Τετάρτη 10 Ιουνίου 2020

Κέντρο Διεθνών Στρατηγικών Αναλύσεων: Διαδικτυακό σεμινάριο με τίτλο «Υβριδικός Πόλεμος: Από την Κριμαία στην Ανατολική Μεσόγειο».



Το Κέντρο Διεθνών Στρατηγικών Αναλύσεων (ΚΕΔΙΣΑ) διοργανώνει διαδικτυακό σεμινάριο στην Αγγλική γλώσσα με τίτλο «Υβριδικός Πόλεμος: Από την Κριμαία στην Ανατολική Μεσόγειο». Το διαδικτυακό σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί σε δύο συνεδρίες. 
Η πρώτη συνεδρία θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 17 Ιουνίου 2020 από 19.00-21.00 ώρα Ελλάδας (17.00-19.00 ώρα ΗΒ). 
Η δεύτερη συνεδρία θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 18 Ιουνίου 2020 από τις 19.00-21.00 ώρα Ελλάδας (17.00-19.00 ώρα ΗΒ). 
Το συνολικό κόστος συμμετοχής για το 4ωρο διαδικτυακό σεμινάριο είναι 20 ευρώ. Αν κάποιος επιθυμεί να παρακολουθήσει μόνο μία συνεδρία, τότε το κόστος για κάθε συνεδρία είναι 10 ευρώ. Οι συνεργάτες του ΚΕΔΙΣΑ (Κύριοι Ερευνητές, Αναλυτές και Δόκιμοι Αναλυτές) μπορούν να παρακολουθήσουν το διαδικτυακό σεμινάριο δωρεάν χωρίς να χρειαστεί να προβούν στην αγορά εισιτηρίων από την πλατφόρμα eventbrite. Εισηγητής του διαδικτυακού σεμιναρίου είναι ο Δρ. Βασίλη Κάππης, Λέκτορας Σπουδών Ασφαλείας στο Πανεπιστήμιο του Μπάκιγχαμ και Αναπληρωτής Διευθυντής του Κέντρου Μελετών Ασφάλειας και Πληροφοριών του Πανεπιστημίου Μπάκιγχαμ (BUCSIS).
Για να αγοράσετε εισιτήρια, πατήστε τον ακόλουθο σύνδεσμο: https://www.eventbrite.com/e/hybrid-warfare-from-crimea-to-the-eastern-mediterranean-tickets-107803840188
Σε όσους αγοράσουν εισιτήρια θα τους αποσταλεί αυτόματα ο σχετικός σύνδεσμος και ο κωδικός συμμετoχής τους στην πλατφόρμα Zoom στο email τους.
Σύντομη Περιγραφή Webinar
Η κατάληψη της Κριμαίας από τη Ρωσία το 2014 υπήρξε καταλυτική ως προς το να φέρει την έννοια του υβριδικού πολέμου στο προσκήνιο. Ο στόχος ήταν η κατανόηση της εξέλιξης του επιχειρησιακού περιβάλλοντος στο σύγχρονο πεδίο μάχης, το οποίο υπερβαίνει τον αυστηρό διαχωρισμό μεταξύ συμβατικού και ασύμμετρου πολέμου. Στην περίπτωση της Κριμαίας, η εκτεταμένη χρήση των ΜΜΕ και των κοινωνικών δικτύων με σκοπούς προπαγάνδας και παραπληροφόρησης, καθώς και η σύζευξη των μη συμβατικών δυνάμεων με τη Ρωσική στρατιωτική μηχανή εξέπληξαν τους ιθύνοντες. Κατά το πρώτο μέρος του webinar (1η μέρα) θα εξετάσουμε την αναλυτική και πολιτική χρησιμότητα της έννοιας του υβριδικού πολέμου με αναφορά στην περίπτωση της Κριμαίας. Στο 2ο μέρος του webinar (2η μέρα) θα αναλύσουμε τις υβριδικές απειλές και τακτικές σε σχέση με τα Ελληνο-Τουρκικά. Το τελευταίο διάστημα, οι Ελληνο-Τουρκικές σχέσεις έχουν λάβει ένα διευρυμένο χαρακτήρα, πέρα από τις συμβατικές διαστάσεις, περιλαμβάνοντας προκλήσεις όπως η παράνομη μετανάστευση και το webinar θα εστιάσει στη δυναμική των Ελληνο-Τουρκικών σχέσεων υπό αυτό το πρίσμα.
Σύντομο Βιογραφικό Εισηγητή
Ο Δρ. Βασίλης Κάππης είναι Αναπληρωτής Διευθυντής και Λέκτορας στο Centre for Security and Intelligence Studies του Πανεπιστημίου του Buckingham (BUCSIS), καθώς επίσης και επισκέπτης-καθηγητής στο War Studies University της Πολωνίας. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εντοπίζονται στη γεωπολιτική, τις στρατηγικές σπουδές και την ανάλυση εξωτερικής πολιτικής. Διαθέτει εμπειρία στη διαμόρφωση συμβατικών και εξειδικευμένων προγραμμάτων σπουδών στις Διεθνείς Σχέσεις και την Ασφάλεια. Έχει συμμετάσχει σε πλήθος συνεδρίων, ενώ έχει βραβευθεί για το επίπεδο της ακαδημαϊκής του διδασκαλίας από το Πανεπιστήμιο του Σύδνεϋ (2013).

