Πέμπτη 2 Μαρτίου 2023

Η χώρα του "πάμε κι όπου βγει" - Μια χώρα εθισμένη στην αρπαχτή - Οι ανεύθυνοι υπεύθυνοι - Ο σώζων εαυτόν σωθήτω.


 Τέμπη - Σύγκρουση τρένων: Η φράση «πάμε κι όπου βγει», το σύστημα ασφαλείας στο σιδηροδρομικό δίκτυο, οι ανεύθυνοι υπεύθυνοι.

Ένας συμπολίτης, αρκετά άτυχος για να βρίσκεται μέσα στο τρένο του δυστυχήματος των Τεμπών, αλλά και αρκετά τυχερός ώστε να επιζήσει, είπε πως λίγο πριν το τρένο ξεκινήσει (μετά από μια 45λεπτη στάση εξαιτίας των διαχρονικά γραμμένων σε παλιά παπούτσια προβλημάτων του σιδηροδρομικού δικτύου) άκουσε τον μηχανοδηγό να λέει μέσα από τον ασύρματο στον υπεύθυνο των εισιτηρίων «πάμε κι όπου βγει». Δεν ξέρω αν η φράση όντως ειπώθηκε έτσι και αν αφορούσε το δρομολόγιο, αλλά δε νομίζω ότι έχει σημασία. Γιατί τελικά αυτή είναι η φράση η οποία μπορεί να περιγράψει όσο καμία άλλη όχι μόνο την αιτία του δυστυχήματος όχι μόνο το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, όχι μόνο όλο το συγκοινωνιακό μας δίκτυο, αλλά ολόκληρη τη χώρα. Είναι η φράση που θα μπορούσε να αναγράφεται πάνω στην σημαία του εξυπνότερου / εργατικότερου / πιο βασανισμένου λαού στον κόσμο (κατά το Ordem e Progresso των Βραζιλιάνων). Ενός λαού που, εθισμένος στην ευκολία της πατέντας και του «φιλότιμου», αρνείται πεισματικά να απαιτήσει και να αποκτήσει σχέδιο, κανόνες και επαγγελματισμό.

Μάθαμε ότι πριν από 23 ολόκληρα χρόνια (μιλάμε για σχεδόν ένα τέταρτο του αιώνα) αγοράστηκε ένα ηλεκτρονικό σύστημα ασφαλείας το οποίο θα μπορούσε να περιορίσει τις συνέπειες αυτού που ονομάζουμε «ανθρώπινο λάθος». Ένα σύστημα το οποίο ενημερώνει για τους συρμούς που κινούνται πάνω στο δίκτυο και επιτρέπει στους μηχανοδηγούς να μην πηγαίνουν στα τυφλά. 23 ολόκληρα χρόνια και δεκάδες αρμόδιους μετά, το σύστημα δεν λειτουργεί παρά μόνο σε ένα μέρος του (πολύ μικρού) ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου. Το 2014 μπαίνουν υπογραφές για ένα νέο σχετικό έργο το οποίο θα έπρεπε να παραδοθεί το 2016. Δεν παραδόθηκε ποτέ. Δεκάδες συμπολίτες που άρπαξαν και βύζαξαν το τεράστιο κρατικό βυζί από θέσεις ευθύνης (υπουργοί, υφυπουργοί, πρόεδροι, διευθυντές, υποδιευθυντές κλπ) αδιαφόρησαν συστηματικά για την ασφάλεια των χιλιάδων επιβατών εφαρμόζοντας το «πάμε κι όπου βγει» στην πράξη ξέροντας ότι είναι ο κανόνας και όχι η εξαίρεση. Ξέροντας ότι πολύ λίγοι θα παραξενευτούν με την αδιαφορία τους σε μια χώρα εθισμένη στην αρπαχτή, την ευκολία και τα έργα που ξεκινούν για να μην τελειώσουν ποτέ. 

Μιλάμε για έναν εθισμό τόσο δυνατό και τόσο κυρίαρχο που είμαι βέβαιος πως και μετά από αυτό το δυστύχημα ελάχιστα θα αλλάξουν. Γιατί μπορεί επιτέλους μετά την ανθρωποθυσία, οι ανεύθυνοι υπεύθυνοι να κάνουν αυτά που πρέπει για να γίνει το αυτονόητο και να μπει σε λειτουργία το σύστημα ασφαλείας στο σιδηροδρομικό δίκτυο (αν και δεν θα στοιχημάτιζα ούτε γι αυτό) αλλά το «πάμε κι όπου βγει» θα συνεχίσει να ζει, να βασιλεύει και να μη μας κάνει καμία εντύπωση αφού πολλοί από εμάς είμαστε οι πιο πιστοί του υπηρέτες.

