Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου 2020

Ο Νέος χάρτης των συντάξεων και οι αυξήσεις με τον νέο νόμο - Πόσοι θα δουν την προσωπική διαφορά να καταργείται μέσω της αύξησης από τα νέα ποσοστά αναπλήρωσης.








Αυξήσεις συντάξεων από τα 500 ευρώ και άνω σε ποσοστά που κυμαίνονται μεταξύ 3,77% και 23,2% για παλιούς και νέους συνταξιούχους αποκαλύπτει η αναλογιστική μελέτη για την επάρκεια των συντάξεων που θα κατατεθεί μαζί με το ασφαλιστικό νομοσχέδιο στη Βουλή ως την ερχόμενη Δευτέρα.
Σύμφωνα με τη μελέτη που δημοσιεύει σήμερα κατά αποκλειστικότητα ο Ελεύθερος Τύπος, οι αυξήσεις αφορούν παλαιούς και νέους συνταξιούχους που παίρνουν κύρια σύνταξη από τα 500 ευρώ και άνω μικτά και έχουν περισσότερα από 30 έτη ασφάλισης.
Οι κατηγορίες που θα δουν αύξηση είτε στην τσέπη είτε με λογιστική μορφή δηλαδή με μείωση προσωπικής διαφοράς είναι:

1. Παλαιοί συνταξιούχοι που έχουν επανυπολογισμό με θετική προσωπική διαφορά για τους οποίους προβλέπεται αύξηση ως 23,2% για όσους προέρχονται από το Δημόσιο (με 30 έτη ασφάλισης και άνω) και αύξηση 16% για δικαιούχους ΙΚΑ και άλλων Ταμείων.

2. Παλαιοί συνταξιούχοι που έχουν θετική προσωπική διαφορά και θα τη «σβήνουν» με πραγματική αύξηση στην τσέπη. Η μελέτη εκτιμά ότι το 4,4% των συνταξιούχων του Δημοσίου και το 3,3% των συνταξιούχων του ΙΚΑ και άλλων Ταμείων θα έχουν αυξήσεις που θα περάσουν τον πήχη της προσωπικής διαφοράς με αποτέλεσμα να φανούν τα λεφτά και στην τσέπη. Η εκτίμηση παραπέμπει σε ένα πλήθος 140.000 παλαιών συνταξιούχων που θα δουν την προσωπική διαφορά να καταργείται μέσω της αύξησης από τα νέα ποσοστά αναπλήρωσης.

3. Νέοι συνταξιούχοι (μετά τις 13/5/2016). Στην κατηγορία αυτή εκτιμάται ότι περίπου 150.000 από τους 250.000 που έχουν βγει στη σύνταξη θα έχουν τις αυξήσεις στην τσέπη. Η μελέτη προβλέπει ότι:
• Για μικτή σύνταξη 500-1.000 ευρώ η αύξηση φτάνει στο 3,77%.
• Για μικτή σύνταξη 1.000-1.500 ευρώ η αύξηση φτάνει στο 6,74%.
• Για μικτή σύνταξη άνω των 1.500 ευρώ η αύξηση φτάνει στο 5,71%.

4. Εξτρα αύξηση θα έχουν όσοι κέρδισαν κάτι παραπάνω στη σύνταξη από τον πρώτο επανυπολογισμό.

Σημειώνεται ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είχε κάνει «σημαία» ότι με τον νόμο Κατρούγκαλου κέρδισαν μεγαλύτερη σύνταξη 620.000 συνταξιούχοι, είτε γιατί είχαν δώσει επιπλέον εισφορές είτε επειδή είχαν πολύ χαμηλές συντάξεις και ευνοήθηκαν από τους συντελεστές του νόμου 4387. Από τους 600.000 όσοι έχουν 30 έτη ασφάλισης και άνω (κατ’ εκτίμηση ειδικών είναι περισσότεροι από 100.000) θα ξαναδούν αυξήσεις, καθώς οι συντάξεις τους θα υπολογιστούν με καλύτερα ποσοστά αναπλήρωσης από αυτά του προηγούμενου νόμου. Για παράδειγμα στα 35 έτη ο νόμος Κατρούγκαλου έδινε αναπλήρωση 33,81% και ο νέος νόμος την ανεβάζει στο 37,31%, ενώ στα 40 έτη το ποσοστό από 42,8% αυξάνεται στο 50,01%.

Είναι η πρώτη φορά που το υπουργείο Εργασίας καταθέτει ασφαλιστικό νομοσχέδιο με τεκμηρίωση για το αν και κατά πόσον οι προτεινόμενες διατάξεις του εξασφαλίζουν ένα επαρκές επίπεδο διαβίωσης για τους συνταξιούχους με βάση τους ευρωπαϊκούς αλλά και εθνικούς δείκτες ως προς το ελάχιστο όριο εισοδήματος που πρέπει να διαθέτουν τα νοικοκυριά ώστε να μην απειλούνται από τον κίνδυνο της φτώχειας.

