Τρίτη 8 Απριλίου 2025

Αναδρομικά και χωρίς αγωγές, σε όλους τους απόστρατους: - Πότε θα καταβληθούν; - Παραδείγματα


 

  Αναδρομικά και χωρίς  αγωγές  για όλους τους αποστράτους είναι υποχρεωμένη, να χορηγήσει η κυβέρνηση,  μετά τις ανακοινώσεις της Δ΄ Διεύθυνσης του ΕΦΚΑ,  που ομολόγησε πως ήταν μια άστοχη ενέργεια των καθ΄ ύλην αρμόδιων υπαλλήλων της.   

 Ο χρόνος για την καταβολή αναδρομικών, 27 μηνών, προέρχεται από την κατάργηση των κρατήσεων του νόμου 4093/2012 στα μερίσματα και είχαν άθροισμα μαζί με την σύνταξη τα 1.000 ευρώ και πάνω

Οι πληρωμές πιθανολογείται πως θα πραγματοποιηθούν μέσα στον Μάιο και τα ποσά που θα λάβουν δεκάδες χιλιάδες απόστρατοι κυμαίνονται από 1.296 ευρώ έως 2.619 ευρώ.

Παραδείγματα 

Απόστρατος με κύρια σύνταξη 1.940 ευρώ και άθροισμα 2.528 ευρώ μαζί με το μέρισμα είχε μείωση 15% και έχανε 291 ευρώ στην κύρια σύνταξη.

Χωρίς το μέρισμα, η μείωση του νόμου 4093 πέφτει στο 10% αντί 15% για την κύρια σύνταξη και έχει αύξηση 97 ευρώ, με αναδρομικά 2.691 ευρώ.

Απόστρατος με κύρια σύνταξη 1.490 ευρώ και άθροισμα 1.888 ευρώ μαζί με το μέρισμα είχε μείωση 10% και έχανε 149 ευρώ. Χωρίς το μέρισμα, η μείωση πέφτει στο 5% και έχει αύξηση 74,5 ευρώ, με αναδρομικά 2.025 ευρώ.

Απόστρατος με κύρια σύνταξη 950 ευρώ και άθροισμα 1.120 ευρώ μαζί με το μέρισμα είχε μείωση 5% και έχανε 48 ευρώ. Χωρίς το μέρισμα, η μείωση μηδενίζεται, γιατί η σύνταξη είναι κάτω από τα 1.000 ευρώ, που ξεκινά να επιβάλλεται η κράτηση του νόμου 4093. Ως εκ τούτου προκύπτει αύξηση σύνταξης κατά 48 ευρώ, με αναδρομικά 1.296 ευρώ.











πηγή:https://www.pronews.gr/oikonomia/elliniki-oikonomia/anadromika-eos-2-619-eyro-gia-tous-apostratous-syntaksiouxous-poioi-oi-dikaiouxoi/





Δευτέρα 7 Απριλίου 2025

Η Εθνική Άμυνα είναι ακριβό σπορ - Τι έχουν οι σοβαρές χώρες που δεν έχει η Ελλάδα!!


Του Φαήλου Μ. Κρανιδιώτη*

Όλες οι σοβαρές χώρες έχουν ξεχωριστό μισθολόγιο, ξεχωριστό ασφαλιστικό σύστημα και σύστημα υγείας και διάφορα προνόμια για το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων. Οι λόγοι είναι διάφοροι.

 Καταρχάς αποτελούν κίνητρα προσέλκυσης για ένα λειτούργημα, λειτούργημα είναι, με υψηλή επικινδυνότητα, που δεν έχει ωράριο, με πολλές υπερωρίες -στην Ελλάδα τουλάχιστον-, στο μεγαλύτερο μέρος τους απλήρωτες, με συχνές, πολυήμερες απουσίες από την οικογένεια και με αποστολή, αν χρειαστεί, την υπέρτατη θυσία. Μόνον η Αστυνομία και το Λιμενικό, μαζί με τις Ένοπλες Δυνάμεις, έχουν αυτήν την αποστολή, που αποτελεί την απόλυτη υπέρβαση, να θυσιαστούν αν χρειαστεί για την Πατρίδα, οι μεν για την εσωτερική ασφάλεια, οι δε για την εξωτερική ασφάλεια των Ελλήνων. Όλοι οι άλλοι κινδυνεύουν το πολύ να γλιστρήσουν ή να τρυπηθούν με συνδετήρα.

Ακόμη και στην εκπαίδευση οι Ένοπλες Δυνάμεις δεν θα παύσουν ποτέ να πληρώνουν φόρο αίματος. Δείτε την Πολεμική Αεροπορία μας, τι τίμημα έχει πληρώσει σε νέους ανθρώπους στην εκπαίδευση, στις αναχαιτίσεις του προαιώνιου εχθρού και στις κατασβέσεις πυρκαγιών. Εκτός από κίνητρο προσέλκυσης υποψήφιων στελεχών στις Στρατιωτικές Σχολές, είναι λοιπόν και ζήτημα ηθικής τάξης η παροχή αυτής της ιδιαίτερης μισθολογικής και όχι μόνο μεταχείρισης. Οι προκινδυνεύοντες αποτελούν μέρος της ελίτ, της αληθούς αριστοκρατίας του Έθνους και ως τέτοιοι πρέπει να αντιμετωπίζονται, ως ένδειξη Τιμής, ώστε να υπάρχει και συνεχές κίνητρο των αρίστων να επιλέξουν να φορέσουν τη στολή, χειριζόμενοι οπλικά συστήματα αξίας εκατομμυρίων και διοικώντας συνετά και εκπαιδεύοντας αποτελεσματικά τα παιδιά των Ελλήνων.

Και σημειώστε πως οι Στρατιωτικοί είναι οι μόνοι σε όλο το Δημόσιο που υφίστανται διαρκή και αυστηρή αξιολόγηση. Χαριστικά δεν υπάρχει περίπτωση να πετάς μαχητικό ή να κουμαντάρεις φρεγάτες, υποβρύχια, άρματα μάχης, πυραύλους, ούτε υπάρχει «βύσμα» να σου δώσει ψυχικές και σωματικές δυνάμεις να γίνεις Αλεξιπτωτιστής ή Βατραχάνθρωπος και η ζωή στην προκάλυψη, στα φυλάκια, στα πλοία του Στόλου δεν είναι εύκολη. Η Παιδεία, το έχω γράψει, πρέπει να είναι η πρώτη γραμμή Εθνικής Άμυνας, αφού, μαζί με την οικογένεια, είναι ο πρώτος χώρος διαμόρφωσης εθνικής πατριωτικής συνείδησης. Με τα χάλια που έχει σήμερα, λόγω της συνδικαλιστικής αθλιότητας, της μηδενιστικής πανούκλας και της woke ατζέντας που έχει μολύνει την Παιδεία, μόνο αυτό δεν συμβαίνει και επαφίεται στην τήρηση του όρκου τους από κάποιους ευσυνείδητους εκπαιδευτικούς. Όμως δεν μπορούν να αμείβονται το ίδιο με αυτούς που έχουν ως αποστολή να θυσιαστούν και ενίοτε θυσιάζονται.

Ο εκπαιδευτικός έχει σταθερό ωράριο, σχεδόν τέσσερις μήνες πληρωμένες διακοπές. Μακάρι μια μέρα να μπορούμε να αμείβουμε τους πάντες βασιλικά, αλλά ως τότε πρέπει να ιεραρχούμε τα πράγματα. Και έχω φυσικά την άποψη πως θα πρέπει να εφαρμοστεί στην παιδεία η ίδια πειθαρχία, ιεραρχικός έλεγχος και αξιολόγηση που υπάρχει στις Ένοπλες Δυνάμεις. Με ξεπερνάει η ιδέα πως οι καθηγητές που είδα με τα μάτια μου το 2008 να συνοδεύουν ολόκληρες τάξεις μαθητών τους στις διαδηλώσεις, προτρέποντας τα παιδιά να πετάξουν πέτρες στους «μπάτσους» δεν έχουν απολυθεί, πληρώνονται το ίδιο με τους συναδέλφους τους που δεν διαπράττουν τέτοιες αθλιότητες και έχουν την απαίτηση να έχουν την ίδια μισθολογική μεταχείριση με τους προκινδυνεύοντες στην Άμυνα.

