Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2024

Εθνικό Συμβούλιο Διεκδίκησης Οφειλών της Γερμανίας στον Στάινμαϊερ - «Δεν θέλουμε οίκτο, δικαιοσύνη ζητάμε»!


 «Δεν επαιτούμε, απαιτούμε επανόρθωση. Είναι υποκριτική η λύπη του Στάινμαϊερ» τόνισε το Εθνικό Συμβούλιο Διεκδίκησης Οφειλών της Γερμανίας που έδωσε χθες συνέντευξη Τύπου

  • Από τον
    Βασίλη Γαλούπη

Επί 80 χρόνια, η Γερμανία επιχειρεί να πείσει τον εαυτό της ότι αποτελεί ξεχωριστή περίπτωση στην παγκόσμια Ιστορία. Πλάθει μια νέα «πραγματικότητα», πως δήθεν αποτελεί το μοναδικό κράτος στη Γη που δεν έχει συνέχεια. Μέσω διασπάσεων, ενοποιήσεων, αλλαγών… ΑΦΜ και φαντασιώσεων προσπαθεί να αποσυνδεθεί από τον Χίτλερ, να κόψει τον ομφάλιο λώρο με το παρελθόν του ίδιου έθνους και κράτους. Σαν να μην υπήρξε ο Β’ Παγκόσμιος. Σαν να ήταν ψηφοφόροι άλλου λαού αυτοί που έδωσαν στον Χίτλερ 44% το 1933 με 17 εκατ. ψήφους. Σαν να μη διέπραξαν Γερμανοί, αλλά κάποιοι άλλοι, τα σοβαρότερα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας. Σαν να μην καρπώθηκαν τα παιδιά και τα εγγόνια τους τα κλεμμένα, ανάμεσά τους και πάνω από 300-350 δισ. ευρώ, σε σημερινά λεφτά, που αρπάχτηκαν από τον ελληνικό λαό.

Μια μικρή πληθυσμιακά χώρα, όπως η τότε υπό κατοχή Ελλάδα, περηφανεύεται μέχρι σήμερα για πράξεις αντίστασης όπως ο Γοργοπόταμος και τόσες ακόμα. Στη Γερμανία επί Χίτλερ δεν καταγράφηκε ούτε μία εναντίον του από τον γερμανικό λαό. Μέχρι σήμερα, οι καγκελάριοι και οι πρόεδροι της Γερμανίας κουνάνε το δάχτυλο στην Ελλάδα, την καταδικάζουν εκ νέου σε φτώχεια, απομυζούν από τη χώρα ό,τι μπορούν, αλλά εξακολουθούν να εμφανίζονται ως σοκαρισμένοι όταν επισκέπτονται τους τόπους των εγκλημάτων. Ζητούν μια εύκολη και τζάμπα «συγγνώμη», αλλά, όταν η συζήτηση φτάνει στις αποζημιώσεις, δείχνουν πάντα τον «άγνωστο»… Χίτλερ ενός άλλου κράτους κι ενός άλλου, αόρατου έθνους. Αυτή η απάθεια και η σκόπιμη αποστασιοποίηση των γερμανικών ηγεσιών είναι που διατηρούν ζωντανή επί 80 χρόνια την οργή των συγγενών θυμάτων του Β’ Παγκοσμίου. Οι Γερμανοί κάνουν ό,τι μπορούν, μαζί με τα γνωστά ελληνικά πολιτικά και οικονομικά συμφέροντα, για να… ξεχάσουμε. Ομως, κανείς δεν ξεχνά το χυμένο αίμα των ανθρώπων του. Το Εθνικό Συμβούλιο Διεκδίκησης Οφειλών της Γερμανίας έδωσε χθες συνέντευξη Τύπου στα Χανιά, με αφορμή τη σημερινή επίσκεψη του Γερμανού προέδρου, Στάινμαϊερ, του πρώτου που θα πατήσει το πόδι του στην Κρήτη.

Οι άνθρωποι που είτε επέζησαν είτε είναι απόγονοι επιζώντων και θυμάτων των γερμανικών θηριωδιών ζητούν δικαιοσύνη, όχι οίκτο. Και δικαίωση, όχι εκδίκηση. Ομως, ο Στάινμαϊερ, οι καγκελάριοι και η πολιτική ελίτ της Γερμανίας αρνούνται πεισματικά. Απλά κάνουν επισκέψεις για να εκφράσουν την «ειλικρινή θλίψη» τους, χωρίς να αποδέχονται καμία εκ των συνεπειών.

Ο Μανώλης Νικολακάκης από τον Αλικιανό συγκλόνισε εξίσου: «Οταν εκτέλεσαν τον πατέρα μου ήμουν επτά μηνών. Ο Αλικιανός έχει πάνω από 200 εκτελεσμένους σε ομαδικές και ατομικές εκτελέσεις. Εχει χάσει το 1/3 των σπιτιών του από τις γερμανικές βόμβες. Στο χωριό έγιναν τρεις ομαδικές εκτελέσεις. Η πρώτη ήταν κατά τη διάρκεια ακόμα της μάχης της Κρήτης, με έξι άτομα, εκ των οποίων το ένα γλίτωσε, αλλά σκοτώθηκε αργότερα».
Και συνέχισε: «Η δεύτερη ήταν στις 2 Ιουνίου 1941. Ξεχώρισαν τους άνδρες και, από αυτούς, 42 στήθηκαν στο εκτελεστικό απόσπασμα και τους σκότωναν κατά ομάδες. Τους εκτελούσαν και έπεφταν στον τάφο που είχαν ανοίξει οι ίδιοι. Αμέσως μετά έριχναν τις χαριστικές βολές, ενώ έριξαν και χειροβομβίδες στον τάφο, και η ανθρώπινη κρεάτινη μάζα έμεινε μέσα στον λάκκο πλημμυρισμένη στο αίμα. Το χώμα παλλόταν, γιατί η ανθρώπινη σάρκα δεν πεθαίνει αμέσως, αλλά μένει για λίγο και τρέμει».

