Οι ελιτίστικες και ανιστόρητες δηλώσεις του δημάρχου, με αποκορύφωμα το «χ@στηκα αν ο Κεμάλ σκότωσε Έλληνες»
Από τον
Σάββα Καλεντερίδη
Σάββα Καλεντερίδη
Όσο περνάει ο καιρός, περιορίζονται οι ελπίδες αυτή η χώρα να ορθοποδήσει.
Ας δούμε μερικά από αυτά που είπε ο δήμαρχος της Θεσσαλονίκης:
«Τόσες γενιές μεγαλώσανε με αυτή την ιδέα. Και ακούω ότι οι δικές μας παμμακεδονικές οργανώσεις, κυρίως ΗΠΑ, Αυστραλίας, Καναδά, ετοιμάζουν διαδήλωση. Αυτό θα είναι κατάπτυστο αν το κάνουνε. Θα πρέπει να γίνει παρέμβαση από πάνω. Από τον Τσίπρα».(Συνέντευξη στη Χριστίνα Ταχιάου, 5 Ιανουαρίου 2018, Protagon).
Ας δούμε μερικά από αυτά που είπε ο δήμαρχος της Θεσσαλονίκης:
«Τόσες γενιές μεγαλώσανε με αυτή την ιδέα. Και ακούω ότι οι δικές μας παμμακεδονικές οργανώσεις, κυρίως ΗΠΑ, Αυστραλίας, Καναδά, ετοιμάζουν διαδήλωση. Αυτό θα είναι κατάπτυστο αν το κάνουνε. Θα πρέπει να γίνει παρέμβαση από πάνω. Από τον Τσίπρα».(Συνέντευξη στη Χριστίνα Ταχιάου, 5 Ιανουαρίου 2018, Protagon).
«Η αντίληψη πως η Μακεδονία είναι μόνο ελληνική και τίποτε άλλο είναι κακή». (Δήλωση στο Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων τις 22 Ιανουαρίου 2018, μία μέρα μετά το συλλαλητήριο για το ονοματολογικό της ΠΓΔΜ, που πραγματοποιήθηκε στη Νέα Παραλία της Θεσσαλονίκης).
Επίσης σε τηλεοπτική συνέντευξη στο #PRESSNEXT_GEN τις 22 Ιανουαρίου δήλωσε ότι «η Μακεδονία δεν είναι μία αλλά τρεις: αυτή που κατέχουμε εμείς, ένα κομμάτι στην ΠΓΔΜ και ένα κομμάτι στη Βουλγαρία».
Στην τηλεοπτική εκπομπή του Alpha «Happy Day», στις 23 Ιανουαρίου, είπε: «Αυτοί που τσιρίζουν και λένε ότι “η Μακεδονία είναι ελληνική” δεν είναι “μακεδονομάχοι”, είναι χαζοί και αμόρφωτοι και το λέω αυτό χωρίς κανέναν απολύτως ενδοιασμό… Όλη αυτή η σάχλα του “η Μακεδονία είναι ελληνική”, δεν καταλαβαίνει ο κόσμος ότι αυτό είναι επιθετικό. Εμείς κατέχουμε το 50%, 40% η ΠΓΔΜ, 10% η Βουλγαρία. Εμείς λέμε ότι θέλουμε όλη τη Μακεδονία, δεν το λένε αυτοί».
Στην τηλεοπτική εκπομπή του Alpha «Happy Day», στις 23 Ιανουαρίου, είπε: «Αυτοί που τσιρίζουν και λένε ότι “η Μακεδονία είναι ελληνική” δεν είναι “μακεδονομάχοι”, είναι χαζοί και αμόρφωτοι και το λέω αυτό χωρίς κανέναν απολύτως ενδοιασμό… Όλη αυτή η σάχλα του “η Μακεδονία είναι ελληνική”, δεν καταλαβαίνει ο κόσμος ότι αυτό είναι επιθετικό. Εμείς κατέχουμε το 50%, 40% η ΠΓΔΜ, 10% η Βουλγαρία. Εμείς λέμε ότι θέλουμε όλη τη Μακεδονία, δεν το λένε αυτοί».
