Τετάρτη 13 Αυγούστου 2025

Μικροί, Τυφλοί και Ανίκανοι Κυβερνήτες: - Θεέ, Που Είσ’ Εκεί Ψηλά, Για Ρίξε ένα Βλέμμα - Να Δεις τη Δόλια σου Σπορά Που Πνίγεται στο Ψέμα.



 






«Μπάσταρδοι, κλέφτες, πόρνοι» (Κ. Παλαμάς).

«Άνθρωποι, χωρίς ηθική και πίστη. Και κρίμα τα φώτα τους. Ότι ο άνθρωπος κάνει τα φώτα κι όχι τα φώτα τον άνθρωπον» (Μακρυγιάννης).

 

Και επειδή,

«Ου μόνον αρχή άνδρα δείκνυσι, αλλά και αρχήν ανήρ» (Επαμεινώνδας), 

 

Ιδού,  τι κάνατε, σεις οι «Μικροί Ανίκανοι και τυφλοί Κυβερνήτες»,

στην Πόλη και τη  Χώρα. Στη Δημοκρατία μας.  Στην Παιδεία. Στην Ελλάδα μας.

 

«Πολλά και αισχρά ένεκα κερδέων πεποιήκατε: πολλά και αισχρά για το κέρδος κάνατε» (Ξενοφών).

 

«και με τα δυο χέρια σουφρώνει τα δημόσια έσοδα: Καμφοίν χέροιν μυστιλάται των δημοσίων». (Αριστοφάνης).

 

«Κοίτα, νέα χελιδόνια. Κι’ αυτοί γύριζαν να δουν κι’ εγώ έκλεβα το κρέας: Ώρα νέα, χελιδών. Οι δ’ έβλεπον…καγώ των κρεών έκλεπτον:». (Αριστοφάνης και πάλι)

 

Εσείς, οι Μικροί Τυφλοί και Ανίκανοι κυβερνήτες, που λαλείτε «σπασμένες σκέψεις από ξένες γλώσσες» (Σεφέρης).

 

Γλωσσοχαλαστήδες, και χαλασοχώρηδες,  πρόθυμοι κωλορεβερέντζηδες, —τουτέστιν βαθέως υποκλινόμενοι προβάλλοντες τα οπίσθια—,  των Μερκελευρωπαίων. 

 

Λάτρεις του ξενόφερτου, θα δίνατε  στις κολόνες του Παρθενώνα, το σχήμα του μπουκαλιού της Κόκα-Κόλα, ετοιμοι να φορέσετε στις Καρυάτιδες μπούρκα.

 

«Μια πατρίδα που ζημιώθη, διατιμήθη και όλο σ’ αυτό κατανταίνει» (Μακρυγιάννης), εξ αιτίας ανίκανων αρχόντων, των «αλιτηρίων της πόλης» (Ζήνων ο Ελεάτης).

 

«Και φωνάζουν οι πατριδέμποροι να φοβηθούν οι πατριώτες». (Βάρναλης).

 

Ιδού, οι Μικροί Ανίκανοι και Τυφλοί Κυβερνήτες, που άφησαν τα κάστρα της πατρίδας απολέμιστα και μπήκαν «ντυμένοι φίλοι οι εχθροί», οι απολίτιστοι της παγκοσμιοποίησης του αμερικάνικου τρόπου ζωής και οι «πολιτισμένοι» βάρβαροι της Εσπερίας.

 

«Και έτσι, «χάνονται οι πόλεις όταν δεν μπορούν να ξεχωρίσουν τους φαύλους από τους έντιμους: Τας πόλεις απόλλυσθαι, όταν μη δύνωνται τους φαύλους από των σπουδαίων διακρίνειν». (Αντισθένης).

 

Και ο λαός, με σακατεμένη ελευθερία, με σακατεμένη γλώσσα, σακατεμένος από την ανέχεια, χαλάει κι’ αυτός, διότι:

 

«Το της πόλεως όλης ήθος ομοιούται τοις άρχουσιν» (Ισοκράτης).

 

Τον καταντήσατε, αυτόν τον λαό, — τον υπερήφανο λαό, «ουδενός δούλον… ουδ’ υπήκοον», (Αισχύλος)—, αναγκεμένο «και πένητα ίνα γιγνώσκη τον τιθασευτήν» (Αριστοφάνης).

 

Τον καταντήσατε, εσείς, οι αρχολάγνοι κυβερνήτες και πολιτικατζήδες, — πολιτικοί υπάρχουν, αλλά είναι είδος υπό εξαφάνιση—, ευτελή και ταπεινωμένο μαζοχυλό, δυσλεκτικό και φτωχό, για να μη μπορεί να σκεφτεί. Ούτε να κρίνει.

 

Τον καταντήσατε, τον λαό, μαζοχυλό, μάζα ψηφοφόρων, προκειμένου να σας ψηφίζουν μια Κυριακή στα τέσσερα χρόνια ή όποτε σας καπνίσει και νομίζετε πως σας συμφέρει να κάνετε εκλογές, καλώντας τον να εξαργυρώσει την ψήφο του, με «ένα πουκάμισο αδειανό», δικών σας προεκλογικών υποσχέσεων. 

 

«κανακεύεις τον λαό, τον χαϊδολογάς, τον κολακεύεις και τον εξαπατάς.

Ήκαλλ’, εθώπευ’, εκολάκευ’, εξηπάτα»

(Αριστοφάνης).

 

Κραυγάζουν οι αναίσχυντοι, Μικροί Τυφλοί και Ανίκανοι Κυβερνήτες:

Δημοκρατία. Ισονομία. Ελευθερία. Ισότητα.

 

Και εννοούν και εφαρμόζουν:

Ελευθερία, του ηδονοθηρικού καταναλωτικού εξευτελισμού.

Δημοκρατία, του αναίσχυντου πολιτικαντισμού.

Ισονομία, του δικολαβισμού.

Ισότητα στη μετριοκρατία,  η οποία αναπαράγεται δια κλωνοποιήσεως,  κλονίζοντας την αξιοκρατία.

 

«Τα γουρούνια ευχαριστιούνται περισσότερο στον βούρκο παρά στο καθαρό νερό: Ύες βορβόρω ήδονται μάλλον ή καθαρώ ύδατι»! (Ηράκλειτος)

 

«Κοράκοι, όλοι κοράκοι αληθινοί, χειρότεροι από τον κόρακα όπου βγήκε από την Κιβωτό και εθρέφοταν από τα λείψανα, όπου είχε αφήσει ο κατακλυσμός του κόσμου»

(Σολωμός).

 

«Συντρίβουμε τους τρόπους του σκέπτεσθαι. Συντρίψαμε πια τους δεσμούς της πατρικής, μητρικής, υιικής στοργής, της φιλίας και του έρωτα. Αν θέλετε μια εικόνα της ζωής, φανταστείτε ένα πέλμα που θα συντρίβει τη μορφή του ανθρώπου.».

(Όργουελ. 1984)

 

Και «ο λαός… σφιγμένος από την ανάγκη, τη μιζέρια και τον μισθό να κρέμεται από σένα με το στόμα ανοιχτό: Ο  δε δήμος … υπ’ ανάγκης άμα και χρείας και μισθού προς σε κεχήνη» (Αριστοφάνης).

 

Κλέφτες, νταβατζήδες του λαού. Μικροί, ανίκανοι κυβερνήτες,

 

Δεν μας κλέψατε, μόνο, τον γλίσχρο μισθό μας. Την τιποτένια μας σύνταξη. 

 

Κλέψατε και το δώρο του παππού για τα εγγόνια. Στερήσατε το παιχνίδι των παιδιών μας, και την ξεγνοιασιά της παιδικής ηλικίας. 

 

Κλέψατε, και τη μέρα της αμφίβολης χαράς, καθώς περιμέναμε τη σύνταξή μας, ξεροσταλιάζοντας στα ΑΤΜ, και τα μετρούσαμε, κι ήταν ακόμη λιγότερα, τα λιγοστά ευρώ της άθλιας σύνταξης.

Μας κλέψατε τα χρόνια της ζωής μας, ασπρίζοντας τα μαλλιά μας, μέσα σε μια ατέλειωτη νύχτα-εφιάλτη, των δικών σας μνημονίων. 

