ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΛΙΣΤΑΣ ΣΕΛΙΔΩΝ

Πέμπτη 20 Απριλίου 2023

Κυβερνητικός Εκπρόσωπος: - Ο Πρωθυπουργός, στάθηκε στο πλευρό της κοινωνίας, με έγνοια για τους πιο ευάλωτους! - Οι πολίτες ξέρουν ότι, η κυβέρνηση, όχι μόνο τήρησε στο ακέραιο τις δεσμεύσεις της αλλά και τις ξεπέρασε!!


 Καλό μεσημέρι.

Ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, θα επισκεφθεί το Σάββατο  την Πρόεδρο της Δημοκρατίας προκειμένου να ζητήσει τη διάλυση της Βουλής και την προκήρυξη εκλογών για την 21η Μαΐου. Σε αυτήν την κάλπη  θα κριθεί ποιος θα είναι ο Πρωθυπουργός και ποιο κόμμα θα κυβερνήσει. Θα κριθεί αν η χώρα θα συνεχίσει να πορεύεται προς το μέλλον με αυτοπεποίθηση και σταθερότητα ή αν θα ξανακυλήσει πίσω στο επαχθές χθες. Αν θα καταφέρουμε να διαφυλάξουμε όλα όσα πετύχαμε μέσα σε αυτή τη δύσκολη τετραετία ή αν θα επιστρέψουμε σε ένα περιβάλλον υψηλών φόρων και υψηλής ανεργίας, σε μια Ελλάδα ανασφάλειας και ανοιχτών συνόρων, μια Ελλάδας αδύναμη στο περιθώριο της Ευρώπης.

Οι πολίτες θυμούνται από την τετραετία του κ. Τσίπρα τις κλειστές τράπεζες. Οι συνταξιούχοι θυμούνται το νόμο Κατρούγκαλου με τις περικοπές και την προσωπική διαφορά. Θυμούνται την Ελλάδα της υπανάπτυξης και της ανεργίας. Θυμούνται τα ανοιχτά σύνορα, το δράμα της Μόριας και της Ειδομένης. Οι πολίτες ξέρουν ότι η Ελλάδα του 2023 είναι καλύτερη από την Ελλάδα του 2019. Οι πολίτες ξέρουν ποιοι τήρησαν στο ακέραιο τις δεσμεύσεις τους -και τις ξεπέρασαν- και ποιοι έκαναν ως Κυβέρνηση ακριβώς τα αντίθετα από αυτά που υπόσχονταν όταν ήταν Αντιπολίτευση. Γνωρίζουν ποιος έχει αξιοπιστία όταν δεσμεύεται για το μέλλον του τόπου και τίνος τα λόγια είναι κούφια και οι θεωρίες του συνταγή επιστροφής στο χθες που πασχίζουμε να αφήσουμε πίσω μας. Γι’ αυτό και θα μας εμπιστευτούν, γι’ αυτό και θα δώσουν τη στήριξή τους στη Νέα Δημοκρατία  και στον Κυριάκο Μητσοτάκη.

Μέτρα στήριξης της κοινωνίας

Η Κυβέρνησή μας, στα τέσσερα χρόνια της θητείας της αντιμετώπισε πρωτόγνωρες εξωγενείς προκλήσεις, τις μεγαλύτερες μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο: Την οργανωμένη από την γείτονα απόπειρα εισβολής χιλιάδων μεταναστών στον Έβρο, τις προκλήσεις στο Αιγαίο και την Αν. Μεσόγειο, την πανδημία, τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, την ενεργειακή κρίση, την παγκόσμια έκρηξη του πληθωρισμού, αλλά και την εισαγόμενη ακρίβεια.

Παρά τις έκτακτες εξωγενείς αντιξοότητες, η Κυβέρνηση ανταποκρίθηκε απόλυτα στις προεκλογικές δεσμεύσεις της, παράγοντας θετικά αποτελέσματα που απεικονίζονται στην ανάπτυξη, την αύξηση των επενδύσεων και των εξαγωγών, τη δραστική μείωση της ανεργίας, τη βελτίωση των εισοδημάτων, την βελτίωση της καθημερινότητας Ελλήνων πολιτών. Η Ελλάδα του 2023 σε κάθε τομέα, σε κάθε επίπεδο, είναι καλύτερη από την Ελλάδα του 2019.

Μείωσε -όπως είχαμε δεσμευτεί- φόρους και ασφαλιστικές εισφορές. Η Κυβέρνησή μας μείωσε κατά 35% τον ΕΝΦΙΑ, μείωσε τον εισαγωγικό φορολογικό συντελεστή από το 22% στο 9% για εισόδημα έως 10.000 ευρώ, μείωσε  κατά μία εκατοστιαία μονάδα τους άλλους συντελεστές, κατάργησε την εισφορά αλληλεγγύης και παράλληλα μείωσε τις ασφαλιστικές εισφορές κατά περίπου 4%.

Στο ίδιο διάστημα μειώθηκε η  ανεργία από το 17% που την άφησε η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ στο 11,4%. Αυξήθηκαν κατά 300 χιλ. οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα, που σημαίνει ότι ένας ολόκληρος κόσμος που βρισκόταν στο περιθώριο χωρίς κανένα εισόδημα, εντάχθηκε στην παραγωγική οικονομία, είχε μισθό και εισόδημα.

Παράλληλα,  η Κυβέρνηση διέθεσε, στη διάρκεια των κρίσεων αυτών, πάνω από 57 δισ. ευρώ για τη στήριξη επιχειρήσεων, εργαζόμενων, ανέργων και αγροτών, ενώ  προχώρησε ταυτόχρονα στην ενίσχυση των Ενόπλων Δυνάμεων της Πατρίδας μας με υπερσύγχρονα μέσα, αναβαθμίζοντας την αμυντική και αποτρεπτική ικανότητα της χώρας. Κατάφερε να γίνεται η Ελλάδα πιο ισχυρή, οικονομικά, γεωστρατηγικά και γεωπολιτικά.

Από το ξεκίνημα της ενεργειακής κρίσης, τη διεθνή έκρηξη των τιμών στα καύσιμα και την ένταση των πληθωριστικών πιέσεων, η Κυβέρνηση -όπως από την αρχή δεσμεύτηκε ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης- στάθηκε στο πλευρό της κοινωνίας, με έγνοια για τους πιο ευάλωτους, εξαντλώντας, αλλά όχι παραβιάζοντας, τα δημοσιονομικά περιθώρια.  Προχώρησε στην επιδότηση των λογαριασμών του ηλεκτρικού ρεύματος, καλύπτοντας από το 80% έως και το 100% -ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τους οικιακούς χρήστες- τις αυξήσεις, κάτι που βλέπουν, που είδαν, οι καταναλωτές στους λογαριασμούς τους. Και αυτό με πόρους που προήλθαν κυρίως από την έκτακτη φορολόγηση με ποσοστό 90% των εταιρειών ενέργειας για τα υπερέσοδα μέχρι τον Ιούλιο και πρωτίστως από την εφαρμογή, στη συνέχεια, μηχανισμού άμεσης άντλησης των υπερεσόδων από τους παραγωγούς ενέργειας.

