Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2019

Πόσο θα ωφεληθούν οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι από τη νέα και τελική φορολογική κλίμακα - Δείτε τον αναλυτικό ανά κατηγορία, πίνακα





Νέα πρόταση για την διαμόρφωση της κλίμακας φορολογίας των εισοδημάτων από μισθούς, συντάξεις και αγροτικές δραστηριότητες παρουσίασε πρόσφατα στους θεσμούς η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών.
Η πρόταση αυτή έχει σημαντικά χαμηλότερο δημοσιονομικό κόστος από την αρχικά διατυπωθείσα. Προβλέπει την εκ νέου θεσμοθέτηση έκπτωσης φόρου μειούμενης αντιστρόφως ανάλογα του ύψους του εισοδήματος αλλά και τη μείωση των συντελεστών φορολογίας κατά μία ποσοστιαία μονάδα για ετήσια εισοδήματα άνω των 20.000 ευρώ.
(Δείτε αναλυτικό πίνακα με τη μείωση φόρου που προκύπτει ανάλογα με το εισόδημα στο κάτω μέρος της σελίδας)
Το αποτέλεσμα από την εφαρμογή της πρότασης αυτής στην πράξη θα είναι να περιοριστούν σημαντικά οι αρχικά σχεδιαζόμενες φοροελαφρύνσεις κυρίως για τους μη έχοντες εξαρτώμενα τέκνα και για τους έχοντες ένα εξαρτώμενο τέκνο οι οποίοι δηλώνουν ετήσια εισοδήματα άνω των 20.000 ευρώ.
Υπό την πίεση των Ευρωπαϊκών θεσμών για περιορισμό του δημοσιονομικού κόστους των φορολογικών εξαγγελιών του πρωθυπουργού ώστε να μην τεθεί σε κίνδυνο η επίτευξη του στόχου για πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ το 2020 αλλά και με στόχο να διατηρηθεί το βασικό αφορολόγητο όριο αμετάβλητο στα 8.636 ευρώ, όπως είχε υποσχεθεί και διαβεβαιώσει το τελευταίο διάστημα η κυβέρνηση, η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών αναγκάστηκε να περικόψει σημαντικά το ύψος των φοροελαφρύνσεων που προκύπτουν από τη νέα φορολογική κλίμακα των μισθωτών, των συνταξιούχων και των κατά κύριο επάγγελμα αγροτών, η οποία θα εφαρμοστεί για τα εισοδήματα του 2020.
Συγκεκριμένα, η ηγεσία του υπουργείου αποφάσισε να θέσει προς τελική έγκριση στους θεσμούς τις ακόλουθες παρεμβάσεις στην κλίμακα φορολογίας εισοδήματος των μισθωτών, των συνταξιούχων και των κατ' επάγγελμα αγροτών:
α) Μείωση του ελάχιστου φορολογικού συντελεστή από το 22% στο 9% για το τμήμα του ετησίου εισοδήματος μέχρι τις 10.000 ευρώ (η αλλαγή αυτή είναι η βασική προεκλογική υπόσχεση της Νέας Δημοκρατίας και παραμένει ίδια και σ' αυτή την πρόταση).
β) Διατήρηση του σκεπτικού της έκπτωσης φόρου, η οποία όμως θα είναι μειωμένη από τα 1.950 στα 777 ευρώ. Ειδικότερα, η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών αποφάσισε να εμμείνει στη λογική της έκπτωσης φόρου αντί να επαναφέρει το άμεσο αφορολόγητο και να το ορίσει ρητά στα 8.636 ευρώ.
Προκειμένου όμως να διατηρηθεί το "έμμεσο" βασικό αφορολόγητο στα 8.636 ευρώ, όπως έχει δεσμευτεί η κυβέρνηση, η ηγεσία του υπουργείου αποφάσισε να μειώσει την έκπτωση φόρου από το επίπεδο των 1.900 ευρώ που βρίσκεται σήμερα στο επίπεδο των 777 ευρώ, ώστε διαιρούμενη με τον νέο μειωμένο συντελεστή φόρου 9% να δίνει και πάλι "έμμεσο" βασικό αφορολόγητο περίπου 8.636 ευρώ, όσο και το ισχύον σήμερα.
γ) Προσαύξηση της έκπτωσης φόρου των 777 ευρώ κατά 33 ευρώ εφόσον ο φορολογούμενος βαρύνεται με 1 εξαρτώμενο τέκνο. Δηλαδή, η συνολική έκπτωση φόρου για κάθε μισθωτό, συνταξιούχο και κατ' επάγγελμα αγρότη με 1 εξαρτώμενο τέκνο θα ανέρχεται σε 810 ευρώ. Η έκπτωση αυτή, διαιρούμενη με τον ελάχιστο συντελεστή 9% θα δίνει "έμμεσο" αφορολόγητο όριο εισοδήματος 9.000 ευρώ (ακριβώς) σε κάθε μισθωτό, συνταξιούχο και κατ΄ επάγγελμα αγρότη με 1 εξαρτώμενο τέκνο.
Στην ουσία, με την παρέμβαση αυτή, το αφορολόγητο όριο εισοδήματος για κάθε μισθωτό, συνταξιούχο και κατ΄ επάγγελμα αγρότη με 1 εξαρτώμενο τέκνο θα αυξηθεί από τα 8.863 ευρώ που ανέρχεται σήμερα (έκπτωση φόρου 1.950 ευρώ / ελάχιστο συντελεστή 22%) στα 9.000 ευρώ (έκπτωση φόρου 810 ευρώ / ελάχιστο συντελεστή φόρου 9%). Ουσιαστικά, για κάθε μισθωτό, συνταξιούχο και κατ΄ επάγγελμα αγρότη με 1 εξαρτώμενο τέκνο, η προσαύξηση του βασικού αφορολογήτου των 8.636 ευρώ δεν θα είναι 1.000 ευρώ, όπως είχε αρχικά υποσχεθεί η κυβέρνηση, αλλά μόλις 364 ευρώ! Έτσι, το συνολικό αφορολόγητο για κάθε φορολογούμενο αυτής της περίπτωσης δεν θα διαμορφωθεί τελικά στα 9.636 ευρώ (8.636 ευρώ + 1.000 ευρώ για το 1 τέκνο), όπως θα περίμενε κανείς να συμβεί σύμφωνα με τα όσα είχαν εξαγγελθεί και είχαν αρχικά υιοθετηθεί, αλλά θα περιοριστεί στα 9.000 ευρώ, θα είναι δηλαδή μικρότερο κατά 636 ευρώ από το .... υπεσχημένο!
δ) Προσαύξηση της έκπτωσης φόρου των 777 ευρώ κατά 123 ευρώ εφόσον ο φορολογούμενος βαρύνεται με 2 εξαρτώμενα τέκνα (συν 33 ευρώ για το πρώτο και συν 90 ευρώ για το δεύτερο τέκνο). Δηλαδή, η συνολική έκπτωση φόρου για κάθε μισθωτό, συνταξιούχο και κατ' επάγγελμα αγρότη με 2 εξαρτώμενα τέκνα θα ανέρχεται σε 900 ευρώ. Η έκπτωση αυτή, διαιρούμενη με τον ελάχιστο συντελεστή 9% θα δίνει "έμμεσο" αφορολόγητο όριο εισοδήματος 10.000 ευρώ (ακριβώς) σε κάθε μισθωτό, συνταξιούχο και κατ΄ επάγγελμα αγρότη με 2 εξαρτώμενα τέκνα. Ουσιαστικά, με την παρέμβαση αυτή, το αφορολόγητο όριο εισοδήματος για κάθε μισθωτό, συνταξιούχο και κατ΄ επάγγελμα αγρότη με 2 εξαρτώμενα τέκνα θα αυξηθεί από τα 9.091 ευρώ που ανέρχεται σήμερα (έκπτωση φόρου 2.000 ευρώ / ελάχιστο συντελεστή 22%) στα 10.000 ευρώ (έκπτωση φόρου 900 ευρώ / ελάχιστο συντελεστή φόρου 9%). Και στην περίπτωση αυτή, η προσαύξηση του βασικού αφορολογήτου των 8.636 ευρώ δεν είναι 2.000 ευρώ (1.000 ευρώ για κάθε τέκνο), όπως είχε αρχικά υποσχεθεί η κυβέρνηση, αλλά 1.364 ευρώ! Έτσι, το συνολικό αφορολόγητο για κάθε φορολογούμενο αυτής της περίπτωσης δεν διαμορφώνεται τελικά στα 10.636 ευρώ (8.636 ευρώ + 1.000 ευρώ για το 1ο + 1.000 ευρώ για το 2ο τέκνο), όπως θα περίμενε κανείς να συμβεί σύμφωνα με τα όσα είχαν εξαγγελθεί, αλλά περιορίζεται στα 10.000 ευρώ, είναι δηλαδή και πάλι μικρότερο κατά 636 ευρώ από το .... υπεσχημένο!
