Δευτέρα 30 Ιουνίου 2025

Πρωθυπουργός: - Δεν διστάζω να αναλάβω το βάρος της ευθύνης για τον ΟΠΟΚΕΠΕ - Για όλα φταίει η ανεπάρκεια του κράτους και ΟΧΙ η κυβέρνηση!!


 Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, πριν σχολιάσουμε τα θέματα της επικαιρότητας, της εσωτερικής επικαιρότητας μάλλον, και την ατζέντα του Υπουργικού Συμβουλίου, επιτρέψτε μου μία πολύ σύντομη αναφορά στα συμπεράσματα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, που πιστεύω ότι κατέληξε σε θέσεις οι οποίες είναι εξαιρετικά θετικές για την Ελλάδα, τόσο στο μέτωπο των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων όσο και σε εκείνο του μεταναστευτικού.

Θα έλεγα, μάλιστα, ότι ακριβώς σε αυτές τις εξελίξεις οφείλονται και οι σπασμωδικές αντιδράσεις που βλέπουμε τώρα γύρω από το λεγόμενο «τουρκολιβυκό μνημόνιο». Ξέρετε, η δράση προκαλεί αντίδραση. Το θυμόμαστε, εξάλλου, και το καλοκαίρι του 2020, όταν οριοθετήσαμε την Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη με την Αίγυπτο.

Και σε έναν βαθμό οι αντιδράσεις της Λιβύης οφείλονται ακριβώς στο γεγονός ότι η Ελλάδα ασκεί στο πεδίο τα κυριαρχικά της δικαιώματα, με έρευνες για κοιτάσματα εντός της ελληνικής ΑΟΖ, με τη δρομολόγηση του θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού -μία εκκρεμότητα η οποία έρχεται από το παρελθόν- και βέβαια και με την παρουσία μας, μέσω και των Ενόπλων Δυνάμεων, στην προστασία των νοτίων θαλασσίων συνόρων της πατρίδας μας από τις συμμορίες των διακινητών.

Και είναι σημαντικό να πούμε ότι για μία φορά ακόμα το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο επιβεβαιώνει ότι το κείμενο αυτό μεταξύ Τουρκίας και κάποιων αρχών της Λιβύης είναι παράνομο. Αυτό λέγεται πια, ακόμα μία φορά, με τη σφραγίδα της Ευρώπης και με τις ελληνικές απαντήσεις να δίνονται υπεύθυνα επί του πεδίου.

Ας μην θορυβούνται, συνεπώς, ορισμένοι καθ’ έξιν ανησυχούντες εντός των συνόρων και κυρίως ας μην ετεροπροσδιορίζουμε τις δικές μας θέσεις με βάση τα επιχειρήματα που διακινούν οι γείτονές μας.

Έρχομαι τώρα στα θέματα της επικαιρότητας. Θα ξεκινήσω με το ζήτημα του ΟΠΕΚΕΠΕ. Τοποθετήθηκα χθες και γραπτώς, θα ήθελα να επαναλάβω ότι, ναι, το πρόβλημα αυτό προφανώς υπάρχει και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όμως εδώ ήταν και είναι πολύ μεγαλύτερο και νομίζω ότι είναι αρκετά προφανής η ανεπάρκεια του κράτους, αλλά είναι μία ανεπάρκεια την οποία προσπαθήσαμε να διορθώσουμε, αλλά η αλήθεια είναι ότι μέχρι σήμερα δεν έχουμε μπορέσει να την ανατάξουμε.

Και νομίζω ότι σε αυτή τη χρόνια παθογένεια η κυβέρνηση απάντησε και απάντησε και πριν αυτή η υπόθεση δει το φως της δημοσιότητας, θέτοντας τον ΟΠΕΚΕΠΕ ουσιαστικά υπό την πλήρη ευθύνη της ΑΑΔΕ. Είχα πει, μάλιστα, τότε ότι όποιος δεσμός δεν λύνεται, κόβεται.

Και πράγματι οι διάλογοι οι οποίοι ήρθαν στο φως της δημοσιότητας νομίζω ότι δικαιώνουν αυτή την απόφαση, αποκαλύπτουν όμως ότι παλαιοκομματικές συμπεριφορές και εκ μέρους της παράταξής μας δεν μπορούν άλλο να γίνουν ανεκτές.

Το είπα και χθες και νομίζω ότι πρέπει να το υπηρετήσουμε και στον δημόσιο λόγο μας: δεν πρέπει να υιοθετήσουμε τη λογική του συμψηφισμού, ούτε αρκεί να λέμε ότι αυτές οι ψηφοθηρικές πρακτικές ήταν διαχρονικές, γίνονταν από άλλες παρατάξεις. Το έγραψα και χθες: οι πολίτες μάς ψήφισαν για να αλλάξουμε τα κακώς κείμενα, όχι για να τα διαιωνίσουμε.

Προφανώς κάθε περίπτωση είναι διαφορετική, αλλά νομίζω ότι το μήνυμα πρέπει να είναι ένα από όλους μας, κυρίως από τα στελέχη του Υπουργικού Συμβουλίου. Πιστεύω ότι οι πολίτες απαιτούν ένα άλλο υπόδειγμα πολιτικής δράσης.

Τα υπόλοιπα θα ακολουθήσουν όταν, όπως και όπου πρέπει. Εμείς ήδη γυρίζουμε σελίδα, το κάνουμε σε συνεργασία με τις ευρωπαϊκές αρχές, ώστε το σύστημα των αγροτικών ενισχύσεων να εξυγιανθεί, τα κονδύλια τα οποία χάθηκαν, τα οποία ενθυλακώθηκαν από τον κάθε απατεώνα να επιστραφούν.

Γι’ αυτό τον λόγο θα προχωρήσουμε άμεσα στη σύσταση μιας ειδικής ομάδος ελέγχου, με τη συμμετοχή εκπροσώπων και της Οικονομικής Αστυνομίας και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων και όλων των αρμόδιων ελεγκτικών φορέων. Η αποστολή της είναι πολύ σαφής και αναμένω αποτελέσματα πολύ γρήγορα. Θα διερευνήσουμε άμεσα και εξαντλητικά, με όλα τα ελεγκτικά μέσα τα οποία διαθέτει το κράτος, τις περιπτώσεις παράνομης καταβολής ενισχύσεων, προκειμένου να καταστεί δυνατός ο καταλογισμός όλων όσων αχρεωστήτως καταβλήθηκαν στους αποδέκτες τους και σύμφωνα πάντα με την ισχύουσα ενωσιακή και εθνική νομοθεσία. Αφού ο ΟΠΕΚΕΠΕ δεν μπόρεσε να εκπληρώσει αυτή την αποστολή, θα την αναλάβει το κράτος κεντρικά.

Δεν διστάζω, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, να αναλάβω το βάρος της ευθύνης και στο όνομα όσων κυβέρνησαν και δεν άλλαξαν ένα κράτος που έπρεπε να αλλάξει. Όμως, οι δομές του χρειάζονται κάποτε να μεταρρυθμιστούν, έστω και αν αυτό σημαίνει κόστος. Πελατειακές σχέσεις δεν μπορούν να διέπουν πια τον τρόπο με τον οποίο πολιτευόμαστε και η επαφή του πολίτη και του κράτους να ξαναχτιστεί σε σωστά θεμέλια.

Οδηγός μας είναι η σύγχρονη ψηφιακή πολιτεία που εκφράζει το gov.gr. To gov δεν ρωτάει τους πολίτες τι ψηφίζουν, ούτε ζητά και οποιοδήποτε αντάλλαγμα για να μπορέσει να τους εξυπηρετήσει. Νομίζω ότι αυτή η φιλοσοφία πρέπει από εδώ και στο εξής να διαπνέει τη λειτουργία κάθε κρατικού φορέα και την κουλτούρα κάθε κρατικού αξιωματούχου.

Εκτός από το gov, θέλω να θυμίσω ότι έχουν γίνει πολύ σημαντικά βήματα μεταρρύθμισης του κράτους, σε πάρα πολλά πεδία. Το γεγονός ότι μπορέσαμε να ανατάξουμε, για παράδειγμα, το πρόβλημα των εκκρεμών συντάξεων, σημαίνει ότι δεν χρειάζεται κάποιος να παίρνει τηλέφωνο και να ζητήσει μεσολάβηση από κάποιον πολιτικό για να τακτοποιήσει τη σύνταξή του.

Το ίδιο μπορεί να γίνεται σε πολλά διαφορετικά πεδία: στην ηλεκτρονική συνταγογράφηση, σήμερα στις εφημερίες στα νοσοκομεία μας, με τον τρόπο παρακολούθησης κάθε περιστατικού. Όλα αυτά είναι σημαντικές τομές στο κράτος, που το κάνουν πιο λειτουργικό και σίγουρα δεν επιτρέπουν πολιτικές παρεμβάσεις όπως αυτές οι οποίες συνέβαιναν στο παρελθόν.

Κλείνω, λοιπόν, το κεφάλαιο αυτό για να έρθω στην ατζέντα του σημερινού Υπουργικού Συμβουλίου, να μιλήσω εν τάχει για τρία ζητήματα τα οποία θεωρώ ότι είναι πολύ σημαντικά.