Σε αυτή την ελίτ των αρίστων, από άποψη μισθολογικής, κινήτρων, θα πρέπει να ενταχθούν και όσοι σε ερευνητικά κέντρα των ΑΕΙ αναπτύσσουν νέες τεχνολογίες, που εφαρμοζόμενες θα αναπτύξουν νέα σύγχρονα όπλα, θεραπείες ασθενειών, καινοτομίες σε οποιονδήποτε επιστημονικό και οικονομικό τομέα, καθιστώντας τη χώρα πρωτοπόρα στην έρευνα και την ανάπτυξη τέτοιων τεχνολογιών. Το «όλα ίσωμα» δεν είναι πολιτική και από κάπου πρέπει να αρχίσουμε, μετά την αθλιότητα των επί Μνημονίων τριπλών μειώσεων στους Στρατιωτικούς, οι μόνοι που τις υπέστησαν σε τέτοιο βαθμό, που πολλούς τους οδήγησε στην εξαθλίωση και τα τελευταία χρόνια στη ραγδαία μείωση του ενδιαφέροντος των νέων για τις Στρατιωτικές Σχολές. Αποκορύφωμα, πέρυσι να μείνουν ασυμπλήρωτες εκατοντάδες θέσεις, γεγονός το οποίο δεν μπορεί να έχει ως θεραπεία το να κατεβάσουμε τα στάνταρντ και να εισάγονται κουμπούρες. Η ορθή επιλογή είναι αυτή, η αύξηση των κινήτρων, όπως σε όλες τις σοβαρές συμμαχικές μας χώρες.

Πιθανόν στην Ουγκάντα να ακολουθούν άλλο μοντέλο, αλλά δεν νομίζω πως μας ενδιαφέρει αυτό το μοντέλο προσέλκυσης, με παράθυρο συμπλήρωσης εισοδήματος από διαφθορά, αυθαιρεσίες κ.λπ., και μεταχείρισης των στελεχών. Και επειδή πουθενά στον κόσμο δεν υπάρχει Στρατός, Ναυτικό ή ΠΑ γερόντων, δεν μπορούσαμε να παραμείνουμε αδιάφοροι στη ραγδαία μείωση των ενδιαφερομένων για τις Στρατιωτικές Σχολές και στις ομαδικές παραιτήσεις από το ΠΝ.

Μαζί όμως με τα μισθολογικά κίνητρα θα πρέπει να προβληθεί η τεράστια παράδοση και προσφορά των Ενόπλων Δυνάμεων, με επισκέψεις των σχολείων σε στρατιωτικές μονάδες, όπου θα ενημερώνονται και θα παρακολουθούν επιδείξεις, καθώς και με επισκέψεις και ομιλίες Αξιωματικών στα σχολεία, με προβολή βίντεο από την εκπαίδευση και την Ιστορία των Ενόπλων Δυνάμεων, καθώς και προβολή των πεσόντων ηρώων μας. Τις δραμαμίνες και τον κουβά νερό στο πρόσωπο για τους άπλυτους επίορκους εκπαιδευτικούς που θα σεληνιαστούν τις κάνω εγώ δωρεά στο υπουργείο Παιδείας, μαζί με την μπογιά για να συμπληρωθεί ξανά το Εθνικής στον τίτλο του.

*Δικηγόρος, πρόεδρος της ΝΕΑΣ ΔΕΞΙΑΣ


https://www.antinews.gr/66313/politiki/i-ethniki-amyna-einai-akrivo-spor/

Έτσι… σκοτώνουν την Ελλάδα!!!


 Του Αλκιβιάδη Κεφαλά*

Δύο είναι οι δείκτες που αντανακλούν την ευκολία με την οποία το πολιτικό σύστημα ελέγχει τον πληθυσμό μιας χώρας άνευ ουσιαστικών αντιστάσεων προς ίδιον οικονομικό όφελος.

Ο πρώτος είναι ο δείκτης που αφορά το κοινωνικό κεφάλαιο (social capital index) και αντικατοπτρίζει την κοινωνική συνοχή, η οποία είναι συνάρτηση της δημόσιας υγείας, των ίσων ευκαιριών, της αξιοκρατίας, του βαθμού της εγκληματικότητας, της ελευθερίας, καθώς και της ηλικιακής κατανομής του πληθυσμού (file:///C:/Users/USER/Downloads/The-Global-Sustainable-Competitiveness-Index-Report-2024.pdf).

Ο έτερος είναι ο μέσος δείκτης νοημοσύνης του πληθυσμού (intelligence capital index), που συσχετίζεται με την ποιότητα της εκπαίδευσης και αποτελεί ένδειξη των τεχνολογικών ικανοτήτων και της καινοτομίας μιας χώρας. Η ποιοτική εκπαίδευση αντανακλά τις μελλοντικές οικονομικές δυνατότητες μέσω καλλιέργειας τεχνολογιών υψηλής προστιθέμενης αξίας. Το μέγεθος και η ποιότητα των τεχνολογικών δραστηριοτήτων αποτελούν τη βάση της ανάπτυξης και των υπηρεσιών, που με τη σειρά τους εγγυώνται την οικονομική ευμάρεια των πολιτών.

Οι καθηγητές των πανεπιστημίων ΜΙΤ και Harvard Daron Acemoglu και James Robinson στο βιβλίο τους «Γιατί αποτυγχάνουν τα έθνη» (εκδόσεις Λιβάνη, 2013) τεκμηριώνουν ότι, μεταξύ άλλων, η εθνική αποτυχία οφείλεται σε συνειδητές πολιτικές πράξεις, που μέσω της κοινωνικής μηχανικής διαλύουν το κοινωνικό κεφάλαιο της χώρας και επιδεινώνουν τον δείκτη νοημοσύνης του πληθυσμού. Ο σκοπός της πολιτικής και οικονομικής ελίτ είναι η βελτιστοποίηση της οικονομικής εκμετάλλευσης του πληθυσμού χωρίς αντιδράσεις.

Όσον αφορά τους δύο δείκτες, τα τελευταία πέντε χρόνια η Ελλάδα βρίσκεται μεταξύ των τελευταίων θέσεων στην Ευρώπη. Προφανώς η επιδείνωση των δεικτών οφείλεται σε συνειδητές πολιτικές πράξεις, που σκοπεύουν στη λεηλασία του εθνικού και ιδιωτικού πλούτου.

Όσον αφορά τον δεύτερο δείκτη, η συνειδητή υποβάθμιση της παιδείας αντανακλάται στο γεγονός ότι οι Έλληνες καταλαμβάνουν την τελευταία θέση μεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ στην κατανόηση κειμένων και την ικανότητα εκτέλεσης απλών αριθμητικών πράξεων. Η αδυναμία κατανόησης τους καθιστά ανίκανους να αντιληφθούν την υπόγεια καθεστωτική κυβερνητική προπαγάνδα της τηλεόρασης και του ραδιοφώνου, με αποτέλεσμα να μην είναι σε θέση να σκεφτούν ορθολογικά και πολιτικά. Ελάχιστοι, και μετρημένοι στα δάχτυλα, συμπολίτες μας έχουν αντιληφθεί ότι ο νόμος της Ν.Δ. περί «μη εκχώρησης ανείσπρακτων ενοικίων στην Εφορία» έχει σκοπό να δημιουργήσει αγεφύρωτα χάσματα και εντάσεις μεταξύ ενοικιαστών και ιδιοκτητών.

Οι τελευταίοι θα πρέπει να δαπανήσουν πάνω από δύο χιλιάδες ευρώ σε χρονοβόρες δικαστικές διαδικασίες, ώστε να εκδώσουν διαταγές πληρωμής για να κατορθώσουν να πάρουν πίσω την περιουσία τους, χωρίς όμως να είναι σε θέση να εισπράξουν τα οφειλόμενα ενοίκια.

