Σάββατο 2 Μαΐου 2020

Η Εμφάνιση του Κιμ….έθαψε τις φήμες…!! - BINTEO




Διαψεύσθηκαν οι δυτικές,αμερικάνικες Κασσάνδρες. Ο Kim Jong-un πραγματοποίησε δημόσια επίσημη εμφάνιση κι εμφανίστηκε πολύ ευδιάθετος μετά από 3 εβδομάδες περίπου κατά τα εγκαίνια ενός εργοστασίου φωσφορικών διπλωμάτων, ανακοινώνει το πρακτορείο της Β Κορέας το KCNA. Ο ειδικός σύμβουλος στην εθνική ασφάλεια του προέδρου της Ν Κορέας Moon Jae-in είχε ήδη ανακοινώσει ότι ο Βορειοκορεάτης ηγέτης ήταν « ζωντανός και σε καλή υγεία  ».
Ο Kim Jong-un « παραβρέθηκε στην τελετή », και « όλοι οι συμμετέχοντες κραύγασαν hourras ! » όταν εμφανίστηκε, αναφέρει το επίσημο κρατικό πρακτορείο.«Ο ανώτατος διευθυντής Kim Jong-έκοψε την κορδέλα των εγκαινίων του εργοστασίου φωσφορικών λιπασμάτων Sunchon », αναφέρει μια αποστολή του KCNA, που δημοσίευσε το Σάββατο φωτογραφίες και βίντεο του γεγονότος δείχνοντάς τον κυρίως στο πλευρό της αδερφής του και σύμβουλο του Kim Yo-jong.
Ο Kim επισκέφθηκε το εργοστάσιο και « πληροφορήθηκε για τη διαδικασία παραγωγής»,ανέφερε το KCNA.
dimpenews.com

Συντάξεις/Αναδρομικά/Απόφαση ΣτΕ: Τέσσερα σενάρια εμπαιγμού και αδικίας - Ποιους αφορά - Τι θα γίνει με όσους υπέβαλαν αγωγές μέχρι τον Ιούνιο του 2015 και πόσοι μέχρι 12 Μαΐου του 2016! - Τι θα γίνει με όσους υπέβαλαν μόνο αιτήσεις




Τέσσερα είναι τα βασικά σενάρια για τα αναδρομικά από τις παράνομες περικοπές στις συντάξεις και την κατάργηση των δώρων με τους αντισυνταγματικούς νόμους του 2012.
Σε αναμονή της επικείμενης απόφασης του ΣτΕ επί του αιτήματος που κατέθεσε η διοίκηση του ΕΦΚΑ, στην καλύτερη περίπτωση, διορθωτικά ποσά εξαιτίας των λόγων αυτών ενδέχεται να πάρουν για 11 μήνες από μερικές δεκάδες έως 250.000 άτομα, από το σύνολο των 2.800.000 συνταξιούχων, που είχαν προσφύγει με αγωγές και δεν είχαν υποβάλει απλές αιτήσεις. 
Στο χειρότερο ενδεχόμενο, αναδρομικά εξαιτίας αυτών των λόγων δεν θα δικαιωθεί… ουδείς συνταξιούχος!
Δεδομένη, στην παρούσα φάση, θεωρείται, τελικά, μόνο η επιστροφή αναδρομικών σε έως 100.000 δικαιούχους κύριων και σε 180.000 έως 200.000 επικουρικών συντάξεων, από την 1η Οκτωβρίου 2019 και μετά, βάσει των αποφάσεων του ΣτΕ επί του νόμου Κατρούγκαλου.
Όπως ανέφεραν στην «κυριακάτικη δημοκρατία» ειδικευμένοι νομικοί, με την αναμενόμενη -έως τα μέσα του καλοκαιριού, το αργότερο- απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, επί του αιτήματος που είχε καταθέσει στο Ανώτατο Δικαστήριο (έπειτα από πολιτική «εντολή Βρούτση»), η διοίκηση του ΕΦΚΑ στα τέλη του 2019, η οποία εξετάστηκε σε πιλοτική δίκη στις 10 Ιανουαρίου 2020, αναμένεται να κλείσει το θέμα της επιστροφής -ή μη- αναδρομικών από τις μειώσεις των αντισυνταγματικών νόμων του 2012, για τη χρονική περίοδο έως το 2018.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες και με βάση το περιεχόμενο των αποφάσεων που έλαβε η Ολομέλεια του ΣτΕ τον Οκτώβριο του 2019 για τον νόμο Κατρούγκαλου (έμμεσα ανέτρεψαν την κρίση στην οποία είχε καταλήξει το ίδιο δικαστήριο το 2015, βάσει της οποίας ήταν εκτός συνταγματικού πλαισίου οι νόμοι του 2012, που προκάλεσαν τις περικοπές στις κύριες συντάξεις και την κατάργηση των δώρων), το ενδεχόμενο επιστροφής αναδρομικών περιορίζεται μόνο σε μία χρονική περίοδο 11 μηνών.

Ορατό το ενδεχόμενο καμίας απολύτως καταβολής

Δεν αποκλείεται, ωστόσο, ακόμη και μια εντελώς δυσοίωνη εξέλιξη, βάσει της οποίας κανείς συνταξιούχος δεν θα λάβει ούτε ένα ευρώ από διορθωτικά ποσά!
Το ενδεχόμενο αυτό είναι υπαρκτό και ισχυρό, δεδομένου ότι αρκετοί νομικοί έχουν υποστηρίξει, ότι με τις αποφάσεις της Ολομέλειας του ΣτΕ για τον νόμο Κατρούγκαλου, τον περασμένο Οκτώβριο, το θέμα της επιστροφής αναδρομικών για όλη την περίοδο από το 2012 μέχρι το 2018, έκλεισε οριστικά και αμετάκλητα.
Όσον αφορά τα σενάρια που κάνουν λόγο για ενδεχόμενο επιστροφής διορθωτικών ποσών για 11 μήνες, το επίμαχο ενδεκάμηνο αφορά το χρονικό διάστημα, το οποίο ξεκινά από την έκδοση των αποφάσεων του ΣτΕ, στα μέσα του 2015 (σύμφωνα με τις οποίες κρίθηκαν αντισυνταγματικοί οι επίμαχοι νόμοι του 2012), μέχρι τις 12 Μαΐου 2016 (ημέρα έναρξης της ισχύος του νόμου 4387/12, δηλαδή του γνωστού νόμου Κατρούγκαλου).
Σε αναμονή της νέας απόφασης του ΣτΕ από την πιλοτική δίκη που έγινε φέτος τον Ιανουάριο, πληροφορίες αναφέρουν ότι στην πλειοψηφία τους, μέχρι σήμερα, οι ανώτατοι δικαστές τάσσονται υπέρ της επιστροφής αναδρομικών για το υπό εξέταση ενδεκάμηνο.