Θρίλερ με πλοίο που μεταφέρει όπλα και πυρομαχικά, στη Λιβύη συνοδεία τουρκικών πολεμικών - Παρακολουθείται από την φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού "Σπέτσαι"



To φορτηγό πλοίο σημαίας Τανζανίας συνοδεύουν τρεις τουρκικές φρεγάτες 

- Η επιχείρηση νηοψίας από ελληνικό στρατιωτικό ελικόπτερο και η άρνηση των Τούρκων


Τρεις τουρκικές φρεγάτες συνοδεύουν το φορτηγό πλοίο Cirkin σημαίας Τανζανίας το οποίο κινείται νοτιοδυτικά της Κρήτης με κατεύθυνση λιμάνι της Λιβύης, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του protothema.gr.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες  οι ευρωπαϊκές υπηρεσίες που συντονίζουν την επιχείρηση Irini  έχουν την πληροφορία ότι το φορτηγό πλοίο που συνοδεύεται από τρία τουρκικά πολεμικά μεταφέρει στρατιωτικό υλικό (όπλα, πυρομαχικά και άλλα είδη) στη Λιβύη.

Δείτε χάρτη με το στίγμα του φορτηγού πλοίου Cirkin στις 10:15 το πρωί της Τετάρτης






Με το πρώτο φως της ημέρας, σήμερα Τετάρτη, ο Ιταλός διοικήτης της ευρωπαϊκής επιχειρησιακής δύναμης έδωσε εντολή στην ελληνική φρεγάτα «Σπέτσαι» που πλέει ανάμεσα σε Κρήτη και Λιβύη να προσεγγίσει το ύποπτο πλοίο.

Περίπου στις 6 το πρωί της Τετάρτης απονηώθηκε το ελικόπτερο Sikorsky S-70B το οποίο πέταξε πάνω από το ύποπτο φόρτηγο πλοίο και ζήτησε να κάνει έλεγχο επί τη βάσει της εντολής που έχει λάβει από την Ευρωπαϊκή Ένωση στο πλαίσιο της επιχειρήσης Irini που έχει ως βασικό σκοπό την επιτήρηση του εμπάργκο όπλων στη Λιβύη -όπως προβλέπεται από αποφάσεις του Συμβουλίου Ασφαλείας- που αποσκοπούν στον τερματισμό της εμφύλιας σύρραξης στη Λιβύη.

Ο καπετάνιος και το πλήρωμα του φορτηγού πλοίου δεν απάντησαν στις επανειλημμένες εκκλήσεις των χειριστών του ελληνικού στρατιωτικού ελικοπτέρου.

Λίγη ώρα μετά ένα από τα τρία τουρκικά πολεμικά πλοία απάντησε στο αίτημα για πραγματοποίηση συναινετικής νηοψίας, ότι το πλοίο βρίσκεται υπό την προστασία της Τουρκικής Δημοκρατίας.