Το πρώτο, είναι και το πρώτο θέμα στην ατζέντα μας, είναι η ενεργοποίηση τριών νέων ευρωπαϊκών ταμείων. Οι συνολικοί πόροι που θα διαχειριστούν τα ταμεία αυτά ξεπερνούν τα 8 δισεκατομμύρια ευρώ. Είναι ουσιαστικά μια συνέχεια στο Ταμείο Ανάκαμψης, με ορίζοντα ο οποίος εκτείνεται πολύ πέραν του 2026. Πρόκειται για παρεμβάσεις, όπως θα εξηγήσει ο Αντιπρόεδρος και ο Υπουργός Περιβάλλοντος, που δεν αφορούν μόνο το περιβάλλον αλλά ουσιαστικά θα έχουν επίδραση και επίπτωση στην ευρύτερη ανάπτυξη της οικονομίας, κυρίως θα βελτιώνουν την καθημερινότητα των πολλών.

Το Κοινωνικό Κλιματικό Ταμείο, που στα Αγγλικά λέγεται Social Climate Fund, για παράδειγμα, θα μπορεί να χρηματοδοτήσει εν μέρει τον εκσυγχρονισμό των δημόσιων συγκοινωνιών, ιδίως στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη, την κατασκευή νέων κοινωνικών κατοικιών, την ανακαίνιση φοιτητικών εστιών αλλά και τη στήριξη νοικοκυριών και μικρών επιχειρήσεων απέναντι στο κόστος της θέρμανσης.

Το Modernization Fund, το Ταμείο Εκσυγχρονισμού, θα μπορέσει να υποστηρίξει ουσιαστικά τη βιομηχανία στη δύσκολη και συχνά ακριβή ενεργειακή αναβάθμιση. Θα μπορεί να κάνει παρέμβαση στις μεταφορές, στην ακτοπλοΐα.

Και το τρίτο ταμείο, για το οποίο έχουμε ήδη μιλήσει αλλά τώρα το χαρτοφυλάκιό του εξειδικεύεται, το Ταμείο της Απανθρακοποίησης των Νήσων, θα χρηματοδοτήσει σε μεγάλο βαθμό τις σημαντικές ηλεκτρικές διασυνδέσεις όλων των νησιών, έτσι ώστε σε εύλογο χρονικό διάστημα τα μεγάλα μας νησιά να είναι όλα διασυνδεδεμένα με το δίκτυο κορμού της ηπειρωτικής Ελλάδος. Θα έχει και τη δυνατότητα να χρηματοδοτήσουμε σημαντικά έργα διαχείρισης υδάτων στα νησιά μας, εκεί που το πρόβλημα της λειψυδρίας είναι πιο έντονο.

Όλα αυτά με ορίζοντα το 2032, ουσιαστικά μιλάμε για μισό ΕΣΠΑ. Είναι σημαντικοί οι πόροι οι οποίοι προστίθενται και είναι οι πόροι εκείνοι από έσοδα, όπως θα εξηγήσει και ο Υπουργός, ρύπων και άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία τα οποία μας δίνει στη διάθεσή μας η Ευρώπη για να μπορέσουμε να ελέγξουμε τις επιπτώσεις της κλιματικής μετάβασης. Εμπλέκονται πολλά Υπουργεία στη δρομολόγηση αυτού του σχεδίου και το απόγευμα θα υπάρξει και αναλυτική παρουσίαση σε ειδική συνέντευξη Τύπου.

Το δεύτερο νομοσχέδιο στο οποίο θέλω να αναφερθώ είναι το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εργασίας. Σημαντικό αντιγραφειοκρατικό αλλά και φιλεργατικό νομοσχέδιο, θα έλεγα, το οποίο επιταχύνει τη διαδικασία των προσλήψεων, ψηφιοποιεί πλήρως όλη τη διαχείριση των συμβάσεων, ενώ από την άλλη έρχεται και να απαντήσει σε πραγματικές ανάγκες της αγοράς εργασίας.

Πολλά από αυτά τα αιτήματα είναι αιτήματα τα οποία ζητούν και οι εργοδότες και οι εργαζόμενοι, όπως θα μας εξηγήσει στη συνέχεια η Υπουργός: το να δέχεται, ας πούμε, αυτόματα μία επιχείρηση έναν νέο εργαζόμενο, έχοντας η ίδια πρόσβαση στο myΕrgani, έκτακτες ανάγκες θα μπορούν να καλύπτονται με μικρές συμβάσεις και πολλές άλλες παρεμβάσεις που νομίζω ότι πρέπει να εξηγηθούν, κα Υπουργέ, με απόλυτη σαφήνεια. Διότι είναι γνωστή η τάση της αντιπολίτευσης πάντα να διαστρεβλώνει πλήρως το νόημα πολλών νομοσχεδίων που έχουν να κάνουν με ζητήματα της αγοράς εργασίας.

Βέβαια, θα παρουσιάσουμε και τη στρατηγική μας για την τεχνητή νοημοσύνη. Δεν το κάναμε στο προηγούμενο Υπουργικό Συμβούλιο. Έχει γίνει μία πολύ σοβαρή δουλειά και μάλιστα, συμβολικά, το Υπουργείο του οποίου προΐσταται ο κ. Παπαστεργίου θα πρέπει να προσθέσει και την τεχνητή νοημοσύνη στον τίτλο του, για να καταδείξουμε με αυτόν τον τρόπο την τεράστια σημασία που αυτή η τεχνολογική επανάσταση έχει για τις ζωές όλων μας.

Κλείνω με μία πολύ σύντομη σκέψη. Αναγνωρίζοντας απόλυτα και την όποια δυσκολία της σημερινής συγκυρίας, ας μη ξεχνάμε όμως -και νομίζω ότι αξίζει να το θυμόμαστε- πού βρισκόμασταν τέτοιες μέρες πριν από δέκα χρόνια, με capital controls, με τις τράπεζες να κλείνουν, λίγες μέρες πριν από ένα καταστροφικό δημοψήφισμα, το οποίο οδήγησε σε μία εμβληματική «κωλοτούμπα», μας φόρτωσε ένα τρίτο μνημόνιο και κράτησε τη χώρα ουραγό στην ανάπτυξη της Ευρώπης για τουλάχιστον μία τετραετία.

Αξίζει να τα θυμόμαστε αυτά, όχι μόνο για να αξιολογούμε αυτά τα οποία πετύχαμε. Να κάνουμε την αυτοκριτική μας γι’ αυτά τα οποία δεν κάναμε και αυτά τα οποία πρέπει να κάνουμε, αλλά κυρίως για να μπορούμε να θυμόμαστε και να περνάμε το μήνυμα στους πολίτες ότι η χώρα δεν θα ζήσει ποτέ ξανά τέτοιου είδους περιπέτειες.

ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ με τον e.ΕΦΚΑ - Τα Συζητήσαμε 'Ολα: - Για τις Συντάξεις, τα Αναδρομικά, τα Πολλά Λάθη και τις Αλήθειες - Τα Καλά, τα Καλύτερα και τα Κάκιστα Οικονομικά Θέματα!

 



  1. Στις 17 και 18 Φεβρουαρίου και μετά από ραντεβού, επισκέφθηκα την Δ΄ Διεύθυνση απονομής συντάξεων και εφάπαξ δημοσίου τομέα για τα Στελέχη Ενόπλων Δυνάμεων, Σωμάτων Ασφαλείας και Πυροσβεστικού Σώματος, για να ενημερωθώ για τα θέματα που αφορούσαν τις συντάξεις, τα αναδρομικά, τα πολλά λάθη, και τις κυβερνητικές αλχημείες. 
  2.  Πριν μεταβώ στον ΕΦΚΑ επισκέφθηκα την Ε.Α.Α.Σ, για να ενημερώσω τον Πρόεδρο, τον Αντιπρόεδρο και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Ένωσης σχετικά με τα θέματα που θα έβαζα προς συζήτηση, στους καθ΄ ύλην αρμόδιους υπαλλήλους του ΕΦΚΑ.
 3. Τελικά  χρειάστηκαν δύο μέρες συζητήσεων, με την Πρόεδρο και 5 υπαλλήλους της Δ΄ Διεύθυνσης του ΕΦΚΑ  για να μπορέσω να δημιουργήσω μια πλήρη εικόνα για το τι πραγματικά συμβαίνει στον πολύπαθο 4ο όροφο που βρίσκεται η Δ΄ Διεύθυνση. Για ότι περιγράψω παρακάτω, δηλώνω κατηγορηματικά πως, δεν φταίνε οι υπάλληλοι αλλά η κυβέρνηση. 
  
