Δευτέρα 21 Ιουνίου 2021

Κολοκοτρώνης: "Φωτιά και τσεκούρι στους προσκυνημένους" - Η εκτέλεση του προσκυνημένου προδότη Νενέκου


 Είναι μια από τις πιο χαρακτηριστικές στιγμές της Επανάστασης του 1821, που έχει μείνει στην ιστορία  όταν ο Κολοκοτρώνης φώναξε «φωτιά και τσεκούρι στους προσκυνημένους» με αφορμή τον οπλαρχηγό Νενέκο, το όνομα του οποίου έκτοτε έχει παραμείνει ως προσβλητικός χαρακτηρισμός, ισοδύναμος με την προδοσία.

Σαν σήμερα έγινε η εκτέλεση του Νενέκου, η οποία είχε σημασία την περίοδο του Αγώνα για την Ανεξαρτησία της Ελλάδας από τον οθωμανικό ζυγό, καθώς είχε ως αποτέλεσμα να «αναζωπυρώσει» την επαναστατική σπίθα και να δώσει καθοριστικό τέλος σε όσους ήθελαν να υποταχθούν οικειοθελώς στον εχθρό για να σωθούν.

Ποιος ήταν ο Νενέκος ;

Ο Δημήτριος Νενέκος καταγόταν από το χωριό Ζουμπάτα των Πατρών κι έγινε οπλαρχηγός του προκρίτου της Πάτρας Βενιζέλου Ρούφου , αφού προηγουμένως δολοφόνησε τους πολεμιστές Σπανοκυριάκο και Σαγιά που διεκδικούσαν το ίδιο αξίωμα.

Διακρίθηκε στις πολιορκίες της Πάτρας και του Μεσολογγίου, αλλά μετά την άλωση του, συνεργάστηκε με τον αλβανικής καταγωγής, Αιγύπτιο στρατηγό Ιμπραήμ, ο οποίος του προσέφερε προνόμια.

Το 1826 προσκύνησε και συμπαρέσυρε μαζί του και πολλούς άλλους. Το 1827, επικεφαλής των Τουρκοπροσκυνημένων πολέμησε εναντίον των Ελλήνων και τους νίκησε. Για αυτά τα «κατορθώματα» του και με τη μεσολάβηση του Ιμπραήμ, έγινε με διαταγή του Σουλτάνου, «μπέης».

Ο Γέρος του Μοριά, Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, βλέποντας τις θυσίες και τους αγώνες των Ελλήνων, να πηγαίνουν χαμένοι, αντέτεινε το ιστορικό «Φωτιά και τσεκούρι στους προσκυνημένους!» και «ξαναζωντάνεψε» την ετοιμοθάνατη Επανάσταση.

Απάντησε με μια χωρίς προηγούμενο τρομοκρατία στην τρομοκρατία του Ιμπραήμ. Όσα χωριά αρνούντο να επανέλθουν στο ελληνικό στρατόπεδο, δέχονταν αιφνιδιαστικές επιθέσεις από τους άνδρες του Γέρου. Σε όλο τον Μοριά οι πρωτεργάτες του προσκυνήματος συλλαμβάνονταν και εκτελούνταν.

Έτσι προέκυψε το «φωτιά και τσεκούρι στους προσκυνημένους»

Όταν ο Ιμπραήμ από την Πάτρα ξεκινούσε για τα Καλάβρυτα με τον στρατό του και το Νενέκο με 2.000 δικούς του στο χάνι του Βερβένικου ο Ιμπραήμ παραδρόμησε και περαπλανήθηκε μέσα στο δάσος ώσπου έπεσε πάνω στο Νενέκο και τους Αρβανιτάδες του.

Στου Δεσπότη τη Βρύση καθώς προχωρούσε αυτός με τη νέα του συνοδεία κοιμήθηκε. Στην διάρκεια του ύπνου του όμως τον φύλαγαν καλά οι Νενεκαίοι γι’ αυτό σαν έφτασε στο στρατόπεδό του «επήνεσε τον Νενέκον δια την πίστην του,και παρρήσια μάλιστα τον εχάιδευσε με τα χέρια του ενώπιον των επισήμων Τούρκων».

Ο Κολοκοτρώνης μαθαίνοντας ότι ο Νενέκος είχε τον Ιμπραήμ στα χέρια του και δεν τον σκότωσε, «…ωρκίσθει παρρησία ημών εις τον Μεγάλον Θεόν των Ελλήνων και είπεν, ότι επιθυμεί τον φόνον του Νενέκου, και αν τον εύρισκε πουθενά με τα ίδια του τα χέρια τον εφόνευεν, πράγμα πολύ παράξενον και πρωτάκουστον απο το στόμα του Κολοκοτρώνη να ομιλή περί φόνου, και ότι μόνος του θέλει να τον κάμη».

Η εκτέλεση του Νενέκου, έγινε τελικά το 1828, κατ’ εντολήν του Κολοκοτρώνη, από τον αδελφό του δολοφονημένου Σαγιά.



πηγή: https://www.onalert.gr/istoria/kolokotronis-i-ektelesi-toy-nenekoy-kai-to-paradeigma-stoys-proskynimenoys/350519/

 

Κυριακή 20 Ιουνίου 2021

Οι συνδικαλιστές πετούν εκτός, την ΕΑΒ από την παγκόσμια παραγωγή του F-16! - Η Lockheed Martin έπαυσε την εταιρεία από προμηθευτή


 Σε αυτοχειριασμό οδηγείται η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ), καθώς η συμμετοχή της ως υποκατασκευαστή σε διεθνή προγράμματα παραγωγής έχει ήδη υποστεί σοβαρό πλήγμα και επιπρόσθετα οι συνδικαλιστικές αντιδράσεις παρεμποδίζουν ακόμη και την εφαρμογή προσωρινών λύσεων για την ομαλή υλοποίηση των έργων που έχουν αναληφθεί. 

Σύμφωνα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες, πριν από περίπου δύο μήνες η Lockheed Martin ενημέρωσε γραπτώς την ΕΑΒ, το εποπτεύον υπουργείο Οικονομικών και γενικά την κυβέρνηση ότι για την παραγωγή απαρτίων (μερών και εξαρτημάτων) του F-16 η ΕΑΒ παύει να αποτελεί μοναδικό προμηθευτή («sole source») για όλα τα αεροσκάφη του τύπου που παράγονται για την παγκόσμια αγορά, λόγω αδυναμίας της κρατικής εταιρίας να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις αυξημένης παραγωγής. Μάλιστα, τονίστηκε ότι δεν πρόκειται να αφαιρεθεί υφιστάμενο έργο από την ΕΑΒ, αλλά δεν πρόκειται να ανατεθεί πρόσθετο παρά μόνον αν είναι απόλυτα διασφαλισμένη η ικανότητα ομαλής και έγκαιρης υλοποίησής του.

Σε κάθε περίπτωση, όμως, η απώλεια του καθεστώτος «sole source» είναι οδυνηρή, καθώς πλέον η ΕΑΒ θα αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό σε τιμές, τήρηση χρονοδιαγραμμάτων παραδόσεων και ποιότητα κατασκευής του άλλου υποκατασκευαστή που θα επιλεγεί.

Έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού

Κύρια αιτία για τη δυσάρεστη εξέλιξη είναι η έλλειψη εξειδικευμένου και πιστοποιημένου προσωπικού παραγωγής, απόρροια των αθρόων συνταξιοδοτήσεων των προηγούμενων ετών και του σημαντικού περιορισμού των προσλήψεων (μία πρόσληψη για κάθε πέντε αποχωρήσεις) κατά τη διάρκεια των Μνημονίων.

Σήμερα το προσωπικό της ΕΑΒ ανέρχεται σε περίπου 1.400 άτομα (σε σύγκριση με τα 3.400 που ήταν το υψηλότερο επίπεδο απασχόλησης). Ας σημειωθεί ότι σήμερα γίνονται προσλήψεις στην ΕΑΒ. Συγκεκριμένα, 171 άτομα προβλέπεται να προληφθούν μέχρι τα τέλη του μήνα και η πρόσληψη επιπλέον 111 ατόμων έχει δρομολογηθεί για τον Ιούλιο, αλλά οι συνολικές ανάγκες υπερβαίνουν τα 400 άτομα.

Όμως για να ενταχθούν οι νεοπροσληφθέντες στην παραγωγική διαδικασία απαιτείται να εκπαιδευθούν και να πιστοποιηθούν, διαδικασίες που απαιτούν χρόνο και διάθεση πόρων.

Η πορεία από το 2004

Η απώλεια του καθεστώτος «sole source» αποτελεί τη θλιβερή κατάληξη μιας πορείας που άρχισε την περίοδο 2004-2006 όταν στην ΕΑΒ αποδόθηκε από τη Lockheed Martin το εν λόγω καθεστώς για δομικά συγκροτήματα (θύρες προσιτότητας του κινητήρα, αεραγωγοί, δεξαμενές καυσίμων, πλευρικά πλαίσια δεξαμενών καυσίμων, οπίσθια άτρακτος του αεροσκάφους) της παγκόσμιας παραγωγής του F-16.

Η αξία του δομικών συγκροτημάτων ανέρχεται σε περίπου 1.600.000 δολάρια ΗΠΑ ανά αεροσκάφος και οι εργασίες της ΕΑΒ περιλαμβάνουν την τελική συναρμολόγηση και βαφή. Αν, μάλιστα, η ΕΑΒ διέθετε τις δυνατότητες για την κατασκευή των δομικών συγκροτημάτων από την πρώτη ύλη (το μέταλλο), η αξία του έργου ανά αεροσκάφος θα διπλασιαζόταν (3.200.000 δολάρια ΗΠΑ).

Από τραγική σύμπτωση η δυνατότητα αυτή θα αποκτηθεί από την ΕΑΒ σε περίπου 12 μήνες. Η υλοποίηση του έργου γίνεται στο πλαίσιο υποχρέωσης της Lockheed Martin για την υλοποίηση προγραμμάτων αντισταθμιστικών ωφελημάτων (offsets) του προγράμματος αναβάθμισης των F-16 στο επίπεδο Viper. Πρόσφατα έγινε η θεμελίωση του κτιρίου και με την ολοκλήρωση του έργου η ΕΑΒ θα έχει τη δυνατότητα εκτέλεσης διεργασιών επιμετάλλωσης, ανοδίωσης κλπ.

Επίσης, τραγική σύμπτωση αποτελεί το γεγονός ότι η υποβάθμιση του ρόλου της ΕΑΒ στην παγκόσμια παραγωγή του F-16 γίνεται καθώς οι πωλήσεις του μαχητικού την τελευταία τριετία καταγράφουν ισχυρή δυναμική και οι μελλοντικές προοπτικές είναι πολύ θετικές. Το Μπαχρέιν, το Μαρόκο, η Ταϊβάν, η Βουλγαρία και η Σλοβακία είναι μεταξύ των χωρών που την τελευταία τριετία παρήγγειλαν μαχητικά F-16.

Αύξηση παραγωγής

Ως αποτέλεσμα των νέων παραγγελιών η παραγωγή των συγκροτημάτων του F-16 στην ΕΑΒ, από τα αρχικά 18 αεροσκάφη ανά έτος (μία βάρδια ημερησίως), εκτιμάται ότι τελικά θα ανέλθει σε 56 αεροσκάφη ανά έτος (τρεις βάρδιες ημερησίως).

Για την ανάγκη αύξησης της παραγωγής και τη δημιουργία δεύτερης και ενδεχομένως τρίτης βάρδιας, η Lockheed Martin είχε εγκαίρως και επανειλημμένως ενημερώσει την εταιρία, το εποπτεύον υπουργείο Οικονομικών και την εκάστοτε κυβέρνηση.

Το 80% του κύκλου εργασιών προέρχεται από τις ΗΠΑ

Σήμερα στην ΕΑΒ, σε συνεργασία με τη Lockheed Martin υλοποιούνται τέσσερα προγράμματα:

  1. Παραγωγή δομικών συγκροτημάτων για το μαχητικό F-16.
  2. Παραγωγή δομικών συγκροτημάτων (κατασκευή και συναρμολόγηση των mid panels, plug floors και top/side panels) για το αεροσκάφος τακτικών μεταφορών C-130J.
  3. Εκσυγχρονισμός των μαχητικών F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ) στο επίπεδο Block 72 Viper. Το πρωτότυπο εκτελεί με επιτυχία το πρόγραμμα δοκιμών στις ΗΠΑ, ενώ τέσσερα αεροσκάφη βρίσκονται ήδη στην ΕΑΒ (μέχρι το τέλος του χρόνου θα αυξηθούν σε εννέα). Ο ετήσιος ρυθμός εκσυγχρονισμού προβλέπεται να είναι 12 έως 14 αεροσκάφη, που, σύμφωνα με εκτιμήσεις, απαιτούν τουλάχιστον 240-280 εργατοτεχνίτες για την ομαλή υλοποίησή του.
  4. Εκσυγχρονισμός των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας P-3B Orion του Πολεμικού Ναυτικού. Ας σημειωθεί ότι μόνο για αυτό το πρόγραμμα και την ομαλή υλοποίησή του απαιτούνται 200 εργατοτεχνίτες. Όμως, την τελευταία τριετία διατίθενται μετά βίας 60 άτομα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Σήμερα ο ετήσιος κύκλος εργασιών της ΕΑΒ ανέρχεται στα περίπου 50.000.000 ευρώ, εκ των οποίων τα 40.000.000 ευρώ αποτελούν την αξία του έργου που αναθέτει η Lockheed Martin. Το τραγικό είναι ότι η αξία του έργου που ανατίθεται από τη Lockheed Martin θα μπορούσε να διπλασιαστεί, εφόσον η ΕΑΒ θα μπορούσε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις παραγωγής έργου.

Ως λύση για την αντιμετώπιση του προβλήματος επιλέχθηκε να προσληφθούν από την αγορά, για περιορισμένο διάστημα (9-12 μήνες) και με κύριο έργο την εκπαίδευση των νεοπροσληφθέντων, περί τα 20 άτομα, τα οποία αυξήθηκαν σε 40 ύστερα από εισήγηση της διοίκησης της ΕΑΒ. Η Lockheed Martin διεξήγαγε διαγωνισμό και επέλεξε εταιρία που ανέλαβε να προσλάβει τις αναγκαίες ειδικότητες προσωπικού.

