Σε όλη τη διάρκεια αυτών των χρόνων, από την κρίση έως την πανδημία και τα εμβόλια, συναντάμε συμπολίτες μας που πιστεύουν σε θεωρίες συνωμοσίας και βλέπουν παντού τσιπάκια και σκοτεινές δυνάμεις. Το μέτωπο με τις δυνάμεις του ανορθολογισμού, το οποίο ενισχύεται και από συγκεκριμένες πολιτικές δυνάμεις, είναι συνεχές.
Οι νέου τύπου ταυτότητες δεν θα αναγράφουν τίποτα διαφορετικό από τα βιομετρικά χαρακτηριστικά και τα στοιχεία του πολίτη, που θα τον διευκολύνουν στις συναλλαγές και στις μετακινήσεις του.
Επίσης οι πολίτες που συνωστίζονται έξω από τα αστυνομικά τμήματα για να προλάβουν να βγάλουν νέα ταυτότητα παλαιού τύπου πρέπει να καταλάβουν ότι θα αναγκαστούν σε τρία χρόνια να βγάλουν υποχρεωτικά νέα ταυτότητα με τις νέες προδιαγραφές που θα πληρούν στάνταρ ασφαλείας αφού οι παλιές δεν θα ισχύουν.
Οι νέες ταυτότητες είναι απολύτως απαραίτητες για να μπορούμε να ταξιδεύουμε με ασφάλεια και να είμαστε συμβατοί στις υποχρεώσεις μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση όπως συμβαίνει για όλες τις χώρες της Ένωσης και με όλους του Ευρωπαίους πολίτες.
Σκοτώθηκε σε αεροπορικό δυστύχημα ο στασιαστής Πριγκοζίν. Έτσι κανονίζει ο Πούτιν τους προδότες. Μήνυμα με πολλούς αποδέκτες. Του κατέρριψε το αεροπλάνο. Τον πλήρωσε με το ίδιο νόμισμα όπως αυτός κατέρριπτε ρώσικα αεροπλάνα κι ελικόπτερα!
Το κρατικό τηλεοπτικό κανάλι “Russia 24” ανέφερε ότι ο Yevgeny Prigozhin πέθανε
Αυτή είναι η πρώτη επίσημη ανακοίνωση του θανάτου του επικεφαλής της Wagner PMC.
ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΣΗΜΟ Ο ΠΡΙΓΚΟΖΙΝ ΕΙΝΑΙ ΝΕΚΡΟΣ. ΠΑΡΑΔΟΧΗ WAGNER.
”Ο Yevgeny Prigozhin πέθανε – πηγή Readovka” επίσημη παραδοχή από κανάλι του στο telegram.
Ο θάνατος του Yevgeny Prigozhin και του Dmitry Utkin επιβεβαιώθηκε επίσης από τον πρόεδρο του κινήματος “Είμαστε μαζί με τη Ρωσία” Vladimir Rogov: «Μόλις μίλησα με εξαιρετικούς «Wagner». Επιβεβαιώνουν τον θάνατο του Yevgeny Prigozhin και του Dmitry Utkin.
Άτομα που γνωρίζουν προσωπικά τον Prigozhin επιβεβαιώνουν τον θάνατό του Προσωπικές γνωριμίες επιβεβαιώνουν επίσης τον θάνατο του Ντμίτρι Ούτκιν (“Βάγκνερ”). Αυτό αναφέρει το κανάλι MIG Ρωσίας που σχετίζεται με τις ειδικές υπηρεσίες.
wargonzo από τους πιο έγκριτους πολεμικούς ανταποκριτές επιβεαιώνει είναι ΝΕΚΡΟΣ:
”Ο Yevgeny Prigozhin, ο οποίος σκοτώθηκε ως αποτέλεσμα συντριβής επαγγελματικού τζετ, του άρεσε να αστειεύεται για το γεγονός ότι το αεροπλάνο του δεν καταρρίφθηκε και, με τον δικό του τρόπο, κορόιδευε τον θάνατο..”
Αν και ακόμη δεν υπάρχει επίσημη ενημέρωση και διακινούνται και για ευνόητους λόγους κα συγκεχυμένες πληροφορίες σύμφωνα με πηγές, σήμερα σε αεροπορικό δυστύχημα κοντά στο Tver, σκοτώθηκε ο επικεφαλής των PMCs “Wagner” Evgeny Prigozhin. Σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αερομεταφορών, ο Yevgeny Prigozhin ήταν μεταξύ των επιβατών του αεροπλάνου που συνετρίβη στην περιοχή Tver. Τα κανάλια Telegram που συνδέονται με τα PMC “Wagner” αναφέρουν επίσης τον θάνατο του Prigozhin. Ωστόσο, οι πληροφορίες πρέπει να επιβεβαιωθούν επίσημα. Στο αεροπλάνο που συνετρίβη ήταν όχι μόνο ο Πριγκόζιν, αλλά και ο διοικητής του Βάγκνερ Ντμίτρι Ούτκιν.