ΤΑ ΚΑΚΙΣΤΑ ΝΕΑ

  
     1. Οι "βρώμικες" κυβερνητικές εντολές: 
        α . Ήμουν παρών όταν ένας απόστρατος συνάδελφος ζήτησε, από υπάλληλο,  το προβλεπόμενο έντυπο της αγωγής, που υποβάλλεται στον ΕΦΚΑ, για διεκδικήσει τα αναδρομικά που δικαιούται. Ρωτώντας πληροφορήθηκα πως το έντυπο αυτό δεν ήταν για αγωγή, αλλά για ένσταση, σαν και αυτή που είχε προτείνει, ο πρώην υπουργός εργασίας κ. Βρούτσης ο οποίος  προέτρεπε τους συνταξιούχους να μην ΜΗΝ κάνουν αγωγές  αλλά  ένσταση, γιατί έχει την ίδια ισχύ και τα ίδια αποτελέσματα με την αγωγή. Επίσης διατυμπάνιζε στα ΜΜΕ, πως θα απαντηθούν όλες μία, προς μία, πράγμα που δει έγινε ποτέ  
    β. Απαγορεύει τους υπαλλήλους να  απαντάνε στις ενστάσεις, των αποστράτων που διαπίστωσαν λάθη όπως:
      (1). Στον επανυπολογισμό των συντάξεών τους σε όσους πηγαίνουν στα γραφεία, του ΕΦΚΑ, έχει διατάξει τους υπαλλήλους να απαντάνε: "Εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να εφαρμόζομε τους νόμους και τον αλγόριθμο που δεν κάνει ποτέ λάθη"       
     (2). Στον μειωμένο συντάξιμο χρόνο ασφάλισης, λόγω της αφαίρεσης 5 πλασματικών χρόνων, παρ΄ ότι είχαν προσληφθεί στις Ένοπλες Δυνάμεις πριν το 1992       
          (3). Στα 3 συντάξιμα χρόνια "Κονδύλη" παρ΄ ότι έχουν αποστρατευθεί πριν από το έτος 2000  
   γ.  Αποστέλλουν σε απόστρατους, ενημερωτικά σημειώματα, με λανθασμένες ημερομηνίες χορήγησης αναδρομικών και με αποφάσεις, "μαϊμού"  του Ελεγκτικού Συνεδρίου και τους ενημερώνουν πως τους έχουν καταβάλλει όλα τα δικαιούμενα αναδρομικά και πως η υπόθεσή του μπήκε στο αρχείο! 
    
    2.  Αλλοίωση στοιχείων  
      α.  Υποχρεώνουν τους υπαλλήλους να διαβιβάζουν, έγγραφα με αλλοιωμένα τα οικονομικά στοιχεία,  στους αποστράτους,  όπου τους ενημερώνουν πως τους χορηγήθηκαν όλα τα αναδρομικά, από 2012 μέχρι και σήμερα, παρ΄ ότι συγκεκριμένος συνάδελφος έχει υποβάλλει 4 κυλιόμενες αγωγές. (αριθ. ΠΡΩΤ. 11951/2023) 
       β.  Αλλοιώνουν, προς τα κάτω, τις μνημονιακές κρατήσεις, που βρίσκονται στην πρώτη κάθετη στήλη του μηνιαίου ενημερωτικού σημειώματος. Η διαφορά που προκύπτει χωρίζεται σε δυο ποσά, το ένα "βαπτίζεται" αύξηση και το άλλο προστίθεται στην προσωπική διαφορά. Η απάντηση που έλαβα ήταν: "δεν αλλοιώνουμε οικονομικά στοιχεία, απλώς αντλούμε πληροφορίες για να ενισχύουμε τις συντάξεις!" 
    
   

   3. Oι εκ προθέσεως καθυστερήσεις  για την χορήγηση των αναδρομικών

     α. Τα  αναδρομικά, για τους απόστρατους που προκύπτουν από το άρθρο 34 του ν.5018/2023 για την περίοδο 1/1/2021 μέχρι 31/3/2023 για τα οποία ο ΕΦΚΑ είχε δεσμευθεί με έγγραφο, (Αριθ. Πρωτ. 534434 από 10/10/2023, ότι τα αναδρομικά θα χορηγηθούν γρήγορα. Στις 31/1/2025, το Υπουργείο ψηφιακής Διακυβέρνησης, ενημερώνει με έγγραφό του την Ε.Α.Α.Α πως το ζήτημα ανατέθηκε στην Διεύθυνση εφαρμογών, πληροφορικής & επικοινωνιών του ΕΦΚΑ και στην ανάδοχο εταιρεία του e-ΕΦΚΑ! (Πρωτόκολλο 3564)

      β. Ο πολυπλόκαμος υπολογισμός των φόρων, που έχει εφεύρει η κυβέρνηση,
για τους εκατέρωθεν δικαιούχους, (τους δικαιωθέντες συναδέλφους και το κράτος) έχει ως σκοπό αφενός μεν, την μεγάλη καθυστέρηση του χρόνου καταβολής των αναδρομικών (η εκδίκαση των αγωγών ξεπερνάει τα 10 χρόνια) αφετέρου δε γιατί θέλει να "τρομάξει" όσους συνταξιούχους θέλουν να κάνουν αγωγές. 
   
   γ. Επίσης η κυβέρνηση προέβη, στην κατακόρυφη αύξηση του προβλεπόμενου παραβόλου, μειώνοντας τον αριθμό των ομαδικών αγωγών  από  50δες σε 10δες! Εμπνευστής της απόφασης ήταν ο πρόεδρος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, Ιωάννης Σαρμάς.  

   δ.  Υπάλληλος του ΕΦΚΑ μου είπε πως: 
       (1). Η χρονική περίοδος των δικαιούμενων αναδρομικών, για την ΕΑΣ, είναι 23 μήνες  
        (2) Ο αριθμός των δικαιούχων ανέρχεται σε 6.800 απόστρατους και θεωρείται πως  είναι πολύ μεγάλος για τους ΔΥΟ υπαλλήλους που ασχολούνται με το θέμα!! 

  ε. Από τα μέχρι τώρα εκδοθέντα εντάλματα πληρωμής, ο υπολογισμός των εκατέρωθεν τόκων που θα καταβληθούν, από το κράτος, με βάση την δικαστική απόφαση καθώς και οι τόκοι που πρέπει να καταβληθούν, από τους δικαιούχους στο κράτος, μετά την είσπραξη των αναδρομικών, είναι πολύ λίγα. Η καθ΄ ύλην  αρμόδια υπάλληλος μου είπε αυτολεξεί: "Όταν ολοκληρώνουμε μια 50δα αγωγών πανηγυρίζουμε και πρέπει να κάνετε υπομονή!" 
   
    στ. Οι προτάσεις που τους έκανα ήταν:
          (1). Πως, μπορούν να χορηγήσουν τα δικαιούμενα αναδρομικά, κατά προσέγγιση, και στη συνέχεια η εφορία θα αποκαταστήσει  την κανονικότητα, όπως έγινε και με τα αναδρομικά, του νόμου 4307/14 (Σαμαράς), την ΚΥΑ οικ.2/88411/ΔΕΠ/2018 (Τσίπρας) και ν. 4714/2020 (Μητσοτάκης)
          (2). Να αναθέσουν στην ειδική εταιρεία του ΕΦΚΑ, που οι υπάλληλοι έχουν βαθιά γνώση, πείρα και γρηγοράδα στα οικονομικά, να αναλάβουν την έκδοση των ενταλμάτων πληρωμής, εκτός εάν η ειδική εταιρεία του ΕΦΚΑ είναι "μαϊμού!"   


ΤΑ ΠΟΛΛΑ ΛΑΘΗ 
   
   1. Έχουν γίνει πολλά λάθη στον επανυπολογισμό των συντάξεων που ξεκινάνε από ΕΝΑ ευρώ και φτάνουν μέχρι τα 96 ευρώ 
    2. Στην προσωπική μου περίπτωση έχει γίνει λάθος 68,99 ευρώ. ΠΕΝΤΕ υπάλληλοι του ΕΦΚΑ διαπίστωσαν το λάθος αλλά ο κ. Υφυπουργός κ. Τσακλόγλου αρνείται να αποκαταστήσει το λάθος. Έχει υποβληθεί ΤΡΕΙΣ φορές, ερώτηση στη Βουλή, ξεκινώντας από τον Δεκέμβριο του 2022 , μέχρι και τον Οκτώβριο 2024 και ακόμα περιμένω.
    3. Η προσωπική διαφορά και οι αυξήσεις πολλών αποστράτων, έχουν γίνει "ασανσέρ". Αλλάζει συνεχώς και αναιτιολόγητα σε βάρος των συναδέλφων. Πραγματικά παράδειγμα:
         
  Πραγματικά παράδειγμα 1ο
   Υποστράτηγος ε.α
   Προσωπική διαφορά
  
         α. 1/2019,     +257,65  ευρώ 
         β. 12/2022    +118,55  ευρώ
         γ.  2//2023     +51,39   ευρώ
         δ.  4/2023     +137,54  ευρώ
         ε.  7/2024       +89,92  ευρώ
        στ. 1/1/2025    +50,69  ευρώ ελπίζει ότι πρέπει να τελείωσε το μαρτύριο
   
Πραγματικά παράδειγμα 2ο
Ταγματάρχης ε.α
 Προσωπική διαφορά 
     α.  1/2022    251, 93 ευρώ
     β.  1/2023    Μετά την αύξηση  με 7,75%, 175,09 ενώ θα έπρεπε να είναι 170,19 ευρώ, κλοπή 4,90 ευρώ 
     γ.   4/2023     Αναιτιολόγητη πληρωτέα αύξηση 49,52 ευρώ
     δ.   4/2023    Αναιτιολόγητη αύξηση προσωπικής διαφοράς  στα 319,18 ευρώ από 170,19 ευρώ!! Διαφορά 148,99 ευρώ
   

