Παρασκευή 12 Ιουλίου 2019

Από Οκτώβριο - Νοέμβριο θα ενεργοποιηθούν οι S-400 στην Τουρκία……



Η Τουρκία έστειλε εξειδικευμένο στρατιωτικό προσωπικό 100 ατόμων στη Ρωσία αρχής γενομένης από τέλος Μαΐου για να εκπαιδευθεί στο χειρισμό των S400. Eιπώθηκε πως θα χρειαστούν 5 μήνες για την ολοκλήρωση της εκπαίδευσης. Ως εκ τούτου, τα συστήματα S-400 θα ενεργοποιηθούν και θα καταστούν επιχειρησιακά μόνο από Οκτώβριο-Νοέμβριο. Άλλη πηγή ανέφερε στο TASS ότι μια 20άδα Τούρκων στρατιωτικών εκπαιδεύτηκαν Μάιο με Ιούνιο στη Ρωσία στη χρήση S-400, και 80 άλλοι οφείλουν να εκπαιδευθούν Ιούλη κι Αύγουστο. Ο Τούρκος υπουργός Άμυνας Hulusi Akar είχε δηλώσει ότι η Άγκυρα θα ξεκινήσει την εγκατάσταση των συστημάτων S-400 τον Οκτώβριο του 2019.
Σήμερα η Τουρκία έλαβε από τη Ρωσία τις πρώτες παρτίδες των συστημάτων S400 στο αεροδρόμιο Mürted/Άγκυρα. Σε 3 μέρη θα ολοκληρωθεί η παράδοση του πυραυλικού συστήματος στην Τουρκία. Ένας στρατιωτικός διπλωμάτης δήλωσε στο TASS νωρίτερα την Παρασκευή ότι το δεύτερο στρατιωτικό αεροσκάφος μεταφοράς που φέρει τα συστήματα S-400 θα αναχωρήσει σύντομα για την Τουρκία.
Σύμφωνα με πηγή που επικαλείται το TASS, ένα άλλο αεροπλάνο με στοιχεία των S-400 οφείλει ν΄απογειωθεί « προσεχώς» και μια τρίτη παράδοση με πάνω από 120 πυραύλους διαφόρων τύπων θ΄αποσταλεί « στο τέλος καλοκαιριού » δια θαλάσσης.
Το S-400 Triumf είναι το πιο προηγμένο σύστημα πυραύλων μεγάλης εμβέλειας που τέθηκε σε λειτουργία το 2007. Είναι σχεδιασμένο να καταστρέφει αεροσκάφη, τα κρουαζιερόπλοια και βαλλιστικά βλήματα, και μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί κατά στόχων εδάφους. Το σύστημα S-400 μπορεί να εμπλέξει στόχους σε απόσταση 400 χλμ. Και σε υψόμετρο μέχρι 35 χλμ.


H παράδοση έγινε σήμερα στην τ. αεροπορική βάση Akinci που μετονομάστηκε σε Mürted και θεωρείται το προπύργιο των Τούρκων αλεξιπτωτιστών που έκαναν το αποτυχημένο τελευταίο πραξικόπημα που η Τουρκία χρεώνει στις ΗΠΑ και τη Δευτέρα θα είναι η επέτειός του…..Το μήνυμα είναι σαφές…….
dimpenews.com


Yπουργείο Άμυνας Τουρκίας: παραδόθηκε σήμερα στην Άγκυρα η πρώτη ομάδα εξοπλισμού των S-400.


«Η παράδοση της πρώτης ομάδας εξοπλισμού συστημάτων S-400 στην αεροπορική βάση Mürted [στην επαρχία της Άγκυρας] ξεκίνησε σήμερα » ανακοίνωσε σήμερα το Υπουργείο Άμυνας της Τουρκίας αναφέρει το πρακτορείο Anadolu.
 » Άρχισε στο αεροδρόμιο Mürted/Άγκυρα, στις 12 Ιουλίου 2019 η παράδοση της πρώτης παρτίδας υλικών του συστήματος εναέριας και πυραυλικής άμυνας μεγάλου βεληνεκούς του S-400, το οποίο παρασχέθηκε για να ανταποκριθεί στις ανάγκες της εναέριας και πυραυλικής άμυνας της Τουρκίας » αναφέρει το ανακοινωθέν.
Η παράδοση εξαρτημάτων του ρωσικού αμυντικού συστήματος S-400 θα συνεχιστεί και τις επόμενες ημέρες, δήλωσε η Διεύθυνση Aμυντικής Βιομηχανίας της Τουρκίας αναφέρει η κυβερνητική yenisafak…
Ο υπουργός Εξωτερικών Mevlut Cavusoglu δήλωσε πως η παράδοση του αντιαεροπορικού συστήματος S-400, θα συνεχιστεί κανονικά: « Δεν υπάρχει πρόβλημα, η διαδικασία θα συνεχιστεί κανονικά », είπε.
Mε βάση το φωτογραφικό υλικό φαίνεται πως τα 2 ρωσικά αεροσκάφη που χρησιμοποιήθηκαν για τη μεταφορά ήταν το ένα Ruslan και το άλλο IL76.
dimpenews.com

Έρχονται μειώσεις φόρων έως 1.300 ευρώ, ΟΧΙ για μισθωτούς και συνταξιούχους αλλά για...– Όλα όσα θα αλλάξουν - Τι θα ισχύσει για μισθωτούς και συνταξιούχους




Σημαντικού ύψους φοροελαφρύνσεις αναμένεται να προκύψουν για περισσότερους από 500.000 αυτοαπασχολούμενους (εμποροβιοτέχνες και ελεύθερους επαγγελματίες) από τη στιγμή που θα εφαρμοστεί η προεκλογική εξαγγελία του Κυριάκου Μητσοτάκη για μείωση του ελάχιστου συντελεστή φορολογίας εισοδήματος από το 22% στο 9%.

