Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου 2024

Κυβερνητικός Εκπρόσωπος:- Το πραγματικό κατά κεφαλήν εισόδημα στην Ελλάδα είναι 19.150 ευρώ!!! - Το ποσοστό των Ελλήνων που βρίσκεται σε κίνδυνο φτώχειας είναι ΜΟΝΟ 26,1% - Ας κάνουμε λίγο υπομονή

 




Καλό μεσημέρι και καλή εβδομάδα,

Στην Θεσσαλία βρίσκεται ο Πρωθυπουργός όπου πραγματοποιεί επίσκεψη στις πληγείσες περιοχές από την κακοκαιρία Daniel.
Πριν λίγη ώρα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφτηκε τη Φαρκαδόνα όπου συναντήθηκε και συνομίλησε με την Επιτροπή Ανασυγκρότησης της περιοχής.
Από το σχήμα της πρώτης αρωγής έχουν καταβληθεί 182,7 εκατ. ευρώ προς περισσότερα από 50.500 νοικοκυριά, επιχειρήσεις και αγρότες, εκ των οποίων τα 29,5 εκατ. ευρώ κατευθύνονται στην Περιφερειακή Ενότητα Τρικάλων.
Επιπλέον, έχει παρασχεθεί έκτακτη χρηματοδότηση προς τους ΟΤΑ της Θεσσαλίας ύψους 237,74 εκατ. ευρώ, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις επιπτώσεις από τις κακοκαιρίες «Daniel» και «Elias», ενώ στη Φαρκαδόνα κατευθύνονται αθροιστικά 5.550.000 ευρώ.

Μειωμένες είναι για τέταρτο συνεχόμενο μήνα οι τιμές στα σουπερμάρκετ, σε σχέση με ένα χρόνο πριν, σύμφωνα με την έρευνα του ΙΕΛΚΑ.
Τα μέτρα για την αντιμετώπιση της ακρίβειας που έχει πάρει η κυβέρνηση αποδίδουν στο ράφι, όπως αποδεικνύει ο σχετικός δείκτης του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, που καταγράφει ότι οι τιμές των προϊόντων είναι μειωμένες κατά 1,08% σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2023. Σύμφωνα επίσης, με τα στοιχεία της Eurostat ο πληθωρισμός τροφίμων στη χώρα μας βρίσκεται στο 1,8% έναντι του 2,4% που είναι ο μέσος όρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Κατά την ίδια εκτίμηση ο γενικός πληθωρισμός στην Ελλάδα θα ανέλθει στο 3,1%, έναντι 2,2% στην Ευρωζώνη. Η βασική αιτία είναι οι υπηρεσίες, που εμφανίζουν ετήσιο πληθωρισμό 4,7% για τον Αύγουστο του 2024 και κυρίως οι υπηρεσίες τουριστικών καταλυμάτων με ετήσιο πληθωρισμό 9,9%.
Από την σύγκριση, όμως, των δεδομένων για την πορεία των τιμών στο διάστημα Ιουλίου – Αυγούστου, προκύπτει ότι διατηρείται η εικόνα σταθερότητας στη χώρα μας και αυτό γιατί τόσο ο γενικός πληθωρισμός όσο και η ακρίβεια στα τρόφιμα, δεν μεταβλήθηκαν, καθώς διαμορφώθηκαν στο 0%.
Όλα αυτά αποτελούν τεκμήρια ότι τα αναχώματα που έχουμε δημιουργήσει είναι αποτελεσματικά, αλλά είναι προφανές ότι δεν εφησυχάζουμε και συνεχίζουμε να δίνουμε καθημερινή μάχη κατά της ακρίβειας, αλλά και της αισχροκέρδειας, από κοινού με την υγιή επιχειρηματικότητα προς όφελος των καταναλωτών.
—-
Μισό εκατομμύριο περισσότεροι είναι οι εργαζόμενοι που απασχολήθηκαν στον ιδιωτικό τομέα τον Ιούλιο του 2024 σε σχέση με τον Ιούλιο του 2019, εμφανίζεται δηλαδή αύξηση 21,6%, σύμφωνα με τα στοιχεία του Πληροφοριακού Συστήματος ΕΡΓΑΝΗ.
Επιπλέον, οι θέσεις πλήρους απασχόλησης αυξήθηκαν κατά 31,3%,
οι εργαζόμενες μισθωτές γυναίκες αυξήθηκαν κατά 24,6%, δηλαδή 263.000 περισσότερες μέσα σε πέντε χρόνια και
οι εργαζόμενοι νέοι έως 24 ετών αυξήθηκαν κατά 28,9%, δηλαδή, 72.614 περισσότεροι.
Ακόμα, υπερδιπλασιάστηκαν οι μισθωτοί εργαζόμενοι άνω των 65 ετών, από 16.699 τον Ιούλιο του 2019 σε 33.118 τον Ιούλιο του 2024. Παράλληλα, 190.270 συνταξιούχοι έχουν δηλώσει την εργασία τους, σύμφωνα με το νέο πλαίσιο για την απασχόληση συνταξιούχων χωρίς περικοπή της σύνταξής τους.
Αυτό σημαίνει πως o ρυθμός αύξησης των εργαζομένων γυναικών, νέων και ατόμων ηλικίας άνω των 65 ετών είναι μεγαλύτερος σε σύγκριση με των λοιπών ηλικιακών ομάδων και των ανδρών.
Βελτίωση όμως, σύμφωνα με την ΕΡΓΑΝΗ παρουσιάζουν και οι αμοιβές των μισθωτών.
Το ποσοστό των εργαζομένων μισθωτών στον ιδιωτικό τομέα που λαμβάνει μισθό άνω των €1.000 έχει αυξηθεί κατά 49% σε σχέση με τον Ιούλιο του 2019, ήταν 30,7% και έχει πάει 45,7%.
Συγκεκριμένα, οι εργαζόμενοι που αμείβονται με μισθό από 1000 έως 1500 ευρώ αυξήθηκαν κατά 11,9% και εκείνοι που αμείβονται με μισθό πάνω από 1500 ευρώ αυξήθηκαν κατά 3,1%.
Οι εργαζόμενοι που αμείβονται με μισθό έως 1000 ευρώ αποτελούν το 54,3% των εργαζομένων σύμφωνα με τα στοιχεία του Ιουλίου του 2024, ενώ τον ίδιο μήνα του 2019 μισθό έως 1000 ευρώ λάμβανε το 69,3% των εργαζομένων, πράγμα που σημαίνει ότι το ποσοστό αυτό μειώθηκε κατά 15%.

Η πρόοδος αυτή καταδεικνύει αφενός ότι όλες οι πολιτικές μας στην αγορά εργασίας την τελευταία πενταετία αποδίδουν και αφετέρου ότι μεθοδικά κάνουμε βήματα για να φτάσουμε πιο κοντά στον στόχο μας που είναι η σύγκλιση με την Ευρώπη, τόσο σε επίπεδο αύξησης των θέσεων απασχόλησης, όσο και αμοιβών των εργαζομένων.

—-
Ανακοινώθηκαν οι τιμές του ρεύματος για τον Σεπτέμβριο. Είναι δεδομένο ότι το καλοκαίρι έχουμε αύξηση της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας.
Πλέον, με τη σταδιακή πτώση της ζήτησης έχει αρχίσει να παρατηρείται αποκλιμάκωση στις τιμές που φθάνουν τελικά στους καταναλωτές, βάσει των ανακοινώσεων των παρόχων για τον μήνα Σεπτέμβριο. Για παράδειγμα η τιμή στο πράσινο τιμολόγιο του βασικού παρόχου είναι μειωμένη κατά 3% σε σχέση με τον Αύγουστο.
Σκοπός της κυβερνητικής πολιτικής είναι να παραμένουν οι τιμές για τους καταναλωτές κάτω από τα 15 cents ανά μεγαβατώρα- που ήταν τον περασμένο Δεκέμβριο. Το αρμόδιο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας θα ανακοινώσει, σύντομα, την κρατική ενίσχυση που θα συμβάλλει, ώστε να διαμορφωθούν οι τιμές σε αυτά τα επίπεδα για τους καταναλωτές.
Σημειώνεται πως μεσοσταθμικά, κατά το τελευταίο επτάμηνο, οι τιμές είναι λίγο πάνω από τα 13 cents ανά μεγαβατώρα.
Έχουμε αποδείξει πως στηρίζουμε τους πολίτες σε έκτακτες συνθήκες και θα συνεχίζουμε να το κάνουμε όσο το επιτρέπουν τα δημόσια οικονομικά χωρίς να θέτουμε σε κίνδυνο τη σταθερότητα της χώρας.