Προχώρησε, παράλληλα, σε έκτακτες ενισχύσεις για τους πιο αδύναμους, αλλά και σε στοχευμένες ενισχύσεις για την κάλυψη μέρους των αυξήσεων, στα καύσιμα, αλλά και στα τρόφιμα. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα ότι μια τετραμελής οικογένεια παίρνει τώρα, με την κάρτα αγορών, 52 ευρώ τον μήνα  για την κάλυψη των αυξήσεων σε βασικά καταναλωτικά αγαθά.

Απέναντι σε όλα αυτά αντιστάθηκε πεισματικά ο ΣΥΡΙΖΑ, ενώ ο  κ. Τσίπρας έφτασε στο σημείο να επικρίνει τη στήριξη της κοινωνίας μιλώντας απαξιωτικά για «κουπόνια». Παραγνωρίζει σκόπιμα τα μόνιμα μέτρα που έχει λάβει η Κυβέρνηση: Παραγνωρίζει τις μειώσεις φόρων και ασφαλιστικών εισφορών, αγνοεί τις αυξήσεις στις συντάξεις και τον κατώτατο μισθό, παραγνωρίζει τη δραστική μείωση της ανεργίας.  Ξεχνά ότι αυτά τα οποία δίνονται στις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, στα νοικοκυριά τα οποία δοκιμάζονται, δεν είναι προϊόν υπερφορολόγησης. Ο κ. Τσίπρας και ο ΣΥΡΙΖΑ διαφωνούν και επικρίνουν τα μέτρα αυτά διότι οι ίδιοι δεν θα μπορούσαν ούτε να τα εμπνευστούν, αλλά ούτε και να τα εφαρμόσουν. Διότι πολύ απλά, τίποτα από όλα αυτά δεν θα ήταν εφικτό χωρίς τα άλματα στην ανάπτυξη που έκανε η χώρα, αλλά και στην  ψηφιοποίηση στους μηχανισμούς του Κράτους.  Άλματα που προέκυψαν μέσα από σκληρή προσπάθεια -στο πλευρό της ελληνικής κοινωνίας- που προέκυψαν μέσα από οριζόντιες πολιτικές που ψήφισε κατά τη διάρκεια της τετραετίας αυτής η Κοινοβουλευτική Ομάδα της Νέας Δημοκρατίας και υλοποίησε η Κυβέρνησή μας κόντρα στην άρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και της Αντιπολίτευσης.


 Για το μεταναστευτικό

Στο τελευταίο διάστημα, έχουμε μπροστά μας,  εικόνες και αποφάσεις που έρχονται από τη γειτονική Ιταλία σχετικά με το μεταναστευτικό που δεν  μπορεί παρά να απασχολούν και να προβληματίζουν όλους τους Έλληνες. Η γειτονική χώρα, είναι αντιμέτωπη με ένα σοβαρό φαινόμενο, το οποίο παρουσιάζει τεράστια αύξηση, ακόμη και κατά 300%, αναγκάστηκε να προχωρήσει στην κήρυξη κατάστασης έκτακτης ανάγκης, διάρκειας έξι μηνών.  Οι εξελίξεις αυτές δεν αφήνουν καμία αμφιβολία για τη δραματική κατάσταση που θα επικρατούσε και στην Ελλάδα σήμερα, εάν η Κυβέρνησή μας δεν εφάρμοζε μια αυστηρή, αλλά δίκαιη μεταναστευτική πολιτική. Κι ακόμη χειρότερα εάν συνεχιζόταν η πολιτική ΣΥΡΙΖΑ που ήθελε τη χώρα «ξέφραγο αμπέλι» στην ξηρά και χωρίς σύνορα στη θάλασσα. Τα ίδια γεγονότα αναδεικνύουν ξεκάθαρα τη βελτίωση που έχει συντελεστεί στον τομέα αυτό στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια.

Υπενθυμίζεται σχετικά ότι:

–Το 2015, το 75% των παράνομων μεταναστών που εισήλθαν στην Ευρώπη πέρασαν από τα ελληνικά σύνορα. Σήμερα το ποσοστό αυτό είναι κάτω του 10%. Μόνο πέρυσι, το Λιμενικό έσωσε παραπάνω από 2.500 ανθρώπους στη θάλασσα. Το Λιμενικό που κάποιοι κατηγορούσαν ότι έπνιγε ανθρώπους στη θάλασσα.

–Οι παράνομες αφίξεις ήταν πέρσι μειωμένες κατά 76% σε σχέση με το 2019.

–Στη διάρκεια της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ στοιβάζονταν στα  νησιά μας πάνω από 40.000 άνθρωποι, σε άθλιες συνθήκες. Σήμερα στα νησιά βρίσκονται λίγο παραπάνω από 4.000.

–Σήμερα  φιλοξενούνται 13.000  μετανάστες σε 34 δομές, από 92.000 σε 121 δομές το 2019.

Παρά τα μηνύματα που έρχονται από γειτονικές χώρες, παρά την τεράστια πρόοδο που συντελέστηκε στην Πατρίδα μας, ο ΣΥΡΙΖΑ επιδιώκει επιστροφή στην αλήστου μνήμης εποχή των ανοιχτών συνόρων στη στεριά, αλλά και της ανυπαρξίας συνόρων στη θάλασσα. Στην εποχή που δέσποζε η ντροπή της Μόριας και της Ειδομένης. Στην εποχή που οι πλατείες της Αθήνας κατακλύζονταν από μετανάστες και η αρμόδια Υπουργός δήλωνε ότι «λιάζονται» ή «ψάχνουν για επενδύσεις».

Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι αμέσως μετά την επιτυχία της χώρας μας να εξασφαλίσει την χρηματοδότηση της Ε.Ε.  για την προώθηση μέτρων επιτήρησης του φράχτη στον Έβρο, ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Παπαδημούλης, υπήρξε πρωταγωνιστής σε τροπολογία με την οποία ζητείτο να μην χρηματοδοτεί η Ε.Ε. την κατασκευή φρακτών στα εξωτερικά της σύνορα και την επέκταση του φράχτη στον Έβρο, ώστε να μην υπάρξει χρηματοδότηση προς τη χώρα μας. Κι αυτό δεν ήταν μια θλιβερή εξαίρεση, αλλά συνέχεια σειράς δράσεων και δηλώσεων των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ στο πλαίσιο της ίδιας πολιτικής που  πλήττει τη χώρα και τα συμφέροντα της Πατρίδας σε ό,τι αφορά το μεταναστευτικό.

Ευτυχώς για την χώρα μας η τροπολογία αυτή κατέπεσε χθες στην Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου, όπου το Ε.Λ.Κ.  συντάχθηκε με την θέση της Eλληνικής Κυβέρνησης για την υπερψήφιση της δικής μας τροπολογίας που δίνει ανάμεσα στ’ άλλα και τη δυνατότητα και ευρωπαϊκής χρηματοδότησης στην επέκταση υποδομών για τη φύλαξη των ελληνικών, αλλά και των ευρωπαϊκών συνόρων.

