Σάββατο 23 Οκτωβρίου 2021

Συντάξεις/ Αναδρομικά : Η Μεγάλη Νίκη των αποστράτων Άρτας - 57275/12-2-2019 απόφαση του ΕΔΑΔ - ...."Και ήδη η απόφαση του ΕΔΑΔ της 12.2.2019, που αφορούν τους ..." - Πως ανάγκασαν την κυβέρνηση να υποταχθεί - Ποιοι άλλοι ωφελούνται

 


   Είναι γνωστό πως οι κυβερνήσεις ασκούσαν και συνεχίζουν να ασκούν  ασφυκτικές πιέσεις στους καθ΄ ύλην αρμόδιους του  Ελεγκτικού Συνεδρίου, αφενός μεν να μην εκδίδουν αποφάσεις που να δικαιώνουν τους συνταξιούχους, αφετέρου στην περίπτωση που αυτό δεν καθίσταται δυνατόν να καθυστερούν χαρακτηριστικά, στην εκδίκαση και έκδοση των αγωγών 

Πως η Ε.Α.Α.Σ/ Παράρτημα Άρτας ανάγκασε την κυβέρνηση να υποταχθεί 

 Η άτακτη υποχώρηση της κυβέρνησης, ξεκίνησε  όταν το Ελεγκτικό Συνέδριο την ενημέρωσε ότι  το Κράτος έχει "τιμωρηθεί" με αναστολή, από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, μετά από την νίκη που πέτυχαν με την υπ, αριθμ. 57275/12-2-2019 απόφαση του  ΕΔΑΔ οι απόστρατοι των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας, μετά από προσφυγή που κατέθεσαν μετά από πρωτοβουλία του Τοπικού Συμβουλίου της Ε.Α.Α.Σ/Παρ. Άρτας. 

  Η πρόταση του Ελεγκτικού Συνεδρίου προς την κυβέρνηση ήταν  ότι επειδή δεν μπορούσαν να αγνοήσουν την απόφαση, θα έπρεπε η κυβέρνηση να προβεί τουλάχιστον  στην μερική ικανοποίηση των διεκδικούμενων αναδρομικών, με την δικαιολογία ότι η κράτηση της Εισφοράς Αλληλεγγύης χρησιμοποιείτε αποκλειστικά για τον ΑΚΑΓΕ.

  Για το σκοπό αυτό η Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου με την υπ΄αριθμ. 1477/2021, απόφασή της στην οποία τονίζει εμφαντικά την απόφαση του ΕΔΑΔ και την υποχρέωση του κράτους να καταβάλει τα οφειλόμενα έκρινε:

        >.  Παράνομη και αντισυνταγματική την Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων ΜΟΝΟ για το χρονικό διάστημα από 07 Φεβρουαρίου 2017 μέχρι και την 31-12-2018. 

       >.  Νόμιμη και συνταγματική από 01 Ιανουαρίου 2019 και εφεξής καθόσον, τα παρακρατούμενα ποσά θα διατίθενται για την ενίσχυση του ΑΚΑΓΕ, (Αποθεματικό Εθνικής Σύνταξης) που έχει συσταθεί για τη διασφάλιση της μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας του συνταξιοδοτικού συστήματος  

       >. Την υποχρεωτική εφαρμογή της απόφασης στο IV τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου μόνο για όσους συνταξιούχους έχουν υποβάλει αγωγές

      Με την  παραπάνω απόφαση το Ελεγκτικό Συνέδριο διατάσσει, την κυβέρνηση να καταβάλει αναδρομικά 23 μηνών, ΜΟΝΟ σε όσους συνταξιούχους έκαναν αγωγές  

    Από την παραπάνω απόφαση  ωφελούνται και όσοι συνταξιούχοι του δημοσίου έχουν υποβάλει αγωγές 

 Δείτε τα επίμαχα σημεία της απόφασης


78.14. Στο πλαίσιο αυτό, με την από 12.2.2019 απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου στην υπόθεση Κ. Φραντζεσκάκη και λοιποί κατά Ελληνικού Δημοσίου (αρ. προσφ. no 57275/17), κρίθηκε ότι η Ολομέλεια με τη 244/217 απόφασή της, μεταθέτοντας τις συνέπειες τις αντισυνταγματικότητας σε χρόνο μεταγενέστερο της δημοσίευσης της απόφασης όσον αφορά τις υποθέσεις οι οποίες δεν είχαν ακόμη εισαχθεί ενώπιον των αρμοδίων δικαστηρίων, δεν παραβίασε τις διατάξεις των άρθρων 6 παρ. 1 και 14 της ΕΣΔΑ. 



Αποδίδοντας δε βαρύνουσα σημασία στο γεγονός ότι πάντως οι ενώπιόν του προσφυγόντες μπορούσαν στο εξής να προσφύγουν στην δικαιοσύνη για να επιτύχουν την επιστροφή των κρατήσεων που έγιναν στις συντάξεις τους μετά την δημοσίευση της 244/2017 (σκέψη 41 αυτής), και αφού επεσήμανε το από .../2018 έγγραφο του Συνηγόρου του Πολίτη με το οποίο διαπιστώνεται ότι το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους δεν έχει ακόμη συμμορφωθεί προς την απόφαση 244/2017 και συνέχιζε να παρακρατεί ένα μέρος των συντάξεων γήρατος από το σύνολο των συνταξιούχων που αφορούσε το μέτρο αυτό (σκέψη 10 αυτής), το Δικαστήριο κατέληξε ότι η σχετική κρίση της Ολομέλειας που αφορούσε αποκλειστικά σε όσους δεν είχαν προσφύγει στο Ελεγκτικό Συνέδριο μέχρι την ημερομηνία δημοσίευσής της, δεν είχαν δηλαδή κινηθεί εγκαίρως για την ικανοποίηση των απαιτήσεών τους (σκέψη 44), ήταν συμβατή με τις ανωτέρω διατάξεις της Σύμβασης. 



