ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΛΙΣΤΑΣ ΣΕΛΙΔΩΝ

Σάββατο 16 Απριλίου 2022

Δρέπει τις δάφνες του, από την εισβολή στην Ουκρανία, ο Πούτιν - Η ρωσική αεροπορία απειλείται με κατάρρευση - Χωρίς ανταλλακτικά, χωρίς νέα αεροσκάφη, μετά τις κυρώσεις της Ε.Ε.


 

Στην Ευρώπη αυξάνονται οι ανησυχίες ότι τα αεροσκάφη των ρωσικών αεροπορικών εταιρειών δεν είναι πλέον αρκετά ασφαλή για να απογειώνονται και να προσγειώνονται σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με την Handelsblatt.

Πριν από λίγες ημέρες, η Επίτροπος Μεταφορών της ΕΕ Adina Valean έβαλε 21 αεροπορικές εταιρείες που εδρεύουν στη Ρωσία στη "μαύρη λίστα" και τους απαγόρευσε την απογείωση και την προσγείωση. Πιθανότατα δεν υπάρχει σαφέστερη ένδειξη ότι η ρωσική αεροπορία παλεύει με σοβαρά προβλήματα.

Η απόφαση δεν έχει άμεσες συνέπειες, αφού η ΕΕ έχει ήδη απαγορεύσει τις αεροπορικές εταιρείες από τη Ρωσία λόγω των κυρώσεων. Όμως η απόφαση αποτελεί απόδειξη των υπαρξιακών προβλημάτων της ρωσικής αεροπορίας. Επειδή οι δυτικές εταιρείες δεν επιτρέπεται να παραδίδουν νέα αεροσκάφη ή ανταλλακτικά στη χώρα που εισέβαλε στην Ουκρανία λόγω των κυρώσεων, πολλοί στόλοι παραμένουν καθηλωμένοι στο έδαφος.

Η Pobeda, η θυγατρική χαμηλού κόστους της Aeroflot, έχει ήδη θέσει εκτός λειτουργίας 16 από τα 41 Boeing 737 της για προληπτικούς λόγους. Με αυτόν τον τρόπο, το αφεντικό της αεροπορικής εταιρείας Andrei Yurikov θέλει να τεντώσει τα ανταλλακτικά που βρίσκονται ακόμη σε απόθεμα για τα εναπομείναντα αεροσκάφη Boeing μέχρι να επιτραπεί στις δυτικές εταιρείες να παραδώσουν και πάλι, όπως εξήγησε στο ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων Interfax.

Ωστόσο, το κατά πόσον αυτό θα πετύχει είναι ένα ανοιχτό ερώτημα. Οι εκτιμήσεις ορισμένων εμπειρογνωμόνων της αεροπορίας σχετικά με το πόσο θα διαρκέσουν οι προμήθειες σημαντικών εξαρτημάτων συντήρησης διαφέρουν σημαντικά. Κάποιοι λένε ότι σε λίγες εβδομάδες τα αεροσκάφη των δυτικών κατασκευαστών θα είναι δύσκολα σε θέση να απογειωθούν. Άλλοι λένε ότι η βιομηχανία έχει μόνο λίγους μήνες μπροστά της.

Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους οι προβλέψεις είναι δύσκολες. Από τη μία πλευρά, οι αεροπορικές εταιρείες στη Ρωσία μπορούν να χρησιμοποιήσουν μέρος του στόλου τους ως αποθήκη ανταλλακτικών. Δεύτερον, θα μπορούσαν να προσπαθήσουν να αποκτήσουν μεταχειρισμένα αεροσκάφη σε χώρες που δεν υποστηρίζουν τις κυρώσεις και να τα κανιβαλίσουν. Οι αεροπορικές εταιρείες στο Ιράν ακολούθησαν παρόμοια στρατηγική κατά τη διάρκεια των μακροχρόνιων κυρώσεων.

