Σάββατο 18 Δεκεμβρίου 2021

Ομιλία ΥΕΘΑ για την Κύρωση του Κρατικού Προϋπολογισμού 2022 - Τι είπε για εξοπλιστικά, για τους εισακτέους στις Στρατιωτικές σχολές και τις προσλήψεις ΕΠΟΠ και Oπλιτών Bραχείας Aνακατάταξης.


 

Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος έκανε σήμερα Παρασκευή 17 Δεκεμβρίου 2021, την ακόλουθη τοποθέτηση κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής επί του Σχεδίου Νόμου του Υπουργείου Οικονομικών σχετικώς με την «Κύρωση του Κρατικού Προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2022»:

«Ευχαριστώ κύριε Πρόεδρε,

Πάντως κύριε συνάδελφε που μόλις κατεβήκατε από το βήμα, κύριε Χατζηδάκη εμείς δεν θα πούμε σε κανέναν από τους συνομιλητές μας ότι οι γείτονες δεν έχουν λεφτά να αγοράσουν τώρα, άρα να μην διαπραγματεύονται αδίκως και ασκόπως. Εν πάση περιπτώσει, συνεχίζοντας από εκεί που σταματήσατε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, επιτρέψτε μου να πω ότι η Άμυνα της χώρας πρέπει να είναι ένα πεδίο, η διαχείριση του οποίου πρέπει να γίνεται με όρους εθνικής ομοψυχίας, συνεννόησης και ει δυνατόν συναίνεσης. Μακριά από κάθε είδους μικροπολιτικές σκοπιμότητες και αντιπαλότητες. Το διακύβευμα είναι τεράστιο, ιδίως στην τρέχουσα γεωπολιτική συγκυρία και είναι πολλά αυτά που πρέπει να γίνουν, παρά τα όσα έχουν ήδη γίνει.

Αυτή είναι η προσέγγισή μου και μέσα από αυτή σας παρουσιάζω σήμερα τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Όσον αφορά στο γενικό πλαίσιο για τη Συζήτηση του Προϋπολογισμού, οι εκλεκτοί συνάδελφοι του οικονομικού επιτελείου της Κυβέρνησης έχουν καλύψει με πληρότητα και σαφήνεια το θέμα. Εγώ θα ήθελα να τονίσω απλά και επιγραμματικά, κάποιες βασικές παραμέτρους που συνθέτουν το τοπίο μέσα στο τοπίο οι Ένοπλες Δυνάμεις επιχειρούν, μέσα στο οποίο αντιστοίχως εμείς επιχειρούμε τον Προϋπολογισμό του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας.

Για δεύτερη συνεχή χρονιά, δυστυχώς, καταρτίζεται ένας Προϋπολογισμός μέσα σε καθεστώς αβεβαιότητας και ρευστότητας που προκαλεί η παγκόσμια υγειονομική κρίση, που ακόμα εξελίσσεται και διαγράφει ένα κρίσιμο σημείο καμπής. Μια πανδημική κρίση που τα απόνερά της δεν θα μπορούσαν να αφήσουν ανεπηρέαστα και τα δημοσιονομικά μεγέθη της χώρας. Και μέσα σε αυτό το καθεστώς αβεβαιότητας ανέκυψε και ένας επιπρόσθετος κίνδυνος από ένα κύμα διεθνών ανατιμήσεων στους τομείς της ενέργειας αλλά και των τροφίμων παγκοσμίως που επηρέασε τις δραστηριότητες κατά μήκος ολόκληρης εφοδιαστικής αλυσίδας και πιέζει προς τα κάτω αναπόφευκτα το διαθέσιμο εισόδημα νοικοκυριών και καταναλωτών. Παρά τα όποια κυβερνητικά μέτρα ανάσχεσης των επιπτώσεων από πλευράς βέβαια του οικονομικού επιτελείου.

Η Κυβέρνηση λαμβάνει ασφαλώς, και καλά κάνει, μια δέσμη μέτρων για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων που έχουν οι ανωτέρω διεθνείς συγκυρίες στα νοικοκυριά δημιουργώντας και απλώνοντας όσο μπορεί ένα ανθεκτικότερα δίκτυ προστασίας. Και θυμίζω ότι το ισχυρότερο μέσο τόνωσης διαθεσίμου εισοδήματος των νοικοκυριών δεν είναι άλλο από τη μείωση φόρων. Όπως ξέρετε, φέτος δεν αυξάνεται κανένας φόρος και πέρυσι αλλά και πρόπερσι μειώθηκαν πάρα πολύ. Αντιθέτως με ό,τι γινόταν στο παρελθόν.

Σκοπός όμως και ζητούμενο, παρά την προσφυγική και υγειονομική κρίση ή τη γεωπολιτική, αν θέλετε, τις γεωπολιτικές εντάσεις, η χώρα μας είναι έτοιμη να κάνει το άλμα ανάπτυξης. Μιας ανάπτυξης που δεν αποτελεί απλώς ευχολόγιο καθότι η αναθεώρηση του ρυθμού ανάπτυξης για το έτος 2021 από 3,6% που προβλεπόταν στο μεσοπρόθεσμο δημοσιονομικό πλαίσιο 2022-2025 και 6,1% στο προσχέδιο του προϋπολογισμού του 2022, διαμορφώνεται πλέον με συντηρητικές μάλιστα εκτιμήσεις 6,9%. Και σαφώς αποτελεί επιβράβευση της σχεδιαζόμενης και υλοποιούμενης οικονομικής πολιτικής μέσα σε πρωτοφανείς και εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες.

Με άλλα λόγια, υπάρχει πλέον το πεδίο για να έρθουν επενδύσεις και κάποιες από αυτές τις επενδύσεις, σας το λέω, θα γίνουν και στο χώρο της Άμυνας.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ως γνωστόν τα οικονομικά μεγέθη δύνανται να επηρεάζονται από πληθώρα εξωγενών παραγόντων, όπως οι γεωπολιτικές εντάσεις, οι διεθνείς ενεργειακές κρίσεις ή και οι ανεξέλεγκτες μεταναστευτικές ροές. Στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου όπου διακυβεύονται μείζονα εθνικά συμφέροντα υφίστανται πραγματικά πολυσύνθετες προκλήσεις και απειλές για την ασφάλεια και τη σταθερότητα. Οι υπαρκτές και εκδηλωθείσες υβριδικές απειλές, οι προκλήσεις και τα προβλήματα ασφαλείας δεν επιτρέπουν κανέναν απολύτως εφησυχασμό. Αντιθέτως, απαιτούν αυξημένη εγρήγορση και ετοιμότητα.

Οι γεωπολιτικές εξελίξεις στην περιοχή μας τρέχουν και θα έλεγα ότι μεταβάλλονται σχεδόν σε καθημερινή βάση. Απαιτούν διαρκή επαγρύπνηση. Σε αυτό ακριβώς το σημείο είναι που οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις δηλώνουν την παρουσία τους, ορθώνουν το ανάστημά τους και συμβάλλουν αποτελεσματικά στη διασφάλιση της ειρήνης, της ασφάλειας και της σταθερότητας στην περιοχή μας. Πάντοτε βέβαια βασιζόμενες, όπως η χώρα άλλωστε βασίζεται στους κανόνες του Διεθνούς Δικαίου. Τα γεγονότα που ζήσαμε το 2020, η προφανώς αυξανόμενη τουρκική προκλητικότητα το καλοκαίρι και το φθινόπωρο του ίδιου έτους και η συνεχιζόμενη αναθεωρητική συμπεριφορά της γείτονος καταδεικνύουν και επιβεβαιώνουν εμπράκτως δυο πράγματα.

  • Πρώτον, το βαθμό και την έκταση της απειλής κατά των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας μας, και

  • Δεύτερον το βαθμό ετοιμότητας και αποφασιστικότητας των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας που για μια ακόμη φορά απέδειξαν όπως αποδεικνύουν διαρκώς ότι αποτελούν τον εγγυητή της εδαφικής ανεξαρτησίας και προστάτη των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων.