Είναι εύκολα αντιληπτό ότι εκ των πραγμάτων δεξαμενή του εξειδικευμένου, πιστοποιημένου και έμπειρου προσωπικού αποτελούν απόστρατοι της Π.Α., συνταξιούχοι της ΕΑΒ και εργαζόμενοι από δύο τρεις ελληνικές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον χώρο.

Δεκαετίες εγκληματικών λαθών και παραλείψεων, παρωχημένων αντιλήψεων και πρακτικών κατάφεραν να οδηγήσουν την ΕΑΒ «εκτός νυμφώνος» στο πρόγραμμα παραγωγής των F-16 και μάλιστα, τη στιγμή που οι παραγγελίες αυξάνονται παγκοσμίως και πιθανόν (ελπίζουμε να μην επιβεβαιωθούμε) εκτός της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας. Δηλαδή, στην απαξία και την ανυπαρξία.

Δυσάρεστες εκπλήξεις από το νομοσχέδιο Μενέντεζ – Ρούμπιο

Η πρόσφατη κατάθεση του νομοσχεδίου των γερουσιαστών Μπομπ Μενέντεζ (Δημοκρατικός της πολιτείας του Νιου Τζέρσι), πρόεδρου της Επιτροπής Εξωτερικών Σχέσεων της Γερουσίας των ΗΠΑ και Μάρκο Ρούμπιο (Ρεπουμπλικάνος, της πολιτείας της Φλόριντα), με σκοπό την προώθηση του «αμερικανικοελληνικού αμυντικού συνεταιρισμού», επιφύλαξε δυσάρεστες εκπλήξεις για τη χώρα μας.

Δυστυχώς, σε όσες από τις προβλέψεις του νομοσχεδίου το όφελος για την Ελλάδα μπορεί να ποσοτικοποιηθεί, αυτό δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες του μικρότερου… εταίρου, δηλαδή της χώρας μας, ο οποίος στο κείμενο χαρακτηρίζεται ισχυρός σύμμαχος στο ΝΑΤΟ και πυλώνας σταθερότητας στην ανατολική Μεσόγειο.

Για παράδειγμα, οι πιστώσεις του προγράμματος ERIP είναι ανεπαρκείς για την αποδέσμευση των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων από ρωσικά οπλικά συστήματα, φυσικά με την υποσημείωση αν αυτό είναι επιθυμητό από την ελληνική πλευρά.

Ακόμη και στην περίπτωση του προγράμματος IMET η αναφορά που εμπεριέχεται στο νομοσχέδιο δημιουργεί προβληματισμό: «Οι ΗΠΑ έχουν πραγματοποιήσει ένα μακροχρόνιο πρόγραμμα στρατιωτικής εκπαίδευσης και κατάρτισης (IMET) με την Ελλάδα και η κυβέρνηση της Ελλάδας έχει δεσμευτεί να παρέχει (συνεισφέρει) τρία δολάρια για κάθε δολάριο που επενδύουν οι ΗΠΑ στο πρόγραμμα». Δηλαδή, για τα 5.000.000 δολάρια που θα καταβάλλουν οι ΗΠΑ για την πενταετία 2022-2026, η Ελλάδα έχει συμφωνήσει να καταβάλει 15.000.000! 

Τα αεροσκάφη F-35

Για τα μαχητικά F-35, γίνεται μεν αναφορά για επιτάχυνση των παραδόσεων αλλά ρητά αναφέρεται ότι αφορά την περίπτωση αγοράς. Το θετικό είναι ότι το νομοσχέδιο «ακυρώνει» την… προτεραιοποίηση που με παλαιότερες δηλώσεις είχε συστήσει ο πρέσβης των ΗΠΑ στην Αθήνα.

Πιθανά, οι αναφορές για απόδοση προτεραιότητας στις παραδόσεις πλεονάζοντος στρατιωτικού υλικού (EDA) και την παροχή απευθείας δανείων για την προμήθεια αμυντικού υλικού να «κρύβουν» ευχάριστες εκπλήξεις, αλλά ελλείψει στοιχείων αυτό αποτελεί εικασία. Πάντως, τα EDA μπορεί να παραχωρούνται χωρίς κόστος, αλλά η μεταφορά, η αξιοποίηση υλικών και η δημιουργία υποδομής για συντήρηση, υποστήριξη και εκπαίδευση του προσωπικού αναλαμβάνονται από τη χώρα-αποδέκτη. Όσον αφορά τα δάνεια, μην ξεχνάμε ότι το κρατικό χρέος κάθε άλλο παρά έχει μειωθεί.

Διπλά χαμένοι

Με βάση τα δεδομένα και παρά τις μεγαλόστομες διακηρύξεις, η Ελλάδα, ως «στρατηγικό βάρος», συνεχίζει να υπολείπεται σημαντικά από το Ισραήλ, την Αίγυπτο και την Ιορδανία, οι οποίες, σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του αμερικανικού προϋπολογισμού για το 2021, θα λάβουν ως πιστώσεις ξένης στρατιωτικής χρηματοδότησης, 3,3 δισ., 1,3 δισ. και 500.000.000 δολάρια, αντίστοιχα.

Από την άλλη πλευρά, η χώρα υφίσταται έντονες πιέσεις για την προμήθεια οπλικών συστημάτων αμερικανικής προέλευσης, ως ο τυπικός αγοραστής, δηλαδή χωρίς… διευκολύνσεις αντίστοιχες του στρατηγικού βάρους της.

Άραγε η ασυμμετρία αυτή θα αποκατασταθεί στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης της νέας, πενταετούς διάρκειας, Συμφωνίας Αμοιβαίας Αμυντικής Συνεργασίας;

Tι προβλέπει το νομοσχέδιο

Το σχέδιο «Νόμου περί άμυνας και διακοινοβουλευτικής εταιρικής σχέσης ΗΠΑ – Ελλάδας του 2021», μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει τι ακόλουθες προβλέψεις:

  • Οι ΗΠΑ θα πρέπει να αυξήσουν τις προσπάθειες για συνεργασία και υποστήριξη του εκσυγχρονισμού των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται σε κοινά προγράμματα ανάπτυξης και συμπαραγωγής για το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό.
  • Είναι προς το συμφέρον των ΗΠΑ η Ελλάδα να συνεχίσει την απεξάρτησή της από οπλικά συστήματα ρωσικής προέλευσης μέσω του ERIP. Για τον σκοπό αυτό παρέχεται εξουσιοδότηση στο υπ. Εξωτερικών των ΗΠΑ να διαθέτει ετησίως για τα έτη 2022 έως 2026 το ποσό των 25.000.000 δολαρίων (συνολικά στην πενταετία 125.000.000 δολάρια, περίπου 103.000.000 ευρώ).
  • Ανάλογα με την περίπτωση, η κυβέρνηση των ΗΠΑ θα πρέπει να παρέχει απευθείας δάνεια στην Ελλάδα για την προμήθεια αμυντικού υλικού και υπηρεσιών σχεδιασμού και κατασκευής για την υποστήριξη της ανάπτυξης των Ε.Δ. Τονίζεται δε ότι τα συγκεκριμένα δάνεια δεν υποκαθιστούν τις πιστώσεις του ERIP.
  • Κατά τα οικονομικά έτη 2022 έως 2026 θα πρέπει να αποδοθεί στην Ελλάδα προτεραιότητα για τις παραδόσεις πλεονάζοντος αμυντικού υλικού (EDA: Excess Defense Articles).
  • Ο πρόεδρος των ΗΠΑ εξουσιοδοτείται να επιταχύνει την παράδοση οποιουδήποτε μελλοντικού αεροσκάφους F-35 όταν η Ελλάδα είναι διατεθειμένη να προχωρήσει με τέτοια αγορά υπό τους όρους και τις προϋποθέσεις που μπορεί να απαιτήσει ο πρόεδρος. Μάλιστα, με συγκεκριμένη αναφορά ζητείται η αμερικανική κυβέρνηση να συμπεριλάβει στην πώληση των μαχητικών F-35 στην Ελλάδα και αυτά που παρήχθησαν (οκτώ μονάδες) αλλά ουδέποτε παραδόθηκαν στην Τουρκία ως συνέπεια της αποβολής της από το πρόγραμμα λόγω της προμήθειας των ρωσικών S-400.
  • Παρέχεται εξουσιοδότηση στο υπ. Εξωτερικών των ΗΠΑ για τη διάθεση ετησίως τα έτη 2022 έως 2026 πιστώσεων ύψους 1.000.000 δολαρίων ΗΠΑ (συνολικά την πενταετία 5.000.000 δολάρια, περίπου 4.120.000 ευρώ) για τη χρηματοδότηση του προγράμματος IMET (International Military Education and Training: Διεθνής Στρατιωτική Εκπαίδευση και Κατάρτιση) για την Ελλάδα. Το πρόγραμμα αφορά την παροχή εκπαίδευσης σε στελέχη των Ε.Δ. σε σχολεία και σχολές των ΗΠΑ και αποστολή κινητών ομάδων εκπαίδευσης στη χώρα-αποδέκτη.

Κρίσιμο κέντρο η Σούδα

  • Η κυβέρνηση των ΗΠΑ θα πρέπει να αποκαταστήσει τις κατανεμημένες από το Κογκρέσο πιστώσεις στρατιωτικών κατασκευών στη δραστηριότητα ναυτικής υποστήριξης (NSA: Naval Support Activity – Souda) στη Σούδα που αφορούν την κατασκευή συγκροτήματος αποθηκών και τερματικού σταθμού επιβατών αεροδρομίου. Στο νομοσχέδιο η NSA Souda Bay χαρακτηρίζεται κρίσιμο κέντρο λογιστικής υποστήριξης για τον 6ο Στόλο.
  • Η αμερικανική τράπεζα United States Development Finance Corporation να υποστηρίξει ιδιωτικές επενδύσεις σε στρατηγικά έργα υποδομής στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένων ναυπηγείων και λιμένων που συμβάλλουν στην ασφάλεια της περιοχής. Ας σημειωθεί ότι για τη Σούδα και τον λιμένα Αλεξανδρούπολης το νομοσχέδιο αναφέρει ότι η συνεργασία είναι αμοιβαία επωφελής για την εθνική ασφάλεια ΗΠΑ και Ελλάδας.
  • Η Συμφωνία Αμοιβαίας Αμυντικής Συνεργασίας με την Ελλάδα θα πρέπει να περιλάβει εμβάθυνση των συνεργασιών σε ελληνικές στρατιωτικές εγκαταστάσεις σε όλη τη χώρα και όπου κρίνεται σκόπιμο, οι ΗΠΑ να συνεργαστούν για την ανάπτυξη αμερικανικών δυνάμεων και την παρουσία τους σε ελληνικές στρατιωτικές εγκαταστάσεις. Στο νομοσχέδιο αναφέρεται ότι η συνεργασία λαμβάνει χώρα σε εγκαταστάσεις σε ΛάρισαΣτεφανοβίκειο και Αλεξανδρούπολη, όπου οι αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις διεξάγουν εκπαίδευση, ανεφοδιασμό, προσωρινή συντήρηση, αποθήκευση και αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης.






πηγή:https://www.newsbreak.gr/amyna/216916/eav-lockheed-martin-ipa-ellada/

Ένοπλες ΔυνάμειςΤην Πολεμική Αεροπορία του μέλλοντος "τρέμει" η Τουρκία: - Έτοιμη η πρώτη ελληνική "ΟΧΙΑ" - Πότε φτάνει στη "φωλιά" της


 

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό και το χρονοδιάγραμμα μέσα στο 2022 στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία συνολικά 8 F-16 θα μετατραπούν σε Viper.

Η Πολεμική Αεροπορία ανεβαίνει επίπεδο, καθώς το πρώτο F-16 Viper πέρασε με επιτυχία τα πρώτα «crash test» στις ΗΠΑ. Μάλιστα το μαχητικό F-16 block 52+ adv βρίσκεται εδώ και δύο μήνες στην Αμερική και στην Αεροπορική Βάση Edwards στην Καλιφόρνια και σε καθημερινή βάση πραγματοποιεί πτήσεις έχουν συμπληρώσει συνολικά 60 κατά τη διάρκεια των οποίων δοκιμάζονται στα όρια όλα τα καινούργια συστήματα τα οποία τοποθετήθηκαν στο μαχητικό όσο βρισκόταν στην Ελλάδα.

Οι έλεγχοι που κάνουν οι Αμερικανοί στο μαχητικό είναι εξονυχιστικοί και τεστάρεται κάθε λειτουργία του ενώ παράλληλα καταγράφεται η συμπεριφορά του σε κάθε πτητική φάση αλλά και στο έδαφος. Συγκεκριμένα ελέγχονται θερμοκρασίες, ακτινοβολίες, πιστοποιήσεις συστημάτων και όπλων. Το «Fly Test Aircraft» υποβάλλεται καθημερινά σε εξαντλητικούς ελέγχους με τους αρμόδιους να μετρούν με τη βοήθεια ειδικού εξοπλισμού τη συμπεριφορά του και τις επιδόσεις του.

Οι παρατηρήσεις και οι διορθώσεις

Οι παρατηρήσεις και οι σχετικές ρυθμίσεις που έχουν πραγματοποιηθεί στο «πρωτότυπο» μαχητικό είναι ελάχιστες με τα στελέχη της LM να κάνουν λόγο για ένα απόλυτα επιτυχημένο project όπως ακριβώς είχε σχεδιαστεί από την εταιρεία και παρουσιάστηκε στην Πολεμική Αεροπορία.

Να σημειωθεί ότι ιδιαίτερη έμφαση στον έλεγχο της συμβατότητας του νέου ραντάρ AESA AN/APG-83 SABR με το σύστημα αυτοπροστασίας ASPIS II το οποίο ήδη διέθεταν τα Ελληνικά F-16. Tα πρώτα στοιχεία από τις δοκιμές σύμφωνα με πληροφορίες δείχνουν ότι δεν έχουν προκύψει προβλήματα στην «συνύπαρξη» των δύο συστημάτων και έτσι δεν τίθεται θέμα για νέο σύστημα αυτοπροστασίας το οποίο θα επιβάρυνε επιπλέον το συνολικό κόστος του προγράμματος αναβάθμισης κατά περίπου 200 εκατ.

