Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2024

ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ/ΔΕΝ ΣΥΓΧΩΡΩ: - Ελληνογερμανική συμφιλίωση με ψεύτικα λόγια και μεγάλες "αγάπες"



 

Του Γιώργου Χατζηδημητρίου

H εποχή Μέρκελ σήμανε την αφετηρία μιας οργανωμένης προσπάθειας να ξαναγραφτεί η Ιστορία από το γερμανικό δημόσιο, αλλά και από το «βαθύ γερμανικό κράτος». Αντί για την απόδοση δικαιοσύνης εις το όνομα των θυσιών του ελληνικού λαού, η Μέρκελ προώθησε κάτι φαινομενικά ανώδυνες πρωτοβουλίες μέσω ποικίλων ιδρυμάτων, προς χάριν μιας χαζοχαρούμενης και ψευδεπίγραφης συμφιλίωσης που αφήνει στη λήθη το παρελθόν και με δόλιο σκοπό επικεντρώνεται στην αξία των πολιτιστικών ανταλλαγών και την… αιώνια σημασία της φιλίας. Ούτε καν χάντρες και καθρεφτάκια σε ιθαγενείς, δηλαδή…

Θυμίζουμε πρόχειρα μερικά ονόματα -Ελληνογερμανική Συνέλευση, Ελληνογερμανικό Ταμείο για το Μέλλον, Ελληνογερμανικό Ίδρυμα Νεολαίας- και άλλα συναφή προπαγανδιστικά προγράμματα για την ιστορία της Κατοχής στα ελληνικά σχολεία, που χρηματοδοτούνται αφειδώς από το γερμανικό ΥΠΕΞ.

Για τους Γερμανούς αποτελούν το ιδανικό όχημα μέσω του οποίου επιχειρούνται ο εξωραϊσμός και η παραχάραξη της ιστορικής μνήμης, η αναθεώρηση της Ιστορίας με την άμβλυνση της απαξίας της γερμανικής Κατοχής και των μαζικών εγκλημάτων που αποδίδονται σε λόγους αυτοάμυνας (σας θυμίζει ποιοι το επικαλούνται αυτό στις μέρες μας;), και η υπονόμευση στο τέλος του αιτήματος για τη νόμιμη καταβολή των γερμανικών οφειλών.

Για τις οφειλές αυτές, η επιτροπή που είχε συσταθεί το 2012 στο υπουργείο Οικονομικών κατέθεσε αναλυτικό λογαριασμό στις 30 Δεκεμβρίου 2014, εκτιμώντας ότι οι Γερμανοί χρωστάνε στην Ελλάδα συνολικά 332 δισ. ευρώ σε τέσσερα μέτωπα διεκδικήσεων, που αφορούν: το αναγκαστικό δάνειο, τις αποζημιώσεις θυμάτων που έχουν αναγνωριστεί, (εκτελεσθέντες, αιχμάλωτοι, φυλακισμένοι), στα οποία το 1962 καταβλήθηκαν ισχνές αποζημιώσεις, τις μαζικές σφαγές αμάχων, όπως στο Δίστομο και στην Κάνδανο, αλλά και τα 1.700 περίπου μαρτυρικά χωριά που δεν έχουν ακόμα αναγνωριστεί και τις λεηλασίες και καταστροφές υποδομών που υπέστη η κατεχόμενη χώρα.

Ειδικά για το κατοχικό δάνειο, η επιτροπή υπολόγισε ότι σε τρέχουσες τιμές αντιστοιχεί σήμερα σε ένα ποσό γύρω στα 13 δισ. ευρώ. Πρόκειται για δάνειο ευθέως διεκδικήσιμο, χωρίς τις χρονοβόρες διαδικασίες που απαιτούν οι υπόλοιποι φάκελοι. (Το Βερολίνο τρέμει στο ενδεχόμενο να ανοίξει ο ασκός του Αιόλου. Μόνο η Πολωνία διεκδικεί από το 2018 ποσά κοντά στο 1 τρισ. ευρώ.)

Οι ίδιοι οι Γερμανοί, πάντως, είχαν αποδεχθεί ρήτρα αναπροσαρμογής του δανείου, κάτι που θέτει ευθέως ζήτημα ανατοκισμού, ενώ, όπως αναφέρει ο πρώην υπουργός Οικονομικών Νίκος Χριστοδουλάκης, που έχει συντάξει ευσύνοπτη και υποδειγματική μονογραφία, το δάνειο δεν είχε εμπράγματες εγγυήσεις προκειμένου να περιληφθεί στις υλικές επανορθώσεις του 1945, ούτε ήταν σε γερμανικά ομόλογα ώστε να υπαχθεί στη διαγραφή του γερμανικού χρέους το 1953. Οι Αρχές Κατοχής απέφυγαν τη συμβατική οδό καταγραφής, αφήνοντάς το εκτός προϋπολογισμού, με αποτέλεσμα το δάνειο να παραμένει, 80 και βάλε χρόνια τώρα, ακέραιο, χωρίς να έχει υποστεί «κούρεμα».




πηγή:https://www.antinews.gr/60623/antitheseis/ellinogermaniki-symfiliosi-sta-logia/

Οι Χώρες δεν είναι εταιρείες κ. Παπανδρέου - Το Αιγαίο ΔΕΝ παραχωρείται


 ΠΡΙΝ ΑΠΟ μερικούς μῆνες ἔγινε στήν Ἑλλάδα ἡ Διεθνής Διάσκεψη τῶν Ὠκεανῶν.

Ἡ σύγκλησή της ἦταν μία ἐπιτυχία τοῦ Νίκου Δένδια, κατά τήν διάρκεια τῆς θητείας του στό Ὑπουργεῖο Ἐξωτερικῶν, ἀλλά, δυστυχῶς γιά τόν ἴδιο, δέν εἶχε τήν χαρά νά ὑποδεχθεῖ αὐτός τούς ὑψηλούς προσκεκλημένους του, μεταξύ αὐτῶν καί τόν πρώην Ὑπουργό Ἐξωτερικῶν τῶν ΗΠΑ Τζών Κέρρυ. Τούς ὑποδέχθηκε ὁ κύριος Γεραπετρίτης.

Τό δυσάρεστο ὅμως δέν ἦταν αὐτό –σύνηθες στήν πολιτική ἄλλος νά προετοιμάζει καί ἄλλος νά ἀπολαμβάνει– ἀλλά ὅτι ἐγκαταλείφθηκε ἀπό τήν νέα ἡγεσία τοῦ ΥΠΕΞ τό σχέδιο Δένδια νά ἀνακηρυχθεῖ τό Αἰγαῖο μαζί μέ ἄλλες θάλασσες τοῦ κόσμου Ἀρχιπέλαγος. Μέ ὅ,τι θετικό σήμαινε αὐτό γιά τά ἐθνικά μας συμφέροντα, ἰδίᾳ δέ γιά τά κυριαρχικά δικαιώματα τῶν νησιῶν.

Ἀντί αὐτοῦ λίγες μέρες πρίν ἀπό τήν σύγκληση τῆς Διασκέψεως τῶν Ὠκεανῶν τό ΥΠΕΞ (μᾶλλον ἡ ὑφυπουργός Ἀλεξάνδρα Παπαδοπούλου) διοχέτευσαν σέ φιλοκυβερνητική ἐφημερίδα τήν πρώτη χωροθέτηση ἐπί χάρτου τῶν θαλασσίων περιβαλλοντικῶν πάρκων τοῦ Αἰγαίου στίς Κυκλάδες. Γεγονός πού πυροδότησε τήν ὀξεῖα ἀντίδραση τοῦ τουρκικοῦ Ὑπουργείου Ἐξωτερικῶν, τό ὁποῖο ἐξέδωσε πολυσέλιδη ἀνακοίνωση διαμαρτυρίας καί ὁδήγησε στήν ἀναδίπλωση τῆς ἑλληνικῆς διπλωματίας.

