Δευτέρα 13 Νοεμβρίου 2023

Κυβερνητικός Εκπρόσωπος: - Ο Πρωθυπουργός είναι δίπλα στους πολίτες και ασχολείται με τα προβλήματά τους!! - Βελτιώνονται σταδιακά το διαθέσιμο εισόδημα όλων των Ελλήνων!!


 Καλό μεσημέρι και καλή εβδομάδα,

Όπως ανακοινώθηκε χθες, κατόπιν ενεργειών του Υπουργείου Εξωτερικών, οικογένεια επτά ατόμων που διέμενε στο Μοναστήρι του Αγίου Πορφυρίου στην πόλη της Γάζας, διήλθε από τη Γάζα στην Αίγυπτο, μέσω της Ράφα. Οι Έλληνες πολίτες και οι συγγενείς τους βρίσκονται πλέον στην Αίγυπτο και θα προγραμματιστεί η μετάβασή τους στην Ελλάδα στο αμέσως προσεχές διάστημα.

Ελληνική Αντιπροσωπεία μεταβαίνει στην Άγκυρα όπου σήμερα θα διεξάγει συνομιλίες με την αντίστοιχη Τουρκική, αναφορικά με τα Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης μεταξύ των δύο χωρών. Ο διάλογος που έχει ξεκινήσει, η τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων καθώς και το θετικό κλίμα είναι αισιόδοξες εξελίξεις για τις σχέσεις των δύο χωρών. Η Ελλάδα προσέρχεται στο διάλογο με αυτοπεποίθηση αλλά κυρίως χωρίς καμία διάθεση υποχώρησης από τα κυριαρχικά της δικαιώματα.

Παρουσία του Υπουργού Υγείας, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη υπεγράφησαν στη Θεσσαλονίκη οι συμβάσεις για τις ανακαινίσεις και τον εκσυγχρονισμό, συνολικά 9 Νοσοκομείων της Βορείου Ελλάδος, που θα αλλάξουν ριζικά την εικόνα των Τμημάτων Επειγόντων Περιστατικών, αναβαθμίζοντας σημαντικά τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Η ανακατασκευή των ΤΕΠ των συνολικά 9 Νοσοκομείων της Μακεδονίας εντάσσεται στο πλαίσιο της Σύμβασης που έχει υπογραφεί μεταξύ του Υπουργείου Υγείας, του ΤΑΙΠΕΔ και των 7 Διοικητικών Υγειονομικών Περιφερειών για το έργο «Ανακαινίσεις και Εκσυγχρονισμός Νοσοκομείων σε ολόκληρη την Ελλάδα».

Ψηφίστηκε στη Βουλή η ρύθμιση που αφορά στη δημιουργία του ενιαίου, πράσινου τιμολογίου. Με το νέο τιμολόγιο αίρεται η σύγχυση που επικρατεί σήμερα καθώς πλέον οι καταναλωτές θα ξέρουν ποιος προμηθευτής είναι ο φθηνότερος.

Με βάση την νέα ρύθμιση για την προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας οι καταναλωτές θα μπορούν να βλέπουν ποιος είναι ο φθηνότερος πάροχος της αγοράς, ανοίγοντας τη σελίδα της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων, όπου θα υπάρχει ειδικός σύνδεσμος, όπως και σε κάθε λογαριασμό, που θα τους οδηγεί στην σύγκριση των τιμών. Όπως είπε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θεόδωρος Σκυλακάκης, αυτό σημαίνει ότι «οι εταιρίες θα υποχρεωθούν, σε αυτό ειδικά το τιμολόγιο, να κάνουν ανταγωνισμό τιμών. Και ο ανταγωνισμός τιμών μόνο καλό θα είναι για τον καταναλωτή».

Πρόστιμα ύψους σχεδόν 620.000 ευρώ σε τρεις εταιρείες εμπορίας σχολικών ειδών επιβλήθηκαν από το Υπουργείο Ανάπτυξης μετά από ολοκλήρωση των σχετικών ελέγχων της Διϋπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου Αγοράς (ΔΙΜΕΑ). Τα πρόστιμα αφορούν την παραβίαση του νόμου σχετικά με την περιστολή φαινομένων αθέμιτης κερδοφορίας.

Απέναντι στην εισαγόμενη, επίμονη ακρίβεια η Κυβέρνηση συνεχίζει να προσπαθεί με ένα πλέγμα μέτρων να συνδράμει τους πολίτες, βελτιώνοντας σταδιακά το διαθέσιμο εισόδημα όλων των Ελλήνων και πραγματοποιώντας στοχευμένες παρεμβάσεις όπως είναι η ανακοίνωση των τιμών των προμηθευτών, το μέτρο για τη μόνιμη μείωση τιμής, κλπ.

Όμως, για την περιστολή των φαινομένων αθέμιτης κερδοφορίας, οι αποτελεσματικοί και συνεχείς έλεγχοι είναι το πιο σημαντικό «όπλο». «Κανείς», όπως τόνισε και ο Υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας, «δεν είναι υπεράνω του νόμου». Θα προστατεύσουμε τους πολίτες από όσους πιστεύουν πως θα κερδοσκοπήσουν σε βάρος τους, εκμεταλλευόμενοι τις συνέπειες του εισαγόμενου πληθωρισμού.

Σήμερα, ο Πρωθυπουργός μεταβαίνει στο Βερολίνο όπου θα έχει κατ’ ιδίαν συνάντηση με τον αρχηγό της γερμανικής αξιωματικής αντιπολίτευσης και Πρόεδρο του CDU Φρίντριχ Μερτς, στο Ίδρυμα Konrad Adenauer. Στη συνέχεια, ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα έχει συζήτηση με τον κ. Μερτς, στο πλαίσιο εκδήλωσης του Ιδρύματος.

Αύριο Τρίτη, στις 11:00, ο Πρωθυπουργός θα έχει κατ’ ιδίαν συνάντηση με τον Καγκελάριο της Γερμανίας Όλαφ Σολτς, στην Καγκελαρία. Θα ακολουθήσουν διευρυμένες συνομιλίες των αντιπροσωπειών των δύο χωρών και δηλώσεις στον Τύπο.

Η επίσκεψη του Πρωθυπουργού στο Βερολίνο πραγματοποιείται με την ελληνική οικονομία να έχει ανακτήσει την επενδυτική βαθμίδα περνώντας έτσι σε μια νέα εποχή, ενώ έχει σημειώσει τη μεγαλύτερη μείωση χρέους στον κόσμο το 2022 αναλογικά με το ΑΕΠ και βρίσκεται σε τροχιά μείωσης του χρέους κάτω από τα επίπεδα του 2012.

Ψηλά στην ατζέντα των συζητήσεων θα βρεθούν τα ζητήματα ενέργειας, το μεταναστευτικό και η κλιματική κρίση. Ήδη στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης για το Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης η Ελλάδα διεκδικεί περισσότερους πόρους για την αντιμετώπιση των ζητημάτων αυτών.

Θα συζητηθούν ακόμη περιφερειακές και διεθνείς εξελίξεις με έμφαση στην κατάσταση στη Μέση Ανατολή και στην Ανατολική Μεσόγειο, τα Δυτικά Βαλκάνια, καθώς και οι τελευταίες εξελίξεις στην Ουκρανία.

Παρακαλώ για τις ερωτήσεις σας.

Σ. ΠΙΚΟΥΛΑΣ: Καλησπέρα, κ. Εκπρόσωπε. Θα θέλαμε, αν μπορείτε, να κάνετε ένα ευρύτερο σχόλιο για όσα έγιναν στην Κεντρική Επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ, για το εάν ήταν δημοκρατική η επιλογή του κ. Κασσελάκη να προκαλέσει δημοψήφισμα για τις διαγραφές και αν θεωρείτε ότι αυτές οι διαγραφές και οι αποχωρήσεις που έχουμε στον ΣΥΡΙΖΑ μας φέρνουν μπροστά σε αλλαγές στο πολιτικό σκηνικό, με το ενδεχόμενο να μην είναι ο ΣΥΡΙΖΑ το κόμμα που έχει την Αξιωματική Αντιπολίτευση.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Δεν είναι ούτε θεσμικά σωστό, νομίζω, ούτε γενικά σωστό να κάνουμε το οποιοδήποτε σχόλιο για τις εσωτερικές εξελίξεις σε ένα οποιοδήποτε άλλο κόμμα και, συγκεκριμένα, στο κόμμα της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης. Οπότε δεν θέλω να κάνω κάποιο σχόλιο, ούτε μπορώ να έχω άποψη εγώ για τα εσωτερικά, για τους κανονισμούς λειτουργίας, για το καταστατικό ενός άλλου κόμματος και να κάνω και σχετικές αναλύσεις. Μπορώ να σας πω ότι η Ν.Δ. έχει δώσει πολλές φορές διαπιστευτήρια για τις δικές της διαδικασίες, εσωκομματικές διαδικασίες, τις ανοιχτές διαδικασίες, οι οποίες τηρούνται κάθε φορά. Τα των υπολοίπων κομμάτων είναι θέματα των υπολοίπων κομμάτων, ούτε νομίζω ότι έχει νόημα αυτή τη στιγμή να κάνουμε κάποια εκτίμηση, είτε πρόβλεψη, για το πώς αυτό θα έχει στη συνέχεια οποιαδήποτε επίδραση σε μετρήσεις ή δημοσκοπήσεις. Εμείς έχουμε πάρα πολύ σοβαρή δουλειά να κάνουμε καθημερινά, να αντιμετωπίσουμε πολλά εισαγόμενα προβλήματα που προκύπτουν, να εφαρμόσουμε το πρόγραμμά μας. Αυτή είναι η υποχρέωσή μας και αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε με ακόμη μεγαλύτερη ένταση.