Συμμετέχοντας στην τηλεοπτική εκπομπή «Σήμερα» του Σκάι, στις 5 Φεβρουαρίου 2018, σε επισήμανση του δημοσιογράφου αν δεν τον ενοχλεί το γεγονός ότι ο ίδιος βρίσκεται σε δυσαρμονία με το αίσθημα των Μακεδόνων, ο κ. Μπουτάρης ανέφερε «δεν γνωρίζω ποιο είναι το αίσθημα των Μακεδόνων», ενώ δεν παρέλειψε να πει ότι στο συλλαλητήριο, που χαρακτήρισε σαφώς μεγάλο, όσοι συμμετείχαν ήταν «παραπληροφορημένοι».
Επίσης, σε μια περίοδο που είναι σαφές ότι ο αλυτρωτισμός των Σκοπιανών έχει ως «στέμμα» του τη Σολούν, ο δήμαρχος της Θεσσαλονίκης δεν παύει να τονίζει δεξιά κι αριστερά, μέσα κι έξω από την Ελλάδα, ότι η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη «πολυεθνική», τη στιγμή που οι εθνικές μειονότητες που κατοικούν στην πόλη αριθμούν ελάχιστα μέλη.
Τέλος, αν και οι δηλώσεις του κ. Μπουτάρη βρίσκονται σε δυσαρμονία με τη βούληση των πολιτών και απέχουν από την ιστορική αλήθεια, στα τέλη Μαΐου του 2017, σε τηλεοπτική συνέντευξη που έδωσε στο πλαίσιο της εκδήλωσης Concordia Summit η οποία έγινε στην Αθήνα, αφού περιέγραψε το σχέδιό του για προσέλκυση τουριστών από την Τουρκία στη Θεσσαλονίκη, όπου λειτουργεί «μουσείο» αφιερωμένο στον ιδρυτή της σύγχρονης Τουρκίας, είπε το περίφημο «Χ@στηκα εάν σκότωσε ο Κεμάλ Έλληνες ή όχι»…
Αυτά είναι μόνο ένα δείγμα από όσα έχει πει ο κ. Μπουτάρης για θέματα που σαφώς εκτείνονται πέραν των καθηκόντων του…
Να κάνουμε ορισμένες παρατηρήσεις:
Ενας δήμαρχος που υπερηφανεύεται ότι έχει καταστήσει τη Θεσσαλονίκη μια «ανοιχτή και προοδευτική πόλη» δεν καταφέρεται εναντίον των πολιτών, όταν αυτοί αποφασίσουν να κάνουν ένα συλλαλητήριο. Η πόλη ανήκει στους πολίτες και όχι στον δήμαρχο, και ένας δημοτικός άρχων που σέβεται τη δημοκρατία δεν χαρακτηρίζει το συλλαλητήριο, που είναι μια από τις ελάχιστες καταφυγές του πολίτη να εκφράσει την άποψή του, «κατάπτυστο» ούτε τους συμμετέχοντες «παραπληροφορημένους».
Αυτό είναι μια ελιτίστικη άποψη, που βρίσκεται πολύ κοντά, για να μην πούμε ότι τα ξεπερνάει, στα όρια του ολοκληρωτισμού.
Οσον αφορά τον ισχυρισμό που λέει ότι δεν υπάρχει μια Μακεδονία αλλά τρεις, και μάλιστα τη μια την κατέχουμε εμείς, αυτός είναι ψευδής ισχυρισμός και αποκτά άλλες διαστάσεις όταν το λέει ο δήμαρχος της πρωτεύουσας της Μακεδονίας.
Και όταν λέμε άλλες διαστάσεις, εννοούμε ότι γίνεται επιχείρημα και εργαλείο αλυτρωτισμού για εκείνον που ψευδώς αυτοαποκαλείται «Μακεδόνας» και χρειάζεται την υπογραφή της Ελλάδας για να λέγεται και το κράτος του «κάπως Μακεδονία», και έτσι να διεκδικήσει στη συνέχεια την ένωση των τριών κομματιών, που θα έχουν πρωτεύουσα την… πολυεθνική Θεσσαλονίκη.
Οσο για τους χαρακτηρισμούς «Αυτοί που τσιρίζουν και λένε ότι “η Μακεδονία είναι ελληνική” δεν είναι “μακεδονομάχοι”, είναι χαζοί και αμόρφωτοι και το λέω αυτό χωρίς κανέναν απολύτως ενδοιασμό», αν έκανε ανάλογους χαρακτηρισμούς κάποιος για αυτά που λέει ο Μπουτάρης, οι υποστηρικτές του στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη θα τον στόλιζαν με τα γνωστά κοσμητικά επίθετα, φασίστας, ακροδεξιός και τα τοιαύτα.