Η μελέτη παραδόθηκε τις προηγούμενες μέρες στον υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Γιάννη Βρούτση, ο οποίος, μέσω συνεργατών του, τονίζει ότι ο νέος νόμος διασφαλίζει τις συντάξεις για τις επόμενες δεκαετίες και τις επόμενες γενιές, ιδίως των νέων ασφαλισμένων. Είναι ενδεικτικό ότι τα ποσοστά αναπλήρωσης διατηρούνται άνω του 55% για μεγάλο διάστημα μέσα στις επόμενες δεκαετίες (2020-2070) όταν στην Ευρωζώνη δεν ξεπερνούν 45,6%.
Η μελέτη εκπονήθηκε από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο με επιστημονικό υπεύθυνο τον καθηγητή Παν. Τσακλόγλου και θα συνοδεύει το νομοσχέδιο που κατατίθεται σύντομα στη Βουλή.

Το βασικό συμπέρασμα είναι ότι για τους σημερινούς συνταξιούχους ο κίνδυνος φτώχειας, μετά και τις ρυθμίσεις του νέου νόμου, είναι αισθητά χαμηλός, καθώς το 10,63% απειλείται από τον κίνδυνο φτώχειας έναντι 19,90% για τους μη συνταξιούχους και 17,94% για το σύνολο του πληθυσμού.
Το «στρες τεστ» για το πόσο επαρκείς είναι οι συντάξεις έγινε με τρεις δείκτες:

1. Με το 60% του «διάμεσου εισοδήματος» που χρησιμοποιεί η Eurostat και είναι 417 ευρώ για ένα άτομο.

2. Με ανώτατα και κατώτατα όρια του διάμεσου εισοδήματος στο 70% και 50% αντίστοιχα, που είναι 487 ευρώ και 347 ευρώ για ένα άτομο.

3. Με τον δείκτη εύλογων δαπανών διαβίωσης για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά που είναι 537 ευρώ τον μήνα κατ’ άτομο και είναι το διαθέσιμο ποσό που θα πρέπει να κατέχει ένα νοικοκυριό για να πληρώνει αγαθά και υπηρεσίες.

Η μελέτη του Οικονομικού Πανεπιστημίου έδειξε ότι για το 2020 το 10,63% των συνταξιούχων έχει τον κίνδυνο να βρεθεί με εισόδημα κάτω από 417 ευρώ τον μήνα, δηλαδή μικρότερο από το 60% του διάμεσου εισοδήματος, ενώ με εισόδημα κάτω από το 50% του διάμεσου εισοδήματος, δηλαδή με λιγότερα από 347 ευρώ, κινδυνεύει να βρεθεί μόνον το 5,75% των συνταξιούχων. Στους μη συνταξιούχους, όπου συγκαταλέγονται εργαζόμενοι και άνεργοι, το 19,90% έχει τον κίνδυνο φτώχειας με λιγότερα από 417 ευρώ τον μήνα και το 13,32% έχει τον κίνδυνο να ζει με λιγότερα από 317 ευρώ τον μήνα, δηλαδή πέφτει κάτω και από το 50% του διάμεσου εισοδήματος.

Ο Νέος χάρτης των συντάξεων και οι αυξήσεις με τον νέο νόμο
Με 31 έως 40 συντάξιμα χρόνια - Ποσά σύνταξης μικτά



Μισθός31 έτη ασφάλισης33 έτη ασφάλισης

Νέα σύνταξη

Παλιά σύνταξη

αύξηση

Νέα σύνταξη

Παλιά σύνταξη

αύξηση

870631624767365023
1.000668660871669026




1.150710701976673630


1.3007537431081678234


1.4507957841186682838


1.6008388251291687442


1.7508808671396692046


1.90092390815101596649


2.050965949161065101253


2.2001008991171115105857


2.35010501032181165110461

2.50010931074191215115065


2.65011351115201265119669


2.80011781156221314124273


3.10012631239241414133481

3.55013901363271564147192

4.000151814873117131609104







35 έτη ασφάλισης37 έτη ασφάλισης40 ασφάλισης

Νέα σύνταξη

Παλιά σύνταξη

αύξηση

Νέα σύνταξη

Παλιά σύνταξη

αύξηση

Νέα σύνταξη

Παλιά σύνταξη

αύξηση


870631624767365023709678
1.000668660871669026757722
1.150710701976673630813773
1.3007537431081678234869824
1.4507957841186682838925874
1.6008388251291687442981925
1.75088086713966920461037976
1.9009239081510159664910931026
2.05096594916106510125311491077
2.200100899117111510585712051128
2.3501050103218116511046112611179
2.5001093107419121511506513171229
2.6501135111520126511966913731280
2.8001178115622131412427314291331
3.1001263123924141413348115411432
3.5501390136327156414719217091584
4.00015181487311713160910418761736









πηγή:https://www.eleftherostypos.gr/oikonomia/523875-apokleistiko-asfalistiko-aytes-einai-oi-ayxiseis-ton-syntaxeon-ana-tameio/