ε) Περαιτέρω προσαύξηση της έκπτωσης φόρου των 900 ευρώ κατά 220 ευρώ για κάθε επιπλέον εξαρτώμενο τέκνο μέχρι το 4ο. Συνεπώς:
* Η συνολική έκπτωση φόρου για κάθε μισθωτό, συνταξιούχο και κατ' επάγγελμα αγρότη με 3 εξαρτώμενα τέκνα θα ανέρχεται σε 1.120 ευρώ (900 ευρώ μέχρι τα 2 τέκνα + 220 ευρώ για το 3ο τέκνο). Η έκπτωση αυτή θα ισοδυναμεί με "έμμεσο" αφορολόγητο όριο εισοδήματος 11.000 ευρώ, για κάθε μισθωτό, συνταξιούχο και κατ΄ επάγγελμα αγρότη με 3 εξαρτώμενα τέκνα. Στην ουσία, με την παρέμβαση αυτή, το αφορολόγητο όριο εισοδήματος για κάθε μισθωτό, συνταξιούχο και κατ΄ επάγγελμα αγρότη με 3 εξαρτώμενα τέκνα θα αυξηθεί από τα 9.545 ευρώ, που ανέρχεται σήμερα, στα 11.000 ευρώ.
* Η συνολική έκπτωση φόρου για κάθε μισθωτό, συνταξιούχο και κατ' επάγγελμα αγρότη με 4 ή περισσότερα εξαρτώμενα τέκνα (5,6,7,8 ή περισσότερα) θα ανέρχεται σε 1.340 ευρώ (900 ευρώ μέχρι τα 2 τέκνα + 220 ευρώ για το 3ο τέκνο + 220 ευρώ για το 4ο τέκνο και τα επόμενα). Η έκπτωση αυτή, αντιστοιχεί σε "έμμεσο" αφορολόγητο όριο εισοδήματος 12.000 ευρώ (ακριβώς) για κάθε μισθωτό, συνταξιούχο και κατ΄ επάγγελμα αγρότη με 4 ή περισσότερα εξαρτώμενα τέκνα. Ουσιαστικά, για κάθε μισθωτό, συνταξιούχο και κατ' επάγγελμα αγρότη με 4 ή περισσότερα εξαρτώμενα τέκνα, το συνολικό αφορολόγητο θα αυξηθεί από τα 9.545 ευρώ στα 12.000 ευρώ.
στ) Σταδιακή αποκλιμάκωση της ισχύουσας κατά περίπτωση έκπτωσης φόρου κατά 20 ευρώ για κάθε 1.000 ευρώ εισοδήματος πάνω από το επίπεδο των 12.000 ευρώ. Αυτό σημαίνει π.χ. ότι την έκπτωση φόρου των 777 ευρώ, που θα ισχύει για κάθε μισθωτό, συνταξιούχο και κατ' επάγγελμα αγρότη χωρίς εξαρτώμενα τέκνα, θα την καρπώνονται ολόκληρη μόνο όσοι δηλώνουν ετήσιο εισόδημα μέχρι 12.000 ευρώ. Αντιθέτως, για όσους δηλώνουν πάνω από το επίπεδο αυτό, η έκπτωση φόρου θα είναι μικρότερη από 777 ευρώ. Έτσι, για μισθωτό χωρίς τέκνα με ετήσιο εισόδημα 14.000 ευρώ θα ισχύει έκπτωση φόρου 737 ευρώ (μείον 40 ευρώ για τα 2.000 ευρώ πλέον των 12.000 ευρώ του ετησίου εισοδήματός του).
ζ) Μείωση των φορολογικών συντελεστών που εφαρμόζονται στη φορολογική κλίμακα, πάνω από το επίπεδο ετησίου εισοδήματος των 20.000 ευρώ, κατά μία ποσοστιαία μονάδα. Αυτό σημαίνει ότι:
* Ο συντελεστής φόρου 29% που εφαρμόζεται σήμερα στο τμήμα του ετησίου εισοδήματος από τα 20.000.01 έως τα 30.000 ευρώ θα μειωθεί στο 28%.
* Ο συντελεστής φόρου 37% που εφαρμόζεται σήμερα στο τμήμα του ετησίου εισοδήματος από τα 30.000.01 έως τα 40.000 ευρώ θα μειωθεί στο 36%.
* Ο συντελεστής φόρου 45% που εφαρμόζεται σήμερα στο τμήμα του ετησίου εισοδήματος πάνω από τα 40.000 ευρώ θα μειωθεί στο 44%.
Η νέα κλίμακα
Με τις παραπάνω αλλαγές, η νέα κλίμακα φορολογίας εισοδήματος η οποία θα ισχύσει από το 2020 για μισθωτούς, συνταξιούχους και κατ' επάγγελμα αγρότες θα έχει ως εξής:
α) συντελεστής φόρου 9% (αντί 22%) για το τμήμα του ετησίου εισοδήματος μέχρι τα 10.000 ευρώ,
β) συντελεστής φόρου 22% (όπως και σήμερα) για το τμήμα του ετησίου εισοδήματος από τα 10.000,01 έως τα 20.000 ευρώ,
γ) συντελεστής φόρου 28% (αντί 29%) για το τμήμα του ετησίου εισοδήματος από τα 20.000,01 έως τα 30.000 ευρώ,
δ) συντελεστής φόρου 36% (αντί 37%) για το τμήμα του ετησίου εισοδήματος από τα 30.000,01 έως τα 40.000 ευρώ
ε) συντελεστής φόρου 44% (αντί 45%) για το τμήμα του ετησίου εισοδήματος πάνω από τα 40.000 ευρώ.
Ο φόρος που θα προκύπτει από την παρακάτω κλίμακα θα μειώνεται:
- κατά 777 ευρώ για κάθε μισθωτό, συνταξιούχο και κατ' επάγγελμα αγρότη χωρίς εξαρτώμενα τέκνα
- κατά 810 ευρώ, για κάθε μισθωτό, συνταξιούχο και κατ' επάγγελμα αγρότη με 1 εξαρτώμενο τέκνο
- κατά 900 ευρώ, για κάθε μισθωτό, συνταξιούχο και κατ' επάγγελμα αγρότη με 2 εξαρτώμενα τέκνα
- κατά 1.120 ευρώ, για κάθε μισθωτό, συνταξιούχο και κατ' επάγγελμα αγρότη με 3 εξαρτώμενα τέκνα
- κατά 1.340 ευρώ, για κάθε μισθωτό, συνταξιούχο και κατ' επάγγελμα αγρότη με 4 ή περισσότερα εξαρτώμενα τέκνα.
Από την εφαρμογή των παραπάνω αλλαγών στην στην κλίμακα υπολογισμού του φόρου εισοδήματος των μισθωτών, των συνταξιούχων και των κατ'επάγγελμα αγροτών θα προκύψουν μειώσεις ετήσιων φορολογικών επιβαρύνσεων:
- κατά 37 έως 177 ευρώ για όσους δεν βαρύνονται με τέκνα και δηλώνουν ετήσια εισοδήματα πάνω από 8.636 και μέχρι 19.000 ευρώ
- μόλις κατά 17 ευρώ για όλους όσοι δεν βαρύνονται με τέκνα και δηλώνουν ετήσια εισοδήματα άνω των 19.000 και μέχρι 50.000 ευρώ
- κατά 20 έως 160 ευρώ για όσους βαρύνονται με 1 τέκνο και δηλώνουν ετήσια εισοδήματα πάνω από 8.863 ευρώ και μέχρι 20.000 ευρώ
- κατά 170 έως 420 ευρώ για όσους βαρύνονται με 2 τέκνα και δηλώνουν ετήσια εισοδήματα πάνω από 9.091 ευρώ
- κατά 100 έως 450 ευρώ για όσους βαρύνονται με 3 τέκνα και δηλώνουν ετήσια εισοδήματα πάνω από 9.545 ευρώ
Τα ακριβή ποσά των μεταβολών του φόρου ανά επίπεδο εισοδήματος παρουσιάζονται, για τη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων μισθωτών, συνταξιούχων και κατ' επάγγελμα αγροτών, στους αναλυτικούς πίνακες παραδειγμάτων που παραθέτουμε.