Για την υπόθεση Γεωργούλη

Η υπόθεση του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Γεωργούλη, αναδεικνύει, για πολλοστή φορά, το πρόβλημα της κακοποιητικής συμπεριφοράς και της έμφυλης βίας, το οποίο έχει δυστυχώς αποκτήσει ενδημικά χαρακτηριστικά. Η Κυβέρνησή μας, με σχέδιο και τόλμη, έσπασε το χρόνιο απόστημα, σήκωσε το πέπλο της σιωπής, βοηθώντας αποφασιστικά τα θύματα και οδηγώντας στη Δικαιοσύνη τους θύτες. Παράλληλα, με τις πολιτικές μας, δημιουργήσαμε μια ευρύτερη κοινωνική συμμαχία μηδενικής ανοχής στην κακοποίηση και στις συμπεριφορές βίας.

Στο Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ισότητα των Φύλων 2021-2025, προκρίνεται, μεταξύ άλλων ως άξονας προτεραιότητας, η «Πρόληψη και καταπολέμηση της έμφυλης και ενδοοικογενειακής βίας», και περιλαμβάνονται συγκεκριμένοι στόχοι και δράσεις, για πρώτη φορά από όλα τα Υπουργεία, από το σύνολο του κρατικού μηχανισμού, με στόχο την καταπολέμηση των ανισοτήτων των φύλων και του φαινομένου της βίας τόσο στον δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό χώρο. Ο άξονας αυτός περιλαμβάνει τους εξής τέσσερις στόχους:

1.Την εφαρμογή των προβλέψεων της Σύμβασης της Κωνσταντινούπολης.

2.Την καταπολέμηση της βίας στην εργασία.

3.Την ενίσχυση και αναβάθμιση του Δικτύου Δομών για την καταπολέμηση της βίας κατά των γυναικών.

4.Την καταπολέμηση και άλλων μορφών βίας.

Το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και η Γενική Γραμματεία Δημογραφικής και Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων διαθέτουν ένα ασφαλές και σταθερό Δίκτυο Δομών για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της βίας και των πολλαπλών διακρίσεων κατά των γυναικών. Το δίκτυο αυτό αποτελείται από:

–44 Συμβουλευτικά Κέντρα, που  στελεχώνονται από ειδικό επιστημονικό προσωπικό συμβούλων, εξειδικευμένων στην προσέγγιση των γυναικών με την οπτική του φύλου. Παρέχουν στις γυναίκες που απευθύνονται σε αυτά, δωρεάν υπηρεσίες ψυχολογικής και κοινωνικής στήριξης, νομικής και εργασιακής -συμβουλευτικής.

–19 Ξενώνες Φιλοξενίας Κακοποιημένων Γυναικών όπου φιλοξενούνται γυναίκες θύματα βίας με τα παιδιά τους, σύμφωνα με τον κανονισμό λειτουργίας τους.

–Την τηλεφωνική γραμμή SOS 15900 που απευθύνεται σε γυναίκες θύματα βίας. Είναι πανελλαδικής εμβέλειας, δωρεάν, 24ωρης λειτουργίας 365 μέρες το χρόνο. Τη γραμμή στελεχώνουν ψυχολόγοι, κοινωνιολόγοι και αρμόδιοι επιστήμονες.

–Παράλληλα, εισαγάγαμε το PUNIC BUTTON που δίνεται σε γυναίκες – θύματα βίας και βοηθά γυναίκες που βρίσκονται σε κίνδυνο.

–Επίσης, έχουμε το Εργαλείο εκτίμησης κινδύνου για γυναίκες θύματα έμφυλης και ενδοοικογενειακής βίας προκειμένου να εκτιμηθεί το επίπεδο κινδύνου επανάληψη της βίας στο στενό τους περιβάλλον.

–Τέλος, προχωρήσαμε στην έμπρακτη στήριξη άνεργων γυναικών θυμάτων βίας με αύξηση μοριοδότησης κατά 40% στο βελτιωμένο πρόγραμμα δεύτερης επιχειρηματικής ευκαιρίας και ένταξη των άνεργων γυναικών θυμάτων στο πρόγραμμα απασχόλησης Ευπαθών Κοινωνικών Ομάδων.


Σήμερα, παραδίδοντας το ρόλο του Κυβερνητικού Εκπροσώπου στον Υπουργό Επικρατείας, στον καλό φίλο τον Άκη Σκέρτσο, μπορώ να πω ότι δεν στεναχωριέμαι επειδή η πορεία αυτή τελείωσε, χαμογελώ επειδή συνέβη. Διότι από κάθε τέλος, είναι η αφετηρία από την οποία ξεπηδούν καινούργιες αρχές.

Σας ευχαριστώ και παρακαλώ για τις ερωτήσεις σας.

Β. ΣΑΜΑΡΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, ο ΣΥΡΙΖΑ, σε ανακοίνωσή του, υποστηρίζει ότι εκείνος δεν κάλυψε τον κ. Γεωργούλη, ούτε δήλωσε εξαπατημένος. Και υποστηρίζει, επίσης, ότι, αντίθετα, αυτό ακριβώς έκανε η Νέα Δημοκρατία στις περιπτώσεις Λιγνάδη και Νίκου Γεωργιάδη. Τι απαντάτε σε αυτό;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Από την πρώτη στιγμή που ήρθε στο φως της δημοσιότητας η υπόθεση του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, με τις καταγγελίες για κακοποιητική συμπεριφορά και βιασμό, είπαμε ότι η Νέα Δημοκρατία δεν πρόκειται να εργαλειοποιήσει το θέμα αυτό. Δεν θα γίνουμε ίδιοι με όλους όσοι μεταχειρίζονταν τα ζητήματα αυτά στο παρελθόν με διαφορετικό τρόπο.

Υπάρχουν, όμως, τρία σημαντικά ζητήματα, τα οποία φέρνουν αντιμέτωπο τον ΣΥΡΙΖΑ με τον καθρέπτη του, με τον τρόπο με τον οποίο έχει επιλέξει να πολιτεύεται όλα αυτά τα χρόνια. Το πρώτο ζήτημα έχει να κάνει με την υπόθεση του χρόνου αντίδρασης και τη διαφορά μεταξύ της φήμης και της επίσημης καταγγελίας. Ακούγονται διάφορα για το πότε το πληροφορήθηκαν στον ΣΥΡΙΖΑ και το πόσο ήταν πράγματι ακαριαίος ο τρόπος αντίδρασης ή όχι. Δεν είναι δικιά μου δουλειά να κάνω τον ντετέκτιβ και τον αστυνομικό. Νομίζω ότι όλα αυτά στην πορεία θα αποσαφηνιστούν. Αλλά, εκείνο το οποίο υποστήριξε ο ΣΥΡΙΖΑ και η Εκπρόσωπός του ότι μόλις η φήμη έγινε καταγγελία, αντέδρασαν ακαριαία, είναι σε ευθεία αντίθεση με αυτό με το οποίο κατήγγελλαν την  Κυβέρνηση και τα στελέχη και τους Υπουργούς της Κυβέρνησής μας, σε αντίστοιχα περιστατικά στο παρελθόν. Και μάλιστα περιστατικά που δεν αφορούσαν πολιτικά στελέχη. Δεν αφορούσαν βουλευτές ή ευρωβουλευτές. Θυμίζω, συγκεκριμένα -γιατί αξίζει να τα λέμε, παρά το γεγονός ότι έχει περάσει πολύς χρόνος από τότε και η Δικαιοσύνη και οι διωκτικές Αρχές έκαναν τη δουλειά τους και πλέον είναι γνωστό στην ελληνική κοινωνία πόσο κούφια και άδικα ήταν τα λόγια και οι κατηγορίες για δήθεν συγκάλυψη-  ότι είχαν «σταυρώσει» την κυρία Μενδώνη, κατηγορώντας την ότι δεν αντέδρασε σε φήμες όταν δεν υπήρχε καμία καταγγελία στην περίπτωση ανθρώπου που κατηγορούνταν για ειδεχθή αδικήματα, ο οποίος δεν ήταν ούτε μέλος, ούτε βουλευτής, ούτε στέλεχος της Νέας Δημοκρατίας. Δύο μέτρα και δύο σταθμά. Αντιδρούν όταν η φήμη γίνεται καταγγελία, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν πληροφορίες ότι ήταν σε γνώση τους πολύ νωρίτερα -είπαμε αυτό θα φανεί από την έρευνα- με τελείως  διαφορετικό τρόπο απαιτούσαν αντίδραση και κατηγορούσαν αισχρά έναν Υπουργό της Κυβέρνησής μας για άλλο θέμα.