Η Κυβέρνηση της χώρας με προεξάρχοντα ασφαλώς τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και έχοντας πλήρη επίγνωση της κρισιμότητας των γεωπολιτικών εξελίξεων κινήθηκε σε δυο βασικούς άξονες. Ενίσχυση των Ενόπλων Δυνάμεων – ενίσχυση των διεθνών συμμαχιών μας.

Προχωρήσαμε, λοιπόν, σε αύξηση του Προϋπολογισμού του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας από τα 3,35 δισ. συνολικά για την Άμυνα για το 2020 στα 5,44 δισ. για το 2021 και πλέον με τον κατατεθέντα προϋπολογισμό 2022 στα 6,39 δισ. για το επόμενο έτος. Με την επιφύλαξη βέβαια περαιτέρω ενίσχυσης αυτού κατά τη διάρκεια του έτους όπως είχε γίνει και πέρυσι από το ειδικό αποθεματικό σε συνεργασία πάντοτε με το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους. Κατ’ αυτόν τον τρόπο παρέχουμε τη δυνατότητα διατήρησης και ενίσχυσης του μηχανισμού αποτροπής κάθε απειλής ώστε να είναι δυνατή η διασφάλιση των συνθηκών ειρήνης, ασφάλειας και σταθερότητας που ανέφερα προηγουμένως.

Πρόκειται, λοιπόν, για μια ετήσια αύξηση που αγγίζει το 17,5% και επαναφέρει συνολικά τον Προϋπολογισμό του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας για πρώτη φορά στο ύψος των προ κρίσης Προϋπολογισμών του Υπουργείου, σε επίπεδα 2009. Η παρουσίαση ενώπιον του Κοινοβουλίου λοιπόν του αυξημένου Προϋπολογισμού του Υπουργείου μας αποτελεί καρπό μιας συλλογικής μεθοδικής και αγαστής συνεργασίας μεταξύ Πολιτικής και Στρατιωτικής ηγεσίας. Θυμίζω, οι εισηγήσεις των Επιτελείων ως προς τις ανάγκες που πρέπει να καλυφθούν, σύνθεση του σχεδίου αυτού από τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ και το Επιτελείο του, έγκριση και αντιπαραβολή από το Υπουργείο, τελική έγκριση από τον Πρωθυπουργό.

Μη γελιέστε, σχέδιο συνολικό Κυριάκου Μητσοτάκη είναι αυτή η μεγάλη προσπάθεια για τον επανεξοπλισμό των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας! Εμείς απλώς το υλοποιούμε και συνδράμουμε με τον δικό μας ρόλο στις σύνθετες διαπραγματεύσεις που χρειάζεται ώστε να προσκτηθούν τα βασικά, τα κομβικά -θα έλεγα- αμυντικά συστήματα. Και στο πεδίο αυτό της υλοποίησης μεγάλη και η συμβολή της ΓΔΑΕΕ και των λοιπών υπηρεσιών του Υπουργείου με μεθοδικές και δύσκολες πάντα αλλά αποτελεσματικές διαπραγματεύσεις.

Νιώθω και πρέπει να το πω, ευτυχής και υπερήφανος λοιπόν που είμαι μέλος αυτής της εθνικής προσπάθειας, μέρος αυτής της εθνικής προσπάθειας για τη θωράκιση της χώρας, που ξεκίνησε με εντατικούς ρυθμούς πριν από δυόμισι χρόνια περίπου. Από τότε οραματιστήκαμε τις Ένοπλες Δυνάμεις. Σχεδιάσαμε και υλοποιούμε κι αν ο Προϋπολογισμός είναι εκ φύσεως γεμάτος από στοιχεία αβεβαιότητας, λόγω προβλέψεων και εκτιμήσεων που περιλαμβάνει, ο απολογισμός πάντα πιστοποιεί και επιβεβαιώνει την αποτελεσματική και αποδοτική διαχείριση ενός Οργανισμού. Κι ο απολογισμός του έργου μας μέχρι σήμερα δεν αφήνει, νομίζω, κανένα περιθώριο αμφισβήτησης ότι πορευόμαστε σε σωστό δρόμο.

Με την ανάληψη λοιπόν των καθηκόντων μου στο Υπουργείο, έθεσα τους βασικούς άξονες πάνω στους οποίους οικοδομήθηκε η προαναφερθείσα προσπάθεια. Οι άξονες αυτοί παραμένουν σταθεροί μέχρι και σήμερα. Απόδειξη του ότι όλα γίνονται βάσει ενός οργανωμένου συνολικού, προτεραιοποιημένου ως προς τις ανάγκες, σχεδίου, με απόλυτη σοβαρότητα, απόλυτο επαγγελματισμό. Σταχυολογώ:

  • Πρώτος άξονας: Εξασφαλίζουμε με την πολιτική μας, την επάρκεια του αμυντικού εξοπλισμού προχωρώντας τόσο στην αναβάθμιση και υποστήριξη υφισταμένων βασικών οπλικών συστημάτων των Ενόπλων Δυνάμεων, όσο και στην πρόσκτηση νέων οπλικών συστημάτων.

  • Δεύτερος άξονας: Αναδιοργανώνουμε τη δομή των Ενόπλων Δυνάμεων δίνοντας έμφαση στην αύξηση διαθεσιμότητας σε έμψυχο δυναμικό.

  • Τρίτος άξονας: Επενδύουμε στη στρατιωτική εκπαίδευση, τόσο μέσω της αύξησης του ποσοστού εισακτέων στις στρατιωτικές σχολές, όσο και μέσω συνεργασιών των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και Σχολών με τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας, καθώς και με αντίστοιχες σχολές του εξωτερικού, στο πλαίσιο διεθνών συνεργασιών.

  • Τέταρτος άξονας: Εστιάζουμε στην ενίσχυση της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας. Με βάση αντιλήψεις της σύγχρονης επιχειρηματικότητας και οικονομίας. Παρά τα προβλήματα, υπαρκτά και αναμφισβήτητα, θεωρώ ότι υπάρχει πρόοδος, γιατί υπάρχει δουλειά για τις επιχειρήσεις της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας και κυρίως υπάρχει μία αυξημένη εξωστρέφεια.

  • Πέμπτος άξονας: Υλοποιούμε το πρόγραμμά μας και ειδικότερα το εξοπλιστικό σκέλος αυτού, με απόλυτα διαφάνεια και πλήρη ενημέρωση προς τη Βουλή, τις αρμόδιες Επιτροπές και τον ελληνικό λαό.

  • Τελευταίο, αλλά όχι έλασσον: Προτάσσουμε την ενεργή Αμυντική Διπλωματία, έχοντας πετύχει τη δημιουργία και ενίσχυση ισχυρού πλέγματος συμμαχιών σε διμερές και πολυμερές επίπεδο, αξιοποιώντας κάθε δυνατότητα για επαύξηση της εθνικής μας ισχύος και καθιστώντας τη χώρα μας πλέον βασικό πυλώνα ασφάλειας και σταθερότητας στην περιοχή μας. Τώρα, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το παραδέχονται όλοι και κυρίως το παραδέχονται οι ισχυροί.

Ειδικά για τους εξοπλισμούς: Ο Προϋπολογισμός για το 2022 είναι αυξημένος κατά 856 εκατομμύρια ευρώ περίπου ή κατά 34% έναντι των πιστώσεων του 2021, 636%, εξαπλάσιος και πλέον. Αυξημένος σε σχέση με τον προ διετίας Προϋπολογισμό για να έχουμε μία ξεκάθαρη εικόνα του έργου που συντελείται. Οι δαπάνες για εξοπλισμούς διαμορφώνεται πλέον στο ύψος των 3,37 δισεκατομμυρίων ευρώ προκειμένου να εξυπηρετηθούν ανάγκες υποστήριξης και αναβάθμιση υπαρχόντων οπλικών και απόκτηση νέων συστημάτων.

Εξελίσσεται μία εντατική προσπάθεια που όσο και αν κάποιοι δεν εννοούν να το καταλάβουν δεν είναι μία κούρσα εξοπλισμών με την Τουρκία, ούτε ανταγωνισμός Εξοπλιστικών αλλά απλά ένας αγώνας δρόμου για να καλύψουμε κενά ετών στην ανανέωση και αναβάθμιση των οπλικών συστημάτων προκειμένου έτσι να ενισχύεται η συνολική αποτρεπτική ισχύς των ενόπλων δυνάμεων της χώρας.