Και ερχόμαστε στο «Χ@στηκα αν ο Κεμάλ σκότωσε Ελληνες». Ο δήμαρχος της Θεσσαλονίκης μπορεί να προσελκύσει τουρίστες από την Τουρκία χωρίς να αυτοεξευτελίζεται, χωρίς να εξευτελίζει τους απογόνους των θυμάτων και χωρίς να γελοιοποιεί τον Δήμο των Θεσσαλονικέων και την ίδια την Ελλάδα.
Αρκεί όταν μιλάει και πράττει να έχει κατά νουν μια λέξη και έννοια: Αξιοπρέπεια.
Τέλος, με βάση τα παραπάνω αλλά και πολλά άλλα, που δεν χωρούν και δεν μπορούν να συμπεριληφθούν σε ένα άρθρο, ο κ. Μπουτάρης εδώ και καιρό ειδικά μετά το συλλαλητήριο είναι κατ’ ουσίαν έκπτωτος και ένα «πολιτικό πτώμα» που το περιφέρει ο ίδιος ή τον περιφέρουν εδώ κι εκεί και ορισμένοι Πόντιοι τυχοδιώκτες, το οποίο νεκρανέστησαν οι θερμοκέφαλοι που τον προπηλάκησαν, θάβοντας το μείζον θέμα, που είναι η γενοκτονία και ειδικά την ημέρα εκείνη η ομιλία του Ταμέρ Τσιλιγκίρ, ενός Τούρκου πολίτη από την Τραπεζούντα, ο οποίος μίλησε τη γλώσσα της αλήθειας για το θέμα.
Επίσης, σε μια περίοδο που είναι σαφές ότι ο αλυτρωτισμός των Σκοπιανών έχει ως «στέμμα» του τη Σολούν, ο δήμαρχος της Θεσσαλονίκης δεν παύει να τονίζει δεξιά κι αριστερά, μέσα κι έξω από την Ελλάδα, ότι η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη «πολυεθνική», τη στιγμή που οι εθνικές μειονότητες που κατοικούν στην πόλη αριθμούν ελάχιστα μέλη.
Τέλος, αν και οι δηλώσεις του κ. Μπουτάρη βρίσκονται σε δυσαρμονία με τη βούληση των πολιτών και απέχουν από την ιστορική αλήθεια, στα τέλη Μαΐου του 2017, σε τηλεοπτική συνέντευξη που έδωσε στο πλαίσιο της εκδήλωσης Concordia Summit η οποία έγινε στην Αθήνα, αφού περιέγραψε το σχέδιό του για προσέλκυση τουριστών από την Τουρκία στη Θεσσαλονίκη, όπου λειτουργεί «μουσείο» αφιερωμένο στον ιδρυτή της σύγχρονης Τουρκίας, είπε το περίφημο «Χ@στηκα εάν σκότωσε ο Κεμάλ Έλληνες ή όχι»…
Αυτά είναι μόνο ένα δείγμα από όσα έχει πει ο κ. Μπουτάρης για θέματα που σαφώς εκτείνονται πέραν των καθηκόντων του…
Να κάνουμε ορισμένες παρατηρήσεις:
Ενας δήμαρχος που υπερηφανεύεται ότι έχει καταστήσει τη Θεσσαλονίκη μια «ανοιχτή και προοδευτική πόλη» δεν καταφέρεται εναντίον των πολιτών, όταν αυτοί αποφασίσουν να κάνουν ένα συλλαλητήριο. Η πόλη ανήκει στους πολίτες και όχι στον δήμαρχο, και ένας δημοτικός άρχων που σέβεται τη δημοκρατία δεν χαρακτηρίζει το συλλαλητήριο, που είναι μια από τις ελάχιστες καταφυγές του πολίτη να εκφράσει την άποψή του, «κατάπτυστο» ούτε τους συμμετέχοντες «παραπληροφορημένους».
Αυτό είναι μια ελιτίστικη άποψη, που βρίσκεται πολύ κοντά, για να μην πούμε ότι τα ξεπερνάει, στα όρια του ολοκληρωτισμού.
