Τρίτη 2 Ιουνίου 2020

Ο Στρατός ή η Αστυνομία φυλάει τα σύνορα; - Η Απουσία πολιτικής και φυσικής Ηγεσίας




Του Θοδωρή Παπαδόπουλου-Αντιπτέραρχος (Ι) ε.α
Άπαντες γνωρίζουν και αποδέχονται ότι ένα από τα πολλά αγαθά της δημοκρατίας είναι η ασφάλεια της χώρας δηλαδή των πολιτών της.
Για τον σκοπό αυτό όλα τα κράτη έχουν μεταξύ των άλλων δυο θεσμούς τον Στρατό για την εξωτερική ασφάλεια και την Αστυνομία για την εσωτερική.
Αυτό ισχύει από τότε που οι άνθρωποι αποφάσισαν να οργανωθούν σε κοινωνίες με κοινά ενδιαφέρονται και συμφέροντα. Πέραν αυτών των στοιχείων που χαρακτηρίζουν τα έθνη και τα κράτη όπως:
Το έθνος: είναι σύνολο ανθρώπων που μοιράζονται κοινά γνωρίσματα όπως φυλή, γλώσσα, θρήσκευμα, κοινή ιστορία – πολιτισμό, γεωγραφική καταγωγή και έχουν κοινή εθνική συνείδηση.
To κράτος: είναι οργανωμένη πολιτική οντότητα που κατέχει νόμιμη εξουσία σε μια καθορισμένη γεωγραφική περιοχή (σύνορα). Αυτή μπορεί να αντιστοιχεί σε εθνικά κράτη, υποεθνικά κράτη, ή πολυεθνικά κράτη. Το κράτος έχει κυβέρνηση, νόμους και αναγνωρισμένη κυριαρχία.
Γνωστά όλα αυτά και οι νομικοί τα γνωρίζουν καλύτερα. Ας δούμε λοιπόν πως οργανώνεται ο ένας εκ των δυο κορυφαίων θεσμών ,η Αστυνομία, που είναι και το θέμα μας.
Υποσχέσεις.
Προεκλογικά η Νέα Δημοκρατία μεταξύ των άλλων είχε ως προτεραιότητα την ασφάλεια των πολιτών. Είχε επενδύσει τόσο πολύ σ’ αυτό που ούτε λίγο ούτε πολύ παρουσίαζε την Ελλάδα και την ιδιαιτέρως την Αθήνα σαν Αφγανιστάν και Καμπούλ.
Το χειρότερο δε ήταν ότι κατηγορούσε την κυβέρνηση του Σύριζα ότι σκοπίμως αδιαφορεί για την ασφάλεια του πολίτη.
Πως αυτή αν κέρδιζε τις εκλογές, θα διόρθωνε τα πράγματα δεν είχε πει κουβέντα, εκτός από κάτι γενικόλογες και θολές θεωρίες περί «Νόμου και τάξης».
Μετά την εκλογική νίκη της ίσως για να εντυπωσιάσει,
α) Διόρισε Υπουργό Προστασίας του Πολίτη έναν εξωκοινοβουλευτικό από άλλον πολιτικό χώρο, μετανοήσαντα προφανώς, που τον θεωρούσε επιτυχημένο στο συγκεκριμένο χαρτοφυλάκιο.
β) Προκήρυξαν αμέσως με την κατάληψη της εξουσίας την πρόσληψη 1500 ειδικών φρουρών. Και φυσικά τους προσέλαβαν.
Μερικά περιστατικά επί της παρούσας νέας πολιτικής και φυσικής Ηγεσίας
Είδαμε αστυνομικούς να ξυλοκοπούνται σε μπαρ στο Γκάζι και να χάνεται και ένα υπηρεσιακό πιστόλι,
Αστυνομικό να πυροβολεί πολίτη μετά από διένεξη σε τροχαίο,
Να προσλαμβάνονται 1.500 ειδικοί φρουροί και να καλούνται να εκτελέσουν υπηρεσία με εκπαίδευση 2 μόλις μηνών, αρκετοί από αυτούς εκ των υστέρων να διαπιστώνεται πως έχουν ποινικό μητρώο και όμως να τους έχουν δώσει όπλα.
Στο προαύλιο του υπουργείου, που στεγάζεται και η ΕΥΠ, να βρίσκονται κλεμμένες μοτοσικλέτες και ΚΑΝΕΝΑΣ να μη γνωρίζει τίποτα.
Τα ΜΑΤ και η ΕΚΑΜ να επιχειρούν στα Εξάρχεια και στο Κουκάκι, με ένα κακοσχεδιασμένο επιχειρησιακά αποτέλεσμα.
Τα ΜΑΤ να στέλνονται να εκκενώσουν κατειλημμένα κτήρια από κάποιους δύστυχους μετανάστες, με χολιγουντιανού τύπου επιχειρήσεις, αφού οι κάμερες έφταναν πριν από τις αστυνομικές δυνάμεις, με μηδαμινά αποτελέσματα σε ευρήματα.
Τα ΜΑΤ να στέλνονται να επιχειρήσουν σε νησιά, δίχως διοικητική μέριμνα αλλά και διοικητική υποστήριξη.
Άνδρες των ΜΑΤ να δέρνονται από πολίτες, την ώρα που κοιμούνται σε ξενοδοχείο.
Αστυνομικοί των ΜΑΤ να σπάνε περιουσίες των πολιτών, να σκαρφαλώνουν στις περιφράξεις, και να συμπεριφέρονται σαν τους χειρότερους χούλιγκανς.
Ύστερα απ’ όλα αυτά να τους μαζεύουν πίσω χωρίς να εξηγούν το γιατί.
Αστυνομικό στην ΑΣΟΕΕ να τον έχουν περικυκλώσει φοιτητές και αυτός αμυνόμενος να έχει βγάλει το πιστόλι του και να φοβερίζει γενικώς.
Και άλλα πολλά που προκαλούν κλαυσίγελο και θα μπορούσαμε να γράψουμε σελίδες…
Οι πολίτες συνεχίζουν να αισθάνονται ανασφάλεια, αφού διαπιστώνουν καθημερινά πως δεν έχει αλλάξει τίποτα στην αντιμετώπιση της εγκληματικότητας.
Σε πολλά περιστατικά που ενεπλάκησαν αστυνομικοί και είχαν αποτέλεσμα τον θάνατο ή τον αναίτια τραυματισμό πολίτη σε συντριπτικό ποσοστό ήταν ειδικοί φρουροί. ( Μην αναφέρω τα περιστατικά όλα είναι γνωστά, έλλειψη εκπαίδευσης κλπ)
Οι ίδιοι αστυνομικοί να πληρώνουν από την τσέπη τους για αλεξίσφαιρα γιλέκα, εξοπλισμό και παπούτσια και εκλιπαρούν για μια δωρεά από κάποια εταιρεία, τα ίδια διαλυμένα περιπολικά, η ίδια προβληματική ασύρματη επικοινωνία.
Οι όποιες επιτυχίες των ανδρών της ΕΛ.ΑΣ (και είναι αρκετές) «καπελώνονται» από κάποιες άστοχες ενέργειες κάποιων ανεγκέφαλων συναδέλφων τους…
Το σίγουρο είναι πως όλα γίνονται στο γόνατο, αφού αντίθετα με όσα στατιστικά το υπουργείο παρουσιάζει, τα αστυνομικά δελτία των ΜΜΕ καθημερινά είναι γεμάτα με κάθε λογής έγκλημα.
Μερικές χιλιάδες, ναι χιλιάδες, αστυνομικοί «απασχολούνται» με την φύλαξη VIP προσώπων .Τώρα πως εκατοντάδες δημοσιογράφοι και ψευτοσελέμπριτι θεωρούνται υψηλά πρόσωπα μόνο οι Έλληνες πολιτικοί και οι ηγεσίες της αστυνομίας γνωρίζουν. Αποφεύγω να αναφέρω πόσες χιλιάδες είναι μήπως και αναφέρω λιγότερες.
Τι δείχνουν όλα αυτά;
Απουσία σχεδιασμού και αδιαφορία για τους ίδιους τους αστυνομικούς και τις οικογένειές τους, και μαζί με όλα τα προηγούμενα καταλήγουν… στην Απουσία Ηγεσίας πολιτικής και φυσικής .





