Κυριακή 15 Νοεμβρίου 2020

Μακάριος, Α. Παπανδρέου, Κυπριακό και οι βαρύτατες ευθύνες τους - Το σχέδιο Άτσεσον, για την Ένωση ολόκληρης της Κύπρου στην Ελλάδα - Πως οι ΗΠΑ θα επέβαλαν στην Τουρκία την αποδοχή της Ένωση


 


Νίκος Παπαναστασίου   

Μελέτησα με προσοχή την ανάλυση του κ. Άριστου Κάτση στον «Φιλελεύθερο» της Κυριακής 1/11/2020 με τίτλο «Πραξικόπημα, ΕΟΚΑ Β’ και Μακάριος» και με απορία είδα πως αυτή δεν περιορίζεται μόνο σ’ αυτά που αναφέρονται στον τίτλο της, αλλά και σε πολλά άλλα, με ολιγόλεξες εν πολλοίς ατάκες, που συγχύζουν παρά να βοηθούν τον αναγνώστη. Η Ιστορία, όμως (γιατί περί Ιστορίας πρόκειται), στοιχειοθετείται με σαφείς αναλύσεις και παράθεση αληθών γεγονότων και μαρτυριών από πρωταγωνιστές κατά το δυνατόν. Όχι με επιδερμική αναφορά. Όσο για τις κρίσεις, αυτές πρέπει να βασίζονται αποκλειστικά στα πιο πάνω και όχι στις όποιες επιθυμίες και προτιμήσεις του συγγραφέα.

Στα γραφόμενα, όμως, του κ. Κάτση, με τη γλώσσα των γεγονότων:

Στον υπότιτλο του κειμένου -με ζωηρά μάλιστα γράμματα- ισχυρίζεται ότι «κατά την περίοδο 1967-74 δεν υπήρξε καμιά περίπτωση πραγματικής Ένωσης». Λάθος. Η απόφαση του Συμβουλίου του Στέμματος Αθήνα τον Φεβρουάριο του 1967, στο οποίο παρίστατο και ο Μακάριος και το οποίο υιοθέτησε την ενωτική γραμμή για λύση του Κυπριακού, τι ήταν; Το ομόφωνο ψήφισμα της κυπριακής Βουλής τον Ιούνιο, του 1967 επίσης για «Ένωση και μόνον Ένωση», τι ήταν;

Ιστορική αλήθεια αποτελεί όντως, το ότι μετά την προβοκάτσια της Κοφίνου και την εκδίωξη της ελληνικής μεραρχίας και του στρατηγού Γρίβα Διγενή από την Κύπρο, τον Νιόβρη του ’67, οτιδήποτε άλλο εκτός από την Ένωση συζητείτο από πλευράς Κυπριακής Κυβερνήσεως. Ο Πρόεδρος Μακάριος έσπευσε, μάλιστα, αρχές του 1968, να ενταφιάσει οριστικά τον ενωτικό πόθο του Κυπριακού Ελληνισμού με το να υιοθετήσει γραμμή «αδέσμευτης ανεξαρτησίας σ’ ένα ομόσπονδο κράτος», «λύση» που βοηθούσε ουσιαστικά τα συμφέροντα Τούρκων και ξένων. Να μη ξεχνούμε, εν προκειμένω, ότι για ομοσπονδία μίλησαν πρώτοι οι Ρώσοι το 1965.

Και τι είδαμε, όμως; Οι συνομιλίες που άρχισαν και συνεχίζονταν χρόνια, είχαν κατάληξη το αδιέξοδο. Πολύ πριν το 1974, περίοδο στην οποία ο κ. Κάτσης αποδίδει όλα τα κακά, αποφεύγοντας επιμελώς να κάνει και απλή αναφορά ακόμη στα εγκλήματα που διαπράχθηκαν σε βάρος της ενωτικής παράταξης από το 1959.

Είπε ο Μακάριος στις 12/1/68, όταν αποφάσισε να «κλειδώσει» τη συνέχιση (διαιώνιση) της προεδρίας για πάρτι του και ικανοποίηση των όποιων άλλων και όχι του κυπριακού λαού ως συνόλου, ως όφειλε, χωρίς να έχει στο κεφάλι του τη «ζάλη» της Ένωσης: «Αν και η Ένωσις είναι ένας στόχος ευκταίος, δεν είναι πια εφικτός. Οι Κύπριοι πρέπει να το καταλάβουν αυτό και να συνεχίσουν να αγωνίζονται για την πραγματοποιήσιμη λύση που είναι η ανεξαρτησία της Κύπρου». (Ν. Κρανιδιώτης 1984, σελ. 179).

Σ’ αυτό, να προσθέσω και τη δήλωση του τότε Τούρκου υπουργού Εξωτερικών Ιχσάν Τσακλαγιαγκίλ, ο οποίος πανηγύριζε για την «ταφή» της Ένωσης και την αμυντική απογύμνωση της Κύπρου με την εκδίωξη της μεραρχίας: «Η αποχώρηση των ελληνικών δυνάμεων από την Κύπρο, έχει εκμηδενίσει μια στρατιωτική παρουσία, που θα μπορούσε να οδηγήσει βίαια στην Ένωση. (…) Το γεγονός, αποτελεί μια σημαντική εξέλιξη σχετικά με την τελική λύση». (Ν. Κρανιδιώτης 1985 Α΄, σελ. 493).

Επισημαίνω «τη σημαντική εξέλιξη για την τελική λύση».

Ως πρόταξη επίσης του κειμένου του -με έντονα και πάλι γράμματα, λες και αποτελούσε… απόσπασμα από το Ευαγγέλιο- ο κ. Κάτσης παραθέτει την εξής δήλωση του Ανδρέα Παπανδρέου (21/2/1986): «Η λέξη Ένωση δεν μπορούσε παρά να σημαίνει διχοτόμηση. Δεν επρόκειτο η Τουρκία να επιτρέψει δίπλα της, την Ένωση της Κύπρου με την Ελλάδα. Ή, επομένως, έπρεπε να είσαι αφελής, ή έπρεπε να είσαι, θα έλεγα, πατριώτης ναι, αλλά και αφελής»!

Δηλαδή, κατά τον Ανδρέα και τον χειροκροτητή του Κάτση, η ομόθυμη επιθυμία των Ελλήνων της Κύπρου το 1950 για Ένωση της Κύπρου με την Ελλάδα, σήμαινε… επιλογή της διχοτόμησης! Αυτό βγαίνει από την πιο πάνω δήλωση και είναι, το λιγότερο, ντροπή. 

Όσο για την αναφορά για ενδεχόμενη αντίδραση της Τουρκίας για την Ένωση, αυτό δεν είναι επιχείρημα για τον όποιο Έλληνα και μάλιστα Πρωθυπουργό της Ελλάδας. Να θυμίσω, όμως, πως, όταν το 1964 ο Ντιν Άτσεσον είχε βάλει κάτω τις θέσεις των ΗΠΑ στη Γενεύη στα πλαίσια του ΟΗΕ, οι οποίες προνοούσαν την Ένωση ολόκληρης της Κύπρου στην Ελλάδα, διαβεβαίωνε παράλληλα και για την αποδοχή τους από την Τουρκία. Κι αυτό δεν το έγραφε και έλεγε τυχαία, γιατί ήξερε ότι η χώρα του είχε τον τρόπο και τη δύναμη να επιβάλει την επιθυμία της στην Τουρκία, της οποίας τα γεωστρατηγικά συμφέροντα τότε εξυπηρετούνταν από μια ενωτική λύση με την Κύπρο υπό την ομπρέλα του ΝΑΤΟ. Για το θέμα της μη πραγματοποίησης της Ένωσης τότε, παραπέμπω στο βιβλίο του Α. Ροδίτη «Κουράγιο Πηνελόπη, που περιέχει όλα τα έγγραφα και αποδείξεις για τους ενόχους. 