Τα ποσοστά αναπλήρωσης στις συντάξεις στα ευρωπαϊκά κράτη
ΧΩΡΑ2016202020252030203520402070
ΒΕΛΓΙΟ40.240.540.742.341.240.237.1
ΒΟΥΓΑΡΊΑ35.840.637.241.841.840.839.2
ΤΣΕΧΙΑ43.139.539.840.338.440.041.1
ΔΑΝΙΑ27.227.928.128.027.927.727.1
ΓΕΡΜΑΝΙΑ37.838.237.436.535.434.933.2
ΕΛΛΑΔΑ68.466.562.161.661.559.253.7
ΙΣΠΑΝΙΑ78.771.863.057.855.753.845.0
ΓΑΛΛΙΑ45.452.850.148.544.247.935.6
ΙΤΑΛΙΑ64.465.559.557.852.949.549.8
ΚΥΠΡΟΣ40.646.048.048.445.143.150.6
ΛΟΥΞΕΜΒΟΥΡΓΟ72.966.260.461.363.764.363.0
ΟΥΓΓΑΡΙΑ45.546.146.047.648.349.349.2
ΜΑΛΤΑ50.051.147.950.449.749.347.3
ΠΟΛΩΝΙΑ61.457.850.541.432.927.623.0
ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ68.369.377.376.071.466.055.9
ΡΟΥΜΑΝΙΑ30.231.631.631.530.329.929.5
ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ41.340.541.539.238.538.442.0
ΕΥΡΩΖΩΝΗ45.647.245.844.743.041.739.0
ΕΥΡΩΠΗ ΤΩΝ «27»45.146.344.643.541.740.538.1

Από την έντυπη έκ


Εκλογές Ε.Α.Α.Σ: Επίσκεψη για ενημέρωση και ανταλλαγή απόψεων του προέδρου της Ε.Α.Α.Σ, Αντγου ε.α. Βασιλείου Ροζή που κατέρχεται ως υποψήφιος πρόεδρος στις επικείμενες εκλογές






    1. Την Τρίτη 11 Φεβρουαρίου, επισκέφθηκε το παράρτημά μας, ο νυν πρόεδρος της Ε.Α.Α.Σ, Αντγος ε.α.Βασίλειος Ροζής, που την Κυριακή 23 Φεβρουαρίου, διεκδικεί  την επανεκλογή του, στη  θέση του προέδρου της Ένωσης.  

   2. Η συνάντηση ξεκίνησε με την αναλυτική ενημέρωση του προέδρου της Ε.Α.Α.Σ, που αφορούσε τον απολογισμό του έργου του, την περίοδο 2017 μέχρι και τώρα.
   
   3. Η συζήτηση που ακολούθησε, αφορούσε κυρίως θέματα με προτάσεις, απόψεις και δράσεις,  για την επαναφορά της  εύρυθμης λειτουργίας, στην Ε.Α.Α.Σ
 




     






 








Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2020

Εκλογές Ε.Α.Α.Σ - Μήνυμα του υποψήφιου Ανχη( ΕΠ) ε.α. Θεόδωρου Κουτσοτόλιου: Όλοι Μαζί - Επιβεβλημένη, όσο ποτέ, η συμμετοχή και η νικηφόρα αντιπροσώπευσή μας , στις επερχόμενες εκλογές









Καλησπέρα και καλό  βράδυ να έχουμε όλοι μας, αλλά έχουμε και την ανάγκη να ενημερώσει ο καθένας μας Πανελλήνια τον κάθε γνωστό και φίλο για την ανάγκη συμμετοχής στις ερχόμενες Εκλογές. 

Η αντιπροσώπευσή μας είναι επιβεβλημένη όσο ποτέ όπως και μονόδρομος!! 

Οι όποιοι αδιαφορούντες ας λογοδοτήσουν συνειδησιακά στον εαυτό τους και ας ξέρουν ότι τους αγαπάμε και πάντα θα είναι συνάδελφοί μας!! 

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ !!


















