Πέμπτη 23 Μαΐου 2019

Τέσσερα ερωτηματικά στην απόφαση του ΣτΕ για τα δώρα!




Δεν κρύβει την έκπληξη του ο εργατολόγος και υποψήφιος ευρωβουλευτής Γιώργος Ρωμανιάς για την τελευταία απόφαση της ολομέλειας του Συμβουλίου Επικρατείας, με την οποία κρίθηκαν συνταγματικές οι καταργήσεις των δώρων Χριστουγέννων και Πάσχα και του επιδόματος αδείας των δημοσίων υπαλλήλων.


Όπως τονίζει μιλώντας στο Usay.gr του προκαλούν έκπληξη τέσσερις συγκεκριμένες διαπιστώσεις:

«Πρώτον, η Απόφαση αυτή ανατρέπει την προηγηθείσα Απόφαση του ΣΤ Τμήματος με την οποία η περικοπή των δώρων είχε κριθεί αντισυνταγματική, βάσει εμπεριστατωμένης και δυσκόλως ανατρέψιμης επιχειρηματολογίας.

Δεύτερον, με την Απόφαση αυτή απορρίφθηκε η (με άλλη διατύπωση) δεν έγινε δεκτή η εισήγηση της αρμόδιας Συμβούλου εισηγήτριας η οποία είχε συνταχθεί με την Απόφαση του ΣΤ Τμήματος και είχε προτείνει την αντισυνταγματικότητα των περικοπών.

Τρίτον, μπορεί η Απόφαση να αναφέρεται στα δώρα των δημοσίων υπαλλήλων, όμως, το σκεπτικό της έρχεται σε σύγκρουση με το σκεπτικό των 4 Αποφάσεων του ΣτΕ του 2015, με τις οποίες είχε κηρυχθεί η αντισυνταγματικότητα των περικοπών γενικώς.

Τέταρτον, η Απόφαση λήφθηκε και ανακοινώθηκε λίγες μόνον ημέρες πριν από τη διεξαγωγή των εκλογών της 26ης Μαΐου 2019 και συνδυαζόμενη με την προηγηθείσα, κατά την εξαγγελία των πρόσφατων μέτρων, δήλωση του Πρωθυπουργού, ότι αναμένει τις δικαστικές Αποφάσεις για τη χορήγηση των αναδρομικών (παράνομων παρακρατήσεων και περικοπών), βοηθά, εξ αντικειμένου,  την κυβέρνηση».

«Νομίζω, ότι είναι χρήσιμο να επισημάνω, ότι το ΣτΕ χαίρει γενικής εκτίμησης όχι μόνο για την ορθότητα των κρίσεών του αλλά και για την πάγια και διαχρονικά σταθερή νομολογία του.  Με την απόφαση αυτή, όμως, δημιουργείται ρήγμα στη παράδοση της σταθερής νομολογίας του ΣτΕ» σημειώνει ο Γιώργος Ρωμανιάς.

«Ασφαλώς, ουδείς είναι υπεράνω κριτικής. και θα αναμένω τη δημοσίευση της Απόφασης για να την κρίνω αναλυτικά. Εξάλλου, σύμφωνα με πληροφορίες μου, η Απόφαση δεν είναι ομόφωνη, έχει ληφθεί κατά πλειοψηφία και μάλιστα σε κλίμα έντασης στη διάσκεψη της Ολομέλειας» αποκάλυψε μιλώντας στο Usay.

Στη σημερινή Ελλάδα, ο λαός μας αναζητά την ελπίδα από την ελληνική δικαιοσύνη. Και επιθυμώ να υπενθυμίσω στους δικαστές την ευαγγελική ρήση «υμείς έστε το άλας της γης. Εάν δε το άλας μωρανθή, εν τίνι αλισθήσεται;» σημειώνει με νόημα.



Ετοιμάζουν νέο «δώρο» για τους συνταξιούχους





Δύο διαφορετικά σενάρια για την οικονομική ενίσχυση των χαμηλοσυνταξιούχων εξετάζει η κυβέρνηση, σε μια προσπάθεια να αντισταθμίσει την περικοπή του ΕΚΑΣ στο δεύτερο πακέτο θετικών μέτρων.