Δεύτερο: Ένα σημαντικό ζήτημα στο οποίο, επίσης, ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να αναμετρηθεί με την υποκρισία του και με την τοξική αντιπολίτευση που εφάρμοζε όλο το προηγούμενο διάστημα. Αν αποδειχθεί ότι οι καταγγελίες και οι κατηγορίες εναντίον του ευρωβουλευτή του ευσταθούν, τι σημαίνει αυτό; Ότι θα πρέπει να πούμε εμείς ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είναι «κόμμα βιαστών», όπως βουλευτές, στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, μηχανισμοί και βραχίονές του συστηματικά έκαναν όλο το τελευταίο διάστημα για μια σειρά τέτοιων απαράδεκτων περιστατικών, που επιχειρούσαν να κομματικοποιήσουν και να πολιτικοποιήσουν στην ελληνική κοινωνία για το απαράδεκτο περιστατικό στον Κολωνό, για τα hashtag «Ν.Δ. παιδεραστές»; Για τις κατηγορίες που ενέπλεξαν ακόμη και τον ίδιο τον Πρωθυπουργό και στελέχη της Κυβέρνησής μας και του κόμματός μας σε αυτή την ιστορία; Τι πρέπει να γίνει τώρα αν αποδειχθεί ότι ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ βίασε και κακοποίησε αυτή τη γενναία γυναίκα, που βρήκε το θάρρος να δημοσιοποιήσει την επίθεση αυτή; Να κατηγορηθεί συλλήβδην το κόμμα της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης ως «κόμμα παιδεραστών»; Δεν αισθάνονται την ανάγκη να   απολογηθούν γι’ αυτή την αισχρή, την υποκριτική, την τοξική συμπεριφορά, με την οποία βρίσκονται αντιμέτωποι τώρα;

Και το τρίτο ζήτημα που έχει να κάνει με το θέμα αυτό, αφορά τα δύο μέτρα και τα δύο σταθμά, σε ό,τι αφορά την ευαισθησία τους και την απομάκρυνση από τα ψηφοδέλτια και από το μηχανισμό τους. Σωστά, είναι καταγγελλόμενος και υπό δικαστική έρευνα στέλεχός τους και ευρωβουλευτής τους για ένα έγκλημα, όπως είναι ο βιασμός και η κακοποιητική συμπεριφορά. Σωστά τον απέβαλαν από τις τάξεις της Κοινοβουλευτικής τους Ομάδας και νομίζω και από το κόμμα τους. Είναι υπό έρευνα. Υπάρχει και άλλο στέλεχός τους, το οποίο έχει καταδικαστεί ομόφωνα, με 13-0, για παράβαση καθήκοντος. Είναι στην πρώτη γραμμή του ΣΥΡΙΖΑ και στα ψηφοδέλτιά του. Δύο μέτρα και δύο σταθμά.

Αν υπάρχουν, λοιπόν, κάποια πολιτικά ζητήματα σε σχέση με αυτό, δεν είναι η ουσία της υπόθεσης, για την οποία, νομίζω, δεν χωρά καμία αντιπαράθεση. Είμαστε όλοι με το θύμα, με σεβασμό απέναντι στη γυναίκα που βρήκε το θάρρος να δημοσιοποιήσει. Κανένα θύμα δεν πρέπει να αισθάνεται μόνο του. Και είμαστε  με τις έρευνες και με τις διαδικασίες που είναι σε εξέλιξη από τη Δικαιοσύνη -εδώ δεν υπάρχουν διαφωνίες και δεν πρέπει να ψάχνουμε να βρούμε διαφωνίες εκεί που δεν υπάρχουν, ούτε πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης. Αλλά στα τρία ζητήματα που έθεσα, αυτά είναι τα πολιτικά θέματα, στα οποία οφείλει ο ΣΥΡΙΖΑ να αναλογιστεί τη στάση του και να κάνει την αυτοκριτική του απέναντι στην ελληνική κοινωνία.

Γ. ΚΑΝΤΕΛΗΣ: Ο κ. Τσακαλώτος και ο κ. Δραγασάκης χθες με τοποθετήσεις τους επανήλθαν στην πιθανότητα ο ΣΥΡΙΖΑ να μπορεί να σχηματίσει Κυβέρνηση, ακόμα κι αν έρθει δεύτερο κόμμα. Εκτιμάτε ότι αυτή είναι μια αλλαγή στάσης από την Κουμουνδούρου;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Ο Πρωθυπουργός έχει πολλές φορές πει ότι δεν υπάρχει η παραμικρή αμφιβολία ότι αν οι αριθμοί βγαίνουν, θα επιδιώξουν τη συγκρότηση μιας Κυβέρνησης. Μιας Κυβέρνησης, η οποία -για να το κάνουμε λίγο πιο συγκεκριμένα, αυτή είναι η «προοδευτική διακυβέρνηση» την οποία οραματίζονται- θα αποτελείται από τον κ. Βαρουφάκη, ο οποίος εξακολουθεί να θέλει να «ανατινάξει τις τράπεζες», από τον κ. Ανδρουλάκη, ο οποίος απαιτεί να είναι Πρωθυπουργός κάποιος «άγνωστος Χ», ως, νομίζω, δικαιολογία, στο μυαλό του έχει κι αυτός αποσαφηνίσει ποιος θα είναι ο Πρωθυπουργός σε περίπτωση μιας «κυβέρνησης ηττημένων» και φυσικά από τον κ. Τσίπρα. Η διαφοροποίηση στον λόγο αυτών που λέει ο κ. Τσίπρας, και κάποια στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, με την απροκάλυπτη παραδοχή αυτής της επιλογής από κορυφαία στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, όπως ο κ. Τσακαλώτος, όπως ο κ. Δραγασάκης, νομίζω και ο κ. Κατρούγκαλος σε μια χθεσινή συζήτηση υποστήριξε κάτι ανάλογο, δεν προκαλεί έκπληξη σε κανέναν. Γι’ αυτό και ένα από τα βασικά ζητούμενα, αυτό που επιμένουμε από την πρώτη στιγμή,  σε ό,τι αφορά τις εκλογές της 21ης Μαΐου, είναι ότι είναι καθοριστική η εκλογική αναμέτρηση αυτή. Είναι καθοριστική και επιδιώκουμε την εμπιστοσύνη των πολιτών, επιδιώκουμε τη νίκη της Νέας Δημοκρατίας, επιδιώκουμε ένα τέτοιο ποσοστό, που θα εκμηδενίσει πρακτικά τις πιθανότητες της οποιασδήποτε τέτοιας «κυβέρνησης των ηττημένων», με τις αντιφάσεις και τις αδυναμίες και την ασυνεννοησία και την παραλυσία, που εκ των προτέρων δημιουργεί, αν αναλογιστεί κανείς τη σύνθεσή της και τις θέσεις που έχουν προβάλει στον δημόσιο διάλογο όσοι υποτίθεται ότι θα τη συστήσουν και που ταυτόχρονα θα διαμορφώσει, θα δώσει τον τόνο και τη διαμόρφωση των εξελίξεων για το μέλλον της Πατρίδας.    