Τα δεινά

Ο συγγραμματέας του Εθνικού Συμβουλίου Διεκδίκησης Οφειλών της Γερμανίας προς την Ελλάδα Αριστομένης Συγγελάκης έκλεισε την εκδήλωση με σκληρές και αληθινές κουβέντες:
«Η παρουσία του Γερμανού προέδρου δεν έχει τον χαρακτήρα της έμπρακτης μεταμέλειας. Ακολούθησε την ατεκμηρίωτη, αβάσιμη, αντιδημοκρατική και παράνομη θέση ότι τάχα το θέμα έχει κλείσει, μιλώντας στην ΠτΔ την Τετάρτη. Το ίδιο είχε πει ο Σόιμπλε και, όταν τον ρώτησε ο Μανώλης Γλέζος με ποιον τρόπο έχει κλείσει, υπήρξε απόλυτη σιωπή. Θεωρούμε ότι είναι υποκριτική η λύπη ή η ντροπή του Γερμανού προέδρου, όταν δεν αναλαμβάνει παράλληλα και την ευθύνη για όσα έκανε η Γερμανία. Δεν θέλουμε οίκτο, δικαιοσύνη ζητάμε. Δεν επαιτούμε, απαιτούμε. Δεν θέλουμε τη λύπη κανενός, απαιτούμε επανόρθωση για τα δεινά που υπέφερε ο ελληνικός λαός. Δυστυχώς, η Γερμανία έχει ποντάρει στον βιολογικό παράγοντα. Ελπίζει ότι κάποια στιγμή θα πεθάνουν όλοι όσοι έζησαν ή θυμούνται όσα έγιναν στην Κατοχή, και έτσι το θέμα θα σβήσει. Πλανάται, όμως, οικτρά».
Το Συμβούλιο Διεκδίκησης Οφειλών θα έχει παρουσία και στη σημερινή επίσκεψη του προέδρου Στάινμαϊερ στην Κάντανο.

«Αυτά μένουν στην ψυχή σου και τα παίρνεις μαζί σου»

«Τα δάκρυά μας είναι στα μάτια μας για τα εγκλήματα, τις καταστροφές και τους φόνους έγκυων γυναικών, παιδιών, γέρων, κατάκοιτων ανθρώπων που εκτελούσαν πάνω στα κρεβάτια. Για ποιον λόγο; Σε τι φταίξαμε; Ποιος είχε το δικαίωμα να έρθει στην Κρήτη, στην Ελλάδα, και να τα κάνει αυτά;» είπε με ανατριχιαστικό τρόπο η 93χρονη Ιωάννα Κανδαράκη, κάτοικος Καντάνου: «Μήπως εμείς πήγαμε στη Γερμανία να κάνουμε τα αίσχη που έκαναν αυτοί; Δεν έπρεπε να υπερασπιστούμε τα παιδιά μας, την πατρίδα μας; Ετσι έπρεπε να τους αφήσουμε; Εκείνοι το ίδιο θα έπρατταν; Θέλουμε να μας φερθούν σαν σε ανθρώπους. Οι πεθαμένοι έχουν φύγει, αλλά οι ζωντανοί θυμόμαστε πως απειλούσαν ότι θα σφάξουν όλους τους χωριανούς. Με τι λαχτάρα ζούσαμε όσοι ζήσαμε δεν περιγράφεται. Αυτά δεν πληρώνονται, αυτά μένουν στην ψυχή σου και τα παίρνεις μαζί σου».



https://www.dimokratia.gr/ellada/584467/den-theloyme-oikto-dikaiosyni-zitame/

ΥΕθΑ: - Σχέδιο Νόμου με 11+1 Ρυθμίσεις για την Αναβάθμιση των Υγειονομικών Υπηρεσιών των Ενόπλων Δυνάμεων


Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας και ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας, Γιάννης Κεφαλογιάννης, παρουσίασαν στο Υπουργικό Συμβούλιο, το οποίο συνεδρίασε σήμερα, Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2024, υπό τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, το Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας «Ρύθμιση Υγειονομικών Θεμάτων Ενόπλων Δυνάμεων και άλλες διατάξεις».

Το Σχέδιο Νόμου το οποίο εντάσσεται στη συνολική μεταρρύθμιση των Ενόπλων Δυνάμεων με την «Ατζέντα 2030», στοχεύει στην ουσιαστική αναβάθμιση και αναδιοργάνωση των Υγειονομικών Υπηρεσιών. Αποβλέπει επίσης στην αντιμετώπιση των παθογενειών της λειτουργίας των Στρατιωτικών Νοσοκομείων, στον εκσυγχρονισμό του πλαισίου της ιεραρχικής εξέλιξης του στρατιωτικού υγειονομικού προσωπικού και στην παροχή ολοκληρωμένης υγειονομικής περίθαλψης στα στελέχη και τα μέλη της οικογένειας των Ενόπλων Δυνάμεων.

«Στόχος μας είναι να αποκτήσουν οι ισχυρότερες Ένοπλες Δυνάμεις που θα έχουμε ποτέ στην ιστορία της Πατρίδας μας, τις καλύτερες υπηρεσίες υγείας», τόνισε, μεταξύ άλλων, ο κ. Δένδιας για το Σχέδιο Νόμου το οποίο παρουσιάσθηκε στο Υπουργικό Συμβούλιο.

Από την πλευρά του, ο κ. Κεφαλογιάννης ανέφερε: «Το Σχέδιο Νόμου είναι μια μεταρρύθμιση που αφουγκράζεται τις ανησυχίες και τις ανάγκες των στελεχών. Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις, τα στρατιωτικά νοσοκομεία αποκτούν οικονομική αυτοτέλεια, που διασφαλίζει τη βιωσιμότητά τους. Παράλληλα, επιτυγχάνεται η επιτάχυνση της αποζημίωσης των υγειονομικών δαπανών των στελεχών, απλοποιώντας τις διαδικασίες και καταπολεμώντας τη γραφειοκρατία».

Το Σχέδιο Νόμου εισάγει σημαντικές αλλαγές στον τομέα των Υγειονομικών Υπηρεσιών των Ενόπλων Δυνάμεων, όπως την Ίδρυση Κέντρου Εκπαίδευσης και Μονάδας Αντιμετώπισης Πολεμικού Τραύματος, τη μείωση του χρόνου αναμονής για την έναρξη ιατρικής ειδικότητας, την αποζημίωση εφημεριών και νυχτερινής απασχόλησης, τη δυνατότητα άσκησης ιδιωτικού έργου νοσηλευτών την ελεύθερη επιλογή ιδιώτη ιατρού κ.ά.

Αναλυτικότερα, στο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται (11+1) Ρυθμίσεις για την αναβάθμιση των Υγειονομικών Υπηρεσιών των Ενόπλων Δυνάμεων και την επίλυση παθογενειών:

  1. Οικονομική αυτοτέλεια στρατιωτικών νοσοκομείων, ορθή κοστολόγηση ιατρικών υπηρεσιών προς τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, δυνατότητα προσέλκυσης ιδίων πόρων.

  2. Δυνατότητα διακλαδικής στελέχωσης των Στρατιωτικών Νοσοκομείων, νέο σύστημα μετατάξεων.

  3. Καθιέρωση ειδικότητας ΕΠΟΠ Διασώστη για την παροχή προνοσοκομειακής φροντίδας.

  4. Διακλαδικές προμήθειες, διακλαδική χρήση υγειονομικών υπηρεσιών.

  5. Μείωση του χρόνου διοίκησης στρατιωτικών ιατρών σε μονάδες εκστρατείας.

