Κυριακή 7 Ιουλίου 2024

Νέες καταγγελίες για ατασθαλίες του Βουλευτή Λευτέρη Αυγενάκη! - Οι Παράνομες αστρονομικές αμοιβές, οι κατηγορίες και ο διορισμός συγγενικού προσώπου - Οι αποδείξεις


 

Νέες καταγγελίες για ατασθαλίες του Λευτέρη Αυγενάκη από την πρόεδρο του ΣΑΜΑΕ, σε επιστολή που απέστειλε στον αναπληρωτή υπουργό Αθλητισμό και στους βουλευτές. 


Με ένα νέο σκάνδαλο καταγγέλλεται ο Λευτέρης Αυγενάκης για την την περίοδο του στο υπουργείο Αθλητισμού, όπου κατηγορείται για τοποθέτηση του γαμπρού του στην ΟΕΔΜΑ και για υψηλές αμοιβές σε στελέχη της, ακόμα και σε άμισθες θέσεις, σύμφωνα με καταγγελίες.

Η Παναγιώτα Δελαγραμμάτικα, πρόεδρος του Συνδέσμου Αθλητών Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος (ΣΑΜΑΕ), απέστειλε επιστολή στον αναπληρωτή υπουργό Αθλητισμού Γιάννη Βρούτση, καταγγέλλοντας παράνομες αμοιβές σε μέλη της Οργανωτικής Επιτροπής Διοργανώσεων Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (ΟΕΔΜΑ).

Η επιτροπή ιδρύθηκε και στελεχώθηκε από τον Λευτέρη Αυγενάκη κατά τη διάρκεια της θητείας του ως υφυπουργός Αθλητισμού. Σύμφωνα με την καταγγελία, ο Αυγενάκης διόρισε τον αδελφό της συζύγου του με εξαιρετικά υψηλές αμοιβές. Παράλληλα, και άλλα μέλη της ΟΕΔΜΑ λαμβάνουν υψηλές αμοιβές, ακόμη και εκείνοι που κατέχουν άμισθες θέσεις.

Η Παναγιώτα Δελαγραμμάτικα στην καταγγελία της αναφέρει συγκεκριμένα ποσά και αποφάσεις, ενώ ζητά την κατάργηση της ΟΕΔΜΑ και τη διεξαγωγή οικονομικού ελέγχου.

Αναλυτικά η επιστολή που απέστειλε η κ. Δελαγραμμάτικα που απέστειλε στον αναπληρωτή υπουργό Αθλητισμό Γιάννη Βρούτση και στους βουλευτές.

Α) Καταγγελία για παράνομες αμοιβές μελών της ΟΕΔΜΑ του Λευτέρη Αυγενάκη
- Β)
Διορισμός του Λαζάρου Μπανιά του Αθανασίου, αδερφού της συζύγου του Λευτέρη Αυγενάκη, ως υπεύθυνο εθελοντών με υπέρογκες αμοιβές
- Γ) Αστρονομικές αμοιβές για τα στελέχη της ΟΕΔΜΑ

Προς

Αν. Υπουργό Αθλητισμού Ιωάννη Βρούτση
Έλληνες Βουλευτές

Αξιότιμοι Κύριοι και Αξιότιμες Κυρίες,

Είμαι πρόεδρος του Συνδέσμου Αθλητών Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος (ΣΑΜΑΕ), αθλήτρια μηχανοκίνητου Αθλητισμού και φοιτήτρια της Νομικής Σχολής Αθηνών.
Σε συνέχεια της από 6/7/2024 επιστολής μου προς Εσάς, στην οποία θέτω ερωτήματα για την οικονομική διαχείριση της Οργανωτικής Επιτροπής Διοργανώσεων Μηχανοκίνητου Αθλητισμού ΟΕΔΜΑ, σας αποστέλλω και αυτήν την συμπληρωματική επιστολή για να σας ενημερώσω για τις παράνομες και υπέρογκες αμοιβές κάποιων μελών της ΟΕΔΜΑ.

Α)
Σύμφωνα με την
ΥΠΠΟΑ/ΓΔΟΑ/ ΔΥΑ/681905/20588/4155/3-12-2020
(Σχετικό 1) και με την τροποποίηση αυτής (σχετικό 2):
«6. Ο Πρόεδρος εκπροσωπεί δικαστικώς, εξωδίκως και έναντι τρίτων την Επιτροπή στην Ελλάδα και το εξωτερικό, συγκαλεί τη Γενική Συνέλευση και προεδρεύει των συνεδριάσεών της. Ο Πρόεδρος παρέχει τις υπηρεσίες του αμισθί και χωρίς την καταβολή της στο άρθρο 21 του ν. 4354/2015 προβλεπομένης αποζημίωσης.

Πρόεδρος της ΟΕΔΜΑ είναι ο Παναγιώτης(Τάκης) Πουρναρακης.
Εφόσον ο πρόεδρος είναι άμισθος και δεν αποζημιώνεται σύμφωνα με το ως άνω άρθρο, πως ο κ Παναγιώτης Πουρναρακης εξέδωσε ο ίδιος αποφάσεις και έδωσε στον εαυτό του μισθούς;
Δείτε καποιες από τις αποφάσεις αμοιβης του που ο ίδιος υπογράφει εδώ:

1) Αμοιβή Παναγιώτη Πουρναράκη 2023 40.000€

https://diavgeia.gov.gr/doc/%CE%A875%CE%9646%CE%9C8%CE%9B%CE%A1-%CE%92%CE%A6%CE%A6?inline=true

2) Συμπληρωματική αμοιβή Παναγιώτη Πουρναράκη 2023 19.000€

https://diavgeia.gov.gr/doc/%CE%A173%CE%9946%CE%9C8%CE%9B%CE%A1-%CE%9A%CE%985?inline=true

3)Συμπληρωματική αμοιβή Π.Π. 2024 19.000€

https://diavgeia.gov.gr/doc/%CE%A173%CE%9946%CE%9C8%CE%9B%CE%A1-%CE%9A%CE%985?inline=true

Β) Σύμφωνα με την ΥΠΠΟΑ/ΓΔΟΑΔΥΑ/681905/20588/4155/3-12-2020 (Σχετικό 1) και με την τροποποίηση αυτής (σχετικό 2):

«Τα μέλη της Γ.Σ. της Επιτροπής ορίζονται και αντικαθίστανται χωρίς αποζημίωση με απόφαση του αρμοδίου Υφυπουργού Αθλητισμού και Πολιτισμού, συμμετέχουν σε αυτή χωρίς αμοιβή, και χωρίς την καταβολή της στο άρθρο 21 του ν. 4354/2015 προβλεπομένης αποζημίωσης.