Υπάρχει πληθώρα αντίστοιχων «αόρατων» νομοθετικών παρεμβάσεων, που έχουν σκοπό τη διάλυση του κοινωνικού ιστού. Η άμεση χορήγηση επιδομάτων και στέγης σε όποιον εισέρχεται παρανόμως στην Ελλάδα και δεν ομιλεί ελληνικά, καθώς και η καταλήστευση των αυτοχθόνων, μέσω της βαριάς φορολογίας, ώστε να πληρώνονται τα επιδόματα, προκαλούν ένα διογκούμενο αίσθημα αδικίας, που οι υψηλόμισθοι και μάλλον αργόσχολοι πολιτικοί αδυνατούν να αντιληφθούν.

Ιδιοκτήτης εστιατορίου στην Καλαμάτα απευθύνοντας τον λόγο σε διερχόμενο καλοταϊσμένο βουλευτή της Ν.Δ. ανέφερε ότι «έχει τρία παιδιά να μεγαλώσει και αδυνατεί να πληρώνει τη δυσβάστακτη φορολογία», η χαμογελαστή απάντηση του βουλευτή ήταν «πλήρωνε εσύ και μη σε νοιάζει. Του χρόνου θα έχεις χίλια ευρώ μείωση φόρου από την κυβέρνηση».

Δύο κοινωνικά αγαθά απομένουν να φορολογήσει η κυβέρνηση, την ιδιωτική περιουσία και την εργασία.

Η πληθώρα των κανονισμών και η διογκούμενη γραφειοκρατία δημιουργούν ένα εφιαλτικό πλαίσιο, μέσα στο οποίο αδυνατούν να λειτουργήσουν οικονομικά και κοινωνικά οι πολίτες.

Η παραίτηση, η απάθεια και η κοινωνική αποσάθρωση είναι τα αναμενόμενα αποτελέσματα των πολιτικών πράξεων της Ν.Δ.

Η διάλυση της κοινωνίας είναι πλέον εμφανής και έχει αρνητική επίδραση στην καθημερινότητα των πολιτών. 

*∆ιδάκτωρ Φυσικής του Πανεπιστημίου του Μάντσεστερ, UK, τ. διευθυντής Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών


πηγή:https://www.antinews.gr/66352/politiki/etsi-skotonoyn-tin-ellada/

Ομολογία Πρωθυπουργού για τον παραγόμενο πλούτο: - Ασφαλώς δεν βρισκόμαστε ακόμα στο σημείο που θέλουμε στην οικονομία


 Συνεδρίασε σήμερα το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής υπό τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, στο Μέγαρο Μαξίμου.

Στην εισαγωγική του τοποθέτηση ο Πρωθυπουργός δήλωσε:

«Καλημέρα σας, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι. Σε αυτή την πρώτη συνεδρίαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής, νομίζω ότι είναι χρήσιμο να καταγραφεί ο διπλός ρόλος του, από τη μία πλευρά να συγχρονίζει τις δράσεις των παραγωγικών Υπουργείων με βάση τους άμεσους και τους μεσοπρόθεσμους στόχους που έχουμε θέσει και από την άλλη να χαράσσει μία εθνική οικονομική στρατηγική, ειδικά ενόψει των νέων δεδομένων, ειδικά μετά την επιλογή των Ηνωμένων Πολιτειών να ανατρέψουν ουσιαστικά μέσω της επιβολής δασμών λίγο-πολύ όσα ίσχυαν μέχρι σήμερα στο παγκόσμιο εμπόριο.

Αναφορικά με το πρώτο, νομίζω ότι οι ανάγκες είναι αρκετά προφανείς. Όλα τα τελευταία χρόνια η χώρα μας καταγράφει ρυθμούς ανάπτυξης σημαντικά υψηλότερους από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, η απασχόληση έχει αυξηθεί κατά μισό εκατομμύριο θέσεις εργασίας, οι εξαγωγές και η εξωστρέφεια της οικονομίας διαρκώς βελτιώνονται. Ενώ, παρά τις πολλές εισαγόμενες κρίσεις, οι αυξήσεις μισθών και συντάξεων στάθηκαν ένα ανάχωμα απέναντι στον πληθωρισμό, πληθωρισμό ειδικά στα τρόφιμα, που τους τελευταίους μήνες βλέπουμε να έχει πρακτικά μηδενιστεί.

Ασφαλώς δεν βρισκόμαστε ακόμα στο σημείο που θέλουμε. Νομίζω ότι έχουν, όμως, δημιουργηθεί οι όροι και οι προϋποθέσεις για να πετύχουμε τους στόχους μας. Σε κάθε περίπτωση, νομίζω ότι έχει μία ξεχωριστή αξία να μπορούμε να εντάσσουμε τις επιμέρους πρωτοβουλίες μας σε κοινές κατευθύνσεις.

Οι επενδύσεις, η ανταγωνιστικότητα, η εξωστρέφεια, το ανθρώπινο κεφάλαιο θα έχουν από εδώ και πέρα μία πιο κομβική θέση στις κυβερνητικές επιδιώξεις. Νομίζω το ξέρετε, το καταλαβαίνετε όλοι ότι είναι κρίκοι ουσιαστικά μίας ενιαίας αλυσίδας. Προφανώς, η αύξηση των επενδύσεων δεν είναι ανεξάρτητη από την αδειοδότηση ούτε από την ύπαρξη κατάλληλων υποδομών.

Βέβαια, η αύξηση των αμοιβών συνδέεται με τη σειρά της με την εργασιακή νομοθεσία και προφανώς η παραγωγικότητα της οικονομίας συνδέεται με τις δεξιότητες αλλά και με τη δυνατότητα να έχουμε ανά πάσα στιγμή στη διάθεσή μας το κατάλληλο ανθρώπινο δυναμικό, προκειμένου να υποστηρίξουμε τους ρυθμούς ανάπτυξης τους οποίους προσδοκούμε να έχουμε τα επόμενα χρόνια.

Γι’ αυτό και νομίζω ότι έχει αξία αυτό το όργανο να αποκτήσει και πάλι ζωή, υπό την ευθύνη του Αντιπροέδρου, του Κωστή Χατζηδάκη, αλλά νομίζω ότι έχει και μια ξεχωριστή αξία ειδικά σε αυτή τη συγκυρία, όπου ουσιαστικά έχουμε την ανατροπή μιας παγκόσμιας αρχιτεκτονικής στις διεθνείς εμπορικές σχέσεις, η οποία ουσιαστικά ξεκίνησε μετά το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.

Θα μπορούσε κανείς να μιλήσει για την αντιστροφή της παγκοσμιοποίησης, των ενοποιημένων εφοδιαστικών αλυσίδων, με πρωτεργάτη τις Ηνωμένες Πολιτείες, που ήταν αυτές οι οποίες ουσιαστικά οικοδόμησαν αυτό το σύστημα παγκοσμίου εμπορίου, από το οποίο τώρα έρχονται να πάρουν σημαντικές αποστάσεις.

Είναι μια εποχή με σημαντικά, με απρόβλεπτα ρίσκα για κάθε κράτος. Οπότε, ας μην κρυβόμαστε, αν ούτως ή αλλιώς η δημοσιονομική ευρωστία ήταν το θεμέλιο πάνω στο οποίο χτίζαμε όλες τις πολιτικές μας, νομίζω ότι σε αυτή τη συγκυρία αποκτά ακόμα μεγαλύτερη σημασία. Είναι ο βραχίονας πάνω στον οποίο χτίζεται η συνολική θωράκιση της κοινωνίας μας. Ενώ νομίζω ότι όλοι αντιλαμβάνονται ότι και η πολιτική σταθερότητα και η εσωτερική συνοχή καθίσταται ακόμα μεγαλύτερο ζητούμενο σε έναν κόσμο που θα απειλείται παράλληλα και από γεωπολιτικές εντάσεις αλλά και από οικονομικές τρικυμίες. Οικονομικές τρικυμίες που αυτή τη φορά δεν είναι αποτέλεσμα ενός εξωγενούς σοκ, όπως ήταν ο Covid, αλλά της συνειδητής απόφασης των Ηνωμένων Πολιτειών να αλλάξουν τους κανόνες του παγκόσμιου οικονομικού παιχνιδιού.