78.16. Τόσο όμως η κρίση της Ολομέλειας επί του τεθέντος ενώπιόν της μείζονος σπουδαιότητας ζητήματος, όσο και η κρίση της για τη χρονική μετάθεση ή μη των αποτελεσμάτων της σχετικής της απόφασης, παράγουν μία εν ευρεία εννοία νομική και πάντως, σε κάθε περίπτωση, πραγματική δέσμευση τόσο για τους κατώτερους σχηματισμούς όσο και για Απόφαση 1477/2021 59 59 τα όργανα της Πολιτείας (βλ. ΕλΣ Ολ. 244/2017 και ήδη απόφ. ΕΔΔΑ της 12.2.2019, Κ. Φραντζεσκάκη και λοιποί κατά Ελληνικού Δημοσίου, σκέψη 40), εν όψει των συνταγματικών αρχών του κράτους δικαίου, της ασφάλειας δικαίου (άρθρα 2 παρ. 1 και 25 παρ. 1 εδ. α΄ του Συντάγματος, πρβλ. ΑΕΔ 14/2013, ΣτΕ Ολ. 2034/2011), της αρχής της ισότητας των πολιτών κατά την παροχή δικαστικής προστασίας, που διατρέχουν και την ΕΣΔΑ (άρθρα 4 παρ. 1 και 20 παρ. 1 του Συντάγματος, 6 και 14 της ΕΣΔΑ), αλλά και από θεσμική σκοπιά για την αποφυγή κλονισμού της αξιοπιστίας του ίδιου του Δικαστηρίου (πρβλ. πρακτ 7.12.2010 Συν/σης ΛΖ της Β΄ Συνόδου της Βουλής, σελ. 2268 για την ευρύτερη δεσμευτικότητα των αντίστοιχων διαδικασιών ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας κατά τον ν. 3900/2010, Α΄ 213, απόφ. Ειδ. Δικ. 127/2016, ΑΕΔ 14/2013, ΣτΕ 2034/2011, Ολ. και κατ’ αναλογία αποφ. ΕΔΔΑ της 2.6.2016 Παπαϊωάννου κατά Ελλάδας, σκέψη 41, της 2.11.2010 Stefanica κατά Ρουμανίας, σκέψεις 37 και 38, της 24.3.2009 Tudor Tudor κατά Ρουμανίας, σκέψη 29, της 1.12.2009 Vinčić κα λοιποί κατά Σερβίας, σκέψη 56), στον βαθμό που δεν μεταβλήθηκαν ούτε τα νομοθετικά δεδομένα επί των οποίων αυτή θεμελιώθηκε αλλά ούτε και οι συνθήκες παραγωγής της (βλ. ΕλΣ Ολ. 742/2020). 

78.17. Συνεπώς, εφόσον δεν διαπιστωθεί συμμόρφωση των οργάνων της Πολιτείας προς τα κριθέντα με τη 244/2017 απόφαση, όπως με τη λήψη πρόσφορων νομοθετικών μέτρων καταβολής των σχετικών απαιτήσεων ή/και προσαρμογής της εισφοράς, προκειμένου αυτή να καταστεί συμβατή προς τις οικείες συνταγματικές διατάξεις, δεν εγείρεται ζήτημα απόκλισης από τις κρίσεις της απόφασης αυτής και ως προς τις τέσσερεις κατά τα ανωτέρω βάσεις της. 


Η σύνταξη για τους δημοσίους λειτουργούς, υπαλλήλους και στρατιωτικούς εξακολουθεί να αποτελεί συνέχεια των αποδοχών, ενώ διατηρείται και η ιδιότητα του δημοσίου ως κατ’ αρχήν συνταξιοδοτικού φορέα των δημοσίων λειτουργών, υπαλλήλων και στρατιωτικών εν ενεργεία και συνταξιούχων και όσων έλκουν από αυτούς συνταξιοδοτικά δικαιώματα, κατ’ άρθρο 1 του Συνταξιοδοτικού Κώδικα, που εγγυάται ευθέως την καταβολή των συντάξεων στους δικαιούχους, συνιστώντας ταυτόχρονα υπόχρεο με τον ΕΦΚΑ φορέα, του τελευταίου λογιζομένου, με ερμηνεία σύμφωνη με το Σύνταγμα, ως φορέα στον οποίο έχουν μεταβιβασθεί οι σχετικές συνταξιοδοτικές αρμοδιότητες απονομής της σύνταξης και έχει αναδεχθεί το βάρος πληρωμής των συντάξεων του Δημοσίου.

