Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2019

Τράπεζες: Xρεώνουν την έκδοση του PIN και την ανανέωση της κάρτας!! - Δείτε όλες τις χρεώσεις και τα μεγάλα καθαρά έσοδα κάθε τράπεζας!










ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Η πίεση για βελτίωση της κερδοφορίας από τη μια και η προσπάθεια να στρέψουν την πελατεία τους στη χρήση ηλεκτρονικών μέσων συναλλαγών, που έχουν χαμηλότερα λειτουργικά κόστη από τα παραδοσιακά, έχουν ωθήσει τις τράπεζες να επιβάλλουν πλήθος χρεώσεων. 
Τα τελευταία χρόνια, μάλιστα, τα έσοδα από προμήθειες ως ποσοστό της συνολικής οργανικής κερδοφορίας αυξάνονται. Αυξάνονται όμως και οι αντιδράσεις των πελατών τους, ειδικά εκείνων που είναι λιγότερο εξοικειωμένοι με τα νέα μέσα που προσφέρουν τα πιστωτικά ιδρύματα. 
Όπως προκύπτει από τα σχετικά έντυπα που περιλαμβάνουν τις χρεώσεις που επιβάλλουν οι τράπεζες και τα οποία είναι αναρτημένα στις ιστοσελίδες τους, προμήθειες εισπράττονται πλέον όχι μόνο για τις συνήθεις τραπεζικές συναλλαγές, όπως τα εμβάσματα, αλλά και για μια σειρά υπηρεσιών που μέχρι σήμερα παρέχονταν δωρεάν, όπως: 
.  Η επανέκδοση ή η ανανέωση χρεωστικής κάρτας, 
Η έκδοση PIN σε περίπτωση που ο κάτοχος της κάρτας ξέχασε το αρχικό ή ακόμη και 
.  Η  ενημέρωση για την κίνηση του λογαριασμού όταν ο πελάτης ζητάει εκτύπωση μέσω του ATM.
Πρόσφατα, η Εθνική Τράπεζα ανακοίνωσε ότι επιβαρύνει από τις αρχές του μήνα με 0,20 ευρώ την ερώτηση υπολοίπου λογαριασμού όταν γίνεται σε ΑΤΜ άλλης τράπεζας εντός Ευρωζώνης, ενώ με 0,15 ευρώ χρεώνει πλέον την εκτύπωση των τελευταίων κινήσεων, ακόμη και αν ο πελάτης χρησιμοποιεί το ΑΤΜ της τράπεζας. 
Να σημειωθεί ότι όλες οι τράπεζες είχαν προχωρήσει το καλοκαίρι στην επιβολή προμήθειας 2 έως 3 ευρώ στους κατόχους χρεωστικών καρτών όταν κάνουν ανάληψη μετρητών από ΑΤΜ άλλης τράπεζας, διευρύνοντας τη συγκεκριμένη χρέωση όχι μόνο για τους κατόχους καρτών ξένων τραπεζών, αλλά και για τους Έλληνες. 
Η επιβάρυνση για την επανέκδοση του PIN επιβαρύνεται με 3 ευρώ από τη Eurobank, ενώ με προμήθεια 5 ή 6 ευρώ επιβαρύνεται η ανανέωση της χρεωστικής κάρτας (συνήθως συμβαίνει έπειτα από 5 χρόνια), αλλά και η ανανέωσή της ύστερα από απώλεια ή κλοπή. Η επιβάρυνση αυτή έχει υιοθετηθεί από όλες τις τράπεζες, ενώ ορισμένες, όπως η Τράπεζα Πειραιώς, επιβάλλουν συνδρομή και σε έκδοση συγκεκριμένων καρτών με ειδικά προνόμια.
Η συνδρομή στις πιστωτικές κάρτες, μια υπηρεσία που ήταν χωρίς χρέωση στο παρελθόν, έχει υιοθετηθεί από όλες τις τράπεζες και το κόστος διαμορφώνεται πλέον στα 25 έως 30 ευρώ για τις απλές κάρτες MasterCard ή Visa, με μικρές διαφοροποιήσεις, όπως η δωρεάν συνδρομή για έξι μήνες ή ένα χρόνο. Η ετήσια συνδρομή στις πιστωτικές κάρτες περιορίζεται στα 15-20 ευρώ για κάθε πρόσθετη κάρτα, πρακτική που έχει υιοθετηθεί σχεδόν από όλες τις τράπεζες, ενώ για τις αναβαθμισμένες κάρτες Platinum ή Gold η συνδρομή είναι πολλαπλάσια, αφού συνοδεύεται με πρόσθετα προνόμια.
Πολλές από τις χρεώσεις που επιβάλλουν οι τράπεζες στοχεύουν στο να περιορίσουν τις συναλλαγές μέσω καταστημάτων και να στρέψουν τους καταναλωτές στα εναλλακτικά δίκτυα. Ενδεικτική είναι η περίπτωση της Alpha Bank, που χρεώνει την πληρωμή πιστωτικών καρτών μέσω του καταστήματος με 3 ευρώ τη συναλλαγή εάν η πληρωμή γίνει με χρέωση λογαριασμού και με 5 ευρώ εάν η πληρωμή γίνει με καταβολή μετρητών.
Το βάρος που δίνεται στις προμήθειες αποδίδεται στις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιήσει οι τράπεζες τα τελευταία χρόνια στα εναλλακτικά δίκτυα, η χρήση των οποίων, αν και όχι ανέξοδη, είναι κατά πολύ φθηνότερη. Βασική αιτία είναι επίσης ότι οι τράπεζες επιχειρούν να αντισταθμίσουν τις απώλειες που έχουν από τα έσοδα τόκων, που βαίνουν σταθερά μειούμενα τα τελευταία χρόνια λόγω της μειωμένης χρηματοδότησης.



























































πηγή:https://www.kathimerini.gr/1046259/gallery/oikonomia/epixeirhseis/trapezes-xrewnoyn-thn-ekdosh-toy-pin-kai-thn-ananewsh-ths-kartas

Δημήτρης Τσοβόλας: Αυτός είναι ο συνήγορος του Δημ. Παπαγγελόπουλου - Η επιλογή δεν είναι τυχαία,........!!!