Οι δοκιμές περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων έλεγχο σε ειδική εγκατάσταση ραντάρ, έλεγχο επικοινωνιών, ναυτιλίας, ηλεκτρονικού πολέμου σε περιβάλλον κάθε είδους παρεμβολών και απειλών. Τεχνικοί και δοκιμαστές επισημαίνουν ότι μπορεί να αλλάξει με στόχο την άριστη λειτουργία του μαχητικού σε συνθήκες απόλυτης πίεσης και την δυνατότητα καλύτερου ελέγχου και χειρισμού από τον ιπτάμενο.

Όταν ολοκληρωθούν όλες οι δοκιμές του «Fly Test Aircraft» στην Αεροπορική Βάση Edwards το μαχητικό αναμένεται μέσα στο καλοκαίρι να πετάξει στο Αεροπορική Βάση Elgin στη Φλόριντα. Eκεί θα υποβληθεί σε νέες εξαντλητικές δοκιμές και κυρίως σε έλεγχο στον Anechoic Chamber, στον ειδικό δηλαδή ανηχοϊκό θάλαμο. Πρόκειται ουσιαστικά για το τελευταίο κρίσιμο «crash test» για να ανάψει το «πράσινο φως» και να προχωρήσει η μαζική μετατροπή των 83 υπόλοιπων Ελληνικών F-16 σε διαμόρφωση Viper. Έως τα τέλη του 2021 σύμφωνα με τον σχεδιασμό το «Fly Test Aircraft» μαχητικό θα επιστρέψει στην Ελλάδα με την γραμμή παραγωγής στην ΕΑΒ να αναλαμβάνει.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό και το χρονοδιάγραμμα μέσα στο 2022 στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία συνολικά 8 F-16 θα μετατραπούν σε Viper ,το 2023 ακόμη 14 και το 2024 16 τα οποία θα επιστρέφουν σε δύο Πολεμικές Μοίρες ώστε άμεσα να συγκροτηθούν οι πρώτες επιχειρησιακές Μοίρες Viper. Θα ακολουθήσει η αναβάθμιση ακόμη 16 το 2025, 18 το 2026 και το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί το 2027 με τα τελευταία 11 μαχητικά.



ΠΗΓΉ:https://newpost.gr/amyna/60cd7e2ae994b44d3efc81f3/tin-polemiki-aeroporia-toy-mellontos-tremei-i-toyrkia-etoimi-i-proti-elliniki-ohia-pote-ftanei-sti-folia-tis



Πανδημία: Το θρίλερ με τα εμβόλια ΑstraZeneca - Δείτε ποιο είναι το ποσοστό των ακυρωμένων ραντεβού με ΑΖ, της Pfizer και της Moderna!!!!


 Vaxzevria λέγεται το εμβόλιο της ΑstraZeneca. Mετά τον εντοπισμό των σπάνιων θρομβωτικών παρενεργειών στις 15 Μαρτίου 2021 το Ινστιτούτο «Φάουλ Ερλιχ», δηλαδή ο ΕΟΦ της Γερμανίας, πρότεινε να διακοπούν οι εμβολιασμοί στη Γερμανία με αυτό το εμβόλιο.

Στις 18 Μαρτίου, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Φαρμάκων (ΕΜΑ) συνέστησε να συνεχιστούν οι εμβολιασμοί με το συγκεκριμένο εμβόλιο, αλλά να επικεντρωθούν γιατροί και δικαιούχοι σε πιθανές παρενέργειες. Την 1η Απριλίου, η μόνιμη εμβολιαστική επιτροπή της Γερμανίας (STIKO) συνέστησε να γίνεται το εμβόλιο σε όσους είναι άνω των 60 ετών, αλλά δεν απαγόρευσε μετά από σύσταση του οικείου γιατρού να κάνουν το εμβόλιο και νεότεροι, κάτι που έγινε ύστερα από «ατομική στάθμιση» του κινδύνου για κάθε δικαιούχο και προσεκτική εξέταση· ο γιατρός που εμβολιάζει έχει το δικαίωμα να καθορίσει με τον εμβολιαζόμενο το διάστημα μεταξύ 1ης και 2ης δόσης αρκεί αυτό να βρίσκεται μεταξύ 4-12 εβδομάδων. Και δεν ήταν η πρώτη φορά που η εμβολιαστική επιτροπή της Γερμανίας αναθεωρούσε την απόφασή της για το εμβόλιο της ΑstraΖeneca. 

Η εμβολιαστική επιτροπή της Γερμανίας έχει δώσει το δικαίωμα σε όσους έχουν κάνει την πρώτη δόση του εμβολίου με ΑΖ να επιλέγoυν ένα εμβόλιο mRNA για τη δεύτερη δόση. Η εμβολιαστική επιτροπή της Γερμανίας με το Πανεπιστήμιο του Γκράιφσβαλντ, που έχει ειδικευθεί στον έλεγχο των παρενεργειών, συνιστούν ακόμη και στην ιστοσελίδα της εμβολιαστικής επιτροπής σε άτομα με υψηλό θρομβωτικό κίνδυνο αλλά όχι λίγα αιμοπετάλια (πρέπει να συντρέχουν και οι δύο λόγοι) να συνεχίσουν να εμβολιάζονται με το συγκεκριμένο εμβόλιο. Τον ίδιο δρόμο ακολούθησαν η Δανία, η Ιταλία, η Ισπανία, το Ηνωμένο Βασίλειο για τους κάτω των 40 (συνιστάται να κάνουν και mRNA εμβόλια). Σε 20 χώρες από τις 28 της Eνωσης, όποιος έχει κάνει πρώτη δόση με ΑΖ συνιστάται να κάνει δείτερη δόση με το ίδιο εμβόλιο. Την ίδια απόφαση έχει πάρει και η Γαλλία για 533.000 ανθρώπους κάτω των 50 ετών που έχουν κάνει την πρώτη δόση με εμβόλιο ΑΖ. Παρ’ όλα αυτά, η Ελλάδα ήταν 24η στην απορρόφηση του ΑΖ στις 28 χώρες της Ε.Ε.

Έτσι η Γερμανία, η χώρα που διαχειρίστηκε το εμβόλιο με τον πιο αντιφατικό τρόπο, έχει υψηλότερο αριθμό εμβολιασμένων με ΑΖ σε σχέση με την Ελλάδα: 1.067.000 εμβολιασμοί έναντι 9,6 εκατομμυρίων στη Γερμανία – αυτό αντιστοιχεί στο 17% των εμβολιασμών έναντι 14% στην Ελλάδα. 
Πώς μπορεί να εξηγηθεί το παράδοξο; Με πολλούς τρόπους. Ο ένας είναι ένας καταιγισμός μηνύσεων και αγωγών που ετοιμάζουν νομικά γραφεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης για παρενέργειες που παρουσιάσθηκαν (τίποτα δεν έχει κατατεθεί ακόμη, καθώς παραδέχονται ότι δυσκολεύονται στην τεκμηρίωση).

Ήδη την περασμένη εβδομάδα το θέμα της αναθεώρησης για το ΑΖ συζητήθηκε στην επιτροπή εμβολιασμών, όπου είχε τεθεί ξανά αφού επανήλθε στη συνεδρίαση της περασμένης Δευτέρας, καθώς οι πρώτες δόσεις της ΑΖ ολοκληρώνονταν. Μετά, όλα έγιναν πολύ γρήγορα, αστραπιαία. Το απόγευμα είχε διαρρεύσει ότι το ΑΖ δεν θα χορηγείται πλέον σε εμβολιασμούς, κάτι που δεν ανταποκρινόταν στην πραγματικότητα. Δεν θα χορηγείται στις πρώτες δόσεις κάτω των 60. Και πόσες ήταν οι πρώτες δόσεις; 1.300. «Για 1.300 δόσεις κάναμε όλη αυτή τη φασαρία;» αναρωτήθηκαν κάποιοι στο κυβερνητικό επιτελείο μετά την ανακοίνωση της απόφασης και τις αντιδράσεις που ακολούθησαν.