4. Συνάδελφος, διαπίστωσε πως, με την σύνταξη Φεβρουαρίου έλαβε αναδρομικά 126,67 ευρώ, χωρίς να υπάρχει κάποια ενημέρωση στο μηνιαίο ενημερωτικό σημείωμα 
 
    ΔΙΑΠΡΑΧΘΕΝΤΑ ΠΟΙΝΙΚΑ ΑΔΙΚΗΜΑΤΑ

     1. Η άρνηση  αναλυτικής και με στοιχεία απάντησης στις υποβαλλόμενες ενστάσεις, καταγγελίες και διεκδικήσεις θεωρείται παράβαση καθήκοντος  
     2. Η Αλλοίωση  Δημοσίων Εγγράφων, όπως έγινε με τα μηνιαία ενημερωτικά σημειώματα συντάξεων, θεωρείται πλαστογραφία
    
     


    ΤΑ  ΚΑΛΑ ΝΕΑ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΕΑ
    
    1. Συζητώντας με την πρόεδρο της Δ΄ Διεύθυνση απονομής συντάξεων και εφάπαξ δημοσίου τομέα για τα Στελέχη Ενόπλων Δυνάμεων, Σωμάτων Ασφαλείας και Πυροσβεστικού Σώματος μου είπε πως, υπάρχουν τρεις σίγουρες κατηγορίες αναδρομικών που ήδη οι ΔΥΟ από αυτές έχουν δώσει οικονομικά αποτελέσματα, αλλά μόνο σε όσους έχουν κάνει αγωγές.   

   2. Οι κατηγορίες αυτές είναι:
        α. 23 μήνες για την εισφορά αλληλεγγύης συνταξιούχων και ήδη έχει ξεκινήσει η καταβολή των δικαιούμενων αναδρομικών
        β. 34 μήνες για τις κρατήσεις που γινόντουσαν στα μερίσματα με τον νόμο  4093/2012 για την περίοδο από 1/1/2021 μέχρι και 10/10/2023. Δεν υπάρχει προς το παρόν καμμιά ένδειξη για το πότε θα ξεκινήσουν οι πληρωμές και δεν χρειάζεται να έχουν γίνει αγωγές
        γ.  Και το καλύτερο με τα πολλά αναδρομικά! Εκδόθηκαν αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου με αναδρομικά από 01 Αυγούστου 2012 και εντεύθεν
  
Υστερόγραφο: 
 
Γιατί η κυβέρνηση των 65 Υπουργών, Υφυπουργών, Επικρατείας, με τους χιλιάδες συμβούλους δεν μπορεί να προσλάβει υπαλλήλους για τον ΕΦΚΑ;

= Γιατί ο 4ος όροφος, όπου βρίσκεται η  Δ΄ Διεύθυνση απονομής συντάξεων και εφάπαξ δημοσίου τομέα για τα Στελέχη Ενόπλων Δυνάμεων, Σωμάτων Ασφαλείας και Πυροσβεστικού Σώματος, μπορεί  μεν να έχει πολλά γραφεία, ΔΕΝ ΕΧΕΙ όμως ούτε το 50% των υπαλλήλων που προβλέπεται;

Μήπως η υποστελέχωση είναι δημιούργημα της κυβέρνησης για να καθυστερεί την έκδοση των ενταλμάτων πληρωμής των αναδρομικών που εκδίδονται από τον ΕΦΚΑ;

 Υπάλληλος του ΕΦΚΑ μου είπε πως, η κατάσταση είναι δραματική, γιατί  το Ελεγκτικό Συνέδριο έχει αυξήσει την έκδοση των αποφάσεων για όλες τις κατηγορίες αναδρομικών, με αποτέλεσμα να μην μπορούν εκδώσουν γρήγορα τα εντάλματα πληρωμής!   



.

Κυριακή 29 Ιουνίου 2025

Έρχονται οι νέοι Σωτήρες: - Πλούσιοι ηγέτες χρεοκοπημένων κομμάτων δηλώνουν, ότι μπορούν, σε χρόνο μηδέν, να ΑΝΑΤΑΞΟΥΝ (όρα ΞΕΤΙΝΑΞΟΥΝ!!) την Εθνική οικονομία.

Η κοινωνία είναι έτσι σχεδιασμένη ώστε, παρά τα πλεονάσματα πόρων που διαρκώς παράγονται, εκείνοι που τα παράγουν να βιώνουν έντονα την έλλειψή τους

Του Παναγιώτη Λιάκου

Πλούσιοι ηγέτες χρεοκοπημένων κομμάτων μιλούν για ανάταξη της εθνικής οικονομίας. Διαταραγμένες προσωπικότητες βυθισμένες στην παρακμή, στην ηθική σήψη, στις ουσίες και την -παντί τρόπω- λατρεία της σαρκός υπόσχονται «εξυγίανση» του δημοσίου βίου. Ηθικολογούν. Κουνούν το δάχτυλο στα πλήθη. 
Εκφράζονται αφοριστικά. Δαχτυλοδείχνουν ως αποσυνάγωγους όσους τολμητίες εκφράζουν δική τους άποψη, δίχως πρώτα να την έχουν θέσει προς έγκριση από τα τηλεοπτικά ιεροδικεία της πολιτικής ορθότητας – μιας τυραννίας με… τρόπους, που ενδύεται την τήβεννο της νομιμότητας και αφαιρεί την ελευθερία της ευθείας διατύπωσης αυτονόητων αληθειών.

Για χάρη επινοημένων μειονοτήτων παραβιάζoνται θεμελιώδη δικαιώματα της πλειοψηφίας. Για να μην αδικηθεί, τάχα, ένας φυλακίζονται προληπτικά άπαντες πίσω από αόρατα κάγκελα – ενίοτε πίσω από πραγματικά.

Οι ηγέτες των εσχάτων ημερών μιλούν ως αυθεντίες δίχως να έχουν αποπειραθεί να κατανοήσουν οτιδήποτε άλλο πλην των κουτοπόνηρων παιχνιδιών της εξουσίας. Κι ενώ περιδινίζονται μέσα στον βούρκο που οι ίδιοι δημιούργησαν, συμπαρασύρουν στον θανάσιμο χορό τους και τις μάζες. Κατασκευάζουν ευρείες συναινέσεις για συλλογικές αυτοχειρίες σε αργή κίνηση. Μειώνουν τον πληθυσμό στη χώρα, που λειτουργεί σαν ξενιστής παρασιτικών ομάδων που ζουν με τους κόπους και το υστέρημα των άλλων. Μειώνουν τα εδάφη της, τη διεθνή επιρροή της, το αυτεξούσιό της, τα υλικά και πολιτισμικά αποθέματά της. Απεμπλουτίζουν και απομαγεύουν ακόμα και το χώμα πάνω στο οποίο βαδίζουν. Κινούμενες και ομιλούσες κατάρες, η απώλεια αυτοπροσώπως με σάρκα και οστά.


Αυτοί οι μειοψηφικά εκλεγμένοι τυραννίσκοι στηρίζουν την αρχή τους σε δύο πυλώνες: ο ένας είναι η προσοχή των άλλων και ο άλλος τα χρήματα. Την προσοχή των άλλων καταφέρνουν να την τραβήξουν με τα ΜΜΕ. Τα ΜΜΕ τα εξαγοράζουν με χρήματα, με πλέγματα συνενοχής με τους μεγαλομετόχους τους αλλά και με την απειλή της χρήσης της νομοθεσίας, σαν ρόπαλο που θα σπάσει τα πλευρά όσων απόκοτων προσπαθήσουν να σταθούν όρθιοι στη θύελλα των άνομων συμφερόντων.

Η κοινωνία είναι έτσι σχεδιασμένη ώστε, παρά τα πλεονάσματα πόρων που διαρκώς παράγονται, εκείνοι που τα παράγουν να βιώνουν έντονα την έλλειψή τους ή, όταν δεν υπάρχει η έλλειψη, να αισθάνονται ανασφάλεια, φόβο, αγωνία για τη συνέχεια. Η ένταση και η αποτελεσματικότητα της προσπάθειας εργαζομένων, επιστημόνων, δημιουργών, παραγωγών αγαθών δεν εγγυάται το ευ ζην τους. Ούτε καν την επιβίωσή τους. Το αν θα συνεχίσουν να απολαμβάνουν το δικαίωμα να παράγουν πλούτο για τους άλλους και επιβίωση για τους ιδίους αποτελεί αποτέλεσμα μιας πολυπαραγοντικής εξίσωσης, με άγνωστα δεδομένα και ποσότητες, και μυστικές, αδήλωτες σχέσεις της μιας ποσότητας με την άλλη.