Με τον τρόπο αυτό οι Τούρκοι αρνήθηκαν τον έλεγχο του φορτίου το οποίο μεταφέρει το πλοίο Cirkin παραδεχόμενοι εμμέσως τι μπορεί να περιλαμβάνεται σε αυτό.

Έπειτα από νεώτερες πληροφορίες του Ιταλού επιχειρησιακού διοικητή της επιχείρησης Irini η φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού «Σπέτσαι» παρακολουθεί διακριτικά την πορεία του φορτηγού πλοίου Cirkin που προσεγγίζει προς τις ακτές της Λιβύης συνοδευόμενο από τρία τουρκικά πολεμικά πλοία.






πηγή:https://www.protothema.gr/greece/article/1015233/thriler-me-fortigo-ploio-pou-metaferei-opla-sti-livui/

Στρατάρχης Χαφτάρ προς Αθήνα: Να κάνουμε συμφωνία για την ΑΟΖ όπως με την Ιταλία - Απορρίπτει το παράνομο τουρκολιβυκό μνημόνιο.



Την υποστήριξή της στη συμφωνία για ΑΟΖ, που υπεγράφη μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας, ανακοίνωσε την Τρίτη η επιτροπή άμυνας του εκλεγμένου κοινοβουλίου της Λιβύης, απορρίπτοντας το παράνομο τουρκολιβυκό μνημόνιο.

Χαιρετίζοντας την ελληνοϊταλική συμφωνία, η προσκείμενη στον Χαλίφα Χαφτάρ Βουλή ζητά μάλιστα την υπογραφή παρόμοιας συμφωνίας, μεταξύ των εκλεγμένων κοινοβουλίων Ελλάδας – Λιβύης απευθύνοντας σχετική επιστολή που δημοσιεύθηκε μέσω του ανεπίσημου λογαριασμού του στρατού του Χαφτάρ στο Twitter. 

Εξάλλου, σύμφωνα με πληροφορίες των δυνάμεων του Χαφτάρ, προσκείμενες στην Τουρκία πολιτοφυλακές της κυβέρνησης Σάρατζ εισέβαλαν στο πετρελαϊκό συγκρότημα
Μελίτα και σταμάτησαν την άντληση φυσικού αερίου προς την Ιταλία, ως αντίποινα στη συμφωνία οριοθέτησης θαλάσσιων ζωνών μεταξύ Ιταλίας και Ελλάδας. 
Στην παράκτια περιοχή Μελίτα βρίσκεται ένα μεγάλο συγκρότημα πετρελαϊκών εγκαταστάσεων και φυσικού αερίου, το οποίο βρίσκεται περίπου 100 χιλιόμετρα δυτικά της Τρίπολης. 






Πηγή: https://www.skai.gr/news/world/xaftar-pros-athina-na-kanoume-symfonia-gia-tin-aoz-opos-me-tin-italia
Follow us: @skaigr on Twitter | skaigr on Facebook | @skaigr on Instagram

Τρίτη 9 Ιουνίου 2020

Η «γυμνή αλήθεια» για την Τουρκία - Χάθηκε η λογική και η ηγεσία της κυριαρχείται από σχιζοφρένεια. - Το φοβικό σύνδρομο, των Ελλήνων πολιτικών, προς την Τουρκία