Εγώ θέλω να είμαι απολύτως σαφής: η κυβέρνηση και σε αυτές τις δύσκολες συγκυρίες εγγυάται ότι η εθνική οικονομία είναι έτοιμη να αντιμετωπίσει και τις νέες αυτές προκλήσεις, υλοποιώντας τις δεσμεύσεις μας απέναντι στους πολίτες, αρκεί να μπορούμε πάντα να δρούμε με σύμμαχο την αλήθεια και τη σταθερότητα και, ασφαλώς, όπως είπα, μένοντας στον δρόμο της δημοσιονομικής συνέπειας. Και αυτά θα έχουμε την ευκαιρία να συζητήσουμε σήμερα.

Όσον αφορά τώρα τους δασμούς αυτούς καθαυτούς, όπως γνωρίζετε η Ελλάδα επιμένει να έχουμε μια ενιαία αντίδραση, έτσι ώστε να μπορούμε να είμαστε αποτελεσματικοί στο επίπεδο των 27. Μια αντίδραση η οποία πιστεύω ότι θα εξειδικευτεί τις επόμενες εβδομάδες. Και νομίζω ότι σωστό ήταν ότι δεν αντιδράσαμε άμεσα και σπασμωδικά, διότι το ζήτημα αυτό χρειάζεται πολλή μελέτη και πολύ μεγάλη ανάλυση ως προς τον τρόπο με τον οποίο η Ευρώπη θα αντιδράσει. Ένα είναι βέβαιο: προφανώς θα αγωνιστούμε να υπερασπιστούμε τα εθνικά μας συμφέροντα.

Θέλω να κρατήσω τον πήχη των προσδοκιών χαμηλά, διότι δεν γνωρίζουμε σε καμία περίπτωση πώς θα αντιδράσουν οι Ηνωμένες Πολιτείες. Υπάρχει, προφανώς, ένα έντονο ενδιαφέρον το οποίο αφορά μοναδικά προϊόντα του πρωτογενούς τομέα που εξάγονται στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ελιές, λάδι, φέτα, είναι προϊόντα τα οποία δεν παράγονται καθόλου στις Ηνωμένες Πολιτείες, οπότε η επιβολή δασμών, στο δικό μου το μυαλό τουλάχιστον, δεν έχει πολύ μεγάλη λογική.

Όμως, είναι επίσης βέβαιο ότι όλες οι δράσεις που αφορούν τη στήριξη της καινοτομίας και της εξωστρέφειας της οικονομίας αποκτούν ακόμη μεγαλύτερη σημασία σε αυτή τη συγκυρία. Η έμφαση την οποία δίνουμε στην ενιαία αγορά και στην άρση των εμποδίων, οι οικονομικές σχέσεις που αναπτύσσουμε με άλλες σημαντικές οικονομικές δυνάμεις, όπως παραδείγματος χάριν η Ινδία. Όλα αυτά καθίστανται ακόμα πιο σημαντικά σε μια εποχή όπου ουσιαστικά θα πρέπει η ελληνική οικονομία να κυνηγήσει με ακόμα μεγαλύτερη συστηματικότητα την είσοδο ελληνικών προϊόντων σε άλλες αγορές.

Δεν θέλω να πω πολλά περισσότερα γύρω από το ζήτημα αυτό. Να τονίσω μόνο την πολύ μεγάλη σημασία την οποία αποδίδω και στη στήριξη της ελληνικής ναυτιλίας. Η ελληνική ναυτιλία είναι απολύτως κρίσιμη για το παγκόσμιο εμπόριο. Η Ελλάδα είναι μία βασικά ανοιχτή οικονομία η οποία ωφελείται από τους σταθερούς κανόνες του παιχνιδιού.

Οπότε, έχουμε κάθε λόγο να είμαστε σε απόλυτη εγρήγορση. Αλλά αν πρέπει να κρατήσουμε δύο μηνύματα, το πρώτο μήνυμα: η δημοσιονομική σταθερότητα είναι ακόμα πιο σημαντική σήμερα από ό,τι μπορεί να ήταν πριν από μία εβδομάδα. Και δεύτερο: η επιτάχυνση των μεταρρυθμίσεων για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας, όπως έχουμε δρομολογήσει αυτές τις αλλαγές και τις μεταρρυθμίσεις, και αυτές γίνονται πιο επείγουσες σε ένα περιβάλλον διεθνούς αναταραχής».

Από την πλευρά του, ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης Κωστής Χατζηδάκης σημείωσε:

«Κύριε Πρόεδρε, κύριες και κύριοι συνάδελφοι, όπως σημείωσε και ο Πρόεδρος, τα τελευταία χρόνια η ελληνική οικονομία έχει κάνει σημαντικά βήματα μπροστά. Στον δημοσιονομικό τομέα αυτό είναι απολύτως ξεκάθαρο, το σημειώνουν όλοι οι διεθνείς οργανισμοί. Το ίδιο ξεκάθαρο είναι και στον τομέα τον αναπτυξιακό.

Ωστόσο, παραμένει ακόμα, λόγω των τεράστιων προβλημάτων που κληρονομήσαμε από την κρίση, ο μεγάλος εθνικός στόχος της σύγκλισης, της πραγματικής σύγκλισης με τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Έχει υπάρξει πρόοδος, χωρίς καμία αμφιβολία, σημαντική πρόοδος, αλλά πρέπει να τρέξουμε ακόμη περισσότερο. Άρα, εκείνο το οποίο πιστεύουμε, νομίζω όλοι, είναι ότι πρέπει να δοθεί ακόμα μεγαλύτερη έμφαση σε δύο τομείς: επενδύσεις από τη μία πλευρά και εξαγωγές από την άλλη.

Αυτό εκ των πραγμάτων έχει έναν διυπουργικό χαρακτήρα. Η προσπάθεια αυτή δεν ανήκει σε μεμονωμένα Υπουργεία, είναι μια προσπάθεια συλλογική. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος της επανενεργοποίησης του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής, το οποίο θα συνεδριάζει κατά τακτά χρονικά διαστήματα για να έχουμε καλύτερο συντονισμό μεταξύ μας και μεγαλύτερη πρόοδο.

Η πρόοδος περνάει μέσα από έννοιες όπως ανταγωνιστικότητα, ανταγωνισμός, συνθήκες ανταγωνισμού στην αγορά, παραγωγικότητα, ανθρώπινο κεφάλαιο. Είναι πράγματα που θα εξετάσουμε σε αυτή την πρώτη μας συνεδρίαση σήμερα και αυτό γίνεται ακόμα πιο σημαντικό μέσα στο νέο διεθνές περιβάλλον που δυστυχώς έχει διαμορφωθεί.

Μέσα σε αυτό το περιβάλλον πρέπει να χτίσουμε μια ακόμα πιο ανθεκτική οικονομία. Και αυτό είναι δουλειά όλων μας. Χαίρομαι που ξεκινάμε αυτή την προσπάθεια και είμαι βέβαιος ότι όλοι μαζί θα τα καταφέρουμε».

Στη συνεδρίαση συμμετείχαν επίσης ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας, ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου, ο Υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος, η Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστας Τσιάρας, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, η Υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης, ο Υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Θάνος Πετραλιάς, ο Υφυπουργός Εξωτερικών Τάσος Χατζηβασιλείου και ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ Θανάσης Κοντογεώργης.

Κυβερνητικός Εκπρόσωπος: - Η πληρωμή των συντάξεων θα γίνει στο τέλος του μήνα - Δείτε τα ΤΡΙΑ σημαντικά στοιχεία, γιατί θα πληρωθούν στην ώρα τους!!

ΘΑΝ. ΜΠΑΛΟΔΗΜΑΣ: Έχει προκαλέσει απογοήτευση και αγανάκτηση στους συνταξιούχους και τις οικογένειές τους το γεγονός ότι η κυβέρνηση δεν προκαταβάλλει τις συντάξεις, δηλαδή πριν το Πάσχα, επικαλούμενη και τεχνικούς λόγους. Τώρα, στέκει αυτό ως εξήγηση από μια κυβέρνηση που περηφανεύεται π.χ. για τον gov.gr και για την ψηφιοποίηση του κράτους; Και αν ναι, γιατί δεν είχατε λάβει κάποια πρόνοια νωρίτερα; Να βάλετε κάτω τις ημερομηνίες και να δείτε τι μπορεί να γίνει;

 Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Κατ’ αρχάς, να πούμε ότι πράγματι είμαστε η Κυβέρνηση του gov.gr και του ψηφιακού κράτους, η κυβέρνηση που απονέμει συντάξεις σε δύο και τρεις μήνες σε νέους συνταξιούχους και όχι σε δύο και τρία χρόνια που απονέμονταν μέχρι πριν από λίγα χρόνια. 

Αυτό δεν είναι κάτι που το έχουμε φανταστεί, είναι μια πραγματικότητα και δεν είναι για να πανηγυρίζουμε το γεγονός ότι είχαμε φθάσει στο σημείο οι συνταξιούχοι να παίρνουν τη σύνταξή τους μετά από τρία χρόνια, ήταν οδυνηρό συνολικά για τη χώρα και δεν περιποιούσε τιμή για κανέναν. Πλέον, παίρνουν στη συντριπτική τους πλειοψηφία, υπάρχουν και κάποιες μεμονωμένες περιπτώσεις που πρέπει να τις βλέπει κάθε φορά ο ΕΦΚΑ, παίρνουν τις συντάξεις τους σε πάρα πολύ μικρό χρονικό διάστημα. 

Από κει και πέρα, δεν ετέθη ποτέ θέμα, κατ’ αρχάς δεν μετατίθεται αργότερα η πληρωμή των συντάξεων, η πληρωμή των συντάξεων και αυτού του μήνα θα γίνει, όπως γίνεται κάθε μήνα, στο τέλος του μήνα, είναι η πληρωμή και των μισθών και των συντάξεων, μιλάμε, νομίζω, εάν δεν κάνω λάθος, για δυόμισι εκατομμύρια φυσικά πρόσωπα, συνταξιούχους. Το 2017 το Πάσχα ήταν 16/4, το 2020 το Πάσχα ήταν 19/4 το 2023 το Πάσχα ήταν 16/4 και οι συντάξεις πληρώθηκαν στην προγραμματισμένη ημερομηνία μετά το Πάσχα. Δεν ετέθη αυτό το θέμα σε καμία από αυτές τις χρονιές. 

Μόνο το 2022, γιατί θέλω να είμαι ακριβής, το Πάσχα ήταν 24/4, άρα πιο κοντά προς το τέλος του μήνα, όχι όπως τώρα που είναι 20/4 και πληρώθηκαν, όπως συνέβη τα Χριστούγεννα, λίγες ημέρες νωρίτερα. 

Τρία σημαντικά, γιατί θα πληρωθούν στην ώρα τους. 

Πρώτον, γιατί δεν έχει τεθεί τέτοιο αίτημα από τους συνταξιούχους που συμμετέχουν στις σχετικές διαβουλεύσεις με τον ΕΦΚΑ. 

Δεύτερον, και σημαντικότερο, το είπατε, η πληρωμή των συντάξεων είναι μία διαδικασία που ακολουθεί μια σειρά από ταυτοποιήσεις και τεχνικές κινήσεις οι οποίες διαρκούν 17 ημέρες. Δηλαδή, εκκαθαρίσεις πρέπει να γίνουν, οι νέοι συνταξιούχοι, το ακριβές ποσό της πληρωμής. Είναι 17 ημέρες, οι οποίες μετράνε μέχρι την ημέρα καταβολής. Άρα, είναι τεχνικά αδύνατο η πληρωμή αυτή να γίνει νωρίτερα. 

Και το τρίτο, όπως υπάρχει το επιχείρημα, που εγώ το καταλαβαίνω, να πληρωθούν οι άνθρωποι νωρίτερα, λόγω του Πάσχα, υπάρχει και το αντεπιχείρημα, το αν πληρωθούν νωρίτερα, που αυτό τεχνικά σύμφωνα με τον ΕΦΚΑ και το Υπουργείο Εργασίας δεν γίνεται, τότε θα μεσολαβήσει ένα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, περίπου 45 ημερών, μέχρι την επόμενη πληρωμή. Άρα, όπως είπε και η υπουργός Εργασίας, το λέμε συνολικά και ως κυβέρνηση, οι συντάξεις θα πληρωθούν κανονικά στην ώρα τους, όπως συμβαίνει κάθε μήνα και όπως συμβαίνει και σε πολλές άλλες περιπτώσεις, το 2017, το 2020 και το 2023.

 ΑΝΤ. ΚΟΤΖΑΙ: Στις 11 Ιουλίου του 2024 σας ρωτήσαμε σχετικά με την αδράνεια της Κυβέρνησης για την αναπροσαρμογή των οδοιπορικών των νεφροπαθών, που εδώ και δυόμιση χρόνια ταλαιπωρούνται με την αύξηση των κομίστρων στα ταξί κατά 30%. Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Νεφροπαθών βροντοφωνάζει για την αναπροσαρμογή των οδοιπορικών τους ξανά και καταγγέλλει πως δεν έχει γίνει καμία εξέλιξη για το ζήτημα, όσο η ακρίβεια ροκανίζει και το δικό τους εισόδημα. Από πληροφορίες γνωρίζουμε ότι έχει εγκριθεί από τον ΕΟΠΥΥ μια μεσοσταθμική αύξηση 10%, η οποία έχει ενταχθεί στο νέο ενιαίο κανονισμό παροχών Υγείας του ΕΟΠΥΥ. Η έκδοση της Κ.Υ.Α. έχει μονογραφηθεί από το Υπουργείο Υγείας και το ζήτημα βρίσκεται στο Υπουργείο Οικονομίας και συγκεκριμένα στον Υφυπουργό, κ. Πετραλιά, ο οποίος καθυστερεί τη συνυπογραφή της Κ.Υ.Α.. Τι έχετε να πείτε, γιατί είναι πολύ κρίσιμο ζήτημα.

 Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Θα επικοινωνήσω με τον κ. Πετραλιά για να σας απαντήσω μέχρι την επόμενη ενημέρωση για το συγκεκριμένο θέμα, το οποίο είναι πάρα πολύ σοβαρό και προφανώς πρέπει να δοθεί ό,τι περισσότερο μπορεί να δοθεί για τους συγκεκριμένους συνανθρώπους μας.

 ΧΡ. ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ: Ο Νετανιάχου καταζητείται για εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας και όμως επισκέφτηκε κανονικά την Ουγγαρία, χρησιμοποιώντας μάλιστα τον εναέριο χώρο μας. Η Ελλάδα είναι υποχρεωμένη να συνεργάζεται πλήρως με το Διεθνές Δικαστήριο και η δέσμευση αυτή περιλαμβάνει την παράδοση ατόμων που καταζητούνται από το Δικαστήριο όταν βρίσκονται εντός της δικαιοδοσίας της χώρας, η οποία αφορά και τον εναέριο χώρο φυσικά. Με λίγα λόγια, το νόμιμο θα ήταν να μην δώσετε άδεια διέλευσης. Παρόλα αυτά, δώσατε κανονικά άδεια στο αεροπλάνο ενός καταζητούμενου για εγκλήματα πολέμου. Έχετε να μας ανακοινώσετε ότι αποχωρούμε από το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο, όπως ανακοίνωσε και ο Όρμπαν;

 Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Όχι, δεν αποχωρούμε από το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο και σεβόμαστε τις αποφάσεις του. Το έχω απαντήσει σε αντίστοιχες ερωτήσεις. Από εκεί και πέρα, η εξωτερική πολιτική της χώρας ασκείται με μια σειρά από κριτήρια. Δεν έχουμε αρνηθεί ότι το Ισραήλ είναι ένας από τους στρατηγικούς μας συμμάχους. Έχουμε μια ξεκάθαρη θέση συνολικά για όσα έχουν συμβεί τους τελευταίους μήνες και τα τελευταία χρόνια στη Μέση Ανατολή. Έχουμε μια συγκεκριμένη θέση και για την προστασία των αμάχων, την κατάπαυση του πυρός, για τον διαχωρισμό του κράτους της Παλαιστίνης από την τρομοκρατική Χαμάς. Είναι μια συνολική πολιτική η δική μας εξωτερική πολιτική. Θεωρώ ότι είναι ισορροπημένη και υπηρετεί τις διαχρονικές θέσεις της ελληνικής Δημοκρατίας. Άρα, δεν μπορεί κανείς να δίνει απλοϊκές και αποσπασματικές απαντήσεις σε σύνθετα ζητήματα και ο βασικός λόγος που δεν μπορεί να το κάνει είναι, γιατί αυτή η πολιτική εξυπηρετεί τα εθνικά συμφέροντα και τα συμφέροντα των Ελλήνων πολιτών. Και για μια σειρά από λόγους, που δεν μπορούν αυτή τη στιγμή να αναλυθούν σε μια ενημέρωση πολιτικών συντακτών. Πάρα πολύ σημαντικούς λόγους, πιστέψτε με.

 ΧΡ. ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ: Αυτή τη στιγμή, πάντως, 56.000 παιδιά στη Γάζα έχουν μείνει ορφανά. Ο ΟΗΕ υποστηρίζει ότι το Ισραήλ διαπράττει πράξεις γενοκτονίας. Η Διεθνής Αμνηστία καλεί τους ηγέτες της Ε.Ε. να λάβουν μέτρα, για να εμποδίζουν την Ε.Ε. να βοηθά τη γενοκτονία, το Απαρτχάιντ και την παράνομη κατοχή, όπως λέει η Διεθνής Αμνηστία, που διαπράττει το Ισραήλ. Γιατί η ελληνική Κυβέρνηση, αντί να εμποδίσει, κάνει το αντίθετο;

 Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Νομίζω ήμουν σαφής στην προηγούμενή μου απάντηση. Δεν έχω κάτι να προσθέσω.

 Γ. ΣΑΚΚΟΥΛΑ: Τώρα μόλις, διαβάζουμε στα site ότι υπάρχει κατεπείγουσα παρέμβαση από τον Άρειο Πάγο για το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ. Έχετε κάποιο σχόλιο να κάνετε ή πάει σε αυτό που είπατε πριν ότι «όλοι ελέγχονται» και τα λοιπά;

 Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Είναι κάτι ανεξάρτητο προφανώς. Η Δικαιοσύνη έχει τις δικές της διαδικασίες, αλλά η λογική λέει ότι, μετά από όλα όσα έχουμε δει τις τελευταίες ημέρες και ειδικά τις τελευταίες ώρες από το πρωί, πρέπει να γίνει μια σχετική διερεύνηση για να δοθούν οι σχετικές απαντήσεις στη Δικαιοσύνη από τους ανθρώπους, οι οποίοι εξέφρασαν όσα εξέφρασαν, τις τελευταίες ημέρες.

 ΧΡ. ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ: Ο Γιάννης Μάγγος ανακοίνωσε ότι, σύμφωνα με βούλευμα του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών, έξι αστυνομικοί παραπέμπονται για κακούργημα ως βασανιστές του γιού του, Βασίλη Μάγγου. Αυτή τη στιγμή, οι συγκεκριμένοι αστυνομικοί βρίσκονται στο Σώμα. Υπάρχουν βασανιστές στην Ελληνική Αστυνομία;

 Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Νομίζω ότι η ερώτηση αυτή πρέπει να μην οδηγεί θεωρώ, όπως και κάθε ερώτηση, σε γενικεύσεις. Σε κάθε σύνολο, είτε επαγγελματικό, είτε κοινωνικό -είναι κοινότοπο αυτό που θα πω- υπάρχουν αυτοί οι οποίοι κάνουν καλά τη δουλειά τους και αυτοί που δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους. Η συντριπτική, σε τεράστιο βαθμό, πλειονότητα των υπηρετούντων στην Ελληνική Αστυνομία, υπηρετούν το καθήκον τους με ευπρέπεια, με αποτελεσματικότητα και κόντρα, μάλιστα, σε μια αντίληψη μιας ηχηρής μειοψηφίας της ελληνικής κοινωνίας, που έχει μάθει να στοχοποιεί την Ελληνική Αστυνομία και να την καθυβρίζει. Την ίδια στιγμή, όμως, αυτή η μειοψηφία, όταν της συμβεί κάτι, τρέχει να ζητήσει βοήθεια από την Ελληνική Αστυνομία. Στην ίδια μειοψηφία συμπολιτών μας ανήκουν και συγκεκριμένα κόμματα σε συγκεκριμένο πολιτικό χώρο, που οι βουλευτές τους, οι αρχηγοί τους συνοδεύονται από αστυνομικούς, τους πηγαίνουν, τους φέρνουν από εδώ και από εκεί, τους προστατεύουν άμα συμβεί κάτι και την ίδια στιγμή, στρέφονται κατά της Ελληνικής Αστυνομίας. Προφανώς, λοιπόν, εάν υπάρχουν υπηρετούντες στην Ελληνική Αστυνομία και αποδειχθεί ότι κάνουν κάτι τέτοιο και μάλιστα είναι πολύ σοβαρό αυτό που περιγράφετε, είναι δεδομένο ότι πρέπει να ακολουθήσουν τον δρόμο της φυλακής, εφόσον οι αποφάσεις είναι καταδικαστικές και έχουν τέτοιες ποινές κακουργηματικού χαρακτήρα, αλλά αυτό η Δικαιοσύνη θα το κρίνει. Υπάρχει το τεκμήριο της αθωότητας, όπως αντιλαμβάνεστε. Μέχρι, λοιπόν, μια αμετάκλητη απόφαση, οι συγκεκριμένοι είναι κατηγορούμενοι, και βέβαια υπάρχει και το πειθαρχικό σκέλος το οποίο είναι ανεξάρτητο και ακολουθείται, όπως ακολουθείται σε κάθε τέτοια περίπτωση. Άρα, άλλο πράγμα αν ένας, δύο, ή έξι ή κάποιοι άλλοι, σε κάποια άλλη περίπτωση, αστυνομικοί δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους ή διαπράττουν σοβαρά αδικήματα και άλλο πράγμα να βγάζουμε συνολικά ένα συμπέρασμα για την Ελληνική Αστυνομία.

 ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Προχθές, στην Κ.Ο., ο Πρωθυπουργός κάλεσε τους βουλευτές, είπε βασικά «κανείς βουλευτής δεν μπορεί να θεωρεί τον σταυρό προτίμησης στην επιλογή των πολιτών στο πρόσωπό του ισχυρότερο από το σύμβολο του κόμματος το οποίο τον εξέλεξε». Είναι πιο σημαντικό το κόμμα από τις εκλογές, από την ψήφο των ψηφοφόρων στις εκλογές; Θέλετε να μας εξηγήσετε τι σημαίνει αυτή η δήλωση;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Καταρχάς, όχι, γιατί…

 ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Υπάρχουν τέτοιοι βουλευτές στο κόμμα;

 Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Η ερμηνεία αυτή είναι εντελώς λανθασμένη.

 ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Δεν κάνω ερμηνεία, είναι ερώτηση.

 Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Είναι λανθασμένη αυτή η ερμηνεία, γιατί οι πολίτες ψηφίζουν πρώτα το κόμμα. Πρώτα απ’ όλα, επιλέγουν ποιο κόμμα θα ψηφίσουν και στη συνέχεια επιλέγουν ποιον υποψήφιο. Οι υποψήφιοι, αυτό που ήθελε να πει ο Πρωθυπουργός, ως αιρετός από το 2004, εκλέγεται ο Κυριάκος Μητσοτάκης από τους Έλληνες πολίτες, είναι ότι, είναι σημαντικό προφανώς να σε επιλέγουν οι πολίτες, είναι εξαιρετικά τιμητικό να είσαι στο Κοινοβούλιο, αλλά είσαι πρώτα απ’ όλα στο ψηφοδέλτιο ενός κόμματος και τις ψήφους αυτές τις παίρνεις, επειδή το κόμμα αυτό σε έχει εντάξει με την απόφαση του εκάστοτε Προέδρου, εν προκειμένω του Κυριάκου Μητσοτάκη, για να είσαι υποψήφιος. Και τα δύο έχουν αξία, αλλά είναι δεδομένο ότι για να εκλεγείς πρέπει πάνω απ’ όλα να υπηρετείς ένα κοινό όραμα, το όραμα του κάθε κόμματος, εν προκειμένω της Ν.Δ.. Είναι ξεκάθαρο, λοιπόν, τι ήθελε να πει ο Πρωθυπουργός. Δεν υποβάθμισε τη λαϊκή βούληση. Γιατί, επαναλαμβάνω, η λαϊκή βούληση πρώτα ασκείται ως προς τα κόμματα και στη συνέχεια, ως προς τους υποψήφιους και αύριο-μεθαύριο, μετά τις εκλογές δηλαδή, τους βουλευτές που επιλέγουν οι πολίτες. Αλλά, σας ευχαριστώ για την ευκαιρία που μου δίνετε, γιατί θυμάμαι κάποια Μέσα που είχαν προεξοφλήσει μια Κ.Ο. αμφισβήτησης και ενός μεγάλου ρήγματος. Το ποσοστό των ερωτήσεων για την Κ.Ο. στη σημερινή ενημέρωση των πολιτικών συντακτών, νομίζω ότι είναι η πρώτη ερώτηση που μου κάνετε εσείς, δείχνει τελικά ότι έπεσαν στο κενό…

 

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Υπάρχουν τα Τέμπη, είναι βαρύτερα, καταλαβαίνετε.

 Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Ναι, δεν τα συγκρίνω εγώ αυτά. Και την προηγούμενη εβδομάδα υπήρχαν τα Τέμπη και την προ-προηγούμενη εβδομάδα υπήρχαν τα Τέμπη, αλλά μια χαρά γράφονταν δημοσιεύματα περί τεράστιας ρήξης στην Κ.Ο., «Βατερλό» και ότι δεν θα δοθεί ο λόγος στους βουλευτές, τα θυμόμαστε αυτά, έχουν γραφτεί, έχουν υποστηριχθεί. Για άλλη μια φορά, η ίδια η πραγματικότητα κατέρριψε μια σειρά από συκοφαντικές αιτιάσεις κατά της Κυβέρνησης και της Ν.Δ.. Έγινε μια ακόμα υποδειγματική συνεδρίαση, ακούστηκαν όλες οι απόψεις, επιφυλάξεις βουλευτών για μια σειρά από ζητήματα. Αλλά το σύνολο των ομιλούντων εξέφρασε την απόλυτη στήριξη και όχι μόνο των ομιλούντων και των παριστάμενων βουλευτών, στο πλαίσιο της ομιλίας του Πρωθυπουργού, συνολικά στο κόμμα, στην Κυβέρνηση και προσωπικά στον Πρωθυπουργό.

 ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Επειδή το αναφέρατε, ισχύει ότι μάζευαν κάποιοι βουλευτές υπογραφές την ώρα που μιλούσε ο Πρωθυπουργός, για να καταθέσουν την ερώτηση για τους ανέργους στην κυρία Κεραμέως;

 Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Δεν το γνωρίζω αυτό. Αλλά η ερώτηση αυτή είναι μια ακόμα ερώτηση.

 ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Συνηθίζεται κάτι τέτοιο;

 Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Δεν το γνωρίζω, αλήθεια δεν το γνωρίζω. Αν τις μάζευαν επειδή ήταν όλοι εκεί, δεν νομίζω ότι αυτό είναι κακό. Την ώρα της ομιλίας του Πρωθυπουργού, εγώ δεν είδα να μαζεύονται υπογραφές, γιατί ήμουν στην αίθουσα την ώρα της ομιλίας του Πρωθυπουργού. Αλλά ήταν μια ακόμη ερώτηση, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου που κάνουν -και μάλιστα σε πολύ μεγαλύτερα ποσοστά σε σχέση με τους συναδέλφους τους των άλλων κομμάτων- οι βουλευτές της Ν.Δ.. Αναδεικνύουν σοβαρά θέματα. Στο συγκεκριμένο θέμα, νομίζω έχει δοθεί απάντηση από το Υπουργείο Εργασίας, έχουν δοθεί νομίζω επαρκείς απαντήσεις και θα συνεχίσουν οι βουλευτές να κάνουν πολύ σωστά τη δουλειά τους και να ρωτούν και να επεμβαίνουν και να παρεμβαίνουν για τους πολίτες των Νομών που εκπροσωπούν, των εκλογικών Περιφερειών που εκπροσωπούν, κάτι το οποίο νομίζω η Ν.Δ. το κάνει διαχρονικά, είτε είναι στην Κυβέρνηση, είτε είναι στην Αντιπολίτευση.

 


 


 

Κυβερνητικός Εκπρόσωπος: - Υλοποιούμε τις δεσμεύσεις μας απέναντι στους πολίτες - Οι αυξήσεις μισθών και συντάξεων στάθηκαν ένα ανάχωμα απέναντι στον πληθωρισμό


 Καλό μεσημέρι και καλή εβδομάδα,

Συνεδρίασε νωρίτερα το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής υπό τον Πρωθυπουργό.

Στην τοποθέτησή του ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε πως το Συμβούλιο έχει διπλό ρόλο «από τη μία πλευρά να συγχρονίζει τις δράσεις των παραγωγικών Υπουργείων με βάση τους άμεσους και τους μεσοπρόθεσμους στόχους που έχουμε θέσει και από την άλλη να χαράσσει μία εθνική οικονομική στρατηγική, ειδικά ενόψει των νέων δεδομένων, ειδικά μετά την επιλογή των Ηνωμένων Πολιτειών να ανατρέψουν ουσιαστικά μέσω της επιβολής δασμών λίγο-πολύ όσα ίσχυαν μέχρι σήμερα στο παγκόσμιο εμπόριο».

Αναφορικά με το ζήτημα των δασμών ο Πρωθυπουργός ανέφερε πως η χώρα μας καταγράφει ρυθμούς ανάπτυξης σημαντικά υψηλότερους από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, η απασχόληση έχει αυξηθεί κατά μισό εκατομμύριο θέσεις εργασίας, οι εξαγωγές και η εξωστρέφεια της οικονομίας διαρκώς βελτιώνονται. Ενώ, παρά τις πολλές εισαγόμενες κρίσεις, οι αυξήσεις μισθών και συντάξεων στάθηκαν ένα ανάχωμα απέναντι στον πληθωρισμό, ειδικά στα τρόφιμα, που τους τελευταίους μήνες βλέπουμε να έχει πρακτικά μηδενιστεί.

Επιπλέον, επεσήμανε πως η κυβέρνηση και σε αυτές τις δύσκολες συγκυρίες εγγυάται ότι η εθνική οικονομία είναι έτοιμη να αντιμετωπίσει και τις νέες αυτές προκλήσεις, υλοποιώντας τις δεσμεύσεις μας απέναντι στους πολίτες, αρκεί να μπορούμε πάντα να δρούμε με σύμμαχο την αλήθεια και τη σταθερότητα και μένοντας στον δρόμο της δημοσιονομικής συνέπειας.