Οι δαπάνες για Εξοπλιστικά γίνονται σύμφωνα με τη Νέα Δομή Δυνάμεων 2020 – 2025, σύμφωνα με το Ενιαίο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Αμυντικών Εξοπλισμών τρέχουσας περιόδου και βέβαια το συνολικό δημοσιονομικό σχεδιασμό της κυβέρνησης για τα επόμενα χρόνια. Οι αποφάσεις αυτές προϋποθέτουν μήνες εντατικών διαβουλεύσεων και διαπραγματεύσεων μεταξύ διαφορετικών παραγόντων, στρατιωτικών και οικονομικών επιτελείων, εταιρειών, διαφόρων χωρών, κυβερνήσεων. Άρα πρόκειται για μία διαδικασία σύνθετη και χρονοβόρα.

Παρόλα αυτά, τα αποτελέσματα είναι ήδη απτά και μετρήσιμα. Σταχυολογώ κάποια βασικά εξ αυτών. Έχουν άλλωστε ακουστεί:

Πρόσκτηση 18 αεροσκαφών “Rafale” σε χρόνο ρεκόρ. Αν θυμάστε πέρσι αρχές του έτους υπογράψαμε τη σχετική σύμβαση. Είχαν προηγηθεί 6-7 μήνες διαπραγμάτευσης. Μέσα σε 6 και 7 μήνες από τις αρχικές διαπραγματεύσεις φτάσαμε τη σύμβαση και σε μερικές ημέρες, όπως σωστά ειπώθηκε, τα πρώτα έξι “Rafale” θα έρθουν και θα «φωλιάσουν» στη βάση της Τανάγρας για να επιχειρούν στους ελληνικούς αιθέρες με το σήμα της χώρας στα φτερά και Έλληνες χειριστές στο πιλοτήριο. 

Θα είναι η πρώτη εξάδα από την οποία θα προκύψουν και οι εκπαιδευτές των υπολοίπων. Η δεύτερη εξάδα θα παραδοθεί μέσα στο 2022 και η τρίτη το 2023. Κι όπως ήδη γνωρίζετε, η Πολεμική Αεροπορία θα προμηθευτεί και άλλα έξι καινούργια “Rafale”, η πρόσκtηση των οποίων είναι υπό διαπραγμάτευση από τα αρμόδια επιτελεία αυτό το διάστημα. Και σύντομα, την επόμενη εβδομάδα, θα έρθουμε να ενημερώσουμε την Επιτροπή Εξοπλιστικών της Βουλής σχετικά με τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί προκειμένου να προχωρήσουμε και στην ψήφιση κατ’ αρχήν από το Σώμα, έγκριση, και μετά υπογραφή αυτής της σύμβασης πρόσκτησης έξι νέων “Rafale” για να φτάσει ο συνολικός αριθμός σε μία πλήρη Μοίρα -24 τον αριθμό- υποστηριζόμενα όμως από τα όπλα που πρέπει να φέρουν, τα ανταλλακτικά με τα οποία πρέπει να εφοδιάζονται, δηλαδή μαζί με τη σύμβαση, εν συνεχεία υποστήριξη και ασφαλώς τις σχετικές υποδομές. 

Να μην ξεχνάμε καθόλου και το πολύ σημαντικό μέρος της υποστήριξης σε υποδομές και το έμψυχο δυναμικό. Δηλαδή το προσωπικό που αυτή τη στιγμή εκπαιδεύεται προκειμένου να στελεχώσει αυτές τις υποδομές στην Τανάγρα.

Πέραν όμως της πρόσκτησης των “Rafalle” ένα ακόμα εξοπλιστικό πρόγραμμα κομβικής σημασίας βαίνει προς συμβασιοποίηση. Αναφέρομαι στην πολύ πρόσφατη συμφωνία για την πρόσκτηση τριών φρεγατών “Belh@rra” και την τεράστια ενίσχυση του Στόλου μας μέσω αυτού του προγράμματος όπου πλέον μπορούμε εύκολα να ισχυριζόμαστε ότι αποτελεί την είσοδο στη νέα εποχή για το Πολεμικό μας Ναυτικό. 

Δεν είναι μόνο το μέγεθος του οικονομικού αντικειμένου που καθιστά τη συγκεκριμένη προμήθεια μείζονος σημασίας, είναι και το γεγονός ότι ένα μεγάλο τμήμα του Στόλου μας πλησιάζει προς το τέλος του κύκλου ζωής του και η ανάγκη αντικατάστασης αυτών των μονάδων είναι παραπάνω από επιτακτική. 

Πρόκειται για μια συμφωνία, λοιπόν, η οποία θα δρομολογήσει την πορεία (τη μοίρα θα έλεγα) του Πολεμικού Ναυτικού για τα επόμενα 30 χρόνια. Και ήταν ασφαλώς κάτι που το ένδοξο Πολεμικό μας Ναυτικό το δικαιούνταν και το άξιζε μαζί. Αυτό το εξοπλιστικό πρόγραμμα που καθυστέρησε να έρθει αλλά τελικά ήρθε, βάσει του υπάρχοντος σχεδιασμού δυο φρεγάτες θα παραδοθούν το 2025, άντε η δεύτερη αρχές του ’26, και η επόμενη εντός του 2026. 

Μεριμνούμε βέβαια ώστε το Πολεμικό Ναυτικό να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο αφού οι ανάγκες ανανέωσης του στόλου δεν περιορίζονται μόνο στην προμήθεια τριών νέων φρεγατών. Εν καιρώ θα είμαστε σε θέση να πούμε περισσότερα.

Ξέρετε όμως ότι αυτή τη στιγμή είναι σε εξέλιξη τόσο η διαπραγμάτευση για την πρόσκτηση τεσσάρων νέων κορβετών όσο και αυτή για τον εκσυγχρονισμό των τεσσάρων φρεγατών κλάσης MEKO που θα συμπληρώσουν τελικά το πρόγραμμα των 5 δισ. για το Πολεμικό μας Ναυτικό. Αυτή είναι η οροφή και θα την πιάσουμε στο απόλυτο. 

Θυμίζω ότι εντός του επόμενου έτους θα παραδοθεί επιτέλους και η τελευταία Πυραυλάκατος «Νούμερο 7», από ένα πρόγραμμα που ξεκίνησε στις αρχές του αιώνα αλλά επισπεύστηκε και τελειώνει τα δύο τελευταία χρόνια. Άρα, τα δυο εμβληματικά προγράμματα ενίσχυσης των Ενόπλων Δυνάμεων τα οποία ανεβάζουν εκθετικά τις επιχειρησιακές τους δυνατότητες είναι δεδομένα, δεν είναι όμως τα μοναδικά.

Θυμίζω, ότι σε αυτό το πλαίσιο η Πολεμική Αεροπορία διαθέτει πλέον αυξημένες διαθεσιμότητες στα αεροπλάνα «Μιράζ 2000-5» που για πρώτη φορά από το 2012 διαθέτουν υπαρκτή και εκτελούμενη σύμβαση εν συνεχεία υποστήριξης άρα απρόσκοπτη ροή ανταλλακτικών. Κι επομένως προστίθενται αεροσκάφη του τύπου αυτού στις διαθεσιμότητες της Πολεμικής μας Αεροπορίας.

Έχει ξεμπλοκάρει επιπλέον και υλοποιείται το πρόγραμμα αναβάθμισης των F16 στην εκδοχή Viper. Αυτή τη στιγμή οκτώ αεροσκάφη βρίσκονται στα υπόστεγα, στις υποδομές της ΕΑΒ. Αποσυναρμολογούνται και προχωρά η αναβάθμισή τους. Ακολουθεί και δρομολογείται το επόμενο βήμα. Η αναβάθμιση των F16 Block50. Η οποία όμως για λόγους διαφάνειας και το έχουμε πει αυτό στην αρμόδια Επιτροπή, θα έρθει ενώπιον του Σώματος προς έγκριση με νέα σύμβαση, για να μην υπάρχει καμία σκιά.