Επεισόδια στον Έβρο τον Μάρτιο του 2020
Τον Μάρτιο του 2020 ξέσπασαν επεισόδια με τους μετανάστες στην παρέβρια περιοχή που ήθελαν να εισέλθουν στην Ελλάδα με την υποστήριξη της Τουρκίας.
Οι ένοπλες δυνάμεις της χώρες συνεπικουρούμενες από αστυνομικές δυνάμεις αντέδρασαν σωστά και απέτρεψαν να συμβεί αυτό, εκτός από μερικές εκατοντάδες μεταναστών που εισήλθαν.
Από την κυβέρνηση πρόσφατα ανακοινώθηκε ότι:
Φέτος αυξάνεται σημαντικά και ο αριθμός των εισακτέων με τις πανελλήνιες εξετάσεις στην Ελληνική Αστυνομία, για την αύξηση του προσωπικού του Σώματος. Συγκεκριμένα, θα εισαχθούν 730 στη Σχολή Αστυφυλάκων και 70 στην Σχολή Αξιωματικών, έναντι 310 και 40 αντίστοιχα, που ήταν πέρυσι.
Επίσης άλλοι 400 συνοριακοί φύλακες οδεύουν για τον Έβρο και άλλοι 660 για τα νησιά του Βορείου Αιγαίου σύνολο 1060 θα προσληφθούν με διαδικασίες εξπρές και κομματικές;;
Θα προσληφθούν και άλλοι, θα σταλούν και άλλοι στα σύνορα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Σημείωση και Απορία συντάκτου αλλά και σκεπτόμενου πολίτη: ο στρατός ξηράς αδυνατεί να φυλάσσει τα χερσαία σύνορα της χώρας; Δεν αναφέρομαι στις επίσημες χερσαίες διόδους, λιμάνια ,αεροδρόμια, τελωνεία, κλπ που είναι στα καθήκοντά της αστυνομίας ή όταν οι στρατιωτικές περίπολοι συνεπικουρούνται από αστυνομικούς για ειδικούς λόγους κατ’ εξαίρεση. Αναφέρομαι στα καθαρώς χερσαία σύνορα της χώρας.
Κράτος που αδυνατεί να φυλάσσει τα χερσαία ,ναυτικά και εναέρια σύνορά του, απλά δεν είναι ανεξάρτητο κράτος.
Στα εναέρια και ναυτικά σύνορα έχει αποδειχτεί ότι, ή δεν μπορούμε ή δεν θέλουμε να τα φυλάξουμε όπως πρέπει. Εκτίμησή μου είναι ότι μάλλον δεν θέλουμε όπως έχει αποδειχθεί εδώ και σαράντα χρόνια περίπου.
Αλλοίμονο αν δεν μπορούμε να φυλάξουμε και τα χερσαία με τον καθ΄ ύλην αρμόδιο θεσμικά που είναι ο στρατός ξηράς.
Σε πολλά ευρωπαϊκά κράτη έχει αποδειχθεί και μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις ότι ο στρατός συνεπικουρεί την αστυνομία όπου αυτή αδυνατεί και όχι το αντίθετο.
Δεδομένα:
Ουδεμία μελέτη υπάρχει αν χρειάζονται επιπλέον αστυνομικοί, τι είδους αστυνομία θέλουμε, και αν χρειάζεται ένα rebuilding που λένε….
Αυτές τις κυβερνητικές αποφάσεις που αναφέραμε μερικοί που έχουν θητεύσει στην Εσπερία τις λέγουν και «Top down decisions» .Βέβαια τέτοιες αποφάσεις είναι υψίστης εθνικής σημασίας και σπάνια παίρνονται από την εκάστοτε Ηγεσία που φυσικά αναλαμβάνει και την συνολική ευθύνη. Στην προκειμένη περίπτωση λέγονται «Top down ………ας μην το αναφέρω για λόγους ευγένιας.
Σε περισσότερες αστυνομίες του κόσμου, ο αρχηγός παρουσιάζει στην πολιτεία το σχεδιασμό που έχει προς υλοποίηση, και εφόσον εγκρίνεται, έχει έναν εύλογο χρόνο για να τον υλοποιήσει.
Στον εύλογο αυτό χρόνο εάν κριθεί επιτυχής ο σχεδιασμός του, επικαιροποιείται, και ενδεχομένως ανανεώνεται και η θητεία του.
Αυτό που συμβαίνει στην Ελλάδα είναι ΜΟΝΑΔΙΚΟ φαινόμενο, αφού για αρχηγός προκρίνεται ο αρεστός σε κάθε κυβέρνηση, ανεξαρτήτως τυπικών και ουσιαστικών προσόντων.
Στο αρχηγείο αλλά και στο υπουργείο προστασίας του πολίτη, εκτός του αρχηγού και του υπουργού, υπάρχουν δεκάδες επιτελείς και σύμβουλοι…
Αλήθεια κανένας από αυτούς δεν αισθάνεται την ανάγκη να καθίσει, εφόσον έχει τις γνώσεις, και να σχεδιάσει την αστυνομία της επόμενης 10ετίας.
Της επόμενης δεκαετίας λαμβάνοντας υπόψη την σύγχρονη τεχνολογία και τα προϊόντα της τηλεματικής που ανατρέπουν όλες τις παλαιές αντιλήψεις για την δίωξη του εγκλήματος και για τις σύγχρονες σχέσεις πολίτη -αστυνομικού
Είναι άραγε ικανοποιημένοι από την εικόνα της ΕΛ.ΑΣ;
Το αστυνομικό ανθρώπινο δυναμικό της ΕΛΑΣ είναι :
Δύναμη: 55.000 :
{Αξιωματικοί: 5.778, Λοιποί Κατώτεροι Αστυνομικοί: 44.416, Ειδικοί Φρουροί: 3.323, Συνοριοφύλακες: 1.483}