  6. Μείωση του χρόνου αναμονής για την έναρξη ιατρικής ειδικότητας σε 2,5 έτη, μηδενική αναμονή σε «άγονες» ειδικότητες.

  7. Ανάθεση καθηκόντων διοίκησης σε αξιωματικούς όλων των ειδικοτήτων του ΥΓ.

  8. Αποζημίωση εφημεριών στρατιωτικών ιατρών, αποζημίωση νυχτερινής απασχόλησης νοσηλευτών, δυνατότητα άσκησης ιδιωτικού έργου νοσηλευτών.

  9. Επιτάχυνση της πληρωμής των υγειονομικών δαπανών και αποζημίωση νέων Υπηρεσιών Υγείας (π.χ. ιατρικώς υποβοηθούμενη αναπαραγωγή).

  10. Διακλαδική χρήση υγειονομικών υπηρεσιών, ελεύθερη επιλογή ιδιώτη ιατρού από τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, δικαίωμα συνταγογράφησης ιδιωτών ιατρών σε στρατιωτικούς.

  11. Διανυκτέρευση στρατιωτικών φαρμακείων, διανομή κατ’ οίκον φαρμάκων σε άτομα με αδυναμία αυτοεξυπηρέτησης.

Επιπλέον, προβλέπεται η δημιουργία νέων Υπηρεσιών Υγείας:

  • Ίδρυση Κέντρου Εκπαίδευσης και Μονάδας Αντιμετώπισης Πολεμικού Τραύματος.

  • Ίδρυση Μονάδας Φροντίδας Ηλικιωμένων.

  • Οδοντιατρείο ΑμεΑ.

  • Αναβάθμιση Κέντρου Ειδικής Φροντίδας Παίδων.

  • Δημιουργία Στέγης Υποστηριζόμενης Διαβίωσης ΑμεΑ.

Επισυνάπτονται η παρουσίαση της Αναβάθμισης των Υγειονομικών Υπηρεσιών» και 9 ερωτήσεις & απαντήσεις σχετικά με το αντικείμενο και το περιεχόμενο του Σχεδίου Νόμου.

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ

 

Ανικανότητα ή Δολιότητα από ΔΥΟ κρατικούς φορείς; - ΔΥΠΑ: Οι άνεργοι είναι 776.326 άτομα - ΕΛΣΤΑΤ: ΟΧΙ οι άνεργοι είναι 437.648!!! - Γιατί η ΕΛΣΤΑΤ "εξαφάνισε" 338.678 άνεργους;


 Εκατοντάδες χιλιάδες ανέργους που είναι εγγεγραμμένοι στη ΔΥΠΑ (πρώην ΟΑΕΔ) αγνοεί η Ελληνική Στατιστική Αρχή και χαμηλώνει αισθητά το ποσοστό της ανεργίας

Πρόκειται για ένα στατιστικό παράδοξο το οποίο αλλοιώνει την πραγματική εικόνα της αγοράς εργασίας, ενώ το ΙΝΕ της ΓΣΕΕ κάνει λόγο για αισθητά μεγαλύτερη ανεργία, από εκείνη που δείχνουν τα ποσοστά της ΕΛΣΤΑΤ.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ το ποσοστό της ανεργίας τον Σεπτέμβριο μετρήθηκε στο 9,3%, ένα από τα χαμηλότερα ποσοστά των τελευταίων ετών, έναντι 10,7% τον Σεπτέμβριο του 2023 και 9,5% τον Αύγουστο του 2024.

Οι άνεργοι, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ ανήλθαν σε 437.648 άτομα σημειώνοντας μείωση κατά 65.905 άτομα σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2023 (-13,1%) και κατά 7.615 άτομα σε σχέση με τον Αύγουστο του 2024 (-1,7%).

Οι απασχολούμενοι ανήλθαν σε 4.262.924 άτομα σημειώνοντας αύξηση κατά 66.317 άτομα σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2023 (1,6%) και κατά 4.272 άτομα σε σχέση με τον Αύγουστο του 2024 (0,1%).

Τα άτομα κάτω των 75 ετών που δεν περιλαμβάνονται στο εργατικό δυναμικό, ή «άτομα εκτός του εργατικού δυναμικού», δηλαδή τα άτομα που δεν εργάζονται ούτε αναζητούν εργασία, ανήλθαν σε 3.070.957, σημειώνοντας μείωση κατά 16.974 άτομα σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2023 (-0,5%) και αύξηση κατά 1.130 άτομα σε σχέση με τον Αύγουστο του 2024 (αμελητέα μεταβολή).

Τι είχε ανακοινώσει η ΔΥΠΑ

Ωστόσο, για τον ίδιο μήνα (Σεπτέμβριο του 2024)  η ΔΥΠΑ είχε ανακοινώσει πως οι εγγεγραμμένοι άνεργοι στα αρχεία της ήταν 776.326 άτομα.

Προκύπτει μια διαφορά  της τάξης των 338.678 ανέργων που, λόγω του μεγέθους της, είναι δύσκολο να αποδοθεί σε στατιστικό λάθος.

Δηλαδή η ΕΛΣΤΑΤ καταγράφει μόλις το 56,4% των εγγραμμένων ανέργων της ΔΥΠΑ και δείχνει να αγνοεί το 43,6%.

Τι υποστηρίζει η ΕΛΣΤΑΤ

Η ΕΛΣΤΑΤ υπολογίζει την ανεργία με δειγματοληπτική έρευνα που διεξάγει (σαν δημοσκόπηση), ενώ οι άνεργοι που ανακοινώνει η ΔΥΠΑ είναι εκείνοι που είναι εγγεγραμμένοι στα αρχεία της ΔΥΠΑ ως άνεργοι.

Ωστόσο η διαφορά στην καταμέτρηση των ανέργων από τους δύο κρατικούς φορείς είναι τεράστια και ανεξήγητη. Δηλαδή, αυτός που δηλώνει άνεργος στη ΔΥΠΑ, την ίδια στιγμή, στην έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ δηλώνει πως εργάζεται!

Την τεράστια διαφορά η ΕΛΣΤΑΤ επιχειρεί να τη δικαιολογήσει υποστηρίζοντας ότι φταίει η «μαύρη» εργασία, υπονοώντας προφανώς ότι ο άνεργος εργάζεται κρυφά εξακολουθεί να είναι εγγεγραμμένος στον ΟΑΕΔ και να επωφελείται από τα ευεργετήματα, αλλά στην έρευνα μιας άλλης κρατικής υπηρεσίας, της ΕΛΣΤΑΤ, δηλώνει πως δεν είναι άνεργος, αλλά έχει εισοδήματα από εργασία.