Συντριβή του επιχειρηματικού αεροσκάφους Embraer Legacy στην περιοχή Tver εντοπίστηκαν τα πτώματα οκτώ ανθρώπων. Νωρίτερα, η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αερομεταφορών ανέφερε ότι στη λίστα των επιβατών περιλαμβάνεται ο ιδρυτής της PMC Wagner Evgeny Prigozhin.
Lev Nikolaevich Myshkin, [23/8/2023 9:26 μ.μ.] ”Μόλις μίλησα με εξαιρετικούς “Wagner”
Επιβεβαιώνουν τον θάνατο του Yevgeny Prigozhin και του Dmitry Utkin.”
Οι Βαγκνερίτες προσπαθούν να φύγουν από τη Λευκορωσία λόγω των ειδήσεων για το θάνατο του Πριγκόζιν — Κεντρικό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Tο βράδυ της 23ης Αυγούστου κλείνει ένα μέρος των στρατοπέδων των Βαγκνεριτών στη Λευκορωσία.
Πριν συντριβεί το αεροσκάφος στην περιοχή του Τβερ, αυτόπτες μάρτυρες άκουσαν δύο δυνατά χτυπήματα, μετά τα οποία το αεροπλάνο εξερράγη ακριβώς στον αέρα. Μετά την πτώση του πτερυγίου και του σταθεροποιητή του πλοίου, το οποίο έπεσε κοντά σε ένα εγκαταλελειμμένο αγρόκτημα στο χωριό Kuzhenkino.
Άλλες ρωσικές πηγές λένε για ευνόητους προφανώς λόγους ότι αυτή τη στιγμή είναι αδύνατο να επαληθευτούν αναφορές για το θάνατο του Yevgeny Prigozhin, καθώς και του διοικητή του Wagner Ομάδα, Ντμίτρι Ούτκιν. Παρά το γεγονός ότι ο Prigozhin ήταν καταχωρημένος ως επιβάτης στο αεροπλάνο που συνετρίβη, θα μπορούσε να ήταν σε άλλο αεροπλάνο… Όπως σημειώνει μια πηγή, ο Πριγκόζιν έκανε check in από τη μία πλευρά και βγήκε από την άλλη.Aλλά αυτά ήταν ή ευσεβείς πόθοι ή ό,τι διοχετεύουν οι υπηρεσίες για να τους έρθει σιγά σιγά μέχρι να το καταπιούν.. Είναι νεκρός εκτελέστηκε προς παραδειγματισμό ΩΣ Ο ΝΟ1 ΠΡΟΔΟΤΗΣ ΚΑΙ ΕΧΘΡΟΣ ΤΟΥ ΛΑΟΥ .
Ο Γιεβγκένι Πριγκόζιν και ο διοικητής της Βάγκνερ, Ντμίτρι Ούτκιν, μπορεί να πέθαναν σε αεροπορικό δυστύχημα στην περιοχή του Τβερ. Ήταν ένα ιδιωτικό αεροπλάνο Embraer Legacy που πετούσε από τη Μόσχα στην Αγία Πετρούπολη. Στο πλοίο επέβαιναν 10 άτομα, μεταξύ των οποίων 3 μέλη του πληρώματος. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, όλοι οι επιβαίνοντες σκοτώθηκαν (Υπουργείο Εκτάκτων Καταστάσεων). Ανάμεσα στους επιβάτες ήταν και ο Yevgeny Prigozhin, σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αερομεταφορών.
O Πριγκόζιν άφησε το καύκαλό του στα 50χλμ από την έδρα κατοικία του Πούτιν στο Βαλντάι. Έτσι τελειώνει η Ρωσία τους πράκτορες ξένων δυνάμεων που θέλουν να την αφανίσουν. Μια κι έξω. Το αεροπλάνο ανήκε στις δυνάμεις Βάγκνερ.
Σύμφωνα με τη Fontanka, ο Yevgeny Prigozhin επέβαινε στο αεροπλάνο που συνετρίβη.
Το αεροπλάνο που ανήκε στον Yevgeny Prigozhin συνετρίβη στην περιοχή Tver – αυτό που είναι γνωστό μέχρι στιγμής
Το αεροπλάνο του Prigozhin με αριθμό ουράς RA-02795 συνετρίβη στην περιοχή Tver – δέκα άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους.
Σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αερομεταφορών, ο Πριγκόζιν βρίσκεται στη λίστα των επιβατών του αεροπλάνου που συνετρίβη.
Ο βιολιστής έπεσε από τη στέγη ( κωδικός επιχείρησης)
Το Υπουργείο Εκτάκτων Καταστάσεων Ρωσίας αναφέρει 10 νεκρούς σε αεροπορικό δυστύχημα. Στη λίστα επιβατών και ο Πριγκοζίν. Ήταν ένας από τους 10 επιβάτες.