Ποιους αφορά η επικείμενη απόφαση του ΣτΕ

Ποιους, όμως, συνταξιούχους θα αφορά η επικείμενη απόφαση του ΣτΕ, εφόσον οι ανώτατοι δικαστές ταχθούν, στην πλειοψηφία τους, υπέρ της επιστροφής αναδρομικών για χρονικό διάστημα 11 μηνών; Τα βασικά σενάρια (πέραν του πλέον αρνητικού ενδεχομένου, δηλαδή αυτού βάσει του οποίου δεν θα δοθούν καθόλου αναδρομικά), είναι τρία.
Όπως δηλώνει στην «κυριακάτικη δημοκρατία» ο πρώην γενικός γραμματέας Κοινωνικών Ασφαλίσεων και νομικός ειδικευμένος επί σειρά ετών στο Ασφαλιστικό, Γιώργος Ρωμανιάς, τα πρώτα δύο ενδεχόμενα είναι τα εξής:
  • Να δικαιωθούν αναδρομικά όσοι συνταξιούχοι είχαν καταθέσει αγωγές από την έναρξη των περικοπών του 2012 μέχρι την έκδοση των αποφάσεων του ΣτΕ, τον Ιούνιο του 2015, δηλαδή μόλις μερικές δεκάδες άτομα
  • Να επιστραφούν διορθωτικά ποσά σε όσους υπέβαλαν αγωγές μέχρι την έναρξη ισχύος του νόμου Κατρούγκαλου, δηλαδή μέχρι τις 12 Μαΐου του 2016, οπότε, στην περίπτωση αυτή, ο αριθμός των δικαιούχων θα κυμαίνεται σε μερικές εκατοντάδες άτομα
Το τρίτο και πλέον αισιόδοξο ενδεχόμενο -που, ταυτόχρονα, συγκεντρώνει και τις λιγότερες πιθανότητες- είναι, με βάση την επικείμενη απόφαση του ΣτΕ επί του αιτήματος που υπέβαλε η διοίκηση του ΕΦΚΑ, να επιστραφούν αναδρομικά για αυτούς τους 11 μήνες στο σύνολο των -περίπου- 250.000 συνταξιούχων, οι οποίοι εκτιμάται ότι κατέθεσαν αγωγές από το 2012, μέχρι τα μέσα του 2019.
Φυσικά, αυτό σημαίνει ότι όσοι από τους υπόλοιπους περίπου 600.000 «απόμαχους της εργασίας» που είχαν υποβάλει απλές αιτήσεις τους μήνες που προηγήθηκαν των τελευταίων εθνικών εκλογών, μετά την προτροπή του πρώην υφυπουργού Κοινωνικών Ασφαλίσεων Τάσου Πετρόπουλου στη σχετική πλατφόρμα του ΕΦΚΑ, κινδυνεύουν να μη δικαιωθούν ούτε ένα ευρώ!
Ανάλογα, λοιπόν, με το ποιοι θα είναι τελικά οι συνταξιούχοι που θα δικαιωθούν –εάν και εφόσον– από το ΣτΕ, σύμφωνα με στοιχεία του εξειδικευμένου στο Ασφαλιστικό πρώην συνδικαλιστικού στελέχους Κώστα Νικολάου, τα αναδρομικά που δικαιούνται να λάβουν για το επίμαχο χρονικό διάστημα διαμορφώνονται ως εξής:
  • Αναδρομικά από τα δώρα που καταργήθηκαν: Κατά μέσο όρο, πρέπει να πάρουν περίπου 733 ευρώ από την κατάργηση των δώρων στις κύριες και περίπου 300 ευρώ από τις επικουρικές. Το κόστος σε αυτό το ενδεχόμενο ξεπερνά τα 2 δισ. ευρώ.
  • Αναδρομικά από τις περικοπές των κύριων συντάξεων (αφορά συντάξεις άνω των 1.000 ευρώ, μεικτά, προ των περικοπών που έγιναν με τους νόμους του 2012): Τα αναδρομικά για καθέναν από τους δικαιούχους στην περίπτωση αυτή κυμαίνονται από 50 έως 460 ευρώ τον μήνα, δηλαδή για τους 11 μήνες, μεσοσταθμικά, ανέρχονται από 550 έως 5.060 ευρώ. Για την απόδοσή τους στο σύνολο των συνταξιούχων το κόστος ξεπερνά το 1,5 δισ. ευρώ.

Διορθωτικά ποσά που θεωρούνται δεδομένα

Δεδομένη θεωρείται, μέχρι στιγμής, μόνο η επιστροφή αναδρομικών από την 1η Οκτωβρίου 2019 και μετά, σε -έως- 100.000 δικαιούχους κύριων συντάξεων, από τον επανυπολογισμό τους σύμφωνα με τα νέα ποσοστά αναπλήρωσης του πρόσφατου ασφαλιστικού νόμου Βρουτση (ν. 4670 του 2020), καθώς και σε 180.000 έως 200.000 δικαιούχους επικουρικών, οι οποίες «σφαγιάστηκαν» παράνομα στα μέσα του 2016 (όπως προέκυψε από τις αποφάσεις του ΣτΕ για τον νόμο Κατρούγκαλου – ν. 4387/2016).
Από τον επανυπολογισμό των κύριων συντάξεων, όπως έχει αποκαλύψει η «κυριακάτικη δημοκρατία», δεν θα δουν πραγματικές αυξήσεις οι… 98 στους 100 από το σύνολο των περίπου 2.800.000 δικαιούχων κύριων συντάξεων.
Από τους περίπου 2.500.000 «παλαιούς» συνταξιούχους (προ νόμου Κατρούγκαλου) πραγματικές αυξήσεις και τα αντίστοιχα αναδρομικά δεν θα λάβει σχεδόν κανείς ή, στην καλύτερη περίπτωση, απειροελάχιστοι λόγω των προσωπικών διαφορών (υπερκαλύπτουν όποιες αυξήσεις προκύπτουν για όσους από αυτούς τους «απόμαχους της εργασίας» συνταξιοδοτήθηκαν με πάνω από 31 έτη ασφάλισης).
Τα ποσοστά αναπλήρωσης για αυτή τη μεγάλη κατηγορία συνταξιούχων κυμαίνονταν -πριν από τους μνημονιακούς ασφαλιστικούς νόμους- από 70% έως 80% για 35 έως 40 έτη ασφάλισης, αντίστοιχα.
Τα δεδομένα αυτά θα ισχύσουν απόλυτα, εάν στις «παλαιές» συντάξεις και μετά τον νέο επανυπολογισμό (αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τον Ιούνιο) δεν ληφθούν υπόψη, όπως έγινε και στην προηγούμενη αντίστοιχη διαδικασία, η οποία πραγματοποιήθηκε στα τέλη του 2018, οι επιπλέον -των βασικών- ασφαλιστικές εισφορές, που έχουν καταβληθεί από τους «παλιούς» συνταξιούχους όσο αυτοί εργάζονταν.
Σε αυτές συμπεριλαμβάνονται οι εισφορές για τον 13ο και τον 14ο μισθό, για τον χρόνο ασφάλισης στα Βαρέα και Ανθυγιεινά Επαγγέλματα (ΒΑΕ) και για επιπλέον εισφορές τις οποίες απέδιδαν οι υπάλληλοι των ΔΕΚΟ και των τραπεζών.