Κοινό μυστικό 

Ηταν κοινό μυστικό, όμως, που απλά το αγνοούσαν όσοι δεν ασχολούνταν στενότερα με το θέμα των εμβολιασμών, ότι το εμβόλιο της ΑΖ «θα τελείωνε με την εξάντληση των πρώτων δόσεων», όπως είπε στην «Κ» μέλος της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών.

Την ημέρα της ανακοίνωσης της απόφασης, ο γενικός γραμματέας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους σημείωσε σε σχετικό ερώτημα ότι το ποσοστό των ακυρωμένων ραντεβού με ΑΖ ήταν μόλις 1,9% του συνόλου, έναντι 0,5% της Pfizer και 0,67% της Moderna. Tην επομένη της ανακοίνωσης της περασμένης Δευτέρας οι ακυρώσεις δεν ξεπέρασαν τις 400 για ΑΖ δεύτερης δόσης (έναντι 350.000 ραντεβού).

Για την πολιτεία η απόφαση ήταν μονόδρομος, καθώς ο εμβολιασμός γίνεται ακόμη με το εμβόλιο μιας εταιρείας, της Pfizer. Οι παραδόσεις της Moderna και της Johnson & Johnson δεν επαρκούν για να εμβολιασθούν οι ηλικίες που έχουν «ανοίξει», ούτε αρκούν τα μονοδοσικά της Johnson & Johnson για να ολοκληρωθούν οι εμβολιασμοί στα νησιά. Για την ώρα, η Pfizer δεν έχει ακόμη ανακοινώσει πόσα εμβόλια θα παραδώσει το επόμενο τρίμηνο. «Συνεπώς, δεν περισσεύουν τα 350.000 εμβόλια της β΄ δόσης της ΑΖ», είπε στην «Κ» κυβερνητική πηγή που υποστήριξε την απόφαση της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών. Εκτός και αν παρατηρηθεί απότομη μείωση της ζήτησης για εμβολιασμό. Αλλά κάτι τέτοιο για την ώρα δεν φαίνεται ούτε αναμένεται να εκδηλωθεί έως τα τέλη Ιουλίου, οπότε οι περισσότεροι Έλληνες θα κάνουν τις διακοπές τους. 

Οι συνέπειες της απόφασης της περασμένης Δευτέρας μένει ακόμη να «μετρηθούν». Κυρίως σε ό,τι αφορά το άλλο εμβόλιο της ίδιας τεχνολογίας, αυτό της Johnson & Johnson. Ο Τάκης Παναγιωτόπουλος, μέλος της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών, δήλωσε χαρακτηριστικά στην «Κ»: «Ξέρετε, οι άνθρωποι που πεθαίνουν από κάποια παρενέργεια έχουν όνομα, πρόσωπο, συγγενείς και παιδιά. Οι άνθρωποι που δεν πέθαναν επειδή έκαναν το συγκεκριμένο εμβόλιο είναι άγνωστοι»… 



πηγή:https://www.kathimerini.gr/society/561404479/emvolio-astrazeneca-oi-arithmoi-dinoyn-apantiseis/


Μισθοί/Συντάξεις: 122 άτομα θα παίρνουν 1.200 ευρώ κάθε μήνα για 3 χρόνια, χωρίς καμία υποχρέωση - Ποιος είναι ο σκοπός του πειράματος


 Πάνω από δύο εκατομμύρια άνθρωποι υπέβαλαν αίτηση, 122 επελέγησαν. Από την 1η Ιουνίου οι συμμετέχοντες μπορούν να λαμβάνουν 1200 ευρώ κάθε μήνα για τρία χρόνια. Δεν πρόκειται για νέο νόμο, αλλά για ένα πιλοτικό πρόγραμμα, που στόχο έχει τη διερεύνηση της επίδρασης ενός άνευ όρων βασικού εισοδήματος στα άτομα που το λαμβάνουν.

Όπως εξηγεί ο Γιούργκεν Σουπ, επικεφαλής της πρωτοποριακής έρευνας από το Γερμανικό Ινστιτούτο Oικονομικών Ερευνών: «Ερευνούμε, για την ώρα σε πρώτη φάση, τι συμβαίνει όταν οι άνθρωποι έχουν τη δυνατότητα ενός εισοδήματος άνευ όρων. Διαθέτουν μια οικονομική ασφάλεια  ύψους 1.200 ευρώ τον μήνα. Τι θα κάνουν με αυτά τα χρήματα; Θα τα ξοδέψουν ή θα βάλουν κάτι στην άκρη γιατί στη ζωή πάντα μπορεί κάτι να συμβεί και πρέπει να έχουν μια οικονομική κάλυψη;»

Καμία προϋπόθεση, καμία υποχρέωση

Οι συμμετέχοντες δεν χρειάζεται να αποδείξουν τίποτα για την προσωπική και οικονομική τους κατάσταση και επιτρέπεται να εργάζονται όσο θέλουν κατά τη διάρκεια του πειράματος. Μοναδική τους υποχρέωση είναι «να συμπληρώσουν ονλάιν επτά ερωτηματολόγια κατά τη διάρκεια των τριών ετών της έρευνας» όπως αναφέρει η επίσημη ιστοσελίδα του προγράμματος. Τα χρήματα προέρχονται από 150.000 ιδιώτες δωρητές και δεν φορολογούνται.

Η όλη ιδέα ξεκίνησε από το μη κερδοσκοπικό σωματείο «Το βασικό εισόδημά μου» με έδρα στο Βερολίνο. Τα μέλη του είναι πεπεισμένα ότι ένα τέτοιο βασικό εισόδημα σε όλους τους πολίτες θα μπορούσε να λύσει πολλά από τα προβλήματα της σύγχρονης ζωής. Ο Γιούργκεν Σουπ αναφέρει χαρακτηριστικά: «Ίσως θα είχα περισσότερο θάρρος να πάρω κάποιες αποφάσεις, να γίνω ελεύθερος επαγγελματίας, να αλλάξω επάγγελμα ή να αποκτήσω νέες δεξιότητες.»

Ρεαλιστική προσπάθεια ή ουτοπία;

Η συζήτηση για ένα βασικό εισόδημα για όλους είναι παλιά και έχει λάβει, όπως αναμενόταν, έντονο ιδεολογικό χαρακτήρα. Οι πολέμιοι της ιδέας ενός βασικού εισοδήματος θεωρούν ότι πρόκειται για μια «ουτοπία» ή κάνουν λόγο για «αριστερές φαντασιώσεις». Πάντως και ο Μίχαελ Μπομάιερ από το σωματείο «Το βασικό εισόδημά μου» παραδέχεται ότι τα αποτελέσματα του πειράματος παραμένουν ανοιχτά και ακόμη ασαφή. «Είμαι κάπως ανήσυχος γιατί φυσικά από αυτό το πιλοτικό πρόγραμμα μπορεί να προκύψει ότι το βασικό εισόδημα δεν έχει τελικά την επιτυχία, που εμείς στην έρευνά μας θεωρούμε ότι μπορεί να έχει» αναφέρει ο Μπρόμαιερ χαρακτηριστικά.