Ο Δημ. Τσοβόλας, πρώην υπουργός Οικονομικών των κυβερνήσεων Ανδρέα Παπανδρέου, ο οποίος μάλιστα παραπέμφθηκε στο Ειδικό Δικαστήριο του 1989 και σήμερα ένας από τους διακεκριμένους ποινικολόγους της Αθήνας, είναι το πόοσωπο με ειδικό συμβολισμό που θα αναλάβει την υπεράσπιση του Δημ. Παπαγγελόπουλου στην προανακριτική Επιτροπή της Βουλής για   την υπόθεση Novartis.
Η επιλογή του προσώπου προφανώς δεν είναι τυχαία, αφού η πλευρά Παπαγγελόπουλου θέλει να δώσει το στίγμα της «πολιτικής σκευωρίας» και ενός «βρώμικου 89».







πηγή:https://www.dikastiko.gr/%cf%80%cf%81%cf%89%cf%84%ce%bf-%ce%b8%ce%b5%ce%bc%ce%b1/%ce%b4%ce%b7%ce%bc%ce%ae%cf%84%cf%81%ce%b7%cf%82-%cf%84%cf%83%ce%bf%ce%b2%cf%8c%ce%bb%ce%b1%cf%82-%ce%b1%cf%85%cf%84%cf%8c%cf%82-%ce%b5%ce%af%ce%bd%ce%b1%ce%b9-%ce%bf-%cf%83%cf%85%ce%bd%ce%ae%ce%b3/

Οι Τούρκοι εισέβαλαν στη Συρία - Η αμερικανική διπλωματία και το αλαλούμ στη βόρειο Συρία - Το ρωσικό παιχνίδι ισχύος στο Idlib - Αναδυόμενο «ισλαμικό κράτος»;





Σύμφωνα με πληροφορίες του πρακτορείου ειδήσεων Bloomberg, οι τουρκικές ένοπλες δυνάμεις άρχισαν να εισβάλουν στο συριακό έδαφος νωρίς το πρωί της 9ης Οκτωβρίου, με στόχο κατ' αρχάς τη δημιουργία ζώνης ασφαλείας βάθους 30 χιλιομέτρων και μήκους 120 χιλιομέτρων εντός της περιοχής. Την πληροφορία αυτή ωστόσο διέψευσε λίγη ώρα μετά το πρακτορείο Reuters, επικαλούμενο ανώτατες πηγές στην Άγκυρα.
Παρ' όλα αυτά, φαίνεται πως η στρατιωτική δραστηριότητα κατά μήκος της συνοριακής γραμμής Τουρκίας-Συρίας είναι υπαρκτή και επεκτείνεται σε ιρακινά εδάφη, όπου βρίσκονται βάσεις και οπλικά συστήματα του PKK (όρος Καντίλ). 
Σε αυτήν την περιοχή δραστηριοποιείται η κουρδική πολιτοφυλακή YPG, η οποία θεωρείται ο ένοπλος βραχίονας του PKK και έχει εξοπλιστεί ακόμη και με βαρέα οπλικά συστήματα από τους Αμερικανούς κατά τη διάρκεια των μαχών εναντίον του Ισλαμικού Χαλιφάτου (ISIS). 
Σύμφωνα πάντα με το Bloomberg, μια μικρή προωθημένη ομάδα τουρκικών δυνάμεων εισήλθε κοντά στις πόλεις Ταλ Αμπιάντ και Ρας αλ Αΐν, προκειμένου να προετοιμάσει το έδαφος για την ευρεία εισβολή, όπως δήλωσε στο πρακτορείο αξιωματούχος, ο οποίος θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του.
Μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν σχόλια από την κουρδική πλευρά.
Η αμερικανική διπλωματία και το αλαλούμ στη βόρειο Συρία

Το κενό νιώθουν πρώτοι οι Κούρδοι της Συρίας, ενώ οι κύριοι παράγοντες της ειρηνευτικής διαδικασίας της Αστάνα  -Ιράν, Ρωσία και Τουρκία- αναμένεται να κάνουν τα πάντα προκειμένου να διασφαλίσουν το μερίδιό τους.

Αμερικανικά και τουρκικά στρατεύματα διεξήγαγαν κοινές περιπολίες στα βορειοανατολικά της Συρίας προτού ο Τραμπ αποφασίσει να ανοίξει τον δρόμο για μία τουρκική εισβολή (ζώνη ασφαλείας, όπως προτιμά να την αποκαλεί η Άγκυρα). Η Ρωσία, το Ιράν, το καθεστώς της Συρίας αλλά και οι τζιχαντιστές του ISIS κερδίζουν έδαφος στη Συρία, μετά τη σύγχυση που προκάλεσαν οι αμφιλεγόμενες δηλώσεις του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ ότι θα αποχωρήσει από τον Βορρά της χώρας, ανοίγοντας τον δρόμο για την από καιρό  επαπειλούμενη τουρκική εισβολή.
Ενώ ο Τραμπ έχει προβεί στο παρελθόν σε παρόμοια ανακοίνωση-έκπληξη, ένας σχετικά μικρός αριθμός Αμερικανών στρατιωτών (150 σύμφωνα με ισραηλινές πηγές) κατά μήκος των βόρειων συνόρων αποχώρησε την Τρίτη 8 Οκτωβρίου, κίνηση που καθιστά ασαφές πόσο βαθιά προτίθεται να προχωρήσει η Τουρκία στα εδάφη της Συρίας. Επίσημα η ζώνη ασφαλείας έχει βάθος 30 χιλιόμετρα. Όμως ο Τραμπ ξεκαθάρισε πως η Άγκυρα είναι υπεύθυνη για τους τζιχαντιστές αιχμαλώτους. Το στρατόπεδο όπου κρατούνται τα μέλη του ISIS (Iσλαμικό Χαλιφάτο) απέχει 67 χιλιόμετρα από τα τουρκικά σύνορα.