Σύμφωνα με αναλυτικό πίνακα που παρουσιάζει σήμερα ο «Ε.Τ.», οι ετήσιες μειώσεις φόρου εισοδήματος που θα προκαλέσει η μείωση του ελάχιστου φορολογικού συντελεστή από το 22% στο 9% για πάνω από 500.000 αυτοαπασχολούμενους, οι οποίοι δηλώνουν ετήσια καθαρά κέρδη έως 10.000 ευρώ (συμπεριλαμβανομένων και αυτών οι οποίοι δηλώνουν ζημιές αλλά λόγω εφαρμογής των τεκμηρίων διαβίωσης υποχρεούνται να εμφανίζουν κατ’ ελάχιστον 3.000 ευρώ ετήσιο καθαρό τεκμαρτό κέρδος), θα κυμανθούν από 390 έως 1.300 ευρώ. Σε ποσοστό η μείωση της ετήσιας φορολογικής επιβάρυνσης θα διαμορφωθεί στο 59,09% σταθερά για όλους όσοι δηλώνουν ετήσιο καθαρό εισόδημα (κέρδος) έως 10.000 ευρώ.
Σημειώνεται ότι οι αυτοαπασχολούμενοι, οι οποίοι δεν έχουν εισοδήματα και από μισθωτή εργασία ή συντάξεις, φορολογούνται από το πρώτο ευρώ του ετήσιου καθαρού εισοδήματος που εμφανίζουν στην εφορία, καθώς γι’ αυτούς δεν ισχύει αφορολόγητο όριο εισοδήματος. Συνεπώς, το όφελος από τη μείωση του ελάχιστου συντελεστή φορολογίας εισοδήματος στο 9% (από 22% σήμερα) θα είναι αναλογικά (σε ποσοστό) το ίδιο για όλα τα εισοδήματα μέχρι 10.000 ευρώ.
Ουσιαστικά για κάθε 1.000 ευρώ εισοδήματος μέχρι τις 10.000 ευρώ η μείωση του συντελεστή κατά 13 ποσοστιαίες μονάδες συνεπάγεται φορολογική ελάφρυνση 130 ευρώ. Συνεπώς, για έναν αυτοαπασχολούμενο με ετήσιο εισόδημα π.χ. 5.000 ευρώ η ετήσια ελάφρυνση θα ανέλθει σε 650 ευρώ (5 x 130 ευρώ).

Μισθωτοί, συνταξιούχοι

Oσον αφορά στους μισθωτούς, τους συνταξιούχους και τους κατ’ επάγγελμα αγρότες, για τους οποίους ισχύει αυτή τη στιγμή αφορολόγητο όριο εισοδήματος κλιμακούμενο από 8.636 έως 9.545 ευρώ, οι ρυθμίσεις που προτίθεται να νομοθετήσει η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας προβλέπουν όχι μόνο τη μείωση του ελάχιστου συντελεστή από το 22% στο 9%, αλλά και τη διαμόρφωση του βασικού αφορολόγητου ορίου εισοδήματος περίπου στα ίδια επίπεδα με τα ισχύοντα σήμερα, δηλαδή στις 8.636 ευρώ, καθώς επίσης και την εφαρμογή πρόσθετου αφορολόγητου ορίου 1.000 ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο.
Οι υπεύθυνοι της Ν.Δ. για τον τρόπο εφαρμογής των προεκλογικών δεσμεύσεων έκριναν τελικά ότι, για να μην προκαλέσει τεράστιο δημοσιονομικό κόστος η εφαρμογή της εξαγγελίας για μείωση του ελάχιστου συντελεστή φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων από το 22% στο 9%, πρέπει να διατηρηθεί περίπου στα σημερινά επίπεδα των 8.636 ευρώ το βασικό αφορολόγητο όριο εισοδήματος.
Αυτό, όπως αντιλήφθηκαν, μπορεί να επιτευχθεί με 2 εναλλακτικούς τρόπους:
* είτε μέσω της σημαντικής περικοπής της έκπτωσης φόρου των 1.900-2.100 ευρώ ώστε να αντισταθμιστεί η μεγάλη μείωση του ελάχιστου συντελεστή από το 22% στο 9% (η οποία θα εκτίνασσε στα επίπεδα των 14.450-15.500 ευρώ το αφορολόγητο αν συνοδευόταν από μη μεταβολή της έκπτωσης),
* είτε μέσω της κατάργησης της έκπτωσης των 1.900-2.100 ευρώ και του απλού ρητού καθορισμού του βασικού αφορολογήτου (για φορολογούμενο χωρίς εξαρτώμενα τέκνα) στα σημερινά επίπεδα.
Με τον τρόπο αυτό ουσιαστικά η εξαγγελία για τη μείωση του ελάχιστου συντελεστή φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων από το 22% στο 9% θα πάψει να επηρεάζει το ύψος του αφορολογήτου και θα υλοποιηθεί αυτόνομα. Με βάση αυτό το σκεπτικό, ο μειωμένος από το 22% στο 9% ελάχιστος συντελεστής φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων θα ισχύσει για το τμήμα του ετήσιου εισοδήματος από τις 8.636 ευρώ που είναι το σημερινό αφορολόγητο, το οποίο -όπως προαναφέραμε- θα παραμείνει αμετάβλητο, μέχρι τις 10.000 ευρώ.
Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι η μείωση του συντελεστή θα αφορά ένα μικρό κομμάτι του ετήσιου εισοδήματος, της τάξεως των 1.364 ευρώ (10.000 ευρώ – 8.636 ευρώ). Ως εκ τούτου, για το τμήμα αυτό του εισοδήματος ο φόρος θα μειωθεί από 22% σε 9%, δηλαδή από 300,08 ευρώ (1.364 ευρώ x 22%) σε 122,76 ευρώ (1.364 ευρώ x 9%). Η ετήσια μείωση φόρου που θα προκύπτει είναι 177,32 ευρώ. Σε μηνιαία βάση κάθε εργαζόμενος στον ιδιωτικό τομέα χωρίς παιδιά με ετήσιο εισόδημα 10.000 ευρώ θα έχει όφελος 12,66 ευρώ, ενώ για κάθε δημόσιο υπάλληλο χωρίς παιδιά και συνταξιούχο το μηνιαίο όφελος θα ανέρχεται στα 14,78 ευρώ.