ΠΩΣ ΘΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΘΟΥΝ ΟΙ ΦΟΡΟΙ ΣΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΜΙΣΘΩΤΩΝ, ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ
ΑΝ ΜΕΙΩΘΕΙ Ο ΧΑΜΗΛΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΦΟΡΟΥ ΑΠΟ ΤΟ 22% ΣΤΟ 9%, ΜΕΙΩΘΟΥΝ ΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ 29%, 37% ΚΑΙ 45% ΚΑΤΑ 1 ΠΟΣΟΣΤΙΑΙΑ ΜΟΝΑΔΑ, ΜΕΙΩΘΕΙ Η ΕΚΠΤΩΣΗ ΦΟΡΟΥ ΑΠΟ ΤΑ 1.950 ΣΤΑ 777 ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΟΡΙΣΤΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΑΥΞΑΝΕΤΑΙ ΚΑΤΑ 33 ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΤΟ 1ο ΕΞΑΡΤΩΜΕΝΟ ΤΕΚΝΟ, ΚΑΤΑ 90 ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΤΟ 2ο ΕΞΑΡΤΩΜΕΝΟ ΤΕΚΝΟ ΚΑΙ ΚΑΤΑ 220 ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΤΕΚΝΟ ΑΠΟ ΤΟ 3ο ΚΑΙ ΑΝΩ
ΕΤΗΣΙΟ ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ
ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΙΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΙ
ΧΩΡΙΣ ΕΞΑΡΤΩΜΕΝΑ ΤΕΚΝΑΜΕ ΕΝΑ ΕΞΑΡΤΩΜΕΝΟ ΤΕΚΝΟ
ΦΟΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟ 2019
ΦΟΡΟΣ
ΔΙΑΦΟΡΑ ΦΟΡΟΥ
ΦΟΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟ 2019
ΦΟΡΟΣ
ΔΙΑΦΟΡΑ ΦΟΡΟΥ
ΓΙΑ ΤΟ 2020ΓΙΑ ΤΟ 2020
3000000000
4000000000
5000000000
6000000000
7000000000
8000000000
90008033-47300-30
10000300123-17725090-160
11000520343-177470310-160
12000740563-177690530-160
13000960803-157910770-140
1400011801043-13711301010-120
1500014001283-11713501250-100
1600016201523-9715701490-80
1700018401763-7717901730-60
1800020602003-5720101970-40
1900022802243-3722302210-20
2000025002483-17245024500
2100028002783-17275027500
2200031003083-17305030500
2300034003383-17335033500
2400037003683-17365036500
2500040003983-17395039500
2600043004283-17425042500
2700046004583-17455045500
2800049004883-17485048500
2900052005183-17515051500
3000055005483-17545054500
3100058805863-17583058300
3200062606243-17621062100
3300066406623-17659065900
3400070207003-17697069700
3500074007383-17735073500
3600077807763-17773077300
3700081608143-17811081100
3800085408523-17849084900
3900089208903-17887088700
4000093009283-17925092500
450001160011583-1711550115500
500001390013883-1713850138500
ΕΤΗΣΙΟ ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ
ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΙΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΙ
ΜΕ ΔΥΟ ΕΞΑΡΤΩΜΕΝΑ ΤΕΚΝΑΜΕ ΤΡΙΑ ΕΞΑΡΤΩΜΕΝΑ ΤΕΚΝΑ
ΦΟΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟ 2019
ΦΟΡΟΣ
ΔΙΑΦΟΡΑ ΦΟΡΟΥ
ΦΟΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟ 2019
ΦΟΡΟΣ
ΔΙΑΦΟΡΑ ΦΟΡΟΥ
ΓΙΑ ΤΟ 2020ΓΙΑ ΤΟ 2020
3000000000
4000000000
5000000000
6000000000
7000000000
8000000000
9000000000
100002000-2001000-100
110004200-4203200-320
12000640310-33054090-450
13000860550-310760330-430
140001080790-290980570-410
1500013001030-2701200810-390
1600015201270-25014201050-370
1700017401510-23016401290-350
1800019601750-21018601530-330
1900021801990-19020801770-310
2000024002230-17023002010-290
2100027002530-17026002310-290
2200030002830-17029002610-290
2300033003130-17032002910-290
2400036003430-17035003210-290
2500039003730-17038003510-290
2600042004030-17041003810-290
2700045004330-17044004110-290
2800048004630-17047004410-290
2900051004930-17050004710-290
3000054005230-17053005010-290
3100057805610-17056805390-290
3200061605990-17060605770-290
3300065406370-17064406150-290
3400069206750-17068206530-290
3500073007130-17072006910-290
3600076807510-17075807290-290
3700080607890-17079607670-290
3800084408270-17083408050-290
3900088208650-17087208430-290
4000092009030-17091008810-290
450001150011330-1701140011110-290
500001380013630-1701370013410-290
(*) ΑΝ ΜΕΙΩΘΕΙ Ο ΧΑΜΗΛΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΦΟΡΟΥ ΑΠΟ ΤΟ 22% ΣΤΟ 9%, ΜΕΙΩΘΟΥΝ ΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ 29%, 37% ΚΑΙ 45% ΚΑΤΑ 1 ΠΟΣΟΣΤΙΑΙΑ ΜΟΝΑΔΑ, ΜΕΙΩΘΕΙ Η ΕΚΠΤΩΣΗ ΦΟΡΟΥ ΑΠΟ ΤΑ 1.950 ΣΤΑ 777 ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΟΡΙΣΤΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΑΥΞΑΝΕΤΑΙ ΚΑΤΑ 33 ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΤΟ 1ο ΕΞΑΡΤΩΜΕΝΟ ΤΕΚΝΟ, ΚΑΤΑ 90 ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΤΟ 2ο ΕΞΑΡΤΩΜΕΝΟ ΤΕΚΝΟ ΚΑΙ ΚΑΤΑ 220 ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΤΕΚΝΟ ΑΠΟ ΤΟ 3ο ΚΑΙ ΑΝΩ


