Τρίτη 11 Μαΐου 2021

Συντάξεις/Αυξήσεις/Αναδρομικά: Οι τελικοί πίνακες αυξήσεων και αναδρομικών, για τους νέους συνταξιούχους - Αναλυτικοί Πίνακες

 


Αυξήσεις στις συντάξεις έρχονται από τον Ιούνιο για πάνω από 500.000 παλαιούς και νέους συνταξιούχους που έχουν πάνω από 30 έτη ασφάλισης και εμπίπτουν στον επανυπολογισμό των αποδοχών τους με τα βελτιωμένα ποσοστά του Νόμου 4670/2020.

Οι αυξήσεις ξεκινούν από τα 12 ευρώ το μήνα για όσους συνταξιοδοτήθηκαν με 32, 33 έτη και χαμηλούς μισθούς, φτάνουν στα 108 ευρώ για μισθούς των 1.500 ευρώ με 40ετία και προσεγγίζουν τα 200 ευρώ το μήνα για όσους αποχώρησαν με 40 έτη και μισθούς 2.650 ευρώ.

Το ένθετο «Ασφάλιση και Συντάξεις» δημοσιεύει τους τελικούς πίνακες με τις αυξήσεις συντάξεων για συνταξιούχους του Δημοσίου, του ΙΚΑ, των Ταμείων ΔΕΚΟ-τραπεζών και απόστρατους που έχουν πάνω από 30 μέχρι και 44 έτη ασφάλισης.

Ο νέος νόμος ισχύει αναδρομικά από 1ης/10/2019 και από αυτή την ημερομηνία μετρούν και τα αναδρομικά των αυξήσεων για τους συνταξιούχους.

Ο ΕΦΚΑ θα είναι σε θέση να πληρώσει τις πρώτες αυξήσεις του επανυπολογισμού τον Ιούνιο πρώτα στους συνταξιούχους που αποχώρησαν μετά το νόμο Κατρούγκαλου, δηλαδή από 13 Μάιου 2016 μέχρι 30 Σεπτεμβρίου 2019 (νέοι συνταξιούχοι με 30 έτη ασφάλισης και άνω).

Τον Ιούλιο ή τον Αύγουστο θα πληρωθούν οι αυξήσεις στους παλαιούς συνταξιούχους που αποχώρησαν με 30 έτη ασφάλισης πριν από το νόμο Κατρούγκαλου. Οι εν λόγω συνταξιούχοι είχαν επανυπολογισμό σύνταξης από το νόμο Κατρούγκαλου (Νόμος 4387/2016) και από εκεί κληρονόμησαν τη λεγόμενη προσωπική διαφορά στο ποσό της παλιάς σύνταξής τους. 

Τώρα θα έχουν εκ νέου επανυπολογισμό με τους βελτιωμένους συντελεστές του Νόμου 4670/2020 (νόμος Βρούτση) και ένα μέρος της προσωπικής διαφοράς ή και ολόκληρη η διαφορά αυτή θα μετατραπεί ξανά σε σύνταξη. Ουσιαστικά η αύξηση θα φανεί στην τσέπη αν ισοφαρίσει και ξεπεράσει την προσωπική διαφορά. Για παράδειγμα, παλιός συνταξιούχος που έχει προσωπική διαφορά με την παλιά σύνταξη 120 ευρώ, θα έχει καθαρή αύξηση στην τσέπη αν ο επανυπολογισμός του βγάλει αύξηση 150 ευρώ. Από τα 150 ευρώ, τα 120 ευρώ θα ισοφαρίσουν (μηδενίσουν) την προσωπική διαφορά και τα 30 ευρώ που μένουν θα είναι το καθαρό κέρδος. Αν ο συνταξιούχος παίρνει σήμερα 1.000 ευρώ σύνταξη και άλλα 120 ευρώ προσωπική διαφορά, δηλαδή 1.120 ευρώ, με τον επανυπολογισμό που θα γίνει θα παίρνει σύνταξη 1.150 ευρώ χωρίς καθόλου προσωπική διαφορά. Το κέρδος δεν είναι μόνον ότι παίρνει αύξηση, αλλά ότι φεύγει τελείως ο κίνδυνος να κοπεί η προσωπική διαφορά στο μέλλον…

Πόσα κερδίζουν όσοι βγήκαν μετά το νόμο Κατρούγκαλου

Οι μικτές αυξήσεις συντάξεων που προκύπτουν ανάλογα με έτη-μήνες ασφάλισης για μισθούς από 865 ευρώ ως 2.650 ευρώ έχουν ως εξής:

  1. Συνταξιούχοι με 32,6 ως 34,8 έτη ασφάλισης θα έχουν αυξήσεις συντάξεων από 12 ευρώ το μήνα ως 61 ευρώ το μήνα.
  2. Συνταξιούχοι με 35 ως 37,3 έτη ασφάλισης θα έχουν αυξήσεις συντάξεων από 32 ευρώ το μήνα ως 109 ευρώ το μήνα.
  3. Συνταξιούχοι με 38,2 ως 39,1 έτη ασφάλισης θα έχουν αυξήσεις συντάξεων από 57 ευρώ το μήνα ως 155 ευρώ το μήνα.
  4. Συνταξιούχοι με 40 έτη ασφάλισης θα έχουν αυξήσεις συντάξεων από 83 ευρώ το μήνα ως 190 ευρώ το μήνα.