«Όσον αφορά τώρα τους δασμούς αυτούς καθαυτούς, η Ελλάδα επιμένει να έχουμε μια ενιαία αντίδραση, έτσι ώστε να μπορούμε να είμαστε αποτελεσματικοί στο επίπεδο των 27. Μια αντίδραση η οποία πιστεύω ότι θα εξειδικευτεί τις επόμενες εβδομάδες. Και νομίζω ότι σωστό ήταν ότι δεν αντιδράσαμε άμεσα και σπασμωδικά, διότι το ζήτημα αυτό χρειάζεται πολλή μελέτη και πολύ μεγάλη ανάλυση ως προς τον τρόπο με τον οποίο η Ευρώπη θα αντιδράσει. Ένα είναι βέβαιο: προφανώς θα αγωνιστούμε να υπερασπιστούμε τα εθνικά μας συμφέροντα» ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

—-

Άλλη μια σημαντική επιτυχία σημειώθηκε από τη Διεύθυνση Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος, καθώς στο πλαίσιο έρευνας συνελήφθησαν 20 έγκλειστοι του Σωφρονιστικού Καταστήματος Κορυδαλλού για κατά περίπτωση παράβαση της νομοθεσίας περί όπλων, περί ναρκωτικών και του νόμου σχετικά με τα μέτρα διασφάλισης της κοινωνικής ειρήνης.

Η Διεύθυνση Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος διαδραματίζει σημαντικότατο ρόλο στην αντιμετώπιση οργανωμένων εγκληματικών δράσεων και αποτελεί απόδειξη πως το «νομιμότητα παντού» μεταφράζεται σε πράξεις. Με ουσιαστικές δράσεις και συντονισμένες προσπάθειες η ΔΑΟΕ συνεχίζει την λειτουργία της για την εξάρθρωση εγκληματικών οργανώσεων και την αντιμετώπιση της οργανωμένης παραβατικότητας με στόχο την ενίσχυση της ασφάλειας των πολιτών.

—-

Ολοκληρώθηκαν με επιτυχία δύο επιχειρήσεις επιστροφής Πολιτών Τρίτων Χωρών από την Ελλάδα. Συνολικά 160 πολίτες τρίτων χωρών επέστρεψαν στις χώρες προέλευσής τους, είτε οικειοθελώς, στο πλαίσιο του προγράμματος AVRR, υπό τη διοργάνωση του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης, είτε καθώς τα αιτήματα διεθνούς προστασίας τους απορρίφθηκαν τελεσίδικα.

Η κυβέρνηση εφαρμόζει μια δίκαιη, αλλά αυστηρή μεταναστευτική πολιτική, με σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα και τους κανόνες διεθνούς δικαίου. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου επαναβεβαιώνει τη δέσμευσή της για πλήρη εφαρμογή του νόμου, υπογραμμίζοντας την ανάγκη ενίσχυσης τόσο των αναγκαστικών επιστροφών όσο και των προγραμμάτων οικειοθελούς αναχώρησης.

Παρακαλώ για τις ερωτήσεις σας.


Β. ΣΑΜΑΡΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, αληθεύει ότι έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες για τη navtex για να προχωρήσουν οι έρευνες ξανά για το καλώδιο ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας – Κύπρου; Και τι απαντάτε στις κυβερνητικές διαρροές από πλευράς της τουρκικής κυβέρνησης που απειλούν ότι θα βγάλουν ξανά πλοία στην περιοχή, για να εμποδίσουν αυτό το ενδεχόμενο;

 

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Ισχύει ό,τι έχω πει σε προηγούμενες ενημερώσεις πολιτικών συντακτών, δεν έχω κάτι περισσότερο να προσθέσω, η συνέχεια των ερευνών θα γίνει σε χρόνο που θα αποφασιστεί και με βάση τον προγραμματισμό της εταιρείας που διεξάγει την έρευνα. Αυτή είναι η ενημέρωση που έχω μέχρι αυτήν τη στιγμή, οτιδήποτε περισσότερο θα το μάθετε.

 


«Απαλλάχθηκε παιδόφιλος λόγω παραγραφής - Είδατε πως οι νομοθέτες(κυβερνήσεις), προστατεύουν τους παιδόφιλους;


 Η στήλη έχει συχνά αναφερθεί στο κακόγουστο «ανέκδοτο» που ακούει στο όνομα ελληνική Δικαιοσύνη. Ενα από τα πολλά παραδείγματα που επιβεβαιώνουν την προαναφερθείσα άποψη είναι άρθρο που δημοσιεύτηκε στην «κυριακάτικη δημοκρατία» (κεντρική φωτό).

 Τίτλος του θέματος ήταν ο ακόλουθος: «Απαλλάχθηκε παιδόφιλος λόγω παραγραφής! Το Μικτό Ορκωτό Εφετείο Αιγαίου έκρινε ότι οι θωπείες και τα φιλιά στο στόμα του 78χρονου σε μια 10χρονη, παρά τη θέλησή της, δεν είναι κακούργημα αλλά πλημμέλημα».

● Μεταξύ άλλων, στο αποκαλυπτικό άρθρο διαβάσαμε τα ακόλουθα: «Την οδό της άκρατης επιείκειας επέλεξε το Μικτό Ορκωτό Εφετείο Αιγαίου για να κρίνει υπόθεση σεξουαλικής κακοποίησης ανηλίκου, με θύμα 10χρονο κοριτσάκι, που δέχτηκε επίθεση προ δεκαετίας από τον 68χρονο, τότε, ψιλικατζή της γειτονιάς του, σε μεγάλο και άκρως τουριστικό νησί.

● Το δικαστήριο κατά πλειοψηφία 5-2 απάλλαξε τον 78χρονο, σήμερα, κατηγορούμενο, όχι αθωώνοντάς τον αλλά διά παραγραφής του αδικήματος!

● Η δικαστική απόφαση αποτελεί σταθμό, καθώς το δικαστήριο, παρά την αντίθετη πρόταση του εισαγγελέα της έδρας Οδυσσέα Τσορμπατζόγλου, έκρινε ότι οι θωπείες και τα φιλιά στο στόμα σε μια 10χρονη, παρά τη θέλησή της, δεν συνιστούν αποπλάνηση ανηλίκου, που τιμωρείται σε βαθμό κακουργήματος, αλλά προσβολή της γενετήσιας αξιοπρέπειας, που είναι πλημμέλημα.

● Έτσι, με τις ψήφους δύο εκ των τεσσάρων ενόρκων, κατά πλειοψηφία 5-2, το Μικτό Ορκωτό Εφετείο του Αιγαίου μετέτρεψε την κατηγορία από κακούργημα σε πλημμέλημα, που λόγω παρέλευσης 10ετίας έχει παραγραφεί. Η υπόθεση, την οποία είχε αποκαλύψει ο “Αδέκαστος”, αφορούσε κατηγορία για αποπλάνηση ανηλίκου κάτω των 12 ετών, με ενέργεια γενετήσιων πράξεων, με κατηγορούμενο 78χρονο -σήμερα- ιδιοκτήτη ψιλικατζίδικου, ο οποίος έχει τιμωρηθεί σε πρώτο και δεύτερο βαθμό, με ποινές κάθειρξης 10 ετών από το Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο και 7 ετών από το Μικτό Ορκωτό Εφετείο, χωρίς μάλιστα να του αναγνωριστεί κανένα ελαφρυντικό.

● Ο κατηγορούμενος προσέφυγε στον Αρειο Πάγο, επειδή στο μεταξύ άλλαξε ο νόμος για την αποπλάνηση ανηλίκου, που αντικατέστησε την έννοια “ασελγείς πράξεις” με την έννοια “γενετήσιες πράξεις”. Η νέα διατύπωση του νόμου περιορίζει τα όρια του αδικήματος».

● Είδατε πως οι νομοθέτες προστατεύουν τους παιδόφιλους; Είναι τυχαία τούτη η… συμπάθεια;