι άνω των 65 ετών, από 16.699 τον Ιούλιο του 2019 σε 33.118 τον Ιούλιο του 2024. Παράλληλα, 190.270 συνταξιούχοι έχουν δηλώσει την εργασία τους, σύμφωνα με το νέο πλαίσιο για την απασχόληση συνταξιούχων χωρίς περικοπή της σύνταξής τους.
Αυτό σημαίνει πως o ρυθμός αύξησης των εργαζομένων γυναικών, νέων και ατόμων ηλικίας άνω των 65 ετών είναι μεγαλύτερος σε σύγκριση με των λοιπών ηλικιακών ομάδων και των ανδρών.
Βελτίωση όμως, σύμφωνα με την ΕΡΓΑΝΗ παρουσιάζουν και οι αμοιβές των μισθωτών.
Το ποσοστό των εργαζομένων μισθωτών στον ιδιωτικό τομέα που λαμβάνει μισθό άνω των €1.000 έχει αυξηθεί κατά 49% σε σχέση με τον Ιούλιο του 2019, ήταν 30,7% και έχει πάει 45,7%.
Συγκεκριμένα, οι εργαζόμενοι που αμείβονται με μισθό από 1000 έως 1500 ευρώ αυξήθηκαν κατά 11,9% και εκείνοι που αμείβονται με μισθό πάνω από 1500 ευρώ αυξήθηκαν κατά 3,1%.
Οι εργαζόμενοι που αμείβονται με μισθό έως 1000 ευρώ αποτελούν το 54,3% των εργαζομένων σύμφωνα με τα στοιχεία του Ιουλίου του 2024, ενώ τον ίδιο μήνα του 2019 μισθό έως 1000 ευρώ λάμβανε το 69,3% των εργαζομένων, πράγμα που σημαίνει ότι το ποσοστό αυτό μειώθηκε κατά 15%.

Η πρόοδος αυτή καταδεικνύει αφενός ότι όλες οι πολιτικές μας στην αγορά εργασίας την τελευταία πενταετία αποδίδουν και αφετέρου ότι μεθοδικά κάνουμε βήματα για να φτάσουμε πιο κοντά στον στόχο μας που είναι η σύγκλιση με την Ευρώπη, τόσο σε επίπεδο αύξησης των θέσεων απασχόλησης, όσο και αμοιβών των εργαζομένων.

—-
Ανακοινώθηκαν οι τιμές του ρεύματος για τον Σεπτέμβριο. Είναι δεδομένο ότι το καλοκαίρι έχουμε αύξηση της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας.
Πλέον, με τη σταδιακή πτώση της ζήτησης έχει αρχίσει να παρατηρείται αποκλιμάκωση στις τιμές που φθάνουν τελικά στους καταναλωτές, βάσει των ανακοινώσεων των παρόχων για τον μήνα Σεπτέμβριο. Για παράδειγμα η τιμή στο πράσινο τιμολόγιο του βασικού παρόχου είναι μειωμένη κατά 3% σε σχέση με τον Αύγουστο.
Σκοπός της κυβερνητικής πολιτικής είναι να παραμένουν οι τιμές για τους καταναλωτές κάτω από τα 15 cents ανά μεγαβατώρα- που ήταν τον περασμένο Δεκέμβριο. Το αρμόδιο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας θα ανακοινώσει, σύντομα, την κρατική ενίσχυση που θα συμβάλλει, ώστε να διαμορφωθούν οι τιμές σε αυτά τα επίπεδα για τους καταναλωτές.
Σημειώνεται πως μεσοσταθμικά, κατά το τελευταίο επτάμηνο, οι τιμές είναι λίγο πάνω από τα 13 cents ανά μεγαβατώρα.
Έχουμε αποδείξει πως στηρίζουμε τους πολίτες σε έκτακτες συνθήκες και θα συνεχίζουμε να το κάνουμε όσο το επιτρέπουν τα δημόσια οικονομικά χωρίς να θέτουμε σε κίνδυνο τη σταθερότητα της χώρας.

