Σάββατο 28 Μαΐου 2022

Βουλευτής Θ. Ξανθόπουλος: - "Το δίλημμα δεν είναι βιβλιοθήκη ή βαριοπούλες." - "Ευτυχώς ο φοιτητής που χτυπήθηκε από τα ΜΑΤ δεν είχε σοβαρά προβλήματα"- "Δεν χρειάζεται αστυνομία στο πανεπιστήμιο"


 «Το δίλημμα δεν είναι βιβλιοθήκη ή βαριοπούλες. Το δίλημμα είναι ότι οι πολίτες δεν μπορούν να βγάλουν το μήνα», τόνισε ο βουλευτής Δράμας και τομεάρχης Δικαιοσύνης Θ. Ξανθόπουλος, μιλώντας στον Blue Sky και την εκπομπή «Παρεμβάσεις». «Η όξυνση του κλίματος στο πανεπιστήμιο που πρωτίστως πριμοδοτεί η κυβέρνηση, έχει στόχο την αλλαγή ατζέντας. Η κυβέρνηση παίζει με τη φωτιά. Ευτυχώς ο νεαρός φοιτητής που χτυπήθηκε από τα ΜΑΤ δεν είχε σοβαρά προβλήματα. Το περιστατικό αυτό δεν είναι μεμονωμένο γεγονός, είναι δείκτης για το που οδηγεί η όξυνση Δεν χρειάζεται αστυνομία στο πανεπιστήμιο. Πρέπει η πανεπιστημιακή κοινότητα να αφεθεί να λύσει τα του οίκου της. Οι εξελίξεις μπορεί να είναι δραματικές. Πάρτε άμεσα μέτρα. Χρειάζεται καταλλαγή και διάλογος με τους φοιτητές και τη νέα γενιά», συμπλήρωσε.

Απαντώντας σε ερωτήσεις για ην ακρίβεια υπογράμμισε:

«Μέχρι την περασμένη εβδομάδα δεν υπήρχε δημοσιονομικός χώρος και αιφνιδίως βρέθηκε. Η κυβέρνηση επιδοτεί την κερδοσκοπία. Με τον τρόπο αυτό υα καρτέλ συνεχίζουν να θησαυρίζουν. Ιδιωτικοποίησε την ΔΕΗ η οποία δεν μπορεί να παίξει τον εξισορροπητικό της ρόλο. Η κυβέρνηση με τη νεοφιλελεύθερη λογική της δεν παρεμβαίνει στο πρόβλημα, Αλλά όσο δεν το αντιμετωπίζει τόσο η ακρίβεια θα καλπάζει».

«Για τα υπερκέρδη των εταιρειών ενέργειας εξαιρέσατε τρεις μήνες του 2021, που είναι πολλά χρήματα. Με το ζόρι κάνετε κάτι για να πείτε ότι φορολογείτε τα υπερκέρδη. Κάνετε τα πάντα για να μην θίξετε αυτούς με τους οποίους έχετε προνομιακές σχέσεις», κατέληξε.

Το βίντεο εδώ

https://blueskytv.gr/2022/05/%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%b5%ce%bc%ce%b2%ce%ac%cf%83%ce%b5%ce%b9%cf%82-27-5-2022/ 

Από 21’00’’, 32΄.40’’, 48’29’’

Ενδημική διαφθορά: - Ο μεγάλος εχθρός της Ρωσίας - Κλεπτοκρατία, διαφθορά και η σάπια και παρασιτική γραφειοκρατία



 «Είναι δύσκολο να βρεθεί μια χώρα που να έχει ενσωματώσει τη διαφθορά στη συλλογική της συνείδηση τόσο βαθιά όσο η Ρωσία» σύμφωνα με το Foreign Policy Research Institute, με τους πολίτες να δωροδοκούν για να έχουν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, ακόμη και για να αποκτήσουν δίπλωμα οδήγηση 

Protagon Team

Ταλανίζει εδώ και αιώνες τη Ρωσία η «Korruptzia», η διαφθορά, και, έχοντας αντισταθεί στην αλλαγή των καιρών και των καθεστώτων, από τους τσάρους έως τους κομμουνιστές και τη μετασοβιετική Ρωσία, διαδραματίζει σήμερα καθοριστικό ρόλο στα πεδία των μαχών της Ουκρανίας σε βάρος των δυνάμεων της Μόσχας, πλήττοντας τόσο το ηθικό των ρώσων στρατιωτών όσο και την αποτελεσματικότητα της πολεμικής μηχανής του Κρεμλίνου. 

Η διαφθορά θα μπορούσε να είναι το κλειδί για την κατανόηση της αναπάντεχης (σε σχέση και με τα αρχικά σχέδια του Πούτιν και με τις αρχικές εκτιμήσεις της Δύσης) εξέλιξης του πολέμου που κήρυξε ο Πούτιν στην Ουκρανία, υποστηρίζει σε ανάλυσή του ο Γκοφρέντο Μπουτσίνι της Corriere della Sera. 

Οι αποτυχίες του ρωσικού στρατού δεν οφείλονται μόνον στις λάθος εκτιμήσεις των ρωσικών μυστικών υπηρεσιών όσον αφορά την πρόθεση του ουκρανικού λαού να αντισταθεί στις δυνάμεις εισβολής. Ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι και οι σύμβουλοί του δεν άργησαν να εντοπίσουν το τεράστιο πρόβλημα και έσπευσαν, στη συνέχεια, να κοινοποιήσουν μια ανοιχτή επιστολή προς αξιωματικούς και αξιωματούχος της Μόσχας, μέσω της οποίας τους ευχαριστούσαν, ειρωνικά, για τη συνεισφορά τους στην ουκρανική αντίσταση, αναφέροντας χαρακτηριστικά πως «η κλεπτοκρατία μάς συνέδραμε σημαντικά. Οι πόροι για την επίθεση εναντίον μας εκλάπησαν πριν ακόμα φτάσουν στα σύνορά μας». 

Τα ληγμένα σιτηρέσια 

Σύμφωνα με την Πολίνα Μπελιάκοβα, από το Κέντρο Στρατηγικών Μελετών του Πανεπιστημίου Tufts, στην διαβόητη, πλέον, υπόθεση των ληγμένων (από το 2015) σιτηρεσίων για τους ρώσους στρατιώτες εμπλέκεται ο ρώσος ολιγάρχης Γεβγκένι Πριγκόζιν, έμπιστος του Πούτιν και αφεντικό των μισθοφόρων της Wagner, ο οποίος σύμφωνα με τον Αλεξέι Ναβάλνι αποκόμισε τεράστια κέρδη από συμβόλαια εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων, προμηθεύοντας το ρωσικό στρατό με «τροφή χειρότερη από εκείνη της φυλακής». Ως αποτέλεσμα σήμερα στην Ουκρανία Ρώσοι αξιωματικοί ανοίγουν δέματα που προορίζονται για τους στρατιώτες τους και Ρώσοι στρατιώτες με τσακισμένο το ηθικό τους γράφουν στις μητέρες τους «μη μου στέλνεις πια τίποτα είναι μάταιο» και τρώνε σκυλιά στις κατακτημένες πόλεις, επισημαίνει ο Ιταλός δημοσιογράφος, προσθέτοντας πως παρότι στη Ρωσία το πετρέλαιο αφθονεί, τα ρωσικά άρματα μάχης στην Ουκρανία εξακολουθούν να ξεμένουν από καύσιμα στα πεδία των μαχών. 

Οσον αφορά τον αντίκτυπο της διαφθοράς στον εξοπλισμό του ρωσικού στρατού ο Μπουτσίνι αναφέρει ενδεικτικά πως μία εταιρεία που ανέλαβε την ανάπτυξη προηγμένων αντιπυραυλικών συστημάτων έναντι πολλών εκατομμυρίων δολαρίων είχε την έδρα της στις… δημόσιες τουαλέτες της πόλης Σαμάρα, δίπλα στον Βόλγα. 

Η κλεπτοκρατία 

Κάνοντας λόγο για «σάπια και παρασιτική γραφειοκρατία», για «σοβιετική και στη συνέχεια ρωσική κλεπτοκρατία», ο ιταλός αρθρογράφος σημειώνει πως στον Δείκτη Αντίληψης Διαφθοράς (CPI- της Διεθνούς Διαφάνειας) για το έτος 2021, η Ρωσία κατατάσσεται στην 136η θέση σε σύνολο 180 χωρών. Το 2020, το δανέζικο Risk and Compliance Portal, απευθυνόμενο σε εταιρείες και επιχειρηματίες, τόνιζε μεταξύ άλλων πως «η διαφθορά παρεμβάλλει σημαντικά εμπόδια στις εταιρείες που λειτουργούν ή σχεδιάζουν να επενδύσουν στη Ρωσία». Η διαφθορά στα ανώτατα κλιμάκια αλλά και μικροδιαφθορά αφορούν κυρίως «το δικαστικό σύστημα και τις δημόσιες συμβάσεις», νόμοι υπάρχουν αλλά εφαρμόζονται «ασυνεπώς». Ενίοτε κάποιος υπουργός ή πρώην υπουργός καλείται να λογοδοτήσει αλλά μόνο για τα μάτια. 

Σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις των τελευταίων ετών (αν και είναι δύσκολο να αξιολογηθεί η αξιοπιστία τους) το 51% των Ρώσων πιστεύει ότι οι δημόσιοι θεσμοί ευθύνονται για τη διαφθορά, το 37% παραδέχεται ότι έχει δωροδοκήσει, το 44% πιστεύει ότι ο Πούτιν προσπαθεί να καταπολεμήσει τη διαφθορά αλλά ένα 19% θεωρεί ότι η έδρα της διαφθοράς στη Ρωσία βρίσκεται στο Κρεμλίνο (περίπου αντίστοιχο ποσοστό φέρεται να μην υποστηρίζει την αποκαλούμενη «ειδική στρατιωτική επιχείρηση» στην Ουκρανία). 

Από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο του 2021, αναφέρθηκαν 24.500 περιστατικά διαφθοράς (συν 16% σε σχέση με το προηγούμενο έτος), γεγονός που εξηγεί γιατί σύμφωνα με το Foreign Policy Research Institute, «είναι δύσκολο να βρεθεί μια χώρα που να έχει ενσωματώσει τη διαφθορά στη συλλογική της συνείδηση τόσο βαθιά όσο η Ρωσία», με τους πολίτες της χώρας να δωροδοκούν για να έχουν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, ακόμη και για να αποκτήσουν δίπλωμα οδήγησης. 

Ολοκληρώνοντας την ανάλυσή του ο Γκοφρέντο Μπουτσίνι υπενθυμίζει πως σύμφωνα με τον Αλεξέι Ναβάλνι το Κρεμλίνο κήρυξε τον πόλεμο στην Ουκρανία «για να αποκρύψει την κλοπή των Ρώσων πολιτών». Την περασμένη Τρίτη δικαστήριο της Μόσχας απέρριψε την έφεση που κατέθεσαν οι δικηγόροι του μεγαλύτερου εχθρού του Πούτιν κατά της καταδίκης του σε κάθειρξη εννέα ετών. 

Αυτό σημαίνει ότι θα παραμείνει στη φυλακή όπου βρίσκεται τον τελευταίο χρόνο. Ενδέχεται, μάλιστα, να μεταφερθεί στην φυλακή υψίστης ασφαλείας του Μελέχοβο, όπου σύμφωνα με μαρτυρίες πρώην κρατουμένων, οι έγκλειστοι υποβάλλονται συστηματικά σε βασανιστήρια. 

Δίνοντας το «παρών» μέσω βιντεοκλήσης στο δικαστήριο, ο Ρώσος αντιφρονών συνέκρινε τις δικαστικές αποφάσεις εναντίον του με τα ψέματα που χρησιμοποιούν ο «παράφρων» Πούτιν και η κρατική τηλεόραση για να δικαιολογήσουν τον πόλεμο στην Ουκρανία. «Θα υποστείς μια ιστορική ήττα σε αυτόν τον ανόητο πόλεμο που άρχισες», είπε ο Ναβάλνι, και εάν επιβεβαιωθεί η πρόβλεψή του, αυτό θα οφείλεται και στην εκτεταμένη διαφθορά που κυριαρχεί στη Ρωσία.    


Πηγή: Protagon.gr


 

Εισβολή Πούτιν στην Ουκρανία: - Η Κίνα κλείνει τον εναέριο χώρο στα ρωσικά αεροσκάφη


 Οι ευκαιρίες πτήσης για τους Ρώσους γίνονται όλο και λιγότερες. Πρώτα η Δύση έκλεισε τον εναέριο χώρο της, και τώρα προφανώς η Ανατολή ακολουθεί το παράδειγμά της, σύμφωνα με την Bild.

Η Κίνα κλείνει τον εναέριο χώρο της στα ρωσικά αεροσκάφη Boeing και Airbus. Και αυτό λόγω της παράνομης επανεγγραφής αεροσκαφών από το Κρεμλίνο.

Αυτό ανέφερε πρώτο το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων "RBK". Η Κίνα είχε ζητήσει από τις ρωσικές αεροπορικές εταιρείες να αποδείξουν ότι τα αεροσκάφη που πετούσαν προς την Κίνα δεν ήταν πλέον νηολογημένα στο εξωτερικό.

Το πρόβλημα ήταν ότι οι αεροπορικές εταιρείες δεν ήταν σε θέση να προσκομίσουν ένα τέτοιο έγγραφο. Αυτό έχει ως συνέπεια την ανάκληση της άδειας προσγείωσης και υπέρπτησης για τα εν λόγω αεροσκάφη Boeing και Airbus.

Υπενθυμίζεται πως μετά την έναρξη του αιματηρού επιθετικού πολέμου του Πούτιν κατά της Ουκρανίας, η Δύση επέβαλε σκληρές κυρώσεις - συμπεριλαμβανομένης της απαγόρευσης της παράδοσης πολιτικών αεροσκαφών και ανταλλακτικών στη Ρωσία.

Οι δυτικές εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης ακύρωσαν τις συμβάσεις τους με τις ρωσικές αεροπορικές εταιρείες. Οι Βερμούδες - όπου οι περισσότερες από αυτές ήταν εγγεγραμμένες - απέσυραν τις άδειές τους. Κατά συνέπεια τα αεροσκάφη δεν έχουν πλέον έγκυρη ταξινόμηση, δεν επιτρέπεται η απογείωσή τους.

Αλλά η Ρωσία δεν επέστρεψε τα αεροπλάνα, δημιούργησε τους δικούς της νόμους. Με αυτόν τον τρόπο, το καθεστώς του Κρεμλίνου επέτρεψε στην Aeroflot και την S7, μεταξύ άλλων, να μεταφέρουν τα εισαγόμενα αεροσκάφη σε ρωσικό νηολόγιο και να τα ασφαλίσουν στη Ρωσία. De facto: παράνομη, διεθνώς απαγορευμένη!

Το πρόβλημα της Κίνας για τη Ρωσία: τα αεροσκάφη δεν αποχαρακτηρίστηκαν ποτέ στο εξωτερικό, μόνο η ταξινόμησή τους αποσύρθηκε.



πηγή:https://www.capital.gr/diethni/3637172/bild-i-kina-kleinei-ton-enaerio-xoro-sta-rosika-aeroskafi

Υπουργός εργασίας: Με τα σημερινά δεδομένα εξαντλήθηκε ο δημοσιονομικός χώρος, για επιδότηση των καυσίμων για όλο το 2022


 "Με τα σημερινά δεδομένα εξαντλήθηκε ο δημοσιονομικός χώρος για όλο το 2022", δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας. 

Ωστόσο, πρόσθεσε πως "έχουμε την αίσθηση ότι, όπως εκτελείται ο προϋπολογισμός και εξελίσσεται ο τουρισμός, η κυβέρνηση βρίσκει δημοσιονομικό χώρο και στέκεται την κατάλληλη στιγμή κοντά σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις". 

Επεσήμανε ότι "έχω την αίσθηση ότι θα βρεθεί ο δημοσιονομικός χώρος, όμως πρέπει παράλληλα να επεκταθεί ο μειωμένος ΦΠΑ σε εστίαση και μεταφορές έως το τέλος του έτους και να καταργηθεί το 2023 η εισφορά αλληλεγγύης για το σύνολο των εργαζομένων και τους συνταξιούχους".

Μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ και ερωτηθείς εάν θα υπάρξει επιδότηση στα καύσιμα και τον Ιούλιο, είπε ότι το ισχύον πρόγραμμα ολοκληρώνεται στο τέλος του Ιουνίου και "είναι πολύ πρόωρο" να γίνει τώρα μια παρόμοια συζήτηση.

Για το ηλεκτρικό ρεύμα, ο υπουργός έκανε αναφορά στα μέτρα που έχουν ληφθεί έως τώρα και καλύπτουν το διάστημα έως και τον Ιούνιο. Και πρόσθεσε ότι από τον Ιούλιο και για ένα έτος θα καλύπτεται το 70%- 80% της επιβάρυνσης και θα συνεχιστεί η επιδότηση, προκειμένου το κόστος των λογαριασμών να βρεθεί σε χαμηλό επίπεδο. 

Το πρόγραμμα αυτό, είπε, έχει συνολικό κόστος 2,2 δισ. ευρώ εκ των οποίων τα 900 εκατ. ευρώ είναι από τον προϋπολογισμό. Ενώ, με στοιχεία της 6ης Μαΐου, η Ελλάδα έχει δαπανήσει διπλάσιους πόρους από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο για τη στήριξη νοικοκυριών και επιχειρήσεων.

Ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε, επίσης, ότι με τα σημερινά δεδομένα εφέτος προβλέπεται πρωτογενές έλλειμμα 2% του ΑΕΠ, ενώ το υπουργείο Οικονομικών εκτιμά αύξηση του ΑΕΠ κατά 3%. Κατά τον υπουργό, η εν λόγω πρόβλεψη είναι πιο συντηρητική από αυτές της ΕΕ, του ΔΝΤ και της ΤτΕ, που μιλούν για ανάπτυξη 3,5%- 3,8%. Ενώ, για την επενδυτική βαθμίδα το 2023, είπε ότι είναι ένας στόχος "που τον προσεγγίζουμε όλο και περισσότερο" και χαρακτήρισε ως "τελευταίο σκαλοπάτι" την έξοδο από το καθεστώς της ενισχυμένης εποπτείας τον Αύγουστο εφέτος.

Πληρώστε μας τους φόρους, να σας δίνουμε επιδόματα, ως το 2024! - Η άθλια πολιτική "κουρτίνα" με τα κρατικά δώρα, τα δανεικά και αγύριστα και τα χαρτζιλίκια


 Έτσι θα πάμε ως το τέλος και του 2024. Επιδόματα και κρατικά χαρτζιλίκια από τους φόρους μας. Αν δεν τα κόβει η "οικονομική λογοκρισία" των Βρυξελλών. 

Πού είναι το πρόβλημα θα μου πείτε. 

Πουθενά θα σας απαντήσω. Να γνωρίζουμε απλά, ότι, μέχρι το τέλος και του 2024 τα χαρακτηριστικά της οικονομίας μας θα είναι φτυστά...,  με εκείνα του 2020-2022. 

Κατά τη δική μας γνώμη, η επιλογή της κρατικοδίαιτης οικονομίας του κρατισμού και της διαπλοκής (με πρόσχημα το ενεργειακό και τις συνέπειες από την Ουκρανία) είναι οριστική και από τη νέα κυβέρνηση του 2023. 

Θα το δούμε ευκρινέστατα και στη συνέχεια της προεκλογικής περιόδου. Ιδιαίτερα στην κορύφωσή της, μετά τον Αύγουστο, με τα ταρατατζούμ..., κατά την (απολύτως βεβαία) έξοδό μας από την ενισχυμένη Εποπτεία.   

Οι δε "κυνηγοί της πληροφορίας" καλά θα κάνουν να ψάξουν στα χωριά, στα νησιά στις παραλίες, στα σοκάκια και στις πλατείες να συναντήσουν βουλευτές, όλων των κομμάτων εξουσίας που έχουν ήδη ξεχυθεί στα στέκια των ψηφοφόρων και μοιράζουν "συνταγές" με τους τρόπους και το είδος των δικών τους επιδομάτων και των κρατικών χαρτζιλικιών...

Ακόμη και κάτω από τα μάτια των "τελώνων και φαρισαίων" της Κομισιόν (λένε κάποιοι... της αντιπολίτευσης). 

Αυτό είναι το κέντρο βάρους της συνέχισης των παρεμβάσεων της πολιτικής και των πολιτικών μας σε όλη την έκταση εκείνου που τα ανεπτυγμένα κράτη αποκαλούν οικονομία, αλλά εμείς Κρατιστάν...

Βάρος που θα το αντιληφθούμε, συντομότατα, σε ανοικτές συγκεντρώσεις και σε συζητήσεις εκπροσώπων των παραγωγικών τάξεων με κομματικά επιτελεία, για τους νέους δρόμους σωτηρίας, της οικονομίας...

Το πλέον τραγικό, όσων μας περιμένουν στο πολιτικό προσκήνιο και παρασκήνιο με τις παρεμβάσεις πολιτικών και κομμάτων στην οικονομία,  είναι η εικόνα της αντιπολίτευσης.

Κρατισμός και μόνο κρατισμός. Αν είναι δυνατόν να ακυρωθούν ακόμη και οι οριστικές συμφωνίες αποκρατικοποίησης. 

Οι πάντες από την αντιπολίτευση, ειδικά από την αξιωματική, θεωρούν τελειωμένη υπόθεση (αν γίνουν κυβέρνηση βέβαια) την επιστροφή ΔΕΚΟ και της κρατικής βιομηχανικής σαβούρας στα χέρια του κράτους.

Για το κωμικό της ιστορίας σας αναφέρουμε βλακώδες σενάριο δυνάμεων της αριστεράς και προόδου.., για ανάκληση πώλησης και της ΛΑΡΚΟ, με αντιπρόταση την εξαγορά της, ως θυγατρική 100%, από τη ΔΕΗ!! 

Θα μου πείτε ότι μεταφέρω ακραίες ανοησίες καφενείου από εξ ίσου ανόητους κομματικούς. 

Δεν αποδίδω καμία σημασία στις πληροφορίες με τις βλακείες που περιέχουν. Το κλίμα προσπαθώ να αποτυπώσω,  μέσα στην απογοήτευσή μου, για την κακομοιριά και την πολιτική μιζέρια του τόπου,  που συνεχίζει να έχει "σημαία" τον κρατικοδιαιτισμό.   

Και η κυβέρνηση τι κάνει;

Γιατί δεν δίνει τη δική της απάντηση, οδηγώντας την οικονομία στον μοναδικό δρόμο διάσωσης. Τον μονόδρομο των μεταρρυθμίσεων. 

Είναι αυτός ο στόχος της; 

Σκοπεύει στις μεταρρυθμίσεις; Και αν σκοπεύει τι την εμποδίζει; Υπάρχει απάντηση; Και αν υπάρχει ας δοθεί. Όσο πιο σύντομα γίνεται. 

Μόνο έτσι θα κλείσει η άθλια πολιτική "κουρτίνα" με τα κρατικά δώρα, τα δανεικά και αγύριστα (επιστρεπτέες) και τα χαρτζιλίκια που τα κερδίζει μόνο η μαύρη οικονομία όταν τα συνδυάζει με το δικό της "μισθολόγιο".  

Έχει 12 μήνες στη διάθεσή της,  η κυβέρνηση, να κάνει έργο. Να μεταρρυθμίσει πραγματικά την οικονομία .Να αλλάξει τη συμφορά μας. Τουλάχιστον εκεί που δεν αντέχεται περισσότερο. 

Ξεπερνώντας το αξεπέραστο και απαράδεκτο και για οθωμανικά δεδομένα φορολογικό σύστημα (που μόνο στον κρατισμό και τον κομματικό στρατό στο κράτος συναντάμε την  ανταποδοτικότητά του) και τις "δυνάμεις αντίδρασης" προς κάθε επένδυση (όπως αυτές της τοπικής αυτοδιοίκησης στο ναυπηγείο Σκαραμαγκά) ας πάμε στη μεταρρύθμιση στη δικαιοσύνη, που είναι (καθ ομολογία των πάντων) εξαιρετικά αναγκαία και στην οικονομία.  

Τι είδους μεταρρύθμιση είναι επιτέλους αυτή που σκοπεύει η κυβέρνηση, στη λειτουργία μηχανισμών άμεσης απόδοσης της δικαιοσύνης, (ακόμη και σε προσφυγές του χαβαλέ) για τα δήθεν επιχειρηματικά και άλλα προβλήματα από τις επενδύσεις. 

Τι είδους μεταρρύθμιση είναι που δεν μπορεί να ολοκληρωθεί σε 2-3 μήνες, από τους 12 ως τις εκλογές, (ώστε να σταματήσει και το πολιτικό παζάρι). Πόσο πολύπλοκο είναι,  όταν μεταρρυθμίζουμε για να στελεχώσουμε, μέσα σε μέρες..., νέα αστυνομικά συστήματα προστασίας των πολιτών, αναγκαία ίσως, αλλά που επιβάλλονται από τα κενά στη λειτουργία και την απόδοση της δικαιοσύνης...







πηγή: https://www.capital.gr/o-giorgos-kraloglou-grafei/3636844/doste-forous-na-sas-dinoume-epidomata-os-to-2024?utmsource=email

Θρίλερ στο Ιράν για 10 Έλληνες και έναν Κύπριο μέλη των πληρωμάτων στα πλοία που κατελήφθησαν - Η τελευταία γνωστή θέση των δυο ελληνικών πλοίων


 Τα πλοία «Delta Poseidon» και «Prudent Warrior» έπεσαν στα χέρια ένοπλων Ιρανών. Αγωνία για την τύχη των 10 Ελλήνων και του ενός Κυπρίου, μέλη των πληρωμάτων, και έντονη αντίδραση του υπουργείου Εξωτερικών με διάβημα και ταξιδιωτική οδηγία.

Σε εγρήγορση είναι το υπουργείο Εξωτερικών, όπως και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, της χώρας μετά την κατάληψη των δυο δεξαμενόπλοιων με ελληνική σημαία στον Περσικό Κόλπο. Ένοπλοι Ιρανοί κατέλαβαν τα δυο πλοία, με την τύχη τους αυτή τη στιγμή να είναι άγνωστη καθώς έχει – σύμφωνα και με ανακοίνωση της ΠΕΝΕΝ – σταματήσει να λειτουργεί το σύστημα γεωγραφικού εντοπισμού τους (AIS).

Πρόκειται για τα τάνκερ «Delta Poseidon» και «Prudent Warrior». Το πρώτο φέρεται να είχε πορεία επιστροφής προς την Ελλάδα και το λιμάνι των Αγίων Θεοδώρων, πιθανότατα για να εκφορτώσει στα κοντινά διυλιστήρια, ενώ το δεύτερο φέρεται να είχε πορεία προς τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και το λιμάνι της Φουτζάιρα.

Η ανακοίνωση της ΠΕΝΕΝ αναφέρει μεταξύ άλλων πως το πρώτο πλοίο καταλήφθηκε από 7 ένοπλους Ιρανούς οι οποίοι χρησιμοποίησαν και ελικόπτερο για την κατάληψη του σκάφους, γεγονός που επιβεβαιώθηκε από ανακοίνωση του ΥΠΕΞ. Πληροφορίες αναφέρουν πως και στο δεύτερο πλοίο οι ένοπλοι που προχώρησαν σε κατάληψή του ήταν επίσης επτά.

Τα δυο τάνκερ κατελήφθησαν από τους «Φρουρούς της Επανάστασης» του Ιράν, όπως επιβεβαίωσε με επίσημη ανακοίνωση το IRGC. Συγκεκριμένα το Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων του Σώματος των Φρουρών της Ισλαμικής Επανάστασης IRGC ανακοίνωσε ότι: «Σήμερα (Παρασκευή) το Πολεμικό Ναυτικό του IRGC κατέλαβε δύο ελληνικά πετρελαιοφόρα λόγω παραβιάσεων στα γαλάζια νερά του Περσικού Κόλπου».

Το τελευταίο στίγμα των δυο ελληνικών πλοίων, δόθηκε κοντά στις ακτές του Ιράν σύμφωνα με χάρτες που έχουν δημοσιευθεί στο διαδίκτυο και αναφέρουν ως πηγή τη Lloyd's List Intelligence. To «Delta Poseidon» στο οποίο έγινε προσνήωση από ελικόπτερο του πολεμικού ναυτικού του Ιράν και το «Prudent Warrior» τελούν υπό κατοχή και καλούνται να ακολουθήσουν τις οδηγίες του υπουργείου Ναυτιλίας, που βρίσκεται σε ανοικτή γραμμή με το υπουργείο Εξωτερικών.

Η τελευταία γνωστή θέση των δυο ελληνικών πλοίων

Τα στοιχεία των δυο ελληνικών πλοίων

Το Prudent Warrior κατασκευάστηκε το 2017 και είχε ως βάση του το λιμάνι της Άνδρου. Η τρέχουσα αξία του εκτιμάται στα 50,4 εκατ. δολάρια, ενώ έχει μήκος 274μ., πλάτος 48μ. και χωρητικότητα 149995 t DWT. Το πλοίο ανήκει στην εταιρεία Polembros, του εφοπλιστή Σπύρου Πολέμη.

To Delta Poseidon κατασκευάστηκε το 2011 και έχει ως έδρα το λιμάνι του Πειραιά. Η τρέχουσα αξία του εκτιμάται στα 34,5 εκατ. δολάρια. Το μήκος του είναι 274μ., το πλάτος του 48,04μ. και η χωρητικότητά του είναι 157380 t DWT. Το πλοίο ανήκει στην εταιρεία Delta Tankers του εφοπλιστή Διαμαντή Διαμαντίδη.

Έντονο διάβημα του υπουργείου Εξωτερικών: «Είναι πράξεις πειρατείας»

Ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Εξωτερικών, Θεμιστοκλής Δεμίρης, με εντολή του υπουργού, Νίκου Δένδια, πραγματοποίησε έντονο διάβημα διαμαρτυρίας στον Ιρανό πρέσβη στην Αθήνα, μετά τη βίαιη κατάληψη δυο πλοίων με ελληνική σημαία στον Περσικό Κόλπο. Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στο διάβημα «οι ανωτέρω πράξεις ισοδυναμούν με πράξεις πειρατείας».

Ο κ. Δεμίρης καταδίκασε έντονα τις πράξεις αυτές, οι οποίες αντιβαίνουν θεμελιώδεις κανόνες του Διεθνούς Δικαίου και της Διεθνούς Ναυσιπλοΐας, ενώ κάλεσε για την άμεση απελευθέρωση των πλοίων και των πληρωμάτων τους. Τόνισε επίσης ότι οι πράξεις αυτές θα έχουν ιδιαίτερα αρνητικές επιπτώσεις στις διμερείς σχέσεις, καθώς και στις σχέσεις ΕΕ-Ιράν.

Κατάληψη με ελικόπτερο του πολεμικού ναυτικού του Ιράν

Σύμφωνα με την ενημέρωση του υπουργείου Εξωτερικών, νωρίτερα την Παρασκευή (27/5), ελικόπτερο του ιρανικού πολεμικού ναυτικού προσνηώθηκε στο ελληνικής σημαίας πλοίο Delta Poseidon το οποίο έπλεε σε διεθνή ύδατα (22 ναυτικά μίλια από τις ακτές του Ιράν) στον Κόλπο.

Στη συνέχεια ένοπλοι αιχμαλώτισαν το πλήρωμα του πλοίου, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται δύο Έλληνες πολίτες. Αντίστοιχο συμβάν αναφέρθηκε ότι συνέβη και σε άλλο πλοίο ελληνικής σημαίας, στο οποίο επέβαιναν επτά Έλληνες πολίτες, και που ευρίσκετο πλησίον των ιρανικών ακτών.

Σε ανοικτή γραμμή με τα ελληνικά υπουργεία τα πλοία

Το υπουργείο Εξωτερικών έχει ήδη προβεί σε ενημέρωση της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Εξωτερικής Δράσης, του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας, καθώς και συμμάχων και εταίρων της Ελλάδας. Υπό το φως των ανωτέρω, το Υπουργείο Εξωτερικών συνιστά στους Έλληνες πολίτες να αποφεύγουν ταξίδια στο Ιράν.

Τα πλοία ελληνικής σημαίας καλούνται να ακολουθούν τις οδηγίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με το οποίο το Υπουργείο Εξωτερικών βρίσκεται σε στενό συντονισμό και συνεχή επικοινωνία.

Σύμφωνα με πληροφορίες οι ενέργειες αυτές ενδέχεται να είναι αντίποινα για το ιρανικό πλοίο που δεσμεύτηκε το τελευταίο 24ωρο στην Κάρυστο.

ΠΕΝΕΝ: Να αφεθούν ελεύθεροι όσοι υπηρετούν στα ελληνικά πλοία

Ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ, Αντώνης Νταλακογεώργος, προχώρησε σε δήλωση σε ραδιοφωνικό σταθμό η οποία συμπεριλαμβάνεται στην επίσημη ανακοίνωση της Ένωσης. Σύμφωνα με αυτή, οι ελληνικές Αρχές καλούνται άμεσα να δραστηριοποιηθούν σε συνεργασία με τις διεθνείς έτσι ώστε να υπάρξει απελευθέρωση των συμπατριωτών μας που υπηρετούν στα δυο υπό κατάληψη πλοία.

Η δήλωση του προέδρου της ΠΕΝΕΝ:

«Η κατάληψη πλοίων και η ομηρία πληρωμάτων συνιστά μία επικίνδυνη εξέλιξη για την διεθνή ναυσιπλοΐα, το θαλάσσιο εμπόριο και θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια των Ναυτεργατών.

Δεν γνωρίζουμε επίσημα τους λόγους αυτής της ακατανόητης ενέργειας, εάν υπάρχει καταλογισμός κάποιων ευθυνών στις πλοιοκτήτριες εταιρείες και στα πλοία τους, ή εάν αυτή η κίνηση οργανώθηκε και εκτελέσθηκε στα πλαίσια των ανταγωνισμών που αναπτύσσονται και κλιμακώνονται με την εμπλοκή της ελληνικής Ναυτιλίας στην μεταφορά ρωσικού πετρελαίου και τον πόλεμο στην περιοχή.

Ισχυρή επίσης είναι η πιθανότητα ότι η συγκεκριμένη ενέργεια των Ιρανών είναι πράξη αντιποίνων για την κατάσχεση Ιρανικού φορτίου πετρελαίου που μεταφέρονταν με ρωσικό πλοίο (Δ/Ξ PEGAS) το οποίο κρατήθηκε επί σειρά ημερών με ευθύνη της ελληνικής κυβέρνησης στην Κάρυστο με αποτέλεσμα να προκαλέσει την οργή της Ιρανικής κυβέρνησης που χαρακτήρισε την πράξη των ελληνικών αρχών ως πειρατική….

Σε κάθε περίπτωση επιβάλλεται οι ελληνικές αρχές (ΥΠΕΞ - ΥΕΝ) να κάνουν επειγόντως τις απαιτούμενες ενέργειες προς το Ιράν αλλά και στους διεθνείς οργανισμούς (ΟΗΕ - ΙΜΟ - Ε.Ε) ώστε να αφεθούν άμεσα ελεύθεροι όλοι οι Ναυτεργάτες που υπηρετούν στα δύο αναφερόμενα ελληνικά πλοία».




πηγή:https://www.newsbomb.gr/ellada/story/1317699/thriler-sto-iran-gia-10-ellines-kai-enan-kyprio-meli-ton-pliromaton-sta-ploia-poy-katelifthisan?utm_campaign=daily-newsletter&utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=Newsletter+28%2F5+a

Συνέβη σαν Σήμερα το 1952 - Οι Ελληνίδες στις κάλπες - Πότε και με ποια κριτήρια ψήφισαν για πρώτη φορά!


 Χρειάστηκαν δεκαετίες έντονων γυναικείων αγώνων για να μπορέσουν οι Ελληνίδες να αποκτήσουν δικαίωμα ψήφου.

Για πρώτη φορά ψήφισαν στις δημοτικές εκλογές της 11ης Φεβρουαρίου 1934. Εκλογικό δικαίωμα δεν δόθηκε σε όλες, αλλά μόνο σε όσες είχαν κλείσει τα 30 χρόνια και διέθεταν τουλάχιστον απολυτήριο Δημοτικού. Στους εκλογικούς καταλόγους της Αθήνας γράφτηκαν μόλις 2.655 κυρίες, από τις οποίες ψήφισαν τελικά μόνο 439. Χαρακτηριστική για το κλίμα της εποχής ήταν η άρνηση της ηθοποιού Μαρίκας Κοτοπούλη να ψηφίσει, λέγοντας μάλιστα πως ψήφο θέλουν μόνο όσες είναι άσχημες και όσες αποφεύγουν να κάνουν παιδιά!

Δήμαρχος Αθηναίων σε αυτές τις εκλογές αναδείχθηκε ο Κώστας Κοτζιάς, γιος του αθηναίου εμπόρου Γεώργιου Κοτζιά, ενός εκ των ιδρυτών του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών. Επί των ημερών του διαμορφώθηκε το Πεδίον του Άρεως.

Σε βουλευτικές εκλογές, οι Ελληνίδες ψήφισαν για πρώτη φορά στις 19 Φεβρουαρίου του 1956. Ήταν η απαρχή της εφαρμογής στην πράξη της καθολικής ψηφοφορίας, που είχε κατοχυρωθεί ήδη στο Σύνταγμα του 1864, με την αναγνώριση της ιδιότητας του πολίτη στις γυναίκες.

Πέρασε σχεδόν ένας αιώνας μέχρις ότου καταφέρουν οι Ελληνίδες να φτάσουν στην κάλπη, έχοντας κατακτήσει πλήρως το δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι στις βουλευτικές εκλογές του 1956, με τη Λίνα Τσαλδάρη της ΕΡΕ και τη Βάσω Θανασέκου της «Δημοκρατικής Ένωσης» να εισέρχονται στο Ελληνικό Κοινοβούλιο. Η Λίνα Τσαλδάρη έγινε και η πρώτη γυναίκα - υπουργός, καθώς ανέλαβε το Υπουργείο Κοινωνικής Πρόνοιας στην κυβέρνηση Καραμανλή. Την ίδια χρονιά εκλέχθηκε και η πρώτη γυναίκα Δήμαρχος, η Μαρία Δεσύλλα, στην Κέρκυρα.

Πρωτεργάτης στον αγώνα για τη συμμετοχή των γυναικών στα πολιτικά πράγματα της χώρας στάθηκε το φεμινιστικό κίνημα. Η Καλλιρρόη Παρρέν, εκδότρια του περιοδικού Εφημερίς των Κυριών, ήταν η πιο σημαντική φωνή έκφρασης αυτών των διεκδικήσεων. Η ισότητα των δυο φύλων και η απαίτηση για τη χορήγηση πολιτικών δικαιωμάτων στις γυναίκες, οδήγησε στη σύσταση πολλών γυναικείων οργανώσεων, με αποτέλεσμα κατόπιν πιέσεων τους να φτάσουμε στο προεδρικό διάταγμα της 5ης Φεβρουαρίου του 1930 που αναγνώριζε το δικαίωμα του εκλέγειν για τις Ελληνίδες, αλλά μόνο για τις δημοτικές και κοινοτικές εκλογές και μόνο για τις εγγράμματες άνω των 30 ετών.

Η πλήρης κατοχύρωση των πολιτικών δικαιωμάτων των γυναικών ψηφίστηκε στις 28 Μαΐου του 1952, χωρίς όμως τελικά να συμμετάσχουν στις εκλογές του Νοεμβρίου, γιατί δεν είχαν ενημερωθεί οι εκλογικοί κατάλογοι. Το 1953, σε επαναληπτική εκλογή στη Θεσσαλονίκη, εξελέγη η πρώτη γυναίκα βουλευτής. Ήταν η Ελένη Σκούρα («Ελληνικός Συναγερμός»), που μαζί με τη Βιργινία Ζάννα («Κόμμα Φιλελευθέρων»), υπήρξαν οι δυο πρώτες γυναίκες υποψήφιες για το βουλευτικό αξίωμα.

Το γυναικείο κίνημα πέτυχε τη μεγαλύτερη νίκη του, όταν στο Σύνταγμα του 1975 καθιερώθηκε η αρχή της ισότητας των δυο φύλων. Ο αριθμός των γυναικών βουλευτών αυξήθηκε σημαντικά με την πάροδο των χρόνων κι έτσι στη Βουλή του 2004 συμμετέχουν συνολικά 40 γυναίκες. Είναι ο μεγαλύτερος αριθμός μέχρι σήμερα, αλλά αντιστοιχεί μόλις στο 13% του συνόλου των μελών της Βουλής.

Στην Κύπρο, οι γυναίκες ψήφισαν από τις πρώτες εκλογές στη Μεγαλόνησο το 1960. Πρώτη βουλευτής εξελέγη η τουρκοκύπρια Αϊλά Κιαζίμ, ενώ πρώτη Ελληνοκύπρια η Ρήνα Κατσελή, μέλος του «Δημοκρατικού Κόμματος», που εξελέγη το 1981. Η κυρία Κατσελή εμφανίστηκε στην πρώτη συνεδρίαση της Βουλής για να δώσει το νενομισμένο όρκο με τσεμπέρι και κυπριακή ενδυμασία. Σήμερα, στη Βουλή των Αντιπροσώπων υπάρχουν 8 γυναίκες σε σύνολο 56 ελληνοκυπρίων βουλευτών, ποσοστό 14,3%.


Πηγή: https://www.sansimera.gr/articles/8?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=sinevi_san_simera&utm_term=2022-05-28

© SanSimera.gr