Οι δηλώσεις των Τούρκων αξιωματούχων πρέπει να αναλύονται με ακρίβεια και να μη διαγράφονται με τον γνωστό ωχαδερφισμό που διακατέχει τις ελίτ της Αθήνας και της Λευκωσίας
Και επιμένω να ασχολούμαι με τους εκπρόσωπους των ελίτ, διότι αποτελούν μάστιγα για την Ελλάδα και την ΚύπροΕπηρεάζουν τις εκάστοτε κυβερνήσεις των δύο χωρών, και ακόμα και αν βρεθούν εκτός εξουσίας, έχουν τον τρόπο να παρεμβαίνουν κινδυνολογώντας. Το αδιαμφισβήτητο γεγονός είναι ότι έχουν πέσει έξω στις προβλέψεις τους, άρα έχουν δώσει λάθος συμβουλές σε πρωθυπουργούς, υπουργούς Εξωτερικών και Άμυνας. Και το αποτέλεσμα το βλέπουμε όλοι.
Η Τουρκία «κατεβαίνει» προς τη Ρόδο και σε άλλα νησιά των Δωδεκανήσων και η χώρα δεν είναι οχυρωμένη. Διότι κυριαρχείται από το φοβικό σύνδρομο προς την Τουρκία, με το οποίο έχει μπολιαστεί η πλειονότητα των πολιτικών. Πόσες φορές ακούσαμε -σε ενημερώσεις υπό καθεστώς ανωνυμίας- από επώνυμους πολιτικούς μας τη φράση «τι θέλετε, να τα βάλουμε με την Τουρκία;».
Και η αμέσως επόμενη φράση κυριαρχείται από τον συμβιβασμό. Και τι σημαίνει συμβιβασμός; Να δώσουμε για να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο. Το ξέρω ότι πρόκειται περί αρρωστημένης, στην κυριολεξία, προσέγγισης της δυσάρεστης κατάστασης που δημιουργεί η Τουρκία. Βεβαίως, οι τελευταίες δηλώσεις των Τούρκων αξιωματούχων έχουν ξυπνήσει τους πάντες στην Αθήνα και τη Λευκωσία, διότι βρισκόμαστε ενώπιον αυτού που οι Αμερικανοί ονομάζουν «γυμνή αλήθεια». Την Τετάρτη το βράδυ, τα τουρκικά μέσα ενημέρωσης ισχυρίστηκαν ότι εμφανίστηκαν, μεταφερόμενοι με λεωφορεία, οι πρώτοι «μετανάστες» στον Εβρο, με στόχο να εισέλθουν παράνομα στην Ελλάδα. Άλλωστε, ο υπουργός Εξωτερικών της ΤουρκίαςΜεβλούτ Τσαβούσογλου, μας προειδοποίησε ο άνθρωπος!
Ότι θα ακολουθήσει τσουνάμι «μεταναστών». Και στον Εβρο και στο Αιγαίο. Η Τουρκία χτυπά σε πολλά μέτωπα σαν να είναι υπερδύναμη, που βεβαίως δεν είναι. Όσο πολεμούσε την Κυπριακή Δημοκρατία στην Αποκλειστική Οικονομική της Ζώνη, στην Αθήνα επικρατούσε μια ανακούφιση. Και αναφέρομαι σε όλες τις κυβερνήσεις. Ένας πολιτικός, με τον οποίο συζητούσα συχνά για το Κυπριακό, επιχειρηματολογώντας εναντίον μιας κακής λύσης, μου απάντησε ότι το πρόβλημα της Κύπρου πρέπει να μείνει άλυτο για να μην ενοχλεί η κατοχική δύναμη το Αιγαίο και τη Θράκη
Ομολογώ ότι ενέταξα την κουβέντα του στα επιχειρήματά μου εναντίον της κακής λύσης του Κυπριακού. Όντως, φοβερή κουβέντα από έναν ρεαλιστή. Δυστυχώς, δεν ζει πια για να του ανακοινώσω ότι η σημερινή Τουρκία ενοχλεί ταυτόχρονα την Κύπρο, το Αιγαίο, τον Εβρο, τη Συρία και τη Λιβύη. Και ότι τόσα χρόνια μετά, και ενώ γνωρίζαμε τα σχέδια της κατοχικής δύναμης, δεν έχουμε ακόμα τρόπο αντιμετώπισής της.