Παρακαλώ για τις ερωτήσεις σας.



Μ. ΣΑΚΕΛΛΑΡΗΣ: Καλό μεσημέρι κ. Εκπρόσωπε. Στον σημερινό Τύπο υπάρχει μια αναφορά στα στοιχεία, τα οποία αναφερθήκατε και εσείς, στα στοιχεία της Eurostat. Διαβάζω παραδείγματος χάριν στη σημερινή ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, «έκθεση κόλαφος αποδομεί τα fake news του Μαξίμου περί ευημερίας των πολιτών» και παραθέτει μια σειρά από στοιχεία. Ποιο είναι το σχόλιο σας; Είναι ράπισμα από τη Eurostat αυτή η έκθεση; Ευχαριστώ.
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Καταρχάς να πούμε ότι το ρεπορτάζ αυτό είναι ανακριβές, γιατί ξεχνάει ότι υπάρχουν και στοιχεία του 2023 και αναφέρεται σε στοιχεία του 2022. Έτσι ένα γενικό σχόλιο, αλλά αυτό δεν είναι το μείζον. Εγώ θα σας πω κάποια δεδομένα, τα οποία αποδεικνύουν ότι πολλές φορές η παράθεση της μισής αλήθειας είναι χειρότερη από το να πεις ένα ψέμα. Εδώ πέρα λοιπόν συνειδητά ή τέλος πάντων άθελα της, η συγκεκριμένη παράθεση αποκρύπτει κάποια δεδομένα. Να ξεκινήσουμε από το σκέλος του διαθέσιμου εισοδήματος και τις περιβόητες, έτσι, κατηγορίες ότι είμαστε λίγο πάνω, λίγο κάτω από την Βουλγαρία. 2023 και όχι 2022 που σκοπίμως ή όχι αναφέρεται. Το πραγματικό κατά κεφαλήν εισόδημα στην Ελλάδα είναι 19.150 ευρώ, με βάση τα επίσημα στοιχεία της Eurostat, έναντι 17.780 ευρώ το 2019, μέσα σε αυτά τα 5 χρόνια. Τα αντίστοιχα νούμερα για τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, είναι τώρα 29.030, έναντι 28.110 ευρώ

Από τα επίσημα λοιπόν στοιχεία της Eurostat, προκύπτει ότι μεταξύ ’19 και ’23, το πραγματικό κατά κεφαλήν ΑΕΠ στην Ελλάδα έχει αυξηθεί κατά 7,7%, ποσοστό υπερδιπλάσιο του μέσου όρου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που είναι αύξηση 3,3% και τριπλάσιο σχεδόν της ευρωζώνης, που είναι 2,3%. Η Ελλάδα είναι η χώρα με τη δεύτερη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση του πραγματικού κατά κεφαλήν ΑΕΠ μέσα σε αυτά τα χρόνια, των 27, με ποσοστό αύξησης 2,5% έναντι μηδενικής αύξησης στον ευρωπαϊκό μέσο όρο και μείωση 0,1% στην Ευρωζώνη.