Σύμφωνα με την ως άνω υπουργική απόφαση, μέλος της ΓΣ της ΟΕΔΜΑ διορίστηκε ο αδερφός της συζυγου του Λευτέρη Αυγενάκη, Λαζαρος Μπανιάς. Απορίας άξιον είναι τι σχέση έχει ο κουνιαδος του κυρίου Αυγενάκη με τους αγώνες αυτοκινήτου και διορίστηκε μέλος της Επιτροπής.
Ο κύριος Μπανιάς διορίστηκε επίσης και Υπεύθυνος Εθελοντών του Ραλλυ Ακρόπολις επ αμοιβή. (Με τι προσόντα διορίστηκε υπεύθυνος εθελοντών; Με τι γνώσεις θα τους κατευθύνει; Έχει ιδέα ο κ Μπανιάς από αγώνες μηχανοκίνητου αθλητισμού;)

Εφόσον ούτε τα μέλη της ΓΣ επιτρέπεται να αμείβονται πως ο κ Μπανιάς Λαζαρος, κουνιάδος του κυρίου Αυγενάκη έλαβε τα κάτωθι ποσα για τις υπηρεσίες του ως Υπεύθυνος Εθελοντών; Είναι φυσιολογικές αμοιβές αυτές για δουλειά μιας εβδομάδας το πολύ πριν τον αγώνα; Δηλαδή ο κ Μπανιάς έλαβε για το πολύ 30 ώρες συνολικά ενασχόλησης με τους εθελοντές πάνω από 25.000€;

1)19.592€ το 2021

https://diavgeia.gov.gr/doc/%CE%A8%CE%91%CE%9C%CE%9D46%CE%9C8%CE%9B%CE%A1-9%CE%932?inline=true

2) 8.680€ το 2022

https://diavgeia.gov.gr/doc/9%CE%A37446%CE%9C8%CE%9B%CE%A1-%CE%92%CE%934?inline=true

3) 17.360 € το 2023

https://diavgeia.gov.gr/doc/%CE%A8%CE%A69%CE%9946%CE%9C8%CE%9B%CE%A1-%CE%918%CE%A1?inline=true

Παρουσιαση του Υπευθύνου Εθελοντών Λαζαρου Μπανιά

https://www.acropolisrally.gr/2021/el/category-media-gr/nea/genika/164-enimerosi-kriton-kai-ethelonton

Γ) Όπως προανέφερα δεν επιτρέπεται στα στελέχη της ΟΕΔΜΑ να αμείβονται. Δείτε κατωτέρω τι αμοιβές έχουν δοθεί αυτά τα τέσσερα χρόνια στα στελέχη της ΟΕΔΜΑ, χωρίς να αναφέρονται ονόματα. Άραγε ποιοι έλαβαν αυτά τα ποσά; Ποιος θα ελέγξει ποιοι τα έλαβαν;

Επισυνάπτω το link που έχει όλες τις αποφάσεις για τις αμοιβές των στελεχών της ΟΕΔΜΑ. Σας αναφέρω μόνο ότι οι περισσότεροι έλαβαν 37.000€ περίπου. Αν προσθέσετε όλες τις αμοιβές θα βγάλετε άθροισμα πάνω από 1.000.000€

https://diavgeia.gov.gr/search?advanced=true&query=q:%22%CE%91%CE%BC%CE%BF%CE%B9%CE%B2%CE%AD%CF%82%20%CF%83%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%B5%CF%87%CF%8E%CE%BD%22&page=0&fq=organizationUid:%22100066055%22&sort=relative

Απορία έχω επίσης για το πώς μπορεί να αμείβεται κάποιος με 55.000€ μόνο επειδή ενημερώνει τους χορηγούς; Δηλαδή αμείβεται με πάνω από 4500€ τον μήνα για να ενημερώνει απλά τους χορηγούς; Ποιος ελέγχει τι χρεώνουν; Ούτε ιατροί, αστυνομικοί και στρατιωτικοί δεν λαμβάνουν τέτοιο μισθό, που κάνουν και λειτούργημα.

https://diavgeia.gov.gr/doc/%CE%A90%CE%A0846%CE%9C8%CE%9B%CE%A1-%CE%A93%CE%96?inline=true

Επειδή όλα αυτά τα χρήματα είναι χρήματα Ελλήνων πολιτών

Επειδή είναι άκρως προκλητικό να πληρώνουμε φόρους και να βλέπουμε να γίνεται τέτοια κατασπατάληση δημοσίου χρήματος και μάλιστα να εμπλέκεται και συγγενής πρώην Υπουργού, ο όποιος μάλιστα δεν έχει καμία σχέση με τον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού

Επειδή δεν ανεχόμαστε μια διορισμένη ομάδα με αμφισβητούμενα προσόντα να διαχειρίζεται τα λεφτά των Ελλήνων φορολογούμενων χωρίς να τους ελέγχει κανείς

Επειδή κλείνουν νοσοκομεία και επειδή ούτε οι ιατροί, αστυνομικοί, στρατιωτικοί και δάσκαλοι δεν λαμβάνουν τέτοια ποσά που προσφέρουν έργο και κάνουν λειτούργημα

Επειδή μοιράζονται τόσα χρήματα και για τους Έλληνες αθλητές δόθηκαν από το Υπουργείο άκουσον άκουσον μόνο 13.383€ και από τον ΟΠΑΠ το ευτελές ποσό των 135€, όταν η ομοσπονδία (ΟΜΑΕ) κάνει τον μεγαλύτερο τζίρο από τις υπόλοιπες ερασιτεχνικές, ύψους πάνω από 1.000.000€ τον χρόνο Είμαστε τρίτοι από το τέλος στην λίστα επιχορηγήσεων της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού.

Επειδή «ο κόμπος έχει φτάσει στο χτένι»

Επειδή δεν ανεχόμαστε άλλο την κοροϊδία και την ασυδοσία τους

ΕΚ ΜΕΡΟΥΣ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΩΝ ΤΟΥ ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ
1) Να καταργηθεί η Οργανωτική Επιτροπή Διοργανώσεων Μηχανοκίνητου Αθλητισμού
2) Να γίνει οικονομικός έλεγχος και να επέμβει εισαγγελέας αν χρειαστεί
3) Να ερωτηθεί ο κ Λευτέρης Αυγενάκης γιατί διόρισε τον κουνιάδο του ως μέλος ΓΣ της ΟΕΔΜΑ ενώ δεν έχει καμία σχέση με τους αγώνες αυτοκινήτου και ειδικά με την οργάνωση αγώνων αυτοκινήτου
4) Να ερωτηθεί ο κ Λευτέρης Αυγενάκης γιατί δινόταν υπέρογκη αμοιβή στον κουνιάδο του ενώ απαγορεύεται
5) Να ερωτηθεί ο κ Λευτέρης Αυγενάκης αν έλεγχε τις αποφάσεις της ΓΣ ή τους άφησε ανεξέλεγκτους να αποφασίζουν και να διαχειρίζονται τόσα εκατομμύρια ευρώ του κράτους. Πως επέτρεπε να αμείβεται ο πρόεδρος της ΟΕΔΜΑ ενώ απαγορεύεται; Γινόταν κρυφά; Δεν έλεγχε τις πράξεις στην διαύγεια;
Σας παρακαλούμε βοηθήστε μας.

Με εκτίμηση
Η πρόεδρος του ΣΑΜΑΕ
Παναγιώτα Δελαγραμμάτικα







πηγή:https://www.newsbomb.gr/politikh/story/1564738/kataggelia-gia-skandalo-avgenaki-me-parti-amoivon












Kαταγγελία για παράνομες αμοιβές «του Λευτέρη Αυγενάκη» σε μέλη της Οργανωτικής Επιτροπής Διοργανώσεων Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (ΟΕΔΜΑ)  έκανε η πρόεδρος του Συνδέσμου Αθλητών Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος (ΣΑΜΑΕ) Παναγιώτα Δελαγραμμάτικα με επιστολή της στον αναπληρωτή υπουργό Αθλητισμού, Γιάννη Βρούτση.

Σύμφωνα με την καταγγελία, στην Επιτροπή διορίστηκε ο αδελφός της συζύγου του Λευτέρη Αυγενάκη, ως υπεύθυνος εθελοντών «με υπέρογκες αμοιβές».

Παράλληλα,σύμφωνα με την καταγγελία, «αστρονομικές αμοιβές» λαμβάνουν τα στελέχη της ΟΕΔΜΑ.

Αναλυτικά η καταγγελία:

«Προς
Αν. Υπουργό Αθλητισμού Ιωάννη Βρούτση
Έλληνες Βουλευτές

Αξιότιμοι Κύριοι και Αξιότιμες Κυρίες,

Ειμαι προεδρος του Συνδέσμου Αθλητων Μηχανοκινητου Αθλητισμου Ελλαδος (ΣΑΜΑΕ), αθλήτρια μηχανοκίνητου Αθλητισμου και φοιτήτρια της Νομικής Σχολής Αθηνών. Σε συνέχεια της απο 6/7/2024 επιστολής μου προς Εσάς, στην οποία θέτω ερωτήματα για την οικονομική διαχείρηση της Οργανωτικής Επιτροπής Διοργανώσεων Μηχανοκίνητου Αθλητισμού ΟΕΔΜΑ, σας αποστέλλω και αυτήν την συμπληρωματική επιστολή για να σας ενημερώσω για τις παράνομες και υπέρογκες αμοιβές κάποιων μελών της ΟΕΔΜΑ.

Α) Σύμφωνα με την ΥΠΠΟΑ/ΓΔΟΑ/ ΔΥΑ/681905/20588/4155/3-12-2020 (Σχετικό 1) και με την τροποποίηση αυτής (σχετικό 2): «6. Ο Πρόεδρος εκπροσωπεί δικαστικώς, εξωδίκως και έναντι τρίτων την Επιτροπή στην Ελλάδα και το εξωτερικό, συγκαλεί τη Γενική Συνέλευση και προεδρεύει των συνεδριάσεών της. Ο Πρόεδρος παρέχει τις υπηρεσίες του αμισθί και χωρίς την καταβολή της στο άρθρο 21 του ν. 4354/2015 προβλεπομένης αποζημίωσης.

Προέδρος της ΟΕΔΜΑ είναι ο Παναγιώτης(Τάκης) Πουρναρακης. Εφόσον ο πρόεδρος είναι άμισθος και δεν αποζημιώνεται σύμφωνα με το ως άνω άρθρο, πως ο κ Παναγιώτης Πουρναρακης εξέδωσε ο ίδιος αποφάσεις και έδωσε στον εαυτό του μισθούς;

Δείτε καποιες απο τις αποφάσεις αμοιβης του που ο ίδιος υπογραφει εδώ:

1) Αμοιβή Παναγιώτη Πουρναράκη 2023 40.000€

2) Συμπληρωματική αμοιβή Παναγιώτη Πουρναράκη 2023 19.000€

3)Συμπληρωματική αμοιβή Π.Π. 2024 19.000€

Β) Σύμφωνα με την ΥΠΠΟΑ/ΓΔΟΑΔΥΑ/681905/20588/4155/3-12-2020 (Σχετικό 1) και με την τροποποίηση αυτής (σχετικό 2):

«Τα μέλη της Γ.Σ. της Επιτροπής ορίζονται και αντικαθίστανται χωρίς αποζημίωση με απόφαση του αρμοδίου Υφυπουργού Αθλητισμού και Πολιτισμού, συμμετέχουν σε αυτή χωρίς αμοιβή, και χωρίς την καταβολή της στο άρθρο 21 του ν. 4354/2015 προβλεπομένης αποζημίωσης.

Σύμφωνα με την ως άνω υπουργική απόφαση, μέλος της ΓΣ της ΟΕΔΜΑ διορίστηκε ο αδερφός της συζυγου του Λευτέρη Αυγενάκη, Λαζαρος Μπανιάς. Απορίας άξιον είναι τι σχέση έχει ο κουνιαδος του κυρίου Αυγενάκη με τους αγώνες αυτοκινήτου και διορίστηκε μέλος της Επιτροπής.

Ο κύριος Μπανιάς διορίστηκε επισης και Υπευθυνος Εθελοντών του Ραλλυ Ακρόπολις επ αμοιβή. (Με τι προσόντα διορίστηκε υπεύθυνος εθελοντών; Με τι γνώσεις θα τους κατευθύνει; Έχει ιδέα ο κ Μπανιάς από αγώνες μηχανοκίνητου αθλητισμού;)

Εφόσον ούτε τα μέλη της ΓΣ επιτρέπεται να αμοιβονται πως ο κ Μπανιάς Λαζαρος, κουνιαδος του κυρίου Αυγενάκη έλαβε τα κάτωθι ποσα για τις υπηρεσίες του ως Υπεύθυνος Εθελοντών;

Είναι φυσιολογικές αμοιβές αυτές για δουλειά μιας εβδομάδας το πολύ πριν τον αγώνα; Δηλαδή ο κ Μπανιάς έλαβε για το πολύ 30 ωρες συνολικά ενασχόλησης με τους εθελοντές πάνω από 25.000€;

1)19.592€ το 2021

2) 8.680€ το 2022

3) 17.360 € το 2023

Παρουσιαση του Υπευθύνου Εθελοντών Λαζαρου Μπανιά

Γ) Όπως προανέφερα δεν επιτρέπεται στα στελέχη της ΟΕΔΜΑ να αμοιβονται. Δείτε κατωτερω τι αμοιβές έχουν δοθεί αυτά τα τέσσερα χρόνια στα στελέχη της ΟΕΔΜΑ, χωρίς να αναφέρονται ονόματα. Άραγε ποιοι έλαβαν αυτά τα ποσα; Ποιος θα ελέγξει ποιοι τα έλαβαν;

Επισυνάπτω το link που έχει όλες τις αποφάσεις για τις αμοιβές των στελεχών της ΟΕΔΜΑ. Σας αναφερω μόνο ότι οι περισσότεροι έλαβαν 37.000€ περίπου. Αν προσθέσετε όλες τις αμοιβές θα βγάλετε άθροισμα πάνω από 1.000.000€

Απορία έχω επίσης για το πώς μπορεί να αμοίβεται κάποιος με 55.000€ μόνο επειδή ενημερώνει τους χορηγούς; Δηλαδή αμοίβεται με πάνω από 4500€ τον μήνα για να ενημερώνει απλά τους χορηγούς; Ποιος ελέγχει τι χρεώνουν; Ούτε ιατροί, αστυνομικοί και στρατιωτικοί δεν λαμβάνουν τέτοιο μισθό, που κάνουν και λειτούργημα.

  • Επειδή ολα αυτά τα χρήματα είναι χρήματα Ελλήνων πολιτών
  • Επειδή είναι ακρως προκλητικό να πληρώνουμε φόρους και να βλέπουμε να γίνεται τέτοια κατασπατάληση δημοσίου χρήματος και μάλιστα να εμπλέκεται και συγγενής πρώην Υπουργού, ο οποιος μάλιστα δεν έχει καμία σχέση με τον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού
  • Επειδή δεν ανεχόμαστε μια διορισμένη ομάδα με αμφισβητούμενα προσόντα να διαχειρίζεται τα λεφτά των Ελλήνων φορολογουμενων χωρίς να τους ελέγχει κανεις
  • Επειδή κλείνουν νοσοκομεία και επειδή ούτε οι ιατροί, αστυνομικοί, στρατιωτικοί και δάσκαλοι δεν λαμβάνουν τέτοια ποσα ποτ προσφέρουν έργο και κάνουν λειτούργημα
  • Επειδή μοιράζονται τόσα χρήματα και για τους Έλληνες αθλητές δόθηκαν από το Υπουργείο άκουσον άκουσον μόνο 13.383€ και από τον ΟΠΑΠ το ευτελες ποσό των 135€, όταν η ομοσπονδία (ΟΜΑΕ) κάνει τον μεγαλύτερο τζίρο από τις υπόλοιπες ερασιτεχνικές, ύψους πάνω από 1.000.000€ τον χρόνο Είμαστε τρίτοι από το τέλος στην λίστα επιχορηγήσεων της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού.
  • Επειδή «ο κόμπος έχει φτάσει στο χτένι»
  • Επειδη δεν ανεχόμαστε άλλο την κοροϊδία και την ασυδοσία τους

ΕΚ ΜΕΡΟΥΣ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΩΝ ΤΟΥ ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ

1) Να καταργηθεί η Οργανωτική Επιτροπή Διοργανώσεων Μηχανοκίνητου Αθλητισμού

2) Να γίνει οικονομικός έλεγχος και να επέμβει εισαγγελέας αν χρειαστεί

3) Να ερωτηθεί ο κ Λευτέρης Αυγενάκης γιατί διορισε τον κουνιάδο του ως μέλος ΓΣ της ΟΕΔΜΑ ενώ δεν έχει καμία σχέση με τους αγώνες αυτοκινήτου και ειδικά με την οργάνωση αγώνων αυτοκινήτου

4) Να ερωτηθεί ο κ Λευτέρης Αυγενάκης γιατί δινόταν υπέρογκη αμοιβή στον κουνιάδο του ενώ απαγορευται

5) Να ερωτηθεί ο κ Λευτέρης Αυγενάκης αν έλεγχε τις αποφάσεις της ΓΣ ή τους άφησε ανεξέλεγκτους να αποφασίζουν και να διαχειρίζονται τόσα εκατομμύρια ευρώ του κράτους. Πως επέτρεπε να αμοίβεται ο πρόεδρος της ΟΕΔΜΑ ενώ απαγορεύεται; Γινόταν κρυφα; Δεν έλεγχε τις πράξεις στην διαύγεια;

Σας παρακαλούμε βοηθήστε μας.

ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ τις δεσμεύσεις του Πρωθυπουργού: - "Η Κυβέρνηση ήταν συνεπής στη χορήγηση των αναδρομικών!!" - "Δώσαμε και σε συνταξιούχους που δεν έπρεπε να τα πάρουν!!" - "Χτυπήσαμε τον πληθωρισμό χωρίς να πονέσει υπερβολικά ο άνθρωπος που χάνει εισόδημα.!!"


 

Συνέχεια της συνέντευξη που παραχώρησε στις  7 Ιουλίου 2022



Β. Χιώτης: Ανακοινώσατε χθες στη Βουλή ότι από 1/1/2023 ξεπαγώνουν οι συντάξεις. Οι συνταξιούχοι, ξέρετε, είναι μία κατηγορία Ελλήνων που δικαίως διαμαρτύρεται, ότι επί πολλά χρόνια δεν ήταν προτεραιότητα για τη φροντίδα από το κράτος. Αναρωτιέμαι, πόσο θα ξεπαγώσουν οι συντάξεις; Θέλω να πω μπορεί να ελπίζει ο συνταξιούχος ότι θα πάρει κάτι παραπάνω από αυτόν τον μαθηματικό τύπο που έχω ακούσει από το Υπουργείο Οικονομικών, προσθέτουμε τον πληθωρισμό και την ανάπτυξη, διαιρούμε και δια δύο και βγαίνει ένα 5,5%;

Κυριάκος Μητσοτάκης: Δεν είναι και λίγο κατ΄ αρχάς αλλά…

Β. Χιώτης: Δεν είναι λίγο, αλλά ξέρετε, το ροκανίζει η ακρίβεια μέσα σε δύο μήνες.

Κυριάκος Μητσοτάκης: Αλήθεια είναι αυτό, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι αυτή η Κυβέρνηση ήταν συνεπής και ως προς την υλοποίηση δικαστικών αποφάσεων που αφορούσαν τα αναδρομικά, τις στρεβλώσεις δηλαδή του νόμου Κατρούγκαλου και θέλω να θυμίσω ότι ως προς τις κύριες συντάξεις, επειδή μας ασκείται μία κριτική, πήγαμε πέρα και πάνω από την απόφαση του δικαστηρίου, η οποία μας υποχρέωνε ουσιαστικά να αποζημιώσουμε μόνο όσους είχαν προσφύγει.

Β. Χιώτης: Και τι θα γίνει;

Π. ΤσίμαςΜε την τελευταία απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας αν κατάλαβα καλά δε θα το κάνετε, δε θα πάτε πέραν εκείνων που είχαν ήδη προσφύγει;

Κυριάκος Μητσοτάκης: Είναι πολύ απλό, δεν έχουμε τη δημοσιονομική δυνατότητα να το κάνουμε αυτή τη στιγμή.

Β. Χιώτης: Ούτε σε δόσεις;

Κυριάκος Μητσοτάκης: Θα το εξετάσουμε αυτό.

Β. Χιώτης: Γιατί ξέρετε, υπήρξαν κυβερνητικά στελέχη που έλεγαν τότε μην προσφεύγετε στη Δικαιοσύνη.

Κυριάκος Μητσοτάκης: Για τις κύριες συντάξεις. Αλλά αφήστε να πούμε και τίποτα στη Θεσσαλονίκη, κύριε Χιώτη και κύριε Τσίμα.

Β. Χιώτης: Πείτε και κάτι εδώ, υπάρχουν θέματα.

Κυριάκος Μητσοτάκης: Εντάξει, έχουμε πει αρκετά.

Β. Χιώτης: Ο κατώτατος μισθός θα αυξηθεί κι άλλο, κύριε Πρόεδρε, από την 1/1/2023; Διότι τον αυξήσατε σημαντικά, μάλιστα, αλλά τον ροκανίζει η ακρίβεια, τον καταβροχθίζει.

Κυριάκος Μητσοτάκης: Δε θα σας απαντήσω ακόμα, γιατί δεν είμαι έτοιμος.

Β. Χιώτης: Και αυτό κρατείται για το Σεπτέμβρη;

Κυριάκος Μητσοτάκης: Γιατί δεν είμαι έτοιμος να σας απαντήσω. Το βέβαιο είναι ότι δικαιωθήκαμε εκ των υστέρων για την επιλογή μας να αυξήσουμε τον κατώτατο μισθό πάνω από τις εισηγήσεις οι οποίες είχαν γίνει. Αντιλαμβάνομαι ότι υπάρχουν ακόμα -θέλω να είμαι πολύ ειλικρινής- υπάρχουν μεγάλες δυσκολίες σήμερα στη χώρα και υπάρχει ένα κομμάτι της κοινωνίας το οποίο πραγματικά δυσκολεύεται πολύ να τα βγάλει πέρα. Χρέος μας είναι να στρέψουμε την προσοχή μας και τον δημοσιονομικό χώρο τον οποίον έχουμε, πρωτίστως προς αυτούς.
Ο κατώτατος μισθός αυξήθηκε σημαντικά, 50 ευρώ το μήνα δεν είναι αμελητέο ποσό, όμως αναγνωρίζω απόλυτα ότι όταν βρισκόμαστε σε ένα περιβάλλον υψηλών πληθωριστικών πιέσεων ένα μεγάλο κομμάτι αυτής της αύξησης ροκανίζεται από το κόστος ζωής το οποίο κι αυτό αυξάνεται. Από την άλλη, υπάρχει ένας κίνδυνος τον οποίον θέλω να επισημάνω. Δεν μπορούμε να μπούμε σε μία λογική αυτόματης τιμαριθμικής αναπροσαρμογής, να αυξάνουμε δηλαδή τους μισθούς με έναν μαθηματικό τύπο όσο αυξάνεται ο πληθωρισμός. Όποτε έγινε αυτό στην παγκόσμια οικονομική ιστορία, έχει οδηγήσει σε καταστροφή, διότι τελικά τροφοδοτεί ακόμα περισσότερο τον πληθωρισμό, ροκανίζεται ακόμα περισσότερο το εισόδημα και η αξία τελικά του εισοδήματος που μπαίνει στην τσέπη μας διαρκώς μειώνεται.

Π. Τσίμας: Δηλαδή «χτυπήσατε τον πληθωρισμό χωρίς να πονέσει υπερβολικά ο άνθρωπος που χάνει εισόδημα.

Κυριάκος Μητσοτάκης: Έτσι είναι. Και ταυτόχρονα αυτή η ομαλή προσγείωση, η οποία είναι πρωτίστως δουλειά των κεντρικών τραπεζών, το πώς θα καταφέρουμε δηλαδή να εκτονώσουμε τη «βόμβα» του πληθωρισμού με παρεμβάσεις στη νομισματική πολιτική, χωρίς να οδηγήσουμε τις οικονομίες μας σε ύφεση, είναι μία δύσκολη άσκηση. Και γι΄ αυτό και για να επανέλθω εκεί που ξεκινήσαμε την κουβέντα μας, είμαι πάρα πολύ ειλικρινής με τους Έλληνες πολίτες λέγοντας ότι θα έχουμε μπροστά μας έναν δύσκολο χειμώνα για τον οποίον πρέπει να προετοιμαστούμε. Θα κάνουμε το καλύτερο δυνατό, η ελληνική οικονομία εφόσον εκπλήξει ευχάριστα και δημιουργήσει δημοσιονομικό χώρο, θα φροντίσουμε να τον κατανείμουμε με πρώτο κριτήριο τη δικαιοσύνη. Θα το ξαναπώ: Να σταθούμε δίπλα σε αυτούς οι οποίοι σήμερα πραγματικά υποφέρουν και δοκιμάζονται.

Β. Χιώτης: Εγώ έχω μια τελευταία ερώτηση και θα κλείσεις εσύ Παύλο. Τουλάχιστον πλαφόν στον πιτόγυρο προτίθεστε να βάλετε; Διότι άκουσα τον κύριο Κουτσούμπα έξαλλο να λέει «καλά όλα τα άλλα με την ακρίβεια, αλλά να έχει πάει το πιτόγυρο 3,5 ευρώ»; Θέλω να πω, κύριε Πρόεδρε, εκτός από την ακρίβεια δεν υπάρχει και κερδοσκοπία; Διότι νιώθουμε ότι υπάρχει και οι έλεγχοι είναι πλημμελείς.

Κυριάκος Μητσοτάκης: Έχουν μπει πολλά πρόστιμα, μπορούμε καλύτερα στον τομέα αυτόν και στον τομέα του ελέγχου της αγοράς και στον τομέα επίσης του ελέγχου που γίνεται πια από την Ανεξάρτητη Αρχή, η οποία είναι επιφορτισμένη με τον έλεγχο της αγοράς εργασίας. Θα είμαστε αμείλικτοι στις περιπτώσεις επιχειρηματιών οι οποίοι καταστρατηγούν τα δικαιώματα των εργαζόμενων. Ειδικά καθώς τώρα μπαίνουμε στην υψηλή σαιζόν του τουρισμού, να είναι πολύ προσεκτικοί όλοι όσοι πιστεύουν ότι μπορούν να μεταχειρίζονται εργαζόμενους στον τουρισμό χωρίς την αξιοπρέπεια που τους αναλογεί.

Συντάξεις: - Έρχεται μπαράζ αυξήσεων σε επιδόματα, συντάξεις και μισθούς- Όλα τα νέα μέτρα και το χρονοδιάγραμμα

“Θερμό” θα είναι το ερχόμενο φθινόπωρο από τη σκοπιά του μεγάλου φόρτου νομοθέτησης από πλευράς κυβέρνησης στο πεδίο του ασφαλιστικού (πχ συντάξεις), όλων των επιδομάτων (ΟΠΕΚΑ, ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ) και του εργασιακού (συλλογικές διαπραγματεύσεις, κατώτατος μισθός).

Και αυτό γιατί από Σεπτέμβριο και πριν τελειώσει το τρέχον έτος αναμένεται να φέρει τρεις νομοθετικές πρωτοβουλίες σε αντίστοιχα τρία πεδία (ασφαλιστικό, εργασιακό, επιδόματα).

Στο ασφαλιστικό, αναμένονται έμμεσες μειώσεις στις εισφορές αλληλεγγύης, οριζόντιες αυξήσεις 2,5% και έκτακτο επίδομα για τους χαμηλοσυνταξιούχους με προσωπική διαφορά.

Στο εργασιακό, αναμένεται νέο εργασιακό νομοσχέδιο το οποίο θα ενισχύει τις συλλογικές συμβάσεις ως βάση για αύξηση των μισθών, την ίδια ώρα που παραμένει σε ισχύ το ξεπάγωμα των τριετιών αλλά και η δέσμευση της κυβέρνησης για αύξηση του κατώτατου μισθού στα 950 ευρώ σταδιακά έως το το 2027 (έναντι 830 ευρώ που είναι σήμερα).

Σε σχέση με τα επιδόματα (με βάση εισοδηματικά κριτήρια), αναμένεται αύξηση του ύψους των βασικών επιδομάτων του ΟΠΕΚΑ, δηλαδή του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος, του Επιδόματος Τέκνων και του Επιδόματος Στέγασης στους πραγματικούς δικαιούχους. Αλλαγές, όμως, σχεδιάζονται και στα ασφαλιστικά επιδόματα, δηλαδή, στα επιδόματα της ΔΥΠΑ (για ανέργους) και του ΕΦΚΑ (επιδόματα ασθενείας κλπ).

1. Ασφαλιστικό: Έμμεσες μειώσεις στις εισφορές αλληλεγγύης, οριζόντιες αυξήσεις 2,5% και έκτακτο επίδομα

Στο πρώτο πεδίο, δηλαδή αυτό της κοινωνικής ασφάλισης, πληροφορίες του newsit.gr αναφέρουν πως το Υπουργείο Εργασίας έχει ανοίξει τη βεντάλια “όλων” των ζητημάτων.

Ωστόσο, μεταξύ αυτών ξεχωρίζει η νέα αρχιτεκτονική των εισφορών αλληλεγγύης συνταξιούχων στις κύριες συντάξεις άνω των 1.400 ευρώ και στις επικουρικές άνω των 300 ευρώ.

Το βασικό σενάριο προβλέπει την επιβολή εισφορών μεταξύ του κατώτατου και ανώτερου “άκρου” κάθε κλίμακας (και όχι από το πρώτο ευρώ της σύνταξης) αλλά και τη διασφάλιση ότι καμία σύνταξη μετά την επιβολή της εισφοράς αλληλεγγύης δεν θα πέφτει κάτω από το κατώτατο “άκρο” κάθε κλίμακας.

Παράλληλα, στο ίδιο νομοσχέδιο εξετάζεται η δυνατότητα αναγνώρισης πλασματικών ετών έως 5 ετών ασφάλισης για όλους τους ασφαλισμένους και όχι μόνο για ορισμένους έως 7 ετών. Μία τέτοια παρέμβαση δεν θα οδηγήσει σε αύξηση των συντάξεων, αλλά θα διευκολύνει κατηγορίες ασφαλισμένων, οι οποίες έως τώρα αποκλείονταν από την αναγνώριση των πλασματικών ετών, να βγουν στη σύνταξη. Ωστόσο, για εκείνες τις κατηγορίες ασφαλισμένων που μπορούν να βγουν στη σύνταξη με αναγνώριση έως και 7 έτη ασφάλισης, θα σημαίνει μία έμμεση αύξηση του αναγκαίου χρόνου πραγματικής ασφάλισης κατά 2 έτη, κάτι που θα σημαίνει ότι θα είναι αναγκαίο να απασχοληθεί δύο επιπλέον.

Εξάλλου, από την 1η Ιανουαρίου 2025 θα ισχύσουν οι αυξήσεις σε όλες τις κύριες συντάξεις (γύρω στο 2,5% σύμφωνα με τις έως τώρα προβλέψεις) βάσει του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου.

Όπως έχει ήδη εξαγγείλει ήδη ο πρωθυπουργός θα δοθεί και φέτος έκτακτο επίδομα σε όσους χαμηλοσυνταξιούχους δεν θα δουν την προαναφερθείσα αύξηση λόγω προσωπικής διαφοράς.

Παράλληλα, θα θεσπιστεί νέος δείκτης μεταβολής των μισθών, με βάση τον οποίο θα υπολογίζονται από το 2025, το ποσοστό της αύξησης των νέων ανταποδοτικών συντάξεων αλλά και των εισφορών των μη μισθωτών.

Την ίδια ώρα, εκκρεμεί η απόφαση του Ανωτάτου Διοικητικού Δικαστηρίου σε σχέση με τα αναδρομικά από τις μνημονιακές περικοπές των δώρων των επικουρικών συντάξεων για το 11μηνο Ιουνίη 2015- Μάη 2016, ενώ ο ΕΦΚΑ έχει συστήσει ειδική ομάδα εργασίας για να χειριστεί τις σχετικές αγωγές των συνταξιούχων, μαζί και εκείνων που αφορά τον επανϋπολογισμό των συντάξεων.

2. Εργασιακό: Αλλαγές στις συλλογικές διαπραγματεύσεις και στον κατώτατο μισθό

Στο δεύτερο πεδίο (δηλαδή το εργασιακό), το Υπουργείο Εργασίας θα πρέπει να περάσει έως τα μέσα Νοεμβρίου του τρέχοντος έτους εργασιακό νομοσχέδιο για την ενσωμάτωση της κοινοτικής οδηγίας περί επαρκών μισθών, η οποία προβλέπει:

• Την προώθηση συλλογικών διαπραγματεύσεων για τον καθορισμό των μισθών

• Την τακτική επικαιροποίηση του ύψους των κατωτάτων μισθών ώστε να διασφαλίζεται η επάρκεια τους.

• Την ενεργό συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων στον καθορισμό των νόμιμων κατώτατων μισθών.

• Τις κυρώσεις για τους εργοδότες σε περίπτωση μη συμμόρφωσης σε συνδυασμό με δικαίωμα σε επανόρθωση και προστασία από δυσμενή μεταχείριση για τους εργαζόμενους.

• Την ετήσια υποβολή εκθέσεων από τα κράτη μέλη στην Επιτροπή με στοιχεία για την παρακολούθηση της κάλυψης από κατώτατους μισθούς και της επάρκειας αυτών.

Η ανοδική σύγκλιση που επιδιώκεται αφορά κυρίως ομάδες εργαζομένων όπως οι γυναίκες, οι νέοι, οι μονογονεικές οικογένειες, οι εργαζόμενοι χαμηλής ειδίκευσης, τα ΑΜΕΑ καθώς και οι εργαζόμενοι που πλέον απασχολούνται με σύγχρονες μορφές απασχόλησης (τηλεργασία, διασυνοριακοί εργαζόμενοι, εποχικοί) οι οποίοι είναι και πιο ευάλωτοι σε περιόδους οικονομικής κρίσης και οικονομικών διακυμάνσεων.

Σύμφωνα με την Οδηγία, ο κατώτατος μισθός θα επικαιροποιείται τουλάχιστον ανά διετία ή το αργότερο ανά τετραετία για τις χώρες που χρησιμοποιούν μηχανισμό αυτόματης τιμαριθμικής αναπροσαρμογής.

3. Επιδόματα: Αυξήσεις σε επιδόματα του ΟΠΕΚΑ, ΔΥΠΑ και ΕΦΚΑ

Οι αυξήσεις θα αφορούν και τις τρεις μεγάλες κατηγορίες των επιδομάτων, τα οποία δίδονται από τους αντίστοιχους φορείς: ΟΠΕΚΑ, ΔΥΠΑ, ΕΦΚΑ.

Το Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας μαζί με το ΥΠΟΙΚ, ετοιμάζει νέο θεσμικό πλαίσιο (το οποίο θα θεσπιστεί πριν το τέλος του 2024) για τα βασικά επιδόματα του ΟΠΕΚΑ (Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα, Α21, Επίδομα Στέγασης), η βασική φιλοσοφία του οποίου θα είναι η μεταφορά πόρων από εκείνους οι οποίοι δεν δικαιούνται τα παραπάνω επιδόματα (είτε γιατί αυξήθηκαν τα εισοδήματά τους, είτε για απέκρυβαν από την εφορία εισοδήματα) σε εκείνους που πραγματικά τα δικαιούνται, κάτι το οποίο θα οδηγήσει σε αύξηση του ύψους των επιδομάτων ανά εισοδηματική κλίμακα δικαιούχων.

Παράλληλα, το Υπουργείο Εργασίας ετοιμάζει σχέδιο αλλαγών στα επιδόματα υγείας του ΕΦΚΑ στη βάση της εφαρμογής ενιαίων κανόνων, κάτι που θα οδηγήσει σε αύξηση των εν λόγω επιδομάτων για τους μη μισθωτούς, αλλά σε μείωση των επιδομάτων μισθωτών των “ευγενών” ταμείων (πχ τέως ΔΕΚΟ). Για τη μεγάλη πλειοψηφία των ασφαλισμένων, δηλαδή των μισθωτών του τέως ΙΚΑ και του τέως ΟΓΑ, δεν αναμένεται καμία σοβαρή μεταβολή.

Εξάλλου, το Υπουργείο Εργασίας σχεδιάζει αλλαγές και στο τακτικό επίδομα ανεργίας του ΔΥΠΑ με την εμπροσθοβαρή καταβολή και τη συγχώνευση του επιδόματος μακροχρόνιας ανεργίας στο τακτικό, γεγονός που θα οδηγήσει στην αύξηση του τακτικού. Το αυξημένο επίδομα ανεργίας θα καταβάλλεται σε όσους ανέργους έχουν αρκετά μεγάλο ασφαλιστικό βίο πχ 20 έτη πριν την απόλυση τους, αλλά και αυξημένες αποδοχές (πχ πάνω από το μέσο μισθό πλήρους απασχόλησης).

 










πηγή:https://www.newsit.gr/oikonomia/xristika/erxetai-mparaz-ayksiseon-se-epidomata-syntakseis-kai-misthous-ola-ta-nea-metra-kai-to-xronodiagramma/4129044/

Πρωθυπουργός στον Ελληνικό λαό: -Ξέρω ότι πολλοί από εσάς, ετοιμάζεστε να πάτε στην παραλία - Υστερούμε σε σύγκριση με την Ευρώπη, ως προς τους νέους και τις γυναίκες



 

Καλημέρα! Αν και είναι το πρώτο Σαββατοκύριακο του Ιουλίου και ξέρω ότι πολλοί από εσάς είστε ήδη ή ετοιμάζεστε να πάτε στην παραλία, παραμένω πιστός στο εβδομαδιαίο μας «ραντεβού» και ξεκινώ αμέσως με τα θέματα της σημερινής ανασκόπησης!
Πρώτο θέμα λοιπόν της ανασκόπησης αλλά και της κυβερνητικής μας πολιτικής, το Εθνικό Σύστημα Υγείας. Η ανάταξη του ΕΣΥ αποτελεί μια από τις μείζονες προτεραιότητές μας, το στηρίζουμε και το ενισχύουμε με κάθε τρόπο, όχι μόνο ως προς τις υποδομές αλλά και σε ανθρώπινο δυναμικό. Την Πέμπτη, λοιπόν, υπογράφηκαν δύο σημαντικές κυβερνητικές αποφάσεις. Η πρώτη δίνει τη δυνατότητα στους γιατρούς του ΕΣΥ να μπορούν να παρέχουν και ιδιωτικό έργο, αφού συμπληρώσουν τον προβλεπόμενο εβδομαδιαίο χρόνο εργασίας τους. Τι θέλουμε να πετύχουμε με αυτό; Να αντιμετωπίσουμε τις διαρροές που έχουμε σε κρίσιμες ειδικότητες προς τον ιδιωτικό τομέα. Η πολιτική αυξήσεων που εφαρμόζουμε ήδη στους μισθούς και τα επιδόματα του υγειονομικού προσωπικού στο όριο των δημοσιονομικών μας δυνατοτήτων αποδίδει αλλά δεν αρκεί, καθώς ένας ιδιώτης γιατρός μπορεί σήμερα να εξασφαλίσει πολύ υψηλότερα εισοδήματα. Ταυτόχρονα δίνουμε τη δυνατότητα και σε ιδιώτες γιατρούς να μπορούν να παρέχουν, εφόσον το επιθυμούν, έργο στο ΕΣΥ, ώστε να καλύψουμε τις υπαρκτές ελλείψεις. Και για να έχετε μια εικόνα του τι έχει γίνει ως προς την ενίσχυση του ΕΣΥ με προσωπικό την τελευταία πενταετία, τον Ιούνιο του 2019 υπηρετούσαν 78.272 γιατροί και νοσηλευτές και τον Ιούνιο του 2024 έφτασαν τους 86.138, μια αύξηση της τάξης του 10%.
Η δεύτερη απόφαση αφορά τη νέα μορφή κινήτρων για να καλυφθούν τα κενά σε γιατρούς στα απομακρυσμένα νησιά της Ελλάδας, στη λεγόμενη άγονη γραμμή και σε ορεινές περιοχές. Θα επικαλεστώ μόνο το παράδειγμα της Κω: έχουν γίνει 11 φορές προκηρύξεις για 4 θέσεις παθολόγων στο νοσοκομείο του νησιού χωρίς να υπάρξει ενδιαφέρον, ενώ υπάρχουν εκεί πολλοί ιδιώτες παθολόγοι. Ποια είναι αυτά τα νέα κίνητρα; Τριπλασιάζεται το καθαρό μηνιαίο επίδομα για τις άγονες περιοχές και θεσμοθετείται επιπλέον επίδομα για συγκεκριμένες ειδικότητες στις περιοχές αυτές. Σε περίπτωση μετακίνησης για κάλυψη αναγκών, επιπρόσθετα του μισθού τους θα αμείβονται με επιπλέον 2.100 ευρώ και θα μπορούν να έχουν δωρεάν κατοικία με έξοδα του κάθε Δήμου. Επομένως, σε συνδυασμό με τη δυνατότητα να ασκούν και ιδιωτικό έργο στο νησί, δημιουργείται μια ελκυστική δέσμη κινήτρων για να στελεχωθούν τα νοσοκομεία των απομακρυσμένων περιοχών.
Περνώ σε μια άλλη προτεραιότητα της κυβέρνησής μας, στην ενίσχυση της Δημόσιας Παιδείας. Τα προηγούμενα χρόνια κάναμε μια σημαντική επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό, την οποία και συνεχίζουμε. Θυμίζω ότι έως πέρυσι είχαν γίνει για πρώτη φορά μετά την περίοδο της κρίσης 28.300 προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών. Για την επόμενη σχολική χρονιά ανακοινώσαμε, λοιπόν, 10.000 μόνιμους διορισμούς όλων των ειδικοτήτων, τον υψηλότερο αριθμό μόνιμων διορισμών τα τελευταία χρόνια. Από τις 10.000 θέσεις, περίπου οι μισές (4.451) αφορούν αντικαταστάσεις εκπαιδευτικών που βγήκαν σε σύνταξη σύμφωνα με τον κανόνα μια πρόσληψη για μία συνταξιοδότηση, ενώ οι υπόλοιποι διορισμοί (5.549) αφορούν την κάλυψη κενών που έως σήμερα καλύπτονταν με αναπληρωτές. Στόχος μας είναι να μειώσουμε τουλάχιστον κατά 50% τον αριθμό των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, καλύπτοντας με μόνιμο τρόπο τα κενά στα σχολεία μας ώστε να προσφέρουμε στα παιδιά μας τη βέλτιστη δυνατή ποιότητα δημόσιας Παιδείας και στους εκπαιδευτικούς ένα σταθερό εργασιακό περιβάλλον όπου θα μπορούν να εξελιχθούν και να ασκούν απρόσκοπτα το λειτούργημά τους.
Την Πέμπτη επισκέφθηκα το Υπουργείο Εργασίας, όπου πραγματικά την τελευταία πενταετία γίνεται πολύ καλή δουλειά που αποτυπώνεται και στους δείκτες: η ανεργία έχει μειωθεί -θα αναφερθώ σε αυτό και παρακάτω- έχουν δημιουργηθεί χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας, ενώ το εργασιακό περιβάλλον έχει βελτιωθεί. Και σε αυτό ακριβώς συμβάλλει και η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας: σε ένα καλύτερο εργασιακό περιβάλλον, όπου τα εργασιακά δικαιώματα και εισοδήματα θα προστατεύονται, τιμωρώντας την εργοδοτική αυθαιρεσία όπου υπάρχει. Γι’ αυτό και μένουμε πιστοί στη δέσμευσή μας να εφαρμοστεί σε όλους τους κλάδους της οικονομίας. Να αναφέρω εδώ ότι σε όσους κλάδους έχει εφαρμοστεί, τα στοιχεία στην Εργάνη δείχνουν αύξηση των δηλωμένων υπερωριών και κατ’ επέκταση των εισοδημάτων των εργαζόμενων.
Όπως προείπα, η δουλειά που γίνεται στο Υπουργείο Εργασίας αποτυπώνεται και στη μείωση της ανεργίας, όπου και το φετινό πρώτο τρίμηνο η χώρα μας κατέγραψε πολύ καλές επιδόσεις. Είμαστε πρώτοι μεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ στον ρυθμό αύξησης των θέσεων εργασίας στις ηλικίες 15-64 και επίσης πρώτοι ως προς την αύξηση της απασχόλησης των γυναικών. Ως προς τους νέους και τις γυναίκες, ξέρω ότι υστερούμε ακόμα σημαντικά σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρώπη. Γι’ αυτό και σχεδιάζουμε ήδη μέτρα για να πετύχουμε ακόμα μεγαλύτερη συμμετοχή τους στην αγορά εργασίας και το ίδιο ισχύει και για τη συμμετοχή συνταξιούχων και ΑμΕΑ.
Στο μέτωπο της αποκλιμάκωσης των τιμων, η μάχη που δίνουμε συνεχίζεται. Έχουμε κάποια πρώτα ενθαρρυντικά στοιχεία από τις εκτιμήσεις της EUROSTAT που δείχνουν ότι τα μέτρα που λάβαμε το προηγούμενο διάστημα για περιορισμό των πλασματικών εκπτώσεων και καλύτερη λειτουργία του ανταγωνισμού αποδίδουν. Ο πληθωρισμός στην κατηγορία τροφίμων, αλκοόλ και καπνού διαμορφώνεται στη χώρα μας στο 1,3% τον Ιούνιο, έναντι 2,4% τον Μάιο. Σε αυτές τις κατηγορίες, μάλιστα, έχουμε τον 2ο χαμηλότερο πληθωρισμό, μετά τη Φινλανδία σε επίπεδο Ευρωζώνης. Αντίστοιχα, βλέπουμε μελέτη του ΙΕΛΚΑ να καταγράφει πλέον και μικρές μειώσεις τιμών σε 12μηνη βάση. Φυσικά, δεν λύσαμε το πρόβλημα, το γνωρίζω. Γι’ αυτό και συνεχίζουμε τις προσπάθειες για να ρίξουμε και άλλο τις τιμές στα τρόφιμα. Θυμίζω ότι επεκτείνονται έως 31.12.2024 οι παρεμβάσεις για τον έλεγχο των τιμών, όπως μεταξύ άλλων το πλαφόν του περιθωρίου κέρδους και ο πενταπλασιασμός του ανώτατου ορίου στα πρόστιμα για την παράβαση των διατάξεων του πλαφόν (από 1.000.000 ευρώ σε 5.000.000 ευρώ), η παράταση στο «καλάθι του νοικοκυριού» και ο περιορισμός του πλαφόν στο βρεφικό γάλα.
Μια ενδιαφέρουσα πληροφορία: ο πρώτος φόρος που θέσπισε το κράτος το 1836 ήταν το «τέλος χαρτοσήμου». Σήμερα λοιπόν, 188 χρόνια μετά, η κυβέρνηση βάζει τέλος σε μια επιβάρυνση που εύλογα προκαλούσε τη δυσφορία των πολιτών, χωρίς να υπάρχει και κάποιο όφελος για το Δημόσιο. Καταργείται πλέον και με τον νόμο για πάνω από 600 συναλλαγές τόσο μεταξύ ιδιωτών (πχ χρησιδάνειο, ασφαλιστικές συναλλαγές κλπ.), όσο και για συναλλαγές ιδιωτών με το Δημόσιο (πχ άδεια γάμου, επαγγελματικές άδειες κλπ.). Για όσες περιπτώσεις διατηρείται το χαρτόσημο, αυτό αντικαθίσταται από το Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγής. Έτσι λοιπόν, και μειώνουμε τον φόρο, αλλά αφαιρείται και γραφειοκρατία από τις συναλλαγές του πολίτη, απλοποιώντας ένα απαρχαιωμένο σύστημα.
Πάμε τώρα στα «ψηφιακά». Πριν αναφέρω τι καινούργιο γίνεται, επιτρέψτε μου να μοιραστώ μαζί σας μια ευχάριστη είδηση: σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ψηφιακή Δεκαετία, η χώρα μας το 2023 έκανε αξιοσημείωτη πρόοδο στην ψηφιοποίηση των δημόσιων υπηρεσιών, ενώ κατέγραψε και τη μεγαλύτερη βελτίωση στον τομέα αυτό. Μέσα σε μια τετραετία, η Ελλάδα έχει προσεγγίσει και πολλές φορές έχει ξεπεράσει τον ευρωπαϊκό Μέσο Όρο. Η αναγνώριση αυτή προφανώς μας ικανοποιεί, αλλά μας «πεισμώνει» και ακόμα περισσότερο να συνεχίσουμε με την ψηφιοποίηση του κράτους!
Έτσι λοιπόν, το ψηφιακό κράτος επεκτείνεται και στην οδική ασφάλεια, με ηλεκτρονική βεβαίωση τροχονομικών παραβάσεων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Πώς θα γίνεται αυτό; Οι Αστυνομικοί θα χρησιμοποιούν ειδικά σχεδιασμένες κινητές συσκευές του έργου «Smart Policing» και με χρήση κατάλληλης εφαρμογής, θα βεβαιώνουν ηλεκτρονικά πλέον την τροχονομική παράβαση. Με την ολοκλήρωση των ενεργειών του αστυνομικού, θα αποστέλλεται σε πραγματικό χρόνο η βεβαίωση παράβασης ηλεκτρονικά στη θυρίδα του πολίτη στο gov.gr, αξιοποιώντας τη διαλειτουργικότητα και τα στοιχεία επικοινωνίας του από το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας Πολιτών, ενώ παράλληλα θα ενημερώνεται με email και με sms για την αποστολή μηνύματος στη θυρίδα του.
Προτελευταίο θέμα της σημερινής ανασκόπησης, η κλιματική κρίση. Η αντιμετώπισή της δεν είναι μόνο εθνικό θέμα, αλλά χρειάζεται παγκόσμια κινητοποίηση. Ως χώρα, αξιοποιούμε κάθε δυνατότητα που μας δίνεται. Για πρώτη φορά, η Ελλάδα αποκτά μια νέα «τεχνολογική εργαλειοθήκη», με 7 Μικροδορυφόρους, όχι για να κοιτά στο διάστημα, αλλά για να αυξήσει τις επιχειρησιακές της δυνατότητες στη Γη. Θα παρέχουν εικόνες και δεδομένα για την αντιμετώπιση πυρκαγιών και θα λειτουργούν συμπληρωματικά στο σύστημα Copernicus, βοηθώντας στην καταγραφή αυθαίρετης δόμησης, στην παρακολούθηση της θαλάσσιας ρύπανσης και της παράνομης αλιείας, στις αγροτικές καλλιέργειες και σε πολλούς ακόμη τομείς. Η σχετική συμφωνία για την κατασκευή και την εκτόξευση του σμήνους Μικροδορυφόρων το 2026 υπεγράφη προ ημερών μεταξύ του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (ESA) και της εταιρείας Open Cosmos. Η χρηματοδότηση του Προγράμματος ύψους 60 εκ. ευρώ προέρχεται από το Ταμείο Ανάκαμψης. Ταυτόχρονα, θα δοθεί η ευκαιρία σε πολλούς Έλληνες μηχανικούς μεγάλης εξειδίκευσης να απασχοληθούν με υψηλούς μισθούς, αλλά και σε Ελληνικές επιχειρήσεις του κλάδου να συμμετέχουν στην επένδυση και να αναβαθμίσουν τις δυνατότητές τους.
Οι πρωτοφανείς καταστροφές από τα ακραία κλιματικά φαινόμενα στη χώρα μας, κατέστησαν μείζονα ανάγκη να θεσμοθετηθεί ένα νέο πλαίσιο υποχρεωτικής ασφάλισης, ξεκινώντας από τις μεγάλες επιχειρήσεις, ώστε η κρατική αρωγή να πηγαίνει σε αυτούς που πραγματικά τη χρειάζονται. Το νέο αυτό πλαίσιο ψηφίστηκε προ ημερών από τη Βουλή και προβλέπει τη δυνατότητα πολιτών και επιχειρήσεων να ασφαλίζονται για ζημιές από φυσικές καταστροφές. Παράλληλα, ενισχύει τον θεσμό της κρατικής αρωγής προς τους πληγέντες, προνοεί για τη χορήγηση στεγαστικής συνδρομής σε περιπτώσεις που δεν είναι κατοικήσιμη η κύρια κατοικία και ενδυναμώνει -οργανωτικά αλλά και επιχειρησιακά- το Πυροσβεστικό Σώμα και συνολικά τη Γενική Γραμματεία Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών ώστε να επιτελούν γρήγορα, με διαφάνεια και αποτελεσματικά το έργο τους.
Κλείνω τη σημερινή ανασκόπηση με πολιτισμό. Όσοι και όσες δεν το είδατε, σας προτρέπω να δείτε το νέο βίντεο κλιπ των Coldplay που γυρίστηκε στο Ηρώδειο και αποτελεί μια εξαιρετική προβολή για τη χώρα μας. Ένα υπέροχο τραγούδι με φόντο ένα μοναδικό μνημείο.
Κάπου εδώ θα σας αφήσω, ανανεώνοντας το ραντεβού μας για την επόμενη Κυριακή. Καλή σας ημέρα!