Προσοχή: Οι αυξήσεις υποχωρούν μετά τα 40 έτη ασφάλισης, γιατί το ζητούμενο του νέου νόμου είναι να έχουν κίνητρο οι ασφαλισμένοι ώστε να φτάσουν στη 40ετία και εκεί να πάρουν τη μεγαλύτερη αύξηση στη σύνταξη. Ο νόμος Κατρούγκαλου έκανε όμως το αντίθετο: Εδινε μικρότερες συντάξεις ως τα 40 και τα 44 έτη και… όσοι κατάφερναν να έχουν 45 ως 50 έτη ασφάλισης έπαιρναν κάπως μεγαλύτερα ποσά.

Σύμφωνα με τους πίνακες, οι συνταξιούχοι με 42 έτη ασφάλισης θα έχουν αυξήσεις από 48 ευρώ το μήνα ως 111 ευρώ το μήνα, ενώ με 44 έτη οι αυξήσεις θα είναι μικρότερες, και θα κυμανθούν μεταξύ 14 και 32 ευρώ το μήνα.

Μετά τις αυξήσεις στις συντάξεις έρχονται αναδρομικά έως 3.800 ευρώ

Για τους νέους συνταξιούχους -και υπό την προϋπόθεση ότι ο ΕΦΚΑ θα πληρώσει τις αυξήσεις τον Ιούνιο- τα αναδρομικά των αυξήσεων θα είναι για τους μήνες από Οκτώβριο 2019 έως και Μάιο του 2021, δηλαδή για 19 μήνες.

Ο Νόμος 4670/2020 στο άρθρο 25 προβλέπει ότι για τους νέους συνταξιούχους η προκύπτουσα αύξηση από τους νέους συντελεστές υπολογισμού της ανταποδοτικής σύνταξης θα δοθεί σε μία δόση.

Για παράδειγμα:

  • Συνταξιούχος που θα πάρει αύξηση 50 ευρώ θα έχει αναδρομικά 19 μηνών με ποσό 950 ευρώ.
  • Συνταξιούχος που θα πάρει αύξηση 150 ευρώ θα έχει αναδρομικά 19 μηνών με ποσό 2.850 ευρώ.
  • Συνταξιούχος που θα πάρει αύξηση 200 ευρώ θα έχει αναδρομικά 19 μηνών με ποσό 3.800 ευρώ.

Για τους παλαιούς συνταξιούχος το άρθρο 24 του Νόμου 4670/2020 λέει ότι θα πάρουν τις αυξήσεις (εφόσον ξεπεράσουν την προσωπική διαφορά) σε πέντε ισόποσες ετήσιες δόσεις από 2020 ως και 2024. Για την πρώτη εφαρμογή του νόμου, οι αυξήσεις στους παλαιούς θα έχουν μαζί τις δύο δόσεις του 2020 και του 2021, ενώ τα αναδρομικά θα είναι μόνον από την πρώτη δόση της αύξησης (βλ. σελ. 4-5)

Για τους παλαιούς συνταξιούχους, αν ο ΕΦΚΑ τους πληρώσει τις αυξήσεις τον Ιούλιο, τα αναδρομικά θα είναι από την πρώτη δόση της αύξησης για 20 μήνες (Οκτώβριος 2019-Ιούνιος 2021). Αν η καταβολή των αυξήσεων μεταφερθεί για τον Αύγουστο, τότε τα αναδρομικά θα είναι για 21 μήνες (Οκτ. 2019-Ιούλιος 2021).

Ο ΕΠΑΝΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΜΙΣΘΟ ΚΑΙ ΤΑ ΕΤΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΓΙΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ ΑΠΟ 13/5/2016 ΚΑΙ ΜΕΤΑ

Μισθός (*)Με 32,6 έτη ασφάλισηςΜε 33,7 έτη ασφάλισηςΜε 34,8 έτη ασφάλισης
Σύνταξη Ν.4387 (παλιά)Σύνταξη Ν. 4670 (νέα)Αύξηση Ιουνίου 2021Σύνταξη Ν.4387 (παλιά)Σύνταξη Ν. 4670 (νέα)Αύξηση Ιουνίου 2021Σύνταξη Ν. 4387 (παλιά)Σύνταξη Ν. 4670 (νέα)Αύξηση Ιουνίου 2021
865643655126576761967270028
960671685136877082170373431
1.055700714157177402373576934
1.150728744167477722576780437
1.245757774177778042879883840
1.340785804198078373083087343
1.435813833208378693286290746
1.530842863218679013489394249
1.625870893238979333692597752
1.72089992324927965389561.01155
1.81592795225957997409881.04658
1.910955982279871.029421.0201.08161

 

Μισθός (*)Με 35 έτη ασφάλισηςΜε 36,4 έτη ασφάλισηςΜε 37,3 έτη ασφάλισης
Σύνταξη Ν.4387 (παλιά)Σύνταξη Ν. 4670 (νέα)Αύξηση Ιουνίου 2021Σύνταξη ν.4387 (παλιά)Σύνταξη Ν. 4670 (νέα)Αύξηση Ιουνίου 2021Σύνταξη Ν.4387 (παλιά)Σύνταξη Ν. 4670 (νέα)Αύξηση Ιουνίου 2021
915693725327137564372877749
1.010725761357487954776481854
1.105758796397828335180085959
1.200790832428168725683690064
1.295822867458509116087294169
1.400857906498889536591198675
1.50589394653926996709511.03181
1.610928985569641.039759901.07686
1.7159641.024601.0011.081801.0301.12192
1.8209991.063641.0391.124851.0691.16797
1.9251.0351.102671.0771.167901.1091.212103
2.0301.0701.141711.1151.209951.1481.257109