Η προτεινόμενη ασφαλής ζώνη από την Τουρκία

Η Τουρκία θέλει να εκδιώξει τις Συριακές Κουρδικές Δημοκρατικές Δυνάμεις (SDF) αλλά και την κουρδική πολιτοφυλακή YPG, τις οποίες θεωρεί «απειλή», ενώ παράλληλα σχεδιάζει να δημιουργήσει «ασφαλή ζώνη» για την επιστροφή εκατομμυρίων Σύρων προσφύγων. Η Άγκυρα σχεδιάζει τη μετεγκατάσταση στη «Ζώνη Ασφαλείας» 2.500.000 Αράβων σουνιτών από τη Συρία που ζουν ως πρόσφυγες στην Τουρκία σε τρία αστικά κέντρα στα κουρδικά εδάφη. Η κατασκευή των αστικών αυτών κέντρων θα επιβαρύνει οικονομικά την Ε.Ε., σύμφωνα με το σχέδιο του Ταγίπ Ερντογάν.
Η αντίδραση της Μόσχας, της Τεχεράνης και της Δαμασκού θα είναι μια συντονισμένη ανταλλαγή μεταξύ της Τουρκίας και των βασικών μελών της διαδικασίας της Αστάνα - την ειρηνευτική πρωτοβουλία της Συρίας που καθοδηγείται από τη Ρωσία και το Ιράν, που επιθυμούν να παραμείνει πρόεδρος στη Συρία ο Μπασάρ αλ Άσαντ.

Το ρωσικό παιχνίδι ισχύος στο Idlib

Η αποχώρηση των Ηνωμένων Πολιτειών δημιούργησε τις προϋποθέσεις για να εδραιώσει η Μόσχα τη θέση της ως μεσολαβητής εξουσίας σε ενδεχόμενη ειρήνη στη Συρία, παραδίδοντας το Idlib στα δυτικά της χώρας στις δυνάμεις του Άσαντ.
Ως βασικός στρατιωτικός εταίρος στις δυνάμεις του Συριακού καθεστώτος, η Ρωσία έχει απογοητευτεί από την αδυναμία της Τουρκίας να αφοπλίσει τους τζιχαντιστές αντάρτες Hayat Tahrir al-Sham (HTS) στο Idlib.
Αλλά το προφανές αντάλλαγμα με την Τουρκία σημαίνει ότι πολλοί επαναστάτες θα στραφούν σε νέο μέτωπο που ανοίγει με την τουρκική εισβολή στα ανατολικά. Αυτό θα επέτρεπε στη Ρωσία να δώσει στον Άσαντ το πράσινο φως για να ανακτήσει το βασικό του έδαφος σε τελικό μέτωπο του οκταετούς πολέμου.

Αναδυόμενο «ισλαμικό κράτος»;

Ενώ ο πρώην απεσταλμένος των ΗΠΑ στον παγκόσμιο αντισημιτικό κρατικό συνασπισμό Brett McGurk, περιέγραψε την απόφαση του Τραμπ ως «δώρο στη Ρωσία, στο Ιράν και στο ISIS», ο Salih Muslim φοβόταν ότι τους Κούρδους της Συρίας μπορεί να τους διαδεχθούν οι τζιχαντιστές μαχητές (Σαλαφιστές) από την Idlib.
Η Τουρκία «πρόκειται να φέρει όλους αυτούς τους τζιχαντιστές πιο κοντά σε αυτόν τον τομέα και ενδεχομένως να δημιουργήσει ένα είδος επικράτειας που θα ανήκει ακριβώς σε αυτούς τους Σαλαφιστές» δήλωσε ο Salih Muslim.
 «Η Τουρκία ήταν ευτυχισμένη όταν αυτοί οι τζιχαντιστές βρίσκονταν στα σύνορα και διαπραγματεύονταν μαζί τους την παράνομη διακίνηση πετρελαίου. Ίσως λοιπόν η Τουρκία να ευνοήσει την επανίδρυση του Χαλιφάτου».
Η πολιτοφυλακή του SDF θα πρέπει επίσης να αντιμετωπίσει τους περίπου 70.000 ισλαμιστές κρατούμενους μαχητές σε στρατόπεδα υπό τον έλεγχό της, σε μια στιγμή που θα συγκεντρώσει τις δυνάμεις της για τη μάχη με την Τουρκία στον Βορρά.
Ο Salih Muslim αμφισβήτησε τη δήλωση του Ντόναλντ Τραμπ ότι η Τουρκία θα αναλάβει τώρα την ευθύνη για τους κρατουμένους.
 «Τα μέλη του ISIS υποστηρίχθηκαν από την Τουρκία, εξοπλίσθηκαν και η Άγκυρα τα έστειλε στη Συρία. Πώς μπορούν τώρα να καταστούν υπεύθυνοι για τον ασφαλή περιορισμό τους; Ή μήπως πρόκειται για αναδιοργάνωση των τζιχαντιστών, ώστε να χρησιμοποιηθούν ως εκβιαστικός μοχλός κατά της Ευρώπης;».





Συντάξεις: Οι κερδισμένοι της απόφασης του ΣτΕ και τα αναδρομικά - Ο ρόλος της απόφασης του 2015 και το «τρικ» του επανυπολογισμού.