Το πρώτο τεστ

Γεγονός είναι ότι στην προηγούμενη επίθεση στον Εβρο η Ελλάδα απάντησε κατάλληλα και βγήκε κερδισμένη. Ηταν ένα καλό τέστ και το πέρασε θαυμάσια. Σε ό,τι αφορά το Αιγαίο, οι μεταναστευτικές και προσφυγικές ροές μειώθηκαν. Βοήθησε σε αυτό και η πανδημία του κορονοϊού, που χτύπησε και την Τουρκία. 
Ο Αλλάχ δεν βοήθησε τον κ. Ερντογάν, όπως ήλπιζε. Εάν η εμφάνιση των «μεταναστών» στα ελληνοτουρκικά σύνορα, όπως ισχυρίζονται τα τουρκικά ΜΜΕ, είναι η πρώτη ένδειξη, αυτό σημαίνει πως ξεκίνησε η δεύτερη φάση της εισβολής στον Εβρο. Εάν το τουρκικό σχέδιο είναι αυτό που γνωρίζουμε, θα ακολουθήσει επίθεση και στο Αιγαίο. 
Οι Ενοπλες Δυνάμεις θα αντιμετωπίσουν μια πολύ δυσάρεστη κατάσταση, εάν προσθέσουμε στα παραπάνω και την απόφαση της Αγκυρας να ξεκινήσει έρευνες και γεωτρήσεις στην ελληνική υφαλοκρηπίδα. Μέχρι την περασμένη Τρίτη υπήρχε ένας εφησυχασμός στην ελληνική πλευρά και ειλικρινά δεν μπορώ να καταλάβω τον λόγο. Εάν ο λόγος είναι Τα σχέδια της Αγκυρας στα ελληνοτουρκικά σύνορα και το Αιγαίο και ο ρόλος του ενημερωμένου πολίτη. για να μην ανησυχήσουν οι πολίτες που εξέρχονται από την κρίση της πανδημίας, θα έλεγα ότι θα μπορούσα να τον κατανοήσω. Αλλά δεν γνωρίζουν ότι ο ενημερωμένος πολίτης δεν πανικοβάλλεται και αντίθετα βοηθά και υποστηρίζει;
Θα φτάσουμε στην εποχή που οι Ελληνες κατέφευγαν στις ξένες πηγές για να πληροφορηθούν τι συνέβαινε στην πατρίδα τους; Ο λόγος που αντιμετώπισε η Ελλάδα την πανδημία, και μάλιστα με επιτυχία, είναι ότι η κυβέρνηση δεν είπε ποτέ ψέματα στον λαό. Η ίδια ενημέρωση, γεμάτη αλήθειες, πρέπει να επιλεγεί και για την κρίση που προκαλεί η Τουρκία. Πάντα πίστευα ότι η κατοχική δύναμη δεν θα τολμήσει ποτέ να επιτεθεί στην Ελλάδα λόγω της σχέσης των δύο χωρών με το ΝΑΤΟΠια πιστεύω ότι στην Τουρκία χάθηκε η λογική και η ηγεσία της κυριαρχείται από σχιζοφρένεια.
Ξεχνούν ότι όταν ανοίγει η πόρτα του φρενοκομείου μπορεί να σαρώσει και τους ίδιους. Η Ελλάδα δεν έχει την πολυτέλεια του συμβιβασμού, διότι θα χάσει έδαφος. Αρα οι επιλογές του πρωθυπουργού είναι μηδενικές. Είναι υποχρεωμένος να προστατεύσει την εδαφική κυριαρχία και ακεραιότητα της Ελλάδας και τον ελληνικό λαό. Οπως το έκανε τον περασμένο Μάρτιο στον Εβρο, όπως το έπραξε με την πανδημία. Είναι και μια ευκαιρία να τελειώνει ο πενταετής εκβιασμός μέσω των «μεταναστών» που χρησιμοποιεί η Τουρκία στη Λιβύη και τη Συρία, και θα χρησιμοποιήσει ξανά στον Εβρο και στο Αιγαίο. Η κυβέρνηση πρέπει να αντέξει και αυτή την άνανδρη επίθεση της Τουρκίας και να θωρακίσει, επιτέλους, για πάντα τη χώρα. Εάν η απόφαση είναι η ορθή και πατριωτική, ο λαός θα ακολουθήσει οπωσδήποτε.



Συντάξεις: Υπολογίστε μόνοι σας και με ακρίβεια, ποια θα είναι, από τον Σεπτέμβριο, η νέα επανυπολογισμένη σύνταξή σας