Η Ιστορία έχει διδάξει, τουλάχιστον για την Ελλάδα, ότι ο ανθελληνικός Μολώχ, που κατ’ ευφημισμόν αποκαλείται «ελληνικό» κράτος, ανά δυο-τρεις δεκαετίες αφαιρεί το δικαίωμα παραγωγής πλούτου από μεγάλες ομάδες επιστημόνων, εργαζομένων, δημιουργών, και παραγωγών αγαθών. Το εξουσιαστικό σύστημα που εγκαθιστά η ξενοκρατία στα ανώτατα επίπεδα της οικονομικής, πολιτικής και «πνευματικής» ελίτ, αφού κατασπαταλά τους ημεδαπούς πόρους και δημιουργεί θηριώδη ελλείμματα, λαμβάνει για λογαριασμό (και με χρέωση) των επόμενων γενεών δάνεια, με ορίζοντα αποπληρωμής κάποιες δεκαετίες αργότερα. Ναρκοθετεί εκείνα τα χρονικά ορόσημα με σωρευμένη αδυναμία αποπληρωμής των δανείων και ανανέωση της υποταγής κράτους και λαού στους αδηφάγους πιστωτές. Κάθε φορά που επαναλαμβάνεται το σκηνικό το τοπίο γίνεται ολοένα και πιο αχνό. Οι γραμμές και οι σκιάσεις των ανθρώπων που υφίστανται το -καθ’ όλα… νόμιμο- βασανιστήριο χάνονται σταδιακά, όπως χάνονται και οι άνθρωποι. Ο πληθυσμός γερνά και φθίνει. 

Γεμίζουν τα πλουτώνια άντρα με νεκρούς και τα αεροδρόμια με νέους που αναχωρούν για κάποια ξένη χώρα που θα τους… χρησιμοποιήσει έναντι ευλόγου αμοιβής, μια και εδώ το εύλογο σπανίως είναι εφικτό.

Η πρώτη ύλη για το χτίσιμο του κελιού, από το οποίο ελάχιστοι κατορθώνουν να βγουν ζωντανοί, είναι τα χρήματα των φυλακισμένων. Χρηματοδοτούμε τον αφανισμό του ελληνικού έθνους με την υπερφορολόγησή μας. Κι αυτό φέρνει στον νου το απόφθεγμα «η φορολογία είναι κλοπή». Το ρητό θεωρείται αμερικανικό, αναρχοφιλελεύθερης κοπής. Ωστόσο, αν ανατρέξει κάποιος στις πηγές, θα το εντοπίσει σε διάφορους αιώνες και χώρες. Δεν έχει και τόση σημασία η πρώτη διατύπωσή του και η εθνικότητα εκείνου που συμπύκνωσε τις εμπειρίες δισεκατομμυρίων ανθρώπων σε μια φράση. Σημαντική είναι η διαπίστωση της αλήθειας του.














πηγή:https://www.antinews.gr/55567/oikonomia/i-forologia-einai-klopi/

ΟΠΕΚΕΠΕ: Όταν ο Κυριάκος Μητσοτάκης γλεντούσε με τους Γιώργο Ξυλούρη και Ανδρέα Στρατάκη

 



Απομαγνητοφωνημένοι διάλογοι που έχει καταγράψει ο κοριός της 
ΕΥΠ, έρχονται στο φως της δημοσιότητας καθώς επίσης και βίντεο ντοκουμέντα, όπου εμφανίζεται ο Κυριάκος Μητσοτάκης με πρόσωπα που φέρεται να εμπλέκονται άμεσα στο μεγάλο σκάνδαλο.

Πιο συγκεκριμένα, σε βίντεο που κάνει το γύρο του διαδικτύου φαίνεται ο Κυριάκος Μητσοτάκης να παρευρίσκεται σε εκδήλωση της Νέας Δημοκρατίας στην Κρήτη μαζί με τον Λευτέρη Αυγενάκη και τον Γιώργο Ξυλούρη (γνωστό και ως «φραπέ») και τον Ανδρέα Στρατάκη (γνωστό ως «χασάπη»).

Τα δυο πρόσωπα «κλειδιά»

Απομαγνητοφωνημένοι διάλογοι που έχει καταγράψει ο κοριός της ΕΥΠ, έρχονται στο φως της δημοσιότητας καθώς επίσης και βίντεο ντοκουμέντα, όπου εμφανίζεται ο Κυριάκος Μητσοτάκης με πρόσωπα που φέρεται να εμπλέκονται άμεσα στο μεγάλο σκάνδαλο.

 

Τόσο ο Γιώργος Ξυλούρης όσο και ο Ανδρέας Στρατάκης, παρουσιάζονται αμφότεροι ως πρωταγωνιστές στις παράνομες επιδοτήσεις.

Ο αποκαλούμενος «φραπές» φέρεται να λάμβανε επιδοτήσεις για χρόνια και επί κυβερνήσεως Κώστα Καραμανλή. Ο αποκαλούμενος «χασάπης» φέρεται να έχει στενή σχέση με τον Μάκη Βορίδη, έχοντας συνάψει κουμπαριά με τον πρώην Υπουργό. Πληροφορίες αναφέρουν πως υπήρξε και άμισθος σύμβουλος στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης



opekepeotanokyriakosmhtsotakhsglentoysemetoysgiorgoxyloyrhkaiandreastratakh

Αποκάλυψη για το σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: - «Γιάννη δεν είναι 147 άτομα, είναι 400 ψήφοι». - Οι συνομιλίες που εμπλέκουν και τον υπουργό Γιάννη Κεφαλογιάννη (θα τον παραιτήσει και αυτόν;)



Οι επαφές που φέρεται να είχε ο υπουργός Πολιτικής Προστασίας Γιάννης Κεφαλογιάννης με τον συνδικαλιστή Γρύλλο Παπαδάκη και ο έλεγχος του ΟΠΕΚΕΠΕ στα Ζωνιανά Ρεθύμνου. Η αγωνία για τις «400 ψήφους» και ο ρόλος του διευθυντή του γραφείου του υπουργού. Θα ακολουθήσει και άλλη παραίτηση υπουργού;

Την ώρα που η κυβέρνηση προσπαθεί ν’ αντέξει τους μετασεισμούς από τις μαζικές παραιτήσεις υπουργικών στελεχών την Παρασκευή για το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ, φαίνεται πως δύσκολα θα αποφύγει νέα δόνηση και μάλιστα ισχυρή. Κι αυτό επειδή βοά ο τόπος στην Κρήτη για ενδεχόμενη εμπλοκή κι άλλου υπουργού που προέρχεται από τη μεγαλόνησο και φαίνεται πως το όνομά του εμπλέκεται σε συνομιλίες. Πρόκειται για τον υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Γιάννη Κεφαλογιάννη.Τα συζητήσαμε….

Σύμφωνα με πληροφορίες του in το όνομα του κ. Κεφαλογιάννη υπάρχει μέσα στις καταγεγραμμένες συνομιλίες της δικογραφίας, σε συζήτηση μεταξύ του αντιπροέδρου του ΟΠΕΚΕΠΕ, Λευτέρη Ζερβού και του αγροτοσυνδικαλιστή της ΝΔ στο νησί, του Γρύλλου Παπαδάκη. Ο διάλογος μεταξύ τους φέρεται να είναι ο εξής:

ΖΕΡΒΟΣ: Με τον Κεφαλογιάννη, τον είδες τον Γιάννη;

ΓΡΥΛΛΟΣ: Ε βέβαια τον είδα

ΖΕΡΒΟΣ: Του είπες τίποτε με τους ελέγχους ή δεν βόλεψε;

ΓΡΥΛΛΟΣ: Ναι, ναι, το συζητήσαμε και με τον Τρουλλινό και με τον Γιάννη. Ε, εντάξει ήταν ένα θέμα λέει με τον Κ.Α.

ΖΕΡΒΟΣ: Ναι

ΓΡΥΛΛΟΣ: Ήταν ένα θέμα λέει που επήε κι έδωσε μια κατάθεση. Του λέω έλα να σου πω, θα ανοίξτε, τακτοποιήστε το θέμα, να κλείσει του λέω αυτό το θέμα, γιατί αν μπομείνει, ξανά μανά, θα ν’ έχουμε προβλήματα. Λοιπόν, κλείσετέ το, το θέμα, φέρτε τον Κώστα να κάτσουμε να κουβεντιάσουμε, να δούμε πως θα το κάνουμε και με τον Ζερβό, τονέ λέω, από πάνω, με τον ΟΠΕΚΕΠΕ, να κλείσει αυτό το θέμα. Δεν μπορούμε τονέ λέω, όλη την ώρα, έχει μπει εισαγγελέας μέσα, ε το θέμα τραγουδεί ο άλλος, εεεε κελαηδεί ο άλλος, ο κάθε υπάλληλος του ΟΠΕΚΕΠΕ, αυτό λέω τώρα πρέπει να σταματήσει. Το χοροστάσιο τσ’ ανώνυμης καταγγελίας και το θέμα των ελέγχων. Πρέπει να κλείσει.

ΖΕΡΒΟΣ: Ναι

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Εντάξει λέει, εμείς θεωρούμε’ νε, λέει ότι θα κλείσει. 

