Κυριακή 29 Ιουνίου 2025

ΟΠΕΚΕΠΕ: Όταν ο Κυριάκος Μητσοτάκης γλεντούσε με τους Γιώργο Ξυλούρη και Ανδρέα Στρατάκη

 



Απομαγνητοφωνημένοι διάλογοι που έχει καταγράψει ο κοριός της 
ΕΥΠ, έρχονται στο φως της δημοσιότητας καθώς επίσης και βίντεο ντοκουμέντα, όπου εμφανίζεται ο Κυριάκος Μητσοτάκης με πρόσωπα που φέρεται να εμπλέκονται άμεσα στο μεγάλο σκάνδαλο.

Πιο συγκεκριμένα, σε βίντεο που κάνει το γύρο του διαδικτύου φαίνεται ο Κυριάκος Μητσοτάκης να παρευρίσκεται σε εκδήλωση της Νέας Δημοκρατίας στην Κρήτη μαζί με τον Λευτέρη Αυγενάκη και τον Γιώργο Ξυλούρη (γνωστό και ως «φραπέ») και τον Ανδρέα Στρατάκη (γνωστό ως «χασάπη»).

Τα δυο πρόσωπα «κλειδιά»

Απομαγνητοφωνημένοι διάλογοι που έχει καταγράψει ο κοριός της ΕΥΠ, έρχονται στο φως της δημοσιότητας καθώς επίσης και βίντεο ντοκουμέντα, όπου εμφανίζεται ο Κυριάκος Μητσοτάκης με πρόσωπα που φέρεται να εμπλέκονται άμεσα στο μεγάλο σκάνδαλο.

 

Τόσο ο Γιώργος Ξυλούρης όσο και ο Ανδρέας Στρατάκης, παρουσιάζονται αμφότεροι ως πρωταγωνιστές στις παράνομες επιδοτήσεις.

Ο αποκαλούμενος «φραπές» φέρεται να λάμβανε επιδοτήσεις για χρόνια και επί κυβερνήσεως Κώστα Καραμανλή. Ο αποκαλούμενος «χασάπης» φέρεται να έχει στενή σχέση με τον Μάκη Βορίδη, έχοντας συνάψει κουμπαριά με τον πρώην Υπουργό. Πληροφορίες αναφέρουν πως υπήρξε και άμισθος σύμβουλος στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης



opekepeotanokyriakosmhtsotakhsglentoysemetoysgiorgoxyloyrhkaiandreastratakh

Αποκάλυψη για το σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: - «Γιάννη δεν είναι 147 άτομα, είναι 400 ψήφοι». - Οι συνομιλίες που εμπλέκουν και τον υπουργό Γιάννη Κεφαλογιάννη (θα τον παραιτήσει και αυτόν;)



Οι επαφές που φέρεται να είχε ο υπουργός Πολιτικής Προστασίας Γιάννης Κεφαλογιάννης με τον συνδικαλιστή Γρύλλο Παπαδάκη και ο έλεγχος του ΟΠΕΚΕΠΕ στα Ζωνιανά Ρεθύμνου. Η αγωνία για τις «400 ψήφους» και ο ρόλος του διευθυντή του γραφείου του υπουργού. Θα ακολουθήσει και άλλη παραίτηση υπουργού;

Την ώρα που η κυβέρνηση προσπαθεί ν’ αντέξει τους μετασεισμούς από τις μαζικές παραιτήσεις υπουργικών στελεχών την Παρασκευή για το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ, φαίνεται πως δύσκολα θα αποφύγει νέα δόνηση και μάλιστα ισχυρή. Κι αυτό επειδή βοά ο τόπος στην Κρήτη για ενδεχόμενη εμπλοκή κι άλλου υπουργού που προέρχεται από τη μεγαλόνησο και φαίνεται πως το όνομά του εμπλέκεται σε συνομιλίες. Πρόκειται για τον υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Γιάννη Κεφαλογιάννη.Τα συζητήσαμε….

Σύμφωνα με πληροφορίες του in το όνομα του κ. Κεφαλογιάννη υπάρχει μέσα στις καταγεγραμμένες συνομιλίες της δικογραφίας, σε συζήτηση μεταξύ του αντιπροέδρου του ΟΠΕΚΕΠΕ, Λευτέρη Ζερβού και του αγροτοσυνδικαλιστή της ΝΔ στο νησί, του Γρύλλου Παπαδάκη. Ο διάλογος μεταξύ τους φέρεται να είναι ο εξής:

ΖΕΡΒΟΣ: Με τον Κεφαλογιάννη, τον είδες τον Γιάννη;

ΓΡΥΛΛΟΣ: Ε βέβαια τον είδα

ΖΕΡΒΟΣ: Του είπες τίποτε με τους ελέγχους ή δεν βόλεψε;

ΓΡΥΛΛΟΣ: Ναι, ναι, το συζητήσαμε και με τον Τρουλλινό και με τον Γιάννη. Ε, εντάξει ήταν ένα θέμα λέει με τον Κ.Α.