Μάχη με τον χρόνο, προκειμένου να νομοθετήσει και να αποφύγει τις όποιες νέες αναδρομικές διεκδικήσεις” πρέπει να δώσει η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας που οφείλει να νομοθετήσει άμεσα αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού των επικουρικών συντάξεων, τις εισφορές των ελεύθερων επαγγελματιών και τα ποσοστά αναπλήρωσης των νέων συντάξεων, σύμφωνα με τις 5 αποφάσεις του το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ).
Όπως εξηγούν στο Euro2day.gr έγκριτοι νομικοί, μπορεί οι αποφάσεις του Ανώτατου Δικαστηρίου να μην έχουν ακυρωτικό αποτέλεσμα, να μην εφαρμόζονται δηλαδή αναδρομικά, από την ψήφιση των διατάξεων που κρίθηκαν αντισυνταγματικές, όμως οι προθεσμίες τρέχουν από την ημέρα δημοσίευσης των αποφάσεων και μετά, ήτοι χθες Παρασκευή. 
Όπως τρέχουν, σύμφωνα με τους νομικούς και όλες οι αναδρομικές διεκδικήσεις των συνταξιούχων, που στηρίζονται στην απόφαση του ΣτΕ του 2015. Βέβαια, το θέμα αυτό προκαλεί για μια ακόμη φορά διχογνωμία για το ποιες διεκδικήσεις του παρελθόντος είναι μαχητές, καθώς κυβερνητικές πηγές επεσήμαιναν χθες, ότι περιορίζονται δραστικά οι απαιτήσεις των συνταξιούχων για αναδρομικά.
Να σημειωθεί εδώ, ότι βάσει των νέων αποφάσεων, η δημοσιονομική επιβάρυνση είναι περιορισμένη, όχι σύμφωνα με τις δυνατότητες της οικονομίας, αλλά με τις πιθανές συνέπειες μιας απόφασης που θα είχε και ακυρωτικό χαρακτήρα (θα ίσχυε αναδρομικά). 
Έτσι, το μεγάλο δημοσιονομικό βάρος για το οικονομικό επιτελείο παραμένει στις αντισυνταγματικές περικοπές του παρελθόντος. Οι αντισυνταγματικές περικοπές των επικουρικών, καθώς και οι αλλαγές που επιβάλλει το ΣτΕ σε εισφορές μη μισθωτών και ποσοστά αναπλήρωσης, δημιουργούν κόστος για τα δημόσια οικονομικά, από χθες, ημέρα δημοσίευσης των αποφάσεων και εφεξής. Το οποίο άλλωστε, θα υπολογιστεί ανάλογα με τις αλλαγές που θα προωθήσει το υπουργείο Εργασίας.
Σύμφωνα με τον αρμόδιο υπουργό Γιάννη Βρούτση, ήδη στην οδό Σταδίου προετοιμάζονται ώστε να οικοδομήσουν, πάνω στις αποφάσεις της Δικαιοσύνης ένα νέο δίκαιο, βιώσιμο και ανταποδοτικό ασφαλιστικό σύστημα.
Οι αποφάσεις του ΣτΕ αφορούν 260.000 συνταξιούχους του ΕΤΕΑΕΠ που είδαν τις συντάξεις τους να μειώνονται ακόμη και κατά 48,24%, αλλά και άλλους περίπου 130.000 συνταξιούχους, που υπέβαλλαν αίτηση συνταξιοδότησης στο επικουρικό, από την ψήφιση του νόμου Κατρούγκαλου και μετά, αφού κρίθηκε αντισυνταγματικός τόσο ο επανυπολογισμός και η περικοπή των ήδη καταβαλλόμενων συντάξεων, όσο και ο νέος τρόπος υπολογισμού των συντάξεων από την 1/1/2015 και μετά. Το κόστος των περικοπών, ανέρχεται σε 25 εκατ. ευρώ το μήνα, ήτοι 300 εκατ. ευρώ το έτος.
Αφορούν επίσης, 1,2 εκατ. ελεύθερους επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενους και αγρότες, των οποίων οι εισφορές κρίθηκαν αντισυνταγματικές, για λόγους ισότητας και ισονομίας. Ανάλογα με τις αλλαγές που θα προωθηθούν θα κριθεί εάν θα υπάρξει δημοσιονομικό κόστος ή όχι.
Οι νέοι συνταξιούχοι, των οποίων η σύνταξη υπολογίστηκε με βάση τα νέα, αντισυνταγματικά πλέον, ποσοστά αναπλήρωσης του νόμου Κατρούγκαλου, εκτιμώνται σε περίπου 110.000. Σε αυτούς, από την ημέρα δημοσίευσης την απόφασης, θα πρέπει να εφαρμοστούν νέα, αναλογικότερα και δικαιότερα ποσοστά αναπλήρωσης που θα οδηγήσει αυτόματα σε αύξηση της δημοσιονομικής δαπάνης.
Καθώς βέβαια, τα αντισυνταγματικά ποσοστά αναπλήρωσης χρησιμοποιήθηκαν και για τον επανυπολογισμό των νέων συντάξεων, υπάρχει ένα πρόσθετο κόστος, κυρίως τεχνικό, καθώς εκτιμάται ότι τα εκκαθαριστικά που θα εκδίδονται για τις συντάξεις από τον Οκτώβριο του 2019 και εφεξής, θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τους τα όποια νέα ποσοστά αποφασιστούν από την ηγεσία του υπουργείου Εργασίας.

Τα αναδρομικά

Περίπου 2,5 εκατ. συνταξιούχοι που διεκδικούν αναδρομικά ποσά με βάση την απόφαση του ΣτΕ του 2015, σύμφωνα με τους νομικούς, δεν χάνουν τις αξιώσεις τους, όχι μόνο για το επίμαχο 10μηνο (έως την ψήφιση του νόμου Κατρούγκαλου τον Μάιο του 2016), αλλά και έως την εφαρμογή του επανυπολογισμού, δηλαδή έως τις 31/12/2018.
Το κόστος των αναδρομικών αυτών διεκδικήσεων είναι γνωστό, καθώς αγγίζει τα 20 δισ. Μόνο για το 10μηνο έως την εφαρμογή του νέου νόμου, η υποχρέωση του δημοσίου εκτιμάται σε 4 δισ. ευρώ
Στο υπουργείο Εργασίας πάντως, εκτιμούν ότι με τη νέα απόφαση, οι προσδοκίες των συνταξιούχων “ψαλιδίζονται”, καθώς η διαδικασία του επανυπολογισμού των κύριων συντάξεων κρίθηκε συνταγματική. 
Η αναφορά δε, ότι με το νέο ασφαλιστικό επωμίζονται και οι παλαιοί συνταξιούχοι το βάρος της μεταρρύθμισης, στο πλαίσιο της κοινωνικής αλληλεγγύης, οδηγεί κάποιους συνταγματολόγους στην άποψη ότι κλείνει κάθε πόρτα για διεκδίκηση αναδρομικών ποσών, ακόμη και για το διάστημα πριν από την ψήφιση του νόμου Κατρούγκαλου.