Δικαίωση για τους 2 στους 10 «νέους» συνταξιούχους

Επίσης, από τους περίπου 300.000 με 400.000 «νέους» συνταξιούχους, δηλαδή όσους υπέβαλαν αίτηση συνταξιοδότησης από τις 12 Μαΐου του 2016 και μετά (ημέρα έναρξης ισχύος του νόμου 4387 του 2016) πραγματικές αναπροσαρμογές της τάξης των 77 ευρώ το μήνα, κατά μέσο όρο, στη συντριπτική πλειονότητά τους, καθώς και διορθωτικά ποσά έως 770 ευρώ (ανάλογα με το αν θα αφορούν περίοδο έως και 10 μηνών), θα δικαιωθούν το πολύ οι 2 στους 10!
Αναλυτικότερα, οι αυξήσεις και τα διορθωτικά ποσά που δικαιούνται αυτοί οι συνταξιούχοι, θα διαμορφωθούν ως εξής:
  • Από τους 50.000 έως 80.000 δικαιούχους «νέους» συνταξιούχους, περίπου 40.000 με 50.000 (με 31 έως 42 έτη ασφάλισης και μέσο όρο συντάξιμων αποδοχών από το 2002 και μετά, από 500 έως και 2.100 ευρώ τον μήνα, μεικτά) θα δικαιωθούν αυξήσεις από 2,8 έως και 151,41 ευρώ τον μήνα. Τα αναδρομικά τους θα κυμανθούν από 28 ευρώ έως 1.514,1 ευρώ, εάν θα αφορούν περίοδο 10 μηνών
  • Για τους υπολοίπους (με 31 έως 42 έτη ασφάλισης και μέσο όρο συντάξιμων αποδοχών έως 3.000 ευρώ τον μήνα, κατά μέσο όρο, από το 2002 και μετά) οι μηνιαίες αυξήσεις θα κυμανθούν από 16,8 ευρώ έως 216,3 ευρώ τον μήνα. Τα αναδρομικά τους θα είναι από 168 ευρώ για περίοδο 10 μηνών, αντίστοιχα, έως 2.163 ευρώ.
  • Για ένα ελάχιστο ποσοστό του συνόλου των έως 80.000 «νέων» συνταξιούχων που θα δικαιωθούν πραγματικές αυξήσεις και αναδρομικά, με μέσο όσο συντάξιμων αποδοχών 3.500 ευρώ από το 2002 και μετά, η μηνιαία αναπροσαρμογή (ανάλογα με τα έτη ασφάλισης) θα κυμανθεί από 19,6 έως 252,3 ευρώ. Τα διορθωτικά ποσά που θα λάβουν μετά τον επανυπολογισμό θα ανέλθουν από τα 196 ευρώ έως τα 2.523,5 ευρώ, για χρονική περίοδο 9 ή 10 μηνών.
Τα αναδρομικά, πριν αρχίσει η κρίση του κορωνοϊού, η κυβέρνηση είχε δεσμευτεί ότι θα επιστραφούν εφάπαξ μέχρι τα μέσα του καλοκαιριούΠλέον οι προσπάθειες, σύμφωνα με πληροφορίες, εστιάζονται στο να γίνει ο επανυπολογισμός και να καταστεί εφικτή η επιστροφή των διορθωτικών ποσών και να αποδοθούν οι αυξήσεις μέχρι τον Αύγουστο.
Σημειώνεται ότι, με βάση τον πρόσφατο ασφαλιστικό νόμο Βρούτση, οι κύριες συντάξεις, παλιές και νέες, θα αναπροσαρμοστούν ως εξής:
  • Αν το καταβαλλόμενο, σήμερα, ποσό είναι μεγαλύτερο εκείνου που προκύπτει από τον υπολογισμό των παλιών συντάξεων (όσων εκδόθηκαν πριν από τον νόμο Κατρούγκαλου, δηλαδή μέχρι τις 12 Μαΐου 2016) το τυχόν επιπλέον ποσό που θα προκύψει εξακολουθεί να καταβάλλεται στον δικαιούχο, συμψηφιζόμενο κατ’ έτος και μέχρι την πλήρη εξάλειψή του με την εκάστοτε αναπροσαρμογή των συντάξεων
  • Αν το καταβαλλόμενο σήμερα ποσό των συντάξεων είναι μικρότερο από αυτό που προκύπτει από τον επανυπολογισμό τους, τότε αυτό θα προσαυξάνεται κατά το 1/5 της πρόσθετης διαφοράς που προκύπτει, για την περίοδο από 1η Οκτωβρίου 2019 έως 31η Δεκεμβρίου 2020 και ισόποσα κατ’ έτος έως τις 31 Δεκεμβρίου 2024