Γ. ΧΡΗΣΤΑΚΟΣ: Πάνω σε αυτό, κύριε Εκπρόσωπε, και επειδή η συζήτηση πια μπαίνει στην τελική ευθεία των εκλογών και οι πολίτες προφανώς πρέπει να γνωρίζουν, τουλάχιστον από τώρα, ποιες είναι οι προθέσεις πριν πάνε στην κάλπη, θα ήθελα να διευκρινίσετε κάτι.  Για τη Νέα Δημοκρατία ισχύει ότι στις εκλογές της 21ης Μαΐου δεν θα επιδιώξει συνεργασία με κανένα κόμμα, ακόμα κι αν αυτή βγαίνει αριθμητικά, αν μπορεί να σχηματιστεί Κυβέρνηση; Θα παραδώσει την εντολή για να πάει σε επόμενες εκλογές ή έχει αλλάξει κάτι σε αυτό;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Αυτή τη στιγμή η μοναδική αξιόπιστη πρόταση διακυβέρνησης που υπάρχει στο τραπέζι, είναι η πρόταση του Κυριάκου Μητσοτάκη για μια αυτοδύναμη Κυβέρνηση με ενιαίο λόγο, μια Κυβέρνηση που θα μπορέσει  να εμπεδώσει στη χώρα το κλίμα σταθερότητας που χρειάζεται για να συνεχιστεί η ανοδική πορεία της Πατρίδας.

Πρακτικά δεν υπάρχει άλλη πρόταση διακυβέρνησης  αυτή την ώρα στο τραπέζι. Εμείς είπαμε ότι δεν πιστεύουμε στη χρησιμότητα και στη λογική του συστήματος της απλής αναλογικής σε μια χώρα με τα πολιτικά χαρακτηριστικά που έχει η Ελλάδα. Δεν πιστεύουμε ότι υπάρχει στον τόπο μας η πολιτική πρώτη ύλη για να υπάρχουν κυβερνήσεις αποτελεσματικές, έτσι ώστε να διαχειριστούν  με τον τρόπο που απαιτείται τις προκλήσεις του διεθνούς περιβάλλοντος. Και με πολλή σαφήνεια και παρρησία, και τότε που ψηφίζονταν η απλή αναλογική, αναδείξαμε τη σκοπιμότητα, αναδείξαμε  την υποκρισία του ΣΥΡΙΖΑ, που παρά το γεγονός ότι κέρδισε δύο φορές εκλογές με ενισχυμένη αναλογική -τότε δεν τον ενοχλούσε η ενισχυμένη αναλογική- αποφάσισε να ναρκοθετήσει τη σταθερότητα της χώρας με το συγκεκριμένο εκλογικό σύστημα. Άρα, είμαστε πάρα πολύ σαφείς και καθαροί. Διεκδικούμε μια εντολή από την ελληνική κοινωνία για μια Κυβέρνηση ισχυρή, συμπαγή, αυτοδύναμη. Μια Κυβέρνηση που, όπως αποδείξαμε και κατά τη διάρκεια αυτής της πρώτης μας τετραετίας, μπορεί να ενσωματώσει ιδέες, ανθρώπους, πρόσωπα, ρεύματα που δεν προέρχονται από τον στενό πυρήνα της Νέας Δημοκρατίας. Μια Κυβέρνηση που θα αποτελεί την εγγύηση  για  να συνεχιστεί η ανοδική πορεία της χώρας.

Πέραν, όμως, από μας, οι υπόλοιποι που πιστεύουν στην απλή αναλογική, τι ακριβώς λένε; Πρώτη αντίφαση: Θα επιδιώξουν «Κυβέρνηση ηττημένων», δεν θα επιδιώξουν «Κυβέρνηση ηττημένων» αν έστω είναι και με μια ψήφο μπροστά. Δεύτερον, «προοδευτική διακυβέρνηση», με όλους όσοι μπορούν να αποτελέσουν αυτό το δίκτυο της «προοδευτικής διακυβέρνησης» . Το ΚΚΕ έχει δηλώσει ότι δεν συμμετέχει σε καμία Κυβέρνηση με τον οποιοδήποτε τρόπο. Νομίζω το βασικό του χαρακτηριστικό είναι η έξοδος της χώρας από την Ευρωπαϊκή Ένωση και η ήττα του παγκόσμιου καπιταλισμού. Η λαϊκιστική Δεξιά, με τα γνωστά της χαρακτηριστικά  -προφανώς και θα ξαναμπορούσε να συνεργαστεί  με τον ΣΥΡΙΖΑ, έχει γίνει στο παρελθόν, δεν θα είναι η πρώτη φορά-  έχει τις δικές της απόψεις για τον προσανατολισμό της χώρας και τις επιφυλάξεις της απέναντι στα επιτεύγματα της επιστήμης και μια σειρά από άλλα πράγματα. Ο κ. Βαρουφάκης, και αυτός μέσα στους δυνητικούς συμμετέχοντες σε μια «προοδευτική διακυβέρνηση», θέλει να «ανατινάξει τις τράπεζες» και οραματίζεται την επιστροφή στα νταούλια της πλατείας Συντάγματος. Ο κ. Ανδρουλάκης θεωρεί ότι το πρόσωπο του Πρωθυπουργού είναι το τελευταίο που πρέπει να μπει στην κουβέντα σε μια εκλογική διαδικασία, που κι αυτός είναι υπέρμαχος της λογικής της «προοδευτικής διακυβέρνησης» και καλεί την κοινωνία να στείλει τη Νέα Δημοκρατία στην Αντιπολίτευση. Και ο κ. Τσίπρας είπε ότι μην κοιτάτε τώρα τι λέμε προεκλογικά, πολλά πράγματα που λέμε πριν τις εκλογές δεν έχουν καμία αξία στα όσα λέγονται μετά τις εκλογές. Και το είπε αναφερόμενος στο συγκεκριμένο θέμα, αλλά και μια σειρά από άλλα. Και αυτή ήταν και η μοναδική αλήθεια που έχει πει, για να είμαστε κι ειλικρινείς το τελευταίο διάστημα. Αν από όλα αυτά που σας περιέγραψα -που αν κάτι δεν είναι έτσι, να δεχτώ την κριτική- προκύπτει μια καθαρή εικόνα, βγάζει κανείς άκρη για το ποια είναι η εναλλακτική πρόταση διακυβέρνησης απέναντι στην καθαρή δική μας θέση για αυτοδύναμη Κυβέρνηση, ο ελληνικός λαός θα το κρίνει και θα το ζυγίσει.   