Μόνο θυμηδία προκαλεί, εξάλλου, ο ισχυρισμός Κάτση για «πολιτική αφέλεια όλων των Ελληνικών Κυβερνήσεων από το 1963 μέχρι το 1974» και ότι «μιλούσαν για Ένωση, αλλά γνώριζαν πολύ καλά πως σήμαινε διχοτόμηση, αφού οι ίδιοι πρόσφεραν κυπριακό έδαφος στην Τουρκία».

ä Δεν γνωρίζει μήπως, ένας ιστορικός της εμβέλειας του κ. Κάτση, ότι το «δικοινοτικό κράτος», το οποίο ιδρύθηκε και με την υπογραφή του Μακαρίου το 1959, είχε καθαρά διαιρετικό-διχοτομικό χαρακτήρα; Στα αρχικά του στάδια, βέβαια, έλειπε ο εδαφικός διαχωρισμός, όπως ήταν από την πρώτη στιγμή η επιδίωξη των Τούρκων, όμως κι αυτός άρχισε να εφαρμόζεται το 1964 με τις «Πράσινες Γραμμές», τις οποίες επίσης διαπραγματεύθηκε και υπέγραψε ο Μακάριος. 

ä Δεν ξέρει ο κ. Κάτσης, ότι η μεγάλη ταφόπετρα στην Ένωση τοποθετήθηκε με τις Συμφωνίες του 1959, παρόλο που ο Μακάριος δεσμευόταν μέχρι τότε με δύο όρκους για αγώνα μέχρι θανάτου για την Ένωση;

ä Δεν ξέρει ο κ. Κάτσης, ότι κυπριακό έδαφος εκχωρήθηκε στην Τουρκία, επίσης από το 1959, αφού με τις επάρατες Συμφωνίες, στάθμευαν από τότε στο νησί τουρκικές στρατιωτικές δυνάμεις και, άρα, κατείχαν κυπριακό έδαφος;

ä Δεν ξέρει ο κ. Κάτσης, ότι οι Τούρκοι από το 1964 εγκαθίδρυσαν «προσωρινή τουρκοκυπριακή διοίκηση» στα εδάφη που κατείχαν με τη βία των όπλων, κάτι που σήμαινε ντε φάκτο διχοτόμηση; Και ποιος είναι εκείνος που, όχι μόνο ανέχτηκε αλλά και υποβοήθησε, με «μέτρα ειρηνεύσεως» και «επιθέσεις ειρήνης», τη διχοτομική, διαχωριστική αυτή τακτική των Τούρκων; Οι ελληνικές κυβερνήσεις, ή ο Μακάριος, ο οποίος πότε συνεργαζόταν και πότε τα τσούγκριζε μ’ αυτές, φτάνει να εξασφάλιζε συνέχιση της παραμονής του στην προεδρική καρέκλα; 

ä Είναι οι Ελληνικές Κυβερνήσεις, που πολέμησαν ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΣΑ τα μέλη της ελληνικής μεραρχίας στην Κύπρο το 1964-67;

Βέβαια, με τα πιο πάνω ποσώς δεν παραβλέπω και τις ευθύνες των εκάστοτε Ελληνικών Κυβερνήσεων για λάθη, παραλείψεις, ενέργειες και πρωτοβουλίες τους στο Κυπριακό. Υπογραφές, όμως, που να δεσμεύουν τους Κύπριους και να καθιστούν δυσοίωνο το μέλλον τους, καμιά δεν έβαλε.

Και περί Μακαρίου και διχοτόμησης

Επειδή ο κ. Κάτσης προσπαθεί να δώσει την εντύπωση, ότι όλοι πλην του Μακαρίου ήταν θιασώτες και προωθητές της διχοτόμησης, ιστορικά επιβεβλημένο είναι ν’ αναφερθεί και το εξής γεγονός: Με το τέλος της β’ φάσης των «ενδοκυπριακών συνομιλιών», στις 6/1/1969, ο Ρ. Ντενκτάς έστειλε επιστολή στον Γλ. Κληρίδη και έθετε θέμα επανόδου των Τ/κ «προσφύγων» του 1963-64 στα σπίτια και τις περιουσίες τους. Ο Μακάριος, με τη σιωπή του, απέρριψε το αίτημα. Αλλά γιατί; Η παρουσία  συγκεντρωμένων σε γκέτο σε πολλές περιοχές της νήσου Τ/κ δεν παρέπεμπε σε ντε φάκτο διχοτόμηση, όταν μάλιστα, από το 1967, μετά την εκδίωξη της ελληνικής μεραρχίας, οι Τούρκοι είχαν ιδρύσει χωριστή πλέον «Τουρκοκυπριακή Διοίκηση», γεγονός που παρέπεμπε καθαρά στη διχοτόμηση;

Όμως, είναι και κάτι άλλο συναφές: 

Είπε ο Μακάριος στο Συμβούλιο του Στέμματος στην Αθήνα, στις 6/2/1967: «Τι νέα γενεά τουρκική θα γεννηθεί εις την Κύπρον, όταν όλα ευρίσκονται στα χέρια των Ελλήνων; Πόσον καιρόν θα ανθέξουν; Ή μπορεί να ανθέξουν. Δεν ημπορώ υπευθύνως να δηλώσω ότι εις 3,5,10 μήνας θα ζητήσουν παράδοσιν, δεν αποκλείω όμως και αυτού του είδους την κατάληξιν. Το ηθικόν των είναι πολύ χαμηλόν». (Από τα επίσημα Πρακτικά του Συμβουλίου του Στέμματος).

Ενώ, όμως, αυτή ήταν η εκτίμηση του Μακαρίου για τους «συνεταίρους» μας στο δικοινοτικό κράτος του 1959 Τουρκοκύπριους, που με και την υπογραφή του δημιουργήθηκε, αυτός ο ίδιος, τον Γενάρη του 1968, έβαλε μπρος για συνομιλίες με σκοπό την ίδρυση «αδέσμευτης, ανεξάρτητης και ομόσπονδης Κύπρου», «λύση» που στην ουσία βόλευε την τουρκική πλευρά αφού παρέπεμπε σε διχοτόμηση. Προκήρυξε μάλιστα και Προεδρικές εκλογές, για να «θωρακίσει» προφανώς με την ψήφο του λαού τον πολιτικό του εκτροχιασμό και την οριστική εγκατάλειψη της Ένωσης, την εμμονή του την οποία επανέλαβε στο Συμβούλιο του Στέμματος. Κι όλα αυτά έγιναν πότε; Όταν ο Μακάριος νόμισε πως είχε μπροστά του «καθαρό τοπίο» και «επιτέλους γλύτωσε» από την ελληνική μεραρχία και τον στρατηγό Γρίβα, με την προβοκάτσια της Κοφίνου, που προηγήθηκε.

Περί «εισβολής» της Ελλάδας

Δεν εκπλήσσει καθόλου ο ισχυρισμός του κ. Κάτση ότι, «το πραξικόπημα του 1974 ήταν εισβολή». Το είπε, άλλωστε, έξι  φορές επίσημα στο Συμβούλιο Ασφαλείας ο Μακάριος στις 19 Ιουλίου 1974, κατηγορώντας γι’ αυτό την Ελλάδα. Το επιχείρημα αυτό, μάλιστα, απετέλεσε τη δικαιολογία των Τούρκων για την εισβολή τους στις 20 Ιουλίου και μέχρι σήμερα αποτελεί τη νομική της κάλυψη. Δεν παραλείπει ακόμα ο κ. Κάτσης, να χαρακτηρίσει σαν «ιστορικό λάθος τον ισχυρισμό, ότι η ΕΟΚΑ Β΄ δεν μετείχε στο Πραξικόπημα». 