Αναπροσαρμογή 180.000 έως 200.000 επικουρικών

Επίσης, μικρές, όπως προκύπτει, πλην όμως πραγματικές αυξήσεις, θα λάβουν, όπως φαίνεται, τελικά μόνο 180.000 έως 200.000 (αντί 300.000 που ανέφερε αρχικά η πολιτική ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου Εργασίας) δικαιούχοι επικουρικών, οι οποίες είχαν «σφαγιαστεί» το 2016, όπως είχε αποκαλύψει η «δημοκρατία» από τις αρχές του 2018.
Στην περίπτωσή τους δεν είχε εφαρμοστεί ο νόμος Κατρούγκαλου, αλλά αυθαίρετα, όπως επιβεβαιώθηκε από τις πρόσφατες αποφάσεις του ΣτΕ, είχαν επί της ουσίας υποστεί ένα «τυφλό οριζόντιο κούρεμα».
Οι συντάξεις αυτές θα επανέλθουν στα επίπεδα που ήταν πριν από τις μειώσεις που υπέστησαν στα μέσα του 2016. Σύμφωνα με το υπουργείο Εργασίας, θα αυξηθούν από 5 έως 200 ευρώ οι επικουρικές των οποίων το άθροισμα μαζί με τις κύριες ξεπερνούσε στα μέσα του 2016 τα 1.300 ευρώ τον μήνα, μεικτά. Τα αντίστοιχα αναδρομικά από τον Οκτώβριο του 2019 και μετά, για 10 μήνες, θα κυμανθούν από 50 έως 2.000 ευρώ.
Σε αναμονή των εξελίξεων για τα αναδρομικά, οι πληρωμές των κύριων συντάξεων Μαΐου συνεχίζονται αύριο, Δευτέρα 27/04, στο πλαίσιο της απόφασης που έλαβε η διοίκηση του ΕΦΚΑ για την τμηματική καταβολή τους, με στόχο να αποφευχθούν φαινόμενα συνωστισμού μπροστά από τα ΑΤΜ.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του Υπερταμείου, αύριο θα πιστωθούν οι κύριες συντάξεις στους τραπεζικούς λογαριασμούς των συνταξιούχων του τ. ΟΑΕΕ, τ. ΟΓΑ και τ. ΕΤΑΑ, ενώ την Τετάρτη 29 Απριλίου θα καταβληθούν οι συντάξεις σε όσους ανήκουν στο τ. ΝΑΤ, τ. ΕΤΑΠ – ΜΜΕ και από τη ΔΕΗ.
Τις προηγούμενες ημέρες, σημειωτέον, πληρώθηκαν οι κύριες συντάξεις, τμηματικά, ανάλογα με τον καταληκτικό αριθμό του ΑΜΚΑ κάθε δικαιούχου, στους δικαιούχους του τ. ΙΚΑ, τ. ΕΤΑΤ, των τραπεζών και του ΟΤΕ.
Την Τρίτη 5 Μαΐου, τέλος, θα πιστωθεί το σύνολο των επικουρικών συντάξεων από το ΕΤΕΑΠ.





Συντάξεις/Αναδρομικά Ποια θα είναι η απόφαση του ΣτΕ και τι θα πράξη η κυβέρνηση - Πόσα αναδρομικά θα δώσει η κυβέρνηση και πόσα πραγματικά οφείλει



Νέα δεδομένα στην αποπληρωμή των αναδρομικών ποσών που διεκδικούν 2,5 εκατομμύρια συνταξιούχοι δημιουργεί η κρίση του κορονοϊού.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας αναμένεται να δημοσιοποιηθεί, στην καλύτερη περίπτωση, εντός του Ιουνίου και το πιθανότερο ποσό που θα κληθεί να τους επιστρέψει το κράτος ανέρχεται σε περίπου 4 δισ. ευρώ.
Το ποσό αυτό αφορά στο διάστημα των 11 μηνών  που μεσολαβεί ανάμεσα στην απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) τον Ιούνιο του 2015 που έκρινε αντισυνταγματικές τις περικοπές του 2012 και την έναρξη της εφαρμογής του νόμου Κατρούγκαλου τον Μάιο του 2016 με τους συνταξιούχους να διεκδικούν από 800 ευρώ έως και άνω των 5.000 ευρώ. Οι απόψεις ειδικών στην κοινωνική ασφάλισης διίστανται για το αν το ΣτΕ θα αποφασίσει ποιοι συνταξιούχοι θα λάβουν τα αναδρομικά, ανάλογα με το εάν έχουν ή όχι προσφύγει στη δικαιοσύνη.  Σε κάθε περίπτωση θεωρούν ότι είναι δίκαιο τα αναδρομικά να δοθούν στο σύνολο των 2,5 εκατομμυρίων συνταξιούχων.
Ωστόσο, η κρίση του κορονοιού δεν αφήνει πολλά «δημοσιονομικά» περιθώρια αποπληρωμής αναδρομικών ποσών τουλάχιστον μέχρι το τέλος του έτους, πέραν των όσων περιλαμβάνονται στο νέο ασφαλιστικό νόμο. 
Ως εκ τούτου αίολα πρέπει να θεωρούνται πλέον τα σενάρια που εξετάστηκαν στο πρόσφατο παρελθόν. Υπενθυμίζεται ότι η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας εξέταζε την αποπληρωμή των αναδρομικών ύψους 4 δισ. σε περισσότερες από 72 δόσεις με την χρήση μέρους του υπερπλεονάσματος του κρατικού προϋπολογισμού και την αξιοποίηση της δεξαμενής του 1 δισ. που έχει ήδη προϋπολογιστεί για την καταβολή της 13ης σύνταξης το 2020.

Τι ποσά αναδρομικών διεκδικούν οι συνταξιούχοι για τους 11 μήνες;

Σε περίπτωση που καταβληθούν τα αναδρομικά των 11 μηνών θα πρέπει να δοθούν και τα δώρα στους συνταξιούχους.
Συγκεκριμένα, τα ποσά που διεκδικούν είναι τα εξής:
– Για τις κύριες συντάξεις από 800 ευρώ έως και 4.200 ευρώ.
– Με την επιστροφή και των δώρων στις κύριες συντάξεις από 800 ευρώ έως και άνω των 5.000 ευρώ.
– Για τις επικουρικές συντάξεις από 200 ευρώ έως και 3.500 ευρώ.
– Για την επιστροφή δώρων στις επικουρικές συντάξεις από 245 ευρώ έως 1.100 ευρώ.
Οι διεκδικήσεις κατά περιπτώσεις μπορούν να ξεπεράσουν και αυτό το ποσό, αν ο συνταξιούχος λαμβάνει περισσότερες από δυο συντάξεις, όπως για παράδειγμα γιατροί του ΕΣΥ, μηχανικοί του Δημοσίου, χήρες ή χήροι που λαμβάνουν περισσότερες από τέσσερις συντάξεις και άλλοι.
Tα ελάχιστα ποσά προκύπτουν για τους συνταξιούχους ΟΓΑ που έχασαν μόνο τα δώρα, τα οποία για την κατώτατη σύνταξη των 330 ευρώ ήταν 660 ευρώ το χρόνο, καθώς οι αγρότες ελάμβαναν μέχρι το 2012 τα πλήρη δώρα. Υπάρχουν βέβαια και ορισμένες ειδικές κατηγορίες συνταξιούχων που διεκδικούν ακόμη λιγότερα και είναι όσοι ήταν κάτω των 60 ετών – άρα είχαν χάσει τα δώρα από το 2010 – και είχαν ελάχιστη περικοπή, π.χ. 15 ευρώ το μήνα στην κύρια τους σύνταξη. Αντίστοιχα, τα μεγαλύτερα ποσά προκύπτουν για συνταξιούχους με υψηλές συντάξεις ή περισσότερες από δυο συντάξεις.
 Για να υπολογίσει κανείς το συνολικό ποσό που διεκδικεί για το επίμαχο 11μηνο πρέπει να ανατρέξει στα μηνιαία εκκαθαριστικά πληρωμών των κύριων και επικουρικών συντάξεών του, όπου αναγράφονται οι μειώσεις των νόμων 4051 και 4093 του 2012.