Π. ΜΙΧΟΣ: Καλημέρα κ. Εκπρόσωπε. Καλή εβδομάδα. Αυτή την ώρα συζητούνται τα μέτρα οικοδόμησης εμπιστοσύνης μεταξύ Ελλάδος και Τουρκίας στην Άγκυρα. Μερίδα του τουρκικού Τύπου και για να είμαι πιο συγκεκριμένος, η «Χουριέτ» έγραψε ότι στα θέματα της ατζέντας περιλαμβάνονται και η NAVTEX. Θα ήθελα να σας ρωτήσω: α) Είναι αυτό ακριβές; Και β) Επειδή αυτή δεν είναι η ατζέντα της ελληνικής πλευράς, διαβλέπετε μία συνειδητή υποβάθμιση, έναν τορπιλισμό της ελληνοτουρκικής επαναπροσέγγισης από την Άγκυρα; Ευχαριστώ.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Το διαψεύδω κατηγορηματικά ότι είναι οτιδήποτε τέτοιο που αναφέρετε στην εν λόγω εφημερίδα μέσα, στις εν λόγω συζητήσεις. Είναι τα μέτρα οικοδόμησης εμπιστοσύνης, όπως έχουν περιγραφεί σε κατάλογο από το 2010 και συζητούνται από τις δύο αντιπροσωπείες και δεν υφίσταται τίποτα από αυτά, τα οποία αναφέρονται σε αυτό το δημοσίευμα. Θέλω να γίνει σαφές.

Β. ΣΑΜΑΡΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, είναι παράνομο να υψώνει κάποιος την παλαιστινιακή σημαία στη χώρα; Γιατί είχαμε πάρα πολλές καταγγελίες για προσαγωγές για αυτό τον λόγο.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Η ερώτηση αυτή που κάνετε, γενικά αν είναι παράνομο κάποιος να υψώνει μία σημαία, προφανώς και η απάντηση που δίνω είναι αυτονόητη. Έτσι; Και, κυρίως, βέβαια, αυτό έχει να κάνει με το ότι έχει αποδειχθεί σε αυτή τη χώρα και έχει νομίζω αντέξει και πάρα πολλά χρόνια, γιατί έχουμε μία πολύ ισχυρή Δημοκρατία, που η ελευθερία έκφρασης είναι κατοχυρωμένη και έχουμε όλοι καθήκον, συνεχώς, να τη διαφυλάττουμε. Από εκεί και πέρα, αν αναφέρεστε σε κάποιες συλλήψεις, επαναλαμβάνω κάτι που έχω απαντήσει και σε προηγούμενη ενημέρωση ότι χωρίς να γνωρίζουμε το περιεχόμενο του κάθε φακέλου δικογραφίας σε κάθε σύλληψη ή προσαγωγή, δεν μπορούμε αποσπασματικά να κάνουμε ένα σχόλιο. Ούτε είναι δική μας δουλειά, ούτε να δικαιολογήσουμε, ούτε να κατηγορήσουμε την οποιαδήποτε επιχειρησιακή ενέργεια. Ακολουθείται μία διαδικασία. Δεν ξέρω τις επιμέρους πτυχές της κάθε υπόθεσης, της κάθε υπό εξέταση προσαγωγής ή σύλληψης, οπότε δεν θα ήταν δόκιμο, ούτε σωστό και από τη δική μου την πλευρά, ως Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, αλλά και λόγω του ότι δεν έχουμε τις λεπτομέρειες της κάθε περίπτωσης, να προβούμε σε κάποιο σχόλιο.

Δ. ΧΡΥΣΙΚΟΠΟΥΛΟΣ: Συμπληρωματικά, στο ερώτημα της συναδέλφου, έχουμε εικόνα για την προσαγωγή του Παλαιστινίου, που είχε γίνει πριν από σχεδόν δέκα μέρες και, τελικά, αφέθηκε ελεύθερος κ.λπ.;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Δεν έχω κάποιο νεότερο. Η ενημέρωση, πρώτα, ήταν ότι είχε γίνει μια προσαγωγή. Ακολουθήθηκε μια διαδικασία. Αφέθηκε ελεύθερος. Δεν έχω κάτι νεότερο από αυτό από την Αστυνομία. Αν έχουμε κάτι νεότερο ή αν προκύψει κάτι, αλλά δεν ξέρω αν έχει προκύψει κάτι περισσότερο, που δεν έχουμε και κάποια νεότερη ενημέρωση. Αφέθηκε ελεύθερος, ακολουθήθηκε η διαδικασία. Αυτά.

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Κύριε Εκπρόσωπε, τι έχει συμβεί στην περίπτωση του θανάτου τού Ρομά το Σαββατοκύριακο; Είναι ένα επεισόδιο ακόμα που προβληματίζει παρόμοιο με άλλα προηγούμενα; Αν μπορείτε να μας δώσετε μία εικόνα τι συμβαίνει και τι συμβαίνει και Υπηρεσιακά, αν γίνονται κάποιες έρευνες και επίσης, είστε έτοιμοι να προχωρήσετε σε αυτό που ζητούν οργανώσεις και πολίτες και κινήματα, δηλαδή μ’ έναν τρόπο να μπει ένα όριο, τουλάχιστον στις όποιες υπόνοιες ρατσιστικής βίας από μέρος των Σωμάτων Ασφαλείας;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Κατ’ αρχάς, από την πρώτη στιγμή ο αρμόδιος υπουργός, ο κύριος Οικονόμου, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, εξέφρασε τα ειλικρινή του συλλυπητήρια στην οικογένεια του θύματος, δεν μπορώ αυτήν τη στιγμή να προβώ σε κάποιον σχολιασμό, γιατί είναι μία εν εξελίξει υπό διερεύνηση υπόθεση από τη Δικαιοσύνη. Προφανώς, λοιπόν, γίνονται οι απαραίτητες ενέργειες από τη Δικαιοσύνη, για να φανεί τι συνέβη στην πραγματικότητα, για ν’ ακουστούν όλες οι πλευρές και τι τελικά συνέβη, για να υπάρχει αυτή η κατάληξη, υπάρχουν εκατέρωθεν ισχυρισμοί, δεν μπορούμε εμείς να πάρουμε αυτήν τη στιγμή θέση, ούτε θα έπρεπε να πάρουμε και ειδικά πολύ περισσότερο, όταν η υπόθεση είναι εν εξελίξει. Νομίζω ότι όχι μόνο στην οποιαδήποτε διαδικασία των οργάνων του Κράτους, αλλά γενικά είναι καθήκον όλων να μην υπάρχει οποιοδήποτε ψήγμα ρατσισμού. Ο ρατσισμός είναι ένα από τα πιο ποταπά κίνητρα και συναισθήματα και πολλώ δε μάλλον, όταν κάποιος ασκεί ένα τόσο σημαντικό λειτούργημα, να προστατέψει δηλαδή όλους τους υπόλοιπους πολίτες από την οποιαδήποτε τέλεση παράνομων πράξεων, προφανώς δεν πρέπει να αφορμάται από τέτοια κίνητρα ή να διαχωρίζει τον ερευνώμενο ή τον οποιονδήποτε πολίτη με βάση την καταγωγή του ή οτιδήποτε άλλο, δεν το συζητάμε αυτό. Γίνονται συνεχείς τέτοιες ενημερώσεις και στο πλαίσιο της εκπαίδευσης των αστυνομικών, δεν θεωρώ και αποδεδειγμένα, το πιστεύω βαθιά αυτό, ότι τέτοιες συμπεριφορές ―και δεν αναφέρομαι στη συγκεκριμένη περίπτωση, γιατί ακόμα δεν έχουμε κάποιο πόρισμα να δούμε τι ακριβώς συνέβη― αλλά, νομίζω, η συντριπτική πλειοψηφία των αστυνομικών, των γυναικών και των ανδρών της Ελληνικής Αστυνομίας και συνολικά των Σωμάτων Ασφαλείας, δεν έχουν επιδείξει τέτοια συμπεριφορά, δεν έχουν τέτοια κίνητρα, ίσα ίσα αντιμετωπίζουν με σεβασμό τους πολίτες. Όταν υπάρχουν μεμονωμένα περιστατικά, όπως οπουδήποτε, σε οποιονδήποτε επιμέρους κλάδο, οποιοδήποτε επιμέρους Σώμα Ασφαλείας, προφανώς πρέπει να αντιμετωπίζονται με τη δέουσα σοβαρότητα, με βάση το τι προβλέπεται, με τις κυρώσεις που προβλέπονται, προφανώς και ν’ απομονώνονται. Δεν έχουν κανένα χώρο ούτε στην Αστυνομία, ούτε οπουδήποτε, αλλά δεν νομίζω ότι χρειάζεται κάποια γενίκευση, πρέπει να πέφτουμε επάνω, όταν υπάρχει κάτι τέτοιο και αυτοί οι οποίοι οφείλουν να το ερευνήσουν, να το ερευνούν και να προχωρούν γρήγορα τις διαδικασίες αυτές, για να έχουμε, εφόσον αποδειχθεί κάτι τέτοιο, και τις προβλεπόμενες κυρώσεις.

ΔΗΜ. ΧΡΥΣΙΚΟΠΟΥΛΟΣ: Θέλω να σας ρωτήσω κάτι για την ατζέντα των επαφών του Πρωθυπουργού στη Γερμανία. Υπάρχει μία συζήτηση στην Ευρωπαϊκή Ένωση για την αναθεώρηση των δημοσιονομικών κανόνων. Η Γερμανία φέρεται να ανήκει στις χώρες μέλη, οι οποίες επιμένουν ότι θα πρέπει να υπάρχουν συγκεκριμένα και αρκετά στενά όρια στις πολιτικές που ακολουθούνται, με έμφαση στη μείωση του ελλείμματος και κυρίως του χρέους. Η συζήτηση αυτή βρίσκεται εν εξελίξει και μάλιστα έχει εκφραστεί και δυσφορία από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, για το γεγονός ότι μοιάζει να μην μπορεί να ολοκληρωθεί ως τέλος της χρονιάς, γεγονός το οποίο θα υποχρεώσει και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αλλά και την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, να ακολουθήσουν πολιτικές με βάση τα ισχύοντα. Ο Πρωθυπουργός σκοπεύει να θέσει στον Γερμανό Καγκελάριο το ζήτημα αυτό, δηλαδή της αναθεώρησης της δημοσιονομικής πολιτικής, του Συμφώνου Σταθερότητας να το πούμε πιο συμπυκνωμένα; Και να περιγράψει και τις θέσεις της Ελλάδας, σχετικά με το πώς θα πρέπει να είναι αυτή η πολιτική;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Όπως σας είπα και στην αρχική μου εισήγηση, ένα από τα θέματα και των διμερών συναντήσεων του Πρωθυπουργού και όλων των υπόλοιπων διευρυμένων συσκέψεων και με τον Καγκελάριο της Γερμανίας και τους υπόλοιπους οι οποίοι θα είναι στις διμερείς συσκέψεις, είναι και το ζήτημα της οικονομίας και της οικονομικής πολιτικής και οι θέσεις της Ελλάδας είναι εκπεφρασμένες και από τον Πρωθυπουργό και από τους αρμόδιους υπουργούς και ξεκάθαρες και νομίζω ότι είναι και οι σωστές θέσεις που η ίδια η πραγματικότητα αποδεικνύει ότι είναι οι ορθές θέσεις και νομίζω ότι και οι επιτυχίες της χώρας μας, μετά από πολύ δύσκολα χρόνια που περάσαμε όλοι και κυρίως οι πολίτες, μιας παρατεταμένης κρίσης. Η χώρα μας θεωρεί ότι συνολικά πρέπει να αναθεωρηθεί λίγο ο τρόπος που αντιμετωπίζονται οι επιπτώσεις φυσικών καταστροφών, η διαχείριση του μεταναστευτικού και ως προς το συγκεκριμένο που ρωτήσατε, νομίζω επίκεινται οι σχετικές αποφάσεις, οι θέσεις μας είναι ξεκάθαρες και διατυπωμένες και να σας πω και ότι η πολιτική που εφαρμόζει η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, η οποία και αυξάνει το ΑΕΠ της χώρας και μειώνει ―πρώτοι στον κόσμο το καταφέραμε αυτό― ως πρώτη χώρα δηλαδή, που με τη μεγαλύτερη μείωση χρέους ως προς το ΑΕΠ, αποδεικνύει ότι η πολιτική αυτή αποδίδει. Και στήριξη της κοινωνίας: η χώρα μας είχε δώσει τα περισσότερα χρήματα για την αντιμετώπιση των συνεπειών από τον εισαγόμενο πληθωρισμό, συναρτήσει του ΑΕΠ της, προχώρησε πρώτη σε άμεσα μέτρα αποκατάστασης ή στήριξης των πολιτών, των επιχειρήσεων, των εργαζομένων για τις περιπτώσεις της πανδημίας, πάνω από 40 δισεκατομμύρια, πάνω από 13 δισεκατομμύρια για το ρεύμα και όλα αυτά τα έδωσε, καταφέρνοντας να μην ξεφύγει, αντιθέτως να μειώσει το χρέος της, ως προς το ΑΕΠ. Δεν μπορώ να μπω σε επιμέρους συζητήσεις, ούτε μπορώ να προβλέψω ακριβώς το αντικείμενο των συναντήσεων, είναι καλό να περιμένουμε τις σχετικές ανακοινώσεις και των δύο πλευρών, προφανώς και της ελληνικής πλευράς και θα είμαστε εδώ για να το σχολιάσουμε.

ΜΑΡ. ΠΑΠΑΔΑΚΗ: Να σας ρωτήσω, αντιγράφει ο Πρωθυπουργός τον κ. Κασσελάκη; Και αναφέρομαι στην ανάρτηση που έκανε ο ίδιος ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, μετά την επίσκεψη του Κυριάκου Μητσοτάκη στο σούπερ μάρκετ στην Κερατέα.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Νομίζω ότι χρειάζεται λίγο περισσότερη σοβαρότητα, ειδικά όταν αντιμετωπίζουμε τόσο σημαντικά θέματα, ίσως το μεγαλύτερο ζήτημα που απασχολεί και την ελληνική κοινωνία, αλλά και πολίτες πολλών άλλων χωρών, που είναι η εισαγόμενη ακρίβεια. Και γενικά νομίζω χρειάζεται μεγαλύτερη σοβαρότητα. Και αν κάτι μας έδειξαν τα προηγούμενα χρόνια είναι ότι με τσιτάτα, με συνθήματα και με μια τέτοια λαϊκίστικη, παλιακή λογική, δηλαδή από άλλη εποχή, δεν λύθηκε κανένα πρόβλημα. Το αν ο Πρωθυπουργός είναι δίπλα στους πολίτες, το αν ασχολείται με τα προβλήματά τους, το αποδεικνύουν οι πολιτικές που εφαρμόζει η Κυβέρνηση, η συνέπεια λόγων και έργων, το γεγονός ότι αυτά που έλεγε προεκλογικά τα εφαρμόζει μετεκλογικά και εν προκειμένω και στην οικονομία. Όλα τα μέτρα στήριξης που παρά τις πολλές δυσκολίες έχουν κρατήσει όρθια την ελληνική οικονομία και μειώνουν τις συνέπειες των κρίσεων αυτών, οι αυξήσεις στους δημοσίους υπαλλήλους, οι πάνω από 50 μειώσεις φορολογικών συντελεστών την προηγούμενη τετραετία, και όλα τα μέτρα τα οικονομικά τα οποία ψηφίστηκαν τώρα. Τα έκτακτα μέτρα τα οποία δόθηκαν για να στηριχτούν ειδικά οι πιο αδύναμοι συμπολίτες μας. Αυτά νομίζω είναι καλύτερα και πιο χρήσιμα για την κοινωνία, παρά συνεχείς αναρτήσεις, βίντεο, τουίτς χωρίς καμία ουσία. Νομίζω ότι δεν έχει να κερδίσει τίποτα κανένας πολιτικός και εν προκειμένω ο αρχηγός του κόμματος της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, ειδικά όταν είναι νέος να πολιτεύεται με έναν τόσο παλιό τρόπο.

Π. ΜΙΧΟΣ: Ο κυριακάτικος Τύπος έβριθε δημοσιευμάτων, αναλύσεων και απόψεων για τη φορολογική μεταρρύθμιση, το φορολογικό νομοσχέδιο που φέρνει η Κυβέρνηση. Κάποιοι μάλιστα υπενθύμισαν τα αντικειμενικά κριτήρια του κ. Παπαδόπουλου, του Υπουργού του ΠΑΣΟΚ. Θέλω να σας ρωτήσω προβλέπονται προσαρμογές, το έχει αφήσει ανοιχτό και ο κ. Θεοχάρης, στο νομοσχέδιο; Ένα οριζόντιο μέτρο δεν δημιουργεί αδικίες; Θέλω να πω είναι φιλελεύθερη πολιτική ένα οριζόντιο μέτρο; Και αυτό ανησυχεί την Κυβέρνηση ότι θα έχει εκλογικό πολιτικό κόστος, γιατί οι περισσότεροι ελεύθεροι επαγγελματίες ψήφισαν τη Νέα Δημοκρατία σε αυτές τις εκλογές;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Κατ’ αρχάς, η Κυβέρνηση δεν νομοθετεί με βάση το τι ψήφισαν ή τι φαίνεται ότι ψήφισαν από τις αναλύσεις τις δημοσκοπικές οι επιμέρους επαγγελματικές κατηγορίες. Και νομίζω ότι αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι η οικονομική πολιτική οδηγεί σε σταδιακή αύξηση των εισοδημάτων για το σύνολο των Ελλήνων πολιτών. Και αλίμονο αν υπήρχε Κυβέρνηση που να νομοθετούσε με βάση τέτοια κριτήρια. Αυτό είναι το πρώτο. Το δεύτερο είναι ότι – εδώ το έχουμε πει πάρα πολλές φορές – για μας η δημόσια διαβούλευση έχει πάρα πολύ μεγάλη αξία, πολύ μεγάλη σημασία. Σεβόμαστε τις διαδικασίες, σεβόμαστε όσα προβλέπονται από τη στιγμή που εισάγεται μια πρόταση στο Υπουργικό Συμβούλιο και στη συνέχεια βγαίνει σε δημόσια διαβούλευση ένα νομοσχέδιο. Αυτό θα κάνουμε και τώρα. Θα ακούσουμε τις απόψεις, τις προτάσεις, τις επιμέρους παρατηρήσεις και των υπόλοιπων κομμάτων και των επιστημονικών φορέων και των πολιτών. Δεν θα παρεκκλίνουμε από την κεντρική φιλοσοφία του νομοσχεδίου, για να μην υπάρχει παρεξήγηση. Όμως, θα εξετάσουμε σημειακές παρεμβάσεις, όπως έχουμε κάνει σε πολλές άλλες περιπτώσεις προς ψήφιση νομοσχεδίων. Το τρίτο που θέλω να πω: Θα επαναλάβω ότι δεν υπάρχει καμία ούτε διάθεση εκδικητικότητας, συμψηφισμού, στοχοποίησης των ελεύθερων επαγγελματιών. Σέβομαι και τιμώ και συνολικά η Κυβέρνηση και ο Πρωθυπουργός τους ελεύθερους επαγγελματίες, όπως και όλους τους πολίτες και τους εργαζόμενους στη χώρα μας. Είμαι ελεύθερος επαγγελματίας που γνωρίζω πολύ καλά και εγώ, όπως και πολλοί άλλοι, τις καθημερινές δυσκολίες που αντιμετωπίζει ένας ελεύθερος επαγγελματίας. Είναι μια συνολική φορολογική παρέμβαση με στόχο την περαιτέρω αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής. Έχουμε μειώσει κατά πολύ το κενό ΦΠΑ, απ’ ό,τι συνέβαινε το 2019. Όμως, έχουμε να κάνουμε πολλά ακόμα. Η παρέμβαση αυτή έχει πάρα πολλά σημεία, ένα εκ των οποίων είναι και μια δικαιότερη φορολόγηση των ελεύθερων επαγγελματιών, η οποία γίνεται γιατί; Γιατί υπάρχει μια πραγματικότητα. Το 71% των ελεύθερων επαγγελματιών δηλώνει κάτω από τον κατώτατο μισθό του ιδιωτικού τομέα. Αυτό δεν σημαίνει ότι αυτό το 71% είναι φοροφυγάδες, σε καμία περίπτωση ή το υπόλοιπο 29% δεν είναι. Δεν χρειάζεται να τσουβαλιάσουμε ούτε τη μία ούτε την άλλη περίπτωση. Όμως, σίγουρα χρειαζόταν μία παρέμβαση. Αυτή είναι η κεντρική φιλοσοφία της παρέμβασης και πάνω σε αυτή θα ακολουθήσει και η συζήτηση και θα καταλήξουμε στην ψήφιση ενός σημαντικού νομοσχεδίου. Όμως, όλο το πλέγμα των παρεμβάσεων, που συνολικά είναι για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής, για τον τρόπο μεταβίβασης ακινήτων, για την αυστηροποίηση των προστίμων για χρήση μετρητών, για τη διασύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές, για την παρέμβαση που γίνεται για τα Airbnb. Όλες αυτές οι παρεμβάσεις στοχεύουν στο να εισπράξει το Κράτος από μια παράνομη δραστηριότητα που είναι η φοροδιαφυγή και μια βαθιά αντικοινωνική συμπεριφορά που δεν χρειάζεται να βάζουμε ταμπέλες αν φοροδιαφεύγουν μόνο η Α, η Β, ή οποιαδήποτε επαγγελματική κατηγορία. Αυτό θα οδηγήσει σε αύξηση εσόδων για να γίνουν ακόμα περισσότερες σημαντικές παρεμβάσεις για την Παιδεία, για την Υγεία, συνολικά για την κοινωνία. Αυτή είναι η φιλοσοφία μας. Και το ξαναλέω μακριά από μας οποιαδήποτε στοχοποίηση μιας επαγγελματικής ομάδας, οποιοδήποτε τσουβάλιασμα.

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Το DOCUMENTO της Κυριακής αποκάλυψε δύο σοβαρά προβληματικές περιπτώσεις που αφορούν τον Τύπο, στενού ενδιαφέροντος του Μεγάρου Μαξίμου. Μία ενός καταγγελλόμενου εκβιασμού επιχειρηματία από εκδότη της επιρροής της Κυβέρνησης και μία ενός μιντιάρχη του στενού οικογενειακού κύκλου του Πρωθυπουργού, που επιδοτήθηκε από την Κυβέρνηση τα προηγούμενα χρόνια, αλλά το πρόγραμμά του παραμένει άφαντο. Έχετε εικόνα; Σας προβληματίζει η κατάσταση στον Τύπο; Θα αναλάβετε κάποια πρωτοβουλία γι’ αυτές τις περιπτώσεις;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Δεν τις γνωρίζω τις περιπτώσεις αυτές, ούτε γνωρίζω αν και εφόσον ισχύει αυτό το οποίο αναφέρεται στο δημοσίευμα. Εφόσον υπάρχει μια παράνομη συμπεριφορά, όχι μόνο για έναν εκδότη, αλλά για οποιονδήποτε πολίτη και εφόσον ισχύει αυτό το οποίο λέει το δημοσίευμα, επιλαμβάνεται η Δικαιοσύνη και αν αποδειχτεί κάτι θα έχουμε και την προβλεπόμενη διαδικασία και όλα όσα προβλέπονται, τέλος πάντων, συνολικά για μια τέτοια περίπτωση. Οπότε, δεν νομίζω ότι έχει κάποιο νόημα, ούτε μπορούσα να κάνω κάποιο σχόλιο για κάτι που δεν γνωρίζω. Οπότε, δεν έχω κάτι να πω περισσότερο, δεν γνωρίζω κάτι.

ΜΑΡ. ΠΑΠΑΔΑΚΗ: Θέλω να σας ρωτήσω με αφορμή πάλι δημοσιεύματα, εάν οδηγούμαστε σε αύξηση ορίου συνταξιοδότησης και αν καταργείται και το μεταφορικό ισοδύναμο στα νησιά.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Δεν καταργείται το μεταφορικό ισοδύναμο στα νησιά. Κατηγορηματικά το λέμε αυτό. Δεν υπάρχει καμιά τέτοια περίπτωση, ούτε καμιά τέτοια συζήτηση. Επίσης, δεν έχουμε καμία περίπτωση και μάλιστα το έκανε σαφές ο Υφυπουργός, κ. Τσακλόγλου, αύξησης των ορίων συνταξιοδότησης. Και δεν είπε αυτό ο κ. Τσακλόγλου. Αλλά πριν και πάνω απ’ όλα, να το κάνουμε και πάλι σαφές: Δεν υπάρχει θέμα αύξησης των ορίων ή οποιασδήποτε αλλαγής των ορίων συνταξιοδότησης. Έγινε μια γενικότερη συζήτηση από τον Υφυπουργό, όπως συμβαίνει και σε όλες τις άλλες χώρες. Και σε αυτό το οποίο αναφέρθηκε θα είναι μια συζήτηση που γίνεται όπως γίνεται σε όλες τις χώρες, ανά τρία χρόνια μέχρι το 2027, χωρίς να προαναγγέλλει το οτιδήποτε ο Υφυπουργός. Και μάλιστα έγινε και σαφές ότι οποιαδήποτε συζήτηση γίνει το 2027 δεν θα έχει τη λογική που είδαμε σε κάποια δημοσιεύματα κάποιων απότομων αλλαγών, όπως, τέλος πάντων, περιγράφηκε. Αλλά για να κρατήσουμε το σημαντικό και στα δύο που με ρωτήσατε, ούτε κατάργηση του ισοδύναμου υφίσταται ούτε αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης.

Β. ΣΑΜΑΡΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, για τους ελεύθερους επαγγελματίες, οι δικηγόροι, πάντως, έχουν προαναγγείλει κινητοποιήσεις, αποχή. Υπάρχει μία συζήτηση για δημιουργηθεί ένα κοινό μέτωπο των κλάδων των ελεύθερων επαγγελματιών απέναντι στην Κυβέρνηση. Δεν σας προβληματίζει αυτό; Και ποιες αλλαγές συγκεκριμένα θα μπορούσατε να κάνετε στο νομοσχέδιο; Θα μπορούσε, για παράδειγμα, να εξαιρεθούν από το τεκμαρτό και οι άνω των 65;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Αυτή τη στιγμή δεν θέλω να μπω σε διαδικασία τέτοιας συζήτησης, γιατί, κατ’ αρχάς, είναι μια συζήτηση που θα γίνει στο πλαίσιο της διαβούλευσης, με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών να έχει και τη σχετική δικαιοδοσία, να ακούσει, να συζητήσει και να κοιτάξει ενδεχόμενες σημειακές παρεμβάσεις. Αυτό που θέλουμε να γίνει μέσα από τη διαβούλευση, στο σκέλος που αφορά στους ελεύθερους επαγγελματίες και την παρέμβαση αυτή, γιατί είναι άνθρωποι οι οποίοι πραγματικά – δεν μπορούμε τώρα να μπούμε σε διαδικασία επιμέρους συζήτησης- ενώ είναι κάτω από αυτό το όριο, δεν υπήρχε τρόπος να μην ήταν κάτω από το όριο, να γίνει μια συζήτηση σημειακών παρεμβάσεων, για να τεθούν κάποια κριτήρια, σε αυτό που λέμε, στο πλαίσιο του μαχητού. Ούτως ή άλλως, εδώ ήμασταν σαφείς από την πρώτη στιγμή, είδαμε ότι το τεκμήριο είναι μαχητό και προφανώς συζητούνται όλες αυτές οι παρεμβάσεις σε αυτή ακριβώς τη λογική. Δεν κάνουμε κάτι διαφορετικό από αυτό που είπαμε εμείς. Περιγράψαμε την κεντρική φιλοσοφία του συγκεκριμένου νομοσχεδίου, της συγκεκριμένης παρέμβασης και τώρα είναι η στιγμή να ακούσουμε και τις προτάσεις και των φορέων και των επιστημονικών συλλόγων. Και επειδή αναφερθήκατε στις κινητοποιήσεις, εμείς ακούμε συνολικά την κοινωνία και ακούμε τα Επιμελητήρια, τους φορείς και το έχουμε αποδείξει αυτό. Και με πολύ μεγάλο σεβασμό θα ακούσουμε τις προτάσεις τους, τις συγκεκριμένες παρατηρήσεις τις οποίες θα έχουν. Όταν μια συζήτηση γίνεται μακριά από κραυγές και μηδενισμούς και fake news, τότε έχει μόνο θετικά αποτελέσματα για τους πολίτες. Και να είστε σίγουροι ότι εμείς θα λάβουμε πολύ σοβαρά υπόψη μας τα σοβαρά συμπεράσματα και τις σοβαρές αντιπροτάσεις. Ούτως ή άλλως, έχουμε δώσει, νομίζω, διαπιστευτήρια συνολικά στους ελεύθερους επαγγελματίες, έχοντας μειώσει πολλούς και σημαντικούς φορολογικούς συντελεστές για το σύνολο των πολιτών, όντας η Κυβέρνηση, η οποία δεν έχει αυξήσει ή δεν έχει επιβάλει κανέναν φόρο, μετά από τέσσερα και παραπάνω χρόνια διακυβέρνησης και σε πολύ δύσκολα χρόνια εισαγόμενων κρίσεων, για δύο συνεχόμενα έτη ο μέσος όρος του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών να έχει αυξηθεί. Αυτά είναι δεδομένα, πάνω στα οποία όλοι μας πρέπει να χτίσουμε, ούτως ώστε να οδηγηθούμε σε περαιτέρω αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών, που είναι, και στο τέλος της ημέρας, το ζητούμενο της Κυβέρνησης.

Δ. ΧΡΥΣΙΚΟΠΟΥΛΟΣ: Θέλω να σας πάω και πάλι λίγο στα διεθνή οικονομικά. Μετά το τέλος του κάθε Ecofin, ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών επαναλαμβάνει ότι η Ελλάδα θέτει ζήτημα για τις αμυντικές δαπάνες, λόγω και της ιδιαιτερότητας των σχέσεων της με την Τουρκία. Υπάρχει κάποιο στοιχείο ότι αυτό το αίτημα της Ελλάδας, σχετικά με το πώς θα προσμετρώνται οι αμυντικές δαπάνες στο έλλειμα και στο χρέος, υπάρχει κάποιο στοιχείο ότι υπάρχει κάποια θετική εξέλιξη; Και σας ρωτάω διότι είναι ένα αίτημα, το οποίο εγώ το θυμάμαι ακόμα να το θέτει όταν ήταν Υπουργός Οικονομικών ο κ. Χριστοδουλάκης.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Δεν έχω κάποια εξειδικευμένη, των τελευταίων ημερών εννοώ, νεότερη ενημέρωση. Εφόσον έχουμε κάτι, θα ενημερωθείτε είτε από εμάς είτε από το Υπουργείο Οικονομικών.

Π. ΜΙΧΟΣ: Υπάρχει χρονοδιάγραμμα για τη συνεδρίαση της Πολιτικής Επιτροπής της Νέας Δημοκρατίας;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Θα βγει σχετική ανακοίνωση σύντομα από τον Πρωθυπουργό και Πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας.

Ευχαριστώ πολύ.

Ένοπλες Δυνάμεις: - Ο αήττητος χαμένος λόχος… 240 Έλληνες μάχονται και ελίσσονται στην Κριμαία

 


Το 1919 το Α’ Σώμα Στρατού (ΣΣ) στάλθηκε, κατόπιν αιτήματος των Συμμάχων στην «Μεσημβρινή Ρωσία», την σημερινή Ουκρανία δηλαδή, για να πολεμήσει, παρά το πλευρό γαλλικών και ρωσικών «λευκών» δυνάμεων, κατά των Μπολσεβίκων.
Στο πλαίσιο αυτό οι κύριες δυνάμεις του Α’ ΣΣ αποβιβάστηκαν, σταδιακά, στην Ουκρανία με το 2ο Σύνταγμα Πεζικού (ΣΠ) της ΧΙΙΙ Μεραρχίας Πεζικού (ΜΠ) να αποβιβάζεται στις 10 Μαρτίου (παλαιό ημερολόγιο) στην Σεβαστούπολη της Κριμαίας. Η στρατιωτική κατάσταση που βρήκαν εκεί οι Έλληνες κάθε άλλο παρά ευχάριστη ήταν.
Η χερσόνησος της Κριμαίας συνδεόταν με την ηπειρωτική χώρα μέσω ενός ισθμού που είχε τρεις κλάδους,  του Περεκόπ, του Δνειπεροπετρόφσκ και του Αραμπάτ. Μέσω αυτών των κλάδων διερχόταν όλες οι δρόμοι και σιδηροδρομικές γραμμές που συνέδεαν την χερσόνησο με τον Βορρά.
Την άμυνα των κλάδων αυτών είχαν αναλάβει οι «λευκές» ρωσικές δυνάμεις. Αυτές έφεραν τον πομπώδη τίτλο «Ρωσική Εθελοντική Στρατιά» και διέθετε δύο «μεραρχίες». Ωστόσο η συνολική δύναμη της «στρατιάς» δεν ξεπερνούσε τους 1.700 άνδρες. Στην Κριμαία είχε και το γαλλικό 157ο Σύνταγμα Πεζικού (ΣΠ) που όμως αριθμούσε μόλις 500 άνδρες, μαζί με την υπ’ αυτό μοίρα πυροβολικού που του είχε διατεθεί.
Το 2ο Σύνταγμα Πεζικού
Το 2ο ΣΠ δεν έφτασε πλήρες στην Σεβαστούπολη. Ο διοικητής του, αντισυνταγματάρχης Νεόκοσμος Γρηγοριάδης διέθετε το Ι/2 και το ΙΙ/2 Τάγματα Πεζικού (ΤΠ) χωρίς τα μεταγωγικά των λόχων πολυβόλων τους, το επιτελείο του ΙΙΙ/2 ΤΠ και τον 9ο Λόχο του και το ΧΙΙΙα Χειρουργείο. Συνολικά το σύνταγμα διέθετε 2.038 άνδρες, 30 δίτροχες άμαξες και 30 κτήνη με περιορισμένα πυρομαχικά.
Στις 13 Μαρτίου η γαλλική διοίκηση διέταξε το Ι/2 ΤΠ, υπό τον ταγματάρχη Βασίλειο Μητσάκο να μεταβεί στην Συμφερούπολη όπου θα αναλάμβανε καθήκοντα φρουράς. Έτσι και έγινε. Στις 15 Μαρτίου και ο 2/2 Λόχος του εν λόγω τάγματος (2ος Λόχος του 2ου ΣΠ – υπολοχαγός Παπαδημητρόπουλος Ιππ.) διατάχθηκε να αναπτυχθεί στο χωριό Ταγκανάς, στον μεσαίο κλάδο του ισθμού, για να φρουρεί τον σιδηροδρομικό σταθμό, υποστηρίζοντας τη 5η Ρωσική Εθελοντική «Μεραρχία» (ΡΕΜ) που είχε παρατακτέα δύναμη μόλις 600 ανδρών.
Οι μπολσεβίκοι επιτέθηκαν στο Περεκόπ και υποχρέωσαν σε υποχώρηση την εκεί αμυνόμενη 4η ΡΕΜ που υποστηριζόταν από έναν ελληνικό λόχο. Κατόπιν αυτού η γαλλική διοίκηση των συμμαχικών δυνάμεων στην Κριμαία διέταξε τη ρωσική 5η ΡΕΜ και τον 2/2 ελληνικό λόχο να αφήσουν τις θέσεις τους στον μέσο κλάδο του ισθμού και να σπεύσουν προς το Περεκόπ.
Έλληνες και Ρώσοι κινήθηκαν δυτικά αλλά αντελήφθησαν την παρουσία ισχυρών μπολσεβικικών δυνάμεων και αναπτύχθηκαν αμυντικά στο χωριό Εσκί Κιοϊ Ζάμα. Στις 25 Μαρτίου, ημέρα της ελληνικής εθνικής εορτής, οι μπολσεβίκοι επιτέθηκαν.
Η μάχη
Οι μπολεσεβίκοι επιτέθηκαν μαζικά κατά της μικτής δύναμης Ελλήνων και Ρώσων. Ο ελληνικός λόχος που ήταν ενισχυμένος με διμοιρία πολυβόλων (4 πολυβόλα), κάλυψε το αριστερό της συμμαχικής παράταξης. Οι Έλληνες, αν και λιγότεροι απέκρουσαν ευχερώς τα μπουλούκια των αντιπάλων που εφορμούσαν κατά μέτωπο. Τότε οι μπολσεβίκοι κινήθηκαν προς υπερφαλάγγιση των Ελλήνων.
Ο λόχος σχημάτισε επικαμπή και απέκρουσε πάλι τις επιθέσεις. Ωστόσο οι μπολσεβίκοι ήταν πολλοί και άρχισαν σταδιακά να απειλούν τον λόχο με περικύκλωση. Ενώπιον της εξέλιξης αυτής οι άνδρες κάθε άλλου στρατού του κόσμου θα υποχωρούσαν άμεσα. Οι Έλληνες όμως, υπό τον γενναίο υπολοχαγό Παπαδημητρόπουλο εξόρμησαν κατά του αντιπάλου με τη λόγχη και τον έτρεψαν σε επαίσχυντη φυγή!
Η παλικαρίσια, όσο και σοφή αυτή κίνηση του υπολοχαγού είχε ως στόχο το κέρδος χρόνου. Μέχρι να ανασυνταχθεί ο εχθρός ο λόχος και οι Ρώσοι σύμμαχοι κατάφεραν να υποχωρήσουν με ασφάλεια. Οι απώλειες του λόχου ήταν δύο νεκροί και 12 τραυματίες.
Ο χαμένος λόχος
Ο Λόχος αποτελώντας την οπισθοφυλακή των υποχωρούντων Ρώσων έφτασε στο χωρίο Μπογκάμκα όπου υπήρχε τηλεγραφείο. Ο Παπαδημητρόπουλος έστειλε τηλεγράφημα στη διοίκηση του 2ου ΣΠ ενημερώνοντας για τις εξελίξεις. Όμως οι τηλεγραφητές ήταν οπαδοί των μπολσεβίκων και προσποιήθηκαν ότι έστειλαν το τηλεγράφημα χωρίς να το στείλουν. Έτσι η διοίκηση του 2ου ΣΠ έχασε τα ίχνη του λόχου.
Ο λόχος καλύπτοντας πάντα την υποχώρηση των Ρώσων, συνέχισε να κινείται νότια μέσα στην εχθρική απεραντοσύνη. Τελικά μετά από νέες περιπέτειες ο λόχος κατάφερα να φτάσει στη Θεοδοσία, την 1η Απριλίου. Η διοίκηση εξακολουθούσε να μην έχει καμία πληροφορία για την τύχη του.
Φήμες που κυκλοφόρησαν ανέφεραν ότι ο λόχος είχε διαλυθεί εντελώς και είχε χάσει και τα πολυβόλα του. Τότε το 2ο ΣΠ ζήτησε από την ελληνική μοίρα που ναυλοχούσε στην Κριμαία να αποστείλει ένα σκάφος προς αναζήτηση του λόχου. Πράγματι την αποστολή ανέλαβε το θωρηκτό «Λήμνος».
Το θωρηκτό αγκυροβόλησε αρχικά στη Γιάλτα όπου αποβίβασε άγημα το οποίο και πληροφορήθηκε ότι ο λόχος κινείτο προς τη Θεοδοσία. Αμέσως το θωρηκτό απέπλευσε από τη Γιάλτα και έπλευσε προς τη Θεοδοσία. Έφτασε μάλιστα πριν τον λόχο και άγημά του προετοίμασε την επισταθμία του χαμένου λόχου, ζητώντας παράλληλα την αποστολή πλοίου για τη μεταφορά των ανδρών στην Σεβαστούπολη.
Τελικά οι κατάκοποι, αλλά αήττητοι άνδρες του 2/2 Λόχου έφτασαν στη Θεοδοσία και με απίστευτη χαρά αντίκρισαν να τους περιμένουν τα αδέρφια τους του Πολεμικού Ναυτικού. Αφού αναπαύτηκαν, επιβιβάστηκαν στο μεταφορικό σκάφος που είχε στο μεταξύ φτάσει και στις 3 Απριλίου έφτασαν στην Σεβαστούπολη και ενώθηκαν με το 2ο ΣΠ μετά από μια μικρή Οδύσσεια οκτώ ημερών…

Ελεγκτικό Συνέδριο για την χορήγηση αναδρομικών και επαναφορά των συντάξεων στα επίπεδα Ιουλίου 2012: - Έχουν εκδοθεί εκατοντάδες αποφάσεις - Γιατί η απόφαση, για τους πανεπιστημιακούς, δικαιώνει και τους απόστρατους

 



                                                       ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ 

press.office@elsyn.gr 

ΑΘΗΝΑ, 6 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2023 

                                                           ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 

Επί της 176/2023 Απόφασης του Τρίτου Τμήματος 

Η 176/2023 απόφαση του Τρίτου Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου σε συμβούλιο δεν αποτελεί νέα νομολογία του Ελεγκτικού Συνεδρίου. 

Αφορά στο νομικό ζήτημα της μείωσης του μισθολογίου των καθηγητών Α.Ε.Ι. που επέβαλε ο νόμος 4093/2012 και τη συνακόλουθη μείωση των συντάξεων της ίδιας κατηγορίας δημοσίων λειτουργών. 

Η μείωση αυτή συντάξεων κρίθηκε, με την 1506/2016 απόφαση της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, αντισυνταγματική και, βάσει της κρίσης αυτής, έχουν εκδοθεί, μετά το έτος 2016 και μέχρι σήμερα, από το αρμόδιο Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με τη διαδικασία της ταχείας δίκης, εκατοντάδες αποφάσεις που αφορούν αυτή την κατηγορία συνταξιούχων και το συγκεκριμένο ζήτημα. 

Η δικαστική αυτή απόφαση ουδεμία σχέση έχει με τις προσφάτως εκδοθείσες 1330, 1331 και 1332/2023 αποφάσεις της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου που αφορούν στην αναπροσαρμογή και στον κανονισμό της σύνταξης των δικαστικών λειτουργών.


Γιατί η απόφαση 176/2023 δικαιώνει και τους απόστρατους 

 Στην απόφαση 1506/2016 γίνεται, σε πολλά σημεία, ειδική μνεία στους στρατιωτικούς

 Δείτε τα επίμαχα σημεία της 1506/16 απόφασης του Ελεγκτικού Συνέδριου


Απόφαση 1506/2016

                                          ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ 

                               ΤΟ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΣΕ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ



3. Ο νομοθέτης αναγνωρίζοντας διαχρονικά για ορισμένες κατηγορίες υπαλλήλων και λειτουργών του Δημοσίου, όπως είναι οι δικαστικοί λειτουργοί, τα μέλη Δ.Ε.Π. των Α.Ε.Ι. και Ε.Π. των Τ.Ε.Ι., οι γιατροί του Ε.Σ.Υ. και οι στρατιωτικοί, την ειδική φύση των καθηκόντων τους και την αποστολή τους, τις αυξημένες υπηρεσιακές υποχρεώσεις τους, τις ιδιαίτερες συνθήκες εργασίας τους, αλλά και τις απαγορεύσεις και περιορισμούς των ατομικών τους δικαιωμάτων που επιβάλλονται σε κάποιες από τις κατηγορίες αυτές (όπως στους δικαστικούς λειτουργούς και τους στρατιωτικούς) βάσει συνταγματικής τάξης διατάξεων, τους εξαίρεσε από την υπαγωγή τους στο ενιαίο μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων, καθιερώνοντας γι’ αυτούς ειδικά μισθολόγια, μισθολόγια δηλαδή ευνοϊκότερα από το ενιαίο αυτό μισθολόγιο και διαφορετικά για κάθε μία από τις κατηγορίες αυτές υπαλλήλων, λειτουργών και στρατιωτικών. 