Άρα, επειδή όλα στη ζωή είναι συγκριτικά, πρώτο συμπέρασμα για το διαθέσιμο εισόδημα είναι ότι ακόμα έχουμε πολύ δρόμο να διανύσουμε, γιατί έχουμε πολλές θέσεις να ανεβούμε ακόμα, αλλά μέσα στα τέσσερα χρόνια που μετρά η Eurostat η Ελλάδα έχει καταφέρει και έχει αυξήσει το διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών με ρυθμό, με ποσοστό διπλάσιο από την Ε.Ε. και τριπλάσιο από την Ευρωζώνη. Δεύτερη επίδραση, η οποία αναφέρεται είναι το ποσοστό του πληθυσμού που βρίσκεται σε κίνδυνο φτώχειας και κοινωνικού αποκλεισμού. Αναφέρεται πάλι αρχικά σε στοιχεία προηγούμενου έτους, ενώ υπάρχουν και στοιχεία του 2023. Το ποσοστό της Ελλάδας είναι 26,1%, πράγματι είναι υψηλότερο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, που είναι 21,4%. Το 2019 το ποσοστό αυτό ήταν 29% για την Ελλάδα και 21,1% για την Ε.Ε.. Συνεχίζω, λοιπόν, όπως και στην προηγούμενη περίπτωση και λέω ότι τα τελευταία πέντε χρόνια το ποσοστό πληθυσμού σε κίνδυνο φτώχειας και κοινωνικού αποκλεισμού έχει μειωθεί στην Ελλάδα κατά τρεις ποσοστιαίες μονάδες, η τρίτη μεγαλύτερη μείωση ανάμεσα στις 27 χώρες της Ε.Ε., ενώ ο ευρωπαϊκός μέσος όρος έχει αυξηθεί. Δηλαδή, μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, από τότε που ανέλαβε αυτή η Κυβέρνηση, ενώ στην Ευρώπη το ποσοστό αυτό έχει οριακά αυξηθεί, στην Ελλάδα το ποσοστό αυτό έχει μειωθεί. Όταν παρουσιάζεις, λοιπόν, μόνο ότι βρισκόμαστε λίγο πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, χωρίς να λες τι συνέβη αυτά τα χρόνια που κυβερνά η Κυβέρνηση Μητσοτάκη, μάλλον λες κάτι χειρότερο από ένα ψέμα που είναι η μισή αλήθεια.
Τώρα, ως προς το ζήτημα το στεγαστικό όπου και εκεί έχουν γίνει πολύ σημαντικά βήματα, πράγματι είναι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα και της Ευρώπης. Και σε άλλες χώρες είναι και πολύ πιο έντονα από ό,τι στη χώρα μας και βέβαια και στην Ελλάδα και λόγω του δεδομένου διαθέσιμου εισοδήματος που ενώ αυξάνεται, έχουμε πολύ δρόμο ακόμα για να φτάσουμε τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και αναφέρομαι στις πολιτικές που έχουν ήδη ανακοινωθεί και εφαρμόζονται και για τους φοιτητές και για τα νέα ζευγάρια και για το επίδομα στέγης και για τη στήριξη που παρέχουμε. Μεγάλος στόχος είναι να τονωθεί ακόμα περισσότερο η πολιτική μας για την αντιμετώπιση της στεγαστικής κρίσης. Θεωρώ ότι θα ακούσουμε πολύ ενδιαφέρουσα ανάλυση και αρκετά δεδομένα και στοιχεία από τον Πρωθυπουργό. 

Ας κάνουμε λίγο υπομονή λίγες ημέρες. Αλλά για να κάνω ένα συμπέρασμα, με την ευκαιρία που μου δώσατε με αυτή την ερώτηση, νομίζω ότι χρειάζεται ψυχραιμία. Δεν χρειάζεται προφανώς να πανηγυρίζουμε όταν έχουμε ακόμα απόσταση να διανύσουμε. Αλλά όταν τα δεδομένα λένε ότι η Ελλάδα είναι μια από τις πρώτες χώρες σε ρυθμό αύξησης του κατ΄ κεφαλήν Α.Ε.Π., η πρώτη χώρα σε ρυθμό μείωσης της ανεργίας στην Ευρώπη, σήμερα σας είπα, με βάση τα επίσημα στοιχεία της ΕΡΓΑΝΗ, που δεν είναι κυβερνητική η ΕΡΓΑΝΗ, είναι τα αδιάψευστα στοιχεία, ότι έχουμε μισό εκατομμύριο, πεντακόσιες χιλιάδες πλέον παραπάνω εργαζόμενους, η καταστροφολογία και η ισοπέδωση είναι εξίσου επικίνδυνη.


ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Όσον αφορά το διατροφικό ζήτημα, μπορείτε να μας πείτε αν υπάρχει ζήτημα; Υπάρχει κίνδυνος για τις τροφές ή για τις ζωοτροφές;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Προς το παρόν, με βάση τους ελέγχους που έχουν γίνει μέχρι τώρα και προσέρχονται προς το παρόν, φαίνεται ότι οι έως τώρα δειγματοληψίες δεν έχουν εντοπίσει κάτι παθογόνο που να συνδυάζεται με κάποιο νόσημα, με βάση την τελευταία ενημέρωση που έχουμε. Συνολικά, έχουν ληφθεί δείγματα, όπως διαβάζω εδώ, από την επίσημη ενημέρωση του ΕΟΔΥΥ, από 9 ακτές κολύμβησης στον Δήμο Βόλου και εργαστηριακά ελέγχτηκαν στο Περιφερειακό Εργαστήριο Δημόσιας Υγείας, το ΠΕΔΥ δηλαδή, το τοπικό της Θεσσαλίας. Έως τώρα δεν έχει βρεθεί κάτι παθογόνο, αλλά συνεχίζονται οι έρευνες, ούτως ώστε να μπορεί με σιγουριά ο ΕΟΔΥΥ να δώσει το πράσινο φως για να λειτουργήσουν όλα ομαλά, όπως πριν.

ΑΝΤ. ΚΟΤΖΑΪ: Συζητιέται έντονα το ενδεχόμενο η Κυβέρνηση να αλλάξει τα κριτήρια για το επίδομα ανεργίας όπου, όπως αναφέρεται και σε δημοσίευμα, στην αρχή οι άνεργοι θα παίρνουν μεγαλύτερο ποσό και μετά από κάποια φάση θα πέφτει το ποσό του επιδόματος. Θεωρεί η Κυβέρνηση, αν ισχύει αυτό, ότι θα ανακοινωθεί ότι υπάρχουν άνεργοι που βολεύονται και δεν αναζητούν εργασία μετά από κάποια φάση; Γιατί η λογική αυτή είναι σε αυτό το νομοσχέδιο.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Νομίζω ότι είναι καλό να περιμένουμε την ομιλία του Πρωθυπουργού, λιγότερο από μία εβδομάδα, είναι το Σάββατο το απόγευμα, στο Βελλίδειο Συνεδριακό Κέντρο, στη Θεσσαλονίκη, όπως γίνεται κάθε χρόνο. Υπάρχει μια πραγματικότητα που δεν μπορούμε να κλείσουμε τα μάτια μας σε αυτή, ότι κάποτε στην Ελλάδα η πιο δύσκολη συζήτηση ήταν πού θα βρούμε δουλειά, ειδικά οι νεότεροι σε αυτή τη χώρα και πολλοί εκ των φίλων των συγγενών μας, σε ποια χώρα θα μεταναστεύσουν. Η Ελλάδα είχε φτάσει σε ποσοστά ρεκόρ ανεργίας και βέβαια, όπως προκύπτει και από τα στοιχεία που σας παρουσίασα, δεν είναι μόνο ότι είχαμε πολύ μεγάλα ποσοστά ανεργίας και ανεργίας γυναικών και ανεργίας νέων, οι εργαζόμενοι που πληρώνονταν μέχρι 1.000 ευρώ στην Ελλάδα, ήταν το 70% των εργαζομένων, ενώ το ποσοστό αυτό τώρα έχει πέσει σημαντικά και προφανώς πρέπει να πέσει περισσότερο. Φτάσαμε να συζητάμε πλέον για ανεργία κάτω από 10%. Μακάρι αυτό να συνεχιστεί και να πάμε ακόμα πιο κάτω, με βάση και τα τελευταία στοιχεία. Οπότε, είναι μια πραγματικότητα που πρέπει να δούμε. Το επίδομα ανεργίας, όχι να μειωθεί, αλλά να πιάνει τόπο και να μην είναι αντικίνητρο για εύρεση εργασίας. Γιατί, πράγματι, είναι πολύ πιθανόν να υπάρχουν περιπτώσεις που κάποιοι μπορεί να προτιμούν να ζουν με το επίδομα ανεργίας αντί να βρουν δουλειά. Αυτός δεν είναι ο σκοπός του επιδόματος ανεργίας. Το επίδομα ανεργίας υπάρχει για να στηρίζει αυτούς που πραγματικά δεν μπορούν να βρουν δουλειά. Άρα, ναι, σε αυτή την κατεύθυνση νομίζω οφείλουμε να κινηθούμε. Δεν πρόκειται να ακούσουμε κάτι παράτολμο από τον Πρωθυπουργό, κάτι μη κοστολογημένο. Θα ακούσουμε, όπως και για όλες τις υπόλοιπες πτυχές της πολιτικής, κάτι κοστολογημένο, που θεωρούμε -και γι΄ αυτό θα κριθούμε βέβαια- που θα έχει αποτέλεσμα. Ποιο είναι το αποτέλεσμα που θέλουμε να πετύχουμε; Περαιτέρω μείωση της ανεργίας και περαιτέρω αύξηση των εισοδημάτων των εργαζομένων.