ΖΕΡΒΟΣ: Ναι

ΓΡΥΛΛΟΣ: Ήταν ένα θέμα λέει που επήε κι έδωσε μια κατάθεση. Του λέω έλα να σου πω, θα ανοίξτε, τακτοποιήστε το θέμα, να κλείσει του λέω αυτό το θέμα, γιατί αν μπομείνει, ξανά μανά, θα ν’ έχουμε προβλήματα. Λοιπόν, κλείσετέ το, το θέμα, φέρτε τον Κώστα να κάτσουμε να κουβεντιάσουμε, να δούμε πως θα το κάνουμε και με τον Ζερβό, τονέ λέω, από πάνω, με τον ΟΠΕΚΕΠΕ, να κλείσει αυτό το θέμα. Δεν μπορούμε τονέ λέω, όλη την ώρα, έχει μπει εισαγγελέας μέσα, ε το θέμα τραγουδεί ο άλλος, εεεε κελαηδεί ο άλλος, ο κάθε υπάλληλος του ΟΠΕΚΕΠΕ, αυτό λέω τώρα πρέπει να σταματήσει. Το χοροστάσιο τσ’ ανώνυμης καταγγελίας και το θέμα των ελέγχων. Πρέπει να κλείσει.

ΖΕΡΒΟΣ: Ναι

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Εντάξει λέει, εμείς θεωρούμε’ νε, λέει ότι θα κλείσει. 

ΖΕΡΒΟΣ: Εντάξει, εντάξει, θα δούμε. «Εγώ του΄το πα του Γιάννη…»

Ενδιαφέρον όμως έχει κι άλλο σημείο του διαλόγου. Εκεί που προφανώς η κουβέντα αναφέρεται σε ελέγχους στα Ζωνιανά, στα ορεινά του Ρεθύμνου. Τον αγροτοσυνδικαλιστή φαίνεται να τον απασχολεί το ζήτημα των ψήφων στην περιοχή, το οποίο θέλει να θέσει στον… Γιάννη, καθώς σε διαφορετική περίπτωση ο ίδιος δεν θα μπορεί να εμφανιστεί στα Ζωνιανά.

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Εγώ του το’ πα και ξεκάθαρα του Γιάννη. Του λέω, «Γιάννη δεν είναι 147 άτομα, είναι 400 ψήφοι».

ΖΕΡΒΟΣ: Σωστά

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Είναι 400 ψήφοι, λοιπόν τι θα κάνω; Πως; Που; Αύριο, την άλλη μέρα του λέω, θα μου πεις, πάμε Ζωνιανά. Πώς θα βγούμε του λέω στα Ζωνιανά; Με τι θάρρος θα βγω εγώ στα Ζωνιανά; 

ΖΕΡΒΟΣ: Ε ναι

ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ: Θα τονέ πω γεια σας, γιατί ήρθα; Δεν σας ελέγξαμε όλους;

Σε άλλο σημείο ο αγροτοσυνδικαλιστής φέρεται να λέει ότι ζήτησε από τον «Γιάννη», να αλλάξει ο τρόπος των καταγγελιών στον ΟΠΕΚΕΠΕ: «Αλλάξτε το θέμα, του το’ πα και του Γιάννη. Αλλάξτε το θέμα της καταγγελίας στον ΟΠΕΚΕΠΕ».

Άραγε τι έχει να πει για όλα αυτά ο κ. Κεφαλογιάννης; Επιβεβαιώνει ή διαψεύδει τα όσα λέει ο αγροτοσυνδικαλιστής της ΝΔ στο νησί, Γρύλλος Παπαδάκης; Ήταν ενήμερος για τους ελέγχους στα Ζωνιανά; Σε τι αφορούσε η κουβέντα περί «400 ψήφων»; Ποιος ήταν ο Κώστας Αλεξόπουλος και ποιός ήταν ο ρόλος του στην υπόθεση;

«Τι θα κάνουμε με τον έλεγχο;»

Το θέμα του ελέγχου στα Ζωνιανά καταγράφεται και σε άλλη συνομιλία, μεταξύ του προέδρου του ΟΠΕΚΕΠΕ Κυριάκου Μπαμπασίδη και του μέχρι πρότινος διευθυντή του γραφείου του Γιάννη Κεφαλογιάννη, Γιάννη Τρουλλινού. Όπως αντιλαμβάνεται κανείς από τα λεγόμενα, ο κ. Μπαμπασίδης φαίνεται να καθυστερεί επίτηδες τον έλεγχο και να ζητάει οδηγίες:

ΜΠΑΜΠΑΣΙΔΗΣ: Να συζητήσουμε τι θα κάνουμε μ’ εκείνο τον έλεγχο των εκατόν πενήντα; Γιατί δεν μπορώ να το τραβήξω άλλο. Κάποια στιγμή πρέπει να γίνει ο έλεγχος.

ΤΡΟΥΛΛΙΝΟΣ: Με τα Ζωνιανά λες;

ΜΠΑΜΠΑΣΙΔΗΣ: Ναι, περιμένω.

ΤΡΟΥΛΛΙΝΟΣ: Ναι και είναι καλό να το κάνεις πριν φύγει ο άλλος από κάτω.

ΜΠΑΜΠΑΣΙΔΗΣ: Ναι, ναι.

ΤΡΟΥΛΛΙΝΟΣ: Γιατί μετά άμα φύγει θα το χρεωθούμε δύο μηδέν. 

Και λίγο πιο κάτω ο Μπαμπασίδης ζητάει οδηγίες απ’ τον Τρουλινό πως να το κάνει: «Εσύ θα μου πεις, απλώς έχε στο νου σου, ότι επειδή έχει κοινοποιηθεί στην Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, πρέπει να το κάνω».