Σύμφωνα με πληροφορίες του real.gr, τα επιτελεία των υπουργείων Οικονομικών και Εργασίας κάνουν υπολογισμούς για το πώς θα μπορούσε να δοθεί η αύξηση, χωρίς ακόμη να έχουν καταλήξει ποιος θα είναι ο καταλληλότερος τρόπος.
Μάλιστα, δεν αποκλείεται ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, να ανακοινώσει την επιπλέον παροχή κατά την διάρκεια της κεντρικής ομιλίας του, την Παρασκευή το βράδυ, στην πλατεία Συντάγματος στην Αθήνα.
Σημείο κλειδί για το ύψος της παροχής είναι τα επιπλέον έσοδα που θα εισπραχθούν μέσω της ρύθμισης οφειλών στα ασφαλιστικά ταμεία. Σε κάθε περίπτωση, οι όποιες νέες παρεμβάσεις, αν κλειδώσουν, δεν θα πρέπει να αναμένονται πριν από το φθινόπωρο, όταν θα διαμορφώνεται σταδιακά και ο προυπολογισμός του 2020. Στόχος είναι η ενίσχυση του ΕΚΑΣ να επιστρέψει, αν κάτι τέτοιο κριθεί εφικτό, όχι ως προνοιακού τύπου επίδομα που θα χορηγείται ειδικά στους συνταξιούχους, αλλά ως μόνιμο τμήμα της συνταξιοδοτικής τους παροχής.
Εφάπαξ παροχή
Το πρώτο σενάριο που εισηγούνται οι ειδικοί, προβλέπει στη καταβολή επιδόματος που θα ξεκινάει από 40 ή 50 ευρώ και θα φτάνει ακόμη και τα 250 ευρώ το μήνα σε βάθος τριετίας μόνο για τους χαμηλοσυνταξιούχους (κυρίως όσους λαμβάνουν έως 500 ευρώ το μήνα μικτά), επιπρόσθετα στην σύνταξή τους. Τα χρήματα για την επιπλέον παροχή θα βρεθούν από πόρους που έχουν εξοικονομηθεί για την κοινωνική πρόνοια. Ο τρόπος αυτός θεωρείται παράδοξος και νομικά έωλος, καθώς για την ενίσχυση των χαμηλών εισοδημάτων έχει θεσμοθετηθεί το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης.
Παράλληλα, δεν είναι ορθό και δίκαιο να ενισχυθεί το εισόδημα μόνο των χαμηλοσυνταξιούχων με την μορφή «μπόνους», καθώς ασφαλισμένος με χαμηλό εισόδημα και λίγα έτη ασφάλισης θα βρεθεί να λαμβάνει σύνταξη μεγαλύτερη από έναν άλλο που έχει εισφέρει περισσότερα στο σύστημα. Υπενθυμίζεται μάλιστα ότι ο νόμος Κατρούγκαλου προβλέπει υψηλά ποσοστά αναπλήρωσης για χαμηλόμισθους με λίγα έτη ασφάλισης, σε σχέση με υψηλόμισθους με περισσότερα από 30 έτη ασφάλισης. 
Ακόμη, θα πρέπει να σημειωθεί η σφοδρή αντίδραση των δανειστών στην καταβολή του ΕΚΑΣ, το οποίο θεωρήθηκε επιπλέον παροχή με τη μορφή επιδόματος σε συνταξιούχους που δεν είχαν εισφέρει τις αντίστοιχες εισφορές στο σύστημα κοινωνικής ασφάλισης.
Αύξηση εθνικής σύνταξης
Το δεύτερο σενάριο, νομικά αρτιότερα τεκμηριωμένο κι ακολουθώντας το νόμο Κατρούγκαλου που εφάρμοσε ο ΣΥΡΙΖΑ, προβλέπει την σταδιακή αύξηση του ποσού της εθνικής σύνταξης από 40 έως 250 ευρώ σε βάθος τριετίας από το 2020 έως το 2023. Στο τραπέζι έχει τεθεί η ενίσχυση μόνο των χαμηλοσυνταξιούχων, δηλαδή μόνο όσων λαμβάνουν λιγότερα από 500 ευρώ το μήνα, όπως έγινε και με την καταβολή της 13ης σύνταξης.
Ωστόσο νομικοί, ειδικοί στην κοινωνική ασφάλιση, επισημαίνουν ότι δεν γίνεται η αύξηση της εθνικής σύνταξης να νομοθετηθεί μόνο για τους χαμηλοσυνταξιούχους.
Κι αυτό γιατί η εθνική σύνταξη χρηματοδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό μέσω της φορολογίας, οπότε δεν μπορεί να γίνεται επιλεκτική αναδιανομή της. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με το νόμο Κατρούγακλου, η αύξηση στις συντάξεις διαμορφώνεται κατά 50% από την ετήσια μεταβολή του ΑΕΠ και κατά 50% από τη μεταβολή του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή.
«Δημιουργική λογιστική»