Μας λένε ότι το τηλέφωνό του είναι εκτός σύνδεσης…
Σύμφωνα με πηγές επί τόπου, το αεροπλάνο καταρρίφθηκε από δύο πυραύλους S-300. Δύο εκρήξεις ακούστηκαν από πολλούς μάρτυρες.
Κοντά στο σημείο συντριβής βρίσκεται μια αποθήκη για όπλα βλημάτων και πυροβολικού της στρατιωτικής μονάδας 55443. Τα συστήματα αεράμυνας που κατά πάσα πιθανότητα κατάφεραν να καταρρίψουν το Embrair με τον επικεφαλής της WagnerGroup θα μπορούσαν επίσης να προστατεύσουν αυτή τη στρατιωτική ζώνη.
Η πηγή που βρίσκεται στο σημείο εξήγησε πώς μοιάζει το αεροπλάνο του Πριγκοζίν αυτό που συνετρίβη
«Τρεις άνθρωποι, πιλότοι, είναι κομματιασμένοι. Τα υπόλοιπα πτώματα είναι στην ουρά του αεροπλάνου. Τέσσερα πτώματα έχουν ακόμη ανακαλυφθεί, αλλά δεν είναι ακόμη σαφές. Το αεροπλάνο κάηκε ολοσχερώς. Έμειναν μόνο το μπροστινό μέρος, τα φινιστρίνια και ένα κομμάτι υλικού και ένα κομμάτι του κινητήρα στηρίζεται σε ένα φτερό. Όλα τα άλλα κάηκαν. Δεν υπάρχει άλλη πτέρυγα εξοπλισμένη με κινητήρα. »
Η Rosaviatsia άρχισε να ερευνά τα αίτια του αεροπορικού δυστυχήματος με τον Prigozhin
Το επιχειρησιακό αεροσκάφος που συνετρίβη ανήκε στην MNT-Aero LLC. — Η εταιρεία ειδικεύεται στις επαγγελματικές μεταφορές. Η Επιτροπή της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Αερομεταφορών άρχισε να συλλέγει υλικό για την “εκπαίδευση του πληρώματος, την τεχνική κατάσταση του αεροσκάφους, τη μετεωρολογική κατάσταση στη διαδρομή πτήσης, το έργο των υπηρεσιών αποστολής και τον ραδιοεξοπλισμό εδάφους”.
Επίσης, οι ειδικοί αναζητούν μαύρα κουτιά για αποκωδικοποίηση και ανάλυση εγγραφών.
O Λουκατσένκο τον αποκοίμισε. Τι λέει το πρακτορείο της Λευκορωσίας.ΜΠΕΛΤΑ
Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αερομεταφορών έχει ξεκινήσει έρευνα για τη συντριβή του αεροσκάφους, στην οποία θα μπορούσε να περιλαμβάνεται και ο ιδρυτής της Wagner PMC Yevgeny Prigozhin, αναφέρει το RIA Novosti.
Το ιδιωτικό τζετ Embraer Legacy πέταξε από τη Μόσχα στην Αγία Πετρούπολη. Απογειώθηκε από το Σερεμέτιεβο και συνετρίβη κοντά στο χωριό Κουζένκινο. Στο πλοίο επέβαιναν τρεις πιλότοι και επτά επιβάτες, όλοι οι άνθρωποι πέθαναν. Μεταξύ των επιβατών του επαγγελματικού αεροσκάφους που συνετρίβη ήταν το όνομα του Yevgeny Prigozhin.
Ο Hristo Grozev, ο ιδρυτής της Bellingcat, παρεμπιπτόντως, είπε πριν από μια εβδομάδα: «Ή θα σκοτωθεί ο Prigozhin ή θα ηγηθεί μιας άλλης εξέγερσης.Δεν υπήρχε άλλη επιλογή.
Νικάς μόνο όταν δεν έχεις άλλη επιλογή.
Τηλεοπτικό κανάλι Tsargrad: «Ο ιδρυτής του Wagner PMC Evgeny Prigozhin και το δεξί του χέρι Dmitry Utkin σκοτώθηκαν σε αεροπορικό δυστύχημα στην περιοχή Tver. Την πληροφορία επιβεβαίωσε πηγή από το Τσάργκραντ. Τα πτώματα τους ταυτοποιήθηκαν. διευκρίνισε ο συνομιλητής του Τσάργκραντ, σημειώνοντας ότι θα γίνει ακόμα γενετική εξέταση.Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, το αεροπλάνο που μετέφερε τον ιδρυτή της Wagner PMC Yevgeny Prigozhin και το δεξί του χέρι Ντμίτρι Ούτκιν ανατινάχθηκε. Αυτά τα δεδομένα επιβεβαιώθηκαν στο Τσάργκραντ από μια πηγή στην επιτροπή της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Αερομεταφορών “
Μετά τα αποτελέσματα του συμβουλίου των διοικητών του PMC “Wagner” θα δημοσιευτεί δήλωση, υπόσχονται σύντομα.