Με ένα παιδί

Για κάθε μισθωτό με ένα παιδί του οποίου το ετήσιο εισόδημα είναι μεγαλύτερο από το ισχύον σήμερα γι’ αυτόν αφορολόγητο όριο των 8.863 ευρώ, τα επιπλέον 1.000 ευρώ αφορολόγητου ορίου που προβλέπουν οι προωθούμενες ρυθμίσεις θα έχουν ως συνέπεια το νέο αφορολόγητο να διαμορφωθεί στις 9.636 ευρώ [8.636 ευρώ (το ισχύον βασικό αφορολόγητο για μισθωτό χωρίς παιδιά, το οποίο θα διατηρηθεί αμετάβλητο) + 1.000 ευρώ].
Δηλαδή, το συνολικό αφορολόγητο για κάθε μισθωτό με ένα παιδί θα αυξηθεί από τις 8.863 ευρώ στις 9.636 ευρώ. Η διαφορά ανέρχεται σε 773 ευρώ. Επ’ αυτής ο φόρος υπολογιζόμενος με τον σημερινό συντελεστή 22% είναι 170,06 ευρώ. Συνεπώς, με την αύξηση του αφορολογήτου από τις 8.863 στις 9.636 ευρώ, το ετήσιο όφελος (η μείωση του ετήσιου φόρου) για κάθε μισθωτό με ένα παιδί θα ανέρχεται στα 170,06 ευρώ. Από κει και πέρα, το τμήμα του εισοδήματος μεταξύ του νέου αυξημένου αφορολογήτου των 9.636 ευρώ και των 10.000 ευρώ θα φορολογείται με συντελεστή μειωμένο από το 22% στο 9%.
Το ποσό του ετήσιου εισοδήματος για το οποίο θα ισχύσει ο μειωμένος συντελεστής θα είναι 364 ευρώ. Επί του ποσού αυτού ο φόρος θα μειωθεί, λοιπόν, κατά 47,32 ευρώ, από 80,08 (364 ευρώ x 22%) σε 32,76 ευρώ (364 ευρώ x 9%). Ως εκ τούτου, το συνολικό όφελος, δηλαδή η μείωση του ετήσιου φόρου εισοδήματος, που θα προκύψει από την προσθήκη 1.000 ευρώ αφορολογήτου για το ένα παιδί και τη μείωση του συντελεστή από το 22% στο 9% θα είναι 217,38 ευρώ (170.06 ευρώ από το πρόσθετο αφορολόγητο για το παιδί + 47,32 ευρώ από τη μείωση του συντελεστή). Το όφελος αυτό θα το καρπώνεται στο σύνολό του όποιος μισθωτός με ένα παιδί δηλώνει ετήσιο εισόδημα 10.000 ευρώ ή και περισσότερο.
Σε μηνιαία βάση το όφελος θα φθάνει μέχρι τα 15,53 ευρώ για κάθε μισθωτό του ιδιωτικού τομέα με ένα παιδί και μέχρι τα 18,12 ευρώ για κάθε δημόσιο υπάλληλο με ένα παιδί.

Με 2 παιδιά

Για τους μισθωτούς με 2 παιδιά, ισχύει σήμερα αφορολόγητο όριο 9.090,9 ευρώ. Με το νέο σύστημα που προτίθεται να εφαρμόσει η κυβέρνηση το αφορολόγητο θα αυξηθεί στις 10.636 ευρώ (8.636 ευρώ το ισχύον αφορολόγητο για μισθωτό χωρίς παιδιά +1.000 ευρώ για κάθε παιδί).
Η μεταβολή αυτή μεταφράζεται σε μείωση ετήσιου φόρου 384,46 ευρώ, την οποία θα καρπώνονται στο σύνολό της όσοι δηλώνουν ετήσιο εισόδημα πάνω από το νέο αφορολόγητο όριο των 10.636 ευρώ. Σε μηνιαία βάση, η φοροελάφρυνση αυτή θα είναι της τάξεως των 27,46 ευρώ για κάθε μισθωτό εργαζόμενο του ιδιωτικού τομέα με δύο παιδιά, ενώ για κάθε δημόσιο υπάλληλο με δύο παιδιά θα φθάνει τα 32,04 ευρώ.

Πιο λάιτ συντελεστές

Σημειώνεται ότι στις προθέσεις της κυβέρνησης είναι να μειωθούν και οι άλλοι συντελεστές στην κλίμακα υπολογισμού του φόρου εισοδήματος για μισθωτούς, συνταξιούχους, αγρότες και αυτοαπασχολούμενους. Δηλαδή, και για τα εισοδηματικά κλιμάκια άνω των 10.000 ευρώ σχεδιάζονται τροποποιήσεις στο ύψος των συντελεστών με βασική κατεύθυνση τη μείωση των επιβαρύνσεων για όλους.
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι ο ανώτατος συντελεστής φόρου εισοδήματος σχεδιάζεται να μειωθεί από το 45% στο 42%. Σε κάθε περίπτωση οι φορολογούμενοι με ετήσια εισοδήματα άνω των 10.000 ευρώ θα επωφεληθούν και από τη μείωση του ελάχιστου συντελεστή, η οποία θα αφορά το τμήμα του εισοδήματος μέχρι το επίπεδο των 10.000 ευρώ, και από τα πρόσθετα αφορολόγητα για τα παιδιά (αν είναι μισθωτοί, συνταξιούχοι ή κατ’ επάγγελμα αγρότες) και από τις μειώσεις στους υπόλοιπους φορολογικούς συντελεστές.
Συνεπώς, για πολλούς εξ αυτών τα ποσά των φοροελαφρύνσεων θα είναι υψηλότερα από αυτά που ήδη παρουσιάσαμε για τους έχοντες εισοδήματα μέχρι τα επίπεδα 10.000 ευρώ.
Από την έντυπη έκδοση


Κι όμως, οι S-400 δεν είναι ανίκητοι - Απάντηση στους εγχώριους "στρατιώτες" της Τουρκίας




Πριν από λίγο καιρό έγραψα ένα άρθρο για το πώς το ελληνικό πυροβολικό θα μπορούσε να αποτελέσει ένα αποτελεσματικό αντίδοτο εναντίον των τουρκικών S-400, ιδιαίτερα αν αυτά εγκατασταθούν κοντά στις μικρασιατικές ακτές έτσι ώστε να λειτουργήσουν ως επιθετικό όπλο απειλώντας τα ελληνικά αεροσκάφη σε ολόκληρο το Αιγαίο αλλά και σε μεγάλο μέρος της μητροπολιτικής Ελλάδας.