Τό πιό ἐνδιαφέρον ἀπό ὅλα εἶναι τό μήνυμα πού ἀπηύθυνε στήν Ἀθήνα κατά τήν διάρκεια τῆς ἐδῶ παρουσίας του ὁ κύριος Κέρρυ κατόπιν συνεννοήσεως μέ τό Σταίητ Ντηπάρτμεντ προφανῶς. Σέ συνέντευξη πού παρεχώρησε στά «Νέα» τῆς 21ης Ἀπριλίου, ὁ Κέρρυ ἐπικαλούμενος τήν ἐμπειρία του ἀπό τήν θητεία του στό Ὑπουργεῖο Ἐξωτερικῶν τῶν ΗΠΑ (2013-2017) μᾶς ζήτησε νά τά… βροῦμε μέ τήν Τουρκία γιά τά θαλάσσια οἰκόπεδα!

Εἶπε συγκεκριμένως: «Ὡς Ὑπουργός Ἐξωτερικῶν παρ’ ὅλο πού εἴχαμε πολλές διαφορές μέ τήν Κίνα καί τήν Ρωσσία, σέ ἄλλα θέματα συνεργαστήκαμε γιά νά συμφωνήσουμε τίς ἱστορικές νέες προστατευόμενες περιοχές στόν Ἀνταρκτικό Ὠκεανό. Μπορεῖτε νά προσπαθήσετε νά βρεῖτε κοινό ἔδαφος, ἀκόμη καί ἄν ὑπάρχουν ἐντάσεις ἀλλοῦ».

Κοινό ἔδαφος μέ τήν Τουρκία λοιπόν! Ἡ Κυβέρνηση προσαρμόστηκε μερικῶς στήν σύσταση Κέρρυ καί ἀναθεώρησε τούς χάρτες. Τά οἰκόπεδα ἀπό τά διεθνῆ ὕδατα χωροθετήθηκαν ἐντός τῶν 6 μιλίων, ἀλλά οἱ Τοῦρκοι εἶπαν καί πάλι «ὄχι», γιατί σέ αὐτά περιλαμβάνονται δύο τρεῖς «ἀμφισβητούμενες» κατ’ αὐτούς βραχονησῖδες. Ὁ χάρτης πρέπει νά «μικρύνει» καί ἄλλο, ὅπως εἶπε ὁ ἀνταποκριτής τηλεοπτικοῦ σταθμοῦ ἀπό τήν Κωνσταντινούπολη, ἄλλως οἱ Τοῦρκοι «θά προχωρήσουν σέ δράσεις».

Καί τώρα φθάνουμε στό σημεῖο πού «ἐξηγεῖ», γιατί κάναμε αὐτή τήν μεγάλη ἀναδρομή. Ποιός ἀνέλαβε νά «ξαναζεστάνει» καί νά «σερβίρει» ἐκ νέου τό δόγμα Κέρρυ γιά συνεκμετάλλευση καί κοινό ἔδαφος γιά τά θαλάσσια πάρκα; Μά ὁ Γιῶργος Παπανδρέου, πού, ὡς γνωστόν, διακρίνεται γιά τήν «ἀθωότητά» του.

Μέ συνέντευξή του σέ τουρκική ἐφημερίδα ὁμίλησε «γιά ἑταιρική σχέση» Ἑλλάδος – Τουρκίας στό Αἰγαῖο καί ἐπιχειρηματολόγησε ὑπέρ τῆς συνεκμεταλλεύσεως τοῦ ἀέρα καί τοῦ ἥλιου. Ἀλλά οἱ χῶρες δέν εἶναι ἑταιρεῖες, εἶναι κάτι παραπάνω ἀπό αὐτό. Θά ὄφειλε νά τό ξέρει αὐτό ὁ ΓΑΠ. Καί ἡ ἑλληνική κυριαρχία στήν καρδιά τοῦ Αἰγαίου δέν εἶναι δυνατόν νά προσφέρεται γιά συνεκμετάλλευση, ἀκόμη καί ἄν πρόκειται γιά τόν ἥλιο καί τόν ἀέρα. Διότι ἡ κυριαρχία δέν παραχωρεῖται. Γιά τό τί εἶπε ὁ κύριος Παπανδρέου ἀκολουθεῖ τό ἀκριβές ἀπόσπασμα ἀπό τό διαδίκτυο γιά τοῦ λόγου τό ἀσφαλές:

«Μποροῦμε νά χρησιμοποιήσουμε μαζί τόν ἥλιο καί τόν ἄνεμο τοῦ Αἰγαίου» ἀνέφερε, μεταξύ ἄλλων, σέ συνέντευξή του στήν τουρκική ἐφημερίδα Oksijen ὁ Γιῶργος Παπανδρέου. Ὅπως τόνισε χαρακτηριστικῶς ὁ πρώην Πρωθυπουργός, «τσακωνόμαστε γιά τό πετρέλαιο καί τό ἀέριο στό Αἰγαῖο, τό ὁποῖο δέν ξέρουμε ἄν ὑπάρχει ἤ δέν ὑπάρχει. Ὅμως, στό μέλλον τοῦ κόσμου δέν ὑπάρχει οὔτε τό πετρέλαιο, ἀλλά οὔτε τό ἀέριο. Μποροῦμε νά χρησιμοποιήσουμε μαζί τόν ἥλιο καί τόν ἄνεμο τοῦ Αἰγαίου καί νά δημιουργήσουμε μιά νέα ἑταιρική σχέση.»

Ἐλπίζω νά γίνεται κατανοητό τώρα πόσο «ἀθώα» στρώνεται τό παιχνίδι. Ὁ Παπανδρέου στήν ὑπηρεσία τοῦ Κέρρυ καί τοῦ παλαιοῦ μέλους τοῦ διπλωματικοῦ του γραφείου καθηγητῆ Γεραπετρίτη.

Εἶμαι σχεδόν βέβαιος ὅτι ὁ εὐγενής Ὑπουργός Ἐξωτερικῶν τοῦ ἔστειλε εὐχαριστήρια ἐπιστολή, ὅπως καί ἔκανε, καί μετά τήν συνάντησή του μαζί τους, καί μέ τούς βουλευτές τῆς ΝΔ…





https://www.estianews.gr/apopseis/o%e1%bc%b1-ch%e1%bf%b6res-den-e%e1%bc%b6nai-%e1%bc%91taire%e1%bf%96es-k-papandreou-to-a%e1%bc%b0ga%e1%bf%96o-den-parachore%e1%bf%96tai/

ΥΕΘΑ: - Θα κλείσουμε 132 στρατόπεδα - Έχουμε ένα Ναυτοδικείο στα Γιάννενα - Ο Ανθυπολοχαγός είναι ένας ψάρακας


 Θά αὐξηθεῖ ἀπό 27% σέ 70% ἡ στελέχωσις

 – Ἔχουμε περισσότερα στρατόπεδα ἀπό τίς ΗΠΑ 

– Πρός δραστική μείωση τῶν θέσεων ἀξιωματικῶν μέ αὔξηση θέσεων καί ἀναβάθμιση τοῦ ρόλου τῶν ὑπαξιωματικῶν 