Μας αφήσατε να ζούμε σε βουβά, παγωμένα σπίτια. Σε άδεια από φίλους καφενεία. Σε ετοιμοθάνατες γειτονιές.

Πάνω απ’ όλα, όμως, μας κλέψατε, όλα τα επίσημα αρχεία της ιστορίας μας, κάνοντάς την , Ρεπούστικα, «συνωστισμό» στην προβλήτα της Σμύρνης.

Μας κλέψατε, τα μουσεία του παρελθόντος μας, που χωρίς αυτά, αύριο δεν υπάρχει. Για να ξεχάσουν οι άνθρωποι, πως είναι πολίτες. Για να αφανιστεί κάθε ήχος ελπιδοφόρος. 
 

Λαομπαίχτες, λαοπλάνοι.
Μάταια, πια, περιμένουμε να τρίξει η πόρτα ανοίγοντας, για να μπει ο αγέρας της ελπίδας του αύριο. 

Κι αυτόν μας τον κλέψατε, πνίγοντας, μέσα στη μαυρίλα του αύριο, κάθε προσδοκία μας. 

Μας καταντήσατε ζήτουλες και νοικάρηδες στην ίδια μας τη χώρα. 

Μέσα στις ψυχές μας βρέχει βροχόνερο αγανάκτησης, απελπισμένης οργής, για το σήμερα που μας κάψατε, για το αύριο που μας κλέψατε. 
 

Οι μέρες μας περνάνε γκρίζες, χωρίς απόχρωση. Όλες ίδιες. Με την ίδια απελπισία ζωγραφισμένη σε κάθε μας ξύπνημα. 

Με τον ίδιο εφιάλτη, να μας τρομοκρατεί, κάθε νύχτα, στον ύπνο μας. 
Τα φύλλα, από το ημερολόγιο, πέφτουν, χωρίς να δείχνουν μιαν άλλη μέρα. 

 

Τίποτα πια δε χαμογελά στην καρδιά μας. Τη ζυγαριά τη γέρνετε πάντα προς το δολερό σας μέρος. Κι’ εμείς, ανήμποροι να σας κόψουμε το άδικο χέρι. 

Και οι γιορτές των αγίων, χαθήκανε κι αυτές, μαζί και με τους αγίους.  
Ούτε Εκείνος φαίνεται πουθενά. Χάθηκε; Τον ψάχνουμε. Δεν τον βρίσκουμε. 

 

Θεέ,

Που είσ’ εκεί ψηλά,

Για ρίξε ένα βλέμμα

Να δεις τη δόλια σου σπορά

Που πνίγεται στο ψέμα.

Ολόγυμνοι, πια, φοράμε τον εαυτό μας και δεν τον αναγνωρίζουμε. 
Η μνήμη, ανοιχτή πληγή στο χτες, τότε που ζούσαμε. Τότε που γελούσαμε. Τότε που ονειρευόμασταν. Τότε που ελπίζαμε. 

ΘΑ ΕΡΘΕΙ ΜΙΑ ΜΕΡΑ, που, πια, δεν θα ’χετε τι να πείτε.
 

Σπαταλήσατε, βρωμίσατε, σκοτώσατε όλες τις λέξεις. 
Και τις πετάτε, άταφα κουφάρια, στα μούτρα του κοσμάκη.

Λεξοφονιάδες.

Η πολυτελής εσθήτα, το πέπλο της εξουσίας και της αυθαιρεσίας σηκώθηκε

και φαίνεται ο ξεδιάντροπος κώλος της αδιάντροπης εξουσίας σας

 

ΘΑ ΕΡΘΕΙ Η ΜΕΡΑ, που θα περιμένεις ένα γράμμα και δεν θα έρχεται, γιατί εκείνο που έλαβες, αλαζονικά, το πέταξες, αλαζόνα, μικρέ τυφλέ και ανίκανε κυβερνήτη. 

«Ανέγνων, έγνων, κατέγνων», είπες, ως άλλος Ιουλιανός ο Παραβάτης. 
 

«Ανέγνως , αλλ’ ουκ έγνως»: το διάβασες μα δεν το κατάλαβες, θα σου απαντήσουμε, λαομπαίχτη.

Όχι δεν πιάνω το χέρι σου. Δεν ταιριάζει η παλάμη σου στη δική μου. 

ΘΑ ΕΡΘΕΙ Η ΜΕΡΑ, που θα ντρέπεσαι να με κοιτάξεις στα μάτια. 
Δεν θα έχεις, πια, τι άλλο να κλέψεις. 

Κι’ εγώ θα σωπαίνω. Και η σιωπή μου θα λέει: 
 

«Σε σιχαίνομαι, μα δεν καταδέχομαι ούτε και να σε φτύσω», ονειροκλέφτη. Χαλασμένε. Κερδοσκόπε των ελπίδων.

Καιροσκόπε απατεώνα. 
 

Θα περιμένεις μια συγχώρεση, που δεν θα έρχεται. 

Πώς να συγχωρεθεί το άδικο.

ΘΑ ΕΡΘΟΥΜΕ, τότε, ακλόνητοι. Αδυσώπητοι. 

Με μπροστάρη, το κλεμμένο μας δίκιο. 
Με σύντροφο, την περηφάνια μας, που φυλάξαμε ζωντανή μέσα στην καρδιά μας. Την περηφάνια που ποτέ δεν μπορέσατε να μας κλέψετε. 

ΘΑ ΕΡΘΟΥΜΕόρθιοι και υπερήφανοι, αυστηροί κριτές των πετρωμένων πεπραγμένων σας, Λειεγκέφαλοι, ματαιόσπουδοι, σπουδαιογελοίοι, σπουδαρχήδες, κρουνοχυτροληραίοι, (κεφαλόβρυσα της κοτσάνας)  άνθρωποι χωρίς λεβεντιά. τρομοκράτες των ονείρων μας, ΚΛΕΦΤΕΣ του μόχθου και του ιδρώτα της ζωής μας, της παράδοσής μας, της αξιοπρέπειάς μας, της ανθρωπιάς μας,

 

και ΕΝ ΟΝΟΜΑΤΙ της ΑΛΗΘΕΙΑΣ,  της ΤΙΜΙΟΤΗΤΑΣ των ματιών μας, της ΑΔΟΛΗΣ σκέψης μας, της ΚΑΘΑΡΟΤΗΤΑΣ της καρδιάς μας,

 

ΠΟΙΝΗ ΕΞΟΣΤΡΑΚΙΣΜΟΥ από την Πόλη των Πολιτών, για τους λαομπαίχτες. 
 
Κι ας  φωνάζουν οι αχόρταγοι λαοφάγοι (δημοβόροι), πως σώζουν την Πατρίδα, ενώ αφανίζουν τον λαό.

 

Κι ας καμαρώνουν οι  σκατωμένοι, κι ας λένε: «Δε λερώθ’κε ο Θοδωρής λερωθήκαν τα σκατά» (Κ. Βάρναλης).

«Λαέ, διώχ’ την ξένη ετούτη λέρα
κι αυτουνούς που τηνε φέρα’.

 

Αν ξυπνήσεις μονομιάς θα’ρθει ανάποδα ο ντουνιάς» 

(Κ. Βάρναλης)

 

 

«Μια  απαίσια βοή, Την σκάλα ανεβαίνει»

(Κ. Καβάφης)

Είναι η βοή, η φωνή του λαού,

«που γυρεύει ένα τίποτα για να πιστέψει και να πεθάνει»

(Μ. Αναγνωστάκης), 

«Ούτινος δούλος, ούδ’ υπήκοος.»

(Σοφοκλής)

 

Κι΄ όταν «θα φεύγουν μουλωχτά,  πέρα στις αμαλάκες*,» όλοι θα πούμε, όλοι μαζί:

«Α στο διάολο, μαλάκες»

(Γ. Σεφέρης «Ινδικό Παραμύθι»)

 

* Αμαλάκα: οπωροφόρο δέντρο της Ινδίας, (πηγή: Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορίαΤο ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου)







πηγή:https://www.zougla.gr/apopseis/mikri-tiflike-anikani-ke-kivernites/


 

Καταπέλτης κατά της Κυβέρνησης το Ελεγκτικό Συνέδριο : - Σημεία και Τέρατα με τους ανώτατους μισθούς σε υπαλλήλους των Υπουργείων!!- Ηθελημένες λανθασμένες καταχωρίσεις που ανεβάζουν και το ύψος των συντάξεων τους!!!