Η ετήσια δαπάνη μιας τέτοιας επιλογής μπορεί να περιοριστεί δραστικά, εφόσον η κυβέρνηση συμψηφίσει την μελλοντική αύξηση της εθνικής σύνταξης με την προσωπική διαφορά που έχει διαπιστωθεί στην πλειοψηφία των συντάξεων και δεν κόπηκε.
Σύμφωνα με τη δέσμευση της υπουργού Εργασίας, Έφης Αχτσιόλγου, εντός του επόμενου μήνα θα σταλούν σε όλους τους «παλιούς» συνταξιούχους τα ενημερωτικά σημειώματα με τα ποσά των συντάξεων τους πριν και μετά τον επανυπολογισμό με βάση το Νόμο Κατρούγκαλου. Στο ειδοποιητήριο θα αναγράφεται η προσωπική διαφορά. Δηλαδή εάν ένας συνταξιούχος πριν το νόμο Κατρούγκαλου έπαιρνε 1.000 ευρώ σύνταξη, μετά τον επανυπολογισμό θα έπρεπε να λάβει 900 ευρώ, η προσωπική του διαφορά είναι 100 ευρώ. Από την 1η Ιανουάριου τα 100 ευρώ εξακολουθούν να καταβάλλονται στον συνταξιούχο, καθώς δεν εφαρμόστηκε η περικοπή της προσωπικής διαφοράς κατά 18%.
Όμως ο νόμος ξεκαθαρίζει ότι το ποσό της προσωπικής διαφοράς θα συμψηφίζεται σταδιακά με τις μελλοντικές αυξήσεις που θα θεσμοθετηθούν για τις συντάξεις.
«Η διαφορά μεταξύ του παλαιού υπολογισμού και του επανυπολογισμού θα καταβάλλεται ως «προσωπική διαφορά» η οποία από 1-1-2023 θα συμψηφίζεται κατ’ έτος με τις ετήσιες αναπροσαρμογές των συντάξεων μέχρι την πλήρη εξάλειψή της», σύμφωνα με το Ν. 4583/18 που προβλέπει τη μη περικοπή της προσωπικής διαφοράς έως 18%.   
Σε περίπτωση λοιπόν που οι σχεδιαζόμενες από την κυβέρνηση αυξήσεις έρθουν από το 2023, τότε δεν θα περάσουν στην τσέπη της πλειοψηφίας των συνταξιούχων, καθώς θα συμψηφιστούν με την προσωπική τους διαφορά.
Με αυτό τον τρόπο ευνοημένοι θα είναι κυρίως οι χαμηλοσυνταξιούχοι με απολαβές μικρότερες των 500 ευρώ μεικτά, οι οποίοι δεν έχουν προσωπική διαφορά καθώς είναι ευνοημένοι από τα ποσοστά αναπλήρωσης του Νόμου Κατρούγκαλου.
Η αρχή των αυξήσεων έχει ήδη γίνει με τις αυξήσεις που δόθηκαν από 1/1/2019 σε 620.000 συνταξιούχους, στο πλαίσιο του επανυπολογισμού.
Σε αυτούς συμπεριλαμβάνονται και πολλοί χαμηλοσυνταξιούχοι, που εισέπρατταν το ΕΚΑΣ. Από 1/1/2019 έλαβαν το 1/5 της αύξησης που δικαιούνται, ενώ τα επόμενα τέσσερα χρόνια θα λάβουν σταδιακά και τα υπόλοιπα. Υπενθυμίζεται πως από το 2016 το ΕΚΑΣ δίνεται σε συνταξιούχους που εισπράττουν ακαθάριστο ποσό κύριας και επικουρικής σύνταξης έως 660 ευρώ και φέτος – τελευταία χρονιά χορήγησής του – έχει φτάσει στα 12 ευρώ μηνιαίως.
Εθνική σύνταξη
Η εθνική σύνταξη αποτελεί την βάση πάνω στην οποία χτίζεται το σύνολο της σύνταξης, καθώς σε αυτή προστίθεται η ανταποδοτική σύνταξη, η οποία αντιστοιχεί στις εισφορές που έχει καταβάλλει ο ασφαλισμένος.
Από το 2016 η Εθνική Σύνταξη χορηγείται σε όλους ανεξάρτητα από τον χρόνο ασφάλισης και τις συντάξιμες αποδοχές. Ανέρχεται στα 384 ευρώ για όσους αποχωρούν με 20 και άνω έτη ασφάλισης. Όσοι συνταξιοδοτούνται με 15-20 χρόνια ασφάλισης έχουν απομείωση 2% για κάθε έτος ασφάλισης που υπολείπεται των 20 ετών. Συγκεκριμένα:
-Για 15 έτη ασφάλισης το πλήρες ποσό της εθνικής σύνταξης είναι 345,60 ευρώ.
-Για 16 έτη ασφάλισης 353,28 ευρώ
-Για 17 έτη ασφάλισης 360,96 ευρώ
-Για 18 έτη ασφάλισης 368,64 ευρώ
-Για 19 έτη ασφάλισης, 376,32 ευρώ
-Από 20 έτη ασφάλισης και άνω 384 ευρώ
Το πλήρες ποσό της Εθνικής Σύνταξης δεν εξαρτάται μόνο από τον χρόνο ασφάλισης αλλά και από την μόνιμη και νόμιμη διαμονή στην Ελλάδα. Επίσης το ποσό της εθνικής σύνταξης μειώνεται αναλογικά στις περιπτώσεις καταβολής μειωμένης σύνταξης, ενώ αναλογική παροχή προβλέπεται και για τους συνταξιούχους που λαμβάνουν μειωμένη σύνταξη λόγω αναπηρίας κάτω από 80%.