Τρίτη 8 Οκτωβρίου 2019

Απώλεια Ζωής Ανθυπασπιστή (ΠΖ) του Τάγματος Εθνοφυλακής Φλώρινας




Από το Γενικό Επιτελείο Στρατού ανακοινώνεται ότι, o Ανθυπασπιστής (ΠΖ) Λ.Χ. της δύναμης του Τάγματος Εθνοφυλακής Φλώρινας, 50 ετών, αισθάνθηκε αδιαθεσία εν ώρα υπηρεσίας, διακομίστηκε άμεσα στο Γενικό Νοσοκομείο Φλώρινας «Ελένη Θ. Δημητρίου», όπου εξέπνευσε τις μεσημβρινές ώρες της Τρίτης  08 Οκτωβρίου 2019.
Τα ακριβή αίτια του συμβάντος διερευνώνται αρμοδίως.
Το Γενικό Επιτελείο Στρατού εκφράζει τα ειλικρινή του συλλυπητήρια στους οικείους του συναδέλφου μας.
Συνταγματάρχης (ΑΣ) Ιωάννης Χειμαριός
Εκπρόσωπος Τύπου ΓΕΣ

Συντάξεις - Αναδρομικά: Αύξηση /αποκατάσταση συντάξεων με την κατάργηση του πλαφόν - Τι θα γίνει με όσους ευνοήθηκαν με τον νόμο Κατρούγκαλου - Αλλαγή στα ποσοστά αναπλήρωσης - Πως και πότε θα δοθούν τα αναδρομικά - Άμεση νομοθέτηση νέου ασφαλιστικού. -




Στην συνέντευξη που παραχώρησε, σήμερα στη πρωινή εκπομπή του ΑΝΤ1, "Καλημέρα Ελλάδα" ο Υφυπουργός  Εργασίας και κοινωνικών υποθέσεων κ. Νότης Μηταράκης δήλωσε μεταξύ των άλλων και τα εξής:


ΕΡΩΤΗΣΗ: Μια ξεκάθαρη απάντηση θέλουμε . Τι περιμένετε από την απόφαση του ΣτΕ, για να πάρετε την απόφαση να δοθούν τα αναδρομικά

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Κατ΄ αρχήν να ξεκαθαρίσουμε ένα πράγμα, είναι απόλυτα δεδομένο ότι σ΄ένα ευνομούμενο κράτος η πολιτεία  να συμμορφωθεί με τις απαιτήσεις της δικαστικής εξουσίας και θα καταβάλει ότι αναδρομικά προκύπτουν.
Η απόφαση του ΣτΕ είναι 5 αποφάσεις και έχουν δοθεί στη δημοσιότητα 5 περιλήψεις, δεν έχουμε δει ακριβώς την σκέψη και την λογική του ΣτΕ, αλλά φαίνεται μέσα στις περιλήψεις  ότι, η βάση του υπολογισμού  των συντάξεων  την 31 Δεκεμβρίου του 2014  είναι συνταγματική. 
Πρέπει να δούμε αυτό τι εννοεί  και τι αφορά την περίοδο των τελευταίων ετών, από την δημοσίευση της απόφασης , δημιουργούνται θέματα  για τις επικουρικές συντάξεις, αυτές που κόπηκαν οριζόντια με το πλαφόν των 1.300 ευρώ, που έβαλε ο ΣΥΡΙΖΑ, θέματα..... για τα ποσοστά αναπλήρωσης της κύριας σύνταξης, αυτά από δω και πέρα, είναι σημεία τα οποία πρέπει η κυβέρνηση   να νομοθετήσει άμεσα με ένα νέο ασφαλιστικό, ώστε να μπορέσουμε να συμμορφωθούμε με τις επιταγές  του ΣτΕ. 
Υπάρχει ένα πολιτικό μήνυμα εδώ πέρα, η προηγούμενη κυβέρνηση με προχειρότητα και με ιδεοληψία τιμώρησε την Ελλάδα που δουλεύει.
Είχαμε πει προεκλογικά και ο Κ. Μητσοτάκης εμφαντικά είχε τονίσει την αντίθεσή του στον νόμο κατρούγκαλου, σε δύο κύρια σημεία.
Στις εισφορές των ελεύθερων επαγγελματιών, που υπερφορολόγησε και με ασφαλιστικές εισφορές στην παραγωγική Ελλάδα, όποιος τολμούσε να έχει έσοδα πέραν  του βασικού μισθού.........υπήρχαν θέματα με τα ποσοστά  αναπλήρωσης των ανθρώπων που μείνανε πάνω από 35-40 χρόνια στην αγορά εργασίας, αντί αυτοί οι άνθρωποι να επιβραβευθούν, για την επιπλέον προσφορά τους, για τα περισσότερα χρόνια για τα οποία καταβάλανε εισφορές ερχ'οτανε ο νόμος κατρούγκαλου και  τους τιμωρούσε, αυτά τα σημεία πρέπει να αλλάξουν

ΕΡΩΤΗΣΗ: Λέει το ΣτΕ ότι  για τα ποσοστά αναπλήρωσης πρέπει να αλλάξει ο τρόπος υπολογισμού των συντάξεων. Αυτό είσαστε  υποχρεωμένοι  σε διάστημα 6 μηνών να το αλλάξετε.  Από την δημοσίευση του νόμου και μετά  θα υπάρξουν αναδρομικά..... ....................................
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Θα δούμε την  ακριβή απόφαση.  Αυτό που λέτε είναι λογικό   

ΕΡΩΤΗΣΗ:  Και κάτι άλλο που είναι λογικό, γι΄αυτούς οι οποίοι με βάση τα ποσοστά αναπλήρωσης, τα προηγούμενα χρόνια, πριν την απόφαση του ΣτΕ, είναι μικρότερη η σύνταξη,από αυτό που τους αναλογούσε . Θα αποκατασταθεί η σύνταξή τους  και θα πάρουν τα αναδρομικά;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ:  Η απάντηση σ΄αυτό είναι ότι θα συμμορφωθούμε με ότι μας επιβάλει το ΣτΕ.....