Υπήκοοι της αχανούς χώρας επενδύουν σε μια νέα πόλη του κατεχόμενου τμήματος της Μεγαλονήσου, φέρνοντας μετρητά και ανοίγοντας «κερκόπορτα» εισόδου προς την Ευρωπαϊκή Ενωση
Protagon Team
Η οικονομική κρίση της Κύπρου το 2013 είχε αποδοθεί εν μέρει στα ανεξέλεγκτα ρωσικά κεφάλαια που ενίσχυαν τον τραπεζικό κλάδο της χώρας. Η Κυπριακή Δημοκρατία είχε βρεθεί στο στόχαστρο των ευρωπαϊκών αρχών, με τις ανατολικότερες των χωρών της να την κατηγορούν για ανεκτικότητα και χαλαρή αντιμετώπιση απέναντι στην πηγή των ρωσικών τραπεζικών καταθέσεων.
Αν η απόπειρα των ρώσων ολιγαρχών να «ξεπλύνουν» τα έσοδά τους στην Ευρώπη μέσω Κύπρου απέτυχε προ δεκαετίας, σήμερα επανέρχονται στο νησί χρησιμοποιώντας ως «κερκόπορτα» τα κατεχόμενα εδάφη του. Οι «επενδύσεις» τους έχουν ως επίκεντρο μια παραλιακή πόλη που μέχρι προ πενταετίας ήταν ένα ασήμαντο ψαροχώρι, την ύπαρξη του οποίου οι περισσότεροι Τουρκοκύπριοι αγνοούσαν.
Πριν από πέντε χρόνια, το Τρίκωμο της επαρχίας Αμμοχώστου (το οποίο οι Τούρκοι, μετά την εισβολή του 1974 και την κατάληψη του οικισμού μετονόμασαν σε Γιενί Ισκελέ) ήταν ένα γραφικό παραθαλάσσιο χωριό, αλλά σήμερα είναι η καρδιά της νέας διεθνούς κοινότητας της κατεχόμενης Κύπρου, αναφέρει ρεπορτάζ των Times του Λονδίνου. Περίπου 50.000 Ρώσοι μετακόμισαν εκεί για να αποφύγουν τις επιστρατεύσεις του προέδρου Πούτιν ή τις Δυτικές κυρώσεις.
Αυτόν τον μήνα το Κρεμλίνο ανακοίνωσε ότι θα ανοίξει γραφείο για την παροχή προξενικών υπηρεσιών στα Κατεχόμενα, αλλά φρόντισε να επιβεβαιώσει ότι η κίνησή του δεν συνεπάγεται την πλήρη διπλωματική αναγνώριση του ψευδοκράτους. Η «Τουρκική Δημοκρατία της Βόρειας Κύπρου» δεν υπόκειται στις Δυτικές κυρώσεις, οπότε οι ξένοι μπορούν να την επισκέπτονται, να αγοράζουν ακίνητα και να ανοίγουν επιχειρήσεις.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ των Times, στα Κατεχόμενα υπάρχει μια μικρή βρετανική κοινότητα –κυρίως συνταξιούχων που ψάχνουν για φθηνή διαμονή στο εξωτερικό– και το Ηνωμένο Βασίλειο προσφέρει επίσης προξενικές υπηρεσίες μέσω ενός γραφείου που συνδέεται με το βρετανικό προξενείο στο έδαφος της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Αλλά το γεγονός ότι δεν αναγνωρίζεται ως κυρίαρχο κράτος, σημαίνει ότι είναι αδύνατο να πετάξει κανείς εκεί απευθείας, παρά μόνο μέσω Τουρκίας, η οποία υποστηρίζει το ψευδοκράτος με επιδοτήσεις και είναι η μόνη χώρα που το αναγνωρίζει. Η οικονομία του στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στα καζίνο και στα ιδιωτικά πανεπιστήμια – και το υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ έχει προειδοποιήσει εδώ και καιρό ότι είναι ένα hotspot για ξέπλυμα χρήματος και διακίνηση ναρκωτικών.
Και οι δύο κοινότητες του νησιού έχουν κατά καιρούς κατηγορηθεί για ύποπτες σχέσεις με ρωσικό χρήμα, αναφέρουν οι Times. Στην Κυπριακή Δημοκρατία αποκαλύφθηκε την περασμένη άνοιξη σκάνδαλο διαφθοράς με επίκεντρο ένα σχέδιο πώλησης «χρυσών διαβατηρίων», που επέτρεπε σε υπό κυρώσεις Ρώσους να αποκτήσουν την ευρωπαϊκή υπηκοότητα.