Τετάρτη 22 Μαΐου 2019

Οι μνημονιακές «μαχαιριές» στις συντάξεις



Πότε και πόσα έχασαν οι συνταξιούχοι την περίοδο 2010 – 2017 και οι προσδοκίες για αύξηση


Ιδιαίτερα επώδυνες ήταν οι περικοπές στις συντάξεις κατά την πρώτη μνημονιακή περίοδο και συγκεκριμένα μέχρι και το έτος 2014, καθώς έφτασαν στο 52% για τις κύριες συντάξεις ενώ μέχρι και 77,2% ανήλθε το «κούρεμα» στις επικουρικές συντάξεις.
Με το τρίτο μνημόνιο, και στα έτη 2015 και 2016 ακολούθησε νέος, αλλά μικρότερος γύρος περικοπών, στις συντάξιμες αποδοχές, και ο κύκλος των περικοπών έκλεισε με τον νόμο Κατρούγκαλου το 2016.
Στα έτη 2018 και 2019 δεν υπήρξε καμία επιβάρυνση των συντάξεων ενώ, η κυβέρνηση πέτυχε να ακυρώσει τη μείωση των συντάξεων, που επρόκειτο να γίνει από την 1-1-2019, μέσω του επανυπολογισμού.
Μάλιστα αυτή η κίνηση είχε ως αποτέλεσμα, αντί για μειώσεις να προκύψουν αυξήσεις στις συντάξεις περίπου 620.000 δικαιούχων, από την 1-1-2019.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που περιέχονται σε μελέτη του Ινστιτούτου Εναλλακτικών Πολιτικών ΕΝΑ, οι διαδοχικές μειώσεις στις κύριες συντάξεις την περίοδο 2010-2013 φτάνουν στο 45% και το 2013, που καταργήθηκε η 13η και 14η σύνταξη φτάνουν στο 52% σε επίπεδο ετήσιου εισοδήματος από κύριες συντάξεις.
Μετά τις αυξήσεις στις συντάξιμες αποδοχές των περίπου 620.000 συνταξιούχων, αλλά κυρίως με τη νομοθέτηση της 13ης σύνταξης, το μέσο εισόδημα των συνταξιούχων από το 2019 θα αυξηθεί, μετά από 8 χρόνια μειώσεων ή στασιμότητας.
Αναλυτικότερα, οι μειώσεις των κύριων συντάξεων την περίοδο 2010-2014, με βάση τους νόμους που ψηφίστηκαν ήταν οι ακόλουθες:

Οι επικουρικές

Παράλληλα, την περίοδο 2010–2014 οι μειώσεις στις επικουρικές συντάξεις στο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης Δημοσίων Υπαλλήλων (ΤΕΑΔΥ) διαμορφώθηκαν μεταξύ 15,35% και 73,42%, ενώ στο Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης Μισθωτών (ΕΤΕΑΜ) οι μειώσεις κυμαίνονται μεταξύ 27,44% και 77,2% ανάλογα με το ύψος της επικουρικής σύνταξης, λόγω της κατάργησης της 13ης και 14ης σύνταξης.
Σημειώνεται, ότι, το δεύτερο μνημόνιο προέβλεψε και το κούρεμα των αποθεματικών των ασφαλιστικών ταμείων μέσω του PSI και οδήγησε σε απώλεια 11 δισ. ευρώ.
Ειδικότερα οι περικοπές στις επικουρικές συντάξεις ήταν οι ακόλουθες:

Περίοδος 2015–2018 

Την περίοδο 2015–2017 στις κύριες συντάξεις οι μειώσεις έφτασαν τις 2,0 ποσοστιαίες μονάδες λόγω της παρακράτησης της εισφοράς υγείας από 4% σε 6%, στο καταβαλλόμενο ποσό της σύνταξης, και όχι στο αρχικό ποσό της.
Σαφώς οι περικοπές ήταν λιγότερες, σε σχέση με την πενταετία 2010 - 2014, αλλά ήταν επώδυνες, δεδομένου ότιήρθαν μετά τις μεγάλες μειώσεις των δύο πρώτων μνημονίων και επιβάρυναν τη θέση των συνταξιούχων.
Ειδικότερα, έγιναν οι ακόλουθες μειώσεις:







Στις επικουρικές συντάξεις επιβλήθηκε εισφορά υπέρ ασθένειας 6%, ενώ έγιναν περικοπές με προστασία των χαμηλών και μεσαίων συντάξεων εφόσον επηρεάστηκαν τα ποσά που υπερέβαιναν αθροιστικά (κύρια και επικουρική) τα 1.300 ευρώ μεικτά.
Ειδικότερα, στις επικουρικές την περίοδο 2015-2016 έγιναν οι ακόλουθες μειώσεις:













Ομολόγησε το έγκλημα η συμμορία δολοφόνων!