ΕΡΩΤΗΣΗ: Εάν γίνει αποκατάσταση με την αλλαγή των ποσοστών αναπλήρωσης  για κάποιους και πάρουν παραπάνω αυτό σημαίνει ότι θα γίνει και αλλαγή στα ποσοστά αναπλήρωσης γι αυτούς που έπαιρναν παραπάνω ενώ έπρεπε να παίρνουν λιγότερο; μήπως με το νόμο που θα φέρετε θα έχουμε μειώσεις στις συντάξεις

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Δεν έχουμε κάνει καμιά  τέτοια επιλογή, ο στόχος μας είναι να συμμορφωθούμε με την απόφαση του ΣτΕ, καλύπτοντας τις αδικίες  οι οποίες έχουν γίνει .... αντιλαμβάνεστε και εσείς ότι, πρέπει να διαχειριστούμε ένα συγκεκριμένο δημοσιονομικό χώρο με τον καλύτερο δυνατό τρόπο 

ΕΡΩΤΗΣΗ: Η απόφαση του ΣτΕ αναφέρει κάτι για τα αναδρομικά; Περιμένετε άλλες αποφάσεις του ΣτΕ; Τι σκέφτεστε να δώσετε, τι έχετε προϋπολογίσει .......

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: ...Δεν υπάρχει καμιά συγκεκριμένη πρόβλεψη για τα αναδρομικά ....θα πρέπει να δούμε εμείς πως θα κατανείμουμε, τον δημοσιονομικό χώρο που δημιουργείται για την κάλυψη των αναδρομικών ...τα αναδρομικά φυσικά και θα δοθούν, αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα τεθεί εν  αμφιβολία η σταθερότητα του ασφαλιστικού συστήματος 

ΕΡΩΤΗΣΗ:  Πότε θα  δοθούν περιμένετε κάτι άλλο;                                   
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Οι αποφάσεις του ΣτΕ στις περιλήψεις κάνουν αναφορές σε θέματα πιθανών αναδρομικών, αλλά δεν έχουμε την καθαρογραμμένη αναλυτική απόφαση  για να καταλάβουμε τι θέλει να πετύχει το ΣτΕ....

ΕΡΩΤΗΣΗ: ... Ποια είναι η πολιτική απόφαση; 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Είχαμε μια πρόσφατη απόφαση ενός τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου , αναμένουμε την απόφαση της ολομέλειας  ......το οποίο πιθανότατα θα πάει στο Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο, δεν είναι ξεκάθαρη η εικόνα .....

ΕΡΩΤΗΣΗ: Πότε θα πληρωθεί το 10μηνο;..... Μήπως κρύβεστε πίσω από την απόφαση του ΣτΕ;.. Μήπως μας οδηγήσετε σε μια ιδιωτικά ασφάλιση; 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Συνδέετε δυο διαφορετικά θέματα, η κυβέρνηση θα ήταν ανεύθυνο να σας πει για τα αναδρομικά, μέχρι να έχουμε την συνολική εικόνα .....εάν δεν έχουμε μια εικόνα όλου του συνολικού κόστους ...... πως θα οργανώσουμε την πληρωμή των αναδρομικών, δεν μπορούμε αποσπασματικά μια απόφαση, που αναμένεται ακόμα, να έχουμε μια τελική εικόνα,...

ΕΡΩΤΗΣΗ: Μια κυβέρνηση δεν περιμένει ερμηνείες .....υπάρχει plan Β;  

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Δεν υπάρχει plan Β, υπάρχει plan A και αυτό θα λέει να πληρώσουμε αυτό που θα λένε οι καθαρογραμμένες αποφάσεις, εάν δεν τις δούμε τι θέλετε να σας πω.....δεν χρειάζεται να ανησυχούν οι συνταξιούχοι


Μετοχικό Ταμείο Στρατού: Το Όραμα - Οι Στρατηγικοί Στόχοι - Οι Άξονες και οι Εξελίξεις









                                                   Το Όραμα

Ο εκσυγχρονισμός του Μετοχικού Ταμείου Στρατού προς διασφάλιση της μακροχρόνιας χρηματοοικονομικής του βιωσιμότητας, για την αντιμετώπιση των αυξημένων απαιτήσεων και προκλήσεων του μέλλοντος, η συνεχής επεξεργασία προτάσεων αύξησης εσόδων και περιστολής εξόδων, καθώς και η συνέχιση παροχής αξιοπρεπούς Μηνιαίου Μερίσματος χωρίς καμία άλλη μείωση. 


       Σ Τ Ρ Α Τ Η Γ Ι Κ Ο Ι        Σ Τ Ο Χ Ο Ι 

Σύμφωνα με το Στρατηγικό Σχέδιο που παρουσιάστηκε από τον Πρόεδρο του ΔΣ στο Διοικητικό Συμβούλιο και εγκρίθηκε, το ΜΤΣ πρέπει να υλοποιήσει, σε τρεις Στρατηγικούς Άξονες, 19 Στρατηγικούς Στόχους, την διετία 2018-2019:

                                         Άξονας 1 

     1. Υπογραφή του σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος (ΠΔ) του νέου Οργανισμού ΜΤΣ 

     2. Εναρμόνιση της Νομοθεσίας του ΜΤΣ με τις διατάξεις του Ν.4472/2017 (Νέο Ειδικό Μισθολόγιο Ενόπλων Δυνάμεων και Σωμάτων Ασφαλείας) 
     3. Διευθέτηση εκκρεμοτήτων μεταξύ ΜΤΣ – PICAR ΑΕΕ 
     4. Κωδικοποίηση της νομοθεσίας του ΜΤΣ 
     5. Εφαρμογή του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων (GDPR) της Ευρωπαϊκής Ένωσης 
     6. Ενέργειες για ανάληψη καταβολής συντάξεων του ΜΤΣ από τον ΕΦΚΑ 

                                       Άξονας 2

     1. Εκπόνηση Αναλογιστικής Μελέτης Βιωσιμότητας του ΜΤΣ το 2018 
     
     2. Αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΜΤΣ 
     
     3. Επιστημονική διαχείριση του χαρτοφυλακίου κινητών αξιών 
     
     4. Βελτίωση της ανταποδοτικότητας εισφορών παροχών μετόχων ΓΕΣ-ΕΛ.ΑΣ.
    
