Σάββατο 26 Δεκεμβρίου 2020

Ελληνοτουρκικά: Η Ελλάδα μπορεί να υποκαταστήσει το ρόλο της Τουρκίας, ως η κορυφαία αεροπορική δύναμη του ΝΑΤΟ στην Ανατολική Μεσόγειο


 

Η Ελλάδα θα μπορούσε να αναλάβει τον ρόλο της Τουρκίας ως η κορυφαία αεροπορική δύναμη της συμμαχίας του ΝΑΤΟ στην Ανατολική Μεσόγειο, δήλωσε την Πέμπτη ο δικτυακός τόπος στρατιωτικών ειδήσεων RealClearDefense (RCD).  

Το ενδιαφέρον για απόκτηση από την  Ελλάδα του αμερικανικού αεροσκάφους F-35 stealth, σε συνδυασμό με την μελλοντική αεροπορική της δύναμη με πάνω από εκατό αναβαθμισμένα μαχητικά F-16, θα καταστήσει την Ελλάδα προπύργιο της νότιας πλευράς του ΝΑΤΟ, αναφέρει το RCD.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν απομακρύνει τη σύμμαχο στο ΝΑΤΟ Τουρκία από το πρόγραμμα παραγωγής και προμηθειών F-35 το 2019, ως αντίποινα για την παράδοση του ρωσικού πυραυλικού συστήματος. Η συμμαχία του ΝΑΤΟ δήλωσε ότι το S-400, το οποίο δοκιμάστηκε από την Τουρκία τον Οκτώβριο, απειλεί την ασφάλεια του αμυντικού της δικτύου. Το F-35 έχει γίνει βασικό χαρακτηριστικό των σχεδίων της στρατιωτικής συμμαχίας για αποτροπή της ρωσικής επιθετικότητας, δήλωσε το RCD. Η προηγμένη επιβίωση και ευελιξία του αεροπλάνου παρέχει πλεονεκτήματα μάχης που δεν μπορεί να αντισταθμίσει η Ρωσία και η υιοθέτησή του από πολλά μέλη του ΝΑΤΟ, διαβεβαιώνει ότι διαφορετικές αεροπορικές δυνάμεις θα συγχρονιστούν αποτελεσματικά στον αγώνα.

Οι θερμότερες σχέσεις της Τουρκίας με τη Ρωσία και οι διαφωνίες με την Ευρωπαϊκή Ένωση καθιστούν την Ελλάδα έναν ολοένα και πιο ελκυστικό υποψήφιο για παρέμβαση, δήλωσε το RCD, προσθέτοντας ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες ήδη εξετάζουν την αεροπορική βάση του Ηρακλείου στην Κρήτη, για να αντικαταστήσουν την Τουρκική αεροπορική βάση Incirlik ως σταθμό της Αμερικανικής αεροπορίας στη Μέση Ανατολή.



πηγή:https://www.olympia.gr/amyna/i-ellada-tha-mporoyse-na-ypokatastisei-to-rolo-tis-toyrkias/

Αποκαλυπτήρια Μνημείου Πεσόντων ΧΙΙ Μ/Κ ΜΠ


 


Την Τρίτη 22 Δεκεμβρίου 2020, κατά την επίσημη επίσκεψη του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ Στρατηγού Κωνσταντίνου Φλώρου στην Περιοχή Ευθύνης της ΧΙΙ Μηχανοκίνητης Μεραρχίας Πεζικού στην Αλεξανδρούπολη, πραγματοποιήθηκε τελετή αποκαλυπτηρίων Μνημείου Πεσόντων, αποτίοντας τον προσήκοντα φόρο τιμής στους ήρωες της Μεραρχίας που έπεσαν στα πεδία των μαχών, υπερασπιζόμενοι την εθνική ανεξαρτησία και την εδαφική ακεραιότητα της Πατρίδας μας.

Ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ προέβη στα αποκαλυπτήρια του Μνημείου τονίζοντας ότι η ΧΙΙ Μ/Κ ΜΠ απέκτησε ένα μνημείο αντάξιο της Ιστορίας της και της προσφοράς της προς την Πατρίδα.