Εδώ πρέπει σημειωθεί ότι ΔΕΝ συμπεριλαμβάνονται οι Δημοτικές αστυνομίες και το Λιμενικό Σώμα με την ακτοφυλακή. Τα αναφερόμενα στοιχεία είναι με ελάχιστες διαφορές από έτος σε έτος.
Για σκοπούς συγκρίσεως και μόνον, η Πολεμική Αεροπορία και το Πολεμικό Ναυτικό αθροιστικά έχουν περίπου 46.000 άτομα.
Ο Πληθυσμός Ελλάδος είναι: 10.770.000 εκατομμύρια
Η Έκταση της Ελλάδος είναι : 131.957 km²
Από ευρωπαϊκή έρευνα που βασίστηκε σε στοιχεία του 2016, προέκυψε ότι ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι οι 318 ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΙ ΑΝΑ 100.000 ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ, ενώ το σύνολο των αστυνομικών στην Ευρώπη «αγγίζει» το 1,6 εκατομμύρια (μείωση κατά 3,4% από το 2009).
police staff per 100,000 people.
Greece: 492
Croatia: 490
Italy: 453
Portugal:451
Slovakia:410
Spain: 361
Belgium: 342
Austria: 333
France: 326
Scotland: 322
Netherlands: 299
Germany: 297
Ireland: 278
Poland: 263
England: 212
Sweden: 203
Denmark: 186
Πηγή (Eurostat)
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία (του 2016) η Ελλάδα κατέχει την πρωτιά σε αστυνομικό προσωπικό με 492 αστυνομικούς ανά 100.000 κατοίκους σε σύγκριση με τον ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΜΕΣΟ ΟΡΟ που είναι 318, που έχει και φθίνουσα τάση.
Κόστος:
Το κόστος ανά συνοριοφύλακα ή ειδικού φρουρού (μισθός, ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη, συνταξιοδοτική εισφορά, στολές, ενδιαιτήσεις, και λοιπά έξοδα) υπερβαίνει τα 2.000 € μηνιαίως.
Ήτοι ετήσια δαπάνη 1500 άτομα Χ 2000 € Χ12 μήνες =36 000 000 € χονδρικά
Ο πρώην Υπουργός προστασίας του πολίτη Ν Δένδιας το 2012 είχε πει σε συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αξιωματικών της ΕΛΑΣ, που πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο της ΓΑΔΑ:
«Η αναδιάρθρωση της Αστυνομίας, με μείωση του προσωπικού και με ορθολογικότερη αξιοποίησή του είναι αναγκαία όταν η τεχνολογία έχει κάνει μεγάλες προόδους και τόνισε ότι την επόμενη εβδομάδα θα έχει ολοκληρωθεί η έκθεση του Κέντρου Μελετών Ασφάλειας, που επεξεργάζεται τις λεπτομέρειες για λιγότερο προσωπικό, αλλά, διαφορετικά διαρθρωμένο. Οι 61.000 αστυνομικοί είναι πολλοί για τη χώρα»!!!!!!!!!!!!!!!!! Τόσοι ήταν τότε.
Δεν θα συνεχίσω με παρόμοιες δηλώσεις πολιτικών από όλους τους πολιτικούς χώρους για την μείωση του προσωπικού και ΚΥΡΙΩΣ την καλύτερη διάρθρωση του και χρησιμοποίησή του με μέσα νέας τεχνολογίας.
Αλλά και μετά την αυθαίρετη και μόνον για εντυπωσιασμό αλλά και ρουσφετολογική;; πρόσληψη των 1.500 ειδικών φρουρών δεν άκουσα κανένα κόμμα της αντιπολίτευσης να αντιδρά ή αν αντέδρασε ,αντέδρασε έτσι υποτονικά για την τιμή των όπλων.
Για τον κόσμο βέβαια τι να πεις, ότι του φυτεύουν στο μυαλό τα ΜΜΕ και το «σύστημα» ότι δήθεν κινδυνεύει ανά πάσα στιγμή και ότι δεν υπάρχει προσωπικό κλπ.
Απαιτείται άμεσα πριν θρηνήσουμε θύματα και άλλους πολίτες ή αστυνομικούς, απόφαση για το τι αστυνομία χρειάζεται η Ελλάδα, ώστε να αντιμετωπιστούν οι σύγχρονες μορφές εγκληματικότητας.
Καταγραφή έμψυχου υλικού και υποδομών.
Εξορθολογισμός των οργανικών θέσεων με βάση τις πραγματικές ανάγκες των Υπηρεσιών.
Και σχεδιασμός από την αρχή, με επένδυση σε εξοπλισμό και εκπαίδευση.
Με το παρόν σημείωμά μου δεν ήθελα φυσικά να κάνω καμιά μελέτη για την δύναμη, την διάρθρωση, την κατανομή, την χρησιμοποίηση κλπ. του προσωπικού της ΕΛΑΣ και φυσικά την άνοδο της επιχειρησιακής και αποτελεσματικής λειτουργίας της .
Είναι άλλοι αρμόδιοι να τα κάνουν αυτά.
Ήθελα απλώς να καταδείξω ότι ούτε σε χώρα της υποσαχάριας Αφρικής δεν γίνονται έτσι οι προσλήψεις αστυνομικού προσωπικού και κυρίως η χρησιμοποίησή του.