Από τότε που η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία, οι Βρυξέλλες έχουν αυστηροποιήσει τους κανόνες τους, ώστε να σταματήσουν τη χρήση του Νότου ως «πίσω πόρτα» προς την ΕΕ. Αν και οι πολίτες των χωρών που υπόκεινται σε κυρώσεις συχνά εμποδίζονται να μετακινήσουν χρήματα από τις χώρες τους, δεν αντιμετωπίζουν εμπόδια στην αγορά ακινήτων στα Κατεχόμενα, καθώς οι τράπεζές τους δεν αποτελούν μέρος του διεθνούς συστήματος Swift και λειτουργούν μέσω της Αγκυρας.
Η Τουρκία είναι μια από τις λίγες χώρες στην περιοχή που δεν έχουν επιβάλει κυρώσεις στη Ρωσία, υπενθυμίζουν οι Times. Αποτέλεσμα, πολλές χιλιάδες ρώσοι πολίτες, επιχειρήσεις, ακόμη και άτομα που τελούν υπό καθεστώς κυρώσεων (βλ. ολιγάρχες), να έχουν συρρεύσει τόσο στην Τουρκία όσο και στα Κατεχόμενα της βόρειας Κύπρου. Οι ρώσοι νεοφερμένοι έχουν διογκώσει τον πληθυσμό των Κατεχομένων κατά 16%, και έχουν επιφέρει ένεση μετρητών στην τοπική οικονομία.
Η Ρωσία εξετάζει επίσης τη δημιουργία απευθείας πτήσεων προς το αεροδρόμιο του ψευδοκράτους, το οποίο άνοιξε φέτος. Για τις επιχειρήσεις και τους πολιτικούς του νησιού, σύμφωνα με τους Times, αυτό αποτελεί ευλογία. Ο τουρκοκύπριος ηγέτης Ερσίν Τατάρ πιέζει για επέκταση της διεθνούς αναγνώρισης, αλλά η εισροή Ρώσων κινδυνεύει να διαταράξει μια δημογραφική και πολιτική ισορροπία. Από το 1974 ο τουρκοκυπριακός πληθυσμός παραμερίζεται σταδιακά από εποίκους από την ηπειρωτική Τουρκία, οι οποίοι τείνουν να είναι πιο εθνικιστές και έχουν βοηθήσει σε περαιτέρω σύνδεση του νησιού με την Αγκυρα, παρατηρούν οι Times.
Η εφημερίδα επισημαίνει ότι, παρά την απουσία κοινοτικών συγκρούσεων, οι πιθανότητες επανένωσης του νησιού είναι πρακτικώς μηδενικές. Αναφέρεται, επίσης, στις συγκρούσεις της περασμένης εβδομάδας μεταξύ των τουρκοκυπριακών δυνάμεων ασφαλείας και των ειρηνευτικών δυνάμεων του ΟΗΕ στη συνοριακή γραμμή, με αφορμή την απόπειρα του ψευδοκράτους να ανοίξει δρόμους. Τέλος, οι Times επισημαίνουν ότι, ενώ για τους Ρώσους το ψευδοκράτος προσφέρει δυνατότητες εύκολης διαμονής στο εξωτερικό, πολλοί τουρκοκύπριοι πολίτες είναι υποχρεωμένοι να διαπραγματεύονται καθημερινά σε σημεία ελέγχου και να παλεύουν με τη γραφειοκρατία.
Η βρετανική εφημερίδα αναφέρει χαρακτηριστικά την περίπτωση τουρκοκύπριας χήρας που, σύμφωνα με την ίδια, παλεύει για να λάβει τη σύνταξη του συζύγου της εδώ και τρία χρόνια. Ισχυρίζεται ότι ο σύζυγός της εργαζόταν στις βρετανικές στρατιωτικές βάσεις της Κυπριακής Δημοκρατίας και η κυβέρνηση της Λευκωσίας αρνείται να της καταβάλει τη σύνταξη που δικαιούται, εάν εκείνη δεν μετακομίσει στα ελληνοκυπριακά εδάφη.
«Οι εκκρεμείς συντάξεις διαρκώς μειώνονται. Κάθε μήνα έχω δώσει εντολή και δημοσιεύουμε τα στοιχεία από τον «Άτλαντα», το ηλεκτρονικό σύστημα που καταγράφει όλες τις εκκρεμείς συντάξεις που υπάρχουν από τον ΕΦΚΑ. Οι εκκρεμείς συντάξεις του μηνός Ιουλίου ήταν περίπου 32.000. Ο στόχος που έχω θέσει στον ΕΦΚΑ είναι, στο τέλος του χρόνου, να βρισκόμαστε κάτω από τις 25.000. Είναι ένας φιλόδοξος στόχος. Πιστεύω ότι με τις αυτοματοποιήσεις που έχουμε βάλει εμπρός και δουλεύουν με μεγάλη ταχύτητα, θα τον πετύχουμε».