Στις πλευρές του μνημείου αναγράφονται τα ονόματα των 655 νεκρών της Μεραρχίας στα πεδία των αγώνων, στο Σαγγάριο, το Αφιόν Καραχισάρ, το Δορύλαιο, την Κιουτάχεια, τα στενά Κλεισούρας και τον Αλιάκμονα.

H Ήπειρος των παραδόσεων: Τα Χριστουγεννιάτικα έθιμα και οι παραδόσεις. Το αναμμένο πουρνάρι, "τα σπάργανα του Χριστού" , το "αμίλητο νερό και το σγάρλεμα της φωτιάς και ...

 


Η Ήπειρος κρύβει παραδοσιακά ήθη και έθιμα της περιόδου των Χριστουγέννων.

Τα χιλιάδες πολύχρωμα λαμπιόνια που στολίζουν τις γειτονιές και τις πλατείες, σε κάθε χωριό ή πόλη, τα χριστουγεννιάτικα δένδρα, οι ευρηματικές ιδέες συλλόγων με τις μουσικές και τα κεράσματα, οι μυρωδιές από τα ζαχαροπλαστεία και τους φούρνους, δημιουργούν γιορτινή ατμόσφαιρα, γεμίζουν φως και ελπίδα τον κόσμο και τον προετοιμάζουν για την Γέννηση του Θεανθρώπου και τον ερχομό της νέας Χρονιάς.

Μέσα σε αυτόν τον γιορτινό καμβά, στην Ήπειρο των παραδόσεων, τα ήθη και τα έθιμα του τόπου, που έρχονται από το βάθος του χρόνου, αποτυπώνουν την πτυχές της πολιτιστικής και πολιτισμικής ταυτότητας του τόπου, καθώς είναι άμεσα συνυφασμένα με τις συνθήκες του μακρινού παρελθόντος, με τις αρχές και τις αξίες των περασμένων γενεών.

Οι Ηπειρώτες είχαν βαθειά πίστη. Το «σαρανταήμερο» έκαναν νηστεία, δηλαδή από τις 15 Νοεμβρίου έως και τις 24 Δεκέμβρη, για να υποδεχτούν την Γέννηση του Χριστού. Ακόμη και σήμερα, δεν είναι λίγοι εκείνοι που με ευλάβεια τηρούν τη νηστεία.

Τα έθιμα των Χριστουγέννων για κάθε οικογένεια άρχιζαν με το σφάξιμο του χοίρου, που σε ορισμένες περιοχές ήταν ιεροτελεστία. Το χοιρινό είχε εξέχουσα θέση στο γιορτινό τραπέζι αλλά και στα γλέντια που γίνονταν ανήμερα των Χριστουγέννων στις πλατείες των χωριών.

«Τα σπάργανα του Χριστού», είναι το γλύκισμα - έθιμο που συναντάμε σε όλη την Ήπειρο και αναβιώνει έως σήμερα. Σε κάθε σπίτι ετοιμάζουν τα σπάργανα για το τραπέζι της παραμονής. Πρόκειται για χυλό από σταρένιοαλεύρι, που ψήνεται σε πυρωμένη πέτρα μέσα στο τζάκι, ενώ στη συνέχεια τις «τηγανίτες» αυτές μελώνουν σε ζαχαρόνερο, με καρύδια και κανέλα.

Είναι το γλύκισμα που τρώγεται το βράδυ της παραμονής των Χριστουγέννων. Το έθιμο συμβολίζει τα σπάργανα του Ιησού στη φάτνη. Τα «σπάργανα του Χριστού» σε χωριά του Πωγωνίου τα λένε «λαλαγγίτες» και είναι το γλύκισμα για το τραπέζι της παραμονής.

Στο χριστουγεννιάτικο τραπέζι έως και σήμερα, σε πολλά σπίτια οι νοικοκυρές μαγειρεύουν τα «γιαπράκια». Είναι λαχανοντολμάδες με φύλλα από λάχανο και το φαγητό συμβολίζει το ‘φάσκιωμα’ του νεογέννητου Χριστού.