Υψηλότερες συντάξεις για όσους έχουν πάνω από 30 έτη ασφάλισης φέρνουν οι αλλαγές στα ποσοστά αναπλήρωσης που θεσμοθετεί το νέο ασφαλιστικό.
Η αύξηση είναι αναλογικά μεγαλύτερη όσο αυξάνονται τα έτη ασφάλισης μέχρι τα 40 χρόνια, αλλά από εκεί και πέρα το ποσοστό μειώνεται, ενώ πέρα από κάποια χρόνια βλέπουμε και μείωση.
Αυτό συμβαίνει διότι με το νέο νόμο το ποσοστό αναπλήρωσης για κάθε έτος μετά τα 40 μειώνεται και από 2% που ήταν για κάθε χρόνο, γίνεται 0,50%. Επομένως, το ποσοστό αναπλήρωσης αυξάνεται όσο περισσότερα χρόνια ασφάλισης έχει κάποιος, αλλά από ένα σημείο και πέρα μειώνεται.
Το ποσοστό αναπλήρωσης είναι εκείνο με το οποίο υπολογίζεται το ύψος της ανταποδοτικής σύνταξης, πάνω στις ασφαλιστέες αποδοχές, ήτοι το μέσο όρο των αποδοχών που είχε ο ασφαλισμένος στη διάρκεια του ασφαλιστικού του βίου (στην πράξη μετά το 2002, οπότε υπάρχουν στοιχεία).
Έτσι, εάν για παράδειγμα ένας ασφαλισμένος είχε συντάξιμες αποδοχές 700 ευρώ, και 35 χρόνια ασφάλισης, με το παλιό σύστημα έχει σύνταξη 621 ευρώ, ενώ με το νέο θα πάρει σύνταξη 645 ευρώ.
Εάν ο ίδιος ασφαλισμένος έχει 40 χρόνια ασφάλισης, η παλιά σύνταξη είναι 684 ευρώ, ενώ η καινούρια 734 ευρώ.
Εάν τώρα με τα 700 ευρώ συντάξιμων αποδοχών ο ασφαλισμένος έχει 46 χρόνια, με το παλιό σύστημα έχει σύνταξη 768 ευρώ, ενώ με το καινούριο θα πάρει 755, δηλαδή θα έχει μείωση.
Αντίστοιχα, για έναν ασφαλισμένο με συντάξιμες αποδοχές 1.500 ευρώ, και 35 χρόνια η παλιά σύνταξη είναι 891 ευρώ και η καινούρια αυξάνεται στα 944 ευρώ.
Για τον ίδιο ασφαλισμένο, εάν έχει 40 χρόνια η σύνταξη αυξάνεται από τα 1.026 ευρώ στα 1.134.
Όμως εάν έχει 46 χρόνια ασφάλισης, τότε η σύνταξη μειώνεται από τα 1.206 ευρώ, στα 1.197 ευρώ με το νέο σύστημα.
Μπορείτε να υπολογίσετε ακριβώς το ύψος της δικής σας σύνταξης εισάγοντας τα δικά σας δεδομένα στο παρακάτω ηλεκτρονικό «εργαλείο»:




πηγή:https://www.money-money.gr/news/neo-asfalistiko-ypologiste-akribws-th-dikh-sas-syntaxh

Η Βουλή της Λιβύης και ο Στρατάρχης Χαφτάρ: Να υπογράψουμε ΑΟΖ μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης- Παράνομο το τουρκολιβυκό μνημόνιο. - Χαιρετίζουμε την συμφωνία ΑΟΖ Ιταλίας-Ελλάδας…


Άμεσο αντίκτυπο κι απήχηση είχε η υπογραφή συμφωνίας ΑΟΖ Ιταλίας-Ελλάδας στο λιβυκό ζήτημα. Η Επιτροπή Άμυνας και Εθνικής Ασφάλειας της Βουλής των Αντιπροσώπων της Λιβύης ανακοινώνει την υποστήριξη της για τη συμφωνία οριοθέτησης των θαλάσσιων συνόρων που υπεγράφη σήμερα μεταξύ Ελλάδας-Ιταλίας και ζητά την υπογραφή μιας παρόμοιας συμφωνίας μεταξύ της νόμιμης λιβυκής αρχής της Βουλής των Αντιπροσώπων εκλεγμένης από λιβυκό λαό (υποστηρίζει Χαφτάρ) και του Ελληνικού Κοινοβουλίου. Ζητά να ενταχθεί στη συμφωνία που υπεγράφη σήμερα ως ένα δίκαιο πλαίσιο για την οριοθέτηση των συνόρων μεταξύ των χωρών της περιοχής της Μεσογείου.


The Libyan democratically elected parliament following the signings Of the Italy - Greek EEZ , requests the signing of a similar agreement with the Libyan ligtimat legislation authorities and parliament.