ΖΕΡΒΟΣ: Εντάξει, εντάξει, θα δούμε. «Εγώ του΄το πα του Γιάννη…»

Ενδιαφέρον όμως έχει κι άλλο σημείο του διαλόγου. Εκεί που προφανώς η κουβέντα αναφέρεται σε ελέγχους στα Ζωνιανά, στα ορεινά του Ρεθύμνου. Τον αγροτοσυνδικαλιστή φαίνεται να τον απασχολεί το ζήτημα των ψήφων στην περιοχή, το οποίο θέλει να θέσει στον… Γιάννη, καθώς σε διαφορετική περίπτωση ο ίδιος δεν θα μπορεί να εμφανιστεί στα Ζωνιανά.

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Εγώ του το’ πα και ξεκάθαρα του Γιάννη. Του λέω, «Γιάννη δεν είναι 147 άτομα, είναι 400 ψήφοι».

ΖΕΡΒΟΣ: Σωστά

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Είναι 400 ψήφοι, λοιπόν τι θα κάνω; Πως; Που; Αύριο, την άλλη μέρα του λέω, θα μου πεις, πάμε Ζωνιανά. Πώς θα βγούμε του λέω στα Ζωνιανά; Με τι θάρρος θα βγω εγώ στα Ζωνιανά; 

ΖΕΡΒΟΣ: Ε ναι

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Θα τονέ πω γεια σας, γιατί ήρθα; Δεν σας ελέγξαμε όλους;

Σε άλλο σημείο ο αγροτοσυνδικαλιστής φέρεται να λέει ότι ζήτησε από τον «Γιάννη», να αλλάξει ο τρόπος των καταγγελιών στον ΟΠΕΚΕΠΕ: «Αλλάξτε το θέμα, του το’ πα και του Γιάννη. Αλλάξτε το θέμα της καταγγελίας στον ΟΠΕΚΕΠΕ».

Άραγε τι έχει να πει για όλα αυτά ο κ. Κεφαλογιάννης; Επιβεβαιώνει ή διαψεύδει τα όσα λέει ο αγροτοσυνδικαλιστής της ΝΔ στο νησί, Γρύλλος Παπαδάκης; Ήταν ενήμερος για τους ελέγχους στα Ζωνιανά; Σε τι αφορούσε η κουβέντα περί «400 ψήφων»; Ποιος ήταν ο Κώστας Αλεξόπουλος και ποιός ήταν ο ρόλος του στην υπόθεση;

«Τι θα κάνουμε με τον έλεγχο;»

Το θέμα του ελέγχου στα Ζωνιανά καταγράφεται και σε άλλη συνομιλία, μεταξύ του προέδρου του ΟΠΕΚΕΠΕ Κυριάκου Μπαμπασίδη και του μέχρι πρότινος διευθυντή του γραφείου του Γιάννη Κεφαλογιάννη, Γιάννη Τρουλλινού. Όπως αντιλαμβάνεται κανείς από τα λεγόμενα, ο κ. Μπαμπασίδης φαίνεται να καθυστερεί επίτηδες τον έλεγχο και να ζητάει οδηγίες:

ΜΠΑΜΠΑΣΙΔΗΣ: Να συζητήσουμε τι θα κάνουμε μ’ εκείνο τον έλεγχο των εκατόν πενήντα; Γιατί δεν μπορώ να το τραβήξω άλλο. Κάποια στιγμή πρέπει να γίνει ο έλεγχος.

ΤΡΟΥΛΛΙΝΟΣ: Με τα Ζωνιανά λες;

ΜΠΑΜΠΑΣΙΔΗΣ: Ναι, περιμένω.

ΤΡΟΥΛΛΙΝΟΣ: Ναι και είναι καλό να το κάνεις πριν φύγει ο άλλος από κάτω.

ΜΠΑΜΠΑΣΙΔΗΣ: Ναι, ναι.

ΤΡΟΥΛΛΙΝΟΣ: Γιατί μετά άμα φύγει θα το χρεωθούμε δύο μηδέν. 

Και λίγο πιο κάτω ο Μπαμπασίδης ζητάει οδηγίες απ’ τον Τρουλινό πως να το κάνει: «Εσύ θα μου πεις, απλώς έχε στο νου σου, ότι επειδή έχει κοινοποιηθεί στην Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, πρέπει να το κάνω».

Ως γνωστόν, χθες, παραιτήθηκε από τη θέση του ο κ. Γιάννης Τρουλλινός, διευθυντής του γραφείου του κ. Κεφαλογιάννη και ο οποίος αποτελεί όπως λένε όσοι ξέρουν, τον πιο στενό συνεργάτη του υπουργού στο Ρέθυμνο, την περιοχή όπου εκλέγεται. Το γραφείο του κ. Κεφαλογιάννη έσπευσε απ την πρώτη στιγμή να ξεκαθαρίσει πως τερμάτισε τη συνεργασία με τον κ. Τρουλλινό.

Την ίδια ώρα όμως προκύπτει σειρά ερωτημάτων για το τι συνέβαινε στο νομό Ρεθύμνου όπου φαίνεται ότι είχαν δηλωθεί περισσότερα από 4,5 εκατ. ζώα προκειμένου κάποιοι επιτήδειοι να λαμβάνουν επιδοτήσεις.

Σε ό,τι αφορά στον κ. Μπαμπασίδη, πρόκειται για το γαλάζιο στέλεχος του ΟΠΕΚΕΠΕ που πέρασε από πειθαρχικό την ελέγκτρια Παρασκευή Τυχεροπούλου επειδή έκανε τη δουλειά της και ανέδειξε σειρά παράνομων επιδοτήσεων σε γαλάζια παιδιά…  



https://www.in.gr/2025/06/29/politics/opekepe-o-synomilies-pou-emplekoun-kai-onoma-tou-ypourgou-gianni-kefalogianni/?utm_source=onesignal&utm_medium=push&utm_campaign=2025-06-29--in---------

Βρέθηκε ο ένοχος που δημιούργησε την "Greek Mafia" στον ΟΠΕΚΕΠΕ!! - ΟΛΑ τα αποδεικτικά στοιχεία

 




Ο ΟΠΕΚΕΠΕ (Οργανισμός Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων) είναι ο Ελληνικός Οργανισμός πληρωμών των κοινοτικών ενισχύσεων που λειτουργεί από το 2001 υπέρ του δημοσίου συμφέροντος και εποπτεύεται από τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

Στόχος του ΟΠΕΚΕΠΕ ως Οργανισμού Πληρωμών είναι να καταβάλλει έγκαιρα, σωστά και με διαφάνεια τις αγροτικές ενισχύσεις που χορηγούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στον γεωργικό τομέα. 

Συγκεκριμένα ο ΟΠΕΚΕΠΕ διαχειρίζεται για λογαριασμό της Ελλάδας τις ενισχύσεις των δύο κοινοτικών ταμείων για την χρηματοδότηση των γεωργικών δαπανών του κοινοτικού προϋπολογισμού, δηλαδή το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Εγγυήσεων (ΕΓΤΕ) και το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης (ΕΓΤΑΑ) καθώς και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Αλιείας (ΕΤΑ)

Δικαιούχοι των ενισχύσεων είναι κυρίως οι αγρότες-κτηνοτρόφοι αλλά και οι επενδυτές του αγροτικού τομέα, μεταποιητικές επιχειρήσεις κ.λπ.

Ο ΟΠΕΚΕΠΕ δεν προσδιορίζει ούτε επεμβαίνει στο περιεχόμενο της κοινοτικής πολιτικής για τη γεωργία αλλά καθορίζει τις πρακτικές λεπτομέρειες που σχετίζονται με τη χορήγηση των κοινοτικών ενισχύσεων και φροντίζει ώστε να υλοποιηθούν όλα όσα προβλέπονται από τα θεσμικά κείμενα που αναφέρονται στην Κοινή Αγροτική Πολιτική.

Ο ΟΠΕΚΕΠΕ συνεπώς είναι ένας οργανισμός που ελέγχει και ελέγχεται προκειμένου να κατανεμηθούν δίκαια, σωστά και έννομα τα περίπου 3 δισεκατομμύρια ευρώ που διαχειρίζεται ετησίως.