– Ἐξοικονόμησις ποσῶν ἀπό μισθοδοσία γιά νά αὐξηθοῦν οἱ ἀποδοχές 

– Ὁ θόλος καί οἱ «Μπελαρά», ἡ νέα ἀντιαεροπορική ἄμυνα

Τόν σχεδιασμό γιά τήν πλήρη ἀναδιοργάνωση τῶν ἑλληνικῶν Ἐνόπλων Δυνάμεων ἀπεκάλυψε ὁ ὑπουργός Ἐθνικῆς Ἀμύνης κ. Νῖκος Δένδιας, ὁ ὁποῖος μιλῶντας στόν Ροταριανό Ὅμιλο Ἀθηνῶν παραδέχθηκε μιά σκληρή ἀλήθεια. Ὅτι ἡ στελέχωσις (ἡ πυκνότης, ὅπως τήν ἐχαρακτήρισε) τῶν μονάδων τοῦ Στρατοῦ ἔχει πέσει στό 27%. Δίδοντας τό αἰσιόδοξο μήνυμα ὅτι μέ τήν ἀναδιοργάνωση πού ἐφαρμόζει πολύ σύντομα ἡ στελέχωσις αὐτή θά φθάσει τό 70%, προανήγγειλε ὅτι θά κλείσουν 132 στρατόπεδα ἀπό τά 831 πού ὑπάρχουν σήμερα (καί πού εἶναι περισσότερα καί ἀπό αὐτά πού ἔχει ὁ ἀμερικανικός στρατός). Εἰδικώτερα, μιλῶντας ὁ ὑπουργός Ἐθνικῆς Ἀμύνης, μεταξύ ἄλλων ὑπεγράμμισε:

«Θά ἀλλάξουμε πλήρως τήν πυκνότητα τῶν μονάδων. Αὐτή τή στιγμή οἱ μονάδες τοῦ ἑλληνικοῦ στρατοῦ ἔχουν πυκνότητα 27%, εἶναι κωμικό. Θά φτάσουμε στά ἑπόμενες 24 μῆνες τήν πυκνότητα στό 70%. Πῶς; Κλείνοντας στρατόπεδα, συγχωνεύοντας μονάδες.

Θά κλείσουμε 132 στρατόπεδα ἀπό τά 831 πού ἔχουμε. Ἀνοίγω παρένθεση, νά σᾶς πῶ ὅτι ἔχουμε περισσότερο στρατόπεδα ἀπό τίς Ἡνωμένες Πολιτεῖες. Αὐτό δέν γίνεται. Θά κλείσουμε στρατόπεδα, θά συγχωνεύσουμε μονάδες, θά συγχωνεύσουμε δυνατότητες. Σέ ὅλα τά σώματα.

Θά σᾶς πῶ κάτι πού ὅταν τό εἶδα μοῦ φάνηκε ὡς ἀνέκδοτο. Νόμιζα ὅτι μέ δούλευε τό γραφεῖο μου. Τό ξέρετε ὅτι ἔχουμε ἕνα Ναυτοδικεῖο στά Γιάννενα; Τόν περσινό χρόνο δίκασε πέντε ὑποθέσεις, ὅμως ὁ ἑλληνικός λαός πληρώνει ὀκτώ μισθοδοσίες. Γιά τίς πέντε ὑποθέσεις τό χρόνο. Ὑπάρχει πλήρης παραλογισμός, πλήρης. Αὐτά ὅλα πρέπει νά τά σταματήσουμε, ἀλλιῶς δέν πᾶμε μπροστά.

Πρέπει νά δημιουργήσουμε μιά διαφορετική δομή στό ἐπαγγελματικό μας προσωπικό. Λιγότερες θέσεις ἀξιωματικῶν. Διαφορετική καριέρα γιά τούς ὑπαξιωματικούς.

Θά ἔχετε δεῖ ὅλες τίς ξένες ταινίες, ἰδίως στόν ἀμερικανικό στρατό. Σέ αὐτό παίρνουμε ὑπόδειγμα ἀπό αὐτούς. Ποιός διοικεῖ τή μικρή μονάδα, τόν λόχο, τήν διμοιρία του; Ὁ ἀρχιλοχίας. Ὁ ἀνθυπολοχαγός εἶναι ἕνας ψάρακας ὁ ὁποῖος ἐμφανίζεται, πάει στή μονάδα, δέν ξέρει τίποτα. Ποιός τοῦ βγάζει τό γράσο ἀπό τά μάτια, ὅπως καί στούς νεοσύλλεκτους; Ὁ μόνιμος ὑπαξιωματικός, αὐτός εἶναι ἠ βάση τῆς μονάδας. Κι αὐτός εἶναι ἐκεῖ.

Ἐμεῖς αὐτό δέν τό ἔχουμε. Θά τό φτιάξουμε, θά ἀλλάξουμε τή Σχολή, θά χρησιμοποιήσουμε τούς ὑπαξιωματικούς μας, θά δημιουργήσουμε μιά στέρεη βάση μεγαλύτερη αὐτή τή στιγμή.

Ἀξιωματικός καί ὑπαξιωματικός στόν ἑλληνικό στρατό εἶναι ἀναλογία ἕνα πρός ἕνα. Τό διεθνές στατιστικό εἶναι ἕνα πρός ἐννέα. Δέν πᾶμε ἔτσι κάπου.

Καί βεβαίως, ἐλαττώνοντας τούς ἀριθμούς τῶν ἀξιωματικῶν -γιατί θά ἐλαττώσουμε τίς μονάδες-, τά λεφτά πού θά μᾶς περισσέψουν, ὑπολογίζουμε 30% τῆς μισθοδοσίας, θά τά χρησιμοποιήσουμε -γιά τί ἄλλο;- γιά νά αὐξήσουμε τούς μισθούς τῶν ὑπολοίπων.

Γιατί, μέ τούς μισθούς πού δίνουμε, ἡ Σχολή Εὐελπίδων εἶχε 64% κενά στήν τελευταία εἰσαγωγή».

Ἐξ ἄλλου ὁ κ. Δένδιας ἀναφέρθηκε στήν ἀναδιοργάνωση Ναυτικοῦ καί Ἀεροπορίας:

«Χρειαζόμαστε 200 ἀεροπλάνα, αὐτή εἶναι ἡ κορυφή μας» εἶπε καί ἐξήγησε ὅτι αὐτή τήν στιγμή τό κόστος γιά τούς μηχανικούς πού συντηροῦν ὅλους τούς διαφορετικούς τύπους ἀεροσκαφῶν πού διαθέτουμε εἶναι δυσβάσταχτο.

«Ἔχουμε Phantom F4, Mirage 2000, Mirage 2005, F16-30, F16-50, F16-52, F16 Viper, Rafale καί ἀναμένουμε τά F35. Τό κόστος γιά διαφορετικές ὁμάδες συντήρησης εἶναι ἐξωφρενικό. Θά κρατήσουμε μόνο τά ἀεροσκάφη 4ης γενιᾶς, 4,5ης γενιᾶς καί 5ης γενιᾶς. Μόνο ἀπό τήν ἀπόσυρση τῶν Phantom F4 –πού σταματοῦν τίς πτήσεις μετά ἀπό 50 χρόνια ὑπηρεσίας– θά ἐξοικονομήσουμε 230 τεχνικούς, πού εἶναι ἀπαραίτητοι γιά τόν ἐκσυγχρονισμό τῶν F16».