Επίσης,  η ΕΛΣΤΑΤ υποστηρίζει ότι στο διοικητικό μητρώο της ΔΥΠΑ (πρώην ΟΑΕΔ), η «ενεργή αναζήτηση» και η «διαθεσιμότητα» για εργασία δηλώνεται κατά την εγγραφή και δεν επικαιροποιείται. Έτσι, δηλαδή, ο εγγεγραμμένος άνεργος παραμένει για χρόνια στο μητρώο του ΟΑΕΔ και δεν διαγράφεται.

Σημειώνεται ότι με τη μέθοδο που εφαρμόζει η ΕΛΣΤΑΤ, ως απασχολούμενοι και άρα όχι άνεργοι, χαρακτηρίζονται τα άτομα ηλικίας 15 έως 89 ετών τα οποία ενέπιπταν κατά τη διάρκεια της εβδομάδας αναφοράς σε μία από τις ακόλουθες κατηγορίες:

  • = Άτομα τα οποία κατά τη διάρκεια της εβδομάδας αναφοράς εργάστηκαν για τουλάχιστον 1 ώρα έναντι αμοιβής ή κέρδους, συμπεριλαμβανομένων των συμβοηθούντων μελών οικογενειακής επιχείρησης.
  • = Άτομα με θέση εργασίας ή επαγγελματική δραστηριότητα τα οποία δεν εργάζονταν προσωρινά κατά τη διάρκεια της εβδομάδας αναφοράς αλλά είχαν «σύνδεση» με την εργασία τους.


ΠΗΓΉ:https://www.sofokleousin.gr/exasan-to-metrima-kai-338678-anergous

Πότε θα τρώμε με "χρυσά" κουτάλια; - Πρωθυπουργός:" - Όπως έχουμε δεσμευτεί το 2027, ο βασικός μισθός, θα φτάσει στα 950 ευρώ!!!" - "Είναι μία αύξηση σχεδόν 50%!!!"


 Καλή σας ημέρα, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι. Θα ξεκινήσω με τη συμπαράστασή μου στη δοκιμαζόμενη Ισπανία, που ήδη θρηνεί σχεδόν 100 θύματα και ζημιές πολλών δισεκατομμυρίων από τις πρόσφατες καταστροφικές πλημμύρες.

Γεγονός που έρχεται να μας υπενθυμίσει για ακόμα μία φορά ότι κανείς δεν είναι άτρωτος απέναντι στην κλιματική κρίση αλλά προφανώς και να αναδείξει τον ρόλο της πολιτικής προστασίας, της σωστής λειτουργίας του «112» και των προληπτικών εκκενώσεων και βεβαίως της ευρωπαϊκής αλληλεγγύης όσο και των κοινών δράσεων στη Μεσόγειο, η οποία αποτελεί, εξάλλου, όπως μας λένε οι επιστήμονες, επίκεντρο της κλιματικής κρίσης.

Είναι ένα πεδίο στο οποίο, όπως ξέρετε, η Ελλάδα πρωτοστατεί, το οποίο θα αποτελέσει και αντικείμενο -πιστεύω- πολύ εκτεταμένων συζητήσεων σε επίπεδο Ευρωπαϊκού Συμβουλίου.

Στη συνεδρίασή μας, τώρα, πρωταγωνιστής είναι η νέα αύξηση του βασικού μισθού, στην προοπτική να φτάσει στα 950 ευρώ, όπως έχουμε δεσμευτεί, το 2027. Αλλά σήμερα θα συζητήσουμε το νέο, μόνιμο σύστημα προσδιορισμού του μετά το 2027.

Θα έλεγα ότι είναι μια κομβική πρωτοβουλία, καθώς στο εξής θα απαγορεύεται δια νόμου η μείωση του κατώτατου μισθού, ενώ το ύψος της αύξησής του θα καθορίζεται από δύο κριτήρια: από τη μία πλευρά, τον ρυθμό ανάπτυξης και βελτίωσης της παραγωγικότητας της οικονομίας και από την άλλη τον πληθωρισμό, αλλά τον πληθωρισμό ο οποίος πλήττει ειδικά τα χαμηλότερα εισοδήματα.

Αυτό σημαίνει ότι όσο καλύτερα πηγαίνει η οικονομία, όσο βελτιώνεται η παραγωγικότητα τόσο θα αυξάνεται ο πρώτος μισθός, αλλά και όσο ανεβαίνουν οι τιμές τόσο θα αντισταθμίζουν οι αμοιβές αυτή την αύξηση των τιμών. Εξάλλου, αυτή είναι η πορεία την οποία ακολουθούμε και όλα τα τελευταία χρόνια.

Να θυμίσω για ακόμα μία φορά ότι ο κατώτατος μισθός ήταν στα 650 ευρώ το 2019, είναι ήδη στα 830 ευρώ, θα τηρήσουμε τη δέσμευσή μας να φτάσει στα 950 ευρώ ως το 2027. Είναι μία αύξηση σχεδόν 50%.

Ενώ και οι μέσες απολαβές, από 1.036 ευρώ ο στόχος μας είναι -και πιστεύω ότι θα τον πετύχουμε, ενδεχομένως να τον ξεπεράσουμε κιόλας- να φτάσουν τα 1.500 ευρώ το 2027, βελτιωμένες δηλαδή κατά 45%.

Και βέβαια, να συμπληρώσω ότι το νέο σύστημα έρχεται να ευνοήσει και τους δημόσιους υπαλλήλους, με τον εισαγωγικό τους μισθό να συμβαδίζει πια με τη βασική αμοιβή στη χώρα.

Θα συμπαρασύρει προφανώς προς τα πάνω και τις τριετίες, αλλά και όλα τα επιδόματα τα οποία συνδέονται με τον κατώτατο μισθό.

Με άλλα λόγια, είναι μια σημαντική μεταρρύθμιση η οποία αφορά το σύνολο των εργαζόμενων, με επίκεντρο, όπως είπα, την καθοριστική ρήτρα ότι οι αποδοχές πια δεν θα μπορούν να μειώνονται παρά μόνο να αυξάνονται. Είναι μια διασφάλιση η οποία καθιερώνεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, θωρακίζοντας το εισόδημα απέναντι σε κάθε απειλή περιορισμού του. Και καθίσταται, πιστεύω, δυνατή χάριν ακριβώς των αποτελεσμάτων της συνολικής οικονομικής μας πολιτικής.

Είναι μία συνετή πολιτική η οποία, αφότου έκλεισε το τόξο της κρίσης, δημιουργεί τώρα μια σιγουριά, μια ασφάλεια για την επόμενη μέρα, φροντίζοντας όμως παράλληλα και τον έτερο αναγκαίο χώρο της παραγωγής, την επιχειρηματικότητα, την οποία ελαφρύνει από βάρη.

