Τρίτη 20 Απριλίου 2021

Πρωθυπουργός: Το όραμα και οι αξίες, ενός κράτους ενισχύονται από την άμυνα και την αποτροπή. - Αντιμετωπίζουμε ένα νέο σύνολο απειλών .


 Τις πολυσχιδείς δυνατότητες των Ενόπλων Δυνάμεων της Ελλάδας και επτά συμμάχων της χώρας μας είχε την ευκαιρία να διαπιστώσει το μεσημέρι ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος επισκέφθηκε την Αεροπορική Βάση της Ανδραβίδας ώστε να παρακολουθήσει μέρος της πολυεθνικής διακλαδικής άσκησης «ΗΝΙΟΧΟΣ 21».

Ο Πρωθυπουργός, μαζί με την πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, είχε την ευκαιρία να διαπιστώσει από κοντά το αξιόμαχο και την αποτρεπτική ισχύ των Ενόπλων Δυνάμεων της Ελλάδας. Χαιρέτισε τη στρατιωτική εκπροσώπηση των φίλων χωρών και παρακολούθησε εντυπωσιακές υπερπτήσεις και ελιγμούς των μαχητικών αεροσκαφών. Ο Πρωθυπουργός επισκέφθηκε επίσης τον χώρο όπου φιλοξενούνται τα πληρώματα που συμμετέχουν στην άσκηση ενώ δέχτηκε ως δώρο ένα τζάκετ με τα διακριτικά της φετινής άσκησης.

Ο Πρωθυπουργός απένειμε επίσης βραβεία στους δύο πρωτεύσαντες στη Μικτή Σειρά Σχολής Όπλων Τακτικής για τα έτη 2019 και 2020, Σμηναγούς Χρήστο Πετρόπουλο και Γεώργιο Κοντοφάκα, καθώς και στον Σμηναγό Αναστάσιος Ανδρονιδάκης, ο οποίος κατέκτησε τον τίτλο του Best Warrior στο NATO/TLP 2020.

«Η Ελλάδα αποτελεί θεμέλιο σταθερότητας και ασφάλειας στην ευρύτερη περιοχή. Αποτελεί πρωταγωνιστή στις αναμετρήσεις, αλλά και στις συζητήσεις. Στην αμυντική αποτροπή, αλλά και στην ειρηνική καταλαγή. Με το εθνικό συμφέρον και το Διεθνές Δίκαιο μόνιμες πυξίδες της», τόνισε στη δήλωσή του ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Η Ελλάδα πάντοτε θα προωθεί μία θετική ατζέντα, έχοντας ως θεμέλιο τις κοινές αξίες, τη συμμόρφωση με το Διεθνές Δίκαιο και το Δίκαιο της Θάλασσας, τους κανόνες καλής γειτονίας και τον αμοιβαίο σεβασμό που θα πρέπει πάντα να διέπει τις σχέσεις μεταξύ σύγχρονων χωρών. Την ίδια στιγμή, δεν μπορούμε να είμαστε αφελείς. Αντιμετωπίζουμε ένα νέο σύνολο απειλών. Ο κόσμος μας είναι εξαιρετικά περίπλοκος και η γειτονιά μας, δυστυχώς, γίνεται πιο ασταθής», σημείωσε ο Πρωθυπουργός. «Η Ελλάδα θα συνεχίσει να ενισχύει τις αμυντικές δυνατότητές της και να αναβαθμίζει τις ένοπλες δυνάμεις της», πρόσθεσε.

Η ετήσια άσκηση «ΗΝΙΟΧΟΣ» αντανακλά άλλωστε τη στρατηγική θέση της Ελλάδας στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογειακής Λεκάνης και τη στενή συνεργασία της με πολλές χώρες της περιοχής, με σκοπό την ασφάλεια και τη διαφύλαξη της ειρήνης.

Η άσκηση λαμβάνει χώρα σε όλο του εύρος του FIR Αθηνών με τη συμμετοχή μαχητικών Rafale και Mirage 2000D από τη Γαλλία, F-16 από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, F/A 18 Hornet από την Ισπανία, και F-15 και F-16 από το Ισραήλ. Οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν στείλει F-16, drones τύπου MQ-9 και ιπτάμενο τάνκερ τύπου KC-135. Ο Καναδάς λαμβάνει μέρος με σύστημα CGI – Air Weapon Managers, ενώ η Κύπρος έχει στείλει ελικόπτερο AW 139. Πέντε ακόμα χώρες συμμετέχουν ως παρατηρητές: η Αυστρία, η Αίγυπτος, η Ιορδανία, η Ρουμανία και η Σλοβενία.

Η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία συμμετέχει με κάθε τύπο μαχητικού που διαθέτει στον στόλο της (F-16, M-2000, M-2000-5, F-4), μέσα αντιαεροπορικής προστασίας, όργανα ηλεκτρονικού πολέμου και Μη Επανδρωμένα Αεροχήματα. Το Πολεμικό Ναυτικό λαμβάνει μέρος με φρεγάτες, Ταχέα Περιπολικά Κατευθυνόμενων Βλημάτων, κανονιοφόρους, πλοία γενικής υποστήριξης, ελικόπτερα και Αεροσκάφος Ναυτικών Επιχειρήσεων. Ο Στρατός Ξηράς έχει διαθέσει τμήματα Κ/Β HAWK, μηχανοκίνητα τμήματα πεζικού και τεθωρακισμένων, επιθετικά ελικόπτερα AH-64 Apache και μεταφορικά ελικόπτερα CH-47D Chinook.

Ένας χαιρετισμός με ιστορία 29 ετών

Λίγο πριν ολοκληρωθεί η επίσκεψή του στην Ανδραβίδα, ο Πρωθυπουργός είχε μια σύντομη αλλά πολύ θερμή συνομιλία με τους πιλότους που υπηρετούν στην 347 μοίρα της 111 πτέρυγα Μάχης, στον Αλμυρό Μαγνησίας, εκεί όπου πριν από 29 χρόνια (στην 111 Πτέρυγα Μάχης και στην 346 τότε μοίρα) ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπηρέτησε το σύνολο της στρατιωτικής του θητείας.

Όπως σχολίασε ο ίδιος, πολλά πράγματα έχουν αλλάξει από τότε αλλά αυτό που δεν έχει αλλάξει είναι το φρόνημα, η αυταπάρνηση και η αίσθηση του καθήκοντος με την οποία οι αξιωματικοί και οι υπαξιωματικοί της Πολεμικής Αεροπορίας υπηρετούν την Πατρίδα.

Την άσκηση παρακολούθησαν, μαζί με τον Πρωθυπουργό, ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας Αλκιβιάδης Στεφανής, ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας Αντώνης Οικονόμου, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης, ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος, ο Αρχηγός ΓΕΑ Αντιπτέραρχος Γεώργιος Μπλιούμης, ο Αρχηγός ΓΕΣ Αντιστράτηγος Χαράλαμπος Λαλούσης και ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Στυλιανός Πετράκης.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης συνομίλησε με τον πρέσβη των Ηνωμένων Πολιτειών Geoffrey Pyatt και τους πρέσβεις των υπόλοιπων χωρών που έλαβαν μέρος, όπως και των χωρών – παρατηρητών.

Ολόκληρη η τοποθέτηση του Πρωθυπουργού

Αγαπητοί Πρέσβεις, Αρχηγοί, Στρατηγοί, Κυρίες και κύριοι, Διακεκριμένοι καλεσμένοι.

Είναι μεγάλη μου χαρά που βρίσκομαι σήμερα εδώ, με αφορμή την Ημέρα Διακεκριμένων Επισκεπτών (DV-Day) της άσκησης «ΗΝΙΟΧΟΣ 21».

Επί περισσότερα από 30 χρόνια, η Ελλάδα φιλοξενεί μια από τις πιο δυναμικές, απαιτητικές και ανταγωνιστικές στρατιωτικές ασκήσεις, την άσκηση «ΗΝΙΟΧΟΣ».

Δίνουμε «ραντεβού» κάθε χρόνο προκειμένου να προσομοιώσουμε τις προκλήσεις και την τριβή της μάχης όσο πιο ρεαλιστικά γίνεται, ώστε τα στρατεύματά μας να αποκτήσουν πολύτιμη εμπειρία.

Και για να προωθήσουμε τη διαλειτουργικότητα, την επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα και την προσαρμοστικότητα σε ένα περιβάλλον ασφάλειας που μεταβάλλεται ραγδαία.

Τα τελευταία χρόνια γίναμε μάρτυρες της ανάδυσης νέων απειλών. Μην έχετε την παραμικρή αμφιβολία ότι οι αξίες που ενώνουν τις κοινωνίες μας και έχουν επισφραγίσει τις συμμαχίες μας δέχονται επίθεση από πληθώρα απειλών: ομάδες που δραστηριοποιούνται διασυνοριακά, από εχθρικά κράτη και από τον υβριδικό πόλεμο.

Θα έλεγα, σε γενικές γραμμές, πως η αντίδρασή μας δομείται σε δύο πυλώνες: Όραμα και αξίες, που ενισχύονται από την άμυνα και την αποτροπή. Θα ήθελα συντόμως να αναφερθώ και στους δύο πυλώνες.

Η ιστορία της Ελλάδας είναι, με πολλούς τρόπους, μια ιστορία ελευθεριών: ελευθερία σκέψης, ελευθερία έκφρασης, ισότητα, συμπεριληπτικότητα και κράτος δικαίου.