Συντάξεις: Από 20 έως 95 ευρώ οι αυξήσεις, μετά την διόρθωση των συντελεστών του νόμου Κατρούγκαλου Τα δύο σενάρια - Παραδείγματα και αναλυτικός πίνακας







Στο «μικροσκόπιο» βάζει ξανά το υπουργείο Εργασίας τα ποσοστά του νόμου Κατρούγκαλου και το σχέδιο των αλλαγών που εξετάζεται περιλαμβάνει δύο βασικά σενάρια για παρεμβάσεις στα ποσοστά αναπλήρωσης του νόμου 4387/2016.



Ο νέος νόμος που θα διορθώσει τις στρεβλώσεις του νόμου Κατρούγκαλου φέρνει αυξήσεις συντάξεων που κυμαίνονται μεταξύ 3 έως 7%.
Από την αλλαγή των συντελεστών και ανάλογα με το τελικό σχέδιο που θα προκριθεί στο νέο νόμο θα προκύψουν αυξήσεις συντελεστών από 20 ευρώ για όσους αποχωρούν με μισθό 1.000 ευρώ έως και 95 ευρώ για όσους αποχωρούν με μισθό 2.000 ευρώ.
Στους υψηλότερους μισθούς, άνω των 2.500 ευρώ, οι αυξήσεις φτάνουν και στα 120 ευρώ.

Τα δύο σενάρια

Το ένα σενάριο είναι να αυξηθούν οι σημερινοί συντελεστές του νόμου Κατρούγκαλου κατά 8% ή 10% μετά τα 28 έτη ασφάλισης, όπου και παρατηρούνται οι μεγαλύτερες μειώσεις συντάξεων ανεξαρτήτως μισθού, σε σχέση με τα ποσά συντάξεων πριν από το νόμο 4387/2016.
Το δεύτερο σενάριο είναι να αυξηθούν ίσως και πάνω από 10% οι συντελεστές αναπλήρωσης μετά τα 33-35 έτη ή και μετά τα 37 έτη, ώστε να υπάρξει κίνητρο για μεγάλη σύνταξη μεν, αλλά με ανάλογη αύξηση των ετών εργασίας.

