Σάββατο 13 Ιανουαρίου 2024

BOMBA Ελεγκτικού Συνεδρίου: - Η κατηγορία των αποστράτων δεν αντλεί καμμιά ωφέλεια, από την παρακράτηση υπέρ της ΕΑΣ- Σύμφωνα άρθρο 4 παρ. 5 του Συντάγµατος, απαγορεύεται η υπαγωγή τους στον ΕΦΚΑ

 


Στην ολομέλεια του Ελεγκτικού συνεδρίου παρέπεμψε,το II Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου την αγωγή, που  είχε καταθέσει στις 31-1-2019  χήρα θανόντος Δικαστικού, που διεκδικούσε το ποσό των 6.489,44 ευρώ, για την παράνομη παρακράτηση της Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων. 

    Στην τεκμηρίωση της απόφασής του αναφέρει, σε πολλά σημείαότι
η κατηγορία των Στρατιωτικών συνταξιούχων δεν αντλεί καμμιά ωφέλεια
, από την παρακράτηση υπέρ της Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων και  η υπαγωγή τους στον ΕΦΚΑ, αντίκεινται στις διατάξεις του Συντάγµατος µε τις οποίες κατοχυρώνεται το ειδικό συνταξιοδοτικό καθεστώς


   Επειδή ο όγκος των αγωγών που ήδη εκκρεµμούν, στο Ελεγκτικό Συνέδριο, είναι αυξημένος, και οι κυβερνήσεις δεν εφάρμοσαν την απόφαση 244/2017 της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, που διέτασσε το κράτος να σταματήσει την παρακράτηση της Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων,   το II Τµήµα  αποφάσισε ότι, πρέπει να υποβληθεί προδικαστικό ερώτημα στην Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου, για την οριστική λύση του προβλήματος



Δείτε τα επίμαχα σημεία της απόφασης

        

Απόφαση 930/2019

ΕΛΕΓΚΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ

ΤΜΗΜΑ ΙΙ 

Συνεδρίασε δηµόσια στο ακροατήριό του στις 4 Απριλίου 2019, µε την ακόλουθη σύνθεση: ..........................


 Για να δικάσει την από 31.1.2019 αγωγή (Α.Β.∆……) Της ….του …, κατοίκου ……η οποία παραστάθηκε διά του πληρεξουσίου της δικηγόρου, Νικολάου Αναγνωστόπουλου (Α.Μ.∆.Σ.Α. 19556), κατά του Ελληνικού ∆ηµοσίου, που εκπροσωπείται νόµιµα από τον Υπουργό Οικονοµικών, και κατά του ν.π.δ.δ. µε την επωνυµία «Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης (Ε.Φ.Κ.Α.), που κατοικοεδρεύει στην Αθήνα (οδός Αγίου Κωνσταντίνου αρ. 8), και εκπροσωπείται νόµιµα από το ∆ιοικητή του, που αµφότερα παρέστησαν διά του Παρέδρου του Νοµικού Συµβουλίου του Κράτους Κωνσταντίνου Παπαγεωργίου. 

 Κατά τη συζήτηση που ακολούθησε, το Δικαστήριο άκουσε: 

Tον πληρεξούσιο δικηγόρο της ενάγουσας, ο οποίος ζήτησε της παραδοχή της αγωγής. 

Τον εκπρόσωπο του Ελληνικού ∆ηµοσίου και του Ε.Φ.Κ.Α., ο οποίος ζήτησε την απόρριψη της αγωγής, και 

Τον Επιτροπεύοντα Πάρεδρο της Επικρατείας στο Ελεγκτικό Συνέδριο, ο οποίος πρότεινε την αναστολή εκδίκασης της αγωγής. 

Μετά τη δηµόσια συνεδρίαση, το ∆ικαστήριο συνήλθε σε διάσκεψη. 

                     Αφού µελέτησε τα σχετικά έγγραφα  

Σκέφθηκε σύµφωνα µε το νόµο Αποφάσισε τα εξής: 

1. Με την υπό κρίση αγωγή, η ενάγουσα, εκ µεταβιβάσεως πολιτική συνταξιούχος του ∆ηµοσίου, χήρα αποβιώσαντος συνταξιούχου δικαστικού λειτουργού (τέως Συµβούλου της Επικρατείας), ζητεί, κατ’ εκτίµηση του περιεχοµένου της αγωγής και µε βάση τα άρθρα 105 και 106 ΕισΝΑΚ, να υποχρεωθούν το Ελληνικό ∆ηµόσιο και ο Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης να της καταβάλουν, εις ολόκληρον και νοµιµοτόκως από την επίδοση της αγωγής, το ποσό των 6.489,44 ευρώ. 

Το ποσό αυτό αντιστοιχεί, κατά τους ισχυρισµούς της ενάγουσας, στη ζηµία που υπέστη από την παρακράτηση από τη σύνταξή της, κατά το διάστηµα από 8.2.2017 έως 31.1.2019, της «Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων» (ΕΑΣ), κατ’ εφαρµογή των διατάξεων των άρθρων 38 του ν. 3863/2010 και 11 του ν. 3865/2010, όπως αυτές ίσχυαν κατά τον κρίσιµο χρόνο, οι οποίες, όπως προβάλλει η ενάγουσα, καθ’ ο µέρος επέβαλαν την επίδικη εισφορά αλληλεγγύης στις συντάξεις του ∆ηµοσίου, είναι αντίθετες προς τις ρυθµίσεις των άρθρων 4 παρ.1 και 5, 22 παρ. 5 και 25 παρ. 1 και 4 του Συντάγµατος και τις από αυτά απορρέουσες συνταγµατικές αρχές, σύµφωνα και µε όσα έχουν κριθεί µε την 244/2017 απόφαση της Ολοµέλειας του παρόντος ∆ικαστηρίου. 

 

52. Κατόπιν αυτών, το Τµήµα διαπιστώνει ότι στην υπό κρίση υπόθεση ανακύπτει ζήτηµα γενικότερης σηµασίας και µε συνέπειες για ευρύτερο κύκλο προσώπων, και συγκεκριµένα εάν µετά τη θέση ισχύ των διατάξεων του ν. 4387/2016 περί της ένταξης των δηµοσίων λειτουργών, υπαλλήλων και στρατιωτικών εν ενεργεία και συνταξιούχων στον ΕΦΚΑ και την από 1.1.2017 µεταφορά στον τελευταίο της αρµοδιότητας πληρωµής των συντάξεων του ∆ηµοσίου µε την κ.υ.α. 124456/0092/13.12.2016 εξακολουθεί να αντίκειται στο Σύνταγµα ......

Επί του του ζητήµατος αυτού, το Τµήµα άγεται οµόφωνα σε καταφατική κρίση, όπως εκτίθεται στη σκέψη 50 της παρούσας, καθόσον: 

α) Μετά τη διαγνωσθείσα αντισυνταγµατικότητα της επίδικης εισφοράς µε τη 244/2017 απόφαση της Ολοµελείας του ∆ικαστηρίου δεν επαναρρυθµίστηκε εξ αρχής το ζήτηµα της επιβολής της στους συνταξιούχους δηµοσίους λειτουργούς, υπαλλήλους και στρατιωτικούς, σε συµµόρφωση προς τα κριθέντα µε την απόφαση αυτή και ειδικότερα προς τις τέσσερις διαπιστωθείσες επάλληλες και αυτοτελείς βάσεις αντισυνταγµατικότητας της εισφοράς (βλ. σκέψη 36), προκειµένου να είναι δυνατή η ανατροπή των όσων κρίθηκαν, τα οποία δεσµεύουν εν τοις πράγµασι τους οικείους σχηµατισµούς κατά την εκδίκαση όµοιων υποθέσεων, ενόψει των συνταγµατικών αρχών της ασφάλειας δικαίου και της ισότητας των διαδίκων, κρίσεις τις οποίες υιοθετεί οµόφωνα και το παρόν Τµήµα (βλ. σκέψη 50). 

 β) Σε κάθε περίπτωση, οι προβλέψεις του τελευταίου αυτού νόµου περί υπαγωγής των δηµοσίων λειτουργών, υπαλλήλων και στρατιωτικών στον ΕΦΚΑ, αντίκεινται στις διατάξεις του Συντάγµατος µε τις οποίες κατοχυρώνεται το ειδικό συνταξιοδοτικό καθεστώς των κατηγοριών αυτών (βλ. σκέψεις 48 και 49). 

Συνεπώς, η ένταξη της κατηγορίας αυτής στον εν λόγω φορέα, ακόµη και αν αυτός γίνει ανεκτός, ως διφυής φορέας, µεταβατικά, µέχρι την συµµόρφωση του νοµοθέτη προς τις οικείες συνταγµατικές ρυθµίσεις, δεν αίρει την πρώτη βάση αντισυνταγµατικότητας της επίδικης εισφοράς, όπως αυτή κρίθηκε µε την 244/2017 απόφαση της Ολοµέλειας, 

Η βάση δε αυτή αντισυνταγµατικότητας εξακολουθεί ισχύουσα και για την επιβολή της εισφοράς από 1.1.2019 και εντεύθεν,  .......  

 

Λαµβανοµένου δε υπ’ όψιν ότι οι βαρυνόµενοι µε την ΕΑΣ συνταξιούχοι δεν είναι η µόνη κατηγορία που αντλεί ωφέλεια από την βιωσιµότητα του συνταξιοδοτικού συστήµατος ως συνόλου και ειδικότερα των κλάδων κυρίας σύνταξης, αφού άµεση ωφέλεια από το σύστηµα αυτό αντλεί και ο ενεργός ασφαλισµένος πληθυσµός, η επιλογή του νοµοθέτη να θεσµοθετήσει ένα τέτοιο δια-ταµειακό βάρος µόνο σε βάρος της κατηγορίας των συνταξιούχων και, µάλιστα, όσων οι συντάξεις υπερβαίνουν το ποσό των 1.400 ευρώ, έπρεπε να αιτιολογηθεί ειδικά, καθόσον συνιστά κατ’ αρχήν απόκλιση από την κατ’ άρθρο 4 παρ. 5 του Συντάγµατος αρχή της καθολικότητας των βαρών, στο βαθµό που µε τον επίµαχο γενικευµένο κοινωνικοασφαλιστικό πόρο επιφορτίζεται συγκεκριµένη κατηγορία. 

Τέλος, διατηρείται και η τέταρτη βάση αντισυνταγµατικότητας, σύµφωνα µε την οποία, εφόσον η εν λόγω εισφορά δεν αποτελεί έκτακτο δηµοσιονοµικό µέτρο προς ελάφρυνση του προϋπολογισµού της Γενικής Κυβέρνησης, αλλά διαρθρωτικού χαρακτήρα παρέµβαση, .....................



Και τούτο, διότι το ΙΙΙ Τµήµα του ∆ικαστηρίου, έχον ειδική αρµοδιότητα επί συγκεκριµένων κατηγοριών συντάξεων, πολεµικών, στρατιωτικών και κανονιζοµένων βάσει των ειδικών νόµων, ....... µε τη 277/2019 απόφασή του υπέβαλε προδικαστικό ερώτηµα, µε αντικείµενο τη συµβατότητα µε το Σύνταγµα της υπαγωγής των στρατιωτικών συνταξιούχων στον ΕΦΚΑ, βάσει των διατάξεων του ν. 4387/2016, καθώς και επιµέρους ρυθµίσεών του που αφορούν στον κανονισµό σύνταξης της κατηγορίας αυτής συνταξιούχων. 


Περαιτέρω, µε τη 278/2019 απόφαση του, το ίδιο Τµήµα υπέβαλε και έτερο προδικαστικό ερώτηµα, µε αντικείµενο τη διατήρηση ή µη της κρίσης της 244/2017 απόφασης της Ολοµέλειας του ∆ικαστηρίου, και κατ’ εκτίµηση του περιεχοµένου της οικείας απόφασης του Τµήµατος στην 32/2018 απόφαση αυτής, περί αντίθεσης της κατ’ άρθρα 38 του ν. 3863/2010 και 11 του ν. 3865/2010 εισφοράς αλληλεγγύης των στρατιωτικών συνταξιούχων στα άρθρα 4 παρ. 1 και 5 του Συντάγµατος, επειδή η κατηγορία αυτή δεν αντλεί ωφέλεια από το προϊόν της εισφοράς ως εκ της ένταξης, µεταξύ άλλων, της κατηγορίας αυτής συνταξιούχων στον ΕΦΚΑ, η οποία κρίθηκε, κατά πλειοψηφία, ως συνταγµατική από το ΙΙΙ Τµήµα του ∆ικαστηρίου. .............


Ειδικότερα, το µεν πρώτο από τα ανωτέρω προδικαστικά ερωτήµατα του ΙΙΙ Τµήµατος δεν συναρτά το ζήτηµα της συµβατότητας των διατάξεων του ν. 4387/2016 µε την εισφορά αλληλεγγύης συνταξιούχων, ενώ το δεύτερο αφορά µεν στην τύχη της εν λόγω εισφοράς µετά τη θέση σε ισχύ του νόµου αυτού, πλην αφορά µόνο στους στρατιωτικούς συνταξιούχους και την εξετάζει αποκλειστικά σε ό,τι αφορά την πρώτη βάση αντισυνταγµατικότητάς της και όχι ως προς τις άλλες τρεις, ενώ δεν θέτει το ζήτηµα της συνταγµατικότητας της παρακράτησης της ΕΑΣ για το διάστηµα από 1.1.2019 και εφεξής. 

 

Συνεπώς, παραδεκτώς και δη λυσιτελώς υποβάλλεται το παρόν προδικαστικό ερώτηµα, που αφορά στην παρακράτηση από τη σύνταξη πολιτικής συνταξιούχου, και δη κατά µεταβίβαση συνταξιούχου, χήρας αποβιώσαντος τέως δικαστικού λειτουργού, της εισφοράς αλληλεγγύης συνταξιούχων .........

ε) Κατά την εκτίµηση του Τµήµατος, ο όγκος των υποθέσεων που ήδη εκκρεµεί ενώπιόν του και που θα προκύψει από την εφαρµογή της 244/2017 απόφασης της Ολοµέλειας του ∆ικαστηρίου, η οποία, άλλωστε, εκδόθηκε στο πλαίσιο δίκης – πιλότου, κατ’ εφαρµογήν των διατάξεων του άρθρου 108 Α παρ. 1 του π.δ/τος 1225/1981, είναι αυξηµένος, το Τµήµα κρίνει ότι πρέπει να υποβληθεί προδικαστικό ερώτηµα στην Ολοµέλεια, κατ’ εφαρµογή του άρθρου 108 Α παρ. 2 του π.δ. 1225/1981, προκειµένου να αποφανθεί για τα εκτιθέµενα στη σκέψη 52 ζητήµατα, όπως ειδικότερα αναλύονται και στο σκεπτικό της παρούσας.  


Για τους λόγους αυτούς Παραπέµπει την αγωγή στην Ολοµέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου, κατά τα ειδικώς αναφερόµενα στο σκεπτικό της παρούσας. 

 


 Κρίθηκε και αποφασίστηκε στην Αθήνα, στις 11 Απριλίου 2019. 



 Ο ΠΡΟΕ∆ΡΟΣ 

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

Η ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ 

 ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΟΦΙΑΝΟΥ 

 Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ 

 ΓΕΩΡΓΙΑ ΦΡΑΓΚΟΠΑΝΑΓΟΥ

 

Διαβάστε την απόφαση

09/12/2020












Παρασκευή 12 Ιανουαρίου 2024

Ανώτατοι Αδέκαστοι Δικαστές! - Προέχει "η χρηστή δημοσιονομική διαχείριση" και όχι η αξιοπρεπής διαβίωση των "φτωχών συνταξιούχων" - Συνεχίζουν να εφαρμόζουν τους πιο σκληρούς μνημονιακούς νόμους σε βάρος των συνταξιούχων

 

.ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΙΣΦΟΡΑΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ.

 ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΩΝ ΤΩΝ ΕΤΩΝ 2017-2018, ΚΑΤ’ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΥΠ’ΑΡΙΘ. 244/2017 ΚΑΙ 1488/2021 ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΤΟΥ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ 

9 δις € οι απώλειες την περίοδο 2010-2023, 500 εκατ. € για το 2024 

Το 2023 οι συνταξιούχοι έχασαν σχεδόν 500 εκατ. € από την εισφορά υπέρ ΕΑΣ (μείωση 3%-14%) για όλες τις κύριες συντάξεις από 1.400 € (μεικτά) και άνω και για όλες τις επικουρικές από 300 € (μεικτά) και άνω (μείωση 3%- 10%) 

Με θλίψη εντοπίσαμε στη σελ. 169 της Εισηγητικής Έκθεσης του κρατικού προϋπολογισμού για το 2024 και στον Πίνακα 3.19 ότι η βασική πηγή εσόδων για τον προϋπολογισμό του ΑΚΑΓΕ θα προέρχεται και το 2024 (όπως και τα προηγούμενα χρόνια) από την παρακράτηση της Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ν. 3865/2010, 3986/2011, 4002/2011), την οποία η Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου αρχικά είχε κρίνει αντισυνταγματική με τις αποφάσεις 244/2017 και 504/2021, ενώ με τη νεώτερη απόφασή της 1477/2021 την έκρινε συνταγματική από 1-1-2019. 

Συγκεκριμένα για το 2024 προβλέπεται τα βασικά έσοδα του προϋπολογισμού για το ΑΚΑΓΕ (που ιδρύθηκε με το άρθρο 149 του ν. 3655/2008) να προέλθουν από την παρακράτηση υπέρ ΕΑΣ από τους 12 συνταξιούχους που έχουν κύρια σύνταξη 1.400 € (μεικτά) και άνω και επικουρική 300 € (μεικτά) και άνω. 

Ως γνωστόν, με το άρθρο 38 του ν. 3863/2010 θεσπίστηκε η Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ΕΑΣ) για όλες τις κύριες συντάξεις που υπερέβαιναν το ποσό των 1.400 € (μεικτά). Αργότερα οι ρυθμίσεις του άρθρου αυτού συμπληρώθηκαν με το άρθρο 2 (παρ. 9) του ν. 4024/2011 και τροποποιήθηκαν με το άρθρο 30 (παρ. 4) του ν. 4075/2012 και το άρθρο 29 (παρ. 2 και 3) του ν. 4325/2015. 

Εξάλλου με το άρθρο 44 παρ. 13α και 13β του ν. 3986/2011 (ΦΕΚ Α 152) θεσπίστηκε η Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ΕΑΣ) επί όλων των επικουρικών συντάξεων που υπερέβαιναν τα 300 € μεικτά. 

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της ΕΝΥΠΕΚΚ, οι συνολικές απώλειες από το 2010 μέχρι και σήμερα από τις περικοπές υπέρ ΕΑΣ των κύριων και επικουρικών συντάξεων -όπου υπερέβαιναν οι μεν κύριες τα 1.400 € μεικτά, οι δε επικουρικές τα 300 € μεικτά-, ξεπερνούν τα 9 δις €

Ο μέσος όρος των περικοπών για κάθε συνταξιούχο ή τους κληρονόμους του ανέρχεται στο ποσό των 30.000 €.

 Με την υπ’αριθ. 244/10-2-2017 απόφαση της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου κρίθηκαν αντισυνταγματικές οι διατάξεις των μνημονιακών νόμων 3865/2010, 3986/2011, 4002/2011 κ.ά., με τους οποίους είχε επιβληθεί «Ειδική Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων» (ΕΕΑΣ) σε όλους τους συνταξιούχους του Δημοσίου (Δημόσιο, ειδικά μισθολόγια, σώματα ασφαλείας κ.ά). 

Ωστόσο, ακολούθησε η έκδοση της υπ’αριθ. 1477/2021 απόφασης της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Σύμφωνα με αυτή τη νεώτερη απόφαση, οι συνταξιούχοι και οι κληρονόμοι τους θα πληρώνουν ισόβιο  «χαράτσι» σε κύριες και επικουρικές συντάξεις, αφού με την υπ’αριθ. 1477/2021 απόφαση, η Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου ακύρωσε τις δικές της προηγούμενες αποφάσεις 244/2017 και 504/2021, οι οποίες είχαν κρίνει αντισυνταγματική την παρακράτηση της ΕΑΣ!! 

Έτσι η ΕΑΣ, σύμφωνα με τη νεώτερη αυτή απόφαση 1477/2021 της Ολ.ΕλΣυν, που ανέτρεψε τις αντίθετες αποφάσεις 244/2017 και 504/2021 του ιδίου Δικαστηρίου, θα συνεχίζει να επιβάλλεται ως μόνιμη εισφορά («χαράτσι») από 1-1-2019 κι εφεξής, σε εφαρμογή των μνημονιακών νόμων που την επέβαλαν και την αύξησαν, όπως εκθέσαμε παραπάνω. 

Ωστόσο η κυβέρνηση, σύμφωνα και με τις παραπάνω αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου, οφείλει να επιστρέψει -και μάλιστα εντόκως- σε όλους τους συνταξιούχους, την εισφορά υπέρ ΕΑΣ αναδρομικά για τα έτη 2017-2018! 

Επίσης, η κυβέρνηση οφείλει να καταργήσει με πολιτική απόφαση την ΕΑΣ και για τις κύριες και για τις επικουρικές συντάξεις. 

Από όλα τα παραπάνω προκύπτει ότι η ΕΑΣ είναι ένα ιδιότυπο αδικαιολόγητο φορολογικό «χαράτσι» και πρέπει άμεσα να καταργηθεί. 

ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΙΣΦΟΡΑΣ ΥΠΕΡ ΥΓΕΙΑΣ 6% ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ 

35 δις € οι απώλειες την περίοδο 2016-2023, 5,5 δις € για το 2024 

Όπως έχουμε και άλλοτε αναφέρει, από το «χαράτσι» που γενίκευσε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και διατήρησε η σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ, κατά την περίοδο 2016-2023, έχουν εισπραχθεί πάνω από 35 δις € από τους συνταξιούχους ή τους κληρονόμους τους. 

Αποκαλυπτικά είναι και τα όσα περιλαμβάνονται στις Εισηγητικές Εκθέσεις των κρατικών προϋπολογισμών για τα έτη 2010-2023, όπου φαίνεται αδιαμφισβήτητα ότι η επιβολή τής μηνιαίας εισφοράς 6% σε 5 εκατ. συνταξιοδοτικές παροχές (κύριες, επικουρικές κ.ά.) κόστισε στους συνταξιούχους, κατά την περίοδο 2010-2023, περίπου 35 δις €. Το ποσό αυτό αποτελεί το 90% και πλέον των ετήσιων εσόδων του ΕΟΠΥΥ, σύμφωνα με την από 10-12-2023 ανάλυση και τους σχετικούς πίνακες της ΕΝΥΠΕΚΚ (www.enypekk.gr). 

Επομένως, ήταν αναμενόμενο, το ψηφισμένο από τον ΣΥΡΙΖΑ (άρθρο 44 ν. 4387/2016) και επαναψηφισμένο από τη ΝΔ (άρθρο 39 ν. 4670/2020) ισόβιο 14 «χαράτσι»-«εισφορά» 6% υπέρ υγείας να συμπεριληφθεί και στον κρατικό προϋπολογισμό για το 2024. 

Αποκαλυπτικός είναι ο Πίνακας 3.22 του κρατικού προϋπολογισμού για το έτος 2024 

Από τον ανωτέρω Πίνακα προκύπτει ότι 2.500.000 συνταξιούχοι θα καταβάλλουν, για 5.000.000 συνταξιοδοτικές παροχές όλων των κατηγοριών (κύριες, επικουρικές, γήρατος, χηρείας, αναπηρίας), για το έτος 2024 σχεδόν 5,5 δις € (5.456 εκατ. €) στον ΕΟΠΥΥ, σε εφαρμογή της υποχρεωτικής εισφοράς «υπέρ υγείας» των νόμων Κατρούγκαλου-Βρούτση. 

Από το σύνολο των στοιχείων που παραθέσαμε προκύπτει ότι ο κρατικός προϋπολογισμός για το 2024 είναι συνταξιοκτόνος, αφού μόνο από τις δύο προηγούμενες εισφορές (υπέρ ΕΑΣ και υπέρ ΕΟΠΥΥ) οι συνταξιούχοι θα απωλέσουν πάνω από 6 δις €. 

Στην ουσία οι συνταξιούχοι με αυτές τις εισφορές-παρακρατήσεις χρηματοδοτούν οι ίδιοι τον ΕΟΠΥΥ και τον ΑΚΑΓΕ. 

Με τον προϋπολογισμό για το 2024 λεηλατούνται οι χαμηλές -μετά από επανειλημμένες περικοπέςσυντάξεις και οι συνταξιούχοι καλούνται να συντηρήσουν δομές και λειτουργίες που ανήκουν απευθείας στο κράτος.

 Γι’αυτό η εισφορά υπέρ υγείας επιβάλλεται να καταργηθεί και το κόστος λειτουργίας του ΕΟΠΥΥ να αναλάβει η ίδια η κυβέρνηση.

ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΤΩΝ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΩΝ ΤΟΥ 11μήνου ΣΕ 2.000.000 ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ Ή ΤΟΥΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΣΚΗΣΑΝ ΑΓΩΓΗ ΜΕΧΡΙ 30-7-2020, ΟΠΩΣ ΟΡΙΖΑΝ ΟΙ 1403-1407/2022 ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΟλΣτΕ 

Οι υπ’αριθ. 1403-1407/2022 αποφάσεις του ΣτΕ, που εκδόθηκαν με βάση τον νόμο για πιλοτική δίκη (ν. 3900/2010), εξέπληξαν αρνητικά και στενοχώρησαν δυστυχώς την πλειοψηφία των συνταξιούχων μας αλλά και ολόκληρη την ελληνική κοινωνία. 

Το «δόγμα Σακελλαροπούλου», που ανέτρεψε δυστυχώς τις ευνοϊκές αποφάσεις για τους συνταξιούχους του 2015 (2287-2288/2015 ΟλΣτΕ), κυριάρχησε και στις υπ’αριθ. 1403-1407/2022 αποφάσεις της Ολομέλειας του ΣτΕ που εκδόθηκαν μετά από καθυστέρηση 18 ολόκληρων μηνών! 

Σύμφωνα με τους ανώτατους δικαστές του ΣτΕ, προέχει «η χρηστή δημοσιονομική διαχείριση» και όχι η αξιοπρεπής διαβίωση των «φτωχών συνταξιούχων» που έχουν δραματικά πολλαπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια. 

Το 2023, πέντε (5) χρόνια μετά την υποτιθέμενη έξοδο από τα Μνημόνια, οι ανώτατοι Έλληνες δικαστές συνεχίζουν να εφαρμόζουν τους πιο σκληρούς μνημονιακούς νόμους σε βάρος των συνταξιούχων. 

Υποτίθεται ότι μετά την «έξοδο από τα Μνημόνια» και τη λεηλασία των συνταξιούχων μας, οι οποίοι  έχασαν συνολικά πάνω από 120 δις € την περίοδο 2010-2023, οι αποφάσεις της Δικαιοσύνης θα αποκαθιστούσαν μέρος της αδικίας σε βάρος τους. 

Παρά τις εξοντωτικές απώλειες, η χρηστή δημοσιονομική διαχείριση, που κυριαρχεί στις αποφάσεις των Ανωτάτων Δικαστηρίων, έχει οδηγήσει σε υπερδιπλασιασμό του χρέους κράτους-ιδιωτών! 

Σύμφωνα με τις αποφάσεις του ΣτΕ, οι χαμηλοσυνταξιούχοι έπρεπε να είχαν ασκήσει αγωγές για το αυτονόητο μέχρι 30-7-2020! 

Ήταν όμως οι κυβερνητικοί υπουργοί που τους απέτρεπαν να προσφύγουν... Οι αποφάσεις δυστυχώς δικαίωσαν μόνο 300.000 συνταξιούχους που είχαν ασκήσει προσφυγή μέχρι 30-7-2020, όταν δημοσιεύθηκε ο νόμος Βρούτση 4714/2020, όπως προαναφέραμε. 

Για 2.000.000 συνταξιούχους δεν θα υπάρξουν αναδρομικά, επειδή αυτοί αρκέστηκαν στις κυβερνητικές διαβεβαιώσεις ότι η απόφαση του ΣτΕ επί της πιλοτικής δίκης θα εφαρμοζόταν για όλους! 

Γι’αυτό επιβάλλεται με πολιτική απόφαση της κυβέρνησης να καταβάλλει τα αναδρομικά του 11μήνου σε όλους ανεξαιρέτως τους συνταξιούχους, είτε αυτοί άσκησαν αγωγή είτε όχι.




πηγή:file:///C:/Users/Alexp/Downloads/%CE%9F%CE%94%CE%97%CE%93%CE%9F%CE%A3-2024-%CE%93%CE%99%CE%91-%CE%A3%CE%A5%CE%9D%CE%A4%CE%91%CE%9E%CE%99%CE%9F%CE%A5%CE%A7%CE%9F%CE%A5%CE%A3-%CE%91%CE%A3%CE%A6%CE%91%CE%9B%CE%99%CE%A3%CE%9C%CE%95%CE%9D%CE%9F%CE%A5%CE%A3.pdf

ΕΦΚΑ: - Νωρίτερα οι πληρωμές των συντάξεων μηνός Φεβρουαρίου 2024


                                                                       ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

             Νωρίτερα οι πληρωμές των συντάξεων μηνός Φεβρουαρίου 2024

 

Tην πληρωμή των συντάξεων μηνός Φεβρουαρίου 2024 κατά μία ημέρα νωρίτερα αποφάσισε το Διοικητικό Συμβούλιο του e-ΕΦΚΑ με στόχο την οικονομική διευκόλυνση των συνταξιούχων και προκειμένου να μειωθεί η χρονική απόσταση από την προηγούμενη πληρωμή του μηνός Ιανουαρίου 2024.

Οι ημερομηνίες πληρωμής των συντάξεων ακολουθούν τον κανόνα του διαχωρισμού μεταξύ Μισθωτών και Μη Μισθωτών. Αναλυτικότερα, οι ημερομηνίες διαμορφώνονται ως ακολούθως:

  • Την Πέμπτη 25 Ιανουαρίου 2024 θα καταβληθούν:
  • οι κύριες συντάξεις από τα τέως ταμεία Μη Μισθωτών (ΟΑΕΕ, ΟΓΑ και ΕΤΑΑ),
  • οι κύριες συντάξεις που απονεμήθηκαν από τη σύσταση του ΕΦΚΑ και μετά, με τον ν.4387/2016, μέσω του ΟΠΣ-ΕΦΚΑ (συνταξιούχοι Μισθωτοί & Μη Μισθωτοί από 1.1.2017 και έπειτα) και όλες οι επικουρικές συντάξεις του ιδιωτικού τομέα (Μη Μισθωτών και Μισθωτών).

 

  • Τη Δευτέρα 29 Ιανουαρίου 2024 θα καταβληθούν:
  • οι κύριες συντάξεις των τέως Ταμείων Μισθωτών [ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, τραπεζών, ΟΤΕ, ΔΕΗ, ΛΟΙΠΩΝ ΕΝΤΑΣΣΟΜΕΝΩΝ (ΤΣΕΑΠΓΣΟ, ΤΣΠ-ΗΣΑΠ), ΝΑΤ, ΕΤΑΤ και ΕΤΑΠ-ΜΜΕ] καθώς και οι κύριες και οι επικουρικές συντάξεις του Δημοσίου.

Μετοχικό Ταμείο Στρατού: - Αλλάζουν οι ημερομηνίες καταβολής των μερισμάτων - Πότε θα καταβληθεί το μέρισμα του Φεβρουαρίου


       Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, αλλάζουν οι ημερομηνίες καταβολής των μερισμάτων, του έτους 2024. 

     Τα μέρισμα  μηνός Φεβρουαρίου θα καταβληθεί την Παρασκευή 26 Ιανουαρίου 

Σπύρος Λούης: Ο θρυλικός μαραθωνοδρόμος


 
Ο Σπύρος Λούης ήταν έλληνας μαραθωνοδρόμος. Υπήρξε ο πρώτος αθλητικός θρύλος της νεώτερης Ελλάδας και από τις μορφές των Α' Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας.

Ο Σπύρος Λούης γεννήθηκε στις 12 Ιανουαρίου 1872 στο Μαρούσι της Αττικής, από φτωχή αγροτική οικογένεια. Ο πατέρας του ήταν νερουλάς και ο νεαρός Σπύρος τον βοηθούσε κουβαλώντας το νερό. Κατά τη διάρκεια της στρατιωτικής του θητείας διακρίθηκε για την αντοχή του, γεγονός που εξέπληξε τους ανωτέρους του. Θρυλείται ότι έτρεξε από την Αθήνα στο Μαρούσι και τούμπαλιν για να φέρει το πηλήκιο που είχε ξεχάσει στο σπίτι του, ώστε να είναι τέλειος στην αναφορά του τάγματος.

Εξαιτίας των αγωνιστικών του προσόντων, ο Λούης μπήκε από το «παράθυρο» στον αγώνα του Μαραθωνίου των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας (29 Μαρτίου 1896), με την προτροπή του διοικητού του ταγματάρχη Παπαδιαμαντόπουλου, που ήταν και αθλητικός κριτής. Ο Λούης έτρεξε χωρίς καμία προετοιμασία και κατόρθωσε να επικρατήσει των αντιπάλων του, επευφημούμενος από 80.000 θεατές που είχαν κατακλύσει το Καλλιμάρμαρο.

Οι φήμες που κυκλοφόρησαν ότι κατά τη διάρκεια του Μαραθωνίου είχε «κλέψει», πραγματοποιώντας μέρος της διαδρομής πάνω σε κάρο, δεν επιβεβαιώθηκαν ποτέ. Ο Λούης μετά τον θρίαμβό του δεν ξανάτρεξε ποτέ κι έζησε μία ήρεμη ζωή στο Μαρούσι, εργαζόμενος ως αγρότης, κηπουρός, νερουλάς και αργότερα ως τοπικός αστυνομικός. Παντρεύτηκε κι έκανε οικογένεια.

Ο θρύλος του παρέμεινε αναλλοίωτος με το πέρασμα του χρόνου. Συχνά τον καλούσαν σε αθλητικούς αγώνες ως επίσημο προσκεκλημένο και το κοινό τού έδειχνε την αγάπη του με επευφημίες. Αυτός εμφανιζόταν ντυμένος φουστανελάς και με το χρυσό μετάλλιο στο στήθος. Όπως συνέβη και την 1η Αυγούστου 1936, όταν προσκλήθηκε από το Χίτλερ στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Βερολίνου. Συναντήθηκε μαζί του, φωτογραφήθηκε και προσέφερε στον Φύρερ ένα κλαδί ελιάς ως σύμβολο της ειρήνης, που ήδη είχε αρχίσει να μπαίνει σε δοκιμασία. Ο Λούης δεν τον χαιρέτησε με τον γνωστό ναζιστικό τρόπο, όπως έκαναν τα υπόλοιπα μέλη της ελληνικής αποστολής.

Το 1926 κατηγορήθηκε για πλαστογραφία στρατιωτικού εγγράφου, προφυλακίστηκε για σχεδόν ένα χρόνο, αλλά αθωώθηκε πανηγυρικά. Τα τελευταία χρόνια της ζωής του τα έφερνε δύσκολα και εξαιτίας της σοβαρής ασθένειας της συζύγου του.

Ο Σπυρίδων Λούης πέθανε πάμπτωχος στο Μαρούσι, στις 26 Μαρτίου 1940.

Σχετικά

  • Το Ολυμπιακό Στάδιο της Αθήνας φέρει το όνομά του.
  • Η έκφραση «Έγινε Λούης», λέγεται για κάποιον που εξαφανίζεται τρέχοντας πολύ γρήγορα.
  • Η ταινία Συνέβη στην Αθήνα (It Happened in Athens), παραγωγής 1962, με πρωταγωνίστρια την Τζέιν Μάνσφιλντ, αναπαράγει τον θρύλο ότι ο Λούης δεν έτρεξε μόνο για τη δόξα, αλλά και για τα μάτια της Ελένης, μιας όμορφης μαρουσιώτισας.
  • Στο Μόναχο, το όνομά του φέρει η λεωφόρος που περνάει από το Ολυμπιακό Πάρκο (Spiridon-Louis-Ring).
  • Το 2012, η ιταλική εταιρεία Vibram κυκλοφόρησε ένα μοντέλο αθλητικών παπουτσιών με την ονομασία Spyridon LS, προς τιμή του Σπύρου Λούη.
  • Το ασημένιο κύπελλο που είχε απονεμηθεί στον Λούη μετά τη νίκη του στον Μαραθώνιο πουλήθηκε αντί 664.842 ευρώ στο Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος», σε δημοπρασία του οίκου Christie's στο Λονδίνο (18 Απριλίου 2012).


Πηγή: https://www.sansimera.gr/biographies/625?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=sinevi_san_simera&utm_term=2024-01-12

© SanSimera.gr





Συνέβη σαν Σήμερα: Η Μάχη των Στύρων


 Ήττα των ελληνικών δυνάμεων στα Στύρα της Εύβοιας από τους Τούρκους του Ομέρ Μπέη στις 12 Ιανουαρίου του 1822.

Στις 5 Ιανουαρίου του 1822 ο Ηλίας Μαυρομιχάλης, επικεφαλής 600 Μανιατών, αποδεχόμενος την πρόσκληση του επισκόπου Καρυστίας Νεόφυτου, αποβιβάζεται στο Αλιβέρι και τίθεται επικεφαλής των ελληνικών δυνάμεων για την απελευθέρωση της Καρύστου και της Νότιας Εύβοιας γενικότερα. Μολονότι οι ντόπιοι στρατιωτικοί είχαν ανακηρύξει αρχηγό τον Βάσο Μαυροβουνιώτη και υπήρχαν επίσης οι ηγετικές μορφές του Νικολάου Κριεζιώτη και του Αγγελή Γοβγίνα, η άφιξη του 27χρονου Ηλία Μαυρομιχάλη έγινε δεκτή με ενθουσιασμό, αφού ήταν γνωστές οι στρατιωτικές του ικανότητες. Νωρίτερα, ο επίσκοπος Καρυστίας, που χρηματοδοτούσε τις επαναστατικές δυνάμεις στην περιοχή, είχε απορρίψει πρόταση του Οδυσσέα Ανδρούτσου να συνδράμει στις επιχειρήσεις, επειδή τον θεωρούσε απρόβλεπτο.

Η είδηση για την άφιξη των Μανιατών στο Αλιβέρι ανησύχησε τον πανίσχυρο μπέη της Καρύστου και ικανό στρατιωτικό Ομέρ, που αμέσως σκέφθηκε να επιτεθεί κατά των Ελλήνων στο Αλιβέρι, προτού αυτοί επιχειρήσουν κάθοδο προς την Κάρυστο. Για κάθε ενδεχόμενο ενίσχυσε τα Στύρα, που ήταν υποχρεωτικό πέρασμα για τις ελληνικές δυνάμεις, με 150 άνδρες και επικεφαλής τον γαμπρό του Γιουσούφ Αγά.

Μόλις ο Ηλίας Μαυρομιχάλης πληροφορήθηκε την άφιξη των ανδρών του Γιουσούφ στα Στύρα, κινήθηκε εναντίον του με 1.000 άνδρες και στις 11 Ιανουαρίου στρατοπέδευσε στις Κουβέλες, στα βόρεια περίχωρα των Στύρων. Υπό τις διαταγές του τέθηκαν οι τοπικοί πολέμαρχοι Μαυροβουνιώτης, Κόττας και Κριεζιώτης.

Την επομένη το πρωί, ο Μαυροβουνιώτης, χωρίς να συνεννοηθεί με τον Μαυρομιχάλη, όρμησε εναντίον των Τούρκων, που είχαν βγει από τα Στύρα για να χτυπήσουν το ελληνικό στρατόπεδο, αλλά αναγκάστηκε να υποχωρήσει. Τότε, ο Μαυρομιχάλης μπήκε στη μάχη με όλες τις διαθέσιμες δυνάμεις. Κατόρθωσε να τους νικήσει στη θέση Άγιος Βασίλειος και στη συνέχεια να πολιορκήσει τα Στύρα. Οι Τούρκοι άφησαν στο πεδίο της μάχης 27 νεκρούς και πολλούς τραυματίες.

Στο μεταξύ, ο Ομέρ που είχε πληροφορηθεί τις κινήσεις των Ελλήνων, έσπευσε με 300 πεζούς και ιππείς στην Κάρυστο. Πέρασε σχεδόν ανενόχλητος από τη θέση Διακόφτι (πλησίον του χωριού Κάψαλα, νότια των Στύρων), το μόνο πέρασμα που θα μπορούσαν να τον αναχαιτίσουν οι Έλληνες. Είναι αλήθεια ότι ο Κριεζιώτης το είχε επισημάνει στον Μαυρομιχάλη, αλλά αυτός τον άκουσε καθυστερημένα. Έστειλε τον θείο του Κυριακούλη Μαυρομιχάλη, τον Μαυροβουνιώτη και τον Κόττα, οι οποίοι όχι μόνο δεν κατόρθωσαν να εμποδίσουν τους άνδρες του Ομέρ, αλλά διασκορπίστηκαν από το ιππικό του και δεν μπόρεσαν στη συνέχεια να δώσουν χείρα βοηθείας στον Μαυρομιχάλη.

Με τον ελιγμό του Ομέρ, οι ελληνικές δυνάμεις που πολιορκούσαν τα Στύρα βρέθηκαν περικυκλωμένες. Τότε, οι περισσότεροι Μανιάτες, βλέποντας το μάταιο του αγώνα, εγκατέλειψαν το πεδίο της μάχης. Ο Μαυρομιχάλης, παρά την προτροπή του Κριεζιώτη να υποχωρήσουν και να δώσουν άλλη ημέρα τη μάχη, θεώρησε αδιανόητο να λιποψυχήσει. Κλείσθηκε με επτά συντρόφους του στον Κοκκινόμυλο, έναν ερειπωμένο ανεμόμυλο των Στύρων, και αποφάσισε να αντιτάξει άμυνα μέχρις εσχάτων.

Επί δύο ώρες οι γενναίοι Μανιάτες αγωνίσθηκαν με αυτοθυσία. Μετά την εξάντληση των πυρομαχικών τους, όσοι είχαν απομείνει άρχισαν να λιθοβολούν τους εχθρούς τους. Σε μια στιγμή, ο τραυματισμένος Μαυρομιχάλης προσπάθησε να σπάσει τον εχθρικό κλοιό με το σπαθί του, αλλά έπεσε νεκρός από τη σπαθιά ενός Τούρκου. Από τους επτά γενναίους συντρόφους του μόνο ένας διασώθηκε.

Αμέσως μετά την κατάληψη του Κοκκινόμυλου, ο τούρκος σημαιοφόρος, ονόματι Μερτάνης, έκοψε το κεφάλι του Μαυρομιχάλη και πήρε ως λάφυρο το σπαθί του. Το κεφάλι του μεταφέρθηκε ενώπιον του Ομέρ, ο οποίος θαυμάζοντας τη γενναιότητα και την ομορφιά του γενναίου Μανιάτη οπλαρχηγού, είπε: «Κρίμα στον άνδρα!». Τα κεφάλια των σκοτωμένων Μανιατών καρφώθηκαν σε πασσάλους και εκτέθηκαν στο κέντρο των Στύρων προς υποδήλωση τον θριάμβου των Τούρκων και προς εκφοβισμό του ελληνικού άμαχου πληθυσμού. Τελικά, το κεφάλι του Ηλία Μαυρομιχάλη στάλθηκε ως δώρο στον σουλτάνο Μαχμούτ Β’ από τον Ομέρ Μπέη.








Πηγή: https://www.sansimera.gr/articles/722?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=sinevi_san_simera&utm_term=2024-01-12

© SanSimera.gr




ΥΕΘΑ Ν. Δένδια για την επιλογή της νέας Ηγεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων από το ΚΥΣΕΑ


 

Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας δήλωσε σήμερα, Παρασκευή 12 Ιανουαρίου 2024, σχετικά με την επιλογή της νέας ηγεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Εθνικής Ασφάλειας (ΚΥΣΕΑ):

«Η επιλογή της νέας ηγεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων σηματοδοτεί τη νέα προσέγγιση της Κυβέρνησης για την Εθνική Ασφάλεια.

Την Εθνική Στρατηγική για τις Ένοπλες Δυνάμεις του 2030.

Ένα Σύγχρονο Αμυντικό Δόγμα.

Η νέα ηγεσία καλείται να υπηρετήσει αυτή την αλλαγή.

Στόχος της αλλαγής που ξεκινά σήμερα είναι ο πολύπλευρος εκσυγχρονισμός των Ενόπλων Δυνάμεων, με προσαρμογή στα σύγχρονα δεδομένα και τις ανάγκες.

Μια εθνική προσπάθεια για την αποτελεσματική θωράκιση της πατρίδας μας απέναντι σε κάθε μορφής απειλή, συμβατική ή υβριδική.

Η αλλαγή αφορά σε 3 βασικούς πυλώνες:

Πρώτος πυλώνας η πλήρης αναδιοργάνωση της Δομής και Λειτουργίας των Ενόπλων Δυνάμεων.

Στόχος ένα οργανωτικά σύγχρονο, ευέλικτο και επιχειρησιακά αποτελεσματικό σχήμα, που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις αλλά και στις πραγματικές δυνατότητες της πατρίδας μας.

Από την αναδιάταξη Σχηματισμών/Μονάδων και τη συγκρότηση Μονάδων Διττού ρόλου/χρήσης για την Άμυνα και την Πολιτική Προστασία, έως τον εξορθολογισμό στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων.

Ο δεύτερος πυλώνας αφορά στα οπλικά συστήματα των Ενόπλων Δυνάμεων.

Με την επικαιροποίηση του εξοπλιστικού προγράμματος, που θα λαμβάνει υπόψη τα διδάγματα Ουκρανίας, Καυκάσου και Μέσης Ανατολής, τις τεχνολογικές εξελίξεις και τις δημοσιονομικές δυνατότητες.

Απαιτείται προσήλωση σε τεχνολογικά προηγμένες λύσεις, αποτελεσματικές και με καλύτερη αναλογία κόστους-οφέλους. Ταυτόχρονα, απαιτείται ανάπτυξη νέων μέσων από την εγχώρια παραγωγή. Η χώρα διαθέτει το κατάλληλο ανθρώπινο κεφάλαιο. Οφείλει να το αξιοποιήσει.

Με το υπό ίδρυση Ελληνικό Κέντρο Αμυντικής Έρευνας και Ανάπτυξης Καινοτομίας, δημιουργείται ένα οικοσύστημα καινοτομίας. Θα χρηματοδοτεί την παραγωγή των μέσων που οι Ένοπλες Δυνάμεις έχουν προδιαγράψει, ενισχύοντας, παράλληλα, την ελληνική αμυντική βιομηχανία και την οικονομία της χώρας.

Αυτονόητα, οι σύγχρονες Ενόπλες Δυνάμεις προϋποθέτουν έναν αποτελεσματικό μηχανισμό συντήρησης των υφιστάμενων σε χρήση μέσων.

Με ένα νέο μοντέλο λειτουργίας της Αμυντικής Βιομηχανίας. Με αφετηρία τις αλλαγές στην ΕΑΒ στο αμέσως προσεχές διάστημα και ακολούθως στα ΕΑΣ. Με τη δημιουργία μιας υγειούς βάσης συνεργασίας με την Ελληνική Ναυπηγική Βιομηχανία.

Τρίτος πυλώνας οι ανθρώπινοι πόροι των Ενόπλων Δυνάμεων:

Με την επικείμενη αναβάθμιση της εκπαίδευσης των Αξιωματικών, με τον επανασχεδιασμό της διαδρομής καριέρας και σταδιοδρομίας των αξιωματικών, με τη διεύρυνση του σημαντικού ρόλου του Σώματος Υπαξιωματικών. .

Αυτονόητη προϋπόθεση στον τρίτο πυλώνα αποτελεί η βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων.

Προτεραιότητα η κάλυψη των στεγαστικών αναγκών των ενστόλων μας, για την οποία θα ξεκινήσει σύντομα η Α΄ Φάση ενός μεγαλόπνοου οικιστικού προγράμματος και η βελτίωση της υγειονομικής περίθαλψης.

Οι αλλαγές στον τρόπο αξιοποίησης των ανθρωπίνων πόρων περιλαμβάνουν την αναθεώρηση στη θητεία των στρατεύσιμων. Τη μετάβαση από τη «Θητεία-Αγγαρεία» στη «Θητεία-Εφεδρεία» και στη «Θητεία-Ευκαιρία».

Σε αναβάθμιση της εκπαίδευσης με βάση το φιλανδικό μοντέλο με τις κατάλληλες προσαρμογές και την πρόβλεψη επανεκπαίδευσης σε τακτά διαστήματα σε εθελοντική βάση, αλλά και τη δυνατότητα απόκτησης δεξιοτήτων σε όσους το επιλέξουν.

Αυτές τις εθνικές προτεραιότητες καλείται να εφαρμόσει η νέα ηγεσία.

Ένα νέο δόγμα που συνιστά αλλαγή σελίδας και οδηγεί στις Ένοπλες Δυνάμεις του 2030. Μια αλλαγή απόλυτα επιβεβλημένη, για να μην πω καθυστερημένη. Πέρα από τον μέχρι πρότινος ορίζοντα.

Μια αλλαγή που θα αυξήσει τις δυνατότητες αποτροπής κάθε απειλής, και θα ενισχύσει το ρόλο μας στην ευρύτερη περιοχή.

Θέλω να ευχαριστήσω εκ μέρους της Κυβέρνησης τον απερχόμενο Αρχηγό ΓΕΕΘΑ Στρατηγό Κωσταντίνο Φλώρο για την προσφορά του κατά τη μακρά διαδρομή του στις Ένοπλες Δυνάμεις, καθώς και τους Αρχηγούς των Γενικών Επιτελείων Αεροπορίας Αντιπτέραρχο Θεμιστοκλή Μπουρολιά, Στρατού Αντιστράτηγο Άγγελο Χουδελούδη και Ναυτικού Αντιναύαρχο Ιωάννη Δρυμούση.

Με την πεποίθηση ότι νέα ηγεσία θα ανταποκριθεί στο καθήκον της, εύχομαι στο νέο ΑΓΕΕΘΑ Στρατηγό Δημήτριο Χούπη, και στους νέους Αρχηγούς των Γενικών Επιτελείων Στρατού Αντιστράτηγο Γεώργιο Κωστίδη, Ναυτικού Αντιναύαρχο Δημήτριο-Ελευθέριο Κατάρα, Αεροπορίας Αντιπτέραρχο Δημοσθένη Γρηγοριάδη, κάθε επιτυχία στο έργο τους».