Όπως συμπληρώνει και ο επικεφαλής του πειράματος Γιούργκεν Σουπ σίγουρα με ένα τέτοιο πείραμα δεν λύνονται όλα τα προβλήματα. Αλλά βοηθά στο να δοθούν κάποιες απαντήσεις σχετικά με το τι κάνουν οι άνθρωποι με τα χρήματα που διαθέτουν. Αξίζει να σημειωθεί ότι αντίστοιχο πείραμα έχει διεξαχθεί και στη Φιλανδία, με τα συμπεράσματά του όμως να παραμένουν διφορούμενα. Αντίστοιχη έρευνα, χρηματοδοτούμενη μάλιστα με δημόσιο χρήμα, διεξήχθη και στον Καναδά, διακόπηκε όμως γρήγορα για πολιτικούς λόγους. Στη Γερμανία μέχρι στιγμής κανένα μεγάλο κόμμα δεν στηρίζει την ιδέα ενός άνευ όρων βασικού εισοδήματος.









Πηγή: https://www.zougla.gr/kosmos/article/pirama-sti-germania-122-atoma-8a-pernoun-1200-evro-ka8e-mina-gia-3-xronia-xoris-kamia-ipoxreosi

Συντάξεις/Αναδρομικά: Οι 6 κατηγορίες συνταξιούχων που μένουν εκτός αυξήσεων και αναδρομικών - - Ποιοι θα λάβουν αναδρομικά αργότερα, ποιοι καθόλου και ποιοι θα δουν τώρα μόνο αυξήσεις




Έξι κατηγορίες συνταξιούχων από Δημόσιο και ιδιωτικό τομέα μένουν εκτός της επικείμενης πληρωμής του e-ΕΦΚΑ που θα πραγματοποιηθεί στις 30 Ιουνίου και αφορά στα πολυαναμενόμενα αναδρομικά του τελευταίου ασφαλιστικού νόμου.

Κάποιοι από αυτούς θα λάβουν τα αναδρομικά που δικαιούνται αργότερα, δηλαδή εντός Ιουλίου, Αυγούστου ή Σεπτεμβρίου. Κάποιοι άλλοι δεν θα λάβουν καθόλου, καθώς δεν τα δικαιούνται, ενώ άλλοι θα εισπράξουν τώρα μόνο τις αυξήσεις τους και θα πρέπει να κάνουν λίγο υπομονή ακόμη για το «πακέτο» των αναδρομικών. 

Ειδικότερα, οι αυξήσεις και τα αναδρομικά που απορρέουν από τον νόμο Βρούτση του Φεβρουαρίου του 2020 και τους νέους συντελεστές αναπλήρωσης των κύριων συντάξεων αφορούν συνολικά 200.000 παλαιούς και νέους συνταξιούχους που έχουν διανύσει ασφαλιστικό βίο πάνω από 30 χρόνια και δεν διατηρούν μεγάλη προσωπική διαφορά.

Το σύνολο των συνταξιούχων στην Ελλάδα ωστόσο προσεγγίζει τα 2,5 εκατομμύρια. Αυτό σημαίνει ότι η πλειοψηφία θα μείνει εκτός «νυμφώνος» όσον αφορά τουλάχιστον αυτό τον κύκλο των αναδρομικών, καθώς είναι πιθανό μελλοντικά να υπάρχουν και άλλοι που συνδέονται με την αναμενόμενη απόφαση του ΣτΕ (δώρα, επικουρικές).

Ποιοι δεν θα δουν αναδρομικά τον Ιούνιο

Οι ομάδες που δεν θα λάβουν αναδρομικά εντός Ιουνίου είναι:

  1. Οι συνταξιούχοι ιδιωτικού και δημόσιου τομέα με λιγότερα από 30 έτη ασφάλισης - Δεν δικαιούνται να λάβουν αυξήσεις και αναδρομικά από τους νέους συντελεστές αναπλήρωσης
  2. Οι συνταξιούχοι ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, που έχουν συνταξιοδοτηθεί πριν από τον Μάιο του 2016 με περισσότερα από 30 έτη ασφάλισης και δεν έχουν προσωπική διαφορά ή έχουν μικρή προσωπική διαφορά (π.χ. έως 50 ευρώ) - Δικαιούνται να λάβουν αυξήσεις στην τσέπη και αναδρομικά από τους συντελεστές αναπλήρωσης αλλά θα τα λάβουν σε δεύτερο χρόνο εντός Αυγούστου ή Σεπτεμβρίου, αν όχι τέλη Ιουλίου.   
  3. Οι συνταξιούχοι ιδιωτικού και δημόσιου τομέα που έχουν συνταξιοδοτηθεί πριν από τον Μάιο του 2016 με περισσότερα από 30 έτη ασφάλισης και διατηρούν προσωπική διαφορά μεγάλου ύψους (π.χ. πάνω από 100 ευρώ) - Δικαιούνται να λάβουν αυξήσεις από τους συντελεστές αναπλήρωσης αλλά θα είναι μόνο λογιστικές με συμψηφισμούς με την προσωπική διαφορά, γι αυτό και δεν έχουν να περιμένουν αναδρομικά.   
  4. Οι συνταξιούχοι Δημόσιου τομέα που έχουν συνταξιοδοτηθεί μετά τον Μάιο του 2016 και έως 1η Οκτωβρίου 2019 με περισσότερα από 30 έτη ασφάλισης και δεν διατηρούν προσωπική διαφορά ή έχουν μικρή προσωπική διαφορά (π.χ. έως 50 ευρώ) - Δικαιούνται να λάβουν αυξήσεις στην τσέπη και αναδρομικά από τους συντελεστές αναπλήρωσης. Θα λάβουν στις 29 Ιουνίου μόνο την αύξηση που δικαιούνται και θα πρέπει να περιμένουν τον Ιούλιο για τα αναδρομικά. 
  5. Οι συνταξιούχοι Δημόσιου και ιδιωτικού τομέα που έχουν συνταξιοδοτηθεί μετά τον Μάιο του 2016 και έως τις 31/12/2018 και διατηρούν προσωπική διαφορά σημαντικού ύψους - Οι αυξήσεις τους θα συμψηφιστούν με την προσωπική τους διαφορά οπότε δεν έχουν να περιμένουν αναδρομικά ή αυξήσεις στην τσέπη. 
  6. Οι συνταξιούχοι Δημόσιου που υπέβαλλαν αίτηση συνταξιοδότησης από 1η Οκτωβρίου 2019 και μετά - Έχουν ήδη λάβει την σύνταξη τους αυξημένη με βάση τους νέους συντελεστές. 