View image on TwitterView image on Twitter

99 people are talking about this

Από την πλευρά του ο Έλληνας ΥΠΕΞ ” χαιρέτισε τη νέα αιγυπτιακή πρωτοβουλία που κινείται στην κατεύθυνση αυτή” εννοώντας τη Διακήρυξη Καΐρου που προτείνει άμεση κατάπαυση πυρός στη Λιβύη.Η Ελλάδα ανακοινώνει την ενεργοποίηση της δραστηριοποίησης της στην Επιχείρηση της ΕΕ ” Ειρήνη” στέλνοντας μια φρεγάτα για επιχειρήσεις στις ακτές Λιβύης.


The Defense & National Security Committee of the Libyan Parliament announces 's support for the maritime delimitation agreement signed between and requests accession thereto for being a fair framework for maritime delimitation between the Med countries.

View image on TwitterView image on TwitterView image on Twitter

42 people are talking about this

dimpenews.com

Ποιος μέσος Έλληνας μπορεί να αγοράσει ηλεκτρικό ΙΧ όταν το φθηνότερο έχει 19.000 ευρώ; - Δείτε ενδεικτικές και απαγορευτικές τιμές ηλεκτρικών αυτοκινήτων της αγοράς



Βαρύδουπες οι εξαγγελίες Μητσοτάκη για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τέλεια οργανωμένη η εκδήλωση, πολλοί φωτογράφοι, κάμερες, επιχειρηματίες και κόσμος. Πράγματι, η επιδότηση για την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι μια σωστή κίνηση, που έπρεπε να έχει γίνει καιρό, όπως άλλωστε συμβαίνει σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες χρόνια τώρα. Ωστόσο, το μεγάλο ερώτημα που τίθεται είναι, ποιος μέσος Έλληνας μπορεί σήμερα να αγοράσει ηλεκτρικό ΙΧ όταν το φθηνότερο της αγοράς έχει σχεδόν 19.000 ευρώ;. Χωρίς να υποτιμούμε καθόλου το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, μάρκας Skoda, καθώς είναι σίγουρο ότι ο κάτοχος του θα κάνει απόσβεση των χρημάτων που ξόδευσε σε… 2-3 χρόνια και ανάλογα με τη χρήση του, αν οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν πέσουν, η αγορά τους θα αποτελεί προνόμιο των λίγων.
Για να καταλάβετε, ένα ολοκαίνουργιο ηλεκτρικό MINI Cooper SE θα κοστίζει, με τα κίνητρα που δίνει η κυβέρνηση, 28.800 ευρώ. Ένα Nissan LEAF 28.880, με τα κίνητρα. Δείτε παραδείγματα τιμών άλλων ηλεκτρικών αυτοκινήτων όπως τα παρουσίασε το έγκυρο newsauto.gr και ο Σπύρος Χώτος:


Nissan E-NV 200 Evalia
Τιμή καταλόγου: από 37.990 ευρώ
Νέα τιμή με κίνητρα: από 32.291,5 ευρώ

Opel Corsa-e
Τιμή καταλόγου: από 31.980 ευρώ
Νέα τιμή με κίνητρα: από 27.182 ευρώ
Νέα τιμή με κίνητρα και απόσυρση: από 26.182 ευρώ

Peugeot e-208
Τιμή καταλόγου: από 29.900 ευρώ
Νέα τιμή με κίνητρα: από 24.338 ευρώ
Νέα τιμή με κίνητρα και απόσυρση: από 22.338 ευρώ

Skoda Citigo eIV
Τιμή καταλόγου: από 22.300 ευρώ
Νέα τιμή με κίνητρα: από 18.951 ευρώ
Νέα τιμή με κίνητρα και απόσυρση: από 17.951 ευρώ

Smart EQ fortwo & forfour electric
Τιμή καταλόγου: από 23.740 ευρώ (fortwo coupe), 24.450 ευρώ (forfour), 26.970 ευρώ (fortwo cabrio)
Νέα τιμή με κίνητρα: από 21.141 ευρώ (fortwo coupe), 21.824 ευρώ (forfour), 24.213,7 ευρώ (fortwo cabrio)
Νέα τιμή με κίνητρα και απόσυρση: από 20.141 ευρώ (fortwo coupe), 20.824 ευρώ (forfour), 23.213,7 ευρώ (fortwo cabrio)