Αυτό που πράγματι έγινε και αποτελεί όντως ιστορικό γεγονός (το έγραψαν και πολλοί συγγραφείς υμνητές του Μακαρίου), είναι ότι κάποια μέλη ή υποστηρικτές της ΕΟΚΑ Β΄ συνέδραμαν το Πραξικόπημα μετά την επικράτησή του. Θεώρησαν την ενέργεια των Αθηνών ως κίνηση για πραγματοποίηση της Ένωσης, αλλά και -κακώς- ως ευκαιρία να «πάρουν τη ρεβάνς» για τον «δημοκρατικό» τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρθηκε το μακαριακό κράτος στους ενωτικούς από της δημιουργίας του.

Είναι, όμως, και πολλά άλλα που αναφέρει ο κ. Κάτσης που χρειάζονται σχολιασμό και παράθεση γεγονότων για να αντικρουσθούν, πλην ο χώρος της εφημερίδας δεν μου επιτρέπει. Καλώ, ως εκ τούτου, τον κ. Κάτση (όχι τον προκαλώ, γιατί η λέξη αυτή είναι εκτός του λεξολογίου μου), σε ανοικτή τηλεοπτική, ραδιοφωνική ή και μέσω εντύπων συζήτηση για την πρόσφατη Ιστορία της Κύπρου, εάν και όποτε το θελήσει. Αναμένω λοιπόν.




πηγή:https://infognomonpolitics.gr/2020/11/makarios-a-papandreou-kypriako-kai-efthynes/

Πανδημία: Μαύρα και τα σημερινά μαντάτα από την επέλαση του κορωνοϊού - Κατακόρυφη αύξηση θανάτων. - Στους 71 οι καταγεγραμμένοι θάνατοι - 1698 τα νέα κρούσματα Δείτε την ημερήσια έκθεση επιδημιολογικής επιτήρησης λοίμωξης


 Ημερήσια έκθεση επιδημιολογικής επιτήρησης λοίμωξης από το νέο κορωνοϊό (COVID-19)

Δεδομένα έως 15 Νοεμβρίου 2020, ώρα 15:00

Σήμερα ανακοινώνουμε 1698 νέα κρούσματα του νέου ιού στη χώρα, εκ των οποίων 25 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων είναι 74205, εκ των οποίων το 54.0% άνδρες.

4648 (6.3%) θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 19081 (25.7%) είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

392 συμπολίτες μας νοσηλεύονται διασωληνωμένοι. Η διάμεση ηλικία τους είναι 64 ετών. 121 (30.9%) είναι γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. To 78.8%, των διασωληνωμένων, έχει υποκείμενο νόσημα ή είναι ηλικιωμένοι 70 ετών και άνω. 376 ασθενείς έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ.

Τέλος, έχουμε 71 ακόμα καταγεγραμμένους θανάτους και 1106 θανάτους συνολικά στη χώρα. 451 (40.8%) γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. Η διάμεση ηλικία των θανόντων συμπολιτών μας ήταν τα 80 έτη και το 97.0% είχε κάποιο υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Ημερήσια έκθεση επιδημιολογικής επιτήρησης λοίμωξης από το νέο κορωνοϊό (COVID-19) – Δεδομένα έως 15/11/2020

Το τσουνάμι μολύνσεων και θανάτων είναι εδώ - Είναι καιρός να πούμε τα πράγματα με το όνομά τους.


 



 Γιώργος Παυλάκης*

Είναι καιρός να πούμε τα πράγματα με το όνομά τους. Το τσουνάμι μολύνσεων και θανάτων που φοβόμασταν μερικοί την άνοιξη(1) είναι εδώ. Καιρός να το αναγνωρίσουμε και να δούμε τι θα κάνουμε άμεσα, εδώ και τώρα, για να αποφύγουμε τα χειρότερα.

 
Ακόμα και οι πολέμιοι της καραντίνας, ή lockdown, ακόμα και αυτοί που δεν πιστεύουν ότι η COVID-19 (η ασθένεια που προκαλείται από τον κορωνοϊό) είναι μακροχρόνιο πρόβλημα, αναγνωρίζουν ότι περίοδοι έντασης της επιδημίας που μοιάζουν με τσουνάμι είναι πολύ επικίνδυνες για τα νοσοκομεία και την κοινωνία. Νομίζω, λοιπόν, ότι υπάρχει συναίνεση από μια μεγάλη πλειονότητα των επιστημόνων και της κοινωνίας σήμερα για να εφαρμοστεί ό,τι επιτάσσει η επιστημονική γνώση. Αυτό κατά τη γνώμη μου, στην κατάσταση ανάγκης που διαγράφεται, είναι το γενικό lockdown. Τουλάχιστον όσο έντονο και πειθαρχημένο είχαμε την άνοιξη. Αυτό θα επιτρέψει ύφεση της επιδημίας σε τέσσερις εβδομάδες από την επιβολή του και μια ανεκτή περίοδο Χριστουγέννων για την Ελλάδα.
 
Αν δεν περιοριστεί η κινητικότητα του πληθυσμού, αν δεν μειωθούν οι επαφές μεταξύ μας, όπως έγινε την άνοιξη λόγω του άγιου φόβου που επικράτησε, δεν θα περιοριστεί η επιδημία, που έχει πρόσφατα θεριέψει. Εκτιμώ ότι με ανοικτά σχολεία και με το επίπεδο των τωρινών μέτρων, περιορισμός επαφών και του ιού θα είναι δύσκολο να δουλέψει καλά. Η κυβέρνηση έχει ένα γρήγορο τρόπο να μελετήσει ποσοτικά αυτά τα φαινόμενα, βασιζόμενη στην κινητικότητα των τηλεφώνων. Αυτό είναι πολύ πιο γρήγορο από την παρακολούθηση των κρουσμάτων ή των διασωληνώσεων και των θανάτων. Αυτά μας δείχνουν τι έγινε τον περασμένο μήνα, το οποίο δεν μπορεί πια να αναστραφεί. Αντίθετα, μη περιορισμός της κινητικότητας τηλεφώνων ανιχνεύεται σχεδόν άμεσα, και είναι σήμα για παραπάνω δράση από την κυβέρνηση.
 
Η μεγαλύτερη χαρά που είχα την άνοιξη ήταν όταν το τσουνάμι του κορωνοϊού αποσοβήθηκε χάρη στη γρήγορη δράση και συμμόρφωση του ελληνικού λαού και της ελληνικής κυβέρνησης (και τον άγιο φόβο).
 
Αλλά τώρα ξέρουμε ότι ο ιός είναι ακόμα εδώ και ότι έχει επεκταθεί επικίνδυνα στην Ελλάδα. Ολοι πια ξέρουν συγγενείς και φίλους με κορωνοϊό και πολλοί ξέρουμε αρκετούς που έφυγαν πριν από την ώρα τους. Αν θέλουμε να βρούμε φταίχτες, χρειάζεται να πούμε πολλά, αλλά υπενθυμίζω για μία ακόμη φορά αυτό που έγραψα την άνοιξη, με το οποίο νομίζω ότι συμφωνούν ολοένα και περισσότεροι: είμαστε σε πόλεμο με τον κορωνοϊό(2).
 