Ως γνωστόν, χθες, παραιτήθηκε από τη θέση του ο κ. Γιάννης Τρουλλινός, διευθυντής του γραφείου του κ. Κεφαλογιάννη και ο οποίος αποτελεί όπως λένε όσοι ξέρουν, τον πιο στενό συνεργάτη του υπουργού στο Ρέθυμνο, την περιοχή όπου εκλέγεται. Το γραφείο του κ. Κεφαλογιάννη έσπευσε απ την πρώτη στιγμή να ξεκαθαρίσει πως τερμάτισε τη συνεργασία με τον κ. Τρουλλινό.

Την ίδια ώρα όμως προκύπτει σειρά ερωτημάτων για το τι συνέβαινε στο νομό Ρεθύμνου όπου φαίνεται ότι είχαν δηλωθεί περισσότερα από 4,5 εκατ. ζώα προκειμένου κάποιοι επιτήδειοι να λαμβάνουν επιδοτήσεις.

Σε ό,τι αφορά στον κ. Μπαμπασίδη, πρόκειται για το γαλάζιο στέλεχος του ΟΠΕΚΕΠΕ που πέρασε από πειθαρχικό την ελέγκτρια Παρασκευή Τυχεροπούλου επειδή έκανε τη δουλειά της και ανέδειξε σειρά παράνομων επιδοτήσεων σε γαλάζια παιδιά…  



https://www.in.gr/2025/06/29/politics/opekepe-o-synomilies-pou-emplekoun-kai-onoma-tou-ypourgou-gianni-kefalogianni/?utm_source=onesignal&utm_medium=push&utm_campaign=2025-06-29--in---------

Βρέθηκε ο ένοχος που δημιούργησε την "Greek Mafia" στον ΟΠΕΚΕΠΕ!! - ΟΛΑ τα αποδεικτικά στοιχεία

 




Ο ΟΠΕΚΕΠΕ (Οργανισμός Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων) είναι ο Ελληνικός Οργανισμός πληρωμών των κοινοτικών ενισχύσεων που λειτουργεί από το 2001 υπέρ του δημοσίου συμφέροντος και εποπτεύεται από τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

Στόχος του ΟΠΕΚΕΠΕ ως Οργανισμού Πληρωμών είναι να καταβάλλει έγκαιρα, σωστά και με διαφάνεια τις αγροτικές ενισχύσεις που χορηγούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στον γεωργικό τομέα. 

Συγκεκριμένα ο ΟΠΕΚΕΠΕ διαχειρίζεται για λογαριασμό της Ελλάδας τις ενισχύσεις των δύο κοινοτικών ταμείων για την χρηματοδότηση των γεωργικών δαπανών του κοινοτικού προϋπολογισμού, δηλαδή το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Εγγυήσεων (ΕΓΤΕ) και το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης (ΕΓΤΑΑ) καθώς και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Αλιείας (ΕΤΑ)

Δικαιούχοι των ενισχύσεων είναι κυρίως οι αγρότες-κτηνοτρόφοι αλλά και οι επενδυτές του αγροτικού τομέα, μεταποιητικές επιχειρήσεις κ.λπ.

Ο ΟΠΕΚΕΠΕ δεν προσδιορίζει ούτε επεμβαίνει στο περιεχόμενο της κοινοτικής πολιτικής για τη γεωργία αλλά καθορίζει τις πρακτικές λεπτομέρειες που σχετίζονται με τη χορήγηση των κοινοτικών ενισχύσεων και φροντίζει ώστε να υλοποιηθούν όλα όσα προβλέπονται από τα θεσμικά κείμενα που αναφέρονται στην Κοινή Αγροτική Πολιτική.

Ο ΟΠΕΚΕΠΕ συνεπώς είναι ένας οργανισμός που ελέγχει και ελέγχεται προκειμένου να κατανεμηθούν δίκαια, σωστά και έννομα τα περίπου 3 δισεκατομμύρια ευρώ που διαχειρίζεται ετησίως.

Μερικά ιστορικά στοιχεία:

  • Ο ΟΠΕΚΕΠΕ συστήθηκε το 1998 με το Νόμο 2637 (ΦΕΚ 200/Α/1998) και είναι Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου, Δημοσίου Συμφέροντος.
  • Συστάθηκε ως επιχειρησιακός οργανισμός και δραστηριοποιείται από τις 1.9.2001 με προσωρινή διαπίστευση μέχρι τις 2 Σεπτεμβρίου 2002 οπότε και έλαβε και οριστική διαπίστευση ως οργανισμός πληρωμών.
  • Από το 2005 είναι ο μοναδικός φορέας στην Ελλάδα που έχει την ευθύνη για τις επιδοτήσεις της νέας ΚΑΠ, η οποία εφαρμόστηκε στη χώρα μας από το 2006.
  • Το 2006 λόγω της αναδιοργάνωσης του Ευρωπαϊκού Γεωργικού Ταμείου Προσανατολισμού και Εγγυήσεων, έγινε ο υπεύθυνος οργανισμός πληρωμής και των δύο γεωργικών ταμείων, του ΕΓΤΕ (Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Εγγυήσεων) και του ΕΓΤΑΑ (Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης), καθως επίσης και βάσει του και του Νόμου 3508 (ΦΕΚ 249/Α/2006 άρθρο 3) του ΕΤΑ (Ευρωπαϊκό Ταμείο Αλιείας).
  • Η νέα ΚΑΠ οδήγησε στην πλήρη αναδιάρθρωση του ΟΠΕΚΕΠΕ η οποία θα τεθεί σε εφαρμογή από την Άνοιξη του 2007.
  • Εποπτεύεται από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (ΥΠΑΑΤ)
  • Έχει Διοικητικό Συμβούλιο το οποίο αποτελείται από 13 μέλη.
  • Εδρεύει στην Αθήνα και έχει 6 Περιφερειακές Διευθύνσεις.
  • Έχει 4 Περιφερειακές Μονάδες επιπέδου Υποδιεύθυνσης και 39 Νομαρχιακές Μονάδες επιπέδου Τμήματος.
  • Ο Οργανισμός πληρώνει κάθε χρόνο περί τα 3 δις ευρώ κοινοτικών επιδοτήσεων σε περίπου 900.000 δικαιούχους, συμπεριλαμβανομένων, αγροτών, αγροτικών συνεταιρισμών, εξαγωγικών επιχειρήσεων κ.λπ.