Ποιες είναι οι περικοπές του 2012 που κρίθηκαν αντισυνταγματικές;

Οι περικοπές του 2012 που τέθηκαν σε εφαρμογή και συγκεντρώνουν αυξημένες πιθανότητες να επιστραφούν στους συνταξιούχους για το διάστημα των 11 μηνών πριν την εφαρμογή του νόμου Κατρούγκαλου αφορούν:
– Συνταξιούχους με εισόδημα από κύριες, επικουρικές και μερίσματα κάτω από 1.000 ευρώ μικτά, οι οποίοι έχασαν τελείως τα «ψαλιδισμένα» δώρα και μέτρησαν απώλειες και στην επικουρική τους σύνταξη.
– Συνταξιούχους με εισόδημα από κύριες, επικουρικές και μερίσματα πάνω από 1.000 ευρώ μικτά, οι οποίοι έχασαν τελείως τα «ψαλιδισμένα» δώρα και μέτρησαν απώλειες 5%-20% στο άθροισμα κύριας και επικουρικής, ενώ είχαν και επιπλέον μειώσεις στην επικουρική 12% για όσους λάμβαναν μηνιαία σύνταξη άνω των 1.300 ευρώ κάτι που κρίθηκε αντισυνταγματικό από το ΣτΕ.

Ποιες είναι οι συνολικές διεκδικήσεις των συνταξιούχων;

Οι συνταξιούχοι έχουν προσφύγει στις δικαστικές αίθουσες διεκδικώντας πέρα από το 11μηνο από τις 10/6/15- 11/05/16 τα εξής:
– Για την περίοδο 1/1/2013 – 9/6/2015 : 8,742 δισ. για τις κύριες και 1,948 για τις επικουρικές, σύνολο 10,690 δισ. ευρώ.
– Για την περίοδο 12/5/2016 – 31/12/2018 : 9,471 δισ. για τις κύριες και 2,109 δισ. ευρώ για τις επικουρικές, σύνολο 11,580 δισ. ευρώ.
Σε περίπτωση που προστεθούν όλες οι διεκδικήσεις των συνταξιούχων τα αναδρομικά ποσά ανέρχονται στο δυσθεώρητο ποσό των 26,27 δισ. ευρώ.


Γεωπολιτικές εξελίξεις στην Αν. Μεσόγειο - Η αγορά ενέργειας- Οι βλέψεις της Τουρκίας με την εγκαθίδρυση de facto κυριαρχικών δικαιωμάτων στην Ανατολική Μεσόγειο