Μετά την ολοκλήρωση στις 2 Αυγούστου της διαδικασίας κατάθεσης των φορολογικών δηλώσεων για τα εισοδήματα του 2023, από τις οποίες το κράτος θα εξασφαλίσει μόνο από την πηγή αυτή πάνω από 20 δις. ευρώ (πάνω από 12 δις. ευρώ από φυσικά πρόσωπα και κυρίως από μισθωτούς και συνταξιούχους!) και μετά από 180 περίπου ημέρες εργασίας των Ελλήνων μόνο για το κράτος από τις οποίες εξασφαλίσθηκαν συνολικά φορολογικά έσοδα πάνω από 61 δις. ευρώ, προκύπτει, εύλογα και δικαιωματικά, το ερώτημα απάντων των Ελλήνων πολιτών, εργαζομένων και φορολογουμένων: Πόσο πιάνουν τόπο οι φόροι μας;

Με το ίδιο ερώτημα συνοδεύει το Κέντρο Φιλελεύθερων Μελετών (ΚΕΦΙΜ) -Μάρκος Δραγούμης την καθιερωμένη άρτια μελέτη του υπό τον τίτλο «Ημέρα Φορολογικής Ελευθερίας», η οποία για το 2024 εκτιμά ότι εργαστήκαμε έως το τέλος περίπου Ιουνίου ή επί 175 ημέρες για το κράτος!

Δηλαδή όλα όσα εσοδεύαμε τα δίναμε στο κράτος, με την ευχή, όπως έλεγαν οι παλαιότεροι «σε καλή μεριά». Πάνε όμως τα έσοδα αυτά σε «καλή μεριά»; Ως απάντηση σ΄ αυτό και στο παραπάνω ερώτημα η μελέτη του ΚΕΦΙΜ επικαλείται στοιχεία του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ), σύμφωνα με τα οποία η ικανοποίηση των Ελλήνων πολιτών (2023) από το σύστημα υγείας είναι η μικρότερη ανάμεσα στα 21 κράτη μέλη της ΕΕ για τα οποία υπάρχουν στοιχεία, ενώ αντίστοιχα, στην ικανοποίηση των πολιτών από το εκπαιδευτικό και το δικαστικό σύστημα η χώρα βρίσκεται στην 16η και την 17η θέση αντίστοιχα.

Όμως, καταπέλτης είναι η απάντηση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με τα απίστευτα πάλι «εσφαλμένα» και «ημαρτημένα» ευρήματα, τα οποία επαναλαμβάνει σχεδόν τα ίδια και στην τελευταία έκθεσή του επί του Απολογισμού και Προϋπολογισμού του Κράτους για το 2022 κατά τον έλεγχο της νομιμότητας – κανονικότητας των εξόδων του.

Άγνοια

Το βασικό συμπέρασμα που προκύπτει από τα απίστευτα ευρήματα ελέγχων του ανώτατου ελεγκτικού δικαστηρίου είναι ότι το κράτος δεν ξέρει πόσα και από ποιους εσοδεύει και, το κυριότερο, δεν ξέρει πόσους, ποιους και γιατί πληρώνει!

(Μία παρένθεση: Οι παλαιότεροι αναγνώστες του έντυπου «Οικονομικού Ταχυδρόμου» γνωρίζουν ότι το ιστορικό περιοδικό αξιοποιούσε πάντοτε τις εκθέσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου παρουσιάζοντας και σχολιάζοντας τα πάντοτε απίστευτα ευρήματα των ελέγχων, τα οποία στη συνέχεια άγονταν συνήθως από βουλευτές στη Βουλή για συζήτηση)

Για το πρώτο σκέλος, δηλαδή πόσα και από ποιους εσοδεύει το κράτος, παραθέτω μόνο δύο διαπιστώσεις της παραπάνω έκθεσής του, ότι, κατά το έτος 2022, σε ορισμένες περιπτώσεις παρατηρήθηκε πλημμελής τήρηση των αρχών της καθολικότητας και της ειλικρίνειας και ακρίβειας, που διέπουν την κατάρτιση του Προϋπολογισμού. Ειδικότερα:

α. Ο Οργανισμός Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων (Ο.Δ.Α.Π.- πρώην Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων) αποδίδει κατ’ έτος ποσοστό σαράντα τοις εκατό (40%) των ταμειακών διαθεσίμων του, ως δημόσιο έσοδο, στον Κρατικό Προϋπολογισμό, το οποίο και διατίθεται αποκλειστικά για την πληρωμή δαπανών και την κάλυψη λειτουργικών αναγκών του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, για την προστασία, ανάδειξη και προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς και για την ενίσχυση των δράσεων συνεργασίας με τους φορείς του σύγχρονου πολιτισμού. Ανάλογη υποχρέωση απόδοσης ποσοστού έως 40% των ετησίων διαθεσίμων του από το οικονομικό έτος 2013 και εφεξής βάρυνε και το (πρώην) Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων19 .

Κατά το έτος 2022 ο Ο.Δ.Α.Π. απέδωσε στο υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού το ποσό των 52,71 εκατ. ευρώ, το οποίο εισήχθη ως δημόσιο έσοδο στον Κρατικό Απολογισμό υπό τον κωδικό «Απολήψεις από Ν.Π.Δ.Δ.». Ωστόσο, κατά παράβαση της αρχής της καθολικότητας, σύμφωνα με την οποία όλα τα δημόσια έσοδα και έξοδα πρέπει να εμφανίζονται στον Προϋπολογισμό, σχετική με τα ανωτέρω πρόβλεψη δεν συμπεριλήφθηκε ούτε στα έσοδα ούτε στις δαπάνες του Προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2022.

Σημειώνεται συναφώς ότι αντίστοιχη πρόβλεψη δεν είχε συμπεριληφθεί ούτε στους Προϋπολογισμούς των προηγούμενων οικονομικών ετών 2019, 2020 και 2021, όπου είχαν εισπραχθεί για την ίδια αιτία τα ποσά των 66,36 εκατ. ευρώ, 67 εκατ. ευρώ και 57,89 εκατ. ευρώ, αντίστοιχα.

β. Κατά παράβαση της αρχής της καθολικότητας, στον Κρατικό Προϋπολογισμό δεν περιλαμβάνονται τα έσοδα που προέρχονται από την παροχή υγειονομικών υπηρεσιών σε ασφαλισμένους του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. από τα Στρατιωτικά Νοσοκομεία, που συνιστούν Υπηρεσίες (μονάδες) του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, καθώς και τα έσοδα λοιπών οργανικών μονάδων του από ίδια δραστηριότητα (Υπηρεσία Φάρων, Κέντρο Εκπαίδευσης Ναυτικής Αποτροπής, Υδρογραφική Υπηρεσία κ.λπ.). Τα ανωτέρω καταδεικνύουν την ανάγκη βελτίωσης των εσωτερικών διαδικασιών της Κεντρικής Διοίκησης, ώστε αφενός μεν όλα τα έσοδα και τα έξοδα να συμπεριλαμβάνονται στον Προϋπολογισμό, αφετέρου δε, να διαμορφώνονται, στο μέτρο του εφικτού, ακριβείς και ειλικρινείς εκτιμήσεις εσόδων και εξόδων κατά την κατάρτιση του Προϋπολογισμού, ύστερα από έγκαιρη και έγκυρη συγκέντρωση και αξιοποίηση της απαραίτητης για τον σκοπό αυτό πληροφόρησης

Απίστευτες διαπιστώσεις για τις δαπάνες

Όσον αφορά το δεύτερο σκέλος, που αποτελεί και το βασικό θέμα της ανάλυσής μου, δηλαδή τις κρατικές δαπάνες, το Ελεγκτικό Συνέδριο επισημαίνει ότι κατά τον έλεγχο διαπιστώθηκαν σε πρώτη φάση τα εξής:

α. Εσφαλμένη εκκαθάριση ποσών από δικαστικές αποφάσεις (αμοιβή δικηγόρου) (υπουργείο Εξωτερικών). Οι έλεγχοι που ολοκληρώθηκαν σε εφορίες αφορούν συνολικό ποσό αντιτίμων 1.890.330,25 ευρώ!