      5. Εκπόνηση Πραγματογνωμοσύνης από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΤΕΕ) με θέμα την εκτίμηση μηνιαίου-ετησίου Μισθώματος του Μεγάρου ΜΤΣ 
     
      6. Εκπόνηση Μελέτης για την σύσταση ειδικού Λογαριασμού Προνοίας για τα εν ενεργεία στελέχη του Στρατού Ξηράς 
      
      7. Υποβολή Τροπολογίας για την τροποποίηση του άρθρου 47 του Ν.4387/2016. 
     
      8. Διευθέτηση των Αχρεωστήτως Καταβληθέντων μετά την 2376/2017 απόφαση του Εφετείου, ποσού 17.646.040,40 €. 
      
      9. Λογιστική τακτοποίηση συσσωρευμένης ζημιάς ΜΤΣ ύψους 154.110.590,19 €. 
     
     10. Εκπόνηση Μελέτης του Βοηθήματος Οικονομικής & Επαγγελματικής Αυτοτέλειας (ΒΟΕΑ).
  
                                     Άξονας 3


     1. Αναβάθμιση του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος ΜΤΣ 
     
     2. Ψηφιοποίηση του Αρχείου των 180.000 φακέλων Μετόχων και Μερισματούχων του ΜΤΣ 
     
     3. Ψηφιοποίηση 60.000 καρτελών Μετόχων και Μερισματούχων του ΜΤΣ



                                         Ε ξ έ λ ι ξη                        

                                Άξονας 1 

      1. Υποβλήθηκε το Σχέδιο του Προεδρικού Διατάγματος του νέου Οργανισμού του ΜΤΣ τον Δεκέμβριο του 2018. Ευρίσκεται σε εξέλιξη. 

     2. Υποβλήθηκε από το ΜΤΣ Τροπολογία Εναρμόνισης της παλαιάς Νομοθεσίας του ΜΤΣ με τις Διατάξεις του Ν.4472/2017 (Νέο Μισθολόγιο), προκειμένου να δοθούν με την νέα νομοθεσία τα Μερίσματα και τα ΒΟΕΑ των ετών 2017-2018-2019. Αναμένεται η εισαγωγή της σε Σχέδιο Νόμου του ΥΠΕΘΑ εντός του 2019. 

     3. Δικαστική διένεξη μεταξύ Μετοχικού Ταμείου Στρατού και PICAR ΑΕΕ. Απορρίφθηκε από τον Άρειο Πάγο η από 11-7-2017 (αρ. κατ. 457/2017) αίτηση αναίρεσης και οι από 19-3-2018 (αρ. κατ. 31/2018) πρόσθετοι λόγοι του ΜΤΣ κατά της υπ’ αριθμό 2376/2017 οριστικής απόφασης του Μονομελούς Εφετείου Αθηνών (ειδική διαδικασία των μισθωτικών διαφορών). Το ΔΣ του ΜΤΣ αποφάσισε, τον Δεκέμβριο του 2018, την άσκηση αγωγής αναπροσαρμογής μισθώματος του Μεγάρου ΜΤΣ. 

     4. Κωδικοποίηση της Νομοθεσίας του ΜΤΣ. Δόθηκε εντολή στη Δνση Επιθεώρησης και Προγραμματισμού να προβεί στην εισήγηση θέματος σε συνεδρίαση του ΔΣ/ΜΤΣ εντός του 2019. 

     5. Εφαρμογή του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων (GDPR) της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Έγιναν ενέργειες από τη Δνση Πληροφορικής προς τη Νομική Υπηρεσία του ΜΤΣ για παροχή διευκρινήσεων και έγινε έγγραφο προς το ΓΕΣ/ΔΟΙ/1α στο οποίο καταγράφηκαν τα πληροφοριακά συστήματα και τα προσωπικά δεδομένα που επεξεργάζεται το ΜΤΣ. Τα συγκεκριμένα στοιχεία εστάλησαν από το ΓΕΣ στο ΓΕΕΘΑ προκειμένου να γίνει η συγκεντρωτική καταγραφή. 

     6. Έγινε η ανάληψη του κόστους καταβολής των συντάξεων του προσωπικού που υπηρετούσε στο ΝΙΜΤΣ και πληρωνόταν από το ΜΤΣ, από τον ΕΦΚΑ. Έχουν εκδηλωθεί ανάλογες ενέργειες και για το προσωπικό που υπηρετούσε στο ΜΤΣ.

                                           Άξονας 2   

     1. Έγινε διαγωνισμός για την εκπόνηση Αναλογιστικής Μελέτης Βιωσιμότητας του ΜΤΣ. Ανατέθηκε στην εταιρία SANY CONSULTING. Παρελήφθη τον Σεπτέμβριο του 2018 από το ΜΤΣ για αξιοποίηση. 

     2. Ακίνητη περιουσία: Το ακίνητο επί των οδών Κολοκοτρώνη 3-5 & Βουλής ( μέρος α’ υπογείου - β΄ υπόγειο – ισόγειο – τέσσερις όροφοι επιφάνειας 4.165 τ.μ.) μισθώθηκε από την INTRAKAT για 20 χρόνια από 12-10-17. Το ακίνητο επί της οδού Σταδίου 65 «ΣΑΡΟΓΛΕΙΟ ΜΕΓΑΡΟ» (επιφάνειας 11.360 τ.μ. ) μισθώθηκε από την εταιρεία DIMAND για 25 χρόνια από 20-7-2018. 

