Παρασκευή 3 Μαρτίου 2023

Συνέβη σαν Σήμερα το 1957 - Γρηγόρης Αυξεντίου - Ο ήρωας του Ελληνοκυπριακού αγώνα κατά των Άγγλων δυναστών στη μεγαλόνησο. - Η προδοσία και ο ηρωικός θάνατος


 O Γρηγόρης Αυξεντίου είναι ήρωας του ελληνοκυπριακού αγώνα κατά των άγγλων δυναστών στη μεγαλόνησο. Ήταν δεύτερος στην ιεραρχία της ΕΟΚΑ και σκοτώθηκε από τους Άγγλους σε μάχη που δόθηκε κοντά στην Ιερά Μονή Μαχαιρά.

Γεννήθηκε στο χωριό Λύση Αμμοχώστου στις 22 Φεβρουαρίου 1928. Με την αποφοίτησή του από το γυμνάσιο μετέβη στην Ελλάδα για να σπουδάσει στη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων. Μπήκε τελικά στη Σχολή Εφέδρων Αξιωματικών και παράλληλα μελετούσε για να εγγραφεί στη Φιλοσοφική. Υπηρέτησε στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα ως Ανθυπολοχαγός πεζικού και μετά επέστρεψε στην Κύπρο, όπου εργάστηκε ως οδηγός ταξί.

Στις 20 Ιανουαρίου 1955 έγινε η πρώτη συνάντηση του Αυξεντίου με τον Γεώργιο Διγενή - Γρίβα, που ήταν αρχηγός της Ε.Ο.Κ.Α. (Εθνική Οργάνωση Κυπρίων Αγωνιστών) και μπήκε στον αγώνα κατά των Άγγλων. Την άνοιξη του ιδίου χρόνου συμμετείχε στις επιθέσεις κατά της Ηλεκτρικής Εταιρείας και του Ραδιοφωνικού Σταθμού της Λευκωσίας.

Πολύ γρήγορα διακρίθηκε για τις ηγετικές του ικανότητες και του δόθηκε η θέση του υπαρχηγού της Ε.Ο.Κ.Α, της μεγαλύτερης απελευθερωτικής οργάνωσης στο νησί, με κύριο στόχο την Ένωση της Κύπρου με την Ελλάδα. Κατά τη διάρκεια της σύντομης αντιστασιακής του δράσης έλαβε τα ψευδώνυμα «Ζήδρος», «Ρήγας», «Αίαντας», «Άρης», «Μάστρος» και «Ζώτος».

Οι Άγγλοι κατακτητές έκαναν πολλές προσπάθειες για να τον συλλάβουν και τον επικήρυξαν με 5.000 λίρες. Ο Αυξεντίου πάντα τους ξέφευγε και ποτέ δεν έχασε το κουράγιο του. Μια φορά μεταμφιέστηκε σε καλόγερο και κέρασε τους άγγλους διώκτες του χωρίς να τον αναγνωρίσουν. Στις 10 Ιουνίου του 1955 βρήκε την ευκαιρία να παντρευτεί την αγαπημένη του Βασιλική στο μοναστήρι του Αχειροποιήτου.

Στις 12 Δεκεμβρίου 1955 ο Αυξεντίου και όλη η ιεραρχία της ΕΟΚΑ παγιδεύτηκαν από τους Βρετανούς στο όρος Τρόοδος, κοντά στο χωριό Σπίλια. Ο Αυξεντίου, όχι μόνο οδήγησε τους συντρόφους του σε ασφαλές μέρος, αλλά άφησε τους Άγγλους να αλληλοπυροβολούνται και να έχουν πολλά θύματα.

Στα τέλη Φεβρουαρίου 1957 οι αγγλικές δυνάμεις ασφαλείας έλαβαν την πληροφορία από ένα βοσκό ότι ο Αυξεντίου και η ομάδα του κρύβονται σε μια σπηλιά πλησίον της Μονής Μαχαιρά στο όρος Τρόοδος.