Volkswagen e-up!
Τιμή καταλόγου: από 23.300 ευρώ
Νέα τιμή με κίνητρα: από 18.965 ευρώ
Νέα τιμή με κίνητρα και απόσυρση: από 17.965 ευρώ

Volkswagen e-Golf
Τιμή καταλόγου: από 34.200 ευρώ
Νέα τιμή με κίνητρα: από 29.070 ευρώ
Νέα τιμή με κίνητρα και απόσυρση: από 28.070 ευρώ

Audi e-tron
Τιμή καταλόγου: από 73.070 ευρώ (από 84.890 ευρώ το 55 quattro)
Νέα τιμή με κίνητρα: Δεν αλλάζει η τιμή, γιατί έχει λιανική τιμή προ φόρων πάνω από 50.000 ευρώ.

Jaguar I-Pace
Τιμή καταλόγου: από 87.500 ευρώ
Νέα τιμή με κίνητρα: Δεν αλλάζει η τιμή, γιατί έχει λιανική τιμή προ φόρων πάνω από 50.000 ευρώ.

Mercedes EQC
Τιμή καταλόγου: από 80.700 ευρώ
Νέα τιμή με κίνητρα: Δεν αλλάζει η τιμή, γιατί έχει λιανική τιμή προ φόρων πάνω από 50.000 ευρώ
Βέβαια, το κόστος χρήσης και συντήρησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε σχέση με τα συμβατικά είναι έως και 80% χαμηλότερο αλλά το καίριο ερώτημα για την εξαιρετικά μεγάλο κόστος για την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, όχι μάλιστα πολυτελών προδιαγραφών, παραμένει πολύ υψηλό. Η δέσμη των μέτρων ενίσχυσης της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων που θα τεθεί άμεσα σε εφαρμογή (το σχετικό νομοσχέδιο προβλέπεται να ψηφιστεί τον Ιούλιο) έχει προϋπολογισμό 100 εκατ. ευρώ, ποσό με το οποίο θα επιδοτηθεί η αγορά 1.700 ΙΧ, 3.000 δικύκλων (εκ των οποίων 1.500 ποδήλατα), 1.000 ταξί, 6.000 εταιρικών οχημάτων και η εγκατάσταση 1.000 οικιακών σημείων φόρτισης.
Με τις επιδοτήσεις η τελική τιμή ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου προβλέπεται να μειωθεί κατά μέσο όρο 25%, ενώ πολύ μεγαλύτερη ποσοστιαία είναι η μείωση της τιμής για τα δίτροχα (μοτοσυκλέτες, σκούτερ και ποδήλατα). Υπενθυμίζεται ότι τα κίνητρα είναι:
– Για τα ΙΧ, έκπτωση ίση με το 15% της λιανικής τιμής προ φόρων με όριο τα 5.500 ευρώ συν 500 ευρώ για όσους προχωρήσουν και στην εγκατάσταση οικιακού φορτιστή, το κόστος του οποίου κυμαίνεται στα 1.000 ευρώ
– Για τα σκούτερ, 20% της λιανικής τιμής προ φόρων με όριο τα 800 ευρώ.
– Για τα ποδήλατα, 40% της αξίας με όριο επίσης τα 800 ευρώ.
– Επιπλέον μπόνους απόσυρσης, ύψους 1.000 ευρώ για ΙΧ και 400 ευρώ για μοτοσικλέτες αν ο αγοραστής του ηλεκτρικού οχήματος προχωρήσει σε απόσυρση του παλιού.
– Αυξημένες επιδοτήσεις για επαγγελματικά οχήματα και ταξί, ειδικά κίνητρα και αποσβέσεις για εταιρικούς στόλους.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουν γίνει γνωστές η διαδικασία για την εκταμίευση της επιδότησης θα γίνεται ηλεκτρονικά, μέσω εφαρμογής ανάλογης με αυτήν που ισχύει για την επιδότηση των επενδύσεων εξοικονόμησης ενέργειας στα κτίρια («Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον»).