     3. Ανατέθηκε, κατόπιν διαγωνισμού, στην χρηματιστηριακή εταιρεία «EFG EUROBANK ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΕΠΕΥ» η διαχείριση και η τήρηση του χαρτοφυλακίου του ΜΤΣ από 12/04/2019 έως 12/04/2021 με το δικαίωμα μονομερούς παράτασης από το ΜΤΣ με τους ίδιους όρους και τις προϋποθέσεις ως η αρχική σύμβαση, για 1 ακόμη έτος και μέχρι αναδείξεως νέου μειοδότη.

     4. Εστάλη η απόφαση του ΔΣ/ΜΤΣ στο Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας για να ενεργήσει ώστε να εφαρμοστεί ο Νόμος 4256/14, ο οποίος προβλέπει ότι πόρος ποσοστού 5% επί των προστίμων που καταβάλλονται για τις παραβάσεις του ΚΟΚ, καταβάλλονται στο ΜΤΣ και στους Τομείς Επικουρικής Ασφάλισης Υπαλλήλων Αστυνομίας Πόλεων σε ποσοστό που καθορίζει κοινή απόφαση των αρμόδιων Υπουργείων. 


     5. Εκπονήθηκε τον Απρίλιο του 2018 Πραγματογνωμοσύνη από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΝΠΔΔ) με θέμα «Εκτίμηση Μηνιαίου - Ετησίου Μισθώματος του Μεγάρου του Μετοχικού Ταμείου Στρατού επί ολόκληρου του οικοδομικού τετραγώνου που περικλείεται από τις οδούς Πανεπιστημίου, Βουκουρεστίου, Σταδίου και Αμερικής στην Αθήνα» (επιφάνειας 65.000 τ.μ.).

     6. Εκπονήθηκε Μελέτη, κατόπιν αποφάσεως του ΔΣ/ΜΤΣ, από την ΓΕΣ/ΔΟΙ, για τη σύσταση Ειδικού Λογαριασμού Προνοίας για τα εν ενεργεία στελέχη του Στρατού Ξηράς, όπως ισχύει στο Μετοχικό Ταμείο Ναυτικού. Κατόπιν αποφάσεως του ΔΣ/ΜΤΣ (Πρακτικό 17/10/19-07-2018), υποβλήθηκε Σχέδιο Νόμου με τη συνημμένη σε αυτό Αιτιολογική Έκθεση και Έκθεση Οικονομικής Επιβάρυνσης «Περί συστάσεως του Ειδικού Λογαριασμού Στρατού Ξηράς (ΕΛΣΞ)», στο ΓΕΣ/ΔΟΙ/1γ για τις περαιτέρω ενέργειες. 


     7. Εγκρίθηκε στη Βουλή, τροπολογία που υποβλήθηκε από το ΜΤΣ για την τροποποίηση του άρθρου 47 του Ν.4387/2016, με την οποία το ΜΤΣ είχε ετήσια απώλεια 17,5 εκατ. ευρώ από τις κρατήσεις 4% επί των δαπανών ΓΕΣ, οι οποίες είχαν χαρακτηρισθεί ως κοινωνικοί πόροι από το 2016.

      8. Έγινε η διευθέτηση των Αχρεωστήτως Καταβληθέντων σε 36 δόσεις με Σύμβαση Διακανονισμού οφειλής μεταξύ ΜΤΣ και PICAR Α.Ε.

     9. Εγκρίθηκε η λογιστική τακτοποίηση της συσσωρευμένης ζημίας του ΜΤΣ ύψους 154.110.590,19 € και διενεργήθηκαν οι αντίστοιχες λογιστικές εγγραφές. Υλοποιείται η απόφαση του ΔΣ υπ' αρ. 12/6 18-5-18 προς αναπλήρωση και αναδημιουργία της Καθαρής Θέσης που αποτελείται από το Γενικό Κεφάλαιο και το Τακτικό Αποθεματικό (83.330.194,09 € και 70.780.396,10 € αντίστοιχα). Με την οριστικοποίηση των οικονομικών καταστάσεων του έτους 2018 εκτιμάται ότι το Τακτικό Αποθεματικό θα ανέλθει σε ποσοστό άνω του 50%.

    10. Ανατέθηκε, στη Διεύθυνση Επιθεώρησης & Προγραμματισμού του ΜΤΣ, η εκπόνηση της Μελέτης για την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού του ΒΟΕΑ, εντός του 2019.

                                   Άξονας 3


      1. Τέθηκαν σε Διαβούλευση τον Σεπ 2019 οι όροι της Διακήρυξης και εν συνεχεία θα ακολουθήσει η Διακήρυξη του Διαγωνισμού για νέο Πληροφοριακό Σύστημα του Μετοχικού Ταμείου Στρατού.
     
       2. Τον Νοέμβριο του 2018 ολοκληρώθηκε η συντήρηση και η τακτοποίηση του αρχείου των 100.000 φακέλων μερισματούχων και των 80.000 περίπου φακέλων μετόχων του Μετοχικού Ταμείου Στρατού. Θα συνταχθεί φάκελος το Α΄ τρίμηνο του 2019 για χρηματοδότηση από πρόγραμμα του ΕΣΠΑ για την ψηφιοποίηση των ανωτέρω αρχείων.  

       3. Στις 31 Ιαν 2018 διενεργήθηκε Συνοπτικός Μειοδοτικός Διαγωνισμός στον οποίο υπέβαλε προσφορά η εταιρεία INDIGITAL ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ. Στις 21 Μαρτίου 2018 υπεγράφη σύμβαση με την εταιρεία η οποία παρέδωσε το έργο στις 01 Οκτωβρίου 2018, 60.000 ψηφιοποιημένες καρτέλες προς χρήση