Σημαίνει ότι πέραν της μείωσης 50 και φόρων που έχουν καταργηθεί, μειωθεί, ως το 2025 οι ασφαλιστικές εργοδοτικές εισφορές θα έχουν αποκλιμακωθεί κατά 5,4 ποσοστιαίες μονάδες. Θα φτάσουμε το 6% ως το 2027, θα έχουμε πλησιάσει ουσιαστικά τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Και όλα αυτά, αυτή η συνετή πολιτική της μείωσης των φόρων σε συνδυασμό με την επίτευξη πρωτογενών πλεονασμάτων, επιτυγχάνεται σε μία εποχή όπου σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες τα ελλείμματα αυξάνονται. Βλέπετε τι γίνεται στη Γαλλία, η οποία επιχειρεί να περάσει μέσα από ένα διασπασμένο κοινοβούλιο έναν νέο προϋπολογισμό, με σημαντικές αυξήσεις φόρων αλλά και περιορισμούς δαπανών. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, μόλις χθες αναγγέλθηκε ο καινούργιος προϋπολογισμός, με πρόσθετα φορολογικά βάρη ύψους 40 δισεκατομμυρίων λιρών.

Στην πατρίδα μας η πορεία είναι η αντίστροφη, δικαιώνοντας έτσι τους δύο πυλώνες της προόδου της: δημοσιονομικά ισορροπημένες επιλογές, αλλά και φορολογική δικαιοσύνη.

Η μάχη κατά της φοροδιαφυγής ήταν πάντα ένα σύνθημα, ένα πολυφορεμένο σλόγκαν στα χείλη όλων των πολιτικών. Νομίζω από ευχή, πια, γίνεται πραγματικότητα, με τα πρώτα έσοδα να ενισχύουν, προφανώς, τους πιο αδύναμους, αλλά όλα τα επόμενα πρόσθετα έσοδα από τον περιορισμό της φοροδιαφυγής, να ανοίγουν τελικά τον δρόμο για νέες μειώσεις φόρων. Έχουμε, ήδη, προσδιορίσει το τι θα κάνουμε στον προϋπολογισμό του 2025, ώστε η μικρότερη αυθαιρεσία των λίγων να σημαίνει τελικά τη μεγαλύτερη ανακούφιση των πολλών.

Ο Υπουργός Οικονομικών θα παρουσιάσει επίσης τις αλλαγές στον τρόπο και στον χρόνο υποβολής των φορολογικών δηλώσεων. Αυτές θα γίνονται πλέον σταθερά, και χωρίς να υπάρχει καμία απόκλιση, μεταξύ Μαρτίου και Ιουλίου. Θα βάλουμε, επιτέλους, ένα οριστικό τέλος στο σήριαλ των παρατάσεων, αυξάνοντας όμως και τις εκπτώσεις γι’ αυτούς οι οποίοι τηρούν τις προθεσμίες, αλλά και το Δημόσιο να είναι συνεπές με την πρόβλεψη προστίμων σε όσους κρατικούς λειτουργούς δεν αποστέλλουν εγκαίρως στην ΑΑΔΕ όλα τα απαραίτητα στοιχεία.

Από τα θέματα που θα μας απασχολήσουν σήμερα, επιτρέψτε μου να ξεχωρίσω ένα, το οποίο προ κάποιων μηνών, όπως θυμάστε, είχε μετατραπεί σε μία αιτία μεγάλης αναταραχής, αλλά και σε μία παγίδα μιας άθλιας κομματικής εκμετάλλευσης.

Μιλώ για την εκπαίδευση και τα επαγγελματικά δικαιώματα των καλλιτεχνών, ένα πεδίο το οποίο όλοι θα θυμούνται, κυρίως αυτοί οι οποίοι εμπλέκονται περισσότερο, ότι ήταν αρρύθμιστο εδώ και δεκαετίες, και τα κενά του οποίου επέτρεπαν σε κάποιους να κατασκευάζουν μύθους, κρύβοντας τις δίκες τους ευθύνες και κατηγορώντας «τυφλά» την κυβέρνηση.

Λοιπόν, σήμερα είναι αυτή η κυβέρνηση που, όπως είχαμε δεσμευτεί, κ. Υπουργέ Παιδείας, κα Υπουργέ Πολιτισμού, έρχεται να απαντήσει και στους στημένους ακτιβισμούς και σε κάποιες «παράφωνες» συναυλίες, με μία γενναία μεταρρύθμιση στον χώρο του σύγχρονου πολιτισμού: για πρώτη φορά στην ιστορία της, η πατρίδα μας θα αποκτήσει Ανώτατη Σχολή Παραστατικών Τεχνών.

Σε αυτήν θα ενταχθούν οι σχολές του Εθνικού Θεάτρου, της Λυρικής Σκηνής, του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, του Ωδείου Θεσσαλονίκης και μαζί η Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης.

Ταυτόχρονα, όλες οι -πολλές- ιδιωτικές σχολές θεάτρου, μουσικής και χορού που λειτουργούν σήμερα ως επιχειρήσεις τίθενται υπό την εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας. Θα μιλήσουν αναλυτικά για το νομοσχέδιο οι δύο συναρμόδιοι Υπουργοί.

Ξεδιαλύνουμε όλα τα θολά σημεία ενός αρρύθμιστου τοπίου. Καθορίζουμε επαγγελματικές διαδρομές, σαφή προσόντα, επαγγελματικά δικαιώματα και έτσι πιστεύω ότι αναβαθμίζουμε συνολικά το επίπεδο των καλλιτεχνικών σπουδών, δίνοντας και έναν ξεκάθαρο δρόμο για τη σύνδεσή τους με τις υφιστάμενες πανεπιστημιακές σπουδές.

Σε πείσμα, λοιπόν, της πολιτικής μιζέριας, η χώρα αλλάζει σε όλους τους τομείς με μικρά και μεγάλα βήματα, όλα, πάντως, με τη σφραγίδα της πολιτικής σταθερότητας. Ένα μέγεθος το οποίο, όπως βλέπετε, αποτελεί ζητούμενο για πολλά κράτη και στη χώρα μας δεν πρέπει να θεωρείται ποτέ ένα αυτονόητο δεδομένο.

Θα έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον η στάση της αντιπολίτευσης στη Βουλή σε όλα αυτά τα νομοσχέδια τα οποία θα συζητήσουμε σήμερα. Εκεί νομίζω ότι θα φανούν πολλά.

Να κλείσω, τέλος, με ένα ζήτημα εξωτερικής πολιτικής -δεν συνηθίζουμε να τα συζητάμε όσο θα έπρεπε στο Υπουργικό Συμβούλιο ίσως. Αμέσως μετά θα έχω μία συνάντηση με τον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας, τον φίλο Νίκο Χριστοδουλίδη, στο φως των χθεσινών σημαντικών συνομιλιών που είχε στον Λευκό Οίκο, στην πρώτη επίσκεψη ηγέτη της Κύπρου εδώ και 28 χρόνια.