Το Πεζικό το 1946-49: Οργάνωση και εξοπλισμός κατά τον συμμοριτοπόλεμο




Ο Έλληνας πεζός κλήθηκε να συμμετάσχει στην αδελφοκτόνα σύγκρουση, που έμεινε γνωστή ως συμμοριτοπόλεμος. Πολέμησε και σ’ αυτή, την πρώτη θερμή σύγκρουση, του Ψυχρού Πολέμου, με την γνωστή του γενναιότητα, δυστυχώς εναντίον αδελφών.
Η εμφύλια διαμάχη που αιματοκύλησε την Ελλάδα , στο διάστημα 1946-49, είχε, ουσιαστικά, αρχίσει από το 1943, τόσο στα ελληνικά βουνά, όσο και στη Μέση Ανατολή – με τα γνωστά κινήματα. Κορυφώθηκε ωστόσο στην περίοδο 1946-49.
Πρωταγωνιστές στην σύγκρουση αυτή ήταν από την μια πλευρά οι αντάρτες του «Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας» (ΔΣΕ) και, από την άλλη, οι απλοί πεζικάριοι του Ελληνικού Στρατού – και όχι, όπως κάκιστα αναφέρεται του «Κυβερνητικού Στρατού», καθόσον στρατούς, ως γνωστόν, σχηματίζουν τα κράτη και τα έθνη και όχι οι κυβερνήσεις.
Το Ελληνικό Πεζικό, στην αρχή της εν λόγω περιόδου, αποτελείτο από κληρωτούς, χωρίς πολεμική εμπειρία και από ελάχιστους εκπαιδευμένους άνδρες της 3ης Ορεινής Ταξιαρχίας. Ορισμένοι άνδρες είχαν, επίσης, πολεμήσει σε διάφορες αντιστασιακές οργανώσεις. Το επίπεδο εκπαίδευσης ήταν αρχικά χαμηλό, λόγω της ανάγκης άμεσης διάθεσης των τμημάτων στον αγώνα.
Επίσης, λόγω της φύσης του αγώνα καθαυτής (ανταρτοπόλεμος), αλλά και λόγω της ιδιαίτερης μορφής του αγώνα, το ηθικό δεν ήταν ιδιαίτερα υψηλό. Σε αυτό συντελούσαν και οι τρομακτικές ελλείψεις σε βαρέα όπλα πεζικού και ειδικά σε πολυβόλα.
Βασική μονάδα μάχης ήταν το Τάγμα Πεζικού (ΤΠ). Το Τάγμα αποτελείτο από τρεις λόχους τυφεκιοφόρων και ένα λόχο βαρέων όπλων. κάθε λόχος τυφεκιοφόρων διέθετε τρεις διμοιρίες τυφεκιοφόρων και μια διοίκησης. Ο λόχος βαρέων όπλων του τάγματος, θεωρητικά, έπρεπε να διαθέτει τρεις διμοιρίες πολυβόλων (12 πολυβόλα) και διμοιρία όλμων των 81mm (4 σωλήνες).
Στην πραγματικότητα όμως δεν διέθετε ούτε ένα πολυβόλο και συνήθως διέθετε, μέχρι δύο όλμους. Οι διμοιρίες τυφεκιοφόρων επίσης διέθεταν ένα οπλοπολυβόλο Bren ανά ομάδα μάχης και έναν ελαφρύ όλμο, των 50mm, αρχικά, βρετανικό και των 60mm, αργότερα, αμερικανικό.
Η έλλειψη πολυβόλων αποτέλεσε τρομακτικό πρόβλημα για το Ελληνικό Πεζικό, το οποίο δεν επιλύθηκε πλήρως, μέχρι το τέλος του συμμοριτοπολέμου. Οι Βρετανοί, οι οποίοι μέχρι το 1947, είχαν αναλάβει την ανασυγκρότηση του Ελληνικού Στρατού, είχαν διαθέσει μόνο 96, συνολικά, υδρόψυκτα πολυβόλα Vickers των 0.303 in. Με τα όπλα αυτά συγκροτήθηκαν επτά λόχοι πολυβόλων, οι οποίοι διατέθηκαν ένας ανά Μεραρχία Πεζικού.
Από την άλλη πλευρά, κάθε τάγμα του ΔΣΕ, αν και με αριθμητική δύναμη ίση με το ήμισυ σχεδόν των ταγμάτων του Στρατού, διέθετε μεγαλύτερο αριθμό αυτομάτων όπλων – πολυβόλα, οπλοπολυβόλα – και ενίοτε και όλμων.
Τα τάγματα Πεζικού έπρεπε να παρατάσσουν 800 άνδρες. Στην πραγματικότητα σπάνια παρέτασσαν 600. Συνήθως η αριθμητική τους δύναμη ήταν μεταξύ 400 και 500 ανδρών. Βασικό όπλο του Πεζικού ήταν το βρετανικό, επαναληπτικό, τυφέκιο Lee Enfield, διαμετρήματος 0.303in.
Αξιωματικοί και βαθμοφόροι έφεραν υποπολυβόλα Sten και Thomson και πιστόλια ή περίστροφα. Ακόμα και μετά την ανάληψη της ευθύνης εφοδιασμού του Ελληνικού Στρατού από τις ΗΠΑ, δεν σημειώθηκαν θεαματικές πρόοδοι, όσον αφορά τον εξοπλισμό του Πεζικού.
Μόνο οι Λόχοι Ορεινών Καταδρομών (ΛΟΚ) άρχισαν, από το 1948, να εφοδιάζονται με αμερικανικό εξοπλισμό – τυφέκια Μ-1, πολυβόλα Browning των 0,30in. και υποπολυβόλα Μ-3. Στις κοινές μονάδες πεζικού πολυβόλα Browning των 0,30in, άρχισαν να διατίθεντε στα τελευταία στάδια της σύγκρουσης. Τυφέκια Μ-1 δεν διατέθηκαν, παρά μετά το πέρας του συμμοριτοπολέμου.
Το Πεζικό ήταν οργανωμένο, καθ’ όλη τη διάρκεια του συμμοριτοπολέμου, βάσει των βρετανικών προτύπων, σε Ταξιαρχίες Πεζικού, η καθεμιά των οποίων παρέτασσε τρία τάγματα πεζικού και θεωρητικά διέθετε οργανικό πυροβολικό ή τμήμα βαρέων όλμων και λόχο πολυβόλων. Ελλείψει ορειβατικού πυροβολικού, βαρέων όλμων κα πολυβόλων, συνήθως κάθε Ταξιαρχία παρέτασσε μόνο τα τρία τάγματα πεζικού της, αντιστοιχώντας έτσι, καθόλα, σε απλό σύνταγμα πεζικού.
Το Πεζικό ανέλαβε, όπως ήταν αναμενόμενο, το βάρος του αγώνα, κατά τη διάρκεια του πολέμου, υφιστάμενο και την μεγαλύτερη αιμορραγία. Οι πρώτες ατυχείς επιχειρήσεις, ο αγώνας εναντίον ενός «αόρατου» εχθρού, που είχε την πρωτοβουλία των κινήσεων και οι παλινωδίες της διοίκησης, η οποία επίσης δεν είχε εμπειρία στον αντι-ανταρτικό αγώνα, είχε ως αποτέλεσμα το Πεζικό να μην αποδώσει τα αναμενόμενα, στην αρχή τουλάχιστον, παρά την γενναιότητα και το θάρρος αξιωματικών και οπλιτών.
Όταν ο, μετέπειτα, Στρατάρχης Παπάγος ανέλαβε τη διοίκηση, στις αρχές του 1949, κατάφερε να εμπνεύσει νέα πνοή στο Στράτευμα, αναδημιουργώντας, όπως ελέγετο τότε, τον «Στρατό της Αλβανίας». Με τον νέο επιθετικό πνεύμα που επικράτησε το Πεζικό κατόρθωσε, ουσιαστικά, να τελειώσει τον αδελφοκτόνο πόλεμο, υψώνοντας ξανά την Ελληνική σημαία στις βουνοκορφές του Γράμμου και του Βίτσι.