Για παράδειγμα:

 Μισθωτός με 35 έτη και μέσες μηνιαίες αποδοχές 1.000 ευρώ από το 2002 ως το 2019, θα πάρει σύνταξη 722 ευρώ. Με αύξηση των ποσοστών αναπλήρωσης κατά 8% παίρνει 749 ευρώ, ενώ με αύξηση των ποσοστών κατά 10% παίρνει 756 ευρώ. Οι αυξήσεις που μπορεί να προκύψουν είναι από 27 ως 34 ευρώ το μήνα, ήτοι 3,7% ως 4,7%, ανάλογα με το αν το ποσοστό αναπλήρωσης της 35ετίας αυξηθεί από 33,81% που είναι σήμερα στο 36,51% (+8%), ή στο 37,19% (+10%).
• Μισθωτός με 42 έτη και μέσες μηνιαίες αποδοχές 2.000 ευρώ παίρνει σύνταξη 1.320 ευρώ με τα ποσοστά αναπλήρωσης του νόμου Κατρούγκαλου. Με αύξηση των ποσοστών 10% η σύνταξή του αυξάνεται στα 1.414 ευρώ, γιατί το ποσοστό αναπλήρωσης για τα 42 έτη ασφάλισης, από 46,8% που είναι σήμερα, ανεβαίνει στο 51,48% και του δίνει μεγαλύτερη σύνταξη κατά 95 ευρώ, ή κατά 7,1%.
Σήμερα ο μέσος χρόνος εργασίας για τη σύνταξη είναι στα 28 με 30 έτη και πολλοί ασφαλισμένοι επιλέγουν την έξοδο ακόμη και αν πάρουν μειωμένη σύνταξη, γιατί διαπιστώνουν ότι η παραμονή στην εργασία και οι εισφορές περισσοτέρων ετών δεν έχουν αντίκρισμα στη σύνταξη.
Το σχέδιο που θα επιλεγεί θα βασιστεί σε οικονομική μελέτη που θα αποτυπώνει τα βασικά σενάρια με τους νέους συντελεστές και τις επιπτώσεις (δαπάνη) που προκαλούν στο ασφαλιστικό σύστημα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, μια πρώτη εκτίμηση που κάνουν στο υπουργείο είναι πως η αύξηση των συντάξεων που προκύπτει είναι λελογισμένη και αντέχει να την\ σηκώσει ο ΕΦΚΑ.
Οι αλλαγές θα τρέξουν εντός του 2020 και το έναυσμα θα δοθεί σύντομα με την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας που θα κρίνει το νόμο Κατρούγκαλου στο σύνολό του. Η απόφαση, σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες, κρίνει ότι τα ποσοστά αναπλήρωσης που εισήγαγε ο νόμος 4387/2016 στις συντάξεις δεν είναι ανταποδοτικά. Ηδη, το Ελεγκτικό Συνέδριο με την απόφαση 930/2019 του δεύτερου Τμήματος που αποκάλυψε ο Ελεύθερος Τύπος την περασμένη Κυριακή, κάνει λόγο για πρώτη φορά στα ποσοστά της ανταποδοτικής σύνταξης του νόμου 4387, τα οποία χαρακτηρίζει «πολύ χαμηλά».
Σημειώνεται ότι με την εν λόγω απόφαση έρχονται αναδρομικά 3ετίας για τους συνταξιούχους του Δημοσίου, καθώς οι δικαστές κρίνουν αντισυνταγματική την ΕΑΣ και με τον ΕΦΚΑ και ζητούν εκ νέου από την Ολομέλεια να αποφασίσει για ποιο διάστημα θα δοθούν οι παράνομες κρατήσεις της ΕΑΣ.
Στους κερδισμένους είναι 4 κατηγορίες:
1. Οι εν συνταξιούχοι που έχουν προσωρινή σύνταξη και θα πάρουν την τελική τους σύνταξη με αυξημένο ποσό, από τη στιγμή που ισχύσουν οι βελτιώσεις στα ποσοστά αναπλήρωσης.
2. Οι υποψήφιοι συνταξιούχοι για «έξοδο» από το 2020 που θα λάβουν απευθείας τα νέα αυξημένα ποσά της ανταποδοτικής σύνταξης.
3. Οι συνταξιούχοι που αποχώρησαν με το νόμο Κατρούγκαλου από 13/5/2016 ως 2019 στους οποίους θα εφαρμοστούν τα νέα αυξημένα ποσοστά με το νέο νόμο, όχι όμως αναδρομικά αλλά μετά την ισχύ του νέου νόμου.
4. Οι παλαιοί συνταξιούχοι, πριν το νόμο Κατρούγκαλου, στους οποίους θα γίνει εκ νέου επανυπολογισμός και θα έχουν μεγαλύτερη ανταποδοτική σύνταξη και μικρότερη προσωπική διαφορά.
Εκτιμάται ότι από 13/5/2016 ως και τα μέσα του 2019 έχουν συνταξιοδοτηθεί πάνω από 230.000 ασφαλισμένοι με μειώσεις συντάξεων μεταξύ 11% και 40% για τους περισσότερους. Μέρος των απωλειών τους θα αποκατασταθεί από την αύξηση των ποσοστών αναπλήρωσης και τον επανυπολογισμό της ανταποδοτικής τους σύνταξης σε μεγαλύτερο ποσό με το νέο νόμο.