Σε αυτήν την περίπτωση η Ελλάδα θα μπορούσε να αξιοποιήσει την εγγύτητα με την Τουρκία που της προσφέρει η κυριαρχία της αρχιπελαγικής δομής του Αιγαίου Πελάγους και να απειλήσει με συστήματα πυροβολικού τους S-400. Αυτό είναι κάτι που σε κάποιον βαθμό μπορεί να γίνει και σήμερα, αξιοποιώντας το υπάρχον ελληνικό οπλοστάσιο. Ωστόσο, οι σχετικές ικανότητες μπορούν να βελτιωθούν δραστικά με την απόκτηση νέων πυρομαχικών που θα εκμεταλλεύονται τις τεράστιες προόδους που γίνονται τα τελευταία χρόνια στα συστήματα πυροβολικού όσον αφορά το βεληνεκές, την καταστρεπτικότητα, την ακρίβεια πλήγματος και την ικανότητα αυτόνομου εντοπισμού στόχων.

Ο Στρατός των ΗΠΑ, για παράδειγμα, αναπτύσσει μια έκδοση επαυξημένου βεληνεκούς της κατευθυνόμενης ρουκέτας για το σύστημα MLRS (GMLRS ER), το βεληνεκές της οποίας θα φτάνει τα 130 χλμ, ενώ θα διαθέτει και ερευνητή (seeker) που θα της επιτρέπει τον αυτόνομο εντοπισμό στόχων στην τερματική φάση προσβολής. Παρόμοιες προόδους έχουμε και στις πολύ πιο "ταπεινές" (και φθηνότερες) ρουκέτες στο σοβιετικό διαμέτρημα των 122 χιλιοστών, που χρησιμοποιούν οι πολλαπλοί εκτοξευτές ρουκετών RM–70 του Ελληνικού Στρατού.
Έτσι, πλήθος εταιρειών ανά τον πλανήτη (μεταξύ αυτών και η τουρκική Roketsan) κατασκευάζουν ήδη ρουκέτες σε αυτό το διαμέτρημα το βεληνεκές των οποίων φθάνει τα 40 χλμ, ενώ η σερβική ρουκέτα G2000/52, υποστηρίζεται από τον κατασκευαστή της ότι επιτυγχάνει βεληνεκές 52 χλμ. Αυτή η αύξηση του βεληνεκούς αναμένεται να συνεχιστεί χάρη στις εξελίξεις στην τεχνολογία των πυραυλοκινητήρων και σε μερικά χρόνια το βεληνεκές των ρουκετών που θα μπορούν να εξαπολύουν τα ελληνικά RM-70 ενδέχεται να προσεγγίσει τα 60 χλμ.
Ταυτοχρόνως, αναπτύσσονται διαρκώς κιτ μετατροπής "χαζών" ρουκετών σε "έξυπνες", επιτρέποντάς τους να προσβάλουν με ακρίβεια ακόμη και κινούμενους στόχους. Για παράδειγμα, η ισραηλινή IMI τοποθετεί χαμηλού κόστους κεφαλές υπέρυθρης καθοδήγησης στις ρουκέτες των 122 χιλιοστών, επιτρέποντάς τους να αναζητούν στόχους από το θερμικό τους ίχνος και να κατευθύνονται προς αυτούς. Ένα άλλο, επίσης ισραηλινό, σύστημα το TCS (Trajectory Correction System), τοποθετεί τις ρουκέτες σε μια δικτυοκεντρική δομή που τους επιτρέπει να ανανεώνουν τα δεδομένα στοχοποίησης εν πτήσει και να αλλάζουν πορεία, προσβάλλοντας κινούμενους στόχους.

Τα "μεγα-ρουκετοβόλα"

Ακόμη, αναπτύσσονται "μεγα–ρουκετοβόλα", όπως είναι το Jobaria MCL των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. Το συγκεκριμένο σύστημα είναι ουσιαστικά ένας τροποποιημένος αρματοφορέας, πάνω στον οποίο έχουν τοποθετηθεί περιέκτες που μεταφέρουν 240 ρουκέτες των 122 χιλιοστών. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, το σύστημα μέσα σε ελάχιστα λεπτά, μπορεί να εξαπολύσει όλες του τις ρουκέτες καλύπτοντας με φονικά αποτελέσματα μια έκταση 4,2 τετραγωνικών χλμ.
Δηλαδή, δέκα τέτοιοι εκτοξευτές, κατάλληλα τοποθετημένοι, καλύπτουν με φονικά αποτελέσματα μια έκταση 42 τετραγωνικών χιλιομέτρων, που είναι περίπου η έκταση του Δήμου Αθηναίων. Και αυτό με κεφαλές υψηλής εκρηκτικότητας. Με θερμοβαρικές κεφαλές τα καταστρεπτικά αποτελέσματα θα μπορούσε να είναι ακόμη μεγαλύτερα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτό το σύστημα είναι ουσιαστικά το πάντρεμα ενός πολιτικού οχήματος με ρουκέτες στο παλαιό σοβιετικό διαμέτρημα των 122 χιλιοστών, δηλαδή με ένα πυρομαχικό χαμηλού κόστους, ακόμη και στις πιο εξελιγμένες του εκδόσεις. Το σύστημα αυτό το παράγουν πολλές εταιρείες ανά τον κόσμο. Άρα, κάτι αντίστοιχο εύκολα θα μπορούσε να αναπτυχθεί και να κατασκευαστεί και στην Ελλάδα.