Αν η παρομοίωση είναι σωστή, τότε πρέπει να δεχθούμε τις αναγκαιότητες που βάζει ο πόλεμος, και πρώτα από όλα δεν σταματάμε τη μάχη για να μαλώσουμε μεταξύ μας, και δεν παίρνουμε τα μάτια μας από την παρακολούθηση του εχθρού. Καταλαβαίνω πλήρως ότι επαναλαμβάνω κοινοτοπίες, αλλά νομίζω ότι είναι πολύ χρήσιμο να τονίσουμε για μία ακόμα φορά ότι στη μέση της μάχης χρησιμοποιούμε τα όπλα που έχουμε, όχι αυτά που ευχόμαστε να είχαμε. Δεν αλλάζουμε τον στρατηγό και το επιτελείο και, πολύ σημαντικό, δεν σπέρνουμε πανικό και χάος. Δεν ακούμε ψεκασμένους και πυροβολημένους, δεν ακούμε κάθε λογής παρανοϊκούς ή πράκτορες, γιατί ξέρουμε ότι αυτό είναι συνταγή αποτυχίας.
 
Η Ελλάδα είναι πολύ καλύτερα από τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες σήμερα, όποιες στατιστικές και να χρησιμοποιήσουμε. Πρέπει να δεχθούμε λοιπόν ότι η ηγεσία που έχουμε δεν έχει αποτύχει σε χειρότερο βαθμό από άλλες στην Ευρώπη και Αμερική, αντίθετα, έχει να επιδείξει επιτυχίες. Εγώ θέλω να τη στήριξω να κάνει ακόμα καλύτερες κινήσεις. Μόνο μέσα από αυτό το πρίσμα θέλω να δω τα πρόσφατα σωστά και λάθη που έγιναν στους χειρισμούς, ώστε να διορθωθεί κατά το δυνατόν ό,τι μπορεί να διορθωθεί.
 
Ας μην ξεχνάμε ότι η Ελλάδα τα πήγε εξαιρετικά καλά στην πρώτη φάση της επιδημίας. Αυτό επέτρεψε ένα ανέμελο καλοκαίρι με διακοπές για όσους ήθελαν, που ήταν οι περισσότεροι. Οι διακοπές και ο τουρισμός είναι οικονομικός μονόδρομος για την Ελλάδα, οπότε η αναγκαιότητα για ανοιχτά σύνορα το καλοκαίρι έφερε κάποιο παραπάνω ιικό φορτίο, ιδίως στη Βόρεια Ελλάδα. Αλλά η επέκταση της επιδημίας οφείλεται στα ντόπια κρούσματα και στις επαφές μεταξύ Ελλήνων, όχι στον τουρισμό. Μερικοί πήγαν τον ιό σε Μύκονο και Νάξο, σε όλα τα όμορφα μέρη διακοπών, και πολλοί περισσότεροι τον επέστρεψαν το φθινόπωρο στην υπόλοιπη Ελλάδα.
 
Γιατί έγινε αυτή η τεράστια διάδοση του ιού το καλοκαίρι, παρ’ όλες τις προειδοποιήσεις μας ότι ο ιός δεν φεύγει, και ότι μεταδίδεται το ίδιο καλά; Γιατί είναι αδύνατο να έχεις μεγάλες συγκεντρώσεις ατόμων και να μη δώσεις τεράστιες ευκαιρίες στον ιό. Δεν έχει σημασία αν είναι ιερουργία, πανηγύρι, μπιτσόμπαρο ή συναυλία, πολλά άτομα οπουδήποτε ή οποτεδήποτε θεριεύουν την επιδημία, γιατί ο ιός προκαλεί περίπου το 80% των μολύνσεων χρησιμοποιώντας τους υπερμεταδότες, που είναι συνήθως χωρίς συμπτώματα.
 
Πρέπει να καταλάβουμε μια και καλή ότι ο ιός μεταδίδεται από τον αέρα, καθώς και από μολυσμένες επιφάνειες. Πολλοί ασυμπτωματικοί, υγιείς άνθρωποι, μπορεί να τον μεταδώσουν σε δεκάδες ανύποπτους γύρω τους, ιδιαίτερα σε κλειστούς χώρους, αλλά και σε ανοιχτούς. Αν μυρίζετε το σκόρδο στην αναπνοή του συνομιλητή σας, μπορεί να μολυνθείτε.
Το λάθος λοιπόν του καλοκαιριού ήταν η ολιγωρία στην παρακολούθηση του ιού με εντατικά τεστ και ιχνηλάτηση παντού, συμπεριλαμβανομένων και τυχαιοποιημένων τεστ σε όλη την Ελλάδα για να έχουμε καθαρή εικόνα για το πού είναι και τι κάνει ο ιός. Δυστυχώς δεν έχουμε ποιοτικά αποτελέσματα ακόμη και σήμερα. Είναι λάθος να βγαίνουν υπουργοί και να δίνουν την εντύπωση ότι ο ένας στους τρεις είναι ενεργά μολυσμένος στη Θεσσαλονίκη, αυτό φυσικά δεν ισχύει. Αλλά δεν ξέρουμε, δυστυχώς, το πραγματικό νούμερο και την κατανομή των κρουσμάτων. Η κυβέρνηση θα πρέπει να βελτιώσει την ποιότητα των ανακοινώσεων στα ευρωπαϊκά πρότυπα.
 
Από τη στιγμή που φάνηκε το φθινόπωρο ότι η επιδημία θα επεκταθεί γρήγορα, η κυβέρνηση προσπάθησε να ισορροπήσει τη διάσωση της οικονομίας με την προστασία της δημόσιας υγείας. Ας μην ξεχνάμε ότι αυτό ήταν και καθαρή επιταγή πολλών, ίσως και της πλειοψηφίας των πολιτών, που νόμισαν ότι τελειώσαμε με την επιδημία. Μερικοί, χειρότερα, άκουσαν τους πανταχού παρόντες ύποπτους και λαϊκιστές να τους λένε ότι ο ιός δεν υπάρχει, όλα είναι θέατρο και σκευωρία για να σας καταστρέψουν.
 
Αλλά έρχεται μια στιγμή που αυτή η ισορροπία δεν μπορεί να επιτευχθεί, γιατί προσπαθούμε να συμβιβάσουμε τα ασυμβίβαστα. Το τσουνάμι μολύνσεων που θα καταστρέψει τα νοσοκομεία και άλλες υποδομές και θα χτυπήσει καίρια όλη την κοινωνία και την οικονομία, παραμονεύει πάντα. Το είδαμε σε μία σειρά από χώρες παγκόσμια. Αυτό που θέλω να υπογραμμίσω είναι ότι το τσουνάμι είναι εδώ. Ξαναγύρισε και στη γειτονική Ιταλία, στη Νάπολη. Τώρα λοιπόν είναι η ώρα να δεχθούμε την επερχόμενη ήττα για να δούμε πώς θα τη διαχειριστούμε.
 
Το παράδειγμα του Ισραήλ είναι καθοριστικό. Αναγκάστηκαν να επιβάλλουν δεύτερη καραντίνα όταν είδαν το τσουνάμι του δεύτερου κύματος να τους καταπίνει. Με κάποια έκπληξη, είδαν ότι τα πήγαν πολύ καλά, και τώρα ξανανοίγουν προσεκτικά την οικονομία τους. Ας δούμε αν αυτό είναι το καλύτερο παράδειγμα για την Ελλάδα.
 
Η ανάγκη για την προστασία της οικονομίας και του εισοδήματος ιδίως των ασθενέστερων και των τάξεων που πλήττονται ιδιαίτερα σκληρά είναι φυσικά κατανοητή, ή καλύτερα, επιτακτική. Η κυβέρνηση είναι αρμόδια για να βρει το σωστό μείγμα από αντίπαλες προτεραιότητες, αλλά αν διαλυθούν τα νοσοκομεία και παραταθεί η επιδημία για πολύ, το κόστος πιθανότατα να είναι πολλαπλάσιο από το κόστος της καραντίνας.