ΑΝΤ. ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, έχει ανοίξει για την Κυβέρνηση επισήμως η συζήτηση για επιλογή προσώπου για την Προεδρία της Δημοκρατίας;
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Είναι εξαιρετικά πρόωρη αυτή η συζήτηση και αντιπαραγωγική και θεωρώ ότι είναι και προσβλητική, όχι όταν γίνεται από τους δημοσιογράφους, δεν αναφέρομαι προφανώς στη δημοσιογραφική έρευνα, αλλά όταν γίνεται από τουλάχιστον την πλειοψηφία, που ευτυχώς δεν γίνεται, και για τον θεσμό του Προέδρου της Δημοκρατίας. Όλα στην ώρα τους.


Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Κύριε Εκπρόσωπε, υπάρχει κίνδυνος ματαίωσης του υποθαλάσσιου ηλεκτρικού καλωδίου Ελλάδας – Κύπρου; Εξακολουθεί να υπάρχει κοινός βηματισμός με την Κύπρο; Κι αν υπάρχει πρόβλημα στη σχέση μας με τους Γάλλους όσον αφορά το project.
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Όχι. Το θέμα αυτό δεν είναι ζήτημα εξωτερικής πολιτικής, δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα τέτοιας φύσεως. Καταρχάς, ο στόχος είναι να ολοκληρωθεί και να προχωρήσει και είναι κάτι στο οποίο συμφωνεί και η Ελληνική Κυβέρνηση και η Κυπριακή. Αυτή τη στιγμή βρίσκονται εν εξελίξει τεχνικές συζητήσεις, σημαντικές τεχνικές συζητήσεις μεταξύ των δύο πλευρών. Και όταν θα οδηγήσουν κάπου, θα έχουμε και τις σχετικές ανακοινώσεις.

ΑΝΤ. ΚΟΤΖΑΪ: Κύριε Εκπρόσωπε, καταπέλτης κατά του ΕΟΠΥΥ είναι το πόρισμα που εξέδωσε ο Συνήγορος του Πολίτη. Μεταξύ άλλων, καταλογίζει στον Οργανισμό μεγάλες ευθύνες για δάνεια, αλλά και για τη μη τήρηση της νόμιμης διοικητικής διαδικασίας κατά των έλεγχο των χρεώσεων. Έχει υπόψη η Κυβέρνηση συγκεκριμένη εικόνα; Κι αν ναι, σε τι κινήσεις θα προχωρήσει, διότι υπάρχουν πολλές καταγγελίες και από πολίτες.
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Αν δεν κάνω λάθος έχει απαντήσει σχετικά ο ΕΟΠΥΥ. Θα ανατρέξω στη σχετική απάντηση, όπως είχαμε και σχετική απάντηση και για το έγγραφο για το «Αγία Σοφία», τον έλεγχο για το «Αγία Σοφία» που αναφερόταν στο 2019 – πριν, δηλαδή, την ανάληψη της εξουσίας – και θα σας παραπέμψω στην απάντηση. Διαφορετικά, θα ζητήσω να την επισυνάψω μαζί με την αποδελτίωση της Ενημέρωσης Πολιτικών Συντακτών.