Ενώ είναι αρχαίες αξίες, που χρονολογούνται στον 5ο αιώνα π.Χ., παραμένουν η βάση της κοινωνίας μας σήμερα. Για τις αρχές αυτές πολέμησαν οι Έλληνες πριν από 200 χρόνια, όταν κερδίσαμε την ανεξαρτησία μας από την Οθωμανική Αυτοκρατορία.

Καθώς γιορτάζουμε την επέτειο των 200 ετών από την έναρξη του πολέμου για την ανεξαρτησία μας, είναι σημαντικό να υπογραμμίσουμε πως η νίκη μας, σε πείσμα όλων των προβλέψεων, κατέστη τότε εφικτή χάρη και στην στήριξη των φίλων μας από το εξωτερικό. Η Μάχη του Ναυαρίνου, η οποία ουσιαστικά επισφράγισε το αποτέλεσμα του αγώνα για την ανεξαρτησία, έλαβε χώρα περίπου 40-50 μίλια νότια από το σημείο όπου βρισκόμαστε σήμερα, εκεί όπου οι συνασπισμένες ναυτικές δυνάμεις της Ρωσίας, της Αγγλίας και της Γαλλίας κατέστρεψαν τον Οθωμανικό και Αιγυπτιακό στόλο.

Γνωρίζουμε καλά, λοιπόν, ότι από την γέννησή της η νεότερη Ελλάδα εκτιμά την αξία των πολιτικών και στρατιωτικών συμμαχιών και συμπράξεων. Όχι όμως με ένα φιλοπόλεμο πνεύμα. Όχι εις βάρος άλλων. Αλλά προκειμένου να προστατεύσουμε την ειρήνη, να προωθήσουμε τη σταθερότητα, την ανάπτυξη και την ευημερία για όλους τους λαούς της ευρύτερης γειτονιάς μας -στα Βαλκάνια, στην Ανατολική Μεσόγειο και τη Μέση Ανατολή.

Η Ελλάδα πάντοτε θα προωθεί μία θετική ατζέντα, έχοντας ως θεμέλιο τις κοινές αξίες, τη συμμόρφωση με το Διεθνές Δίκαιο και το Δίκαιο της Θάλασσας, τους κανόνες καλής γειτονίας και τον αμοιβαίο σεβασμό που θα πρέπει πάντα να διέπει τις σχέσεις μεταξύ σύγχρονων χωρών.

Την ίδια στιγμή, δεν μπορούμε να είμαστε αφελείς. Αντιμετωπίζουμε ένα νέο σύνολο απειλών. Ο κόσμος μας είναι εξαιρετικά περίπλοκος και η γειτονιά μας, δυστυχώς, γίνεται πιο ασταθής.

Η Ελλάδα θα συνεχίσει να ενισχύει τις αμυντικές δυνατότητές της και να αναβαθμίζει τις Ένοπλες Δυνάμεις της. Θα συνεχίσουμε να υλοποιούμε τον στόχο που θέτει το NATO για δαπάνες ίσες με 2% (του ΑΕΠ).

Και θα συνεχίσουμε να συμμετέχουμε σε ασκήσεις στην ευρύτερη περιοχή και να ενισχύουμε τη συνεργασία ανάμεσα στις αμυντικές δυνάμεις μας.

Την τελευταία εβδομάδα, τις τελευταίες μέρες, γίναμε μάρτυρες της συμμετοχής πολλών συμμαχικών και φιλικών χωρών, σε ένα πνεύμα συντροφικότητας -πρέπει να τιμήσουμε και να προστατεύσουμε αυτόν τον κοινό δεσμό.

Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για τη συμμετοχή σας σε αυτή την σπουδαία άσκηση. Με εντυπωσίασαν ιδιαίτερα τα όσα είδα.

Παρακαλώ να μεταφέρετε στην πολιτική και στρατιωτική σας ηγεσία την εκτίμησή μου για τη συμμετοχή σας στην άσκηση, αλλά και τη βούλησή μου να εντείνουμε περαιτέρω τη συνεργασία μας, τόσο σε στρατιωτικό όσο και σε πολιτικό επίπεδο.

Ο Στρατηγός Φλώρος είπε πως σας τιμώ με την παρουσία μου. Στην πραγματικότητα συμβαίνει το αντίθετο. Εσείς και οι χώρες σας, μάς τιμάτε με την ενεργό συμμετοχή σας στην άσκηση. Ό,τι και να πω για τη συνεισφορά σας στην επιτυχία της θα ήταν λίγο.

Συγχαρητήρια στο Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας και στην Ελληνική Πολεμική Αεροπορία για τη διοργάνωση αυτής της εξαιρετικά πολύπλοκης άσκησης, «ΗΝΙΟΧΟΣ 21».

Συγχαρητήρια σε όλους όσοι συμμετείχαν σε αυτή την σπουδαία άσκηση με οποιονδήποτε τρόπο.

Και τέλος, θα ήθελα να απευθυνθώ στους φίλους που ταξίδεψαν από το εξωτερικό για να είναι σήμερα μαζί μας. Είμαστε υπόχρεοι προς όλους εσάς και προσβλέπουμε στην επόμενή μας συνάντηση εδώ, σύντομα. Σας εύχομαι ασφαλή επιστροφή.

Θα ήθελα να κλείσω με μία σύντομη δήλωση στα ελληνικά.

Με μεγάλη υπερηφάνεια βρέθηκα σήμερα στην τελική φάση της άσκησης «ΗΝΙΟΧΟΣ». Όχι μόνο γιατί η επιτυχία της ανέδειξε τις δυνατότητες των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας μας. Αλλά και γιατί σε αυτήν συμμετείχαν πολλές συμμαχικές χώρες, που συνεργάστηκαν σε όλη την έκταση του ελληνικού FIR.

Κάτι που δηλώνει ότι η πατρίδα μας μπορεί, σήμερα, τα πάντα μόνη, αλλά και ποτέ δεν είναι μόνη.

Ο «ΗΝΙΟΧΟΣ» έχει εξελιχθεί στην πιο ανταγωνιστική άσκηση στην Ανατολική Μεσόγειο. Και η παρουσία τόσων δυνάμεων, από τη Γαλλία και τις Ηνωμένες Πολιτείες μέχρι το Ισραήλ και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, είναι αναγνώριση ότι η Ελλάδα αποτελεί θεμέλιο σταθερότητας και ασφάλειας στην ευρύτερη περιοχή.

Αποτελεί πρωταγωνιστή στις αναμετρήσεις, αλλά και στις συζητήσεις. Στην αμυντική αποτροπή, αλλά και στην ειρηνική καταλαγή. Με το εθνικό συμφέρον και το Διεθνές Δίκαιο μόνιμες πυξίδες της.

Πολλά συγχαρητήρια, λοιπόν, σε όλες και σε όλους, κυρίως στην Πολεμική μας Αεροπορία, για την άψογη οργάνωση αυτής της άσκησης. Πολλά συγχαρητήρια και στους ξένους συμμάχους, που πέταξαν μαζί μας στους ελληνικούς ουρανούς.

Φεύγω από την Ανδραβίδα και την 117 Πτέρυγα Μάχης πιο χαρούμενος και πιο σίγουρος. Και αναμένω, κύριοι Αρχηγοί, στον «ΗΝΙΟΧΟ» του 2022 να καμαρώσουμε τους πιλότους μας και στα νέα Rafale, έχοντας δίπλα τους στην άσκηση ακόμη περισσότερους φίλους από φίλες χώρες.

Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για την παρουσία σας στην Ελλάδα.

Δευτέρα 19 Απριλίου 2021

Βίντεο-αφιέρωμα για την επέτειο των 200 χρόνων στην πρόσοψη της Βουλής


 Από απόψε και για τις επόμενες δέκα ημέρες, από τις 21:00 έως τις 23:00, θα προβάλλεται ανά ημίωρο, στην πρόσοψη του κτιρίου της Βουλής, ένα δεκάλεπτο βίντεο με μορφές και σκηνές της Ελληνικής Επανάστασης από τον τοιχογραφικό διάκοσμο της Αίθουσας Ελευθερίου Βενιζέλου. 

vinteo-afieroma-gia-tin-epeteio-ton-200-chronon-stin-prosopsi-tis-voylis0


vinteo-afieroma-gia-tin-epeteio-ton-200-chronon-stin-prosopsi-tis-voylis4

vinteo-afieroma-gia-tin-epeteio-ton-200-chronon-stin-prosopsi-tis-voylis6

vinteo-afieroma-gia-tin-epeteio-ton-200-chronon-stin-prosopsi-tis-voylis8

Λεπτομέρειες για την έκθεση

Η διάρκεια της έκθεσης θα επεκταθεί πέραν του επετειακού έτους προκειμένου να καταστεί δυνατόν, όταν το επιτρέψουν οι συνθήκες, να την επισκεφθούν όσο το δυνατόν περισσότεροι πολίτες και κυρίως οι μαθητές και οι σπουδαστές του τόπου μας.