* Ο κ. Γιώργος Παυλάκης είναι γιατρός, ερευνητής NCI USA.


πηγή:https://www.kathimerini.gr/society/561158137/to-tsoynami-molynseon-kai-thanaton-einai-edo/

Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων: Η γενική απαγόρευση των συλλαλητηρίων βρίσκεται εκτός Συνταγματικού πλαισίου και θα πρέπει άμεσα να ανακληθεί. - Τι θα κάνει η Κυβέρνηση;






                       ΕΝΩΣΗ                                                         

   ΔΙΚΑΣΤΩΝ   &   ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΩΝ                               

        ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

          ΚΤΙΡΙΟ 6 –ΓΡΑΦΕΙΟ 210

 ΤΗΛ: 2132156114 -  FAX 210 88 41 529

                   Τ.Κ. 101. 71

         e- mail: endikeis@otenet.gr                                     

                                                                                                          Αθήνα, 15-11-2020

                                                                                                          Αρ. πρωτ.: 514

 

 

 

Σύνταγμα και απαγόρευση συναθροίσεων

 

            Με την υπ’ αριθμό 1029/8/18 (ΦΕΚ 5046 Β’/ 14-11-2020) απόφαση του Αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας αποφασίστηκε η απαγόρευση όλων των δημόσιων υπαίθριων συγκεντρώσεων στο σύνολο της Επικράτειας για το διάστημα από 15 Νοεμβρίου και ώρα 06.00’ μέχρι 18 Νοεμβρίου 2020 και ώρα 21.00’, στις οποίες συμμετέχουν 4 ή και περισσότερα άτομα με την απειλή επιβολής κυρώσεων. 

Το άρθρο 11 παρ. 2 του Συντάγματος ορίζει ότι «υπαίθριες συναθροίσεις μπορούν να απαγορευτούν με αιτιολογημένη απόφαση της αστυνομικής αρχής γενικά αν εξαιτίας τους επίκειται σοβαρός κίνδυνος για τη δημόσια ασφάλεια…». Η γενική απαγόρευση δεν παύει και αυτή να αφορά συγκεκριμένη συνάθροιση η οποία έχει εξαγγελθεί για ορισμένο τόπο και χρόνο με το ένα ή άλλο περιεχόμενο. 

Δεν μπορεί να επεκταθεί σε απαγόρευση και κάθε άλλης συνάθροισης σε ολόκληρη γεωγραφική περιοχή (πχ σε Νομό ή πολύ περισσότερο σε όλη την Επικράτεια) διότι τούτο θα ισοδυναμούσε με αναστολή της ισχύος του άρθρου 11 του Συντάγματος κάτι που μόνο στις έκτακτες συνθήκες του άρθρου 48 του Συντάγματος (κατάσταση πολιορκίας) μπορεί να συμβεί (Σβώλου/Βλάχου, Το Σύνταγμα της Ελλάδος , Β’ , 1955, 228 και σε Κ. Χρυσόγονο, Ατομικά και Κοινωνικά Δικαιώματα, έκδ. 2006, 489). 

Η δε ερμηνευτική δήλωση του άρθρου 5 του Συντάγματος, την οποία επικαλείται η απόφαση του Αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας, αφορά στη λήψη ατομικών διοικητικών μέτρων περιορισμού της ελεύθερης κίνησης (πχ θέση σε καθεστώς καραντίνας συγκεκριμένου πολίτη) και δεν βρίσκει έδαφος εφαρμογής στις μαζικές υπαίθριες συναθροίσεις για τις οποίες προβλέπει αποκλειστικά και μόνο το άρθρο 11.  

Επιπρόσθετα θα πρέπει να τονιστεί, ότι για τις συναθροίσεις κατά την επέτειο του Πολυτεχνείου όπως και της Πρωτομαγιάς,  σύμφωνα με το άρθρο 3 παρ. 3 του ΠΔ 73/2020 που εκδόθηκε για τη ρύθμιση ειδικότερων θεμάτων του ν. 4703/2020,  δεν οφείλεται γνωστοποίηση στις Αρχές.

Η Πολιτεία οφείλει να προστατεύσει τη δημόσια υγεία μέσα στις συνθήκες της πανδημίας, χωρίς να υπερβαίνει τα όρια του Κράτους Δικαίου.  Η Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων θεωρεί ότι η σχολιαζόμενη απόφαση για γενική απαγόρευση των συναθροίσεων σε όλη την Επικράτεια βρίσκεται εκτός  Συνταγματικού πλαισίου και θα πρέπει άμεσα να ανακληθεί.

 


Η Φιλοπατρία παράγει έννομα αποτελέσματα - Η ολέθρια Ελληνική πολιτική
















Αντιλαμβάνομαι και αισθάνομαι πολύ καλά τις μεγάλες ευθύνες που έχει ο καθείς από εμάς  για την υπεράσπιση της Πατρίδας μας, σε μία πολύ κρίσιμη περίοδο για την οποία ευθύνονται άλλοι, και οι οποίοι δυστυχώς φέρανε την χώρα μας σε αυτή την τραγική κατάσταση. Οι οποίοι μετά την Μεταπολίτευση με την πολιτική τους έφεραν την ολοκληρωτική απαξίωση και  αποδόμηση της Πατρίδας μας, με συνέπεια τώρα να εγείρουν οι γείτονες, εδαφικές και κυριαρχικές διεκδικήσεις απέναντι της Ελλάδος.

Παράλληλα με όλα αυτά που σας γράφω και σήμερα δεν προτίθεμαι, ούτε κατά ιδέα, να αποδομήσω ή να προσβάλλω εις το ελάχιστον την νοημοσύνη και την φιλοπατρία σας. Αισθάνομαι όμως επίσης ότι επειδή ως χαρακτήρας  είμαι ευθύλογος και ευθύγραμμος, για πολλούς είμαι, δυστυχώς,  και πολύ δυσπρόσιτος.

Όμως εις την Πολιτική υπάρχουν δύο απαραίτητοι και πολύ βασικοί κανόνες, οι οποίοι και πρέπει να τηρούνται κατά γράμμα. Πρώτα να γνωρίζεις πολύ καλά τον εαυτό σου, τις ικανότητες και τις δυνάμεις σου. Δηλαδή ποίος εν τέλει είσαι, ώστε να μπορείς να διεξάγεις σωστή και αποτελεσματική πολιτική προς όφελος της χώρας σου. Δεύτερον, να γνωρίζεις πολύ καλά τους άλλους ανθρώπους, τους απέναντί σου, εν κατακλείδι των αντιπάλων σου, ποίοι είναι, τι ικανότητες, γνώσεις αλλά και εργαλεία έχουν, ώστε έτσι να αναλύεις και να εξηγείς τις συμπεριφορές τους κ.ο.κ.

Θα περιοριστώ όμως τώρα εις την συμπεριφορά της Τουρκίας και του Ερντογάν, αν και θέλω να τονίσω, ότι η Τουρκία θα είχε εγείρει αξιώσεις και διεκδικήσεις και με έναν οιοσδήποτε «άλλο Ερντογάν», εκεί που έχει φθάσει, δηλαδή εκεί που έφθασαν την Τουρκία κάποιοι άλλοι, εν κατακλείδι εις  την θέση της «Γαλάζιας Πατρίδας» και του ακράτητου επεκτατισμού της. Δηλαδή και που ευθύνονται ακόμη και αυτοί οι δήθεν «Σύμμαχοί μας και η γερμανοκρατούμενη Ε.Ε.». 