 

Μισθός (*)Με 38,2 έτη ασφάλισηςΜε 38,10 έτη ασφάλισηςΜε 39,1 έτη ασφάλισης
Σύνταξη Ν.4387 (παλιά)Σύνταξη Ν. 4670 (νέα)Αύξηση Ιουνίου 2021Σύνταξη Ν.4387 (παλιά)Σύνταξη Ν. 4670 (νέα)Αύξηση Ιουνίου 2021Σύνταξη Ν. 4387 (παλιά)Σύνταξη Ν. 4670 (νέα)Αύξηση Ιουνίου 2021
980769828597818456478685166
1.090812878668258977183190473
1.200856928728709487887695680
1.310899978799151.000869211.00888
1.4359481.035879651.059949721.06896
1.5609971.091941.0161.1181021.0231.128105
1.6851.0461.1481021.0661.1771101.0741.187113
1.8101.0951.2051091.1171.2351181.1261.247121
1.9351.1441.2611171.1681.2941271.1771.306130
2.0601.1941.3181241.2181.3531351.2281.366138
2.1851.2431.3751321.2691.4121431.2791.426146
2.3101.2921.4311401.3201.4711511.3301.485155

 

Μισθός (*)Με 40 έτη ασφάλισηςΜε 42 έτη ασφάλισηςΜε 44 έτη ασφάλισης
Σύνταξη Ν. 4387 (παλιά)Σύνταξη Ν. 4670 (νέα)Αύξηση Ιουνίου 2021Σύνταξη Ν. 4387 (παλιά)Σύνταξη Ν. 4670 (νέα)Αύξηση Ιουνίου 2021Σύνταξη Ν. 4387 (παλιά)Σύνταξη Ν. 4670 (νέα)Αύξηση Ιουνίου 2021
1.150876959839229714896898214
1.2809321.024929831.037541.0341.05015
1.3909791.0791001.0351.093591.0901.10717
1.5001.0261.1341081.0861.149631.1461.16418
1.6251.0801.1971171.1451.213681.2101.22920
1.7701.1421.2691281.2121.287751.2831.30521
1.9151.2041.3421381.2801.361811.3571.38023
2.0601.2661.4141491.3481.435871.4301.45525
2.2051.3281.4871591.4161.509931.5041.53127
2.3501.3901.5591691.4841.583991.5781.60628
2.4951.4521.6321801.5521.6571051.6511.68230
2.6401.5141.7041901.6201.7311111.7251.75732

 (*) Μισθός: Μέσος όρος μικτών μηνιαίων αποδοχών με ασφαλιστικές κρατήσεις από το 2002 ως τη συνταξιοδότηση.




πηγή:https://eleftherostypos.gr/oikonomia/asfalisi-syntaxeis/755864-poioi-palaioi-kai-neoi-syntaxiouxoi-me-30-os-44-eti-tha-paroun-ayxiseis-eos-200-eyro-analytikoi-pinakes/

"Όπου φυσάει ο άνεμος πάω" - Ευέλικτο ωράριο: τότε το ψήφιζαν, τώρα το καταγγέλλουν τα στελέχη της αξιωματικής αντιπολίτευσης


 


Κατά γράμμα και χωρίς καμία παρέκκλιση εφήρμοσε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ τη νομοθεσία για το ελαστικό ωράριο εργασίας, η οποία μάλιστα θεσπίστηκε με νόμο του 2010 που φέρει φαρδιά πλατιά την υπογραφή τριών βασικών στελεχών του σήμερα. Πρόκειται για τον τότε - επί κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ - υπουργό Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Γιάννη Ραγκούση, τη Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου με την ιδιότητας της υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και τη Λούκα Κατσέλη ως υπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητα και Ναυτιλίας, οι οποίοι σήμερα είναι βουλευτές και στελέχη πρώτης γραμμής του ΣΥΡΙΖΑ.

Ο συγκεκριμένος νόμος, «Εγγυήσεις για την εργασιακή ασφάλεια και άλλες διατάξεις», εκθέτει τον ΣΥΡΙΖΑ και την ηγεσία του που εμφανίζεται να αντιδρά στο ευέλικτο οκτάωρο, το οποίο τότε είχαν ψηφίσει πρωτοκλασάτα στελέχη του. Και που από τη θέση της αντιπολίτευσης, σήμερα, πρωταγωνιστούν στις αντιδράσεις για μια ανάλογη ρύθμιση του νέου εργασιακού νομοσχεδίου και ζητούν την απόσυρσή της. Είναι, εξάλλου, αξιοσημείωτο ότι τις διατάξεις του νόμου για τη διευθέτηση του ωραρίου εργασίας εφήρμοσε πιστά η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ καθόλη τη διάρκεια της διακυβέρνησής της χώρας από το 2015 και μετά.