Το αναμμένο πουρνάρι και το έθιμο της φωτιάς

Το έθιμο ,συμβολίζει τους βοσκούς που πήγαν να προσκυνήσουν το θείο βρέφος και είχαν ανάψει ένα ξερό κλαδί για να βλέπουν μέσα στην νύχτα. Ένα πολύ παλιό έθιμο στην Ήπειρο, που συναντάται με μικρές παραλλαγές στις διάφορες περιοχές της.

Το έθιμο τηρείται κυρίως, στα χωριά της Άρτας. Ανήμερα Χριστούγεννα, όποιος επισκεφτεί φιλικό ή συγγενικό σπίτι για να ευχηθεί χρόνια πολλά, καθώς και οι παντρεμένοι, που θα πάνε στο πατρικό τους, κρατούν ένα κλαρί από πουρνάρι που το ανάβουν στον δρόμο. Τα φύλλα του καθώς καίγονται τρίζουν και η ευχή στον κάθε οικοδεσπότη είναι να μεγαλώνει η φαμίλια και να προκόβουν τα κοπάδια.

Στα Γιάννενα, δεν κρατούν το πουρνάρι αναμμένο στο χέρι τους, αλλά στη χούφτα τους έχουν δαφνόφυλλα και πουρναρόφυλλα. Όταν μπουν στο σπίτι, τα πετούν μέσα στο τζάκι και καθώς τα φύλλα καίγονται, πετάνε σπίθες. Τότε δίνεται η καλύτερη ευχή στον νοικοκύρη: «Αρνιά, κατσίκια, νύφες και γαμπρούς!». Δηλαδή, να προκόβουν τα κοπάδια του, να πληθαίνει η φαμελιά του, να μεγαλώνουν τα κορίτσια και τα παλικάρια του, να του φέρνουν στο σπίτι νύφες και γαμπρούς, να του δώσουν εγγόνια που δε θ' αφήσουν τ' όνομα το πατρικό να σβήσει.

Στο χωριό Πουρνιά της Κόνιτσας την παραμονή των Χριστουγέννων το παραδοσιακό «έθιμο της φωτιάς» δημιουργεί γιορτινή διάθεση. Το πρωί στην πλατεία του χωριού ανάβει μια μεγάλη φωτιά και ο κόσμος κρατώντας μαγκούρες στα χέρια, πηγαίνει σε όλα τα σπίτια του χωριού για τα κάλαντα . Οι νοικοκυρές προσφέρουν φρεσκοψημένα καρβέλια ψωμί.

Στην Αγία Παρασκευή της Κόνιτσας τα παιδιά την παραμονή έπαιρναν τις «τζιουμάκες», ξύλα από κρανιά, σαν μπαστούνι και χτυπούσαν με αυτό τις πόρτες και τα παράθυρα των σπιτιών για τα κάλαντα.

Τα περασμένα χρόνια στα χωριά της Ηπείρου επέστρεφαν για τις γιορτινές μέρες οι ξενιτεμένοι και στηνόταν το «Ζιαφέτι», ένα μεγάλο πανηγύρι στις πλατείες και τις αυλές των εκκλησιών με τα κλαρίνα να αντηχούν στα βουνά και το γλέντι να κρατά ακόμη και δύο μέρες.

Το «αμίλητο νερό» είναι έθιμο χριστουγεννιάτικο στην Άρτα. Ανήμερα των Χριστουγέννων, και νωρίς το πρωί, πριν ξημερώσει, οι γυναίκες πήγαιναν χωρίς να μιλάνε, να πάρουν νερό από ξένη βρύση και έλεγαν, «όπως τρέχει το νερό στη βρυσούλα μου, έτσι να τρέχει και η σοδιά μου». Από το «αμίλητο νερό», έπιναν όλοι στο σπίτι για το καλό. Στη βρύση η γυναίκα άφηνε εδέσματα, «για να την ταΐσει», όμως στην πραγματικότητα για να βρουν οι φτωχοί συγχωριανοί φαγητό.