 78.20. Εξ άλλου, από την επισκόπηση του οικείου νομοθετικού πλαισίου διαπιστώνεται ότι μετά την από 8.2.2017 δημοσίευση της 244/2017 απόφασης της Ολομέλειας του Δικαστηρίου, με την οποία κρίθηκε, κατά τα ανωτέρω, αντισυνταγματική η επιβληθείσα με τις διατάξεις των άρθρων 38 του ν. 3863/2010 και 11 του ν. 3865/2010 Απόφαση 1477/2021 61 61 εισφορά αλληλεγγύης (ΕΑΣ) για τους συνταξιούχους του δημοσίου, δεν έχουν ληφθεί νομοθετικά ή διοικητικά μέτρα συμμόρφωσης προς αυτήν, όπως επιτάσσουν η αρχή του κράτους δικαίου, τα άρθρα 20 παρ. 1 και 95 παρ. 5 του Συντάγματος και το άρθρο 6 παρ. 1 της ΕΣΔΑ, από τα οποία, σε συνδυασμό με τα άρθρα 26 και 98 παρ. 1 περ. στ΄ του Συντάγματος, συνάγεται η υποχρέωση συμμόρφωσης των οργάνων της Πολιτείας προς τις δικαστικές αποφάσεις, μεταξύ των οποίων και προς τις αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ώστε η παρεχόμενη δικαστική προστασία να είναι αποτελεσματική (βλ. συναφώς το …/18.4.2018 Πόρισμα του Συνηγόρου του Πολίτη προς τον Υπουργό Οικονομικών, απόφ. ΕΔΔΑ της 12.2.2019, Κ. Φραντζεσκάκη και λοιποί κατά Ελλάδος, σκέψη 10, αποφ. 1-4 Ειδ. Δικ. αρ. 88 παρ. 2 του Συντάγματος και πρβλ. απόφ. 127/2016 του ίδιου Δικαστηρίου). Αντίθετα, όπως προκύπτει από τις διατάξεις των άρθρων 13 παρ. 1 του ν. 4387/2016 και 27 του ν. 4585/2018 (Α΄ 216), όχι μόνον δεν ικανοποιήθηκαν οι ήδη γεγενημένες απαιτήσεις των συνταξιούχων του Δημοσίου, αλλά η εισφορά αυτή συνέχισε να παρακρατείται από τις συντάξεις της κατηγορίας αυτής, προσαρμοσμένη στο νέο σύστημα υπολογισμού των συντάξεων του ΕΦΚΑ. 

 

78.23. Εξ άλλου, από τις συνοδευτικές εκθέσεις του ν. 4387/2016 δεν προκύπτει ότι η παρακράτηση της εισφοράς αλληλεγγύης από τις συντάξεις των πρώην λειτουργών και υπαλλήλων του δημοσίου και στρατιωτικών, μετά την υπαγωγή τους, από 1.1.2017, στον ΕΦΚΑ και έως τις 31.12.2018 (μετά την 1.1.2019 τα ποσά της Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων διατίθενται υπέρ του Ασφαλιστικού Κεφαλαίου Αλληλεγγύης Γενεών, σύμφωνα με το άρθρο 29 παρ. 3 του ν. 4325/2015), ενσωματώνεται με συνέπεια και συνεκτικότητα στη ριζική μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού συστήματος που επήλθε με τον ν. 4387/2016, προοριζόμενη πλέον για την κάλυψη τυχόν ελλειμμάτων του εν λόγω φορέα. Επιπρόσθετα, δεν τεκμηριώνεται, σε συνάρτηση με την ως άνω μεταρρύθμιση, η αναγκαιότητα διατήρησης της εισφοράς αυτής, εν όψει και του σκοπού για τον οποίο θεσμοθετήθηκε, ήτοι την κάλυψη ελλειμμάτων των φορέων κοινωνικής ασφάλισης, σε βάρος των συνταξιούχων του δημοσίου, οι οποίοι και μετά την ένταξη του συστήματός τους στο οργανωτικό σχήμα του ΕΦΚΑ αποτελούν αυτοτελή και όλως διακριτή κατηγορία από τους λοιπούς ασφαλισμένους που εντάσσονται στο σύστημα κοινωνικής ασφάλισης, η οποία δεν συνδέεται με τα υφιστάμενα, κατά την ένταξη του συστήματός τους στον ΕΦΚΑ, ελλείμματα των φορέων αυτών. Επομένως, όπως έχει κριθεί και με τη 244/2017 απόφαση της Ολομέλειας υπό το προϊσχύσαν νομικό καθεστώς, εξακολουθεί η εισφορά αυτή, και μετά τη θέση σε ισχύ του ν. 4387/2016, να αντίκειται στο Σύνταγμα. 

78.24. Ειδικότερα, η επιβολή και παρακράτηση από τη σύνταξη της κατηγορίας αυτής συνταξιούχων της εισφοράς αλληλεγγύης, για το χρονικό διάστημα έως τις 31.12.2018, που η εισφορά αυτή προοριζόταν να χρηματοδοτήσει την αποκατάσταση των ελλειμμάτων των φορέων κοινωνικής ασφάλισης (άρθρο 38 παρ. 1 του ν.3863/2010, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 29 παρ. 2 και 3 του ν. 4325/2015), αντιβαίνει στις ως άνω συνταγματικές αρχές της ισότητας ενώπιον του νόμου και της ισότητας στα δημόσια βάρη, κατ’ άρθρο 4 παρ. 1 και 5 του Συντάγματος. Και τούτο, διότι δεν επιτρέπεται η ομοιόμορφη επιβάρυνση των συνταξιούχων του δημοσίου με μόνο κριτήριο την ένταξή τους στον νέο συνταξιοδοτικό φορέα, με την υποχρέωση κάλυψης των ελλειμμάτων απορροφώμενων φορέων κοινωνικής ασφάλισης, έστω και αν αυτά μετά την ενοποίηση περιήλθαν στο παθητικό του προερχόμενου από την ενοποίηση φορέα, δεδομένου ότι με τον τρόπο αυτό εξομοιώνονται κατά τούτο κατηγορίες συνταξιούχων που τελούν υπό διαφορετικές σαφώς συνθήκες, στον βαθμό που η εν λόγω κατηγορία συνταξιούχων, αφού κατά το Σύνταγμα δεν δύναται να εντάσσεται σε σύστημα κοινωνικής ασφάλισης, δεν είναι νοητή ούτε η επιβάρυνσή της με τα ελλείμματα του συστήματος αυτού ούτε η άντληση άμεσης ασφαλιστικής ωφέλειας από αυτό, όπως συμβαίνει με τους απασχολούμενους που εντάσσονται στο κατ’ άρθρο 22 παρ. 5 του Συντάγματος κοινωνικοασφαλιστικό σύστημα. 