β. Μη εμπρόθεσμη απόδοση λογαριασμού χρηματικών ενταλμάτων προπληρωμής (υπουργεία Μετανάστευσης και Ασύλου, Παιδείας και Θρησκευμάτων).

γ. Πλημμέλειες κατά την έκδοση εντολών μετακίνησης (μη προσδιορισμός του μέσου μεταφοράς, έλλειψη ειδικής αιτιολόγησης για μετακινήσεις εκτός εργασίμων ημερών, έκδοση της εντολής μετά την πραγματοποίηση της μετακίνησης χωρίς αναφορά στις έκτακτες συνθήκες που το επέβαλαν) καθώς και απόδοση εξόδων μετακίνησης χωρίς τα νόμιμα δικαιολογητικά (υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου)!

δ. Μη ορθή απόδοση των κρατήσεων υπέρ Μ.Τ.Π.Υ. και ΓΕΩ.Τ.Ε.Ε. επί της ημερήσιας αποζημίωσης μετακινήσεων υπαλλήλων (υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων)!

ε. Πληρωμές μέσω πάγιας προκαταβολής δαπανών που δεν φαίνεται να πληρούν τις νόμιμες προϋποθέσεις (δηλαδή δαπάνες των οποίων η πληρωμή λόγω της φύσης τους δεν μπορεί να αναβληθεί μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας δικαιολόγησης αυτών) (Α.Α.Δ.Ε.).

στ. Πληρωμές με εντολή διατάκτη, κατόπιν αντιρρήσεων, καθώς και πληρωμές με εντολή προϊσταμένου Οικονομικής Υπηρεσίας κατόπιν διαφωνίας του εκκαθαριστή, για τις οποίες οι εντολές δεν περιείχαν αντίκρουση των λόγων αντίρρησης είτε δεν ήταν επαρκώς αιτιολογημένες (υπουργεία Πολιτισμού και Αθλητισμού, Ανάπτυξης και Επενδύσεων).
Για όλες αυτές τις περιπτώσεις επισημαίνεται ότι αξιολογούνται από τις καθ’ ύλην αρμόδιες Υπηρεσίες Επιτρόπων του Ελεγκτικού Συνεδρίου ή τις Διοικήσεις των υπουργείων, κατά περίπτωση, ώστε να εξετασθεί αν συντρέχουν οι προϋποθέσεις απόδοσης δημοσιονομικών ευθυνών. Πάντως, έως τώρα δεν έχει ανακοινωθεί τέτοια συνέχεια!

Τέρατα και σημεία στους μισθούς των  υπαλλήλων υπουργείων

Όλα αυτά που αναφέρθηκαν πιο πάνω φαντάζουν απλώς ως «ορεκτικό» μπροστά σε όσα επισημαίνει στην παραπάνω έκθεσή του το Ελεγκτικό Συνέδριο ως ευρήματα από την επισκόπηση των συστημάτων εκκαθάρισης και πληρωμής της μισθοδοσίας στην Κεντρική Διοίκηση καθώς και των διαδικασιών που ακολουθούνται για την καταβολή της τακτικής μισθοδοσίας, της επιβεβαίωσης και καταχώρισης των υπηρεσιακών μεταβολών που επηρεάζουν τη μισθοδοσία, την εγγραφή νέων μισθοδοτούμενων και τη διαγραφή μισθοδοτούμενων τον οποίων τερματίζεται η εργασιακή σχέση με το Δημόσιο για οποιοδήποτε λόγο.
Συγκεκριμένα, από τη γενική επισκόπηση της Βάσης Δεδομένων «ΑΠΟΓΡΑΦΗ» (συντηρείται και επικαιροποιείται από τα κατά περίπτωση αρμόδια τμήματα των φορέων, αλλά ανήκει και διαχειρίζεται από το υπουργείο Εσωτερικών) προκύπτει ότι οι μισθοδοτούμενοι, με βάση τα συνολικά στοιχεία του αρχείου, είναι 839.304, οι οποίοι κατανέμονται στους φορείς- υπηρεσίες της Γενικής Κυβέρνησης, χωρίς να γίνεται διάκριση μεταξύ κύριων ή δευτερευουσών θέσεων (παρουσιάζονται όλες).
Από την επισκόπηση του αρχείου προκύπτουν τα ακόλουθα:

1. Έχουν παρεισφρήσει εσφαλμένες καταχωρήσεις και αναριθμητισμοί με αποτέλεσμα να εμφανίζονται υπάλληλοι με ηλικία μικρότερη των 18 ετών όπως και αρκετοί υπάλληλοι με ηλικία άνω των 67 ετών που είναι το καταληκτικό και υποχρεωτικό όριο συνταξιοδότησης, ενώ για 122 υπαλλήλους δεν έχει εισαχθεί ημερομηνία γέννησης στο σύστημα!

2. Από την επισκόπηση των στοιχείων σχετικά με την «Κατανομή με βάση τα χρόνια υπηρεσίας» προκύπτει ότι στη βάση δεδομένων της «Απογραφής» έχουν παρεισφρήσει εσφαλμένες καταχωρήσεις στις ημερομηνίες πρόσληψης, με αποτέλεσμα να εμφανίζονται υπάλληλοι με αρνητικά χρόνια υπηρεσίας και άλλοι με υπερβολικά χρόνια υπηρεσίας. Ενδεικτικά, επισημαίνεται ότι για 4.976 υπαλλήλους δεν έχει καταχωρηθεί στο σύστημα της απογραφής η ημερομηνία πρόσληψής τους, ενώ εμφανίζονται και δεκάδες υπάλληλοι με πάνω από 45 έτη προϋπηρεσίας!!!

3. Στο σύστημα εκκαθάρισης και πληρωμής των δημοσίων υπαλλήλων εμπλέκονται τρεις φορείς: ο φορέας της Κεντρικής Διοίκησης (υπουργείο), η Ενιαία Αρχή Πληρωμής (Ε.Α.Π.), το τραπεζικό σύστημα (ΔΙΑΣ και Τράπεζες).

Εγγραφές  ..χειροκίνητα

4.Τα στοιχεία της βάσης δεδομένων της Ενιαίας Αρχή Πληρωμής (Ε.Α.Π.), προέρχονται από τα στοιχεία που καταχωρούν οι εκκαθαριστές των φορέων που είναι ενταγμένοι στο σύστημα πληρωμών της, αλλά, αυτή η … αυτόνομη ενημέρωση των βάσεων δεδομένων γίνεται χωρίς οι τελευταίες να … επικοινωνούν μεταξύ τους, με αποτέλεσμα η πληροφορία να καταχωρείται χειροκίνητα ξεχωριστά στα τρία συστήματα, αυξάνοντας τον κίνδυνο τα συστήματα να μην έχουν σε δεδομένη χρονική στιγμή την ίδια καταχωρημένη πληροφορία λόγω λάθους, παραλείψεων, καθυστερήσεων ή ετεροχρονισμού

5. Παρατηρείται απουσία δικλίδων αποτροπής δημοσιονομικού κινδύνου ιδιαίτερα στις μικρότερες και περιφερειακές υπηρεσίες εκκαθάρισης. Σε μικρότερες διαχειρίσεις στις οποίες ο εκκαθαριστής έχει σαφή εικόνα των συνθηκών των μισθοδοτούμενων και ο αριθμός των μισθοδοτούμενων είναι ευχερώς διαχειρίσιμος, ελλοχεύει ο δημοσιονομικός κίνδυνος ο εκκαθαριστής να εισάγει εικονικές μισθοδοτικές μεταβολές ή εικονικούς εργαζόμενους ή να προβαίνει σε μη πραγματικές καταχωρίσεις. Επειδή απουσιάζουν δικλίδες αποτροπής του κινδύνου, όπως η συστημική διασταύρωση των μεταβολών στα μισθοδοτικά αρχεία με τα αρχεία του ανθρωπίνου δυναμικού, ή η επιβεβαίωση από τουλάχιστον δύο άτομα (διοικητικά διακριτά και χωροταξικά) των καταχωρίσεων των μεταβολών στις μισθοδοτικές καταστάσεις, δεν είναι ευχερής ο εντοπισμός τέτοιων καταχωρίσεων και για τον εντοπισμό τους απαιτούνται εξειδικευμένοι περιοδικοί τουλάχιστον έλεγχοι. Διαπιστώθηκαν αχρεώστητες καταβολές σε μισθοδοτούμενους η κατάσταση των οποίων άλλαξε πριν τη μισθοδοσία π.χ. συνταξιούχος έγινε ενεργός, και υπάλληλος με άδεια άνευ αποδοχών αποχαρακτηρίστηκε με την εξόφληση να γίνεται σε ορισμένες περιπτώσεις σε λογαριασμούς τρίτων (Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων!