Παρακαλώ για τις ερωτήσεις σας.



Μ. ΣΑΚΕΛΛΑΡΗΣ: Καλό μεσημέρι κ. Εκπρόσωπε. Στον σημερινό Τύπο υπάρχει μια αναφορά στα στοιχεία, τα οποία αναφερθήκατε και εσείς, στα στοιχεία της Eurostat. Διαβάζω παραδείγματος χάριν στη σημερινή ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, «έκθεση κόλαφος αποδομεί τα fake news του Μαξίμου περί ευημερίας των πολιτών» και παραθέτει μια σειρά από στοιχεία. Ποιο είναι το σχόλιο σας; Είναι ράπισμα από τη Eurostat αυτή η έκθεση; Ευχαριστώ.
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Καταρχάς να πούμε ότι το ρεπορτάζ αυτό είναι ανακριβές, γιατί ξεχνάει ότι υπάρχουν και στοιχεία του 2023 και αναφέρεται σε στοιχεία του 2022. Έτσι ένα γενικό σχόλιο, αλλά αυτό δεν είναι το μείζον. Εγώ θα σας πω κάποια δεδομένα, τα οποία αποδεικνύουν ότι πολλές φορές η παράθεση της μισής αλήθειας είναι χειρότερη από το να πεις ένα ψέμα. Εδώ πέρα λοιπόν συνειδητά ή τέλος πάντων άθελα της, η συγκεκριμένη παράθεση αποκρύπτει κάποια δεδομένα. Να ξεκινήσουμε από το σκέλος του διαθέσιμου εισοδήματος και τις περιβόητες, έτσι, κατηγορίες ότι είμαστε λίγο πάνω, λίγο κάτω από την Βουλγαρία. 2023 και όχι 2022 που σκοπίμως ή όχι αναφέρεται. Το πραγματικό κατά κεφαλήν εισόδημα στην Ελλάδα είναι 19.150 ευρώ, με βάση τα επίσημα στοιχεία της Eurostat, έναντι 17.780 ευρώ το 2019, μέσα σε αυτά τα 5 χρόνια. Τα αντίστοιχα νούμερα για τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, είναι τώρα 29.030, έναντι 28.110 ευρώ

Από τα επίσημα λοιπόν στοιχεία της Eurostat, προκύπτει ότι μεταξύ ’19 και ’23, το πραγματικό κατά κεφαλήν ΑΕΠ στην Ελλάδα έχει αυξηθεί κατά 7,7%, ποσοστό υπερδιπλάσιο του μέσου όρου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που είναι αύξηση 3,3% και τριπλάσιο σχεδόν της ευρωζώνης, που είναι 2,3%. Η Ελλάδα είναι η χώρα με τη δεύτερη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση του πραγματικού κατά κεφαλήν ΑΕΠ μέσα σε αυτά τα χρόνια, των 27, με ποσοστό αύξησης 2,5% έναντι μηδενικής αύξησης στον ευρωπαϊκό μέσο όρο και μείωση 0,1% στην Ευρωζώνη.

Άρα, επειδή όλα στη ζωή είναι συγκριτικά, πρώτο συμπέρασμα για το διαθέσιμο εισόδημα είναι ότι ακόμα έχουμε πολύ δρόμο να διανύσουμε, γιατί έχουμε πολλές θέσεις να ανεβούμε ακόμα, αλλά μέσα στα τέσσερα χρόνια που μετρά η Eurostat η Ελλάδα έχει καταφέρει και έχει αυξήσει το διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών με ρυθμό, με ποσοστό διπλάσιο από την Ε.Ε. και τριπλάσιο από την Ευρωζώνη. Δεύτερη επίδραση, η οποία αναφέρεται είναι το ποσοστό του πληθυσμού που βρίσκεται σε κίνδυνο φτώχειας και κοινωνικού αποκλεισμού. Αναφέρεται πάλι αρχικά σε στοιχεία προηγούμενου έτους, ενώ υπάρχουν και στοιχεία του 2023. Το ποσοστό της Ελλάδας είναι 26,1%, πράγματι είναι υψηλότερο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, που είναι 21,4%. Το 2019 το ποσοστό αυτό ήταν 29% για την Ελλάδα και 21,1% για την Ε.Ε.. Συνεχίζω, λοιπόν, όπως και στην προηγούμενη περίπτωση και λέω ότι τα τελευταία πέντε χρόνια το ποσοστό πληθυσμού σε κίνδυνο φτώχειας και κοινωνικού αποκλεισμού έχει μειωθεί στην Ελλάδα κατά τρεις ποσοστιαίες μονάδες, η τρίτη μεγαλύτερη μείωση ανάμεσα στις 27 χώρες της Ε.Ε., ενώ ο ευρωπαϊκός μέσος όρος έχει αυξηθεί. Δηλαδή, μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, από τότε που ανέλαβε αυτή η Κυβέρνηση, ενώ στην Ευρώπη το ποσοστό αυτό έχει οριακά αυξηθεί, στην Ελλάδα το ποσοστό αυτό έχει μειωθεί. Όταν παρουσιάζεις, λοιπόν, μόνο ότι βρισκόμαστε λίγο πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, χωρίς να λες τι συνέβη αυτά τα χρόνια που κυβερνά η Κυβέρνηση Μητσοτάκη, μάλλον λες κάτι χειρότερο από ένα ψέμα που είναι η μισή αλήθεια.
Τώρα, ως προς το ζήτημα το στεγαστικό όπου και εκεί έχουν γίνει πολύ σημαντικά βήματα, πράγματι είναι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα και της Ευρώπης. Και σε άλλες χώρες είναι και πολύ πιο έντονα από ό,τι στη χώρα μας και βέβαια και στην Ελλάδα και λόγω του δεδομένου διαθέσιμου εισοδήματος που ενώ αυξάνεται, έχουμε πολύ δρόμο ακόμα για να φτάσουμε τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και αναφέρομαι στις πολιτικές που έχουν ήδη ανακοινωθεί και εφαρμόζονται και για τους φοιτητές και για τα νέα ζευγάρια και για το επίδομα στέγης και για τη στήριξη που παρέχουμε. Μεγάλος στόχος είναι να τονωθεί ακόμα περισσότερο η πολιτική μας για την αντιμετώπιση της στεγαστικής κρίσης. Θεωρώ ότι θα ακούσουμε πολύ ενδιαφέρουσα ανάλυση και αρκετά δεδομένα και στοιχεία από τον Πρωθυπουργό. 

Ας κάνουμε λίγο υπομονή λίγες ημέρες. Αλλά για να κάνω ένα συμπέρασμα, με την ευκαιρία που μου δώσατε με αυτή την ερώτηση, νομίζω ότι χρειάζεται ψυχραιμία. Δεν χρειάζεται προφανώς να πανηγυρίζουμε όταν έχουμε ακόμα απόσταση να διανύσουμε. Αλλά όταν τα δεδομένα λένε ότι η Ελλάδα είναι μια από τις πρώτες χώρες σε ρυθμό αύξησης του κατ΄ κεφαλήν Α.Ε.Π., η πρώτη χώρα σε ρυθμό μείωσης της ανεργίας στην Ευρώπη, σήμερα σας είπα, με βάση τα επίσημα στοιχεία της ΕΡΓΑΝΗ, που δεν είναι κυβερνητική η ΕΡΓΑΝΗ, είναι τα αδιάψευστα στοιχεία, ότι έχουμε μισό εκατομμύριο, πεντακόσιες χιλιάδες πλέον παραπάνω εργαζόμενους, η καταστροφολογία και η ισοπέδωση είναι εξίσου επικίνδυνη.


ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Όσον αφορά το διατροφικό ζήτημα, μπορείτε να μας πείτε αν υπάρχει ζήτημα; Υπάρχει κίνδυνος για τις τροφές ή για τις ζωοτροφές;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Προς το παρόν, με βάση τους ελέγχους που έχουν γίνει μέχρι τώρα και προσέρχονται προς το παρόν, φαίνεται ότι οι έως τώρα δειγματοληψίες δεν έχουν εντοπίσει κάτι παθογόνο που να συνδυάζεται με κάποιο νόσημα, με βάση την τελευταία ενημέρωση που έχουμε. Συνολικά, έχουν ληφθεί δείγματα, όπως διαβάζω εδώ, από την επίσημη ενημέρωση του ΕΟΔΥΥ, από 9 ακτές κολύμβησης στον Δήμο Βόλου και εργαστηριακά ελέγχτηκαν στο Περιφερειακό Εργαστήριο Δημόσιας Υγείας, το ΠΕΔΥ δηλαδή, το τοπικό της Θεσσαλίας. Έως τώρα δεν έχει βρεθεί κάτι παθογόνο, αλλά συνεχίζονται οι έρευνες, ούτως ώστε να μπορεί με σιγουριά ο ΕΟΔΥΥ να δώσει το πράσινο φως για να λειτουργήσουν όλα ομαλά, όπως πριν.

ΑΝΤ. ΚΟΤΖΑΪ: Συζητιέται έντονα το ενδεχόμενο η Κυβέρνηση να αλλάξει τα κριτήρια για το επίδομα ανεργίας όπου, όπως αναφέρεται και σε δημοσίευμα, στην αρχή οι άνεργοι θα παίρνουν μεγαλύτερο ποσό και μετά από κάποια φάση θα πέφτει το ποσό του επιδόματος. Θεωρεί η Κυβέρνηση, αν ισχύει αυτό, ότι θα ανακοινωθεί ότι υπάρχουν άνεργοι που βολεύονται και δεν αναζητούν εργασία μετά από κάποια φάση; Γιατί η λογική αυτή είναι σε αυτό το νομοσχέδιο.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Νομίζω ότι είναι καλό να περιμένουμε την ομιλία του Πρωθυπουργού, λιγότερο από μία εβδομάδα, είναι το Σάββατο το απόγευμα, στο Βελλίδειο Συνεδριακό Κέντρο, στη Θεσσαλονίκη, όπως γίνεται κάθε χρόνο. Υπάρχει μια πραγματικότητα που δεν μπορούμε να κλείσουμε τα μάτια μας σε αυτή, ότι κάποτε στην Ελλάδα η πιο δύσκολη συζήτηση ήταν πού θα βρούμε δουλειά, ειδικά οι νεότεροι σε αυτή τη χώρα και πολλοί εκ των φίλων των συγγενών μας, σε ποια χώρα θα μεταναστεύσουν. Η Ελλάδα είχε φτάσει σε ποσοστά ρεκόρ ανεργίας και βέβαια, όπως προκύπτει και από τα στοιχεία που σας παρουσίασα, δεν είναι μόνο ότι είχαμε πολύ μεγάλα ποσοστά ανεργίας και ανεργίας γυναικών και ανεργίας νέων, οι εργαζόμενοι που πληρώνονταν μέχρι 1.000 ευρώ στην Ελλάδα, ήταν το 70% των εργαζομένων, ενώ το ποσοστό αυτό τώρα έχει πέσει σημαντικά και προφανώς πρέπει να πέσει περισσότερο. Φτάσαμε να συζητάμε πλέον για ανεργία κάτω από 10%. Μακάρι αυτό να συνεχιστεί και να πάμε ακόμα πιο κάτω, με βάση και τα τελευταία στοιχεία. Οπότε, είναι μια πραγματικότητα που πρέπει να δούμε. Το επίδομα ανεργίας, όχι να μειωθεί, αλλά να πιάνει τόπο και να μην είναι αντικίνητρο για εύρεση εργασίας. Γιατί, πράγματι, είναι πολύ πιθανόν να υπάρχουν περιπτώσεις που κάποιοι μπορεί να προτιμούν να ζουν με το επίδομα ανεργίας αντί να βρουν δουλειά. Αυτός δεν είναι ο σκοπός του επιδόματος ανεργίας. Το επίδομα ανεργίας υπάρχει για να στηρίζει αυτούς που πραγματικά δεν μπορούν να βρουν δουλειά. Άρα, ναι, σε αυτή την κατεύθυνση νομίζω οφείλουμε να κινηθούμε. Δεν πρόκειται να ακούσουμε κάτι παράτολμο από τον Πρωθυπουργό, κάτι μη κοστολογημένο. Θα ακούσουμε, όπως και για όλες τις υπόλοιπες πτυχές της πολιτικής, κάτι κοστολογημένο, που θεωρούμε -και γι΄ αυτό θα κριθούμε βέβαια- που θα έχει αποτέλεσμα. Ποιο είναι το αποτέλεσμα που θέλουμε να πετύχουμε; Περαιτέρω μείωση της ανεργίας και περαιτέρω αύξηση των εισοδημάτων των εργαζομένων.

ΑΝΤ. ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, έχει ανοίξει για την Κυβέρνηση επισήμως η συζήτηση για επιλογή προσώπου για την Προεδρία της Δημοκρατίας;
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Είναι εξαιρετικά πρόωρη αυτή η συζήτηση και αντιπαραγωγική και θεωρώ ότι είναι και προσβλητική, όχι όταν γίνεται από τους δημοσιογράφους, δεν αναφέρομαι προφανώς στη δημοσιογραφική έρευνα, αλλά όταν γίνεται από τουλάχιστον την πλειοψηφία, που ευτυχώς δεν γίνεται, και για τον θεσμό του Προέδρου της Δημοκρατίας. Όλα στην ώρα τους.


Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Κύριε Εκπρόσωπε, υπάρχει κίνδυνος ματαίωσης του υποθαλάσσιου ηλεκτρικού καλωδίου Ελλάδας – Κύπρου; Εξακολουθεί να υπάρχει κοινός βηματισμός με την Κύπρο; Κι αν υπάρχει πρόβλημα στη σχέση μας με τους Γάλλους όσον αφορά το project.
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Όχι. Το θέμα αυτό δεν είναι ζήτημα εξωτερικής πολιτικής, δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα τέτοιας φύσεως. Καταρχάς, ο στόχος είναι να ολοκληρωθεί και να προχωρήσει και είναι κάτι στο οποίο συμφωνεί και η Ελληνική Κυβέρνηση και η Κυπριακή. Αυτή τη στιγμή βρίσκονται εν εξελίξει τεχνικές συζητήσεις, σημαντικές τεχνικές συζητήσεις μεταξύ των δύο πλευρών. Και όταν θα οδηγήσουν κάπου, θα έχουμε και τις σχετικές ανακοινώσεις.

ΑΝΤ. ΚΟΤΖΑΪ: Κύριε Εκπρόσωπε, καταπέλτης κατά του ΕΟΠΥΥ είναι το πόρισμα που εξέδωσε ο Συνήγορος του Πολίτη. Μεταξύ άλλων, καταλογίζει στον Οργανισμό μεγάλες ευθύνες για δάνεια, αλλά και για τη μη τήρηση της νόμιμης διοικητικής διαδικασίας κατά των έλεγχο των χρεώσεων. Έχει υπόψη η Κυβέρνηση συγκεκριμένη εικόνα; Κι αν ναι, σε τι κινήσεις θα προχωρήσει, διότι υπάρχουν πολλές καταγγελίες και από πολίτες.
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Αν δεν κάνω λάθος έχει απαντήσει σχετικά ο ΕΟΠΥΥ. Θα ανατρέξω στη σχετική απάντηση, όπως είχαμε και σχετική απάντηση και για το έγγραφο για το «Αγία Σοφία», τον έλεγχο για το «Αγία Σοφία» που αναφερόταν στο 2019 – πριν, δηλαδή, την ανάληψη της εξουσίας – και θα σας παραπέμψω στην απάντηση. Διαφορετικά, θα ζητήσω να την επισυνάψω μαζί με την αποδελτίωση της Ενημέρωσης Πολιτικών Συντακτών.


Τι με νοιάζει; - Ο 12λογος μιας πετυχημένης και έντιμης Κυβέρνησης










• Τα παιδιά της εξαδέλφης μου είναι από καιρό άνεργα.
 
Τι με νοιάζει; Τα δικά μου δουλεύουν.

• Το αγοράκι του γείτονα λιποθύμησε σήμερα στο σχολείο από την πείνα.
   Τι με νοιάζει; Τα δικά μου είναι χορτάτα.