Μας περικυκλώνει με βάσεις η Τουρκία! - Ο κίνδυνος εξ Ανατολών διευρύνεται



Αποκτά ναύσταθμο στην Αλβανία και αεροπορική βάση στη Λιβύη

Κλοιό με πολεμικά πλοία και αεροσκάφη γύρω από την Ελλάδα δημιουργεί η Τουρκία, αποκτώντας βάσεις σε Αλβανία και Λιβύη, ενώ παράλληλα συνεχίζει τις προκλήσεις από τον Έβρο και ετοιμάζει γεωτρήσεις σε Αιγαίο και νότια της Κρήτης, εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας, υποστηρίζοντας ότι είναι τουρκική.
Ο κίνδυνος εξ Ανατολών, στον οποίο είχε στηριχθεί το αμυντικό μας δόγμα επί δεκαετίες, διευρύνεται πλέον και σε κίνδυνο εκ δυσμάς και νοτίως!
Η Άγκυρα ανέβασε το πρωί τους τόνους, επιμένοντας στις γεωτρήσεις στην ελληνική ΑΟΖ, προσθέτοντας μάλιστα την απόφασή της ότι Είμαστε αποφασισμένοι να προστατεύσουμε τα δικαιώματα της χώρας μας και των Τουρκοκυπρίων στην Ανατολική Μεσόγειο  αναφέροντας ότι χθες 
Μπροστά στην κλιμακούμενη επικίνδυνα τουρκική προκλητικότητα η ελληνική κυβέρνηση αντιδρά αμήχανα, αρχικά με διαψεύσεις των τουρκικών κινήσεων και μετά με διαβήματα.
Ωστόσο, ιδιαίτερη ανησυχία στην Αθήνα προκαλούν, επίσης, οι δύο στρατηγικές επιλογές της Άγκυρας. Η ίδρυση αεροπορικής βάσης στη Λιβύη και η δημιουργία ναυστάθμου στον Αυλώνα της Αλβανίας.
Αναλυτικότερα, η Τουρκία και η κυβέρνηση της Τρίπολης της Λιβύης υπέγραψαν συμφωνία για την απόκτηση από την Άγκυρα του πλήρους ελέγχου της αεροπορικής βάσης Al-Watiya, η οποία  απέχει 125 χλμ. από τις ακτές της Μεσογείου. Τη συγκεκριμένη βάση κατέλαβαν πρόσφατα, οι δυνάμεις του GNA και οι τουρκικές ειδικές δυνάμεις που επιχειρούν στη Λιβύη.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι η λιβυκή κυβέρνηση, είναι διεθνώς αναγνωρισμένη και μάλιστα και από την Ελλάδα και την ίδια στιγμή η ελληνική κυβέρνηση στηρίζει τον στρατηγό Χαφτάρ.
Η απόκτηση από την Τουρκία  αεροπορικής βάσης στη Λιβύη, σημαίνει ότι τα τουρκικά F16 θα επεκτείνουν τις παραβιάσεις του εθνικού μας εναέριου χώρου και νότια της Κρήτης και θα μπορούν να φτάνουν μέχρι την Πελοπόννησο.

Βάση στην Αλβανία

Νέα εστία ανησυχίας αποτελεί και η ναυτική βάση που αποκτά η Τουρκία στην Αλβανία, στην περιοχή του Αυλώνα.
Υπενθυμίζεται πως η Τουρκία είχε χρηματοδοτήσει έργα ανακατασκευής του ναυστάθμου του Αυλώνα. Τώρα η συνεργασία επεκτείνεται και διευρύνεται και εντάσσεται στη μακροχρόνια στενή αμυντική συνεργασία Τιράνων – Άγκυρας, η οποία χρονολογείται από τις αρχές της δεκαετίας του ’90, όταν Τούρκοι αξιωματικοί ανέλαβαν την αναδιοργάνωση του αλβανικού στρατού κατά τα ΝΑΤΟϊκά πρότυπα.
Η δημιουργία της ναυτικής βάσης στον Αυλώνα είναι μια ιδιαίτερα αρνητική εξέλιξη για την Ελλάδα, καθώς θα δίνει την ευχέρεια στα τουρκικά πλοία να περιπολούν στο Ιόνιο πέλαγος και να προκαλούν όπως συμβαίνει καθημερνά στο Αιγαίο.
Και οι δύο εξελίξεις αυτές είναι ιδιαίτερα ανησυχητικές, καθώς η Ελλάδα πλέον, θα αναγκάζεται να αναχαιτίζει τουρκικά αεροσκάφη, εκτός από το Αιγαίο, στην Κρήτη ή και στην Πελοπόννησο, ενώ θα πρέπει να μεταφέρει ναυτικές δυνάμεις και δυτικά, για να αντιμετωπίζει πιθανές προκλήσεις από τουρκικά πλοία στο Ιόνιο.

Γεωτρήσεις στην ελληνική ΑΟΖ

Αναφορικά με το θέμα των γεωτρήσεων, μεταξύ των οποίων και στην ελληνική υφαλοκρηπίδα, η Τουρκία εμφανίζεται ανυποχώρητη και απειλεί.
Ο εκπρόσωπος του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών, απαντώντας στο διάβημα της Αθήνας, δήλωσε το πρωί της Τρίτης ότι η Τουρκία θα κάνει κανονικά τις έρευνες που ανακοίνωσε, εντός της "υφαλοκρηπίδας που έχει δηλωθεί από τη χώρα μας στον ΟΗΕ”.
Αναλυτικότερα η ανακοίνωση του τουρκικού ΥΠΕΞ αναφέρει τα ακόλουθα:
"Οι δραστηριότητες έρευνας και γεωτρήσεων των Τουρκικών Πετρελαίων είναι εντός των ορίων της υφαλοκρηπίδας που έχει δηλωθεί από τη χώρα μας στον ΟΗΕ.
Η χώρα μας θα συνεχίσει να ασκεί τα κυριαρχικά της δικαιώματα σε αυτόν τον τομέα, όπως έχει ανακοινώσει πολλές φορές.
Είμαστε αποφασισμένοι να προστατεύσουμε τα δικαιώματα της χώρας μας και των Τουρκοκυπρίων στην Ανατολική Μεσόγειο. Σε αυτό το πλαίσιο, οι σεισμικές έρευνες και οι γεωτρήσεις μας διεξάγονται σύμφωνα με το καθορισμένο πρόγραμμα".
Επίσης, χθες το βράδυ, τουρκικές διπλωματικές πηγές τόνιζαν πως ο Τούρκος πρέσβης, Burak Ozugergin απάντησε στο ελληνικό διάβημα, ως "οι τουρκικές θέσεις στα θέματα της Ανατολικής Μεσογείου, συμπεριλαμβανομένων ζητημάτων οριοθέτησης, του Κυπριακού προβλήματος, των ερευνών και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων, της Λιβύης και της περιοχής ως συνόλου είναι γνωστές και διαφανείς, ότι δηλαδή οι θέσεις αυτές κινούνται εντός των ορίων του διεθνούς δικαίου".
Παράλληλα σημείωσε ότι οι συνεχείς εκκλήσεις της Τουρκίας για διάλογο με την Ελλάδα δεν έχουν μέχρι στιγμής απαντηθεί, τονίζοντας πως "ποτέ δεν είναι αργά για (δύο) γείτονες όχι μόνο να συνομιλούν, αλλά και να ακούει ο ένας τον άλλον".