Η έκθεση θα είναι προσβάσιμη και διαδικτυακά, μέσω ειδικής ιστοσελίδας, με όλα τα εκθέματα διαθέσιμα, με τρισδιάστατη εικονική περιήγηση (3D tour), καθώς και ψηφιακές εφαρμογές-παιχνίδια, αξιοποιήσιμα από την εκπαιδευτική κοινότητα. 

vinteo-afieroma-gia-tin-epeteio-ton-200-chronon-stin-prosopsi-tis-voylis10

vinteo-afieroma-gia-tin-epeteio-ton-200-chronon-stin-prosopsi-tis-voylis12

vinteo-afieroma-gia-tin-epeteio-ton-200-chronon-stin-prosopsi-tis-voylis14

vinteo-afieroma-gia-tin-epeteio-ton-200-chronon-stin-prosopsi-tis-voylis16

vinteo-afieroma-gia-tin-epeteio-ton-200-chronon-stin-prosopsi-tis-voylis18

vinteo-afieroma-gia-tin-epeteio-ton-200-chronon-stin-prosopsi-tis-voylis20

Η Βουλή είναι ένα από τα πολύτιμα “τρόπαια” του ’21

Η Βουλή, το αντιπροσωπευτικό μας σύστημα, «είναι ένα από τα πολύτιμα τρόπαια του 1821», τόνισε ο πρόεδρος του ελληνικού κοινοβουλίου Κων. Τασούλας χαιρετίζοντας τα εγκαίνια της επετειακής έκθεσης «Αντικρίζοντας την Ελευθερία! Στη Βουλή των Ελλήνων, δύο αιώνες μετά».

Η έκθεση εγκαινιάστηκε σήμερα Δευτέρα, 19/04/2021, Ημέρα Φιλελληνισμού και Διεθνούς Αλληλεγγύης, σε μια λαμπρή εκδήλωση, στην αίθουσα συνεδριάσεων της Ολομέλειας του Κοινοβουλίου.

Παρουσία της πολιτειακής και πολιτικής ηγεσίας της χώρας, των αρχηγών και εκπροσώπων των κοινοβουλευτικών κομμάτων, του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος, πρέσβεων, της προέδρου της Επιτροπής “Ελλάδα 2021″ και του προέδρου του Ιδρύματος Ωνάση, ο κ. Τασούλας τόνισε ότι «η Βουλή δεν είναι μόνο ιστορικός θεματοφύλακας της μνήμης του Αγώνα. Η Βουλή, το Κοινοβούλιο, το αντιπροσωπευτικό δηλαδή σύστημα που εδώ μέσα στο βουλευτήριο εκδηλώνεται, είναι ένα από τα πολύτιμα τρόπαια εκείνου του Αγώνα. Η μορφή της πολιτείας ήθελαν οι Αγωνιστές του ’21 να είναι ‘‘παραστατική”, δηλαδή κοινοβουλευτική».

Όπως σημείωσε ο πρόεδρος της Βουλής, “παραστάτες” ελέγοντο οι πρώτοι βουλευτές.

«Και εδώ είναι η μαγεία και η γοητεία της ελληνικής γλώσσης. «Παραστάτης» είναι αυτός που στέκει «παρά», δίπλα σου, παλεύει μαζί σου, κοντά σου. Δεν τους είπαν ούτε «προστάτες», καθώς «προστάτης» είναι αυτός που είναι μπροστά σου, ούτε «επιστάτες» που είναι αυτός που είναι πίσω σου και μάχεται, αλλά “Παραστάτες”».

Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας, κυρία Κατερίνα Σακελλαροπούλου, και ο πρωθυπουργός, κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, συνοδευόμενοι από τον πρόεδρο της Βουλής, κ. Κωνσταντίνο Τασούλα, ξεναγήθηκαν, τηρουμένων όλων των μέτρων υγειονομικής προστασίας, στην Έκθεση που αναπτύσσεται στους δύο πιο μνημειακούς χώρους του Μεγάρου της Βουλής, στο Περιστύλιο της Ολομέλειας και στην Αίθουσα «Ελευθέριος Βενιζέλος», πρώην Αίθουσα Τροπαίων και Υπασπιστών.

Επίσης, ξεναγήθηκαν στα εκθέματα ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος, καθώς και η πρόεδρος της Επιτροπής «Ελλάδα 2021», κυρία Γιάννα Αγγελοπούλου-Δασκαλάκη.







πηγή:https://www.kathimerini.gr/society/561336835/vinteo-afieroma-gia-tin-epeteio-ton-200-chronon-stin-prosopsi-tis-voylis/

Ύποπτα Παιχνίδια με τα "Βλάχικα"!


 Γράφουν ο Υπτγος ε.α. Μιλτιάδης Πιτούλης και η Εκπαιδευτικός Λίτσα Αναστασίου

     Ξεκινάμε κάνοντας από την αρχή γνωστό ότι οι δικές μας παρατηρήσεις είναι απόρροια των επαφών μας με πολλούς φίλους, μέλη Συλλόγων Βλάχων από τα βλαχοχώρια του Ελληνικού χώρου και όχι φυσικά των Σκοπίων ή της Αλβανίας.
Ν’ αναφέρουμε επίσης ότι και οι δύο είμαστε ομιλητές του ιδιώματος της ιδιαίτερης περιοχής μας, το οποίο μάθαμε από τους γονείς μας με όλες τις διαφορές που δυσκολεύουν πολλές φορές την συνεννόηση, διότι η βλαχική είναι ένα σύνολο από μη ομογενοποιημένα ιδιώματα. Κι αυτός είναι ο πλούτος της και η ομορφιά της, η διαφορετικότητα που μας ενώνει στη μία και μοναδική πατρίδα, η οποία ποτέ δεν μας καταπίεσε να μη μιλούμε τα βλάχικα, όπως διατείνονται ψευδώς κάποιοι!
   Μέχρι πρόσφατα η γλωσσολογία αδυνατούσε να αποφανθεί με ποια κριτήρια ο γλωσσικός κώδικας ενός πληθυσμού χαρακτηρίζεται ξεχωριστή γλώσσα και πότε διάλεκτος ή ιδίωμα. Οπότε άλλοι παράγοντες έπαιζαν σημαντικό ρόλο, όπως π.χ. η πολιτική βούληση και σύμφωνα με τη γνωστή ρήση του γλωσσολόγου Μαξ Βαϊνράϊχ (Max Weinreich) «Μία γλώσσα είναι μια διάλεκτος εξοπλισμένη με στρατό και ναυτικό», που τονίζει πόσο βαρύνει ο πολιτικός και κρατικός παράγοντας σε τέτοια θέματα. Και η βλαχική δεν είχε ποτέ ούτε στρατό ούτε ναυτικό, διότι ουδέποτε υπήρξε έθνος Βλάχων! Οπότε, το αν είναι αυτόνομη γλώσσα η βλαχική είναι η άποψη μιας μικρής μερίδας επιστημόνων, των οποίων αδυνατούμε να κατανοήσουμε τα κίνητρα της διαφωνίας τους με τους υπόλοιπους.
Βεβαίως, η σύγχρονη γλωσσολογία επιχειρεί να επιλύσει το πρόβλημα με την υιοθέτηση μιας άλλης οπτικής, με την οποία προσεγγίζεται η διάκριση «γλώσσα-διάλεκτος», με την εισαγωγή της έννοιας του «γλωσσικού συνεχούς», αλλά αυτό είναι θέμα ειδικών επιστημόνων κι όχι δικό μας.
     Αν η βλαχική είναι αυτόνομη γλώσσα ή διάλεκτος ή ιδίωμα κλπ. μας είναι αδιάφορο. Για εμάς τους Βλαχόφωνους Έλληνες, είναι η δεύτερη μητρική γλώσσα, το πολιτιστικό στοιχείο, που μας έμαθαν οι γονείς μας παράλληλα με τα ελληνικά, συνεχίζοντας την προφορική παράδοση που είχαν κληρονομήσει, χωρίς να έχουν σχεδόν καμιά γνώση για τις ιστορικές συνθήκες της Ρωμαιοκρατίας, που οδήγησαν τον πληθυσμό της Πίνδου να μιλάει και αυτό τον επίκτητο γλωσσικό κώδικα, γιατί ελληνικά και μιλούσαν και έγραφαν όλοι.

Η προπαγάνδα...
     

Την τελευταία περίοδο οι Βλαχόφωνοι Έλληνες γινόμαστε για άλλη μία φορά θεατές στο ίδιο έργο: να οργανώνονται Συνέδρια για ζητήματα τα οποία τους αφορούν ΧΩΡΙΣ τους ίδιους, από μικρές αλλά δυναμικές ομάδες οι οποίες σε καμιά περίπτωση δεν δικαιούνται να επιβάλλουν την άποψή τους στην μεγάλη μάζα των Βλαχοφώνων Ελλήνων η οποία δεν συμμετέχει! Επί ενάμιση αιώνα περίπου η Ρουμάνικη προπαγάνδα προσπάθησε να τους πείσει ότι δεν είναι Έλληνες, αλλά απέτυχε διότι «σκόνταψε» στην ισχυρή προσήλωσή τους στο Ελληνικό Έθνος: και είναι γνωστός ο αυτοπροσδιορισμός τους ως Βλαχοφώνων / Λατινοφώνων Ελλήνων.
    Σε καμμιά περίπτωση όμως, οποιαδήποτε ενέργεια που αφορά την βλαχική δεν μπορεί κατά την γνώμη μας να επιχειρηθεί επιπόλαια, χωρίς να συνυπολογισθεί και το ζήτημα της προπαγάνδας για την καταγωγή των Βλάχων. Κι αυτό διότι μπορεί να οδηγήσει σε άλλα μονοπάτια…
Η ξένη προπαγάνδα δεν παραιτήθηκε ποτέ του σκοπού της και ανάλογα με την εποχή και τις ιστορικές συνθήκες, χρησιμοποίησε κάθε μέσο για να πετύχει ν’ αποσπάσει αυτό το κομμάτι του πληθυσμού από τον Ελληνισμό, διότι κατάφερε να δημιουργήσει θύλακες με υποστηρικτές της στη Βέροια και τα Γρεβενά κυρίως.
     Είναι γνωστά τα θλιβερά γεγονότα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, με την ίδρυση της φιλοναζιστικής Λεγεώνας ΤΡΑΪΑΝ στη Βέροια και Πριγκιπάτου στην Πίνδο, τα οποία αντιμετώπισαν αποτελεσματικά οι ίδιοι οι Βλάχοι!

Σήμερα, μετά την αποτυχία όλων των προσπαθειών της Ρουμανίας να μας πείσει ότι είμαστε Ρουμάνοι στην καταγωγή επικρατεί καινούργια θεωρία, υποβοηθούμενη κι από γερμανικούς ναζιστικής προέλευσης οργανισμούς όπως η FUEN, αυτή της ξεχωριστής εθνότητας που εντάχτηκε στο Ελληνικό Έθνος και απολαμβάνει πλήρη δικαιώματα. Ούτε Ρουμάνοι δηλαδή αλλά ούτε κι Έλληνες! Βέβαια το «ούτε Ρουμάνοι» είναι παραπλανητικό για να παρασύρουν αδαείς στο άρμα του αυτονομισμού που εξυπηρετεί άλλα σχέδια…
     

Θα θέλαμε να ενημερώσουμε ότι το αίτημα του εγγραμματισμού της βλαχικής είναι παλαιό και δεν είναι των Βλαχόφωνων Ελλήνων! Είναι επιδίωξη των απογόνων όλων εκείνων που παρασύρθηκαν από τη ρουμάνικη προπαγάνδα στη δεκαετία του 1920, εγκατέλειψαν οικειοθελώς την Ελλάδα αποποιούμενοι εγγράφως την ελληνική ιθαγένεια, πήγαν στην Ρουμανία, εργαλειοποιήθηκαν από την προπαγάνδα και το έθεσαν ήδη στη λεγόμενη «παρασυναγωγή», δηλαδή στο Συνέδριο που είχε διοργανώσει το Κ.Ε.Μ.Ο. (Κέντρο Έρευνας Μειονοτικών Ομάδων) στη Λάρισα χωρίς τους Βλάχους το 1998!
Οι απόγονοι αυτών λοιπόν, ενσυνείδητα ανθέλληνες, υπηρετούν με κάθε μέσο τη νέα θεωρία: ούτε Ρουμάνοι, ούτε Έλληνες αλλά διαφορετική εθνοτική ομάδα! Και μετά θα έλθει το επόμενο βήμα, το αίτημα της αυτονόμησης, γιατί στις συζητήσεις τους καλλιεργούν τον αλυτρωτισμό!

Εγγραμματισμός και ομογενοποίηση...
     

Αυτοί λοιπόν σε συνεργασία με τους εντός Ελλάδος ελάχιστους, αλλά δυναμικούς συνοδοιπόρους τους, προωθούν τον εγγραμματισμό της βλαχικής ο οποίος είχε ήδη εφευρεθεί από τους ίδιους, με την καθιέρωση του ρουμάνικου αλφάβητου στο ομογενοποιημένο ιδίωμα της Κωνστάντζας της Ρουμανίας. Διαφώνησαν με τους Σκοπιανούς και τους υπόλοιπους του εξωτερικού, τους επονομαζόμενους Μακεδονοαρμάνους, για το αμιγώς ρουμάνικο αλφάβητο που είχαν καθιερώσει, ένα άλλο πιο κοντά στο λατινικό χωρίς «κατσιούλες», όπως λέμε οι Βλαχόφωνοι Έλληνες περιπαιχτικά! Αλλά όλοι μαζί συμφωνούν στην ομογενοποίηση της βλαχικής που τους βολεύει!
     Έτσι, στα πλαίσια της Ε.Ε. και των προγραμμάτων για τις ολιγότερο ομιλούμενες γλώσσες κάποιοι κύκλοι του εξωτερικού σε συνεργασία ως φαίνεται με τρείς Συλλόγους μέλη της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πολιτιστικών Συλλόγων Βλάχων, το Σύλλογο Βλάχων Βέροιας, το Σύλλογο Αετομηλιτσιωτών Γράμμου, τον Πολιτιστικό Σύλλογο Βλάχων Διστράτου και με τρείς άλλους μη μέλη, τη Συντροφιά Βλάχων Αθήνας, το Σύλλογο Βλάχων Άνω Πορογίων και το Σύλλογο Σαμαριναίων Κοζάνης και φυσικά το Κ.Ε.Μ.Ο. ξεκίνησαν την τελευταία 10ετία να καλλιεργούν την θεωρία του κινδύνου της εξαφάνισης της βλαχικής!
Είναι αλήθεια ότι η βλαχική, όπως και άλλοι ιδίου τύπου προφορικοί γλωσσικοί κώδικες στην Ευρώπη, κινδυνεύουν να εξαφανιστούν, διότι έχουν εκλείψει οι λόγοι και οι αντικειμενικές συνθήκες που τους συντηρούσαν, κυρίως η γεωγραφική απομόνωση μετά την αστικοποίηση των πληθυσμών. Όπως είναι γνωστό ότι για τους ίδιους λόγους κινδυνεύουν και γραπτοί γλωσσικοί κώδικες παγκοσμίως!
     

Στην κίνηση αυτή εντός Ελλάδος πρωτοστατεί από πολλά χρόνια ο Σύλλογος Βλάχων Βέροιας που είναι και ο μόνος που συμμετέχει και στο λεγόμενο Μακεδοναρμάνικο Συμβούλιο και είναι γνωστές από χρόνια οι θέσεις του, όπως είχαν εκφραστεί από τον κ. Δημήτρη Γκαλαϊτση, σε ημερίδα που διοργάνωσε στο Μεσολόγγι το Ιστορικό Μουσείο «Διέξοδος» στις 15 Σεπτεμβρίου 2018.
Στην ημερίδα ο κ. Γκαλαίτσης επανέλαβε τις γνωστές απόψεις του, ότι, δηλαδή, ο βλάχικος λόγος δεν είναι διάλεκτος ή ιδίωμα, αλλά γλώσσα, «εγγραμματιζόμενη πιο αποτελεσματικά με το λατινικό αλφάβητο ως λατινογενής γλώσσα». Σημειώνεται ότι ο κ. Γκαλαίτσης το πάει ακόμα πιο… μακριά, αφού προτείνει τη δημιουργία ενός πανεπιστημιακού τομέα βλαχολογικών σπουδών για την …«προστασία της βλαχικής γλώσσας που βρίσκεται σε κίνδυνο αφανισμού».

Θέσεις και της ΕΜΠΒ...
     

Εκ των υστέρων, διαπιστώσαμε με έκπληξη ότι οι θέσεις αυτές είναι και οι θέσεις της Εταιρείας για τη Μελέτη του Πολιτισμού των Βλάχων που ιδρύθηκε πρόσφατα και προχώρησε στην πραγματοποίηση του πρώτου της Συνεδρίου στα Ιωάννινα, όπου εξετάστηκε ο εγγραμματισμός της βλαχικής με πρόσχημα τη διάσωσή της. Και εξηγούμε την λέξη «πρόσχημα»:
     • Όλοι όσοι συμμετείχαν είναι επιστήμονες οι οποίοι κινούνται στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, δηλαδή στα Βαλκάνια και οφείλουν να γνωρίζουν την ΙΣΤΟΡΙΑ της περιοχής με τις ιδιαιτερότητές της, οι οποίες βασάνισαν τους πληθυσμούς με διαιρέσεις και εχθρότητες που κατέληγαν ενίοτε και σε πόλεμο. Οφείλουν λοιπόν να γνωρίζουν ότι το γεγονός του εγγραμματισμού με τον τρόπο που τον επιχειρούν είναι παρακινδυνευμένο, με απρόβλεπτες συνέπειες για τους Βλάχους διότι οι ίδιοι δεν συμμετέχουν! Κι αυτό διότι δε λαμβάνουν υπόψη τον πολιτικό παράγοντα της πράξης τους, δε διαχωρίζουν έστω τη θέση τους από πρακτικές της προπαγάνδας, εμφανίζονται ρομαντικοί, ακόμα κι επιπόλαιοι ότι θα γράφουν ποιήματα και τραγούδια κι έτσι θα σωθεί η βλαχική, χωρίς την μαζική στήριξη των Βλάχων οι οποίοι είναι ιδιαίτερα καχύποπτοι και προβληματισμένοι με τέτοιες κινήσεις που γίνονται χωρίς διαφάνεια!

Εύλογα ερωτήματα
     

Εκτός από τα προηγούμενα, παρακολουθώντας στα μέσα μαζικής επικοινωνίας την επιχειρηματολογία διαφόρων «επώνυμων» αρθρογράφων, μας γεννούνται ορισμένα εύλογα ερωτήματα:
     

- Μιλούν κάποιοι για συστηματικές προσπάθειες για τη γραφή της βλαχικής και για λογοτεχνική παραγωγή στη βλαχική: Μήπως εννούν τα ποιήματα και τις μεταφράσεις κάποιων έργων από ποιητές πολίτες ξένων χωρών, όπως η Κίρα Μάντσου, ο Βράνα ή ο Φούκη στην κατασκευασμένη γλώσσα της Κωνστάντζας; Ποιος νοήμονας νεαρός Βλάχος θα μάθει να γράφει βλάχικα για να διαβάζει μεταφράσεις του Καβάφη στα βλάχικα που έφτιαξαν οι προαναφερόμενοι, τη στιγμή που γνωρίζει άριστα ελληνικά; Οπότε αυτή η μετάφραση τί σκοπούς εξυπηρετεί; Την επίπλαστη δημιουργία λογοτεχνίας σε γλώσσα με ανύπαρκτο κοινώς αποδεκτό αλφάβητο;
     

- Μιλούν επίσης για «αναρίθμητα βιβλία, γραμματικές, λεξικά και λογοτεχνικά πονήματα που αποτυπώνουν την αγωνία και την ευτυχία των προγόνων μας»! Αλήθεια, πού υπάρχουν όλα αυτά και σε ποιο από τα ιδιώματα ζητούν συστηματική διδασκαλία, έδρα Βλαχικών Σπουδών σε Ήπειρο ή Μακεδονία, κλπ. Σε συγκεκριμένο ιδίωμα ονειρεύονται την Έδρα ή στην ομογενοποιημένη των Μακεδοναρμάνων;
    

- Μιλούν για «δεδομένη χρηματοδότηση από οικονομικά επιφανείς Βλάχους που έχουν εκπεφρασμένη επιθυμία της ιστορικής συνέχειας με τους μεγάλους ευεργέτες των γραμμάτων της χώρας»! Αγνοούν ή κάνουν πως αγνοούν ότι ΟΛΟΙ οι Ευεργέτες έδωσαν τις περιουσίες τους στο Ελληνικό Κράτος για την προώθηση των ελληνικών γραμμάτων γιατί αυτό θεωρούσαν ως Έθνος τους; Ούτε στα βλαχοχώρια τους δεν έδωσαν χρήματα για τα ανύπαρκτα βλάχικα γράμματα! Μήπως για λόγους διαφάνειας να μαθαίναμε και εμείς οι Βλάχοι ποιοί είναι αυτοί οι επιφανείς Βλάχοι που διαθέτουν τόσο χρήμα για προώθηση της γραπτής βλαχικής;
     

-Ζητούν επίσης κάποιοι από την Ελλάδα, στα πλαίσια των διακοσίων χρόνων από την Επανάσταση, να σεβαστεί τους θεμελιωτές της σύγχρονης ελληνικής κοινοπολιτείας!!! Άλλαξε το Σύνταγμα και το πολίτευμα της χώρας μας και γίναμε «Κοινοπολιτεία»; Δεν φαντάζομαι να αγνοούν τον όρο της λέξεως, άρα τον χρησιμοποιούν ενσυνείδητα για να υποδηλώσουν έθνος ή κράτος Βλάχων; Το Πριγκιπάτο της Πίνδου εννοούν;

- Ισχυρίζονται επίσης ότι η βλαχική/αρωμουνική είναι αυτόνομη και ισότιμη γλώσσα με τις ευρωπαϊκές των Κρατών - Εθνών!

Ποια είναι η Ε.Μ.Π.Β.;
   

Αυτό το τελευταίο μας έκανε να ανατρέξουμε στις εργασίες του Συνεδρίου της Εταιρείας στα Ιωάννινα. Από τη μελέτη τους προκύπτουν καινούργια ερωτήματα τα οποία αιωρούνται, χωρίς συγκεκριμένη απάντηση από τους εμπλεκόμενους παρά μόνο αοριστίες.
     

Αποκρύπτονται βέβαια το πραγματικό κλίμα που επικράτησε εκεί, οι διαφωνίες και οι αψιμαχίες του κ. Ντίνα με τους κ.κ. Δασούλα – Μπέη, οι οποίοι έχουν δημιουργήσει κανόνες για την εκμάθηση και δικής τους έμπνευσης αλφάβητο, χωρίς συνεργασία μεταξύ τους και προσπαθούν να επιβάλλουν ο καθένας τη δική του άποψη. Όπως επίσης αποκρύπτεται η αψιμαχία του κ. Ντίνα με τον κ. Δημ. Γκαλαϊτση για τις μεθόδους εκμάθησης της βλαχικής, σε τέτοιο σημείο ώστε αναγκάστηκε ο κ. Νιτσιάκος να επέμβει κατευναστικά!      Αυτή η διάσταση απόψεων, όπως εκδηλώθηκε, ομολογούμε ότι μας προβλημάτισε έντονα για το ποιοι είναι οι πραγματικοί σκοποί ίδρυσης της συγκεκριμένης Εταιρείας Μελέτης, τη στιγμή που κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η βλαχική μπορεί να γραφεί με περισσότερα του ενός αλφαβήτου! Μήπως με πέντε ή έξη ή ακόμα καλύτερα ένα για κάθε ιδίωμα;
     

Η διάσωση της προφορικής και μη ομογενοποιημένης γλώσσας των Βλάχων, η οποία πράγματι συρρικνώνεται αλλά έχει μελετηθεί κι αναλυθεί επαρκώς τον προηγούμενο αιώνα από έγκριτους επιστήμονες ελληνικών και ξένων Πανεπιστημίων, μπορεί άριστα να γίνει μόνο με οπτικοακουστικά μέσα που είναι πλούσια στην εποχή μας, με την επαφή με φυσικούς ομιλητές σε κάθε Σύλλογο που συνάδουν και με τον πατροπαράδοτο τρόπο που διαδιδόταν από γενιά σε γενιά.
     

Τα έχουμε εξαντλήσει όλα αυτά ώστε να θεωρούμε ότι ΜΟΝΟ η γραφή θα την σώσει; Πώς μπορεί να σωθεί η βλαχική με τη γραφή αλλά χωρίς την ευαισθητοποίηση των νεότερων γενεών, η οποία ευαισθητοποίηση μπορεί να επιτευχθεί ΜΟΝΟ ενδο-Συλλογικά, διότι αν επικαλεστούμε συναισθηματικούς λόγους, τί λόγους μπορεί να έχει ο Καλαμπακιώτης να μάθει το ιδίωμα των Σερρών ή μία ομογενοποιημένη εκδοχή της βλαχικής; Κι αυτό, τη στιγμή που δεν μαθαίνει στα παιδιά του ούτε το δικό του ιδίωμα;
     Γιατί τόσα χρόνια οι επιστήμονες της Εταιρείας Μελέτης δεν ήρθαν σε επαφή με τους Συλλόγους των Βλάχων που είναι ενταγμένοι στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Πολιτιστικών Συλλόγων Βλάχων να τους ενημερώσουν και να το συζητήσουν μαζί τους;
* * * 
     Από τις απόψεις των εισηγητών του Συνεδρίου μας προβλημάτισαν και τεχνικά θα λέγαμε θέματα, γιατί δεν καταλάβαμε πέρα από το ωραίο ευχολόγιο για τη διάσωση της προφορικής βλαχικής τις αποφάσεις που πάρθηκαν:
     1) Ποιοι θα την κάνουν και με ποια εμπειρία; Με ποια πιστοποίηση και ποιος τελικά σ’ αυτή τη χώρα αποφασίζει για τέτοια θέματα; Η Ακαδημία Αθηνών τί ρόλο παίζει;
     2) Γιατί στην ουσία προχωρούν στον εγγραμματισμό χωρίς την συμμετοχή της συντριπτικής πλειοψηφίας των Συλλόγων Βλάχων; Η πρωτοβουλία 5 ή 6 Συλλόγων σε επίπεδο 130 και πλέον Συλλόγων Βλάχων πανελληνίως είναι αμελητέα αλλά ταυτόχρονα είναι και περίεργη όταν φαίνεται να επικροτείται κυρίως από άτομα του εξωτερικού.
     3) Πόσες εκδοχές αλφάβητου τελικά προτάθηκαν και ποιος ειδικός επιστήμονας είναι ο συντάκτης της πρότασης των 6 Συλλόγων;
     4) Η Γραμματική της κοινής Κουτσοβλαχικής των Κατσάνη – Ντίνα υπάρχει από το 1990. Ποιά ήταν τόσα χρόνια η ανταπόκριση των νέων βλαχικής καταγωγής για την εκμάθηση της βλαχικής σε γραπτή μορφή με το συγκεκριμένο αλφάβητο;
     5) Γνωρίζουν πόσα ακριβώς είναι τα ιδιώματα βλαχικής που υπάρχουν στην Ελλάδα και πόσα χρόνια χρειάζονται μόνο για την καταγραφή τους;
     6) Ποιος ακριβώς είναι ο πραγματικός στόχος του εγγραμματισμού; Η Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση ή κάτι άλλο;
     7) Μήπως τελικά έχουν ως στόχο την φημολογούμενη δημιουργία ενός Παν-Βαλκανικού Οργάνου με έδρα μάλλον εκτός Ελλάδος; Ρωτήθηκαν οι Βλαχόφωνοι Έλληνες αν επιθυμούν να συμμετάσχουν σε κάτι τόσο επικίνδυνο τη στιγμή που υπάρχουν ήδη όργανα όπως η Π.Ο.Π.Σ.Β. και η Παγκόσμια Βλαχική Αμφικτιονία που τους εκφράζουν στη συντριπτική πλειοψηφία τους; Το ότι διαφωνούν στην ουσία τρεις ή τέσσερις Σύλλογοι δεν δικαιολογεί το εγχείρημά τους.
     Η αίσθηση απ’ όλα αυτά, είναι ότι αφού απέτυχαν να επιβάλλουν μειονότητα Βλάχων άνωθεν, με τη συμβολή κύκλων της Ε.Ε., προσπαθούν να «δημιουργήσουν» τις προϋποθέσεις από χαμηλά ώστε κάποια στιγμή ν’ αναγνωριστεί εκ των πραγμάτων βλάχικη μειονότητα στην Ελλάδα παρουσιάζοντας γραπτή γλώσσα και λογοτεχνία!
* * *
Υ.Γ. Όσον αφορά την Εταιρεία Μελέτης Πολιτισμού των Βλάχων θα συνιστούσαμε πλήρη διαφάνεια με τη δημοσίευση ολόκληρου το Καταστατικού της ίδρυσης του φορέα με τα Ιδρυτικά μέλη, διότι σύμφωνα με τις φήμες που κυκλοφορούν υπάρχουν ονόματα – εκπλήξεις και μάλιστα με δυσάρεστους συνειρμούς για εμάς τους Βλάχους!
Οι Βλαχόφωνοι Έλληνες έχουν δικαίωμα στην αλήθεια τη στιγμή που όλα γίνονται στο όνομά τους.


πηγή:https://www.eaas.gr/arthra-dimosieymata/upopta-paihnidia-me-ta-blahika

Η αλυσίδα Διοικήσεως έχει ... σκουριάσει


 


 

ΙΔΙΟΤΗΤΑ
 
ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΑΡΧΗΣ Ε.Α. Κ' ΔΙΕΥΘΥΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Ε.Α.Α.Σ.

     Όταν μας δίδασκαν περί Ηγεσίας στη Στρατιωτική Σχολή των Ευελπίδων, μας μάθαιναν το τριαδικό σύστημα οργανώσεως και το ιεραρχικό σύστημα Διοικήσεως.

     Οι Κανονισμοί του Στρατεύματος προβλέπουν πως η ιεραρχία των βαθμών και η ιεραρχία των καθηκόντων είναι σε πλήρη αρμονία μεταξύ τους.

     Δηλαδή δεν θα μπορούσε ποτέ ένας Υπολοχαγός που είναι ο αρχαιότερος όλων των Υπολοχαγών της μονάδας του να είναι διμοιρίτης και ένας ομοιόβαθμός του αλλά νεότερος να είναι διοικητής λόχου.

     Επίσης μας έλεγαν ότι το μέγιστο που μπορεί να διοικήσει ένας άνθρωπος είναι εννέα άτομα και αυτό μόνον ο …… Μέγας Ναπολέων. Για να αντιληφθούμε αυτή τη δυσκολία μας έφερναν ως παράδειγμα τον ομαδάρχη, που είναι αυτός που διοικεί τα περισσότερα άτομα, συνήθως εννέα. Κάθε άλλος ανώτερος π.χ. ο διμοιρίτης διοικεί συνήθως 3-6 υφισταμένους του, ο δκτης λόχου 4-8 κ.ο.κ για να φτάσουμε στον διοικητή Ταξιαρχίας που σε ελάχιστες περιπτώσεις θα έχει υπό την άμεση διοίκησή του, πάνω από 7 υφιστάμενες διοικήσεις.

     Έτσι, όχι εμείς αλλά άλλοι πολύ προγενέστεροι από εμάς, απλοποιήσαμε τη Διοίκηση και τη μεταφέραμε αυτούσια και επιτυχημένα στο χώρο της Διοίκησης Επιχειρήσεων. Αυτή η διαδικασία εγκαθίδρυσε στο στράτευμα μια εσωτερική κουλτούρα συστήματος όπου οι διαταγές διαβιβάζονται ιεραρχικά προς τα κάτω και αντιστρόφως, δηλαδή τα αιτήματα, οι αναφορές εκτέλεσης και τα παράπονα υποβάλλονται ιεραρχικά προς τα άνω. Μάλιστα προβλέπονται και πειθαρχικές ποινές για παράκαμψη της ιεραρχίας.

     Και ενώ μαθαίναμε ότι στρατιώτης πάει στο δεκανέα, ο δεκανέας στο λοχία και αυτός στον επιλοχία και πάει λέγοντας μέχρι το Στρατηγό ξαφνικά, αποφοιτήσαμε και γνωρίσαμε μια διαφορετική πραγματικότητα.

     Έκπληκτοι και ενεοί παρακολουθούσαμε τους πάντες να μπερδεύονται στα πάντα και μιλάω πάντα για θέματα Διοικήσεως.

     Ο Δκτης Μονάδος επέβλεπε το βάψιμο, ο Υδκτης την επάρκεια της σάλτσας στο γεύμα και ο Ανθυπολοχαγός……. κατάντησε η τελευταία τρύπα του ζουρνά.

     Έβγαινε ο Λοχαγός να μιλήσει στο Λόχο του και δεν έλεγε «σας διατάζω να κάνετε αυτό ή εκείνο» αλλά «διέταξε ο κ. Δκτης……..». Μα από όσα μαθαίναμε επί 4 χρόνια ο Διοικητής διατάζει το Λοχαγό και αυτός τους Διμοιρίτες του και ο………. ομαδάρχης τελικά τους στρατιώτες της ομάδας του.

     Μας δίδασκαν ότι πάντα μεταξύ των δύο υπάρχει ….. αρχαιότερος κι εμείς το πιστέψαμε, έλα όμως που όταν μεγαλώσαμε είδαμε πολύ νεότερους να μας κάνουν κουμάντο είτε μέσω πολιτικών γραφείων ή κομμάτων είτε από θέσεις που ήταν κοντά στα κέντρα λήψης αποφάσεων του ΥΠΕΘΑ. Είδαμε ακόμη να δίνουμε διαταγές και αυτές να αλλάζουν εν μία νυκτί επειδή το απαίτησε ο ιερέας ή ο κοινοτάρχης του παρακείμενου χωριού.

     Καταντήσαμε στη χώρα μας ακόμη και όταν ο κάδος σκουπιδιών παραμείνει γεμάτος, να φταίει ο …… ποιος; Όχι το συνεργείο καθαριότητας ούτε ο προϊστάμενός τους, αλλά ο δήμαρχος και ανάλογα με την προβολή στα ΜΜΕ ακόμη και ο αρμόδιος υπουργός, που πρέπει σώνει και καλά να παραιτηθεί ή ακόμη χειρότερα ο Πρωθυπουργός!

     Όμως τα κλιμάκια, που πρέπει να λογοδοτήσουν για τον κάδο, είναι πολύ πιο χαμηλά και εκεί θα έπρεπε να αποδοθεί η ευθύνη.

     Έλα όμως που και ο Πρωθυπουργός εμπλέκεται μέχρι το επίπεδο του …… οδηγού του απορριμματοφόρου και επομένως «τσιμπάει» συνυπευθύνοτητα!

     Σε άλλες χώρες, που γνωρίζουν την αξία της αλυσίδας διοικήσεως, τα συστήματα δουλεύουν ρολόι και είναι βέβαια καλύτερα από την Ελλάδα.

     Εδώ, ένας αχταρμάς, μια υπερβολή στο κουμάντο, μια αδυναμία να εμπιστευτούμε τον άμεσα υφιστάμενο, κατεβαίνουμε όλο και πιο κάτω, μέχρι τον χειριστή και στο τέλος επικρατεί ένα χάος όχι μόνο στη διαβίβαση εντολών αλλά και στην εκτέλεσή τους, με καταστροφικά αποτελέσματα. Θυμηθείτε την τραγική περίπτωση της πυρκαγιάς στο Μάτι.

     Και παλαιότερα, τι δουλειά είχε ο Αρχηγός Αστυνομίας να πάει να συλλάβει ο ΙΔΙΟΣ τον Σορίν Ματέι; Το θυμάστε το περιστατικό; Τι δουλειά έχει ο Συνταγματάρχης (κάποτε οι Συνταγματάρχες διοικούσαν Μεραρχίες σε πολεμικές επιχειρήσεις) να επιβλέπει το ψήσιμο των αρνιών στην πασχαλινή φιέστα του ΥΕΘΑ; Τι δουλειά έχει ο Πρωθυπουργός να ασχολείται με τις τουαλέτες των σχολείων; Τι δουλειά έχει ο ΥΕΘΑ να συντονίζει τις έρευνες για ανεύρεση θυμάτων αεροπορικού δυστυχήματος ή οι Α/ΓΕΣ και Α/ΓΕΕΘΑ να υποδέχονται έναν Ανθυπολοχαγό και έναν ΕΠΟΠ λοχία, κατά την άφιξή τους από την Τουρκία, όπου εκρατούντο για παραβίαση της Ε/Τ μεθορίου;

     Δεν έχουν όργανα, επιτελείς, χαμηλόβαθμα στελέχη κ.ο.κ.; Δεν υπάρχει αλυσίδα διοικήσεως πυραμιδοειδούς τύπου; Εκτός αν ασχολούνται με αλλότρια, που δεν δύναμαι να προσδιορίσω και εκεί πρέπει να πέσει πέλεκυς, διότι στην ουσία διαλύουν το σύστημα.

     Το ελληνικό μπάχαλο, από απόψεως αλυσίδας διοικήσεως, με άπειρες αυθαιρεσίες και κάθετες παρεμβάσεις, που τελικά καθιστούν τα πάντα αναξιόπιστα και μη λειτουργικά, έχει επικρατήσει σε κάθε πτυχή της δημόσιας διοίκησης. Οι κρίκοι της αλυσίδας αυτής είναι τόσο σκουριασμένοι ώστε το μόνο που μπορούν να εξυπηρετήσουν, είναι την αλαζονεία των ανωτέρων τους, όταν εκείνοι ψάχνουν να αποτινάξουν τη δική τους ευθύνη και να τη μεταθέσουν στους ώμους των εξιλαστηρίων θυμάτων τους.

     Οφείλουμε αν θέλουμε να αποκεντρώσουμε τις ευθύνες να παραχωρήσουμε εξουσίες, διότι ευθύνη χωρίς εξουσία δεν υπάρχει. Να εμπιστευθούμε τους επιλεγέντες για το επί μέρους έργο και να τους αποδίδουμε τα εύσημα όταν τους αξίζουν ή να τους στηλιτεύουμε-και γιατί όχι να τους τιμωρούμε- όταν αποτυγχάνουν. Μόνον η αμφίδρομη ιεραρχία μπορεί να λειτουργήσει ως καλοσυντηρημένη αλυσίδα της μηχανής. Η παράκαμψη των ενδιάμεσων κρίκων, μόνο κακό μπορεί να φέρει.

     Αλλιώς, βάλτε τον Αρχηγό Στρατού να πυροβολεί, τον Αρχηγό της Αστυνομίας να περιπολεί και τους Υπουργούς και τους Πρωθυπουργούς να βάζουν σφραγίδες …… ως σφραγιδοκράτορες της Δημοκρατίας μας.




πηγή:https://www.eaas.gr/arthra-dimosieymata/i-alysida-dioikiseos-eheiskoyriasei

Τζιχαντιστές της ΙSIS εκτέλεσαν Κόπτη χριστιανό - Για ποιου λόγους τον εκτέλεσαν! - Πολύ σκληρό ΒΙΝΤΕΟ


 

H Αίγυπτος θρηνεί.. Οι τζιχαντιστές για μια ακόμη φορά έδειξαν το πιο αποκρουστικό τους πρόσωπο.Τρομοκρατική ομάδα που συνδέεται με το Ισλαμικό Κράτος διεκδικεί την εκτέλεση χριστιανού Κόπτη από τον Σινά και 2 άλλων γηγενών από φυλές.
Σε ένα βίντεο που κυκλοφόρησε αργά το Σάββατο, ένας 62χρονος Κόπτης Χριστιανός από το Βόρειο Σινά που ονομάζεται Nabil Habashi Salama εκτελέστηκε στην έρημο από απόσπασμα δήμιων τζιχαντιστών. Σκότωσαν τον Nabil Habashi Salama επειδή ήταν χριστιανός και για το χτίσιμο μιας εκκλησίας στην πόλη Bir El Abd, αναφέρουν τοπικά μέσα..5 μήνες και 11 μέρες μετά την απαγωγή του το Ισλαμικό Κράτος δημοσίευσε στις 17 Απριλίου 2021 το βίντεο εκτέλεσης του, λέγοντας πως τον σκότωσε γιατί έχτισε εκκλησία και για την υποστήριξή του στον Αιγυπτιακό στρατό.Το βίντεο περιέχει απειλητικά μηνύματα κατά χριστιανών της Αιγύπτου..


Μια ομάδα που σχετίζεται με το Ισλαμικό Κράτος (IS) διεκδίκησε την εκτέλεση ενός Κόπτη Χριστιανού και δύο από φυλές στο Σινά της Αιγύπτου, σε ένα βίντεο που δημοσιεύτηκε.

Η Κοπτική Εκκλησία, η οποία απαριθμεί με τους πιο μετριοπαθείς υπολογισμούς το 10-15% των 100 εκατομμυρίων του πληθυσμού της Αιγύπτου, την Κυριακή ταυτοποίησε τον Χριστιανό που σκοτώθηκε ως Nabil Habashi Salama, σύμφωνα με το AFP.

“Διατήρησε την πίστη μέχρι τη στιγμή που σκοτώθηκε”, ανέφερε σε δήλωση.

Σε ένα βίντεο 13 λεπτών που κυκλοφόρησε αργά το Σάββατο, ο 62χρονος Κόπτης από τον Μπιρ αλ-Αμπντ στο Βόρειο Σινά πυροβολήθηκε σε έρημο τοπίο από έναν τρομοκράτη που πλαισιώνεται από δύο άλλους που φέρουν όπλα.
«Όσο για εσάς τους χριστιανούς της Αιγύπτου, αυτό είναι το τίμημα που πληρώνετε για την υποστήριξη του αιγυπτιακού στρατού», δήλωσε ο δήμιος που εκτέλεσε τον άντρα στο βίντεο.

Δύο νεαροί φυλών του Σινά φάνηκαν επίσης να σκοτώνονται σε ένα άγονο, ερημικό τοπίο, με τους τζιχαντιστές να τους κατηγορούν ότι πολέμησαν μαζί με τον αιγυπτιακό στρατό.

Από την πλευρά της, η Mirna Nabil, κόρη του Nabil Habashi, είπε ως απάντηση στο μαρτύριο του πατέρα της: ένας πατέρας με το στεφάνι του μαρτυρίου στο όνομά σου, Κύριε. “

Η Μίρνα συνέχισε στην προσωπική της σελίδα σε ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης: “Ως άντρας έζησε και ωςάντρας πέθανε … για την αγάπη του Κυρίου μας και της Αιγύπτου … και είναι με τον Χριστό σε ένα καλύτερο μέρος.”

ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΤΗΣ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ

Εικόνα

Image

Η μαρτυρία του γιου για την απαγωγή

Σύμφωνα με την μαρτυρία του γιου του Nabil Habashi οι απαγωγείς τον τελευταίο Μάρτιο επικοινώνησαν με την οικογένεια και απαίτησαν λύτρα 3.000.000 λίβρες. Πρόσθεσε ότι οι απαγωγείς απελευθέρωσαν 1 άλλον χριστιανό τον “Bakhit Aziz Lamai”,που απήγαγαν στο Δυτικό Σινά αφού καταβλήθηκαν τα λύτρα..Δήλωσε πως η οικογένεια είχε δηλώσει το συμβάν στο αστυνομικό τμήμα του Bir al-Abed, αλλά οι αρχές έκλεισαν την αναφορά της απαγωγής και παριορίστηκαν στην καταγγελία κατ΄ αγνώστων.

Εικόνα
τον κατηγόρησαν ότι συνεργαζόταν με τον Αιγυπτιακό στρατό

Οι 2 νεαροί Βεδουίνοι που επίσης εκτέλεσε η ISIS που κατηγορήθηκαν από τους τρομοκράτες ότι συνεργάστηκαν με τον αιγυπτιακό στρατό ως μέλη της πολιτοφυλακής των φυλών / Βεδουίνων.

Εικόνα

Το επίμαχο βίντεο παρουσιάζει επίσης επίθεση από 8 τρομοκράτες εναντίον άοπλων μελών φυλών, ισχυριζόμενοι ότι ήταν μέλη της πολιτοφυλακής των Βεδουίνων που δημιούργησαν ενέδρα στην περιοχή Al-Maghara στο Κεντρικό Σινά

Δεν κατασχέθηκαν όπλα, δεν έγινε ένοπλη σύγκρουση τους σκότωσαν εν ψυχρώ.

Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα

To Υπουργείο Εσωτερικών της Αιγύπτου ανακοίνωσε το θάνατο 3 τρομοκρατών και ταυτοποίησε 3 άλλους τρομοκράτες που ενέχονται σ’ απαγωγή,δολοφονία του Κόπτη χριστιανού στο Β Σινά.

dimpenews.com

Ο Καρλ Μαρξ και οι θεωρίες του: Οι προβλέψεις που έφεραν την φτώχεια και την εξαθλίωση


 Ο Καρλ Μαρξ, ο καπιταλισμός, η ταξική σύνθεση της κοινωνίας, τα συνδικάτα, οι μετανάστες και η οικονομία των χωρών

[Διαβάστε το πρώτο μέρος «Άυλο ατομικό κεφάλαιο» εδώ]


Σύμφωνα με τον Μαρξ η υπεραξία -το ποσό που ο εργάτης παράγει πέρα από την αμοιβή του και παραμένει ως κέρδος στον εργοδότη- συσσωρεύεται και γίνεται κεφάλαιο. Το κεφάλαιο αυτό  επιτρέπει στον εργοδότη να κατέχει και νέα μέσα παραγωγής τα οποία θα του επιτρέψουν να συγκεντρώσει, μέσω της νέας υπεραξίας, ακόμη μεγαλύτερο κεφάλαιο.

Ο Μαρξ είχε προβλέψει ότι σταδιακά τα μεσαία στρώματα θα εξαφανιστούν και όσοι ανήκουν σε αυτά θα οδηγηθούν στο να γίνουν προλετάριοι. Τότε θα απομείνουν δύο μόνο τάξεις: οι ελάχιστοι καπιταλιστές, οι οποίοι συσσωρεύουν κεφάλαιο αυξάνοντας συνεχώς τον πλούτο τους, και οι προλετάριοι, οι οποίοι θα ζουν σε όλο και μεγαλύτερη εξαθλίωση.

Πριν δούμε αν αυτή η πρόβλεψη επαληθεύτηκε ή όχι, ας εξετάσουμε μια καθοριστική ανακολουθία που τη χαρακτηρίζει. Αν τα μεσαία στρώματα γίνουν εξαθλιωμένοι προλετάριοι, χωρίς κανένα άλλο περιουσιακό στοιχείο εκτός από την εργατική τους δύναμη, ποιος θα είναι σε θέση να αγοράζει τα προϊόντα που θα παράγονται στα εργοστάσια των καπιταλιστών ώστε εκείνοι να πλουτίζουν;

Σήμερα γνωρίζουμε ότι η πρόβλεψη του Μαρξ έχει διαψευστεί από την εξέλιξη των κοινωνιών. Στον σημερινό καπιταλισμό, μπορεί σε πολλές περιπτώσεις οι πλούσιοι να έγιναν πλουσιότεροι -με τα ζητήματα των ανισοτήτων και της φορολόγησης των πολυεθνικών εταιριών να είναι κρίσιμα- δίπλα τους όμως αναπτύχθηκε μία πολυπληθής και ποικιλόμορφη μεσαία τάξη, η οποία αποτελεί την πλειονότητα του πληθυσμού.

Οι αιτίες της διάψευσης του Μαρξ είναι πολλές. Η ίδια η αγορά πληρώνει καλά τους εργαζόμενους με προσόντα, καθώς και τα επιστημονικά επαγγέλματα. Πολλές μικρές επιχειρήσεις είναι βιώσιμες και κερδοφόρες. Τα οφέλη της μεγάλης οικονομικής ανάπτυξης διαχύθηκαν στην κοινωνία. Η ζήτηση για εργατικά χέρια αύξησε τους μισθούς. Το καθολικό δικαίωμα της ψήφου στις εκλογές έκανε τις κυβερνήσεις να ενδιαφέρονται για τους φτωχότερους. Η δράση των συνδικάτων βελτίωσε τη θέση των εργαζομένων, ενώ τα σοσιαλδημοκρατικά κόμματα πρωτοστάτησαν, μαζί με τα κεντροδεξιά, στη μεταπολεμική οικοδόμηση του κοινωνικού κράτους στην  Ευρώπη, το οποίο εξισορροπεί -σε ένα βαθμό- τις αδικίες της αγοράς. 

Οι κάτοικοι των ανεπτυγμένων χωρών έχουν και αυτό που ο Branko Milanovic στο βιβλίο του «Καπιταλισμός χωρίς αντίπαλο» ονομάζει «πρόσοδο ιθαγένειας». Ένας εργαζόμενος πλούσιας χώρας, σε σύγκριση με έναν εργαζόμενο με τα ίδια προσόντα που ζει σε φτωχή χώρα, στον εργασιακό του βίο θα έχει αποκομίσει πολλαπλάσια οφέλη χάρη στη διαφορά του μισθού και της αγοραστικής δύναμης. Επίσης, θα έχει πρόσβαση στις παροχές του κοινωνικού κράτους (υγεία, ασφάλιση, παιδεία).

Ορισμένοι στην Αριστερά βλέπουν τους μετανάστες, που φθάνουν στα σύνορα της Ευρώπης, σαν το νέο προλεταριάτο, αυτούς που δεν κατέχουν τίποτε και δεν έχουν να χάσουν «παρά μόνο τις αλυσίδες τους». Πράγματι, οι μετανάστες δεν έχουν περιουσία. Έχουν, όμως, την προσδοκία να ζήσουν στον ανεπτυγμένο κόσμο. Η προσδοκία αυτή είναι μια μεγάλη προσωπική επένδυση. Οι οικονομικοί μετανάστες έχουν επιλέξει να επενδύσουν σε μερίδιο από την «πρόσοδο ιθαγένειας» των πλούσιων χωρών.

Ας θυμηθούμε τους πρώτους Αλβανούς μετανάστες που, ενώ ήρθαν λιπόσαρκοι και ρακένδυτοι στην Ελλάδα και παρά την εκμετάλλευση και τον ρατσισμό που συνάντησαν, κατόρθωσαν με σκληρή δουλεία να προκόψουν. Πολλοί από αυτούς  ανήκουν σήμερα στη μεσαία τάξη, απολαμβάνοντας οι ίδιοι και τα παιδιά τους την «πρόσοδο ιθαγένειας» που έχουν οι ντόπιοι.

Η παγκοσμιοποίηση ανατρέπει τα δεδομένα με τη μεταφορά μέρους της παραγωγής και του πλούτου από τις ανεπτυγμένες στις αναπτυσσόμενες χώρες, φέρνοντας ανασφάλεια σε τμήματα των εργαζομένων των ανεπτυγμένων χωρών. Αρκετοί κάτοικοι χωρών του τρίτου κόσμου βγαίνουν από την ακραία φτώχεια. Σύμφωνα με στοιχεία της Παγκόσμιας Τράπεζας (που παραθέτει στο βιβλίο του «Πρόοδος» ο Johan Norberg), το ποσοστό του πληθυσμού που ζει σε συνθήκες ακραίας φτώχειας, με λιγότερα από 1,90 δολάρια ημερησίως, μειώθηκε στην ανατολική Ασία από 80,6% το 1981 σε 4,1% το 2015. Στη νότια Ασία η μείωση για το ίδιο διάστημα ήταν από 58,1% σε 13,5%.

Μεγάλο τμήμα όσων βγαίνουν από την ακραία φτώχεια ζει στην Κίνα. Έχει ειπωθεί ότι το μεγαλύτερο πλήγμα στην παγκόσμια φτώχεια το έδωσε ο θάνατος ενός και μόνο ανθρώπου: του Μάο. Στην Κίνα ο ιδιωτικός τομέας, λειτουργώντας με καπιταλιστικό τρόπο, παράγει το 80% της προστιθέμενης αξίας. Έτσι μειώθηκε στη χώρα η φτώχεια, που παρέμενε σε πολύ υψηλά επίπεδα μετά από δεκαετίες κομμουνισμού. Η Κίνα βέβαια δεν έχει μετατραπεί σε παράδεισο. Εξακολουθεί να είναι σκληρή δικτατορία, υπάρχουν τεράστιες ανισότητες και πολύ μεγάλη ρύπανση του περιβάλλοντος.

Ενώ τις τελευταίες δεκαετίες ο κόσμος αλλάζει γύρω από τις ανακατατάξεις στην παραγωγική διαδικασία, στην Ελλάδα είχαμε βρει τον τρόπο να ζούμε όλο και καλύτερα την ώρα που η ανταγωνιστικότητα της χώρας υποχωρούσε. Αυτό που δεν μας εξασφάλιζε η αγορά, μας το εξασφάλιζε το κράτος. Δανειζόταν εκείνο και μοίραζε σε εμάς χρήματα για να καταναλώνουμε. Εκτός από τα δημοσιονομικά ελλείμματα που έκαναν το κράτος να χρεοκοπήσει, οι εισαγωγές έφτασαν να ξεπερνούν τις εξαγωγές κατά 35 δισ. σε ένα χρόνο. Αν αυτό το μοντέλο ήταν βιώσιμο, θα το ακολουθούσαν όλοι.

Μετά την κατάρρευση, εμείς δεν θέλαμε να αντιληφθούμε την πραγματικότητα της χρεωκοπίας και χάσαμε μια δεκαετία ζητώντας πίσω τον χαμένο παράδεισο. Όταν η κομμουνιστική Κίνα προχωρούσε στον καπιταλισμό, οι Έλληνες νόμιζαν ότι η οικονομική της κρίση ήταν αποτέλεσμα αποικιοκρατικής καπιταλιστικής εκμετάλλευσης και ανέθεσαν σε θαυμαστές της μαοϊκής Κίνας να φέρουν πίσω τη χαμένη ευημερία. Το ζητούμενο δεν ήταν το πώς θα παράγουμε, αλλά το πώς θα συνεχίσουμε να καταναλώνουμε όπως πριν. Οι μαρξιστές δεν είχαν κανένα μαρξιστικό όραμα, παρά μόνο την υπόσχεση να συνεχίσουν τον πελατειακό κρατισμό.

Με τη μερική εξαίρεση της Βουλγαρίας, οι πρώην κομμουνιστικές χώρες της ανατολικής Ευρώπης, μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έχουν  παρουσιάσει τις τελευταίες δεκαετίες εκπληκτικές επιδόσεις στην ανάπτυξη και σε πολλούς τομείς της ανθρώπινης ευημερίας. Έχοντας την εμπειρία του κομμουνισμού, γνώριζαν καλύτερα από τους Έλληνες την ανάγκη για δημιουργική προσαρμογή στις ανάγκες της σύγχρονης παραγωγικής οικονομίας.

Σήμερα όλο και περισσότεροι Έλληνες γνωρίζουν ότι χωρίς παραγωγικότητα και ανταγωνιστικότητα δεν υπάρχει ευημερία. Το κοινωνικό κράτος είναι απαραίτητο για τον περιορισμό των επιπτώσεων των ανισοτήτων, αλλά χωρίς ανταγωνιστική παραγωγή αγαθών και υπηρεσιών δεν είναι βιώσιμο, ενώ τα εισοδήματα θα  παραμένουν καθηλωμένα και η ανεργία θα είναι υψηλή. Εκτός αν θέλουμε την εποχή της οικονομίας της πλατφόρμας -μέρος της οποίας είναι το Netflix, όπως είδαμε στο 1ο μέρος- και της 4ης βιομηχανικής επανάστασης, να αναζητήσουμε την ευημερία με ιδέες του 19ου αιώνα, που ήταν λάθος εξ αρχής και απέτυχαν όπου εφαρμόστηκαν.



«Πηγή: https://www.athensvoice.gr/politics/710609_apo-ton-karl-marx-sto-netflix-2o-meros»