• Το απέναντί μας ζευγάρι μετανάστευσε για αναζήτηση εργασίας.
Τι με νοιάζει; Εμείς μένουμε Ελλάδα.

• Στην γειτονιά μας πενταμελή οικογένεια την πέταξαν στο δρόμο, γιατί δεν είχε να πληρώσει την δόση του στεγαστικού και τώρα κοιμάται στο δρόμο.
Τι με νοιάζει; Εμείς δεν έχουμε δάνειο και ζούμε σε όμορφο διαμέρισμα.

• Απολύθηκε ένας φίλος, δημόσιος υπάλληλος.
Τι με νοιάζει; Δεν είμαι δημόσιος υπάλληλος.
 
• Αυτοκτόνησε ένας επαγγελματίας στον παρακάτω δρόμο για χρέη.
Τι με νοιάζει; Δεν χρωστάω πουθενά.

• Το πρωί η αστυνομία πέρασε χειροπέδες στον αποκάτω μας για οφειλές προς το Δημόσιο που αδυνατούσε να πληρώσει.
Τι με νοιάζει; Πληρώνω τους φόρους μου.

• Έκλεισε το μαγαζάκι στην γωνία.
Τι με νοιάζει; Δεν έχω μαγαζί.

• Από το μπαλκόνι μου βλέπω να ψάχνουν στα σκουπίδια για φαγητό.
Τι με νοιάζει; Εμείς τρώμε καλά.

• Οι αποδοχές των Στρατιωτικών και και των Αστυνομικών μετατράπηκαν σε μισθούς πείνας.
 Τι με νοιάζει; Δεν ανήκω στις Ένοπλες Δυνάμεις και τα Σώματα Ασφαλείας 

• Συνέλαβαν έναν γνωστό μας για Χρυσαυγίτη, γιατί είχε ένα σουγιαδάκι στο σπίτι του.
  Τι με νοιάζει; Εγώ έχω μόνον νυχοκόπτη.

. ΣΗΜΕΡΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΑ ΟΤΙ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΜΟΥ ΔΕΝ ΦΤΑΝΟΥΝ ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΩ ΤΣΑΝΤΑ LOUIS VUITTON 
ΑΥΤΟ ΠΑΕΙ ΠΟΛΥ.
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΟΥΜΕ

.



Δημητρης Βαλασιδης.

ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ τον Υπουργό Οικονομικών: - Τα αναδρομικά θα εξαρτηθούν από τις προτεραιότητες του πρωθυπουργού.



ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ

Σάββατο 14 Ιανουαρίου 2023


Κατά την διάρκεια της συνέντευξης του, στον ΣΚΑΪ TV, ο Υπουργός οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας δήλωσε μεταξύ άλλων και τα εξής:

     α. Για τα εν ενεργεία στελέχη των ενόπλων Δυνάμεως πως:

        Ι>  Προετοιμάζεται ένα νέο και με αυξήσεις ειδικό μισθολόγιο που θα υλοποιηθεί από την 1/1/2024 

          Ι>  Μέσα στο 2023 θα χορηγηθεί το ποσό των 28 εκ. ευρώ  για εκκρεμότητες παρελθόντος 

       β. Για τα αναδρομικά: 

           ΕΡΩΤΗΣΗ: Αναδρομικά πότε θα δώσετε;

           ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Δεν έχω κάτι πρόσθετο το οποίο  έχω να συζητήσουμε σήμερα

           ΕΡΩΤΗΣΗ:  Το έχετε υπόψιν σας όμως

           ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ότι έχουμε υπόψιν μας τις αγωνίες το έχουμε υπόψιν, αλλά ότι οι πολλαπλές δεν μπορούν να καλυφθούν με περιορισμένους πόρους και το έχουμε υπόψιν και το μεταφέρουμε στην Ελληνική κοινωνία για να είμαστε συνετοί και νοικοκυρεμένοι 

           ΕΡΩΤΗΣΗ: Ένα πουλάκι μου είπε ότι εάν ο Σταϊκούρας έχει περίσσευμα από το αέριο και το ρεύμα και για να μην του κάνει τον μάγκα ο ΣΥΡΙΖΑ, θα δώσετε τα αναδρομικά  στους συνταξιούχους;

           ΑΠΑΝΤΗΣΗ; Δεν μιλήσαμε καθόλου και πάντα θέτω στο τραπέζι τις μειώσεις των φόρων που έκανε αυτή η κυβέρνηση από το 2019, γιατί οι μειώσεις φόρων είναι επίσης βοήθεια στο πορτοφόλι

            ΕΡΩΤΗΣΗ:  Εάν ο Σταϊκούρας έχει στη μπάντα λεφτά, το 2023, αφήνετε ανοιχτό παράθυρο για νέες παροχές;

           ΑΠΑΝΤΗΣΗ: ... έχουμε 2  πηγές που μπορεί να δημιουργηθεί δημοσιονομικός χώρος, μέσα στο 2023.Το που θα διατεθεί θα εξαρτηθεί από τις ανάγκες της κοινωνίας και από τις προτεραιότητες του πρωθυπουργού.


Μπλόκο Εφετείου στους Σκοπιανούς - Ιστορική εξέλιξη (και) για τη Συμφωνία των Πρεσπών


 Το δευτεροβάθμιο δικαστήριο ακύρωσε το έκτρωμα του ειρηνοδίκη Φλώρινας, που επέτρεπε να διδάσκεται η σλαβική διάλεκτος ως «μακεδονική» γλώσσα

Τέλος στη ΜΚΟ που ήθελε να επιβάλει στην Ελλάδα τα σκοπιανικά ως δήθεν «μακεδονικά» βάζει η απόφαση του μονομελούς Εφετείου Δυτικής Μακεδονίας, έπειτα από αγώνα δύο ετών.

  • Από τον
    Βασίλη Γαλούπη

Το συγκεκριμένο σωματείο, που εμφανίστηκε ξαφνικά στη Φλώρινα ως δήθεν «Κέντρο Μακεδονικής Γλώσσας στην Ελλάδα», για να προωθήσει κάτι που το ίδιο αποκαλεί αυτοβούλως ως «μακεδονικά», οδηγείται πλέον σε λουκέτο.

Η κακή αρχή έγινε με μια ακατανόητη απόφαση του Ειρηνοδικείου Φλώρινας το 2022, που τώρα ακυρώνεται από το Εφετείο. Ηταν τότε που αναγνωρίστηκε το «σωματείο» για την… προώθηση της «μακεδονικής» γλώσσας, με παραθυράκια από τη Συμφωνία των Πρεσπών. Το Ειρηνοδικείο Φλώρινας, με απόφασή του στις 27 Ιουλίου 2022, είχε εγκρίνει την ίδρυση του σωματείου, ωστόσο η εισαγγελέας Πρωτοδικών Φλώρινας Αναστασία Καλαϊτζή κατέθεσε ανακοπή, με το σκεπτικό πως η απόφαση αναγνώρισης του σωματείου παραβιάζει τη διεθνή Συμφωνία των Πρεσπών, με υπόνοιες για προσπάθεια δημιουργίας μακεδονικής μειονότητας στην Ελλάδα.

Όταν είχε ανακοινωθεί η έγκριση της αίτησης τον Νοέμβριο της ίδιας χρονιάς, έσπευσε αμέσως ο πρώην πρωθυπουργός των Σκοπίων Ζόραν Ζάεφ να πανηγυρίσει για την εξέλιξη, κάνοντας λόγο για «δικαίωση της Συμφωνίας των Πρεσπών».

Σκοποί του σωματείου, σύμφωνα με το καταστατικό της, ήταν:

1 Η διατήρηση και καλλιέργεια της «μακεδονικής» γλώσσας στην Ελλάδα.

2  Η υποστήριξη της εισαγωγής της «μακεδονικής» γλώσσας ως προαιρετικού μαθήματος σε δημόσια σχολεία και πανεπιστήμια στην Ελλάδα.
Ένα από τα εθνικά εγκλήματα στη Συμφωνία των Πρεσπών είναι ότι στο άρθρο 1 παρ. 3β και

οι πολίτες της Βόρειας Μακεδονίας ονομάζονται «Μακεδόνες» και η γλώσσα τους «μακεδονική». Μόνο το άρθρο 7 παρ. 4 δέσμευε τα Σκόπια να αναγνωρίσουν ότι «η επίσημη γλώσσα τους, η μακεδονική, ανήκει στην ομάδα των νοτιοσλαβικών γλωσσών».