Μερικά ιστορικά στοιχεία:

  • Ο ΟΠΕΚΕΠΕ συστήθηκε το 1998 με το Νόμο 2637 (ΦΕΚ 200/Α/1998) και είναι Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου, Δημοσίου Συμφέροντος.
  • Συστάθηκε ως επιχειρησιακός οργανισμός και δραστηριοποιείται από τις 1.9.2001 με προσωρινή διαπίστευση μέχρι τις 2 Σεπτεμβρίου 2002 οπότε και έλαβε και οριστική διαπίστευση ως οργανισμός πληρωμών.
  • Από το 2005 είναι ο μοναδικός φορέας στην Ελλάδα που έχει την ευθύνη για τις επιδοτήσεις της νέας ΚΑΠ, η οποία εφαρμόστηκε στη χώρα μας από το 2006.
  • Το 2006 λόγω της αναδιοργάνωσης του Ευρωπαϊκού Γεωργικού Ταμείου Προσανατολισμού και Εγγυήσεων, έγινε ο υπεύθυνος οργανισμός πληρωμής και των δύο γεωργικών ταμείων, του ΕΓΤΕ (Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Εγγυήσεων) και του ΕΓΤΑΑ (Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης), καθως επίσης και βάσει του και του Νόμου 3508 (ΦΕΚ 249/Α/2006 άρθρο 3) του ΕΤΑ (Ευρωπαϊκό Ταμείο Αλιείας).
  • Η νέα ΚΑΠ οδήγησε στην πλήρη αναδιάρθρωση του ΟΠΕΚΕΠΕ η οποία θα τεθεί σε εφαρμογή από την Άνοιξη του 2007.
  • Εποπτεύεται από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (ΥΠΑΑΤ)
  • Έχει Διοικητικό Συμβούλιο το οποίο αποτελείται από 13 μέλη.
  • Εδρεύει στην Αθήνα και έχει 6 Περιφερειακές Διευθύνσεις.
  • Έχει 4 Περιφερειακές Μονάδες επιπέδου Υποδιεύθυνσης και 39 Νομαρχιακές Μονάδες επιπέδου Τμήματος.
  • Ο Οργανισμός πληρώνει κάθε χρόνο περί τα 3 δις ευρώ κοινοτικών επιδοτήσεων σε περίπου 900.000 δικαιούχους, συμπεριλαμβανομένων, αγροτών, αγροτικών συνεταιρισμών, εξαγωγικών επιχειρήσεων κ.λπ.

Έρευνα ΙΝΕ/ΓΣΕΕ για την φτώχεια και μιζέρια: - Το 2019, η αγοραστική δύναμη των Ελλήνων, ήταν πολύ καλύτερη από το 2024!! - Ποιοι πανηγυρίζουν για την μεγάλη αύξηση του πλούτου τους!!!


Οι πραγματικοί μισθοί στην Ελλάδα παραμένουν εξαιρετικά χαμηλοί, η αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών που ζουν από μισθούς έχει πιάσει πάτο, οι αξιοπρεπείς όροι διαβίωσης αποτελούν όνειρο θερινής νυκτός για το ήμισυ και πλέον των εργαζομένων, με αποτέλεσμα η Ελλάδα να κατέχει το απόλυτο ευρωπαϊκό ρεκόρ στην υποκειμενική φτώχεια των μισθωτών, με το 57% εξ αυτών να δηλώνει ότι τα βγάζουν δύσκολα ή πολύ δύσκολα πέρα.

Σε επίπεδο αριθμών οι Έλληνες εργαζόμενοι εξακολουθούν να έχουν ακόμη μισθολογικές απώλειες 32,8% σε σχέση με το 2009 – για κάθε 3 ευρώ που έπαιρναν πριν από 16 χρόνια σε μια δουλειά, παίρνουν σήμερα 2 ευρώ, έχοντας χάσει 1– και σε ό,τι αφορά τους μισθούς, συνεχίζεται η πορεία απόκλισης της Ελλάδας από την Ευρωπαϊκή Eνωση, καθώς το 2024 ο μέσος ετήσιος πραγματικός μισθός στην Ελλάδα αντιστοιχούσε στο 52% του μέσου ευρωπαϊκού, έναντι 52,2% το 2019 και 82,5% το 2009.

Τα στοιχεία αυτά διαπιστώνει το ερευνητικό Iνστιτούτο της ΓΣΕΕ στην ενδιάμεση έκθεσή του για την ελληνική οικονομία έτους 2025, καταδεικνύοντας ότι παρά τις πομφόλυγες του Κυριάκου Μητσοτάκη και των υπουργών του περί σύγκλισης των ελληνικών εισοδημάτων με τους ευρωπαϊκούς μέσους όρους, οι μισθωτοί στην τετραετία 2019- 2024 συνέχισαν να χάνουν έδαφος και το σύνολο του οφέλους από την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας επί Μητσοτάκη καρπώθηκαν αποκλειστικά η εργοδοσία και οι εισοδηματίες.


Συνεχίζεται η πτώση

Οι πραγματικές αποδοχές των εργαζομένων στην Ελλάδα παρουσιάζουν ακόμη σημαντική υστέρηση τόσο ως απόλυτο μέγεθος όσο και σε σύγκριση με τις αντίστοιχες στην ΕΕ. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, από το 2009 έως το 2024 οι μέσες πραγματικές αποδοχές των μισθωτών στην Ελλάδα υπέστησαν καθίζηση κατά 32,8%, έναντι αύξησης 6,6% του μέσου όρου της ΕΕ. Η μεγάλη πτώση των πραγματικών μισθών σημειώθηκε προφανώς στα χρόνια της ελληνικής μεγάλης κρίσης, φτάνοντας το 31,8% στο διάστημα 2009-18.

Όμως και στο διάστημα 2019 -2024, επί διακυβέρνησης Μητσοτάκη και παρά την υψηλότερη του μέσου ευρωπαϊκού όρου ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, οι μέσοι πραγματικοί μισθοί στην Ελλάδα σημείωσαν περαιτέρω πτώση κατά 1,1% λόγω υψηλού πληθωρισμού αλλά και ανεπαρκούς αύξησης των ονομαστικών μισθών. Αυτή η περαιτέρω πτώση των ελληνικών μισθών, σημειώνει το ΙΝΕ, έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την κίνηση των μισθών σε άλλες χώρες της ανατολικής Ευρώπης και των Βαλκανίων που κατέγραψαν σημαντικά ποσοστά αύξησης, κλείνοντας την ψαλίδα με την υπόλοιπη Ευρώπη, δηλαδή τη Βουλγαρία (29,5%), την Κροατία (20,1%) και τη Ρουμανία (19,9%).

Έτσι, το 2024 ο μέσος ετήσιος πραγματικός μισθός στη Ελλάδα κατέληξε να αντιστοιχεί στο 52% του μέσου ευρωπαϊκού όρου έναντι 52,2% το 2019 και 82,5% το 2009. Λαμβάνοντας υπόψη το ύψος των εισοδημάτων και το κόστος διαβίωσης, η Ελλάδα είναι το δεύτερο φτωχότερο κράτος-μέλος της ΕΕ.

Ανιση ανάπτυξη

Η παραγωγικότητα της εργασίας – παρότι γενικά πολύ χαμηλή στην Ελλάδα– αυξήθηκε κατά 1,2% στο διάστημα 2019-24 λόγω των επενδύσεων που έγιναν, όμως ο πραγματικός μισθός μειώθηκε.

Συνολικά το μέσο πραγματικό ωρομίσθιο μειώθηκε κατά 4,7% στο διάστημα 2019-24, δημιουργώντας ένα κενό παραγωγικότητας – ωρομισθίου ύψους 5,9%. Δηλαδή, το μέσο πραγματικό ωρομίσθιο θα μπορούσε να αυξηθεί κατά 5,9% κι αυτό δεν έγινε – κάτι που σημαίνει άνιση διανομή της ανάπτυξης με περιορισμό του μεριδίου των μισθών και με αύξηση του μεριδίου κερδών στη χώρα μας.

Η εικόνα στην Ευρώπη ήταν πολύ διαφορετική. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης του ΙΝΕ ΓΣΕΕ, το διάστημα 2019-24 στην ΕΕ ως σύνολο παρατηρήθηκε υποχώρηση του μεριδίου των καθαρών έμμεσων φόρων προς όφελος των κερδών και των μισθών που αύξησαν το μερίδιό τους στο ΑΕΠ. Ειδικότερα, στα χρόνια του μεγάλου πληθωρισμού, στην ΕΕ των 27 οι μισθοί αυξήθηκαν κατά 0,2%, από το 46,7% στο 46,9% του ΑΕΠ, τα κέρδη των επιχειρήσεων αυξήθηκαν κατά 0,6%, από το 40,4% στο 41% του ΑΕΠ, ενώ οι καθαροί έμμεσοι φόροι μειώθηκαν κατά 0,9%, από το 12% στο 11,1%, καθώς πολλά κράτη μείωσαν τους συντελεστές ΦΠΑ στα είδη πρώτης ανάγκης για να βοηθήσουν τους πολίτες να αντιμετωπίσουν την ακρίβεια.

Αντίθετα στην Ελλάδα το μερίδιο των καθαρών έμμεσων φόρων από το 2019 ως το 2024 έμεινε σχετικά σταθερό στο 14,8% του ΑΕΠ η κυβέρνηση Μητσοτάκη αρνήθηκε να μειώσει τους συντελεστές ΦΠΑ παρά τις εκκλήσεις της αγοράς και της αντιπολίτευσης, το μερίδιο των μισθών έχασε ένα 1,8% του ΑΕΠ και ισόποσα αυξήθηκε το μερίδιο των επιχειρηματικών κερδών. Έτσι, στην Ελλάδα το μερίδιο των μισθών στο ΑΕΠ πέρασε από το 36,8% του ΑΕΠ το 2019 –ήδη πολύ χαμηλή– στο 35% του ΑΕΠ το 2024 και βρέθηκε κατά 12,9 ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερα του μέσου ευρωπαϊκού όρου (46,9%). Ανάλογα, το μερίδιο των κερδών αυξήθηκε από το 48,3% του ΑΕΠ το 2019 στο 50,2% του ΑΕΠ το 2024 και βρέθηκε κατά 9,2 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερα του μέσου ευρωπαϊκού όρου (41%).