Σκεφτείτε ας πούμε το οδικό δίκτυο της χώρας. Αυτό που συμβαίνει στους ελληνικούς δρόμους. Κάθε χρόνο εκατοντάδες συμπολίτες (περίπου 1.200) σκοτώνονται στην άσφαλτο και χιλιάδες τραυματίζονται με τους λόγους να είναι οι ίδιοι με το δυστύχημα των Τεμπών: «ανθρώπινα λάθη» τα οποία σε μεγάλο βαθμό οφείλονται στην απουσία οποιουδήποτε ελέγχου από την πολιτεία και σε ένα οδικό δίκτυο το οποίο έχει αφεθεί στη μοίρα του ή για να το πω πιο σωστά, στην όρεξη και τα «ανθρώπινα λάθη» του καθενός από μας. Το «πάμε κι όπου βγει» που συγκλονίζει χτες και σήμερα και ίσως αύριο, μεθαύριο θα έχει ξεχαστεί. Γιατί στην πραγματικότητα αυτή είναι η φράση που έτσι κι αλλιώς κυριαρχεί στην καθημερινότητα επειδή παρά τις υποκριτικές κραυγές μας τη γουστάρουμε. Γιατί βολεύει. Και μπράβο μας και ο σώζων εαυτόν σωθήτω.

ΥΓ – Προφανώς δεν ξέρω τους ακριβείς λόγους (ή τις δικαιολογίες) για τους οποίους το σύστημα δεν έχει τοποθετηθεί εδώ και 23 χρόνια. Αλλά δεν μπορώ να μη σκεφτώ ότι το χρήμα κινείται κυρίως με την αγορά και την αναβάθμιση ενός συστήματος και όχι με την λειτουργία του η οποία όσο να ‘ναι δεν προσφέρει κίνητρα.  


πηγή:https://www.athensvoice.gr/epikairotita/ellada/791602/i-hora-tou-pame-ki-opou-vgei/


Υπτγος ε.α Χρήστος Μπολώσης: Αναμνήσεις και πραγματικότητα


 


Υπτγος ε.α Χρήστος Μπολώσης

Εκείνο το απομεσήμερο Παρασκευής, γύριζα από θλιβερό καθήκον. Μόλις είχαμε συνοδεύσει στην τελευταία του κατοικία έναν συνάδελφο του Πολεμικού Ναυτικού, καλό φίλο και σωστό Έλληνα. Το μυαλό σκοτισμένο, γεμάτο θλιβερές σκέψεις. Σιγά σιγά τα βήματά μου με οδήγησαν στον σταθμό του μετρό «Άγιος Δημήτριος». Σε λίγο φθάνει ο συρμός και ως δια μαγείας το κλίμα αλλάζει. Όλα τα βαγόνια είναι σχεδόν γεμάτα από Ευέλπιδες, αγόρια και κορίτσια, που ετοιμάζονται να ξεχυθούν στην Αθήνα αφού ακολουθεί έξοδος μετά 2 διανυκτερεύσεων.

Τα μυαλό ξεσκοτίζεται, τα σύννεφα φεύγουν και με τη μοναδική ικανότητα της μνήμης να εκμηδενίζει τον χρόνο, γυρίζουμε 60 χρόνια πίσω. Τότε που κι’ εμείς ξεχυνόμαστε στο Πεδίον του Άρεως μ’ κείνα τα καρό βαλιτσάκια ή χωρίς αυτά, σε μια μίζερη έξοδο, που άρχιζε στις 10 το πρωί και τελείωνε στις 10 το βράδυ της Κυριακής. Παρ’ όλα αυτά, την περιμέναμε πώς και πώς και όλη την εβδομάδα κάναμε σχέδια γι’ αυτήν, τα οποία όμως πολλές φορές ναυαγούσαν, διότι «κατά την επιθεώρηση εξόδου ευρέθησαν κομβία της στολής του αστίλβωτα» ή «διότι κατά την επιθεώρηση του Σαββάτο ευρέθει ελαφρώς ακούρευτος» ή, ή, ή…

Και τα χρόνια πέρασαν τρέχοντας, όπως έτρεχε και το μετρό, παρέα με τους Ευέλπιδες και τις αναμνήσεις. Η πραγματικότητα με συνέφερε: «Επόμενη στάση Σύνταγμα. Next station Σύνταγμα». Μάζεψα τα κομμάτια μου και τις αναμνήσεις μου και κατέβηκα, αφήνοντας την παρέα των «καναρινιών», να τιτιβίζουν χαρούμενα.