Ἐτόνισε ἰδιαιτέρως ὅτι ἡ προστασία τοῦ ἐναερίου χώρου δέν θά ἐξαρτᾶται πλέον ἀποκλειστικά ἀπό τά μαχητικά ἀεροσκάφη, τά ὁποῖα ἔχουν διαφορετικό ρόλο καί ἐξαιρετικές τεχνολογικές δυνατότητες, καθώς οἱ νέες ὑπερσύγχρονες φρεγάτες «Μπελαρά» θά μποροῦν νά ἐξασφαλίζουν ἀντιαεροπορική προστασία σέ ὁλόκληρο τόν στόλο, συμμετέχοντας στόν προστατευτικό «θόλο» πού δημιουργεῖται πάνω ἀπό τό Αἰγαῖο.

Ἐπίσης ἀναφέρθηκε στό σύστημα «Κένταυρος», τήν ἑλληνική ἀπάντηση στά drone τῆς Τουρκίας, τό ὁποῖο, ὅπως εἶπε, εἶναι παγκοσμίως τό καλύτερο σύστημα γιά τήν ἀντιμετώπισή τους. Ὅπως τόνισε, τό σύστημα αὐτό ἀνέλαβε δράση στήν Ἐρυθρά θάλασσα καταρρίπτοντας δύο drones τῶν Χούθι, πρίν αὐτά ἐπιτεθοῦν σέ ἐμπορικά πλοῖα πού προσπαθοῦσαν νά διασχίσουν τήν Διώρυγα τοῦ Σουέζ.


https://www.estianews.gr/kentriko-thema/louketo-dendia-se-132-stratopeda-gia-na-thorakisthe%e1%bf%96-%e1%bc%a1-%e1%bc%84myna-t%e1%bf%86s-paramethoriou/

Εθνικό Συμβούλιο Διεκδίκησης Οφειλών της Γερμανίας στον Στάινμαϊερ - «Δεν θέλουμε οίκτο, δικαιοσύνη ζητάμε»!


 «Δεν επαιτούμε, απαιτούμε επανόρθωση. Είναι υποκριτική η λύπη του Στάινμαϊερ» τόνισε το Εθνικό Συμβούλιο Διεκδίκησης Οφειλών της Γερμανίας που έδωσε χθες συνέντευξη Τύπου

  • Από τον
    Βασίλη Γαλούπη

Επί 80 χρόνια, η Γερμανία επιχειρεί να πείσει τον εαυτό της ότι αποτελεί ξεχωριστή περίπτωση στην παγκόσμια Ιστορία. Πλάθει μια νέα «πραγματικότητα», πως δήθεν αποτελεί το μοναδικό κράτος στη Γη που δεν έχει συνέχεια. Μέσω διασπάσεων, ενοποιήσεων, αλλαγών… ΑΦΜ και φαντασιώσεων προσπαθεί να αποσυνδεθεί από τον Χίτλερ, να κόψει τον ομφάλιο λώρο με το παρελθόν του ίδιου έθνους και κράτους. Σαν να μην υπήρξε ο Β’ Παγκόσμιος. Σαν να ήταν ψηφοφόροι άλλου λαού αυτοί που έδωσαν στον Χίτλερ 44% το 1933 με 17 εκατ. ψήφους. Σαν να μη διέπραξαν Γερμανοί, αλλά κάποιοι άλλοι, τα σοβαρότερα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας. Σαν να μην καρπώθηκαν τα παιδιά και τα εγγόνια τους τα κλεμμένα, ανάμεσά τους και πάνω από 300-350 δισ. ευρώ, σε σημερινά λεφτά, που αρπάχτηκαν από τον ελληνικό λαό.

Μια μικρή πληθυσμιακά χώρα, όπως η τότε υπό κατοχή Ελλάδα, περηφανεύεται μέχρι σήμερα για πράξεις αντίστασης όπως ο Γοργοπόταμος και τόσες ακόμα. Στη Γερμανία επί Χίτλερ δεν καταγράφηκε ούτε μία εναντίον του από τον γερμανικό λαό. Μέχρι σήμερα, οι καγκελάριοι και οι πρόεδροι της Γερμανίας κουνάνε το δάχτυλο στην Ελλάδα, την καταδικάζουν εκ νέου σε φτώχεια, απομυζούν από τη χώρα ό,τι μπορούν, αλλά εξακολουθούν να εμφανίζονται ως σοκαρισμένοι όταν επισκέπτονται τους τόπους των εγκλημάτων. Ζητούν μια εύκολη και τζάμπα «συγγνώμη», αλλά, όταν η συζήτηση φτάνει στις αποζημιώσεις, δείχνουν πάντα τον «άγνωστο»… Χίτλερ ενός άλλου κράτους κι ενός άλλου, αόρατου έθνους. Αυτή η απάθεια και η σκόπιμη αποστασιοποίηση των γερμανικών ηγεσιών είναι που διατηρούν ζωντανή επί 80 χρόνια την οργή των συγγενών θυμάτων του Β’ Παγκοσμίου. Οι Γερμανοί κάνουν ό,τι μπορούν, μαζί με τα γνωστά ελληνικά πολιτικά και οικονομικά συμφέροντα, για να… ξεχάσουμε. Ομως, κανείς δεν ξεχνά το χυμένο αίμα των ανθρώπων του. Το Εθνικό Συμβούλιο Διεκδίκησης Οφειλών της Γερμανίας έδωσε χθες συνέντευξη Τύπου στα Χανιά, με αφορμή τη σημερινή επίσκεψη του Γερμανού προέδρου, Στάινμαϊερ, του πρώτου που θα πατήσει το πόδι του στην Κρήτη.

Οι άνθρωποι που είτε επέζησαν είτε είναι απόγονοι επιζώντων και θυμάτων των γερμανικών θηριωδιών ζητούν δικαιοσύνη, όχι οίκτο. Και δικαίωση, όχι εκδίκηση. Ομως, ο Στάινμαϊερ, οι καγκελάριοι και η πολιτική ελίτ της Γερμανίας αρνούνται πεισματικά. Απλά κάνουν επισκέψεις για να εκφράσουν την «ειλικρινή θλίψη» τους, χωρίς να αποδέχονται καμία εκ των συνεπειών.

Ο Μανώλης Νικολακάκης από τον Αλικιανό συγκλόνισε εξίσου: «Οταν εκτέλεσαν τον πατέρα μου ήμουν επτά μηνών. Ο Αλικιανός έχει πάνω από 200 εκτελεσμένους σε ομαδικές και ατομικές εκτελέσεις. Εχει χάσει το 1/3 των σπιτιών του από τις γερμανικές βόμβες. Στο χωριό έγιναν τρεις ομαδικές εκτελέσεις. Η πρώτη ήταν κατά τη διάρκεια ακόμα της μάχης της Κρήτης, με έξι άτομα, εκ των οποίων το ένα γλίτωσε, αλλά σκοτώθηκε αργότερα».
Και συνέχισε: «Η δεύτερη ήταν στις 2 Ιουνίου 1941. Ξεχώρισαν τους άνδρες και, από αυτούς, 42 στήθηκαν στο εκτελεστικό απόσπασμα και τους σκότωναν κατά ομάδες. Τους εκτελούσαν και έπεφταν στον τάφο που είχαν ανοίξει οι ίδιοι. Αμέσως μετά έριχναν τις χαριστικές βολές, ενώ έριξαν και χειροβομβίδες στον τάφο, και η ανθρώπινη κρεάτινη μάζα έμεινε μέσα στον λάκκο πλημμυρισμένη στο αίμα. Το χώμα παλλόταν, γιατί η ανθρώπινη σάρκα δεν πεθαίνει αμέσως, αλλά μένει για λίγο και τρέμει».