Η αεροπορική εταιρεία S7 πρέπει να σταματήσει την επέκτασή της


Αλλά δεν είναι εύκολο. Για παράδειγμα, η Κίνα είναι ένα "φιλικό κράτος" στα μάτια της ρωσικής κυβέρνησης. Αλλά η κυβέρνηση εκεί έχει ήδη δηλώσει ότι δεν θέλει να προμηθεύει ανταλλακτικά ούτε στη Ρωσία. Η απελπισία στη ρωσική αεροπορία αυξάνεται μέρα με τη μέρα. Τα 3/4 των εμπορικών αεροσκαφών που χρησιμοποιούνται από ρωσικές εταιρείες προέρχονται από δυτική παραγωγή, σύμφωνα με τους υπολογισμούς της ΕΕ.

Εν τω μεταξύ, είναι σαφές ότι ο πόλεμος και οι κυρώσεις γυρίζουν τη βιομηχανία στη Ρωσία κατά χρόνια πίσω. Αυτό μπορεί να φανεί στο παράδειγμα της S7, μιας από τις ανερχόμενες αεροπορικές εταιρείες στη Ρωσία. Η εταιρεία διαθέτει σύγχρονο στόλο Boeing και Airbus.

Μέχρι τις αρχές του πολέμου, το πρόγραμμα περιελάμβανε προορισμούς στην Ευρώπη και την Ασία. Η αεροπορική εταιρεία έχει μέχρι στιγμής καταγράψει 196 προορισμούς σε 33 χώρες. Η S7 είναι επίσης μέλος της αεροπορικής συμμαχίας One World γύρω από την British Airways και την American Airlines. Η διοίκηση είχε κάνει σχέδια για το διάστημα μετά την πανδημία. Θα ιδρυόταν μια νέα θυγατρική χαμηλού κόστους και θα εξυπηρετούνταν νέοι προορισμοί, μεταξύ άλλων στη Γερμανία.

Ωστόσο, μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, η S7 έχει αποκοπεί από μεγάλο μέρος του κόσμου. Τα περισσότερα αεροσκάφη ενοικιάζονται από μεγάλες εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης. Η διοίκηση της S7 πρέπει να φοβάται ότι τα αεροσκάφη αυτά θα κατασχεθούν μόλις σταθμεύσουν εκτός Ρωσίας.

Ως εκ τούτου, η αεροπορική εταιρεία έχει σταματήσει όλες τις διεθνείς συνδέσεις και πετάει μόνο στο εσωτερικό της χώρας. Ακόμη και αυτό γίνεται όλο και πιο δύσκολο λόγω της έλλειψης ανταλλακτικών. Δεν είναι γνωστό αν η S7 προχωρά σε κανιβαλισμό αεροσκαφών για να εξασφαλίσει τη λειτουργία ενός υπολειμματικού στόλου. Μέχρι στιγμής, η αεροπορική εταιρεία έχει θεωρηθεί εξαιρετικά σταθερή και αξιόπιστη, επίσης όσον αφορά τις οικονομικές της υποχρεώσεις.

Ο πόλεμος στην Ουκρανία φέρνει τώρα τα πάνω κάτω. Ακόμη και αν κάποια στιγμή τερματιστεί, η εμπιστοσύνη των δυτικών εταιρειών χρηματοδοτικής μίσθωσης και των ασφαλιστών αεροσκαφών έχει πληγεί μόνιμα. Πιθανόν να χρειαστούν πολλά χρόνια για να αποκατασταθεί αυτό.

Η ρωσική κυβέρνηση προετοιμάζεται για διαταραγμένες σχέσεις με τη Δύση μακροπρόθεσμα. Ως εκ τούτου, θέλει να αυξήσει και πάλι την παραγωγή ρωσικών αεροσκαφών. Αλλά αυτό δύσκολα θα μπορέσει να απαλύνει τον πόνο των ρωσικών αεροπορικών εταιρειών. Η Ρωσία απλώς δεν διαθέτει επαρκείς παραγωγικές δυνατότητες. Σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Tass, η Rostec, μια ρωσική κρατική εταιρεία, ανακοίνωσε ότι θα κατασκευάσει μόνο 70 νέα αεροσκάφη TU-214 μέχρι τις αρχές του 2030.