79. Εν όψει των ανωτέρω, η Ολομέλεια αποφαίνεται, επί του δεύτερου σκέλους του προδικαστικού ερωτήματος, ότι η παρακράτηση της ΕΑΣ από τις συντάξεις των δημοσίων λειτουργών και υπαλλήλων, για την ενίσχυση του ΑΚΑΓΕ, ήτοι Αποθεματικού Εθνικής Σύνταξης που έχει συσταθεί για τη διασφάλιση της μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας του συνταξιοδοτικού συστήματος, κατά το χρονικό διάστημα από την 1.1.2019 και εφεξής, δεν αντίκειται, ως εκ της εντεύθεν μεταβολής του προορισμού της Εισφοράς, προς τα άρθρα 4 παρ. 1 και 5 και 22 παρ. 5 και 25 παρ. 1 και 4 του Συντάγματος και τις από αυτά απορρέουσες αρχές. 

                                     Για τους λόγους αυτούς 

Εξετάζει το παραπεμφθέν από το Τμήμα ενώπιον της Ολομέλειας του Δικαστηρίου προδικαστικά ερωτήματα. 

Αποφαίνεται, κατά τα αναφερόμενα στη σκέψη 69, υπέρ της αντίθεσης των άρθρων 38 του ν. 3863/2010 και 11 του ν. 3865/2010, 44 παρ. 10 του ν. 3986/2011 και 2 παρ. 13 του ν. 4002/2011 προς τις διατάξεις των άρθρων 4 παρ. 1 και 5 και 25 παρ. 1 και 4 του Συντάγματος και στις από αυτά απορρέουσες αρχές, για το χρονικό διάστημα έως τις 31.12.2018.

 Αποφαίνεται, κατά τα αναφερόμενα στη σκέψη 79, υπέρ της μη αντίθεσης των άρθρων 38 του ν. 3863/2010 και 11 του ν. 3865/2010, 44 παρ. 10 του ν. 3986/2011 και 2 παρ. 13 του ν. 4002/2011 προς τις διατάξεις των άρθρων 4 παρ. 1 και 5, 22 παρ. 5 και 25 παρ. 1 και 4 του Συντάγματος 70 και στις από αυτά απορρέουσες αρχές, για το χρονικό διάστημα από την 1.1.2019 και εφεξής Παραπέμπει, κατά τα λοιπά, την αγωγή στο ΙΙ (και ήδη Τέταρτο) Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου. 

Κρίθηκε και αποφασίστηκε στην Αθήνα, στις 17 Ιουνίου 2020. 

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                     Ο ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ 

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΑΡΜΑΣ                            ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΕΦΕΝΤΑΚΗΣ 

Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ 

ΕΛΕΝΗ ΑΥΓΟΥΣΤΟΓΛΟΥ 

Δημοσιεύθηκε σε δημόσια συνεδρίαση, στις 6 Οκτωβρίου 2021.

 Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                   Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ 

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΑΡΜΑΣ        ΕΛΕΝΗ ΑΥΓΟΥΣΤΟΓΛΟΥ




Συντάξεις/Αναδρομικά game over: - Δυστυχώς δικαιωθήκαμε - Το "βρώμικο" παιχνίδι του ΣτΕ και του Ελεγκτικού Συνεδρίου - Ποιοι είναι οι ελάχιστοι που θα δικαιωθούν για τα αναδρομικά

 


   1. Το "βρώμικο" παιχνίδι των Ανωτάτων Δικαστηρίων σε βάρος των συνταξιούχων, αποδεικνύεται περίτρανα με τις ακυρώσεις προηγούμενων αποφάσεών τους, που δικαίωναν τους συνταξιούχους και με την έκδοση νέων που εξυπηρετούν τα συμφέροντα των κυβερνήσεων 

   2.  Με τις 1389/2021 και 1477/2021  αποφάσεις της, η  Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνέδριου έκρινε:

        α. Πως καλώς καταργήθηκαν από 01-1-2013  τα δώρα στους συνταξιούχους  

        β. Πως η Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων ήταν παράνομη και αντισυνταγματική ΜΟΝΟ για το χρονικό διάστημα από 07 Φεβρουαρίου 2017 μέχρι και την 31-12-2018. και νόμιμη και συνταγματική από 01-1-2019 και εφεξής 

   3.  Η πολυαναμενόμενη, εδώ και  δύο χρόνια, απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας που αφορά τα δώρα, τα μερίσματα και τις επικουρικές συντάξεις θα είναι αρνητική για τους δημοσίους υπαλλήλους, καθόσον η κυβέρνηση θα ισχυρισθεί πως οι αποφάσεις του δικαστηρίου αφορούν μόνο τον ιδιωτικό τομέα και όχι τους δημοσίους υπαλλήλους, ενώ για τον επανυπολογισμό των συντάξεων με τον ν. 4670/2020 (νόμος Βρούτση) χρησιμοποιήθηκε  απόφαση του ΣτΕ!!