Για τη σύνταξη σε οφειλέτες:
«Με τις οφειλές σήμερα ισχύει το εξής: εάν οφείλεις έως 20.000 ευρώ αν είσαι ελεύθερος επαγγελματίας ή έως 6.000 ευρώ αν είσαι αγρότης, κάνεις αίτηση, παίρνεις σύνταξη και η οφειλή σου αυτή «σπάει» σε 60 δόσεις και την πληρώνεις από τη σύνταξή σου σε 60 δόσεις. Αν χρωστάς πάνω από 20.000 ή πάνω από 6.000 δεν παίρνεις σύνταξη, πρέπει να εξοφλήσεις το υπερβάλλον ποσό εφάπαξ και μετά να μπεις στη ρύθμιση των 60 δόσεων. Αυτό το 20.000 θέλουμε να το αυξήσουμε στις 30.000. Οι ρυθμίσεις αυτές δεν θα περιλαμβάνονται σε αυτό το νομοσχέδιο γιατί οι ρυθμίσεις που αφορούν σε παρέμβαση στο ασφαλιστικό σύστημα, συνταγματικά πρέπει να περνάνε πρώτα από τον έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Άρα, θα τις στείλουμε πρώτα εκεί, θα πάρουμε την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου και μετά θα τις περάσουμε με νομοσχέδιο».
Για το ενδεχόμενο νέας μείωσης ασφαλιστικών εισφορών:
«Πολιτική μας βούληση, όπως είχαμε πει προεκλογικά, είναι να προχωρήσουμε σε νέα μείωση των ασφαλιστικών εισφορών. Τα σενάρια τα οποία υπάρχουν στο τραπέζι είναι 2-3 διαφορετικά. Δεν θέλω να τοποθετηθώ γιατί θα πρέπει πρώτα να καταλήξουμε σε κάποιο, αλλά σίγουρα θα πάμε σε μείωση ασφαλιστικών εισφορών».
Για τα αναδρομικά των συνταξιούχων:
«Οι δικαστικές αποφάσεις είναι σεβαστές και εφαρμόζονται στα πλαίσια των αντοχών του προϋπολογισμού».
Με την απάντηση:
"Οι δικαστικές αποφάσεις είναι σεβαστές και εφαρμόζονται στα πλαίσια των αντοχών του προϋπολογισμού" ο Υπουργός ξεκαθαρίζει πως:
α. Η καταβολή των οφειλόμενων αναδρομικών, για τα δώρα αφορά μόνο την περίοδο από 01 Αυγούστου 2012 μέχρι την 12η Μαΐου 2015, που είναι η ημερομηνία εφαρμογής του νόμου 4387/2016(νόμος Κατρούγκαλου), που κατήργησε, άπαξ δια παντός τα δώρα Πάσχα, αδείας/διακοπών και Χριστουγέννων.
β, ΌΛΑ τα αναδρομικά, από 01 Αυγούστου 2012 μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2018 θα πάρουν μόνο όσοι έχουν ασκήσει κυλιόμενες αγωγές (ανά 2 χρόνια)
γ. Όσοι συνταξιούχοι έχουν ασκήσει έστω και μια αγωγή, θα πάρουν λιγότερα αναδρομικά
δ. Δεν πρόκειται να χορηγηθούν τα αναδρομικά των δώρων, που αφορούν το 11μηνο, Ιούνιος 2015 μέχρι και Μάιο του 2016)
ε. Η χορήγηση των αναδρομικών, που προκύπτουν από την αντισυνταγματικότητα των νόμου 4093/12 και αφορούν τις μειώσεις των μισθών, συντάξεων και των δώρων θα γίνεται με το "σταγονόμετρο"
στ. Οι αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου για την χορήγηση των αναδρομικών, που αφορούν τους 23 μήνες της εισφοράς αλληλεγγύης συνταξιούχων (ΕΑΣ), για την περίοδο από 07/2/2017 μέχρι και 31/12/2018, έχουν ήδη αρχίσει να εκδίδονται
Έχουμε φτάσει σε ένα σημείο που χρειαζόμαστε «τρελούς αλλά και καθαρούς» σε μερικά κρίσιμα πόστα για να γίνουμε μια κανονική χώρα. Οταν λέμε τρελούς εννοούμε ανθρώπους που δεν ξημεροβραδιάζονται σε πολιτικά γραφεία και σε καφέδες με νταραβερτζήδες κάθε τύπου, αλλά ασχολούνται 24 ώρες, 7 ημέρες, με τη δουλειά τους. Δεν θα τους νοιάζει αν θα τους κράξει το Χ σάιτ ή αν θα τα βάλουν μαζί τους κάποιοι συνδικαλιστές. Θα φτιάχνουν γύρω τους ομάδες από νεότερους αστυνομικούς, υπαλλήλους πολεοδομίας, ελεγκτές που θα τους εμπνέουν και θα τους ρίχνουν στη μάχη. Καθαρούς γιατί «τα λεφτά είναι πολλά», οι πειρασμοί μεγάλοι. Ολοι θέλουν ένα «επίδομα», ένα παραπάνω iPhone ή κάποια εξασφάλιση για την οικογένειά τους. Ολοι φοβούνται, και είναι λογικό, ότι θα γίνουν στόχος σε κάποια καμπάνια «δολοφονίας χαρακτήρα» ή και στόχος κανονικής δολοφονίας ή ξυλοδαρμού. Πρέπει να είσαι υπεράνθρωπος, ενδεχομένως και λίγο «ψώνιο» θα έλεγε κάποιος κυνικός, για να αναλάβεις επικίνδυνες αποστολές. Και βέβαια να είσαι «καθαρός», γιατί αλλιώς…
Οι πολιτικοί προτιμούν τους βολικούς για τις κρίσιμες θέσεις, όμως την ώρα της κρίσης ανακαλύπτουν ότι ο βολικός βολεύει μέχρι να καταρρεύσει, μαζί με όλο το σύστημα, και να σε πλακώσει.