Έρευνα ΙΝΕ/ΓΣΕΕ για την φτώχεια και μιζέρια: - Το 2019, η αγοραστική δύναμη των Ελλήνων, ήταν πολύ καλύτερη από το 2024!! - Ποιοι πανηγυρίζουν για την μεγάλη αύξηση του πλούτου τους!!!


Οι πραγματικοί μισθοί στην Ελλάδα παραμένουν εξαιρετικά χαμηλοί, η αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών που ζουν από μισθούς έχει πιάσει πάτο, οι αξιοπρεπείς όροι διαβίωσης αποτελούν όνειρο θερινής νυκτός για το ήμισυ και πλέον των εργαζομένων, με αποτέλεσμα η Ελλάδα να κατέχει το απόλυτο ευρωπαϊκό ρεκόρ στην υποκειμενική φτώχεια των μισθωτών, με το 57% εξ αυτών να δηλώνει ότι τα βγάζουν δύσκολα ή πολύ δύσκολα πέρα.

Σε επίπεδο αριθμών οι Έλληνες εργαζόμενοι εξακολουθούν να έχουν ακόμη μισθολογικές απώλειες 32,8% σε σχέση με το 2009 – για κάθε 3 ευρώ που έπαιρναν πριν από 16 χρόνια σε μια δουλειά, παίρνουν σήμερα 2 ευρώ, έχοντας χάσει 1– και σε ό,τι αφορά τους μισθούς, συνεχίζεται η πορεία απόκλισης της Ελλάδας από την Ευρωπαϊκή Eνωση, καθώς το 2024 ο μέσος ετήσιος πραγματικός μισθός στην Ελλάδα αντιστοιχούσε στο 52% του μέσου ευρωπαϊκού, έναντι 52,2% το 2019 και 82,5% το 2009.

Τα στοιχεία αυτά διαπιστώνει το ερευνητικό Iνστιτούτο της ΓΣΕΕ στην ενδιάμεση έκθεσή του για την ελληνική οικονομία έτους 2025, καταδεικνύοντας ότι παρά τις πομφόλυγες του Κυριάκου Μητσοτάκη και των υπουργών του περί σύγκλισης των ελληνικών εισοδημάτων με τους ευρωπαϊκούς μέσους όρους, οι μισθωτοί στην τετραετία 2019- 2024 συνέχισαν να χάνουν έδαφος και το σύνολο του οφέλους από την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας επί Μητσοτάκη καρπώθηκαν αποκλειστικά η εργοδοσία και οι εισοδηματίες.


Συνεχίζεται η πτώση

Οι πραγματικές αποδοχές των εργαζομένων στην Ελλάδα παρουσιάζουν ακόμη σημαντική υστέρηση τόσο ως απόλυτο μέγεθος όσο και σε σύγκριση με τις αντίστοιχες στην ΕΕ. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, από το 2009 έως το 2024 οι μέσες πραγματικές αποδοχές των μισθωτών στην Ελλάδα υπέστησαν καθίζηση κατά 32,8%, έναντι αύξησης 6,6% του μέσου όρου της ΕΕ. Η μεγάλη πτώση των πραγματικών μισθών σημειώθηκε προφανώς στα χρόνια της ελληνικής μεγάλης κρίσης, φτάνοντας το 31,8% στο διάστημα 2009-18.

Όμως και στο διάστημα 2019 -2024, επί διακυβέρνησης Μητσοτάκη και παρά την υψηλότερη του μέσου ευρωπαϊκού όρου ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, οι μέσοι πραγματικοί μισθοί στην Ελλάδα σημείωσαν περαιτέρω πτώση κατά 1,1% λόγω υψηλού πληθωρισμού αλλά και ανεπαρκούς αύξησης των ονομαστικών μισθών. Αυτή η περαιτέρω πτώση των ελληνικών μισθών, σημειώνει το ΙΝΕ, έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την κίνηση των μισθών σε άλλες χώρες της ανατολικής Ευρώπης και των Βαλκανίων που κατέγραψαν σημαντικά ποσοστά αύξησης, κλείνοντας την ψαλίδα με την υπόλοιπη Ευρώπη, δηλαδή τη Βουλγαρία (29,5%), την Κροατία (20,1%) και τη Ρουμανία (19,9%).

Έτσι, το 2024 ο μέσος ετήσιος πραγματικός μισθός στη Ελλάδα κατέληξε να αντιστοιχεί στο 52% του μέσου ευρωπαϊκού όρου έναντι 52,2% το 2019 και 82,5% το 2009. Λαμβάνοντας υπόψη το ύψος των εισοδημάτων και το κόστος διαβίωσης, η Ελλάδα είναι το δεύτερο φτωχότερο κράτος-μέλος της ΕΕ.