Πληρώνουμε το ΕΣΥ, πάμε στα ιδιωτικά νοσοκομεία! - Βαριά άρρωστο το ΕΣΥ, χρήζει επείγουσας μεταρρύθμισης - Πόσα φάρμακα είναι σε ολική ή μερική έλλειψη.





ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Η διαπίστωση είναι κοινή: το Εθνικό Σύστημα Υγείας αδυνατεί να αντιμετωπίσει τις αυξημένες ανάγκες των πολιτών και τις σύγχρονες προκλήσεις για την παροχή ποιοτικών και προσβάσιμων από όλους υπηρεσιών. 
Ένας στους πέντε Έλληνες δηλώνει ότι δεν έλαβε υπηρεσίες υγείας, παρόλο που τις είχε ανάγκη. 
Ένας στους τρεις καρκινοπαθείς αντιμετωπίζει πρόβλημα στην πρόσβαση στον γιατρό του και ένας στους τέσσερις στην πρόσβαση στο φάρμακο. 
Το 60% των διαβητικών και υπερτασικών δηλώνει ότι έχει πρόβλημα στην πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας λόγω κόστους. 
Οι δημόσιες δαπάνες υγείας βρίσκονται μόλις στο 5% του ΑΕΠ, έναντι 7% που είναι ο μέσος όρος των χωρών της Ε.Ε., ενώ πάνω από 35% των συνολικών δαπανών υγείας είναι ιδιωτικές. 
Το 90% των ιδιωτικών δαπανών για την υγεία προέρχεται απευθείας από τους πολίτες και συχνά είναι «άτυπες» και μόνο το 10% καλύπτεται από τις ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες. 
Στην Ελλάδα το ποσοστό των «καταστροφικών δαπανών υγείας» όπως αποκαλούνται οι δαπάνες υγείας για τις οποίες ένα νοικοκυριό αναγκάζεται να κάνει περικοπές σε βασικά αγαθά, είναι ένα από τα υψηλότερα μεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ και ανέρχεται στο 9,7%.
Την ίδια στιγμή, αυξάνεται η ζήτηση για δωρεάν υπηρεσίες υγείας. Τη δεκαετία 2009-2018 ο αριθμός των ασθενών που πήραν εξιτήριο από τα δημόσια νοσοκομεία αυξήθηκε κατά 30%, γεγονός που αποδίδεται στη σταδιακή γήρανση του πληθυσμού αλλά και στη «στροφή» των πολιτών στο ΕΣΥ λόγω της οικονομικής κρίσης. 
Σήμερα, το 43% του συνολικού αριθμού των νοσοκομειακών κλινών στη χώρα βρίσκεται στην Αττική, καλύπτοντας το 35% του ελληνικού πληθυσμού. Εκτιμάται δε ότι το ένα τρίτο των εισαγωγών έκτακτης ανάγκης σε ένα γενικό νοσοκομείο για χειρουργικά, ΩΡΛ, οφθαλμολογικά και γυναικολογικά περιστατικά, θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί από δομές Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας. Και ένας μεγάλος αριθμός πολιτών που απευθύνονται στα φαρμακεία για να εκτελέσουν τη συνταγή τους μένει στην αναμονή, λόγω των σοβαρών ελλείψεων φαρμάκων οι οποίες, τα τελευταία χρόνια λόγω των παράλληλων εξαγωγών, έχουν λάβει τη μορφή ενός μόνιμου «βραχνά» για τους ασθενείς.
Επτά καθηγητές με αντικείμενο τη μελέτη του συστήματος υγείας, από διαφορετικό «μετερίζι» ο καθένας και συγκεκριμένα οι Γιάννης Τούντας, Γιάννης Κυριόπουλος, Χρήστος Λιονής, Μιλτιάδης Νεκτάριος, Κυριάκος Σουλιώτης, Γιάννης Υφαντόπουλος και Τάσος Φιλαλήθης, παρουσιάζουν στην έρευνα της διαΝΕΟσις, για «το Νέο ΕΣΥ:
H Ανασυγκρότηση του Εθνικού Συστήματος Υγείας» τις βασικές στρεβλώσεις του ΕΣΥ, καταλήγοντας σε πρόταση «γενετικής τροποποίησης του υγειονομικού τομέα» και η οποία θα μπορεί να ολοκληρωθεί σε χρονικό ορίζοντα τριών ετών. 
Με τη διαπίστωση ότι η μεταρρύθμιση του συστήματος υγείας αποτελεί «επείγουσα αναγκαιότητα» για τη βελτίωση της ικανοποίησης των πολιτών και της απόδοσης των φόρων και εισφορών, προτείνουν μεταξύ άλλων παρεμβάσεις σε πέντε βασικούς τομείς: στη διοίκηση και στην οργάνωση του συστήματος υγείας,  –ενδεικτική είναι η πρόταση για μετατροπή των νοσοκομείων του ΕΣΥ σε ΝΠΙΔ μη κερδοσκοπικού–, στη χρηματοδότησή του με την αναγωγή του ΕΟΠΥΥ σε μοναδικό πληρωτή με αποκλειστική διαχείριση του συνόλου των εθνικών πόρων για τις δημόσιες δαπάνες υγείας, στον νοσοκομειακό τομέα με συγχωνεύσεις και αλλαγές χρήσης νοσοκομείων, στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας και στην ολοκληρωμένη οικογενειακή ιατρική, και στο ανθρώπινο δυναμικό και στις πιο ευέλικτες εργασιακές σχέσεις εντός ΕΣΥ.
«Συγκεντρωτική και αναχρονιστική» διοίκηση
Θεσμοθέτηση ενός Κέντρου Στρατηγικού Σχεδιασμού και Αξιολόγησης υπό μορφήν ΝΠΙΔ με γνωμοδοτικές προς το υπουργείο Υγείας αρμοδιότητες για τη λειτουργία του ΕΣΥ, αύξηση του αριθμού των Υγειονομικών Περιφερειών από επτά που είναι σήμερα σε 13, μετατροπή των νοσοκομείων του ΕΣΥ σε ΝΠΙΔ μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, και συμπληρωματική σχέση του δημόσιου με τον ιδιωτικό τομέα υγείας, είναι στις προτάσεις των συντακτών της έρευνας της διαΝΕΟσις για το «Νέο ΕΣΥ». 
Οι συντάκτες της έρευνας σχολιάζοντας τη σημερινή εικόνα του ΕΣΥ, κάνουν λόγο για έναν «έντονα συγκεντρωτικό και αναχρονιστικό χαρακτήρα διοίκησης, ο οποίος μειώνει την αποδοτικότητα του συστήματος», αλλά και για κατανομή των νοσοκομειακών και πρωτοβάθμιων μονάδων υγείας η οποία δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες υγείας και στις προσδοκίες του πληθυσμού.
Σύμφωνα με τους συντάκτες της έρευνας, το υπ. Υγείας οφείλει να ασκεί επιτελικό και εποπτικό ρόλο στο ΕΣΥ, να είναι θεσμοφύλακάς του, να θέτει στρατηγικούς στόχους και να διαπραγματεύεται τον ετήσιο προϋπολογισμό του. Η έρευνα προτείνει τη δημιουργία ενός Κέντρου Στρατηγικού Σχεδιασμού και Αξιολόγησης ως ΝΠΙΔ που θα αποτελεί τον πρώτο και βασικό φορέα συγκέντρωσης και αξιολόγησης όλων των πληροφοριών που αφορούν τη λειτουργία του ΕΣΥ σε όλα τα επίπεδα. 
Οι Υγειονομικές Περιφέρειες προτείνεται να είναι ΝΠΔΔ και να αυξηθούν σε 13 από επτά που είναι σήμερα –να αντιστοιχηθούν με τις διοικητικές Περιφέρειες– και να ασκούν περιφερειακή διοίκηση στις μονάδες που υπάγονται σε αυτές. Σε κάθε ΥΠΕ προτείνεται η συγκρότηση ενός ή περισσότερων «Συμπλεγμάτων Νοσοκομείων» (με ενιαίο νομικό και διοικητικό καθεστώς) και Δικτύων Νοσοκομείων (με προγραμματικές συμφωνίες και ενδεχομένως κοινό μάνατζμεντ). Τα νοσοκομεία που θα ανήκουν στο ίδιο δίκτυο θα αναπτύξουν συνέργειες για τη συμπληρωματική παροχή υπηρεσιών υγείας σε όλο το φάσμα των ειδικοτήτων προς τους ασθενείς.
Επιπλέον, τα νοσοκομεία του ΕΣΥ θα πρέπει να μετατραπούν σε ΝΠΙΔ, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, ως θυγατρικές των ΥΠΕ, για προσέλκυση αξιόλογων και έμπειρων στελεχών από τον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα. Η αλλαγή αυτή «θα δώσει τη δυνατότητα στα νοσοκομεία να υπερβούν τις αγκυλώσεις του ενιαίου μισθολογίου του Δημοσίου και να θεσπίσουν κίνητρα οικονομικής και κλινικής αποδοτικότητας που θα διαφοροποιήσουν τις αμοιβές των γιατρών, νοσηλευτών και διοικητικών υπαλλήλων, με στόχο την αύξηση της παραγωγικότητας. Αλλαγές προτείνονται και στις εργασιακές σχέσης στο ΕΣΥ. 
Όπως αναφέρεται, «εφαρμογή του θεσμού της “πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης” μόνο στους διευθυντές-συντονιστές γιατρούς, με βελτιωμένες αποδοχές και με δυνατότητα παροχής αμειβόμενου ιδιωτικού έργου εντός του νοσοκομείου. Για τους υπόλοιπους γιατρούς, να παρέχεται η δυνατότητα πλήρους αλλά όχι αποκλειστικής απασχόλησης για να μπορούν να απασχολούνται σε δύο ή περισσότερα νοσοκομεία με βάση επιμέρους συμβόλαια εργασίας».
Αλλαγή στο σύστημα χρηματοδότησης
Την ολοκλήρωση της διαρθρωτικής μεταρρύθμισης στη χρηματοδότηση του συστήματος Υγείας που ξεκίνησε το 2011 με τη δημιουργία του ΕΟΠΥΥ, αλλά έμεινε στη μέση, ζητούν οι συντάκτες της έρευνας της διαΝΕΟσις. Οι καθηγητές επισημαίνουν την ανάγκη ο ΕΟΠΥΥ να μετατραπεί σε ενιαίο μοναδικό πληρωτή, που σημαίνει ότι θα έχει την αποκλειστική ευθύνη της διαχείρισης, αγοράς και κατανομής του συνόλου των εθνικών πόρων, συμπεριλαμβανομένων και των φορολογικών εσόδων σε ένα σύστημα «κλειστών» περιφερειακών προϋπολογισμών και τιμών αποζημίωσης του συστήματος.
Οι συντάκτες προτείνουν την αναπροσαρμογή της συμμετοχής των ασφαλισμένων στο κόστος με βάση κριτήρια εισοδηματικά κριτήρια και ανάγκης για φροντίδα υγείας. Σύμφωνα με το σκεπτικό της πρότασης, στην Ελλάδα καταγράφεται εκτεταμένη ιδιωτική δαπάνη υγείας –«εξαιρετικά ανθεκτική κατά τη διάρκεια της κρίσης»– που σε σημαντικό ποσοστό (έως και το 20% της δαπάνης του οικογενειακού προϋπολογισμού σύμφωνα με παλιότερη μελέτη) έχει τη μορφή των «άτυπων πληρωμών». 
Όπως αναφέρεται, «προς αναίρεση του φαινομένου αυτού είναι αναγκαίο να εξεταστεί η ενσωμάτωση των ιδιωτικών πληρωμών και παραπληρωμών στην επίσημη χρηματοδοτική διαδικασία με τη μορφή συνασφάλισης ή συμπληρωμής». Επιπλέον, προτείνεται και η εισαγωγή ασφαλιστικών τιμών αναφοράς ως ανώτατο όριο κάλυψης δαπανών υγείας και θεσμοθέτηση ειδικής φορολογίας σε επιβλαβή για τη δημόσια υγεία προϊόντα, τα έσοδα από την οποία θα αποδίδονται στον ΕΟΠΥΥ.
Σε ό,τι αφορά την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, η ομάδα της διαΝΕΟσις προτείνει την ανάπτυξη ολοκληρωμένων δικτύων ΠΦΥ – επί τη βάσει συμβολαιακών αγορών υπηρεσιών για τους πολίτες τις οποίες θα κάνει ο ΕΟΠΥΥ. Στα δίκτυα μπορούν να ενταχθούν οποιασδήποτε μορφής δομή ή υπηρεσία ΠΦΥ (δημόσια ή ιδιωτική).
Κάθε πολίτης θα έχει δικαίωμα πρόσβασης σε μία ολοκληρωμένη δέσμη υπηρεσιών φροντίδας (πρόληψη, προαγωγή υγείας, περίθαλψη οξέων και χρόνιων νοσημάτων, αποκατάσταση, υποστηρικτική φροντίδα που προσφέρονται στο ιατρείο, στο σπίτι ή σε ειδικές δομές στην κοινότητα). Η επιλογή του οικογενειακού γιατρού από το άτομο θα είναι ελεύθερη και η συμμετοχή στο κόστος θα είναι ελάχιστη ή μηδενική. Τέλος, η διαΝΕΟσις προτείνει και εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου για τη χορήγηση ιατρικών ειδικοτήτων και τη διαμόρφωση στρατηγικού προγραμματισμού στο ανθρώπινο δυναμικό από τα υπ. Υγείας και Παιδείας, με αναπροσαρμογή του αριθμού εισακτέων στις Σχολές Επιστημών Υγείας.
Παγιώνονται οι ελλείψεις σε φάρμακα
Στην αναμονή για το πότε θα βρεθεί το φάρμακό τους βρίσκονται εκατοντάδες Ελληνες σε καθημερινή βάση, λόγω των χρόνιων και ενίοτε οξυμένων ελλείψεων φαρμάκων. Σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες καταγραφές των φαρμακευτικών συλλόγων, τουλάχιστον 200 φάρμακα είναι σε έλλειψη είτε ολική είτε μερική (δηλαδή, κυκλοφορία του φαρμάκου σε μικρότερη ποσότητα από τις ανάγκες των ασθενών), πολλά εκ των οποίων ευρείας κυκλοφορίας, όπως αντιφλεγμονώδη, κολλύρια, αντιδιαβητικά, αντιβιοτικά και εμβόλια, ενώ στην επίσημη λίστα του Εθνικού Οργανισμού Φαρμάκων με τις «ολικές» ελλείψεις φαρμάκων βρίσκονται αυτή τη στιγμή περίπου 100 φαρμακευτικά σκευάσματα (κωδικοί). Πριν από τρεις εβδομάδες, η Ελληνική Ομοσπονδία Καρκίνου έφτασε στο σημείο να καταγγείλει δημοσίως ελλείψεις βασικών νεοπλασματικών φαρμάκων, που οδήγησαν εκείνη την περίοδο ακόμα και σε ακύρωση προγραμματισμένων χημειοθεραπειών σε κάποια νοσοκομεία της χώρας.

Σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες καταγραφές, τουλάχιστον 200 φάρμακα είναι σε ολική ή μερική έλλειψη.
Για ένα σοβαρό πρόβλημα που έχει παγιωθεί τα τελευταία χρόνια λόγω των συνεχών μειώσεων στις τιμές των φαρμάκων, που έχουν ως αποτέλεσμα να έχουν αυξηθεί οι παράλληλες εξαγωγές από τις φαρμακαποθήκες, κάνει λόγο στην «Κ» ο πρόεδρος του Φαρμακευτικού Συλλόγου Αττικής, Κωνσταντίνος Λουράντος. Σύμφωνα με τον κ. Λουράντο, οι ασθενείς ταλαιπωρούνται γιατί αναγκάζονται είτε να περιμένουν το φάρμακό τους, με αποτέλεσμα να μένουν πίσω στη θεραπεία τους, είτε να το ψάχνουν από φαρμακείο σε φαρμακείο είτε να απευθύνονται στον γιατρό τους προκειμένου να τους αλλάξει τη συνταγή. Οπως αναφέρει ο ίδιος, εύκολη λύση στο πρόβλημα δεν υπάρχει. Αν και ο ΕΟΦ έχει τη δυνατότητα να προχωρεί σε απαγόρευση των παράλληλων εξαγωγών στα φάρμακα που βρίσκονται σε έλλειψη, αυτή είναι προσωρινή και για ορισμένο διάστημα, γεγονός που δεν επιλύει το πρόβλημα.
Οι ελλείψεις φαρμάκων αποτέλεσαν το αντικείμενο συνάντησης εργασίας που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στο υπ. Υγείας παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου, του ΠΦΣ και του ΕΟΦ. Κατά τη συνάντηση αποφασίστηκε, μεταξύ άλλων, εντατικοποίηση των ελέγχων για τη διασφάλιση της επάρκειας των φαρμάκων, απαγόρευση των εξαγωγών των ελλειπτικών φαρμάκων για όσο διάστημα χρειαστεί έως ότου ομαλοποιηθεί η αγορά και παράταση της ισχύος των συνταγών σε φάρμακα που είναι σε έλλειψη.