«ΤΑ ΝΕΑ» παρουσιάζουν σήμερα το συγκεκριμένο άρθρο 7 του νόμου, το οποίο προσδιορίζει τη διαδικασία διευθέτησης του χρόνου εργασίας και ταυτόχρονα αποκαλύπτει την πολιτική εξαπάτησης που ακολουθεί - και στην περίπτωση αυτή - η ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ σε μια προσπάθεια να καρπωθεί πολιτικά οφέλη και να αποδράσει από τα δικά της πολιτικά αδιέξοδα.

Το άρθρο 7

Ειδικότερα το συγκεκριμένο άρθρο αναφέρει: «Σε επιχειρήσεις στις οποίες εφαρμόζεται συμβατικό ωράριο εργασίας έως σαράντα (40) ωρών εβδομαδιαίως, επιτρέπεται για μία χρονική περίοδο (περίοδος αυξημένης απασχόλησης) ο εργαζόμενος να απασχολείται δύο (2) ώρες την ημέρα επιπλέον των οκτώ (8) ωρών, υπό την προϋπόθεση ότι οι επιπλέον των σαράντα (40) (ή του μικρότερου συμβατικού ωραρίου) ώρες εργασίας την εβδομάδα αφαιρούνται από τις ώρες εργασίας μιας άλλης χρονικής περιόδου (περίοδος μειωμένης απασχόλησης). Αντί της παραπάνω μειώσεως των ωρών εργασίας, επιτρέπεται να χορηγείται στον εργαζόμενο ανάλογη ημερήσια ανάπαυση (ρεπό) ή συνδυασμός μειωμένων ωρών και ημερών αναπαύσεως. Το χρονικό διάστημα των περιόδων αυξημένης και μειωμένης απασχόλησης δεν υπερβαίνει συνολικά τους τέσσερις (4) μήνες κατά ημερολογιακό έτος (περίοδος αναφοράς). Η επιπλέον απασχόληση παρέχεται από τον εργαζόμενο υπό τις προϋποθέσεις της παραγράφου 6, εφόσον η επιχείρηση εμφανίζει σώρευση εργασίας που οφείλεται είτε στη φύση, στο είδος ή στο αντικείμενο των εργασιών της είτε σε ασυνήθεις ή απρόβλεπτους λόγους. Ο εργαζόμενος έχει δικαίωμα να αρνηθεί την παροχή της επιπλέον αυτής εργασίας, αν δεν είναι σε θέση να την εκτελέσει και η άρνησή του δεν είναι αντίθετη με την καλή πίστη. Αυτή η άρνηση του εργαζομένου να παράσχει την επιπλέον εργασία δεν συνιστά λόγο καταγγελίας της σύμβασης εργασίας του».

Προκαλεί κατάπληξη, άλλωστε, ότι η αρμόδια τομεάρχης Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου (μαζί με τους βουλευτές Σωκράτη Βαρδάκη και Κατερίνα Νοτοπούλου), που διαμαρτύρεται για τη διευθέτηση, ζήτησε από τον υπουργό Εργασίας Κωστή Χατζηδάκη να κηρύξει ως υποχρεωτική την Κλαδική Συλλογική Σύμβαση των Ξενοδοχοϋπαλλήλων, η οποία προβλέπει διευθέτηση εργασίας!

 

30 χρόνια πριν

Επισημαίνεται ότι τους νόμους για τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας ψήφισαν διαδοχικά ΝΔ - ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ από το 1990. Και μάλιστα με τελευταίο τον νόμο της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ το 2017 που αφορούσε την οργάνωση του χρόνου εργασίας των νοσοκομειακών γιατρών. Ετσι η αλήθεια είναι ότι σε ό,τι αφορά τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας, αυτή είναι νόμος του κράτους εδώ και 30 χρόνια ενώ υπάρχει και αντίστοιχη ευρωπαϊκή οδηγία που ισχύει σε όλες τις χώρες - μέλη της ΕΕ. Η διευθέτηση του χρόνου εργασίας εφαρμόζεται ήδη στη χώρα μας σε αρκετές περιπτώσεις ενώ επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ εφαρμόστηκε σε συγκεκριμένες εταιρείες όπως ο ΟΤΕ, η Alpha Bank, o Παπαστράτος, η ΗΒΗ κ.ά.

Κατοχυρωμένο

Από την πλευρά του το υπουργείο Εργασίας, διαβεβαιώνει ότι το 8ωρο ήταν, είναι και θα παραμείνει κατοχυρωμένο! Οπως τονίζεται η «όλη συζήτηση περί κατάργησής του είναι μια ανόητη συζήτηση. Αυτό θα φανεί ακόμη περισσότερο από την ειδική διάταξη που θα υπάρχει στο νομοσχέδιο και η οποία θα κατοχυρώνει όχι μόνο το 8ωρο, αλλά και το 40ωρο και το πενθήμερο την εβδομάδα». Με τους νόμους του 1990 και του 2000 παρέχεται η δυνατότητα (και όχι η υποχρέωση) στους εργαζομένους που απασχολούνται με 8ωρο, μέσω συμφωνίας με συλλογική σύμβαση εργοδοτών και εργαζομένων, να μπορούν σε περιόδους αυξημένης απασχόλησης να δουλεύουν 2 ώρες επιπλέον την ημέρα, με ανάλογη μείωση του ωραρίου ή πληρωμένες επιπλέον άδειες κατά τις περιόδους μειωμένης απασχόλησης.

 

Τι αλλάζει

Αυτό που αλλάζει με το νέο εργασιακό νομοσχέδιο είναι ότι η διευθέτηση μπορεί να ισχύσει σε επιχειρήσεις όπου είτε δεν υπάρχουν καθόλου συνδικάτα ή αν το θέλει ο ίδιος ο εργαζόμενος (κατόπιν αιτήματός του) για να «συμφιλιώσει» την επαγγελματική με την οικογενειακή του ζωή. Παρέχεται δηλαδή η δυνατότητα σε όσους εργαζομένους το επιθυμούν να εργαστούν λίγο περισσότερο για κάποιες μέρες και λιγότερο κάποιες άλλες, ή ακόμα και να δουλέψουν 4 ημέρες την εβδομάδα, αντί να δουλεύουν 5 μέρες την εβδομάδα. Ή να πάρουν 6 εβδομάδες άδεια τον χρόνο, αντί να πάρουν 4 εβδομάδες άδεια. Και η δυνατότητα αυτή παρέχεται χωρίς να μειώνονται οι αποδοχές τους ή να αυξάνεται ο μέσος όρος χρόνου εργασίας τους που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υπερβεί τις 5 ημέρες την εβδομάδα και 8 ώρες την ημέρα! Μάλιστα κύκλοι του υπουργείου Εργασίας τονίζουν ότι με δύο ασφαλιστικές δικλίδες για την προστασία του εργαζομένου θα εφαρμοστεί το ευέλικτο 8ωρο σε περίπτωση που δεν υπάρχει συμφωνία με το συνδικάτο της επιχείρησης ή δεν υπάρχει καθόλου συνδικάτο. Πρώτον, το αίτημα για το ευέλικτο 8ωρο θα πρέπει να υποβληθεί από τον ίδιο τον εργαζόμενο και, δεύτερον, θα είναι άκυρη η απόλυση εργαζομένου επειδή αρνήθηκε πρόταση του εργοδότη για διευθέτηση του χρόνου εργασίας.




ΠΗΓΉ:https://www.tanea.gr/2021/05/11/politics/eyelikto-orario-tote-psifizan-tora-kataggelloun-ta-stelexi-tou-syriza/


Νέο χαστούκι στον Τσαβούσογλου από την ΥΠΕΞ της Λιβύης: Θέλουν να με φάνε... ζωντανή


 Καλούμε την Τουρκία να συνεργαστεί μαζί μας για να βάλουμε τέλος στην παρουσία όλων των ξένων δυνάμεων και των μισθοφόρων για να διαφυλάξουμε την εθνική κυριαρχία» της Λιβύης. Με αυτά τα λόγια υποδέχτηκε η υπουργός Εξωτερικών της μεταβατικής κυβέρνησης της Λιβύης, Νάιλα αλ Μανγκούς, τον τούρκο ομόλογό της, Μεβλούτ Τσαβούσογλου, στις 3 Μαϊου.

Έκτοτε, οι πιέσεις των Τούρκων και ορισμένων μουσουλμάνων κληρικών να παραιτηθεί η Μανγκούς είναι πλέον αφόρητες όπως μεταδίδουν τα διεθνή Μέσα, ενώ οι φιλότουρκοι πολιτοφύλακες δεν διστάζουν να… ψάχνουν τη Μανγκούς και για τα περαιτέρω.


Δέχεται απειλές

Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Guardian, η πρώτη γυναίκα υπουργός Εξωτερικών της Λιβύης δέχθηκε πίεση να παραιτηθεί και κατήγγειλε πως δέχθηκε απειλές, αφού ζήτησε από τα τουρκικά στρατεύματα και μισθοφόρους να εγκαταλείψουν τη χώρα της μπροστά στον Μεβλούτ Τσαβούσογλου.

Η Νάιζα Ελ Μανγκούς, δικηγόρος και ακτιβίστρια των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, διορίστηκε υπουργός Εξωτερικών από τον προσωρινό πρωθυπουργό της χώρας, Abdelhamid Dbeibah, αφού αντιμετώπισε αντιδράσεις για αθέτηση της υπόσχεσης ότι το 30% των υπουργικών θέσεων θα πήγαινε στις γυναίκες, σύμφωνα με τον Guardian.

Το Σάββατο, μια πολιτοφυλακή στην Τρίπολη εισέβαλε σε ένα ξενοδοχείο που χρησιμοποιούσε προηγουμένως η κυβέρνηση ενότητας. Σε βίντεο που μεταδόθηκαν, ακούγονται μέλη των πολιτοφυλακών να ρωτούν για το πού βρίσκεται η υπουργός Εξωτερικών και να ψάχνουν για το αυτοκίνητό της.

Επιπρόσθετα, ένας ακραίος ισλαμιστής που ζει στην Τουρκία, επέκρινε την ΥΠΕΞ μέσω του σταθμού που διατηρεί. Τη χαρακτήρισε «κακή, άξια περιφρόνησης», ενώ ισχυρίστηκε πως «υπηρετεί το σιωνιστικό σχέδιο».

Μερικοί από τους αντιπάλους της Μανγκούς ισχυρίζονται ότι είναι υποστηρίκτρια του στρατάρχη Χάφταρ και του Λιβυκού Εθνικού Στρατού (LNA) που εδρεύει στην Ανατολή.

Οι αντίπαλοι της Μανγκούς λένε ότι οι εκκλήσεις της για αποχώρηση της Τουρκίας δεν συνοδεύτηκαν από ανάλογες εκκλήσεις για αποχώρηση των μισθοφόρων της Ρωσικής ομάδας Wagner.

Ο πρεσβευτής των ΗΠΑ στη Λιβύη, Ρίτσαρντ Νόρλαντ, υπερασπίστηκε την Μάνγκους, λέγοντας ότι η κριτική πρέπει να σταματήσει. «Υποστηρίζουμε πλήρως την ξεκάθαρη έκκληση της υπουργού Εξωτερικών για αποχώρηση ξένων δυνάμεων προς όφελος της κυριαρχίας και της σταθερότητας της Λιβύης» είπε.

Η Τουρκία ισχυρίζεται ότι η παρουσία της στη Λιβύη δεν μπορεί να συγκριθεί με εκείνη των Ρώσων μισθοφόρων, καθώς τα στρατεύματά της βρίσκονται στη Λιβύη μετά από πρόσκληση της προηγούμενης κυβέρνησης της Λιβύης.




πηγή:https://www.tanea.gr/2021/05/10/world/neo-xastouki-ston-tsavousoglou-apo-tin-ypeks-tis-livyis-theloun-na-tin-fane-zontani/

ΝΕΑ απόφαση του ΣτΕ: Ο θάνατος (ή παρενέργειες) από το εμβόλιο εγείρουν δικαίωμα αποζημίωσης από το Δημόσιο - Η προσφυγή της μητέρας και το διεκδικούμενο ποσό


 

Του Παναγιώτη Στάθη

Τον δρόμο της διεκδίκησης αποζημιώσεων από το Δημόσιο μέσω των διοικητικών δικαστηρίων δείχνει το Α’ Τμήμα του Συμβουλίου Επικρατείας σε πολίτες που έχουν παρενέργειες από τα εμβόλια ή και σοβαρότερες βλάβες, ανεξάρτητα εάν δεν υπάρχει παράνομη πράξη γιατρού (ιατρικό λάθος) και η παρτίδα του εμβολίου δεν αντιμετώπισε πρόβλημα.

Η απόφαση είναι εξαιρετικά σημαντική διότι εκδόθηκε με αφορμή μεν περίπτωση παλαιού εμβολιασμού για την ιλαρά, αλλά προφανώς είναι επίκαιρη και θα τύχει εφαρμογής και για τους εμβολιασμούς κατά της Covid-19.

Ουσιαστικά το Ανώτατο Δικαστήριο με τη σημερινή του απόφαση ξεκαθαρίζει πως το Δημόσιο είναι υπόχρεο αποζημίωσης σε θύματα αλλά και στους συγγενείς εφόσον έχουν υποστεί βλάβες της υγείας τους ή ακόμη και θάνατο, μετά από εμβολιασμό κατά του COVID-19.

Σύμφωνα με το δικαστήριο, η προκαλούμενη από την πραγματοποίηση του εμβολιασμού βλάβη συνιστά υπέρμετρη θυσία για τον παθόντα (βλάβη υγείας και προσβολή της προσωπικότητάς του), η οποία υπερβαίνει τα όρια της θυσίας, στην οποία είναι ανεκτό από την έννομη τάξη να υποβάλλονται οι πολίτες, χάριν του δημοσίου συμφέροντος και του κοινωνικού συνόλου. Για τον λόγο αυτόν, ο κάθε παθών ή παθούσα δικαιούται αποζημίωση από το Ελληνικό Δημόσιο.

Οι σύμβουλοι Επικρατείας του Α΄ Τμήματος δικαίωσαν μητέρα που έχασε την κόρη της η οποία ενώ ήταν 7 ετών μαθήτρια της Ε΄ Δημοτικού, εμβολιάστηκε κατά της ιλαράς, παρωτίτιδας και ερυθράς (τριδύναμο εμβόλιο MMR ΙΙ) και αφού έμεινε επί εννέα έτη φυτό, απεβίωσε μετά από πανεγκεφαλίτιδα.

Προσφυγή

Η μητέρα της διεκδίκησε δικαστικά από το Δημόσιο και τον επίμαχο Δήμο το ποσό του 1.000.000 ευρώ, με το νόμιμο τόκο, ως χρηματική ικανοποίηση για την αποκατάσταση της ηθικής βλάβης που υπέστη η κόρη της εξαιτίας της βλάβης της υγείας της, που προκλήθηκε ως παρενέργεια του εμβολιασμού της, ο οποίος διενεργήθηκε στα Δημοτικά Ιατρεία του επίμαχου Δήμου.

Ισχυρίστηκε ότι ο υποχρεωτικός εμβολιασμός όχι μόνον δεν την προστάτευσε, αλλά, αντίθετα, μία παρενέργεια αυτού της προκάλεσε αρχικώς ιλαρά, η οποία ραγδαία και ταχύτατα επεπλάκη με την ανίατη πάθηση της σκληρυντικής πανεγκεφαλίτιδας, η οποία, τελικώς, την οδήγησε στο θάνατο.

Ακόμη, η μητέρα της μικρής που έχασε την ζωή της, στην αγωγή της υποστήριξε ότι συνέτρεχε ευθύνη του Ελληνικού Δημοσίου και του επίμαχου Δήμου, στα ιατρεία του οποίου έγινε ο εμβολιασμός, κατά τα άρθρα 105, 106 ΕισΝΑΚ, λόγω παρανόμων πράξεων των οργάνων τους και, ειδικότερα:

α) λόγω αντιθέσεως προς το Σύνταγμα και την ΕΣΔΑ και προς τον Κώδικα Ιατρικής Δεοντολογίας του επιβαλλομένου για την φοίτηση των μαθητών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση εμβολιασμού και

β) λόγω της κατά παράβαση του Συντάγματος και της Διεθνούς Συμβάσεως για τα Δικαιώματα του Παιδιού παραλείψεως να θεσπισθεί νομοθετικά σύστημα αποζημιώσεως για βλάβη ή θάνατο από εμβολιασμό.

Από το Διοικητικό Πρωτοδικείο επιδικάστηκε στην μητέρα της άτυχης κοπέλας αποζημίωση 200.000 ευρώ, όμως ασκήθηκε αναίρεση κατά της πρωτόδικης απόφασης η οποία απορρίφθηκε από το Διοικητικό Εφετείο.

Κατόπιν έφεσης, το Α΄ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας (πρόεδρος η αντιπρόεδρος Μαρία Καραμανώφ και εισηγήτρια η σύμβουλος Επικρατείας Όλγα Ζύγουρα) με την υπ΄ αριθμ. 622/2021 απόφασή του έδωσε μια άλλη ερμηνεία της Διοικητικής νομοθεσίας και ειδικά του άρθρου 105 του Εισαγωγικού Νόμου του Αστικού Κώδικα (ΕισΝΑΚ) και της συνταγματικής ευθύνης του κράτους.

Ειδικότερα, αναφέρει το ΣτΕ στην απόφασή του:

"Σε περίπτωση, που επέλθει ευθέως βλάβη της υγείας προσώπου συνεπεία της συνταγματικώς θεμιτής και νομίμου πραγματοποιήσεως εμβολιασμού (δηλαδή εμβολιασμού διενεργούμενου με σκοπό την προστασία της δημόσιας υγείας συλλογικώς και ατομικώς και προβλεπόμενου από ειδική νομοθεσία, υιοθετούσα έγκυρα και τεκμηριωμένα επιστημονικά, ιατρικά και επιδημιολογικά πορίσματα στον αντίστοιχο τομέα, με δυνατότητα εξαιρέσεως από αυτόν σε ειδικές ατομικές περιπτώσεις, για τις οποίες αυτός αντενδείκνυται), ήτοι βλάβη, μη οφειλομένη σε παρεμβαλλομένη παράνομη πράξη ή παράλειψη (όπως π.χ. χορήγηση ελαττωματικού ή ακαταλλήλου σκευάσματος ή πλημμέλειες κατά την διενέργεια του εμβολιασμού), ανακύπτει ευθέως εκ του άρθρου 4 παρ. 5 σε συνδυασμό και με το άρθρο 25 παρ 4 του Συντάγματος ευθύνη του κράτους προς εύλογη αποκατάσταση της ζημίας του παθόντος, υπό την έννοια της αποκαταστάσεως τόσο της τυχόν υλικής όσον και, κατ΄ ανάλογη εφαρμογή του άρθρου 932 ΑΚ, της ηθικής βλάβης του".

Και αυτό, γιατί σύμφωνα με τους συμβούλους Επικρατείας, "στις περιπτώσεις αυτές, η προκαλούμενη από την πραγματοποίηση του εμβολιασμού βλάβη συνιστά υπέρμετρη θυσία για τον παθόντα (βλάβη υγείας και προσβολή προσωπικότητος), χάριν του συμφέροντος του κοινωνικού συνόλου".

Μάλιστα, το ΣτΕ υπογραμμίζει, ότι η "εκ του Συντάγματος και των άρθρων 19, 23, 24, 26 και 39 της κυρωθείσης με τον ν. 2101/1992 Διεθνούς Συμβάσεως για τα Δικαιώματα του Παιδιού δεν επιτάσσεται η πρόβλεψη ειδικού αποζημιωτικού καθεστώτος για τις περιπτώσεις βλάβης συνεπεία εμβολιασμού" και η μη πρόβλεψη δε τέτοιου ειδικού καθεστώτος δεν συνιστά παράλειψη νομοθετήσεως, δυναμένη να στοιχειοθετήσει αξίωση αποζημιώσεως κατά το άρθρο 105 ΕισΝΑΚ".

Τελικά, το ΣτΕ αναίρεσε την απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών.





πηγή:https://www.capital.gr/epikairotita/3544513/ste-o-thanatos-i-parenergeies-apo-to-embolio-egeiroun-dikaioma-apozimiosis-apo-to-dimosio?utmsource=email

Δευτέρα 10 Μαΐου 2021

Συντάξεις/Αναδρομικά/ φορολόγηση: - Τελεσίδικη Απόφαση ΒΟΜΒΑ από το ΣτΕ - Παράνομη η επιβολή φόρων στα αναδρομικά

 








Απαλλάσσονται από φόρους – πρόστιμα πέραν της πενταετίας και επιχειρήσεις

Την αναδρομική παραγραφή χιλιάδων φορολογικών υποθέσεων και επιστροφή φόρων και προστίμων εκατομμυρίων ευρώ σε συνταξιούχους και επιχειρηματίες σηματοδοτεί η νέα «βόμβα» του Συμβουλίου της Επικρατείας αναφορικά με τους χρόνους παραγραφής των φορολογικών υποθέσεων.

Το ανώτατο δικαστήριο έκρινε τελεσίδικα ότι είναι άκυρες οι πράξεις προσδιορισμού φόρων και προστίμων, που κοινοποιούνται μετά τη συμπλήρωση του χρόνου παραγραφής, με αποτέλεσμα η ΑΑΔΕ να αναγκαστεί σε επιστροφή φόρων και προστίμων, τα οποία έχει ήδη βεβαιώσει και εισπράξει, ανοίγοντας νέα «μαύρη τρύπα» στον Κρατικό Προϋπολογισμό.

Η νέα απόφαση ανοίγει τον δρόμο σε επιστροφές φόρων για 70.000 υποθέσεις συνταξιούχων που έλαβαν αναδρομικά το έτος 2013 και παράλληλα επωφελούνται χιλιάδες επιχειρήσεις και ελεύθεροι επαγγελματίες οι οποίοι έλαβαν εκπρόθεσμα «ραβασάκια» από την Εφορία.

Στα τέλη Δεκεμβρίου 2019 η ΑΑΔΕ διαπίστωσε πως οι υποθέσεις χιλιάδων συνταξιούχων, οι οποίοι έλαβαν αναδρομικά το έτος 2013 και δεν τα δήλωσαν το 2014, θα παραγράφονταν την 31η Δεκεμβρίου 2019. Τότε δόθηκε εντολή να σταλούν εσπευσμένα οι «πράξεις προσδιορισμού του φόρου», οι οποίες όμως δεν πρόλαβαν να σταλούν ως την τελευταία μέρα του 2019, αλλά έφτασαν στα χέρια των υπόχρεων τις πρώτες μέρες του 2020.

Η ΑΑΔΕ υποστήριξε ότι δεν τίθεται θέμα παραγραφής, καθώς προέβαλε πως παίζει ρόλο ο χρόνος έκδοσης του ειδοποιητηρίου και όχι η ημερομηνία της κοινοποίησης. Ωστόσο, τα διοικητικά Εφετεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης έκριναν ότι η κοινοποίηση της πράξης θα πρέπει να γίνει εντός της προθεσμίας παραγραφής και όχι μεταγενέστερα. Δηλαδή, στην προκειμένη περίπτωση, οι υπόχρεοι θα έπρεπε να έχουν λάβει τις πράξεις προσδιορισμού φόρων και προστίμων έως τις 31 Δεκεμβρίου 2019.

Επισημαίνεται πως αυτή η τακτική αποτελούσε σύνηθες φαινόμενο τα προηγούμενα χρόνια, καθώς η Εφορία λίγες ημέρες πριν από τη λήξη του εκάστοτε έτους και την ημερομηνία παραγραφής των υποθέσεων εξέδιδε μαζικά πράξεις προσδιορισμού φόρου ή επιβολής προστίμου, με αποτέλεσμα να φτάνουν στα χέρια των φορολογουμένων εκπρόθεσμα.

Κάποιοι υπόχρεοι προσέφυγαν στη Δικαιοσύνη και δικαιώθηκαν πρωτόδικα, υποστηρίζοντας πως με αυτή την τακτική η φορολογική διοίκηση της χώρας λάμβανε άτυπα ολιγοήμερη παράταση στον χρόνο παραγραφής των υποθέσεων, χωρίς να το δικαιούται, διεκδικώντας την καταβολή φόρων και προστίμων που κανονικά, με βάση τον νόμο, θα έπρεπε να είχαν «σβηστεί».

Σύμφωνα με την Ένωση για την Υπεράσπιση της Εργασίας και του Κοινωνικού Κράτους (ΕΝΥΠΕΚΚ), μετά τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας για την παραγραφή, σύμφωνα με τις οποίες για την πενταετία λαμβάνεται υπόψη ο χρόνος κοινοποίησης της πράξης καταλογισμού και όχι ο χρόνος έκδοσή της:

α) Τα καταλογισθέντα ποσά για τα «αδήλωτα αναδρομικά» των ετών 2000-12, εισπραχθέντα το 2013, είναι παράνομα,

β) τα επιβληθέντα ποσά φόρων και προστίμων πρέπει να διαγραφούν ως άκυρα και

γ) όσα ποσά ήδη έχουν εισπραχθεί από τις αρμόδιες ΔΟΥ θα πρέπει να επιστραφούν εντόκως στους συνταξιούχους που τα εξόφλησαν.

Όπως επισημαίνει η ΕΝΥΠΕΚΚ, 70.000 συνταξιούχοι πρέπει να πάρουν επιστροφή φόρου από το Ελληνικό Δημόσιο και μάλιστα με τον νόμιμο τόκο του 6%. Αυτή η εξέλιξη αποτελεί ακόμα μία δημοσιονομική «βόμβα» στον Κρατικό Προϋπολογισμό, καθώς ανεβάζει υψηλότερα το κόστος που θα πρέπει να επωμιστεί το Ελληνικό Δημόσιο για τα λάθη του παρελθόντος.





πηγή:
https://www.dimokratianews.gr/politiki/528763/to-ste-ekrine-paranomi-tin-katavoli-foron-gia-paliotera-anadromika/