Ανιση ανάπτυξη

Η παραγωγικότητα της εργασίας – παρότι γενικά πολύ χαμηλή στην Ελλάδα– αυξήθηκε κατά 1,2% στο διάστημα 2019-24 λόγω των επενδύσεων που έγιναν, όμως ο πραγματικός μισθός μειώθηκε.

Συνολικά το μέσο πραγματικό ωρομίσθιο μειώθηκε κατά 4,7% στο διάστημα 2019-24, δημιουργώντας ένα κενό παραγωγικότητας – ωρομισθίου ύψους 5,9%. Δηλαδή, το μέσο πραγματικό ωρομίσθιο θα μπορούσε να αυξηθεί κατά 5,9% κι αυτό δεν έγινε – κάτι που σημαίνει άνιση διανομή της ανάπτυξης με περιορισμό του μεριδίου των μισθών και με αύξηση του μεριδίου κερδών στη χώρα μας.

Η εικόνα στην Ευρώπη ήταν πολύ διαφορετική. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης του ΙΝΕ ΓΣΕΕ, το διάστημα 2019-24 στην ΕΕ ως σύνολο παρατηρήθηκε υποχώρηση του μεριδίου των καθαρών έμμεσων φόρων προς όφελος των κερδών και των μισθών που αύξησαν το μερίδιό τους στο ΑΕΠ. Ειδικότερα, στα χρόνια του μεγάλου πληθωρισμού, στην ΕΕ των 27 οι μισθοί αυξήθηκαν κατά 0,2%, από το 46,7% στο 46,9% του ΑΕΠ, τα κέρδη των επιχειρήσεων αυξήθηκαν κατά 0,6%, από το 40,4% στο 41% του ΑΕΠ, ενώ οι καθαροί έμμεσοι φόροι μειώθηκαν κατά 0,9%, από το 12% στο 11,1%, καθώς πολλά κράτη μείωσαν τους συντελεστές ΦΠΑ στα είδη πρώτης ανάγκης για να βοηθήσουν τους πολίτες να αντιμετωπίσουν την ακρίβεια.

Αντίθετα στην Ελλάδα το μερίδιο των καθαρών έμμεσων φόρων από το 2019 ως το 2024 έμεινε σχετικά σταθερό στο 14,8% του ΑΕΠ η κυβέρνηση Μητσοτάκη αρνήθηκε να μειώσει τους συντελεστές ΦΠΑ παρά τις εκκλήσεις της αγοράς και της αντιπολίτευσης, το μερίδιο των μισθών έχασε ένα 1,8% του ΑΕΠ και ισόποσα αυξήθηκε το μερίδιο των επιχειρηματικών κερδών. Έτσι, στην Ελλάδα το μερίδιο των μισθών στο ΑΕΠ πέρασε από το 36,8% του ΑΕΠ το 2019 –ήδη πολύ χαμηλή– στο 35% του ΑΕΠ το 2024 και βρέθηκε κατά 12,9 ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερα του μέσου ευρωπαϊκού όρου (46,9%). Ανάλογα, το μερίδιο των κερδών αυξήθηκε από το 48,3% του ΑΕΠ το 2019 στο 50,2% του ΑΕΠ το 2024 και βρέθηκε κατά 9,2 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερα του μέσου ευρωπαϊκού όρου (41%).

Βεβαίως, κατά το νεοφιλελεύθερο αφήγημα της κυβέρνησης Μητσοτάκη, καθώς η Ελλάδα έχει ένα τεράστιο επενδυτικό κενό που πρέπει να καλύψει και είναι οι επιχειρήσεις που επενδύουν, αυξάνοντας με τις επενδύσεις τους την παραγωγικότητα της εργασίας και στηρίζοντας σε βάθος χρόνου τους μισθούς, η μεγάλη αύξηση των επιχειρηματικών κερδών δεν είναι απαραίτητα κάτι κακό. Με τη μόνη διαφορά, παρατηρεί στην έκθεσή του το Ινστιτούτο της ΓΣΕΕ, ότι η επενδυτική δραστηριότητα τα τελευταία χρόνια χρηματοδοτείται κατά κύριο λόγο με τις επενδυτικές χορηγήσεις του Ταμείου Ανάκαμψης.

Κι αν κάτι βλέπουμε από την πλευρά των επιχειρήσεων, είναι ολιγοπωλιακές δομές που δρουν ανεξέλεγκτες σε πολλούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας –πρώτα από όλα στην ενέργεια– αυξάνοντας το μερίδιο των κερδών τους πολύ περισσότερο από την αύξηση του κόστους των εισαγωγών, με αποτέλεσμα εντέλει τη διαρκή υποχώρηση της αγοραστικής δύναμης των μισθών.

Βουλιάζουν στη μιζέρια

Η καθίζηση της αγοραστικής δύναμης των μισθών αποτυπώνεται επίσης στα μεγέθη της ιδιωτικής κατανάλωσης. Βάσει των στοιχείων που επεξεργάστηκε το ΙΝΕ ΓΣΕΕ, από το 2019 έως το 2024 το πραγματικό διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών αυξήθηκε κατά 8,3 δισ. ευρώ και η πραγματική κατανάλωση κατά 7,9 δισ. ευρώ. Ωστόσο, η αύξηση του συνόλου των πραγματικών μισθών ήταν μόλις 130 εκατ. ευρώ, ενώ το πραγματικό εισόδημα από μη μισθωτή εργασία αυξήθηκε κατά 2,6 δισ. ευρώ και το πραγματικό εισόδημα από πλούτο για τους εισοδηματίες κατά 4,5 δισ. ευρώ.