6. Δεν γίνονται ουσιαστικές διασταυρώσεις, αλλά συγκεντρωτικές αναφορές, καθόσον επ’ αυτών δεν πραγματοποιούνται διασταυρώσεις με στοιχεία προερχόμενα από άλλη πηγή ώστε να διαπιστωθεί η ακρίβειά τους, ενώ δεν διενεργούνται ούτε αναλυτικές διαδικασίες, όπως η χρονική εξέλιξη, αναλύσεις κοινών μεγεθών κ.α., προκειμένου να εντοπισθούν πιθανές μη ομαλές διακυμάνσεις που να αντανακλούν σε δημοσιονομικούς κινδύνους που χρήζουν περαιτέρω διερεύνησης.

7.Παρατηρείται ελλιπής ενημέρωση των στοιχείων της ΑΠΟΓΡΑΦΗΣ, ελλείψεις και σφάλματα στα στοιχεία προσωπικού που περιλαμβάνονται στα αρχεία αυτά, ιδίως αναφορικά με τις ημερομηνίες γέννησης, ημερομηνίες πρόσληψης και το είδος της εργασιακής σχέσης των απασχολούμενων.

Ασυμφωνίες

8. Διαπιστώθηκε διαφορά μεταξύ του αριθμού καταγεγραμμένων στην «ΑΠΟΓΡΑΦΗ» ως κατέχοντες θέση ευθύνης (25.934) και των μισθοδοτούμενων που έλαβαν επίδομα θέσης ευθύνης κατά την 31η .12.2022 (53.272). Ενδεικτικά, πάνω από το 50% των μισθοδοτούμενων Εκπαιδευτικών και Διοικητικών των ΔΠΕ/ΔΒΕ του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων οι οποίοι λαμβάνουν επίδομα θέσης ευθύνης, δεν εμφανίζονται να κατέχουν θέση ευθύνης στην «ΑΠΟΓΡΑΦΗ».

9. Μη αξιολόγηση των αποτελεσμάτων των διασταυρώσεων. Η Ε.Α.Π. κατά τη διενέργεια τόσο των τακτικών όσο και των εκτάκτων διασταυρώσεων επικεντρώνεται μόνο στην εξαγωγή των στοιχείων από το πληροφοριακό σύστημα χωρίς καμία αξιολόγησή τους και στη διαβίβασή τους στους φορείς.

10. Αποτυχία της δικλίδας ελέγχου των υπερβάσεων των ανωτάτων ορίων αποδοχών. Διαπιστώθηκε ότι στο αρχείο υπερβάσεων της Ε.Α.Π. περιλαμβάνονταν ποσά τα οποία αφορούσαν σε αναδρομικές καταβολές, τις οποίες όμως οι εκκαθαριστές είχαν αποτυπώσει σωστά στις μισθοδοτικές καταστάσεις. Ως εκ τούτου, η δικλίδα ελέγχου των υπερβάσεων ανωτάτων ορίων αμοιβών δεν λειτουργεί, καθώς αθροίζει τα ποσά χωρίς να λαμβάνει υπόψη τη διάσταση του χρόνου. Επομένως, κάθε φορά πρέπει να γίνεται έλεγχος κατά περίπτωση για το αν υπάρχει ή όχι υπέρβαση του ορίου των αποδοχών (υπουργείο Εθνικής Άμυνας).

11. Μη χρήση της λίστας των υπερβάσεων των ανωτάτων ορίων αποδοχών. Η αδυναμία της λίστας να καταγράφει τις υπερβάσεις των ανωτάτων ορίων αποδοχών, καταδεικνύει ότι δεν γίνεται ουσιαστική χρήση της από τους λήπτες της, καθώς στην περίπτωση αυτή θα είχε εντοπιστεί το πρόβλημα και θα είχε δρομολογηθεί σχετική αντιμετώπιση. Ενδέχεται πάντως η αξία της λίστας να έχει απαξιωθεί ακριβώς λόγω του εντοπισμού της ανωτέρω αδυναμίας.

Πέραν από τη διόρθωση των σχετικών αλγορίθμων που απαιτούνται προκειμένου να εξάγονται σωστά δεδομένα, ενισχυτική θα ήταν και η θεσμοθέτηση τακτικών ελέγχων από τους φορείς, οι οποίοι, κατόπιν λήψης τακτικής ενημέρωσης για τις τυχόν υπερβάσεις, θα πρέπει να ελέγχουν τις αιτίες που τις προκαλούν και να αναφέρουν σχετικά.

12.Εμφανίζονται ετεροχρονισμοί στην επικαιροποίηση των στοιχείων, με αποτέλεσμα να εμφανίζονται σημαντικές διαφορές όταν τα στοιχεία της απογραφής διασταυρώνονται με τα στοιχεία των Διευθύνσεων Ανθρωπίνου Δυναμικού. Από τη διασταύρωση των στοιχείων της «ΑΠΟΓΡΑΦΗΣ» με τα στοιχεία του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας εντοπίστηκαν 1.201 αποκλίσεις σε σύνολο 22.562 υπαλλήλων, που αφορούσαν πολιτικούς υπαλλήλους και ενστόλους των οποίων η εργασιακή σχέση είχε τερματιστεί και είχαν διαγραφεί από τα αρχεία της Διεύθυνσης Ανθρωπίνου Δυναμικού, αλλά εξακολουθούσαν να εμφανίζονται ως ενεργοί στην απογραφή. Ανάλογες αποκλίσεις εντοπίστηκαν στα περισσότερα υπουργεία!

13. Απουσία δικλίδας αποτροπής του κινδύνου ακούσιων ή εκούσιων αχρεωστήτων καταβολών απολαβών. Κατά την πίστωση των τραπεζικών λογαριασμών με το προϊόν της μισθοδοσίας, δεν γίνεται από τις τράπεζες έλεγχος, αν ο δικαιούχος της μισθοδοσίας είναι και κύριος του λογαριασμού. Ο έλεγχος της ακρίβειας και της κυριότητας των τραπεζικών λογαριασμών εμπίπτει στα καθήκοντα των εκκαθαριστών. Όμως η ανάθεση των καθηκόντων αυτών σε ένα μόνο πρόσωπο, χωρίς συστημική δικλίδα ελέγχου, αφήνει το σύστημα εκτεθειμένο σε λειτουργικούς και διαχειριστικούς κινδύνους ακούσιων ή εκούσιων αχρεωστήτων πληρωμών.

Ειδικά στις περιπτώσεις μικρότερων διαχειρίσεων όπου στον εκκαθαριστή μισθοδοσίας, ανατίθενται και τα καθήκοντα επικαιροποίησης της Απογραφής ή ο εκκαθαριστής έχει επαρκή γνώση των στοιχείων που περιλαμβάνονται στην απογραφή, υπάρχει η δυνατότητα καταχρηστικής χρήσης του συστήματος. Ένας κίνδυνος είναι, για παράδειγμα, η ευχέρεια που δίνει το σύστημα στον εκκαθαριστή για εισαγωγή μισθοδοσίας σε υπάλληλο, του οποίου η σχέση έχει τερματιστεί, με τραπεζικό λογαριασμό του εκκαθαριστή ή άλλου τρίτου. Σε μια τέτοια περίπτωση η μόνη δικλίδα που θα μπορούσε να αποτρέψει την αχρεώστητη καταβολή, θα ήταν ο έλεγχος από το τραπεζικό σύστημα, αν ο δικαιούχος της απολαβής είναι και κύριος του λογαριασμού.

14. Δεν διασφαλίζεται ο διαχωρισμός των καθηκόντων μεταξύ του υπευθύνου για την τήρηση του μητρώου υπαλλήλων και του εκκαθαριστή και συστημικά ο εκκαθαριστής εκκαθαρίζει βάσει στοιχείων των υπαλλήλων, τα οποία ο ίδιος δεν μπορεί να τροποποιήσει.

15. Απουσία διασύνδεσης των πληροφοριακών συστημάτων που εμπλέκονται στην εκκαθάριση της μισθοδοσίας. Έτσι τα στοιχεία κάθε φορά που προσθέτουν υπαλλήλους ή μεταβάλλουν τη μισθοδοτική τους κατάσταση πρέπει να καταχωρούνται ξεχωριστά σε κάθε σύστημα. Το γεγονός αυτό δημιουργεί μια σειρά από λειτουργικούς και διαχειριστικούς κινδύνους, όπως λάθη καταχωρίσεων, ετεροχρονισμούς στην καταχώριση των στοιχείων στα διαφορετικά συστήματα και μείωση της δυνατότητας αποτροπής των δημοσιονομικών κινδύνων από τον μη διαχωρισμό των καθηκόντων .

Χωρίς τακτικό έλεγχο

16. Απουσία τακτικών περιοδικών ελέγχων στις βάσεις δεδομένων. Δεν διενεργούνται τακτικοί ή έστω έκτακτοι έλεγχοι στα στοιχεία των βάσεων δεδομένων (αναλυτικές διαδικασίες, ομαδοποιήσεις μεγεθών, ταξινομήσεις π.χ. ηλικιών, χρόνων απασχόλησης, ύπαρξη κενών από μη καταχώριση όλων των πληροφοριών που απαιτούνται) προκειμένου να διαπιστωθεί αν υπάρχουν ακραίες τιμές ή αποκλίσεις ενδεικτικές σφαλμάτων και να διορθωθούν.

17. Δεν εκτελούνται δειγματοληπτικοί έλεγχοι ακρίβειας των στοιχείων της μισθοδοσίας. Ένας σημαντικός δημοσιονομικός κίνδυνος είναι οι ηθελημένες ή μη, λανθασμένες καταχωρίσεις στα συστήματα, με τρόπο που να επηρεάζεται το ύψος των απολαβών και η κατάσταση αυτή να διαιωνίζεται καθώς ο κίνδυνος δεν γίνεται αντιληπτός. Η τακτική περιοδική συγκριτική διασταύρωση του ύψους των απολαβών μεταξύ των διαφορετικών μονάδων ομοειδών κατηγοριών υπαλλήλων θα μπορούσε να βοηθήσει στον εντοπισμό περιπτώσεων που χρήζουν περαιτέρω διερευνήσεων. Πρόσθετη διασφάλιση στο σύστημα μπορεί να προσφέρει και η ανασύσταση της μισθοδοσίας (επανυπολογισμός) σε δείγμα φακέλων. Τέτοιες δικλίδες δεν έχουν θεσμοθετηθεί και δεν έχουν εντοπιστεί στα συστήματα μισθοδοσίας των φορέων της Κεντρικής Διοίκησης.

18. Δεν γίνεται διαχωρισμός καθηκόντων εκκαθαριστή και υπευθύνου για την ενημέρωση του μητρώου προσωπικού και της «ΑΠΟΓΡΑΦΗΣ». Σε περιπτώσεις περιφερειακών υπηρεσιών φορέων της Κεντρικής Διοίκησης, οι εκκαθαριστές μισθοδοσίας τηρούν ένα άτυπο μητρώο προσωπικού το οποίο χρησιμοποιείται για την έκδοση της μισθοδοσίας. Ο μη διαχωρισμός αυτών των καθηκόντων και η μη ανάθεσή τους σε διαφορετικά πρόσωπα (διακριτά οργανικά και ει δυνατόν και γεωγραφικά) αλλά η εκτέλεσή τους από ένα πρόσωπο δημιουργεί λειτουργικούς και δημοσιονομικούς κινδύνους και επιτρέπει στον γνώστη του συστήματος την δυνατότητα καταχρηστικής χρήσης του.

19. Η κατάλληλη οργάνωση, στελέχωση και λειτουργία των Μονάδων Εσωτερικού Ελέγχου των υπουργείων συνιστά σημαντική διαρθρωτική μεταρρύθμιση, η οποία συμβάλλει ουσιωδώς στην εγκαθίδρυση της δημοσιονομικής νομιμότητας και την αποτροπή σοβαρών δημοσιονομικών κινδύνων.

Ωστόσο, όπως επισημαίνει το Ελεγκτικό Συνέδριο, η Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου έχει εκκινήσει να λειτουργεί ουσιαστικά στα υπουργεία Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Εξωτερικών, Μετανάστευσης και Ασύλου και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ενώ, αντιθέτως, διαπιστώνονταν ότι το 2022 είχε σημαντικά προβλήματα στα υπουργεία Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Υποδομών και Μεταφορών, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Προστασίας του Πολίτη, Τουρισμού, και συστήνει την ανάληψη πρωτοβουλιών για την επίλυσή τους. Στη νέα έκθεση για το 2023 θα δούμε αν προωθήθηκαν αυτές οι πρωτοβουλίες.





πηγή:https://www.ot.gr/2024/08/11/analyseis-2/to-kratos-den-kserei-posous-poious-kai-giati-plironei/


 

Παναγία: -Η των απελπισμένων Μόνη Ελπίς - Μονάκριβη Μάνα - Μονάκριβη ελπίδα του κόσμου Υπεραγία Θεοτόκε


 

! Η  είναι η μόνη ελπίδα. Δεν υπάρχει άλλη για τους πολλούς απελπισμένους. Μονάκριβη μάνα. Είχε απελπιστεί από τις ικανότητες της.

Δεν στεκόταν στα δεκανίκια των λόγων των άλλων. Στηριζόταν στον σταυρό του Υιού της. Ο πόνος την ομόρφαινε πιο πολύ. Στον κίνδυνο βρήκε τη λύτρωση.
Επέλεξε τη σιωπή. Κυνηγήθηκε. Αγάπησε τα δύσκολα. Άντεξε στον πόνο. Άντεξε και στην ευτυχία των μαθητών του Υιού της, δίχως λάθη στις εξετάσεις. Ήξερε ν’ αναμένει.
Έπαθε λοιπόν κι έμαθε. Κέρδισε κι έχει να δώσει. Ό,τι έχει είναι δικό μας. Ο πλούτος ακένωτος, ζωοδόχος πηγή, ζωηφόρος αγάπη, επιτάφιος της απόγνωσης. Να μη την καταδέχονται και νάναι τόσο καταδεκτική.
Η έκφραση της μια μεγάλη σιωπή, εύλαλη. Σκουπιδοντενεκέδες περιττών λόγων καθημερινά στις εξώθυρες, γεμάτοι οι λάκκοι.
Το πέμπτο ευαγγέλιο της Παναγίας είναι όλο λευκές σελίδες, είναι γραμμένο από θωπευτική σιωπή, από μελάνι παραμυθίας. Είναι μια ανοιχτή αγκαλιά, μια σεμνή παρουσία, ένα μαντήλι, ένα ρόδο, ένα κουκί θυμίαμα στο λιβανιστήρι της γιαγιάς, μια αχτίδα ήλιου στην κλειστή κάμαρη, η μόνη γυναικεία μορφή στο κελλί του ασκητή, η διακόνισσα του Άθω, η αρχόντισσα του Πρωτάτου, η θαυματουργός Γερόντισσα.
Η Παναγία, η θάλασσα του Πεντζίκη, το λιμάνι της σωτηρίας, το μαφόρι της σκέπαστρο παρηγοριάς, η αρετή της τροφή μας, όλων των πεινασμένων, των φτωχών άφωτων, η φίλη των αθώων, των μαυρισμένων στο δάκρυ πονεμένων γιάτρισσα, ο ήλιος του χιονιού μας.
Η Παναγία δεν είναι διόλου δυσνόητη, δεν είναι σύμβολο, δεν είναι ούτε γριά ούτε παιδούλα, ξέρειπόσο αισιόδοξη να είναι, ν’ απομακρύνεται ξέρει από το προσκήνιο, εκεί που δεν θέλουν να την επικαλούνται. Δεν θέλει να δυσκολεύει κανένα, ούτε με την αγάπη της. Όσοι επέλεξαν τη χαζομάρα τους αφήνει να φάνε τα μούτρα τους.
Επιτέλους ας νοιώσουμε πως η μοναξιά μας πρέπει να μάθει να στρώνει μόνη τραπέζι. Δεν γίνεται συνέχεια να ξεγλυστράμε και να θέλουμε κι έτοιμο φαγητό και στρωμένο τραπέζι κι άμισθο και χαμογελαστό υποτακτικό.
Καλούμεθα νάμαστε ευγνώμονες μ’ αυτό που μας δόθηκε, η ανδρεία να μας στολίσει, η ωραιότητα της παιδικής αγνότητας να καλύψει τη γύμνια μας, σε μια εποχή που η κακομοιριά δέρνει τους καλλιτέχνες, τους επιστήμονες και μερικούς ακόμη ιερείς.
Ευχαριστώ, Παναγία μου, για τον ενθουσιασμό που μου δίνεις απόψε, που είμαι απελπισμένος και η ελπίδα μου είσαι Εσύ. Ας αφήσουμε λίγο και τους άλλους, ας δούμε και το σκαρί μας, δεν είναι εγωιστικό, είναι απαραίτητο.
Ελπίδα στο μέλλον, απελπισία καλή στο παρελθόν, χαρά στο νυν, μακαριότητα στο αεί. Πάντα η θυσία, θυσιάζεται ο Υιός στον Σταυρό. θυσιάζεται η μητέρα του στην αγκαλιά του άφατου πόνου. Ο πόνος με πόνο νικιέται. Η αγάπη κερδίζεται με πόλεμο. Πότε θα μας διδάξει κι εμάς η αγία Παράδοση;
Μονάκριβη ελπίδα του κόσμου Υπεραγία Θεοτόκε”.
Του Αγιορείτη Μοναχού Μωυσή
https://www.vimaorthodoxias.gr/i-panagia/panagia-i-ton-apelpismenon-moni-elpis-4/