Την Τρίτη δε, η αρμόδια Επιτροπή θα κληθεί να εγκρίνει το κατακυρωτικό αποτέλεσμα του διαγωνισμού για τη σύμβαση των μεταγωγικών τύπου C27, έτσι ώστε επιτέλους να αρχίσουν να έρχονται ανταλλακτικά το νέο έτος με την εφαρμογή της σύμβασης αυτής και να προστεθούν μεταγωγικά αεροσκάφη αυτού του τύπου στις διαθεσιμότητας της πολεμικής αεροπορίας.

Εργαζόμαστε επίσης για τη δημιουργία του Διεθνούς Κέντρο Αεροπορικής Εκπαίδευσης στην Καλαμάτα, για το οποίο τόσα ακούστηκαν, υπερβολικά θα έλεγα. Μια στρατηγική παρέμβαση για το μέλλον του προσωπικού όμως της Πολεμικής Αεροπορίας. Γιατί καινούρια “Rafale” χωρίς καλά εκπαιδευμένους, άριστα εκπαιδευμένους χειριστές, με συγχωρείτε, αντιστοίχως όπως καινούριες “Belh@ara” χωρίς εκπαιδευμένα πληρώματα είναι όπως είχε πει κάποτε ο Ναύαρχος Κουντουριώτης, «σίδερο και μολύβι που πλέει στο νερό και βυθίζεται στο νερό και τίποτε άλλο». 

Τον Φεβρουάριο λοιπόν, στην Καλαμάτα θα εγκαινιαστούν τα δύο πρώτα κτήρια υποδομών στο πλαίσιο της εξέλιξης αυτής της σύμβασης. Ένα κτήριο που θα τοποθετηθεί ένας υπερσύγχρονος εξομοιωτής και ένα άλλο που θα χρησιμοποιηθεί ως υπόστεγο και αποθήκη υλικών.

Επιπλέον, το Πολεμικό Ναυτικό θα εξοπλιστεί με επτά καινούρια υπερσύγχρονα ελικόπτερα τύπου “Romeo” ανθυποβρυχιακής χρήσης, τα καλύτερα που υπάρχουν στο είδος τους σήμερα, επί των οποίων τα δύο πρώτα θα παραληφθούν εντός του 2022.

Στο σύνολό τους για να μη λέω πολλά, από τον Ιούλιο του 2019 ενεργοποιήθηκαν και παραμένουν ενεργοποιημένα 165 υποπρογράμματα που αφορούν σε πρόσκτηση οπλικών συστημάτων. Από αυτά χρηματοδοτούνται ήδη τα 135 κι έχουν ήδη συμβασιοποιηθεί, δηλαδή εκτελούνται πλέον στο απόλυτο, 46 και έπεται συνέχεια.

Μία μνεία στο προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων που με συναίσθηση καθήκοντος και αίσθημα ευθύνης για το έργο που επιτελεί, αποτελεί πραγματικά κινητήριο μοχλό του συστήματος τον πραγματικό και αδιαμφισβήτητο πολλαπλασιαστή ισχύος των Ενόπλων Δυνάμεων. Το 2021 ήταν η χρονιά που το νέο δυναμικό, δηλαδή Επαγγελματίες Οπλίτες και Οπλίτες Βραχείας Ανακατάταξης, εντάχθηκε στις τάξεις των Ενόπλων Δυνάμεων. Το 2022 η προσπάθεια θα συνεχιστεί μέσω της πρόβλεψης για πρόσληψη επιπλέον 1.600 ΕΠΟΠ και 1.000 Oπλιτών Bραχείας Aνακατάταξης.

Επιπρόσθετα, για το 2022 ο αριθμός των εισακτέων στις Στρατιωτικές σχολές, στις παραγωγικές σχολές των Ενόπλων Δυνάμεων (Σχολή Ευελπίδων, Σχολή Ικάρων, Σχολή Ναυτικών Δοκίμων), αναμένεται να διατηρηθεί στο αυξημένο επίπεδο των 1.335 σπουδαστών έναντι του αντιστοίχου αριθμού των 819 που εισέρχονταν στις παραγωγικές σχολές μέχρι το 2020.

Απώτερος σκοπός η επίτευξη του στόχου που είχαμε θέσει για ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού των Ενόπλων Δυνάμεων κατά 15.000 άτομα σε ορίζοντα πενταετίας. Συμβάλλοντας έτσι τόσο στην ηλικιακή ανανέωση όσο και στην ποιοτική αναβάθμιση του στελεχιακού προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων. Ενσωματώνοντας αυτές τις προβλέψεις στον Προϋπολογισμό του επόμενου οικονομικού έτους, γιατί και οι αριθμοί σε αυτή τη συζήτηση έχουν σημασία, οι πιστώσεις για αποδοχές παρουσιάζουν αύξηση κατά 2,07% ή κατά απόλυτα νούμερα κατά 50,6 εκατομμύρια σε σχέση με το 2021, διαμορφούμενες στο ύψος των 2,5 δισ. περίπου.

Η υλοποίηση του Εξοπλιστικού σε συνδυασμό με τις προωθούμενες προσλήψεις δημιούργησαν συνθήκες αύξησης, όπως είναι φυσικό, του λειτουργικού σκέλους του Προϋπολογισμού, δηλαδή του τρίτου σκέλους (Εξοπλιστικά, Προσωπικό, Λειτουργικές Δαπάνες), είτε τις δαπάνες για καύσιμα, τροφοδοσία, ένδυση – υπόδηση στρατευσίμων, συντηρήσεις – επισκευές εξοπλισμού και εγκαταστάσεων και τα λοιπά, σε ένα ποσοστό που ανέρχεται περίπου σε 9,47% ή κατά 45,5 εκατομμύρια περίπου σε απόλυτες τιμές.

Ασφαλώς και η διπλωματική πολιτική ασκείται κυρίως, πρωτίστως, από τον Πρωθυπουργό και βέβαια τον Υπουργό Εξωτερικών, αλλά στο επίπεδο της Αμυντικής Διπλωματίας το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας από το δικό του μετερίζι συμβάλει με μία σειρά συμφωνιών που συνήφθησαν στον τομέα της αμυντικής συνεργασίας καθιστώντας την Ελλάδα πυλώνα σταθερότητας και ασφάλειας σε μία ασταθή περιοχή. Επιστέγασμα αυτών των προσπαθειών και ορόσημο στον τομέα της αμυντικής συνεργασίας οι πρόσφατα υπογραφείσες συμφωνίες στρατηγικού χαρακτήρα μάλιστα αμυντικής συνεργασίας με τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και την Γαλλία.

Στο σύνολό τους οι δύο αυτές συμφωνίες προβάλουν ένα υψηλότατο αποτύπωμα στην άμυνα και την ασφάλεια και προάγουν διεθνώς το σταθεροποιητικό ρόλο της Ελλάδας. Μετράει πιο πολύ η Ελλάδα όσον αφορά και τον τρόπο που την βλέπουν αυτές οι χώρες, ισχυροί εταίροι και σύμμαχοι από ό,τι μετρούσε πριν από χρόνια. Και αυτό δεν είναι το μοναδικό έργο που έχουμε να επιδείξουμε στον τομέα αυτόν. Σειρά συμφωνιών που συνήφθησαν στον τομέα αμυντικής συνεργασίας που προβλέπουν τη συμμετοχή μας σε διμερή, τριμερή και πολυμερή σχήματα. Εξελίσσονται με χώρες με τις οποίες μοιραζόμαστε εν πολλοίς τις ίδιες απόψεις για την ασφάλεια και τη σταθερότητα στην περιοχή.

Θυμίζω, τριμερή συνεργασία με την Κύπρο και το Ισραήλ, τριμερή συνεργασία με την Κύπρο και την Αίγυπτο. Συνεργασία 3+1 με συμμετοχή Κύπρου, Ισραήλ και Ηνωμένων Πολιτειών. Τα νέα είναι πρόσφατα και είναι καλά από την άλλη όχθη του ατλαντικού. Τετραμερής που συμμετέχει με τη συμμετοχή Γαλλίας, Ιταλίας και Κύπρου καθώς επίσης και διμερείς συμφωνίες συνεργασίας στο αμυντικό πεδίο με την Αίγυπτο, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και τη Σαουδική Αραβία.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ένα τελευταίο σχόλιο για το κοινωνικό πρόσωπο των Ενόπλων Δυνάμεων.