Πηγή: ant1news.gr




Παρασκευή 25 Δεκεμβρίου 2020

Παναδημία: - 617 νέα κρούσματα - 50 καταγεγραμμένοι θάνατοι - 473 νοσηλεύονται διασωληνωμένοι. - Δείτε την ημερήσια έκθεση επιδημιολογικής επιτήρησης λοίμωξης


 

Ημερήσια έκθεση επιδημιολογικής επιτήρησης λοίμωξης από το νέο κορωνοϊό (COVID-19)

Δεδομένα έως 25 Δεκεμβρίου 2020, ώρα 15:00

Σήμερα ανακοινώνουμε 617 νέα κρούσματα του νέου ιού στη χώρα, εκ των οποίων 6 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων είναι 134852, εκ των οποίων το 52.4% άνδρες.

5302 (3.9%) θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 39813 (29.5%) είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

470 συμπολίτες μας νοσηλεύονται διασωληνωμένοι. Η διάμεση ηλικία τους είναι 67 ετών. 152 (32.3%) είναι γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. To 80.2%, των διασωληνωμένων, έχει υποκείμενο νόσημα ή είναι ηλικιωμένοι 70 ετών και άνω. 851 ασθενείς έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ.

Τέλος, έχουμε 50 ακόμα καταγεγραμμένους θανάτους και 4507 θανάτους συνολικά στη χώρα. 1819 (40.4%) γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. Η διάμεση ηλικία των θανόντων συμπολιτών μας ήταν τα 79 έτη και το 95.4% είχε κάποιο υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Ημερήσια έκθεση επιδημιολογικής επιτήρησης λοίμωξης από το νέο κορωνοϊό (COVID-19) – Δεδομένα έως 25/12/2020


Δεκεμβριανά και Σχολή Ευελπίδων - Η Άκρως Απόρρητη Διαταγή Επιχειρήσεων του Α΄ Σώματος Στρατού του ΕΛΑΣ


 

«Οι διαβατές βιαστικοί χωμένοι στα ζεστά πανωφόρια τους τρέχουν να κάνουν τα τελευταία  χριστουγεννιάτικα ψώνια και να γυρίζουν στη θαλπωρή του σπιτιού τους, εκεί που στο τζάκι θα τριζοβολούν τα πυρωμένα ξύλα…».

• Από τον Χρήστο Μπολώση

– Τρίχες. Μονολογεί ο Σταμάτης, που έχει καβατζάρει τα 85 και κάθεται στη γνωστή του μόνιμη θέση στο καφενείο, δίπλα στο παράθυρο.
– Το οποίον Σταμάτη; αρωτάει ο Νώντας, ο ιδιοκτήτης του καφενέ.
– Το οποίον φίλε μου σκέβομαι αυτά που γράφανε οι παλιοί δημοσιογράφοι, τέτοιες μέρες, στις εφημερίδες και τα περιοδικά. Τώρα μάγκα μου για να βρεις σπίτι με αναμμένο τζάκι, θα πρέπει να πας στο Μπάντεν Μπάντεν.
– Τι είναι αυτό ρε Σταμάτη;
– Σάματις και ξέρω; Έχει λέει εκεί ένα σπίτι κάποιος αντιδήμαρχος του Μπακογιάννη και στενοχωριέται μπας και δεν μπορέσει τώρα με τον κορονοϊό να πάει εκεί και να κάνει βόλτα με την Άστον Μάρτιν του στο Μπλάκ Φόρεστ. Πώς;
– Τι είναι αυτά ρε; Με δουλεύεις; Άκου Άστον Μάρτιν κι Μπλακ Φόρεστ!
– Άστα ρε Νώντα. Άστα να χαρείς. Τούτες τις μέρες εμένα αλλού τρέχει ο νους μου και όχι στα καραγκιοζιλίκια του ενός και του άλλου.
– Πού ρε και δε μας λες;

Ο Σταμάτης ανακάτεψε τον καφέ για να φύγουν οι ντελβέδες και είπε:

– Στα «Δεκεμβριανά» ρε Νώντα. Τότε που αιματοκυλίστηκε η Αθήνα επειδή το ΚΚΕ, ξέρεις του «δημοκρατικού τόξου», ήθελε να γίνει ντε και καλά εξουσία.
– Εσύ ρε Σταμάτη τα έζησες τα γεγονότα έτσι δεν είναι;
– Εμ βέβαια! Ήμουν τότε 10 – 11 χρονών.
– Για πες μας ρε τι έγινε, γιατί άλλα διαβάζουμε δω και άλλα εκεί.
– Πάλι ρε; Τόσες φορές τα έχω πει.
– Πάλι και πάλι Σταμάτη, είπαν και δυό τρεις άλλοι μαγκαντάσηδες από διπλανά τραπέζια και ζύγωσαν τις καρέκλες τους, καθόσον η «επιστήμη είναι μήτηρ επαναλήψεων».
– Μπερδεμένα τάχετε ρε, αλλά δεν πειράζει.

Κοντά ζύγωσε κι ο Μπάμπης, που ανακατεύεται με τη ΚΝΕ και που όταν κρυολογεί ο Κοτσούμπας, φταρνίζεται αυτός.

– Έλα κι’ εσύ ρε Μπάμπη είπε ο Σταμάτης και ήπιε μια γουλιά ντελβέδες. Το λοιπόν μάγκες δεν θα σας ταλαιπωρήσω πολύ με τα γεγονότα που έγινα στις 3 Δεκεμβρίου του 1944, γιατί είναι μάθημα πολλάκις διδαχθέν. Να θυμηθούμε μόνο ότι το ΚΚΕ είχε ζητήσει άδεια να κάνει συλλαλητήριο στην Πλατεία Συντάγματος. Η αστυνομία το απαγόρευσε, αλλά το ΚΚΕ δεν χαμπαριάζει από τέτοια και από το πρωί άρχισαν να κατεβαίνουν από τις συνοικίες της Αθήνας προς το κέντρο, διαδηλωτές με πανό και χωνιά. Κατά τις 10 ο πρωί, κάνουν μια περατσάδα από το σπίτι του πρωθυπουργού Γεωργίου Παπανδρέου, που βρισκόταν τότε στην Οδό Βασιλίσσης Σοφίας 14, προφανώς όχι για επίσκεψη αβροφροσύνης. Γίνεται κάποιος τζερτζελές πέφτει ένας νεκρός και άντε να βρεις άκρη από τι πήγε ο άνθρωπος.

Κατά την διάρκεια του συλλαλητηρίου το λοιπόν, ακούγονται κάποιοι πυροβολισμοί.