Προσθήκη λεζάντας








πηγή:https://www.kathimerini.gr/1064341/gallery/ygeia/ygeia-epikairothta/varia-arrwsto-to-esy-xrhzei-epeigoysas-metarry8mishs


Μισθοφόροι τζιχαντιστές, του Ερντογάν, σκύλευσαν και βεβήλωσαν τη σωρό του Σύριου πιλότου μετά την κατάρριψη του ΜΙ17 - Μην δείτε, εάν δεν αντέχετε, την πολύ σκληρή εικόνα - BINTEO






























Oι μισθοφόροι τζιχαντιστές του Ερντογάν σκύλευσαν και βεβήλωσαν τη σωρό του Σύριου πιλότου μετά την κατάρριψη του ΜΙ17 στο Νότο Ιντλίμπ από τουρκικό στρατό στην περιφέρεια της Nayrab κοντά στο Saraqib…Γυμνός κείτεται στα φλεγόμενα συντρίμμια …
3 Σύριοι πιλότοι ταυτοποιήθηκαν ως νεκροί













Image
dimpenews.com





dimpenews.com


Άμεσα Ρωσικά αντίποινα: Βομβάρδισαν ανηλεώς βάση του τουρκικού στρατού στο Ν Ιντλίμπ. - Πολλοί στρατιώτες νεκροί και τραυματίες…




Άμεσα αντίποινα.Ρωσική αεροπορία βομβάρδισε τουρκική βάση (TSK) κοντά στο χωριό Kaminas στο Νότο του Ιντλίμπ όπου καταρρίφθηκε από τον τουρκικό στρατό το συριακό ελικόπτερο ΜΙ17 κι ακολούθησε η βεβήλωση των νεκρών πιλότων από την αλ Νούσρα (HTS). Οι πρώτες αναφορές κάνουν λόγο για νεκρούς και τραυματίες Τούρκους στρατιώτες.
Toυρκικά ελικόπτερα εισέρχονται στο συριακό εναέριο χώρο και κατευθύνονται προς το τουρκικό παρατηρητήριο/βάση που βομβάρδισε ανηλεώς η ρωσική αεροπορία για να εκκενώσουν νεκρούς και τραυματίες Τούρκους στρατιώτες…

dimpenews.com