Υπάρχουν «τρελοί», ικανοί και καθαροί στον ζωτικό πυρήνα του ελληνικού κράτους; Ναι, και γι’ αυτό το κράτος συνεχίζει να λειτουργεί και να αντέχει. Το είδαμε στον Εβρο το 2020 ή στην περίπτωση του αρχαιολόγου της Μυκόνου. Πληρώνονται λίγα, αγαπούν τη δουλειά τους και πιστεύουν ότι αυτό είναι καθήκον τους. Με μεγάλο προσωπικό κόστος αρνούνται να ενταχθούν στις δύο συνήθεις κατηγορίες: των ωχαδελφιστών που βλέπουν την υπηρεσία τους σαν μία ακόμη ΔΕΚΟ και των νταραβερτζήδων που έχουν κάνει καριέρα με πεσκέσια, επαφές με πολιτικούς και πάρε-δώσε. Το πρόβλημα είναι ότι θέλει κότσια για να τους διαλέξεις και να τους αφήσεις να κάνουν τη δουλειά τους. Να τους δημιουργήσεις τη βεβαιότητα ότι δεν θα χτυπήσει το κινητό τους για να ακούσουν εκείνο το καταραμένο «μην ασχολείσαι με τον Χ, είναι δικός μας» ή «άσ’ το αυτό, είναι τζιζ». Οι πολιτικοί μας προτιμούν δυστυχώς τους βολικούς από τους τρελούς. Ετσι καταλήγουν να επιλέγουν αστυνομικούς σε ανώτατες θέσεις που χρειάζονται GPS για να πάνε από την Ομόνοια στο Σύνταγμα. Προτιμούν τους βολικούς γιατί έχουν κατασκευάσει ένα γκρίζο, θολό και μπερδεμένο σύστημα όπου τα πάντα περνούν στο τέλος μέσα από τα πολιτικά ή κυβερνητικά γραφεία. Την ώρα της κρίσης ανακαλύπτουν ότι ο βολικός βολεύει μέχρι να καταρρεύσει, μαζί με όλο το σύστημα, και να σε πλακώσει.
Υποθέτω πως πριν κτίσετε ή αγοράσετε ένα σπίτι τσεκάρετε μερικά βασικά πράγματα. Αν έχει νερό. Αν έχει αποχέτευση. Αν υπάρχει πρόβλεψη για τη συλλογή αλλά και την επεξεργασία των σκουπιδιών. Αν ο δρόμος για το σπίτι είναι βατός. Αν υπάρχει κάποιος σχεδιασμός για το πόσα σπίτια μπορούν να κτιστούν, πόση κίνηση αντέχει η περιοχή και πού μπορεί κάποιος να παρκάρει. Αν υπάρχει στοιχειώδης ιατρική περίθαλψη σε περίπτωση ανάγκης.
Ενα περίεργο πράγμα. Αυτό το τόσο βασικό και αυτονόητο, που συνυπολογίζει ο καθένας μας πριν αποκτήσει ένα σπίτι, δεν το σκέφθηκε κανείς, μα κανείς, πριν αρχίσει η ανάπτυξη στα νησιά μας, καθώς και σε άλλες τουριστικές περιοχές. Τα αποτελέσματα είναι εμφανή και τα βιώνουν Ελληνες και ξένοι επισκέπτες κάθε καλοκαίρι και ειδικά κάθε Αύγουστο. Κάθε χρόνο, η κατάσταση χειροτερεύει και κανείς δεν κάνει τίποτα.