– Οι αστυφύλακες το έριξαν, λέει ο Μπάμπης, που όταν τρώει φασολάδα ο Κουτσούμπας, ξέρετε τι κάνει αυτός…
– Και πού το ξέρεις εσύ ρε Μπάμπη;
– Και στο κόμμα μας το είπαν και το διάβασα.
– Πού το διάβασες ρε;
– Στον «Ριζοσπάστη».
– Μάλιστα. Το λοιπόν συνεχίζομε και μιας και το έθιξε ο Μπάμπης, εγώ ρε να το παραδεχθώ. Ναι οι αστυνομικοί έριξαν πρώτοι διότι εκτίμησαν ότι κινδύνευε και η ζωή τους και το νόμιμο καθεστώς, για το οποίο είχαν υπογράψει οι κομμουνιστές. Οι κομμουνιστές, πού βρήκαν τα όπλα και άρχισε αμέσως κανονικό  τουφεκίδι; Διότι δεν πας  ρε σύντροφε  σε «ειρηνική», όπως ισχυρίζεσαι, διαδήλωση με τουφέκια, πολυβόλα, χειροβομβίδες και SS
Μα δεν είναι έτσι κυρ Σταμάτη, διαμαρτύρεται ο Μπάμπης το κνιτάκι, που όταν τον τρώει το μάγουλο τον Κουτσούμπα, ξύνει αυτός το δικό του. Δεν είναι έτσι.
– Άκου Μπάμπη. Έχω μάτσο τις μαρτυρίες που λένε ότι οι κομμουνιστές πήγαν πάνοπλοι στο «σύνταγμα», με σκοπό να γίνει μακελειό, είτε πυροβολούσε πρώτη η Αστυνομία είτε όχι. Άκου το λοιπόν. Η γνωστή ακόμη και σε σας τα βλαμμένα κ. Γλύκατζη Αρβελέρ, που συμμετείχε στο συλλαλητήριο, λέει: «… η διαδήλωση είχε φρουρούς του ΕΛΑΣ, οι οποίοι και άρχισαν να πυροβολούν».
– Τα λες αυτά ρε κυρ Σταμάτη, γιατί είσαι καραδεξιός του κερατά.
– Κι’ εσύ είσαι απλώς βλαξ και ψεκασμένος που λέει και ο πρωθυπουργός μας.
– Άστον ρε Σταμάτη. Είναι δυνατόν να βάλεις στο Μπάμπη μυαλό. Για συνέχισε, μπήκε στην μέση ο ιδιοκτήτης του καφενέ ο Νώντας.
– Το λοιπόν συνεχίζω. Όλα αυτά που είπαμε ίσαμε τα τώρα μάγκες μου, τα έχομε ξαναπεί. Σήμερα θα σας πω μια ιστορία που δεν είναι και πολύ γνωστή. Μέναμε τότε στο Πολύγωνο. Εκεί στις προσφυγικές παράγκες, απέναντι από την Σχολή Ευελπίδων. Τότε, μετά την διαδήλωση, 5 ή 6 μέρες μετά, έγιναν μάχες στην Σχολή Ευελπίδων. Όμως έτσι που ήταν τα πράγματα τότε, πού να μάθεις τι ακριβώς έγινε. Πολλά χρόνια μετά, συνάντησα έναν φίλο μου αξιωματικό που τότε υπηρετούσε στην Σχολή. Δεν είχε αλλάξει και πολύ και τον γνώρισα αμέσως. Αυτός δυσκολεύτηκε για ‘μενα. Μετά τα σχετικά φιλιά κ.λπ. είπαμε να κάτσουμε να πιούμε έναν καφέ και να θυμηθούμε λίγο τα παλιά.
– Δε μου λες ρε Αντώνη, τι συνέβη τότε στην Σχολή τον Δεκέμβρη του 1944; Ακούγαμε τουφεκιές, ακούγαμε εκρήξεις αλλά έτσι όπως είχαμε κρυφτεί, πού να καταλάβεις τι γινόταν.
– Σταμάτη είσαι τυχερός και να πάς να παίξεις ΛΟΤΤΟ. Μόλις πήρα ένα βιβλίο στα χέρια μου, που θα σου λύσει όλες τις απορίες. Το έχει γράψει ο Αντιστράτηγος ε.α. Φωτόπουλος Χρήστος και έχει τίτλο: «Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων 1928-1998». Θέλεις να σου διαβάσω το σχετικό απόσπασμα; Δεν είναι μεγάλο.
– Ναι αλλά πρώτα να παραγγείλουμε δυό ουζάκια.
– Ό,τι πεις. Άκου λοιπόν: «Όταν την 3η Δεκεμβρίου του 1944 εκδηλώθηκε στην Αθήνα και στον Πειραιά, από μέρους του ΕΑΜ-ΕΛΑΣ, το αιματηρό εκείνο Κίνημα, οι Ευέλπιδες συνέχιζαν την εκπαίδευσή τους στη Σχολή.

»Μετά από μερικές μέρες και συγκεκριμένα στις 7 του ίδιου μήνα, άρχισαν οι πρώτες επιθετικές προσπάθειες Τμημάτων  ενός  Συντάγματος  του  ΕΛΑΣ  εναντίον  της  απομονωμένης  τότε  Σχολής,  και  οι  οποίες συνεχίσθηκαν πιο βίαιες μέχρι το απόγευμα της 11 Δεκεμβρίου. Από την άλλη μεριά, οι αμυνόμενοι Ευέλπιδες και Μόνιμοι Υπαξιωματικοί, που στο μεταξύ είχαν ενισχυθεί από το προσωπικό της γειτονικής Γεωγραφικής Υπηρεσίας Στρατού (ΓΥΣ) και από άνδρες της τότε Βασιλικής Χωροφυλακής, με την ενεργό συμμετοχή μιας Αγγλικής Μονάδας  Αρμάτων που  στρατωνιζόταν  προσωρινά  στη  Σχολή  και  με  την  υποστήριξη  της  Αγγλικής Πολεμικής Αεροπορίας, πρόβαλαν σθεναρή αντίσταση. Σε όλο αυτό το χρονικό διάστημα είχαν δύο νεκρούς, τον Διμοιρίτη  Υπολοχαγό Πεζικού Αθανάσιο Ράντο και τον Εύελπι Ιης Δημήτριο Πούλο, καθώς επίσης και ακόμη 17 τραυματίες.