Αμέσως, απόσπασμα από 60 στρατιώτες έφθασε εκεί το απόγευμα της 2ας Μαρτίου, περικύκλωσε τη σπηλιά και κάλεσε τον Αυξεντίου να παραδοθεί. Ο επικεφαλής του βρετανικού αποσπάσματος, ανθυπολοχαγός Μίντλετον, πλησίασε την είσοδο και φώναξε: «Ρίξε τα όπλα σου και παραδώσου, αλλιώς θα επιτεθούμε». Κάποιος απάντησε: «Καλά παραδινόμαστε». Τέσσερις άνδρες βγήκαν έξω, όχι και ο Αυξεντίου. Ο Μίντλετον τον κάλεσε και πάλι να παραδοθεί, αλλά έλαβε την υπερήφανη απάντηση «Μολών λαβέ».

Τότε, τέσσερις στρατιώτες όρμησαν μέσα στην σπηλιά. Ο Αυξεντίου τους υποδέχτηκε με καταιγιστικά πυρά. Οι τρεις Βρετανοί οπισθοχώρησαν έντρομοι, ο τέταρτος, ένας δεκανέας, έπεσε νεκρός. Ο Μίντλετον ζήτησε ενισχύσεις, οι οποίες κατέφθασαν αμέσως με ελικόπτερα. Η μάχη συνεχίσθηκε για 10 ώρες, χωρίς αποτέλεσμα για τους επιτιθέμενους. Μπροστά στο αλύγιστο θάρρος του Αυξεντίου και αφού χρησιμοποίησαν όλων των ειδών τα όπλα, οι Βρετανοί έρριψαν στη σπηλιά βόμβες πετρελαίου. Τεράστιες φλόγες κάλυψαν το σπήλαιο, για να τυλίξουν σε λίγο το κορμί του Αυξεντίου.

Η μάχη τελείωσε στις 2 το βράδυ της 3ης Μαρτίου 1957. Το πτώμα του ηρωικού πατριώτη βρέθηκε απανθρακωμένο και τάφηκε την επομένη στις Κεντρικές Φυλακές Λευκωσίας, στο χώρο που είναι γνωστός σήμερα ως «Τα Φυλακισμένα Μνήματα». Ο Γρηγόρης Αυξεντίου ήταν μόλις 29 ετών.


Πηγή: https://www.sansimera.gr/biographies/230?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=sinevi_san_simera&utm_term=2023-03-03

© SanSimera.gr








Εκπρόσωπος τύπου της κυβέρνησης στον ΣΥΡΙΖΑ: - Οι απαντήσεις θα δοθούν σύντομα, με τρόπο που δεν θα αμφισβητείται από κανέναν και με κανένα τρόπο.- Τώρα όμως είναι η ώρα του πένθους και του σεβασμού.


 

Την ώρα της μεγάλης οδύνης και του πόνου, εν μέσω εθνικού πένθους, ο ΣΥΡΙΖΑ αποφάσισε να ξεκινήσει, επισήμως μάλιστα, την πολιτική εκμετάλλευση της τραγωδίας.
Φαρισαϊκά ισχυρίζεται ότι ο μόνος που φέρει ευθύνη για την κατάσταση των ελληνικών σιδηροδρόμων είναι η κυβέρνηση της ΝΔ και ότι εκείνοι παρέδωσαν έναν σιδηρόδρομο που λειτουργούσαν όλα τέλεια.
Δεν είναι η ώρα της κομματικής αντιπαράθεσης.
Οι απαντήσεις θα δοθούν σύντομα, με τρόπο που δεν θα αμφισβητείται από κανέναν και με κανένα τρόπο, με αποφάσεις και υπογραφές.
Απαντήσεις οφείλονται πρωτίστως στην ελληνική κοινωνία, που ευλόγως αναρωτιέται για τα αίτια της τραγωδίας και οργίζεται, και όχι στον ΣΥΡΙΖΑ. Τώρα όμως είναι η ώρα του πένθους και του σεβασμού.

Εκπρόσωπος Τύπου ΣΥΡΙΖΑ: - Τι ακριβώς θα πήγαινε να εγκαινιάσει προεκλογικά στη Θεσσαλονίκη, ο πρωθυπουργός την επόμενη του δυστυχήματος; - Όλα στο φως!