ΣΠ. ΜΟΥΡΕΛΑΤΟΣ: Ακούσαμε χθες τον Πρωθυπουργό, από την Κέρκυρα, να εξειδικεύει, τρόπον τινά, τη δική του κεντρική προεκλογική δέσμευση για τη βελτίωση του διαθέσιμου εισοδήματος την επόμενη 4ετία. Μίλησε συγκεκριμένα για αυξήσεις της τάξεως του 25% στο τέλος της 4ετίας, αν δεν κάνω λάθος, για δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Ήθελα να ρωτήσω αν έχετε περισσότερες λεπτομέρειες για το χρονοδιάγραμμα επίτευξης του συγκεκριμένου στόχου και σε τι συνίσταται στη λεπτομέρειά του.

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Έχουμε πει από την πρώτη στιγμή πως, όπως η πρώτη μας 4ετία ήταν η 4ετία της μείωσης των φόρων και των ασφαλιστικών εισφορών, η δεύτερη 4ετία θα είναι η 4ετία της αύξησης των μισθών, της αύξησης των εισοδημάτων, της ακόμα μεγαλύτερης σύγκλησης με το μέσο όρο της Ε.Ε.. Και αυτό θα επιτευχθεί στο τέλος της δεύτερης 4ετίας μας. Στο τέλος της δεύτερης 4ετίας θα έχουμε πετύχει αύξηση των μισθών στον ιδιωτικό τομέα κατά 25%. Ήδη, από την 1/1/2024, -αυτό αποτελεί ήδη δέσμευσή μας και εξαγγελία μας και ήδη θα δεσμευτούν 500 εκατ. παραπάνω στον Κρατικό Προϋπολογισμό για τη δέσμευση αυτή- θα υπάρξουν αυξήσεις, αλλαγές στα μισθολόγια στο δημόσιο τομέα. Μέσα από μια πολιτική που θα εξασφαλίζει μια σταθερή Κυβέρνηση, μέσα από τη συνέχιση της ανάπτυξης, των επενδύσεων, την αύξηση της απασχόλησης, την αύξηση του παραγόμενου πλούτου που επιστρέφουμε ως μέρισμα στην ελληνική κοινωνία θα πετύχουμε τη δέσμευσή μας για αύξηση των μισθών, η οποία στο τέλος της επόμενης 4ετίας θα φτάσει στο 25%. Θυμίζω ότι μέσα σε αυτή την 4ετία δεσμευτήκαμε για τη μείωση των φόρων και πετύχαμε τη μείωση των φόρων. Δεσμευτήκαμε για καλύτερες αποδοχές στους εργαζόμενους και φέραμε καλύτερες αποδοχές στους εργαζομένους και έμμεσα, μέσω της μείωσης των φόρων και των ασφαλιστικών εισφορών, αλλά και μέσω των αυξήσεων. Ο κατώτατος μισθός από το 2019 μέχρι σήμερα έχει αυξηθεί 20%.

ΣΩΤ. ΜΠΟΤΣΑΡΗΣ: Να επανέλθω στις εκλογές. Σε προηγούμενη ερώτηση απαντήσατε ότι δεν θα συνεργαστεί η Νέα Δημοκρατία με κανένα κόμμα. Πάμε σε δεύτερη εκλογική αναμέτρηση, δεν βγαίνουν τα κουκιά και δεν αποκτά αυτοδυναμία η Νέα Δημοκρατία. Θα πάμε σε 3η εκλογική αναμέτρηση ή  βλέπετε μία προοπτική συνεργασίας με τον κ. Ανδρουλάκη, άσχετα από το τι λέει σήμερα;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Πρώτα απ’ όλα, έχουμε μπροστά μας μία εκλογική αναμέτρηση. Έχουμε μπροστά μας την εκλογική αναμέτρηση της 21ης Μαΐου. Αυτή είναι η κάλπη που έχουμε μπροστά μας. Όλα τα υπόλοιπα, οι υποθέσεις, οι αριθμητικοί υπολογισμοί, οι αριθμητικές πράξεις είναι κάτι πολύ υποδεέστερο από τη μεγάλη μάχη που έχουμε μπροστά μας, από το κρίσιμο διακύβευμα για το αν η χώρα θα συνεχίσει την ανοδική της πορεία. Εμείς βλέπουμε μπροστά μας αυτή την εκλογή και σε αυτή την εκλογή ζητούμε την εμπιστοσύνη του ελληνικού λαού, ζητούμε τη νίκη της Νέας Δημοκρατίας, ζητούμε την επιβεβαίωση της εμπιστοσύνης στο πρόσωπο του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη με ένα τέτοιο αποτέλεσμα, που από μόνο του θα καθορίσει νομοτελειακά τις εξελίξεις το επόμενο διάστημα.

ΔΗΜ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Στην υπόθεση Γεωργούλη. Είπε ότι σαν νομικός επισήμως έχει υποβάλει καταγγελία στις βελγικές Αρχές. Σε αυτές τις περιπτώσεις τι γίνεται; Τα κόμματα, οι ευρωκοινοβουλευτικές Ομάδες ενημερώνονται επισήμως; Δηλαδή, εσείς σαν Νέα Δημοκρατία, σε αντίστοιχες περιπτώσεις, όχι βέβαια τέτοιες με κακοποιητικές συμπεριφορές, αλλά με άλλες αξιόμεπτες ή υπό έρευνα συμπεριφορές ευρωβουλευτών σας, είχατε ενημερωθεί επισήμως; Γιατί ο κ. Τσίπρας υποστηρίζει ότι δεν είχε ενημερωθεί επισήμως. Και η καταγγέλλουσα επιμένει ότι όλες τις καταγγελίες τις είχε υποβάλει επίσημα και είναι και δικηγόρος.

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Σας είπα και προηγουμένως ότι δεν θέλω να μπω στην ουσία της υπόθεσης αυτής.  Δεν γνωρίζω τις απαντήσεις στην ερώτηση που μου κάνατε. Δεν θέλω, όμως, να μπω στην ουσία της υπόθεσης αυτής. Δεν υπάρχει περιθώριο πολιτικής αντιπαράθεσης. Υπάρχουν διάφορα κενά σε ό,τι αφορά μια καταγγελία να είναι τόσον καιρό σε εκκρεμότητα και να μην έχει πετύχει κάποιος τη φημολογία να τη στοιχειοθετήσει ακόμα περισσότερο. Δεν είναι, όμως, δική μου δουλειά ούτε να το αποσαφηνίσω, ούτε να το ψάξω και ούτε θέλω να μείνω σε αυτό. Ανέφερα προηγουμένως ποια είναι τα πολιτικά ζητήματα που αναδεικνύουν την υποκρισία του ΣΥΡΙΖΑ και της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, τα οποία σχετίζονται με το θέμα αυτό.