Για παράδειγμα

  • Συνταξιούχος Δημοσίου (ΔΕ) με 38 έτη λαμβάνει σύνταξη 969,43 ευρώ και διατηρεί προσωπική διαφορά 244,91 ευρώ. Με τον επανυπολογισμό του νόμου Βρούτση θα πάρει αύξηση 97,3 ευρώ (σύνταξη 1.066,73 ευρώ). Η προσωπική διαφορά είναι μεγαλύτερη από την αύξηση που του αντιστοιχεί, επομένως δεν δικαιούται καμία καθαρή αύξηση στο χέρι. Ωστόσο θα δει την προσωπική του διαφορά να μειώνεται στα 147,61 ευρώ με στόχο να μηδενιστεί μετά το 2023.
  • Συνταξιούχος του ΙΚΑ με 38 έτη παίρνει σύνταξη 973 ευρώ και η προσωπική του διαφορά ανέρχεται σε 105 ευρώ. Με τον επανυπολογισμό του νόμου Βρούτση θα πάρει 1.066 ευρώ σύνταξη με αύξηση 93 ευρώ. Ουσιαστικά η προσωπική διαφορά καλύπτει την αύξηση και δεν θα δει ζεστό χρήμα στην τσέπη. Ωστόσο η προσωπική του διαφορά θα μειωθεί κατά πολύ.

Ποιοι θα λάβουν αυξήσεις

Υπενθυμίζουμε ότι, σύμφωνα με στοιχεία του ΕΦΚΑ10.800 συνταξιούχοι του Δημοσίου θα λάβουν στις 29 Ιουνίου καθαρές αυξήσεις στην τσέπη μεσοσταθμικά 74 ευρώ. Ωστόσο σε επιμέρους κατηγορίες ειδικών μισθολογίων (πχ. Δικαστικοί) οι αυξήσεις φτάνουν τα 451 ευρώ.

Εως 220 ευρώ μηνιαίως ανέρχονται οι αυξήσεις για τους συνταξιούχους ΙΚΑ, ΔΕΚΟ και τραπεζών, ενώ έως 100 ευρώ αύξηση πρέπει να υπολογίζουν οι συνταξιούχοι του πρώην ΟΑΕΕ.

Σε γενικές γραμμές αισθητή διαφορά στην τσέπη έως και 150 ευρώ θα δουν όσοι προσεγγίζουν τα 40 χρόνια δουλειάς, καθώς στόχος της βελτίωσης της ανταποδοτικότητας των συντάξεων είναι να ενισχυθούν τα κίνητρα για την παραμονή στο σύστημα για 35 και 40 χρόνια. Μετά τα 40 έτη τα ποσοστά αναπλήρωσης «πέφτουν» σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.

Για παράδειγμα,

  • ασφαλισμένος με 36 χρόνια δουλειάς που λάμβανε σύνταξη 738 ευρώ με τον νόμο Κατρούγκαλου,
  • τώρα θα λάβει 782 ευρώ,
  • θα δει δηλαδή μηνιαία αύξηση 44 ευρώ.
  • Τα αναδρομικά του ανέρχονται σε έως 924 ευρώ.

Το «κλειδί» στην υπόθεση της προσωπικής διαφοράς είναι η αύξηση του νόμου Βρούτση να είναι μεγαλύτερη του ποσού της προσωπικής διαφοράς ώστε να μειωθεί το ύψος της προσωπικής διαφοράς και το υπόλοιπο ποσό να πιστωθεί στον λογαριασμό τους.

Για παράδειγμα συνταξιούχος ΔΕΚΟ με 41,6 χρόνια παίρνει σύνταξη 1.479 ευρώ με προσωπική διαφορά 110 ευρώ. Με τον νέο επανυπολογισμό του νόμου Βρούτση θα δει αύξηση κατά 192 ευρώ, από την οποία τα 110 ευρώ θα συμψηφιστούν με την προσωπική διαφορά και τα υπόλοιπα 82 ευρώ θα πιστωθούν στον λογαριασμό του.

Ο εν λόγω συνταξιούχος αναμένεται να μηδενίσει την προσωπική του διαφορά το 2023, που, όπως προέβλεπε ο νόμος Κατρούγκαλου, θα επανέλθουν οι αναπροσαρμογές μισθών και συντάξεων.

Οι υπόλοιποι συνταξιούχοι των οποίων η προσωπική διαφορά είναι μεγαλύτερη της αύξησης θα έχουν όφελος μόνο στα χαρτιά και όχι στην τσέπη. Δηλαδή θα δουν λογιστική διαφορά στα εκκαθαριστικά τους και το όφελός τους θα είναι η μείωση της προσωπικής διαφοράς.

Οι ημερομηνίες των πληρωμών

Οι πληρωμές ξεκινούν από αυτόν τον μήνα και αφορούν τους συνταξιούχους που υπέβαλαν αίτηση συνταξιοδότησης μετά τις 13 Μαΐου 2016 (με την ισχύ του ν.4387/2016).

Αναφορικά με τους συνταξιούχους του δημοσίου τομέα:

Για τους συνταξιούχους του Δημοσίου που υπέβαλαν αίτημα συνταξιοδότησης μετά τις 13/5/2016 και πριν την 1/10/2019, η πληρωμή των αυξήσεων θα πραγματοποιηθεί με τις τακτικές πληρωμές των συντάξεων Ιουλίου, δηλαδή στις 29 Ιουνίου 2021.

Για την πληρωμή των αναδρομικών ποσών της συγκεκριμένης κατηγορίας γίνεται προσπάθεια από την ανάδοχο εταιρία και τις υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ να πραγματοποιηθεί το επόμενο χρονικό διάστημα και αν χρειαστεί με εμβόλιμη πληρωμή. Για τα εν λόγω αναδρομικά θα υπάρξει νεότερη ανακοίνωση.

Υπενθυμίζεται πως από τον Φεβρουάριο του 2021 οι συντάξεις του Δημοσίου του e-ΕΦΚΑ, για όσους υπέβαλαν αίτηση συνταξιοδότησης μετά την 1/10/2019, απονέμονται με τα νέα αυξημένα ποσοστά αναπλήρωσης του ν.4670/2020. Οι παραπάνω συνταξιούχοι πληρώνονται ήδη με τα νέα αυξημένα ποσοστά αναπλήρωσης από τον Μάρτιο 2021 ενώ τον Απρίλιο 2021 καταβλήθηκαν και τα οφειλόμενα αναδρομικά τους.

Αναφορικά με τους συνταξιούχους του ιδιωτικού τομέα:

Για συνταξιούχους του ιδιωτικού τομέα που υπέβαλαν αίτημα συνταξιοδότησης μετά τις 13/5/2016, η πληρωμή των αναδρομικών τους θα πραγματοποιηθεί με εμβόλιμη πληρωμή στις 30 Ιουνίου 2021.

Η πληρωμή των αυξήσεων (συμπεριλαμβανομένου και του ποσού που αναλογεί για τον μήνα Ιούλιο) στις συντάξεις των παραπάνω συνταξιούχων θα πραγματοποιηθεί τέλος Ιουλίου με τις συντάξεις Αυγούστου.

Οι παλαιοί συνταξιούχοι

Θα ακολουθήσουν οι πληρωμές των αυξήσεων και των αναδρομικών των συνταξιούχων που υπέβαλαν αίτημα συνταξιοδότησης πριν από τις 13 Μαΐου 2016. Για τις περιπτώσεις αυτές θα πραγματοποιηθούν, αν χρειαστεί, και εμβόλιμες πληρωμές. Για τις πληρωμές αυτές θα υπάρξει νεότερη ανακοίνωση.





πηγή:https://www.imerisia.gr/syntaxeis/16516_anadromika-oi-6-katigories-syntaxioyhon-poy-menoyn-ektos-tis-pliromis-toy-ioynioy