Παραδείγματα για τις αυξήσεις που «δίνουν» τα νέα ποσοστά













1. Ασφαλισμένος με 28 χρόνια και μικτές μηνιαίες αποδοχές 1.000 ευρώ από το 2002 ως το 2019 παίρνει 624 ευρώ σύνταξη. Με αύξηση συντελεστών κατά 10% θα πάρει 647 ευρώ.
2. Ασφαλισμένος με 33 χρόνια και μικτές μηνιαίες αποδοχές 1.200 ευρώ παίρνει 751 ευρώ σύνταξη με τους σημερινούς συντελεστές. Με αύξηση συντελεστών κατά 8% θα πάρει 781 ευρώ και με αύξηση συντελεστών 10% θα πάρει 788 ευρώ. Η αύξηση στη σύνταξη είναι μεταξύ 30 και 40 ευρώ ή 4% με 5%.
3. Ασφαλισμένος με 37 χρόνια και μικτές μηνιαίες αποδοχές 1.500 ευρώ θα πάρει σύνταξη 942 ευρώ μικτά. Με αύξηση συντελεστών κατά 8% θα πάρει 987 ευρώ και με αύξηση συντελεστών 10% θα φτάσει σχεδόν στα 1.000 ευρώ. Η αύξηση στη σύνταξη είναι μεταξύ 45 και 56 ευρώ ή 4,8% με 5,9%.
4. Ασφαλισμένος με 40 χρόνια και μικτές μηνιαίες αποδοχές 1.800 ευρώ θα πάρει σύνταξη 1.154 ευρώ μικτά, με τα ισχύοντα ποσοστά Κατρούγκαλου, ενώ με αύξηση συντελεστών κατά 10% η σύνταξη φτάνει στα 1.231 ευρώ και έχει αύξηση κατά 77 ευρώ (+6,7%).
5. Ασφαλισμένος με 41 χρόνια και μικτές μηνιαίες αποδοχές 2.000 ευρώ, αν φύγει με τα ισχύοντα ποσοστά Κατρούγκαλου, θα πάρει σύνταξη 1.280 ευρώ μικτά, ενώ με αύξηση συντελεστών κατά 10%, η σύνταξη βγαίνει στα 1.370 ευρώ και έχει αύξηση κατά 90 ευρώ (+7%).










πηγή:https://www.cnn.gr/oikonomia/story/192224/syntaxeis-erxontai-allages-stis-kyries

Επίσκεψη ΥΦΕΘΑ Αλκιβιάδη Στεφανή στην Περιοχή Ευθύνης του Δ΄ Σώματος Στρατού - Παρακολούθηση δραστηριοτήτων της Τακτικής Άσκησης Μετά Στρατευμάτων (ΤΑΜΣ) «ΠΑΡΜΕΝΙΩΝ 2019»




Ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας Αλκιβιάδης Στεφανής, από χθες Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 2019, πραγματοποιεί επίσκεψη στην περιοχή ευθύνης του Δ΄ Σώματος Στρατού (Δ΄ ΣΣ), για να παρακολουθήσει δραστηριότητες στο πλαίσιο διεξαγωγής της Τακτικής Άσκησης Μετά Στρατευμάτων (ΤΑΜΣ) «ΠΑΡΜΕΝΙΩΝ 2019».
Αρχικά ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας, μετέβη στο Αινήσιο Δέλτα στο νομό Έβρου, όπου παρακολούθησε την ΤΑΜΣ «ΜΙΝΩΤΑΚΗΣ», που αφορά στην υλοποίηση του Σχεδίου Επιτήρησης της περιοχής, με τη συμμετοχή προσωπικού του Ενεργού Στρατού και της Εθνοφυλακής.
Στη συνέχεια, μετέβη στο Σουφλί Έβρου όπου πραγματοποίησε επίσκεψη στο Επιτηρητικό Φυλάκιο «126» της 50 Μηχανοκίνητης Ταξιαρχίας.
Τον Υφυπουργό Εθνικής Άμυνας συνόδευαν ο Αρχηγός ΓΕΣ, Αντιστράτηγος Γεώργιος Καμπάς, οι Διοικητές της 1ης Στρατιάς, Αντιστράτηγος Κωνσταντίνος Φλώρος και του Δ΄ ΣΣ, Αντιστράτηγος Χαράλαμπος Λαλούσης.

Παράνομα τα εκκαθαριστικά της προσωπικής διαφοράς που διαρρέει το Υπουργείο Εργασίας!















Οι συνταξιούχοι μας στην ουσία καλούνται να νομιμοποιήσουν
τις περικοπές πέντε (5) μνημονιακών νόμων
που έχουν κριθεί αντισυνταγματικοί!!
 
 
Το Υπουργείο Εργασίας και ο ΕΦΚΑ οφείλουν να τηρήσουν
τον νόμο και τις συστάσεις του Συνηγόρου του Πολίτη
(Πόρισμα 261704/31031/24-6-2019)