Μαζί με την αναγγελία της «next station», πρέπει να ακολουθήσει και το «next step», το επόμενο βήμα, που εκείνες τις ημέρες είχε την ονομασία «Εκλογές της ΕΑΑΣ» και μια και είχα υποβάλει υποψηφιότητα για μέλος του ΔΣ, έπρεπε ν’ ασχοληθώ και μ’ αυτό, αν δεν ήθελα να γίνω ρεζίλι των σκυλιών.

Είχε προηγηθεί η αποστολή στην «Εθνική Ηχώ» ενός γλίσχρου βιογραφικού, καθώς και μια φωτογραφία, η οποία δεν απεικόνιζε επακριβώς την σημερινή πραγματικότητα, αλλά εν πάσει περιπτώσει κάπως παρέπεμπε στην σημερινή πραγματικότητα.

Βέβαια, η δεινή οικονομική κατάσταση δεν άφηνε και πολλά περιθώρια εξόδων για προεκλογική εκστρατεία. Μερικές σκέψεις για κάποια ταξίδια, κοντινά έστω, απερρίφθησαν αμέσως μετά πολλών επαίνων και χλευασμών, μετά τον έλεγχο των οικογενειακών οικονομικών. Κάποιες άλλες σκέψεις για αποστολή προσωπικών επιστολών στους εν δυνάμει ψηφοφόρους, επίσης εγκατελείφθη για τους ίδιους ακριβώς λόγους. Μία άλλη σκέψη, ήταν να κάτσω σε μια καρέκλα και να αρχίσω τα τηλεφωνήματα προς τους… πολυπληθείς ανά την επικράτεια θαυμαστές μου. Αυτό όμως, θα απαιτούσε χρόνο ίσα με 5 εβδομάδες. Όπερ άτοπον, που λέγαμε και στα μαθηματικά. Το κόστος δεν με πολυαπασχολούσε διότι έχω καλό πρόγραμμα από την εταιρία κινητής.

Άρα λοιπόν τα δυο προβλήματα «Κόστος» και «Χρόνος» ήταν απαγορευτικά και οδηγούσαν στο να κάνω αυτό που τελικώς έκανα.

Κάθισα λοιπόν και συνέταξα δυο μέϊλ σπαραξικάρδια, που θεώρησε ότι θα μιλούσαν κατ’ ευθείαν στην καρδιά των ψηφοφόρων. Έστειλα το ένα καμιά εβδομάδα ενωρίτερα και το άλλο μια ημέρα προ των εκλογών.

Τα αποτελέσματα, θα τα συζητήσουμε στο επόμενο φύλλο της «Εθνικής Ηχούς».

Πρόσκληση της Ε.Α.Α.Σ: - Δίνουμε αίμα για τις ανάγκες των τραυματιών στα Τέμπη - Ας αποδείξουμε με πράξεις, την αλληλεγγύη μας στα θύματα της σιδηροδρομικής τραγωδίας.


 Η Ε.Α.Α.Σ. συμμετέχουσα στο βαρύ πένθος που βυθίστηκε η Πατρίδα μας λόγω του τραγικού πολύνεκρου συμβάντος από τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών στα Τέμπη, εκφράζει τα ειλικρινή της συλλυπητήρια στις οικογένειες των θυμάτων και ταχεία ανάρρωση στους τραυματίες

Σε συνεργασία με τον Διοικητή του ΝΙΜΤΣ Υπτγο (ΥΙ) Παναγιώτη Νούλη, καλεί τα μέλη της που έχουν την δυνατότητα, να προσέλθουν στον Σταθμό Αιμοδοσίας του Νοσηλευτικού Ιδρύματος (κτήριο Διοικήσεως 1ος Όροφος), καθημερινά τις ώρες από 08:00 το πρωί έως και 14:30 το μεσημέρι για να δώσουν αίμα ,δηλώνοντας ότι πρέπει να διατεθεί για τους τραυματίες στα Τέμπη.

Ας αποδείξουμε με πράξεις, την αλληλεγγύη μας στα θύματα της σιδηροδρομικής τραγωδίας.

Το Γραφείο Δημοσίων Σχέσεων

Ε.Α.Α.Σ: Τηρούμε τις δεσμεύσεις μας - Κατατέθηκε η προσφυγή στο ΣτΕ για την ακύρωση της ΚΥΑ που αφορά την δραματική περικοπή του ΒΟΕΑ των παιδιών των αποστράτων


 Η Ε.Α.Α.Σ. όπως είχε δεσμευτεί, κατέθεσε την 24 /2/2022 προσφυγή στο ΣτΕ για την ακύρωση της ΚΥΑ με αριθμ Φ. 951.1/101/1243962/Σ.5091/23.12.2022 Φ.Ε.Κ 6694/Β/23-12-2022 (πραγματική κυκλοφορία ΦΕΚ 27.12.2022) και συνεχίζει τις προσπάθειές της για το συγκεκριμένο θέμα, που αφορά την δραματική περικοπή του ΒΟΕΑ των παιδιών των αποστράτων, επιμελούμενη των συμφερόντων των μελών της.