 

Δήλωση εκπροσώπου Τύπου ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Πόπης Τσαπανίδου 

Κάθε προσπάθεια απόκρυψης και συγκάλυψης της αλήθειας για την τραγωδία των Τεμπών αποτελεί ασέβεια προς τους νεκρούς και προαναγγέλλει νέες τραγωδίες.

Η επιλογή όλων μας τώρα δεν μπορεί παρά να είναι μία: Όλα στο φως!

Η προσπάθεια του πρωθυπουργού και της κυβέρνησης να καταφύγουν σε επικοινωνιακά τεχνάσματα, χονδροειδείς απόπειρες συμψηφισμού και διαχρονικές δικαιολογίες, προκαλεί σοβαρές ανησυχίες και αλγεινή εντύπωση.

Επαναλαμβάνουμε ότι για όποιον πραγματικά σέβεται τις ζωές που χάθηκαν άδικα, τις οικογένειές τους, όλους όσοι αγωνιούν για το πώς και γιατί φτάσαμε στο πολύνεκρο δράμα, η αλήθεια είναι μονόδρομος.

Ο πρωθυπουργός οφείλει να απαντήσει αυτή τη στιγμή σε τέσσερα ερωτήματα:

Τι ακριβώς θα πήγαινε να εγκαινιάσει προεκλογικά στη Θεσσαλονίκη την επόμενη του δυστυχήματος; Ένα κέντρο τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης με ανύπαρκτο σύστημα;

Ποιος και πώς διόρισε έναν άνθρωπο άπειρο και ακατάλληλο στη θέση του σταθμάρχη Λάρισας και πόσες μέρες πριν το δυστύχημα είχε αναλάβει υπηρεσία;

Ποιος ο λόγος παραίτησης το 2022 του πρόεδρου της Επιτροπής που είναι αρμόδια για τα έργα σηματοδότησης και ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο και ποια η απάντηση στα συνεχόμενα εξώδικα των εργαζόμενων;

Τέλος, περιμένουμε από τον κ. Μητσοτάκη που απέδωσε στον κ. Καραμανλή την «αντικειμενική πολιτική ευθύνη» να μας απαντήσει εάν αυτή θα διαρκέσει μέχρι τις εκλογές και μετά θα είναι κανονικά υποψήφιος.

Σε κάθε περίπτωση να είναι όλοι βέβαιοι: Η αλήθεια είναι ο ύστατος χαιρετισμός στους νεκρούς μας.

Πέμπτη 2 Μαρτίου 2023

Τραγωδία στα Τέμπη: - Να γιατί κάνουν σταθμάρχες τους 60χρονους - Δείτε όλα τα έγγραφα που ενοχοποιούν το κράτος "φονιά"



Γράφει ο Παναγής Γκιόλμας

Στον 60χρονο αχθοφόρο του ΟΣΕ, πρώην υπάλληλο του υπουργείου Παιδείας, που εκτελούσε χρέη σταθμάρχη στη Λάρισα, να αποδοθεί μόνο η ευθύνη που του αναλογεί.

Μην τον μετατρέψετε σε "αποδιοπομαίο τράγο" για να καλύψετε τις δικές σας ευθύνες. Και πείτε την αλήθεια:

Πείτε ότι ο 60χρονος εργαζόμενος μετακινήθηκε άρον - άρον στη θέση του σταθμάρχη για να καλύψει επείγουσες ανάγκες, λόγω έλλειψης προσωπικού.

Πείτε ότι για τους υποψηφίους σε θέσεις μόνιμων σταθμαρχών -σύμφωνα με τον Κανονισμό του ΟΣΕ και τις προκηρύξεις πρόσληψης προσωπικού- υπάρχει όριο ηλικίας, το 42. Πώς τοποθετήσατε έναν 60χρονο σε αυτή την κρίσιμη θέση;

Πείτε ότι από τις 2 Φεβρουαρίου 2022 ετοιμάζατε προκήρυξη για πρόσληψη 90 μονίμων σταθμαρχών και κλειδούχων και την εκδώσατε 11 μήνες μετά, αδιαφορόντως πλήρως για την άμεση, ουσιαστική ενίσχυση του ΟΣΕ.

Πείτε, επιτέλους, ότι η προκήρυξη βρισκόταν όλο αυτό το διάστημα στο γραφείο του Κώστα Αχ. Καραμανλή για να διαμορφωθούν τα "κατάλληλα" κριτήρια πρόσληψης.