Επικουρικές: Γιατί συνταξιούχοι είδαν μικρότερες αυξήσεις - Ο τετραπλός κόφτης!



Για τα ποσά που δόθηκαν στους συνταξιούχους επικουρικής μίλησε μεταξύ άλλων ο εργατολόγος Αλέξης Μητρόπουλος στον RealFm 97,8 και την εκπομπή των Μάνου Νιφλή και Άκη Παυλόπουλου. Ο κ. Μητρόπουλος εξήγησε γιατί συνταξιούχοι είδαν μειωμένα ποσά αυξήσεων σε σχέση με εκείνα που ανέμεναν λέγοντας χαρακτηριστικά ότι "όλα όσα εισέπραξαν πέρασαν από τετραπλό κόφτη".

Ο κ. Μητρόπουλος δήλωσε ότι "από τους 1.300.000 συνταξιούχους επικουρικής σύνταξης 236.000 πήραν τις αυξήσεις. Είναι οι μεγάλες επικουρικές που είχαν περικοπές τον Μάιο 2016 με τον νόμο Κατρούγκαλου. Όλοι οι άλλοι που είχαν περικοπές το 2012 μέχρι και 58% του νόμου Βρούτση αναμένουν τις περικοπές να κριθούν ή όχι αντισυνταγματικές με την πιλοτική δίκη του Ιανουαρίου του 2020".
Σχετικά με τα ποσά ο ίδιος εξήγησε αναλυτικά τα εξής: "τα ποσά που πήραν οι 236.000 είναι αυτά που λέει το υπουργείο Εργασίας μόνο που αυτοί που πήραν τις χθεσινές, αυξημένες, βελτιωμένες συντάξεις τους υπέστησαν μια περικοπή από 3%-10% πάνω από τα 300 ευρώ επικουρική - μια περικοπή που έχει κριθεί αντισυνταγματική από το Ελεγκτικό Συνέδριο αλλά η κυβέρνηση δεν εφαρμόζει την απόφαση αυτή που λέει ότι η εισφορά αλληλεγγύης υπέρ συνταξιούχων υπέρ ΑΚΑΓΕ είναι αντισυνταγματική άρα όλες οι συντάξεις και με τη χθεσινή βελτίωση που υπερέβησαν τα 300 ευρώ έχουν την παραπάνω περικοπή. Η άλλη περικοπή που υπέστησαν οι επικουρικές είναι εκείνη που θέσπισε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και αφορά σε μια περικοπή 6% από το πρώτο ευρώ για όλες τις επικουρικές υπέρ ασθενείας ή υγείας".
Εκτός από αυτές όμως, σύμφωνα με τον κ. Μητρόπουλο, επιβλήθηκαν συν δύο εμμέσως. Η πρώτη είναι μια συνδικαλιστική συνδρομή (της τάξεως των 8-10 ευρώ) και η δεύτερη είναι εκείνη που είδαν συνταξιούχοι πριν από 10 ημέρες σε επίπεδο κύριας σύνταξης λόγω της ανακλιμάκωσης του ποσού κύριας και επικουρικής εξαιτίας των αυξήσεων στις επικουρικές". Όπως είπε ο κ. Μητρόπουλος "στην ουσία όλα όσα εισέπραξαν οι συνταξιούχοι και μετά τις βελτιώσεις πέρασαν από τετραπλό κόφτη".
Ακούστε το ηχητικό:

πηγή:http://alexpanagisartas.blogspot.com/2020/06/blog-post_70.html

Φρεγάτα "Νικηφόρος Φωκάς": Ο εφιάλτης των Τούρκων στο Αιγαίο - Τα τρία επεισόδια που δείχνουν την απόλυτη υπεροχή