Είναι μία σημαντική απόδειξη της αναβάθμισης των σχέσεων της Μεγαλονήσου με τις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά και της σημασίας της ως ενός πόλου σταθερότητας σε ένα ασταθές περιβάλλον συγκρούσεων, που δυστυχώς συνεχίζονται στη Μέση Ανατολή.

Ταυτόχρονα, όμως, νομίζω ότι είναι μία εξέλιξη η οποία καταδεικνύει και τα οφέλη στα οποία οδηγεί μια ενεργητική διπλωματία, η οποία είναι στηριγμένη στον διαρκή συντονισμό Αθήνας και Λευκωσίας.

Αυτή την ώρα, δεν θέλω να φανώ ούτε αισιόδοξος ούτε απαισιόδοξος, μένω ωστόσο σε μία διαπίστωση: ότι από ένα σημείο διεθνούς ακινησίας, η Κύπρος και η επίλυση του Κυπριακού ζητήματος αντιμετωπίζεται τώρα ως μέρος λύσης στην εξίσωση της πιο ευαίσθητης περιοχής στον παγκόσμιο χάρτη κι ότι αυτή η αλλαγή οπτικής μπορεί να μετουσιωθεί, ελπίζω, και σε μία αλλαγή σελίδας.

Σταματώ, λοιπόν, εδώ την εισαγωγή μου και νομίζω ότι μπορούμε να περάσουμε στην ημερήσια διάταξη, ξεκινώντας με την νομοθετική πρωτοβουλία για τον κατώτατο μισθό.

Τετάρτη 30 Οκτωβρίου 2024

ΥΕΘΑ: - Οι Ελληνοαμερικανικές σχέσεις βρίσκονται σήμερα σε ένα εξαιρετικά υψηλό επίπεδο


 Οι διαρκώς αναβαθμιζόμενες στρατηγικές σχέσεις της Ελλάδας με τις ΗΠΑ βρίσκονται ιστορικά στο υψηλότερο σημείο τους. Η διεύρυνση του αμυντικού αποτυπώματος των Ηνωμένων Πολιτειών τα τελευταία χρόνια, τόσο επί προεδρίας Τραμπ όσο και επί προεδρίας Μπάιντεν, απέδειξε στην πράξη τη μεγάλη γεωπολιτική σημασία της χώρας μας για την Ασφάλεια στη Μεσόγειο και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Αποκορύφωμα της άνθησης των στρατηγικών διμερών μας σχέσεων ήταν οι Συμφωνίες Αμοιβαίας Αμυντικής Συνεργασίας (MDCA), τις οποίες είχα την τιμή να υπογράψω ως Υπουργός Εξωτερικών με τους ομολόγους μου Μάικ Πομπέο επί Προεδρίας Τραμπ και Άντονι Μπλίνκεν επί Προεδρίας Μπάιντεν. Είναι συνεπώς προφανές ότι η διμερής μας σχέση με τις ΗΠΑ εδράζεται στη βάση κοινών αρχών και αξιών, πέρα από πρόσωπα και κόμματα.

Η νέα σελίδα στις ελληνοαμερικανικές σχέσεων τα τελευταία χρόνια αποτυπώνεται επίσης στον Στρατηγικό Διάλογο με τις ΗΠΑ, τον οποίο εγκαινιάσαμε με τον κ. Πομπέο και έκτοτε διεξάγεται σε ετήσια βάση.

Από την πλευρά μας, προσβλέπουμε στη συνεργασία με τον στρατηγικό μας εταίρο για τη συνέχιση της αμυντικής συνεργασίας μας και την περαιτέρω εμβάθυνσή της.

Οι αμυντικές συμφωνίες που έχουμε υπογράψει οι δύο χώρες ενισχύουν την ασφάλεια και τη σταθερότητα στην περιοχή και αντικατοπτρίζουν το επίπεδο της στρατηγικής εταιρικής σχέσης σε μια κρίσιμη συγκυρία για την ευρύτερη περιοχή. Ιδίως αντανακλάται σε αυτές η προσήλωσή μας στην υποστήριξη της περιφερειακής ασφάλειας, όπως επίσης στην προστασία της κυριαρχίας και των κυριαρχικών δικαιωμάτων κάθε χώρας, στη βάση του Διεθνούς Δικαίου και του Διεθνούς Δικαίου της Θάλασσας.

Υπό το πρίσμα αυτό, αναδείχθηκε η γεωστρατηγική σημασία της Αλεξανδρούπολης για τις ΗΠΑ και το ΝΑΤΟ. Η Θράκη αποτελεί πλέον ζωτικό αμυντικό κόμβο για τη Συμμαχία και μπορεί να επιτελέσει τον ρόλο της ως κρίσιμο ενεργειακό σταυροδρόμι για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Μια άλλη σημαντική ψηφίδα σε αυτό το μωσαϊκό είναι οι κοινές στρατιωτικές ασκήσεις στις οποίες λαμβάνουν μέρος οι Ένοπλες Δυνάμεις των κρατών μας στο πλαίσιο των συμμαχικών δραστηριοτήτων. Με τις ασκήσεις αυτές, όπως με την RAMSTEIN FLAG 2024 η οποία διεξήχθη πρόσφατα στη χώρα μας, τονίζεται η σημασία της διαλειτουργικότητας για την ενίσχυση της περιφερειακής αμυντικής συνεργασίας.

Ξεχωριστής σημασίας είναι ακόμη η απόφαση των ΗΠΑ για την προμήθεια σύγχρονου και υψηλής τεχνολογίας αμυντικού υλικού στην Ελλάδα, όπως τα μαχητικά αεροσκάφη F-35. Η ακόμη μεγαλύτερη συνεργασία σε αυτήν την κατεύθυνση για τον εκσυγχρονισμό του αμυντικού υλικού όλων των κλάδων των Ενόπλων μας Δυνάμεων, μέσω διακρατικών συμφωνιών, είναι προς το συμφέρον και των ΗΠΑ. Βεβαίως, η αμερικανική πλευρά πρέπει να εκπληρώσει τις δεσμεύσεις της δια της επιστολής Μπλίνκεν προς τον Πρωθυπουργό. Η Ελλάδα αποτελεί σταθερό σύμμαχό τους στην περιοχή και το να διαθέτει τα απαραίτητα τεχνολογικά μέσα προκειμένου να αντιμετωπίσει οιαδήποτε απειλή, συμβάλλει στην υλοποίηση των στόχων της στρατηγικής μας σχέσης.

Η Ελλάδα μοιράζεται άλλωστε την ίδια αντίληψη με τις ΗΠΑ κατά του αναθεωρητισμού, από όπου και αν αυτός προέρχεται. Αποτελεί σταθερό εταίρο, ο οποίος έχει πολεμήσει σε δύο Παγκοσμίους Πολέμους μαζί με τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Η στέρεη βάση των σχέσεων μας είναι ο σεβασμός και η προσήλωσή μας σε κοινές αρχές και αξίες, όπως η ελευθερία, η δημοκρατία, τα ανθρώπινα δικαιώματα, το Διεθνές Δίκαιο και οι αρχές του Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών.

Σημαντικός κρίκος των διμερών σχέσεων είναι και η δυναμική παρουσία της ελληνικής ομογένειας στις ΗΠΑ, η οποία μας γεμίζει υπερηφάνεια. Η ελληνική Διασπορά αποτελεί γέφυρα φιλίας και συνεργασίας ανάμεσα στα δύο έθνη και τους δύο λαούς. Τιμάμε και αναγνωρίζουμε τη συμβολή της ελληνοαμερικανικής κοινότητας στην ανάπτυξη των ισχυρών δεσμών με τις ΗΠΑ, αλλά και στην προώθηση των ελληνικών δίκαιων θέσεων στην Ουάσιγκτον.

Πολύτιμη είναι επίσης η συνεργασία μας εντός των Διεθνών Οργανισμών, όπως και στο πλαίσιο πολυμερών αμυντικών σχημάτων, η οποία φιλοδοξούμε να ενισχυθεί περαιτέρω.

Καταλήγοντας, είναι αδιαμφισβήτητο ότι οι ελληνοαμερικανικές σχέσεις βρίσκονται σήμερα σε ένα εξαιρετικά υψηλό επίπεδο και εδράζονται σε σταθερά θεμέλια. Ευελπιστώ συνεπώς ότι ανεξαρτήτως της επιλογής του αμερικανικού λαού στις επικείμενες εκλογές, οι σχέσεις μας θα παραμείνουν ισχυρές, επ’ αμοιβαία ωφελεία των κρατών μας.

Το Μαξίμου μετά την δημοσκοπική «κατραπακιά» του γάμου των ομόφυλων ζευγαριών - Τα λογιστικά , το «χαρτί» του χρέους, οι μνήμες Κατρούγκαλου ...και οι Δυσοίωνες οι προβλέψεις


Αλλαγή ρότας από το Μαξίμου

Μετά και τη δημοσκοπική «κατραπακιά» του γάμου των ομόφυλων ζευγαριών, η κυβέρνηση έχει αλλάξει ρότα και ακολουθεί το παράδειγμα της… Merkel. Ότι θέλει ο λαός, δηλαδή και πολιτική βάσει δημοσκοπήσεων.

Επιδόματα, ελαφρύνσεις και διαχείριση είναι το τρίπτυχο των τελευταίων μηνών, ειδικά μετά τις ευρωεκλογές. Δεν το λέω εγώ, αλλά πλήθος ξένων και Ελλήνων αναλυτών που αναρωτιούνται γιατί έχουν «παγώσει» οι μεταρρυθμίσεις

Γνωρίζοντας όμως οι «επιτελείς» και ότι δεν μπορεί να συνεχιστεί η «διεθνής αναγνώριση» του ελληνικού θαύματος χωρίς αφήγημα, έχουν εστιάσει στο χρέος.

Γιατί τα λέω αυτά; Μα για να εξηγήσω αυτό που συμβαίνει με το πλεόνασμα – μαμούθ που χτίζει το αρμόδιο Υπουργείο, με στόχο σαφώς την πρόωρη αποπληρωμή μέρους του χρέους τον Δεκέμβριο.

Θυμίζω εδώ ότι το πρωτογενές πλεόνασμα έφτασε τα 8,7 δισ., έναντι στόχου για 5,3 δισ.

Μήπως δεν είναι υπεραπόδοση;

Αν δούμε όμως πιο προσεκτικά τα στοιχεία, το πρωτογενές πλεόνασμα είναι της Κεντρικής Διοίκησης και όχι στο σύνολο της Γενικής Κυβέρνησης.
Στη Γενική Κυβέρνηση περιλαμβάνονται και τα δημοσιονομικά αποτελέσματα των Νομικών Προσώπων και των υποτομέων των ΟΤΑ και ΟΚΑ.
Αλλά για το πρωτογενές πλεόνασμα ελήφθησαν υπόψιν ο ετεροχρονισμός των μεταβιβαστικών πληρωμών προς ΟΚΑ ύψους 1,683 δισ. ευρώ και των δαπανών για εξοπλιστικά προγράμματα ύψους 899 εκατ. ευρώ (ήτοι συνολικά 2.582 εκατ. ευρώ).
Αν τα εξαιρέσει κανείς, για να συγκρίνουμε τα όμοια, δηλαδή, η υπέρβαση του στόχου ανέρχεται σε 209 εκατ. ευρώ.

Ευρέθησαν χρήματα…

Πως λοιπόν θα γίνουν οι αποπληρωμές του χρέους ύψους 7,9 δισ. ευρώ για συρρίκνωση του δημοσίου χρέους στο τέλος του έτους;
Πέραν των φετινών εκδόσεων, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων πηγαίνει στην κάλυψη των λήξεων, η κυβέρνηση θα κάνει χρήση των ταμειακών διαθεσίμων.
Άλλωστε, αυτή τη στιγμή εκτιμάται ότι το υπόλοιπο ξεπερνά τα 38 δισ. ευρώ, από 34 δισ. ευρώ το α’ 6μηνο.
Αν αναρωτιέστε γιατί τέτοια πρεμούρα να κλείσουν ορισμένα project που θα ενίσχυαν τα ταμεία του κράτους, όπως η παραχώρηση της Αττικής Οδού, έχετε τώρα την μεγάλη εικόνα…

Αττική Οδός

———————

«Σκληραίνει» το παιχνίδι

Βέβαια όπως μαθαίνω από τη νέα χρονιά ετοιμάζεται ο εισπρακτικός μηχανισμός να ανεβάσει ρυθμούς.
Η κυβέρνηση έχει ανοίξει τους φακέλους των αναδρομικών πληρωμών σε όλες τις επαγγελματικές τάξεις και θα αρχίσει τα πρόστιμα.
Από τη νέα χρονιά όμως. Μέχρι τότε θα στέλνει “προσκλητήρια” για τροποποιητικές.
Όποιος τα αγνοήσει… θα έρθει πέλεκυς.

——————————————-

Προτεραιότητες

Για να μείνω λοιπόν στο θέμα των προτεραιοτήτων του Μαξίμου, θα φέρω το παράδειγμα του υφυπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων κ. Πάνου Τσακλόγλου.
Ο οποίος φαίνεται ότι πήρε εντολή για… συρτάρι! Το σχέδιο του δηλαδή για τη μείωση των συντάξεων χηρείας, το οποίο είχε ετοιμάσει μέχρι τελευταίας λεπτομέρειας.