Από την αρχή στην επίσημη τρίγλωσση ιστοσελίδα της ΜΚΟ «Κέντρο Μακεδονικής Γλώσσας» δεν υπήρχαν πληροφορίες για τα πρόσωπα που αποτελούσαν το Δ.Σ. και τηλέφωνα επικοινωνίας, πάρα μόνο ένα email.

Για την απόφαση του ειρηνοδίκη είχε αρθρογραφήσει στη «δημοκρατία» τον Δεκέμβριο 2022 η πρόεδρος Αρείου Πάγου ε.τ. και πρώην πρωθυπουργός Βασιλική Θάνου, κάνοντας λόγο για «εθνικό κι όχι πολιτικό ή κομματικό ζήτημα», για το καταστατικό του σωματείου που «παραβιάζει τον νόμο και τους όρους της Συμφωνίας των Πρεσπών» κι ευθέως για «εσφαλμένη απόφαση του ειρηνοδίκη Φλώρινας», που, εκτός των άλλων, «ενέκρινε το σωματείο με τη μορφή ΜΚΟ, ώστε να δικαιούται και κρατικής επιχορήγησης από το υπουργείο Πολιτισμού»:

«Οι περιγραφόμενοι σκοποί του εν λόγω σωματείου συνιστούν προκλητικές προπαγανδιστικές ενέργειες, απροκάλυπτη καλλιέργεια και υποδαύλιση αλυτρωτισμού, αναθεωρητισμού και εχθρότητας σε βάρος των Ελλήνων και ακραίες εθνικιστικές δηλώσεις και κατ’ ακολουθία ευρίσκονται σε πλήρη αντίθεση με όλους τους προαναφερθέντες ουσιώδεις όρους της Συμφωνίας».

Όταν τον Μάρτιο 2023 το δικαστήριο Φλώρινας απέρριψε τις αιτήσεις για τη διακοπή λειτουργίας του «Κέντρου», η ΜΚΟ έκανε επίθεση και κατά των εισαγγελικών Αρχών, μιλώντας για «πολλαπλές καταγγελίες “τρίτων” από εξτρεμιστικές ελληνικές οργανώσεις και την Εισαγγελέα της “Λέριν” / Φλώρινας, που ζήτησαν από το δικαστήριο να ανακαλέσει την εγγραφή της οργάνωσης. Με την ιστορική απόφαση της 16ης Μαρτίου 2023 το Πρωτοδικείο Φλώρινας απέρριψε την καταγγελία του Εισαγγελέα. Το Κέντρο Μακεδονικής Γλώσσας στην Ελλάδα παραμένει νόμιμα εγγεγραμμένο».

Οι δικαιωμένοι φορείς

Η υπόθεση, όμως, οδηγήθηκε στη συνέχεια στο Εφετείο, το οποίο τώρα με απόφασή του ακυρώνει τις προηγούμενες δικαστικές αποφάσεις κι επί της ουσίας καταργεί αυτό το μόρφωμα που παρουσιάστηκε από τα Σκόπια ως «Κέντρο Μακεδονικής Γλώσσας στην Ελλάδα». Η δικαστική απόφαση δέχεται τις εφέσεις και «ακυρώνει τη διαταγή του ειρηνοδίκη Φλώρινας του 2022, με την οποία έγινε δεκτή η κατάθεσης αίτηση περί έγκρισης – δημοσίευσης του καταστατικού κι εγγραφής στο οικείο τηρούμενο στο Πρωτοδικείο Φλώρινας βιβλίο με την επωνυμία “Κέντρο Μακεδονικής Γλώσσας στην Ελλάδα” και έδρα τη Φλώρινα».

Δικαιωμένοι είναι οι 16 φορείς που είχαν συνταχθεί με την ανακοπή, μεταξύ των οποίων η Παμμακεδονική Ενωση Μακεδονικού Αγώνα Ελλάδας – Αυστραλίας, η Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών, η Ενωση Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού, ο Σύνδεσμος Προάσπισης Μακεδονίας – Θράκης, ο πρόεδρος των «Πατριωτών» Πρόδρομος Εμφιετζόγλου και 60 μέλη του κόμματος, με επικεφαλής τη Μελίνα Εμφιετζόγλου.

Ο Πρόδρομος Εμφιετζόγλου δήλωσε: «Νιώθω δικαιωμένος και καλώ όλους τους Μακεδόνες να παρακολουθούν τις ύπουλες προσπάθειες των Σκοπιανών που δεν τηρούν ούτε την τόσο ευνοϊκή γι’ αυτούς, κατάπτυστη για εμάς, Συμφωνία των Πρεσπών». Μέχρι χθες το απόγευμα η σελίδα της ΜΚΟ στο facebook δεν είχε κάποια νέα ανάρτηση, που να αναφέρεται στην τωρινή δικαστική απόφαση, ενώ η ιστοσελίδα φαινόταν να μη λειτουργεί.

Πρόκληση

Οπως προκύπτει από τις καταθέσεις και τις παρεμβάσεις για την υπόθεση, που αναφέρονται στην απόφαση 82/2024 του Μονομελούς Εφετείου Δυτικής Μακεδονίας, «με τη δράση του εν λόγω σωματείου υπήρξε πρόκληση του κοινού αισθήματος και πλαστογράφηση της Ιστορίας, καθώς και της ελληνικής και βουλγαρικής γλώσσας, δημιουργώντας ένα οιονεί γλωσσικό μόρφωμα, με αυθαίρετο ονοματολογικό προσδιορισμό».

Επίσης, ότι το σωματείο αυτό «παρουσιάζει μια μακρόχρονη εμμονική προσπάθεια περί προώθησης της προπαγάνδας διά της μεγάλης ιδέας του μακεδονικού έθνους», όπως και ότι «οι σκοποί του αναγνωρισθέντος σωματείου είναι ασαφείς, καθώς το καταστατικό του είναι αντικειμενικά πρόσφορο να δημιουργήσει παραπλανητική εικόνα και την εντύπωση ότι αυτό ενδεχομένως να επιδιώκει την προώθηση άλλου γλωσσικού ιδιώματος, υπό τον τίτλο μακεδονική γλώσσα».

Ο φίλος του Αλέξη Τσίπρα, Ζόραν Ζάεφ, δεν μπορεί να πανηγυρίζει πλέον. Το σωματείο, το οποίο ήθελε να υπάρχει στην Ελλάδα, είναι από σήμερα μη νόμιμο και δεν μπορεί να ασκήσει δραστηριότητες είτε περί γλώσσας είτε περί άλλων ύποπτων σκοπών.


πηγή https://www.dimokratia.gr/politiki/581932/mploko-efeteioy-stoys-skopianoys-istoriki-exelixi-kai-gia-ti-symfonia-ton-prespon/


Ράπισμα της Eurostat στην Επιτελική Κυβέρνηση - Πήραμε και πάλι, κάτω από τη βάση, στην εξάλειψη της φτώχειας και την αξιοπρεπή εργασία!


Η Ελλάδα στον πάτο της ευρωπαϊκής λίστας για τη βιώσιμη ανάπτυξη. Πήραμε κάτω από τη βάση στην εξάλειψη της φτώχειας και την αξιοπρεπή εργασία

Ακόμα μία αρνητική πρωτιά καταγράφει η χώρα μας και μάλιστα με στοιχεία της ίδιας της Κομισιόν, τα οποία δεν χωρούν καμία αμφισβήτηση. Η Ελλάδα στην έρευνα της Ευρωπαϊκής Στατιστικής Υπηρεσίας (Eurostat) παρουσιάζεται ουραγός στους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης της Ε.Ε. και, όπως φαίνεται, η μοναδική πρωτιά που έχει η χώρα μας είναι στην κυβερνητική προπαγάνδα και την κοροϊδία προς τους πολίτες της.