Τα δεινά

Ο συγγραμματέας του Εθνικού Συμβουλίου Διεκδίκησης Οφειλών της Γερμανίας προς την Ελλάδα Αριστομένης Συγγελάκης έκλεισε την εκδήλωση με σκληρές και αληθινές κουβέντες:
«Η παρουσία του Γερμανού προέδρου δεν έχει τον χαρακτήρα της έμπρακτης μεταμέλειας. Ακολούθησε την ατεκμηρίωτη, αβάσιμη, αντιδημοκρατική και παράνομη θέση ότι τάχα το θέμα έχει κλείσει, μιλώντας στην ΠτΔ την Τετάρτη. Το ίδιο είχε πει ο Σόιμπλε και, όταν τον ρώτησε ο Μανώλης Γλέζος με ποιον τρόπο έχει κλείσει, υπήρξε απόλυτη σιωπή. Θεωρούμε ότι είναι υποκριτική η λύπη ή η ντροπή του Γερμανού προέδρου, όταν δεν αναλαμβάνει παράλληλα και την ευθύνη για όσα έκανε η Γερμανία. Δεν θέλουμε οίκτο, δικαιοσύνη ζητάμε. Δεν επαιτούμε, απαιτούμε. Δεν θέλουμε τη λύπη κανενός, απαιτούμε επανόρθωση για τα δεινά που υπέφερε ο ελληνικός λαός. Δυστυχώς, η Γερμανία έχει ποντάρει στον βιολογικό παράγοντα. Ελπίζει ότι κάποια στιγμή θα πεθάνουν όλοι όσοι έζησαν ή θυμούνται όσα έγιναν στην Κατοχή, και έτσι το θέμα θα σβήσει. Πλανάται, όμως, οικτρά».
Το Συμβούλιο Διεκδίκησης Οφειλών θα έχει παρουσία και στη σημερινή επίσκεψη του προέδρου Στάινμαϊερ στην Κάντανο.

«Αυτά μένουν στην ψυχή σου και τα παίρνεις μαζί σου»

«Τα δάκρυά μας είναι στα μάτια μας για τα εγκλήματα, τις καταστροφές και τους φόνους έγκυων γυναικών, παιδιών, γέρων, κατάκοιτων ανθρώπων που εκτελούσαν πάνω στα κρεβάτια. Για ποιον λόγο; Σε τι φταίξαμε; Ποιος είχε το δικαίωμα να έρθει στην Κρήτη, στην Ελλάδα, και να τα κάνει αυτά;» είπε με ανατριχιαστικό τρόπο η 93χρονη Ιωάννα Κανδαράκη, κάτοικος Καντάνου: «Μήπως εμείς πήγαμε στη Γερμανία να κάνουμε τα αίσχη που έκαναν αυτοί; Δεν έπρεπε να υπερασπιστούμε τα παιδιά μας, την πατρίδα μας; Ετσι έπρεπε να τους αφήσουμε; Εκείνοι το ίδιο θα έπρατταν; Θέλουμε να μας φερθούν σαν σε ανθρώπους. Οι πεθαμένοι έχουν φύγει, αλλά οι ζωντανοί θυμόμαστε πως απειλούσαν ότι θα σφάξουν όλους τους χωριανούς. Με τι λαχτάρα ζούσαμε όσοι ζήσαμε δεν περιγράφεται. Αυτά δεν πληρώνονται, αυτά μένουν στην ψυχή σου και τα παίρνεις μαζί σου».



https://www.dimokratia.gr/ellada/584467/den-theloyme-oikto-dikaiosyni-zitame/

ΥΕθΑ: - Σχέδιο Νόμου με 11+1 Ρυθμίσεις για την Αναβάθμιση των Υγειονομικών Υπηρεσιών των Ενόπλων Δυνάμεων


Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας και ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας, Γιάννης Κεφαλογιάννης, παρουσίασαν στο Υπουργικό Συμβούλιο, το οποίο συνεδρίασε σήμερα, Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2024, υπό τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, το Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας «Ρύθμιση Υγειονομικών Θεμάτων Ενόπλων Δυνάμεων και άλλες διατάξεις».

Το Σχέδιο Νόμου το οποίο εντάσσεται στη συνολική μεταρρύθμιση των Ενόπλων Δυνάμεων με την «Ατζέντα 2030», στοχεύει στην ουσιαστική αναβάθμιση και αναδιοργάνωση των Υγειονομικών Υπηρεσιών. Αποβλέπει επίσης στην αντιμετώπιση των παθογενειών της λειτουργίας των Στρατιωτικών Νοσοκομείων, στον εκσυγχρονισμό του πλαισίου της ιεραρχικής εξέλιξης του στρατιωτικού υγειονομικού προσωπικού και στην παροχή ολοκληρωμένης υγειονομικής περίθαλψης στα στελέχη και τα μέλη της οικογένειας των Ενόπλων Δυνάμεων.

«Στόχος μας είναι να αποκτήσουν οι ισχυρότερες Ένοπλες Δυνάμεις που θα έχουμε ποτέ στην ιστορία της Πατρίδας μας, τις καλύτερες υπηρεσίες υγείας», τόνισε, μεταξύ άλλων, ο κ. Δένδιας για το Σχέδιο Νόμου το οποίο παρουσιάσθηκε στο Υπουργικό Συμβούλιο.

Από την πλευρά του, ο κ. Κεφαλογιάννης ανέφερε: «Το Σχέδιο Νόμου είναι μια μεταρρύθμιση που αφουγκράζεται τις ανησυχίες και τις ανάγκες των στελεχών. Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις, τα στρατιωτικά νοσοκομεία αποκτούν οικονομική αυτοτέλεια, που διασφαλίζει τη βιωσιμότητά τους. Παράλληλα, επιτυγχάνεται η επιτάχυνση της αποζημίωσης των υγειονομικών δαπανών των στελεχών, απλοποιώντας τις διαδικασίες και καταπολεμώντας τη γραφειοκρατία».

Το Σχέδιο Νόμου εισάγει σημαντικές αλλαγές στον τομέα των Υγειονομικών Υπηρεσιών των Ενόπλων Δυνάμεων, όπως την Ίδρυση Κέντρου Εκπαίδευσης και Μονάδας Αντιμετώπισης Πολεμικού Τραύματος, τη μείωση του χρόνου αναμονής για την έναρξη ιατρικής ειδικότητας, την αποζημίωση εφημεριών και νυχτερινής απασχόλησης, τη δυνατότητα άσκησης ιδιωτικού έργου νοσηλευτών την ελεύθερη επιλογή ιδιώτη ιατρού κ.ά.

Αναλυτικότερα, στο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται (11+1) Ρυθμίσεις για την αναβάθμιση των Υγειονομικών Υπηρεσιών των Ενόπλων Δυνάμεων και την επίλυση παθογενειών:

  1. Οικονομική αυτοτέλεια στρατιωτικών νοσοκομείων, ορθή κοστολόγηση ιατρικών υπηρεσιών προς τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, δυνατότητα προσέλκυσης ιδίων πόρων.