Πλήγματα σε βάθος

Εν παραλλήλω, όπως αναφέραμε στο προηγούμενο άρθρο, αναπτύσσονται και πύραυλοι για συστήματα πυροβολικού, πολύ μεγάλου βεληνεκούς, υψηλής ακρίβειας και με ικανότητες αυτόνομου εντοπισμού στόχων, με προεξάρχοντα τον αμερικανικό DeepStrike. Αυτός θα τοποθετείται στους πολλαπλούς εκτοξευτές MLRS και η δουλειά του είναι να επιφέρει πλήγματα εις βάθος στην εχθρική δύναμη, προσβάλλοντας συστήματα όπως είναι οι S-400.
Παρεμπιπτόντως, η χρησιμοποίηση συστημάτων πυροβολικού για την "διάτρηση" θόλων αεράμυνας γενικώς και ειδικώς για την εξουδετέρωση των S-400 δεν είναι κάτι που σκέφτηκε ο γράφων. Αποτελεί διακηρυγμένο μέρος των προσπαθειών του αμερικανικού στρατεύματος για να αναπτύξει μεθοδολογίες αντιμετώπισης των "φυσαλίδων" (bubles) αντιπρόσβασης και άρνησης περιοχής (A2/AD) που αναπτύσσουν οι Ρώσοι και οι Κινέζοι.
Οι S-400 δεν έχουν σχεδιαστεί για να αντιμετωπίζουν όπλα πυροβολικού και αν ακόμη θα μπορούσαν να προστατευτούν από παρόμοιες επιθέσεις με την τοποθέτηση μιας πυκνής τερματικής αεράμυνας γύρω τους, από συστήματα όπως είναι το Pantsyr SM, ή το Derivatsiya-PVO, το κόστος τους θα καθίστατο απαγορευτικό. Επίσης, μια άλλη αντίρρηση που κατά καιρούς εμφανίζεται ότι για να χτυπήσεις κάποιον στόχο θα πρέπει και να ξέρεις που βρίσκεται. Πράγματι, τα συστήματα πυροβολικού λειτουργούν μέσα στο πλαίσιο πλεγμάτων "αναγνώρισης-κρούσης_ (reconnaissance - attack complexes) και χρειάζονται πληροφορίες.
Όμως, ο ελληνοτουρκικός χώρος αντιπαράθεσης είναι μάλλον μικρός και δύσκολα μπορείς να αποκρύψεις ένα τόσο μεγάλο σύστημα όπως μια πυροβολαρχία S-400, η οποία, μεταξύ των άλλων, θα γίνεται αντιληπτή από τις ίδιες τις ηλεκτρονικές της εκπομπές. Επιπροσθέτως, αν και τα επιμέρους υποσυστήματα του S-400 είναι εποχούμενα, δεν έχουν την κινητικότητα που απαιτείται για να μπορούν να αποφεύγουν την στοχοποίηση δια της κίνησης.

Πολλαπλοί εκτοξευτές ρουκετών

Τέλος, πολλές χώρες ανά τον κόσμο έχουν αναπτύξει, θέσει σε υπηρεσία και προωθούν για εξαγωγές, πολλαπλούς εκτοξευτές ρουκετών, το βεληνεκές των οποίων κυμαίνεται μεταξύ 280 και 400 χλμ και αποτελούν συμπληρωματικά συστήματα κρούσης της Αεροπορίας για χώρους αντιπαράθεσης σχετικά περιορισμένων διαστάσεων. Αξίζει να σημειωθεί πως ένα εξ αυτών των συστημάτων, ένα έκδοχο του κινεζικού WS-2 εφοδιάζεται με πυραύλους αντιραντάρ, με βεληνεκές μεγαλύτερο των 200 χλμ. Είναι, λοιπόν, σε θέση να διεξάγει αποστολές καταστολής εχθρικής αεράμυνας (SEAD), συμπληρώνοντας ή και υποκαθιστώντας μαχητικά αεροσκάφη σε αυτούς τους ρόλους.
Στη δικιά μας περίπτωση, ας σκεφτεί κανείς ότι η απόσταση σε ευθεία γραμμή Σμύρνης-Αθήνας είναι κάτι παραπάνω από 200 χλμ. Άρα, παρόμοια συστήματα τοποθετημένα στη μητροπολιτική Ελλάδα, μπορούν να προσβάλουν στόχους στη μικρασιατική ακτή (και το αντίθετο φυσικά). Τοποθετημένα δε σε νησιά όπως η Χίος, η Μυτιλήνη ή η Ρόδος, θα μπορούσαν να ασκήσουν προβολή ισχύος σε μεγάλο βάθος στην τουρκική ενδοχώρα.
Ας μην μπει στον πειρασμό κάποιος να προτάξει το επιχείρημα ότι τα πυροβόλα ή οι πολλαπλοί εκτοξευτές ρουκετών θα ήταν εύκολη λεία για την εχθρική αεροπορία. Κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει έτσι και αλλιώς. Όμως, σε συνδυασμό με τεχνικές απόκρυψης, παραλλαγής και παραπλάνησης και την αξιοποίηση αυτών που οι Αμερικανοί ονομάζουν "πρωτόγονες υποδομές" (primitive infrastructures), δηλαδή υπόγειους χώρους κάλυψης, καθίστανται εξαιρετικά δύσκολοι στόχοι για την εχθρική αεροπορία. Ακόμη και αν αυτή έχει επιτύχει πλήρη αεροπορική κυριαρχία πάνω το έδαφος όπου δρουν.
Αντίστοιχοι πρόοδοι στην ακρίβεια πλήγματος και το βεληνεκές έχουν γίνει και στον χώρο των οβίδων για πυροβόλα. Η ανάπτυξη πυροσωλήνων διόρθωσης τροχιάς (trajectory correction fuzes) χαμηλού κόστους, που μπορούν να τοποθετηθούν σε υπάρχοντες οβίδες, βελτιώνει δραστικά την ακρίβεια πλήγματος. Όσον αφορά το βεληνεκές, ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η νοτιοαφρικανική εταιρεία Denel, που έχει απορροφηθεί από τη γερμανική Rheinmental. Αυτή αναπτύσσει οβίδες των 155 χιλ. της οικογένειας Assegai για πυροβόλα ΝΑΤΟϊκών προδιαγραφών, οι οποίες επιτυγχάνουν βεληνεκές μεγαλύτερο των 70 χλμ.