Η Ελληνική Πολιτική μετά το 1975 ήταν/είναι ολέθρια, για αυτό έφθασε σε αυτή την κατάσταση να μη αντιλαμβάνεται ακόμη το τι συμβαίνει και εις την διεθνή πολιτική σκηνή. Φιλοπατρία σημαίνει να αγαπάς την Πατρίδα σου, όπως αγαπάει ο κάθε άνθρωπος το σπίτι του και την Οικογένειά του. Η διαρκής υπεράσπιση αυτών των εννοιών, ως κανόνων συμπεριφοράς και μεγάλης ευθύνης απέναντι της Πατρίδας,  «παράγουν έννομα αποτελέσματα»,  διαχρονικά και προς πάσα κατεύθυνση.

Η Ελληνική Πολιτική και Διπλωματία –δυστυχώς δεν έχω την παραμικρή διαίσθηση ότι πρόκειται περί «διπλωματίας» – απαντά εις τις διεκδικήσεις της Τουρκίας και του Ερντογάν, ότι οι διεκδικήσεις και οι επιθετικές συμπεριφορές τους απέναντι της Ελλάδος «δεν παράγουν έννομα αποτελέσματα». Δυστυχώς η Ελληνική Πολιτική δεν αντιλαμβάνεται το διττό λάθος της. Ότι η ίδια με την ολική αποδόμηση και απαξίωση των πάντων εις την χώρα μας, μέχρις και την χρεοκοπία  αυτής,  «αποδόμησε τα έννομα αποτελέσματα της Πατρίδας μας».

Η Τουρκία και η Διπλωματία της τις τελευταίες 6 δεκαετίες παρακολουθούσαν όμως εκ του σύνεγγυς όλες τις εξελίξεις εις την Ελλάδα και την πορεία της χώρας μας. Εκ των λόγων αυτών άρχισε απο το 1975 να εγείρει πολυσχιδείς εδαφικές απαιτήσεις απέναντι της Ελλάδος, όμως ως γνωστόν, «βάσει ενός μακροπρόθεσμου και πολύ πιστά τηρούμενου οργανωμένου Σχεδίου»! Και τούτο διότι η Ελλάδα με την συμπεριφορά της, την ολιγωρία της και την αδιαφορία της  αποδομούσε συνεχώς και συστηματικά η  ίδια και με δική της ευθύνη «τα δικά της έννομα αποτελέσματα», μάλιστα αδιαφορώντας να αντιδρά και απέναντι των τουρκικών διεκδικήσεων, επαναπαυόμενη και βασιζόμενη κυρίως εις τους «Συμμάχους της ή εις το Διεθνές Δίκαιο»! Εις την διεθνή πολιτική όμως δεν υπάρχουν «Σύμμαχοι», αλλά «Συμφέροντα» τα οποία όμως πρέπει να είναι αμοιβαία!

Όμως οι συνεχείς και έντονες εδώ και 6 δεκαετίες διεκδικήσεις της Τουρκίας, δημιουργούν απο
νομικής πλευράς, αλλά και εις το Διεθνές Δίκαιο «ένα ισχυρό παραγόμενο έννομο αποτέλεσμα». Παράλληλα η αδράνεια και τα σφάλματα της Ελληνικής Πολιτικής δημιουργούνε σε όλους τους άλλους όχι μόνο αμφιβολίες περί των Δικαίων της χώρας μας, αλλά και παράλληλα αποδομούνε αυτό της Πατρίδας μας του «εθνικού έννομου αποτελέσματος»  περί αυτής της Ελληνικής Κυριαρχίας. Δηλαδή εν κατακλείδι η ίδια η Ελληνική Πολιτική με την ανικανότητα, αδιαφορία και ατολμία της φρόντισε να φέρει την Πατρίδα μας σε αυτή την τραγική κατάσταση, ώστε και οι ίδιοι οι Σύμμαχοι, αλλά και το ΝΑΤΟ, εξαιτίας των 3 Μνημονίων και την χρεοκοπία, να έχουν δηλώσει έμμεσα ή μάλιστα και ευθέως, ότι  εις την ουσία δεν υφίσταται Ελληνική Κυριαρχία.

Η φωνή της Πατρίδας μας επί χιλιετίες είναι γύρω μας. Πρέπει να κρατάμε ανοιχτά τα αυτιά μας για να την ακούμε!

Σχόλιο του Γεωργίου Εμ.Δημητράκη

Υποσημείωση: Ο αρθρογράφος κρητικής (Μαριού/ Ν. Ρεθύμνης) και θρακικής καταγωγής γεννήθηκε και διαμένει εις την Ξάνθη. Σπούδασε Πολιτικές-Οικονομικές Επιστήμες και Κοινωνιολογία εις την Βόννη και Ιστορία και Πολιτιστική κληρονομιά εις την Αθήνα. Διετέλεσε επί 30-ετίας Διπλωματούχος Ξεναγός για όλη την Ελληνική Επικράτεια. 




 πηγή:https://syndesmos1971.wordpress.com/2020/11/12/%ce%b7-%cf%86%ce%b9%ce%bb%ce%bf%cf%80%ce%b1%cf%84%cf%81%ce%af%ce%b1-%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%ac%ce%b3%ce%b5%ce%b9-%ce%ad%ce%bd%ce%bd%ce%bf%ce%bc%ce%b1-%ce%b1%cf%80%ce%bf%cf%84%ce%b5%ce%bb%ce%ad%cf%83/

ΚΕΔΙΣΑ: Πρόσκληση στο διαδυκτιακό σεμινάριο (Webinar) με θέμα: "Η Γεωπολιτική, η Ενεργειακή Ασφάλεια και η Ασφάλεια της Πυρηνικής Ενέργειας"


 Το Κέντρο Διεθνών Στρατηγικών Αναλύσεων (ΚΕΔΙΣΑ) συνδιοργανώνει μαζί με την Πρεσβεία της Δημοκρατίας της Λιθουανίας στην Ελλάδα διαδικτυακή ημερίδα (webinar) με θέμα: «Η Γεωπολιτική, η Ενεργειακή Ασφάλεια και η Ασφάλεια της Πυρηνικής Ενέργειας» την Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2020 και ώρες 11:30-14:30. Το webinar θα διεξαχθεί στην Αγγλική γλώσσα.

Στους φοιτητές θα χορηγηθεί βεβαίωση παρακολούθησης (Οι φοιτητές που θα παρακολουθήσουν το webinar και ενδιαφέρονται να λάβουν βεβαίωση παρακολούθησης να στείλουν αίτημα στο info@kedisa.gr μετά το πέρας του webinar)

Μπορείτε να συμμετάσχετε δωρεάν στο Webinar στον παρακάτω σύνδεσμο στην πλατφόρμα Zoom

https://us02web.zoom.us/j/89150277629?pwd=MGhqNTFIWmcwNDB2cFdHTmsvajBRUT09

Meeting ID: 891 5027 7629
Passcode: 535263

Θεματική του Webinar

Καθώς αυξάνεται η παγκόσμια ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας, το ίδιο ισχύει και για την ανάγκη για πυρηνική ενέργεια. Ταυτόχρονα, ωστόσο, αυξάνονται επίσης οι ανησυχίες σχετικά με τη χρήση της πυρηνικής ενέργειας, συμπεριλαμβανομένων των ακόλουθων ερωτημάτων: (1) Πώς μπορούμε να αποτρέψουμε η ενέργεια, είτε πρόκειται για πυρηνική είτε άλλη μορφής ενέργεια, από το να γίνει γεωπολιτική εργαλείο στα χέρια των Μεγάλων Δυνάμεων, ειδικά εκείνων που δεν είναι ιδιαίτερα γνωστές για τη συμμόρφωσή με τους διεθνείς κανόνες και αρχές; και (2) Θα μπορέσει η διεθνής κοινότητα να διασφαλίσει υψηλό επίπεδο εφαρμογής των προτύπων ασφάλειας της πυρηνικής ενέργειας στο πλαίσιο ενός ολοένα και πιο κατακερματισμένου διεθνούς συστήματος;

Η αποτελεσματική διαχείριση των θεμάτων που εγείρονται από αυτά και άλλα ζητήματα απαιτεί τη συνεργασία ενός ευρέος φάσματος παραγόντων που υπερβαίνει τόσο τα γεωγραφικά όρια όσο και τις ιδεολογικές διαφορές σε σχέση με τη χρήση της πυρηνικής ενέργειας.