»Η Άκρως Απόρρητη υπ’ αριθμ. 137 Διαταγή Επιχειρήσεων του Α΄ Σώματος Στρατού του ΕΛΑΣ, που εκδόθηκε ακριβώς την  1.15  ώρα  της  9  Δεκ.  44  καθόριζε:  ‘’Η  ΙΙα  Ταξιαρχία  θα  επιτεθεί  δια  των  δυνάμεών  της  προς εξουδετέρωσιν και εκμηδένισιν της Σχολής Ευελπίδων και των περί αυτήν οικημάτων, ενισχυομένη με ένα Τάγμα του Συντάγματος Πειραιώς. Να χρησιμοποιήσει όλμους, πυροβόλα, απόσπασμα καταστροφών και παν  έτερον  δι’  εμπρησμόν  ή  ανατίναξιν  μέσον.  Πιθανώς  θα  της  διατεθεί  και  ουλαμός  ανταρματικών πυροβόλων και πυρά πυροβολικού. Ώρα επιθέσεως η 6η πρωινή της 9/12/44’’.

»Ο τότε Διοικητής της ΣΣΕ Συνταγματάρχης Δημήτριος Σαρακατσάνης γράφει: ‘’Από της πρώτης ημέρας της απελευθερώσεως, μου ανετέθη η Διοίκηση της Στρατ. Σχολής Ευελπίδων. Κατά τα Δεκεμβριανά 1944, με 300 Ευέλπιδες και 50 Αξιωματικούς ημύνθημεν κρατερώς εναντίον πολυαριθμοτέρων ελασιτών από 4-12 Δεκεμβρίου, επιτυχόντες έξοδον εκ της στενής πολιορκίας τη βοηθεία Αγγλικών τανκς. Συνεχίσθη ο αγών κατά των ελασιτών μέχρι τελείας ήττης των. Απώλειαι Αξιωματικών και Ευελπίδων 2 νεκροί και 18 τραυματίαι’’.

»Μετά από διαταγή, η Σχολή εκκένωσε, υπό τα καταιγιστικά πυρά των ελασιτών, τις απογευματινές ώρες της 11 Δεκ. 44 τις εγκαταστάσεις  της,  με  την  υποστήριξη  των  Αγγλικών  αρμάτων  και  υπό  την  κάλυψη  της  Αγγλικής αεροπορίας. Αργότερα, οι Ευέλπιδες διατέθηκαν στα Τάγματα Εθνοφυλακής. Οι ελασίτες καταλαμβάνοντας στη συνέχεια τις κενές εγκαταστάσεις της Σχολής, κατέστρεψαν πολύτιμα ιστορικά κειμήλια του Μουσείου της Σχολής και λεηλάτησαν τη βιβλιοθήκη και τα αρχεία της, ενώ οι κατακτητές τα είχαν σεβασθεί. Δεν εδίστασαν δε να φορέσουν στολές Ευελπίδων, που βρήκαν στο Μουσείο και σε αποθήκες και να παρελάσουν για να γιορτάσουν τη ‘’νίκη’’ τους.