    4. Στην παρουσίαση των οικονομικών μέτρων στην ΔΕΘ, ο Πρωθυπουργός δεν αναφέρθηκε καθόλου στους συνταξιούχους, γεγονός που αποδεικνύει πως η  κυβέρνηση έχει πάρει, προ πολλού, την απόφαση να ΜΗΝ προβεί στην κατάργηση των παράνομων και αντισυνταγματικών μειώσεων και στην καταβολή των πραγματικών οφειλόμενων αναδρομικών γιατί θεωρεί πως ότι, από τον Ιανουάριο του 2015 μέχρι και τον Οκτώβριο του 2020, καταβλήθηκαν όλα τα αναδρομικά και αυτό το υποστηρίζει με τα παρακάτω επιχειρήματα: 

        α. Αναγνωρίζει ως  απολύτως σωστή, την απόφαση 2/88411/ΔΕΠ/2018 - ΦΕΚ 5435/Β/4-12-2018,, της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ, που έγραφε πως:  " καταβάλλονται εφάπαξ όλα τα οφειλόμενα αναδρομικά για το χρονικό διάστημα από 1-8-2012 έως και 31-12-2016"

       β. Ισχυρίζεται με την υπ΄αριθμ. Φ.11321/37311/1610 – ΦΕΚ Τεύχος B’ 4536/14.10.2020 πως επέστρεψε τα: "αναδρομικά ποσά συντάξεων που αντιστοιχούν στις πραγματοποιηθείσες μειώσεις των κύριων συντάξεων για το χρονικό διάστημα από 11.06.2015 έως και 12.05.2016, οι οποίες θεσπίστηκαν με τις διατάξεις της υποπαρ. Β3 της παρ. Β του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (Α’ 222)"

       γ. Στη συνέντευξη που παραχώρησε, το Σάββατο 07 Νοεμβρίου 2020, στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ , ο Υπουργός εργασίας, Γιάννης Βρούτσης, είχε δηλώσει, μεταξύ των άλλων, αυτολεξεί και τα εξής: "  Πληρώθηκαν κανονικά τα αναδρομικά, χωρίς λάθη" ...... Εάν εγείρει κάποιος αξίωση για κάτι διαφορετικό , ΥΠΑΡΧΕΙ Ο ΔΡΟΜΟΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ,της διεκδίκησης, ο οποίος είναι γνωστός σε όλους"

       δ. Εάν ήθελε να καταργήσει την Εισφορά αλληλεγγύης (ΕΑΣ) και να χορηγήσει τα οφειλόμενα αναδρομικά θα το είχε πράξει από τον Ιούλιο του 2019, όταν κέρδισε τις εκλογές εφαρμόζοντας την υπ΄αριθ. 

244/08-2-2017 απόφασης της ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου 








 

 


Τις προθέσεις του, για την ΕΑΣ, για τα οφειλόμενα αναδρομικά και τον  ΕΦΚΑ ο κ. πρωθυπουργός τις είχε αποκαλύψει, ως αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευση, στις 25 Ιανουαρίου 2018, όταν συναντήθηκε με το  συντονιστικό των θεσμικών Ενώσεως λέγοντας:

         (1). "Τα αναδρομικά θα δοθούν σε βάθος 5ετίας"

         (2).  "Για την ΕΑΣ θα τοποθετηθώ, όταν δω τις δημοσιονομικές  παραμέτρους."

        (3). "Ο  ΕΦΚΑ είναι ένας νόμος απαράδεκτος  και εκτός φιλοσοφίας της ΝΔ"

        (4). "Είμαι υπέρ των ειδικών μισθολογίων και για τους αποστράτους


 

      ε. Στην εξειδίκευση των οικονομικών μέτρων, (που ανακοίνωσε στη ΔΕΘ ο κ. Πρωθυπουργός), ο αναπληρωτής οικονομικών κ. Βεσυρόπουλος δήλωσε πως η απαλλαγή  από την ειδική εισφορά αλληλεγγύης, ισχύει ΜΟΝΟ για τους ιδιώτες και ΟΧΙ για τους δημοσίους υπαλλήλους και τους συνταξιούχους.

    

    

      στ. Στην εξειδίκευση των οικονομικών μέτρων, (που ανακοίνωσε στη ΔΕΘ ο κ. Πρωθυπουργός), ο αναπληρωτής οικονομικών κ. Βεσυρόπουλος δήλωσε πως η απαλλαγή  από την ειδική εισφορά αλληλεγγύης, ισχύει ΜΟΝΟ για τους ιδιώτες και ΟΧΙ για τους δημοσίους υπαλλήλους και τους συνταξιούχους.


 2. Οι μόνοι που εξαιρούνται από τα παραπάνω είναι οι 60.000 συνταξιούχοι που έχουν καταθέσει αγωγές στο Ελεγκτικό Συνέδριο και αυτό γιατί:

   

    α. Οι δανειστές κάνουν κουμάντο στα οικονομικά της Χώρας. Αυτοί αποφασίζουν, αν θα εφαρμοστούν ή όχι οι αποφάσεις των Ανωτάτων Δικαστηρίων, για τα αναδρομικά και την αποκατάσταση μισθών και συντάξεων που αφορούν, το σύνολο των εργαζομένων και συνταξιούχων. Αυτοί αποφάσισαν για τα λειψά αναδρομικά που χορηγήθηκαν μέχρι τώρα. 

    β. Οι δανειστές επιτρέπουν μόνο  την πιστή εφαρμογή των ατομικών δικαστικών αποφάσεων και αυτό γιατί:

         (1). Δεν θέλουν να φανεί ότι έχουν καταλύσει τελείως το Ελληνικό κράτος δικαίου

         (2). Το ποσοστό των μέχρι τώρα, υποβληθεισών αγωγών είναι μικρό και ανέρχεται στο 15% των συνταξιούχων. Σύμφωνα με στοιχεία του Ελεγκτικού  Συνεδρίου, από τους 500.000 συνταξιούχους Δημοσίου μόνο 60.000  έχουν υποβάλει αγωγές.

         (3). Η εκδίκαση των προσφυγών διαχέεται, σε μεγάλο βάθος χρόνου, καθόσον, η υποβολή τους ξεκίνησε από το 2013 και συνεχίζεται ακόμη.  