Πώς μπορεί η ΕΕ, τα κράτη μέλη της και άλλοι σύμμαχοί της να μην επιτρέψουν σε τρίτες χώρες να ορίσουν το τοπίο της πυρηνικής ενέργειας και να παραχωρήσουν την ηγεσία τους σε θέματα πυρηνικής ενέργειας, ασφάλειας και, καθώς και επιρροής στην εξωτερική πολιτική; Ποιες θα ήταν οι πολιτικές, οικονομικές και διεθνείς επιπτώσεις στην ασφάλεια για την ΕΕ εάν οι τρίτες χώρες θα κυριαρχήσουν στο πεδίο της πυρηνικής ενέργειας;

Έχοντας αυτό υπόψη, το Κέντρο Διεθνών Στρατηγικών Αναλύσεων (ΚΕΔΙΣΑ), σε συνεργασία με την Πρεσβεία της Δημοκρατίας της Λιθουανίας στην Ελλάδα διοργανώνει μία διαδικτυακή ημερίδα (webinar), η οποία σκοπεύει να συζητήσει τα θέματα που αναφέρθηκαν νωρίτερα και, πάνω απ “όλα, να αναζητήσει απαντήσεις για το πώς η ΕΕ ως κοινότητα και τα μεμονωμένα κράτη μέλη της, θα μπορούσαν να αναζωογονήσουν μία υπεύθυνη Δυτική ηγεσία στην παγκόσμια βιομηχανία πυρηνικής ενέργειας.

 

Πρόγραμμα Webinar

 

Εισαγωγικές Ομιλίες

Δρ. Rolandas Kačinskas, Α.Ε. Πρέσβης της Δημοκρατίας της Λιθουανίας στην Ελλάδα

Δρ. Ανδρέας Γ.Μπανούτσος, Ιδρυτής & Πρόεδρος Δ.Σ. ΚΕΔΙΣΑ

***

Συντονιστής: κ. Κώστας Γερόπουλος, Δημοσιογράφος (Energy & Russian Affairs Editor of New Europe Newspaper)

***

11:30-13:00 (1 Πάνελ): Η Πυρηνική Ενέργεια ως Γεωπολιτικό Εργαλείο

Η Μεταβαλλόμενη Γεωπολιτική της Πυρηνικής Ενέργειας

κα Jane Nakano, Senior Fellow στο Πρόγραμμα Ενεργειακής Ασφάλειας & Κλιματικής Αλλαγής του Κέντρου  για Στρατηγικές και Διεθνείς Σπουδές (CSIS), Ουάσιγκτον, D.C.

Αντιμετωπίζοντας την Υβριδική Απειλή της Πυρηνικής Ενέργειας

κα Hanna Smith, Διευθύντρια Έρευνας και Ανάλυσης στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Αριστείας για την Αντιμετώπιση Υβριδικών Απειλών (Hybrid CoE), Ελσίνκι

Οι κίνδυνοι για τη διάδοση Πυρηνικών όπλων από τα Προγράμματα Πυρηνικής Ενέργειας

κ. Θεμιστοκλής Ζανίδης, Αναλυτής του Κέντρου Διεθνών Στρατηγικών Αναλύσεων (ΚΕΔΙΣΑ), Αθήνα

13:00-14:30 (2 Πάνελ): Πυρηνική Ενέργεια: Ενεργειακή Ασφάλεια & Πυρηνική Ασφάλεια

Πυρηνική Ενέργεια και η Ευρωπαϊκή Στρατηγική για την Ενεργειακή Ασφάλεια: Προοπτικές από τη Νοτιοανατολική και Βορειοανατολική Ευρώπη

κ. Albinas Zananavičius, Υφυπουργός Εξωτερικών Δημοκρατίας της Λιθουανίας

κ. Κωνσταντίνος Σταμπολής, Πρόεδρος Δ.Σ. Ινστιτούτου Ενέργειας Νοτιοανατολικής Ευρώπης (ΙΕΝΕ), Αθήνα

Οι προκλήσεις για την ασφάλεια της Πυρηνικής Ενέργειας στη Γειτονιά της ΕΕ: Η περίπτωση της Λευκορωσίας

κ. Kamil Klysinski, Ειδικός σε θέματα Λευκορωσίας, Κέντρο Ανατολικών Σπουδών, Βαρσοβία

Γιατί "σκοτώθηκαν" Ο Υπουργός ανάπτυξης και επενδύσεων με την παρουσιάστρια κεντρικού ειδήσεων - Ποιος είχε δίκιο; - ΒΙΝΤΕΟ


 Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, μίλησε στο Κεντρικό Δελτίο Ειδήσεων του MEGA για τον κορωνοϊό, την οικονομία και το τέλος του lockdown αλλά και το ντόρο που δημιουργήθηκε από τη δήλωσή του για λανθασμένες εκτιμήσεις της κυβέρνησης κυρίως στο τρίμηνο του καλοκαιριού σε ότι αφορά την πανδημία, με τον υπουργό να επιμένει ότι παρερμηνεύτηκαν τα όσα είπε εξαπολύοντας επίθεση στους δημοσιογράφους.

Δημ: Θα ήθελα να ξεκινήσω από την δυσκολία της ημέρας, θα ήθελα να σας ρωτήσω αν με αυτόν τον αριθμό μπορούμε να ελπίζουμε ότι θα βγούμε από την καραντίνα τέλος Νοεμβρίου;

Αδ: Αυτό θα εξαρτηθεί από το κατά πόσον θα τηρήσουμε όλοι μας τα μέτρα και θα δείξουμε ο καθένας με συνείδηση ότι η χώρα μας δίνει μια μεγάλη μάχη. Όπως κερδίσαμε τη μάχη αυτή τον Μάρτιο και τον Απρίλιο είμαστε βέβαιοι ότι μπορούμε να την κερδίσουμε και τώρα.

Αρκεί να δείξουμε υπευθυνότητα και σοβαρότητα. Να κάνει ο καθένας τη δουλειά του όσο καλύτερα μπορεί. Δεν είναι ώρα ούτε για καβγάδες, ούτε για παραπολιτική, ούτε για νούμερα τηλεθέασης, ούτε για λαϊκισμούς. Είναι  ώρα για να κάνουμε τη δουλειά μας όσο μπορούμε πιο καλά. Αν αυτό συμβεί και η καραντίνα θα λήξει και την πανδημία θα την ελέγξουμε. Αν αυτό δεν συμβεί θα πάμε σε ένα πιο δύσκολο μέλλον. Προσωπικά εργάζομαι πολύ σκληρά για να πετύχουμε το πρώτο.

Είπατε ότι κερδίσαμε τη μάχη τον Μάρτιο. Μπορείτε να ισχυριστείτε το ίδιο τώρα με αυτά τα νούμερα; Ανακοινώνετε συνέχεια νέα μέτρα και αυτό δείχνει ότι η κατάσταση έχει ξεφύγει από τον σχεδιασμό σας. Αυτό περίπου ήταν και αυτό που είπατε και χθες, είτε έχει να κάνει με τον τουρισμό είτε δεν έχει και που σας έβαλε και πολύ στο πλαίσιο της πολιτικής συζήτησης. Σας ξέφυγε, λοιπόν, η κατάσταση υπουργέ. Κάνατε λάθος υπολογισμούς.