«Άστο…»

Διότι έμαθα ότι στο Μέγαρο Μαξίμου – μαζί με το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, «έβαλαν το χεράκι τους» και τον «φρέναραν».
«Άστο Πάνο γι΄ αργότερα» του είπαν, «δεν είναι καιρός για τέτοια».
Ήταν αμέσως μετά τις ευρωεκλογές και το 28,1% που απέσπασε η Νέα Δημοκρατία.
Ε, το τελευταίο που ήθελαν εκεί στο Μέγαρο Μαξίμου να ανοίξουν – έστω κι επιμέρους – θέμα ασφαλιστικού.
Θα πήγαιναν να βρουν τον… ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ!

Υποχώρησε και περιμένει

Τι να κάνει ο άνθρωπος. «Κατάπιε» τον πόνο του και ετοιμάζεται για την «μητέρα των μαχών».
Τουτέστιν για την συνολική μεταρρύθμιση του ασφαλιστικού συστήματος!

Το 2026

Διότι σύμφωνα με την υπάρχουσα νομοθεσία το 2026 πρέπει να γίνει αναλογιστική μελέτη, η οποία και θα κρίνει τι μέλλει γενέσθαι με τις συντάξεις και τους
χρόνους συνταξιοδότησης.
Κι ετοιμάζεται. Όμως υπάρχει μία μικρή – τόση δα… – λεπτομέρεια.
Ένα χρόνο αργότερα, το 2027, τον Ιούνιο, εφόσον όλα κυλήσουν κανονικά, θα έχουμε εκλογές!

Δυσοίωνες οι προβλέψεις

Φοβάμαι ότι και πάλι θα ακούσει… «άστο». Δηλαδή… «άστο Πάνο για αργότερα»!
Γιατί εκεί στο Μέγαρο Μαξίμου το τελευταίο που θα θέλουν, θα είναι να ξυπνήσουν τις … «μνήμες Κατρούγκαλου»!
Άσε που στο ενδεχόμενο ότι θα ανοίξει ασφαλιστικό ένα χρόνο πριν τις εκλογές, μπορεί να αρχίσουν τους εξορκισμούς και λιβάνια….

—————————————-

Χάνεται και το «χαρτί» του χρηματιστηρίου

Δύσκολος μήνας ο Οκτώβριος τελικά για την εγχώρια χρηματιστηριακή αγορά. Το κλίμα είναι τόσο αρνητικό πλέον, που… βγαίνει προς τα έξω.
Όπως μάλιστα μου σχολίαζε μάλιστα χρηματιστηριακή πηγή, τώρα, στα δύσκολα, φαίνεται και η ποιότητα των κεφαλαίων που εισήλθαν στη διετία της ανόδου της αγοράς.
Έπρεπε να βγουν άμυνες που δεν βγήκαν. Αλλά είναι ξεκάθαρο ότι οι εκροές είναι καθημερινές, ειδικά από funds που επιδίδονται σε trading στις αναδυόμενες.
Και αυτό, όπως πληροφορούμε, θα πάει πίσω και κάποιες σχεδιαζόμενες εισαγωγές.
Έξι τον αριθμό έχω μετρήσει μέχρι τώρα, αλλά βλέπω να δρομολογούνται εξελίξεις από τη νέα χρονιά. Καλώς εχόντων…

Rotation

Πάντως, τόσο η Ηλίας Ζαχαράκης της Fast Finance, όσο και ο Μάνος Χατζηδάκης της Beta Securities, δύο εκ των κορυφαίων Ελλήνων αναλυτών, αναφέρουν ότι η αγορά έχει ενδεχομένως άλλες προτεραιότητες.
Ίσως αυτές συνδέονται με την ολοκλήρωση του κύκλου αποεπένδυσης δεικτοβαρών χαρτοφυλακίων, ενόψει της αλλαγής του status της Ελληνικής Αγοράς.

Καμπανα(κι) Ντίμον…

Jamie Dimon, chair and chief executive officer of JPMorgan Chase,

Βέβαια για να μην τα ρίχνουμε όλα στα εσωτερικά μας προβλήματα, όταν ακόμη και ο επικεφαλής της ισχυρότερης τράπεζας του κόσμου είναι απαισιόδοξος, οφείλει κανείς να τον ακούει.
Δεν σας κρύβω ότι εξεπλάγην όταν ο διευθύνων σύμβουλος της JPMorgan, Τζέιμι Ντάιμον, έκανε λόγο για «ασυνήθιστο» κίνδυνο.
«Ο Γ’ Παγκόσμιος Πόλεμος έχει ήδη ξεκινήσει. Ήδη διεξάγονται μάχες σε πολλές χώρες», είπε.
Μήπως μας προειδοποιεί για κάτι;

—————————————————

«Ξεκόλλησε»

Μετά από πολλά πισωγυρίσματα τελικά υπήρξε “λευκός καπνός” στο θέμα των εγκαταστάσεων της ΕΒΟ – ΠΥΡΚΑΛ. Διότι μιλάμε για μια επένδυση μισού δισ. και πλέον.
Τα σχήματα μάλιστα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Άβαξ-Άκτωρ Παραχωρήσεις και Metlen – Intrakat είναι και εγγύηση.
Και όπως μου σχολίασε κυβερνητικός παράγοντας, γνωστός για τον φιλοεπενδυτικό του προφίλ, μην υποτιμούμε και τη συγκέντρωση υπηρεσιών εννέα υπουργείων.
Διότι πέραν του προφανούς οφέλους της μείωσης του λειτουργικού κόστους, θα συρρικνωθούν και οι χρόνοι εξυπηρέτησης του κοινού.
Αναρωτιέμαι τώρα τι γίνεται και με άλλα project και ποιος μπλόκαρε αυτές τις εκμεταλλεύσεις, αλλά θα ξύσω πληγές της κρίσης και δεν είναι σωστό να χαλάσω το κλίμα…

————————————————-

Ας το έπαιρναν από το Shopflix

Είτε υπάρχει Διαύγεια είτε όχι… τελικά κανείς δεν ελέγχει…
Μιλώ για την προμήθεια κλιματιστικού από τα ΕΛΤΑ, για το κτήριο της Διοίκησης επί της οδού Απελλού 1.
Αγόρασε 12άρι κλιματιστικό έναντι 2.095 ευρώ!
Πάντως στο Shopflix θα το έπαιρναν κάτω και από το 1/3 της τιμής…
Επίσης, να ενημερώσω, ότι ο Δήμος Χανίων, επίσης για προμήθεια κλιματιστικού πλήρωσε 759,67 ευρώ.







πηγή: https://www.ot.gr/2024/10/26/inside-stories/ta-logistika-tou-maksimou-to-xarti-tou-xreous-o-fovos-katrougkalou-vlepei-pagkosmio-polemo-o-ntimon-to-kokkino-xrimatistirio-ksekollise-i-pyrkal/