Φθηνά και αποτελεσματικά

Επίσης, η Denel, όπως η νορβηγική Nammo και μια νοτιοκορεατική εταιρεία, αναπτύσσουν οβίδες στο ΝΑΤΟϊκό διαμέτρημα των 155 χιλ. εφοδιασμένες με αυλοωθητή (ramjet) που θα επιτυγχάνουν βεληνεκές, το οποίο προσεγγίζει τα 100 χλμ. Τα παραπάνω συστήματα έχουν μια σειρά από χαρακτηριστικά που τα καθιστούν εξαιρετικά σημαντικά για το ελληνοτουρκικό σύστημα αντιπαράθεσης. Ορισμένα εξ αυτών είναι τα εξής:
  • Τα μεγάλα βεληνεκή που προσφέρουν ταιριάζουν στις μικρές διαστάσεις του ελληνοτουρκικού συστήματος αντιπαράθεσης και τα καθιστούν στρατηγικά ή έστω υποστρατηγικά όπλα.
  • Τα περισσότερα από τα συστήματα αυτά είναι από χαμηλού έως πολύ χαμηλού κόστους, μιας και αναφερόμαστε σε πυρομαχικά που θα εξοπλίσουν πλατφόρμες, οι οποίες ήδη βρίσκονται στο ελληνικό οπλοστάσιο, όπως είναι οι πολλαπλοί εκτοξευτές ρουκετών MLRS και RM-70 και τα αυτοκινούμενα πυροβόλα PzH2000. Για τον ίδιο λόγο δεν θα έχουμε πρόβλημα προσαρμογής και εξοικείωσης και οι νέες ικανότητες θα μπορούν να αξιοποιηθούν άμεσα.
  • Ακόμη και τυχόν νέες πλατφόρμες, όπως θα μπορούσε να είναι πολλαπλοί εκτοξευτές ρουκετών πολύ μεγάλου βεληνεκούς, είναι οπλικά συστήματα χαμηλής τεχνολογίας και χαμηλού κόστους. Σε μεγάλο βαθμό μπορούν να σχεδιαστούν, αναπτυχθούν και να κατασκευαστούν εγχωρίως.
  • Οι ικανότητες "διαχωρικών" (cross domain) πυρών που έχουν τα νέα όπλα πυροβολικού, ταιριάζουν απόλυτα με τη σύνθετη γεωγραφική δομή του Αιγαίου, η οποία συνδυάζει στεριά και θάλασσα σε μια ενιαία και αδιαίρετη επιχειρησιακή ενότητα και επιτρέπουν την προσβολή τόσο χερσαίων όσο και θαλάσσιων στόχων.
  • Η τάση των ΗΠΑ να αναπτύσσουν όπλα και μεθοδολογίες για να αντιμετωπίσουν τις ρωσικές "φυσαλίδες" αεράμυνας, κομβικό κομμάτι των οποίων είναι οι S-400, ταιριάζουν ακριβώς με το είδος της απειλής που έχει να αντιμετωπίσει η Ελλάδα.
Άρα, ναι, το ελληνικό πυροβολικό μπορεί να αντιμετωπίσει τους τουρκικούς S-400 όπως υποστήριξε ο γράφων στο προηγούμενο άρθρο του. Αυτή δεν είναι μια υποκειμενική άποψη, αλλά μια αναντίρρητη δυνατότητα, η οποία προκύπτει από τις εξελίξεις στην πολεμική τεχνολογία και μεθοδολογία, οι οποίες με τη σειρά τους οφείλονται σε μια σειρά από μεταλλάξεις στη γεωπολιτική ταυτότητα του διεθνούς συστήματος. Τελεία και παύλα.

Ηττοπάθεια και υβριδικός πόλεμος

"Στρατιώτες" της Τουρκίας
"Πεθαμένη Ελλάδα - πανίσχυρη Τουρκία"

Πέμπτη 11 Ιουλίου 2019

ΣΕΒ : Το ύψος των μισθών δεν μπορεί να εξαρτάται από τις επιθυμίες ή τις καλές προθέσεις της εκάστοτε Κυβέρνησης










Σε απάντηση σχετικών δημοσιευμάτων διευκρινίζεται ότι ο ΣΕΒ από κοινού με 6 περιφερειακούς συνδέσμους (ΣΒΑΠ, ΣΒΘΚΕ, ΣΒΣΕ, ΣΕΒΙΠΕ&ΔΕ, ΣΘΕΒ, ΠΑ.ΣΕ.ΒΙ.ΠΕ.) κατέθεσε αίτηση ακύρωσης στις 17 Απριλίου 2019, και όχι λίγες ημέρες πριν τις εκλογές, ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας κατά της Εγκυκλίου του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης της 18.2.2019, με θέμα: «Οδηγίες για την εφαρμογή του κατώτατου μισθού και του κατώτατου ημερομισθίου για τους υπαλλήλους και τους εργατοτεχνίτες όλης της χώρας». 