Γ. ΣΚΙΤΖΗ: Τώρα που πλέον ξεκινά και επίσημα η προεκλογική περίοδος, επιμένει ο κ. Τσίπρας για τηλεμαχία μεταξύ των δύο πολιτικών αρχηγών, του ίδιου και του κ. Μητσοτάκη. Ήθελα να ρωτήσω αν τελικά προσανατολίζεται η Κυβέρνηση σε κάτι τέτοιο.

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Όπως γνωρίζετε, ο Πρωθυπουργός είναι ένας απόλυτα θεσμικός πολιτικός. Κατά τη διάρκεια, λοιπόν, της προεκλογικής περιόδου, στο πλαίσιο της διακομματικής Επιτροπής, θα επιδιώξουμε -και εμείς με θετική πρόθεση θα το επιδιώξουμε- να διαμορφωθούν οι όροι και οι προϋποθέσεις για έναν αποτελεσματικό και ζωντανό διάλογο ανάμεσα σε όλους τους πολιτικούς αρχηγούς, κατ’ αρχήν. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει να επιδιώξουμε και να συμφωνήσουμε στους όρους μιας συζήτησης, η οποία δεν θα είναι παράλληλοι μονόλογοι, ούτε θα μπορεί ο καθένας να λέει ό,τι θέλει χωρίς να υπάρχει κάποιου είδους διασταύρωση ή επιβεβαίωση εάν αυτά που επικαλείται είναι πραγματικά ή εάν είναι σε ένα παράλληλο πολιτικό σύμπαν, fake. Εμείς πάμε με πολύ θετική διάθεση στη συζήτηση αυτή, προκειμένου να διαμορφωθούν οι όροι και οι προϋποθέσεις για ένα αποτελεσματικό πλαίσιο διαλόγου που θα δώσει τη δυνατότητα στην ελληνική κοινωνία για να βγάλει τα συμπεράσματά της. Από εκεί και ύστερα, νομίζω ότι δεν υπάρχει κανείς που να πιστεύει ότι περιμένει η ελληνική κοινωνία να συγκρίνει τον Πρωθυπουργό και τον κ. Τσίπρα τώρα σε αυτές τις 30-35 ημέρες, μέχρι τις εθνικές εκλογές, όχι μόνο διότι κατά τη διάρκεια αυτής της 4ετίας ο Κυριάκος Μητσοτάκης επιδίωξε και είχε πάνω από 90 ώρες αντιπαράθεσης με τον κ. Τσίπρα στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, κυρίως γιατί βλέπει, κρίνει, συγκρίνει τους δύο πολιτικούς και κατά την πρωθυπουργική τους θητεία και από το δημόσιο λόγο τους και από την αξιοπιστία των δεσμεύσεών τους και από το ρεαλισμό που διαπνέει τις δεσμεύσεις και τις εξαγγελίες τους.

ΣΩΤ. ΜΠΟΤΣΑΡΗΣ: Διαβάζουμε και ακούμε ότι οι πρώην Πρωθυπουργοί, ο κ.  Καραμανλής και ο κ. Σαμαράς θα συμβάλλουν ενεργά στον προεκλογικό αγώνα. Έχετε κάτι περισσότερο να μας πείτε;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Είναι απολύτως φυσιολογικό οι δύο πρώην Πρωθυπουργοί και Πρόεδροι της Νέας Δημοκρατίας, ο Κώστας Καραμανλής και ο Αντώνης Σαμαράς να είναι στην πρώτη γραμμή της προσπάθειας της Νέας Δημοκρατίας για να κερδίσει την εμπιστοσύνη της ελληνικής κοινωνίας, προκειμένου να συνεχιστεί η ανοδική πορεία της χώρας. Πολύ σύντομα, νομίζω ότι θα δείτε και θα αντιληφθείτε κι εσείς τις κινήσεις αυτές.

Β. ΣΑΜΑΡΑ: Σύμφωνα με καταγγελίες που δημοσιεύει σήμερα το «News  247», κατά την επιλογή Διευθυντών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης συνέβησαν κάποια περίεργα φαινόμενα. Με την προσωπική συνέντευξη εκτοξεύτηκαν κατά 60-70 θέσεις συγκεκριμένοι υποψήφιοι, που φέρονται να πρόσκεινται στη ΔΑΚΕ, ενώ αντίστοιχα υποψήφιοι διευθυντές που πρόσκεινται στην παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ, στην ίδια διαδικασία έπεσαν 70-80 θέσεις. Στο μεταξύ, χθες, ο κ. Κοντάρης, ο γιατρός της Σερίφου, υπέβαλε την παραίτησή του καταγγέλλοντας τα κενά στη δημόσια υγεία, ειδικά στα νησιά. Αυτό είναι το Δημόσιο που ευαγγελίζεται η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας; Και όσον αφορά ειδικά την εκπαίδευση, πώς θα πείσετε με κάτι τέτοια τους εκπαιδευτικούς για την αξιολόγηση;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Βάζετε πολλά και διαφορετικά και άσχετα μεταξύ τους θέματα. Πρώτα απ’ όλα, σε ό,τι αφορά την αξιολόγηση δεν μπορώ να απαντήσω αν δεν ξέρω συγκεκριμένα περιστατικά και χαρακτηριστικά. Φαντάζομαι ότι αν απευθυνθείτε εκεί θα πάρετε τις απαντήσεις που υπάρχουν. Νομίζω ότι όλα γίνονται μέσα στο πλαίσιο που η προκήρυξη και που οι όροι και οι διαδικασίες για την εξέλιξη περιγράφει, αλλά χωρίς να γνωρίζω συγκεκριμένα περιστατικά δεν μπορώ να σας πω κάτι παραπάνω. Το πρόβλημα στα δημόσια νοσοκομεία, στα νησιά και στην περιφέρειά μας, δεν είναι καινούργιο, δεν το έχει κρύψει κανείς κάτω από το χαλί. Προφανώς και υπάρχουν αδυναμίες και προβλήματα, τις οποίες θεσμικά, με κόπο, με προσπάθεια, με πρωτοβουλίες επιχειρήσαμε να αντιμετωπίσουμε και έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας. Ακόμα και αυτό είναι επίσης μία από τις βασικές μας προτεραιότητες για την επόμενη 4ετία. Τώρα, σε ό,τι αφορά το Δημόσιο, στον τόπο μας έχει αρκετές όψεις. Έχει προβληματικές όψεις που δεν κρύψαμε ποτέ κάτω από το χαλί. Έχει, όμως, και την όψη και τη μορφή που για πρώτη φορά οι Έλληνες πολίτες αντίκρισαν κατά τη διάρκεια αυτής της 4ετίας. Έχει το gov.gr, έχει τις δεκάδες ώρες που εξοικονομούν από το να στήνονται σε ουρές, έχει τα πιστοποιητικά που παίρνουν με το πάτημα ενός κουμπιού και τις εκδόσεις συνταγών για την προμήθεια φαρμάκων. Έχει την απονομή συντάξεων στον ΕΦΚΑ μέσα σε 45-50 ημέρες από εκεί που χρειάζονταν δύο και δυόμιση χρόνια. Έχει τους διαδραστικούς πίνακες που οδηγούν την παιδεία στο πέρασμα από την εποχή του μαυροπίνακα στην εποχή της πληροφορικής και των ψηφιακών δυνατοτήτων. Έχει μια σειρά από πράγματα που με σκληρή προσπάθεια, με νόμους, με παρεμβάσεις, με αξιολόγηση, εκεί που εφαρμόστηκε, καταφέραμε να πετύχουμε. Και βεβαίως έχει και δρόμο ακόμα που με αποφασιστικότητα, με πολιτική βούληση, με καινοτόμα εργαλεία, με πολιτικές οι οποίες θα είναι προς όφελος του πολίτη, της διαφάνειας, της λογοδοσίας, της μικρότερης ταλαιπωρίας, της κινητροδότησης των δημόσιων λειτουργών θα καταφέρουμε να αντιμετωπίσουμε και τις εστίες αντίδρασης, που εξακολουθούν να υπάρχουν εκεί και τις συμπεριφορές που μας πληγώνουν και που θέλουμε να ξεπεράσουμε.