        (4). Το ετήσιο οικονομικό κόστος, για τον κρατικό προϋπολογισμό, είναι μικρό








Σύμπλευση απόψεων Τουρκίας και Αρχηγού της Αξιωματικής αντιπολίτευσης - "ΟΧΙ στα εξοπλιστικά γιατί θα δυσκολέψουν τη ζωή του Ελληνικού λαού" - "Να εκμεταλλευόμαστε μαζί τον πλούτο"


 Στις αμυντικές συμφωνίες της Ελλάδας αναφέρθηκε σήμερα ο Τούρκος υπουργός Άμυνας, Χουλουσί Ακάρ, ισχυριζόμενος μεταξύ άλλων ότι αυτές «δεν θα έχουν κάποιο όφελος» καθώς και ότι «θα προκαλέσουν ζημιά στις διμερείς σχέσεις όπως και στο ΝΑΤΟ».

Ειδικότερα, ο Ακάρ ανέφερε ότι «κάποιες χώρες με την παρότρυνση και την υποστήριξη άλλων χωρών κάνουν εξοπλιστικά προγράμματα και εμφανίζουν κάποιες πράξεις και κάποιες ενέργειες και δηλώσεις».

«Αυτά μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα δεν θα έχουν κάποιο όφελος, πρέπει να το ξέρουν. Διότι εμείς με την Ελλάδα στα πλαίσια της καλής γειτονίας, θέλουμε να ζούμε μαζί με την Ελλάδα και να εκμεταλλευόμαστε μαζί τον πλούτο κι ευχόμαστε οι χώρες μας να ζουν σε περιβάλλον ασφάλειας και ευημερίας», πρόσθεσε.

Επιπλέον, είπε ότι «αυτός ο πόθος για εξοπλισμούς όπως και η αναζήτηση συμμαχιών ενώ είμαστε εντός του ΝΑΤΟ, θα προκαλέσουν ζημιά και στις διμερείς σχέσεις μας όπως και στο ΝΑΤΟ».

«Θα πλήξουν την αξιοπιστία και θα είναι σπατάλη. Για την Ελλάδα θα είναι σπατάλη. Στην Ελλάδα όπως το λένε και οι πολιτικοί τους υπάρχει ένα οικονομικό πρόβλημα, όταν υπάρχει ένα τέτοιο θέμα το να μπαίνουν σε περιπέτειες πρέπει να δουν πως αυτό θα δυσκολέψει τη ζωή του ελληνικού λαού», πρόσθεσε ο Τούρκος υπουργός Άμυνας.

«Αν μεταξύ των συμμάχων δημιουργηθεί διαφορετική συμμαχία αυτό είναι ενάντια και στο όραμα του ΝΑΤΟ για το 2030. Το ΝΑΤΟ μιλάει για ένωση , για συνύπαρξη εσείς αν βγείτε από αυτό, τότε κι αυτό είναι άλλο ένα πρόβλημα. Κι αυτό φθείρει το ΝΑΤΟ , δεν πρέπει να το κάνουμε αυτό», δήλωσε.

«Έχει ξεκινήσει η αγάπη για εξοπλισμούς, ανταγωνισμός για εξοπλισμούς, προσπάθεια για εξοπλισμούς», πρόσθεσε.

«Λένε πως δεν είναι εναντίον της Τουρκίας. Ε, τότε λένε ότι είναι εναντίον ποιου; Oι αξιωματούχοι μας δεν βρίσκουν την απάντηση εναντίον ποιων είναι; Εμείς λέμε πως η Τουρκία δεν είναι απειλή για τους συμμάχους της», κατέληξε. 





πηγή:https://www.kathimerini.gr/world/561554755/akar-o-pothos-tis-elladas-gia-exoplismoys-tha-prokalesei-zimia-stis-dimereis-mas-scheseis/

Παρασκευή 22 Οκτωβρίου 2021

Συντάξεις: Πότε αναμένονται οι 3 κρίσιμες αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας - Γιατί οι 2 πρόσφατες αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου δεν έχουν σχέση με τη δίκη στις 15 -9-2020


 Ποια σημαντικά ζητήματα αφορούν οι αποφάσεις που αναμένονται από το ΣτΕ για τους συνταξιούχους δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, μετά τη χτεσινή απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου

Mε την υπ’ αριθμ. 1389/2021 απόφασή της, η Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου έκρινε ότι η κατάργηση των επιδομάτων των δώρων των εορτών και αδείας στους συνταξιούχους του Δημοσίου δεν αντίκειται στο Σύνταγμα και την ΕΣΔΑ.

Η εν λόγω υπόθεση είχε παραπεμφθεί στην Ολομέλεια του Ελ. Συν. με την υπ΄ αριθμ. 1823/2019 απόφαση του Γ΄ Τμήματος, η οποία είχε κρίνει τότε κατά πλειοψηφία ότι η διάταξη της υποπαραγράφου Β΄4 του ν.4093/2012 με την οποία είχε προβλεφθεί η κατάργηση των επιδομάτων των δώρων εορτών και αδείας στους συνταξιούχους του Δημοσίου αντίκειται στο Σύνταγμα.