Οι Ένοπλες Δυνάμεις πραγματοποιούν δράσεις κατά μήκος όλης της Ελληνικής Επικράτειας. Σε τομείς όπως η υγεία, η έρευνα και η διάσωση, οι αεροδιακομιδές, η κατασκευή έργων κοινής ωφελείας καθώς και η πολύ σημαντική συνδρομή στην αντιμετώπιση εκτεταμένων φυσικών καταστροφών και φυσικά η αποτελεσματική διαχείριση των μεταναστευτικών ροών.

Ειρήσθω εν παρόδω, το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας ενισχύθηκε για το τρέχον οικονομικό έτος με πιστώσεις περίπου 104.000.000 στο πλαίσιο συνδρομής για την αντιμετώπιση των μεταναστευτικών ροών για δράσεις και έργα σχετικά με δομές φιλοξενίας και τον ενιαίο φορέα επιτήρησης συνόρων. Πάντα έτοιμες οι Ένοπλες Δυνάμεις να συνδράμουν όταν απαιτηθεί αναδεικνύοντας το πολυεπίπεδο έργο τους.

Απ’ όλα αυτά δεν θα μπορούσαν να απουσιάζουν και η προσπάθεια καταπολέμησης της υγειονομικής κρίσης με καταλυτική προς τούτο συνδρομή των Ενόπλων Δυνάμεων. Δυο νοσοκομεία, το 251 ΓΝΑ και το ΝΙΜΤΣ εντάχθηκαν όταν και για όσο διάστημα απαιτήθηκε στο σύστημα εφημεριών του ΕΣΥ ενώ και το υγειονομικό προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων συμβάλει στην εθνική προσπάθεια εμβολιασμού αδιαλείπτως από την πρώτη στιγμή.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, κλείνοντας την ομιλία μου θα ήθελα να σας διαβεβαιώσω ότι οι Ένοπλες Δυνάμεις είναι και παραμένουν ισχυρές, ετοιμοπόλεμες, αξιόμαχες και εκπέμπουν προς κάθε κατεύθυνση ισχυρό αποτρεπτικό στίγμα. Δεν είχα καμία αμφιβολία για αυτό ποτέ, όμως τα τελευταία χρόνια το έχω διαπιστώσει ιδίοις όμμασι και γι’ αυτό εργάζομαι με όλες μου τις δυνάμεις και με το ευτυχές προνόμιο να έχω την απόλυτη συμπαράσταση της λοιπής Πολιτικής ασφαλώς και της Στρατιωτικής Ηγεσίας.

Οι Ένοπλες Δυνάμεις αναβαθμίζονται συνεχώς σε δομές. Ανανεώνονται σε ανθρώπινο δυναμικό και θωρακίζονται με τα πλέον σύγχρονα οπλικά συστήματα. Μέσα σε καθεστώς πλήρους διαφάνειας και τολμώ να πω ότι παρά τα δημοσιονομικά προβλήματα που αντιμετώπισε η χώρα στο πρόσφατο παρελθόν βρίσκεται πλέον μπροστά από τις εξελίξεις.

Το συνολικό Αμυντικό της αποτύπωμα είναι ισχυρό και αναγνωρίσιμο. Και τώρα νομίζω, κλείνοντας, είναι η στιγμή που η Εθνική Αντιπροσωπεία οφείλει να το παραδεχθεί αυτό στεκόμενη στο ύψος των περιστάσεων υπερψηφίζοντας τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας.

Ενός προϋπολογισμού σταθμό θα τον χαρακτήριζα για την κάλυψη των αμυντικών της χώρας, των αμυντικών αναγκών της χώρας. Ενός προϋπολογισμού που θα καταστήσει το ξίφος της Ελλάδας που είναι οι Ένοπλες Δυνάμεις.

Και το τελευταίο, τα δυο χρόνια ακονίζεται και λειαίνεται. Πιο λαμπρό και πιο κοφτερό κάνοντας τους Έλληνες ευτυχείς στην πραγματικότητα και την πεποίθηση ότι είναι πραγματικά ασφαλείς. Ασφαλώς και υπερψηφίζω τον Προϋπολογισμό.

Σας ευχαριστώ».

Μετά την παρέμβαση του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου της Νέας Δημοκρατίας, ο Υπουργός απάντησε και σε παρατήσεις που έκανε Βουλευτής της αντιπολίτευσης σημειώνοντας τα ακόλουθα:

«Αν και δεν είναι αυτή η περίσταση για να δοθούν απαντήσεις σε αυτά που είναι ειδικά ερωτήματα, συζήτηση για τον προϋπολογισμό κάνουμε. Να πω τώρα για το χρονοδιάγραμμα των C-130; Άλλωστε στην Επιτροπή που θα γίνει εντός της εβδομάδος μπορείτε να το ρωτήσετε εκεί εκτός βέβαια το θέμα της ατζέντας και θα σας δώσουμε μια πλήρη ενημέρωση. Προς το παρόν αρκεστείτε στην άνεση, μάλιστα στο ευτύχημα ότι τα C-27 πλέον θα αρχίσουν να υποστηρίζονται με ανταλλακτικά από τις αρχές του επομένου έτους.

Όσο για τα C-130 ξέρετε ότι οι διαθεσιμότητες είναι χαμηλές. Θα φέρω και εκεί πρόταση στην Επιτροπή για να συζητήσουμε τις εναλλακτικές που έχουμε μπροστά μας προκειμένου να επαναφέρουμε και αυτό το πολύ σημαντικό στοιχείο του στόλου των μεταγωγικών αεροσκαφών.

Όσον αφορά τα μισθολογικά. Εγώ κατέδειξα ότι η δαπάνη είναι αυξημένη. Ξέρετε ότι με τη μορφή εκτάκτων επιδομάτων ή φύλλων πορείας, έκδοσης φύλλων πορείας, καταβάλλουμε επιπλέον οικονομικές ενισχύσεις αναγνωρίζοντας όμως το έργο των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων σε όλα τα επίπεδα.

Όσον αφορά τους στρατιωτικούς γιατρούς υπάρχουν, είναι ενταγμένοι στο πλαίσιο καταβολής επιπλέον οικονομικής ενίσχυσης. Οι γιατροί των στρατιωτικών νοσοκομείων αλλά και όλοι οι υπηρετούντες γιατροί σε υγειονομικές μονάδες των Ενόπλων Δυνάμεων και εκτός από τα νοσοκομεία είναι. Δείτε το, θα δείτε ότι καλύπτονται και αυτοί από το bonus.

Άλλωστε η συμβολή του υγειονομικού προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων στη διαχείριση της πανδημίας, πάτε σε ένα εμβολιαστικό κέντρο και θα το διαπιστώσετε αυτό, είναι παραπάνω από διακριτή και πολύτιμη. Δείτε το όμως, είναι μέσα. Είναι μέσα.

Τέλος, όσον αφορά στην παραλαβή των “Rafalle” το επαναλαμβάνω, τα έξι πρώτα θα έρθουν στις 19 Ιανουαρίου στην Τανάγρα. Η εκπαίδευση, γιατί άκουσα πολλές ανοησίες πάνω σε αυτό το θέμα, κάποιοι αμφισβητούσαν ότι έχει γίνει η αγορά επειδή οι πιλότοι έπρεπε όπως είναι φυσικό να εκπαιδευτούν για πολλούς μήνες και οι πιλότοι και το προσωπικό υποστήριξης, επίγειας υποστήριξης συντήρησης κλπ, στη Γαλλία, στην αντίστοιχη βάση και θα έρθουν πλέον να εγκατασταθούν, προφανώς αυτό θέλει αρκετή προεργασία, και επισήμως από τις 19 Ιανουαρίου και μετά στη βάση της Τανάγρας που προορίζεται να τα υποδεχθεί και ζει μέρες πραγματικά μεγάλης ανάτασης σε σχέση με το παρελθόν όταν υπήρχαν και τακάκια στα φρένα των «Μιράζ 2000-5» σε εποχές απουσίας συμβάσεων εν συνεχεία υποστήριξης.