Πρώτα από όλα να κάνω μια μικρή παρένθεση για τα χθεσινά. Τη δική μου δήλωση, την σπέκουλα των πολιτικών μου αντιπάλων, θλιβερή αλλά και τις ευθύνες δημοσιογράφων όπως και του δελτίου σας και υμών προσωπικώς, εννοώ της κυρίας Τζίμα και των υπευθύνων του δελτίου του mega που ήταν θλιβερή όλη η χθεσινή αντιμετώπιση του περιστατικού.

Κυρίως ότι ο κάθε δημοσιογράφος που ξέρει να κάνει τη δουλειά του γνωρίζει ότι εγώ δεν είπα ποτέ τίποτα για τον τουρισμό. Όλο αυτό προέκυψε από ένα λάθος τίτλο.

Προσβάλλετε και εμένα και το δελτίο και τους συνεργάτες μου και αυτό δεν μπορώ να το προσπεράσω.

Και εσείς εμένα χθες πάρα πολύ.

Μπορούμε να το λύσουμε με έναν απλό τρόπο. Να δούμε μαζί τι είπατε και να βγάλουν οι τηλεθεατές τα συμπεράσματά τους.

«Αν ξέραμε ότι ο ιός δεν θα έρθει τον Οκτώβριο αλλά τον Ιούλιο ή τον Αύγουστο θα είχαμε κινηθεί διαφορετικά». Τι από τα ελληνικά μας είναι τόσο κακό κ. Γεωργιάδη; Τι δεν καταλάβαμε καλά;

Συγγνώμη παίξατε αυτή τη δήλωση και συνεχίζετε να πιστεύετε ότι εγώ συνέδεσα τον τουρισμό με τον κορωνοϊό;

Βεβαίως

Τώρα δεν μιλάμε την ίδια γλώσσα

Δεν θέλω να πω τίποτα περισσότερο. Το αφήνω στην κρίση των τηλεθεατών σας. Θα παίρναμε άλλα μέτρα, όχι δεν θα ανοίγαμε τον τουρισμό. Ο τουρισμός δεν έπαιξε κανένα ρόλο στην αύξηση των κρουσμάτων για αυτό και η αύξηση έγινε μήνα Νοέμβριο όταν ο τουρισμός έχει προ διμήνου τελειώσει. Όπως ξέρετε η διασπορά του ιού παίρνει 14 μέρες. Άρα θα ήταν ανόητο, μόνο ο ΣΥΡΙΖΑ μεταφέρει τέτοιες ανοησίες, να συνδέσει την αύξηση του κοροναϊού με τον τουρισμό στην Ελλάδα. Αυτό που είπα είναι ότι ναι η ταχύτητα αυτής της πανδημίας έπαιξε πολύ γρηγορότερα στην Ελλάδα και στην Ευρώπη από ότι είχαμε υπολογίσει.

Οι γιατροί υποστήριζαν ότι με την αύξηση της θερμοκρασίας ο ιός θα αποδυναμωθεί. Αυτό δεν έγινε. Εγώ χθες δεν είπα τίποτα περισσότερο από αυτό που συζητάγατε εσείς στο δελτίο σας, όλοι οι άνθρωποι μεταξύ σας.

Για μια τόσο αυτονόητη αλήθεια να δεχτώ τέτοια επίθεση από εσάς δεν το περίμενα. Οι Έλληνες δεν χρειάζονται ούτε καβγάδες ούτε κουτσομπολιά.

Οι χαρακτηρισμοί ξεκίνησαν από εσάς.

Εγώ δέχτηκα επίθεση χθες με απαράδεκτο τρόπο.

Από πότε η δημοσιογραφία είναι επίθεση και η καταγραφή των γεγονότων κύριε Γεωργιάδη.

Όχι άλλο λάσπη δεν τη δέχομαι.

Ας μην συνεχίζουμε την μεταξύ μας αντιπαράθεση.

Υπάρχουν κλάδοι της οικονομίας που έχουν πληγεί πολύ και έχουν μεγάλη ανησυχία. Όπως αυτός των παιχνιδιών που ήδη έχασε την περίοδο του Πάσχα.

Αν δουλέψουμε συντονισμένα και σοβαρά. Εμείς πρώτοι, εσείς δεύτεροι και όλοι οι πολίτες μετά.

Αναρωτιέμαι μέχρι που πηγαίνει αυτή η ατομική ευθυνή. Φταίνε οι νέοι είπε ο πρωθυπουργός. Η κυβέρνηση δεν έκανε κανένα λάθος. Βιομηχανίες, ΜΜΜ, ποιος τα έλεγξε αυτά.

Τη βιομηχανία κάναμε ελέγχους συνέχεια. Και εσείς παίζατε τις εικόνες με τα πάρτι, με τα μπαρ που λειτουργούσαν παράνομα και επιβάλαμε μεγάλα πρόστιμα. Υπάρχει ένα τεράστιο μερίδιο ατομικής ευθύνης.

11 εκατομμύρια ατομικές ευθύνες και πόσες για τους υπουργούς της κυβέρνησης;

Πάντα η κυβέρνηση έχει τη μερίδα του λέοντος.

Γιατί έπρεπε να φτάσουμε στο κατώφλι του lockdown για να ανακοινώσουμε προσλήψεις γιατρών. Τι κάνατε το προηγούμενο διάστημα;

Η Θεσσαλονίκη τον Σεπτέμβριο είχε αρκετά κρούσματα τον Σεπτέμβριο και μετά πήγε στο μηδέν. Λέγαμε όλοι για το καλό παράδειγμα. Εκείνες τις τρεις εβδομάδες έγιναν άπειρα πάρτι. Χιλιάδες άνθρωποι ο ένας πάνω στον άλλο. Κάποιοι ήταν μολυσμένοι και αυτό το έφερε στα σπίτια τους. Εκεί είναι τεράστιο το στοιχείο της ατομικής ευθύνης.

Σήμερα η Ελλάδα έχει τις περισσότερες ΜΕΘ που είχε στην ιστορία της. Στην κριτική ότι αν είχαμε περισσότερες ΜΕΘ θα αντέχαμε. Όσο κρεβάτια ΜΕΘ και να φτιάξεις, αν δεν ελέγξεις την πανδημίας δεν φτάνουν. Η χώρα που έχει τα περισσότερα κρεβάτια αναλογικά με τον πληθυσμό της είναι η Γερμανία. Η Μέρκελ έβαλε τη χώρα σε lockdown γιατί αν δεν έμπαινε θα κατέρρεε.

Θεωρείτε λογικά σε αυτή την επιθετική αύξηση της πανδημίας να κρατάτε τα σχολεία ανοιχτά αλλά να μην μπορείτε να στείλετε τις μάσκες στα παιδιά;

Καλώς τα σχολεία μένουν ανοιχτά. Όλα τα παιδιά στα σχολεία έχουν μάσκα. Δεν μπορεί να μπει χωρίς μάσκα.

Σήμερα διαπιστώσαμε ότι σε μερικά σούπερ μαρκετ υπήρχαν αυξημένες τιμές σε πολλά προϊόντα. Θα κάνουμε εντατικούς ελέγχους και θα δώσουμε τεράστια πρόστιμα. Κανένας δεν θα παίξει με τους Έλληνες πολίτες.

πηγή:https://www.in.gr/2020/11/12/in-tv/deltio/o-adonis-georgiadis-sto-mega-gia-ton-koronaio-kai-tin-oikonomia/