Η απόφαση αυτή της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, που δημοσιεύθηκε στις 15 Σεπτεμβρίου 2021, δεν έχει σχέση με τη δίκη που έλαβε χώρα στις 15 Σεπτεμβρίου, η οποία είχε ως αντικείμενο: 

α) Εάν η διάταξη της παραγράφου 4 του άρθρου 33 του ν.4734/2020, σύμφωνα με την οποία η καταβολή των ποσών που αντιστοιχούν στην περικοπή της υποπαραγράφου Β3 της παραγράφου Β του άρθρου πρώτου του ν.4093/2012, για το χρονικό διάστημα από τις 11.06.2015 έως 12.05.2016, επιφέρει αυτοδικαίως την απόσβεση και κάθε άλλης αξίωσης ερειδόμενης στον ν.4093/2012 για το ίδιο χρονικό διάστημα, η οποία δεν είχε επιδιωχθεί δικαστικά μέχρι τη θέση σε ισχύ του ν.4734/2020, αντίκειται ή όχι προς υπέρτερης τυπικής ισχύος κανόνες δικαίου και 

β) εάν η διάταξη του αρ. 14 παρ. 2 του ν. 4387/2016 έχει την έννοια ότι ως βάση υπολογισμού των συντάξεων στις 31.12.2014 νοείται το αριθμητικό ύψος των συντάξεων, όπως αυτό προκύπτει μετά την εφαρμογή, μεταξύ άλλων και της κριθείσας ως αντισυνταγματικής με την υπ΄αριθμ. 1277/2018, διάταξης της υποπαραγράφου Β΄3 του ν.4093/2012, ή εάν και υπό την ισχύ του ν. 4387/2016 εξακολουθούν οι σχετικές περικοπές, εφόσον εξ αρχής αντέβαιναν στις ως άνω υπερνομοθετικής ισχύος διατάξεις και αρχές, να αντίκεινται σ’ αυτές στον βαθμό που δεν έχουν αρθεί ούτε υπό το καθεστώς του ν. 4387/2016 οι λόγοι αντίθεσής τους στις εν λόγω διατάξεις και αρχές.

Υπό το πρίσμα των ανωτέρω σημαντικών νομικών ζητημάτων, αναμένουμε τα αποτελέσματα αυτής της πιλοτικής δίκης εντός του έτους, όπως και την απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ για τη μη καταβολή στους συνταξιούχους των κρατήσεων στην επικουρική σύνταξη για το διάστημα 10-06-2015 έως 11-05-2016, καθώς των επιδομάτων των δώρων των εορτών και αδείας στους συνταξιούχους του ιδιωτικού τομέα.

Να σημειώσουμε ότι τα επιδόματα εορτών και άδειας θεσμοθετήθηκαν με τους ν. 1502/1950, ν. 1811/1951 και τους μισθολογικούς νόμους 1505/1984, 2470/1997 και 3205/2003 και καταργήθηκαν διαδοχικά κατά το ήμισυ με το ν. 3847/10 και ολοσχερώς με τον ν. 4093/2012 υπ. Β4.

Σίγουρα η Ελλάδα του 1950 και της 10ετίας του 1980 δεν ήταν πλουσιότερη, αλλά η Πολιτεία φρόντιζε να είναι σχετικά αξιοπρεπές το επίπεδο ζωής των εργαζομένων.

Η ολοσχερώς κατάργηση των επιδομάτων είναι ευθεία παραβίαση της πάγιας νομολογίας που έχει διαμορφωθεί και από το ΣτΕ, όσο και από το Ελεγκτικό Συνέδριο, που τον ίδιο νόμο 4093/12 (παρ. Β) έχει κρίνει αντισυνταγματικό για τις περικοπές στις συντάξεις και τον ίδιο νόμο 4093/12 (παρ. Β4) έχει κρίνει συνταγματικό, όταν μάλιστα οι ρυθμίσεις καταργούν τον πυρήνα του δικαιώματος και δεν το περιορίζουν απλά.

Ελπίζουμε η πιλοτική δίκη της 15ης Σεπτεμβρίου να έχει θετικά αποτελέσματα για τους συνταξιούχους του Δημοσίου στις ένδικες διαφορές και τις αξιώσεις των δικαιούχων που έχουμε προβάλει.


πηγή:https://www.imerisia.gr/opinions/25467_syntaxioyhoi-pote-anamenontai-oi-3-krisimes-apofaseis-toy-symboylioy-tis-epikrateias

Αξέχαστη πατρίδα. Η ονομασία Βόρειος Ήπειρος


Του Βασιλείου Ζιώζια. Σχη ε.α. 

Προέδρου του Παραρτήματος ΕΑΑΣ / Τρικάλων και Προέδρου του ΠΑ.ΣΥ.Β.Α./Τρικάλων .

 Ο όρος «Βόρειος Ήπειρος» είναι μεταγενέστερος. Επιβλήθηκε βίαια και αυθαίρετα το 1913, όταν οι Μεγάλες Δυνάμεις (Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία, Ρωσία, Ιταλία και Αυστροουγγαρία) διέπραξαν το μεγάλο έγκλημα του διαμελισμού της Ηπείρου και της αποσπάσεως απ’ αυτήν της Βορείου Ηπείρου. 

Μέχρι τότε και πριν χιλιάδες χρόνια, η Ήπειρος ήταν ενιαία, μία και αδιαίρετη, που άρχιζε από τον Αμβρακικό Κόλπο (Πρέβεζα) και τελείωνε στον Γενούσο (Σκούμπι) ποταμό, παράλληλα της Εγνατίας οδού, με πρωτεύουσα την Νικόπολη, αρχαία πόλη κοντά στην σημερινή Πρέβεζα. 

Πέρα από το Γενούσο ήταν κυρίως τα Ιλλυρικά φύλα, χωρίς να λείπει και στην περιοχή αυτή ο Ελληνισμός, με Ελληνικές πόλεις, κυρίως στα παράλια της Αδριατικής και με πρωτεύουσα την Επίδαμνο, δηλαδή το σημερινό Δυρράχιο.


Στην ενιαία Ήπειρο γεννήθηκε ο Ελληνικός πολιτισμός και σ΄ αυτήν ανδρώθηκε η Ελλάς. Αυτής της ενιαίας και αδιαιρέτου Ηπείρου αποτελούσε, ανέκαθεν, αναπόσπαστο τμήμα η καλουμένη, σήμερα, Βόρειος Ήπειρος. 