Για τον λόγο αυτό, στο συγκεκριμένο διάστημα η μέση πραγματική κατανάλωση των νοικοκυριών που ζουν από μισθούς παρέμεινε στάσιμη, ενώ για τα νοικοκυριά στα οποία το κυρίως υπεύθυνο άτομο είναι εργοδότης σχεδόν διπλασιάστηκε.

Η μείωση της αγοραστικής δύναμης μεγάλου τμήματος των μισθωτών επηρεάζει αρνητικά και τις συνθήκες διαβίωσής τους. Το 2024 το ποσοστό σοβαρής υλικής και κοινωνικής στέρησης των μισθωτών ανήλθε στην Ελλάδα στο 8,8%, επιδεινούμενο σε σχέση με το 2023 (8%), έναντι 3,8% του συνόλου της Ευρωπαϊκής Ενωσης και ήταν το δεύτερο υψηλότερο μετά της Βουλγαρίας.

Τέλος, το πλέον αποκαλυπτικό στοιχείο των υποβαθμισμένων συνθηκών διαβίωσης των μισθωτών είναι τα ποσοστά-ρεκόρ του δείκτη υποκειμενικής φτώχειας των μισθωτών – αναφέρεται στο ποσοστό των ατόμων που τα βγάζουν πέρα με δυσκολία ή μεγάλη δυσκολία. Ειδικότερα το 2024 στην Ελλάδα το 57,1% των μισθωτών δήλωσε ότι τα βγάζει πέρα δύσκολα ή πολύ δύσκολα έναντι του 28,5% των μισθωτών της δεύτερης Βουλγαρίας, του 23,5% της τρίτης Σλοβακίας και του 13,4% κατά μέσο όρο της ΕΕ.

Ελάχιστες οι συλλογικές συμβάσεις

Οι αναφορές της ενδιάμεσης έκθεσης του ΙΝΕ ΓΣΕΕ δεν αποτελούν έκπληξη. Σε μια χώρα που το 46,3% των εργαζομένων αμείβεται με μισθούς κάτω από 1.000 ευρώ μεικτά και το 65,7% με μισθούς έως 1.200 ευρώ μεικτά, ενώ η ακρίβεια καλπάζει, είναι λογικό ο μισθός να τελειώνει στις 18 του μήνα… Ο κύριος λόγος για τον οποίο οι μισθοί παραμένουν εξαιρετικά χαμηλοί είναι ότι η χώρα δεν έχει ή έχει πολύ λίγες συλλογικές συμβάσεις εργασίας (ΣΣΕ).

Για την ακρίβεια, στην Ελλάδα βρίσκονται σε ισχύ σήμερα 43 συλλογικές συμβάσεις εργασίας, εκ των οποίων μόνον επτά έχουν υποχρεωτική ισχύ –για ξενοδοχεία, τουριστικά και επισιτιστικά καταστήματα, ιδιωτική ασφάλιση και πληρώματα πλοίων– και καλύπτουν το 20% των εργαζομένων. Χωρίς συλλογικές συμβάσεις οι εργαζόμενοι είναι ευάλωτοι: δεν έχουν εργαλεία να πιέσουν τους εργοδότες για αυξήσεις.

Το καθεστώς των συλλογικών διαπραγματεύσεων υπέστη καίριο πλήγμα με τα μνημόνια, ωστόσο η κατάσταση επιδεινώθηκε περαιτέρω από το 2019, με την ατέλειωτη γκάμα των πολιτικών πλήρους απορρύθμισης της αγοράς εργασίας που εφάρμοσε η κυβέρνηση Μητσοτάκη: από το ελαστικό 40ωρο και τη διεύρυνση των υπερωριών έως την αύξηση των εξαιρέσεων από τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας ακριβώς για να πετύχει την καθήλωση των μισθών και τη μείωση του εργατικού κόστους προς όφελος των επιχειρήσεων.

Η καθήλωση των ονομαστικών μισθών, ωστόσο, σε περιβάλλον υψηλού πληθωρισμού έχει οδηγήσει πλέον σε μείωση των πραγματικών μισθών κι αυτή δεν βυθίζει στην οικονομική μιζέρια μόνο τους εργαζόμενους – όταν κρατά καιρό βυθίζει και την εθνική οικονομία. Κι αυτό είναι κάτι που δεν λέει μόνο το Ινστιτούτο της ΓΣΕΕ αλλά και τα τμήματα ανάλυσης των τραπεζών (Ράπανος, Eurobank Research), εξηγώντας ότι η παρατεταμένη μείωση των πραγματικών μισθών οδηγεί στην έξοδο εργατικού δυναμικού υψηλών δεξιοτήτων – φεύγουν οι καλά εκπαιδευμένοι που μπορούν να βρουν πιο καλοπληρωμένες δουλειές σε άλλες χώρες– και καθυστερεί την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών και μεθόδων στην παραγωγική διαδικασία, με αποτέλεσμα τον τελικό εγκλωβισμό της οικονομίας σε έναν φαύλο κύκλο χαμηλής παραγωγικότητας, χαμηλών αμοιβών και χαμηλού επιπέδου διαβίωσης που την καθιστά ακόμη πιο ευάλωτη στις διακυμάνσεις του οικονομικού κύκλου και στις εξωτερικές διαταραχές.