Πείτε ότι ζητήσατε υποβολή αιτήσεων από τις 19 Δεκεμβρίου 2022 έως και τις 2 Ιανουαρίου 2023, για να πετύχετε τη μικρότερη δυνατή συμμετοχή υποψηφίων.

Πείτε ανοιχτά αυτό που ομολογείτε κατ΄ ιδίαν: το μέλημά σας δεν ήταν η ουσιαστική ενίσχυση του ΟΣΕ, αλλά "ποιοι και πώς θα προσληφθούν". Και επιλέξατε την κατάλληλη -μέσα στις γιορτές- ημερομηνία για να συγκεντρώσετε αιτήσεις "συγγενών και φίλων", αδιαφορώντας αν οι κρίσιμες ανάγκες του Οργανισμού που σχετίζονται με τη δημόσια ασφάλεια, καλύπτονται επικουρικά με αποσπασμένους 60χρονους που δεν έχουν και το θεσμοθετημένο όριο ηλικίας.

Πείτε ότι ζητήσατε μετ΄ επιτάσεως (και τελικά πετύχατε) ο συγκεκριμένος διαγωνισμός να γίνει εκτός ΑΣΕΠ. Και ήταν τόση η αγωνία σας για να παρακάμψετε την Ανεξάρτητη Αρχή για τις προσλήψεις, που αγοράσατε από ιδιωτική εταιρεία, "Πληροφοριακό Σύστημα Προσλήψεων" (κόστους 37.200 ευρώ) για να βγάλετε οι ίδιοι -δηλαδή η διοίκηση του ΟΣΕ και το υπ. Μεταφορών- τους πίνακες διοριστέων. Και, που, τελικά δεν έχετε καταφέρει μέχρι τώρα -τη στιγμή της ανείπωτης τραγωδίας- να εκδώσετε αποτελέσματα. Δηλαδή, να ενισχύσετε τον ΟΣΕ με εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό.

Πείτε τα όλα και μην κρύβετε τις ευθύνες σας πίσω από έναν 60χρονο. Αρθείτε, έστω και τώρα στο ύψος των περιστάσεων.

Πόσες τραγωδίες, αλήθεια, χρειάζονται για να κατανοήσετε το προφανές; Χωρίς ικανό ανθρώπινο δυναμικό, που θα προσληφθεί με ανοιχτές αξιόπιστες διαδικασίες επιλογής, δεν μπορεί ούτε ο κορονοϊός, των 37.000 νεκρών, να αντιμετωπιστεί, ούτε τα τρένα να μπουν στη σωστή ράγα...


Δείτε ΕΔΩ όλα τα έγγραφα



πηγή: https://workenter.gr/tragodia-tebi-na-giati-kanoun-stathmarches-tous-60chronous-471520/

Τραγωδία στα Τέμπη: - Τα Μηνύματα οργής μαθητών από Γυμνάσια και Λύκεια


 Οι μαθητές του Γυμνασίου και του Λυκείου της Πύλου, του 1ου Γυμνασίου Αγίων Αναργύρων και του 2ου Γυμνασίου Μεσολογγίου προχώρησαν στη δική τους συμβολική διαμαρτυρία, για την τραγωδία στα Τέμπη.

Οι μαθητές εξέφρασαν την οργή τους για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα γράφοντας με τις τσάντες τους, στον προαύλιο χώρο των σχολείων τα συνθήματα «Στείλε όταν φτάσεις» (η φράση που κυριαρχεί στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης μετά το τραγικό δυστύχημα και δείχνει την αγωνία κάθε γονιού για την τύχη των παιδιών τους που ταξιδεύουν), «Πάρε όταν φτάσεις» και «Όχι άλλα εγκλήματα».