Η άναρχη ανάπτυξη των νησιών, σε συνδυασμό με ελλείψεις σε βασικές υποδομές, κάνει ορατό τον κίνδυνο να κλιμακωθεί η δυσφήμηση του ελληνικού τουριστικού brand.
Ο ιστιοπλόος που λατρεύει την Ελλάδα απολαμβάνει την έλλειψη βιολογικού καθαρισμού, καθώς πίνει το ποτό του στον ντόκο. Αντε να του εξηγήσεις πόσες δεκάδες χιλιάδες ευρώ έχουν ξοδευτεί σε μελέτες και εγκαταστάσεις που ξηλώθηκαν στο τέλος. Ο τουρίστας περιμένει μέσα στον ήλιο το καράβι, γιατί δεν υπάρχει στέγαστρο. Νησιά κατακλύζονται από χιλιάδες τουρίστες ταυτοχρόνως, γιατί κανείς δεν θέλει να προγραμματίσει πόσες επισκέψεις κρουαζιερόπλοιων αντέχει ένα νησί σε μία ημέρα. Και πολλά ακόμη…
Οι δήμαρχοι σηκώνουν τα χέρια ψηλά και δηλώνουν αδυναμία να λύσουν τα προβλήματα. Η Περιφέρεια δηλώνει αναρμόδια. Οι επιχειρηματίες του τουρισμού και της εστίασης αδρανούν, λες και δεν τους αφορά το θέμα. Οσο για την κυβέρνηση, αδιαφορεί επίσης και φροντίζει απλώς να ανανεώνονται κάθε χρόνο πολεοδομικές εξαιρέσεις. Είναι τρελό πόσα δισ. ξοδεύονται σε δρόμους που συχνά είναι άχρηστοι, αντί να δημιουργούνται υποδομές οι οποίες θα προστατεύσουν το μεγάλο μας εθνικό κεφάλαιο που είναι αυτοί οι τουριστικοί προορισμοί.
Η κατάσταση, όμως, έχει φτάσει στο απροχώρητο. Η απειλή να κλιμακώνεται η δυσφήμηση του ελληνικού brand είναι ορατή. Και, συγγνώμη, δεν θα φταίνε γι’ αυτό όσοι γράφουν τα πράγματα όπως είναι. Αλλά εκείνοι που δεν σχεδίασαν τίποτα, που δεν αντιδρούν ούτε τώρα, ενώ βλέπουν το πρόβλημα και σύρονται από μικροσυντεχνίες και τοπικά συμφέροντα και μόνον. Θα φτάσουμε στο σημείο, ωστόσο, που για να μην καταρρεύσουν διάφοροι προορισμοί, κάποιος, η κυβέρνηση ή το ΣτΕ, θα χρειαστεί να λάβει μια δραστική απόφαση: ότι δεν βγαίνει καμία νέα οικοδομική άδεια έως ότου λυθούν τα πέντε-έξι κρίσιμα ζητήματα που μένουν εκκρεμή επί δεκαετίες.
Η πρωτοβουλία του Πρωθυπουργού να φέρει στο ίδιο τραπέζι τις χώρες των Δυτικών Βαλκανίων και της ευρύτερης περιοχής με την ΕΕ, καθώς και η παρουσία του Ουκρανού Προέδρου, καταδεικνύει τον ηγετικό ρόλο της Ελλάδας ως πυλώνα σταθερότητας, ειρήνης και ενεργειακής ασφάλειας στα Βαλκάνια και στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Επιστέγασμα της σημασίας αλλά και της επιτυχίας της πρωτοβουλίας είναι η υιοθέτηση κοινής διακήρυξης από τους 11 ηγέτες, της “Διακήρυξης των Αθηνών”, παρουσία της ηγεσίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Έτσι, είκοσι χρόνια μετά τη “Διακήρυξη της Θεσσαλονίκης”, επαναβεβαιώθηκε με τον πιο εμφατικό τρόπο η προσήλωση στο ευρωπαϊκό μέλλον των χωρών των Δυτικών Βαλκανίων.
Όπως είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης η πρωτοβουλία για τον ευρωπαϊκό δρόμο των Δυτικών Βαλκανίων αναβαθμίζεται, σημειώνοντας ότι η Ελλάδα ανεπιφύλακτα πάντα στήριξε και στηρίζει την ένταξή τους στην ευρωπαϊκή οικογένεια.
Ταυτόχρονα, όμως, ο Πρωθυπουργός ξεκαθάρισε ότι η πρωτοβουλία στέλνει και ένα σαφές μήνυμα: είναι μία διαδρομή η οποία αναπόφευκτα περνά μέσα από την προσαρμογή στο ευρωπαϊκό κεκτημένο, τον σεβασμό του Διεθνούς Δικαίου, των δημοκρατικών δικαιωμάτων και του κράτους δικαίου.