Τους τελευταίους δύο μήνες, η μετάδοση του κορονοϊού και η επακόλουθη προσπάθεια των κυβερνήσεων να διαμορφώσουν δημόσιες πολιτικές στο εσωτερικό των χωρών τους σε απάντηση προς την πανδημία, κυριάρχησαν στο δημόσιο και ιδιωτικό λόγο. Παρ’ όλα αυτά η κυρίαρχη πολιτική προσέγγιση της καραντίνας (lockdown) και της κοινωνικής αποστασιοποίησης (social distancing) ουσιαστικά έχει «σταματήσει» την παγκόσμια οικονομία, κατακρημνίζοντας την παγκόσμια αγορά ενέργειας, εξαλείφοντας κάθε ψευδή αίσθηση σταθερότητας και επιταχύνοντας το γεωπολιτικό παίγνιο. Αυτή η εξέλιξη είναι εξαιρετικά εμφανής στην Ανατολική Μεσόγειο, η οποία την τελευταία δεκαετία έχει υπάρξει σημείο αναφοράς της παγκόσμιας προσφυγικής κρίσης, της οικονομικής αναταραχής, της πολιτικής αστάθειας, εμφυλίου πολέμου και πολέμου των περιφερειακών παικτών δι’ αντιπροσώπων.
Φαίνεται ότι τα τελευταία γεγονότα μετατόπισαν το γεωπολιτικό πλεονέκτημα προς τους περιφερειακούς δρώντες που είναι καθαροί εισαγωγείς ενέργειας, σε σχέση με το πλεονέκτημα που απολάμβαναν εδώ και δεκαετίες οι εξαγωγείς ενέργειας. Παρά το ότι, η κατάσταση αυτή μπορεί να είναι προσωρινή, καθώς η παγκόσμια αγορά θα επανενεργοποιηθεί και οι εξαγωγείς ενέργειας θα ανακάμψουν, η περίοδος αυτή καθίσταται ιδιαίτερα επικίνδυνη. Υπάρχει ένα προσωρινό τακτικό πλεονέκτημα για ένα κράτος όπως η Τουρκία, που φιλοδοξεί να υλοποιήσει τη φιλόδοξη και τολμηρή της ατζέντα στην περιοχή που εκτείνεται από τη Συρία ως τη Λιβύη.
Ο Πέτρος Βαμβακάς, Αναπληρωτής Καθηγητής Πολιτικής Επιστήμης στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σπουδών του Emmanuel College
Εν μέσω αυτής της κρίσης, τα κράτη της Ανατολικής Μεσογείου αναγκάστηκαν να στρέψουν την προσοχή τους στην αντιμετώπιση της κρίσης της δημόσιας υγείας στο εσωτερικό τους, εκθέτοντας, έτσι, την ευθραυστότητα κάθε χώρας και τους περιορισμούς στην εξισορρόπηση των γεωπολιτικών φιλοδοξιών με τις εσωτερικές ανησυχίες. Η ιδιαίτερα αμφιλεγόμενη στρατηγική της Σαουδικής Αραβίας, με την έναρξη πολέμου για τις πετρελαϊκές τιμές με τη Ρωσία -ο οποίος είχε καταστροφικές συνέπειες για το Ριάντ σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο-, μπορεί κάλλιστα να χαρακτηριστεί ως τέτοια.
Η Σαουδική Αραβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, χώρες οι οποίες την τελευταία δεκαετία υποστήριξαν ενεργά περιφερειακούς «αντιπροσώπους», όπως η Υεμένη, η Συρία και η Λιβύη την επαύριο της Αραβικής Άνοιξης, αναγκάστηκαν τώρα να υποχωρήσουν ώστε να διαχειριστούν εσωτερικά ζητήματα. Κατά συνέπεια, αυτή η τακτική υποχώρηση μετατόπισε την ισορροπία με όρους στρατηγικού πλεονεκτήματος και στα τρία μέτωπα αντιπαράθεσης. Το γεγονός αυτό επέτρεψε στο Ιράν να αποκομίσει οφέλη στην Υεμένη και ενίσχυσε τις θέσεις Ρωσίας και Τουρκίας ως διεκδικητών στη Συρία. Παρά το ότι το Ιράν υπέφερε από τον κορονοϊό, η κατάρρευση της ενεργειακής ζήτησης δεν θα έχει απαραίτητα τα ίδια καταστροφικά αποτελέσματα. Κατά ειρωνικό τρόπο, το εμπάργκο που υφίσταται ήδη και οι συνδέσεις με τις ασιατικές αγορές θα «προστατεύσουν», κατά κάποιο τρόπο, μία οικονομία που βρίσκεται σε δεινή θέση. Παρ’ όλα αυτά, το Ιράν θα αγωνιστεί να διατηρήσει την εμπλοκή του στο Ιράκ, στη Συρία και στο Λίβανο καθώς θα αντιμετωπίσει νέες προκλήσεις τόσο στον Κόλπο όσο και με τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Στο άλλο άκρο, Λίβανος, Ιορδανία και Ισραήλ, θα ωφεληθούν από τους περιορισμούς που έχει επιφέρει ο κορονοϊός και από την κατάρρευση στην αγορά ενέργειας. Ο Λίβανος βρισκόταν και βρίσκεται εν μέσω μίας οικονομικής κρίσης, αντιμετωπίζοντας το δύσκολο δίλημμα μεταξύ των σκληρών πολιτικών του ΔΝΤ και της στήριξης από το Ιράν μέσω της Χεζμπολάχ. Αυτή η περίοδος επέτρεψε μία αναβολή των εξελίξεων, αφού ο αριθμός των χωρών που ζητούν βοήθεια από το ΔΝΤ αυξάνεται εκθετικά. Για την Ιορδανία, μία χώρα-εισαγωγέα ενέργειας, τα μειωμένα ενεργειακά κόστη είναι αρκετά σημαντικά ώστε να αντισταθμίσουν τα μειωμένα τουριστικά έσοδα. Πρόκειται για μία σπάνια περίσταση κατά την οποία Λίβανος, Ιορδανία και Ισραήλ θα ήταν στο ίδιο στρατόπεδο· όμως και το Ισραήλ κερδίζει από την καταρρέουσα αγορά ενέργειας και την επέκταση της μετάδοσης, καθώς προκάλεσε τον κατάλληλο φόβο στα δύο μεγάλα κόμματα ώστε να συμφωνήσουν στη δημιουργία μιας κυβέρνησης συνασπισμού, ώστε να αποφευχθεί μία τέταρτη εκλογική αναμέτρηση σε λιγότερο από έναν χρόνο, την ώρα που η πανδημία και η ενεργειακή κρίση θεωρήθηκαν ως γενικότερο ζήτημα ασφαλείας.
Στη Βόρεια Αφρική, η Τυνησία, η Αίγυπτος και η Λιβύη θα επηρεαστούν σε διαφορετικό βαθμό από το μεταβαλλόμενο τοπίο που έχει φέρει η πανδημία και η κατάρρευση της αγοράς ενέργειας. Η Τυνησία, η πιο επιτυχημένη «επιζήσασα» της Αραβικής Άνοιξης το 2010, έπειτα από μήνες αβεβαιότητας, σχημάτισε μία αδύναμη κυβέρνηση συνασπισμού. Δυστυχώς η κυβέρνηση του Φαχφάχ στερείται της πολιτικής βούλησης και ισχύος να ελιχθεί αποτελεσματικά στις οικονομικές δυσκολίες που ακολουθούν, αφού οι κρίσεις της πανδημίας και της ενέργειας θα θέσουν σκληρά διλήμματα για τη χώρα που εξαρτάται από τον τουρισμό, τη γεωργία και την ενέργεια. Είναι βέβαιο ότι η χώρα θα προστεθεί στη μακρά λίστα των χωρών που θα αναζητήσουν τη βοήθεια του ΔΝΤ στο κοντινό μέλλον. 
Η Αίγυπτος, η οποία υπήρξε σημαντικά ωφελημένη από τη «γενναιοδωρία» της Σαουδικής Αραβίας και των Εμιράτων τα τελευταία χρόνια, ειδικά με την κυβέρνηση του Προέδρου, Σίσι που επέλεξε μία πιο κοσμική κυβερνητική πορεία σε σχέση με αυτήν της Μουσουλμανικής Αδελφότητας, σύντομα πρόκειται να αντικρίσει το τέλος της βοήθειας αυτής, μετά την κατάρρευση της αγοράς ενέργειας. Η κατάσταση στην Αίγυπτο περιπλέκεται περαιτέρω από τη συνεχιζόμενη διαμάχη της χώρας με την Αιθιοπία και το Σουδάν, εξαιτίας της φραγής του ποταμού Νείλου από την πρώτη. Πρόκειται για μία κατάσταση, η οποία φαινόταν να οδηγούσε αναπόφευκτα προς αντιπαράθεση, ωστόσο τις τελευταίες δύο εβδομάδες παραμερίστηκε, αφού η προσοχή της αιγυπτιακής κυβέρνησης στράφηκε στον κορονοϊό. 