  2. Δυνατότητα διακλαδικής στελέχωσης των Στρατιωτικών Νοσοκομείων, νέο σύστημα μετατάξεων.

  3. Καθιέρωση ειδικότητας ΕΠΟΠ Διασώστη για την παροχή προνοσοκομειακής φροντίδας.

  4. Διακλαδικές προμήθειες, διακλαδική χρήση υγειονομικών υπηρεσιών.

  5. Μείωση του χρόνου διοίκησης στρατιωτικών ιατρών σε μονάδες εκστρατείας.

  6. Μείωση του χρόνου αναμονής για την έναρξη ιατρικής ειδικότητας σε 2,5 έτη, μηδενική αναμονή σε «άγονες» ειδικότητες.

  7. Ανάθεση καθηκόντων διοίκησης σε αξιωματικούς όλων των ειδικοτήτων του ΥΓ.

  8. Αποζημίωση εφημεριών στρατιωτικών ιατρών, αποζημίωση νυχτερινής απασχόλησης νοσηλευτών, δυνατότητα άσκησης ιδιωτικού έργου νοσηλευτών.

  9. Επιτάχυνση της πληρωμής των υγειονομικών δαπανών και αποζημίωση νέων Υπηρεσιών Υγείας (π.χ. ιατρικώς υποβοηθούμενη αναπαραγωγή).

  10. Διακλαδική χρήση υγειονομικών υπηρεσιών, ελεύθερη επιλογή ιδιώτη ιατρού από τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, δικαίωμα συνταγογράφησης ιδιωτών ιατρών σε στρατιωτικούς.

  11. Διανυκτέρευση στρατιωτικών φαρμακείων, διανομή κατ’ οίκον φαρμάκων σε άτομα με αδυναμία αυτοεξυπηρέτησης.

Επιπλέον, προβλέπεται η δημιουργία νέων Υπηρεσιών Υγείας:

  • Ίδρυση Κέντρου Εκπαίδευσης και Μονάδας Αντιμετώπισης Πολεμικού Τραύματος.

  • Ίδρυση Μονάδας Φροντίδας Ηλικιωμένων.

  • Οδοντιατρείο ΑμεΑ.

  • Αναβάθμιση Κέντρου Ειδικής Φροντίδας Παίδων.

  • Δημιουργία Στέγης Υποστηριζόμενης Διαβίωσης ΑμεΑ.

Επισυνάπτονται η παρουσίαση της Αναβάθμισης των Υγειονομικών Υπηρεσιών» και 9 ερωτήσεις & απαντήσεις σχετικά με το αντικείμενο και το περιεχόμενο του Σχεδίου Νόμου.

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ

 

Ανικανότητα ή Δολιότητα από ΔΥΟ κρατικούς φορείς; - ΔΥΠΑ: Οι άνεργοι είναι 776.326 άτομα - ΕΛΣΤΑΤ: ΟΧΙ οι άνεργοι είναι 437.648!!! - Γιατί η ΕΛΣΤΑΤ "εξαφάνισε" 338.678 άνεργους;


 Εκατοντάδες χιλιάδες ανέργους που είναι εγγεγραμμένοι στη ΔΥΠΑ (πρώην ΟΑΕΔ) αγνοεί η Ελληνική Στατιστική Αρχή και χαμηλώνει αισθητά το ποσοστό της ανεργίας

Πρόκειται για ένα στατιστικό παράδοξο το οποίο αλλοιώνει την πραγματική εικόνα της αγοράς εργασίας, ενώ το ΙΝΕ της ΓΣΕΕ κάνει λόγο για αισθητά μεγαλύτερη ανεργία, από εκείνη που δείχνουν τα ποσοστά της ΕΛΣΤΑΤ.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ το ποσοστό της ανεργίας τον Σεπτέμβριο μετρήθηκε στο 9,3%, ένα από τα χαμηλότερα ποσοστά των τελευταίων ετών, έναντι 10,7% τον Σεπτέμβριο του 2023 και 9,5% τον Αύγουστο του 2024.

Οι άνεργοι, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ ανήλθαν σε 437.648 άτομα σημειώνοντας μείωση κατά 65.905 άτομα σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2023 (-13,1%) και κατά 7.615 άτομα σε σχέση με τον Αύγουστο του 2024 (-1,7%).

Οι απασχολούμενοι ανήλθαν σε 4.262.924 άτομα σημειώνοντας αύξηση κατά 66.317 άτομα σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2023 (1,6%) και κατά 4.272 άτομα σε σχέση με τον Αύγουστο του 2024 (0,1%).

Τα άτομα κάτω των 75 ετών που δεν περιλαμβάνονται στο εργατικό δυναμικό, ή «άτομα εκτός του εργατικού δυναμικού», δηλαδή τα άτομα που δεν εργάζονται ούτε αναζητούν εργασία, ανήλθαν σε 3.070.957, σημειώνοντας μείωση κατά 16.974 άτομα σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2023 (-0,5%) και αύξηση κατά 1.130 άτομα σε σχέση με τον Αύγουστο του 2024 (αμελητέα μεταβολή).

Τι είχε ανακοινώσει η ΔΥΠΑ

Ωστόσο, για τον ίδιο μήνα (Σεπτέμβριο του 2024)  η ΔΥΠΑ είχε ανακοινώσει πως οι εγγεγραμμένοι άνεργοι στα αρχεία της ήταν 776.326 άτομα.

Προκύπτει μια διαφορά  της τάξης των 338.678 ανέργων που, λόγω του μεγέθους της, είναι δύσκολο να αποδοθεί σε στατιστικό λάθος.

Δηλαδή η ΕΛΣΤΑΤ καταγράφει μόλις το 56,4% των εγγραμμένων ανέργων της ΔΥΠΑ και δείχνει να αγνοεί το 43,6%.

Τι υποστηρίζει η ΕΛΣΤΑΤ

Η ΕΛΣΤΑΤ υπολογίζει την ανεργία με δειγματοληπτική έρευνα που διεξάγει (σαν δημοσκόπηση), ενώ οι άνεργοι που ανακοινώνει η ΔΥΠΑ είναι εκείνοι που είναι εγγεγραμμένοι στα αρχεία της ΔΥΠΑ ως άνεργοι.

Ωστόσο η διαφορά στην καταμέτρηση των ανέργων από τους δύο κρατικούς φορείς είναι τεράστια και ανεξήγητη. Δηλαδή, αυτός που δηλώνει άνεργος στη ΔΥΠΑ, την ίδια στιγμή, στην έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ δηλώνει πως εργάζεται!

Την τεράστια διαφορά η ΕΛΣΤΑΤ επιχειρεί να τη δικαιολογήσει υποστηρίζοντας ότι φταίει η «μαύρη» εργασία, υπονοώντας προφανώς ότι ο άνεργος εργάζεται κρυφά εξακολουθεί να είναι εγγεγραμμένος στον ΟΑΕΔ και να επωφελείται από τα ευεργετήματα, αλλά στην έρευνα μιας άλλης κρατικής υπηρεσίας, της ΕΛΣΤΑΤ, δηλώνει πως δεν είναι άνεργος, αλλά έχει εισοδήματα από εργασία.

Επίσης,  η ΕΛΣΤΑΤ υποστηρίζει ότι στο διοικητικό μητρώο της ΔΥΠΑ (πρώην ΟΑΕΔ), η «ενεργή αναζήτηση» και η «διαθεσιμότητα» για εργασία δηλώνεται κατά την εγγραφή και δεν επικαιροποιείται. Έτσι, δηλαδή, ο εγγεγραμμένος άνεργος παραμένει για χρόνια στο μητρώο του ΟΑΕΔ και δεν διαγράφεται.