Tου Χρήστου Μαζανίτη
Ήταν Νοέμβριος του 2008 όταν η Ελλάδα, μέσω της υδρογραφικής υπηρεσίας – σταθμός Ηρακλείου Κρήτης έδωσε άδεια στο ερευνητικό πλοίο RV Med Surveyor, να διεξάγει έρευνες εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας, νότια του Καστελλόριζου.
Η τουρκική υδρογραφική υπηρεσία – σταθμός Αττάλειας εξέδωσε αντι-NAVTEX με την οποία όχι μόνο δεν αναγνώριζε την αρμοδιότητα της ελληνικής υδρογραφικής υπηρεσίας αλλά δεν αναγνώριζε και την ελληνική υφαλοκρηπίδα.
Η Τουρκία δεν έμεινε στα τηλεγραφήματα ούτε και τα λόγια. Έστειλε την φρεγάτα TCG Gelibolu (F493) που απείλησε να βυθίσει το Med Surveyor. Η Ελλάδα έστειλε την φρεγάτα Νικηφόρος Φωκάς. Δεν έμεινε απλά στις προειδοποιήσεις δια ασυρμάτου αλλά προχώρησε πολλά στάδια μπαίνοντας ανάμεσα στα δύο πλοία. Δεν έγινε απλά ασπίδα του ερευνητικού αλλά στοχοποίησε με ραντάρ πυρός την τουρκική φρεγάτα. Το επεισόδιο έληξε μόλις το ερευνητικό πλοίο ολοκλήρωσε την αποστολή του. Οι Τούρκοι απομακρύνθηκαν και η ελληνική φρεγάτα το ίδιο.
Τον Οκτώβριο του 2018 η Τουρκία έστειλε το ερευνητικό πλοίο Barbaros χωρίς να έχει λάβει την σχετική άδεια από την Ελλάδα για έρευνες μες στην ελληνική υφαλοκρηπίδα νότια του Καστελλόριζου.
Μάλιστα αγνοώντας κάθε ελληνική προειδοποίηση η Τουρκία έστειλε στην αρχή δύο και μετά τέσσερα συνοδευτικά ναυτικά μέσα, εκ των οποίων τρεις φρεγάτες και ένα υποβρύχιο.
Και πάλι απέναντί τους βρέθηκε η Φρεγάτα Νικηφόρος Φωκάς. Ο κυβερνήτης του Barbaros όχι μόνο δεν έμεινε αμέτοχος στις κλήσεις διά ασυρμάτου του κυβερνήτη της Νικηφόρος Φωκάς αλλά με περίσσιο θράσος την καλούσε να εγκαταλείψει τα τουρκικά ύδατα!
Οι εντολές που έδωσε ο τότε Αρχηγός ΓΕΕΘΑ, Ευάγγελος Αποστολάκης ήταν σαφείς: “μπλοκάρετέ το”. Όπερ και εγένετο.
Ο κυβερνήτης της Νικηφόρος Φωκάς έκανε ελιγμούς που έδειξε το μεγαλείο της ελληνικής ναυτοσύνης. Δεν πτοήθηκε από τα “τζαρτζαρίσματα” με τα τουρκικά πλοία αλλά έφτασε σε απόσταση σχεδόν 30 μέτρων μπροστά από το Barbaros και να το απειλήσει ευθέως με βύθιση. Το απότομο κράτημα και ανάποδα ολοταχώς που έδωσε εντολή ο κυβερνήτης του Barbaros για να αποφύγει την σύγκρουση είχε ως συνέπεια να μπερδευτούν τα αγόμενα (σ.σ. ηχοβολιστικά καλώδια, με τα οποία νωρίτερα έκανε παρέαση κροτάλων επιδεικτικά) και να πάθει πολύ μεγάλη ζημιά. Εκεί το “παιχνίδι” τελείωσε. Οι Τούρκοι συνειδητοποίησαν ότι η Ελλάδα είναι αποφασισμένη να πάει σε κατακόρυφη κλιμάκωση με ότι αυτό συνεπάγεται. Χρειάστηκε η επέμβαση αμερικανικών πλοίων προκειμένου οι Τούρκοι να αποσυρθούν και η ελληνική αποφασιστικότητα να δώσει την θέση της στην αναμονή, παραμένοντας στα όρια της Ελληνικής με την Κυπριακή ΑΟΖ.
Στις 31 Ιανουαρίου 2020 είχαμε ακόμη ένα επεισόδιο μες στην ελληνική υφαλοκρηπίδα με την Φρεγάτα Νικηφόρος Φωκάς να υψώνει και πάλι τείχος αποτροπής απέναντι στην τουρκική προκλητικότητα. Αυτή τη φορά ήταν το ερευνητικό Oruc Reis, που λόγω κακοκαιρίας βγήκε από την κυπριακή ΑΟΖ και εισήλθε στην ελληνική, ενώ πραγματοποιούσε έρευνες. Για περίπου 14 ώρες οι σχέσεις Ελλάδας και Τουρκίας έφθασαν και πάλι στο κόκκινο με την ελληνική πλευρά να δείχνει για ακόμη μια φορά την αποφασιστικότητα της.
Με αφορμή τις τελευταίες navtex από την τουρκική υδρογραφική υπηρεσία Αττάλειας, Νότια της Ρόδου και της Κρήτης, αλλά και την τουρκική ΤΡΑΟ να εκδίδει δήθεν άδειες για έρευνες σε απόσταση αναπνοής από Κάρπαθο και Κρήτη, το ΓΕΕΘΑ έχει ήδη εκπονήσει απάντηση επί διαφορετικών σεναρίων.
Σε κάθε περίπτωση, οι τρεις παραπάνω περιπτώσεις του πρόσφατου παρελθόντος αποτελούν έναν καλό οδηγό - ένα σοβαρό προηγούμενο για το μέλλον. Επιπλέον αυτό που επισημαίνουν με νόημα γνωστές του θεάτρου των θερμών κρίσεων αλλά και του επιχειρησιακού πεδίου «όσες απειλές επί χάρτου και αν εκδώσουν οι Τούρκοι, γνωρίζουν καλά ότι απέναντι τους δεν θα έχουν απλά έναν αποφασισμένο Στόλο αλλά και ένα φυσικό αεροπλανοφόρο... την Κρήτη! Με ότι αυτό συνεπάγεται!».
Όπως μας εξηγούσαν, αυτό το τελευταίο το γνωρίζουν καλά οι Τούρκοι Επιτελείς και γι’ αυτό ίσως εξηγείται η επιμονή της Τουρκίας να εξοπλίσει και να στηρίξει στρατιωτικά τις δυνάμεις του Φαγιεζ Αλ Σάρατζ, στην Λιβύη, σε μία προσπάθεια διατήρησης της κυριαρχίας στο στρατηγικής σημασίας αεροδρόμιο Αλ Ουατιγια, από το οποίο πιστεύουν ότι θα μπορούν επιχειρησιακά να στηρίξουν οποιαδήποτε δραστηριότητα νότια της Κρήτης.


Το κρυφό φοβικό σύνδρομο των Τούρκων έναντι των Ελλήνων - Η συσχέτιση με τις τρεις αιτίες πολέμου - Ποιοι διέλυσαν πρώτοι την Οθωμανική αυτοκρατορία










Του Άγγελου Ζαχαρόπουλου 


Τώρα που κοπάζει η μονοθεματική μονοτονία περί πανδημίας και κορονοϊού, ας ασχοληθούμε πάλι με τον οχληρό γείτονα τον οποίο μας έχουν επιβάλει η γεωγραφία και η ιστορία.