Βεβαίως, κατά το νεοφιλελεύθερο αφήγημα της κυβέρνησης Μητσοτάκη, καθώς η Ελλάδα έχει ένα τεράστιο επενδυτικό κενό που πρέπει να καλύψει και είναι οι επιχειρήσεις που επενδύουν, αυξάνοντας με τις επενδύσεις τους την παραγωγικότητα της εργασίας και στηρίζοντας σε βάθος χρόνου τους μισθούς, η μεγάλη αύξηση των επιχειρηματικών κερδών δεν είναι απαραίτητα κάτι κακό. Με τη μόνη διαφορά, παρατηρεί στην έκθεσή του το Ινστιτούτο της ΓΣΕΕ, ότι η επενδυτική δραστηριότητα τα τελευταία χρόνια χρηματοδοτείται κατά κύριο λόγο με τις επενδυτικές χορηγήσεις του Ταμείου Ανάκαμψης.

Κι αν κάτι βλέπουμε από την πλευρά των επιχειρήσεων, είναι ολιγοπωλιακές δομές που δρουν ανεξέλεγκτες σε πολλούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας –πρώτα από όλα στην ενέργεια– αυξάνοντας το μερίδιο των κερδών τους πολύ περισσότερο από την αύξηση του κόστους των εισαγωγών, με αποτέλεσμα εντέλει τη διαρκή υποχώρηση της αγοραστικής δύναμης των μισθών.

Βουλιάζουν στη μιζέρια

Η καθίζηση της αγοραστικής δύναμης των μισθών αποτυπώνεται επίσης στα μεγέθη της ιδιωτικής κατανάλωσης. Βάσει των στοιχείων που επεξεργάστηκε το ΙΝΕ ΓΣΕΕ, από το 2019 έως το 2024 το πραγματικό διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών αυξήθηκε κατά 8,3 δισ. ευρώ και η πραγματική κατανάλωση κατά 7,9 δισ. ευρώ. Ωστόσο, η αύξηση του συνόλου των πραγματικών μισθών ήταν μόλις 130 εκατ. ευρώ, ενώ το πραγματικό εισόδημα από μη μισθωτή εργασία αυξήθηκε κατά 2,6 δισ. ευρώ και το πραγματικό εισόδημα από πλούτο για τους εισοδηματίες κατά 4,5 δισ. ευρώ.

Για τον λόγο αυτό, στο συγκεκριμένο διάστημα η μέση πραγματική κατανάλωση των νοικοκυριών που ζουν από μισθούς παρέμεινε στάσιμη, ενώ για τα νοικοκυριά στα οποία το κυρίως υπεύθυνο άτομο είναι εργοδότης σχεδόν διπλασιάστηκε.

Η μείωση της αγοραστικής δύναμης μεγάλου τμήματος των μισθωτών επηρεάζει αρνητικά και τις συνθήκες διαβίωσής τους. Το 2024 το ποσοστό σοβαρής υλικής και κοινωνικής στέρησης των μισθωτών ανήλθε στην Ελλάδα στο 8,8%, επιδεινούμενο σε σχέση με το 2023 (8%), έναντι 3,8% του συνόλου της Ευρωπαϊκής Ενωσης και ήταν το δεύτερο υψηλότερο μετά της Βουλγαρίας.

Τέλος, το πλέον αποκαλυπτικό στοιχείο των υποβαθμισμένων συνθηκών διαβίωσης των μισθωτών είναι τα ποσοστά-ρεκόρ του δείκτη υποκειμενικής φτώχειας των μισθωτών – αναφέρεται στο ποσοστό των ατόμων που τα βγάζουν πέρα με δυσκολία ή μεγάλη δυσκολία. Ειδικότερα το 2024 στην Ελλάδα το 57,1% των μισθωτών δήλωσε ότι τα βγάζει πέρα δύσκολα ή πολύ δύσκολα έναντι του 28,5% των μισθωτών της δεύτερης Βουλγαρίας, του 23,5% της τρίτης Σλοβακίας και του 13,4% κατά μέσο όρο της ΕΕ.

Ελάχιστες οι συλλογικές συμβάσεις

Οι αναφορές της ενδιάμεσης έκθεσης του ΙΝΕ ΓΣΕΕ δεν αποτελούν έκπληξη. Σε μια χώρα που το 46,3% των εργαζομένων αμείβεται με μισθούς κάτω από 1.000 ευρώ μεικτά και το 65,7% με μισθούς έως 1.200 ευρώ μεικτά, ενώ η ακρίβεια καλπάζει, είναι λογικό ο μισθός να τελειώνει στις 18 του μήνα… Ο κύριος λόγος για τον οποίο οι μισθοί παραμένουν εξαιρετικά χαμηλοί είναι ότι η χώρα δεν έχει ή έχει πολύ λίγες συλλογικές συμβάσεις εργασίας (ΣΣΕ).

Για την ακρίβεια, στην Ελλάδα βρίσκονται σε ισχύ σήμερα 43 συλλογικές συμβάσεις εργασίας, εκ των οποίων μόνον επτά έχουν υποχρεωτική ισχύ –για ξενοδοχεία, τουριστικά και επισιτιστικά καταστήματα, ιδιωτική ασφάλιση και πληρώματα πλοίων– και καλύπτουν το 20% των εργαζομένων. Χωρίς συλλογικές συμβάσεις οι εργαζόμενοι είναι ευάλωτοι: δεν έχουν εργαλεία να πιέσουν τους εργοδότες για αυξήσεις.

Το καθεστώς των συλλογικών διαπραγματεύσεων υπέστη καίριο πλήγμα με τα μνημόνια, ωστόσο η κατάσταση επιδεινώθηκε περαιτέρω από το 2019, με την ατέλειωτη γκάμα των πολιτικών πλήρους απορρύθμισης της αγοράς εργασίας που εφάρμοσε η κυβέρνηση Μητσοτάκη: από το ελαστικό 40ωρο και τη διεύρυνση των υπερωριών έως την αύξηση των εξαιρέσεων από τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας ακριβώς για να πετύχει την καθήλωση των μισθών και τη μείωση του εργατικού κόστους προς όφελος των επιχειρήσεων.

Η καθήλωση των ονομαστικών μισθών, ωστόσο, σε περιβάλλον υψηλού πληθωρισμού έχει οδηγήσει πλέον σε μείωση των πραγματικών μισθών κι αυτή δεν βυθίζει στην οικονομική μιζέρια μόνο τους εργαζόμενους – όταν κρατά καιρό βυθίζει και την εθνική οικονομία. Κι αυτό είναι κάτι που δεν λέει μόνο το Ινστιτούτο της ΓΣΕΕ αλλά και τα τμήματα ανάλυσης των τραπεζών (Ράπανος, Eurobank Research), εξηγώντας ότι η παρατεταμένη μείωση των πραγματικών μισθών οδηγεί στην έξοδο εργατικού δυναμικού υψηλών δεξιοτήτων – φεύγουν οι καλά εκπαιδευμένοι που μπορούν να βρουν πιο καλοπληρωμένες δουλειές σε άλλες χώρες– και καθυστερεί την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών και μεθόδων στην παραγωγική διαδικασία, με αποτέλεσμα τον τελικό εγκλωβισμό της οικονομίας σε έναν φαύλο κύκλο χαμηλής παραγωγικότητας, χαμηλών αμοιβών και χαμηλού επιπέδου διαβίωσης που την καθιστά ακόμη πιο ευάλωτη στις διακυμάνσεις του οικονομικού κύκλου και στις εξωτερικές διαταραχές.

Θα θέλαμε να ελπίζουμε ότι από του χρόνου κάτι θα αλλάξει καθώς υπάρχει πλέον μία ευρωπαϊκή οδηγία, η 2022/2041, που ορίζει ότι το 80% των εργαζομένων σε κάθε κράτος-μέλος της ΕΕ πρέπει να καλύπτεται από συλλογικές συμβάσεις. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη έπαιξε όσο μπορούσε «καθυστερήσεις», ενσωματώνοντας την οδηγία αυτή στην εθνική νομοθεσία μόλις πέρυσι με τον νόμο 5163/2024 που θα εφαρμοστεί από το 2026.

Μένει ωστόσο να δούμε αν και πώς θα αυξηθούν οι συλλογικές συμβάσεις στην Ελλάδα χωρίς κυβερνητική αλλαγή. Διότι δυσκολεύεται κανείς να πιστέψει ότι η κυβέρνηση της ΝΔ, που νομοθέτησε πλήθος αλλαγών και εξαιρέσεων στο καθεστώς των ΣΣΕ, ακριβώς για να λειτουργούν ως κόφτες ακόμη και για την εκκίνηση μιας συλλογικής διαπραγμάτευσης, πόσο μάλλον για την υπογραφή και την επέκταση μιας σύμβασης, θα τα «ξηλώσει» τώρα όλα.




https://www.documentonews.gr/article/oi-epixeiriseis-ploytizoyn-oi-misthotoi-oyte-poy-ta-vgazoyn-pera/