Οσον αφορά τον ισχυρισμό που λέει ότι δεν υπάρχει μια Μακεδονία αλλά τρεις, και μάλιστα τη μια την κατέχουμε εμείς, αυτός είναι ψευδής ισχυρισμός και αποκτά άλλες διαστάσεις όταν το λέει ο δήμαρχος της πρωτεύουσας της Μακεδονίας.
Και όταν λέμε άλλες διαστάσεις, εννοούμε ότι γίνεται επιχείρημα και εργαλείο αλυτρωτισμού για εκείνον που ψευδώς αυτοαποκαλείται «Μακεδόνας» και χρειάζεται την υπογραφή της Ελλάδας για να λέγεται και το κράτος του «κάπως Μακεδονία», και έτσι να διεκδικήσει στη συνέχεια την ένωση των τριών κομματιών, που θα έχουν πρωτεύουσα την… πολυεθνική Θεσσαλονίκη.
Οσο για τους χαρακτηρισμούς «Αυτοί που τσιρίζουν και λένε ότι “η Μακεδονία είναι ελληνική” δεν είναι “μακεδονομάχοι”, είναι χαζοί και αμόρφωτοι και το λέω αυτό χωρίς κανέναν απολύτως ενδοιασμό», αν έκανε ανάλογους χαρακτηρισμούς κάποιος για αυτά που λέει ο Μπουτάρης, οι υποστηρικτές του στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη θα τον στόλιζαν με τα γνωστά κοσμητικά επίθετα, φασίστας, ακροδεξιός και τα τοιαύτα.
Και ερχόμαστε στο «Χ@στηκα αν ο Κεμάλ σκότωσε Ελληνες». Ο δήμαρχος της Θεσσαλονίκης μπορεί να προσελκύσει τουρίστες από την Τουρκία χωρίς να αυτοεξευτελίζεται, χωρίς να εξευτελίζει τους απογόνους των θυμάτων και χωρίς να γελοιοποιεί τον Δήμο των Θεσσαλονικέων και την ίδια την Ελλάδα.
Αρκεί όταν μιλάει και πράττει να έχει κατά νουν μια λέξη και έννοια: Αξιοπρέπεια.
Τέλος, με βάση τα παραπάνω αλλά και πολλά άλλα, που δεν χωρούν και δεν μπορούν να συμπεριληφθούν σε ένα άρθρο, ο κ. Μπουτάρης εδώ και καιρό ειδικά μετά το συλλαλητήριο είναι κατ’ ουσίαν έκπτωτος και ένα «πολιτικό πτώμα» που το περιφέρει ο ίδιος ή τον περιφέρουν εδώ κι εκεί και ορισμένοι Πόντιοι τυχοδιώκτες, το οποίο νεκρανέστησαν οι θερμοκέφαλοι που τον προπηλάκησαν, θάβοντας το μείζον θέμα, που είναι η γενοκτονία και ειδικά την ημέρα εκείνη η ομιλία του Ταμέρ Τσιλιγκίρ, ενός Τούρκου πολίτη από την Τραπεζούντα, ο οποίος μίλησε τη γλώσσα της αλήθειας για το θέμα.
Μια αλήθεια, που αμφισβητούν πολλοί υποστηρικτές του κ. Μπουτάρη και ψάχνουν την ευκαιρία να την ακυρώσουν, όπως ο δικηγόρος Θεσσαλονίκης με αρχικά Γ.Κ., ο οποίος, θεωρώντας ως «χρυσή ευκαιρία» το κλίμα που δημιουργήθηκε από τον προπηλακισμό, στις 20 Μαΐου έγραψε σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης: «Ας μη χάσουμε τη χρυσή ευκαιρία όχι μόνο της απομυθοποίησης της δήθεν γενοκτονίας αλλά και της κατάδειξης των ευθυνών των ίδιων των Ποντίων για τα δεινά που υπέστησαν τότε».
Ας ελπίσουμε οι αγνοί δημοκράτες και ακομμάτιστοι Έλληνες πολίτες να αφυπνιστούν, για να περισώσουμε ό,τι είναι δυνατόν από αυτήν τη χώρα.
Ας ελπίσουμε οι αγνοί δημοκράτες και ακομμάτιστοι Έλληνες πολίτες να αφυπνιστούν, για να περισώσουμε ό,τι είναι δυνατόν από αυτήν τη χώρα.
ΠΗΓΉ: http://www.dimokratianews.gr/content/86558/kat-oysian-ekptotos-kai-politiko-ptoma-o-g-mpoytaris