Αφού τσάκισαν τους Ελληνες, παραδέχονται επισήμως ότι εφάρμοσαν τη λάθος συνταγή
Το ΔΝΤ ομολογεί τώρα την καταστροφή που έφεραν τα Μνημόνια
Κρίση ειλικρίνειας και από τους Γερμανούς: φερθήκαμε άθλια και τους ταπεινώσαμε


Δέκα χρόνια αφότου επέβαλε τα απάνθρωπα προγράμματά του στην Ελλάδα, βυθίζοντας τους Ελληνες σε μια πέρα από κάθε λογική λιτότητα, το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο αναγνωρίζει ότι έκανε λάθος.
Το ΔΝΤ, χωρίς βεβαίως να ζητήσει στοιχειωδώς συγγνώμη από τους καθημαγμένους Έλληνες, παραδέχεται με τραγική καθυστέρηση ότι μετέτρεψε την Ελλάδα σε πειραματόζωο και τώρα, διαπιστώνοντας εκ των υστέρων τα ολέθρια λάθη του, από τα οποία οι μοναδικοί κερδισμένοι ήταν οι ευρωπαϊκές τράπεζες που διασώθηκαν χάρη στις αιματηρές θυσίες των «ακαμάτηδων» Ελλήνων, αναθεωρεί τα προγράμματά του.

Το Εκτελεστικό Συμβούλιο του Ταμείου στην τελευταία του συνεδρίαση τα ξημερώματα της Τρίτης αναγνώρισε σοβαρές αστοχίες και παραλείψεις σε αρκετά προγράμματα του διεθνούς οργανισμού τα τελευταία χρόνια και αποφάσισε να αναπροσαρμόσει τον σχεδιασμό και τα προαπαιτούμενα που θέτει στις εισηγήσεις του.

Ειδικά για την Ελλάδα, τρία είναι τα βασικά λάθη που εντοπίζει:
• Οι υπεραισιόδοξες προβλέψεις για την πορεία της ελληνικής οικονομίας.
• Το πολύ μεγάλο βάρος που δόθηκε στη δημοσιονομική προσαρμογή.
• Η λανθασμένη προσέγγιση αναφορικά με τη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους.

Αλλαγή προγράμματος
Αυτή η απροκάλυπτα κυνική ομολογία συνδυάζεται με την τραγικά καθυστερημένη απόφαση να προχωρήσει το Ταμείο σε αλλαγές στον σχεδιασμό των προγραμμάτων του, ώστε να αποφευχθούν στο μέλλον σοβαρά λάθη που έγιναν τα προηγούμενα χρόνια στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες, δέκα χρόνια αφότου οι στυγνοί τεχνοκράτες τύπου Τόμσεν και Βελκουλέσκου πήραν το πάνω χέρι, εξαιτίας της ανικανότητας των Ευρωπαίων «εταίρων» να διαχειριστούν την ελληνική κρίση.

Το Ταμείο αναγνωρίζει με καθυστέρηση ότι οι προβλέψεις των τεχνοκρατών του για την ανάπτυξη στην Ελλάδα ήταν υπερβολικά αισιόδοξες και ότι το σφάλμα αυτό είχε ως αποτέλεσμα να υποτιμηθεί ο αντίκτυπος της δημοσιονομικής προσαρμογής στην πορεία του ΑΕΠ και του χρέους. Προσθέτει δε πως εάν οι τεχνοκράτες του ΔΝΤ, υπό τον Πόουλ Τόμσεν, είχαν κάνει πιο ρεαλιστικές προβλέψεις, το Ταμείο θα είχε θέσει την άμεση αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους ως βασική προϋπόθεση για να συμμετάσχει στο πρώτο Μνημόνιο.

Τα «γεράκια» της Ουάσινγκτον, που εφαρμόζουν την ίδια συνταγή σε κάθε πρόβλημα, αλλάζοντας απλώς τα ονόματα των χωρών όπου επεμβαίνουν, παραδέχονται ανερυθρίαστα πως η καθυστέρηση στην αναδιάρθρωση του χρέους λειτούργησε ως επιχείρηση διάσωσης των τραπεζών της ευρωζώνης, οι οποίες διέθεταν σημαντικό στοκ ελληνικών ομολόγων. Υπενθυμίζεται πως από το 2011 έως τις αρχές του 2012 η χώρα μας αποπλήρωσε ομόλογα συνολικής αξίας 50 δισ. ευρώ, που βρίσκονταν στην πλειονότητα τους στα χαρτοφυλάκια ευρωπαϊκών τραπεζών.

Οι αναλυτές του Ταμείου υπογραμμίζουν ότι η αποτελεσματικότητα του «κουρέματος» του ελληνικού χρέους που κατείχαν ιδιώτες και οι προοπτικές ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας υπονομεύτηκαν από την καθυστέρηση με την οποία έγινε το «κούρεμα». Το ΔΝΤ κρατά τα στελέχη του στο απυρόβλητο, ενώ την ίδια στιγμή ομολογεί ξεκάθαρα ότι υπάρχει περιθώριο βελτίωσης των προγραμμάτων του, αναδεικνύοντας τα δυνητικά οφέλη από μια «στροφή προς τον ρεαλισμό, την προσοχή στη λεπτομέρεια, την προοδευτική εφαρμογή και τη φειδώ».
Η πικρή δικαίωση της «δημοκρατίας»
Η «δημοκρατία» από την πρώτη ημέρα της έκδοσής της υποστήριζε ότι τα Μνημόνια και η ισοπεδωτική λιτότητα ήταν η λάθος συνταγή που θα έφερνε μεγαλύτερη καταστροφή και θα βύθιζε τη χώρα βαθύτερα. Οι εξελίξεις δυστυχώς μας δικαίωσαν. Τώρα που ακόμα και οι δυνάστες της πατρίδας μας ομολογούν τα λάθη τους, τι έχουν άραγε να πουν όσοι υπερασπίστηκαν τα Μνημόνια και υποστήριξαν ότι ήταν αναγκαία; Πώς νιώθουν μεγαλοδημοσιογράφοι των συστημικών μέσων ενημέρωσης που προπαγάνδιζαν υπέρ της ραγδαίας φτωχοποίησης επειδή... έτσι μας άξιζε; Με ποιον τρόπο μπορούν να απολογηθούν μεγάλες εφημερίδες που συντάχθηκαν με τις γερμανικές εντολές;