Η έρευνα περιλαμβάνει τα αποτελέσματα για τις επιδόσεις των κρατών-μελών στον στόχο για την Υπεύθυνη Κατανάλωση και Παραγωγή. Πρόκειται για τον 12ο από τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (Sustainable Development Goals – SDGs) που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο πλαίσιο της ατζέντας 2030 του ΟΗΕ. Με βάση τα στοιχεία, η χώρα μας παίρνει κάτω από τη βάση στην εξάλειψη της φτώχειας, στην αξιοπρεπή εργασία και στο εισόδημα, τομείς στους οποίους η κυβέρνηση θεωρεί πως έχει κάνει πολλά θετικά βήματα, με τους πολίτες να παρακολουθούν απορημένοι τις δηλώσεις υπουργών, καθώς συνεχίζουν να βιώνουν μια εργασιακή και οικονομική «ζούγκλα».

Καταπέλτης

Αναλυτικά, η Ελλάδα βαθμολογείται με κάτω από τη βάση σε όλους τους δείκτες φτώχειας. Το 26,3% του πληθυσμού βιώνει κίνδυνο φτώχειας ή/και κοινωνικού αποκλεισμού, έναντι 21,6% της Ε.Ε., ενώ έχει σημαντικά υψηλότερο ποσοστό εργαζόμενων – φτωχών, με 10,6% του εργατικού δυναμικού να βρίσκεται σε κίνδυνο φτώχειας, έναντι 8,2% στην Ε.Ε. Κάθε ρεκόρ, όμως, σπάει στο κόστος στέγασης, με το 26,7% να πληρώνει πάνω από 40% του εισοδήματός του για να στεγαστεί, έναντι 8,7% στην Ε.Ε., αποτελώντας τον μεγαλύτερο εφιάλτη των ελληνικών νοικοκυριών. Υπενθυμίζεται πως δεν υπάρχει ούτε… ισόγειο διαθέσιμο κάτω από 500 ευρώ, πόσο μάλλον όταν αφορά μεγαλύτερα ακίνητα που μπορούν να στεγάσουν αξιοπρεπώς μια οικογένεια, με το μέσο μηνιαίο μίσθωμα να ξεπερνά ακόμα και έναν βασικό μισθό. Με το μέσο εισόδημα να μην ξεπερνά τα 1.200 ευρώ μεικτά και με τις σημερινές τιμές των ακινήτων, η εξίσωση οδηγεί στον… τοίχο, όπως γνωρίζουν καλά όσοι ασχολούνται με τα οικονομικά.

Χάσμα σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρώπη καταγράφεται στον τομέα της αξιοπρεπούς εργασίας και της οικονομικής ανάπτυξης, με το πραγματικό κατά κεφαλήν εισόδημα στην Ελλάδα να ανέρχεται κατά μέσο όρο στα 18.690 ευρώ ετησίως, έναντι 29.030 του μέσου όρου της Ε.Ε. Επίσης, η Ελλάδα έχει υπερτριπλάσια ποσοστά μακροχρόνιας ανεργίας από τον μέσο όρο της Ε.Ε. – με 7,7% έναντι 2,4%.

Το μέλλον προβλέπεται ακόμα πιο δυσοίωνο, καθώς η χώρα μας έχει αισθητά υψηλότερο ποσοστό νέων (15-29 ετών) που βρίσκονται εκτός εκπαίδευσης και εκτός εργασίας, με 15,3%, έναντι 11,7% του ευρωπαϊκού μέσου όρου. Ηδη στην Ελλάδα έχει γίνει αισθητή η έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού. Αν και στον τομέα της προσωπικής υγείας πάμε καλά, καθώς ο μέσος όρος ζωής είναι πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, η έρευνα της Eurostat αποκαλύπτει πως είναι υπερδιπλάσια τα ποσοστά πληθυσμού που δεν μπορούν να καλύψουν τα κόστη ιατρικών εξετάσεων και περίθαλψης (6,4% έναντι 2%), την ώρα που οι δημόσιες υγειονομικές δομές της χώρας μας είναι διαλυμένες.


Ουραγός και στο διαθέσιμο εισόδημα

Η Eurostat έρχεται ακόμα μία φορά να γκρεμίσει τα κυβερνητικά fake news περί αύξησης του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία, το διαθέσιμο εισόδημα στη χώρα μας, με βάση την κατά κεφαλήν αγοραστική δύναμη, υπολείπεται του ευρωπαϊκού μέσου όρου κατά 33 ποσοστιαίες μονάδες (67%). Πρόκειται για τη δεύτερη χαμηλότερη επίδοση στην Ε.Ε. μετά τη Βουλγαρία.

Πρόεδρος Ε.Α.Α.Σ: - Δικαστικός Θρίαμβος της Ένωσης - Μπαίνει ταφόπλακα στα σχέδια των Σκοπιανών για την δικαστική αναγνώριση της ύπαρξης στην Ελλάδα, "Μακεδονικής Μειονότητας" - Ο αγώνας συνεχίζεται...

 


ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ η με αριθμό 82/2024 απόφαση του Μον. Εφετείου Δυτ. Μακεδονίας, στην δίκη της οποίας είχα την τιμή να συμμετάσχω ως πληρεξούσιος δικηγόρος της Ένωσης Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού (ΕΑΑΣ), με την οποία μπαίνει ταφόπλακα στα σχέδια των Σκοπιανών για την δικαστική αναγνώριση της ύπαρξης στην Ελλάδα, "Μακεδονικής Μειονότητας" μέσω της αναγνώρισης σωματείου που σκοπό έχει την ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΑΔΟΣΗ της δήθεν ομιλούμενης στην περιφέρεια Μακεδονίας και Θράκης "ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ".

Στην εξαιρετικά τεκμηριωμένη αυτή απόφαση εντοπίζεται και αξιολογείται η χρονολογούμενη από το έτος 1994 προσπάθεια των Σκοπιανών και άλλων κέντρων (ΒΛ.Γερμανία) να ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΟΥΝ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ ΣΤΗΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΘΡΑΚΗ μέσω ενός "ταξιδιού στον χρόνο", ναι όπως σας το λέω, μέσω της "ταύτισης" της "Μακεδονικής Γλώσσας" που κατασκευάστηκε τεχνικά το 1947 με ένα διασυνοριακό γλωσσικό ιδίωμα που ομιλείτο επί Οθωμανικής Αυτοκρατορίας .

Συγκεκριμένα η απόφαση αναφέρει:

Όσον αφορά τον υπό στοιχείο “α" σκοπό, ήτοι της “διατήρησης" και “καλλιέργειας” της Μακεδονικής γλώσσας στην Ελλάδα, αυτός κατά την κρίση του παρόντος δικαστηρίου, σαφώς αντίκειται στον νόμο και στη δημόσια τάξη, ενώ δημιουργεί αναμφισβήτητα σύγχυση, πρωτίστως διότι η χρήση του όρου “διατήρηση" παραπέμπει σε κάτι το οποίο ήδη υφίσταται ώστε να μπορεί να "διατηρηθεί" και εν συνεχεία να “καλλιεργηθεί", πλην όμως, ουδέποτε στην ελληνική επικράτεια υπήρξε ως ομιλούμενη γλώσσα η “μακεδονική γλώσσα" (ήτοι η επίσημη γλώσσα του κράτους της Δημοκρατίας της Βόρειας Μακεδονίας) ώστε να μπορεί να γίνει λόγος για διατήρηση και καλλιέργεια αυτής.

Αντιθέτως, όπως ήδη αναφέρεται παραπάνω, κατά τα χρόνια της οθωμανικής αυτοκρατορίας, στην περιοχή της μείζονος Μακεδονίας και προς εξυπηρέτηση της ανάγκης επικοινωνίας και συνεννόησης μεταξύ των διάφορων φυλών που έζησαν εκεί τη χρονική αυτή περίοδο, προέκυψε ένα παραμεθόριο, γλωσσικό, προφορικό ιδίωμα (και όχι γλώσσα), το οποίο πράγματι ομιλούνταν στην περιοχή κατά τη χρονική εκείνη περίοδο και εξακολουθεί να ομιλείταί μέχρι σήμερα, σε απομονωμένα ορεινά χωριά της Δυτικής Μακεδονίας, το οποίο όμως, ουδεμία σχέση έχει με τη "μακεδονική γλώσσα", την επίσημη δηλαδή γλώσσα της Δημοκρατίας της Βόρειας Μακεδονίας, η οποία -όπως ρητά αναφέρεται στη Συνθήκη των Πρεσπών - ανήκει στην κατηγορία των νότιων Σλαβικών γλωσσών.
Επομένως, δεν μπορεί να γίνεται λόγος για "διατήρηση” της γλώσσας αυτής στην Ελλάδα, ως ενός εκ των σκοπών που επιδιώκει το εφεσίβλητο Σωματείο, διότι ο σκοπός αυτός, δημιουργεί σύγχυση στους προτίθέμενους να εγγραφούν ως μέλη του εν λόγω Σωματείου, καθώς αφήνει την πεπλανημένη εντύπωση ότι πρόκειται για μια γλώσσα η οποία ήδη ομιλείταί στην ελληνική επικράτεια και ιδίως στις γειτνιάζουσες -με το κράτος της Δημοκρατίας της Βόρειας Μακεδονίας- περιοχές της Δυτικής, Κεντρικής και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, γεγονός δηλαδή ιστορικά ανακριβές και ανύπαρκτο.