» Για τη σημασία της Μάχης στη ΣΣΕ, ο Υποστράτηγος ε.α. Παναγιώτης Κυζιρίδης (τάξεως ‘43) γράφει: ‘’Είναι πολύ μεγάλη, διότι καθήλωσε αρκετές δυνάμεις του ΕΛΑΣ και μάλιστα από τις πλέον επίλεκτες, όπως θεωρείται η ΙΙα Μεραρχία, με αποτέλεσμα να μη μπορεί ο ΕΛΑΣ να επιτύχει κανένα αποφασιστικό αποτέλεσμα σε κανένα από τα μέτωπα των Αθηνών (Μακρυγιάννη, Γουδί κλπ) και επί πλέον έδωσε το χρόνο στους Άγγλους να συγκεντρώσουν νέες δυνάμεις και στην Κυβέρνηση να προβεί στη συγκρότηση των Ταγμάτων Εθνοφυλακής’’.

Η Πατρίδα μας χρωστάει πολλά στη Μάχη που έδωσαν οι «Ελπίδες του Έθνους» μας, στις εγκαταστάσεις της παλαιάς Σχολής Ευελπίδων στο Πεδίο του Άρεως, τον Δεκέμβριο του 1944, για να παραμείνει η Ελλάδα μας ελεύθερη. Αιωνία δε η μνήμη στους 2 νεκρούς της Σχολής, στη Μάχη των Αθηνών. Ίσως κάποτε η Πολιτεία φιλοτιμηθεί να τιμήσει τους 2 Αθάνατους αυτούς νεκρούς, στο χώρο που άφησαν την τελευταία τους πνοή, χύνοντας την τελευταία ρανίδα του αίματός τους για τη Σημαία και την Πατρίδα.

»Οι Κομμουνιστές τού ΕΑΜ-ΕΛΑΣ μπήκαν στη Σχολή μετά την εκκένωση της και με πρωτοφανή μανία και βαρβαρότητα άρχισαν συστηματική καταστροφή όλων εκείνων πού είχε σεβασθεί και ο ίδιος ο κατακτητής ακόμη. Τότε καταστράφηκαν τα δύο Μουσεία της Σχολής, οι αίθουσες με τα πολύτιμα ενθύμια, ή βιβλιοθήκη, τα αρχεία και ή εκκλησία. Σοβαρές επίσης ζημίες έγιναν στα περισσότερα κτήρια της Σχολής. Τα μόνα πού κράτησαν οι επιδρομείς, για ευνόητους λόγους, ήταν τα μητρώα των Αξιωματικών».

– Τα κατάλαβες τώρα Σταμάτη;
– Αν τα κατάλαβα λέει; Άντε γειά μας…





πηγή: https://www.dimokratianews.gr/apopseis/dekemvriana-kai-scholi-eyelpidon/

Τους χρωστάμε τη ζωή μας - Ένα "ευχαριστώ" στους ανθρώπους που μας κράτησαν και μας κρατούν όρθιους - Τι λένε, με τα δικά τους λόγια, οι σελίδες του ημερολογίου τους











Οι σελίδες του ημερολογίου τους είναι γεμάτες με ιστορίες μαχών στην πρώτη γραμμή του ΕΣΥ, με κοινή αποστολή να σώζουν ζωές.

Γιατροί και νοσηλευτές υπερέβησαν τα όρια ανθρώπινης αντοχής ταγμένοι σε καθήκον ιερό, με ξενύχτια αμέτρητα, αρκετοί ασθένησαν, μπήκαν σε καραντίνα, επέστρεψαν υγιείς με αυταπάρνηση στο προσκεφάλι πασχόντων.


Δεν ξεχνάμε τους επίσης ηρωικούς τραπεζοκόμους και τις καθαρίστριες.

Σε κάθε προσωπική κατάθεση, όπως ξεδιπλώνεται στο αφιέρωμα της «Κ», εμείς απαντάμε με την από καρδιάς πιο πλούσια λέξη: «Ευχαριστούμε».




 πηγή: https://www.kathimerini.gr/society/561207835/toys-chrostame-ti-zoi-mas/

Το Γενικό Επιτελείο Στρατού μας εύχεται Καλά Χριστούγεννα και Ευτυχισμένο το Νέο Έτος! - ΒΙΝΤΕΟ

 





Για να ακούσετε κάλαντα από διάφορες περιοχές της Ελλάδας πατήστε εδώ.