Τα υπόλοιπα έξι μέσα στο 2022 και η τρίτη εξάδα που συμπληρώνει τα 18 μέσα στο 2023. Και όσον αφορά τα νέα έξι που θα προμηθευτούμε θα φέρουμε τη σχετική σύμβαση πρώτα για ενημέρωση στην Επιτροπή Εξοπλιστικών, μετά για ψήφιση στην Επιτροπή Εξωτερικών και Άμυνας και μετά στην Ολομέλεια προφανώς θα δούμε εκεί ένα άλλο χρονοδιάγραμμα. Αλλά όσον αφορά αυτά που ήδη έχουμε πάρει αυτό που σας ανέλυσα είναι το χρονοδιάγραμμα παραλαβής τους.

Ευχαριστώ»

Βουλευτής και πρώην ΥΦΕΘΑ, της ΝΔ Θανάσης Δαβάκης: "Πέρα από τα όπλα, ... υπάρχουν και οι απόστρατοι που τους έχετε "ρημάξει" με την πολύ μεγάλη φορολόγηση των αναδρομικών". - Αυτά είναι τα επιτεύγματα της κυβέρνησης στον τομέα της οικονομίας - Δείτε το ΒΙΝΤΕΟ

 

Κατά την διάρκεια της ομιλίας του, στη Βουλή, για τον προϋπολογισμό του 2022, ο βουλευτής και πρώΗν ΥΦΕΘΑ, της ΝΔ Θανάσης Δαβάκης, ανάφερε  μεταξύ των άλλων, και τα εξής: 

"  ...... Πρέπει να ξαναδούμε, γιατί πέρα από τα όπλα, πέρα από τα αμυντικά προγράμματα, υπάρχουν και οι άνθρωποι. Πιστεύω λοιπόν ότι, πρέπει να ξαναδούμε το θέμα κύριοι Υπουργοί, το θέμα των αναδρομικών, το θέμα της φορολόγησης των αναδρομικών, που επιστρέφουμε στους απόστρατους, καθώς η ενσωμάτωσής τους στα εισοδήματα των ετών 2016 και 2017, οδηγεί σε φορολογική παρακράτηση ενός μεγάλου ποσοστού του ποσού αυτού. Πιστεύω ότι θα το δείτε και είμαι αισιόδοξος προς αυτή την κατεύθυνση, όπως έχει ανακοινώσει και ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας."

ΔΕΊΤΕ το Βίντεο από το 04¨ και 30"


Ομιλία Δαβάκη για τον Προϋπολογισμό 2022 – Δέσμευση Σκρέκα για το αγροτικό ρεύμα
















Παρασκευή 17 Δεκεμβρίου 2021

Ο ριζοσπαστισμός των ελίτ! - . Άλλο να καταγγέλλει ο αναξιόπιστος .... και άλλο ο ...


 Στην αρχή αρχή της πανδημίας το περιοδικό «Εconomist» δημοσίευσε μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα μελέτη για την πολιτική και εκλογική συμπεριφορά των κοινωνιών, όταν οι πανδημίες ξεπερνούν τα δύο χρόνια και δεν τιθασεύονται.

  • Από τον Μανώλη Κοττάκη

Οδηγός αυτής, βεβαίως, ήταν όσα συνέβησαν στον πλανήτη μας σε προηγούμενους λιμούς και καταποντισμούς. Σε προηγούμενες πανδημίες. Τα ευρήματα της μελέτης ήταν εντυπωσιακά. Η διετία είναι το ανώτατο χρονικό όριο της υπομονής των λαών. Μετά το πέρας της διετίας αρχίζει σταδιακώς η ριζοσπαστικοποίηση. Και οι πορείες διαμαρτυρίας – στη Βιένη κατέβηκαν προχθές στον δρόμο 40.000 άνθρωποι. Συμπτωματικώς, στην περίπτωσή μας η διετία είναι τώρα.

Τώρα συμπληρώνονται δύο χρόνια από τον εντοπισμό του ιού στην Ουχάν της Κίνας, τον Φεβρουάριο συμπληρώνεται διετία στη χώρα μας από τον εντοπισμό του κρούσματος μηδέν. Να αναμένουμε ριζοσπαστικοποίηση; Υπάρχουν ενδείξεις σοβαρές. Από τους 500.000 ανεμβολίαστους που απειλήθηκαν με το πρόστιμο των 100 ευρώ του κυρίου Σκέρτσου μόνο οι 100.000 και πλέον συνεμορφώθησαν προς τις υποδείξεις. Όμως το νέο που προκύπτει και χωρίς έρευνα στη νέα και επώδυνη φάση που ζούμε είναι ο ριζοσπαστισμός των ελίτ και των τεχνοκρατών. Ο ριζοσπαστισμός των κοινωνιών έπεται. Υπουργοί της κυβέρνησης έχουν ομολογήσει ότι οι αποφάσεις της πανδημίας είναι πολιτικές και οι επιστήμονες ακολουθούν.

Τα πρακτικά της επιτροπής των λοιμωξιολόγων -όσα έχουν έρθει εν πάση περιπτώσει στο φως της δημοσιότητας- αποκαλύπτουν παρεμβάσεις υπουργών για τη λήψη αποφάσεων σε αντίθετη κατεύθυνση από τις εισηγήσεις των επιστημόνων.

Τώρα δύο διακεκριμένοι επιστήμονες ιατροί, απολύτως προσκείμενοι στην κυβέρνηση, έρχονται να επαναστατήσουν και να αποκαλύψουν ότι και εντός των πρόχειρων ΜΕΘ και εκτός των πρόχειρων ΜΕΘ ο κόσμος πεθαίνει από έλλειψη οργάνωσης του ΕΣΥ. Και ποιοι επιστήμονες, παρακαλώ! Ο πρώτος είναι ο καθηγητής Σωτήρης Τσιόδρας. Ο υπεράνω πάσης υποψίας κύριος Τσιόδρας.

Ο «αγαπητός Σωτήρης», παρόντος του οποίου ο πρωθυπουργός έκανε επιδείξεις οικειότητας τους περασμένους μήνες σε ειδικά οργανωμένες συνεντεύξεις Τύπου. Αυτός ο Τσιόδρας έδωσε στη δημοσιότητα μελέτη του περασμένου Μαΐου, που δυστυχώς δεν επιβεβαιώνει όσα είπε ο κύριος Μητσοτάκης στη Βουλή προσφάτως για τη θνησιμότητα εκτός ΜΕΘ. Ο δεύτερος είναι ο καθηγητής Βασιλακόπουλος. Προ μηνός επίσης αποκάλυψε ότι χάνεται κόσμος στις ΜΕΘ επειδή είναι πρόχειρα στημένες και δεν υπάρχει επαρκής οξυγόνωση. Είχε τα νεύρα του τότε επειδή δεν έγινε πρόεδρος του ΕΟΔΥ, αλλά ό,τι είπε έγραψε και δεν ξεγράφει. Ουδείς γνωρίζει μετά βεβαιότητος ποιος θα ακολουθήσει. Οι πικραμένοι από τη συμπεριφορά της κυβέρνησης και οι φοβισμένοι για τυχόν ποινικές ευθύνες θα αυξάνονται όσο θα παρατείνεται η πανδημία. Στόματα κλειστά θα μείνουν, αλλά για πόσο; Η προϊστορία δείχνει ότι στο τέλος τα στόματα ανοίγουν. Είτε δημοσίως είτε ιδιωτικώς.

Άνθρωποι που έστυψε και πέταξε η κυβέρνηση από οργανισμούς ή από το υπουργικό συμβούλιο έχουν κάθε λόγο να μιλήσουν για να έχουν και αυτοί τη νομική τους θέση ισχυρή. Όσο για τα λοιπά μέλη της επιτροπής λοιμωξιολόγων, είναι θέμα χρόνου τώρα το ξέσπασμά τους. Η αποστασιοποίησή τους. Το ακαταδίωκτο που θέσπισε η κυβέρνηση για να έχουν ήσυχο το κεφάλι τους υπουργοί και μέλη της επιτροπής για να μη διώκονται και να μην καταθέτουν ως μάρτυρες σε εξεταστικές επιτροπές δεν φθάνει, δεν αρκεί. Ειδικώς όταν αλλάζει η ατμόσφαιρα.