πηγή:https://www.ant1news.gr/aitoloakarnania/article/660120/tragodia-sta-tempi-mathites-sxoleion-egrapsan-me-tis-tsantes-toys-pare-otan-ftaseis-eikones-

Τραγωδία στα Τέμπη- Κούγιας: O σταθμάρχης πήρε τη θέση στη Λάρισα, , με "παρέμβαση από συγκεκριμένο πολιτικό"


 

Τις οικογένειες που έχασαν τα δίδυμα κορίτσια και την πρώτη τους ξαδέρφη στο δυστύχημα στα Τέμπη εκπροσωπεί ο Αλέξης Κούγιας, καθώς και εννέα ακόμα οικογένειες θυμάτων και τραυματιών.

Μιλώντας στο κεντρικό δελτίο του ΑΝΤ1 και τον Νίκο Χατζηνικολάου, ο δικηγόρος εξήγησε εκ μέρους των δύο οικογενειών από την Καλαμπάκα, των γονιών των τριών κοριτσιών, δεν θέλουν να βγουν δημόσια, ενώ θέλουν να χτίσουν μια εκκλησία για τα κορίτσια.

Όπως είπε ο Α.Κούγιας, οι νομικοί εκπρόσωποι των οικογενειών θα λάβουν το αντίγραφο της δικογραφίας, μετά την απολογία του βασικού κατηγορούμενου, του σταθμάρχη της Λάρισας, δηλαδή το πρωί του Σαββάτου.

Ο ίδιος εκτιμά πως, «ο αριθμός των κατηγορουμένων θα διερευνηθεί» και εξήγησε ότι, «όσοι θάνατοι υπάρχουν, θα υπάρχουν τόσες ποινές».

Τέλος, σημείωσε πως, σύμφωνα με τις πληροφορίες του, ο σταθμάρχης πήρε τη θέση στη Λάρισα, λίγο προτού βγει στη σύνταξη, με «παρέμβαση από συγκεκριμένο πολιτικό».



πηγή:https://www.ant1news.gr/Society/article/660147/tragodia-sta-tempi-koygias-o-stathmarxis-pire-ti-thesi-me-politiki-parembasi

Η χώρα του "πάμε κι όπου βγει" - Μια χώρα εθισμένη στην αρπαχτή - Οι ανεύθυνοι υπεύθυνοι - Ο σώζων εαυτόν σωθήτω.


 Τέμπη - Σύγκρουση τρένων: Η φράση «πάμε κι όπου βγει», το σύστημα ασφαλείας στο σιδηροδρομικό δίκτυο, οι ανεύθυνοι υπεύθυνοι.

Ένας συμπολίτης, αρκετά άτυχος για να βρίσκεται μέσα στο τρένο του δυστυχήματος των Τεμπών, αλλά και αρκετά τυχερός ώστε να επιζήσει, είπε πως λίγο πριν το τρένο ξεκινήσει (μετά από μια 45λεπτη στάση εξαιτίας των διαχρονικά γραμμένων σε παλιά παπούτσια προβλημάτων του σιδηροδρομικού δικτύου) άκουσε τον μηχανοδηγό να λέει μέσα από τον ασύρματο στον υπεύθυνο των εισιτηρίων «πάμε κι όπου βγει». Δεν ξέρω αν η φράση όντως ειπώθηκε έτσι και αν αφορούσε το δρομολόγιο, αλλά δε νομίζω ότι έχει σημασία. Γιατί τελικά αυτή είναι η φράση η οποία μπορεί να περιγράψει όσο καμία άλλη όχι μόνο την αιτία του δυστυχήματος όχι μόνο το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, όχι μόνο όλο το συγκοινωνιακό μας δίκτυο, αλλά ολόκληρη τη χώρα. Είναι η φράση που θα μπορούσε να αναγράφεται πάνω στην σημαία του εξυπνότερου / εργατικότερου / πιο βασανισμένου λαού στον κόσμο (κατά το Ordem e Progresso των Βραζιλιάνων). Ενός λαού που, εθισμένος στην ευκολία της πατέντας και του «φιλότιμου», αρνείται πεισματικά να απαιτήσει και να αποκτήσει σχέδιο, κανόνες και επαγγελματισμό.