Σημειώνεται ότι με τη μέθοδο που εφαρμόζει η ΕΛΣΤΑΤ, ως απασχολούμενοι και άρα όχι άνεργοι, χαρακτηρίζονται τα άτομα ηλικίας 15 έως 89 ετών τα οποία ενέπιπταν κατά τη διάρκεια της εβδομάδας αναφοράς σε μία από τις ακόλουθες κατηγορίες:

  • = Άτομα τα οποία κατά τη διάρκεια της εβδομάδας αναφοράς εργάστηκαν για τουλάχιστον 1 ώρα έναντι αμοιβής ή κέρδους, συμπεριλαμβανομένων των συμβοηθούντων μελών οικογενειακής επιχείρησης.
  • = Άτομα με θέση εργασίας ή επαγγελματική δραστηριότητα τα οποία δεν εργάζονταν προσωρινά κατά τη διάρκεια της εβδομάδας αναφοράς αλλά είχαν «σύνδεση» με την εργασία τους.


ΠΗΓΉ:https://www.sofokleousin.gr/exasan-to-metrima-kai-338678-anergous

Πότε θα τρώμε με "χρυσά" κουτάλια; - Πρωθυπουργός:" - Όπως έχουμε δεσμευτεί το 2027, ο βασικός μισθός, θα φτάσει στα 950 ευρώ!!!" - "Είναι μία αύξηση σχεδόν 50%!!!"


 Καλή σας ημέρα, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι. Θα ξεκινήσω με τη συμπαράστασή μου στη δοκιμαζόμενη Ισπανία, που ήδη θρηνεί σχεδόν 100 θύματα και ζημιές πολλών δισεκατομμυρίων από τις πρόσφατες καταστροφικές πλημμύρες.

Γεγονός που έρχεται να μας υπενθυμίσει για ακόμα μία φορά ότι κανείς δεν είναι άτρωτος απέναντι στην κλιματική κρίση αλλά προφανώς και να αναδείξει τον ρόλο της πολιτικής προστασίας, της σωστής λειτουργίας του «112» και των προληπτικών εκκενώσεων και βεβαίως της ευρωπαϊκής αλληλεγγύης όσο και των κοινών δράσεων στη Μεσόγειο, η οποία αποτελεί, εξάλλου, όπως μας λένε οι επιστήμονες, επίκεντρο της κλιματικής κρίσης.

Είναι ένα πεδίο στο οποίο, όπως ξέρετε, η Ελλάδα πρωτοστατεί, το οποίο θα αποτελέσει και αντικείμενο -πιστεύω- πολύ εκτεταμένων συζητήσεων σε επίπεδο Ευρωπαϊκού Συμβουλίου.

Στη συνεδρίασή μας, τώρα, πρωταγωνιστής είναι η νέα αύξηση του βασικού μισθού, στην προοπτική να φτάσει στα 950 ευρώ, όπως έχουμε δεσμευτεί, το 2027. Αλλά σήμερα θα συζητήσουμε το νέο, μόνιμο σύστημα προσδιορισμού του μετά το 2027.

Θα έλεγα ότι είναι μια κομβική πρωτοβουλία, καθώς στο εξής θα απαγορεύεται δια νόμου η μείωση του κατώτατου μισθού, ενώ το ύψος της αύξησής του θα καθορίζεται από δύο κριτήρια: από τη μία πλευρά, τον ρυθμό ανάπτυξης και βελτίωσης της παραγωγικότητας της οικονομίας και από την άλλη τον πληθωρισμό, αλλά τον πληθωρισμό ο οποίος πλήττει ειδικά τα χαμηλότερα εισοδήματα.

Αυτό σημαίνει ότι όσο καλύτερα πηγαίνει η οικονομία, όσο βελτιώνεται η παραγωγικότητα τόσο θα αυξάνεται ο πρώτος μισθός, αλλά και όσο ανεβαίνουν οι τιμές τόσο θα αντισταθμίζουν οι αμοιβές αυτή την αύξηση των τιμών. Εξάλλου, αυτή είναι η πορεία την οποία ακολουθούμε και όλα τα τελευταία χρόνια.

Να θυμίσω για ακόμα μία φορά ότι ο κατώτατος μισθός ήταν στα 650 ευρώ το 2019, είναι ήδη στα 830 ευρώ, θα τηρήσουμε τη δέσμευσή μας να φτάσει στα 950 ευρώ ως το 2027. Είναι μία αύξηση σχεδόν 50%.

Ενώ και οι μέσες απολαβές, από 1.036 ευρώ ο στόχος μας είναι -και πιστεύω ότι θα τον πετύχουμε, ενδεχομένως να τον ξεπεράσουμε κιόλας- να φτάσουν τα 1.500 ευρώ το 2027, βελτιωμένες δηλαδή κατά 45%.

Και βέβαια, να συμπληρώσω ότι το νέο σύστημα έρχεται να ευνοήσει και τους δημόσιους υπαλλήλους, με τον εισαγωγικό τους μισθό να συμβαδίζει πια με τη βασική αμοιβή στη χώρα.

Θα συμπαρασύρει προφανώς προς τα πάνω και τις τριετίες, αλλά και όλα τα επιδόματα τα οποία συνδέονται με τον κατώτατο μισθό.

Με άλλα λόγια, είναι μια σημαντική μεταρρύθμιση η οποία αφορά το σύνολο των εργαζόμενων, με επίκεντρο, όπως είπα, την καθοριστική ρήτρα ότι οι αποδοχές πια δεν θα μπορούν να μειώνονται παρά μόνο να αυξάνονται. Είναι μια διασφάλιση η οποία καθιερώνεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, θωρακίζοντας το εισόδημα απέναντι σε κάθε απειλή περιορισμού του. Και καθίσταται, πιστεύω, δυνατή χάριν ακριβώς των αποτελεσμάτων της συνολικής οικονομικής μας πολιτικής.

Είναι μία συνετή πολιτική η οποία, αφότου έκλεισε το τόξο της κρίσης, δημιουργεί τώρα μια σιγουριά, μια ασφάλεια για την επόμενη μέρα, φροντίζοντας όμως παράλληλα και τον έτερο αναγκαίο χώρο της παραγωγής, την επιχειρηματικότητα, την οποία ελαφρύνει από βάρη.

Σημαίνει ότι πέραν της μείωσης 50 και φόρων που έχουν καταργηθεί, μειωθεί, ως το 2025 οι ασφαλιστικές εργοδοτικές εισφορές θα έχουν αποκλιμακωθεί κατά 5,4 ποσοστιαίες μονάδες. Θα φτάσουμε το 6% ως το 2027, θα έχουμε πλησιάσει ουσιαστικά τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Και όλα αυτά, αυτή η συνετή πολιτική της μείωσης των φόρων σε συνδυασμό με την επίτευξη πρωτογενών πλεονασμάτων, επιτυγχάνεται σε μία εποχή όπου σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες τα ελλείμματα αυξάνονται. Βλέπετε τι γίνεται στη Γαλλία, η οποία επιχειρεί να περάσει μέσα από ένα διασπασμένο κοινοβούλιο έναν νέο προϋπολογισμό, με σημαντικές αυξήσεις φόρων αλλά και περιορισμούς δαπανών. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, μόλις χθες αναγγέλθηκε ο καινούργιος προϋπολογισμός, με πρόσθετα φορολογικά βάρη ύψους 40 δισεκατομμυρίων λιρών.