ΑΝΤ. ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ: Πριν από λίγο ο κ. Ανδρουλάκης, από τη Λέσβο που περιοδεύει, κατηγόρησε τον Πρωθυπουργό, αλλά και τον Αλέξη Τσίπρα ότι είναι υπεύθυνοι για τη λειτουργία ενός «ψηφιακού παρακράτους κουκουλοφόρων», όπως είπε χαρακτηριστικά, που στοχοποιούν προσωπικότητες ανθρώπων. Τι έχετε να πείτε επ’ αυτού;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Δεν αντιλαμβάνομαι πλήρως τι θέλει να πει ο κ. Ανδρουλάκης. Η Νέα Δημοκρατία, η Κυβέρνηση, ο Πρωθυπουργός σε όλη τη διάρκεια αυτής της 4ετίας επέδειξε απολύτως θεσμική συμπεριφορά σε ό,τι αφορά την υποστήριξη ζητημάτων που οι πολίτες ένιωθαν ότι θίγονται θεμελιώδη δικαιώματά τους και πάντοτε με εμπιστοσύνη στους θεσμούς της ελληνικής Πολιτείας και στην ελληνική Δικαιοσύνη. Η Κυβέρνησή μας με τους κουκουλοφόρους σε όλα τα μέτωπα, μεταφορικά και κυριολεκτικά, είχε και θα εξακολουθεί να έχει ανοιχτό μέτωπο. Μιλάμε με πολιτικές. Ασχολούμαστε με τα ζητήματα που αφορούν την κοινωνία. Και τέτοιες είναι οι σχέσεις του πολίτη με το Κράτος. Τέτοια είναι τα σημαντικά ζητήματα προόδου και προκοπής της ελληνικής κοινωνίας. Τέτοια είναι τα σημαντικά θέματα θέσης της Πατρίδας στη διεθνή σκηνή. Με αυτά ασχολούμαστε. Και με τις πολιτικές και τις παρεμβάσεις μας κοιτάμε σκαλί-σκαλί να ανεβάζουμε τη χώρα ψηλότερα.

.

Γ. ΣΚΙΤΖΗ: Σε μία από τις πρόσφατες ομιλίες του κ. Τσίπρα παρατήρησα ότι, μεταξύ άλλων, έκανε και άνοιγμα στους κεντροδεξιούς ψηφοφόρους, όπως είπε. Θα ήθελα ένα σχόλιό σας. Επειδή, όπως φαίνεται στις δημοσκοπήσεις, το ποσοστό των αναποφάσιστων παραμένει μεγάλο, πώς σκοπεύει η Κυβέρνηση να τους προσεγγίσει στις εκλογές αυτές;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Η αξιοπιστία του κ. Τσίπρα είναι μηδενική, είτε απευθύνεται σε κεντροδεξιούς ψηφοφόρους, είτε απευθύνεται σε κεντρώους ψηφοφόρους, είναι μηδενική η αξιοπιστία του για τον οποιονδήποτε που δεν ανήκει σε ένα στενό κομματικό πυρήνα. Και είναι μηδενική η αξιοπιστία του όχι μόνο γιατί κουβαλά το βάρος της καταστροφικής διακυβέρνησης, όπου ούτε σε ένα πράγμα δεν μπορεί να βρει κανείς μία συνέπεια, σε όλα έλεγε πριν γίνει Πρωθυπουργός με όσα έπραξε κατά τη διάρκεια της καταστροφικής του κυβερνητικής θητείας, αλλά και τώρα επέλεξε να πολιτεύεται με ψέματα και κατασκευές. Τι να πρωτοθυμηθούμε; Να πρωτοθυμηθούμε την περίπτωση με το νερό που δήθεν ιδιωτικοποιούνταν, χωρίς να υπάρχει το παραμικρό θέμα; Να θυμηθούμε τα «λεφτόδεντρα» των φόρων ή τις ασαφείς  και αόριστες απαντήσεις από πού θα μπορέσουν να προέλθουν προκειμένου να ξαναγίνει αυτή η περιβόητη σεισάχθεια  που υποσχέθηκε, κατά τη διάρκεια της πρώτης του κυβερνητικής θητείας; Συνεπώς, η αξιοπιστία του κ. Τσίπρα είναι μηδενική. Δεν τον πιστεύει κανείς, όπου και αν απευθύνεται. Διότι οι πολίτες τον ξέρουν, τον θυμούνται, έπαθαν και έμαθαν. Από εκεί και πέρα, η Κυβέρνησή μας με συστατική επιστολή το έργο της, κατά τη διάρκεια αυτής της πρώτης μας 4ετίας, που περάσαμε μέσα από έναν τυφώνα πρωτοφανών παγκόσμιων κρίσεων, με εμπιστοσύνη και με σεβασμό στα κριτήρια των Ελλήνων πολιτών, απευθύνεται στο σύνολο της ελληνικής κοινωνίας, απευθύνεται με βάση τις προγραμματικές μας θέσεις, με βάση τις αρχές μας, με βάση τις αξιακές μας απόψεις για την πολιτική και διεκδικεί την ανανέωση της εμπιστοσύνης και της εντολής.

Γ. ΚΑΝΤΕΛΗΣ: Υπάρχει κάποια πρόταση από πλευράς της Κυβέρνησης για τον υπηρεσιακό Υπουργό Εσωτερικών;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Δεν υπάρχει κάτι αυτή τη στιγμή. Όπως ξέρετε, αυτό είναι αποκλειστικά θέμα του Πρωθυπουργού. Μετά την επίσκεψη στην Πρόεδρο της Δημοκρατίας, θα έχουμε νεότερες ειδήσεις για το θέμα αυτό.

Γ. ΚΑΝΤΕΛΗΣ: Κάποια συμβουλή στον κ. Σκέρτσο;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Δεν χρειάζεται καμία συμβουλή στον κ. Σκέρτσο.

Γ. ΧΡΗΣΤΑΚΟΣ: Τι ώρα θα γίνει το Σάββατο;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Νομίζω γύρω στις 11, αλλά επιφυλάσσομαι αν θα αλλάξει κάτι.

Σας ευχαριστώ πάρα πολύ. Να είστε καλά.