Η χώρα στην οποία διακυβεύονται τα περισσότερα είναι η Λιβύη, καθώς θα μπορούσε να βιώσει μία ειρηνευτική διαίρεση στο πρότυπο της Υεμένης από την αποχώρηση ΗΑΕ/Σ. Αραβίας, με τον Εθνικό Στρατό της Λιβύης (LNA) του Χαλίφα Χαφτάρ να λαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος της στήριξής του από τις χώρες του Κόλπου. Η υφιστάμενη Κυβέρνηση Εθνικής Συμφωνίας (GNA), η οποία είναι εχθρική απέναντι στον Χαφτάρ στηρίζεται κυρίως από την Τουρκία και αποκομίζει οφέλη παίζοντας πρωταγωνιστικό ρόλο στη Λιβύη στη μετά τη σύγκρουση εποχή. Η Τουρκία στη Λιβύη, όπως και το Ιράν στην Υεμένη έχουν πολλά να κερδίσουν και η υποχώρηση των χωρών του Κόλπου προσφέρει μία μοναδική στιγμή.
Η πιο σημαντική υφιστάμενη τάση στην Ανατολική Μεσόγειο την τελευταία δεκαετία ήταν η υποχώρηση ή η έλλειψη ικανότητας των Ηνωμένων Πολιτειών και των ευρωπαϊκών δυνάμεων να παίξουν το ρόλο που είχαν στην περιοχή τις περασμένες δεκαετίες και αιώνες. Η τρέχουσα πανδημία κατέδειξε περαιτέρω την απροθυμία της ΕΕ να αντιμετωπίσει συλλογικά προκλήσεις, καθώς τα κράτη υιοθέτησαν την ίδια στενή εθνικιστική προσέγγιση που ακολούθησαν τόσο στο ζήτημα της μεταναστευτικής/προσφυγικής κρίσης όσο και της χρηματοπιστωτικής του 2009. 
Η Ιταλία και η Μάλτα έκλεισαν τελείως τα σύνορα και τα αυτιά τους στο προσφυγικό με τις καταστροφικές συνέπειες της πανδημίας να μην έχουν συνειδητοποιηθεί ακόμα πλήρως. Ωστόσο, αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι παρά την ανθρωπιστική και οικονομική καταστροφή, τα χρόνια ζητήματα της αλληλεγγύης και της συνοχής της Ευρωπαϊκής Ένωσης παραμένουν και έχουν ενταθεί. Πρόκειται για την τρίτη κρίση μέσα σε μία δεκαετία -υπολογίζοντας την οικονομική και προσφυγική κρίση από το 2009- στην οποία ο Βορράς και ο Νότος της ΕΕ δεν έχουν καταφέρει να επιτύχουν μία κοινή προσέγγιση πολιτικής.
Καθώς κινούμαστε γύρω από την Ανατολική Μεσόγειο, καθίσταται σαφές ότι τα δεδομένα για κάθε χώρα θα είναι διαφορετικά και θα περιλαμβάνουν προκλήσεις, «ανοικτό» το ενδεχόμενο να βρισκόμαστε ενώπιον μιας νέας περιφερειακής ισορροπίας. 
Τις μεγαλύτερες προοπτικές  για σύγκρουση συγκεντρώνει πιθανώς η μάχη για μία νέα ισορροπία στην περιοχή γύρω από την Τουρκία, καθώς και η σταθερά αναπτυσσόμενη και φιλόδοξη περιφερειακή ατζέντα της Άγκυρας. Το ξαφνικό γεωπολιτικό πλεονέκτημά της στην Αν. Μεσόγειο, καθώς η μειωμένη παρουσία της Σαουδικής Αραβίας και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, σε συνδυασμό με την «απουσία» ΗΠΑ και ΕΕ, έχει απομακρύνει όλους τους αντιπάλους και ανταγωνιστές της για περιφερειακή κυριαρχία. Το modus vivendi που εγκαθιδρύθηκε με τη Ρωσία στη Συρία και η ενεργός συμμετοχή στη Λιβύη με περιορισμένη ώθηση, ενδυνάμωσαν την κυβέρνηση Ερντογάν σε δύο μέτωπα, στις αξιώσεις της εξωτερικής πολιτικής σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο καθώς και στην εδραίωση ενός εθνικιστικού λαϊκισμού στο εσωτερικό της Τουρκίας, πιθανώς προστατεύοντας την κυβέρνηση από την επικείμενη οικονομική κατάρρευση. Η ασαφής οικονομική κατάσταση στο εσωτερικό και οι φιλοδοξίες της εξωτερικής πολιτικής της Τουρκίας, οι οποίες εμφανίζονται εφικτές, καθιστούν τη χώρα ως την πιο επικίνδυνη στην περιοχή και μία αντιπαράθεση με την Ελλάδα ως πιθανή.
Οι αντιλήψεις και οι παρανοήσεις ισχύος και η ξαφνική μετατόπιση στους συσχετισμούς ισχύος είναι κλασικές συνταγές σύγκρουσης και πολέμου. Οι καταρρέουσες αγορές ενέργειας επιτρέπουν στην Τουρκία να αναζητήσει πλεονεκτήματα σε ένα γεωπολιτικό τοπίο που αποτελείται πλέον από αδύναμους ή υποχωρούντες δρώντες, ενώ την ίδια ώρα η ίδια ωφελείται ως καθαρός εισαγωγέας ενέργειας. Τις τελευταίες δύο δεκαετίες οι τουρκικές φιλοδοξίες έχουν πληγεί από εγχώριες, περιφερειακές και παγκόσμιες συνθήκες, οι οποίες δεν ευθυγραμμίζονταν, καθώς οι διαδοχικές κυβερνήσεις, από την εποχή του Τουργκούτ Οζάλ -εμπνευσμένες με τις πρόσφατες αυτοκρατορικές αναμνήσεις- έπαιξαν με τις φιλοδοξίες του παντουρκισμού ή του πανοθωμανισμού. Προς το παρόν, φαίνεται ότι το επίπεδο της φιλοδοξίας αυτής μπορεί να επιτευχθεί με μία αντίληψη σκοπιμότητας, που θα οδηγούσε σε μία καταστροφή στην περιοχή.
Τις τελευταίες εβδομάδες, καθώς η τουρκική κυβέρνηση δυσκολεύτηκε να αντιμετωπίσει τον κορονοϊό και την κατάρρευση της λίρας αποτελεσματικά και με διαφάνεια. Ταυτόχρονα, σημειώθηκε όξυνση της εθνικιστικής ρητορικής σε σειρά ζητημάτων, από το προσφυγικό μέχρι τη Λιβύη και τις υπεράκτιες γεωτρήσεις στο Αιγαίο και στην Αν. Μεσόγειο. 
Ενώ τα πλοία με τα τρυπάνια της Exxon/Mobil και της Total φεύγουν από τη περιοχή, καθώς είναι απαγορευτική η περαιτέρω έρευνα σε αυτή τη φάση, η Τουρκία αξιοποιεί την ευκαιρία δημιουργώντας προηγούμενα, εγκαθιδρύοντας de facto κυριαρχικά δικαιώματα στην Ανατολική Μεσόγειο αψηφώντας τα επιχειρήματα Κύπρου και Ελλάδας. 
Η επιπόλαιη προσέγγιση από τις κυβερνήσεις Ελλάδας και Κύπρου σε αυτή τη φάση μπορεί να αποδειχθούν επιζήμιες στο μέλλον. Ο κύβος έχει ριφθεί. Είναι θέμα μηνών η Τουρκία να μπορέσει να δημιουργήσει μία ζώνη στη Βόρεια Συρία, τώρα πια με την αποδοχή και συγκατάθεση της Ρωσίας, όπως υποδηλώνεται από τις κοινές περιπολίες στην περιοχή. Η Τουρκία έχει επίσης εδραιώσει με επιτυχία την παρουσία της στη Λιβύη, συμμετέχοντας αποτελεσματικά σε μια συνεχή επίθεση -από τις 4 Απριλίου- εναντίον του Χαφτάρ και έχει μετακινηθεί, χωρίς καμία αντίσταση από την Ελλάδα και την Κύπρο, στην Ανατολική Μεσόγειο, την ώρα που τα γαλλικά και αμερικανικά συμφέροντα φεύγουν από την περιοχή.
Η φράση της περιόδου φαίνεται να είναι η «επιστροφή στην κανονικότητα», μετά το πέρασμα της πανδημίας, αλλά φοβάμαι ότι χωρίς αντίσταση στον σταθερό τουρκικό επεκτατισμό, η επιστροφή στη  μετα-κορονοϊού Ανατολική Μεσόγειο, μπορεί να περιλαμβάνει την Τουρκία ως κυρίαρχη περιφερειακή δύναμη· ιδιαίτερα αν η περιφερειακή κυριαρχία της Τουρκίας δεν απειλήσει τα μακροπρόθεσμα συμφέροντα των ΗΠΑ, αλλά αντίθετα σταθεροποιήσει την περιοχή.