 
Ιδού το έγγραφο της Ανεξάρτητης Αρχής

 
Ο κάθε συνταξιούχος πρέπει να γνωρίζει
ποια στοιχεία ελήφθησαν υπόψη και με ποιον ακριβώς τρόπο
έγινε ο επανυπολογισμός της δικής του σύνταξής
Ι. Διαβάσαμε στον σημερινό κυριακάτικο Τύπο,αλλά και στον τύπο των προηγουμένων ημερών καθώς και στο διαδίκτυο, ότι μεθαύριο Τρίτη 1/10/2019 η κυβέρνηση προτίθεται να αναρτήσει τα «Ενημερωτικά Σημειώματα» του επανυπολογισμού-προσωπικής διαφοράς των «παλαιών» συντάξεων (προ 13-5-2016). Μάλιστα σε αρκετές εφημερίδες και στο διαδίκτυο είδαμε και «Ενημερωτικά Σημειώματα» με το λογότυπο του ΕΦΚΑ και ΟΧΙ νέες συνταξιοδοτικές αποφάσεις τροποποιητικές των προηγουμένων, όπως απαιτεί ο νόμος!!
Στα «ενημερωτικά» αυτά σημειώματα που ήρθαν στη δημοσιότητα, οι συνταξιούχοι υποτίθεται ότι πληροφορούνται για όλους τους νόμους και τις περικοπές που έγιναν στις κύριες συντάξεις τους καθώς και για το ποσό που δικαιούνται μετά τον επανυπολογισμό της σύνταξης.
Καλούνται δηλαδή οι συνταξιούχοι να επιβεβαιώσουν, να συναινέσουν και να νομιμοποιήσουν ουσιαστικά τις περικοπές των συντάξεών τους από τους ν. 3863/2010, 3865/2010, 4024/2011, 4051/2012 και 4093/2012 των υπουργών Λοβέρδου, Κουτρουμάνη και Βρούτση, οι οποίες όμως έχουν ήδη κριθεί αντισυνταγματικές με τις υπ’αριθ. 2287-2290/2015 αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας και απαιτούν, εδώ και χρόνια, την υλοποίησή τους και τη συμμόρφωση του κράτους προς αυτές!!
Επίσης, οι συνταξιούχοι καλούνται να νομιμοποιήσουν ουσιαστικά, μετά τις παραπάνω περικοπές ΚΑΙ τον επανυπολογισμό των συντάξεών τους σύμφωνα με τα μικρότερα ποσοστά αναπλήρωσης του νόμου Κατρούγκαλου (άρθρο 14 ν. 4387/2016), γεγονός που τον καθιστά ανακριβή και λαθεμένο!!
Καλούμε την κυβέρνηση και τη Διοίκηση του ΕΦΚΑ, αν όντως αυτά τα εκκαθαριστικά-«ενημερωτικά σημειώματα» είναι πραγματικά, να αποσυρθούν και να ΜΗΝ αποσταλούν στους δικαιούχους!
ΟΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ (Ή ΟΙ ΚΛΗΡΟΝΟΜΟΙ ΤΟΥΣ) ΑΝΑΜΕΝΟΥΝ ΝΕΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ (ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΤΙΚΗ) ΚΑΙ ΟΧΙ «ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΑ ΣΗΜΕΙΩΜΑΤΑ» ΠΟΥ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΤΙΣ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΕΣ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ!
Η ΕΝΥΠΕΚΚ καλεί το υπουργείο Εργασίας και τον ΕΦΚΑ να επεξεργαστούν νέα, σωστά και ακριβή εκκαθαριστικά-αποφάσεις, σύμφωνα με τον νόμο και τις συστάσεις του πρόσφατου Πορίσματος του Συνηγόρου του Πολίτη με αριθμό 261704/31031/24-6-2019.
ΙΙ. Η ΕΝΥΠΕΚΚ υπενθυμίζει στην ηγεσία του υπουργείου Εργασίας ότι:
α) Το ζήτημα του επανυπολογισμού των “παλαιών” συντάξεων (μέχρι 12-5-2016) είναι κεντρικός θεσμός του νέου ασφαλιστικού νόμου, ασύλληπτος και χωρίς προηγούμενο στην Ασφαλιστική Νομοθεσία της Ευρώπης και γι’αυτό έχει αμφισβητηθεί από συνταξιούχους και συλλογικά τους όργανα με προσφυγές ενώπιον της Ολομέλειας του Συμβουλίου Επικρατείας, οι οποίες εκδικάστηκαν στις 4-10-2017 και αναμένεται η έκδοση σχετικής απόφασης και
β) Ο επανυπολογισμός των “παλαιών” συντάξεων (πλην των συνταξιούχων ΟΓΑ και Τράπεζας Ελλάδας, κατά ρητή εξαίρεσή τους εκ του νόμου), με συνυπολογισμένα τα νέα ποσοστά αναπλήρωσης “του νόμου Κατρούγκαλου”, συνιστά ΝΕΑ συνταξιοδοτική απόφαση (διορθωτική) και ως εκ τούτου, υποχρεώνει την κυβέρνηση και τον ΕΦΚΑ στην νόμιμη κοινοποίηση αυτής της ΝΕΑΣ κατά τον τύπο και το περιεχόμενο συνταξιοδοτικής απόφασης, προκειμένου ο συνταξιούχος (ή οι κληρονόμοι του) να έχει δικαίωμα άσκησης των κατά νόμο δικαιωμάτων του (αίτηση θεραπείας, προσφυγή).
Η κοινοποίηση, σύμφωνα με τα νομολογιακά δεδομένα της χώρας αλλά και τις πρόσφατες παραδοχές τής Ανεξάρτητης Αρχής του Συνήγορου του Πολίτη μπορεί να γίνει ή ηλεκτρονικά ή με φυσικό έγγραφο.
ΙΙΙ. Συναφές με το ζήτημα αυτό είναι το πρόσφατο Πόρισμα του Συνηγόρου του Πολίτη με αριθ. 261704/31031/24-6-2019, που απαντά σε σχετικό ερώτημα συνταξιούχου, αναφορικά δηλαδή με το περιεχόμενο του επανυπολογισμού της σύνταξής του και τον νόμιμο τρόπο κοινοποίησης τής απόφασης συνταξιοδότησης (βλ. την από 28-6-2019 ανακοίνωσή μας).
ΙV. Με το από 24-6-2019 έγγραφο-«ράπισμα» προς την ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας και του ΕΦΚΑ, ο Συνήγορος του Πολίτη επιμένει στην υποχρέωσή τους, όχι μόνο να ενημερώσουν τα 2.000.000 περίπου συνταξιούχων (εξαιρούνται οι συνταξιούχοι του ΟΓΑ και της Τράπεζας Ελλάδος) για τον επανυπολογισμό και την προσωπική διαφορά της σύνταξής τους, αλλά, εμμένοντας, προχωρά ακόμα παραπέρα και με πόρισμα-κόλαφο πέντε (5) Ειδικών Συνεργατών του, προτείνει στην ηγεσία του Υπουργείου “να εκδώσει άμεσα ατομική Διοικητική Πράξη επανυπολογισμού-προσωπικής διαφοράς” για τους πάνω από 2.000.000 συνταξιούχους.
Mεταξύ άλλων, η Ανεξάρτητη Αρχή, αναφέρει τα εξής:
Δεν καταλείπεται συνεπώς περιθώριο διακριτικής ευχέρειας στο διοικητικό όργανο, δεδομένου ότι ο επανυπολογισμός κάθε σύνταξης διενεργείται κατά δέσμια αρμοδιότητα του ασφαλιστικού φορέα, εφόσον προβλέπεται ρητώς από τον νόμο και σε εφαρμογή των παραμέτρων που ορίζεται σε αυτόν, η αποτύπωση δε αυτή στο πληροφοριακό σύστημα έπεται και προϋποθέτει την έκδοση της εκτελεστής διοικητικής πράξης του επανυπολογισμού, την οποία απλώς αποτυπώνει.
Κατά συνέπεια, ο κατά τα ανωτέρω επανυπολογισμός των συντάξεων αποτελεί εκτελεστή διοικητική πράξη, φέρει δε τα κύρια χαρακτηριστικά αυτής, δηλαδή τεκμήριο νομιμότητας και εκτελεστότητα. Πρόκειται, δηλαδή, για μονομερή δήλωση βούλησης του διοικητικού οργάνου που γίνεται με ορισμένη διαδικασία και με την οποία θεσπίζεται νομική ρύθμιση κατ’ ενάσκηση δημόσιας εξουσίας με μόνη τη βούληση του διοικητικού οργάνου”.
Παρακάτω, η Ανεξάρτητη Αρχή επισημαίνει:
Γ.Κάθε συνταξιούχος λοιπόν θα πρέπει να γνωρίζει ποια στοιχεία ελήφθησαν υπ’όψιν και με ποιον ακριβώς τρόπο έγινε ο επανυπολογισμός τής δικής του σύνταξης. Μόνο υπό αυτές τις προϋποθέσεις τηρείται η αρχή της διαφάνειας της διοικητικής δράσης και η υποχρέωση ενημέρωσης των ασφαλισμένων και τίθενται οι ελάχιστες προϋποθέσεις που απαιτούνται για την άσκηση του δικαιώματος ακρόασης και δικαστικής προστασίας των πολιτών (Σύντ. Άρθρο 20 §§ 1 και 2).
Η Αρχή προτείνει να γίνει η, κατά το δυνατόν, άμεση έγγραφη γνωστοποίηση των ατομικών διοικητικών πράξεων στους συνταξιούχους, που θα περιλαμβάνουν τον αναλυτικό τρόπο και το αποτέλεσμα του επανυπολογισμού της σύνταξής τους με αναφορά όλων των δεδομένων που λήφθηκαν υπ’όψιν για τον σκοπό αυτό. Κάτι τέτοιο είναι απαραίτητο, όπως επεξηγήθηκε στα σημεία Α.Ι και Α.ΙΙ του εγγράφου μας, λόγω της πληθώρας των στοιχείων που πρέπει να ληφθούν υπ’όψιν και της πολυπλοκότητας των υπολογισμών που απαιτούνται, καθώς και για να διευκολυνθεί ο πολίτης στην περαιτέρω πρόοδο της διοικητικής διαδικασίας.”.
Επειδή το ζήτημα του επανυπολογισμού-προσωπικής διαφοράς προκαλεί ήδη μεγάλη ανησυχία, προβλέπεται δε ότι θα προκαλέσει νέο κύκλο μαζικών προσφυγών και αγωγών, αφού οι συνταξιούχοι δικαιολογημένα θα αμφισβητήσουν τον αντισυνταγματικό και απαράδεκτο αυτό θεσμό, καθώς και την ακρίβεια των ποσών, τη διαδικασία και τη νομιμότητα του επανυπολογισμού και της αναπροσαρμογής των συντάξεών τους, σύμφωνα με τα απαράδεκτα άρθρα 14 και 33 του “νόμου Κατρούγκαλου” και τον πολύπλοκο μαθηματικό τύπο,
η ΕΝΥΠΕΚΚ καλεί την κυβέρνηση να επεξεργαστεί και να κοινοποιήσει νέα  εκτελεστή διοικητική πράξη, ξεχωριστά σε κάθε συνταξιούχο (ή τους κληρονόμους του), προκειμένου να δύναται έκαστος να ασκήσει τα κατά το νόμο και το Σύνταγμα δικαίωμά του.
Ιδού το έγγραφο της Ανεξάρτητης Αρχής