Μάθαμε ότι πριν από 23 ολόκληρα χρόνια (μιλάμε για σχεδόν ένα τέταρτο του αιώνα) αγοράστηκε ένα ηλεκτρονικό σύστημα ασφαλείας το οποίο θα μπορούσε να περιορίσει τις συνέπειες αυτού που ονομάζουμε «ανθρώπινο λάθος». Ένα σύστημα το οποίο ενημερώνει για τους συρμούς που κινούνται πάνω στο δίκτυο και επιτρέπει στους μηχανοδηγούς να μην πηγαίνουν στα τυφλά. 23 ολόκληρα χρόνια και δεκάδες αρμόδιους μετά, το σύστημα δεν λειτουργεί παρά μόνο σε ένα μέρος του (πολύ μικρού) ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου. Το 2014 μπαίνουν υπογραφές για ένα νέο σχετικό έργο το οποίο θα έπρεπε να παραδοθεί το 2016. Δεν παραδόθηκε ποτέ. Δεκάδες συμπολίτες που άρπαξαν και βύζαξαν το τεράστιο κρατικό βυζί από θέσεις ευθύνης (υπουργοί, υφυπουργοί, πρόεδροι, διευθυντές, υποδιευθυντές κλπ) αδιαφόρησαν συστηματικά για την ασφάλεια των χιλιάδων επιβατών εφαρμόζοντας το «πάμε κι όπου βγει» στην πράξη ξέροντας ότι είναι ο κανόνας και όχι η εξαίρεση. Ξέροντας ότι πολύ λίγοι θα παραξενευτούν με την αδιαφορία τους σε μια χώρα εθισμένη στην αρπαχτή, την ευκολία και τα έργα που ξεκινούν για να μην τελειώσουν ποτέ. 

Μιλάμε για έναν εθισμό τόσο δυνατό και τόσο κυρίαρχο που είμαι βέβαιος πως και μετά από αυτό το δυστύχημα ελάχιστα θα αλλάξουν. Γιατί μπορεί επιτέλους μετά την ανθρωποθυσία, οι ανεύθυνοι υπεύθυνοι να κάνουν αυτά που πρέπει για να γίνει το αυτονόητο και να μπει σε λειτουργία το σύστημα ασφαλείας στο σιδηροδρομικό δίκτυο (αν και δεν θα στοιχημάτιζα ούτε γι αυτό) αλλά το «πάμε κι όπου βγει» θα συνεχίσει να ζει, να βασιλεύει και να μη μας κάνει καμία εντύπωση αφού πολλοί από εμάς είμαστε οι πιο πιστοί του υπηρέτες.

Σκεφτείτε ας πούμε το οδικό δίκτυο της χώρας. Αυτό που συμβαίνει στους ελληνικούς δρόμους. Κάθε χρόνο εκατοντάδες συμπολίτες (περίπου 1.200) σκοτώνονται στην άσφαλτο και χιλιάδες τραυματίζονται με τους λόγους να είναι οι ίδιοι με το δυστύχημα των Τεμπών: «ανθρώπινα λάθη» τα οποία σε μεγάλο βαθμό οφείλονται στην απουσία οποιουδήποτε ελέγχου από την πολιτεία και σε ένα οδικό δίκτυο το οποίο έχει αφεθεί στη μοίρα του ή για να το πω πιο σωστά, στην όρεξη και τα «ανθρώπινα λάθη» του καθενός από μας. Το «πάμε κι όπου βγει» που συγκλονίζει χτες και σήμερα και ίσως αύριο, μεθαύριο θα έχει ξεχαστεί. Γιατί στην πραγματικότητα αυτή είναι η φράση που έτσι κι αλλιώς κυριαρχεί στην καθημερινότητα επειδή παρά τις υποκριτικές κραυγές μας τη γουστάρουμε. Γιατί βολεύει. Και μπράβο μας και ο σώζων εαυτόν σωθήτω.

ΥΓ – Προφανώς δεν ξέρω τους ακριβείς λόγους (ή τις δικαιολογίες) για τους οποίους το σύστημα δεν έχει τοποθετηθεί εδώ και 23 χρόνια. Αλλά δεν μπορώ να μη σκεφτώ ότι το χρήμα κινείται κυρίως με την αγορά και την αναβάθμιση ενός συστήματος και όχι με την λειτουργία του η οποία όσο να ‘ναι δεν προσφέρει κίνητρα.  


πηγή:https://www.athensvoice.gr/epikairotita/ellada/791602/i-hora-tou-pame-ki-opou-vgei/