Μάλιστα, η ιστορική αυτή ανακρίβεια, επιτείνεται έτι περαιτέρω, με τη ρητή αναφορά στο καταστατικό του εφεσίβλητου Σωματείου, των μέσων επίτευξης των καταστατικών σκοπών του, όπου ρητά αναφέρεται ότι οι σκοποί αυτοί θα επιτευχθούν, μεταξύ άλλων και μέσω της οργάνωσης της διδασκαλίας της μακεδονικής γλώσσας σε πολίτες της Ελλάδας, ιδίως στις Περιφέρειες της Δυτικής Μακεδονίας, της Κεντρικής Μακεδονίας και της Ανατολικής Μακεδονίας, «όπου ομιλείται η Μακεδονική γλώσσα».

Επιπροσθέτως και ο υπό στοιχείο "β" καταστατικός σκοπός του
εφεσίβλητου Σωματείου, ήτοι της υποστήριξης της εισαγωγής της
μακεδονικής γλώσσας, ως προαιρετικού μαθήματος σε δημόσια
σχολεία και πανεπιστήμια στην Ελλάδα, ιδίως στις Περιφέρειες της Δυτικής Μακεδονίας, της Κεντρικής Μακεδονίας και της Ανατολικής και Θράκης, εκφεύγει των καταστατικών σκοπών και αρμοδιοτήτων ενός ιδιωτικού Σωματείου, το οποίο δεν νομιμοποιείται σε αντίστοιχες ενέργειες και ως εκ τούτου, αντίκειται στον νόμο και στη δημόσια τάξη, δεδομένου ότι η εισαγωγή της διδασκαλίας ενός μαθήματος, έστω και προαιρετικού είτε στο πρόγραμμα διδασκαλίαςτων δημόσιων σχολείων είτε των πανεπιστημίων, αποτελεί αντικείμενο των αρμόδιων θεσμικών φορέων (ιδίως του Υπουργείου Παιδείας) καθώς καί εξειδίκευμένου ερευνητικού και εκπαιδευτικού προσωπικού, Μακεδονίας και Θράκης, εκφεύγει των καταστατικών σκοπών και αρμοδιοτήτων ενός ιδιωτικού Σωματείου, το οποίο δεν νομιμοποιείται σε αντίστοιχες ενέργειες και ως εκ τούτου, αντίκειται στον νόμο και στη δημόσια τάξη, δεδομένου ότι η εισαγωγή της διδασκαλίας ενός μαθήματος, έστω και προαιρετικού είτε στο πρόγραμμα διδασκαλίας των δημόσιων σχολείων είτε των πανεπιστημίων, αποτελεί αντικείμενο των αρμόδιων θεσμικών φορέων (ιδίως του Υπουργείου Παιδείας) καθώς καί εξειδίκευμένου ερευνητικού και εκπαιδευτικού προσωπικού.. '.
Σαφέστετα η εν λόγω απόπειρα αποτελεί μία επιπλέον παραβίαση της συνθήκης των Πρεσπών, από "ιδιωτικούς φορείς" με την παρότρυνση και στήριξη της γείτονος χώρας, η οποία, αρνείται μέσω της ίδιας της Προέδρου του την τήρηση της εν λόγω συμφωνίας!!
Από το χρονολόγιο του Πολυχρόνη Καρσαμπά ( Polychronis Karsabas ).
Υ. Γ. Συγχαρητήρια στον έγκριτο νομικό κ.Πολυχρόνη Καρσαμπα για την άρτια νομική τεκμηρίωση των θέσεων μας στο δικαστήριο, που είχε ως αποτέλεσμα την θετική απόφαση του δικαστηρίου σε ένα σημαντικό Εθνικό θέμα!!!!

Δικαιώθηκε ο Αγώνας που δίνει η ΕΑΑΣ και οι λοιποί φορείς που συμμετέχουν μαζί της (Παμμακεδονικές Οργανώσεις Αυστραλίας , Νοτίου Αφρικής και Καναδά κ.α.), εδώ και δύο (2) χρόνια!!!

Ο αγώνας συνεχίζεται...

Ευθύνονται και οι Μικρασιάτες για την τραγωδία του 1922; - Ποιοι ήταν οι ανίκανοι ηγέτες του μεγαλύτερου τραγικού εγχειρήματος της νεότερης Ελληνικής ιστορίας;


 


Είναι λυπηρό που το κυρίαρχο αφήγημα για την τραγική κατάληξη της Μικρασιατικής εκστρατείας στοχεύει στην δημιουργία ελαφρυντικών τόσο για τα φιλοβασιλικά και βενιζελικά ελλαδικά καθεστώτα της εποχής, όσο και για ακατάλληλους αξιωματικούς που αποδείχθηκαν κατώτεροι τόσο του πιο καθοριστικού εθνικού οράματος του 20ου αιώνα όσο και των στρατιωτών τους, επιρρίπτοντας δυσανάλογη ευθύνη στους Μικρασιάτες.

Το σύνηθες φαιδρό κι έωλο αιτιολογικό είναι ότι οι Μικρασιάτες συμμετείχαν χλιαρά στην εκστρατεία καθώς “δεν ήταν μαθημένοι στον πόλεμο” ή ότι “είχαν νοοτροπία δούλου”, ακόμη κι από γνωστούς ιστορικούς με φλογερό πατριωτικό λόγο. Στο παρόν άρθρο θα εξετάσουμε τα αντικειμενικά δεδομένα για να συνεισφέρουμε στην ιστορική αλήθεια.

Ο Ελληνικός Στρατός συνολικά διέθεσε τρία Σώματα Στρατού απαρτιζόμενων από οκτώ Μεραρχίες, οι οποίες εκείνη την εποχή ήταν σοβαρά υποστελεχωμένες. Συγκεκριμένα, σε επίπεδο μεραρχιακού τάγματος η στελέχωση έφθανε κατά μέσο όρο τους 560 άνδρες έναντι 900 προβλεπόμενων. Από τις οκτώ Μεραρχίες μόνον οι τέσσερις ήταν διαθέσιμες για επιθετικές ενέργειες, καθώς οι άλλες τέσσερις ήταν επιφορτισμένες με την διαχείριση της ζώνης κατάληψης.

Η κατάσταση του Ελληνικού Στρατού

Στην Διάσκεψη των Συμμάχων στο Λονδίνο την 21η Φεβρουαρίου 1921, ο Γάλλος Στρατάρχης Φος εκτίμησε ότι το εγχείρημα χρειαζόταν 27 πλήρως στελεχωμένες Μεραρχίες για απωθηθεί ο κεμαλικός στρατός – που είχε αρχίσει ήδη να λαμβάνει μορφή τακτικού στρατού – πέρα από την Άγκυρα μέχρι τον ποταμό Άλυ και να αποσυντεθεί εκεί. Αυτά καθαρά σε επίπεδο ανθρώπινης στελέχωσης δίχως να υπεισέλθουμε στην εξέταση ειδικότερων θεμάτων μέσων μεταφοράς, επιμελητείας, διαβιβάσεων και πυροβολικού που ήταν σε τεχνικό επίπεδο κατώτερο του τουρκικού, ειδικά μετά το 1921.

Αν δεχθούμε την εισήγηση του Φος έστω και κατά το 50%, έλειπαν από τον Ελληνικό Στρατό γύρω στις 10 Μεραρχίες.