Θα θέλαμε να ελπίζουμε ότι από του χρόνου κάτι θα αλλάξει καθώς υπάρχει πλέον μία ευρωπαϊκή οδηγία, η 2022/2041, που ορίζει ότι το 80% των εργαζομένων σε κάθε κράτος-μέλος της ΕΕ πρέπει να καλύπτεται από συλλογικές συμβάσεις. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη έπαιξε όσο μπορούσε «καθυστερήσεις», ενσωματώνοντας την οδηγία αυτή στην εθνική νομοθεσία μόλις πέρυσι με τον νόμο 5163/2024 που θα εφαρμοστεί από το 2026.

Μένει ωστόσο να δούμε αν και πώς θα αυξηθούν οι συλλογικές συμβάσεις στην Ελλάδα χωρίς κυβερνητική αλλαγή. Διότι δυσκολεύεται κανείς να πιστέψει ότι η κυβέρνηση της ΝΔ, που νομοθέτησε πλήθος αλλαγών και εξαιρέσεων στο καθεστώς των ΣΣΕ, ακριβώς για να λειτουργούν ως κόφτες ακόμη και για την εκκίνηση μιας συλλογικής διαπραγμάτευσης, πόσο μάλλον για την υπογραφή και την επέκταση μιας σύμβασης, θα τα «ξηλώσει» τώρα όλα.




https://www.documentonews.gr/article/oi-epixeiriseis-ploytizoyn-oi-misthotoi-oyte-poy-ta-vgazoyn-pera/

Πρωθυπουργός: - Και τώρα μια είδηση που, κυριολεκτικά, μας πάει πιο ψηλά από ποτέ!

 


Άφησα για το τέλος μια είδηση που, κυριολεκτικά, μας πάει πιο ψηλά από ποτέ! Για πρώτη φορά η χώρα μας κάνει την παρουσία της στο διάστημα με τον κυβοδορυφόρο DUTHSAT-2, ο οποίος σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από ερευνητές του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης με την υποστήριξη του Ερευνητικού Κέντρου «Αθηνά» και των ελληνικών εταιρειών Space Asics και Prisma Electronics SA. Η εκτόξευσή του έγινε με επιτυχία από τη βάση Vandenberg των ΗΠΑ και είναι η πρώτη από τις σχετικά πιο μικρές και ερευνητικές διαστημικές αποστολές του Εθνικού Προγράμματος Μικροδορυφόρων.

Ο δορυφόρος θα συγκεντρώνει εικόνες και μετρήσεις, οι οποίες θα χρησιμοποιηθούν για την παροχή πληροφοριών σχετικά με την υγρασία του εδάφους, καθώς και για τη ρύπανση της θάλασσας. Ευχόμαστε η επιτυχία αυτή να είναι μόνο η αρχή και να ακολουθήσουν και άλλες!
Αυτά για σήμερα, και γι’ αυτόν τον μήνα. Πριν κλείσουμε, μια σημαντική υπενθύμιση: σήμερα, ο κίνδυνος πυρκαγιάς είναι εξαιρετικά υψηλός (κατηγορία 5) σε πολλές περιοχές: Αττική, Κύθηρα, Εύβοια, Λακωνία, Κρήτη, Λέσβο, Χίο, Σάμο και Ικαρία. Ας είμαστε όλοι ιδιαίτερα προσεκτικοί. Με λίγη προσοχή, μπορούμε να προστατεύσουμε ανθρώπινες ζωές, το περιβάλλον και τον τόπο μας. Καλή σας ημέρα!

Πρωθυπουργός για τα αναδρομικά; - «Η δικαιοσύνη που απονέμεται με καθυστέρηση, τείνει να είναι μη δικαιοσύνη»






 Συνεχίζω με τον χώρο της Δικαιοσύνης. Όπως σωστά έχει ειπωθεί, «δικαιοσύνη που απονέμεται με καθυστέρηση, τείνει να είναι μη δικαιοσύνη». Προχωράμε σε αλλαγές στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας που στόχο έχουν να συμβάλουν στη σημαντική μείωση του χρόνου έκδοσης δικαστικών αποφάσεων για όλες τις αστικές υποθέσεις. Να γίνουμε κυριολεκτικά Ευρώπη, δηλαδή, στους χρόνους έκδοσης αποφάσεων.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τον νέο ΚΠΔ, μια δικαστική απόφαση υποχρεωτικά θα πρέπει να εκδίδεται το αργότερο εντός 8 μηνών, ακόμη και για πολύπλοκα νομικά ζητήματα, και το αργότερο εντός 2 ετών η τελεσίδικη. Μέσα σε 1 μήνα θα πρέπει να εκδίδονται αποφάσεις για ασφαλιστικά μέτρα και σε 4 μήνες για υποθέσεις εκούσιας δικαιοδοσίας, όπως η αναγνώριση πατρότητας, η επικύρωση διαθήκης ή δικαστικής συμπαράστασης. Προβλέπεται για πρώτη φορά ότι η δικάσιμος σε όλες τις δίκες θα ορίζεται άμεσα σε συγκεκριμένη ημερομηνία με την κατάθεση του δικογράφου σε χρονικό διάστημα που δεν θα υπερβαίνει τους 6 μήνες από την κατάθεση της αγωγής. Όλες οι προθεσμίες είναι δεσμευτικές και αν δεν τηρούνται, τότε προβλέπεται η ενημέρωση του Προέδρου του ΑΠ και του επιθεωρητή δικαστή για τους δικαστές που καθυστερούν την έκδοση αποφάσεων, ώστε η φυσική ηγεσία της Δικαιοσύνης να κρίνει εάν πρέπει να κινηθεί πειθαρχική διαδικασία.