Σε ό,τι αφορά το τυπικό μέρος: Οι τριετίες έχουν καταργηθεί όσον αφορά τον νομοθετημένο κατώτατο μισθό και το κατώτατο ημερομίσθιο, βάσει του άρθρου 103 του ν.4172/2013 όπως ισχύει, και μετά την προσθήκη με το άρθρο πρώτο υποπαρ.ΙΑ.6 περ.2 του Ν.4254/2014. Οι τριετίες ίσχυαν με αναστολή, για όσους τις δικαιούνταν μέχρι το 2012 (έως ότου η ανεργία διαμορφωθεί σε ποσοστό κάτω του 10% αναστέλλεται η προσαύξηση του νομοθετικώς καθορισμένου νόμιμου κατώτατου μισθού και ημερομισθίου για προϋπηρεσία, που συμπληρώνεται μετά την 14.2.2012). Ίσχυαν επίσης με αναστολή έως ότου τεθεί σε εφαρμογή το άρθρο 103 του ν.4172/2013, όπως είχε τροποποιηθεί και ισχύει.

Με την προσφυγή τους ο ΣΕΒ, ο ΣΒΑΠ, ο ΣΒΘΚΕ, ο ΣΒΣΕ, ο ΣΕΒΙΠΕ&ΔΕ, ο ΣΘΕΒ, ο ΠΑ.ΣΕ.ΒΙ.ΠΕ. άσκησαν το νόμιμο δικαίωμά τους απέναντι σε ένα χαρακτηριστικό φαινόμενο κακοδιοίκησης, δηλαδή να εξουδετερώνεται ή να αλλοιώνεται η νομοθεσία διά της έκδοσης εγκυκλίων, όπως συνέβη με την προσβαλλόμενη εγκύκλιο του Υπουργείου Εργασίας.

Υπάρχει όμως και μία ουσιαστική παρατήρηση: Η χρεωκοπία, η δεκαετής κρίση που βιώσαμε όλοι, πολίτες, επιχειρήσεις και εργαζόμενοι, και τα 4 μνημόνια θα έπρεπε να καταστήσουν κατανοητό ότι η προέλευση και η αιτία τους ήταν ότι δανειζόμασταν για να καταναλώνουμε, υποσκάπτοντας και απομειώνοντας την εγχώρια παραγωγή και την ανταγωνιστικότητα της. 
Το ύψος των μισθών που αντέχει να πληρώνει μία οικονομία δεν μπορεί να εξαρτάται από τις επιθυμίες ή τις καλές προθέσεις της εκάστοτε Κυβέρνησης αλλά από την παραγωγικότητα και την ανταγωνιστικότητά της οικονομίας, καθώς και το μέγεθος της ανεργίας και της αδήλωτης εργασίας. 

Στο σημερινό εργασιακό και μισθολογικό περιβάλλον αποτελεί μείζονα προτεραιότητα η αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος των εργαζομένων με μείωση στην φορολογία της εργασίας και μείωση των εισφορών. 

Ο ΣΕΒ έχει επανειλημμένως τονίσει ότι ο στόχος για πολλές και καλοπληρωμένες δουλειές στη χώρα, συνδέεται άμεσα με τον παραγωγικό μετασχηματισμό της οικονομίας της. Και εκεί πρέπει να δοθεί το βάρος κατά τα επόμενα χρόνια.

Άρχισαν τα όργανα για την κυβέρνηση: Επίθεση ΣΕΒ στην αύξηση του κατώτατου μισθού – Με προσφυγή στο ΣτΕ ζητά να μην αυξηθούν οι τριετίες






Προσφυγή κατά της αύξησης του κατώτατου μισθού, στο σκέλος που αφορά τις θεσμοθετημένες τριετίες, κατέθεσε ο ΣΕΒ. Η προσφυγή έφτασε στο υπουργείο Εργασίας μόλις την περασμένη Τρίτη, 2 Ιουλίου, δηλαδή παραμονές των εθνικών εκλογών και είναι ενδεικτική των προθέσεων των εργοδοτών. Φαίνεται ότι η έλευση της ΝΔ έχει «ανοίξει την όρεξη» σε ορισμένους και έτσι ο ΣΕΒ προέβη σε αυτή την ξεκάθαρη πρωτοβουλία που αν τελικά περάσει, θα ανατρέψει άρδην το νέο μισθολογικό καθεστώς που ισχύει στην αγορά εργασίας εδώ και έξι μήνες, ειδικά στο τμήμα εκείνο που αφορά τις τριετίες!
Του Χάρη Δημητρίου
Η υπόθεση πρόκειται να εκδικαστεί από το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) στις 8 Οκτωβρίου. Η πλευρά των εργοδοτών ζητάει ουσιαστικά να καταργηθεί η εγκύκλιος που εξέδωσε το υπουργείο Εργασίας στις 18 Φεβρουαρίου 2019, σύμφωνα με την οποία, καθορίζει στο εξής τις αμοιβές στον ιδιωτικό τομέα. Η εγκύκλιος, όπως τονίζει ο ΣΕΒ είναι άκυρη επειδή δεν πήρε ΦΕΚ. Όμως είναι άκυρη και επειδή αναπροσαρμόζει τα ποσά στις τριετίες, από τα 650 ευρώ και άνω. Στο σημείο αυτό ο ΣΕΒ επισημαίνει ότι με βάση μνημονιακή νομοθεσία (ν.4172/2013 αρ. 103 και 4093/2012), ο κατώτατος μισθός ορίζεται ως μοναδιαία αξία (ποσό) αναφοράς. Συνεπώς, οι τριετίες μένουν «παγωμένες» και δεν πρέπει να αυξηθούν μέχρι η ανεργία να υποχωρήσει σε μονοψήφιο ποσοστό, όπως ορίζεται στο σχετικό νόμο.
Στην εγκύκλιο του υπουργείου Εργασίας, όμως, υπάρχει καθορισμός του μισθού με βάση τις τριετίες, ως εξής: Για τους έχοντες 0-3 έτη προϋπηρεσίας, 650 ευρώ, για τους έχοντες 3-6 έτη προϋπηρεσίας 715 ευρώ, για τους έχοντες 6 – 9 έτη προϋπηρεσίας, 780 ευρώ και για τους έχοντες άνω των 9 ετών προϋπηρεσία, 845 ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι ήδη από τον περασμένο Φεβρουάριο με ξεχωριστή υπουργική απόφαση, αυξήθηκαν οι κατώτατες αμοιβές στον ιδιωτικό τομέα, κατά σχεδόν 11%, φτάνοντας στα 650 ευρώ μικτά, από 586 που ήταν έως τότε. Επίσης, καταργήθηκε ο υποκατώτατος μισθός των 511 ευρώ μικτές αποδοχές, που αφορούσε νέους έως 25 ετών.
Στην επιχειρηματολογία του ο ΣΕΒ κάνει λόγο για απόφαση που ελήφθη χωρίς να έχει πραγματοποιηθεί πρώτα η απαραίτητη διαβούλευση με τους φορείς και γι’ αυτό ζητάει την κατάργησή της. Επίσης, υπογραμμίζει και το σκέλος της ύπαρξης εγκυκλίου (που δεν πήρε ΦΕΚ) και όχι υπουργικής αποφάσεως για τις τριετίες.
Είναι προφανές ότι από την απόφαση που θα λάβει το ΣτΕ, θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό το ύψος των αμοιβών που θα δίνονται εφεξής στον ιδιωτικό τομέα. Επίσης, με άλλη προσφυγή του, ο Σύνδεσμος ζητάει να καταργηθεί η επέκταση της Συλλογικής Σύμβασης στον κλάδο του Μετάλλου...