Το Γραφείο Δημοσίων Σχέσεων

Τετάρτη 1 Μαρτίου 2023

Ε.Α.Α.Σ/Παρ. Άρτας: Συνάντηση για να γιορτάσουμε την Καθαρά Δευτέρα






     Με  αστείρευτο κέφι, ζωντανή μουσική, χορό, τραγούδια και αφορμή την Καθαρά Δευτέρα συγκεντρωθήκαμε, στην ετήσια εκδήλωση που πραγματοποιεί ο Πολιτιστικός και Λαογραφικός Σύλλογος Γραμμενίτσας "ΤΟ ΓΑΙΤΑΝΑΚΙ".

    Η συμμετοχή των συναδέλφων, με τις οικογένειές τους,  ήταν απρόσμενα πολύ μεγάλη, με αποτέλεσμα να διασπαρούμε στον αύλειο χώρο της εκδήλωσης.

    

     


















 

Βουλευτής ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ κ. Αντωνίου : - Η κυβέρνηση δεν θέλει να καταβάλει τις αποζημιώσεις, στους συγγενείς των 101 θυμάτων που κάηκαν στην πυρκαγιά στο Μάτι - Κρύβεται πίσω από το ΝΣΚ

 



Αναλγησία και υποκρισία απέναντι στα θύματα της πυρκαγιάς στο Μάτι καταλογίζει στην κυβέρνηση η Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ στο Νότιο Τομέα της Αθήνας κ. Τόνια Αντωνίου, με σχετική ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή, μετά από την έφεση που άσκησε το ελληνικό δημόσιο κατά της δικαστικής απόφασης που δικαιώνει τους πρώτους συγγενείς θυμάτων της φονικής πυρκαγιάς. 

Η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, αφού επισημαίνει ότι τα στελέχη της ΝΔ έως το 2019 όταν ήταν στην αντιπολίτευση, μνημόνευαν συνεχώς τα θύματα της πυρκαγιάς, σήμερα κρύβονται πίσω από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους που άσκησε έφεση κατά της πρωτόδικης απόφασης με την οποία επιδικάζονται αποζημιώσεις στους συγγενείς λόγω ψυχικής οδύνης. 

Όπως αναφέρει η κ. Τόνια Αντωνίου, το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, σύμφωνα με το άρθρο 100Α του Συντάγματος, έχει ως σκοπό όχι μόνο τη δικαστική υποστήριξη και εκπροσώπηση του Δημοσίου, αλλά και την αναγνώριση απαιτήσεων κατά του Δημοσίου και τον συμβιβασμό σε διαφορές με αυτό, ενώ και με το νέο Οργανισμό του που κυρώθηκε με τον ν.4831/2021 προβλέπονται οι διαδικασίες άσκησης των αρμοδιοτήτων συμβιβαστικής επίλυσης διαφορών ή της αναγνώρισης απαιτήσεων. Για το λόγο αυτό ζητά από τον Υπουργό Οικονομικών να απαντήσει:

  • Γιατί δε μερίμνησε ώστε το ΝΣΚ να ασκήσει την προβλεπόμενη αρμοδιότητα της αναγνώρισης απαιτήσεων κατά του Δημοσίου ή και τον συμβιβασμό με συγγενείς των θυμάτων της πυρκαγιάς στο Μάτι
  • Εάν σκοπεύει, έστω και τώρα, να προβεί στις δέουσες ενέργειες ή θα συνεχίσουν ο ίδιος και τα υπόλοιπα Κυβερνητικά στελέχη να επικαλούνται τα 101 θύματα και τους συγγενείς τους μόνο για τις μικροπολιτικές σκοπιμότητες τους



Δήλωση του Προέδρου του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη: Η πατρίδα μας βιώνει μια ανείπωτη τραγωδία και στη σκέψη όλων μας υπάρχει ένα τεράστιο "γιατί;".


 Θέλω να εκφράσω τα θερμά μου συλλυπητήρια στις οικογένειες των θυμάτων, που έχασαν με τόσο άδικο τρόπο τη ζωή τους και να ευχηθώ γρήγορη ανάρρωση στους τραυματίες.

Η πατρίδα μας βιώνει μια ανείπωτη τραγωδία και στη σκέψη όλων μας υπάρχει ένα τεράστιο «γιατί;».

Γιατί ενώ υπάρχουν οι τεχνικές δυνατότητες εδώ και πολλά χρόνια, να κρέμονται τόσες ζωές από ένα ανθρώπινο χέρι.