Πρώτον, από την Στρατιά του Έβρου που στόχευε στην κατάληψη της Κωνσταντινούπολης (ούτε αυτό δεν έγινε ωστόσο, καθώς η στρατιά υποχώρησε μετά τις απειλές των συμμάχων) δεν μετακινήθηκε ούτε το 1/5 που θα μπορούσε να αποδώσει δύο Μεραρχίες.

Δεύτερον, το έμπειρο, μπαρουτοκαπνισμένο κι απείρως ευέλικτο ποντιακό αντάρτικο που θα μπορούσε να αναλάβει καταδρομικές και κατασταλτικές επιχειρήσεις εναντίον του τουρκικού ιππικού και των Τσετών από τα βόρεια μετρούσε 30.000 οπλισμένους, ήτοι ισοδύναμο τριών Μεραρχιών, και ζητούσε μόνον μερικά σύγχρονα τυφέκια, οπλοπολυβόλα και μερικές εκατοντάδες αξιωματικούς να το οδηγήσουν. Οι κατ’ επανάληψη εκκλήσεις του απορρίφθηκαν τόσο από τις ελλαδικές κυβερνήσεις, όσο κι από τον ίδιο τον Στεργιάδη.

Πραγματικοί αριθμοί και συνθήκες

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεύθυνσης Ιστορίας Στρατού (ΔΙΣ) ανταποκρίθηκαν στην εθελοντική επιστράτευση είτε 19.500 ή 14.000 άνδρες. Ας δεχθούμε τον μέσο όρο αυτών (=16.750), δηλαδή κάτι παραπάνω από 1,5 Μεραρχία. Εκείνη την εποχή στην ευρύτερη ζώνη κατάληψης οι άρρενες όλων των ηλικιών και με εκτιμώμενο προσδόκιμο ζωής τα 70 έτη, απαριθμούσαν περί τους 500.000. Ωστόσο, την εποχή εκείνη, οι οικογένειες ήταν πολυμελείς, με τουλάχιστον δύο παιδιά, άρα και πολλά ανήλικα μέλη. Μας ενδιαφέρουν επομένως μόνον οι στρατεύσιμες κλάσεις αρρένων ηλικιών 18-50 ετών, κατά το σχέδιο των Αμυνιτών.

Σε 12 στρατεύσιμες κλάσεις, ο μέγιστος θεωρητικός αριθμός ήταν ~85.000, δηλαδή ισοδύναμος του υφιστάμενου στρατεύματος σε ανθρώπινο δυναμικό. Ωστόσο, ακόμη και με τους πιο αισιόδοξους ρυθμούς επιστράτευσης των κλάσεων, η πλήρης στελέχωση θα ήταν αναπόφευκτα βαθμιαία προκειμένου να μπορεί να υποστηρίζεται από την υφιστάμενη βάση επιμελητείας, εξοπλισμού, στρατωνισμού κι επαρκούς εκπαίδευσης.

Σε κάθε περίπτωση, αυτό το (θεωρητικό) επίπεδο στελέχωσης δεν επιτυγχάνεται ούτε αυτήν την στιγμή στο Ισραήλ, εκτός κι αν πρόκειται για τον υπέρ πάντων αγώνα, όπως τον φωτογράφισε ο Χρυσόστομος για την δημιουργία Μικρασιατικής Άμυνας των 80.000 ανδρών τον Φεβρουάριο του 1922. Η άμυνα αυτή θα χρηματοδοτείτο από 20% των περιουσιών των πολιτών ύψους 2 δισ. δραχμών (ασύλληπτο ποσό για την εποχή), συν την εκκλησιαστική περιουσία (χρυσά σκεύη κλπ.). Ο Στεργιάδης απάντησε με τις γνωστές υστερίες του, απειλώντας τον Χρυσόστομο με φυλάκιση και ξυλοδαρμό. 

Όσοι κατατάχθηκαν εθελοντικά, σε πολλές περιπτώσεις έδιναν ψεύτικα ονόματα διότι είχαν συγγενείς, φίλους και συνεργάτες στην ενδοχώρα που θα γίνονταν αποδέκτες πράξεων αντεκδίκησης. Οι κατάσκοποι του Κεμάλ ήταν παντού διεσπαρμένοι στην Σμύρνη. Επιπλέον, οι Ίωνες λογίζονταν ως Τούρκοι υπήκοοι, άρα και τυπικά προδότες του όποιου τουρκικού κράτους σε περίπτωση ένταξης στον Ελληνικό Στρατό. Γι’ αυτό και πολλοί αυτοκτόνησαν με την αναγγελία παράδοσης των μονάδων τους κι όσοι δεν το έκαναν είχαν πολύ χειρότερη μοίρα.

Παράλληλα με την επιστράτευση, ουρές σχηματίζονταν στις διοικητικές υπηρεσίες για να λάβουν την ελληνική υπηκοότητα, ωστόσο τόσο οι βενιζελικές όσο και οι φιλοβασιλικές κυβερνήσεις απέρριψαν το 90% των αιτήσεων καθ’ όλη την διάρκεια της κατάληψης. Πιο εντατικά μετά τις εκλογές του 1920 και στην τελική φάση με τον Νόμο 2870 της 20ης Ιουλίου 1922 (βλ. συνημμένο) που πρακτικά άφηνε τους Ίωνες στο έλεος του Κεμάλ, καθώς κατά τα λόγια του Στεργιάδη «Καλύτερα να μείνουν εδώ να τους σφάξει ο Κεμάλ, γιατί αν πάνε στην Αθήνα θα ανατρέψουν τα πάντα».

Η πρόταση του Κινήματος των Αμυνιτών

Για να μην θιγεί άκαιρα μονομερώς η Συνθήκη των Σεβρών και η εικόνα των Ελλήνων προς τους Συμμάχους, το σχέδιο του Κινήματος των Αμυνιτών με υποστήριξη του Χρυσοστόμου πρότεινε την δημιουργία αυτόνομου σώματος Πολιτοφυλακής Σμύρνης, αρχικά απαρτιζόμενου από 50.000 άτομα, με χορηγίες της εκκλησίας κι επιφανών προσωπικοτήτων. Αυτό το σώμα θα γυμναζόταν στα όπλα από τον Ελληνικό Στρατό. Τυπικά στο σώμα θα μπορούσαν να συμμετέχουν όλες οι εθνότητες, ωστόσο εκ των πραγμάτων οι Έλληνες και οι Αρμένιοι θα απάρτιζαν πάνω από τα 3/4 αυτού. Μετά από την εντατική εκπαίδευση ενός έτους και κατόπιν της προώθησης του ΕΣ στην ενδοχώρα, μέρος του σώματος θα ενίσχυε τον Ελληνικό Στρατό λαμβάνοντας σε δευτερεύοντα μέτωπα το βάπτισμα του πυρός.

Κατόπιν, θα αντικαθιστούσε τις παλιότερες σειρές Ελλαδιτών στο κυρίως μέτωπο, επιβάλλοντας πρακτικά (στρατιωτικά) την Συνθήκη των Σεβρών από θέση ισχύος, έχοντας κατοχυρώσει κτήσεις. Η απάντηση του Στεργιάδη ήταν να εξορίσει επιφανείς Αμυνίτες κατοίκους της Σμύρνης, όπως την οικογένεια Λάμπρου στην Νάξο. Σε όλα αυτά ας προστεθεί κι ότι οι αγροικίες πέριξ της Σμύρνης ήταν εξοπλισμένες με τυφέκια Μάνλιχερ και Γρά σε ρόλο προφυλακής (αν και δίχως στρατιωτική δομή), όπως αναφέρει και η Φιλιώ Χαϊδεμένου στα απομνημονεύματά της.

Από τα παραπάνω στοιχεία, είναι προφανές ότι οι ελλαδικές ηγεσίες ουδέποτε ανταπεξήλθαν στην σοβαρότητα του μεγαλύτερου εγχειρήματος της νεότερης ελληνικής ιστορίας, όντας απρόθυμες να αφοσιωθούν στην τολμηρή και ταχεία αξιοποίηση των ευκαιριών εκείνου του χρονικού παραθύρου με τους Μικρασιάτες και τους Πόντιους να υποδέχονται έμπρακτα τον Ελληνικό Στρατό ως απελευθερωτή και με αντικειμενικό σκοπό την de facto επιβολή της Συνθήκης των Σεβρών.




https://slpress.gr/istorimata/efthinontai-kai-oi-mikrasiates-gia-tin-tragodia-tou-1922/