. Και τούτο πρωτίστως διότι τα μέλη Δ.Ε.Π. των Α.Ε.Ι. δεν είναι η μόνη κατηγορία πολιτών που υπέστη μειώσεις αποδοχών και συντάξεων, ώστε να τίθεται ζήτημα άνισης μεταχείρισής τους, αφού νέα μειωμένα μισθολόγια έχουν θεσπιστεί τόσο με το ν. 4024/2011 για τους υπαγόμενους στο ενιαίο μισθολόγιο υπαλλήλους, όσο και με το ν. 4093/2012 για τις λοιπές -πέραν των μελών Δ.Ε.Π. των Α.Ε.Ι.- 30 κατηγορίες υπαλλήλων και λειτουργών που υπάγονται σε ειδικά μισθολόγια, αλλά και για εκείνους που δεν είναι μεν υπάλληλοι, πλην όμως λαμβάνουν αντιμισθία, αποδοχές, αποζημιώσεις ή έξοδα παράστασης από το Δημόσιο, τους ο.τ.α. και τα λοιπά ν.π.δ.δ., καθώς και τα ν.π.ι.δ. που ανήκουν στους ως άνω φορείς (βλ. άρθρο πρώτο παρ. Γ υποπαρ. Γ.1. περ. 2-8 του ν. 4093/2012). 

 

Περαιτέρω, το ανίσχυρο ή μη των μισθολογικών ρυθμίσεων του ν. 4093/2012, κατ’ εφαρμογή των οποίων χώρησε η επίδικη αναπροσαρμογή της σύνταξης του εκκαλούντος συνταξιούχου πρώην Αναπληρωτή Καθηγητή Α.Ε.Ι., κατ’ επέκταση δε η νομιμότητα της προσβαλλόμενης συνταξιοδοτικής πράξης, δεν μπορεί να κριθεί με βάση ρυθμίσεις άλλων νόμων (3865/2010, 3986/2011, Απόφαση 1506/2016 31 4002/2011, 4024/2011, 4051/2012), καθόσον οι ως άνω περικοπές, πέραν του ότι αφορούν όλους τους συνταξιούχους του δημόσιου τομέα (αλλά και τους συνταξιούχους όλων των φορέων κοινωνικής ασφάλισης αρμοδιότητας Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης – βλ. άρθρο 38 ν. 3863/2010), ουδόλως σχετίζονται με τον κανονισμό ή την αναπροσαρμογή των συντάξεων, αλλά επιβάλλονται, προς θεραπεία άλλων σκοπών, κατά την καταβολή των συντάξεων, στο στάδιο δηλαδή εκτέλεσης των συνταξιοδοτικών πράξεων, και δεν αφορούν, συνακόλουθα, στην υπό κρίση διαφορά που αφορά τη νομιμότητα ή μη της πράξης αναπροσαρμογής της σύνταξης του εκκαλούντος σε σχέση με τις συγκεκριμένες και μόνο μισθολογικές ρυθμίσεις της περιπτώσεως 17 της υποπαραγράφου Γ.1 της παραγράφου Γ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012. Συνεπώς, κατά τη μειοψηφούσα αυτή άποψη, οι ως άνω ρυθμίσεις δεν αντίκεινται στα άρθρα 4 παρ. 5 και 25 παρ. 4 του Συντάγματος και θα έπρεπε, ως εκ τούτου, να εξετασθεί περαιτέρω η βασιμότητα των λοιπών προβαλλόμενων λόγων έφεσης. 


12. Υπό τα δεδομένα αυτά, τα οποία για την ταυτότητα του νομικού λόγου, ισχύουν και σε περίπτωση μείωσης της σύνταξης, οι διατάξεις της περίπτωσης 17 της υποπαραγράφου Γ.1 της παραγράφου Γ του ν. 4093/2012, με τις οποίες η αναπροσαρμογή (μείωση) των συντάξεων των συνταξιούχων πρώην μελών Δ.Ε.Π. των Α.Ε.Ι. ανατρέχει αναδρομικά από 1.8.2012 σε χρόνο δηλ. προγενέστερο της δημοσίευσής του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (12.11.2012), λόγω μείωσης των αποδοχών των ενεργεία μελών Δ.Ε.Π. των Α.Ε.Ι. από 1.8.2012, αντίκεινται και στις διατάξεις του άρθρου 1 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της Ε.Σ.Δ.Α. είναι, συνεπώς, ανίσχυρες, καθόσον πρόκειται για στέρηση γεννημένου περιουσιακής φύσεως δικαιώματος (σύνταξης συγκεκριμένου ποσού, που έχει ήδη καταβληθεί), χωρίς να προκύπτει ότι η αναδρομική αυτή μείωση υπαγορεύθηκε από επιτακτικούς λόγους Απόφαση 1506/2016 35 δημόσιας ωφέλειας, ενώ δεν τεκμηριώνεται, ούτε η αναγκαιότητα και προσφορότητα της εν λόγω αναδρομικότητας για την επίτευξη του επιδιωκόμενου με τη συνολική ρύθμιση του ν. 4093/2012 σκοπού δημοσίου συμφέροντος, κατόπιν τήρησης των αρχών της ισότητας στην κατανομή των δημοσίων βαρών (άρθρο 4 παρ. 1 και 5 του Συντ.) και της αναλογικότητας, ενόψει και του γεγονότος ότι όμοια ρύθμιση δεν θεσπίστηκε και για τους λοιπούς εν γένει συνταξιούχους του Δημοσίου (Ε.Σ. Ολομ. Πρακτ. 2ης Ειδ. Συν./27.2.2013, σελ. 36-38, Αποφ. 4327/2014). 

13. Κατ’ ακολουθίαν αυτών που προηγουμένως κρίθηκαν , οι διατάξεις της περίπτωσης 17 της υποπαραγράφου Γ.1 της παραγράφου Γ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012, με τις οποίες κατ’ εφαρμογή του άρθρου 9 του π.δ. 169/2007 μειώθηκαν οι συντάξεις των συνταξιούχων πρώην μελών Δ.Ε.Π. των Α.Ε.Ι. λόγω μείωσης των αποδοχών των εν ενεργεία μελών Δ.Ε.Π. των Α.Ε.Ι. και μάλιστα αναδρομικά από 1.8.2012, αντίκεινται προς τις συνταγματικές διατάξεις των άρθρων 4 παρ. 5 και 25 παρ. 4 καθώς και την υπερνομοθετικής ισχύος διάταξη του άρθρου 1 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου. 

Μετά δε την επίλυση του νομικού ζητήματος πρέπει η ένδικη έφεση να παραπεμφθεί στο αρμόδιο ΙΙ Τμήμα για να εξεταστεί περαιτέρω. 

Διά ταύτα 

Επιλύει κατά τα ανωτέρω το νομικό ζήτημα. Αποφαίνεται ότι οι διατάξεις της περίπτ. 17 της υποπαραγράφου Γ.1. της παραγράφου Γ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012, με τις οποίες κατ’ εφαρμογή του άρθρου 9 του π.δ. 169/2007 μειώθηκαν οι συντάξεις των 36 συνταξιούχων μελών Δ.Ε.Π. των Α.Ε.Ι. λόγω μείωσης των αποδοχών των εν ενεργεία μελών Δ.Ε.Π. των Α.Ε.Ι. και μάλιστα αναδρομικά από 1.8.2012, αντίκεινται προς τις συνταγματικές διατάξεις των άρθρων 4 παρ. 5 και 25 παρ. 4 καθώς και την υπερνομοθετικής ισχύος διάταξη του άρθρου 1 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου. Και Παραπέμπει την ένδικη έφεση στο αρμόδιο ΙΙ Τμήμα. 

Κρίθηκε και αποφασίστηκε στην Αθήνα, στις 26 Νοεμβρίου 2014 και στις 10 Ιουνίου 2015. 

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ 

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΓΓΕΛΑΡΑΣ

Η ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ 

 ΑΣΗΜΙΝΑ ΣΑΝΤΟΡΙΝΑΙΟΥ

 Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ 

ΕΛΕΝΗ ΑΥΓΟΥΣΤΟΓΛΟΥ


Υπτγος ε.α. Χρήστος Μπολώσης: - Αλλάχου ακμπάρ

 


Σουρούπωνε! Ο ήλιος έτρεχε βιαστικός να κρυφτεί πίσω από το όρος Αιγάλεω και η πόλη είχε χρωματιστεί  μ΄ εκείνο το χρώμα,  που κανένας ζωγράφος δεν μπορεί να πετύχει. Ένα απαλό χρυσοκίτρινο,  που ηρεμεί μάτια και ψυχές.

  • Tου Υπτγου ε.α.Χρήστου Μπολώση

Ο Θεμιστοκλής ο Τζερεμές,  ιδιοκτήτης του καφενείου «Η συνάντησις των φίλων» τακτοποιούσε τις καρέκλες, δήθεν ξεσκόνιζε τα τραπέζια και δήθεν έδιωχνε τις μύγες, που έφευγαν από ‘δω και πήγαιναν πάρα πέρα.

Ήταν η ώρα να αρχίσουν να έρχονται ο πελάτες. Άλλος για τον καφέ του, οι περισσότεροι για το ουζάκι τους,  όλοι όμως για αναλύσεις της επικαιρότητας.