Στην πατρίδα μας η πορεία είναι η αντίστροφη, δικαιώνοντας έτσι τους δύο πυλώνες της προόδου της: δημοσιονομικά ισορροπημένες επιλογές, αλλά και φορολογική δικαιοσύνη.

Η μάχη κατά της φοροδιαφυγής ήταν πάντα ένα σύνθημα, ένα πολυφορεμένο σλόγκαν στα χείλη όλων των πολιτικών. Νομίζω από ευχή, πια, γίνεται πραγματικότητα, με τα πρώτα έσοδα να ενισχύουν, προφανώς, τους πιο αδύναμους, αλλά όλα τα επόμενα πρόσθετα έσοδα από τον περιορισμό της φοροδιαφυγής, να ανοίγουν τελικά τον δρόμο για νέες μειώσεις φόρων. Έχουμε, ήδη, προσδιορίσει το τι θα κάνουμε στον προϋπολογισμό του 2025, ώστε η μικρότερη αυθαιρεσία των λίγων να σημαίνει τελικά τη μεγαλύτερη ανακούφιση των πολλών.

Ο Υπουργός Οικονομικών θα παρουσιάσει επίσης τις αλλαγές στον τρόπο και στον χρόνο υποβολής των φορολογικών δηλώσεων. Αυτές θα γίνονται πλέον σταθερά, και χωρίς να υπάρχει καμία απόκλιση, μεταξύ Μαρτίου και Ιουλίου. Θα βάλουμε, επιτέλους, ένα οριστικό τέλος στο σήριαλ των παρατάσεων, αυξάνοντας όμως και τις εκπτώσεις γι’ αυτούς οι οποίοι τηρούν τις προθεσμίες, αλλά και το Δημόσιο να είναι συνεπές με την πρόβλεψη προστίμων σε όσους κρατικούς λειτουργούς δεν αποστέλλουν εγκαίρως στην ΑΑΔΕ όλα τα απαραίτητα στοιχεία.

Από τα θέματα που θα μας απασχολήσουν σήμερα, επιτρέψτε μου να ξεχωρίσω ένα, το οποίο προ κάποιων μηνών, όπως θυμάστε, είχε μετατραπεί σε μία αιτία μεγάλης αναταραχής, αλλά και σε μία παγίδα μιας άθλιας κομματικής εκμετάλλευσης.

Μιλώ για την εκπαίδευση και τα επαγγελματικά δικαιώματα των καλλιτεχνών, ένα πεδίο το οποίο όλοι θα θυμούνται, κυρίως αυτοί οι οποίοι εμπλέκονται περισσότερο, ότι ήταν αρρύθμιστο εδώ και δεκαετίες, και τα κενά του οποίου επέτρεπαν σε κάποιους να κατασκευάζουν μύθους, κρύβοντας τις δίκες τους ευθύνες και κατηγορώντας «τυφλά» την κυβέρνηση.

Λοιπόν, σήμερα είναι αυτή η κυβέρνηση που, όπως είχαμε δεσμευτεί, κ. Υπουργέ Παιδείας, κα Υπουργέ Πολιτισμού, έρχεται να απαντήσει και στους στημένους ακτιβισμούς και σε κάποιες «παράφωνες» συναυλίες, με μία γενναία μεταρρύθμιση στον χώρο του σύγχρονου πολιτισμού: για πρώτη φορά στην ιστορία της, η πατρίδα μας θα αποκτήσει Ανώτατη Σχολή Παραστατικών Τεχνών.

Σε αυτήν θα ενταχθούν οι σχολές του Εθνικού Θεάτρου, της Λυρικής Σκηνής, του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, του Ωδείου Θεσσαλονίκης και μαζί η Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης.

Ταυτόχρονα, όλες οι -πολλές- ιδιωτικές σχολές θεάτρου, μουσικής και χορού που λειτουργούν σήμερα ως επιχειρήσεις τίθενται υπό την εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας. Θα μιλήσουν αναλυτικά για το νομοσχέδιο οι δύο συναρμόδιοι Υπουργοί.

Ξεδιαλύνουμε όλα τα θολά σημεία ενός αρρύθμιστου τοπίου. Καθορίζουμε επαγγελματικές διαδρομές, σαφή προσόντα, επαγγελματικά δικαιώματα και έτσι πιστεύω ότι αναβαθμίζουμε συνολικά το επίπεδο των καλλιτεχνικών σπουδών, δίνοντας και έναν ξεκάθαρο δρόμο για τη σύνδεσή τους με τις υφιστάμενες πανεπιστημιακές σπουδές.

Σε πείσμα, λοιπόν, της πολιτικής μιζέριας, η χώρα αλλάζει σε όλους τους τομείς με μικρά και μεγάλα βήματα, όλα, πάντως, με τη σφραγίδα της πολιτικής σταθερότητας. Ένα μέγεθος το οποίο, όπως βλέπετε, αποτελεί ζητούμενο για πολλά κράτη και στη χώρα μας δεν πρέπει να θεωρείται ποτέ ένα αυτονόητο δεδομένο.

Θα έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον η στάση της αντιπολίτευσης στη Βουλή σε όλα αυτά τα νομοσχέδια τα οποία θα συζητήσουμε σήμερα. Εκεί νομίζω ότι θα φανούν πολλά.

Να κλείσω, τέλος, με ένα ζήτημα εξωτερικής πολιτικής -δεν συνηθίζουμε να τα συζητάμε όσο θα έπρεπε στο Υπουργικό Συμβούλιο ίσως. Αμέσως μετά θα έχω μία συνάντηση με τον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας, τον φίλο Νίκο Χριστοδουλίδη, στο φως των χθεσινών σημαντικών συνομιλιών που είχε στον Λευκό Οίκο, στην πρώτη επίσκεψη ηγέτη της Κύπρου εδώ και 28 χρόνια.

Είναι μία σημαντική απόδειξη της αναβάθμισης των σχέσεων της Μεγαλονήσου με τις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά και της σημασίας της ως ενός πόλου σταθερότητας σε ένα ασταθές περιβάλλον συγκρούσεων, που δυστυχώς συνεχίζονται στη Μέση Ανατολή.

Ταυτόχρονα, όμως, νομίζω ότι είναι μία εξέλιξη η οποία καταδεικνύει και τα οφέλη στα οποία οδηγεί μια ενεργητική διπλωματία, η οποία είναι στηριγμένη στον διαρκή συντονισμό Αθήνας και Λευκωσίας.

Αυτή την ώρα, δεν θέλω να φανώ ούτε αισιόδοξος ούτε απαισιόδοξος, μένω ωστόσο σε μία διαπίστωση: ότι από ένα σημείο διεθνούς ακινησίας, η Κύπρος και η επίλυση του Κυπριακού ζητήματος αντιμετωπίζεται τώρα ως μέρος λύσης στην εξίσωση της πιο ευαίσθητης περιοχής στον παγκόσμιο χάρτη κι ότι αυτή η αλλαγή οπτικής μπορεί να μετουσιωθεί, ελπίζω, και σε μία αλλαγή σελίδας.

Σταματώ, λοιπόν, εδώ την εισαγωγή μου και νομίζω ότι μπορούμε να περάσουμε στην ημερήσια διάταξη, ξεκινώντας με την νομοθετική πρωτοβουλία για τον κατώτατο μισθό.