Αναδρομικά: Πότε, πώς και πόσα θα πάρετε





Ποσά αναδρομικών ως και 6.770 ευρώ έχουν λαμβάνειν από μειώσεις κύριων και επικουρικών συντάξεων καθώς και από την επιστροφή κομμένων Δώρων, οι συνταξιούχοι των Ταμείων ΙΚΑ, ΔΕΚΟ, τραπεζών, ΝΑΤ και ΟΑΕΕ, ενώ με επιστροφές από 585 ευρώ ως 1.310 ευρώ θα βρεθούν και οι χαμηλοσυνταξιούχοι Οι συνταξιούχοι των ΔΕΚΟ και τραπεζών έχουν λαμβάνειν ως 6.770 ευρώ από παράνομες μειώσεις κύριων και επικουρικών συντάξεων για 10 και 12 μήνες αντίστοιχα. Με 36 δόσεις θα έχουν μηνιαίες αυξήσεις από 90 ευρώ το μήνα ως και 188 ευρώ το μήνα. Με επιστροφές σε 60 δόσεις, οι μηνιαίες αυξήσεις είναι από 55 ως 113 ευρώ το μήνα.
Οι συνταξιούχοι του ΙΚΑ έχουν λαμβάνειν (ενδεικτικά) ως 6.402 ευρώ συνολική επιστροφή από παράνομες μειώσεις κύριων και επικουρικών συντάξεων για 10 και 12 μήνες αντίστοιχα. Με 36 δόσεις θα έχουν μηνιαίες αυξήσεις σε κύρια και επικουρική, από 63 ευρώ το μήνα ως και 178 ευρώ το μήνα και με 60 δόσεις, θα έχουν αυξήσεις από 38 ως 107 ευρώ το μήνα.
Οι συνταξιούχοι του ΝΑΤ έχουν λαμβάνειν ως 5.576 ευρώ από παράνομες μειώσεις κύριων και επικουρικών συντάξεων για 10 και 12 μήνες αντίστοιχα. Στο ΝΑΤ επιβλήθηκε μόνον η μείωση του ν. 4093 και αντί για τη μείωση του ν. 4051 επιβλήθηκε μείωση 7% στην κύρια σύνταξη από το πρώτο ευρώ, που προκάλεσε μεγαλύτερη περικοπή! Η μείωση του 7% ωστόσο δεν πήγε στο ΣτΕ για να κριθεί αν είναι αντισυνταγματική, πλην όμως κρίθηκε αντισυνταγματική με τελεσίδικη εφετειακή απόφαση (Α563/2019) και επιστρέφεται μόνον σε όσους προσφύγουν δικαστικά.
Οι συνταξιούχοι του ΟΑΕΕ με κύρια σύνταξη έχουν λαμβάνειν (ενδεικτικά) για 10 μήνες αναδρομικά ως 3.300 ευρώ από παράνομες μειώσεις.