Μπορεί να «κάηκε» το δικαίωμα της αντιπολίτευσης να προτείνει εξεταστική για τις ΜΕΘ με την εμμονή της στο θέμα της συνδεόμενης, βεβαίως, με την πανδημία λίστας Πέτσα, ωστόσο είναι βέβαιον ότι η πολιτική πίεση θα αυξηθεί. Άλλο να καταγγέλλει ο αναξιόπιστος ΣΥΡΙΖΑ και άλλο ο αξιόπιστος κύριος Τσιόδρας, τον οποίο, όπως έχει πει, ο πρωθυπουργός συναντά δύο φορές την εβδομάδα.

Και εκτός από το μείζον ζήτημα πολιτικής αξιοπιστίας που εγείρεται – μόνος του ο κύριος πρωθυπουργός αναφέρθηκε στη Βουλή στη θνησιμότητα εκτός ΜΕΘ, λέγοντας ότι δεν έχει «ενδείξεις», ολόκληρη έκθεση Τσιόδρα είχε στο συρτάρι του-, τίθεται πλέον και ζήτημα πολιτικών συμμαχιών. Τι θα κάνει το ΠΑΣΟΚ του κυρίου Ανδρουλάκη προς το οποίο η Ν.Δ. χάνει ήδη 3%, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ 0%, σύμφωνα με τη δημοσκόπηση της έγκυρης Κapa Research; Θα στηρίξει την κυβέρνηση στην κατ’ ουσίαν κόντρα της με τον καθηγητή και πρόεδρο επιτροπής του υπουργείου Υγείας κύριο Τσιόδρα; Ή θα συναγωνιστεί τον ΣΥΡΙΖΑ σε αντιπολιτευτικούς τόνους κατά της κυβερνήσεως; Μην το ψάχνουμε, αγαπητοί.

Η στήλη τα έχει πει, τα έχει ξαναπεί και θα επιμένει να τα λέει. Το ΠΑΣΟΚ υπό την ηγεσία Ανδρουλάκη θα είναι κόμμα κατά βάση αντιδεξιό και αντιμητσοτακικό. Μη νομίζει κανείς ότι με το να έχει μια δικογραφία στο συρτάρι του για κάποιον μπορεί να τον σταματήσει από το να του κάνει αντιπολίτευση. Ειδικώς αν οι καθηγητές Ιατρικής ανοίξουν στο αμέσως επόμενο στάδιο θέμα για την ολιγωρία της κυβέρνησης να προμηθευτεί μεγάλες ποσότητες μονοκλωνικών φαρμάκων για να διασώζονται οι ασθενείς στις ΜΕΘ.

Το επίσης χειρότερο που συμβαίνει είναι το εξής: Η μελέτη Τσιόδρα ενισχύει τα επιχειρήματα του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης σε μια περίοδο που η στρατηγική του για την πανδημία αμφισβητείτο ανοικτά ως λαϊκίστικη από κορυφαία στελέχη του κόμματός του, τους κυρίους Ξανθό και Φίλη, οι οποίοι κατ’ ουσίαν στήριζαν με τις απόψεις τους την κυβέρνηση και έπλητταν τον αρχηγό τους.

Το εύρημα της εποχής, λοιπόν, λίαν επικίνδυνο για την παράταξη σε τελική ευθεία τετραετίας, είναι ότι ο ριζοσπαστισμός της ελίτ προκαλεί ριζοσπαστισμό στο πολιτικό σύστημα -θέμα χρόνου είναι να πάρει αποστάσεις από αυτό όλο και κάποιος δυσαρεστημένος βουλευτής της Ν.Δ. (εκτίμηση κάνω, δεν έχω πληροφορία)- και ο ριζοσπαστισμός στο σύστημα να κατέβει προς τα κάτω, στον λαό, αν δεν έχει ήδη κατέβει.

Η «απείθεια» των ανεμβολίαστων προς την υποχρεωτικότητα και το πρόστιμο είναι ενδείξεις λίαν ανησυχητικές. Η ρίψις στην πυρά βιβλίων συγγραφέων από γονείς είναι επίσης ανησυχητικό φαινόμενο. Δεν την αναγνωρίζουμε αυτή την Ελλάδα, την Ελλάδα της πυράς. Υπάρχει όμως, αναπτύσσεται πάνω στην ευρύτερη κρίση εμπιστοσύνης της κοινωνίας για τους θεσμούς και ουδείς γνωρίζει τι μορφή θα πάρει στο πεζοδρόμιο μέσα στο 2022. Το πεζοδρόμιο είναι το τελευταίο που επιθυμεί η χώρα στο νέον ασταθές έτος, αλλά πολύ φοβόμαστε ότι στο τέλος δεν θα το αποφύγει. Ζούμε ήδη την επανάσταση κατά της χειραγώγησης των πλειονοτήτων. Από το «Μένουμε σπίτι» οδηγούμαστε στο «Εξω από το σπίτι». Τα δύσκολα για τη χώρα είναι μπροστά.



πηγή:https://www.newsbreak.gr/apopseis/279547/o-rizospastismos-ton-elit/

Καληνύχτα Ελλάδα… - Καληνύχτα κ.κ. Βουλευτές και Δικαστές..


 Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία πως σε αυτή τη χώρα "δουλευόμαστε" κανονικά και με το νόμο.

Δεν μπορώ να εξηγήσω με κάποιον άλλο τρόπο την πρόσφατη απόφαση της Πειθαρχικής Ολομέλειας του Αρείου Πάγου να απομακρύνει 6 από τους 9 δικαστικούς που παραπέμφθηκαν με το ερώτημα της οριστικής απόλυσης.

Η απόφαση αυτή μάλιστα προβλήθηκε από τα Μέσα Ενημέρωσης ως κίνηση "κάθαρσης" της δικαιοσύνης από παθογένειες παρασιτισμού, αρνησιδικίας και ενδεχομένως και διαφθοράς.

Στην πράξη όμως πρόκειται για επιβράβευση συμπεριφορών σαν τις παραπάνω αφού οι απομακρυνθέντες κατά το νόμο δεν θα μείνουν άνεργοι αλλά θα τοποθετηθούν σε κάποια θέση στο Δημόσιο.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ λοιπόν: "Πρόκειται για 6 γυναίκες δικαστές και συγκεκριμένα μια πρόεδρο Πρωτοδικών, 3 Πρωτοδίκες και οι 2 Ειρηνοδίκες, οι οποίες βάσει νόμου έχουν τη δυνατότητα να μεταπηδήσουν στον δημόσιο τομέα ως υπάλληλοι...".

Για όσους γνωρίζουν τις συνθήκες λειτουργίας του ελληνικού Δημοσίου η απόφαση αυτή αποτελεί επιβράβευση και όχι τιμωρία.

Οι περιπτώσεις

Όλες οι περιπτώσεις των δικαστών που αποπέμφθηκαν αφορούσαν καθυστερήσεις στην έκδοση αποφάσεων και υπηρεσιακή ανεπάρκεια.

Όπως είναι στους περισσότερους γνωστό το ελληνικό Δημόσιο στέκεται όρθιο χάρη στο φιλότιμο και την προσπάθεια ενός 10-20% του προσωπικού. Είναι βέβαιο πως οι αποπεμφθέντες για ανεπάρκεια, τεμπελιά ή και δόλο ενδεχομένως δικαστικοί, στο Δημόσιο δεν θα μεταμορφωθούν σε παραγωγικούς αλλά θα προσπαθήσουν να βολευτούν σε κάποια θέση "ψυγείο". Κάπου δηλ. που ο μισθός θα συνεχίζει να πέφτει χωρίς κανένας να απαιτεί από τους ίδιους κάποιο αντάλλαγμα.

Θα μου πείτε μπροστά σε μερικές εκατοντάδες χιλιάδες που παριστάνουν πως εργάζονται στο Δημόσιο δεν θα "στάξει η ουρά κανενός γαϊδάρου" αν προστεθούν και 5-6 παραπάνω.

Αποφάσεις σαν αυτές και νόμοι σαν αυτούς που αντί να τιμωρούν επιβραβεύουν τους τεμπέληδες, τους ανεπαρκείς ή ενδεχομένως και τους διεφθαρμένους λειτουργούν σαν κίνητρο πολλαπλασιασμού της τεμπελιάς και της διαφθοράς.

Κάποιος επίορκος δικαστικός στο μέλλον μπορεί να καθυστερήσει την εκδίκαση 5-10 υποθέσεων κάποιων κακοποιών μέχρι να παραγραφούν τα αδικήματα έναντι ανταλλαγμάτων και στη συνέχεια αντί να τιμωρηθεί  να επιβραβευτεί  και με κάποια αργομισθία στο Δημόσιο μέχρι τη συνταξιοδότηση.

Είναι προφανές πως ο νόμος αυτός δεν είναι ένας καλός νόμος από αυτούς που ωφελούν τη Δικαιοσύνη και την Κοινωνία. Τέτοιοι νόμοι διαβρώνουν την εμπιστοσύνη της κοινωνίας στη Δικαιοσύνη, στη Βουλή που τους ψηφίζει και προφανώς και στο Πολίτευμα.

Αποφάσεις σαν αυτές είναι χειρότερες και από εκείνες όπου η κακή λειτουργία, η χρεοκοπία και πώληση της Ολυμπιακής αντί να έχει επιπτώσεις και στους "πελάτες" που διόριζαν τα κόμματα σαν εργαζόμενους είχαν επιπτώσεις μόνο στις κακές υπηρεσίες που αποκόμιζαν οι επιβάτες και το κόστος με το οποίο επιβαρύνονταν οι φορολογούμενοι.

Στην περίπτωση της Ολυμπιακής οι εργαζόμενοι αντί να πάνε σπίτι όπως συμβαίνει όταν μια επιχείρηση χρεοκοπεί απορροφήθηκαν από το Δημόσιο.

Η απόφαση του Πειθαρχικού Συμβουλίου του Αρείου Πάγου αποτελεί κίνητρο να υπάρξουν δεκάδες ή και εκατοντάδες μιμητές των ανεπαρκών και επιόρκων...

Καληνύχτα κ.κ. Βουλευτές και Δικαστές...






πηγή:https://www.capital.gr/o-kostas-stoupas-grafei/3602446/kalinuxta-ellada

ΑΑΔΕ : "Καρφώστε" στην Εφορία μέσω smartphone κινητών όσους εκδίδουν "μαϊμού»" αποδείξεις! - Ποιες παραβάσεις μπορεί να εντοπίζει το smartphone - Οικονομική επιβράβευση


 Τη δυνατότητα στους καταναλωτές να καρφώνουν στην Εφορία τους επαγγελματίες που εκδίδουν "μαϊμού" αποδείξεις δίνει σύντομα η ΑΑΔΕ, μέσω ειδικής εφαρμογής που διατίθεται από το Play Store και το App Store και θα εγκαθίσταται στα smartphone κινητά τηλέφωνα.

Για όσους καταγγέλλουν περιπτώσεις που θα αποδεικνύεται ότι πράγματι υποκρύπτεται φοροδιαφυγή, θα προβλέπεται μπόνους μείωσης φόρου ή συμμετοχής σε κλήρωση με μεγάλα χρηματικά ποσά.

Με απόφαση της ΑΑΔΕ θα πραγματοποιηθεί διαγωνισμός για την κατασκευή εφαρμογής με στόχο την ψηφιακή εφαρμογή ελέγχου των αποδείξεων λιανικής πώλησης.

Η εφαρμογή θα ενσωματώνει τη δυνατότητα σάρωσης του QR code, θα προβάλει τα αποτελέσματα και σε περίπτωση που υπάρχει ένδειξη παράβασης, θα δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη να υποβάλει τις σχετικές πληροφορίες στην Α.Α.Δ.Ε.

Η εφαρμογή θα διανεμηθεί από τα ηλεκτρονικά καταστήματα Google Play (Android) και App Store (iOS). Τα λειτουργικά χαρακτηριστικά της εφαρμογής θα είναι τα ακόλουθα:

  1. 1. Μηχανισμός σάρωσης του QR code των αποδείξεων λιανικής πώλησης.

  2. 2.  Αυτόματη αποστολή ερωτήματος στη σχετική βάση δεδομένων των Φ.Η.Μ.

  3. 3. Προβολή του αποτελέσματος με εύληπτο και απλό τρόπο.

  4. 4. Δυνατότητα φωτογράφισης της χάρτινης απόδειξης σε συνέχεια αποτελέσματος με ενδείξεις παράβασης.

  5. 5. Αποστολή της απόδειξης (βασικά στοιχεία, φωτογραφία, αποτέλεσμα ελέγχου στην βάση δεδομένων) και προαιρετικά της γεωγραφικής θέσης του χρήστη (georeference) στο σύστημα λήψης και διαχείρισης πληροφοριών της Α.Α.Δ.Ε.

  6. 6. Επιλογή για υποβολή πληροφορίας, είτε κατόπιν ταυτοποίησης του χρήστη (με κωδικούς taxisnet), είτε ανώνυμα.

  7. 7. Δυνατότητα προβολής ενημερωτικών μηνυμάτων

  8. 8.Περιβάλλον λειτουργίας σε ελληνικά και αγγλικά.

  9. 9. Έκδοση στατιστικών στοιχείων για την παρακολούθηση της χρήσης της εφαρμογής

  10. 10. Λειτουργία σε λειτουργικό σύστημα Android και iOS.

  11. 11. Κοινό εικαστικό μέρος της εφαρμογής θα είναι κοινό σε όλες τις πλατφόρμες, ώστε να μη δημιουργεί σύγχυση, και θα ακολουθεί τον οδηγό εταιρικής ταυτότητας της Α.Α.Δ.Ε. (λογότυπο, χρώματα κ.λπ.).

  12. 12. Δυνατότητα αναβαθμίσεων.

  13. 13. Αυξημένη Χρηστικότητα (Enhanced Usability). Σαφής και φιλική προς το χρήστη πλοήγηση στις επιμέρους ενότητες της εφαρμογής.

Ποιες παραβάσεις θα εντοπίζει

Ως ελάχιστες πιθανές ενδείξεις παράβασης θα λαμβάνονται οι παρακάτω:

  • 1. Η απόδειξη δεν έχει διαβιβαστεί
  • 2. Η απόδειξη έχει διαβιβαστεί με διαφορετικά στοιχεία
  • 3. Ο Φ.Η.Μ. δεν είναι δηλωμένος ή είναι ανενεργός
  • 4. Ο Φ.Η.Μ. είναι δηλωμένος με άλλα στοιχεία επιχείρησης (Α.Φ.Μ., διεύθυνση).

Έλεγχος

Ήδη αρκετά καταστήματα εκδίδουν αποδείξεις με κωδικό QR, τον οποίο ο καταναλωτής που θα λαμβάνει την απόδειξη, θα έχει τη δυνατότητα να σκανάρει τον κωδικό QR, χρησιμοποιώντας την εφαρμογή της ΑΑΔΕ.

Η εφαρμογή θα ενημερώνει το Taxisnet για το περιεχόμενο της απόδειξης και κατόπιν θα διασταυρώνει, εάν η συγκεκριμένη απόδειξη έχει καταχωρηθεί στο MyData του επιχειρηματία-εκδότη της απόδειξης.

Εφόσον έχει καταχωρηθεί και στο MyData ο επιχειρηματίας δεν έχει πρόβλημα. Αν όμως διαπιστωθεί ότι δεν υπάρχει τέτοια απόδειξη στο MyData, σημαίνει ότι ο συγκεκριμένος επιχειρηματίας εκδίδει αποδείξεις από «παράλληλο» μηχανισμό ή παράνομη ταμειακή μηχανή και φυσικά δεν δηλώνει ολόκληρο τον τζίρο που πραγματοποιεί.

Αυτομάτως ο επιχειρηματίας θα μπαίνει στη λίστα των υπό έλεγχο επιχειρηματιών και θα αποστέλλεται συνεργείο για τη διενέργεια επιτόπιου προληπτικού ελέγχου.




πηγή:https://www.sofokleousin.gr/e-karfoma-stin-eforia-gia-tis-maimou-apodeikseis