Η «δημοκρατία» σε αυτή τη μαύρη μνημονιακή περίοδο ακολούθησε μοναχική πορεία, γι' αυτό πολλές φορές βρέθηκε απέναντι σε όλους. Δεν είναι η πρώτη φορά που συνέβη και μετά βεβαιότητας θα επαναληφθεί και στο μέλλον. Αυτή είναι, όμως, η ευθύνη του Τύπου. Να προειδοποιεί εγκαίρως, να αναλύει, να ενημερώνει υπεύθυνα και να «ξυπνά» τον λαό. Αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε για όλα τα θέματα. Ενα, όμως, είναι κρίσιμο: Να μην ξεχάσουμε ποιοι και πώς μας έφτασαν εδώ.
ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ
Τιμωρία θα υπάρξει για τους ενόχους;
Το ΔΝΤ και μέρος των γερμανικών media ομολογούν το έγκλημα εις βάρος των Ελλήνων. Παραδέχονται το «πείραμα» που έφερε καταστροφή και γι’ αυτό δεν θα επαναληφθεί σε άλλη χώρα. Την ίδια ώρα, όμως, διάφοροι πολιτικοί, πολιτικάντηδες και δημοσιογράφοι εξακολουθούν να φωνάζουν «βάστα, Σόιμπλε», θέλοντας να μας πείσουν ότι τα Μνημόνια ήταν σωστά! Αυτοί που συμμάχησαν με τον εχθρό και πανηγύριζαν για τη φτωχοποίηση σήμερα, αντί να κρύβονται, παριστάνουν τους «σοφούς». 
Τέτοιο είναι το θράσος τους...

Όσο για τα καθυστερημένα «δάκρυα» του ΔΝΤ; Θυμίζουν τις τύψεις που νιώθει ο δολοφόνος μετά το έγκλημα. Ελα, όμως, που το κακό ήδη έγινε και ο χρόνος δεν γυρίζει πίσω... Το βεβαιώνουν οι χιλιάδες που καταστράφηκαν και, κυρίως, οι οικογένειες όσων δεν άντεξαν και αυτοκτόνησαν. 

Η ομολογία του εγκλήματος έγινε, έστω καθυστερημένα. 
Η τιμωρία ποια θα είναι; Δεν πρέπει να την απαιτήσουμε;

Δημήτρης Ριζούλης




Γιατί το ΣτΕ «γλίτωσε» από 2,6 δις ευρώ την κυβέρνηση, σε βάρος των Δημοσίων υπαλλήλων;; Τι είχε κρίνει πριν λίγους μήνες;;



