Πέμπτη 2 Νοεμβρίου 2023

Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ: - Δεσμευόμαστε για φόρο μηδέν στους ελεύθερους επαγγελματίες με εισόδημα ως 10.000 ευρώ! - Τι θα κάνει με τους φοροφυγάδες του Δημοσίου και τους Συνταξιούχους!!


Ανάρτηση του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ στα social media


 Φορολογία.

Θα μου πείτε «στο σπίτι του κρεμασμένου δε μιλάνε για σκοινί».
Ναι, ο ΣΥΡΙΖΑ φορολόγησε. Γιατί παρέλαβε άδεια ταμεία και έπρεπε να βγάλει τη χώρα από τη χρεοκοπία.
Ξέρετε τι είναι να γίνει με το νέο φορολογικό καθεστώς Μητσοτάκη;
Διαβάζω τα πρωτοσέλιδα από τρεις εφημερίδες που δεν στηρίζουν τον ΣΥΡΙΖΑ:
Καθημερινή, Τα Νέα, Δημοκρατία:
473.000 ελεύθεροι επαγγελματίες θα πληρώσουν επιπλέον φόρο 1444 ευρώ ο καθένας!
Η λογική «41% έχω, ό,τι θέλω κάνω» οδηγεί ΚΑΙ σε φορολογική αλαζονεία.
Δεσμευόμαστε στους ελεύθερους επαγγελματίες ότι με εισόδημα ως 10.000 ευρώ, ο φόρος τους θα είναι ΜΗΔΕΝ.
Όχι επειδή σας κάνουμε χάρη.
Αλλά επειδή με αυτά τα εισοδήματα, είναι κοινωνική ανάγκη ο φόρος που πληρώνετε να είναι ΜΗΔΕΝ.

.


Πρωθυπουργός για το πελατειακό κράτος: - Βάζουμε ψηλά τον πήχη των φιλοδοξιών μας - Ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση - Ο Υπουργός είναι υποχρεωμένος να επιλέξει ..... όποιον αυτός θέλει.!! -


 Σας ευχαριστώ, κ. Πρόεδρε. Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το υπό συζήτηση νομοσχέδιο για τον τρόπο ανάδειξης των Διοικήσεων στον ευρύτερο δημόσιο τομέα πιστεύω ότι συνιστά μία πραγματική τομή στη σχέση κυβερνήσεων και του πολιτικού συστήματος με τον κρατικό μηχανισμό.

Γιατί, καθιερώνοντας ένα αξιοκρατικό πλαίσιο, τον στεγανοποιεί πλέον από γνωστές κομματικές παρεμβάσεις. Απελευθερώνει έτσι για πρώτη φορά τις υπηρεσίες και τη λειτουργία τους και δημιουργεί τις συνθήκες ώστε αυτές να εξυπηρετούν αποκλειστικά και μόνο τον πολίτη.

Με τις νέες ρυθμίσεις οι Διοικητές εκατοντάδων νομικών προσώπων δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου παύουν πια να είναι αποκλειστική προσωπική επιλογή του Υπουργού, όπως σε μεγάλο βαθμό ίσχυε μέχρι πρόσφατα.

Και στο εξής, η ιεραρχία του διοικητικού κορμού της χώρας δεν θα καθορίζεται μόνο από την κυβέρνηση, αλλά και από τις ικανότητες και την εμπειρία των υποψηφίων, πάντα σε σχέση με τις ανάγκες του τομέα στον οποίον καλούνται να υπηρετήσουν. Μια κατεύθυνση που δρομολογήθηκε και πάλι με δικό μας νόμο την προηγούμενη τετραετία, ο οποίος έκανε τα πρώτα βήματα για να αποδεσμεύσει το Δημόσιο από την εκάστοτε κυβέρνηση.

Σήμερα, ερχόμαστε και βελτιώνουμε, ενισχύουμε αυτό το θεσμικό πλαίσιο και κάνουμε πιστεύω μία καίρια μεταρρύθμιση στον συνολικό τρόπο λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης. Ξεπερνώντας πλέον προβλήματα εφαρμογής τα οποία είχαμε εντοπίσει στο προηγούμενο νομοθετικό πλαίσιο, ολοκληρώνουμε αυτήν την σημαντική παρέμβαση.

Από τον έως τώρα κοινοβουλευτικό διάλογο αναδείχθηκαν νομίζω όλες οι σημαντικές πτυχές αυτής της νέας πρωτοβουλίας. Επιτρέψτε μου να εστιάσω σε τέσσερις που πιστεύω ότι αναδεικνύουν τη βούλησή μας, τη φιλοδοξία μας να βελτιώσουμε ουσιαστικά την απόδοση της κρατικής μηχανής, αλλά να μπορέσουμε να προσελκύσουμε και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα στελέχη τα οποία ενδεχομένως στο παρελθόν να αποθαρρύνονταν από τις ισχύουσες ή παλιές πρακτικές επιλογές στελεχών.

Από τη μια πλευρά, λοιπόν, θέτουμε πια συγκεκριμένους στόχους και από την άλλη εισάγουμε διαδικασίες που απελευθερώνουν τις δυνάμεις της δημόσιας διοίκησης, ώστε το έργο της να γίνει πιο παραγωγικό.

Ας αναφέρω, λοιπόν, σύντομα τις σημαντικές τομές οι οποίες εισάγονται με το προς ψήφιση νομοσχέδιο και οι οποίες έχουν παρουσιαστεί ήδη εκτενώς και από την Υπουργό και από τον εισηγητή μας, αλλά και από τους συναδέλφους μας στην Επιτροπή και στην αρχή της συζήτησης στην Ολομέλεια.

Πρώτον, η ευθύνη πια της πρώτης αξιολόγησης των σχεδόν 600 επικεφαλής των δημοσίων φορέων περνάει πια στο Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού. Και μάλιστα, αυτή τη βασική σφραγίδα αξιοκρατίας συνοδεύουν πια και ουσιαστικά εχέγγυα, για να μπορούμε ταυτόχρονα με την αξιοκρατία να έχουμε και γρήγορα αποτελέσματα.

Για παράδειγμα, οι οργανισμοί πια χωρίζονται σε οργανισμούς πανελλαδικής και τοπικής εμβέλειας, ενώ μια τρίτη ειδική κατηγορία -θα μιλήσω στη συνέχεια γι’ αυτό- αφορά τα νοσοκομεία μας. Και έτσι θα γίνεται, ειδικά για τα νοσοκομεία, μία συνολική προκήρυξη αντί για τις εκατοντάδες που γίνονταν μέχρι σήμερα για κάθε θέση ξεχωριστά.

Και μάλιστα, συζητώντας με την Υπουργό και θέτοντας τους στόχους εφαρμογής της νομοθεσίας μετά την ψήφισή της, απόλυτη προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι να ξεκινήσουμε με αυτήν την πρώτη προκήρυξη για τους Διοικητές των νοσοκομείων, με φιλοδοξία αυτή να έχει εκδοθεί σίγουρα πριν το τέλος του χρόνου.

Επίσης, για να μην χάνεται χρόνος, οι αξιολογήσεις μπορούν πια να προχωρούν ταυτόχρονα από διαφορετικές επιτροπές -ήταν και αυτό ένα πρόβλημα του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου- και σε κάθε περίπτωση όλα τα στάδια ελέγχου θα έχουν πια συγκεκριμένες αυστηρές προθεσμίες μέσα στις οποίες αυτές θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί.

Με άλλα λόγια, αντιμετωπίζεται τόσο το πρόβλημα των διαδοχικών επιλογών όσο και των ενστάσεων που μέχρι σήμερα άνοιγαν διαρκώς νέους γραφειοκρατικούς κύκλους. Με τα πάντα πια να εντάσσονται σε ένα σαφές χρονοδιάγραμμα.

Βήμα δεύτερο και πολύ σημαντικό: ποιο είναι το προφίλ των υποψηφίων που ζητούμε να αξιολογήσουμε για να στελεχώσουν φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα.

Τα στελέχη που διεκδικούν την ηγεσία ενός φορέα πρέπει να έχουν σπουδές και εργασιακή εμπειρία που με κάποιο τρόπο να πιστοποιεί συνάφεια με το αντικείμενό τους. Και πρέπει να έχουν, ναι, και μία εύλογη εμπειρία, να έχουν δοκιμαστεί για ένα ικανό διάστημα σε θέσεις ευθύνης, διοικητικές θέσεις, έτσι ώστε να μπορούν να συνδυάζουν τη θεωρία με την πράξη. Να διατηρούν επαφή με διεθνείς καλές πρακτικές έτσι ώστε να μπορούν να τις αξιοποιούν αυτές στο στίβο του ελληνικού Δημοσίου.

Και νομίζω ότι είναι καιρός πια να βάλουμε ένα οριστικό τέλος σε μία πρακτική που -ας μην κοροϊδευόμαστε, να είμαστε ειλικρινείς με τους πολίτες οι οποίοι μας ακούν- συνέβαινε για πολλές δεκαετίες στη χώρα μας, να επιλέγονται, παραδείγματος χάριν, Διοικητές νοσοκομείων κομματικοί φίλοι ή αυτή η επιλογή να γίνεται σε συνεννόηση με τους τοπικούς βουλευτές χωρίς να υπηρετείται το μείζον. Και το μείζον εν προκειμένω είναι να τοποθετηθεί ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση.