https://www.asfalistiko.gr/%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B1/%CE%B5%CF%80%CE%AF%CE%B8%CE%B5%CF%83%CE%B7-%CF%83%CE%B5%CE%B2-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CF%8E%CF%84%CE%B1%CF%84%CE%BF-%CE%BC%CE%B9%CF%83%CE%B8%CF%8C-%CE%BC%CE%B5-%CF%80/?fbclid=IwAR0fb_wtbkD-ZCb1wGEYqymVFqsRQoFcUdkMNTXF243d1eJozJihqRX5NXQ

Ελεύθερος ο Νίκος Ρωμανός μετά από 6 χρόνια στη φυλακή - Η πρωτοποριακή απόφαση του Αρείου Πάγου



Ελεύθερος αφέθηκε την Τετάρτη  ο Νίκος Ρωμανός μετά από έξι χρόνια στις φυλακές. Ο Αρειος Πάγος του αναγνώρισε το ελαφρυντικό της καλής συμπεριφοράς μέσα στο φυλακές επιστρέφοντας την υπόθεση στο Εφετείο, το οποίο μείωσε την ποινή του.

Της Αννας Κανδύλη

φίλος του Αλέξη Γρηγορόπουλου, μετά την αναγνώριση από τον Άρειο Πάγο του ελαφρυντικού της καλής συμπεριφοράς μέσα στο φυλακές, είδε το Πενταμελές Εφετείο Κακουργημάτων Αθηνών να του μειώνει τη μία ποινή του από τα 18 στα 14  χρόνια κάθειρξη για κατοχή  και τοποθέτηση εκρηκτικών  μηχανισμών το 2012.
Έτσι άνοιξε ο δρόμος για την αποφυλάκισή του με την οποία όπως δήλωσε ο δικηγόρος του  Θεόδωρος Μαντάς εκφράζοντας παράλληλα την ικανοποίηση του για το αποτέλεσμα, «έκλεισε ένας κύκλος δικαστικής εμπλοκής έξι και πλέον ετών».
Η σύλληψη, η καταδίκη και οι ποινές
Ο Νίκος Ρωμανός είχε συλληφθεί τον Φεβρουάριο του 2013 μαζί με 3 ακόμη άτομα για απόπειρα ένοπλης ληστείας στην Αγροτική Τράπεζα και στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο στο Βελβεντό Κοζάνης.
Οι πράξεις αυτές αποσυνδέθηκαν τελικώς  από τους «Πυρήνες της Φωτιάς» και ο Ν.Ρωμανός καταδικάστηκε σε δεύτερο βαθμό σε ποινή κάθειρξης 11 ετών.
Καταδικάστηκε επίσης σε 18 χρόνια κάθειρξη για κατοχή  και τοποθέτηση εκρηκτικών  μηχανισμών το 2012. Μεταξύ των «στόχων» το σπίτι του έγκλειστου σήμερα πρώην υπουργού Γιάννου Παπαντωνίου. Στην απόφαση  της 26ης Μαρτίου του 2018 το Εφετείο δεν του αναγνώρισε κανένα ελαφρυντικό.
Αντιθέτως ο Άρειος Πάγος υιοθέτησε τον ισχυρισμό του ότι «κατάφερε να παρακολουθήσει και να ολοκληρώσει με επιτυχία τη φοίτησή του στο Σχολείο των φυλακών και να λάβει ως εκ τούτου Απολυτήριο Λυκείου. Ακολούθως, ο κατηγορούμενος μετά από πολύ προσπάθεια και παραμένοντας ακόμη έγκλειστος, κατάφερε να εισαχθεί μετά από επιτυχείς εξετάσεις στη Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΤΕΙ Αθήνας.
Από τις 26-10-2016 μάλιστα, και κατόπιν αλλεπάλληλων αξιολογήσεων και αποφάσεων του Πειθαρχικού Συμβουλίου του Καταστήματος Κράτησης Κορυδαλλού (κι ενώ ειχε προηγηθεί απεργία πείνας και είχε υπάρξει τροπολογία που το επιτρέπει), λαμβάνει σε καθημερινή βάση εκπαιδευτικές άδειες με ηλεκτρονική επιτήρηση για παρακολούθηση των μαθημάτων της Σχολής. Τους όρους της χορήγησης των αδειών αυτών τηρεί μάλιστα απαρέγκλιτα, χωρίς να έχει δημιουργηθεί ποτέ το οποιοδήποτε θέμα με την ηλεκτρονική επιτήρησή του».
Έτσι το Ανώτατο Δικαστήριο του αναγνώρισε το ελαφρυντικό επιστρέφοντας την υπόθεση στο Εφετείο, το οποίο μείωσε την ποινή του με αποτέλεσμα να αποφυλακιστεί