Καινοτομία του νέου Κώδικα είναι η θέσπιση υποχρέωσης του προϊστάμενου του δικαστηρίου να ενημερώνει τους διαδίκους για την ενδεχόμενη καθυστέρηση έκδοσης της απόφασης που τους αφορά. Η ρύθμιση αυτή, πρωτοποριακή σε ευρωπαϊκό επίπεδο, δείχνει έμπρακτο σεβασμό προς τον πολίτη. Παράλληλα, καινοτομία για τα ελληνικά, αλλά τολμώ να πω και για τα ευρωπαϊκά δεδομένα, αποτελεί ο ηλεκτρονικός φάκελος δικογραφίας για κάθε υπόθεση. Ο ηλεκτρονικός φάκελος θα αποδεσμεύσει πολύτιμο χρόνο για τους δικαστές και δικηγόρους και θα περιορίσει τα δικαστικά έξοδα για τους πολίτες.
Για να μειωθεί περαιτέρω ο φόρτος εργασίας των δικαστηρίων, μεταφέρεται επιπλέον ύλη σε δικηγόρους (οι διαταγές πληρωμής και οι διαταγές απόδοσης μισθωμένων ακινήτων), ενώ η δημοσίευση των διαθηκών θα γίνεται από τους συμβολαιογράφους, γεγονός που θα αποφορτίσει τα δικαστήρια και θα περιορίσει δραστικά τον χρόνο δημοσίευσης από 300 ημέρες που απαιτούνται σήμερα στην Αθήνα, σε μόλις 7.
Με τον νέο Κώδικα δίνεται οριστική λύση και στις ανακοπές κατά αναγκαστικής εκτέλεσης και πλειστηριασμών που έχουν προσδιορισθεί να δικαστούν έως το 2036! Οι υποθέσεις αυτές, μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας που δημιουργείται στο πρότυπο του νόμου για τα υπερχρεωμένα, θα επαναπροσδιοριστούν, και οι αποφάσεις θα εκδοθούν το αργότερο σε 3 έτη από την εφαρμογή του νόμου. Ο νέος Κώδικας θα ισχύσει από το νέο δικαστικό έτος, δηλαδή από 16 Σεπτεμβρίου.

Πρωθυπουργός: - Τα τελευταία 6 χρόνια πάνω από 645.000 συμπολίτες μας έχουν ωφεληθεί από προγράμματά της ΔΥΠΑ - 240.736 βρήκαν δουλειά



 Πάμε στον τομέα της εργασίας τώρα και στα πραγματικά εντυπωσιακά αποτελέσματα από την εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας σε μεγάλους κλάδους της οικονομίας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ, φέτος τον Απρίλιο οι καταγεγραμμένες υπερωρίες σε όλους τους κλάδους εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας εμφανίζονται αυξημένες κατά 78% συγκριτικά με τον Απρίλιο του 2024. Η πιο θεαματική άνοδος εντοπίζεται στον κλάδο του τουρισμού: 1.105%! Ναι, καλά διαβάσατε: χίλια εκατόν πέντε τοις εκατό, και ολογράφως. Προχωράμε, λοιπόν, στην επέκταση της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας και σε άλλους τομείς: χονδρικό εμπόριο, επιχειρήσεις ενέργειας, στον χρηματοπιστωτικό κλάδο, καθώς επίσης και σε διοικητικές και υποστηρικτικές δραστηριότητες στον τουρισμό. Σε πρώτη φάση θα είναι πιλοτικά, και από τον προσεχή Νοέμβριο πλήρως. Έτσι, ο συνολικός αριθμός των εργαζομένων που προστατεύονται από το μέτρο φτάνει τα 1,85 εκατομμύρια.

Και επειδή κάθε εβδομάδα κάτι λέμε για τη ΔΥΠΑ, ας κάνουμε και ένα συγκεντρωτικό. Τα τελευταία 6 χρόνια πάνω από 645.000 συμπολίτες μας έχουν ωφεληθεί από προγράμματά της: 240.736 βρήκαν δουλειά, ενώ 402.967 παρακολούθησαν προγράμματα κατάρτισης. Μάλιστα, υπάρχουν και δράσεις του οργανισμού σχεδιασμένες για ειδικές κατηγορίες, όπως το πρόγραμμα για τη ΛΑΡΚΟ. Συνολικά 429 από τους 658 πρώην εργαζόμενους έχουν ήδη προσληφθεί σε Περιφέρειες, Δήμους, σε Νοσοκομεία και Κέντρα Υγείας ή σε υπηρεσίες Πανεπιστημίων. Η χρονική διάρκεια της επιδοτούμενης απασχόλησης είναι έως 24 μήνες για ωφελούμενους έως 54 ετών και έως 7 χρόνια για ωφελούμενους 55 ετών και άνω, με ακαθάριστες μηνιαίες αποδοχές 1.210 ευρώ. Ο προϋπολογισμός του συγκεκριμένου προγράμματος ανέρχεται σε 60 εκ. ευρώ.