Τα λέω αυτά όχι για να ζητήσω ετεροχρονισμένα ευθύνες, όσο για να τονίσω ότι αυτές είναι παθογένειες δεκαετιών, να σταθώ αυτοκριτικά στο όνομα όλων των κυβερνήσεων -μην κοροϊδευόμαστε, αυτά γίνονταν από όλες τις κυβερνήσεις- που κατά καιρούς υπέκυψαν σε αυτές, αν όχι οριζόντια, σίγουρα κατά περίπτωση. Αλλά νομίζω ότι έχει έρθει πια η ώρα όλοι μαζί να κάνουμε ένα σημαντικό βήμα για την αποκομματικοποίηση του κράτους. Και ακριβώς αυτήν την προσπάθεια υπηρετεί το νομοσχέδιο το οποίο συζητούμε σήμερα.

Τρίτη καινοτομία του νέου συστήματος είναι ένα εργαλείο το οποίο χρησιμοποιείται κατά κόρον από διεθνείς οργανισμούς, από άλλες δημόσιες διοικήσεις του εξωτερικού. Χρησιμοποιείται κατά κόρον από τον ιδιωτικό τομέα, το χρησιμοποιούν στη χώρα μας όλες οι μεγάλες επιχειρήσεις.

Μιλάω για τα δομημένα τεστ δεξιοτήτων, τα οποία αφορούν βασικές δεξιότητες, την ικανότητα διαχείρισης μίας κρίσης, τις βασικές αρχές της διοίκησης και ουσιαστικά να δούμε κατά το πόσο οι άνθρωποι αυτοί μπορούν να ανταποκρίνονται στις αυξημένες απαιτήσεις που συνεπάγονται σήμερα οι θέσεις ευθύνης.

Και επειδή άκουσα και μία έντονη κριτική για τα τεστ δεξιοτήτων, θα πω μόνο ότι όποιος έχει εμπιστοσύνη στις δυνατότητές του, δεν έχει τίποτα να φοβηθεί από μια τέτοια διαδικασία. Δοκιμασμένη διαδικασία, επαναλαμβάνω, σε δημόσιες διοικήσεις του εξωτερικού και στον ιδιωτικό τομέα.

Έχει έρθει η ώρα πια και στην χώρα μας να μπορούμε να εισάγουμε τέτοια σύγχρονα εργαλεία διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού και στην ελληνική δημόσια διοίκηση.

Όπως είπα, ο στόχος είναι σαφής: να τοποθετείται ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση, ώστε να είναι μετά κατάλληλο και το έργο το οποίο θα παράγει ο κάθε φορέας.

Αυτός είναι και ένας λόγους που υπάρχει και ο θεσμός της συνέντευξης από την Επιτροπή Επιλογής. Σε αυτήν, όμως, θα μετέχουν μόνο οι επτά από τους δεκαπέντε επικρατέστερους, με βάση τα κριτήρια του ΑΣΕΠ. Ένα πρόσθετο στοιχείο που διασφαλίζει, δηλαδή, την καλύτερη δυνατή τελική απόφαση.

Με άλλα λόγια, για να εξηγήσω απλά, ακόμα πιο απλά, το σύστημα το οποίο προκρίνουμε: πρώτα, θα υπάρχουν τα λεγόμενα «on – off» κριτήρια. Βασικά κριτήρια καταλληλότητας, αν κάποιος υποψήφιος πληροί κάποιες βασικές προδιαγραφές για να μπορεί να θεωρηθεί ότι είναι υποψήφιος. Και σε αυτά τα «on – off» κριτήρια, ανάλογα και με το μέγεθος του οργανισμού, θα λαμβάνονται υπόψιν οι σπουδές και η εργασιακή εμπειρία, πάντα με τη σχετική συνάφεια.

Από εκεί και πέρα, ένα διπλό σύστημα αξιολόγησης, με μοριοδότηση από τον ΑΣΕΠ, λαμβάνει υπόψιν του τα στοιχεία του τεστ δεξιοτήτων και ναι, η συνέντευξη είναι και αυτή απολύτως απαραίτητη. Είναι ένα δοκιμασμένο εργαλείο για να μπορέσουν αυτοί οι οποίοι θα κάνουν τη συνέντευξη να κρίνουν άλλες δεξιότητες οι οποίες τελικά δεν μπορούν να εκτιμηθούν από άλλους τρόπους αξιολόγησης προσώπων.

Το τέταρτο βήμα, στο οποίο αποδίδω εξίσου μεγάλη σημασία, είναι ο δρόμος για την επίτευξη του τελικού αποτελέσματος, άπαξ και κάνουμε την επιλογή των νέων διοικήσεων.

Οι νέοι διοικητές των οργανισμών του Δημοσίου θα πρέπει, μαζί με τους πολιτικούς προϊστάμενους, να καταρτίζουν ετήσια σχέδια δράσης και να προσδιορίζουν και μετρήσιμους στόχους.

Θα πρέπει να δεσμεύονται από συμβόλαια αξιολόγησης και με βάση αυτά θα αξιολογούνται κάθε χρόνο. Και ναι, αν πετυχαίνουν ή και αν ξεπερνούν τους χρόνους, θα μπορούν να επιβραβεύονται με πριμ παραγωγικότητας, όταν πράγματι η απόδοσή τους υπερβαίνει τη στοχοθεσία η οποία έχει τεθεί από κοινού με τον πολιτικό προϊστάμενο. Ή θα μπορούν και να απομακρύνονται, εάν αποτυγχάνουν σε όσα ανέλαβαν να κάνουν.

Αλλά για να το πω αυτό, όταν απομακρύνεται κάποιος γιατί δεν πέτυχε τους στόχους, ο Υπουργός στη συνέχεια είναι υποχρεωμένος να επιλέξει από τους δύο εναπομείναντες τους οποίους η ίδια διαδικασία έχει προκρίνει, ώστε να γνωρίζει ότι δεν μπορεί στη συνέχεια να ξεκινήσει η διαδικασία από την αρχή ή να επιλέξει όποιον αυτός θέλει. Θα είναι πάντα περιορισμένος, από αυτό το μικρό υποσύνολο τριών υποψηφίων τους οποίους η διαδικασία έχει κρίνει ότι και οι τρεις, ναι, θα ήταν κατάλληλοι για να μπορέσουν να φέρουν εις πέρας την αποστολή της συγκεκριμένης θέσης.

Με άλλα λόγια, το νομοσχέδιο παραπέμπει σε όσους ξέρουν και μπορούν, στους ικανούς να εργαστούν και να διακριθούν, και όχι σε εκείνους που αναζητούν ένα δημόσιο πόστο απλά για να «βολευτούν». Πολύ περισσότερο όταν έχουμε υψηλές απαιτήσεις από τους επικεφαλής κρατικών οργανισμών. Διαχειρίζονται δημόσιο χρήμα, αναλαμβάνουν βαριές ευθύνες, γι’ αυτό και η διαφάνεια θα πρέπει να ξεκινά από την κορυφή της κεντρικής διοίκησης, να φτάνει στη βάση της, έχοντας μετατραπεί σε χειροπιαστό έργο.

Θα έλεγα, λοιπόν, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ότι οι νέες ρυθμίσεις θα μπορούσαν να αποδοθούν με τέσσερις λέξεις: ανεξαρτησία, ικανότητα, έλεγχος και αποτελεσματικότητα. Είναι μία μεγάλη προσπάθεια για το Ελληνικό Δημόσιο να απεξαρτηθεί από κομματικά συμφέροντα, αλλά κυρίως να αποκτήσει νέα στελέχη, άξια στελέχη, σε κρίσιμες θέσεις. Να εισάγει νέες μορφές σύγχρονου management, με σαφείς προτεραιότητες, σαφείς στόχους, προσανατολισμένο πάντα στην εξυπηρέτηση του πολίτη. Και όλα αυτά με καθαρούς κανόνες και κυρίως με ανοιχτά χαρτιά.

Προσέξτε όμως -κι εδώ έχουμε μία σημαντική διαφορά με κάποιες απόψεις τις οποίες άκουσα να εκφράζονται από στελέχη της αντιπολίτευσης-, με την σημερινή μεταρρύθμιση το κράτος απελευθερώνεται, το κράτος δεν αυτονομείται. Γι’ αυτό και η πολιτική ευθύνη εξακολουθεί να βαραίνει τον πολιτικό προϊστάμενο, τον Υπουργό, ο οποίος έχει την αρμοδιότητα του κάθε φορέα.

Η ευθύνη της τελικής επιλογής ανάμεσα, όπως είπα, σε ένα υποσύνολο τριών υποψηφίων, ανήκει και πρέπει κατά την άποψή μας να εξακολουθεί να ανήκει στον πολιτικό προϊστάμενο. Αλλιώς θα μιλούσαμε για κάτι άλλο, θα μιλούσαμε για διοίκηση τεχνοκρατών, μακριά από τον έλεγχο της κοινωνίας. Τα τυχόν λάθη να μετακυλίονται και μετά να χάνονται σε έναν λαβύρινθο συνυπευθυνότητας, σε έναν λαβύρινθο που συχνά ξέρουμε ότι καταλήγει και σε ένα χάος ανευθυνότητας.

Το ξαναλέω, λοιπόν, ο αρμόδιος Υπουργός θα επιλέγει τον υποψήφιο που θεωρεί καταλληλότερο ανάμεσα στους τρεις κορυφαίους που θα υποδεικνύει η Επιτροπή από τους επτά της τελικής επιλογής, ύστερα από τα πολλαπλά στάδια αυτής της διαδικασίας. Και βέβαια, ο Υπουργός, ο πολιτικός προϊστάμενος, είναι αυτός που θα εγκρίνει τα σχέδια, τους στόχους, τους προϋπολογισμούς των διοικήσεων.

Ο ίδιος, άλλωστε, είναι αυτός ο οποίος τελικά θα αξιολογεί και τους διοικητές και θα εξετάζει την πορεία υλοποίησης των στόχων και αυτός ο οποίος θα προχωρεί στην επιβράβευση ή και στον έλεγχο των αρμοδίων σε περίπτωση που οι στόχοι δεν έχουν επιτευχθεί.

Με άλλα λόγια, η αξιοκρατία και η αξιολόγηση εισάγονται για να προστατεύουν το κράτος όσο και τα στελέχη που θα καταλαμβάνουν κομβικές θέσεις στο Δημόσιο.

Η μεν Πολιτεία εντάσσοντας στο δυναμικό της ένα ικανό δυναμικό ανθρώπων το οποίο θα μπορεί να βελτιώσει τις υπηρεσίες της, οι δε τεχνοκράτες αποκτώντας ένα πεδίο δράσης με ανοιχτό ορίζοντα χωρίς να εξαρτώνται από πιθανές αλλαγές Υπουργών -που μπορεί πάντα να συμβαίνουν στη διάρκεια μιας κυβερνητικής θητείας-, με μοναδικό κριτήριο πάντα τη συγκεκριμένη στοχοθεσία, την παραγωγή θετικού έργου υπέρ του πολίτη.

Ο βασικός λόγος που προχωρούμε σε αυτή τη διαδικασία, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, είναι για να μπορέσουμε να καταστήσουμε την ελληνική διοίκηση ελκυστικότερη σε ανθρώπους με γνώσεις και εμπειρία που μέχρι σήμερα δίσταζαν να εμπλακούν στα γρανάζια της.

Και καταλαβαίνω απόλυτα την επιφυλακτικότητα αυτή. Σκεφτείτε ένα νέο παιδί το οποίο, παραδείγματος χάρη, μπορεί να έχει σπουδάσει επιστήμες υγείας, να έχει κάποια υπηρεσία στον ιδιωτικό τομέα, αλλά που δεν έχει καμία πολιτική παρέμβαση ή που θεωρεί δικαίως ή αδίκως στο δικό του το μυαλό, ότι και αν εμπλακεί σε αυτή τη διαδικασία δεν θα κριθεί ποτέ τελικά αξιοκρατικά διότι πάντα κάπου θα κοπεί στην πορεία, διότι θα υπάρξει κάποια πολιτική παρέμβαση.

Ακριβώς σε αυτούς τους ανθρώπους πρέπει να μιλήσουμε σήμερα και να τους πούμε ναι, δείτε τις προκηρύξεις, θέστε υποψηφιότητα, αξιολογηθείτε αντικειμενικά. Και η επιτυχία, τελικά, του νομοσχεδίου θα κριθεί από τη δυνατότητά μας να φέρουμε περισσότερους τέτοιους ανθρώπους μέσα στο οικοσύστημα της δημόσιας διοίκησης.

Κάποιοι από αυτούς μπορεί να είναι άνθρωποι που να απέκτησαν εμπειρία στο εξωτερικό και να θέλουν να επαναπατριστούν για να προσφέρουν στον τόπο. Αλλά και στελέχη που υπηρετούν στον ιδιωτικό τομέα θα έχουν τη δυνατότητα πια και αυτά να συμβάλουν στη δημόσια ζωή. Και τα στελέχη του ιδιωτικού τομέα, συνηθισμένα σε άλλους τρόπους αξιολόγησης, πιο αξιοκρατικούς, είναι τα πρώτα τα οποία θα πρέπει να πειστούν ότι πράγματι αυτή η νέα διαδικασία θα πληροί τις υψηλές προϋποθέσεις αξιοκρατίας τις οποίες θέτουμε.

Βάζουμε ψηλά τον πήχη των φιλοδοξιών μας και πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι ακριβώς θα μπορέσουμε αυτόν τον πήχη να τον ξεπεράσουμε, με ένα μεγάλο άλμα ή μία μεγάλη φυγή προς τα εμπρός.

Είναι μία αλλαγή παραδείγματος. Ένα κράτος το οποίο δεν είναι πια λάφυρο των κομμάτων, δεν είναι οι υπηρεσίες του πεδία διορισμών και βολέματος ημετέρων. Και με παγιωμένο άλλοθι πάντα την ανώνυμη γραφειοκρατία. Η ανώνυμη γραφειοκρατία γίνεται τελικά «η εξουσία του κανενός». Γι’ αυτό και πρέπει να υπάρχει ξεκάθαρη πολιτική λογοδοσία.

Έχω τονίσει ότι κατά την πρώτη τετραετία ανακουφίσαμε την κοινωνία από φόρους και βάρη που της είχε επιβάλλει η προηγούμενη κυβέρνηση, ενώ παράλληλα ανατάξαμε μια καθηλωμένη οικονομία, διαχειριζόμενοι στην πορεία αλλεπάλληλες πολύ σοβαρές κρίσεις.

Και πράγματι, η Ελλάδα του 2023 είναι μία χώρα πολύ διαφορετική, τολμώ να πω πολύ καλύτερη από την Ελλάδα του 2019. Πρωταγωνιστής στην Ευρώπη σε ρυθμούς ανάπτυξης, στη μείωση της ανεργίας, στη μείωση του δημόσιου χρέους.

Απέκτησε ήδη την επενδυτική βαθμίδα, όπως ακριβώς είχα δεσμευτεί προεκλογικά. Είχα πει ότι εντός τριών μηνών η Ελλάδα θα αποκτήσει επενδυτική βαθμίδα και την αποκτήσαμε. Και αυτή είναι μια επιτυχία όχι μόνο της κυβέρνησης, αλλά όλης της χώρας, όλου του ελληνικού λαού. Το γεγονός ότι έκλεισε πια ένα πολύ επώδυνο και τραυματικό κεφάλαιο, με την πλήρη κανονικοποίηση πια του τρόπου με τον οποίον οι αγορές βλέπουν το ελληνικό αξιόχρεο.

Ταυτόχρονα, το διαθέσιμο εισόδημα έχει βελτιωθεί. Είναι ένα σημαντικό ανάχωμα απέναντι στη διεθνή ακρίβεια και θα εξακολουθούμε να στηρίζουμε το διαθέσιμο εισόδημα με μόνιμες αυξήσεις αλλά και με στοχευμένες ενισχύσεις στους πιο ευάλωτους. Όμως, ξέρω πολύ καλά ότι οι προσδοκίες των πολιτών είναι πολύ περισσότερες.

Αν, λοιπόν, στην πρώτη μας θητεία, χρέος ήταν να θεραπεύσουμε πληγές του άμεσου παρελθόντος, στη δεύτερη θητεία οφείλουμε να ξεριζώσουμε τις αιτίες που τις προκαλούν.

Και σε αυτόν τον στόχο κατατείνουν και οι νέες ρυθμίσεις τις οποίες εισηγούμαστε σήμερα για τον ευρύτερο δημόσιο τομέα. Είναι μία όψη μόνο του πολυδύναμου εκσυγχρονισμού για τον οποίο είχα την ευκαιρία να μιλήσω και στις Προγραμματικές Δηλώσεις της Κυβέρνησης, πριν από περίπου 120 μέρες. Είναι ένα σχέδιο το οποίο δεν αφορά μόνο το Δημόσιο τις αυξήσεις μισθών και συντάξεων που έρχονται, πολύ σημαντικές. Για πρώτη φορά οι δημόσιοι υπάλληλοι θα δουν σημαντικές αυξήσεις μετά από 12 χρόνια. Ούτε στις θεσμικές αλλαγές που ήδη δρομολογούνται στην υγεία, στην εργασία.

Παρεμβαίνουμε πια στον πυρήνα του κράτους, που συνδέεται με την καθημερινότητά του, από την παροχή υπηρεσιών στα νοσοκομεία, την ασφάλιση, τις συγκοινωνίες. Γι’ αυτό και η σημερινή νομοθετική πρωτοβουλία δεν συνιστά μόνο μια κίνηση εξορθολογισμού του τρόπου λειτουργίας της διοίκησης, είναι μια συνειδητή πολιτική επιλογή ώστε ελεύθερη πια από πελατειακές δεσμεύσεις να στρατευτεί στην υπηρεσία του πολίτη.

Έχουμε αποδείξει, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ότι μπορούμε να αλλάξουμε τα κακώς κείμενα. Έχουμε αποδείξει ότι το ελληνικό κράτος, ναι, μπορεί να αλλάξει και δεν είναι πάντα δέσμιο αγκυλώσεων, παθογενειών που έρχονται από το βαθύ παρελθόν.

Θυμηθείτε το gov.gr. Πώς ξεκίνησε και τι επανάσταση κατάφερε να συντελέσει στις σχέσεις του πολίτη, του επιχειρηματία με το κράτος.

Θυμηθείτε την εκστρατεία εμβολιασμού. Πώς καταφέραμε και διεκπεραιώσαμε μια άρτια οργανωμένη εκστρατεία, την οποία σχεδιάσαμε από το μηδέν, χρησιμοποιώντας αυτές τις κρατικές δομές, τις οποίες ο κόσμος συχνά κριτικάρει.

Θυμηθείτε το παράδειγμα -έχει μεγάλη αξία- του νέου ΕΦΚΑ. Όταν κάναμε μια σειρά από παρεμβάσεις και χρησιμοποιήσαμε ουσιαστικά και τον ΕΦΚΑ ως ένα εργαστήρι δοκιμών τεχνικών του σύγχρονου management. Παραδείγματος χάριν, με καλύτερη επιβράβευση δημοσίων υπαλλήλων για επίτευξη στόχων που είναι απολύτως μετρήσιμοι. Κάτι αντίστοιχο ακριβώς θα γίνει τώρα και με τις παρεμβάσεις που θα κάνουμε με το Κτηματολόγιο.

Ο σκοπός, λοιπόν, είναι αυτήν την εμπειρία πια να μπορέσουμε να τη γενικεύσουμε σε όλες τις εκφάνσεις της λειτουργίας του κράτους.

Κυρίες και κύριοι βουλευτές, δεν θα σταθώ σε κάποιες αστήρικτες κατηγορίες από πλευράς αντιπολίτευσης περί ευνοιοκρατίας, κομματισμού, καθώς νομίζω ότι οι ίδιες οι ρυθμίσεις του νομοσχεδίου τις καταρρίπτουν.

Τι κομματισμός είναι αυτός, όταν τελικά ο πολιτικός προϊστάμενος δεν μπορεί να παρεμβαίνει καθόλου έως ότου του έρθουν στο γραφείο του τρία βιογραφικά. Και αυτό θα γίνει με την ενεργή εμπλοκή του ΑΣΕΠ.

Το ίδιο εύκολα ξεπερνώ και ενστάσεις για τη συνέντευξη. Ξέρετε, τα έχω ακούσει, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, πάρα πολλές φορές αυτά, από την εποχή που ήμουν Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Δεν υπάρχει κανένας σοβαρός τρόπος αξιολόγησης προσωπικού στον κόσμο -να μου δείξετε έναν- που να μην συμπεριλαμβάνει κάποια στιγμή, κάπου, μια διαδικασία φυσικών ερωτωαπαντήσεων, συνέντευξης δηλαδή, με κάποιον ο οποίος θα μπορεί να αξιολογήσει όλα αυτά τα οποία δεν μπορεί να δει, ενδεχομένως, στο χαρτί από ένα βιογραφικό ή από ένα τεστ.

Και βέβαια, η συνέντευξη μοριοδοτείται πολύ συγκεκριμένα. Δεν είναι αυτό το οποίο μπορεί να αλλάξει όλα τα δεδομένα. Όλα αυτά είναι καθορισμένα και τα έχει εξηγήσει η Υπουργός πολύ αναλυτικά.

Και βέβαια, θεωρώ ανάξια σχολιασμού κάποια τα οποία ακούστηκαν από επίσημα χείλη -ελπίζω να μην τα ξανακούσουμε σήμερα-, ότι Διοικητές πρέπει να επιλέγονται από το προσωπικό ή από τους συνδικαλιστές. Τα έχουμε δει αυτά, τα δοκιμάσαμε στην πράξη. Όχι, ευχαριστώ. Αυτές τις εποχές τις αφήσαμε για καλά πίσω μας.

Επαναλαμβάνω, λοιπόν, ότι μέχρι τα τέλη του έτους, και εκεί θα δοκιμαστεί το νέο νομοσχέδιο στην πράξη: πρώτη προκήρυξη για τους Διοικητές, τους επικεφαλής των νοσοκομείων.

Και κάτι ακόμα, το οποίο νομίζω ότι είναι σημαντικό και θα ήθελα να το εξαγγείλω σήμερα. Νομίζω ότι γίνεται μία εύλογη κριτική για τις απολαβές ανθρώπων τους οποίους καλούμαστε να προσελκύσουμε από τον ιδιωτικό τομέα, με απολαβές οι οποίες αντικειμενικά είναι πολύ-πολύ χαμηλότερες από τις απολαβές του ιδιωτικού τομέα.

Κάτι πρέπει να κάνουμε γι’ αυτό. Προφανώς και το Δημόσιο δεν μπορεί ποτέ να πληρώνει τις ίδιες απολαβές με τον ιδιωτικό τομέα. Δεν συμβαίνει πουθενά, με κάποιες εξαιρέσεις, όπως ενδεχομένως η Σιγκαπούρη, που έχει τελείως άλλα συστήματα αμοιβής του πολιτικού προσωπικού.

Όμως, είναι μία πραγματικότητα αυτή, ότι αν θέλουμε να προσελκύσουμε, παραδείγματος χάρη, κάποιο στέλεχος του ιδιωτικού τομέα για να του ζητήσουμε να πάει Διοικητής σε ένα νοσοκομείο, οι αμοιβές δεν μπορούν να είναι τόσο χαμηλές όσο είναι σήμερα.

Γι’ αυτό και θα αυξήσουμε τις αμοιβές των Διοικητών των οργανισμών εθνικής εμβέλειας και των μεγάλων νοσοκομείων στο ύψος των απολαβών του Γενικού Γραμματέα. Είναι μία σημαντική αναβάθμιση και αντίστοιχη αύξηση θα υπάρχει και για τους Διοικητές των μικρότερων οργανισμών.

Και βέβαια, θα ήθελα να προσθέσω σε αυτό τη δυνατότητα να παίρνει κανείς ακόμα μεγαλύτερες απολαβές σε περίπτωση που επιτυγχάνει στόχους και σε αυτή την περίπτωση θα μπορεί να αμείβεται και με το πριμ παραγωγικότητας.

Είναι λοιπόν καιρός, και κλείνω με αυτό κ. Πρόεδρε, μπροστά στις προκλήσεις του 21ου αιώνα ο τόπος να αποκτήσει έναν διοικητικό κορμό που να συμβαδίζει με την εποχή και τις ανάγκες της. Δεν είναι εύκολο να αλλάξουν δομές, διαδικασίες, συμπεριφορές, αντιλήψεις, προκαταλήψεις που έχουν διαμορφωθεί εδώ και δεκαετίες.

Νομίζω, όμως, ότι η αρχή έγινε. Δεν χωρούν άλλες αναβολές. Η μεταρρύθμιση η δική μας είναι ταυτόχρονα μία μεταρρύθμιση που θα έχει αντίκτυπο στην καθημερινότητα όλων των Ελλήνων πολιτών. Σας ζητώ, λοιπόν, να στηρίξετε -τουλάχιστον επί της αρχής- το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών με το οποίο γίνεται ένα καθοριστικό πρώτο βήμα σε αυτή την κατεύθυνση.

Είναι κάτι το οποίο το χρωστάμε στη χώρα. Έχει ανάγκη να κινητοποιήσει όλες τις αναπτυξιακές της δυνάμεις, κυρίως έχει την ανάγκη να μπορέσει να επιστρατεύσει και να προσελκύσει στην ευρύτερη δημόσια σφαίρα, όπως είπα, ανθρώπους, κυρίως νέους ανθρώπους, οι οποίοι μέχρι στιγμής έβλεπαν την εμπλοκή τους με το ευρύτερο δημόσιο με πολύ μεγάλη επιφυλακτικότητα.

Και για αυτούς τους ανθρώπους, συχνά αυτό το οποίο ακούγαμε και η κριτική που μας ασκούσαν δεν αφορούσε μόνο τις αμοιβές. Αφορούσε τις ευκαιρίες, την αξιοκρατία, την αντιμετώπιση ακριβώς αυτών των προκαταλήψεων ότι «τελικά εάν σήμερα είσαι άξιος αλλά δεν ξέρεις κάποιον, δεν έχεις τη δυνατότητα να διακριθείς στο Δημόσιο».

Αυτό πάμε να σπάσουμε. Αυτό υπηρετεί το νομοσχέδιο. Το χρωστάμε, πρώτα και πάνω απ’ όλα, σε αυτούς τους νέους ανθρώπους που θέλουμε να προσελκύσουμε. Το χρωστάμε όμως πάνω απ’ όλα στους πολίτες που θέλουν το κράτος δίπλα τους, με καλύτερες υπηρεσίες, με απόλυτη διαφάνεια, με ανταπόκριση, με φιλικό πρόσωπο. Και πιστεύω ότι το νομοσχέδιο το οποίο συζητούμε σήμερα, κάνει ένα σημαντικό βήμα σε αυτή την κατεύθυνση.

Σας ευχαριστώ.

Κυβερνητικός Εκπρόσωπος: - Η Κυβέρνηση θα αυξήσει το διαθέσιμο εισόδημα όλων των πολιτών


 Καλό μεσημέρι και καλή εβδομάδα,

Κατά τη διάρκεια της συμμετοχής του στις εργασίες του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου στις Βρυξέλλες, ο Πρωθυπουργός επανέλαβε τις θέσεις της χώρας σε ό,τι αφορά το Μεσανατολικό και τον πόλεμο στη Λωρίδα της Γάζας. Τόνισε το δικαίωμα του Ισραήλ στη νόμιμη αυτοάμυνα, πάντοτε σύμφωνα με το Διεθνές και το Διεθνές Ανθρωπιστικό Δίκαιο, αλλά και το γεγονός ότι η Χαμάς είναι μια τρομοκρατική οργάνωση που δεν εκφράζει τον παλαιστινιακό λαό, ο οποίος εκφράζεται θεσμικά μέσα από την Παλαιστινιακή Αρχή.

Χαρακτήρισε «απολύτως επιβεβλημένο να ανοίξουν ανθρωπιστικοί διάδρομοι και, εφόσον αυτό είναι απαραίτητο, να υπάρξει και μία «ανθρωπιστική παύση», έτσι ώστε να μπορέσουν οι άμαχοι να προστατευθούν» και να προστατευθούν όσο το δυνατόν περισσότερες ζωές.

Αναφέρθηκε, ακόμα, στην ανάγκη να εξασφαλιστεί η μη επέκταση των συγκρούσεων αλλά και στην πάγια θέση της Ελλάδας για τη λύση των δύο κρατών για να αντιμετωπιστεί το παλαιστινιακό ζήτημα.

Σε ό,τι αφορά στην αναθεώρηση του προϋπολογισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δηλαδή, του Πολυετούς Δημοσιονομικού Πλαισίου, ο Πρωθυπουργός κατέστησε απολύτως σαφή την ελληνική θέση ότι μία λύση δεν μπορεί να συμπεριλαμβάνει μόνο την Ουκρανία και τίποτα άλλο.

Τόνισε πως χρειαζόμαστε περισσότερα χρήματα για το προσφυγικό και για τη διαχείριση του προβλήματος ως χώρα – εξωτερικό σύνορο της Ευρώπης, πρόσθετους πόρους για το Ταμείο Αλληλεγγύης, το οποίο έχει ήδη εξαγγελθεί, για να μπορούν να στηρίζονται χώρες οι οποίες έχουν πληγεί από φυσικές καταστροφές, πρόσθετους πόρους για το νέο αναπτυξιακό εργαλείο, το οποίο έχει ήδη ανακοινωθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καθώς και για να καλυφθεί η αύξηση του κόστους δανεισμού των δανείων του Ταμείου Ανάκαμψης.

Ο Πρωθυπουργός παράλληλα δήλωσε την ικανοποίησή του στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την ανακατανομή κονδυλίων η οποία έγινε από το Ταμείο Ανάκαμψης για να μπορέσουμε να δρομολογήσουμε γρήγορα τα έργα ανάταξης της Θεσσαλίας, αλλά επεσήμανε ότι δεν γίνεται αυτή τη στιγμή να λέμε ότι το Ταμείο Αλληλεγγύης έχει ουσιαστικά εξαντληθεί και χώρες οι οποίες πλήττονται από φυσικές καταστροφές δεν μπορούν να διεκδικήσουν νέους πόρους επειδή πολύ απλά τέτοιοι ευρωπαϊκοί πόροι δεν υπάρχουν και ότι μέχρι το τέλος του έτους επιβάλλεται να έχει βρεθεί λύση σε αυτά τα ζητήματα.

—–

Η Κυβέρνηση συνεχίζει τις παρεμβάσεις με στόχο την αντιμετώπιση των συνεπειών της παγκόσμιας πληθωριστικής κρίσης σε τρεις άξονες: πρώτον παρεμβάσεις για την αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος όλων των πολιτών, όπως είναι οι αυξήσεις στους μισθούς του Δημόσιου Τομέα κατά 10,5% και η αύξηση του αφορολόγητου για οικογένειες με παιδιά,

Δεύτερον στοχευμένα μέτρα όπως η «Μόνιμη μείωση τιμής» και η υποχρέωση ανακοίνωσης των λιανικών τιμών και των ανατιμήσεων. Επισημαίνεται ότι στο πρόγραμμα για τη μόνιμη μείωση τιμής έχουν ήδη ενταχθεί πάνω από 233 κωδικοί προϊόντων με εκπτώσεις που ξεκινούν από 5% και φτάνουν ως το 23% και τρίτον με εντατικούς ελέγχους και επιβολή των αναλογούντων προστίμων σε περιπτώσεις παραβάσεων. Οι έλεγχοι συνεχίζονται με ακόμα πιο εντατικούς ρυθμούς σε όλη την Ελλάδα. Δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να παραβιάζει την νομοθεσία, ειδικά εν μέσω αυτής της πρωτοφανούς, εισαγόμενης ακρίβειας.

—–

82 εκατομμύρια ευρώ έχουν διατεθεί σε περισσότερους από 20.000 πλημμυροπαθείς, όπως αναφέρει η ανακοίνωση του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας.

Από το συνολικό ποσό, τα 62,3 εκατομμύρια ευρώ αφορούν πρώτη αρωγή για την οικοσκευή, τις πρώτες ανάγκες και την στεγαστική συνδρομή. Τα 19,8 εκατ. ευρώ αφορούν πρώτη αρωγή προς επιχειρήσεις, αγροτικές εκμεταλλεύσεις και κτηνοτροφικές μονάδες, ενώ περίπου τα 14 εκατ. ευρώ πιστώθηκαν σε περισσότερους από 6.500 αγρότες και κτηνοτρόφους.

Επιπλέον, με τροπολογία που κατατέθηκε από τους Υπουργούς Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Λευτέρη Αυγενάκη, και Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστή Χατζηδάκη δρομολογείται η διαδικασία για την άμεση πληρωμή προκαταβολών στους πληγέντες αγρότες της Θεσσαλίας. Κατατέθηκαν συνολικά, 30.088 δηλώσεις για ζημιές που αφορούν στη φυτική παραγωγή και 2.366 δηλώσεις που αφορούν σε απώλεια ζωικού κεφαλαίου.

Η τροπολογία διασφαλίζει τον τρόπο χρηματοδότησης των αποζημιώσεων ζωικού κεφαλαίου και φυτικής παραγωγής προς τους πληγέντες παραγωγούς της Θεσσαλίας, καθώς και το ακατάσχετο των ποσών που θα λάβουν οι δικαιούχοι.

Η τροπολογία αφορά, κτηνοτρόφους, μελισσοκόμους και γεωργούς της Θεσσαλίας και των λοιπών περιοχών που επλήγησαν από τα πρωτοφανή πλημμυρικά φαινόμενα από τις κακοκαιρίες Daniel και Elias και η δαπάνη για τις αποζημιώσεις βαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό. Προβλέπεται επίσης ότι «για την υλοποίηση της δράσης με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών μεταφέρονται πιστώσεις από τον Κρατικό Προϋπολογισμό στον Προϋπολογισμό του ΕΛΓΑ». Είναι χρέος μας να συνεχίσουμε να στηρίζουμε τους πολίτες που επλήγησαν από τα πρωτοφανή πλημμυρικά φαινόμενα και σε αυτή την κατεύθυνση συνεχίζουμε την διάθεση αποζημιώσεων με ταχύτητα.

—–



Ο τεράστιος πλούτος των ηγετών της Χαμάς - Αχαλίνωτη διαφθορά - Η περιουσία του Μουσά Μοχάμεντ .. , νούμερο 2 της Χαμάς , ανέρχεται σε 4 δισ. δολάρια!! - Μια οικογένεια στη Γάζα ΖΕΙ με ....!!!


 Την ώρα που μια οικογένεια στη Γάζα ζει με 100 δολάρια τον μήνα, πρώην και νυν υψηλόβαθμα στελέχη της τρομοκρατικής οργάνωσης ζουν πλουσιοπάροχα σε χώρες όπως η Τουρκία: μένουν σε ακριβά ξενοδοχεία και πολυτελείς ουρανοξύστες, τα παιδιά τους φοιτούν σε ιδιωτικά σχολεία, ενώ οι περιουσίες ορισμένων ανέρχονται σε δισ. δολάρια 

Το 2019 η Χαμάς υπέστη μια από τις πιο σοβαρές αποστασίες στην πολυετή ιστορία της: Ο Σουχέιμπ Γιουσέφ, υψηλόβαθμο στέλεχος της ισλαμιστικής οργάνωσης στην Τουρκία, διέφυγε στο εξωτερικό και επικοινώνησε με τον ισραηλινό τηλεοπτικό σταθμό Κανάλι 12 για να δώσει μια συνέντευξη που επρόκειτο να προκαλέσει σάλο στην παλαιστινιακή κοινωνία. 

Ο 38χρονος, τότε, Σουχέιμπ Γιουσέφ δεν ήταν ένα οποιοσδήποτε στέλεχος της Χαμάς, καθότι γιος ενός εκ των ιδρυτών του κινήματος, του σεΐχη Χασάν Γιουσέφ. Αυτό, ωστόσο, δεν τον απέτρεψε από το να προβεί σε συγκλονιστικές αποκαλύψεις. 

Συνομιλώντας με τον ισραηλινό δημοσιογράφο Οχάντ Εμό σε άγνωστη τοποθεσία κάπου στην Ασία, εξέφρασε την απογοήτευσή του για την αχαλίνωτη διαφθορά στους κόλπους της Χαμάς και για το γεγονός πως οι ηγέτες της ζούσαν πλουσιοπάροχα στο εξωτερικό, ενώ οι Παλαιστίνιοι στη Γάζα εξακολουθούν να υποφέρουν, σε κατάσταση πλήρους πενίας. 

«Οι ηγέτες της Χαμάς [στην Τουρκία] ζουν σε ακριβά ξενοδοχεία και πολυτελείς ουρανοξύστες, τα παιδιά τους φοιτούν σε ιδιωτικά σχολεία και αμείβονται πολύ καλά από την οργάνωση. Λαμβάνουν από 4.000 έως 5.000 δολάρια τον μήνα, έχουν φρουρούς, πισίνες, εξοχικές λέσχες. Όταν ζούσα στην Τουρκία είχα συγκλονιστεί από τη συμπεριφορά των μελών της Χαμάς. Έτρωγαν στα καλύτερα εστιατόρια, σε μέρη όπου ένα πιάτο κόστιζε 200 δολάρια. Μια οικογένεια στη Γάζα ζει με 100 δολάρια τον μήνα», είχε αναφέρει, μεταξύ άλλων. 

Κάνοντας λόγο για «εξωτερική ατζέντα» της Χαμάς, είχε αποκαλύψει επίσης ότι η οργάνωση παρείχε πληροφορίες για το Ισραήλ στους Ιρανούς με αντάλλαγμα οικονομική βοήθεια και ότι το παράρτημα της οργάνωσης στην Τουρκία λειτουργούσε μόνο κατ’ επίφασιν ως μια οργάνωση της κοινωνίας των πολιτών, καθώς αποστολή των στελεχών του ήταν η συλλογή πληροφοριών για παλαιστίνιους ηγέτες στη Ραμάλα, καθώς και για ηγέτες από άλλες αραβικές χώρες.    

«Ηταν μια ματιά –όχι η πρώτη– σε μια πτυχή της ισλαμιστικής οργάνωσης που δείχνει ξεχασμένη στην παρούσα φάση. Η διαφθορά στις ηγετικές ομάδες της Χαμάς είναι ενδημική, τα ίδια τα αραβικά μέσα ενημέρωσης κατηγορούν τους κύριους ηγέτες ότι έγιναν εκατομμυριούχοι ή δισεκατομμυριούχοι χάρη στην εξουσία τους στη Γάζα» συνοψίζει σήμερα ο Φεντερίκο Φουμπίνι σε άρθρο του στην Corriere della Sera. 

Πλουσιοπάροχα (και με ασφάλεια) ζει σήμερα, όχι βεβαίως στη Γάζα, αλλά στην Ντόχα, και ο Ισμαήλ Χανίγια, ο πολιτικός ηγέτης της Χαμάς, καθώς και οι απόγονοί του, οι οποίοι κατάφεραν να διαφύγουν σχετικά εύκολα στο εξωτερικό, όπου επίσης ζουν πλουσιοπάροχα. Ο ιταλός δημοσιογράφος αναφέρεται ενδεικτικά στην περίπτωση του Χαζέμ Χανίγια, ο οποίος τον Ιούλιο του 2022 εγκατέλειψε τη Λωρίδα μαζί με τη σύζυγό του και τα παιδιά του, μέσω της Αιγύπτου, για να μεταβεί στην Τουρκία. 

Η αποκάλυψη του γεγονότος είχε προκαλέσει έντονη δυσφορία μεταξύ των απλών Παλαιστινίων που είναι αποκλεισμένοι στη Γάζα. Θέλοντας να διαμαρτυρηθεί, ένας ακτιβιστής ονόματι Μαχμούντ Νασουάν ανάρτησε στο διαδίκτυο μια φωτογραφία του φορώντας ένα μαύρο γάντι και χαμογελώντας ειρωνικά – μια παραπομπή σε ομιλία που είχε εκφωνίσει ο Ισμαήλ Χανίγια το 2009, υποστηρίζοντας τότε: «Τα χέρια μας είναι καθαρά. Δεν κλέβουμε κεφάλαια, δεν κατέχουμε ακίνητα, δεν χτίζουμε βίλες». 

Λίγους μήνες αργότερα, ο σαουδαραβικός ιστότοπος Elaph.com ανέφερε ότι ο Μάαζ Χανίγια, ένας άλλος γιος του ηγέτη της Χαμάς, είχε αποκτήσει τουρκικό διαβατήριο και θα διαχειριζόταν την τεράστια ακίνητη περιουσία της οικογένειας από την Κωνσταντινούπολη. 

Οσον αφορά τον συνολικό πλούτο των ηγετικών στελεχών της Χαμάς, τα οποία κατέχουν την απόλυτη εξουσία στη Γάζα από το 2006, είναι δύσκολο να εκτιμηθεί με ακρίβεια. Πάντως, σύμφωνα με το Al-Majalla, ένα δημοφιλές αραβικό περιοδικό, η περιουσία του Μουσά Μοχάμεντ Αμπού Μαρζούκ, νούμερο δύο της οργάνωσης, ανέρχεται σε τρία, ακόμη και τέσσερα δισ. δολάρια, ενώ τέσσερα δισ. διαχειρίζεται επίσης ο Χαλέντ Μασάλ, πρώην πολιτικός ηγέτης της Χαμάς, τόσα όσα και ο Ισμαήλ Χανίγια.

  «Πρόκειται για κατηγορίες που είναι αδύνατο να επαληθευθούν, αλλά δεν λείπουν στοιχεία για συστημική διαφθορά στη Γάζα. Οχι μόνο επειδή αυτοί οι άνδρες ελέγχουν τη ροή των πόρων από χώρες όπως το Κατάρ, το Ιράν και μουσουλμανικές κοινότητες σε όλον τον κόσμο. Πηγή πλουτισμού θα μπορούσε να είναι μια εισφορά για κάθε προϊόν που διακινείται λαθραία μέσω των σηράγγων και προορίζεται για τον πληθυσμό που είναι παγιδευμένος στη Γάζα» γράφει ο Φεντερίκο Φουμπίνι. 

«Το κύριο κίνητρό μου είναι να βοηθήσω τον παλαιστινιακό λαό αποκαλύπτοντας το αληθινό πρόσωπο της Χαμάς» είχε αναφέρει στη συνέντευξή του το 2019 ο Σουχέιμπ Γιουσέφ, ένα πρόσωπο που, κατά πάσα πιθανότητα, γνώριζε εδώ και χρόνια ο Μπενιαμίν Νετανιάχου. «Τι καλύτερο για αυτόν από το να έχει εκατομμύρια Παλαιστίνιους να κυβερνώνται από μια χούφτα εγκληματιών, πρόθυμων να ληστεύουν τον ίδιο τους τον λαό και να τον χρησιμοποιούν ως ανθρώπινη ασπίδα πίσω από την οποία κρύβονται εκτοξευτές πυραύλων; Μόνο έτσι θα μπορούσε ο πρωθυπουργός του Ισραήλ να συνεχίσει να αγνοεί τον πόνο των Παλαιστινίων που έχουν πιαστεί στην παγίδα της Χαμάς» αναφέρει ο ιταλός δημοσιογράφος. 

Πηγή: Protagon.gr




ΑΑΔΕ: - Χορήγηση επιδόματος θέρμανσης για τη χειμερινή περίοδο 2023-2024 - Οι δικαιούχοι και η διαδικασίας χορήγησης.

 


Άρθρο 1 

Δικαιούχοι του επιδόματος θέρμανσης 

1. Χορηγείται επίδομα θέρμανσης σε φυσικά πρόσωπα άγαμα ή έγγαμα ή σε κατάσταση χηρείας ή σε πρόσωπα που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης ή εν διαστάσει ή διαζευγμένα, τα οποία για τη θέρμανσή τους καταναλώνουν πετρέλαιο εσωτερικής καύσης θέρμανσης ή φωτιστικό πετρέλαιο (μπλε κηροζίνη) ή φυσικό αέριο ή υγραέριο ή καυσόξυλα ή βιομάζα (πέλετ) ή θερμική ενέργεια μέσω τηλεθέρμανσης και πληρούν τα κριτήρια του άρθρου 

2. Ειδικά, για τους έγγαμους ή τα πρόσωπα που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης, δικαιούχος είναι ο υπόχρεος σε υποβολή της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος κατά το άρθρο 67 του ν. 4172/2013 ή ένας εκ των δύο σε περίπτωση υποβολής χωριστής δήλωσης. 2. Το επίδομα χορηγείται στα ως άνω φυσικά πρόσωπα, για την κατανάλωση των επιδοτούμενων με την παρούσα ειδών καυσίμων θέρμανσης και θερμικής ενέργειας μέσω τηλεθέρμανσης, για τα ακίνητα, τα οποία χρησιμοποιούν ως κύρια κατοικία κατά το χρόνο υποβολής της αίτησης, είτε αυτά μισθώνονται είτε είναι δωρεάν παραχωρούμενα ή ιδιοκατοικούνται. Ειδικά για τη χορήγηση επιδόματος θέρμανσης στους καταναλωτές καυσόξυλων και βιομάζας (πέλετ) τίθεται ως πρόσθετη προϋπόθεση το ακίνητο να βρίσκεται σε οικισμό με πληθυσμό ίσο ή κατώτερο των δέκα χιλιάδων (10.000) κατοίκων και ο αντίστοιχος συντελεστής επιδότησης να είναι ίσος ή μεγαλύτερος του 0,8. Ειδικά για τη χορήγηση επιδόματος θέρμανσης στους καταναλωτές θερμικής ενέργειας μέσω τηλεθέρμανσης τίθεται ως πρόσθετη προϋπόθεση το ακίνητο να βρίσκεται σε έναν από τους Δήμους Σερρών, Εορδαίας, Κοζάνης, Αμυνταίου ή Μεγαλόπολης. 

3. Εξαιρούνται από τη χορήγηση του επιδόματος: 

α) Τα φυσικά πρόσωπα, τα οποία δηλώνονται στη Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων ως εξαρτώμενα μέλη του υπόχρεου κατά το άρθρο 11 του ν. 4172/2013.

 β) Τα φυσικά πρόσωπα, τα οποία δηλώνουν στη Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων ότι φιλοξενούνται. 

γ) Τα φυσικά πρόσωπα που εμπίπτουν στο φόρο πολυτελούς διαβίωσης καθώς και τα φυσικά πρόσωπα που διαθέτουν περισσότερα των δύο (2) Ε.Ι.Χ. αυτοκίνητα ή ποσοστά συνιδιοκτησίας, επί Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων, τα οποία (ποσοστά) αθροιζόμενα αντιστοιχούν σε περισσότερα των δύο (2) αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένων των ευρισκόμενων σε εθελούσια ακινησία. Δεν συνυπολογίζονται Ε.Ι.Χ. αυτοκίνητα ευρισκόμενα σε αναγκαστική ακινησία, η οποία αναφέρεται σε περιπτώσεις καταστροφής ή κλοπής. 

δ) Τα φυσικά πρόσωπα για την επαγγελματική τους στέγη. 

ε) Τα ιδρύματα, οι οργανισμοί και κάθε είδους νομικά πρόσωπα κερδοσκοπικού ή μη χαρακτήρα ή νομικές οντότητες. στ) Οι φορολογικοί κάτοικοι αλλοδαπής, οι οποίοι υποχρεούνται να υποβάλουν δήλωση φορολογίας εισοδήματος στην Ελλάδα, καθώς και ο/η σύζυγος αυτών ή το μέρος συμφώνου συμβίωσης με αυτούς. Για τον προσδιορισμό των ανωτέρω εξαιρέσεων χρησιμοποιούνται τα δεδομένα της δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων του φορολογικού έτους 2022, όπως αυτή έχει διαμορφωθεί κατά τη δημοσίευση της παρούσας και άλλες πηγές. 

Άρθρο 2 

Κριτήρια χορήγησης του επιδόματος θέρμανσης 

Τα φυσικά πρόσωπα που ορίζονται ως δικαιούχοι του επιδόματος θέρμανσης σύμφωνα με το άρθρο 1 της παρούσας δικαιούνται επιδόματος θέρμανσης, εφόσον πληρούν τα ακόλουθα κριτήρια:

α. Εισοδηματικά:

 αα) Το ετήσιο συνολικό οικογενειακό εισόδημά τους, ανεξάρτητα από την πηγή προέλευσής του, πραγματικό και τεκμαρτό, ανέρχεται έως δεκαέξι χιλιάδες (16.000) ευρώ για άγαμο υπόχρεο ή υπόχρεο σε κατάσταση χηρείας ή εν διαστάσει και είκοσι τέσσερεις χιλιάδες (24.000) ευρώ για έγγαμο υπόχρεο ή τους έγγαμους ή τα μέρη του συμφώνου συμβίωσης που υποβάλλουν ξεχωριστή φορολογική δήλωση βάσει της υποπερ. ββ’ της περ. στ’ της παρ. 4 του άρθρου 67 του ν. 4172/2013 (δικαστική συμπαράσταση ή πτώχευση), ή τους έγγαμους που υποβάλλουν φορολογική δήλωση βάσει της περ. β της παρ. 4 του άρθρου 67 του ν. 4172/2013 ή τα φυσικά πρόσωπα που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης και έχουν υποβάλει κοινή φορολογική δήλωση χωρίς τέκνα, το οποίο προσαυξάνεται κατά πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ για κάθε τέκνο. Ομοίως, για τη μονογονεϊκή οικογένεια το ως άνω εισόδημα ανέρχεται έως είκοσι εννιά χιλιάδες (29.000) ευρώ, το οποίο προσαυξάνεται κατά πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ για κάθε τέκνο μετά το πρώτο. Στο ετήσιο συνολικό οικογενειακό εισόδημα δεν περιλαμβάνεται το εισόδημα εκείνο, το οποίο αθροιστικά απαλλάσσεται από το φόρο εισοδήματος και από την εισφορά αλληλεγγύης του άρθρου 43Α του ν. 4172/2013. Για τον προσδιορισμό της οικογενειακής κατάστασης, του αριθμού των τέκνων, καθώς και των εισοδηματικών κριτηρίων, χρησιμοποιούνται τα δεδομένα της Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων, του φορολογικού έτους 2022, όπως έχει διαμορφωθεί κατά τη δημοσίευση της παρούσας. Αν οι σύζυγοι ή τα μέρη συμφώνου συμβίωσης υποβάλλουν χωριστή δήλωση λαμβάνεται ο μεγαλύτερος εκ του αριθμού των τέκνων που έχει δηλωθεί σε μια εκ των δύο (2) δηλώσεων. Τα δεδομένα της ίδιας ως άνω δήλωσης χρησιμοποιούνται και στις περιπτώσεις των εν διαστάσει ή διαζευγμένων συζύγων ή των φυσικών προσώπων που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης, καθώς και των έγγαμων ή μερών συμφώνου συμβίωσης που υποβάλλουν ξεχωριστή φορολογική δήλωση βάσει της υποπερ. ββ’ της περ. στ’ της παρ. 4 του άρθρου 67 του ν. 4172/2013 ή τους έγγαμους που υποβάλλουν φορολογική δήλωση βάσει της περ. β’ της παρ. 4 του άρθρου 67 του ν. 4172/2013 

αβ) και επιπλέον, εφόσον πρόκειται για ασκούντες επιχειρηματική δραστηριότητα, τα συνολικά ακαθάριστα έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα υπόχρεου, συζύγου ή μέρους συμφώνου συμβίωσης και εξαρτωμένων, κατά τον ν. 4172/2013 τέκνων, δεν υπερβαίνουν το ποσό των ογδόντα χιλιάδων (80.000) ευρώ. 

β. Ακίνητης Περιουσίας: Η συνολική αξία της ακίνητης περιουσίας, όπως αυτή προκύπτει από την πράξη διοικητικού προσδιορισμού ΕΝ.Φ.Ι.Α. του έτους 2023, υπόχρεου, συζύγου ή μέρους συμφώνου συμβίωσης και εξαρτώμενων, κατά τον ν. 4172/2013, τέκνων, που αναγράφονται στη Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων, του φορολογικού έτους 2022, να μην υπερβαίνει το ποσό των διακοσίων χιλιάδων (200.000) ευρώ για τους άγαμους, τους υπόχρεους σε κατάσταση χηρείας ή εν διαστάσει και το ποσό των τριακοσίων χιλιάδων (300.000) ευρώ για τους έγγαμους ή μέρη συμφώνου συμβίωσης και τις μονογονεϊκές οικογένειες.


ΓΔΟΥ 125 /30-10-2023

Χορήγηση επιδόματος θέρμανσης για τη χειμερινή περίοδο 2023-2024 και καθορισμός του ύψους, των δικαιούχων, των προϋποθέσεων και της διαδικασίας χορήγησης αυτού.

Για την συνέχεια  κάντε κλικ: Λήψη αρχείου (σε μορφή ΦΕΚ)

Συνάντηση του ΥΕΘΑ με τους Προέδρους των 3 Θεσμικών Ενώσεων - Εθίγησαν τα σοβαρά θέματα που απασχολούν το σύνολο των μελών της Ε.Α.Α.Σ.

 





Σήμερα την 31η Οκτωβρίου 2023 πραγματοποιήθηκε συνάντηση, των Προέδρων, της Ε.Α.Α.Σ. Υπτγου ε.α. κ. Ιωάννη Δεβούρου, του Προέδρου της Ε.Α.Α.Ν. Ανχου (ΠΝ) κ. Θεοδώρου Γερούκη και του Προέδρου της Ε.Α.Α.Α. Απτχου ε.α. (Ι) κ. Κωνσταντίνου Τζαβέλλα με τον ΥΕΘΑ κ. Νικόλαο Δένδια.

Η επίσκεψη είχε χαρακτήρα γνωριμίας και ακροθιγώς εθίγησαν τα σοβαρά θέματα που απασχολούν το σύνολο των μελών της Ε.Α.Α.Σ.

Ο κ. Υπουργός δεσμεύθηκε για τον καθορισμό περιοδικών συναντήσεων, με συγκεκριμένη ατζέντα θεμάτων, ώστε να εξεταστεί η δυνατότητα υλοποίησης τους ανάλογα με τις προτάσεις που θα κατατεθούν.

Η Ε.Α.Α.Σ. επιμένει στην κατά μόνας συνάντηση με τον κ. Υπουργό επειδή ακριβώς θεωρεί ότι τα θέματά της πρέπει να τύχουν ιδιαίτερης προσοχής και επιμέλειας.

Το Γραφείο Δημοσίων Σχέσεων










ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ!!! Μειώσεις Συντάξεων Αποστράτων λόγω …κρίσης! - Όχι λόγω της οικονομικής κρίσης αλλά λόγω των ανίδεων και άχρηστων που έχουν ως χόμπι την πολιτική

 



Άρθρο του Απόστολου Παπαπαρίση που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Ελευθερία»

 03/04/2013 - 14:53


Επειδή όποιος εύκολα ξεχνά, είναι καταδικασμένος να ξαναζήσει τα ίδια ακριβώς γεγονότα, απαριθμώ παρακάτω τις μειώσεις στις συντάξεις που έχουμε υποστεί οι απόστρατοι όχι λόγω της οικονομικής κρίσης αλλά λόγω των ανίδεων και άχρηστων που έχουν ως χόμπι την πολιτική με αποτέλεσμα η Ελλάδα μας να βρίσκεται στα πρόθυρα της καταστροφής και τους Έλληνες απλώς να …παρακολουθούν.

             Με το ν.3847/2010, τα δώρα εορτών και αδείας μετονομάζονται σε επιδόματα και το ύψος καθορίζεται 400 ευρώ για Χριστούγεννα και 200 ευρώ για Πάσχα και καλοκαιρινή άδεια.

             Με τον ίδιο νόμο τα επιδόματα σταματούν να χορηγούνται σε όσους έχουν ηλικία μικρότερη των 60 ετών και αποστρατεύτηκαν με αίτηση τους ή σε μικτές συντάξεις άνω των 2.500 ευρώ.

             Με το ν.3865/2010, επιβάλλεται από 01-08-2010 η Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ΕΑΣ) για μικτή σύνταξη πάνω από 1.400 ευρώ σε ποσοστά από 3 έως 10% (για 1.399 ευρώ ΕΑΣ = 0 ευρώ μηνιαίως, για 1.401 ευρώ ΕΑΣ = 42 ευρώ μηνιαίως, για 1.701 ευρώ ΕΑΣ = 54 ευρώ κοκ).

             Με τον ίδιο νόμο επί της ουσίας απαγορεύτηκε η εργασία στους αποστράτους. Βρίσκεται σε διαδικασία συζήτησης στη Βουλή σχετικό σχέδιο νόμου για μερική βελτίωση πλην όμως αφορά συγκεκριμένες κατηγορίες αποστράτων.

             Με απόφαση του ΔΣ του ΜΤΣ, μειώνεται το μέρισμα για το 2011, κατά 25%. Ανάλογες μειώσεις αποφάσισαν τα ΔΣ των ΜΤΑ και ΜΤΝ.

             Με απόφαση του Α/ΓΕΣ μετά από πρόταση τριμελούς επιτροπής (ΒΥ/ΓΕΣ, Γενικός Δντης ΜΤΣ και Υδντης ΔΟΙ/ΓΕΣ) το βοήθημα του ΕΚΟΕΜΣ μειώνεται σε ποσοστό 10%.

             Με το ν.3986/2011, μειώνεται το αφορολόγητο από 12.000 ευρώ σε 8.000 ευρώ.

             Με τον ίδιο νόμο & το ν.4002/2011, αναπροσαρμόζεται η ΕΑΣ σε ποσοστά 3 έως 14%, (για 1.399 ευρώ ΕΑΣ = 0 ευρώ μηνιαίως, για 1.401 ευρώ ΕΑΣ = 42 ευρώ μηνιαίως, για 1.701 ευρώ ΕΑΣ = 102 ευρώ μηνιαίως κοκ).

             Με τους ίδιους νόμους επιβάλλεται Έκτακτη Εισφορά Αλληλεγγύης (ΕκΕΑ) σε όσους έχουν ηλικία κάτω των 60 ετών στη μικτή σύνταξη πάνω από 1.700 ευρώ 6 έως 10% (για 1.701 ευρώ ΕκΕΑ = 102 ευρώ μηνιαίως).

             Με τους ίδιους νόμους επίσης, επιβλήθηκε Ειδική Εισφορά Αλληλεγγύης (ΕδΕΑ) για μικτά εισοδήματα άνω των 12.000 ευρώ 1% και πάνω από 20.000 ευρώ 2%.

             Με το ν.4024/2011, μειώνεται από 01-11-2011, η μικτή σύνταξη 40% του ποσού που υπερβαίνει τα 1.000 ευρώ σε όσους είναι κάτω των 55 ετών και δεν έχουν συμπληρώσει 35 χρόνια συντάξιμης υπηρεσίας (για 1.500 ευρώ μείωση 500Χ40% = 200 ευρώ μηνιαίως).

             Με τον ίδιο νόμο, μειώνεται από 01-11-2011, η μικτή σύνταξη 20% του ποσού που υπερβαίνει τα 1.200 ευρώ σε όλους τους υπόλοιπους (για 1.500 ευρώ μείωση 300Χ20% = 60 ευρώ μηνιαίως).

             Με το ν.4051/2012, μειώνεται από 01-01-2012, η μικτή σύνταξη 12% του ποσού που υπερβαίνει τα 1.300 ευρώ (για 1.701 ευρώ μείωση 400Χ12%=48 ευρώ μηνιαίως).

             Με νέα απόφαση του ΜΤΣ, μειώνεται το μέρισμα για το 2012, κατά 25%. Ανάλογη μείωση αποφάσισαν και τα άλλα ΔΣ των ΜΤΑ και ΜΤΝ.

             Με το ν.4093/2012 σε συνδυασμό παλαιάς γνωμοδότησης της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, επανυπολογίζεται (μειώνεται) η σύνταξη σύμφωνα με το νέο βασικό μισθό, λόγω εξορθολογισμού του μισθολογίου των ΕΔ και των ΣΑ. (μειώσεις από 100 έως και 500 ευρώ).

             Με τον ίδιο νόμο, μειώνεται δεύτερη φορά η σύνταξη, αφού προστεθεί το ήδη μειωμένο κατά 50% μέρισμα του ΜΤΣ και του ΕΚΟΕΜΣ, στο ποσό του αθροίσματος που υπερβαίνει τα 1.000 ευρώ σε ποσοστά 5 έως 20%, παραβλέποντας ηθελημένα την από 31-10-2012 γνωμοδότηση της Ολομέλειας του ΕΣ, «…μία μείωση είναι επιτρεπτή, άλλως θίγεται η αρχή της ισότητας και της αναλογικότητας».

             Νέα μείωση στο ΜΤΣ και στο ΕΚΟΕΜΣ λόγω του ν.4093/2012 σε ποσοστό ίσο με αυτό της μείωσης της σύνταξης με τη διαφορά ότι το ποσό αυτό θα συγκεντρώνεται και θα χρησιμοποιείται για τη βιωσιμότητα των ταμείων (έτσι λένε).

             Πολύ πιθανόν να υπάρξει και νέα μείωση στο μέρισμα του ΜΤΣ αλλά και στο βοήθημα του ΕΚΟΕΜΣ αφού τα έσοδα βαίνουν συνεχώς μειούμενα. Πχ η κατάργηση των φύλλων πορείας των εν ενεργεία συναδέλφων μείωσαν τα έσοδα του ΕΚΟΕΜΣ κοντά στο 30%.

             Κι όλα αυτά χωρίς να υπολογισθούν το χαράτσι στη ΔΕΗ, η αύξηση των τελών κυκλοφορίας, η αύξηση της τιμής της βενζίνης, του πετρελαίου θέρμανσης, του φυσικού αερίου η περαιτέρω μείωση του αφορολογήτου, κλπ, κλπ, κλπ…

             Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι η Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ΕΑΣ), η Έκτακτη Εισφορά Αλληλεγγύης (ΕκΕΑ) και η Ειδική Εισφορά Αλληλεγγύης (ΕδΕΑ) αν και δεν φθάνουν ποτέ στα χέρια των αποστράτων, θεωρούνται εισόδημα και φορολογούνται κανονικά.

Αποτέλεσμα των παραπάνω η σύνταξη ή μάλλον το οικογενειακό εισόδημα των αποστράτων να έχει μειωθεί σε ποσοστό άνω των 55%, με αποτέλεσμα να μη μπορούν πλέον να ανταποκρίνονται στις βασικές ανελαστικές μηνιαίες δαπάνες τους (ενοίκιο ή στεγαστικό δάνειο, ενοίκιο σπιτιού παιδιού που σπουδάζει, ΔΕΗ, θέρμανση, ύδρευση, χαράτσια, εφορία, σίτιση κλπ) ενώ αν υλοποιηθεί η προγραμματισμένη νέα μείωση για το 2014 λόγω του νέου ειδικού μισθολογίου των ΕΔ και των ΣΑ το ποσοστό μείωσης των συντάξεων θα ξεπεράσει το 70% με ανεξέλεγκτα αποτελέσματα στη ζωή των αποστράτων.

Άρθρο του Απόστολου Παπαπαρίση που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Ελευθερία»






πηγή:https://www.onlarissa.gr/2013/04/03/den-xechno-miosis-sintaxeon-apostraton-logo-krisis/