Ο Βύρων Θεοδωρόπουλος στο θαυμάσιο βιβλίο του "Θουκυδίδης επίκαιρος" αναφέρει τις, κατά τον κορυφαίο Ιστορικό τρεις αιτίες πολέμου: "δόξα", "συμφέρον", "δέος". Ως βαθύς γνώστης των ελληνοτουρκικών διαφορών, ο Βύρων Θεοδωρόπουλος προβαίνει σε μια ενδιαφέρουσα συσχέτισή τους με τις τρεις αιτίες πολέμου που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε πόλεμο την Τουρκία με την Ελλάδα. Να σημειωθεί ότι ο Θεοδωρόπουλος υπηρέτησε επί σειρά ετών ως διπλωμάτης στην Τουρκία και, προπαντός, ως γενικός γραμματέας του Υπουργείου Εξωτερικών, υπήρξε επί μακρόν συνομιλητής από ελληνικής πλευράς με τον Τούρκο ομόλογό του στην προσπάθεια επίλυσης των ελληνοτουρκικών διαφορών. Έχει γράψει εξάλλου και σχετικό βιβλίο με τίτλο: "Οι Τούρκοι και εμείς" (βραβείο Ακαδημίας Αθηνών).
"Δόξα", παράγωγο του ρήματος δοκέω = έχω τη γνώση, την αντίληψη, είναι η αντίληψη που έχει δημιουργηθεί ιστορικά στους Τούρκους ότι:
-Οι Έλληνες είναι εκείνοι που έκαναν την αρχή για τη διάλυση της Οθωμανικής αυτοκρατορίας (1821).
-Οι Έλληνες απείλησαν την καρδιά της σημερινής Τουρκίας προελαύνοντας μέχρις έξω από την Άγκυρα.
"Συμφέρον" αφορά το έντονο ενδιαφέρον της Τουρκίας για συμμετοχή στα οφέλη από την εκμετάλλευση του υποθαλάσσιου ενεργειακού πλούτου του Αιγαίου και της Ανατολικής Μεσογείου.
"Δέος": Δεν μπορεί βέβαια να υπάρχει φανερός φόβος της Τουρκίας απέναντι στη μικρή Ελλάδα. (πολλαπλάσια έκταση και πληθυσμός, ισχυρότερη στρατιωτική μηχανή). Αναφέρει όμως ο Θεοδωρόπουλος ότι μας θεωρούν "πολυμήχανους Οδυσσείς". Με άλλα λόγια υπάρχει ένας κρυφός φόβος μήπως, κατά κάποιο τρόπο "τους τη φέρουμε". Και είναι πεπεισμένοι ότι τους τη φέραμε άσχημα με τη Συνθήκη της Λωζάννης του 1923. Διακατέχονται από τον ασώπαστο καημό ότι, μια Ελλάδα ηττημένη, ταπεινωμένη και προδομένη από τους τότε συμμάχους της, κατάφερε να βγει καθαρή με μια τέτοια Συνθήκη που προβλέπει:
- την απαλλαγή της από τις πολεμικές αποζημιώσεις που επίμονα ζητούσαν οι Τούρκοι ως νικήτρια χώρα στον πόλεμο της Μικράς Ασίας
- τη μη διενέργεια δημοψηφίσματος για τη Δυτική Θράκη, όπου τότε πλειοψηφούσε το μουσουλμανικό στοιχείο και υπήρχε κίνδυνος να τη χάσουμε
- και το κυριότερο, την κυριαρχία της Ελλάδας στο Αιγαίο.
Αυτός ο καημός των Τούρκων έγινε αβάσταχτος από τότε που φάνηκε ότι υπάρχει σημαντικός υποθαλάσσιος ενεργειακός πλούτος στο Αιγαίο.
Γι’ αυτό προσπαθούν λυσσαλέα να τινάξουν στον αέρα τη συνθήκη της Λωζάννης, την οποία άλλωστε παραβιάζουν ποικιλοτρόπως κάθε μέρα.
Η Τουρκία διακατέχονταν πάντα από το φόβο μήπως η "πολυμήχανη" Ελλάδα αποκτούσε ισχυρό συγκριτικό πλεονέκτημα σε βάρος της στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής  Ένωσης. Έντρομη  παρακολούθησε την Ελλάδα να διεξάγει διερευνητικές διαπραγματεύσεις για τη σύναψη "Συμφωνίας Σύνδεσης" με την ΕΟΚ μέσα στο 1958, στον ίδιο χρόνο δηλαδή που εκείνη ιδρύθηκε. Θα πρέπει να τονισθεί ότι η Ελλάδα ήταν η πρώτη χώρα της υφηλίου που ανέπτυξε συμβατικούς δεσμούς με τη νεογέννητη ΕΟΚ. Ήταν μια πράξη αναγνώρισης, μια έκφραση εμπιστοσύνης προς την ΕΟΚ σε μία εποχή που αυτή ήταν αμφισβητούμενη. Υπήρχε η ΕΖΕΣ (Ευρωπαϊκή Ζώνη Ελευθέρων Συναλλαγών) την οποία είχε ιδρύσει η Αγγλία για αντιπερισπασμό. Στην ΕΖΕΣ ακολούθησαν την Αγγλία άλλες έξι χώρες. Σύντομα όμως, η μία μετά την άλλη την εγκατέλειψαν, μαζί με την ίδια την Αγγλία, και ζήτησαν να ενταχθούν στην ΕΟΚ. Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής απέδειξε αξιοσημείωτη διορατικότητα αφού, χωρίς κανένα δισταγμό και έγκαιρα, επέλεξε την ΕΟΚ. Η Τουρκία, ακολουθώντας κατά πόδας την Ελλάδα, υπέβαλε αίτηση σύνδεσης με την ΕΟΚ δύο μόλις μήνες μετά τη δική μας αίτηση. Η Συμφωνία Σύνδεσης αποτελεί την ισχυρότερη συμφωνία ΕΟΚ – τρίτης χώρας. Σε τελικό στάδιο, μια τέτοια συμφωνία προβλέπει την πλήρη ένταξη. Η πορεία της δικής μας συμφωνίας σύνδεσης είχε διακοπεί εξαιτίας της απριλιανής δικτατορίας. Αμέσως μετά την πτώση της δικτατορίας, η Ελλάδα υπέβαλε αίτηση για πλήρη ένταξη. Και η πορεία της τουρκικής συμφωνίας σύνδεσης είχε διακοπεί εξαιτίας της δικτατορίας EBΡEN. Ακολουθώντας πάλι κατά πόδας την Ελλάδα, η Τουρκία υπέβαλε κι εκείνη το 1989 αίτηση για πλήρη ένταξη, μετά την πτώση της δικτατορίας ΕΒΡΕΝ. Σύμφωνα με τη Συνθήκη της Ρώμης, η COMMISSION όφειλε να παρουσιάσει στο Συμβούλιο Υπουργών εμπεριστατωμένη έκθεση σχετικά με τις επιπτώσεις της τουρκικής ένταξης επί της τότε ΕΟΚ των δώδεκα. Προς τούτο, συγκρότησε επιτροπή της οποίας μέλος υπήρξε ο γράφων με ευθύνη τη σύνταξη του ιδιαίτερα σημαντικού κεφαλαίου "Γεωργία". Προκειμένου η COMMISSION να παρουσιάσει στο Συμβούλιο Υπουργών την κατά τη Συνθήκη της Ρώμης υποχρεωτική "Γνώμη" της, συγκρότησε Επιτροπή, μέλος της οποίας υπήρξε ο γράφων με ευθύνη τη σύνταξη του κεφαλαίου "Γεωργία". Είχε εκφραστεί από μερικούς η επιφύλαξη κατά πόσο ένας Έλληνας θα ήταν αμερόληπτος δεδομένης την έντασης που υπήρχε, τότε, μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας ( veto της Ελλάδας για χρηματοδότηση της Τουρκίας ως συνδεδεμένης χώρας  κλπ.) Προς αποφυγή μιας τέτοιας κριτικής, στήριξα την έκθεσή μου, σχεδόν αποκλειστικά, σε μελέτες που είχαν εκπονήσει σε ανύποπτο χρόνο Τούρκοι καθηγητές και εμπειρογνώμονες σε διεθνείς οργανισμούς. Τα δεδομένα των μελετών αυτών συμπληρώθηκαν με τα ευρήματα από μια επί τόπου δεκαήμερη επίσκεψή μου επί κεφαλής ομάδος επιστημόνων διαφόρων ειδικοτήτων, στελεχών της COMMISSION. Από τις ανωτέρω μελέτες προέκυψαν δύο καίρια σημεία, τα οποία προέβαλα στην έκθεσή μου με τις αντίστοιχες επιπτώσεις επί της ΕΟΚ των 12.