πηγή:https://www.enainstitute.org/%ce%b3%ce%b5%cf%89%cf%80%ce%bf%ce%bb%ce%b9%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%ad%cf%82-%ce%b5%ce%be%ce%b5%ce%bb%ce%af%ce%be%ce%b5%ce%b9%cf%82-%cf%83%cf%84%ce%b7%ce%bd-%ce%b1%ce%bd-%ce%bc%ce%b5%cf%83%cf%8c%ce%b3/

ΑΦΜ και ΑΜΚΑ τέλος. Έρχεται ο νέος Προσωπικός Αριθμός






Σε περίπου δύο χρόνια αναμένεται η κατάργηση του ΑΦΜ φυσικού προσώπου και του ΑΜΚΑ. Τη θέση τους θα πάρει ο νέος Προσωπικός Αριθμός ή ΠΑ, όπως τον ονομάζει το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Σύμφωνα με το σχέδιο αρχών του νέου κώδικα ψηφιακής διακυβέρνησης, που θα ψηφισθεί μέσα στους επόμενους μήνες στην ελληνική Βουλή, ο ΠΑ αποδίδεται μία φορά στο φυσικό πρόσωπο και πλέον δεν μεταβάλλεται. Σε όσα φυσικά πρόσωπα έχει αποδοθεί ΑΦΜ, αυτός θα αποτελεί τον ΠΑ, ενώ σε όσα φυσικά πρόσωπα έχει αποδοθεί μόνο ΑΜΚΑ, θα τους αποδίδεται ο ΠΑ σύμφωνα με διαδικασία που θα οριστεί με απόφαση. Ο ΠΑ δεν θα συνεπάγεται αυτοδικαίως τη χορήγηση δικαιωμάτων ή την επιβολή υποχρεώσεων στον κάτοχό του, ενώ οι όροι και οι προϋποθέσεις για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του κατόχου του ΠΑ θα ρυθμίζονται από την κείμενη φορολογική, εργατική και ασφαλιστική νομοθεσία.
Ο νέος κώδικας ψηφιακής διακυβέρνησης της χώρας συνιστά ένα σχέδιο νόμου «ομπρέλα», που παρουσιάσθηκε χθες από τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκο Πιερρακάκη στο υπουργικό συμβούλιο. Είναι δε το προϊόν της δουλειάς που έγινε κυρίως από τη γενική γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών υπό τον γενικό γραμματέα Λεωνίδα Χριστόπουλο.
Επίσης, ο νέος νόμος θα αντικαταστήσει τον 4070/2012 περί ηλεκτρονικών επικοινωνιών και θα κωδικοποιήσει πάνω από 125 διατάξεις που περιλαμβάνονται σε δεκάδες νόμους της προηγούμενης δεκαπενταετίας για την πληροφορική (π.χ. Διαύγεια, Προσβασιμότητα, Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση κ.ά.). Επίσης, με τον νέο νόμο «ομπρέλα» θα υιοθετηθούν από το εθνικό δίκαιο οι οδηγίες (ΕΕ) 2018/1972 για τη θέσπιση του Ευρωπαϊκού Κώδικα Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών με προθεσμία ενσωμάτωσης την 21η Δεκεμβρίου 2020 και (ΕΕ) 2019/1024 για τα Ανοικτά Δεδομένα. Αν συμβεί αυτό μέσα στο καλοκαίρι, τότε θα είναι η πρώτη φορά που η χώρα υιοθετεί εμπρόθεσμα μια κοινοτική οδηγία στον τομέα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Εκτός από τον Προσωπικό Αριθμό, με τον νέο κώδικα ψηφιακής διακυβέρνησης εισάγονται και άλλες νέες διατάξεις που, σύμφωνα με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, συγκροτούν την απαραίτητη θεσμική και νομοθετική βάση για την εξέλιξη του ψηφιακού κράτους την επόμενη δεκαετία. Μεταξύ των νέων ρυθμίσεων που εισάγονται είναι η χρήση της ψηφιακής σφραγίδας, η εξ αποστάσεως ταυτοποίηση ατόμου κ.ά. Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, στόχος είναι ο νέος κώδικας που θα ψηφιστεί το καλοκαίρι να αποτελέσει το «σύνταγμα της ψηφιακής Ελλάδας», ενώ συνιστά συνέχεια του Επιτελικού Κράτους που ορίσθηκε και ψηφίσθηκε το περασμένο καλοκαίρι. Θα απελευθερώσει τις τεχνολογικές δυνατότητες της Δημόσιας Διοίκησης, θα μειώσει γραφειοκρατία προς πολίτες και επιχειρήσεις και ταυτόχρονα θα προσδώσει αναπτυξιακό χαρακτήρα. Ακόμη, με τον νέο κώδικα καταργείται το φαξ στο Δημόσιο και εισάγεται η υποχρεωτική χρήση της ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφου.