Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2021

Ένοπλες Δυνάμεις: Αποκάλυψη - Τα… "Στρατιωτικά σούπερ μάρκετ" και η προμήθεια των RAFALE


 Του Χρήστου Μαζανίτη

Είναι ίσως η πρώτη φορά τα τελευταία 30 χρόνια που μία ελληνική κυβέρνηση κινείται με τέτοια ταχύτητα υπογραφής σύμβασης ενός οπλικού συστήματος. Η παραλαβή του πρώτου Rafale θα γίνει σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του υπουργείου στα τέλη του Ιουλίου - αν και οι πληροφορίες επιμένουν για τον Σεπτέμβρη - δηλαδή, 7 μήνες μετά την υπογραφή της σύμβασης με το αντισυμβαλλόμενο μέρος, την Γαλλία.

Μπορεί τα πρώτα κομμάτια να είναι μεταχειρισμένα και η παραλαβή των καινούριων να είναι τελευταία στη σειρά, ωστόσο αυτό αποτελεί άθλο της στρατιωτικής ηγεσίας της χώρας και ειδικότερα του ΓΕΕΘΑ.

Κι αυτό διότι δεν υπάρχουν "Στρατιωτικά σούπερ μάρκετ" που ο κάθε ενδιαφερόμενος πηγαίνει και παίρνει από το ράφι ότι θέλει. Κάθε οπλικό σύστημα είναι πανάκριβο στην παραγωγή, με τεχνολογία αιχμής και κανείς δεν παράγει για να στοκάρει ούτε βασίζεται στους όρους της ελεύθερης αγοράς περί μελλοντικών παραγγελιών βάσει των εκτιμήσεων της προσφοράς και της ζήτησης. Στους στρατιωτικούς εξοπλισμούς τα πράγματα είναι διαφορετικά. Η παραγωγή βασίζεται σε συμβόλαια, σε προπαραγγελίες και προκαταβολές. Συνεπώς, όταν η Ελλάδα αποφάσισε να κινηθεί για την αγορά RAFALE δεν υπήρχε ούτε ένα διαθέσιμο.

Κι εδώ θα πρέπει να αποκαλύψουμε – τώρα που όλες οι διαδικασίες ολοκληρώθηκαν – το παρασκήνιο που οδήγησε στην Συμφωνία.

Ήταν τον περασμένο Σεπτέμβριο όταν ερωτήθηκε ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ εάν τα Rafale κάνουν για το οπλοστάσιο της Ελλάδας, όπως ορίζει και ο νόμος περί προμηθειών. Ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ, Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος, ακολουθώντας το πρωτόκολλο κάλεσε στο γραφείο του τον Αρχηγό ΓΕΑ, Αντιπτέραρχο Γεώργιο Μπλιούμη, στον οποίο κοινοποίησε την ευκαιρία αλλά και την πρόθεσή του να προχωρήσει το ζήτημα. Το "πρώτο γεράκι" κινήθηκε με ταχύτατες διαδικασίες, για την εκπόνηση της σχετικής μελέτης.

Ήταν ο ίδιος ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ αυτός που ενημέρωσε τον υπουργό Εθνικής Άμυνας για τις προθέσεις της ηγεσίας να υποστηρίξει την ενίσχυση με τα Rafale, κι ο υπουργός έτρεξε από την μεριά του όλες τις σχετικές διαδικασίες για να έρθει σε πέρας η Συμφωνία.

Μόνο που το ΓΕΕΘΑ εντόπισε από νωρίς και τις διαδικασίες που έπρεπε να ακολουθηθούν για να ξεπεραστούν τα νομικά και γραφειοκρατικά εμπόδια ώστε να έρθει το πολυπόθητο αποτέλεσμα το συντομότερο δυνατόν. Έτσι, υπέδειξε ότι πρέπει η προμήθεια να μην περάσει με τον νόμο περί προμηθειών αλλά με ξεχωριστό νόμο. Όπερ κι εγένετο.

Ωστόσο, όπως αποκαλύψαμε πρώτοι στο enikos.gr κι επιβεβαιωθήκαμε πλήρως, ορισμένοι κύκλοι στην ΓΔΑΕΕ είχαν αποφασίσει να συμβουλέψουν λάθος τον υπουργό Εθνικής Άμυνας και να μην στείλουν το νομοσχέδιο για έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο, με αποτέλεσμα η διαδικασία να καθυστερήσει κατά έναν μήνα.

Σε ό,τι αφορά το θέμα ναυπήγησης των νέων φρεγατών, εκεί τα πράγματα είναι πολύ πιο πολύπλοκα και περισσότερο χρονοβόρα. Ωστόσο, φαίνεται, ότι πλέον έχει αρχίσει να βρίσκεται η άκρη του νήματος και να αντιλαμβάνονται όλοι ότι δεν είναι οι πολιτικές που θα επιβάλλουν τις προτιμήσεις του Πολεμικού Ναυτικού αλλά οι πραγματικές ανάγκες. Κάπως έτσι, φτάσαμε και στην «βύθιση» της αμερικανικής πρότασης και της επαναφοράς των Γάλλων στο προσκήνιο. Το ερώτημα, όμως, που τίθεται είναι θα αφήσουν τον «Στρατηγικό Σύμμαχο» εντελώς εκτός διαδικασίας ή μήπως θα του δοθεί η ευκαιρία να επανακάμψει με νέα εξελιγμένη πρόταση, όπως δόθηκε σε όλες τις άλλες πλευρές;


πηγή:https://www.enikos.gr/politics/761964/apokalypsi-ta-stratiotika-souper-market-kai-i-promitheia-ton-rafa



Οι εξελίξεις γίνονται απρόβλεπτες... - "Παράθυρο" ευκαιρίας ή μια χώρα "ζόμπι"...




Του Κώστα Στούπα 

Πριν από λίγες μέρες η Ελλάδα δανείστηκε για 10 χρόνια περί τα 3,5 δισ. ευρώ με επιτόκιο που τελικά διαμορφώθηκε κάτω από το 1%.

Κατά το ρεπορτάζ της ημέρας που έκλεισε το βιβλίο προσφορών: "Η ζήτηση από την πρώτη ώρα ήταν ισχυρή και ξεπέρασε τελικά τα 29 δισ. ευρώ, επίπεδο που αποτελεί ρεκόρ, με την Ελλάδα να αντλεί τελικά 3,5 δισ. ευρώ…" Τούτο δεν είναι φυσιολογικό για χώρα η οποία από την άποψη της σχέσης χρέους ΑΕΠ και δυναμικής της οικονομίας θα μπορούσε να περιγραφεί σαν χώρα  "ζόμπι"...

Η παράδοξη αυτή κατάσταση όμως δεν παύει να αποτελεί ένα "παράθυρο" ευκαιρίας για χώρες όπως η Ελλάδα για την αναχρηματοδότηση όσο το δυνατόν μεγαλύτερου μέρους του τεράστιου χρέους με ιδιαίτερα ευνοϊκά επιτόκια...

Επί της ουσίας οι αγορές δανείζουν μια χρεοκοπημένη υπόθεση με επιτόκια Γερμανίας και τούτο  γιατί υπάρχει μια Κεντρική Τράπεζα η οποία με την εγγύηση οικονομιών όπως της Γερμανίας κρατάει το βασικό επιτόκιο σε αρνητικό επίπεδο και αγοράζει χρέος επιχειρήσεων και κρατών χωρίς η ισοτιμία του ευρώ να υπόκειται υποτίμησης όπως π.χ. της τουρκικής λίρας.

Αυτά βέβαια αρκετοί τα επισημαίνουν εδώ και αρκετά χρόνια αλλά η διατήρηση της παράδοξης κατάστασης τείνει να μεταπείσει και τους "σκεπτικιστές" της υπόθεσης πως τελικά ο "γάιδαρος" πετάει...

Αυτό που θα μπορούσε να ξυπνήσει την παγκόσμια οικονομία από την παρούσα μέθη και να φέρει χώρες, επιχειρήσεις και νοικοκυριά προ μιας οδυνηρής πραγματικότητας είναι ένα χρηματιστηριακό κραχ για το οποίο οι συνθήκες μοιάζουν όσο ποτέ άλλοτε ώριμες.

Χαρακτηριστικό της ωριμότητας της κατάστασης είναι η αύξηση της συχνότητας σκηνών κερδοσκοπικής φρενίτιδας όπως αυτές που ζήσαμε την περασμένη εβδομάδα με  μετοχές σαν της Gamespot κλπ οι οποίες θυμίζουν συμπτώματα "φούσκας" στην τελευταία φάση πριν το σκάσιμο.

Αυτό είδαμε την εβδομάδα που πέρασε, με το αλαλάζον πλήθος επίδοξων κερδοσκόπων να εφορμά στην Wall Street με κεφάλαια ως επί το πλείστον προερχόμενα από τα επιδόματα που μοιράζουν αφειδώς οι κυβερνήσεις λόγω επιδημίας τα οποία πολλαπλασιάζονται με δάνεια από τους ωκεανούς ρευστότητας με αρνητικά επιτόκια  που δημιουργούν οι Κεντρικές Τράπεζες.

H κατάσταση αυτή δεν είναι καινούργια αλλά κλιμακώνεται σταδιακά εδώ και αρκετά χρόνια. Οι τιμές που έχουν όλο και περισσότερες μετοχές είναι εξωπραγματικές σε σχέση με τις μελλοντικές προσδοκίες των εταιρειών και την κατάσταση της οικονομίας.   

Απλά αυτό που έγινε την περασμένη εβδομάδα είναι πως το αλαλάζον πλήθος άρχισε να βάζει σαν στόχο κερδοσκοπίας και μετοχές εταιρειών με ανύπαρκτο παρόν και μέλλον.

Αρχίζει πλέον και γίνεται πασίδηλο πως οι αγορές διάγουν την ύστερη φάση μιας επικής "φούσκας" το σκάσιμο της οποίας θα έχει δραματικές επιπτώσεις στην πραγματική οικονομία, την πολιτική και κοινωνική σταθερότητα και τις γεωπολιτικές ισορροπίες.

Μερικά από τα χαρακτηριστικά μιας χρηματιστηριακής αγοράς σε κατάσταση "φούσκας" είναι:

- Οι  μαζικές αγορές ιδίων μετοχών από τις εταιρείες (έχει προηγηθεί τα τελευταία 2-3 χρόνια).

- Οι εκτοξεύσεις των νεοεισηγμένων μετοχών στην πρώτη μέρα της διαπραγμάτευσης (έχει λάβει χώρα τους τελευταίους μήνες το 2020)

- Οι φρενήρεις εξαγορές εισηγμένων εταιρειών ως οχήματα εισαγωγής (έχει γίνει το 2020)

- Η πεποίθηση εκατομμυρίων ανθρώπων που δεν είχαν ασχοληθεί ποτέ με το χρηματιστήριο πως τους επόμενους μήνες θα γίνουν πλούσιοι από αυτό (δεκάδες εκατομμύρια νεόκοποι επενδυτές έχουν εισρεύσει στις αγορές)

- Η προθυμία ασχέτων με το αντικείμενο όπως αστρολόγων, πορνοστάρς, ανέργων, οικοδόμων να κερδίσουν δημοσιότητα ή χρήματα δίνοντας συμβουλές για μετοχές που θα εκτοξευθούν προσεχώς (αποτελεί πλέον σύνηθες φαινόμενο...).

Όλα τα παραπάνω συμβαίνουν τους τελευταίους μήνες στα αμερικάνικα και διεθνή χρηματιστήρια και αυτό αποτελεί ένα στοιχείο που υποστηρίζει πως βρισκόμαστε κοντά στο τέλος του κύκλου που ξεκίνησε το 2009.

Το γεγονός πως το επόμενο κραχ στα χρηματιστήρια είναι πιθανό να είναι επικών διαστάσεων, θυμίζοντας περισσότερο εκείνο του 1929 και όχι αυτά των τελευταίων δεκαετιών, έχει να κάνει:

Με το ύψος του χρέους που έχει συσσωρευτεί και εκτοξευθεί μετά την πανδημία. Το παγκόσμιο συνολικό χρέος βρίσκεται στο πάνω από το 300% του ΑΕΠ το υψηλότερο επίπεδο όλων των εποχών.

Με τα  επιτόκια που είναι μηδενικά ή αρνητικά με συνέπεια οι Κεντρικές Τράπεζες να μην διαθέτουν τα συνήθη όπλα μείωσης των επιτοκίων να ανακόψουν την ορμή της ύφεσης και της πτώσης των αγορών.

Η κατάχρηση των προγραμμάτων ποσοτικής χαλάρωσης την τελευταία δεκαετία ενδέχεται να πλήξει την αξιοπιστία των νομισμάτων, γεγονός που θα έχει γεωπολιτικές συνέπειες.

Σε όλα τα παραπάνω αν προσθέσουμε και τις συνέπειες της επιδημίας στην οικονομία αλλά και τις συμπεριφορές εκατοντάδων εκατομμυρίων θα έχουμε μια εικόνα για απρόβλεπτες εξελίξεις.






πηγή:https://www.capital.gr/o-kostas-stoupas-grafei/3522527/oi-exelixeis-ginontai-aprobleptes

Συντάξεις: "Όποιος δεν θέλει να ζυμώσει πέντε μέρες κοσκινίζει" - Νέα αναβολή στον επανυπολογισμό των συντάξεων - Υπολογίστε ακριβώς, τη νέα δική σας σύνταξη, στον ηλεκτρονικό οδηγό




Εγκύκλιο για τον επανυπολογισμό των συντάξεων από 1.10.2019, λόγω αύξησης των ποσοστών αναπλήρωσης, εξέδωσε το υπουργείο Εργασίας.

Ειδικότερα, με την εγκύκλιο αναλύεται:

O τρόπος υπολογισμού των συντάξεων από 1.10.2019
O επανυπολογισμός από 1.10.2019 των συντάξεων που έχουν απονεμηθεί από τις 13.05.2016 μέχρι τις 30.09.2019.

 

ΔΕΙΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΕΔΩ:ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΕΦΚΑ ΓΙΑ ΕΠΑΝΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ.pdf

 

Ειδικά, για τη νέα αναπροσαρμογή και επανυπολογισμό των συντάξεων που είχαν απονεμηθεί, σύμφωνα με τις ισχύουσες πριν από την έναρξη ισχύος του ν. 4387/2016 διατάξεις και είχαν αναπροσαρμοστεί και επανυπολογιστεί με βάση τις διατάξεις των άρθρων 14 και 33, θα ακολουθήσουν ειδικότερες οδηγίες.

Υπολογίστε ακριβώς τη σύνταξη που δικαιούστε τον ηλεκτρονικό οδηγό παρακάτω

 

Με βάση την παρ. 3α του άρθρου 14 και του άρθρου 33 του ν. 4387/2016:

«α) Από την 01.10.2019, οι συντάξεις -πλην όσων χορηγούνται από τον ΟΓΑ- που έχουν απονεμηθεί ή εκκρεμεί η απονομή τους, μετά την έναρξη ισχύος του ν. 4387/2016, υπολογίζονται εκ νέου, σύμφωνα με τα ποσοστά αναπλήρωσης του πίνακα 2 της παραγράφου 5 του άρθρου 8, που επισυνάπτεται. Από την 01.10.2019, καταβάλλονται τυχόν προκύπτουσες αυξήσεις στη σύνταξη.

 

Αν το ποσό των συντάξεων αυτών, όπως επανυπολογίζεται, είναι μικρότερο εκείνου που προκύπτει από τον υπολογισμό τους, σύμφωνα με τον επισυναπτόμενο πίνακα 1 της παραγράφου 5 του άρθρου 8, το ποσό της διαφοράς που προκύπτει εξακολουθεί να καταβάλλεται στο δικαιούχο ως προσωπική διαφορά».

Η παρ. 3α αφορά αιτήσεις συνταξιοδότησης που υποβλήθηκαν από 13.05.2016 έως και 30.09.2019, βάσει των οποίων η καταβολή της σύνταξης, σύμφωνα με τις διατάξεις που ίσχυαν πριν από την έναρξη ισχύος του ν. 4387/2016, αρχίζει, μετά την έναρξη ισχύος αυτού, ήτοι από τις 13.05.2016 και οι οποίες, βάσει της παρ. 2 του άρθρου 94 του ν. 4387/2016, κρίνονται, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4387/2016.

Σημειώνεται ότι οι αιτήσεις συνταξιοδότησης που υποβάλλονται από την 01.10.2019 και έπειτα, δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της παρ. 3α των άρθρων 14 και 33, άρα θα υπολογιστούν εξαρχής με βάση τα αυξημένα ποσοστά αναπλήρωσης του επισυναπτόμενου πίνακα 2.

Για αιτήσεις που έχουν υποβληθεί από 13.05.2016 έως 30.09.2019, το ποσό της σύνταξης, λόγω της εφαρμογής διαφορετικών ποσοστών αναπλήρωσης, διαφοροποιείται: (α) για την περίοδο από την έναρξη καταβολής της σύνταξης μέχρι την 30.09.2019 και (β) για την περίοδο από 01.10.2019 και έπειτα.

Το ποσό ανά περίοδο προκύπτει από δύο υπολογισμούς:

α) Πρώτος υπολογισμός για το χρονικό διάστημα από την ημερομηνία υποβολής του αιτήματος και έως την 30.09.2019 με βάση τα ποσοστά αναπλήρωσης του πίνακα 1.

(β) Δεύτερος υπολογισμός για το χρονικό διάστημα από 01.10.2019 και εφεξής με βάση τα νέα ποσοστά αναπλήρωσης του πίνακα 2 και σύγκριση των ποσών που προκύπτουν από τον πρώτο και το δεύτερο υπολογισμό για τον καθορισμό του τελικά καταβαλλόμενου ποσού από 01.10.2019.

Τα ποσά που προκύπτουν από το «διπλό υπολογισμό» αρχικά με τον πίνακα 1 και έπειτα με τον πίνακα 2 συγκρίνονται με βάση τα κάτωθι παραδείγματα, για να καθοριστεί το καταβαλλόμενο από 01.10.2019 ποσό της σύνταξης. Οι τυχόν προκύπτουσες αυξήσεις με βάση τα νέα ποσοστά αναπλήρωσης του πίνακα 2 χορηγούνται από 01.10.2019 ως αρνητική προσωπική διαφορά, δηλαδή αύξηση της ανταποδοτικής σύνταξης, η οποία χορηγείται άμεσα, χωρίς δοσολόγιο από 01.10.2019. Αντιθέτως, τυχόν προκύπτουσες μειώσεις με βάση τα νέα ποσοστά αναπλήρωσης του πίνακα 2 οδηγούν στη δημιουργία θετικής προσωπικής διαφοράς του εδαφίου γ' της παρ. 3α του άρθρου 14 και του άρθρου 33 του ν. 4387/2016 που συνεχίζει να χορηγείται από 01.10.2019 ως προσωπική διαφορά.

Σημειώνεται ότι το άρθρο 94, παρ. 2 του ν. 4387/2016 συνεχίζει να ισχύει και εφαρμόζεται κατά τον επανυπολογισμό των συντάξεων, επί αιτήσεων που έχουν κατατεθεί για τα έτη 2016, 2017 και 2018. Η σύγκριση θα διενεργείται μεταξύ του συνολικού ποσού (εθνικής, ανταποδοτικής και προσωπικής διαφοράς του άρθρου 94) που χορηγείται, μέχρι τις 30.9.2019 και του συνολικού ποσού (εθνικής, ανταποδοτικής και προσωπικής διαφοράς του άρθρου 94) που προκύπτει από το νέο υπολογισμό από 01.10.2019. Η προσωπική διαφορά του άρθρου 94 παρ. 2, η οποία ρητώς παραπέμπει στο άρθρο 14 παρ. 2, αποτελεί θετική προσωπική διαφορά, δηλαδή το ποσό της εξακολουθεί να καταβάλλεται στο δικαιούχο, συμψηφιζόμενο κατ` έτος και μέχρι την πλήρη εξάλειψή του, με την εκάστοτε αναπροσαρμογή των συντάξεων, όπως αυτή προκύπτει κατ` εφαρμογή της παραγράφου 4 του άρθρου 14 του ν. 4387/2016. Αντιθέτως, η προσωπική διαφορά του εδαφίου γ' της παρ. 3α του άρθρου 14 και του άρθρου 33 δεν συμψηφίζεται.

Η σύγκριση των ποσών συντάξεων που προκύπτουν από την εφαρμογή του πίνακα 1 και από την εφαρμογή του πίνακα 2 διενεργείται μεταξύ του καθαρού προ φόρου ποσού σύνταξης με βάση τον πίνακα 1 και του καθαρού προ φόρου ποσού με βάση τον πίνακα 2, μετά την αφαίρεση των αναλογούντων κρατήσεων. Ομοίως, για τις ανάγκες της σύγκρισης του άρθρου 94 παρ. 2 για την εύρεση της προσωπική διαφοράς, λαμβάνεται υπόψη το καθαρό προ φόρου ποσό της σύνταξης που θα απονεμόταν κατά το προϊσχύον καθεστώς, μετά την αφαίρεση των αναλογούντων κρατήσεων, σύμφωνα τους κανόνες που ίσχυαν σε κάθε φορέα κατά την 31η.12.2014.

Για τις αιτήσεις που έχουν κατατεθεί, μέχρι 30.09.2019 και έχει ήδη εκδοθεί απόφαση απονομής, θα γίνει οίκοθεν νέος υπολογισμός του ποσού από 01.10.2019 με βάση τα νέα ποσοστά αναπλήρωσης του πίνακα 2. Για εκκρεμείς αιτήσεις που έχουν κατατεθεί, μέχρι 30.09.2019, θα εκδοθεί απόφαση απονομής με βάση τον πίνακα 1 για το διάστημα μέχρι 30.09.2019 και θα καταχωριστεί άμεσα και ο νέος υπολογισμός του ποσού από 01.10.2019.











πηγή:https://www.money-money.gr/news/pws-oa-ginei-o-epanypologismos-twn-syntaxewn



















Γεννήθηκα για να θυσιάζομαι!



 

Ελληνική Αριστερά: - Μια ιστορία, για γέλια και για κλάματα - Από το πάθος για τον Μαρξισμό /Λενινισμό στον "πατερούλη" Στάλιν - Από τη λατρεία στον Εμβέρ Χότζα στον "μεγάλο τιμονιέρη" Μάο Τσε Τουνγκ

 


Πόσες φορές διερωτόμαστε «τι μυαλό κουβαλάνε, οι Συριζαίοι» και «σε ποιο παράλληλο σύμπαν ταξιδεύει η σκέψη τους»; Πόσες φορές έχουμε προσπαθήσει να κατανοήσουμε τις θέσεις τους και τη στάση τους, απέναντι σε καίρια προβλήματα; Πόσες φορές έχουμε αποπειραθεί να ερμηνεύσουμε την αδυναμία τους να αντιληφθούν τον πραγματικό κόσμο;

Στο σημερινό άρθρο, παρουσιάζουμε την ιστορία και την πορεία ενός πρώην ένδοξου τμήματος της εγχώριας εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς, που λίγο πολύ περιγράφει τον τρόπο σκέψης, που μέχρι σήμερα παραμένει κυρίαρχος τόσο στην περιθωριακή αριστερά όσο και στο συνονθύλευμα διάφορων ιδεολογικών ρευμάτων, που συγκροτούν την ηγετική ομάδα του Σύριζα.

Έχουν περάσει δυο χρόνια από τον Δεκέμβριο του 2018, όταν είχαν συναντηθεί αντιπροσωπείες του Μ-Λ ΚΚΕ και του ΚΚΕ (μ-λ) και συζήτησαν για την τότε τρέχουσα πολιτική κατάσταση και τις εκλογές του 2019. Διαπιστώθηκε διάσταση απόψεων για τη στάση τους στις εκλογές, καθώς το Μ-Λ ΚΚΕ υποστήριξε τη συνέχιση της κεντρικής πολιτικής συνεργασίας των δύο οργανώσεων και την κοινή κάθοδό τους στις βουλευτικές εκλογές, ενώ το ΚΚΕ (μ-λ) υποστήριξε ότι διαφωνεί με τη συνέχιση της συνεργασίας και αποφάσισε την αυτόνομη εκλογική κάθοδο.

Και ήταν κρίμα, διότι το πανελλήνιο(!!) περίμενε με αγωνία την συνέχιση της επανένωση των δυνάμεων της ΟΜΛΕ (Οργάνωση Μαρξιστών Λενινιστών Ελλάδας), μετά τη διάσπαση της και τη δημιουργία του ΚΚΕ (μ-λ) αλλά και του Μ-Λ ΚΚΕ, μετά το θάνατο του «μεγάλου τιμονιέρη» Μάο Τσε Τουνγκ το 1976. Άλλωστε με τις γεμάτες γλαφυρότητα και επαναστατικό οίστρο, ανακοινώσεις, που αναφέρουμε στις επόμενες δυο παραγράφους, είχαν υποδεχθεί την κορυφαία στιγμή της επανένωσης των επαναστατικών κομμουνιστικών δυνάμεων του τόπου, το 2012.

[...] Σε δυο μήνες συμπληρώνονται επτά χρόνια από τη δημιουργία της ΠΑΑΣ και στη συνέχεια της Λαϊκής Αντίστασης – Αριστερής Αντιιμπεριαλιστικής Συνεργασίας (ΛΑ-ΑΑΣ) που αποτέλεσαν καρπό αυτής της πολιτικής συνεργασίας. Οι δύο οργανώσεις, μέσα από την πανελλαδική δράση της ΛΑ-ΑΑΣ, έδωσαν και δίνουν καθημερινά τη μάχη για να στηρίξουν και να ενισχύσουν την αντίσταση, τους αγώνες της εργατικής τάξης και του λαού μας, ενάντια στα αντιλαϊκά μέτρα των κυβερνήσεων της ντόπιας μεγαλοαστικής τάξης και των ξένων αφεντικών της, ενάντια στη ληστρική καπιταλιστική και ιμπεριαλιστική εκμετάλλευση, καταπίεση και εξάρτηση.

[...] Από την άποψη αυτή, οι εκδηλώσεις που διοργανώθηκαν με επιτυχία από τις εφημερίδες των δυο οργανώσεων, το «Λαϊκό Δρόμο» και την «Προλεταριακή Σημαία», για να τιμηθούν τα 50 χρόνια από την έκδοση της «Αναγέννησης», σε τέσσερις πόλεις, το 2014, όπου τέθηκαν βασικά ιδεολογικοπολιτικά ζητήματα και προβλήματα που αφορούν το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον του κομμουνιστικού μαρξιστικού – λενινιστικού κινήματος, διεθνώς και στη χώρα μας, αποτέλεσαν ιδιαίτερα σημαντικό στοιχείο στην κοινή προσπάθεια, και κατέδειξαν, παρά τις διαφορές που καταγράφηκαν, τις δυνατότητες και τις προοπτικές που ξανοίγονται, τις αγωνιστικές προσδοκίες ενός κόσμου να συμπορευτεί και να παλέψει για την υπόθεση του μαρξιστικού – λενινιστικού κινήματος.

Οι ρίζες της Μαοϊκής πτέρυγας της ελληνικής κομμουνιστικής αριστεράς και της Αλβανόφιλης αριστεράς που λάτρεψε τον Εμβέρ Χότζα, είναι βαθιές και ξεκινούν από την εποχή της αποσταλινοποίησης του Κομμουνιστικού Κόμματος Σοβιετικής Ένωσης (ΚΚΣΕ) επί Νικήτα Χρουτσόφ. Ας σημειώσουμε εδώ, ότι η αποσταλινοποίηση είχε επιτύχει σε όλες τις χώρες του ανατολικού μπλοκ, όμως είχε αποτύχει στο Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας, που πρόσφατα αποκατέστησε τον Στάλιν στο Πάνθεον των ηρώων του.

Τότε, δηλαδή το 1956, αμέσως μετά από το Συνέδριο του ΚΚΣΕ, το δορυφορικό ΚΚΕ αποφάσισε και αυτό να απομακρύνει το Νίκο Ζαχαριάδη (τον Έλληνα Στάλιν) από την ηγεσία του. Παράλληλα κάποια από μέλη του ΚΚΕ, που ζούσαν στις ανατολικές χώρες και κυρίως στην Σοβιετική Ένωση συντάχθηκαν αμέσως με το κλίμα αλλαγής της πολιτικής και κάποια άλλα κατηγόρησαν τις επιλογές της Σοβιετικής Ένωσης, ως αναθεωρητικές / ρεβιζιονοστικές* (*χρησιμοποιείται ως κατηγορία εναντίον όσων επιχειρούν να αναθεωρήσουν βασικές αντιλήψεις του μαρξισμού).

Οι «ζυμώσεις» αυτές, όπως λένε στην αριστερά, κράτησαν πολλά χρόνια, μέχρι που το 1964 συγκροτείται η Προσωρινή Κεντρική Επιτροπή του ΚΚΕ (μ-λ), με αρχηγό τον Πολύδωρο Δανιηλίδη, ο οποίος είχε καταψηφίσει τη διαγραφή Ζαχαριάδη από το ΚΚΕ. Λίγο αργότερα ιδρύεται η ΜΛΟ (Μαρξιστική Λενιστική Οργάνωση), που εκδίδει στην Ελλάδα το περιοδικό «Αναγέννηση».

Σύμφωνα με αυτήν την ομάδα, η Σοβιετική Ένωση, δεν εκφράζει πλέον τον καθαρό Μαρξισμό - Λενινισμό, οπότε ακολουθεί μια στροφή προς στις θέσεις του «μεγάλου τιμονιέρη» της κινεζικής επανάστασης Μάο. Η ΟΜΛΕ συντάσσεται με τον Μαοϊσμό, εκδίδει την εφημερίδα «Λαϊκός Δρόμος» και παρεμβαίνει στο φοιτητικό κίνημα μέσω της ΠΠΣΠ / Προοδευτική Πανσπουδαστική Συνδικαλιστική Παράταξη (ή Παπάκι Πάει Στην Ποταμιά, για τις υπόλοιπες φοιτητικές οργανώσεις).

Ο θάνατος του Μάο το 1976, οδήγησε την ΟΜΛΕ στη αμφισβήτηση τόσο της λεγόμενης «Σκέψης Μάο Τσε Τουνγκ», όσο και της θεωρίας των Τριών Κόσμων. Μέσα από την ΟΜΛΕ λοιπόν, ιδρύεται ΚΚΕ (μ-λ) που συντάσσεται, μάλιστα, με τις θέσεις του Εμβέρ Χότζα και του Κόμματος Εργασίας της Αλβανίας. Η μειοψηφία, που αποδέχεται ακόμα τη θεωρία της σκέψης του Μάο, όχι όμως και του Χότζα, ιδρύει το Μ-Λ ΚΚΕ.

Στην πορεία, το ΚΚΕ (μ-λ) διασπάται εσωτερικά, λόγω των διαφορετικών εκτιμήσεων για το φαινόμενο του ΠΑΣΟΚ και τις εκλογές του 1981, στις οποίες καταγράφηκε δύναμη της τάξης των 6.595 ψήφων (0,12%). Πλέον υπάρχει η τάση «Για μια αριστερή πολιτική», και η «Προλεταριακή Σημαία». Οι αποχωρούντες από το κόμμα συσπειρώνονται στο Νέο Αριστερό Ρεύμα (ΝΑΡ, διάσπαση της ΚΝΕ το 1989), ιδρύοντας το ΜΕΡΑ (Μέτωπο Ριζοσπαστικής Αριστεράς) που μετεξελίχθηκε στον ΑΝΤΑΡΣΥΑ.

Το ορίτζιναλ ΚΚΕ (μ-λ) εξακολουθεί να εκδίδει την «Προλεταριακή Σημαία», ενώ εκφράζεται στους φοιτητές με τις «Αγωνιστικές Κινήσεις», την «Ταξική Πορεία» (συνδικαλιστική παράταξη) και τις Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών.

Η άλλη πτέρυγα της ΟΛΜΕ, μετά τη διάσπαση του 1976, είχε ιδρύσει το Μ-Λ ΚΚΕ. Πέραν της αντίθεσης στην πολιτική της ΕΣΣΔ που είχε αντίστοιχο «ιμπεριαλιστικό ρόλο» με εκείνο των ΗΠΑ, η ομάδα αυτή είχε καταγγείλει και την «συμμορία των τεσσάρων» για την διαστρέβλωση του Μαοϊσμού. Το Μ-Λ ΚΚΕ συντάχθηκε με την θεωρία των τριών κόσμων, εναντιώθηκε στο Κόμμα Εργασίας της Αλβανίας και υποστήριξε τον Χούα Κούο Φενγκ, που μετά το θάνατο του Μάο, είχε αναλάβει γενικός γραμματέας του ΚΚ Κίνας.

Το Μ-Λ ΚΚΕ διασπάστηκε το 1979, διότι ομάδα στελεχών του, κατήγγειλε ως οπορτουνιστική την θεώρηση της ΕΣΣΔ ως σοσιαλιμπεριλιαστικής υπερδύναμης και δημιούργησε το Μ-Λ ΚΚΕ (ανασυγκροτημένο). Τότε το υπόλοιπο Μ-Λ ΚΚΕ συνεργάστηκε με το ΕΚΚΕ (Επαναστατικό Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας), που ήταν η επίσημη αντιπροσωπεία του Κομμουνιστικού Κόμματος Κίνας στην Ελλάδα, γεγονός που οδήγησε στην διάσπαση του ΕΚΚΕ και στην δημιουργία του ΟΑΚΚΕ (Οργάνωση για την Ανασυγκρότηση του ΚΚΕ). Μάλιστα στις εκλογές του 1981 η συνεργασία ΕΚΚΕ – ΜΛΚΚΕ, συγκέντρωσε 4.750 ψήφους (0,08%).

Στις εκλογές του 2012, οι πρώην ιδεολογικοί αντίπαλοι και ορκισμένοι εχθροί, δηλαδή το ΚΚΕ (μ-λ) και το Μ-Λ ΚΚΕ, αφήνοντας πίσω τις μεγάλες διαφορές τους για μια Σοβιετική Ένωση που δεν υπάρχει, για μια Κίνα που έχει αλλάξει και για έναν Εμβέρ Χότζα που ουδείς θυμάται, συμπράττουν εκλογικά μέσω της «Λαϊκής Αντίστασης – Αριστερής Αντιιμπεριαλιστικής Συνεργασίας (ΛΑ-ΑΑΣ)» λαμβάνοντας 16.010 ψήφους, (0,25%).

Παρ’ όλα αυτά η συνένωση διαλύθηκε εκ νέου, με το ΚΚΕ (μ-λ) να υποστηρίζει ότι υπήρχαν σημαντικές αποκλίσεις, στο ζήτημα των ελληνοτουρκικών σχέσεων, στο ζήτημα των 12 μιλίων και των ΑΟΖ.

Η παραπάνω ιστορία, παρουσιάζει την εν κρανίω τρικυμία, που κυριαρχεί στον χώρο της αριστεράς. Όχι μόνο της περιθωριακής, αλλά και της κυρίαρχης, αφού όλα σχεδόν τα στελέχη του Σύριζα έχουν περάσει από παρόμοιες οργανώσεις και συλλογικότητες.

Εδώ ο ίδιος ο αρχηγός τους, γινόταν κομμουνιστής, την ώρα που έπεφτε το Τείχος του Βερολίνου και διαλυόταν η Σοβιετική Ένωση και ο οποίος δηλώνει ότι θαυμάζει ακόμα τις ρήσεις του Μάο περί χάους, όταν δεν υπάρχει πλέον ούτε ένας οπαδός του «μεγάλου Κινέζου τιμονιέρη» σε ολόκληρο τον πλανήτη.

Ας μην γελιόμαστε. Ο συνδετικός ιστός του Σύριζα μπορεί να είναι η εξουσιολαγνεία. Πίσω από αυτήν, κρύβονται όλες οι ιδεοληψίες, οι εμμονές, τα συντροφικά μαχαιρώματα, οι υπόγειοι μηχανισμοί εξόντωσης των εσωκομματικών αντιπάλων και το χαμόγελο του Στάλιν κάτω από το πλούσιο μουστάκι του.


πηγή:https://www.liberal.gr/apopsi/mia-istoria-tis-aristeras-gia-gelia-kai-gia-klamata/353074

Κυριακή 31 Ιανουαρίου 2021

ΥΕΘΑ: Εμείς θα βοηθήσουμε, όπου μπορούμε, δίνοντας οικονομικά κίνητρα, στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, για να μην παραιτούνται!



Συνέντευξη ΥΕΘΑ Νικόλαου Παναγιωτόπουλου στην Εφημερίδα «ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ»

 Διερευνητικές επαφές: Τι λέτε στους συμμάχους που ζητούν να μπουν όλα τα θέματα που εγείρουν οι Τούρκοι στην ατζέντα των συζητήσεων; 

Τους εξηγούμε ότι εμείς προσερχόμαστε να συζητήσουμε συγκεκριμένα θέματα στην ατζέντα και αυτές οι προκαταρκτικές συζητήσεις γίνονται επ’ αυτών των συγκεκριμένων προς συζήτηση θεμάτων μόνο κι όχι για κάθε πιθανή αξίωση που μπορεί να προβάλλει η Τουρκία, φερ’ ειπείν αποστρατιωτικοποίηση των νησιών. Τι να συζητήσουμε επ’ αυτού; Για εμάς αποστρατιωτικοποίηση δεν μπορεί να υπάρξει, όσο υπάρχει απειλή εξ Ανατολών. Είναι συνυφασμένη με τη διατήρηση της απειλής. Όσο υπάρχει απειλή -και εκτιμούμε ότι υπάρχει και εκδηλώθηκε αυτό το καλοκαίρι- δεν υπάρχει ζήτημα Αποστρατιωτικοποίησης.

Το υπέρτατο κυριαρχικό δικαίωμά μας είναι να προστατεύουμε την εθνική μας ακεραιότητα και στη βάση αυτή επιλέγουμε να έχουμε δυνάμεις νόμιμης και προληπτικής άμυνας στα νησιά.


Το καλοκαίρι της κρίσης με το Oruc Reis υπήρξε στιγμή που σκεφτήκατε ότι η στρατιωτική αντιπαράθεση είναι αναπόφευκτη; 

Το καλοκαίρι ήμαστε σε μια παρατεταμένη επιφυλακή επί πάρα πολλούς μήνες. Τρεις φορές έγινε καθολική κινητοποίηση των Ενόπλων Δυνάμεων. Καθολική!

Το Πολεμικό Ναυτικό βρέθηκε στο επίκεντρο αυτής της κινητοποίησης, επειδή αναπτύχθηκε στην Ανατολική Μεσόγειο και ήρθε κοντά στο τούρκικο ναυτικό σε πολλές περιπτώσεις τις οποίες γνωρίζουμε. Όμως το σύνολο των Ενόπλων Δυνάμεων ήταν έτοιμο για οποιοδήποτε ενδεχόμενο από τα οπλισμένα αεροσκάφη στις βάσεις μέχρι τις μονάδες του Στρατού Ξηράς στα σύνορα. 

Παρ’ όλα αυτά είχαμε μια παράξενη βεβαιότητα ότι αυτή η κινητοποίηση θα πετύχαινε να στείλει στην άλλη πλευρά το μήνυμα αποτροπής. Ότι δηλαδή οι απέναντι δεν θα έφταναν σε σημείο στρατιωτικής εμπλοκής διότι ήξεραν πως θα αντιμετώπιζαν βαρύ κόστος. Αυτή είναι η επιβεβαίωση της αποτροπής στην πράξη και μπορώ να πω ότι επιτεύχθηκε με την καθολική κινητοποίηση των Ενόπλων Δυνάμεων. Υπήρξαν στιγμές έντασης αλλά και κλιμάκωσης. Ωστόσο οι Ένοπλες Δυνάμεις ήταν πάντα παρούσες.

 
Η εκλογή Μπάιντεν θεωρείτε ότι δημιουργεί νέες ευκαιρίες συνεργασίας με τις ΗΠΑ στον αμυντικό τομέα; Ποιες είναι οι προτεραιότητες που θέτει η ελληνική πλευρά; 

Ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη η τροποποίηση της συμφωνίας αμοιβαίας αμυντικής συνεργασίας, της MDCA

 
Θα γίνει πενταετής;  

Η αμερικανική πλευρά έχει διατυπώσει κάποιες προτάσεις και επεξεργαζόμαστε από την πλευρά μας δέσμη προτάσεων, δηλαδή αυτά που εμείς ζητούμε από τους Αμερικανούς, όπως λ.χ. είναι η πρόσβαση σε μεγαλύτερα κεφάλαια για στρατιωτική βοήθεια σε τρίτες χώρες ή η αποδέσμευση οπλικών συστημάτων από τα πλεονάζοντα των Ενόπλων Δυνάμεων των ΗΠΑ.

Στο τραπέζι τέθηκε θέμα για την επιμήκυνση της χρονικής διάρκειας ισχύος της MDCA, γεγονός που σημαίνει ότι θα μπορέσουν να προχωρήσουν σε μεγαλύτερες επενδύσεις στις υποδομές. Μια τέτοια εξέλιξη προσπορίζει όφελος και σε μας. Επιπλέον στόχος μας είναι να εντατικοποιηθεί ακόμη περισσότερο η συνεκπαίδευση και οι ασκήσεις με διαφορετικά τμήματα των αμερικανικών Ενόπλων Δυνάμεων (Ειδικές Δυνάμεις, ελικόπτερα, κ.ά.).

Θεωρώ πάντως ότι με την διακυβέρνηση Μπάιντεν υπάρχει ένα μεγαλύτερο περιθώριο αισιοδοξίας για να συνεννοηθούμε με τους Αμερικανούς, όχι γιατί δεν τα είχαμε πάει καλά με την προηγούμενη κυβέρνηση, αλλά επειδή η προσωπική σχέση Τραμπ - Ερντογάν επηρέαζε τη συνολική κατάσταση, αν και είχαμε πολύ θετικές δηλώσεις προς τις θέσεις μας από το Στέιτ Ντιπάρτμεντ. Τώρα όμως, αυτή η συνθήκη δεν υφίσταται πλέον. Επιπλέον, ο νέος Πρόεδρος είναι γνώστης των ελληνοτουρκικών διαφορών, υποστηρικτής της Ελλάδας αλλά και προσωπικός φίλος του Πρωθυπουργού, κάτι το οποίο νομίζω ότι έχει τη σημασία του.

 
Οι αναλυτές δυσκολεύονται να εξηγήσουν τη στάση της Γερμανίας έναντι της Τουρκίας. Το μεταναστευτικό είναι μείζον θέμα αλλά όχι το μοναδικό. Ποια είναι κατά τη γνώμη σας η βαθύτερη αιτία αυτής της στάσης; Αναμένεται από την ελληνική πλευρά κάποια κίνηση καλής θέλησης προς τη Γερμανία;  

Η Γερμανία είναι βασικός εταίρος σε επίπεδο Ε.Ε. και ΝΑΤΟ. Όσον αφορά στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας υπάρχει ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας με την Γερμανίδα ομόλογό μου. Πολύ πρόσφατα επικοινωνήσαμε τηλεφωνικώς και το νέο σ’ αυτή την υπόθεση είναι ότι ζητεί εκ των προτέρων να μάθει τις θέσεις μας προκειμένου να συνομιλήσει με τον Τούρκο ομόλογό μου, γνωρίζοντας εκ των προτέρων ποιες είναι οι δικές μας θέσεις, κάτι το οποίο δεν συνέβαινε στο παρελθόν. Άρα μας ακούν και λαμβάνουν υπόψη αυτά που έχουμε να πούμε.

Από εκεί και πέρα η Γερμανία λόγω της σχέσης με την Τουρκία μπορεί να παίξει έναν εποικοδομητικό διαμεσολαβητικό ρόλο στην προσπάθεια προσέγγισης των δύο χωρών. Έχει το δικό της τρόπο, ίσως πιο διακριτικό, και φυσικά όπως άλλες χώρες έχει και τα δικά της οικονομικά συμφέροντα στη γειτονική χώρα, τα οποία σε κάθε περίπτωση πρέπει να ληφθούν υπόψη. Συμφέροντα γερμανικών εταιρειών αμυντικής βιομηχανίας στην Τουρκία, τα οποία καμία γερμανική κυβέρνηση δεν μπορεί έτσι απλά να ακυρώσει από την μια στιγμή στην άλλη. Από την άλλη κι εμείς επιδιώκουμε εμβάθυνση της σχέσης με τους Γερμανούς στον χώρο της Άμυνας.

Θυμίζω ότι διαθέτουμε γερμανικά υποβρύχια, δρομολογήσαμε και τρέχουμε την πρόσκτηση καινούριων τορπιλών βαρέως τύπου για τα υποβρύχια που διαθέτουμε, προφανώς από την μητρική γερμανική εταιρεία…

 
Αυτή που είχε κάποια προβλήματα με το Ελληνικό Δημόσιο; 

Ναι, τα ξεπεράσαμε όμως. Και φυσικά το βασικό μας άρμα μάχης είναι γερμανικό, επομένως έχουμε αντικείμενο συνεργασίας με τη γερμανική πλευρά και θα προκύψουν ευκαιρίες για τη συνέχιση αυτής της συνεργασίας.

 
Από τις μέχρι τώρα κινήσεις σας φαίνεται ότι κινείστε με ταχείς ρυθμούς στα εξοπλιστικά. Όμως στο θέμα των φρεγατών παρατηρούμε κάποιες αμφιλεγόμενες κινήσεις. Υπογραφή MOU με τους Γάλλους, στροφή σε αμερικανική λύση και μετά επανεξέταση όλων των επιλογών. Τι πραγματικά επιδιώκετε; 

Όσον αφορά στους ταχείς ρυθμούς, στην περίπτωση των “Rafale” σπάσαμε κάθε ρεκόρ ταχύτητας! Διότι όταν έρχεται το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και περνά από τη Βουλή μια τέτοια συμφωνία μόλις τέσσερις μήνες από την έναρξη των διαπραγματεύσεων, ενώ αναμένεται και η παράδοση του πρώτου αεροσκάφους στην Ελλάδα σε λιγότερο από ένα χρόνο μετά την έναρξη διαπραγματεύσεων, νομίζω πως δεν έχει ξαναγίνει, τουλάχιστον στα ελληνικά δεδομένα. Το πετύχαμε όμως διότι εργαστήκαμε σκληρά όλοι, Πολιτική και Στρατιωτική Ηγεσία, και φυσικά είχαμε τόσο τη στήριξη, όσο και την καλή διάθεση της γαλλικής πλευράς, που για δικούς της λόγους ήθελε κι εκείνη να διεκπεραιωθεί γρήγορα η απόκτηση των “Rafale”.

Από κει και πέρα η ιστορία των φρεγατών είναι εντελώς διαφορετική. Για να βάλω τα πράγματα στη σειρά, δεν υπήρχε υπογραφή MOU με τους Γάλλους εκτός από μια επιστολή προθέσεων LOI που από πλευράς μας ήταν μια διατύπωση της βούλησής μας να ξεκινήσουν διαπραγματεύσεις για την απόκτηση των δύο “Belh@rra” χωρίς καμία δεσμευτικότητα. Αυτές εξελίχθηκαν, έφτασαν σε κάποιο σημείο τελικής διαμόρφωσης ενός πλοίου, το οποίο κρίθηκε πάρα πολύ ακριβό για τις οικονομικές μας δυνατότητες. Παράλληλα όμως, δεν αποκλείστηκε ποτέ η απόκτηση γαλλικών πλοίων. Δεν έγινε στην ουσία στροφή σε αμερικανική λύση. Στην πορεία προέκυψαν και οι Αμερικανοί με δική τους πρόταση για την απόκτηση τεσσάρων καινούριων φρεγατών. Παράλληλα έφθασαν νέες προτάσεις από άλλες χώρες. Αυτή τη στιγμή κι ενώ έχω δηλώσει πολλές φορές ότι αυτό το ζήτημα είναι υπό εξέλιξη κι είμαστε ανοικτοί σε προτάσεις, το Πολεμικό Ναυτικό αξιολογεί μία προς μία, καθεμιά απ’ αυτές.

Σε κάθε περίπτωση η τελική αξιολόγηση θα γίνει στο πρώτο εξάμηνο του 2021 έτσι ώστε να πάμε παρακάτω. Αυτή την στιγμή το πρόβλημά μας είναι… ευχάριστο, με τόσες πολλές και ενδιαφέρουσες προτάσεις. Όμως η τελική απόφαση θα έχει ως βασικό κριτήριο την ικανοποίηση των αναγκών του Πολεμικού Ναυτικού σε νέες φρεγάτες, σε συνδυασμό με πολλές επιμέρους παραμέτρους όπως είναι η δυνατότητα εμπλοκής της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας στο κατασκευαστικό έργο. Θεωρούμε απαραίτητη τη συμμετοχή της ελληνικής βιομηχανίας, όπως και την παροχή «ενδιάμεσης λύσης» (δηλαδή κάποια έτοιμα, κατά το δυνατόν, πολεμικά πλοία) έως ότου ναυπηγηθούν οι νέες μονάδες του Πολεμικού Ναυτικού, κάτι που συνολικά θα εξελιχθεί σε διάστημα 7 – 8 ετών.

 
Μετά τα “Rafale” έρχεται η σειρά των F-35; Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την προμήθειά τους; 

Το F-35 είναι το νέο μαχητικό αεροσκάφος πέμπτης γενιάς. Έχω πει ότι αργά ή γρήγορα η Ελλάδα θα πρέπει να αποκτήσει και αεροσκάφος 5ης γενιάς, ήτοι το F-35. Αυτή την στιγμή όμως μόλις έχουμε ολοκληρώσει την αγορά των “Rafale” ύψους περίπου 2,5 δισ. συνολικά και είναι σε εξέλιξη το πρόγραμμα αναβάθμισης ογδόντα τεσσάρων F-16 στην εκδοχή “Viper”, το οποίο μπαίνει στο πιο κρίσιμο σημείο του. Μετά την αναχώρηση του πρωτοτύπου F-16 Viper της Πολεμικής Αεροπορίας για την Αμερική, θα ενεργοποιηθεί η γραμμή παραγωγής στην ΕΑΒ που θα βγάζει από οκτώ έως δώδεκα αεροσκάφη τον χρόνο για την επόμενη εξαετία. Επομένως ο βασικός στόλος της Πολεμικής μας Αεροπορίας υφίσταται μια εκτεταμένη αναβάθμιση.

Στην πορεία θα ανοίξει η συζήτηση και για τα F-35. Θεωρώ ότι μια τέτοια εξέλιξη θα ακολουθήσει χρονικά την ολοκλήρωση αυτών των δύο προγραμμάτων. Έχουμε εκδηλώσει το ενδιαφέρον μας προς τους Αμερικανούς να ενταχθούμε στο πρόγραμμα των F-35, ασφαλώς όμως αυτό θα είναι και συνάρτηση των οικονομικών μας δυνατοτήτων οι οποίες δεν είναι ανεξάντλητες.

Μην ξεχνάτε ότι λειτουργούμε σε ένα συνολικό σχέδιο επανεξοπλισμού των Ενόπλων Δυνάμεων με βάθος επταετίας με παρεμβάσεις και στους τρεις Κλάδους, ιεράρχηση αναγκών, προτεραιοποίησης, κοστολόγηση και δυνατότητα χρηματοδότησης. Αυτό λοιπόν εξελίσσεται σε βάθος χρόνου. Θα έρθει και η ώρα των F-35.

 
Θα δώσετε οικονομικά κίνητρα στα επαγγελματικά στελέχη για να ανακοπούν οι τάσεις παραιτήσεων από τις Ένοπλες Δυνάμεις;  

Το πρώτο που έχω να πω είναι ότι η απόφαση του στελέχους να παραμείνει ή να αποχωρήσει έχει να κάνει και με το ηθικό του. Για να δώσω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, εκεί που πέρυσι στην Τανάγρα αντιμετωπίζαμε παραιτήσεις, σήμερα αντιμετωπίζουμε έναν ανταγωνισμό ποιος θα συμμετάσχει πρώτος στο πρόγραμμα εκπαίδευσης των πιλότων και τεχνικών στα “Rafale”.

Σε έναν χρόνο μόλις η Τανάγρα με τα “Rafale” και τα “Mirage 2000-5” που συνεχώς τίθενται εκ νέου σε διαθεσιμότητα, έχει γίνει «τόπος αδημονίας και χαράς», με θετική επίπτωση στο ηθικό των στελεχών. Ασφαλώς τα οικονομικά κίνητρα παίζουν ρόλο, Κάναμε παρεμβάσεις ιδίως στην εποχή της κινητοποίησης και θα κάνουμε ό,τι μπορούμε και στο μέλλον. Αυτό που έχω να πω όμως είναι ότι σε κάθε περίπτωση ο επαγγελματισμός και η συναίσθηση της ευθύνης που επέδειξαν τα στελέχη σε όλο το εύρος των Ενόπλων Δυνάμεων, ιδίως σε κρίσιμες στιγμές, δείχνει ότι είναι πλήρως συνειδητοποιημένα ως προς το καθήκον και την αποστολή τους. Εμείς θα τους βοηθήσουμε όπου μπορούμε.

 
Εξετάζετε το ενδεχόμενο υποχρεωτικής στράτευσης στα 18 -κατά το πρότυπο του Ισραήλ- και εθελοντικής στράτευσης των γυναικών;  

Είναι δύσκολο να μεταβληθεί η Ελλάδα σε Ισραήλ από την μια ημέρα στην άλλη, όσον αφορά στη νοοτροπία απέναντι στη στρατιωτική θητεία. Από κει και πέρα όμως, με δεδομένες τις απειλές και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε θεωρώ ότι πρέπει να αλλάξουμε την νοοτροπία μας συνολικά ως κοινωνία για να τις αντιμετωπίσουμε επιτυχώς.

Δεν υπάρχει στο τραπέζι η στράτευση των γυναικών. Υπάρχει όμως ο σχεδιασμός της Κυβέρνησης -το έχει πει και ο Πρωθυπουργός-  για μελλοντική στράτευση στα 18. Για να γίνει αυτό όμως, πρέπει να προηγηθεί ένας πολύ προσεκτικός σχεδιασμός από τα Επιτελεία. Αυτή την στιγμή δεν υπάρχει τέτοιο θέμα, άλλωστε μόλις προχωρήσαμε σε μια μικρή αύξηση στη θητεία, θα μπορούσε όμως να τεθεί αυτό το ζήτημα στο μέλλον, πάντα σε συνεννόηση και κατόπιν προτάσεων από τα Γενικά Επιτελεία.

Σε κάθε περίπτωση, η στράτευση στα 18 θα μπορούσε στο μέλλον να αποβεί χρήσιμη για τις Ένοπλες Δυνάμεις και για την νοοτροπία των νέων απέναντι στην Συνταγματική υποχρέωσή τους να θητεύσουν υποχρεωτικά για ένα διάστημα του βίου τους στις τάξεις των Ενόπλων Δυνάμεων.

Η Τουρκία αποσύρει τα ερευνητικά πλοία από την ανατολική Μεσόγειο - Τι αναφέρουν τα τουρκικά ΜΜΕ και ποιοι είναι οι στόχοι της κίνησης της Άγκυρας.


 Η Τουρκία απέσυρε όλα τα ερευνητικά της πλοία από την ανατολική Μεσόγειο.

Πρόκειται για τα ερευνητικά πλοία Μπαρμπαρός, Ορούτς Ρέις και Γιαβούζ.

Το Γιαβούζ βρίσκεται στον κόλπο της Αττάλειας, το Ορούτς Ρέις είχε αποσυρθεί για συντήρηση, όπως είχαν αναφέρει οι τουρκικές Αρχές, ενώ το Μπαρμπαρός αποσύρθηκε λίγες ημέρες πριν από τις διερευνητικές επαφές, σύμφωνα με την Χουριέτ, λόγω κακών καιρικών συνθηκών.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, εν αναμονή και του επόμενου γύρου των διερευνητικών επαφών στην Αθήνα, η Τουρκία επιδιώκει να στείλει ένα πολιτικό μήνυμα, ότι τάχα δεν υπάρχει κάποια προκλητική κίνηση από την πλευρά της.




πηγή:https://www.ant1news.gr/Politics/article/594071/i-toyrkia-aposyrei-ta-ereynitika-ploia-apo-tin-anatoliki-mesogeio