Με μια απόφαση, η οποία προφανώς θα στηρίζεται στους υπέρτερους λόγους δημοσίου συμφέροντος το Συμβούλιο Επικρατείας, έκοψε τις ελπίδες των δημοσίων υπαλλήλων (που είχαν καλλιεργηθεί βέβαια και από πολιτικά πρόσωπα)  και ταυτόχρονα βάρη που θα σήκωνε ο κρατικός προϋπολογισμός ύψους περίπου 2,6 δις ευρώ .
Το ποσό αυτό υπολογίζεται σε αναδρομικά που έπρεπε να καταβάλλει το δημόσιο εφοσον κρινόταν αντισυνταγματική η περικοπή των δώρων των δημοσίων υπαλλήλων που έγινε με το μνημόνιο 2, το οποίο ψηφίστηκε το 2012.
Τέλος δώρα και επίδομα αδείας για τους δημοσίους υπαλλήλους
Η απόφαση ελήφθη την περασμένη Παρασκευή , σύμφωνα με πληροφορίες, σε διάσκεψη κεκλεισμένων των θυρών από την  Ολομέλεια του Συμβουλίου Επικρατείας, και το πιο ενδιαφέρον είναι αφενός πως  ελήφθη κατά πλειοψηφία και αφετέρου πως ανετράπη η απόφαση της αυξημένου κύρους 7μελούς σύνθεσης του ΣΤ’ Τμήματος του Ανωτάτου Δικαστηρίου που ειχε κρίνει τις ίδιες περικοπές αντισυνταγματικές.  Αξιοσημείωτο επισης είναι πως υπήρξε στην Ολομέλεια αντίθετη εισήγηση από τη σύμβουλο επικρατείας  Ελένη Παπαδημητρίου.
Τι είχε πει πριν από λίγους μήνες
Το ΣΤ΄ Τμήμα του ΣτΕ είχε κρίνει ότι οι περικοπές των δώρων-επιδομάτων αντίκεινται στα άρθρα 25 και 4 του Συντάγματος και τις απορρέουσες από αυτά αρχές της ισότητας και της αναλογικότητας.
Συγκεκριμένα, με τις υπ΄ αριθμ. 2626-2635/2018 αποφάσεις του είχε κρίνει ότι αναγνωρίζεται μεν ότι ο νομοθέτης εκτιμώντας τις κρατούσες κοινωνικές συνθήκες μπορεί να προβαίνει σε μείωση του βασικού μισθού ή των επιδομάτων στο πλαίσιο του δημοσίου συμφέροντος, ωστόσο «επιχειρείται νέα, για πολλοστή φορά περικοπή την αποδοχών, της ίδιας ακριβώς ομάδας θιγόμενων, ειδικότερα δε, θεσπίζεται πλέον με αυτήν, όχι περεταίρω μείωση, αλλά κατάργηση των ετήσιων αποδοχών».
Και προσθέτουν οι σύμβουλοι Επικρατείας του ΣΤ΄ Τμήματος, ότι, τα επιδόματα, εορτών και αδείας, συνδέονται από τη φύση τους με τις αυξημένες ανάγκες που ανακύπτουν κατά τις εορταστικές περιόδους και κατά την περίοδο των θερινών διακοπών, οι οποίες ανάγκες συντρέχουν για όλους τους υπαλλήλους ανεξάρτητα από το μισθό του καθενός».
Τέλος, το ΣΤ΄ Τμήμα του ΣτΕ κατέληξε ότι «ο νομοθέτης δεν δικαιολογείτο πλέον να προχωρήσει στην υιοθέτηση του επίμαχου καταργητικού μέτρου, χωρίς προηγουμένως να έχει εκτιμήσει την προσφορότητα του μέτρου ενόψει και της διαπίστωσης, ότι τα αντίστοιχα μέτρα που είχε λάβει έως τότε δεν είχαν αποδώσει τα αναμενόμενα».
Αναλυτικά στο σκεπτικό αναφερόταν: 
«Ο νομοθέτης όφειλε αποφαινόμενος τεκμηριωμένα για την αναγκαιότητα του μέτρου να εξετάσει την ύπαρξη τυχόν εναλλακτικών επιλογών και να συγκρίνει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της καθεμίας για τον επιδιωκόμενο δημόσιο σκοπό της δημοσιονομικής προσαρμογής, καθώς και εάν οι επιπτώσεις της συγκεκριμένης περικοπής αποδοχών στο βιοτικό επίπεδο των θιγόμενων, αθροιζόμενες με τις επιπτώσεις από τα ήδη ληφθέντα μέτρα αντιμετώπισης της κρίσης, και συνδυαζόμενες με τις κοινωνικό-οικονομικές συνθήκες, οδηγούν σε ανεπίτρεπτη μείωση του επιπέδου ζωής των υπαλλήλων, κάτω του επιπέδου της αξιοπρεπούς διαβίωσης…
Με την επίμαχη διάταξη επιχειρείται νέα, για πολλοστή φορά περικοπή την αποδοχών, της ίδιας ακριβώς ομάδας θιγόμενων, ειδικότερα δε, θεσπίζεται πλέον με αυτήν, όχι περαιτέρω μείωση, αλλά κατάργηση των ετήσιων αποδοχών». Και προσθέτουν ότι, επιδόματα, εορτών και αδείας, συνδέονται από τη φύση τους με τις αυξημένες ανάγκες που ανακύπτουν κατά τις εορταστικές περιόδους και κατά την περίοδο των θερινών διακοπών, οι οποίες ανάγκες συντρέχουν για όλους τους υπαλλήλους ανεξάρτητα από το μισθό του καθενός…
Ο νομοθέτης δεν δικαιολογείτο πλέον να προχωρήσει στην υιοθέτηση του επίμαχου καταργητικού μέτρου, χωρίς προηγουμένως να έχει εκτιμήσει την προσφορόρητα του μέτρου ενόψει και της διαπίστωσης, ότι τα αντίστοιχα μέτρα που είχε λάβει έως τότε δεν είχαν αποδώσει τα αναμενόμενα, και ότι η οικονομική ύφεση είχε ενταθεί με ρυθμούς που είχαν ανατρέψει τις αρχικές προβλέψεις».