Όπως, λοιπόν, σ΄ όλη την Ήπειρο, έτσι και στην περιοχή αυτή της Βορείου Ηπείρου, από αρχαιοτάτων χρόνων και πολύ προ Χριστού, υπήρχε ακραιφνής Ελληνισμός. Πόλεις αρχαίες και ονομαστές άκμαζαν εκεί και οι εκδηλώσεις των κατοίκων, θρησκευτικές, οικογενειακές, εθνικές κ.λ.π., δεν διέφεραν καθόλου από τις εκδηλώσεις των υπολοίπων Ελλήνων. 

Το αποδεικνύουν, άλλωστε, τα πολυάριθμα αρχαία μνημεία, και το επιβεβαιώνουν με θαυμασμό πολλοί ξένοι και σπουδαίοι επιστήμονες, αρχαιολόγοι, θρησκειολόγοι, γλωσσολόγοι, ιστορικοί, καθώς και αρχαίοι ιστορικοί, γεωγράφοι και φιλόσοφοι (Προκόπιος 6ος π.Χ., Σκύλαξ 6ος π.Χ., Εκαταίος 6ος π.Χ., Θουκυδίδης 5ος π.Χ., Αριστοτέλης 4ος π.Χ., Διονύσιος περιηγητής 1ος π.Χ., Στράβων 1ος π.Χ. αιώνας). 

Αναφορά στη Βόρειο Ήπειρο σημαίνει συνεπώς λόγος για έναν αρχέγονα, ελληνοκατοικημένο χώρο της άλλοτε ενιαίας Ηπείρου, ο οποίος, ναι μεν ελευθερώθηκε επανειλημμένα από ξένους ζυγούς, «δωρήθηκε» όμως από τις Μεγάλες Δυνάμεις στο ιδρυθέν από αυτές αλβανικό κράτος το 1913. 

Οι Βορειοηπειρώτες αντέδρασαν στην ενσωμάτωσή τους στο αλβανικό κράτος με νικηφόρο κατά των Αλβανών πόλεμο. 

Κέρδισαν την Αυτονομία τους με το συνυπογραφέν από την αλβανική κυβέρνηση Πρωτόκολλο της Κερκύρας το 1914. Δυστυχώς όμως αυτό το δικαίωμα μετά τη λήξη του 1ου Παγκοσμίου Πολέμου και ιδιαίτερα μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή καταπατήθηκε και έκτοτε δεν εφαρμόζεται. 

Μετά τη λήξη του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου, η ελληνική κυβέρνηση έθεσε επίσημα το ζήτημα της Ένωσης της Βορείου Ηπείρου με την Ελλάδα στη Διάσκεψη Ειρήνης των Παρισίων. 

Το θέμα παραπέμφθηκε στους Υπουργούς Εξωτερικών των τεσσάρων νικητριών Μεγάλων Δυνάμεων και καταγράφηκε (στις 03.08.1946) στην προς συζήτηση ημερήσια διάταξη. 

Σύμφωνα με τη σύσκεψη του Συμβουλίου των τεσσάρων υπουργών στη Νέα Υόρκη (από 04.11.46 έως 12.12.46) η απόφαση για το Βορειοηπειρωτικό παρέμεινε εκκρεμής για να εξετασθεί μετά τη λύση του Αυστριακού και του Γερμανικού ζητήματος. Το Αυστριακό λύθηκε το 1955 και το Γερμανικό το 1990. Απομένει στο ελληνικό κράτος να επανέλθει. 

                   Αναμένουμε !!! Κουράγιο ΕΛΛΑΔΑ.

Οργή Άκη Τσελέντη για την αφαίρεση των εικόνων από τα νοσοκομεία: Αἰδώς Ἀργεῖοι - "Μήπως πρέπει να μας βάλουν και ένα χαλάκι να προσευχόμαστε κοιτώντας προς τη Μέκκα;



Αἰδώς Ἀργεῖοι
«Μήπως πρέπει να μας βάλουν και ένα χαλάκι να προσευχόμαστε κοιτώντας προς τη Μέκκα;»
Με έκπληξη διαπίστωσα ότι έχουν βγάλει τα εικονίσματα από τα δωμάτια νοσηλείας. Και αυτό δε συνέβαινε στο δωμάτιο της μητέρας μου αλλά σε όλα. Το τσέκαρα και μου είπαν «άνωθεν εντολή» για να μην προσβάλουμε τους αλλόθρησκους. Αυτό είναι ένα μεγάλο αίσχος και πρέπει να απαιτήσουμε να ξανά Μπουν εδώ είναι Ελλάδα και όχι Μωαμεθανιστάν. Εμείς οι χριστιανοί ορθόδοξοι Έλληνες θα πολεμήσουμε αν χρειαστεί και και μόνο εμείς.
Κάπου με ενοχλεί αυτός ο δήθεν πολύ πολιτισμός όπου το ανώμαλο γίνεται ομαλό και τα θρησκευτικά μας σύμβολα καταργούνται.
Κάποιοι θα μας αποκαλέσουν ρατσιστές μπορεί και να με αποκλείσουν πάλι από το facebook οι γνωστές κλίκες των ΜΚΟ. Δεν έχω τίποτα με τους μετανάστες απλώς δεν δέχομαι να μου καταργούν τα θρησκευτικά σύμβολα οι δήθεν προοδευτικοί.
(**) Ενημερώθηκε αρμοδίως ο Υπουργός Υγείας κ Πλεύρης είμαι σίγουρος ότι θα κάνει αυτο που πρέπει (αν τον αφήσουν…)