Το TU-214 είναι αεροσκάφος μεσαίων αποστάσεων. Με μέγιστη χωρητικότητα 210 επιβατών, είναι συγκρίσιμο σε μέγεθος με το Airbus A321. Το πλεονέκτημα από ρωσικής πλευράς είναι ότι στα αεροσκάφη χρησιμοποιούνται σχεδόν αποκλειστικά ρωσικά υλικά. Ακόμη και τα ηλεκτρονικά συστήματα, δηλαδή τα ηλεκτρονικά που είναι σημαντικά για το σύστημα ελέγχου, είναι ρωσικής προέλευσης. Επομένως, οι κυρώσεις που επέβαλε η Δύση δεν ισχύουν εδώ.

Δεν υπάρχουν TU-214 σε εμπορική υπηρεσία


Το πρόβλημα έχει ως εξής: Πέρα από το μέγεθος, το TU-214 και το Airbus A321 είναι ένα άνισο ζευγάρι. Το TU-214 είναι σίγουρα ένα σύγχρονο αεροσκάφος. Αλλά το Airbus είναι πολύ πιο αποδοτικό. Το TU θεωρείται πολύ βαρύ και επομένως διψασμένο. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι ρωσικές αεροπορικές εταιρείες δεν το χρησιμοποίησαν σχεδόν ποτέ. Επί του παρόντος, κανένα αεροσκάφος δεν εκτελεί εμπορικές πτήσεις. Τα αεροσκάφη αυτού του τύπου που κατασκευάστηκαν χρησιμοποιούνται κυρίως από τον στρατό.

Ωστόσο, το αφεντικό της Rostec, ο Yuri Slyusar, βλέπει ευκαιρίες για το TU-214. Πρόσφατα πρότεινε ότι η κυβέρνηση της Μόσχας θα μπορούσε να κάνει τη χρήση του αεροσκάφους ελκυστική για τις ρωσικές αεροπορικές εταιρείες, βοηθώντας στο κόστος των καυσίμων. Ένα τέτοιο μέτρο θα ήταν νοητό. Εξάλλου, η ρωσική κυβέρνηση έχει καταστήσει σαφές ότι ένα πράγμα είναι σημαντικό γι' αυτήν: οι άνθρωποι στην αχανή Ρωσία θα πρέπει να μπορούν να ταξιδεύουν από τη μία πόλη στην άλλη όπως και πριν - ανεξάρτητα από όλες τις κυρώσεις που έχει επιβάλει η Δύση.

Φιλόδοξοι επιχειρηματίες όπως ο Vladislav Filev, ο οποίος ίδρυσε την S7, δεν είναι πιθανό να είναι ικανοποιημένοι μακροπρόθεσμα. Ο επιχειρηματίας είναι εξαιρετικά δραστήριος. Είχε ήδη διαμορφώσει σαφείς στόχους για τον σχεδιαζόμενο νέο αερομεταφορέα χαμηλού κόστους: 40 νέα αεροσκάφη Airbus A320 neo θα προστίθεντο στον στόλο, ενώ μέχρι το 2025 η εταιρεία ήθελε να μεταφέρει 16 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως. Τα ρωσικά αεροσκάφη, ωστόσο, δεν περιλαμβάνονταν στο επιχειρηματικό του σχέδιο μέχρι στιγμής.







πηγή:https://www.capital.gr/diethni/3628521/handelsblatt-xoris-antallaktika-xoris-nea-aeroskafi-i-rosiki-aeroporia-apeileitai-me-katarreusi