Δεκαπενταύγουστο: - Η Γιορτή της Μεγαλόχαρης και το Δεύτερο Πάσχα των Ελλήνων


 
Η Γιορτή της Μεγαλόχαρης είναι το «Δεύτερο Πάσχα» των Ελλήνων. Την πανηγυρίζει σύμπας ο Ελληνισμός, πιστοί, άπιστοι, ημίπιστοι. Τα ήθη, έθιμα και παραδόσεις μας ζωντανεύουν ανήμερα της Παναγιάς σε κάθε σημείο της ελληνίδος γης όπου εκκλησιές, εξωκκλήσια, προσκυνήματα στο όνομά Της.

Η Παναγία μητέρα του Θεού είναι οργανικά δεμένη, ταυτισμένη με την ελληνική διάρκεια εδώ και δύο χιλιάδες χρόνια. Οι αδιάκοποι και συχνά άνισοι αγώνες των Ελλήνων για την ελευθερία τους ανέδειξαν την Θεομήτορα Υπέρμαχο Στρατηγό τους.
«Νενίκηνται της φύσεως οι όροι» (ωδή θ’) αναφωνεί ο ψαλμωδός και προστρέχει και εμπιστεύεται την Μητέρα του Θεού:
«Πάντων θλιβομένων η χαρά, και αδικουμένων προστάτις, και πενομένων τροφή, ξένων τε παράκλησις και βακτηρία τυφλών, ασθενούντων επίσκεψις και ορφανών βοηθός».
Το Ευαγγέλιο δεν είναι ιδεολογία ή θεωρία. Είναι αλήθεια και ζωή. Και η Εκκλησία φανέρωση της Βασιλείας του Θεού στον χωροχρόνο. Αυτά για το πιστό.
Ζούμε σ’ ένα κόσμο τραγικά παράλογο και παράλογα τραγικό, στην έκφραση σύγχρονου θεολόγου (Σ. Φωτίου, Η Εκκλησία στον σύγχρονο κόσμο, σ.17), ο οποίος παραπέμπει στο βαρύ όνομα του μακαριστού Παύλου Ευδοκίμωφ, που επισημαίνει ότι ο κόσμος μας είναι «κόσμος της οικονομίας με το χρηματιστήριο ναό του και τις εστιάδες του διψασμένες για χλιδή, ο πολιτικός κόσμος των φιλοδοξιών και των ακορέστων επιθυμιών, ο κόσμος της ομαδικής νευρώσεως, των τρελλών παθών και του έρωτος που έχασε τον αρχικό του προορισμό» (Η πάλη με τον Θεό, σ.102). Αυτός ο κόσμος, επιλέγει ο Ευδοκίμωφ, κινδυνεύει κάθε στιγμή να αφανιστεί «ως εκλείπει καπνός, ως τήκεται κηρός από προσώπου πυρός».
Ούτε 1  ούτε  2,  αλλά 19  (αριθμός δεκαεννέα) στόχους έθεσε ο ΟΗΕ «για την εξάλειψη της φτώχειας, την βελτίωση της υγείας, του περιβάλλοντος και της εκπαίδευσης σε όλες τις χώρες έως το 2030». Ο λαός μας έχει εν προκειμένω μια σοφή παροιμία: «Μεγάλα λόγια αν ακούς, να περιμένεις λίγα, χρυσή λεν την χρυσόμυγα και όμως είναι μύγα»!
Η παγκόσμια πραγματικότητα είναι τραγική: πάνω από 250 εκατ. παιδιά, από το 1,6 δισ. του πλανήτη, δεν πηγαίνουν σχολείο, ενώ 400 εκατ. στερούνται τις βασικές γνώσεις.
Τα Η.Ε συγκρότησαν επί τούτο επιτροπή με την χρηματοδότηση της Παγκόσμιας Ευκαιρίας υπό τον πρώην Βρετανό πρωθυπουργό Γκόρντον Μπράουν. Και οι δύο προτάσεις της Επιτροπής είναι ξένες προς τις πραγματικότητες της ζωής. Η μία προβλέπει χρηματοδότηση από τη Φιλανθρωπία, όπερ ανέφικτον και αφελές. Όπως εύστοχα έγγραψε ο Μάρτιν Λούθερ Κίνγκ «Η φιλανθρωπία είναι μία πράξη σωστή, αλλά δεν πρέπει ο φιλάνθρωπος να αδιαφορεί για τις συνθήκες της οικονομικής αδικίας που κάνουν απαραίτητη τη φιλανθρωπία»(Η Δύναμη της Αγάπης, σ.28). Η άλλη, κάποιο όργανο εποπτευόμενο από την Παγκόσμια Τράπεζα. Αυτή, όπως εύστοχα παρατηρεί ο Steven Klees (Project/Syndicate/NEA 8/8/17) είναι προσανατολισμένη στις Αγορές και δίνει λανθασμένες κατευθύνεις για ιδιωτικοποιήσεις κλπ. Ο καθηγητής  αντιπροτείνει α) τήρηση της δέσμευσης των πλουσίων χωρών για διάθεση του 0,7% του ΑΕΠ τους. β) καταπολέμηση της φοροδιαφυγής -φοροαπαλλαγής που επιβαρύνουν την παγκόσμια οικονομία πάνω από 600 δισ. δολ. ετησίως.
Δυστυχώς οι διεθνείς εξουσιαστές εκεί κατήντησαν τον κόσμο. Από άλλους κλέβουν το ψωμί, από άλλους την ελευθερία και από όλους το νόημα της ζωής.
Η χριστιανική ερμηνεία της κοινωνίας είναι προσωποκεντρική. Ξεπερνά και τον κοσμοπολιτισμό και τον εθνικισμό γιατί αυτές οι έννοιες περιχωρούνται στην αλήθεια του Ευαγγελίου!
Η χριστιανική υποδοχή του Ελληνισμού δεν αποτελεί δουλική απορρόφηση εθνικής κληρονομιάς χωρίς αφομοίωση, υποστηρίζει ο κορυφαίος σύγχρονος ορθόδοξος θεολόγος π. Γεώργιος Φλωρόφσκι, «ήταν μάλλον μεταστροφή της Ελληνικής καρδιάς και του πνεύματος» (Χριστιανισμός και πολιτισμός, σ.154). Η Εκκλησία «είναι πάντοτε με τους ταπεινούς και πράους, όχι με τους δυνατούς και υπερηφάνους». Και εμπνέει την πολιτική που είναι συλλογικό όραμα ζωής για την οργάνωση της πόλεως.
Αίφνης εν αιθρία ήρθε η δήλωση του προέδρου της Βουλής των Ελλήνων: «Η μεταμνημονιακή Ελλάδα δεν μπορεί να είναι τού “πατρίς, θρησκεία, οικογένεια”.
Απάντηση (1): «Άφες αυτοίς, ου γαρ οίδασι τί ποιούσι»!
Απάντηση (2): «Θου Κύριε φυλακήν το στόματί του και θύραν περιοχής περί τα χείλη του»!
Τα πανέμορφα Κύθηρα, υπέκυψαν στο πυρ το εξώτερον. Ασφαλώς υπάρχουν αρμόδιοι. Ασφαλώς υπάρχουν υπεύθυνοι. Όμως ουδείς πρόκειται να λογοδοτήσει και ως συνήθως, ουδείς να πληρώσει. Η καταστροφή, καταγγέλλουν οι πυροσβέστες, ήταν «αναμενόμενη και θέμα χρόνου» ότι θα συνέβαινε. Άρα ουδέν μέτρον ελήφθη, αφού εκεί υπηρετούν 8 μόνιμοι εξ ων 3 απόντες ως απεσπασμένοι αλλού + 10  πενταετούς + 4 εποχικοί. Τραγωδία χωρίς κάθαρση και έγκλημα χωρίς τιμωρία.
Στέλιος Παπαθεμελής
πηγή:(http://www.antibaro.gr/article/17412

Χαίρε, Καίσαρ, οι μελλοθάνατοι σε χαιρετούν - Το διαθέσιμο εισόδημα των Ελλήνων κατέγραψε τη μεγαλύτερη πτώση από όλες τις χώρες του ΟΟΣΑ!!!


 

Ανοδικά κινήθηκε το πραγματικό κατά κεφαλήν εισόδημα  των νοικοκυριών στις χώρες του Οργανισμού για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη (ΟΟΣΑ) το πρώτο τρίμηνο του έτους, ωστόσο η εικόνα στην Ελλάδα είναι διαφορετική: παρά τις ονομαστικές αυξήσεις στον βασικό μισθό, αλλά και την ανάπτυξη της χώρας (που υπερβαίνει τον ευρωπαϊκό μέσο όρο) το διαθέσιμο εισόδημα των Ελλήνων κατέγραψε τη μεγαλύτερη τριμηνιαία πτώση από όλες τις χώρες του ΟΟΣΑ και παραμένει στο περίπου 80% του επιπέδου του 2007.

Ειδικότερα, το πραγματικό κατά κεφαλήν εισόδημα στον ΟΟΣΑ αυξήθηκε κατά 0,9% το πρώτο τρίμηνο του 2024, σε σύγκριση με 0,3% το προηγούμενο τρίμηνο, ενώ το πραγματικό κατά κεφαλήν ΑΕΠ αυξήθηκε κατά 0,3%. 

Αρνητικός πρωταγωνιστής η Ελλάδα

Η μεγαλύτερη συρρίκνωση του πραγματικού κατά κεφαλήν εισοδήματος των νοικοκυριών καταγράφηκε στην Ελλάδα (μείον 1,9%), αν και το πραγματικό κατά κεφαλήν ΑΕΠ αυξήθηκε (0,9%), υπογραμμίζει ο ΟΟΣΑ.

Μόνο άλλες πέντε κατέγραψαν μείωση του πραγματικού διαθέσιμου εισοδήματος: σε Τσεχία και Βέλγιο το πραγματικό διαθέσιμο εισόδημα μειώθηκε κατά 1,4%, στην Αυστραλία και την Ουγγαρία κατά 0,7% και στη Δανία κατά 0,2%.

Το πραγματικό κατά κεφαλήν εισόδημα της Ελλάδας διαμορφώνεται στο 79,65% του επιπέδου του α’ τριμήνου του 2007, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τον μέσο όρο των χωρών του ΟΟΣΑ διαμορφώνεται στο 122%. Η μόνη άλλη χώρα με χαμηλότερο πραγματικό κατά κεφαλήν διαθέσιμο εισόδημα είναι η Ιταλία (94,63%). Χαμηλότερο του 2007 παραμένει και το κατά κεφαλήν ΑΕΠ στη χώρα μας (84%). 

Εισόδημα: Αύξηση 1,1% στο διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών – Εκτινάχθηκαν οι καταναλωτικές δαπάνες

Αύξηση στο σύνολο του ΟΟΣΑ

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του διεθνούς οργανισμού όλες οι οικονομίες της G7 παρουσίασαν αύξηση στο πραγματικό κατά κεφαλήν εισόδημα των νοικοκυριών το 1ο τρίμηνο του 2024.

Η Ιταλία σημείωσε τη μεγαλύτερη άνοδο (3,4%), λόγω της αύξησης των αποδοχών των εργαζομένων και των κοινωνικών μεταβιβάσεων σε είδος, αντιστρέφοντας την πτώση του προηγούμενου τριμήνου.

Η Γερμανία σημείωσε επίσης μεγάλη αύξηση στο πραγματικό κατά κεφαλήν εισόδημα των νοικοκυριών σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο (1,4% έναντι 0,1%), εν μέρει λόγω της αύξησης των αποδοχών των εργαζομένων, ενώ το πραγματικό κατά κεφαλήν ΑΕΠ 1 αυξήθηκε (0,2%) σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο (μείον 0,6%).

Ο Καναδάς σημείωσε αύξηση στο πραγματικό κατά κεφαλήν εισόδημα των νοικοκυριών (0,6%), μια ανάκαμψη από το 4ο τρίμηνο του 2023 (μείον 0,5%), ενώ το πραγματικό κατά κεφαλήν ΑΕΠ μειώθηκε για τέταρτο συνεχόμενο τρίμηνο (μείον 0,2%). 

Η Γαλλία κατέγραψε αύξηση στο πραγματικό κατά κεφαλήν εισόδημα των νοικοκυριών (0,6%), υποστηριζόμενη κυρίως από την αύξηση των βασικών συνταξιοδοτικών παροχών για να συμβαδίσει με τον πληθωρισμό. 

Το Ηνωμένο Βασίλειο και οι Ηνωμένες Πολιτείες παρουσίασαν ηπιότερες αυξήσεις στο πραγματικό κατά κεφαλήν εισόδημα των νοικοκυριών (0,3% και 0,2%, αντίστοιχα).

Οι περισσότερες άλλες χώρες του ΟΟΣΑ κατέγραψαν επίσης αυξήσεις στο πραγματικό κατά κεφαλήν εισόδημα των νοικοκυριών το 1ο τρίμηνο του 2024. Η Πολωνία σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση (10,2%), κυρίως λόγω των αυξήσεων στις αποδοχές των εργαζομένων, των κοινωνικών παροχών εκτός των κοινωνικών μεταβιβάσεων σε είδος και του εισοδήματος περιουσίας.

Τα υπέρογκα ενοίκια έφεραν σε απόγνωση τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και τις οικογένειες τους


 Ανακοίνωση Τομέα Άμυνας ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής

Όσο η Κυβέρνηση υπόσχεται  βαρύγδουπα και διαρκώς κατασκευή κατοικιών, τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και ειδικά όσα  αυτό το διάστημα μετατίθενται σε περιοχές με υπέρογκα  ενοίκια όπως οι τουριστικές, αντιμετωπίζουν την πραγματικότητα. Στέγη δυσεύρετη και απλησίαστη, οικογένειες σε απόγνωση, Κυβέρνηση αδιάφορη, εξαγγελίες-ευχολόγια. Με τελική επιλογή πολλές φορές την παραίτηση, στελεχών έμπειρων και απόλυτα χρήσιμων για το Στράτευμα.

Καλούμε την Κυβέρνηση να επεξεργαστεί λύσεις ανάλογες με τις συνθήκες,  άμεσα εφαρμόσιμες και συνδρομής στα δυσβάσταχτα αυτά έξοδα, ώστε να παύσει η περαιτέρω απαξίωση της ποιότητας ζωής των στελεχών και κατ επέκταση και των παρεχόμενων υπηρεσιών τους.