Συνταγματικότητα του ν. Κατρούγκαλου: Πότε αναμένεται η απόφαση του ΣτΕ;





Μετά τις εκλογές αναμένεται η κρίση του ΣτΕ για τον πολυσυζητημένο νόμο Κατρούγκαλου καθώς σύμφωνα με πληροφορίες οι Ανώτατοι Δικαστές ολοκληρώνουν αυτές τις ημέρες τις διασκέψεις και τις εισηγήσεις τους.
Οι διατάξεις του νόμου έχουν μπει στο μικροσκόπιο του ΣτΕ μετά από προσφυγές, για τις οποίες αναμένεται απόφαση από το ανώτατο δικαστήριο.
Η ολομέλεια  θα αποφανθεί για το σύνολο σχεδόν των διατάξεων του νέου ασφαλιστικού νόμου, δηλαδή:
  • του επανυπολογισμού των κύριων συντάξεων που εφαρμόστηκε τελικά χωρίς περικοπές
  • του επανυπολογισμού και των περικοπών των επικουρικών συντάξεων
  • της υπαγωγής όλων των ασφαλισμένων στον ΕΦΚΑ
  • των εισφορών των ελευθέρων  επαγγελματιών
Κατά την Κυβέρνηση  με τον νόμο Κατρούγκαλου, διορθώθηκαν οι όποιες αντισυνταγματικότητες.  
Αντίθετα , για  τους προσφεύγοντες ο νέος νόμος δεν θεράπευσε τα θέματα αντισυνταγματικότητας που έθεσαν οι νόμοι του μεσοπρόθεσμου για τις συντάξεις (4093/2012 και 4051/2012).
Γι’αυτό τον λόγο άλλωστε έχουν γίνει προσφυγές και για το διάστημα μετά τον Μάιο του 2016, οι οποίες θα μπουν στην δικαστική κρίση.

Η Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ξένη Δημητρίου: Πριν ένα χρόνο έκανε πειθαρχικό σε Εισαγγελείς που έδωσαν άδεια στον Κουφοντίνα… προχθές την “έδωσε” η ίδια!


Την πειθαρχική δίωξη δυο εισαγγελέων που είχαν συναινέσει στην χορήγηση άδειας στον Δημήτρη Κουφοντίνα, τον Νοέμβριο του 2017 και τον Φεβρουάριο του 2018 , είχε ζητήσει η εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, η οποία το βράδυ της περασμένης Παρασκευής , πέρασε στην αντίπερα όχθη ζητώντας να αναιρεθεί το βούλευμα με το οποίο αποφασίστηκε ομόφωνα η χορήγηση της άδειας του.

Πριν από περίπου ένα χρόνο η κα Ξένη Δημητρίου είχε παραγγείλει να ελεγχθούν πειθαρχικά οι 2 εισαγγελείς διότι «η έγκρισή του στο αίτημα Κουφοντίνα για χορήγηση άδειας «αντίκειται στις υποχρεώσεις του που απορρέουν από το Σύνταγμα και τις κείμενες διατάξεις, θίγει το κύρος της δικαιοσύνης και του εισαγγελικού λειτουργήματος και συνιστά το πειθαρχικό παράπτωμα της “παράβασης διατάξεως που αναφέρεται στην απονομή της δικαιοσύνης…“ και συγκεκριμένα της πλημμελούς άσκησης των υπηρεσιακών του καθηκόντων, σε σχέση με τις (υπηρεσιακές του) ενέργειες κατά την χορήγηση αδείας στο Δημήτριο Κουφοντίνα».
Η δεύτερη αντίφαση στην προχθεσινή κίνηση της κας Δημητρίου είναι το γεγονός ότι πριν από δυο μήνες τον Φεβρουάριο 2019 με ακριβώς ίδιο σκεπτικό  βούλευμα του Δικαστικού Συμβουλίου Βόλου αρνήθηκε να δώσει άδεια στον Δημ. Κουφοντίνα. Ήταν η πρώτη απόρριψη του αιτήματος αδείας του μετά από 6 θετικές κρίσεις. Τι έκανε τότε η εισαγγελέας; Απολύτως τίποτα.
Τι άλλαξε;
Κι όχι μόνο αυτό αλλά ενώ είχε αναθέσει την δικογραφία σε έμπειρο αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου για να την κρίνει, όταν εκείνος της είπε πως δεν πρέπει να ασκηθεί αναίρεση στο ομόφωνο βούλευμα των δικαστών του Βόλου, ανέλαβε η ίδια να ασκήσει την αναίρεση και να την εισηγηθεί την Τρίτη ενώπιον του Ποινικού Τμήματος.
Το ερώτημα είναι τι άλλαξε και η εισαγγελέας άλλαξε άποψη; Η χρονική σύμπτωση έρχεται να θυμίσει αφενός, προφανώς , πως σταθμίζεται ο παράγοντας απεργία πείνας και αφετέρου – κυρίως- πως διανύουμε προεκλογική περίοδο. 
Το ερώτημα που τίθεται είναι αν εκτιμάται πως  τα κίνητρα της κας Δημητρίου μπορεί να είναι και πολιτικά. Ουδείς μπορεί να απαντήσει με σαφήνεια αλλά το μόνο που μπορεί να επισημανθεί είναι η χρονική σύμπτωση και οι νομικές αντιφάσεις. 
Και ο καθένας ας βγάλει τα συμπεράσματά του.