Είναι που λέτε ο καφενές του Θεμιστοκλή του Τζερεμέ, κάπου στις ακραίες συνοικίες της Αθήνας, που σερβίρει ακόμα βαρύ γλυκό ή πολλά βαρύ και όχι με φουσκάλες έντεκα και όχι φρέντο ή εσπρέσο. Σερβίρει ακόμα ούζο με μεζέ που με κάθε νέα παραγγελία ο μεζές αυγαταίνει,  που στο τέλος με το πολύ τέσσερα ούζα, την έχεις κάνει ταράτσα.

Εκεί λοιπόν, εκτός από τα ούζα που αυγαταίνουν, γίνονται και αναλύσεις επί παντός επιστητού. Είναι να πούμε ο Σκάϊ της γειτονιάς, άνευ Πορτοσάλτε, ενώ οι πελάτες βροντάνε τα πούλια στο τάβλι. Η θεία μουσική του παλιού ελληνικού καφενέ.

Τότε, εμφανίζεται στην πόρτα ο κύριος Ερμόλαος, συνταξιούχος  καθηγητής φιλόλογος τέως ΠΑΣΟΚος και κάθεται στο γνωστό τραπεζάκι στο οποίο, εθιμικώ  δικαίω δεν κάθεται άλλος. Ο κ. Ερμόλαος είναι φανατικός νεοδημοκράτης, αλλά έχει το ελάττωμα να σκέπτεται και ενίοτε να αλλάζει γνώμη. 

Βαράει παλαμάκια, που θα πει «Πού είσαι παιδί» και το παιδί τσακίζεται. «Μάλιστα κύριε Ερμόλαε». «Σε παρακαλώ παιδί μου ένα τσάι με λεμόνι».

Παραδίπλα πάλι, κάθεται ο Σταμάτης. Συνταξιούχος κι’ αυτός, που είχε παλιά το ψιλικατζίδικο στην πλατεία. Χρόνια γνωστοί οι δυό τους, παίρνει το θάρρος και ρωτάει τον κ. Ερμόλαο:

  • Κάτι κακόκεφο σε βλέπω κύριε Ερμόλαε.
  • Άσε με ρε Σταμάτη και είμαι να σκάσω.
  • Και γιατί, αν επιτρέπεται;
  • Και βέβαια επιτρέπεται. Άκου λοιπόν. Είχα πάει με το αυτοκίνητό μου στο σούπερ μάρκετ. Ξέρεις, αυτό που είναι στη λεωφόρο. Μπαίνοντας στο υπαίθριο πάρκινγκ βλέπω 5-6 «ευπαθείς»,  να κρατούν στα χέρια τους μάκτρα, αυτά τα λάστιχα,  που προσαρμόζονται στους υαλοκαθαριστήρες. Με πλησιάζει λοιπόν ένας ψωμωμένος με μια αγκαλιά από δαύτα.
  • Τι εννοείς «ευπαθείς» κ. Ερμόλαε, ρώτησε ο Σταμάτης, που δεν στρόφαρε και πολύ.
  • Ρε Σταμάτη δεν ξέρεις τους «ευπαθείς». Είναι αυτοί που τους είδε η Σούζαν Σάραντον και ο Πάπας και συγκινήθηκαν σαν να βλέπουν Ξανθόπουλο με Μάρθα Βούρτση.
  • Α, λες για τους επενδυτές;
  • Ναι γεια σου, το ίδιο λέμε. Με πλησιάζει λοιπόν ένας και μου λέει: «Παππού να το αλλάξουμε;» και ταυτόχρονα σηκώνει το υαλοκαθαριστήρα κι’ ετοιμάζεται ν’ αφαιρέσει το μάκτρο. Δεν με πείραξε το «παππού» (που με πείραξε δηλαδή…), αλλά το θράσος του.
  • Παλικάρι, σου είπα να το αλλάξεις; τον ρωτάω εκνευρισμένος. Και  η απάντηση,  με πολύ νόημα:
  • Καλά παππού  (άντε πάλι). Δεν είμαι ούτε κλέφτης, ούτε δολοφόνος, είπε και το μάτι του γυάλιζε.

Μετά από κάνα δεκάλεπτο νάτονε πάλι, με το ίδιο τροπάρι (παππού κ.λπ.).

  • Άνθρωπέ μου δεν θέλω καταλαβαίνεις; Απομακρύνθηκε και πάλι, ρίχνοντάς μου όμως βλέμματα, σαν του κυρίου που βλέπετε στην αρχή του κειμένου.

Εκείνη την ώρα μίλησε και ο Μίστος, ελαιοχρωματιστής το επάγγελμα, που ίσαμε τότε  παρακολουθούσε σιωπηλός μεν, προσεκτικός δε. 

  • Να δεις κύριε Ερμόλαε που μου συνέβη κι΄ εμένα κάτι τέτοιο. Εγώ που λέτε έχω ένα Ι.Χ. που, λόγω η δουλειά, έχει γίνει εμπριμέ από τις μπογιές και τους ασβέστες. Πάγαινα το λοιπόν για το μεροκάματο και με πιάνει το «κόκκινο». Σε λίγα δευτερόλεπτα, νάτος ο «ευπαθής» με τον κουβά στην άκρη και το ματσούκι στο χέρι.
  • Να καθαρίσουμε κύριος;
  • Άσε μας ρε φίλε. Αφού το όλο όχημα είναι μέσα στη μπίχλα, το καθαρό παρμπρίζ μας μάρανε;
  • Θα το κάνω να αστράφτει, επέμενε ο επενδυτής.
  • Όχι ρε φίλε, πώς το λένε; Όχι!

Φαίνεται όμως ότι το «Όχι» μου δεν ήταν αρκούντως πειστικό, όπως αυτό του Ιωάννη Μεταξά, διότι ο επενδυτής άρχισε να φασινάρει το τζάμι. Μια νερό με το σφουγγάρι, μιά με το ματσούκι καθάρισμα. Τρόπος του λέγειν δηλαδή καθάρισμα, διότι τα διάφορα οικοδομικά υλικά, που διακοσμούσαν το παρμπρίζ και το λοιπό όχημα, είχαν πετρώσει και δεν έφευγαν μήτε με καλέμι. Τέλος πάντων. Κάποτε ο ευπαθής τελειώνει και μου λέει απλώνοντας το χέρι: 

  • Τελείωσα κύριος.
  • Από τι; Σου είπα εγώ να μου κάνεις κάτι;

Και τότε, τα μάτια του άστραψαν, επίσης σαν του κυρίου τα φωτογραφίας  και μου πετάει το σφουγγάρι στο παρμπρίζ και το κάνει σαν χάρτη της Υδρογραφικής Υπερεσίας. Κάτι πήγα να πω, αλλά στο μεταξύ άναψε το «πράσινο» και οι πισινοί μου άρχισαν, κατά τις ελληνικές παραδόσεις, να κορνάρουν δαιμονιωδώς.

  • Το οποίον κύριοι, φιλοσοφεί ο κ. Ερμόλαος, πάνε οι εποχές που με ύφος μισοκακόμοιρο σε παρακαλάγανε. Τώρα απαιτούνε, με τα λόγια προς το παρόν και σε λίγο θα απαιτούνε και με τα έργα, και δεν θέλω ούτε να φαντάζομαι, ποια θα είναι τα έργα. Από την άλλη η κυβέρνησή μας, φροντίζει να εγκαταστήσει στην Ελλαδίτσα μας  την…  Χαμάς  

Υστερόγραφο: Και πάντα λίγο γέλιο κάνει καλό

  • Ταξιτζής από το Λονδίνο

Ο ισλαμιστής ιεροκήρυκας Zakir Nike, μπήκε σε ένα ταξί στο Λονδίνο και είπε δυνατά στον οδηγό ταξί:

– Αδελφέ, σε παρακαλώ κλείσε το ραδιόφωνο, γιατί, όπως είπε και το Ιερό Κοράνι, απαγορεύεται να ακούω μουσική, γιατί στην εποχή του Προφήτη, δεν υπήρχε μουσική, ειδικά Δυτική, που είναι η μουσική των άπιστων. Αλάχου Ακμπάρ.

Ο ταξιτζής έκλεισε ευγενικά το ραδιόφωνο, σταμάτησε το ταξί και άνοιξε την πόρτα.

Ο Zakir τον ρώτησε:

– Τι κάνεις αδερφέ…;

Ο ταξιτζής απάντησε ευγενικά:

– Στην εποχή του προφήτη Δεν υπήρχε ταξί, δεν υπήρχαν βόμβες, δεν υπήρξε κλοπή, δεν υπήρχαν ομιλητές στα τζαμιά για να ξυπνήσουν παιδιά, ηλικιωμένοι ή άρρωστοι, δεν υπήρξαν θάνατοι, δεν υπήρχε AK-56. Παντού υπήρχε μόνο ειρήνη… Οπότε σκάσε, βγες έξω και περίμενε την καμήλα σου…!!!

  • Κι’ άλλο ένα

πηγή:https://www.dimokratia.gr/apopseis/570152/allachoy-akmpar-2/