Πρώτον,  ότι στην Τουρκία υπήρχαν 17.000 πυκνοκατοικημένες κοινότητες σε προβληματικές και ορεινές περιοχές, των οποίων ο πληθυσμός κάλυπτε το 35% του συνολικού αγροτικού πληθυσμού. Οι επιπτώσεις στον κοινοτικό προϋπολογισμό από την εφαρμογή των ενισχύσεων που προβλέπει η σχετική Οδηγία της ΕΟΚ, είχαν τρομάξει τους πάντες.
Δεύτερον, το γιγαντιαίο πρόγραμμα ανάπτυξης της Νοτιοανατολικής Τουρκίας με βάση την κατασκευή 15 φραγμάτων επί των ποταμών Τίγρη και Ευφράτη και 18 υδροηλεκτρικών σταθμών. Επισκεφτήκαμε την περιοχή του προγράμματος αρχίζοντας από το υπό κατασκευή τότε γιγαντιαίο φράγμα Κεμάλ Ατατούρκ επί του Ευφράτη.   Ακολούθως επισκεφτήκαμε την υπό άρδευση περιοχή συνολικής εκτάσεως 17 εκατ. στρεμμάτων διαπιστώνοντας: 
- Την πολύ χαμηλή απόδοση χωρίς άρδευση λόγω εξαιρετικά χαμηλών βροχοπτώσεων.
- Την άριστη ποιότητα των εδαφών από απόψεως βάθους και υφής.
- Το εξαιρετικά χαμηλό κόστος εργασίας.
Η τεράστια  προς άρδευση έκταση (17 εκατ. στρέμματα έναντι συνόλου αρδευόμενων τότε εκτάσεων στην Ελλάδα 11 εκατ.) προσφερόμενη για εντατική εκμετάλλευση με  δυνατότητα ανάπτυξης μεσογειακών καλλιεργειών, σε συνδυασμό με το πολύ χαμηλό κόστος εργασίας, συνιστούσαν μεγάλο κίνδυνο ανταγωνισμού τόσο της ελληνικής γεωργίας όσο και εκείνης των άλλων μεσογειακών χωρών της Ε.Ε. (Ισπανία, Νότιος Ιταλία, Νότιος Γαλλία ). Οι δύο αυτές επιπτώσεις θεωρήθηκαν τότε ιδιαίτερα βαριές και είναι εκείνες που συνέβαλαν κυρίως στη ματαίωση της ένταξης της Τουρκίας. Περιττό να αναφερθεί ότι, τυχόν αποδοχή της τουρκικής ένταξης, θα είχε αποκλείσει διαπαντός την ένταξη της Κύπρου.
Πολύ αργότερα, η Τουρκία επανήλθε με αίτημα ένταξης και, σήμερα, εν έτει 2020, οι ενταξιακές της διαπραγματεύσεις καρκινοβατούν με άδηλον τέλος. Και ναι μεν, έχει τη στήριξη της ισχυρής Γερμανίας αλλά η Γερμανία μόνη δεν μπορεί να τη βάλει στην ΕΕ. Η φιλότουρκη Αγγλία δεν είναι πλέον μέλος της ΕΕ. Την πήρε ο Τζόνσον κι έφυγε. Ο Γάλλος Πρόεδρος Emmanuel Macron δεν διάκειται φιλικά προς την Τουρκία. Ακολουθεί την φιλελληνική παράδοση του προκατόχου του Valery Giscar d’ Estaing. Η Ελλάδα χρωστάει πολλά στον Giscar d’ Estaing για τη σταθερή και ενεργό στήριξή του καθόλη τη διάρκεια της ενταξιακής μας πορείας. Προσωπικά, εκτιμώ ιδιαίτερα αυτή τη στήριξη επειδή την έζησα από κοντά ως μέλος της Κεντρικής Επιτροπής Διαπραγματεύσεων για την ένταξή μας. Αυτή την εκτίμηση την ενισχύει ίσως και το γεγονός ότι ο D’ Estaing, με το τέλος των ενταξιακών διαπραγματεύσεων το 1980, ως Πρόεδρος της Γαλλικής Δημοκρατίας, μου απένειμε τον τίτλο του "Οfficier de la Légion d’ Honneur” .
Κλείνοντας το κείμενο αυτό, παραθέτω ένα επεισόδιο που έλαβε χώρα την τελευταία ημέρα της παραμονής μου στη Νοτιοανατολική Τουρκία. Είχα ζητήσει συμπληρωματικές πληροφορίες για το φράγμα Κεμάλ Ατατούρκ και για τις διώρυγες μεταφοράς και διανομής του νερού. Χρειάστηκε να πραγματοποιήσουμε μια μεγάλη διαδρομή ακολουθώντας τη χάραξη της κυρίας διώρυγας. Με συνόδευσαν δύο Τούρκοι πολιτικοί μηχανικοί και ένας γεωπόνος. Κατά την επιστροφή και ενώ συζητούσαμε για το φράγμα και τις διώρυγες με τους Τούρκους μηχανικούς, το δε αυτοκίνητο έτρεχε με 60χλμ., πήρε το μάτι μου δεξιά του δρόμου μία συστάδα βερικοκιές με εμφανή συμπτώματα χλώρωσης που, κατά κανόνα, οφείλεται σε σιδηροπενία. Δεν έκανα σχόλιο. Πιο κάτω όμως παρατήρησα δεύτερη και τρίτη συστάδα με τα ίδια συμπτώματα. Τότε είπα ξαφνικά ότι τα εδάφη της περιοχής πρέπει να είναι φτωχά σε σίδηρο. Ο Τούρκος γεωπόνος μου απάντησε έκπληκτος ότι, πράγματι, τα εδάφη εκείνα ήταν φτωχά σε σίδηρο, αλλά με ρώτησε πώς το γνώριζα. Του εξήγησα πώς έκανα τη διάγνωση και η συζήτηση έκλεισε. Την επόμενη μέρα ο εν λόγω Τούρκος γεωπόνος, συζητώντας με ένα Βέλγο συνάδελφό του που ήταν μαζί μου, του είπε ότι είχε εντυπωσιαστεί από τη διάγνωση και τον τρόπο με τον οποίο είχε γίνει και πρόσθεσε στον κατάπληκτο Βέλγο συνεργάτη μου: "Να γιατί εμείς φοβόμαστε τους Έλληνες."
* Ο κ. Άγγελος Ζαχαρόπουλος είναι Επίτιμος Διευθυντής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, πρ. Γενικός Διευθυντής του Υπουργείου Γεωργίας, μέλος της Κεντρικής Επιτροπής Διαπραγματεύσεων για την ένταξη της Ελλάδας στην ΕΟΚ   (ο τελευταίος επιζών).